Czujnik reaguje na otwarcie iglicy wtrysku czyli informuje dokładnie ecu kiedy następuje wtrysk. Z niego ustalany jest kąt wtrysku regulowany sygnałem pwm na zawor a tu różnice ciśnień paliwa przesuwa tlok i kąt tzw fali jak i samego wtrysku zmienia się . Dlatego regulacje kąta wtrysku należy weryfikować dynamicznie czy sygnał pwm dla danego kąta mieści...
Na kole zębatym pompy masz naniesioną cechę, na korpusie aluminiowym jest druga cecha. Zgranie ich daje położenie wtrysku pierwszego cylindra. To jest regulacja zgrubna, dokładną masz na pływających kołach napinaczy. Wkręcasz czujnik zegarowy w głowice pompy, następnie cofasz silnik razem z pompą aż tłoczek przyjmie najniższe położenie, w ten sposób...
Na filmie włączasz napisy, potem w ustawienia automatyczne tłumaczenie i język polski. Wszystkie silniki VW 2.5 TDI pięciocylindrowe, montowane w T4, LT i Volvo, ustawiane są identycznie. Tylko kąt wtrysku się zmienia w zależności od oznaczeń silnika. Pasek główny to pewnie Ci się uda wymienić, ale na pasku pompy wtryskowej polegniesz. Tego paska nie...
Kolego tą pompę się ustawia na czujnik zegarowy. Jak posiadasz zestaw do regulacji to wytłumaczę jak ustawić. Dodano po 3 A co do ssania to popatrz czy gruszka przy pompie załącza się i czy linka od gruszki jest dobrze wyregulowana. Do gruszki podłączony weżyk podcisnienia. Dodano po 8 Jednak w tych pompach bardzo ważnymi parametrami są : ciśnienie...
Czy śruba oznaczona kolorem czerwonym jest aby na pewno od dawki i jaki wpływ ma regulacja na dźwięk silnika? O co chodzi z systemem wtrysków? Pompa, rurki i wtryski są z peugeota 405 1.9td. Wszystko wyciągnięte ze sprawnego auta i tak założone do volvo.
jeżeli masz olej ponad stan i płyn w oleju, to w pierwszej kolejności stawiałbym na pompę wody, która jest napędzana od rozrządu i zdarzyło mi się kiedyś w innym aucie, iż przepuszczała płyn do oleju. Ściągnij miskę olejową i i podstaw na noc kuwetę, mniej więcej pod rozrządem. Jeżeli pompa wody przepuszcza płyn do silnika, to płyn poleci właśnie po...
Przyczyn ciężkiego odpalania może być kilka a świece żarowe, czyli przekaźnik 2/14 zostanie załączony przy temp około 6 stopni przy większej temperaturze możesz pomarzyć o jego wysterowaniu z ecm. Układ paliwowy przypadkiem się nie zapowietrza? obowiązkowo do sprawdzenia i ewentualnej regulacji najlepiej dynamicznie kąt wtrysku : w większości przypadków...
Do niedawna mialem dokladnie taki sam problem z odpalaniem w moim volvo..Oczywiscie mechanicy(naciagacze)juz mi mowili ze czeka mnie generalny remont silnika..Jak sie okazalo w silniku tym sa dwa paski gumowe zebate..Jeden do rarzadu a drugi napedza pompe wtryskowa.Ten pasek od pompy ze starosci troche sie wyciaga i wtedy trzeba wymienic go na nowy..Po...
Witam. Kupiłem niedawno Citroena C4 z silnikiem 1.6 HDI 110 KM FAP (taki silnik jest też w Peugeotach, Fordach i Mazdach). Problem polega na tym że auto jest słabe i dosyć twardo pracuje. Turbina ok dmucha jak trzeba, geometria sprawna, EGR wyczyszczony, podciśnienia sprawdzone, filtry wymienione a komputer nie zgłasza żadnych błędów. Auto pali na strzała...
Pisane było gdzieś na forum setki razy ale przypomnę. Tak, element który jest zaznaczony w prawym górnym rogu czerwonym kwadratem to tranzystor polowy MOSFET sterujący tylko zaworem dawki paliwa. Natomiast element podobny tylko po lewej stronie to nie jest żaden tranzystor od sterownia zaworem kąta wtrysku jest to STABILIZATOR 5V. Po prostu jest to...
Witam. Mam problem z volvo S40. Silnik Renault 1,9 TDI. Pompa Bosch. Polega on na tym że silnik normalnie odpala ale po 20 min pracy ( jak się trochę nagrzeje) gaśnie i nie można odpalić. Wystygnie i znowu odpala normalnie. Pompa wtryskowa sprawdzona na stole i jest sprawna. Wymieniłem czujnik temperatury cieczy na nowy. Po odłączeniu tego czujnika...
Dobry pomysł ze strony autora wykorzystując turbosprężarkę ze zmienną geometrią. Dobrze wysterowana taka geometria zwiększa moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów, niż w przypadku zwykłej turbosprężarki na wastegate. Lepszy przyrost około 8 km z ładna charakterystyką silnika niż 15 km, gdzie najwyższa wartość momentu będzie się zaczynała np od...
Co do C1 to od Aygo zacząłem ale jej na liście nie ma, a Yaris nie ma 3 cyl silnika. Pod OBDII da się jakieś biedne parametry odczytać. Dzisiaj następny zawód bmw e39 525d nie ma wyboru DDE, w E60 zresztą też czyta DME czyli benzyne. Volvo v40 2002r, czyta wszystko oprócz silnika 1.9d. Jak na razie to jeszcze daleka droga do bezproblemowego sprzętu,...
To 2 zupełnie różne silniki. 2.5TDI R5 140KM to silnik pochodzący z VW. Pancerny niemalże, niezwykle odporny na tyranie i zaniedbania serwisowe (a przez to najczęściej tak właśnie traktowany). Bez problemu osiąga przebiegi (udokumentowane) dochodzące do miliona km bez poważniejszych awarii. Stara konstrukcja na pompie wtryskowej - tania w serwisie i...
Kąt wtrysku był pierwsze ustawiony na oko. Później po odpaleniu skontrolowany lampą stroboskopową i okazało się że trzeba przestawić o jednego zęba koło na pompie. A na koniec była regulacja na ucho bo silnik klekotał. Dodatkowo dzisiaj dołożyłem manometr do turbiny. I przy obciążeniu turbina dmuchała do 0.8 bara. Przeglądając różne fora gdzie pisano...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Witam, czy ktoś posiada informacje jak spr. ustawienie kąta początku tłoczenia. Bo w informacjach, które posiadam najprawdopodobniej jest błąd. Mam taki opis w skrócie: 1. Odkręcamy zaślepkę na imbus na górze pompy 2. Ustawiamy w GMP 1 cylindra, kreska na kole zamachowym powinna się zgrać z oznaczeniem 0. 3. Wkładamy czujnik zegarowy lub trzpień. 4....
PUH OMEGA Bosch VP44 VP30 Serwis ul. Brzozowa 57 27-530 Ożarów woj. świętokrzyskie. tel. 510667029 https://www.puhomega.pl https://www.naprawa-pomp.com https://www.youtube.com/channel/UCsCG-Oc... Regeneracja mechaniczna pomp wtryskowych BOSCH VP44, VP30, naprawa sterowników PSG5, PSG16, sterowników ISUZU 1.7L DELPHI DELCO EDU oraz...
Witam. Mam dwa problemy, w samochodzie Volvo 740 2,4TD z silnikiem LT 6 -cylindrowy: 1) po kontroli i wymianie (skusiłem się kupić 2-gi) licznika nie pokazuje mi nadal prędkości jazdy i przejechanych kilometrów. Jestem bezradny. 2) silnik na zimno po podgrzaniu świec pali od strzała bez podgrzania ma wielkie problemy z rozruchem. Kupiłem nie dawno ten...
regulacja pompa wtrysk volvo regulacja pompa regulacja pompa volvo
objaw przepustnica instrukcje panasonic radio wymiana czujnika renault
amica piekarnik amica piekarnik
Aktualizacja oprogramowania LG 42LB5500 przez USB Podłączenie elektromotoru z 7 terminalami - porady i schematy