Na zimnym silniku : 1. poluzowac nakretki kontrujace srub regulacyjnych 2. wykrecic sruby na tyle, zeby dzwigienki przestaly dotykac do zaworow 3. dokrecic lekko sruby az do momentu, gdy dzwigienki dotkna do zaworow 4. dokrecic sruby o 2 obroty i zakontrowac nakretkami Oczywiscie powyzsze robimy dla: - 1. cylindra gdy mijanka w 4. - 3. cylindra gdy...
Wkładasz kawał sznurka przez otwór świecy dopychasz tłokiem do zaworów. Zdejmujesz zabezpieczenie,sprężynę, uszczelniacz.Wyciągasz sznurek .
Na pustych, zapowietrzonych popychaczach nie zrobisz wstępnej regulacji. Będzie Ci ciężko znależć ten moment braku luzu przed dokręceniem o te dwa obroty. Będą miękkie , podatne. To olej w nich stawia wyczuwalny opór. Złóż to do kupy , wycofaj każdą śrubę regulacyjną na dżwigienkach o więcej niż dwa obroty (dlaczego będzie póżniej ) Odpal motor , niech...
w tym silniku są hydrauliczne popychacze zaworów - brak jakiejkolwiek regulacji. Jak faktycznie je słychać to tylko wymiana popychaczy - szklanek.
Rzeczywiście kolega ma rację jest to rzeczywiście wyjątek że nie ma ten silnik hydraulicznej regulacji zaworów, Na stronie nissana znalazłem taki wpis ,, W silnikach beznynowych MR20DE uprzejmie informuję, iż informacje zawarte w instrukcji użytkowania pojazdu są poprawne. W tym silniku jest ręczna regulacja zaworów (dokładnie: popychaczy). Jednakże...
Może być popychacz wyrobiony wtedy zbraknie regulacji na "klamce"
Witam.miałem to samo.u mnie pomogło dobre odpowietrzenie i regulacja długości popychacza (po wymianie pompki hamulcowej była podparta)
Poluzować tą niebieską nakrętkę i ustawić wysokość tego białego słupka (na którym jest zamocowany uchwyt popychacza)
Sprawa jest banalna. Podparłeś pompę popychaczem od pedału czyli nie ma jałowego skoku na pedale. Jak masz regulację skróć popychacz to go skręć, jak nie podłóż podkładkę pod pompę.
W VW golf miałem taką usterkę. Wyłącznik krańcowy przy pedale hamulca miał regulacje skoku popychacza. Wystarczyła mała regulacja. W Twoim przypadku może być podobnie. Sam wyłącznik połączony jest przez szybko złącze więc ze sprawdzeniem nie będzie kłopotu.
190-200 stopni w zależności od stanu popychaczy i "piesków "
Popychacze hydrauliczne. Potocznie hydroelementy. Luz sie sam reguluje
Dlatego pytam się co on tam robił czujnikiem zegarowym przy tej regulacji? Ok stawiał obrotem wału poszczególne pompowtryskiwacze. Pomyślałem ze coś kombinował z regulacją popychaczy za pomocą czujnika ha ha? Mój błąd. Niektórzy używają zegara do określania maksymalnego dolnego wychylenia dźwigni wtryskiwacza.Można ,ja nikomu nie bronię.Ale wystarczy...
Przecież to jasne, że sprzęgło się ślizga. Po pierwsze, sprawdź czy masz prawidłowy luz linki na klamce sprzęgła. Częsty błąd początkujących, podciąganie sprzęgła na max. Po drugie, za mocno podciągnięta regulacja popychacza sprzęgła (w zależności od budowy silnika). Do sprawdzenia w serwisie. Po trzecie, spalone sprzęgło - tutaj pozostaje naprawa w...
Napisałem ci przecież że w szklance popychacza.
Mam na myśli szklanki, którymi regulujemy luz zaworowy ;) Dziękuję za link!
Płytki to jest rewelacyjne rozwiązanie w porównaniu z tym,tam wyciągasz płytkę i wstawiasz cieńszą i po sprawie natomiast tu chcąc to zrobić profesjonalnie to ściąga się głowice i regeneruje całość . Jedyne co widziałem to u ruskich mają specjalne szlifierki do popychaczy
W tym silniku nie ma płytek do regulacji zaworów. Popychacze są mechaniczne ale nie ma płytek. Wymienia sie cały popychacz, albo kombinuje.
Też mi wygląda na podstawioną pompę. Czy jest możliwliwość regulacji długości popychacza pompy lub serwa?
No bo jest zła diagnoza. 98% złych parametrów nastawnika to jego zła regulacja. Pozostałe kilka procent to zazwyczaj zatarty popychacz wskutek wycieku płynu chłodzącego. Procedura serwisowa bardzo dokładnie określa parametry regulacji - zarówno długość popychacza jak i ustawienie odbojnika. Mógłbyś rozwinąć temat o który popychacz Ci chodzi? Mówiąc...
W moim przypadku po 10 latach muszę teraz nogą dociskać przełącznik, żeby ruszyło. Później jak już napompuje ciśnienie, to działa. Ja myślę, że ta śruba M5 proponowana przez kolegę z postów wyżej ma szansę na powodzenie bo umożliwia regulację długości popychacza. Oczywiście to tylko jakiś punkt zaczepienia. Za to ja spróbuje swojego Kärchera w taki...
Pompka paliwa traci "skok" , wymiana membrany ze spreżyną i popychacza + regulacja skoku. To najczęściej to...
Witaj Jeżeli chodzi o regulację i sprawdzanie popychaczy to w tym temacie jest wszystko http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15...
Witam. Nie potrafię logicznie odszyfrować postu #39 Opisz to jeszcze raz - dociskasz sprzęgło do końca i jest problem. Ale jak nie dociskasz do końca ale dosyć jednak głęboko to nie ma problemu? Powiem tak łopatologicznie nie na końcu wciskania sprzęgła tylko gdzieś w trakcie w podobnym punkcie jest łatwiej? Tak objawia się pęknięta sprężyna płaska...
Jak auto będzie Hamować to weź przygotowany wcześniej klucz pasujący do odpowietrznika i sprawdź czy jest ciśnienie. Wystarczy skecić koła i w kazdym samochodzie dostęp do tego jest. Ważne jest sprawdzenie na obu przednich kołach . Tył możesz sobie odpuścić. Nie dokręcaj mocno,dokręć tylko tyle ile trzeba. Częstą przyczyną czegoś takiego jest (jw.)...
Witam. Jak wyregulować zawory w New Holland TM 160, podobno są tam jakieś hydrauliczne popychacze?
Witam, Nie wiem jak sprawdzić czy w moim silniku są popychacze hydrauliczne czy luzy ustawia się własnoręcznie. Zdejmij pokrywę zaworów. Czy naprawa jest doraźna ? Znaczy chwilowa, jeśli jest możliwość regulacji zaworów(chyba o to pytasz) to są fabryczne normy co ile kilometrów się je reguluje. Czy przez problem popychaczy auto może pobierać olej? Nie.
"Film wideo jest prywatny" Co do czujnika, jak odepniesz, to ECU przyjmuje stałą wartość ustaloną na minusie, i wtedy świece grzeją najdłuższy czas. Co do PD, to czwarty albo ma problemy z wiązką, regulacją popychacza lub jest już padaką. Korekcja powinna mieścić się pomiędzy -2.8 do + 2.8 mg, a tu jest już granica. Przy tym stanie może go calkiem wykluczyć...
Cruze 1.6 czyli głowica bez regulacji hydraulicznej zaworów (regulacja za pomocą popychaczy - szklanek zaworowych)+ zmienne fazy - tu to tylko idealnie zamontowana instalacja + super wystrojona bo inaczej same kłopoty + koszty .... kolega (at)psooya fajnie (trafnie) to określił powyżej ...
:) Ściągaj klawiaturę i mierz wysokość trzonków zaworowych nad powierzchnią głowicy. Każdy zawór ma wystawać na tę samą wysokość. Nie podałeś w którą stronę brakuje regulacji. Jeśli śruby się schowały w dźwignie i brak miejsca na kontrę to masz problem ze szklankami popychaczy i wałem rozrządu. Jak doszły do gniazda laski to z głowicą.
Wsadź magnes to wyciągniesz. Leżą na popychaczu. Podkładki mogę ci policzyć.
Ten artykuł z linku dotyczy pompy podciśnienia czyli vakupompy a to tylko w dieslu i niektórych benzynach z turbo. Dodano po 27 No właśnie, że nie mam rano twardego i wysokiego pedału po uruchomieniu samochodu. Tylko tak jakby wciska się do końca przy hamowaniu do końca jego fizycznego skoku pedału. Ale hamulec przez te kilka prób nie jest skuteczny...
Chodzi Ci o regulacje luzów zaworowych? W GSI są popychacze hydrauliczne i się nie reguluje luzów, tylko wymiana popychaczy raczej.
Na samym ustawieniu konta synchronizacji i natężeniu paska rozrządu oraz regulacji popychaczy wtrysków spokojnie 2 l się traci. Chyba źle lekcje odrobiłeś. Pochwal się blokiem pomiarowym 4 silnika i kolorem spalin z rury wydechowej? Polecam ci temat: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Ja mam silnik prawie 370 tys....
jeżeli po regulacji zaworów auto zaraz, niemalże od razu " rozklekota" się na zaworach ( znowu duże luzy), to przeżegnaj się.Silnik trzeba wyjąć, wałek + wszystkie popychacze rolkowe do wymiany.Wada fabryczna pewnej serii silników.Rolki w popychaczach się rozlatywały wskutek wady produkcyjnej.
Można na tym jednym zaworze przejść na ręczną regulację. Sprawdzić czy konik będzie pasował od malucha lub BISA, laska i szklanka to już nie problem dopasować.
Obawiam się, że wymiana oleju nic nie da. Gdzie kupiłeś te popychacze? Jakiej firmy? Regulację wstępną po montaż oczywiście zrobiłeś? (chociaż to raczej nie jej wina).
Nie gaśnie (malutki płomyk zostaje) polnik główny przy zakręceniu wody. objawy z książki. -zabrudzony zawór regulacji gazu. -popychacz zespołu wodnego zablokowany w poz.otwarty. moje pytanie a przyczyną nie może być membrana, popychacz to chodzi o ten bolec którym membrana otwiera gaz. piecyk działa tylko po zakręceniu wody przez ok 1 min pali się malutki...
Łukasz dzieki za aktywnosc. Dam znac. Uaktualnilem opis o instrukcje serwisowe. Z tego wynika, ze przesuniecie kata kierownicy wzgledem blokady moglo powstac na wskutek braku oznaczenia pozycji walu kierownicy - krzyzaka - wzgledem zebnika (walu) przekladni kierowniczej. Ew starl sie marker podczas regeneracji na zebniku (chyba, ze robili punktakiem)....
Nie ma żadnej regulacji, wsadza się cienki pilniczek iglaczek prostokątny między trzonek zaworu a popychacz (pod tą pokrywką od odmy) i piłuje, wyjmuje, mierzy luz, znów piłuje, mierzy luz i tak aż jest dobrze. Potem drugi zawór. Ja ustawiam jeden zawór gdy drugi jest całkowicie naciśnięty, a potem ten drugi gdy pierwszy jest naciśnięty, wtedy jest...
Ten popychacz nie ma regulacji. Na ten objaw wymieniałem serwo.
Przy agregacie ABS patrzysz do instrukcji obsługi, ale najczęściej odpowietrza się najbliższe koła a później najdalsze. Na pedale, albo przy popychaczu serwa masz regulację. Można zawsze trochę podnieś pedał.
I mechanik miał rację że wałek się wytarł. Jak nie mógł już wkręcić śruby od regulacji to wałek i popychacze do wymiany. W tych silnikach to nic dziwnego.
Ok ale czytałem po forum i ludzie mowią że w tej mazdzie BJ nie ma hydraulicznych popychaczy .. z tego co wiem cena popychacza to 30 40 zł a jest ich 16 naprawe tego wyniesie 500 700 zł ... jest to warte ? [syntax=text]Poczytaj forum a nie słuchaj idioty mechanika. Jeśli masz bj to nie masz hydro popychaczy. Regulacja zaworów kosztuje ok 100zł.[/syntax]
Jeśli astra h to silnik z16xep lub z16xer a tam nie ma popychaczy hydraulicznych tylko regulacja luzów zaworowych szklankami o różnej grubości.
występują tam hydro popychacze
A masz na konikach śrubki do regulacji?
Tam nie ma kabli, jest cały aparat zapłonowy połączony w jedną listwe, którą z resztą podmienialem na inną i nie bylo zmiany. Co do regulacji zaworów, tam sa przecież popychacze
Może ciut nie na temat ale chciałem wtrącić tu małe sprostowanie. Otóż w silnikach F3P NIGDY nie było hydraulicznych popychaczy zaworów. Regulacji luzów zaworowych dokonuje się poprzez dobór płytek.
Ten co na siwo to trzeba zwiększyć kąt początku wtrysku paliwa, tzn. przyspieszyć poczatek wtrysku. C 330 czy 360 jest regulacja dla wszystkich naraz, ale też ustawiać można każdy cylinder indywidualnie . Co napędza te pompki, mają własne wałki krzywkowe, wałek rozrządu. Jeśli wałek rozrządu to trzeba tą pompkę co dymni na siwo przybliżyć do krzywki,...
Powodem jest źle wyregulowane sprzęgło, nie na lince, bo to już regulacja końcowa, lecz przy silniku, na popychaczu sprzęgła.
większy luz zaworow ssących jest fabryczny. dziwne ale to prawda. natomiast mnie chodzilo o sprawdzenie kompresji po regulacji czy juz nie ma różnic. ale z tego linku wynika ,że sklepywały się popychacze b.równo. Regulamin, p.15. Popraw treść postu, lub trafi on do kosza. ElpigazN
Prawdopodobnie było kręcone przez gazowca przy TPS. Brak pozycji spoczynkowej, i nie będzie regulacji obrotów zapomnij. A klepanie stukanie to proponuje zajrzeć jak wygląda wałek i popychacze do tego pomiar ciśnienia na garach.
Witam, Wychodzi, iż masz nie wyregulowany mikroprzełącznik. Pstryka bez wody bo sterownik nie wie, że wymusiłeś działanie przełącznika palcem. Przepływ wody mechanicznie otwiera przez zespół wodny zawór gazu i bum zapłon. Tego mikroprzełącznika nie regulowałem, tutaj jest popychacz, dawniej była śruba regulacyjna, ale jakoś powinno się to regulować....
Witam! Mam problem z klawiaturą przy aucie Lublin 2 dwa razy pękła śruba regulacji zaworu i dźwignia popychacza. Po wymianie częsci na nowe jest spadek mocy a usterka się powtarza. Jeśli ktoś coś wie na ten temat , proszę o pomoc bo mechanik załamuje ręce a mi już brak sił. Z góry dzięki !
Witam. Wg mnie usterka jest spowodowana za niskim ciśnieniem paliwa, lub za małą wydajnością pompy. Dysza wolnych obrotów nie ma tu nic do rzeczy, możesz ją całkowicie zatkać, a auto powinno na obrotach "iść" Ciśnienie paliwa z tego co pamiętam powinno wynosić ok. 0,3 atm, jeżeli nie masz manometru to nie polecam metody "na wytrysk": po ściągnięciu...
Przy włączonym napięciu, jak i pod ciśnieniem nie wolno odkręcać śruby 18. To jest regulator automatyczny, bez ręcznej regulacji. Prawdopodobnie jest uszkodzenie w zespole wodnym 16: dziurawa membrana, lub zakamieniały popychacz nad membraną, lub zanieczyszczona zwężka 17. Przy wlocie z.w. jest sitko i może być zawór regulacyjny. Przy wylocie z zespołu...
mam zapytanie czy masz wyczuwalny luz na pedale hamulca w momencie jak zaczynasz go naciskac ,bo to jest bardzo istotne jesli tego luzu nie czujesz to znaczy ze popychacz znajdujacy sie w serwie a naciskajacy tloczek pompy nie ma luzu i jednoczesnie podnosi ci pedal do gory ,na koncu tego popychacza jest wkret regulacyjny do ustawienia luzu (ok.0,5...
Co za bzdury... nigdy się tak zaworów nie ustawia. Zawór wydechowy i ssący ustawiasz jednocześnie, koło magnesowe na "T", wałek rozrządu krzywkami w przeciwną stronę popychaczy i już. Taka regulacja zapewni prawidłowe ustawienie luzów, gdy tłok i zawory są w położeniu największego ciśnienia w czasie normalnej pracy silnika...
Dzięki reno max, chodzi mi bardziej czy regulacja jest na krzywce od strony popychacza czy przy zaworze. Luzy s-40 w-60.
A czego masz szukać i po co wymieniać? Sprawdź luzy i załóż dekiel z powrotem. Dźwigienki są osadzone na kulistych nakrętkach, więc latają na boki. Dopiero w momencie dociśnięcia popychaczem usztywniają się we właściwych pozycjach. Tyle. http://www.agregaty-czesci.pl/silnik-hon... http://www.agregaty-czesci.pl/silnik-hon...
W silnikach vvti japońce zwariowali i wymyślili regulację zaworów szklankami (popychaczami) o różnych wymiarach czyli chydrauliki tam nie ma lecz wymienia się popychacz na inny o innej grubości denka.Jeśli chodzi o jakość spalin i zapalanie kontrolki to może na to mieć wpływ jakość paliwa które nie trzyma parametrów a przez to spaliny też.Wiem że w...
Dorby duszku marsiku - szczerze w łodzi koło bałuckiego rynku zostawiłem samochód do roboty rozrząd mi palnął miałem robione prawie wszystko - głowice nową wymianę uszczelek pod głowicami - popychacze regulacje popychaczy wymianę oleju nowy filtr oleju - nowe zawory no wszystko słowem po -rozerwaniu się paska rozrządu - silnik 8 -io zaworowy wiec zostawiłem...
1. Podparty zawór dolotowy. Regulacja luzu zaworowego. Choć jak to jest silnik z 98r to raczej dolnozaworowy a tu regulacja luzu zaworowego przy podpartym zaworze wymaga zeszlifowania popychacza lub zaworu. 2. To że iskra jest nie znaczy ze jest w odpowiednim momencie. Sprawdź czy koło magnesowe nie obróciło się. Zdarza się że ścina klin i przestawia...
jutro sprawdzę od którego roku mbyły popychacze hydrauliczne pozmianowe/bez wstępnej regulacji i odpiszę/ :D
Mikroprzełącznik włącza i wyłącza iskrę. Odłącz mikroprzełącznik i nim poruszaj. Możliwe że popychacz-kowadełko się klinuje w obudowie (czarna obudowa ma być lekko skręcona). Warto przesmarować trzpień osadzenia popychacza. Dalej, śrubeczka w popychaczu służy do regulacji i musi być precyzyjnie ustawiona... Nie wykluczam potrzeby wymiany mikroprzełącznika...
Witam Mam taki problem z Zetorkiem 5245, ze samoczynnie opuszcza się podnośnik z narzędziem. Są takie objawy: podnosi dobrze, po podniesieniu trzyma narzędzie ale podczas jazdy z podniesionym narzędziem samoczynnie dźwignia od podnoszenia przesuwa się o kilka centymetrów do przodu i podnośnik opada. Jak ja trzymam w skrajnym położeniu do tyłu to jest...
Witam !! Według mojej wiedzy w tym silniku nie ma regulacji luzu zaworów są hydrauliczne popychacze. A jeśli Ci coś stuka metalicznie i to na zimnym silniku , to na 99 % jest to koło pasowe osprzętu, zawierające tłumik drgań. Ale może się mylę , moja żona ma C3 z tym silnikiem i stąd moja wiedza. Pozdrawiam !!
jak tam ustawić luzy? nie ma regulacji jak się nie mylę, za krzywką wałka jest popychacz który jak wiadomo oddziaływuje na zawór - nie widzę regulacji. gaźnik ok, trocę przesadziłem z tym zalewaniem tam po prostu nie chce się mieszanka odpalić świecaa daje żółtą iskrę, wydaje mi się że to jest przyczyną po wlaniu samostartu do cylindra również nie odpala....
W oplach z tamtych lat częsty przypadek był z luzami na wybieraku od biegów(czasem gumka na lewarku), najczęściej sworznie które są cienkie i plastikowe części, można też zrobić regulacje samemu na łączeniu od popychacza lewarka z wybierakiem(skorzystać z kanału czy podnośnika), jest to na jak dobrze pamiętam śrubkę 8(klucz 13), pomijając zużyte synchronizatory...
Popychacz ma ograniczony zakres regulacji, jeżeli krzywka jest wytarta i dźwigienka podchodzona to nawet nowy popychacz nie pomoże. Dźwięk popychacza i stukającego tłoka w zawory bądź głowicę jest zbliżony i nie da się go odróżnić przez telefon. Ja bym zdjął pokrywkę zaworów i obejrzał wałek,a jeżeli jest w porządku to zostaje ściąganie misy i sprawdzanie...
Miałem podobne w Carisma GDI, wejściowe 3atm, wyjściowe szaleje od 16 do 46, podłożyłem trzy pompy wysokiego ciśnienia, kombinowałem z uszczelkami pod nimi, cieńsza, grubsza aby krzywka na wałku bardziej lub mnie naciskała na rolke popychacza, podkladałem dwa regulatory, a problem robił potencjometr przepustnicy, fałszował zasilanie na regulator ciśnienia.
Mechanik odradza mi regulacje, ponoć ustawienie fabryczne jest najlepsze a ingerencja w popychacze hydrauliczne zaworów które się samo regulują może spowodować uszkodzenie silnika
Witam ponownie kolego (at)romoo fiat jest z pionowymi światłami ale dopiero po ostatniej renowacji ponieważ wczesniej wjechał mu w kufer star z pułkiem wojska na pace i mój ojciec przeklepał pas pod nowe lampy - wtedy nie było jeszcze allegro a w sklepach tych starych lamp juz nie było. Kolego (at)wezuwiusz3 możesz miec racje tez przeczytałem w książce...
Szklanki wyglądają inaczej bez jakiejkolwiek regulacji pod spodem rolka śmigająca po wałku a popychacz wkładany jest do środka .
W jaki sposób można sprawdzić sprawność vacupompy oraz gniazd pompowtryskow w głowicy? Czy są jeszcze jakieś objawy dodatkowe usterki vacupompy aby ją wykluczyć lub potwierdzić? ? Jesli twój wtrysk tak wygladał to masz wypracowanie na głowicy duze najlepiej widac na wyjetych wtryskach głowice nie moze miec ostrych krawedzi . Swoja droga cos twoja sprawa...
Ciśnienia do sprawdzenia popychacze wałek i gniazda.Do tego regulacja luzu.I dlaczego nie było to sprawdzone przed robotą pompek?Po drugie jestem ciekaw jak ty odczytałeś wartości pompowtrysków.
Linka nie mogła się wydłużyć. Powinieneś sprawdzić popychacze, jak leży podkładka dystansowa. Jest także regulacja śrubką na koszu.
Już to kiedyś przerabiałem. Najlepiej uciąć taki trzpień z zaworu samochodowego albo laski popychacza. Ja właśnie tak zrobiłem i zapomniałem co to wieczna regulacja sprzęgła. Po prostu oryginalny trzpień szybko sie odkształca bo zrobili go z jakiegoś szajs metalu, a co do kulki to radziłbym ją też wymienić na łożyskową odpowiedniej średnicy. Pozdrawiam
Czy wg Ciebie (pomimo, iż pedał jest niski) pojazd skutecznie hamuje. Może spróbuj "wydłużyć" popychacz (pręt) pompy, który ma możliwość regulacji. Czy wspomaganie (serwo) jest sprawne.
Może nie na płytkach,ale przecież taka Honda 1.8 VTEC też ma ręczną regulację zaworów Kolego w Hondach jest regulacja zaworów tylko dlatego, że hydrauliczne popychacze nie sprawdzają się w silnikach wysokoobrotowych. Niestety ale obecne silniki Hondy to nie to samo co kiedyś. http://moto.pl/MotoPL/1,88389,10552304,H...
Między pedałem a pompą jest regulacja trzeba by sprawdzić czy jest odpowiedni luz między popychaczem a pompą.
brak palenia na jeden gar to pewnie uwalona świeca lub sterownik świec ma upalone styki i słabo grzeje.Pewny jesteś że rozrząd dobrze złożony. może być jeszcze problem z popychaczami bo zdaża się że hydrauliczna regulacja luzu wariuje
W kasecie jest jeszcze od tyłu mały przykręcony plastik, czsem pomaga jego regulacja . Ten element reguluje ustawienie kasety i równocześnie popychaczy potencjometrów
Zadaniem hydraulicznych popychaczy zaworów jest regulacja luzu zaworowego, jeśli jest uszkodzony to występuje za duży luz zaworowy i powstają odgłosy 'klekotania' ( np jak w silniku diesla). Demontaż pokrywy zaworów wałka rozrządu ( po uprzednim demontażu napędu rozrządu)i wymiana popychacz hydr. Przy tej usterce nie odczujesz straty mocy silnika tylko...
wymienić popychacze i sprawdzić wałek rozrządu
Witam.Mam problem z sieną 1.4 który polega na tym że silnik bez względu czy zimny czy ciepły klekocze jak stary diesel do tego brak mu mocy,rozpędzenie się do 100 km jest niemożliwe dlatego wziąłem się za regulację zaworów.Po wyciągnięciu popychaczy okazało się że na każdym zaworze jest płytka z inną grubością więc moje pytanie jakie teraz mam pozakładać...
w sumie to mam kilka sztuk mk232p na części i moge wymontować potencjometr i przełożyć. tylko zupełnie nie mam pojęcia jak się za to zabrać. Zdejmujesz tylną obudowę , szukasz wkrętów mocujacych przód i odkręcasz, zdejmujesz przód, nie urwij glośnika i mechanizmu kasety, trzeba się troszkę pobawić. :D , Widać 2 potencjometry, ten dolny, cienki , takie...
co do ustawienia luzu zaworowego ustawiam wał w górnym położeniu wsadzam pręt do świecy kręce wentylatorem w prawo by pręt schował się te 5 mm i ustawiam 0,20 później ustawiam ssący 0.15 w jego górnym położeniu tak ? Oba zawory ustawiasz, gdy tłok jest 5 mm za górnym położeniem zapłonowym. a można założyć używany ? jak można ocenić czy ten odprężnik...
Z doświadczenia wiem że nie warto inwestować w instrument z górnym tłumikiem. Mam takiego grata w domu i ... szkoda mi go spalić... No i panowie. Jeżeli nie macie nic sensownego do powiedzenia, to... milczenie jest złotem... Na tym forum też są stroiciele. Ale do rzeczy. Jak młotki są wypracowane (widać mocne ślady po strunach), jednak filc jest w dobrym...
Znam przypadek że gość wymienił olej i zaczęło mu coś cykać. Mówili mu że prowadnice zaworowe. Wymienił olej na inny i cisza. To było w z16xel To w końcu masz popychacze klasyczne czy hydro? Bo regulacja tych pierwszych to tylko ściągnięcie górnej pokrywy Dowiedz się jaki olej ma być w twoim silniku
Pompa nie wraca do pozycji wyjściowej. Popychacz pompy należy skrócić, jeżeli jest regulacja( nie znam tego mechanizmu). Pompa w pozycji wyjściowej zrzuca płyn hamulcowy do zbiorniczka wyrównawczego.
I tak zrobię. Jutro kupie klucz do świecy i ja wykręcę. A co do regulacji zaworów jest problem z ssącymi bo miejsce w które uderza popychacz jest wbite do środka. czy w takim przypadku możliwa jest poprawna regulacja luzu zaworowego??? Pozdrawiam.
Tak to sa na 100% tzw popychacze chydrauliczne, ale trzeba sprawdzic w dachyn bo to zalezy co jest zastosowane w danym modelu z dana literowka silnika. Stosowane sa regulacja plytkowa i regulacja poprzez wlasnie popychacze wiec bylo bledem sprawdzanie luzu zaworowego bo zawsze bedzie maly. Sprawdzic ewentualnie krzywki czy maja odpowiednie wymiary bo...
Po to, by obniżyć EGT przy dużych obciążeniach i nie zajeżdżać wtryskiwaczy benzynowych. Jak sam zauważyłeś LPG najlepiej spala się przy innym AFR, niż benzyna i dodatek 15% benzyny przy obciążeniu silnika ponad 80% jest zbawienny. Jak widać, każdy z nas ma inne podejście do trwałości silnika - zwłaszcza takiego, w którym nie ma hydraulicznych popychaczy.
fordy nie za bardzo lubią gaz (choć niektórzy je przerabiają). tak samo jak mazdy (pochodne fordów) i toyoty. problemem jest regulacja zaworów- jest szklankami (popychaczami)- co jest drogie). zaniedbanie skutkuje wypaleniem zaworów i remontem głowicy. z japońców dość dobrze sprawują się mitsubishi (były nawet instalacje montowane w aso- w lancerze...
Dziekuje za sugestie. Dla mnie to jest tak jakby do konca nie wracal "tłok" - ten zakończony uszczelką na końcu - czy perścieniem. Dziej się tak raz na tydzień więc raz na kikadziesiąt spuszczeń wody. Nacisnienie przycisku 6L rozwiązuje wtedy problem. NAciskanie 3L nie rozwiązuje. Gdyby ciagle sie lało to rzeczywiście stawiałbym na uszczelkę. Teraz...
Jeśli nie kręciłeś śrubkami przy głowicy do regulacji azymutu (106-1) to problem raczej leży w mechanizmie obrotu głowicy - przekładnia zębata, sprężyna, źle założony popychacz (104-2). https://obrazki.elektroda.pl/4346800200_...
po 1. Regulacja linki, smarowanie i czyszczenie sie oplaca. luz na klamce ok 3-4mm to standart po 2. Sprzęglo wielotarczowe zawsze bedzie troche "ciągnąć". Skoro na dziurze sie slizga to pewnie linka jest napięta za mocno. Powinno "łapać" podczas ruszania przy koncu puszczania klamki. Ale musi zostawac te 3-4 mm luzu. Klamka jesli lekko chodzi powinna...
Odma w pokrywie zaworów właśnie jest po to aby odprowadzać spaliny, które wydostają się przez nieszczelne zawory. Z reguły są to niewielkie ilości i są wprowadzane do kolektora dolotowego. Jeżeli nieszczelności sa poważne to odma zmienia się w rurę wydechową. Do regulacji zaworów konieczny jest mikrometr listkowy. Nie pamiętam dokładnej nazwy. Zasadniczo...
uszczelki popychaczy stuki popychaczy cykanie popychaczy
ciągło zawieszać przedwzmacniacz gramofonowy vivanco instalacja samsung windows
ARPC_configuration.exe legitimacy, malware risk, vendor checks, digital signature verification Pompa wspomagania Renault Kangoo 1.2 16V 2006