Kolejne pytanie dotyczace regulacji: Czy w zwiazu ze zwiekszeniem czulosci nie spowoduje niekontrolowanego wyplywu gazu? Reduktor to jakis wkloski motorg. Było kiedyś na forum opisane jak reguluje się instalkę II generacji, zacytuje tylko tę część dotyczącą reduktora: 1. REGULACJA CZUŁOŚCI (odpowiednik poziomu paliwa w komorze plywakowej gaznika:)...
W reduktorach od instalacji IV generacji nie ma korka spustowego tak jak to było w poprzednich generacjach.
Przy obecnych temperaturach nie ma większych przeciwskazań aby chwilę po uruchomieniu auta przełączyć na lpg. Co inne przy niskich temp gdy reduktor jest bardzo zimny szybkie przełączanie skraca znacząco jego żywotnośc. Jeśli gasnie silnik Ci gasnie przy szybkim przełączeniu, świadczy to o nieszczelności połączenia reduktor - kolektor ssący lub o zużytym...
Witam ja stanowczo obstawiam Lovato,są to reduktory nie do zdarcia ,chociaż w swoim Mercedesie mam Tomassetto AT 07 i też nie narzekam,obydwa reduktory są proste do regulacji.
Trzeba wyregulować instalację gazową, dostaje za mało gazu. Jaka to instalacja (generacja, model reduktora)? Kiedy ostatnio była regulacja?
Za mało gazu auto dostaje, ja też posiadam instalacje 2 generacji tylko że ja mam polo 1.0 na monowtrysku i jak za bardzo przykręcić reduktor . Tak jak to dąbu to zaznaczył przedewszystkim regulacja. No i oczywiście sonda do sprawdzenia. Nie wiem ile masz czasu gaz ale może wypadło by wymienić filtr gazu oraz rozkręcić reduktor i obejrzeć stan membran...
Stara Skodovska OHV to pewnie siedzi tam 2 generacja LPG na mikserze? Jesli tak to wymiana reduktora powinna pomoc bo membrany sztywne + regulacja i powinno smigac. Założona jest 4 generacja LPG :)
To żeś chłopie pokręcił! Nie wiem do czego jest to pokrętło ale jak u mnie był fachowiec to go nie ruszał wogule. A miałem podobny przypadek, tzn bardzo wysokie spalanie, gasła świeczka i cziwnie buchał szczególnie przy odpalaniu. Zawołałem majstra, jak mi wyregulował, to spokuj był na półtora roku a zapłaciłem 25 zł. Więc nie wiem czy jest sens żebyś...
Ja bym bez zastanowienia montował 4 generacje, na 2 gen siedzieć świadomie jak jest możliwa 4 generacja? Reduktor i troche rzeczy dojdzie jak nie masz ale można używki kupić (reduktor to nowy), jak czujnik ciśnienia gazu. Same wtryskiwacze pojedynczo tylko nie valteki ale ze 200zł masz AC 3, trochę przewodów. Wkrętki w kolektor oczywiście w dobrym miejscu....
Witam Jeśli dobrze zregenerowałeś reduktor to jest szansa. Oczywiście 1 generacje powinno sie regulować przy użyciu analizatora spalin, ale wstępną regulacje można przeprowadzić samemu. Trzymając wysokie obroty (ok 3000) regulujesz króćcem (śruba na wężu) obroty na słuch by były jak najwyższe nie przesadzając w żadną stronę. Tak samo na wolnych obrotach...
w UNO miałeś pewnie starszą generację i reduktor z bajpasem do regulacji wolnych, w sekwencji ustawiasz ciśnienie i resztę załatwiasz programowo
Ja się nie znam na III generacji ale jaki ten reduktor posiada regulacje ? Ciśnienia gazu ? Próbowałeś to wyregulować ? A to auto ma taką opcję, że jak zaświeca się rezerwa na wskaźniku to przełącza się na PB? Niektóre II generacje miały takie wynalazki.
Jedź do gazownika na poprawkę i regulację, I generacja to istny armagedon, przewymiarowany reduktor sprawia tylko kłopoty, tak samo dobór i montaż miksera, a spadki RPM na zakrętach mówią o tym, że mikser masz "za luźny" w funkcji przepływu.
Instalacja 1(2) generacji. Działanie zależy od podciśnienia w kolektorze i stanu reduktora. Może być to np. nieszczelność (lewe powietrze) albo zatkany filtr powietrza albo reduktor do regeneracji i regulacji. Cewka WN przy odpowiedniej dozie pecha... może działać na benzynie a na gazie dostawać przebicia. (zmniejsz testowo przerwę na świecach o 0,1-0,2...
Wypływ gazu jakimkolwiek otworem z obudowy reduktora, poza przewidzianymi do tego, świadczy o jego niesprawności. A rysować to tam nie ma czego, tak naprawdę - reduktor bardzo podobny do typowego z inst. 1/2 generacji. Różnica w regulacji - ustawiane ciśnienie wyjściowe, miast czułości czy wydatku jak kto woli.
witam. nic nie pomogły regulacje,pali jeszcze gorzej.dziś zaliczyłem następny warsztat.Facet dysponował diagnostyc box-em i.......diagnoza szybka.reduktor do wymiany.wymienił to i.............zobaczymy dziękuje wszystkim za rady pozdrawiam Reduktor? Na reduktor masz chyba gwarancje, ja mam oddzielna, tez 2 lata. Poza tym reduktor jest naprawialny,...
Jaką masz intalację I czy II generację? podjedź na regulację .
Witam Proponuję nagrzać silnik i przeprowadzić regulację LPG.Jeśli nie dasz rady sam propnuję pojechać do dobrego gazownika.Jaki masz przebieg na LPG? bo może już reduktor należałoby zregenerować lub wymienić?
Po pierwsze II gen tylko z nazwy bo niepodłączony zawór regulacyjny (ten czarny na wężu od parownika do dolotu). Dwa jest za daleko ten zawór powinien być jak najbliżej mixera. W ogóle sprawdzenie czy sonda lambda żyje i reaguje dostarczenie szybko? Potem regulacja całości. Choć takim staruszku to nawet reduktor może się zacinać (skoki ciśnienia gazu).
Piszesz II generacja. Czyli z attuatorem. Nie wypadało by po wymianie reduktora zrobić regulację ?
Witam, Poszukuję dokładnej instrukcji regulacji lub dobrego fachowca do instalacji II generacji z reduktorem BRC TECNO 100 KW oraz sterownikiem mini lambda. Ostatnia dwie wizyty w serwisie spowodowały że samochód spala 15l/100 km gazu. Obecnie samochód znajduje się we Wrocławiu.
Można prosić ekspertów jak wyregulować auto gaźnikowe (mały silniczek 903ccm) z reduktorem właśnie lovato RGE 92 (I generacja). Obecnie instalacja rozlegulowana - takie objawy, że jak rozgrzane auto to jak się rozpędza na 2-ce to szarpie, natomiast jak się zatrzyma to bardzo wolne obroty. Jak się zabrać za regulację mając na uwadze powyższe?
Jakiś czas temu jak miałem poloneza 1500 to jeździłem tylko i wyłącznie na LPG nie miałem nawet zbiornika PB jak wiadomo szybko rdzewiały,podstawą poprawnego działania instalacji LPG I generacji jest sprawny reduktor i poprawna regulacja.
TPS! TPS! TPS! to podstawa! Bo skąd końputer ma wiedzieć że ty "ruszyłeś"? i skąd ma wiedzieć że WŁAŚNIE TERAZ POTRZEBUJE dać ci więcej gazu niż na wolnych obrotach? Ma czekać na sygnał z sondy lambda? czyli da gaz po 5 sek jak mu sonda powie: "kierowca ruszył, mieszanka słaba"! ... Bezwladnosc sondy lambda to 5 sekund ??:-) Podepnij sobie miernik...
Kolego proble nie poega na komputerze od gazu. Rozumiem że pisząc 2 generacji masz na myśli regulację na '' śrubkę''? Najprawdopodobniej jest to oznaką końca żywota reduktora. Ile przejechałeś na reduktorze? Jak tam filterek od gazu?
Witam. Mam taki parowniczek u siebie w samochodzie. gdzies czytalem zeby srubki III nie ruszać. no nieststy u mnie juz byla ruszana przez "gazowników" problem wyglada nastepująco. Przy przełaczaniu na gaz silnik nie chce załapać, szarpie wychamowuje samochod jeśli przełacze przy ok 100km/s gdzies do 40 zanim załapie i zaciagnie gazu wtedy jakos jedzie...
Nie wiem dokladnie jaki to parownik i ktora generacja instalacji gazowej. Jesli parownik ma dwie sruby regulacyjne to jedna jest od wolnych obrotow a druga grubsza od membrany. Ta od membrany zakrecasz po czym zwierasz na krotko elektrozawory (wystarczy jeden bo sa polaczone) wkladasz waz do jakiegos naczynia z woda i odkrecajac srube od membrany patrzysz...
Witam, instalacja z 2007r., wszystkie objawy wskazują na zacinający się trzpień. 1. Czy budowa reduktora podobna do tego w instalacji I i II generacji, bo takie rozkręcałem? 2. Czy konieczna regulacja ciśnienia jeżeli nie ruszę śruby od regulacji? 3. Na co zwrócić uwagę przy rozkręcaniu?
Witam. Moim zdaniem masz problem z instalacją gazową. Albo jest uszkodzony reduktor-parownik, albo potrzebna jest regulacja gazu. Uszkodzenie parownika wyklucza poprawne wyregulowanie gazu. Zrób 100 km na samej benzynie, jeżeli nie będziesz miał problemów z odpalaniem to winny jest gaz. Auto jadąc na źle wyregulowanym gazie może błędnie adoptować sterownik...
Używam samochód Hyundai Lantra 1.5, 12V-wielopunktowy wtrysk paliwa, 60kW, z niestety instalacją Lovato Autogas II generacji na centralce sterującej Lov "ECO" cod. 783040 z mikserem, reduktorem - parownikiem - Landi LE (R.E. Italy, DGM37785 GPL, TPVD7029, E3 67R, 051729), silniczkiem krokowym Lovato, emulatorem wtryskiwaczy BRC EMU-4 i przełącznikiem...
Używam samochód Hyundai Lantra 1.5, 12V-wielopunktowy wtrysk paliwa, 60kW, z niestety instalacją Lovato Autogas II generacji na centralce sterującej Lov "ECO" cod. 783040 z mikserem, reduktorem - parownikiem - Landi LE (R.E. Italy, DGM37785 GPL, TPVD7029, E3 67R, 051729), silniczkiem krokowym Lovato, emulatorem wtryskiwaczy BRC EMU-4 i przełącznikiem...
Dziwna sprawa na benzynie wszystko ok a na gazie mieszanka raz bogata raz uboga... To zmienia postać rzeczy czy w takim razie wiecie co to może być? Tego nikt nie wie bez sprawdzenia, pierwszy podejrzany to reduktor jeśli masz instalację 4 generacji, jeśli 1/2 to może zwyczajnie wymagać regulacji, ale tak naprawdę mogą być jeszcze inne przyczyny.
potem jeśli jest to instalacja bez silnika krokowego do gazu należało by jeszcze wyregulować zawór dławiący (ten na przewodzie parownik-mikser) ale to już inna bajka. 1. To może będziesz kontynuował temat .........chętnie poznamy dalszą regulację I generacji. 2. Jak ustawić wydatek bez analizatora spalin ??? tzn. przy braku pomiaru lambdy
Kup nowy i proponuje coś porządniejszego. Dołożysz 2-30zł a będziesz bardziej zadowolony. Uważam że Alaska to największy syf z reduktorów. Tam jest tylko jedna śruba od regulacji naprężenia membrany, którą te regulujesz ciśnienie na listwie wtryskowej. 2 śrubki do regulacji były w starszej generacji LPG. Ten ma trzymać stałe ciśnienie w całym przedziale...
Wstaw zdjęcie chociaż przełącznika gazu, sterownika pod maską , co masz na wężu do przepustnicy (tego grubego z reduktora) silniczek krokowy czy śrubę do regulacji? Bo mniemam że masz II generację. Jeśli dioda miga od gazu to może być tzw oczekiwanie na warunki przełączenia tzn osiągnięcie odpowiedniej temperatury i/lub obrotów silnika. jeśli masz uszkodzony...
nic nie gasnie czy szarpie To jeszcze nie znaczy że jest dobrze. każdy reduktor 1 i 2 generacji się przestawia Nie w takim stopniu jak Tomasetto. Z regulacją nowego nawet nie ma co się spuszczać, bo za kilkaset km i tak trzeba będzie go całkiem inaczej przestawiać, i tak kilka razy.
Panowie mi nie chodzi o to jak starzeje sie membrana czy jak długo pozyje itd. Ja tylko pytam co się dzieje z parownikiem pomiędzy regulacjami. Dziś ustawię, za kilka miesięcy będę musiał zubożyć a może jednak wzbogacic ? :)
Witam! Ostatnimi czasy dokonałem regeneracji reduktora poprzez wymianę membran, uszczelek itp. Silnik pracuje lepiej, chodzi ładnie na gazie nawet gdy jest zimny, ale spalanie z 9l/100km wzrosło do 12-14- a nawet 17-18l/100km. Moja instalacja to Vialle drugiej generacji. Reduktor złożony raczej poprawnie. Czy więc problem tkwi w nieprawidłowej regulacji...
Po to właśnie wymyślili 2 generacje i al700 aby niedoskonałości reduktora niwelował silnik krokowy który prawidłowo powinien przestawiać się +/- 20 kroków na wolnych obrotach i +/- 40 kroków na obrotach podniesionych.
Dobrze kombinujesz, ale jest prostszy sposób. Śrubą wolnych obrotów ustawiasz silnik tak aby pracował prawidłowo, to znaczy aby wolne obroty były równomiernie i bez problemów mógł się silnik wkręcić na obroty. Następnie dodajesz gazu i utrzymujesz silnik na około 3000 obrotów - mniej więcej ale aby prędkość silnika była stała. Wkręcasz śrubę od czułości,...
No właśnie Artic jest identyczny jak Alaska a ten znów jest właśnie malej mocy :) szczerze to się jeszcze za bardzo nie znam bo wcześniej miałem instalację II generacji w Passacie B3 i ta sobie dałem rade wszystko zmieniać: reduktor, mikser, regulacja a tu to chyba też większych problemów ze zmianą reduktora chyba nie ma, a co do Hanek to mnie w tym...
Witam mam w swoim samochodzie instalację lovato 2 generacji, z emulatorem sondy lamda stag2l, na przewodzie z reduktora do palnika mam śrubę regulacyjną i elektrozawór, na parowniku znajdują się 2 śruby regulacyjne, jedna większa w plastikowej otoczce i druga mała metalowa, z przecięciem na śrubokręt. Jak prawidłowo przeprowadzić regulację we własnym...
Witam VW Passat 2.0, instalacja II generacji, reduktor Elpigaz EM-2R. Wymieniony filtr powietrza, świece, kopułka, palec. Zrobiona regulacja instalacji gazowej - parametry w normie zarówno na biegu jałowym jak i przy obrotach 2000-3000. Problem - spalanie 20l/100km Gazownik powiedział, że na 99% wina reduktora, sparciała membrana itp. Też tak uważacie?...
Samochód Hyundai Pony 1.5 na wtrysku i instalacja gazowana II generacji na sterowniku Bingo S-4 reduktor Tomashetto 100HP. Przy pracy na gazie na ciepłym silniku raz wole obroty spadają aż samochód potrafi zgasnąć, a raz jest dobrze. Regulacja reduktora dwoma śrubami na maksymalne obroty przynosi chwilowe rozwiązanie problemu, a po pewnym czasie użytkowania...
https://forum.opel24.com/topic/26000-kod... 13 Sonda lambda lub jej obwód, brak zmian napięcia/rozwarty obwód 25 Wtryskiwacz 1. lub jego obwód, wysokie napięcie 44 Sonda lambda lub jej obwód, za uboga mieszanka paliwowo – powietrzna Jaka instalacja I czy II generacja...
z zaworem na srube i silnikem krokowym na drugim wezu To znaczy ze jeden reduktor jest polaczony z komputerkiem i krokowym , a drugi z registrem?? Super, to chyba instalacja 1,5 generacji.. Proponuje zrobić porządnie i porządnie wyregulować.
Tak to jest ta czarna plastikowa śruba regulująca docisk sprężyny na membrane czyli czułość. zakładam ze zawór główny To zapewne chodzi o register (śrube na wężu idącym juz po reduktorze do silnika). Przy 2 generacji masz oczywiście nie śrube a krokowca. Oczywiście jak się chce wg tego robić no chyba że sam sobie będziesz trzymał obroty pod maską i...
Jeżeli byłeś na analizatorze u gazowników to tylko "pogratulowac" ich fachowości .Piszesz o podłączeniu do komputera ,więc jaką masz generacje instalacji ??? I czy II . W każdym wypadku należy zacząc od wymiany filtra powietrza jezeli jeszcze tego nie zrobiles ,potem filtr gazu ,membrany w reduktorze o ile przebieg jest juz duzy ale nawet z malym przebiegiem...
psooya napisał: Potem można by to wyregulować na śrubie najlepiej na AFR a na sam koniec wstawić krokowca i wyregulować jako II generację. Nie da się tego wyregulować poprawnie w ten sposób - wyregulujesz poprawnie na biegu jałowym, to wyże będzie albo za bogato, albo za ubogo, dlatego wprowadzono 2-generację - ustawiało się wydatek reduktora sprężyną...
Golf MK III silnik 1.4 ABD intalacja 1 generacji (na śrubkę) pali przy oszczędnej jeździe 11 l gazu -reduktor BRC TECNO - po regeneracji i po regulacji przez gazownika (regulował też zapłon-samochód dużo mocniejszy) -filtr powietrza - nowy -kable nowe -filtr gazu wymieniony -nie śmierdzi gazem w środku -świece wyczyszczone ale nie są nowiutkie Jaka...
Speeduino. To ECU zbudowane na Arudino. Jest to projekt pasjonatów. Ale wg mnie nie jest konieczny. Ja silnik do kogeneratora wybrałbym oplowski 1.2 8V (C12NZ lub C12SZ). W oryginale ma 45 KM. ECU nie wymaga połączenia cyfrowego z innymi modułami. DO tego prosta instalacja na LPG pierwszej generacji. Czyli podkładka pod wtrysk i silnik krokowy. Reduktor...
Na początek podjedź na regulację do gazownika jeśli to nie wiele pomoże to reduktor do wymiany,żona jeździ Almerą N15 14,16V zamontowałem w niej instalację II generacji BINGO S4 i reduktor BRC TECNO po regeneracji i nie ma najmniejszych problemów z tą instalacją. Żona odpala z rana silnik na PB po kilku sekundach przegazówka i przełącza na LPG nie ma...
Idea piękna, tylko ta pompa i filtry. brrr. Regulacja - super. Możliwości sterowania mocą - super Zatykanie dyszy - raczej nie występuje - super Konieczność filtrowania - przerażenie Poduszka powietrzna - wycieki z dyszy - przerażenie (chyba, że szybki zawór przy dyszy ale jak?) Pompa paliwa + reduktor ciśnienia oleju - przerażenie Ogólnie ma zalety,...
Dzięki za informacje.Interesuje mnie jaki to jest typ reduktora.I gdzie jest regulacja wolnych obrotów.W poprzednim samochodzie miałem reduktor BRC .Posiadał mosiężną śrubkę którą regulowało się wolne obroty.Ta instalacja ma sterownik Bingo.Tam była instalacja I generacji czyli gażnikowa .Na terenie gdzie mieszkam w promieniu 30 km nie ma żadnego solidnego...
więc tak , ten przełącznik to jest osobny moduł, który odpowiada za przełączenie przy ustawionych obrotach na gaz. http://obrazki.elektroda.net/70_12423712... Wtedy on podaje 12 V na zawory na gazowe i na reduktor, odcina obwód oryginalnego wtrysku benzyny i podaje zasilanie na wspomniany moduł AL600 ktry odpowiada tylko za częściową regulację...
witam mam peugeota 306 1.4 Rx w gazie i sporo mi pali jak na taki maly silnik. Mam interfejs i oprogramowanie do sterownika bingo m. Chciałbym wyregulora sam gaz czy mógłby mi ktoś udostępnic jakis instruktaz jak to zrobic co poustawiac itp??? REGULACJA REDUKTORA LPG I–II GENERACJI Reduktor I i II generacji powinien mieć dwie śruby regulacyjne...
Wszystkie interfejsy jakie są do instalacji gazowych służą do ustawienia paremetrów pracy centrali. Potem wpięcia w trakcie regulacji służą do pokazania położenia atuatora i jego pracy oraz pokazania pracy sondy lambda i jej napięć ew. jeszcze położenia TPS (położenie przepustnicy). W najnowszych systemach gazowych 4 generacji (seqent wtrysk gazu wtryskiwaczami)...
Pacjent: Vectra B 1.6 8V - jednopunktowy wtrysk. Osprzęt instalacji LPG (II generacja) - sterownik Lecho Elektronika - MiniLambda - reduktor Tomasetto Asterik AT-07 do 100KM - wielozawór Tomasetto - silniczek krokowy w fazie lotnej http://obrazki.elektroda.pl/8759633400_1... Problemy: - słychać wyraźne "psssss"z okolicy reduktora po...
oczywiście przecież wtedy to już inne paliwo więc napewno odrobine trzeba. Czasem wystarczy zatankować i nagle silnik inaczej pracuje. Ja miałem tak że kilka razy gasł mi jak przy hamowaniu dawałem sprzęgło i niskie obroty. Wystarczyło podnieść maskę i o pare stopni ruszyć regulacją w reduktorze i wszystko ok! - teraz to już standart, a paliwa na stacjach...
czas opóźnienia sądy lambda 20 sek (nawet do60) cut - off na 1500 - 2000 obr bo bedzie strzelał w gaznik zubozenie - pobaw sie 20 do 40 % tak aby nie szarpał emulacja H L - H-nieco wiecej od L ale bez przesady bezwladniśc TPS ok 0,2 V przelaczenienie na gaz 2000 do 2500 narastajaco temp przelaczenia LPG 10-20 + opornik 100 ohm zwierany recznie przez...
Witam mam instalacje I generacji (samochód z gaźnikiem) i pomiedzy mikserem a reduktorem na wężu jest jest zamiast attuatora jakieś pokrętło ze sprężyynką. Co to jest? do czego służy i jak można tym regulować?
Witam, posiadam instalację 1 generacji na reduktorze Lovato RGE92. Ostatnio samochód słabł i miał wyższe spalanie, okazało się że zsunęła się rura od filtra idąco do przepustnicy. Po zamocowaniu chciałem podregulować gaz, ale nie działa regulacja ani na wężu ani przy reduktorze, skręcenie na maksa nic nie powoduje silnik pracuje bez zmian. Obroty ma...
Witam serdecznie :) Otóż, mój VW GOLF III lubi dużo palić (pić, jak kto woli). Jeżdżąc spokojnie uzykuje spalanie w mieście 14-17 L / 100 km, w trasie 11-12 (stala prędkość 90-100km/h, nie przyspieszając przy wyprzedzaniu). Dodam, iż biegi zmieniam przy obrotach 2,5-3tyś, bardzo często hamuje skrzynią biegów. Gaz nigdzie bokiem nie ucieka, reduktor...
Witam mam problem z instalacją w Audi 80 B4 2.0 ABT, w lutym minął rok od zamontowania, przejechane 23 000 km, niestety w większości na krótkich odcinkach. Problem się objawia następująco: nie można wyregulować składu mieszanki na wolnych obrotach, tzn. wczoraj mimo, że śrubę regulacyjną wkręciłem do oporu odczyt z sondy wskazywał mieszankę za bogatą,...
Cześć. Mam w samochodzie (Ford Sierra gaźnikowy) zamontowany reduktor Lovato, instalacja oczywiście pierwsza generacja. Od pewnego czasu samochód ma coraz większe problemy z przyspieszaniem w zakresie niskich-średnich obrotów. Reakcja na naciśnięcie gazu jest z opóźnieniem, tak jakby silnik był zalewany gazem - buczy zamiast przyspieszać. Na obrotach...
Stek bzdur i bredni. Po pierwsze to silnik dostaje większą dawkę benzyny wcale nie po to żeby się szybciej rozgrzał, tylko żeby wyeliminować wypadanie zapłonów, w zimnym silniku paliwo nieprawidłowo odparowuje, mogąc dawać w efekcie ubogą mieszankę. Po drugie - silnik z katalizatorem zawsze dostaje więcej paliwa - proponuję poczytać czemu ( wskazówki...
W moim aucie nawet z registrem otwartym na max i z wymontowanym silniczkiem krokowym na zwyklym mikserze 32 mm, calkowicie szczelnym ukladzie dolotowym i odpieta odma (oczywiscie zaslepiony otwor w dolocie) mam ubogą mieszanke pow 5 - 6 000 - bardzo uboga - konczy sie skala w seryjnej sondzie lambda a auto slabnie pomimo iz katalogowo max moc mam przy...
Witam. Chcę wymienić sondę lambda w moim Toledo 1.8i. Sondę już mam (oryginalna kupiona w serwisie), ale nie wiem co dalej. Czy po wkręceniu nowej muszę coś więcej robić (jakieś regulacje itp.), czy wystarczy wkręcić, podłączyć przewód i to wszystko? Sonda jest jednoprzewodowa, silnik o oznaczeniu RP, wtrysk 1-punktowy Mono Motronic, instalacja gazowa...
Witam wszystkich posiadam reduktor Tomasetto 140hp II generacji instalacje lpg ze sterownikiem bingo s4. Chcę wstępnie wyregulować reduktor metodą bąbelkową, czytałem dużo o tym aczkolwiek niektórzy piszą że reguluje się śrubą od czułości membran, a niektórzy że bypas. Więc jak jest naprawdę, którą śrubą muszę regulować.
Witam, wynieniłem zestaw naprawczy w reduktorze bigas 84 el. Lpg drugiej generacji ze sterownikiem bingo s4. Muszę teraz wyregulować sprzęt i mam wątpliwości.Na reduktorze jest pokrętło radełkowane regulujące membranę ,tak przynajmniej wynika z konstrukcji.Jest jeszcze śruba z łbem sześciokątnym na niej są dwa oringi, śruba jest zakończona iglicą.Czy...
Regulacja na śrubę nie jest żadnym rozwiązaniem. W ten sposób przerabiasz instalację drugiej generacji na pierwszą generację (już pomijając fakt, że instalacje I i II generacji sa dobre do silników gaźnikowych i na monowtrysku, a w GA16DE masz wielopunktowy wtrysk sekwencyjny). Zasadniczo po wymianie reduktora powinno się skorygować ustawienia elektroniki...
Reduktor II generacji daje niskie ciśnienie i jest dwustopniowy. Reduktory III generacji są jednostopniowe i dają ciśnienie około 1 bar. Reduktory IV generacji są jednostopniowe i dają gaz o określonym wysokim ciśnieniu potrzebnym do prawidłowego zasilania listwy wtryskiwaczy ( około 2 bar) . Komputer gazowy IV generacji koryguje oryginalne impulsy...
witam podobno padł mi reduktor (skoda felicja 97 1,3mpi) instalacji 1 generacji (filtr na zewnatrz)i w zwiazku z tym: - warto skorzystac z serwisu gazowego czy mozna isc do poczatkujacego mechanika, chodzi mi o to czy to problem wymienic taki reduktor? - czy to normalne aby po 60.000 padl taki reduktor? podobno nie mozna nic juz na nim podciagnac przy...
Regulacja wydatku reduktora LPG ma swoje wady i zalety, tak samo jak regulacja " na śrubę". Przy regulacji śrubą, skład mieszanki jest praktycznie stały, w zależności od ustawienia śruby i obciążenia silnika, a także kilku innych czynników, mieszanka może być uboga, bądź bogata, w każdym razie jej skład będzie dość odległy od optymalnego, co w konsekwencji...
Ja opisałem działanie instalacji I generacji jaką posiadałem w poldku. Na reduktorze-parowniku była tylko jedna śruba do regulacji wolnych obrotów. Kręcąc nią powodowałem wstępne ugięcie membrany (i otwarcie gazu) na tyle, aby wolne obroty były na odpowiednim poziomie, zmienne podciśnienie jakie się pojawia w przewodzie gazowym do miksera po odpaleniu...
Witam serdecznie. Mam problem z reduktorem. Mianowicie. Na reduktorze zrobione 180000 km. Zaczął bardzo "pływać" na wolnych obrotach i "śmierdziało" gazem. Więc wymiana membran. Membrany wymienione, czas na regulację. Niestety nie mogę wyregulować reduktora. Śruba obiegu jałowego skręcona na max, ale sonda lambda pokazuje 0,9V. więc nadal mieszanka...
używając Transformatora video Etrix 1VAP http://www.dipol.com.pl/transf... zasilania na kablu M16659.htm Te transformatory jak dobrze pamiętam używają tylko jednej pary do przesyłania zasilania. Niestety na 110 metrów tymi trafami nie prześlesz takiego zasilania. Generalnie powinieneś spokojnie przesłać 15-20 watów skrętką na taką odległość (przecież...
Wartości parametrów sterownika Bingo-M mam w miarę dobre. Można byłoby jeszcze poeksperymentować ze zubożaniem mieszanki w czasie hamowania silnikiem (cut-off) - tylko ostrożnie i w granicach rozsądku, bo w przeciwnym razie będzie szarpać po puszczeniu gazu i ponownym jego dodaniu. Ewentualnie można jeszcze przestawić typ jazdy na oszczędny bądź też...
A taki wskaźnik z ledami gdzie można dostać ?? Co do regulacji to właśnie wiem tylko że są dwie śruby regulacyjne, jedna w reduktorze odpowiedzialna za obroty biegu jałowego a druga na wężu odpowiedzialna za spalanie no i ilość podawanego gazu, to chyba tzw register tak ?? Jeśli ktoś ma jakąś teorię na temat regulacji tejże instalacji może się podzieli...
ok dzięki wielkie. to się przyda na pewno. a ta druga śruba na reduktorze do czego służy? jakaś czułość czy coś takiego? I jeszcze jedno: Czy opłaca się (czy jest sens) zmieniać tego staga na sterownik z interfejsem? jakiś stag-100 albo al-700 np.?
Dużo pali średnio 12l gazu i więcej. To jest wersja z automatem ale to nie znaczy że przy spokojnej jeździe do 100km/h ma tyle palić??? Gaz pierwszej generacji z reduktorem lovatec Sterownik raczej uszkodzony bo nie reaguje na regulacje potecjometrem wewnętrznym. Od razu po zakręceniu rozrusznikiem przełącza się na gaz- w dwóch pozycjach. A w jednej...
Witam. Mam problem z instalacją gazową w moim aucie jakim jest Audi 100 2.3 AAR 133KM. Niegdyś instalacja chodziła dobrze, nie było większych problemów z eksploatacją. Jakiś czas temu awarii uległ reduktor i został zastąpiony reduktorem Tomassetto AT 07. Niestety, w chwili obecnej jest problem z regulacją. Podczas regulacji można osiągnąć dwa stany:...
tego nie wiem 1 generacji jest i instalacja z 2001r ja go kupiłem tydzień temu na regulacji mówił żebym poszukał gdzieś lewego powietrza jak mi tyle bierze a wyczyszczenie reduktora może pomóc? a może mieć na to wpływ to że czujnik temperatury jest cały czas na samym dole i świeci kontrolka a jak stoi to wskazówka podejdzie do góry ale jak podjadę parę...
W sienie nawet na instalacji LPG II Generacji potrafi zapalać się Check Engine. Na spalanie mają wpływ. - Filtr LPG - Filtr Powietrza - Opory toczenia samochodu (hamulce, niskie ciśnienie w oponach). Moim zdaniem jak kupileś dopiero auto to wymień te 2 w/w filtry, pojedz potem na regulację i powinno być OK. W skrajnym przypadku może być jeszcze reduktor...
Teraz wnioski bardziej prawidłowe! Całym elementem wykonawczym jest ostatnia redukcja gazu w reduktorze, która wprost proporcjonalnie do podciśnienia wypuszcza rozprężający się gaz. Silnik krokowy jest kryzą tego podciśnienia, a w układach 1 generacji ręczne pokrętło. Cała elektronika służy więc do "doregulowania" podciśnienia na wyjściu reduktora,...
Co do zestawów naprawczych to mogę powiedzieć że jeśli wszystko jest zrobione jak należy to obejdzie się bez wymiany reduktora na nowy. W moim poprzednim aucie gdzie była instalacja 1 Generacji dwa razy wymieniałem membrany w reduktorze tak co ok 40-50 tys. no ale autko w zimę było odpalane prosto z gazu co nie polecam :P Teraz w kolejnym aucie mam...
Jestem w trakcie walki z tymże parownikiem. Auto chlało ok 12,6 w mieście więc cały system poskręcałem. Efekt taki że przy deptaniu silnik muczy jak krowa na pastwisku nie bardzo się buja w porównaniu z BP. Wobec czego spalanie w mieście spadło do 11.5. Mój sposób wkręcać śrubę na parowniku do momentu kiedy silnik dostanie drgawek na wolnych obrotach....
Temat do zamknięcia, samochód odpala normalnie. Wadliwym elementem być reduktor gazu, który pod wpływem lat stracił właściwości poprzez zesztywniałem membrany. Pomogła wymiana i ponowna regulacja instalacji gazowej. Wymiana pompy paliwa nie dała efektu. Nowy parownik nie ma króćca kompresji. Zresztą u mnie instalacją drugiej generacji została niejako...
Witam Mam samochód Chevrolet Corsica 2,8 V6. Zamontowana w nim jest instalacja gazowa I generacji. Mam poważny problem z w/w ponieważ jak autko jedzie na gazie to ma obroty około 2.400 i nie mogę sobie poradzić z tym problemem. Śrubę regulacji w reduktorze wkręciłem całkowicie i obroty zeszły do 2200, więcej się nie da zrobić. Podpowiedzcie proszę gdzie...
Mam następujący problem: Byłem z samochodem do regulacji instalacji gazowej generacji I. Samochód AUDI 80, 1991 r., gaźnik. Przed regulacją samochód ciężko było odpalić na gazie, jeździć praktycznie nie dało się. Wymieniono świece (BRISK), kable wysokiego napięcia, filtry powietrza oraz gazu, wyczyszczono i ustawiono reduktor, wymieniono kopułki wraz...
Wypadałoby go ustawić po regeneracji, choć jest szansa, że nie ruszając regulacji będzie ustawiał bardzo podobne ciśnienie i jakoś to będzie działało, to rozejrzyj się za interfejsem do swojej centralki, jak nie masz, lub manometr. (Moja była ustawiana na manometr, bo innych sposobów praktycznie nie było - zdaje się że 10 tys kosztował klucz do programu,...
Lovato nie jest może najlepszą firmą ale jest ogólnodostępny i tak samo bez problemów można kupić do niego zestawy naprawcze i inne elementy. Jednak do precyzji regulacji to .... sporo brakuje. Chyba najlepsze na rynku są BRC i Landi ale oczywiście więcej kosztują (co jest raczej normalne). Na razie aby Cię nie narażać na koszty pomęcz tych gazowników...
czytaj uwaznie w moim posci dot.lanosa jest dalszy link do motoforum na spalanie zarówno I jak i II generacji wplyw ma regulacja parownika i dobór miksera . u siebie walczyłem ze spalaniem ok. 6 msc , mialem ok 18 l na miescie , teraz 9 , zbiornik starcza na ok 320 km lub nieco wiecej .moj gazownik uparł sie ze reduktor nalezy regulowac samymi membranami...
Witam ponownie. Dzięki za odpowiedz. Jeśli chodzi o regulacje to ogólnie jest już nieźle ale brakuje mi tylko zaawansowanych ustawień krokowego i nie wiem czy wstawić + czy - przy korekcji szybkości otwierania. Nie bardzo wiem czy jak się daje + to on się będzie szybciej otwierał czy wolniej. Dodano po 2 a membrany wymieniałem u gazownika.
A więc sprawa się rozwiązała - membrany w parowniku były już nieco sfatygowane a ilość opilkow w filtrze przechodziła pojęcie . Ale teraz pojawiło się następne zadanie po wymianie reduktora ... Wyregulowanie lpg . Jest to instalacja gazowa 2 generacji wyposażona w sterownik BRC JUST JUNIOR . Czy wie ktoś jak się za to zabrać ? Z tego co wyczytałem najpierw...
Przy remoncie takiej instalacji robimy tak: Wszystkie graty spod maski włącznie z butlą w kosz, kupujemy butlę i tanią sensowna sekwencję np STAGa z wtryskami AC i reduktorem AC i montujemy. Inwestycja może ze 300-400zł droższa ale i problemów mniej, moc nie spada, nie strzela w dolot, spala mniej przy mądrej regulacji. Pozdrawiam
Przyczyny samozapłonu są takie same, jak w wielu innych autach z LPG I/II generacji: albo za długi układ dolotowy LPG i silnik dopala na zasadzie samozapłonu (żarzący się nagar na denku tłoka) resztki gazu z w/w, albo zanieczyszczony elektrozawór odcinający w reduktorze, co powoduje jego powolne zamykanie. Ponieważ gaz ma większą "liczbę oktanową" w...
Do przełożenia silnika potrzebujesz wymienić: - silnik ;) - skrzynię - półosie - piasty, najlepiej razem z mcpersonami - wiązkę silnika - kompa - moduł immobilajzera + transpondery w kluczykach (o ile występuje) A twoja instalacja to jaka, III generacja (na rozdzielaczu) czy zwykła podciśnieniowa ? Tak czy owak gaz raczej od razu nie będzie dobrze chodził,...
Cześć. Mam problem z LPG w mazdzie 323f. Samochód normalnie przełącza się na gaz ale po wciśnięciu sprzęgła/wrzuceniu luzu obroty momentalnie spadają i samochód gaśnie. Udało mi się wyczytać,że obroty jałowe w II generacji reguluje się jakąś śrubą na reduktorze. Ktoś może powiedzieć coś więcej? W jaki sposób mam to regulować bo nie mogę znaleźć dokładnej...
Witam. Mam na stanie colta z instalacją hmm do końca nie wiem której generacji czy Igen czy IIgen. Reduktor Tomassetto AT07 zintegrowany z filtrem , nie ma krokowego tylko register , następnie mikser przed przepustnicą. Auto na wielopunkcie , jest emulacja wtrysków ,jest też jakiś sterownik lambda system czyli niby jakaś elektronika tam jest. Ale do...
regulacja lovato generacja reduktor regulacja regulacja parownik generacja
błąd kopii zapasowej wymiana symetryzator działa licznik ciepła
jabra słuchawka lodówka samsung buczy
BMW E60 535d - Brak automatycznej regulacji świateł Napięcie na obu przewodach ogrzewania szyby - co robić?