Tu masz jakiś prosty bez tyrystora. R1=120 Ohm C1=10uF/25V T1=NTE374/BD140 R2=82 Ohm C2=10uF/16V T2=NTE123AP/BC547 R3=10K D1=1N5401/NTE5801 U1=LM350 R4=33K R5=22K D2=LED (Red, 5mm) P1=2K2
Jakikolwiek prostownik tyrystorem i koniecznie z ogranicznikiem napięcia ładowania. Będzie regulacja prądu i napięcia zakończenia ładowania. RF2, RF2U wydają się proste i dostosowane do wysokiego napięcia transformatora. W książce pt. "Tyrystory i ich zastosowania" było trochę takich schematów, z których zawsze można sobie coś wybrać. W Radioelektroniku...
Bez problemu zastąpisz tyrystor КУ202Н tyrystorem BTP10-400 (10A,400V).Tak z ciekawości zajrzałem do dwóch sklepów do TME i Nowy Elektronik i jest spory wybór.W wyszukiwarkę nie wpisuj symbolu tyrystora,tylko słowo tyrystor.
Nie wiadomo co jeszcze zostało pozmieniane. Simson S51/1 miał fabrycznie instalację elektryczną 12V. Tańsze wersje z zapłonem na przerywaczu, a droższe elektronik z halogenem HS1. Cewka ładowania 12V jest bezmasowa, więc jeden z przewodów musiałby zostać połączony z masą. Chyba że ktoś włożył cewkę 6V, albo cały zapłon jest przełożony na 6V. EWR ma...
a do mocniejszego wystarczy mniejszy radiator, który też kosztuje (może i więcej od mostka) i jeszcze zajmuje miejsce. A jakim cudem, straty będą takie same w obu. Racja, link który wkleiłem to zmodyfikowany projekt JózefaG o regulację prądu ładowania na tyrystorze. Dodane kilka elementów i mamy regulację.
Co do dławika, będzie pęnił on jedynie funkcje ograniczająca prąd udarowy ładowania kondensatora, Tylko że to wymaga bardzo dużej i indukcyjności - dziesiątek mH. Przykładowo można kupić 7mH/4A waży 0,5kg i jest wielkości 20W transformatora - kilka razy za mały do twojej aplikacji Dawanie za małej indukcyjności nie upraszcza sprawy bo zwiększa wartość...
Witam! Zajrzyj do tego tematu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic86... ... masz tam dwa załączniki do schematów różnych ładowarek z regulacją prądu ładowania na tyrystorach. Pozdrawiam
Więc podłącz żarówkę i sprawdź czy masz regulację jej świecenia a następnie dowiedz się jak działa tyrystor :)
Witam, od dłuższego czasu obserwuję z lekkim uśmieszkiem powyższy temat i często zastanawiają mnie wypowiedzi użytkowników, ktoś się wypowiedział, że układ prostownika będzie źle działał przy zastosowaniu mostka Graetza - czym różni się wyprostowane wyjściowe napięcie ? - nieważne. Problem z regulacją średniego prądu ładowania jest także sprawą dosyć...
Do forestx: na fujarke jest coś innego:-))). Załużmy ze mam akumulator 30Ah i 55Ah to w jaki sposób naładować oba? Chyba ze przez 18 godzin ładować ten co ma pojemność 55Ah prądem 3A!!! Ot po co jest potrzebna regulacja prądu ładowania!!!
W takim razie pomysł Kolegi Rzuuf wydaje się być właściwym. Proponuję uzupełnić go o nieco bardziej rozbudowany układ sterowania tyrystora, który umożliwi regulację prądu i ustawienie dowolnego napięcia ładowania kondensatorów. pozdrawiam
O panie. :> Jak cos jest do wszystkiego to jest do niczego. A na powaznie najprostsza to bedzie przetwornica step up/down. 16 zl koszt z aliexpres. Prady do 10A (testowane). I to tylko w przypadku hulajnogi. Stabilizacja pradu i napiecia doskonala. Kwasowy akumulator tego nie lubi. Regulacja na tyrystorach jest dla mnie przerostem formy nad trescia....
Witam! Robię prostownik i wszystko już mam tylko przydała się regulacja prądu ładowania. Najlepiej na jakimś tyrystorze tylko nie wiem jak zrobić wszystkie schematy które znalazłem są na max 10A.
Cześć, jakie są możliwości co do regulacji prądu ładowania akumulatora? Szukam odpowiedzi na następujące pytania: 1. Dlaczego w układach regulacji prądu ładowania stosuje się tyrystory, a nie np. zwykłe tranzystory BJT lub tranzystory Darlingtona? 2. Czy da się jakoś zminimalizować straty? Gdy ładujemy niskim prądem akumulator to większość prądu płynie...
Ja polecam rozwiązanie kolegi Marko121 [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... z regulacją prądu ładowania + opis regulacji Regulacja na stronie wtórnej na Tyrystorze Możesz wykonać samą regulację prądu lub regulację + automatyczne wyłączenie zaproponowane przez JózefG. Wszystko w linku powyżej. Sam ostatnio go wykonałem...
Zastanawiam się, czy przy takim sposobie sterowania tyrystorem sygnał generowany przez T4 i T5 nie powinien być w jakiś sposób zsynchronizowany z częstotliwością napięcia za mostkiem Graetza? Jest zsynchronizowany bo za mostkiem nie ma kondensatora filtrującego napięcie więc jest tam tzw. Tętniące napięcie czyli tylko połówki napięcia i właśnie poprzez...
o jakim zwarciu mówisz? Anody z katoda? wtedy prad płynie i wszystko jest ok lecz nie mogę sterować potencjometrem aby płynnie zmieniać prąd ładowania:(
Problem niejako został rozwiązany. Regulacja działa jak najbardziej po podłączeniu akumulatora. Napięcie na wyjściu z C3 sięga 18 V. Włączając żarówkę nie mogłem sterować prądem. Gdy podłączyłem akumulator amperomierz od razu zaczął wskazywać wartość a zmiana położenia potencjometru zmienia prąd ładowania.
A nawiązując do tematu to które lepsze prostowniki na tyrystorach czy z mostkiem prostowniczym ?? Najlepsze są prostowniki z możliwością regulacji napięcia ( zarazem prądu ładowania ) . W prostownikach z tyrystorami tą regulację spełniają właśnie tyrystory , natomiast w prostownikach diodowych najprościejszą a zarazem najtrwalszą jest regulacja zrealizowana...
Kolega przyjrzy się układowi UC2906 lub UC3906. Układ ma ogranicznik prądu ładowania, który może sobie kolega potencjometrem regulować. Układ może pracować jako ładowarka dwustanowa ładująca prądem o określonej wartości do 16V i przechodząca w stan podtrzymania ładując akumulator bardzo małym prądem do czasu aż napięcie spadnie do wartości 14.5V i znowu...
NIE Tyrystora nie możesz zastąpić, bo poprzez niego odbywa się regulacja napiecia i w konsekwencji prąd ładowania.
Witam. Nie sądzisz kolego że tyrystor BT152 ma inny układ wyprowadzeń. Masz źle podłączony tyrystor. Pozdrawiam.
tomasz1709 << Rozumiem że regulacje prądu ładowania realizowałeś na tyrystorach po stronie wtórnej transformatora? I jeszcze jedna sprawa , podłaczenie na rozruch domyslam sie że bedzie powodować chwilowe ładowanie akumulatora bardzo dużym prądem w chwili kiedy nie pracuje rozrusznik , czy chciałbyś aby to zjawisko wyeliminować ? Generalnie jest...
ma to byc na tyrystorach ?
Musisz najpierw zmierzyć napięcie na stronie wtórnej transformatora bo może się okazać że będzie ono za małe do regulacji na tyrystorze.
1) Bo tyrystor może pracować przy prądzie przemiennym. Jest to po prostu dioda o regulowanym kącie otwarcia. 2) Tak, a jeszcze lepiej na 14,4V 3) Regulacja prądu ładowania 4) Schemat wygląda na poprawny, myślę, że tak, chociaż ja myślałem o innym schemacie.
Witam, posiadam prostownik Elektronika У3-А o max prądzie ładowanie 7,5A. Prostownik jest sterowany tyrystorami, posiada moduł kończący pracę po 10h. Aktualnie prostownik pracuje z 1 tyrystorem i ładuje 3,5A stale lub pracuje z dwoma tyrystorami wtedy ładuje do 7,5A (w zależności czy jest podłączony 1 czy 2 tyrystory). Tyrystory mam sprawdzone układem...
sorki ale nie załapałem po co regulacja napięcie w prostowniku? Regulacja prądu ładowania to tak.Po za tym skomplikowałeś sobie układ.Dał byś układ sterujący z triakiem po stronie pierwotnej transformatora ,do tego ze trzy elementy bierne i masz już regulację prądu.Jest to łatwe do zrobienia , moce elementów wykonawczych znacznie mniejsze,a koszty...
Jeśli chcesz wykorzystać swój prostownik 15V 1A to 1 schemat na US LM xxx nie podchodzi, ponieważ na US upadnie 2.5-3V i co w tym wypadku pozostanie dla akumulatora ? . W 2 schemacie na wejściu wykorzystuje się napięcie AC, rola prostownika ednopolowkowego wykonuje tyrystor, a schemat ograniczenia napięcia obcina impulsy sterowania . Spadek napięcia...
Sprawdź również okolice tyrystora.
Potencjometr P1 służy do regulacji prądu ładowania, tylko nie bardzo rozumiem w jaki sposób wpływa on na prąd bramki tyrystora.
Popatrz na to: https://obrazki.elektroda.pl/4954567600_... MOSFET jest sterowany sygnałami z mikroprocesora. Bramka jest zabezpieczona przed zbyt wysokim napięciem. Mikroprocesor mierzy napięcie w przerwach między impulsami ładującymi. Impulsy powstają gdy wyprostowane połówki napięcia wtórnego ładują akumulator. MOSFET włączany jest...
Można spotkać na rynku gotowy układ sterowania kompletny z transformatorem. Jest to prostownik ładująco-rozruchowy Elektronika ZP-01 produkcji byłego ZSRR. Sterowane tyrystorami napięcie wyjściowe od 0 do około 18V służy w tym prostowniku do regulacji prądu ładowania akumulatora, ale do regulacji obrotów silnika DC 12V prąd max do około 50A można go...
a tranzystory chlodzone sa wodą?????? prostowniki najlepiej sie robi na tyrystorach
Jeszcze prosty automatycznie odłączający prąd ładowania z jednym tyrystorem.
Wszystko zależy od tego w jakim stanie jest nasz akumulator, moje schodzą grubo ponad 1A a napięcie końcowe oscyluje w granicach 14,2V. Stąd wręcz konieczne jest zamontowanie układu regulacji prądu po stronie wtórnej na tyrystorach co daje nam szeroką i dokładną regulację prądu ładowania w odróżnieniu do od czepów.
To zasilacz zrobiony na trafie ochronnym, pewnie 160W. 230/24V, tak przypuszczam. Trafo jest prawidłowe i cenne. Regulacja prądu ładowania jest na traku (tyrystorze) Jest uszkodzony ,układ sterowania trakiem. Jak podłączysz klasyczny mostek to zasilacz da dużo pradu -za dużo. Nie ma sensu płynna regulacja prądu - po co ? Daj rezystor za mostkiem ew....
Na żal, lepszego nie ma! Może ktoś z koleg wyłoży zdjęcie lepszej jakości. Jak coś wklejasz to przynajmniej opisz do czego to się odnosi. Jeśli chodzi o schemat podany przez Ciebie z postu #24 to jest to modyfikacja schematu Józefa.G przez Marko121 w którym dodał możliwość regulacji prądu ładowania na tyrystorze. Układ tak jak przed modyfikacją jest...
O jakich zworach piszesz? Napięcia 10VAC (skuteczne) o wiele za niskie - i do rozruchu i do ładowania. Sprawdź ten transformator czy wytrzyma długotrwałą pracę. Dwa uzwojenia bez sensu - raczej jedno z odczepem dla ładowania, (niższe napięcie), wyższe napięcie do rozruchu. Tym bardziej że uzwojenie rozruchowe powinno być grube i wtedy nie zmieścisz...
mamy XXI wiek i to nie powinno już być stosowane A to dlaczego? Jak mamy XXI wiek to już musimy wszędzie pchać mikroprocesory? Taka moda? Myślę że lepiej sprawdzi się regulacja na wtórnym, a nie na pierwotnym jeżeli ma być na triaku/tyrystorze.
Jeśli uzwojenia transformatora 2x8 V (16 V) mogą zapewnić pożądany prąd ładowania, najlepiej nadają się do budowy prostownika z regulatorem prądu na tyrystorze i ograniczeniem maksymalnego napięcia ładowania. Prostownik z ogranicznikiem prądu rezystorem lub żarówką i regulacją maksymalnego napięcia ładowania. https://obrazki.elektroda.pl/3143988400_...
Wyładowany akumulator przy tym samym napięciu pobiera duży prąd, częściowo naładowany będzie pobierał mniejszy itd. To normalne. Żeby ten prąd zmniejszyć potrzebny jest jeszcze jeden odczep o niższym napięciu. Inne rozwiązania, jak elektroniczna regulacja (ze stabilizacją) prądu wyjściowego lub regulacja napięcia (i tym samym prądu ładowania) po stronie...
Odnośnie tych żarówek czy są potrzebne i cz można je zastąpić ledami przynajmniej tą mniejszą.A ten tranzystor czy jest npn czy pnp.Wracając do żarówki tej większej to u mnie jest regulacja na pierwotnym prądu ładowania i chyba nie jest potrzebna.
Akurat tak się składa że układ pana Józefa. G został kiedyś zmodernizowany i dostał on układ regulacji prądu ładowania oparty na tyrystorze. Dość sporo osób posiada ten prostownik i każdy sobie go chwali a przynajmniej ja złego słowa o nim nie słyszałem. Płytkę PCB do tego prostownika nie dawno projektowałem od nowa dla dwóch kolegów z forum i działa...
Tyrystory robią w tym prostowniku za mostek sterowany, dlatego są aż dwa. W oryginale prostownik miał 14,4V / 6,5A, zabezpieczony przed odwrotnym podłączeniem akumulatora i przed zwarciem zacisków, z regulacją prądu ładowania.
Prostownik się nie wyłącza przynajmniej sam - a spadek prądu ładowania to już inna bajka - samoregulacja prądu ładowania akumulatora ( http://www.sciaga.pl/tekst/zalacznik/689... ).
Tak, bo on ma służyć także do ładowania akumulatorów ciągnikowych i dlatego jest regulacja prądu ładowania. Prostownik jest oparty na tyrystorze. Co do tego napięcia w pełni naładowanego akumulatora, to nie zgodził bym się w tym momencie ma te 16V. Dużo czytałem na temat ładowania akumulatora i wszędzie podają 2.2V na 1-ną cele, czyli 14.4V. Jak to...
Nie wiem, jaką regulację ma ten prostownik, ale zwykle prostownik daje napięcie pulsujące, które ładuje do napięcia znacznie wyższego, niż pokazywane przez woltomierz podłączony do samego prostownika. Dla wyprostowanej sinusoidy z napięciem szczytowym około 14V (do takiego napięcia będzie ładować) miernik wskaże około 9V. Do tego, regulację często robi...
można użyć lepszy układ ze sterowaniem na tyrystorach sam będę taki budował na 36V z regulacją Prądu ładowania pcb mam już zrobioną testowa muszę zrobić finalny projekt
Kolega, plemnik7! Zawiadomiłeś, że moc transformatora 630W. Przy każdej przemianie wyjściowego napięcia moc transformatora nie zmieni się . To oznacza, zmniejszysz napięcie, wezbierze prąd i przeciwnie. Dla przykładu - było napięcie 25V. Maksymalny prąd przy takim napięciu - 630W/25V= 25,2A. Odwiniemy zwoje do napięcia 17V. Przy takim napięciu możemy...
Schemat prostownika dla ładowania samochodowych akumulatorów 12V. Płynna regulacja prądu od 0 do max. Maksymalny prąd jest ograniczony możliwościami transformatora, diod prostowniczego mostku i tyrystora. Schemat nie ma obrony . http://obrazki.elektroda.pl/4976410100_1... Dodano po 17 Schemat prostownika z obroną od nieprawidłowej biegunowej...
chcialbym zrobic sobie ten prostownik w uproszczonej wersji (schemat w zalaczniku ) ale niewiem czy jest on dobry poniewaz w ktoryms wg mnie schematow jest blad - zaznaczylem w kolku te fragmenty sporne na schematach. Ewentualnie jakbys mial jakies inne schematy prostownikow z plynna regulacja pradu na 2 tyrystorach. z gory wielkie Dzieki
Najprostszy regulator na tyrystorze i potencjometrze + zabezpieczenie przed odwrotnym podłączeniem krokodylków. Poszukaj.
Tyrystor i dioda zenera załatwiają kwestię regulacji napięcia. Po prostu tyrystor nie przewodzi, kiedy napięcie bramka-katoda jest mniejsze niż te ok.0.6V. Rezystancja szeregowa to najprostsza opcja regulacji prądu. Ja nigdy nie ładowałem "dedykowaną" ładowarką. Zawsze korzystałem ze zwykłego trafa z mostkiem oraz rezystorem szeregowym. Potem dodałem...
Poszukuję schematu prostownika na tyrystorach z regulacją napięcia do ładowania akumulatorów do 45 Ah. Prostownik może być na 1 lub więcej tyrystorach, układ powinien być w miarę prosty a regulacja napięcia od ok 8-18 V, prąd ładowania do 5 A.
Przedstawiam schemat regulatora do prostownika po stronie wtórnej transformatora. Układ bardzo dobrze działa, wręcz wyśmienicie. Zbudowałem już chyba z piętnaście prostowników na tym regulatorze. Regulacja napięcia jest płynna praktycznie od zera do maksymalnego napięcia. Jedyna wadą jest to, że nie można montować kondensatorów filtrujących przed regulatorem...
Odnoście tyrystorów piszesz że nie ma bezpośredniego wpływu - mógłbyś to rozwinąć? Rzeczywisty tyrystor w stanie załączenia można sobie wyobrazić jako połączenie diody i rezystora. Większość spadku napięcia odkłada sie na diodzie, i ów spadek jest zbliżony w tyrystorze 10A i 50A. szeregowa rezystancja bywa mniejsza w tyrystorach na wyższy prąd, stąd...
Najprostsze rozwiązanie wyłączania - poszukaj demobilowych wyłączników typu ASZ - XXX gdzie xx to wartość prądu w amperach powyżej której następuje wyłączenie. Co do uwag z postu nr 9 - regulacja rezystancyjna prądu ładowania i to obojętnie z której strony to marnotrawstwo energii ( i pieniędzy ) ale ten proponowany układ jest bardzo toporny. Poszukaj...
W "prostownikach" nie reguluje się tyrystorem napięcia wyjściowego tylko włącza/wyłącza przepływ prądu ładowania. Ty wiesz co ty piszesz? Cała regulacja prądu ładowania odbywa się własnie na regulacji napięcia wyjściowego prostownika, w tym przypadku regulator fazowy, a czy na tyrystorze czy na triaku o inksza inkszość. Owszem, są układy gdzie tyrystor...
Czyli lepsza by była regulacja na wtórnym też za pomocą tyrystora. Chcę zrobic regulację zeby móc dośc szybko dopasowac prąd ładowania do różnych aku o różnych pojemnościach. Regulator np taki: http://obrazki.elektroda.net/5_119772664...
Tyrystor "nie lubi" podawania na bramkę małego prądu, potrafi od tego się przepalić - należy podawać mu impuls prądu. Kiedyś były do tego tranzystory jednozłączowe - ale i kiedyś, i teraz trudno je kupić (w Polsce ich nie produkowano), i na ogół są drogie - więc wymyślono, jak połączyć dwa tranzystory bipolarne, żeby działały jak tranzystor jednozłączowy...
Na początek to wrzuć schemat tego prostownika. Pytanie czy zastosowany układ ma za zadanie regulację prądu ładowania czy działa wyłącznie jako zabezpieczenie przed przeładowaniem. Jeśli to drugie to podłączenie rozładowanego aku o pojemności 95Ah może wymusić na początku przepływ prądu o wartości nawet kilkudziesięciu amper i to będzie powodowało grzanie...
Do regulacji prądu ładowania mógłbyś zastosować prosty regulator na tyrystorze Ale to maleństwo robi dokładnie to co na tym obrazku. Prąd na wyjściu jest większy niż pobierany na wejściu (zachowanie mocy). https://obrazki.elektroda.pl/2904768700_... A regulator na tyrystorze pewnie działa jak PWM, czyli nie da większego prądu niż panel?
AVT miało taką mocną ładowarkę z fazową regulacją mocy. Opóźniane było włączenie MOSFET jak w przypadku tyrystora. Albo sobie go odszukasz, albo wykombinujesz jak dorobić przesuwnik fazowy vel. PWM. Ja bym dołożył układ czasowy pomiędzy bramkę tranzystora a przerzutnik, który tym tranzystorem steruje. Będzie niezły ulep - 3 płytki, ale powinno działać.
Odłączając V13 ograniczamy się tylko do regulacji prądu wykonanej na tranzystorach V11, V12 i elementach R6, R7, C2. Reszta to automatyka kończąca ładowanie przy jakichś tam warunkach. Do wstępnego uruchomienia nie jest potrzebna. Koniecznie sprawdź tranzystor jednozłączowy, może jednak działa. Układ zastępczy zrobisz później albo kupisz zamiennik,...
Nie ma to sensu, bo za mostkiem masz impulsy. Do takiego urządzenia AVT zaprojektowało regulator prądu i ogranicznik napięcia. Lepsze to niż fazowy regulator mocy po stronie uzwojenia pierwotnego. Popatrz na: AVT2715, regulacja grupowa z tranzystorem MOSFET prąd do 20A. AVT3120, mikroprocesorowa, prąd do 10A, czteroetapowa z fazową regulacją prądu....
Witam wszystkich Tak na wstępie wiem tematów takich jest dużo i potrafię korzystać z opcji szukaj :) . Poszukuję sprawdzonego schematu prostownika na tyrystorze z regulacją prądu ładowania. Przerobiłem już kilka z tego forum ale każdy schemat jak na razie okazał się porażką. Nie wiem czy specjalnie są wrzucane buble chyba taki ktoś ma potem niezły ubaw...
Taka mała moja uwaga - regulacja napięcia na triakach, czy tyrystorach powoduje zmniejszenie napięcia skutecznego przy prądzie przemiennym lub napięcia średniego przy prądzie pulsującym, nie zmieni natomiast napięcia maksymalnego (szczytowego), a do takiej wartości będzie dążyło napięcie ładowanego akumulatora. Jaka to będzie to wartość, łatwo sprawdzić...
Przy ładowaniu prądem 10 godzinnym ładujemy do 14,4 V, chyba że producent zalecił inaczej. Prądem mniejszym ładujemy dłużej, ale przy tym samym napięciu końcowym bateria akumulatorów będzie lepiej naładowana. Przy prądzie Q/200 napięcie 14,4V świadczy o naładowaniu w 100%. Kto by chciał czekać 9 dób? Wszelkie ograniczniki/odcinacze napięcia należy stosować...
Stosowanie podwójnego ściemniacza mija się z celem. Daj albo na pierwotnym, albo na wtórnym, bo ściemniacze te będą się nawzajem zakłócać. Tyrystor nie jest dla ozdoby, poprzez regulację opóźnienia załączania tyrystora mamy regulację skutecznego prądu ładowania. Ściemniacz na wtórnym nie wprowadza zakłóceń, a akumulator się nie obrazi, gdy będzie miał...
Jego wartość nominalna znacznie zależy od napięcia uzwojenia wtórnego transformatora i będzie optymalna-15k przy 17-19 V AC. Przy mniejszym-15-16 V-regulacja prądu może rozpocząć się dopiero po obróceniu osi potencjometru o pewien kąt , a przy większym napięciu- nie będzie możliwości regulacji prądu od zera. Możesz użyć potencjometrów 10-22 K i ustawić...
Na forum jest temat o prostowniku do ładowania akumulatorów samochodowych (jeden z tych, które promuję). Ma zabezpieczenia przed zwarciem i odwrotnym podłączeniem akumulatora, oraz wyłącza ładowanie, kiedy trzeba. Podstawowa wersja nie ma regulacji prądu, można zrobić przełączanie oporników dobranych do akumulatorów, jakie będzie się ładować (zamieściłem...
Jeśli masz możliwość to wyłoż jakościowe zdjęcia tego prostownika - PCB z obu stron, tyrystory, potencjometr regulacji prądu, zacisky dla akumulatora .
Witam, na prośbe kolegi wykonałem mały prostownik samochodowy, konstrukcja bardzo prosta co wpływa ne jej niezawodność. parametry: -zasilanie 230V/50Hz -moc ciągła 270W -maksymalny ciągły prąd wyjściowy 20A -praca z akumulatorem 6 lub 12V -płynna regulacja prądu ładowania. Opis: -trafo wykonane przez przewninęcie uzwojenia wtórnego transformatora wydobytego...
Jeżeli pominąć prąd jałowy trafa, to żarówka w obwodzie pierwotnym jest równoważna (odpowiednio innej) żarówce w obwodzie wtórnym. To, że prąd ładowania tak bardzo Ci spadał, to zasługa niskiego napiecia trafa, nie żarówki. Żarówka, przez swoją nieliniowść wręcz przeszkadza. Czym zimniejsza tym ma mniejszy opór i stara się utrzymać początkowy prąd....
A może lepiej trochę skomplikować ten schemat i będziesz miał możliwość płynnej regulacji prądu ładowania . Diody prostownika czy mostek na prąd 10A, tyrystor można wykorzystać typu BT151 , BTP 10/25 , http://obrazki.elektroda.pl/1255637900_1...
Witam.Posiadam 4 tyrystory 160 A ,chciałbym je zastosowac do ładowania i wspomagania rozruchu .W jaki układ je podłączyć ale bez dodatkoweg sterowania Połącz anodę tyrystora z bramką małą diodą np. z serii 1N40** z szeregowym opornikiem ~100Ω i w ten sposób zamieniasz tyrystor na diodę . Tylko pytanie w jaki sposób zrealizujesz funkcję regulacji...
Collego, MlodyDban! Wybrany przez Ciebie schemat prostownika nie jest najlepszy ! Prostownik nie ma funkcji regulacji prądu ładowania, która jest potrzebna przy ładowaniu akumulatorów o różnych pojemnościach. Transformator o napięciu uzwojenia wtórnego 24V możesz użyć, jeśli użyjesz schemat prostownika jednopolowkowego. Aby uzyskać dodatkowe zmniejszenie...
Witam Takie informacje trzeba było podać na początku !!!. Zmiana kilku elementów w tym prostowniku pozwala na regulację prądu w takim zakresie. Trzeba dobrać odpowiedni tyrystor, zmienić wartość kondensatora i oczywiście dołożyć odpowiedni transformator. -- pozdrawiam
Można zrobić mostek półsterowany z tyrystorami - na nich będzie regulacja prądu a jednocześnie 3V spadku napięcia zamiast 2V jak mostku z diodami. Można też zrobić regulator prądu z jedenym tyrystorem za mostkiem, spadek będzie też duży, ale moc tracona w tyrystorze 2 razy większa niż w tyrystorach z mostka półsterowanego. Schemat z jednym tyrystorem...
Witam! Sprawdzać napięcie prostownika należy miernikiem prądu stałego, po obciążeniu prostownika KONDENSATOREM o pojemności > kilkuset uF i równolegle do niego dołączonym opornikiem o takiej oporności, jaka odpowiada samorozładowaniu akumulatora. Dla akumulatora 12V/55Ah samorozładowanie jest ok. 1% na dobę, czyli 0,55Ah na dobę, co odpowiada prądowi...
Całkiem przyzwoicie to wygląda ale w prostowniku przydała by się jeszcze kontrolka chyba że włącznik jest podświetlany.W sumie to zamiast wydawać 4 dychy na przełącznik zakresów i kombinować z nawijaniem uzwojeń wystarczyło by zastosować prosty regulator na jednym tyrystorze i dwóch tranzystorach.Przy okazji miałbyś płynną regulację prądu ładowania.
Witam. Czy nikt z nie zwrócił uwagi na ta, że mowa jest o tyrystorze? Wstaw jakieś zdjęcia. Na mostku nie będziesz miał regulacji prądu ładowania. Pzdr.
Ad1. Może tak być. Przy poborze prądu rzędu 100A spadek napięcia na samym uzwojeniu wtórnym jest spory i to działa w charakterze ograniczenia. Ad2. Nie jest to prostownik który ładuje akumulator prądem stałym wyfiltrowanym, a prądem wyprostowanym 'tętniącym'. Za prostownikiem nie ma dużego kondensatora magazynującego energię. Dzięki temu że napięcie...
To ma być prostownik do ładowania akumulatorów do samochodu ciężarowego prąd max 30 A z płyną regulacją .
W pierwszej chwili wydawało mi się że przekaźnik użyty został w roli tyrystora do regulacji prądu ładowania. Byłoby tak gdy na na komparator podawane jest napięcie zaraz zza mostka. Przy podaniu na komparator napięcia akumulatora rola tego przekaźnika sprowadza się tylko do odłączenia ładowania po osiągnięciu zadanego napięcia. Tak w zasadzie to jest...
czy w takim przypadku, że prostownik musi dać prąd większy niż ma że tak powiem "na naklejce na obudowie" szkodzi to prostownikowi ?? przez dłuższy czas jak by się ładowało 6A prostownikiem ale musiał by dać 8A to nie spali transformatora albo cos ? Zawsze jest ryzyko przegrzania lub "spalenia" prostownika przy prądzie ładowania przekraczającym prąd...
Mam do zrobienia prostownik do akumulatorów na 24V. Maksymalny prąd ładowania to 50A. Regulację prądu planuję umieścić po stronie wtórnej transformatora i regulować go tyrystorem. Mam już wszystkie części: Transformator: 230V/24V (50A) oraz 230V/30V (50A) Tyrystor: dwie sztuki modułów elektroizolowanych IRKH105 http://www.datasheetcatalog.com/datashee...
Widzę dwie diody, czyli zapewne prostownik dwupołówkowy. Może tyrystor większej mocy i proste sterowanie (np. na 2 tranzystorach). Od razu masz regulację napięcia, (prądu ładowania).
No, to mogę zobaczyć, na jakiej zasadzie to działa: W2 dostaje na wejściu około połowy spadku napięcia na amperomierzu (żeby to dobrze działało, trzeba potencjometrem R20 zrównoważyć mostek z R19-R20-R21 i R24-R25 i wzmacnia go około 30 razy, W3 sumuje to napięcie z nastawionym na R46, całkuje tę sumę i wynik podaje przez R37 na bazę T6 - jeśli prąd...
Ten regulator niby na regulować napięcie na poziomie 12V. Układ nie służy do regulacji napięcia - ma on raczej zabezpieczać akumulator przed przeładowaniem. Z tego co mi się wydaje to ten tyrystor załączy się zaraz na początku sinusoidy, gdy tylko ta wytworzy wystarczający prąd aby załączyć go. Potem już tyrystor jest załączony i chyba już nic go nie...
Naprawiałem kiedyś takie coś i dioda świeciła. Na pierwszy rzut oka rzeczywiście są wątpliwości, bo układ jest "zakręcony". W skrócie; regulacja ładowania odbywa się podobnie jak w ściemniaczu do żarówek na triaku. W tym przypadku monowibrator (diak) zrealizowany na VT7 i VT8 i VT6 poprzez wtórnik na VT5,VT3 steruje bramki tyrystorów. Regulacja ładowania,...
Użycie liniowego stabilizatora w prostowniku dla ładowania akumulatora - nie lepszy wybór! Problemy z odprowadzeniem ciepła od tranzistora - ( ow ) . Lepiej wykorzystać schemat w której rola regulującego elementu wykonuje tyrystor. Na zdjęciu wariant schematu z regulacją prądu ładowania. Dla takiego schematu transformator z wtórnym uzwojeniem 2х17-19V...
LED ma świecić ciągle podczas ładowania, jak gaśnie albo miga to już mamy wyłączenie. Sprawdź, jakie napięcie na akumulatorze jest potrzebne do pierwszego zgaśnięcia. Nastaw PR2 tak, by to było 14.4V. To, że miga, pokazuje że PR1 ma za duży opór - ustaw tak, żeby przestało migać. Aha: przeczytałeś, że regulację robi się używając naładowanego akumulatora?...
Trochę roboty przede mną ale zależy mi na tym prostowniku Idea tego prostownika jest prosta jak.... Przy spaleniu rezystora 51 omów, na pewno masz ubity tyrystor - zwykle umierąły obydwa na raz. To rzecz pierwsza. Rzecz druga - czasami uszkodzeniu ulegał układ timera - kłopotliwy do zdobycia. Kropelka cyny blokuje jego działanie, prostownik działa...
Ten transformator nadaje się na prostownik z funkcją rozruchu, albo co najmniej porządnego wspomagania przy rozruchu. Wymaga to jednak zastosowania dużych diod - co najmniej 100A. Jeśli nie będziesz korzystał z możliwości rozruchu wystarczą diody 10A co pozwoli na ładowanie prądem do 20A (oczywiście diody na odpowiednich radiatorach). Wartość 20A będzie...
Jeden układ t ładowarka 12V 2A do baterii akumulatorów kwasowo ołowiowych. Drugi układ to włącznik pierwszego układu. Włącznik sterowany napięciem ładowanej baterii. wymagane użycie tyrystora lub triaka. Proponuję triak włączyć pomiędzy sieć a ładowarkę. Triak sterować optotriakiem (schematy w danych katalogowych optotriaków). Diodę optotriaka zasilić...
Witam.Co do regulacji prądu ładowania to nie posiada żadnej .Posiada za mostkiem prostowniczym tyrystor oraz jakąś małą płytkę z tranzystorami.Fotki w pierwszym poście.Trafo po przewinięciu za mostkiem prostowniczym posiada napięcie 11.8 V.Wydaje mi się że jest za małe.Dowinąć już nie idzie bo nie ma miejsca na karkasie . http://obrazki.elektroda.pl/7886032900_1...
Dzięki za ten jeden, ale nie o to mi chodziło. W moim prostowniku regulacja prądu ładowania jest na odczepach z trafa łączona zworą na panelu czołowym (6 pozycji, nie ma tyrystora). Automatyczne wyłączenie i załączenie ładowania realizowane jest przez przekaźnik sterowany z małej płytki z elektroniką. Problem właśnie polega na tym, że nie można odczytać...
witam,prad jaki pobiera akumulator w czasie ładowania zależy od różnicy napięć pomiędzy nim a prostownikiem,przykładowo alternator podaje 14V ładując akumulator,natomiast 18V jest to zbyt duże napięcie trzeba by było zrobić regulacje prądu np na tyrystorze,jest też wersja prostownika do ładowania akumulatorów gdzie może być takie npięcie bo jest tam...
regulacja prądu ładowania prostowniku prostownik regulacja prądu ładowania prosta regulacja prądu ładowania
skuter bassa podłączenie falownika pompa bezpiecznik awaryjnych
hulajnoga odblokowanie prędkości hulajnoga odblokowanie prędkości
Automatyczne wyszukiwanie kanałów w QILIVE Q55UA221B Wymiary i waga BOX V500 CRESCENDO - brak danych