Mapsensor i czujnik ciśnienia w kolektorze to (prawie) to samo, jest na podszybiu z prawej strony (pasażera) sprawdź wężyk. Baro to czujnik ciśnienia atmosferycznego, jest w sterowniku, ale nie dawałby takich spadków mocy, jeśli kontrolka po zapaleniu gaśnie.
Nie prawdopodobnie, tylko jest czujnik ciśnienia atmosferycznego ale jeśli do sterownika silnika dochodzi wężyk z dolotu to idzie on do MAP sensora czyli czujnika ciśnienia doładowania (w starszego typu sterownikach) i ten wężyk doprowadza do tego czujnika powietrze pod takim samym ciśnieniem jakie panuje w dolocie przed kolektorem ssącym by sterownik...
Jedyne co mi przychodi do głowy w tym momencie to odczyt ze sterownika, mam na myśli ciśnienie doładowania, na wolnych powinno być równe atmosferycznemu. No i może wężyki masz pozamieniane.
Masz problem z czujnikiem ciśnienia spalin lub czujnikiem ciśnienia atmosferycznego. Sprawdź też wężyk do czujnika ciśneinia spalin, może być zapchany lub pęknięty.
Aha, skoro masz czujnik ciśnienia doładowania w sterowniku, to tłumaczy czemu czasem ciśnienie atmosferyczne rośnie. Pewnie masz pęknięty wężyk w sterowniku.
Problem rozwiązany, przerwany wężyk między kolektorem dolotowym a czujnikiem.
Wyciągnij sterownik, rozbierz i zobacz jak się ma wężyk w środku do czujnika ciśnienia atmosferycznego. Spójrz na LOG 10 i na ciśnienie atmosferyczne co się z nim dzieje....
Przepływke podmień, i zrób wtedy log dynamiczny. Sterownika się nie czepiaj na razie bo to bzdury z wężykiem. Ciśnienie atm widzi w normie. Z przepływka się zgadzam, co do wężyka, jeśli w nim jest olej, znacznie opóźni to odczyt ciśnienia doładowania, a jednocześnie nie będzie to miało wpływu na ciśnienie atmosferyczne, co za tym idzie, należy go sprawdzić,...
Moim zdaniem więcej zamieszania robi pęknięty wężyk w sterowniku, co za tym idzie błędne wskazania map i czujnika ciśnienia atmosferycznego (pęknięty wężyk robi raz podciśnienie, a raz nadciśnienie w obudowie ecu) niż zalanie olejem płytki. Co do wskazań maf, wprowadź sterownik w BS i obserwuj jak otwieranie/zamykanie EGR wpływa na mierzoną dawkę powietrza
musisz wykręcic zegary - mega proste ale u mnie wężyk jest ok według mnie to czujnik ciśnienia atmosferycznego który znajduje się tuż obok czujnika doładowania
Teraz dopiero zauważyłem że tam jest regulator z wężykiem podciśnienia i te 4 bary powinien mieć ale do ciśnienia (podciśnienia) w kolektorze. Czyli na wolnych obrotach tak z 3,3 do 3,5 bara względem atmosferycznego. Czasem te regulatory lubią przeciekać przez membranę i podają paliwo do kolektora wężykiem podciśnienia/ciśnienia odniesienia. A jaki...
To nie był clip O ile się założysz? Sprawdź jego wężyk. Przełamany wężyk oznacza ciśnienie równe atmosferycznemu, co już wcześniej zostało wyeliminowane.
Witam. Kod błędu 13 to błąd czujnika ciśnienia bezwzględnego (MAP) Proszę sprawdzić okablowanie i szczelność wężyka podciśnieniowego. Jeżeli oględziny nic nie wniosą to czujnik do wymiany.
AHU czyli 90tka ten model nie mazatem turbiny z kierownicą lecz jest to turbo z zaworem obejściowym. jesli jestes pewien że przewody o których wcześniej pisałem ( wężyki) sa i obserwował wartości rzeczywiste cisnienia doładowania ok i jestes w stanie wysterować sztucznie zawór w turbo by słyszec jak "puka" to zaryzykował bym podmianke elektrycznego...
Temat dość długi wiem mi się samemu nie che własnych postów czytać bo są przydługawe, hehe.? No ,nawet za długi ,czytając takie coś trzeba podkręcić mózg. Nie wiem o jakie węże ci chodzi bo jeden pokazujesz wodny a drugi od turbo. Jeszcze raz, jak gruszka zaciągnie do końca, to po dodaniu gazu węże od dolotu mają "puchnąć " i będzie to wyraźnie czuć...
Czujnik ciśnienia MAP ma pokazywać na włączonym zapłonie około ciśnienia atmosferycznego. A błąd który masz wskazuje na niedoładowanie. Sztanga nie jest zaciągana do końca bo np uszkodzony N75 albo nieszczelności w układzie podciśnienia ,gruszka wężyki pompa vacum itp. Albo nieszczelność dolotu,dziurawe węże dolotowe albo chłodnica powietrza.A może...
Czy ktoś ma jakieś doświadczenie w zarzynaniu popularnych czujników ciśnienia?. Potrzebuje coś co wytrzyma ogólnie mówiąc pracę na mokro (wilgoć, alkohol, nic z kwasów). Do tego obudowa do której można podłączyć wężyk, sama wartość ciśnienia raczej w okolicach atmosferycznego. Po całym dniu widzę że chyba jedyna rozsądna cenowo oferta to freescale....
Układ z czujnikiem ciśnienia będzie łatwiej zabezpieczyć przed warunkami atmosferycznymi. Jedyny minus w porównaniu z ultradźwiękami to konieczność instalowania w zbiorniku wężyka do pomiaru ciśnienia. Dziękuję, sprawdziłem Endress - Hauser, ale czujnik który by mnie interesował kosztuje około 400$, to zdecydowanie za drogo.
w vagu macz ile mają mieć wartości wymagane i porównujesz z rzeczywistymi, chodzi głównie o ciśnienia i przepływ powietrza.Zobacz czy komp widzi dobre ciśnienie atmosferyczne, może przepuszczać wężyk w kompie.No i jw.sprawdź katalizator.
Jeśli na przewodzie od intercoolera nie ma czujnika ciśnienia tylko wężyk to ja 99% jest on przerwany, dlatego sterownik nie widzi ciśnienia doładowania. Sterownik raczej nie będzie miał w sobie oleju bo widzi prawidłowe ciśnienie atmosferyczne.
Podaje 0.95 bar ponad cisnienie w kolektorze. Czujnik podaje ciśnienie całkowite a nie w odniesieniu do kolektora. Chyba że masz inny czujnik, podłączony jednym wężykiem do ciśnienia gazu na wtryskiwaczu a drugim do kolektora. Na moje powinno więc pokazywać około 1.95bar przy zdjętym wężyku podciśnienia z reduktora. (1 bar atmosferyczne plus 0.95 bar...
Witam Trafiłem na ten wątek, ponieważ aktualnie mam podobny problem w silniku 1.6 TDCI Przebieg około 250kkm. Otóż wyrzuca mi błąd P2002. Wcześniej miałem robioną regenerację turbiny z powodu nadmiernych luzów oraz profesjonalne mycie DPF (FAP). Teraz wartość z czujnika ciśnienia jest właściwie zawsze 0.0. Ale po podłączeniu wężyka zza DPFu do pompki...
Zaślepienie EGR zawsze wpłynie na zaburzenie składu mieszanki albo błąd przepływomierza. 1000mbar to ciśnienie atmosferyczne, czyli brak doładowania. Wielkości otwarcia zaworów są wielkościami zadanymi, nie mierzonymi więc skoro jest 0% to tego oczekuje ECU. Problem w tym, że zrobiłeś pomiary statyczne, na postoju, a nie logi dynamiczne podczas jazdy....
Witam. Jeśli ktoś może to prosiłbym o pomoc. Samochód jak w temacie Mazda 626 2,0DITD 81kW rocznik 2001. Prosiłbym o schemat instalacji vacum. Problem polega na tym że poprzedni naprawiający przy wymianie uszczelki głowicy rozpiął wężyki instalacji vacum i nie potrafił ich założyć więc oddał samochód klientowi w takim stanie. W samochodzie podpięta...
U mnie kolega zjadł zęby na jeżdżeniu po mechanikach, Galaxy AFN, czyli to samo i czujnik ciśnienia atmosferycznego w ECU widział ok. 680 hPa, czyli za nisko. Po otwarciu ECU syknęło ciśnienie, czyli wiadomo było, że wężyk nieszczelny. Po wymianie śmiga aż miło.
Czujnik mam zabudowany kilka lat, chyba MPX2050. Ma dwie rurki - pomiar różnicowy ciśnienia atmosferycznego i wody w szambie. Tą jedną rurkę wkleiłem bezpośrednio za pomocą kapturka od rur wodnych z tworzywa bezpośrednio na koniec rurki. Wszelkie moje próby wcześniejsze z dodatkowym wężykiem pomiędzy rurką a czujnikiem się nie sprawdziły. To musi być...
Witam! Mam na placu Golfa jak w temacie problem z DPF polega na tym, że filtr zapełnia się normalnie załóżmy że przy trasie praktycznie wartość sadzy nie wzrasta na innych odcinkach powoli rośnie spokojnie można zrobić nawet 500km zanim zacznie próbę wypalania, no i gdy już zaczyna wypalać nie może sobie poradzić z jej zakończeniem, praktycznie filtr...
Metalowa rurka na dużej, blaszanej pokrywie umożliwia podłączenie kompensacji parownika. Wężyk łaczy parownik z dolotem przed mikserem gazu i parownik reguluje wtedy ciśnienie gazu w stosunku do ciśnienia w dolocie. Bez podłączenia reguluje w stosunku do ciśnienia atmosferycznego. Nie wiem jak jest rozwiązane obejście wolnych obrotów w lovato elektrycznym,...
Przejechałem około 10km i pochodził na wolnych około 2-3 godz. i chyba jest lepiej, dymi troszkę mniej. Nie mam na nim opłat więc jazda po 1 km w koło. Ale niestety kolejny problem: Syczy turbo jak by łapało "lewe" powietrze. Jak odepnę wężyk pomiędzy zaworkiem ciśnienia(ten przykręcony na kol dolotowym) a puszką podciśnień(nie wiem jak prawidłowo się...
Kolego Marrog ,nie masz może jakiegoś linka do tej końcówki ?-- bo STOSUJĄC WĘŻYK ELASTYCZNY trzeba by 2 końcówki jedna do zaw-zwrotnego jedna do wyłącznika ( np-- wyłącznik NEMA ) NA ZAWÓR ZWROTNY-MUSIAŁA BY MIEĆ OTWÓR ŻEŃSKI 3/8 CALA , ZAKOŃCZONA NA ODWROCIE KOŃCÓWKĄ COŚ W KSZTAŁCIE RURKI ,żeby nałożyć ten wężyk, Zaś do wyłącznika, by musiała być...
pisze 65535 Error module.....tak czytałem ze to może być wężyk albo czujnik ciśnienia atm. sprawdzałem na postoju grupę 010 i ciśnienie atm. jest ok około 1000, w czasie jazdy nie sprawdzałem. Oleju nic nie ubyło przez ostatni 1000km dlatego mnie dziwi to kopcenie, po dłuższym postoju, bo tak to nie kopci nic.
otwierała się przy 0.5 zamiast 0.8... MAF nadal trochę zaniża, ale niedługo auto idzie na program i to się zniweluje. Jak zepniesz muszle z gruchą ma otwierać przy 0,5. Reszte koryguje sterownik i zawór sterujący. Zaglądałeś do sterownika silnika? nie ma w nim oleju? wężyk cały? ciśnienie Atm. dobrze mierzy? Dodano po 4 Podstawiłem sprawny MAF i MAP...
Postaram się odpisać na pytanie trochę szerzej aby inni również mieli możliwość dowiedzieć sie co to jest "sztanga", "grucha" itd. i na jakiej zasadzie to działa : jeśli sztanga jest masymalnie zassana do gruchy tak, że dźwignia zmiennej geometrii (na którą założona jest sztanga i zabezpieczona klipem) oprze się o śrubkę ogranicznika ruchu dźwigni to...
kiedyś wpadł mi w rece taki opis regulacji "bez przyrządowej" REGULACJA CZUŁOŚCI (odpowiednik poziomu paliwa w komorze pływakowej gaźnika:) ) -tym regulujesz ciśnienie w IIgim stopniu reduktora. Powinno być wyregulowane minimalnie powyżej ciśnienia atmosferycznego. A robi sie to tak: odłączasz waz prowadzący gaz z reduktora do miksera i podłączasz do...
Witam, Mam problem z autem Suzuki Swift 2008 rok, silnik 1.3 DDIS GLX o zawrotnej mocy 75km. Auto wchodzi w tryb awaryjny i odcina moc. Pojawia się kontrolka auta i klucza (klucz do odkręcania). Do usterki dochodzi szczególnie na 2 biegu, podczas wkręcania się na obroty w przedziale 1400-1900obr. Dzieje się tak zawsze, bez wyjątków. Auto do 2000obr...
Doskonale sobie zdaję sprawę co trzeba zrobić by z tego silnika wyjąć turbo i wiem, że nie jest to hop-siup ale pomyśl sam jakie jeszcze masz przed sobą możliwości by ustalić i wyeliminować przyczynę przeładowań - praktycznie żadne inne. Z całą pewnością nie jest tego powodem podciśnienie. Pompa tandem nie poda wyższego podciśnienia ponad to jaki ma...
Kompensacja to połączenie wężykiem gumowym pomiędzy dolotem, a powietrzną stroną dużej membrany w parowniku. Chodzi o to, żeby parownik regulował swoje ciśnienie wyjściowe w stosunku do cisnienia w dolocie przed mikserem, a nie w stosunku do ciśnienia atmosferycznego. W dolocie przewód musiał by być podpięty za przepływką , a przed blosem. Tylko jest...
Sprawdzałem dźwięczenie i nie jestem w stanie go zauważyć na żadnej z rurek, być może dlatego ze silnik się trochę za bardzo telepie. Po nagrzaniu nic się nie zmienia. No w to 300at też mi sie nie chce wierzyć Jaki jest stosunek sprężania?? coś około 20 jeśli dobrze pamiętam wiec zakładając ze wszystko jest idealnie szczelne to maksymalne ciśnienie...
Błąd oznacza usterkę czujnika ciśnienia powietrza (doładowania) w kolektorze ssącym. Turbina przez to nie działa. Nie wiem jak wygląda czujnik w tym silniku. Częsty problem z czujnikami doładowania polega na zatkaniu otworu wlotowego sadzą + nagarem. Należy sprawdzić na diagnostyce jakie ciśnienie odczytuje ECU. Ciśnienie atmosferyczne to 1 bar (bezwzględne)....
Nie sadze zeby to byl koniec problemu. Wezyk o ktorym mowisz doprowadza cisnienie atmosferyczne do przetwornikow cisnienia. Jak wypadl z filtra to tez doprowadzal wlasciwe cisnienie tylko NIE FILTROWANE. Zatem mozesz miec rozne smieci w ukladzie.
17964 - Charge Pressure Control Zrób poprawne logi turbo i przepływki bo te nic nie wnoszą !!! Wartość obrotów masz sugerowaną 2850-3150 obr/ min a u Ciebie 1407 Logi robiłem na 3 biegu od 1500 obr i pedal gazu w podłogę... Znam tylko ten sposób... Jak inaczej? Dodano po 5 Z logów widać dwie rzeczy. Turbo daje tylko 1400 mbar a powinno 2200 mbar. Druga...
Zanurzeniowy czujnik ciśnienia bezwzględnego wody to kolejny pomysł na mierzenie poziomu wody w studni głębinowej i zbiorniku wody. Do tego czasu do określenia poziomu wody w zbiorniku i w studni używane są elektrody przez który przepuszczany jest prąd zmienny (50Hz żeby nie robić elektrolizy) i na podstawie jego pomiaru zapada decyzja o tym czy woda...
Ciśnienie w kolektorze po naprawie wężyka jest dobre - 380hPa. Prawidłowe wartości są w zakresie 340-390hPa. Na tym pierwszym zdjęciu ciężko było ocenić, bo silnik był zimny. Zwracam uwagę, że to nie jest podciśnienie tylko ciśnienie bezwzględne. Tam nie ma czujnika ciśnienia atmosferycznego, więc nie da się dokładnie określić podciśnienia, ale jest...
Ale to tylko półśrodek, przy którym jeśli ciśnienie rzeczywiste będzie oscylować w okolicach 600 mbar z groszami (nie wliczając w to ciśnienia atmosferycznego) to znakiem tego trzeba rozebrać N75 i sprawdzić w nim sprężynkę - jeśli będzie pęknięta to podmień na jakąś inną albo wymień N75 a jeśli nadal będzie totalne niedoładowanie i odczuwalny muł to...
Drugi raz proszę, zrób zdjęcia dolotu. Przydało by się więcej zdjęć przedstawiających wykonanie tej sprężarki, bo jest ono nietypowe i żeby tak pomagać na odległość to jakby korzystać z kryształowej kuli. Trzeba sprawdzić czy na zawór regulatora ssania idzie prawidłowe ciśnienie (załóż jakiś manometr na wąż o ile masz taką możliwość). Dlaczego zdziwiło...
Ja nie widzę na zdjęciu, żeby filtr fazy lotnej był mokry, w którym dokładnie miejscu? Może na tym zdjęciu lepiej widać: http://obrazki.elektroda.pl/4231966200_1... Czasem trochę zalatywało gazem, ale od dłuższego czasu nic nie czuć. I będą pracować równo, bo tak są sterowane przez sterownik i to nie ma zawiązku z ich szczelnością....
No właśnie, takie MPXy mam, trochę swego czasu za to zapłaciłem, działają ok, ale wyjście analogowe mnie zniechęca. One są fajnie jeśli trzeba podłączyć np. wężyk z gazem, albo zrobić pomiar różnicowy. Natomiast do prostych pomiarów atmosferycznych to ten BMP mi bardzo pasuje. Jeśli błąd jest stały to można własny kalibrator wprowadzić. Bo jak rozumiem...
który mierzyłby bardzo niskie zakresy ciśnień. Ale mała jest różnica ciśnień czy ciśnienie absolutne po obu stronach U rurki? Jak ciśnienie absolutne też jest niskie to: wężyk będzie się zaciskał - zgniecie go ciśnienie atmosferyczne, woda zacznie wrzeć - przy 30mbar temperatura wrzenia ok 27 stopni, przy 10mbar temperatura ok 7 stopni. Trzeba by poszukać...
tak przeczyściłem dokładnie układ ciścienia. Nawet wcześniej odłaczyłem węzyk od hydrostatu -hydrostat połączony z atmosferycznym ciśnieniem i tez niechciało wejść na wirowanie. Pozdrawiam
Jeśli dobrze pamiętam to ten plastikowy element na drugim zdjęciu jest właśnie filtrem powietrza, gdzie dokładnie to ma być zamontowane - nie pamiętam. W każdym razie ma tam być ciśnienie atmosferyczne. Nie ma tam być podciśnienia, ten EGR jest sterowany elektrycznie.
Sharany tak maja że pokazuje głupoty z tym atmosferycznym. Nie pisz głupot. (at)dziungwaj Demontuj sterownik silnika, jest pod deską rozdzielczą (dostęp trudny ale do zrobienia), rozbierz, wypuść z niego ciśnienie wymyj z oleju, wymień wężyk w środku co idzie do czujnika ciśnienia, pozbądź się kapselka z tylu obudowy ECU bo zalany olejem nie spełnia...
Taka różnica, że wężyk wpięty jest w dolot za przepustnicą, nie przed nią więc panuje tam podcinienie podczas pracy silnika, nie ciśnienie atmosferyczne
Witam Jeśli problem wciąż istnieje: Współczuję . Mam takie samo auto. Ja nie znalazłem mechanika, który by mi pomógł. Miałem ten sam problem z tym, że objawy nasilały się szczególnie w terenach górzystych gdzie wnpm jes wyższe i ciśnienie atmosferyczne niższe . ( Jeżdżąc po Zakopanem musiałem nie dopuścić do spadku obrotów poniżej 2000 bo ..... Sam...
Koledzy, to nie jest wina nieszczelności gruchy siłownika podciśnieniowego bo wtedy byłoby stałe niedoładowanie. atol_2008 napisałeś, że nie można zassać ustami i jej zaciągnąć ale nie napisałeś czy wcale nie da się zassać z niej powietrza czy też zaciągasz powietrze bez żadnego wysiłku jak przez słomkę a sztanga stoi w miejscu - to przecież istotna...
Do pomiaru ciśnienia potrzebujesz manometr (min. 2 atm), trójnik i wężyki. Uwaga: w przewodach paliwo jest pod ciśnieniem, uważaj na wyciek przy rozkręcaniu... Manometr wpinasz na dolocie paliwa - powinno być 0,9-1,1 atm przy pracującym silniku. Jak zgnieciesz wąż odpływu (przelewu) to powinno skoczyć do >= 1,5 atm. Jeśli tak jest to pompa OK. bozoni
Cześć! Mam następujący problem (zaznaczam, że przeszukałem forum i Internety i nie znalazłem odpowiedzi ): Pralka Bosch WAK24260PL pierze poprawnie, dochodzi do cyklu wirowania. Pralka próbuje wejść na obroty, ale po każdym przyspieszeniu wraca do wolnych obrotów. Cały czas słychać pracującą pompę, chociaż nie ma już czego pompować. Wyczyściłem filtr...
sprawdź wężyki sterujące bypasem/kierownicami spalin (w zalezności od typu turbiny) w turbinie - może byc też uszkodzona gruszka pneumatyczna przy turbinie ... w zależności od rodzaju turbiny: z bypasem - za słabe nadciśnienie - ECU nie może wysterować zadanego ciśnienia doładowania z kierownicami spalin - vacum pompa nie może zaciągnąc tak dużego podciśnienia...
Generalnie kod 33 mówi że czujnik podciśnienia w kolektorze wykrył ciśnienie zbliżone do atmosferycznego ,więc albo wężyk od czujnika dynda albo jest lewe powietrze w kolektorze. Ten dyndający zatkaj na razie. A odpinając wężyk od czujnika powinieneś zassać powietrze z kolektora.
Witam. Ponieważ nie wiem dlaczego ktoś zamknął mój temat który nie został rozwiązany ponawiam go. W moim przypadku do sterownika nie idzie żaden wężyk jak w linku od Zico63 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php... a sterownik to 8D0 907 558F. Szukając na forum nie znalazłem odpowiedzi na interesujące mnie pytanie. Samochód jak w temacie. Wyczyściłem...
Do kolegi janotg, w silniku AHU, turbina nie ma zmiennej geometrii, i w zasadzie nie ma co się przycierać. Do kolegi romansu, w środku obudowy ECU są dwa czujniki, jeden mierzy ciśnienie atmosferyczne i jest czujnikiem odniesienia, a drugi do którego doprowadzony jest wężyk z IC, mierzy ciśnienie doładowania. Jeżeli wężyk jest uszkodzony, to komputer...
Witam. Byłem dzisiaj trochę pokombinować i ogólnie do niczego konkretnego nie doszedłem. Zrobiłem kilka zdjęć: http://obrazki.elektroda.pl/3238299200_1... http://obrazki.elektroda.pl/1663631300_1... http://obrazki.elektroda.pl/9398167600_1... Wypatrzałem kilka elementów: 1. podciśnienie od serva ham. 2....
Hejka Powoli opadają mi już ręce i zaczyna brakować pomysłów, ale od początku: Auto jak w temacie,kupione ze stukami(luz na sworzniu korby),silnik zrobiony. Turbina miała być po regeneracji ale tylna lampa od wydechu całą czarna wiec nie wiem co wcześniej było nie tak. Objawy na chwilę obecną.Mówimy o postoju bo podczas jazdy ciężko osiągnąć 50km/h....
walczę z problemem braku mocy od dołu już od 2 m-cy, Cienkie wtryski nie wytwarzają z dołu wystarczającej dynamiki spalin. Przepływkę podmieniałeś? oje (najistotniejsze teraz, bo chcę jechać i kupić) pytanie to, czy uszkodzony zaworek może powodować brak podciśnienia (czy zanim go całkowicie unicestwiłem, powodować zbyt słabe ciśnienie) na tym wężyku?...
Da radę - trzeba wytworzyć podciśnienie na wężyku idącym do niego i zmierzyć napięcie jakie jest na jego wyjściu przy podciśnieniu i przy ciśnieniu atmosferycznym.
Zrobiłem jak pisałem no i totalna porażka. Podpięty komp silnik nagrzany i jazda. turbinka ciśnienie zadane 100 kPa turbinka ciśnienie bieżące 99 kPa Przepływka odczyty w normie, egr otwiera, n75 pracuje, oczywiście gruszka sztanga na turbince chodzą, czujnik ciśnienia atm pracuje poprawnie, wężyki sprawdzone i poprawione poraz 10-ty czujnik położenia...
Z tyłu podnośnika masz nakrętkę na klucz chyba nr 30 [stary typ lewa strona] odkręć włóż śrubokręt i poruszaj tam . Nowy typ podobnie tylko z tej śruby odkręć te wężyki przelewowe włóż śrubokręt itd.
Na N75 po uruchomieniu silnika i pracy na wolnych obrotach powinno być 5,5V i to jest prawidłowy objaw gdyż wtedy w N75 zamknięty jest przelot pomiędzy kanałami na króćcach VAC i ATMO i podciśnienie jest wtedy cały czas utrzymywane na wysokim poziomie pomiędzy kanałami VAC i OUT co powoduje, że podciśnienie jest podawane bezpośrednio na gruchę siłownika...
a jesteś wstanie wyssać 3 atm ? ;) Ten wężyk wcale tak bardzo potrzebny nie jest.. bez niego też działa. służy do kompensacji ciśnienia paliwa w funkcji ciśnienia (podciśnienia) w dolocie. Chcesz pompę sprawdzić ? prosty test: spróbuj wylot zatkać palcem. Jak nie będziesz w stanie to cisnienie dobre Oczywiście metodą jest zmierzenie ciśnienia manometrem....
Zakończenie komina bądź wentylacji, ma pełnić funkcję ochronną przed warunkami atmosferycznymi ale jego głównym zadaniem jest utrzymanie odpowiedniego ciśnienia w przewodzie które jest istotne dla prawidłowego ciągu. Zerkni na dachy pobliskich domów a napewno zauważysz taki chińczyk który jest zamontowany na końcu wkładu kominowego. Żadnych chińczyków....
A to Ja juz mam śwoją teorię na temat Twojego piaskowania. Co do ciśnienia to nie zapytam szydząco, bo moja sprężarka bije 30 atm, ale to na marginesie. Domyslam sie że połączenie masz wężykiem 10 mm?
(...) obrazki.elektroda.pl/7532374100_17370607... https://obrazki.elektroda.pl/3643429000_... https://obrazki.elektroda.pl/1928348000_... https://obrazki.elektroda.pl/3246161900_... https://obrazki.elektroda.pl/7441126600_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Z informacji i zrzutów ekranu...
Moja wariacja na temat kompresorka. Dodałem tylko odolejacz z supermarketu bo za dużo dłubania by było aby tokowy zrobić, ale ciekawostką może być mój zawór bezpieczeństwa, jest nim wycięty z dętki zawór pompowania z automatem wkręcony w wężyk ((stroną jak do pompowania oczywiście) poprzez trójniczek od spryskiwaczy)) U mnie otwiera się przy około 6...
Rozumiem. Ja zrobiłem chyba to samo, ale podszedłem do tego trochę z innej strony. Zrobiłem automapę na postoju, a potem pojechałem w trasę i tam zrobiłem jeszcze raz w czasie jazdy. Najpierw bieg jałowy bez obciążenia, potem bieg jałowy z obciążeniem (map ok.500mb), następnie 3000 obr. z obciążeniem (map ok.700mb). Potem to samo na lpb przy tych samych...
Witam. Posiadam podobny problem. Rano na zimnym silniku bardzo długo muszę kręcić rozrusznikiem. Potem jak już silnik ciepły to pali od strzała. Kąt wtrysku OK, świece OK, aku OK, powietrza w wężyku do pompy wtryskowej brak, czyli zaworek OK. I teraz tak: byłem u diagnosty "na komputerze" i stwierdził, że to może być wina przepływomierza, bo pokazywało...
Przed wybuchem, podczas pracy silnika na wolnych obrotach było czuć zapach zapach tak jakby rozpuszczalnika... Miałem podobnie w skodzie fabii (2002r.), najpierw było czuć zapach rozpuszczalnika (może V-Power inny ma zapach) ale ja podniosłem maskę i zobaczyłem jak benzyna ucieka z wężyka paliwa, tego, który idzie do listwy wtryskowej a że ciśnienie...
No właśnie, czy sprzedawca powinien pytać klienta po co kupuje nóż? Wybaczcie ale ja często w życiu spotykam pajaców. Co do pompowania paliwa to jeśli ten zbiornik jest szczelny i nie jest zbyt wielki to można wypchać je sprężonym powietrzem. Należy wpuścić zwykły wężyk ( z obciążonym końcem), uszczelnić dookoła, wcześniej pod to uszczelnienie włożyć...
Przyczyną przeładowania turbo nie jest i nigdy nie będzie ani przepływka ani zawór EGR. Przyczyny przeładowania mogą być takie : - zacinająca się sztanga wewnątrz gruchy siłownika podcisnienia przy turbo, - zacinające się kierownice spalin zmiennej geometrii turbosprężarki, - zabrudzony wewnątrz i przycinający się elektrozawór N75, - niedrożny wężyk...
Koledzy, jeśli turbina nie ma zapieczonych łopatek zmiennej geometrii w pozycji max doładowania to po odpięciu wężyka podciśnienia z siłownika podciśnieniowego regulującego kąt nachylenia łopatek na wolnych obrotach biegu jałowego turbina będzie miała prawie identyczne ciśnienie jak ciśnienie atmosferyczne, więc jakie węże twarde i skąd to ciśnienie...
to wspomaganie odpowietrzenia komory silnika byłoby prawdopodobne-bo przy niskich obrotach w obudowie filtra jest ciśnienie atmosferyczne (chyba) i nie ssałoby z tej rurki od odmy, a tak przez wężyk zasysa. bo na wysokich obrotach silnik dostaje tyle powietrza przez przepustnice ze nie potrzebuje dodatkowego (polonez nie wkręca się aż tak szybko na...
Witam wszystkich mam problem z Dacią Sandero 1 z 2009 r. A mianowicie mam dwa błędy: 1 . Kod DF 263 osiągi turbosprężarki Na poziomie maksymalnym ... Szybka odpowiedź 1. DF115 („MAP – ciśnienie w kolektorze na poziomie minimum”) oznacza, że sterownik okresowo widzi _zbyt niskie_ ciśnienie w dolocie. 2. DF263 („Osiągi turbosprężarki na poziomie maksymalnym”)...
Witam Samochód Passat Combi 2002 Rocznik, Silnik AVB Pacjentem jest mój samochód który ostatnio zaczyna w dziwny sposób się zachowywać. Tzn czasami się zachowuje i nie jest to powtarzalne. Podczas przyspieszania na 5 biegu przy 120km/h silnik potrafi wejsc w tryb awaryjny. Błąd się potarza sporadycznie. Na początku wywnioskowałem , iż mogą to być zapiekające...
Z tego co zrozumiałem z noty katalogowej są to czujniki różnicowe. Czyli jeśli do jedenego wejścia nie podłączę nic a do drugiego wężyk od zbiornika to po odpompowaniu powietrza ze zbiornika będę miał właśnie różnicę około 100kPa a to chba jest mniej więcej tyle ile wynosi ciśnienie atmosferyczne czyli jesli będzie próżnia czujnik powinien podać jedną...
Masz błąd tego czujnika czy tylko stały odczyt? To co pokazujesz na wykresie to ciśnienie atmosferyczne a to co innego. Jeżeli silnik ma przepływomierz MAF to nie ma MAP. Jeżeli jest MAP to szukaj go na kolektorze ssącym lub wężyka podłączonego do kolektora a na jego drugim końcu czujnika. Czasem takie oszczędzanie wychodzi drożej bo wymienia sie sprawne...
Wakuometr samochodowy LED - sensor MAP z LM3914 <zrób to sam> W skrócie jest to (A) sensor MAP zasilany napięciem stabilizowanym +5V, a sygnał z niego (po opcjonalnym wzmocnieniu A1) odbiera (B) sterownik LM3914 i wyświetla w formie linijki świetlnej w niezależnie podświetlanej obudowie o średnicy 40mm. http://obrazki.elektroda.pl/5544091700_1...
Teraz jeszcze sprawdziłem, nie ma tam żadnej dyszy jest tylko zwykły otwór do niego wężyk do dna, kiedy władowałeś nabój słychać było tylko syk i bulgotanie. Oceniam ciśnienie po strumieniu wylatującej wody na max. 3 atm. Widać takie ciśnienie wystarczało na szybkie rozpuszczanie CO2
Kolejne pytanie dotyczace regulacji: Czy w zwiazu ze zwiekszeniem czulosci nie spowoduje niekontrolowanego wyplywu gazu? Reduktor to jakis wkloski motorg. Było kiedyś na forum opisane jak reguluje się instalkę II generacji, zacytuje tylko tę część dotyczącą reduktora: 1. REGULACJA CZUŁOŚCI (odpowiednik poziomu paliwa w komorze plywakowej gaznika:)...
Witam Problem polega na tym że prawdopodobnie podczas dawnej wymiany gaźnika ktoś całkowicie wypiął zawór elektromagnetyczny który powinien być między rurą dolotowa za gaźnikiem, a przeponą w układzie biegu jałowego. Chcę to naprawić, z instrukcji wynika że jeżeli na przeponę zadziała ciśnienie atmosferyczne, to dopływ mieszanki na biegu jałowym zostaje...
Do interfejsu instalacji II gen (Bingo, Autronic itp) na 100% działa kabel COM od Siemensa. Wystarczy tylko do płytki w puste miejsce z oznaczeniem V podać 5V (tak jakby producent przewidział :)). Nie żadne 12, jak niektórzy robili paląc MAXA:) +12V występuje w gnieździe diagnostycznym i można to zostawić niepodłączone. Ja +5V uzyskałem podłączając...
Czujnik rozróżnienia "lamerstwo" "nie lamerstwo". Trochę mi się rozregulował ostatnio, musze go z deka podkręcić. Czujnik podciśnienia, mocowany na blasze wsporniku, idzie do niego węzyk. A nie możesz wleźć w parametry zmierzone i zobaczyć na wskazania-silnik stoi to ma być wskazanie ciśnienia atmosferycznego, około 760mm/hg ( w prognozie pogody podają...
Trzeba by sprawdzić booster. 1 Odłączyć wężyk na chodzącym silniku i sprawdzić czy nie kapie ropa z niego. 2 Ręczną pompką napompować 1 atm i sprawdzić czy utrzymuje ciśnienie. 3 To samo co w punkcie 2, ale w czasie jazdy zmieniać ciśnienie, jeżeli nie ma różnicy, to tłoczek w boosterze stoi.
Witam. Nie będę prowadził rozważań teoretycznych. Mogę za to przedstawić ten problem ze strony praktycznej. Posiadam bojler bezciśnieniowy firmy "Elektromet WJ10" zakupiony i zainstalowany w 2000 roku. Jest on bezciśnieniowy, przeznaczony do montażu nad dedykowaną do niego baterią. Z braku miejsca nad umywalką postanowiłem go zainstalować pod nią. Zastosowałem...
Witajcie, Dziś wsiadając do auta naszła mnie myśl aby sprawdzić czy wszystko pod maską jest na swoim miejscu, jak też się okazało zauważyłem że coś jest nie tak, zmęczenie materiału sprawiło iż wyjście(podciśnienie) zaworu odrywając się zostało w wężyku, Z pomocą internetu wygrzebałem iż element ze zdjęcia to prawdopodobnie zawór sterowania turbiną....
Witam wg mnie to wtryskiwacz lub wtryskiwacze gazowe przepuszczają gaz. W reduktorze, wężu doprowadzającym, i w filtrze fazy lotnej jest jeszcze tyle gazu ( a jak jeszcze zawór przy reduktorze przepuszcza?), że w kolektorze może być w takim wypadku pełno gazu i auto zapala na dwóch paliwach, jest "zalewane". Jest sposób na sprawdzenie. Po jeździe a...
P0650 wpisz w google . błąd głównie chyba związany z licznikiem. zimny urwany lut. reszta to może być od instalacji gazu. gaz rozłącza wtryski, jakiś purge aansturing również jest podłączony jak się wydaje. reduktor vg 392 jest reduktorem dwustopniowym. 1,47 bar to pierwsze ciśnienie , drugie 0,97 . różnica po to pewnie aby był zapas mocy. gdzieś widziałem...
Dmuchanie w hydrostat uszkadza go, dmuchnij w wężyk od hydrostatu w stronę bębna może zapchany. Gdzieś już po fakcie wyczytałem, że dmuchanie może uszkodzić hydrostat. Orientujesz jakie odczyty odnośnie częstotliwości można się spodziewać na sprawnym, zapewne co producent to inne ale jakiś rząd wielkości? Teoretycznie jeśli wodą zapełniamy zbiornik...
Hmmm- w obecnej chwili to przecież takie jak po rozprężeniu fazy ciekłej (dziurawa membrana) -hi hi hi... Ale na poważnie to pytasz o podstawowe parametry reduktora-prawda? Oto one: Dane techniczne: - napięcie zasilania 12V - Moc cewki 12W - ciśnienie robocze od 0.5 do 0.9 ATM - maksymalne ciśnienie 3MPa - Materiał Mosiądz - Filtr siatkowy - Filtr celulozowy...
Paliwo faktycznie "wietrzeje" starzeje się - ma charakterystyczny zapach. Zdejmij węzyk i patrz, czy w ogóle leci paliwo.Pomierz sobie ciśnienie paliwa - na upartego zwykły manometr do kół i wężyk. Podaj pojemność i rodzaj wtrysku MPI czy SPI to podam , jakie powinny być ciśnienia na pompie. Generalnie SPI pompa 1-2 atm, MPI 3-6atm. Jeśli jeździłeś...
Zderzak regulowałem odpinając przewody podciśnieniowe od zaworka i łącząc je ze sobą, tak że do gruszki turbo szło pełne podciśnienie z pompy vacuum. Zaworek zostawiłem podłączony tylko do przewodu elektrycznego żeby nie wywalił błędu na desce. Następnie 2000 obrotów - silnik w pełni rozgrzany, wyłączone wszystkie odbiorniki elektryczne i klima - zderzak...
Na 1 rzut do analizy idzie grupa 011 - której wskazania mówią nam ile ECU zadaje ładowania, a ile faktycznie ładuje w wartościach względnych (sumarycznie z ciśnieniem atmosferycznym). Aby otrzymać wynik bezwzględny od wartości odejmujemy 1bar (ciśnienie atmosferyczne) 1 kolumna - obroty silnika RPM "Revolutions Per Minute" 2 kolumna - ciśnienie zadane...
Teraz całkiem oszalał faluje na obrotach i szarpie .Przy 80km/h potrafi śię zamulić i szarpać i muszę redukować do 2 żeby nabrał mocy.Po odłaczeniu wężyka od map sensora auto powraca do normy wiec chyba jest oprawca.Mozna jezdzic bez tego ustrojstwa czy tylko wymiana? To nie jest oprawca. Zdejmując przewód podciśnienia sprawiłeś że sterownik dostał...
miernik ciśnienia atmosferycznego czujniki ciśnienia atmosferycznego przetwornik ciśnienia atmosferycznego
indukcyjność łuku z18xe wymiana silnika downloader samsung
Stukanie w chłodziarko-zamrażalce Bosch KGN362IDF Jak zmierzyć przebieg prostokątny na NE555?