Postaram się odpisać na pytanie trochę szerzej aby inni również mieli możliwość dowiedzieć sie co to jest "sztanga", "grucha" itd. i na jakiej zasadzie to działa : jeśli sztanga jest masymalnie zassana do gruchy tak, że dźwignia zmiennej geometrii (na którą założona jest sztanga i zabezpieczona klipem) oprze się o śrubkę ogranicznika ruchu dźwigni to...
Nie prawdopodobnie, tylko jest czujnik ciśnienia atmosferycznego ale jeśli do sterownika silnika dochodzi wężyk z dolotu to idzie on do MAP sensora czyli czujnika ciśnienia doładowania (w starszego typu sterownikach) i ten wężyk doprowadza do tego czujnika powietrze pod takim samym ciśnieniem jakie panuje w dolocie przed kolektorem ssącym by sterownik...
Zrobione, okazało się że za czujnikami na tej dużej rurce od sterowania turbem, jeden wężyk miał pęknięcie, co ciekawe nie jest to wężyk od podciśnienia turba, tylko idzie z kolektora do czujnika, i przy kolektorze jest taki filterek, i przy nim była dziurka. Nic nie było widać bo jest to zasłonięte, dopiero po wykręceniu czujników widać ten filterek.
17964 - Charge Pressure Control Zrób poprawne logi turbo i przepływki bo te nic nie wnoszą !!! Wartość obrotów masz sugerowaną 2850-3150 obr/ min a u Ciebie 1407 Logi robiłem na 3 biegu od 1500 obr i pedal gazu w podłogę... Znam tylko ten sposób... Jak inaczej? Dodano po 5 Z logów widać dwie rzeczy. Turbo daje tylko 1400 mbar a powinno 2200 mbar. Druga...
Moim zdaniem więcej zamieszania robi pęknięty wężyk w sterowniku, co za tym idzie błędne wskazania map i czujnika ciśnienia atmosferycznego (pęknięty wężyk robi raz podciśnienie, a raz nadciśnienie w obudowie ecu) niż zalanie olejem płytki. Co do wskazań maf, wprowadź sterownik w BS i obserwuj jak otwieranie/zamykanie EGR wpływa na mierzoną dawkę powietrza
musisz wykręcic zegary - mega proste ale u mnie wężyk jest ok według mnie to czujnik ciśnienia atmosferycznego który znajduje się tuż obok czujnika doładowania
U mnie kolega zjadł zęby na jeżdżeniu po mechanikach, Galaxy AFN, czyli to samo i czujnik ciśnienia atmosferycznego w ECU widział ok. 680 hPa, czyli za nisko. Po otwarciu ECU syknęło ciśnienie, czyli wiadomo było, że wężyk nieszczelny. Po wymianie śmiga aż miło.
Wakuometr samochodowy LED - sensor MAP z LM3914 <zrób to sam> W skrócie jest to (A) sensor MAP zasilany napięciem stabilizowanym +5V, a sygnał z niego (po opcjonalnym wzmocnieniu A1) odbiera (B) sterownik LM3914 i wyświetla w formie linijki świetlnej w niezależnie podświetlanej obudowie o średnicy 40mm. http://obrazki.elektroda.pl/5544091700_1...
Witam. Ponieważ nie wiem dlaczego ktoś zamknął mój temat który nie został rozwiązany ponawiam go. W moim przypadku do sterownika nie idzie żaden wężyk jak w linku od Zico63 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php... a sterownik to 8D0 907 558F. Szukając na forum nie znalazłem odpowiedzi na interesujące mnie pytanie. Samochód jak w temacie. Wyczyściłem...
Mapsensor i czujnik ciśnienia w kolektorze to (prawie) to samo, jest na podszybiu z prawej strony (pasażera) sprawdź wężyk. Baro to czujnik ciśnienia atmosferycznego, jest w sterowniku, ale nie dawałby takich spadków mocy, jeśli kontrolka po zapaleniu gaśnie.
chyba, że ten wężyk dostarcza ciśnienie doładowania i, że jest nieszczelny, to doładowanie jest wpuszczane do obudowy komputera, a tam jest też drugi czujnik, który ma wskazywać ciśnienie atmosferyczne, ale dostaje „po twarzy” ciśnieniem doładowania xD O to to panie szanowny. W środku jest jeszcze jeden krótki wężyk, i to on pęka.
Jedyne co mi przychodi do głowy w tym momencie to odczyt ze sterownika, mam na myśli ciśnienie doładowania, na wolnych powinno być równe atmosferycznemu. No i może wężyki masz pozamieniane.
Przepływke podmień, i zrób wtedy log dynamiczny. Sterownika się nie czepiaj na razie bo to bzdury z wężykiem. Ciśnienie atm widzi w normie.
Jeśli dobrze pamiętam to ten plastikowy element na drugim zdjęciu jest właśnie filtrem powietrza, gdzie dokładnie to ma być zamontowane - nie pamiętam. W każdym razie ma tam być ciśnienie atmosferyczne. Nie ma tam być podciśnienia, ten EGR jest sterowany elektrycznie.
Kolego Marrog ,nie masz może jakiegoś linka do tej końcówki ?-- bo STOSUJĄC WĘŻYK ELASTYCZNY trzeba by 2 końcówki jedna do zaw-zwrotnego jedna do wyłącznika ( np-- wyłącznik NEMA ) NA ZAWÓR ZWROTNY-MUSIAŁA BY MIEĆ OTWÓR ŻEŃSKI 3/8 CALA , ZAKOŃCZONA NA ODWROCIE KOŃCÓWKĄ COŚ W KSZTAŁCIE RURKI ,żeby nałożyć ten wężyk, Zaś do wyłącznika, by musiała być...
Masz problem z czujnikiem ciśnienia spalin lub czujnikiem ciśnienia atmosferycznego. Sprawdź też wężyk do czujnika ciśneinia spalin, może być zapchany lub pęknięty.
AHU czyli 90tka ten model nie mazatem turbiny z kierownicą lecz jest to turbo z zaworem obejściowym. jesli jestes pewien że przewody o których wcześniej pisałem ( wężyki) sa i obserwował wartości rzeczywiste cisnienia doładowania ok i jestes w stanie wysterować sztucznie zawór w turbo by słyszec jak "puka" to zaryzykował bym podmianke elektrycznego...
a jesteś wstanie wyssać 3 atm ? ;) Ten wężyk wcale tak bardzo potrzebny nie jest.. bez niego też działa. służy do kompensacji ciśnienia paliwa w funkcji ciśnienia (podciśnienia) w dolocie. Chcesz pompę sprawdzić ? prosty test: spróbuj wylot zatkać palcem. Jak nie będziesz w stanie to cisnienie dobre Oczywiście metodą jest zmierzenie ciśnienia manometrem....
To nie był clip O ile się założysz? Sprawdź jego wężyk. Przełamany wężyk oznacza ciśnienie równe atmosferycznemu, co już wcześniej zostało wyeliminowane.
Ten niezaślepiony koniec przewodu powinien być podłączony do tego zaślepionego wężyka gdyż łączy on króciec "ATM" elektrozaworu N75 (tego przy zbiorniczku płynu wyrównawczego) z wężykiem przy trójniku gdzie zbiega się wężyk z króćca "ATM" elektrozaworu N18 (od sterowania zaworem EGR) i od trójnika idzie jeden wężyk do obudowy filtra powietrza. We wlocie...
Temat dość długi wiem mi się samemu nie che własnych postów czytać bo są przydługawe, hehe.? No ,nawet za długi ,czytając takie coś trzeba podkręcić mózg. Nie wiem o jakie węże ci chodzi bo jeden pokazujesz wodny a drugi od turbo. Jeszcze raz, jak gruszka zaciągnie do końca, to po dodaniu gazu węże od dolotu mają "puchnąć " i będzie to wyraźnie czuć...
Wyciągnij sterownik, rozbierz i zobacz jak się ma wężyk w środku do czujnika ciśnienia atmosferycznego. Spójrz na LOG 10 i na ciśnienie atmosferyczne co się z nim dzieje....
Przed wybuchem, podczas pracy silnika na wolnych obrotach było czuć zapach zapach tak jakby rozpuszczalnika... Miałem podobnie w skodzie fabii (2002r.), najpierw było czuć zapach rozpuszczalnika (może V-Power inny ma zapach) ale ja podniosłem maskę i zobaczyłem jak benzyna ucieka z wężyka paliwa, tego, który idzie do listwy wtryskowej a że ciśnienie...
pisze 65535 Error module.....tak czytałem ze to może być wężyk albo czujnik ciśnienia atm. sprawdzałem na postoju grupę 010 i ciśnienie atm. jest ok około 1000, w czasie jazdy nie sprawdzałem. Oleju nic nie ubyło przez ostatni 1000km dlatego mnie dziwi to kopcenie, po dłuższym postoju, bo tak to nie kopci nic.
Nie sadze zeby to byl koniec problemu. Wezyk o ktorym mowisz doprowadza cisnienie atmosferyczne do przetwornikow cisnienia. Jak wypadl z filtra to tez doprowadzal wlasciwe cisnienie tylko NIE FILTROWANE. Zatem mozesz miec rozne smieci w ukladzie.
To całkiem inna bajka niż w samochodach, pomiar robi się przy pomocy przyrządu z manometrem ale nie kręcąc wałem, tylko ustawiając tłok w GMP i podając odpowiednie ciśnienie (około 5 atm) do cylindra przez otwór świecy. Oczywiście wał musi być zablokowany, silnik rozgrzany a wlew oleju dobrze uszczelniony. Obserwuje się czy są przecieki powietrza przez...
Witam. Kod błędu 13 to błąd czujnika ciśnienia bezwzględnego (MAP) Proszę sprawdzić okablowanie i szczelność wężyka podciśnieniowego. Jeżeli oględziny nic nie wniosą to czujnik do wymiany.
Taka różnica, że wężyk wpięty jest w dolot za przepustnicą, nie przed nią więc panuje tam podcinienie podczas pracy silnika, nie ciśnienie atmosferyczne
walczę z problemem braku mocy od dołu już od 2 m-cy, Cienkie wtryski nie wytwarzają z dołu wystarczającej dynamiki spalin. Przepływkę podmieniałeś? oje (najistotniejsze teraz, bo chcę jechać i kupić) pytanie to, czy uszkodzony zaworek może powodować brak podciśnienia (czy zanim go całkowicie unicestwiłem, powodować zbyt słabe ciśnienie) na tym wężyku?...
Zaślepienie EGR zawsze wpłynie na zaburzenie składu mieszanki albo błąd przepływomierza. 1000mbar to ciśnienie atmosferyczne, czyli brak doładowania. Wielkości otwarcia zaworów są wielkościami zadanymi, nie mierzonymi więc skoro jest 0% to tego oczekuje ECU. Problem w tym, że zrobiłeś pomiary statyczne, na postoju, a nie logi dynamiczne podczas jazdy....
Czujnik ciśnienia MAP ma pokazywać na włączonym zapłonie około ciśnienia atmosferycznego. A błąd który masz wskazuje na niedoładowanie. Sztanga nie jest zaciągana do końca bo np uszkodzony N75 albo nieszczelności w układzie podciśnienia ,gruszka wężyki pompa vacum itp. Albo nieszczelność dolotu,dziurawe węże dolotowe albo chłodnica powietrza.A może...
Kolejne pytanie dotyczace regulacji: Czy w zwiazu ze zwiekszeniem czulosci nie spowoduje niekontrolowanego wyplywu gazu? Reduktor to jakis wkloski motorg. Było kiedyś na forum opisane jak reguluje się instalkę II generacji, zacytuje tylko tę część dotyczącą reduktora: 1. REGULACJA CZUŁOŚCI (odpowiednik poziomu paliwa w komorze plywakowej gaznika:)...
Z tyłu podnośnika masz nakrętkę na klucz chyba nr 30 [stary typ lewa strona] odkręć włóż śrubokręt i poruszaj tam . Nowy typ podobnie tylko z tej śruby odkręć te wężyki przelewowe włóż śrubokręt itd.
A to Ja juz mam śwoją teorię na temat Twojego piaskowania. Co do ciśnienia to nie zapytam szydząco, bo moja sprężarka bije 30 atm, ale to na marginesie. Domyslam sie że połączenie masz wężykiem 10 mm?
otwierała się przy 0.5 zamiast 0.8... MAF nadal trochę zaniża, ale niedługo auto idzie na program i to się zniweluje. Jak zepniesz muszle z gruchą ma otwierać przy 0,5. Reszte koryguje sterownik i zawór sterujący. Zaglądałeś do sterownika silnika? nie ma w nim oleju? wężyk cały? ciśnienie Atm. dobrze mierzy? Dodano po 4 Podstawiłem sprawny MAF i MAP...
tak przeczyściłem dokładnie układ ciścienia. Nawet wcześniej odłaczyłem węzyk od hydrostatu -hydrostat połączony z atmosferycznym ciśnieniem i tez niechciało wejść na wirowanie. Pozdrawiam
Do pomiaru ciśnienia potrzebujesz manometr (min. 2 atm), trójnik i wężyki. Uwaga: w przewodach paliwo jest pod ciśnieniem, uważaj na wyciek przy rozkręcaniu... Manometr wpinasz na dolocie paliwa - powinno być 0,9-1,1 atm przy pracującym silniku. Jak zgnieciesz wąż odpływu (przelewu) to powinno skoczyć do >= 1,5 atm. Jeśli tak jest to pompa OK. bozoni
Teraz dopiero zauważyłem że tam jest regulator z wężykiem podciśnienia i te 4 bary powinien mieć ale do ciśnienia (podciśnienia) w kolektorze. Czyli na wolnych obrotach tak z 3,3 do 3,5 bara względem atmosferycznego. Czasem te regulatory lubią przeciekać przez membranę i podają paliwo do kolektora wężykiem podciśnienia/ciśnienia odniesienia. A jaki...
Witam Trafiłem na ten wątek, ponieważ aktualnie mam podobny problem w silniku 1.6 TDCI Przebieg około 250kkm. Otóż wyrzuca mi błąd P2002. Wcześniej miałem robioną regenerację turbiny z powodu nadmiernych luzów oraz profesjonalne mycie DPF (FAP). Teraz wartość z czujnika ciśnienia jest właściwie zawsze 0.0. Ale po podłączeniu wężyka zza DPFu do pompki...
w vagu macz ile mają mieć wartości wymagane i porównujesz z rzeczywistymi, chodzi głównie o ciśnienia i przepływ powietrza.Zobacz czy komp widzi dobre ciśnienie atmosferyczne, może przepuszczać wężyk w kompie.No i jw.sprawdź katalizator.
który mierzyłby bardzo niskie zakresy ciśnień. Ale mała jest różnica ciśnień czy ciśnienie absolutne po obu stronach U rurki? Jak ciśnienie absolutne też jest niskie to: wężyk będzie się zaciskał - zgniecie go ciśnienie atmosferyczne, woda zacznie wrzeć - przy 30mbar temperatura wrzenia ok 27 stopni, przy 10mbar temperatura ok 7 stopni. Trzeba by poszukać...
Witam. Jeśli ktoś może to prosiłbym o pomoc. Samochód jak w temacie Mazda 626 2,0DITD 81kW rocznik 2001. Prosiłbym o schemat instalacji vacum. Problem polega na tym że poprzedni naprawiający przy wymianie uszczelki głowicy rozpiął wężyki instalacji vacum i nie potrafił ich założyć więc oddał samochód klientowi w takim stanie. W samochodzie podpięta...
Czy ktoś ma jakieś doświadczenie w zarzynaniu popularnych czujników ciśnienia?. Potrzebuje coś co wytrzyma ogólnie mówiąc pracę na mokro (wilgoć, alkohol, nic z kwasów). Do tego obudowa do której można podłączyć wężyk, sama wartość ciśnienia raczej w okolicach atmosferycznego. Po całym dniu widzę że chyba jedyna rozsądna cenowo oferta to freescale....
Do kolegi janotg, w silniku AHU, turbina nie ma zmiennej geometrii, i w zasadzie nie ma co się przycierać. Do kolegi romansu, w środku obudowy ECU są dwa czujniki, jeden mierzy ciśnienie atmosferyczne i jest czujnikiem odniesienia, a drugi do którego doprowadzony jest wężyk z IC, mierzy ciśnienie doładowania. Jeżeli wężyk jest uszkodzony, to komputer...
Koledzy, jeśli turbina nie ma zapieczonych łopatek zmiennej geometrii w pozycji max doładowania to po odpięciu wężyka podciśnienia z siłownika podciśnieniowego regulującego kąt nachylenia łopatek na wolnych obrotach biegu jałowego turbina będzie miała prawie identyczne ciśnienie jak ciśnienie atmosferyczne, więc jakie węże twarde i skąd to ciśnienie...
Podaje 0.95 bar ponad cisnienie w kolektorze. Czujnik podaje ciśnienie całkowite a nie w odniesieniu do kolektora. Chyba że masz inny czujnik, podłączony jednym wężykiem do ciśnienia gazu na wtryskiwaczu a drugim do kolektora. Na moje powinno więc pokazywać około 1.95bar przy zdjętym wężyku podciśnienia z reduktora. (1 bar atmosferyczne plus 0.95 bar...
Układ z czujnikiem ciśnienia będzie łatwiej zabezpieczyć przed warunkami atmosferycznymi. Jedyny minus w porównaniu z ultradźwiękami to konieczność instalowania w zbiorniku wężyka do pomiaru ciśnienia. Dziękuję, sprawdziłem Endress - Hauser, ale czujnik który by mnie interesował kosztuje około 400$, to zdecydowanie za drogo.
Generalnie kod 33 mówi że czujnik podciśnienia w kolektorze wykrył ciśnienie zbliżone do atmosferycznego ,więc albo wężyk od czujnika dynda albo jest lewe powietrze w kolektorze. Ten dyndający zatkaj na razie. A odpinając wężyk od czujnika powinieneś zassać powietrze z kolektora.
Witajcie, Dziś wsiadając do auta naszła mnie myśl aby sprawdzić czy wszystko pod maską jest na swoim miejscu, jak też się okazało zauważyłem że coś jest nie tak, zmęczenie materiału sprawiło iż wyjście(podciśnienie) zaworu odrywając się zostało w wężyku, Z pomocą internetu wygrzebałem iż element ze zdjęcia to prawdopodobnie zawór sterowania turbiną....
Teraz jeszcze sprawdziłem, nie ma tam żadnej dyszy jest tylko zwykły otwór do niego wężyk do dna, kiedy władowałeś nabój słychać było tylko syk i bulgotanie. Oceniam ciśnienie po strumieniu wylatującej wody na max. 3 atm. Widać takie ciśnienie wystarczało na szybkie rozpuszczanie CO2
miernik ciśnienia atmosferycznego czujniki ciśnienia atmosferycznego przetwornik ciśnienia atmosferycznego
wsady amica drukarki canon resetowanie excel usuwać wiersz
17mb97 firmware 17mb97 firmware
Zamek centralny przesunął się w górę - jak naprawić bagażnik? Domyślny kod instalatora dla central DSC