Przede wszystkim gaźnik do regulacji.
Kolego ja stawiam na zawór iglicowy (nie zamyka) i zalewa się silnik ewentualnie pływak się zawiesił lub uszkodził. Efekty które podałeś mogą być przyczyną. Sprawdź świece czy jest mokra, jeśli tak wykręcaj gaźnik wyczyść i pozostaje regulacja.
Tak ale w zalezności od typu gaźnika ;) tu masz opis regulacji :
Źle ustawiony zapłon? Ustaw wszystko zgodnie w wartościami przy regulacji.
Witam mam problem z Simsonem nie mogę dojść do ładu z biegami .Dlatego mam pytanie jak wyregulować biegi w Simsonie 4b ??
Witam, posiadam simsona s51 silnik stał rozebrany wiele lat. Złozyłem go ksiązkowo mozna by rzec... po poskładaniu i załozeniu gaznika wstepnej regulacji i regulacji zapłonu simson nawet nie pierdnie... zapłon ustawiałem na kazdy mozliwy sposób zakładałem rozne gazniki nic. zmierzyłem kompresje wynosi ona 6-7 barów gdzies jest to prawidłowa kompresja?...
Z nowymi modułami jest niestety tak, że często ulegają uszkodzeniu po bardzo krótkim czasie od założenia. Okazuje się że najlepsze są jednak moduły oryginalne. Jestem z dużego forum o Simsonach (nazwy nie podam, bo to byłby spam, ale można mnie znaleść poprzez Google) i tam potwierdzają się te przypuszczenia. Nawet starszy pan, który jeździ na Simsonie...
Jesli na wysokich obrotach dziala poprawnie a na niskich go zalewa to moze byc zle wyregulowany zaplon. Sprawdz czy masz odpowiednia przerwe na platynkach? Niewiem czy w tym modelu bylo ssanie, jesli tak to sprawdz czy nie masz go zalaczonego caly czas. Pozatym regulacja gaznika. To ze wyczyszczony chocby niewiem jak dokladnie nie znaczy ze bedzie dzialal...
Witam posiadamy simsona enduro po długo letnim postoju i czyszczeniu gaźnika pali ja wzucam jedynkę to sie sławi i gaśnie jak moze byc przyczyna bo jestem trochę zielony
Witam, mam simsona S51 rok 82, chciałbym się dowiedzieć jaką śrubką reguluje się zapłon bo simsonek szybko się grzeje i nie ma mocy. Pozdrawiam
Zalewa Ci świecę. Wykręć gaźnik zlej paliwo i dmuchaj w rurkę doprowadzającą paliwo. W normalnej pozycji (pływak na dole) musi się dać wdmuchiwać powietrze. Obracając go do góry "nogami" już nie powinno. Jeśli nadal się da to pływak do regulacji.
Witam Wiem ze jest to doswiadczone forum i dlatego tu pisze. Mam simaka Enduro gdy go kupilem mial gaznik typu 16n1-11 zmienilem tlok cylinder na 60 cm3 i chodzil dobze lecz pech chcial ze ten gaxnik sie poprostu rozsypał pływak dziurawy itd. wiec kupilem nowy 16N3-3 i od tego momentu zaczely sie problemy nie mozna go wyregulowac a gdy juz jakos taka...
pewnie gaźnik do czyszczenia / regulacji...
Wszystko zależy od tego, według czego ustawiałeś zapłon i regulowałeś gaźnik. Jak chcesz to mogę podrzucić opisy regulacji na forum.
Strzela w wydech to zapłon do regulacji , zbyt póżny
Na początek regulacja dawki powietrza.
Przerwa na platynkach ma być ustawiona na 0.4mm w momencie otwarcia platyn czyli przed 1.8mm przed GMP (50ccm) W jaki sposób "w momencie otwarcia platyn" pojawi się na stykach od razu odstęp 0,4mm? Odstęp na stykach 0,4mm nie ustawia się ani w GMP ani innym ściśle określonym, tylko ma to być maksymalne rozwarcie styków. Ustawia się to poprzez obrót...
Znajomy załatwiał sobie części oryginalne z Niemiec do remontu silnika, w tym uszczelki. Po precyzyjnym złożeniu silnika okazało się że po tygodniu zaczęło z niego lecieć z każdej strony. Prawdopodobnie pomylił uszczelkę oryginalną obecnej produkcji z uszczelką oryginalną z DDR. Nie kombinował już z montażem drugiej takiej samej papierowej uszczelki,...
Wysokość pływaka (float height) na 29 mm (również w 16N3). W tym gaźniku znaczenie ma także regulacja składu mieszanki.
Maksymalne rozwarcie przerywacza (wyżej wspomniana strefa), występuje na początku czy na końcu krzywki? Na szczycie krzywki. Nie doczytaliście. Powinno być stałe od momentu pełnego otwarcia do zamknięcia. Jak nie jest, to znaczy, że coś jest "krzywe". Przy czym mniej istotna jest stałość szczeliny otwarcia od stałości, albo w ogóle występowania szczeliny...
Samo wyciągnięcie zaślepki oczywiście nic nie zmieni... Pod zaślepką jest śruba do regulacji, fabrycznie ustawiona według norm ekologicznych, odpowiednia regulacja zwiększy moment z dołu, ale pro eko to już nie będzie...:d
Więc wygląda to tak. Kiedy odpalam simka wszystko chodzi dobrze. Popiero po pół minuty spadają mu obroty i gaśnie. Oczywiście jak dodam gazu to wszystko jest dobrze. Czytałem na innych forach aby wykręcić ta śrubke w gazniku. Problem w tym że ja mam już ją prawie całą wykręconą, a regulacji na lince nie mam. Dlatego zwracam się do Was o pomoc. Z góry...
Oj kolego trochę chęci...
Zastosowano technikę służącą do spawania lotniczych stopów aluminium. Tak tylko dla wyjaśnienia. Stopy "lotnicze" to pewnie durale ??? Korpusy silników wykonuje się ze stopów odlewniczych. Rodzajów siluminów. Więc tu może być przyczyna niepowodzenia. Woziłem do spawania, ale nie szczelin, korpusy od Simsona. Nie było problemów z wytrzymałością spoiny....
Mam ten sam problem w moim skuterze. Przez kilka lat wymieniłem już wszystko: cewkę w magnecie, cewke WN, platynki, kondensator, kabel WN i ostatnio kabel z magneta. Zawsze na chwilę po przeglądzie i regulacji było OK ale później znowu pojawiły się zaniki iskry (szczególnie przy stopie). Jedynym sensownym wytłumaczeniem jak ktoś już wspomniał jest rozmagnesowane...
kol. Motomis. Szczerze mówiąc nie bardzo wiem co zrobił Ci "ten pan" . Sztuczek jest przecież mnóstwo. Jedne bardziej udane inne mniej a niektóre zupełnie nie do przyjęcia. Można np. zrobić tak, że nie będzie słychać prawie wcale odgłosów pracy silnika za to jego osiągi bedą zerowe, ale przy demonstracji wygląda to imponująco Gość bierze w ciemno i...
Trzeba wyregulować potencjometrem w module - opisywane na forum niestety regulacja nic nie pomaga najwyżej wcale nie ma iskry...
Regulacja zapłonu odpada.Jest napewno dobrze ustawiony sprawdzam go na bierzaco (przy kazdym czyszczeniu/wymianie świecy) Gażnik jeszcze sprubuje jutro zmienic i napisze co i jak. A teraz pomyślmy co moze byc jeszcze przyczyna Następnym rzem będzie już z Regulaminu... Używaj funkcji PISOWNIA!
Brak mi pomyslow na problem z simsonem. Otóż po dluzszym postoju np. po nocy silnik za ktorymś tam razem odpali i w miare normalnie pracuje. Po przejechaniu kilku km gdy silnik jest juz rozgrzany i zgaszeniu - ponowne odpalenie jest niemozliwe, paliwo jest iskra niebieska. Wszelkie regulacje np. gaznika BVX 16N3-4, zaplonu, przerywacza, wymiana cewki...
A skład mieszanki paliwowo - olejowej masz dobry / regulacja gaźnika - poziom paliwa w komorze pływakowej / ssanie nie zacina się / świeca jaka - nasza polska Iskra? Dodano po 2 Tu masz dyskusję na ten temat:
Witam! Wg. mnie na 80% żle wyregulowany gażnik . Masz złą mieszankę tzn. stosunek paliwa do powietrza. Ja bawiłem sie w regulacje gażnika i muszę powiedzieć ze można sobie go ladnie podrasować lub też całkiem spie***yć co jest bardzo prawdopodobne. A mówiać konkretniej, 1. Ustaw śróbką tą ze spreżyną takie wolne obroty zeby silnik chodził w miarę równo,...
Kolego Magic_6121. Nie pamiętam, czy żarówka w lampie s tyłu jest dwu włóknowa. Jeśli tak to może udało Ci się ją włożyć odwrotnie. Jeśli nie to najprościej będzie zamiany dokonać w samej lampie. W gaźniku sprawdź sobie dwie sprawy - czy na śrubce od regulacji gaźnika jest sprężynka. Jeśli nie ma to gaźnik będzie się rozregulowywał. Możesz spróbować...
Witam! Mam problem z Simsonkiem s51 z zapłonem elektronicznym. Jednego dnia zapalał bez problemu a teraz zanika mu iskra przy wyższych obrotach (mocniejszym kopnięciu). Instalacja założona jest nowa, cewka NN nowa, moduł zapłonowy był zmieniany na drugi (regulacja potencjometrem nie pomagała). Zrobiłem własny moduł i dalej to samo. Przy powolnym kopnięciu...
Dla mnie jest to dziwne. Montowałem te gaźniki w wielu Simsonach, nawet bardzo starych S50, Schwalbe. Nigdy nie miałem problemów. Stabilna praca na biegu jałowym. Żadnej utraty osiągów!. Jedyna różnica to konieczność zapalania na ssaniu. Gaźniki te dawały bardziej precyzyjną mieszankę paliwowo-powietrzną. W sumie uboższą, ale prawidłową. Problemem może...
To trzeba w pierwszej kolejności upewnić się co do sprawności silnika oraz regulacji, w szczególności układ dolotowy, wydechowy i zapłonowy. Następnie można przystąpić do regulacji gaźnika. W e930 (starsza wersja) powinien występować gaźnik z serii 16N1, niestety nie dysponuję informacją jaki dokładnie typ był montowany. Nie powinno być z nim problemu...
Platynki ci na iskrowniku się nie przesuwają? tam też jest regulacja.
Nie każdy ma komorę pływakową z okienkiem, na skrzywionym korpusie nie ustawi dokładnie poziomu paliwa takim przyrządem, ponadto wymiar 8 ±1 mm to dość duży zakres tolerancji. Nie uważasz, że sam sobie przeczysz? Najpierw piszesz o niemożliwości ustawienia poziomu przy pomocy komory z okienkiem a potem piszesz o szerokiej tolerancji tego ustawienia......
wszystko chodzi jak należy przy czym pali dużo. Czyli chyba nie wszystko jest OK. Gaźniki 16N1-x dają dużo bogatszą mieszankę. Z różnych względów z resztą. Gaźniki 16N3-x sa wg. mnie dużo lepsze, ale trudniejsze do regulacji i bardziej wrażliwe na źle wykonane elementy. Szczególnie śrubę regulacji składu mieszanki na biegu jałowym. Niedawno dyskutowaliśmy...
No wielu by wiedziało jakby miało ten motor przed sobą. Ja też bym wiedział, ale takie szukanie na odległość że uciążliwe. Poczyniłeś jakieś dalsze kroki w celu naprawy? Ściągałeś pokrywę od sprzęgła,tam też jest regulacja. Ściągnij pokrywe od strony magneta, zobacz na mechanizm od dzwigienki od sprzęgła.
Sprawdził bym kolanko wydechowe czy nie jest zapchane, jaka jest kompresja i jak wygląda iskra. Jak wszystko będzie w porządku to potem regulacja zapłonu, przerwy na świecy i czyszczenie/regulacja gaźnika. To i tak zawsze trzeba mieć ogarnięte. Edit: Właśnie się zorientowałem że pisałeś już wcześniej. Ogarnąłeś ten cieknący olej, dymienie, strzelanie...
Paliwo z baku cedzi jak trzeba przez cały czas ,mieszanka paliwowa prawidłową 100ml oleju shtila na 5 l paliwa motor nie reaguje ani na regulację śrubą biegu jałowego ani na regulację iglicą chyba że jest jeszcze coś co można w nim regulować a nie wiemy ale nie dopatrzeliśmy się żadnej innej śruby Dodano po 5 Paliwo z baku cedzi jak trzeba przez cały...
Ja w swoim Simsonie na cylindrze zwykłej 60cm miałem właśnie 16n1-11. Problemów żadnych nie było i silnik pracowal bardzo dobrze w takim stopniu, że bez dodawania gazu palił i trzymal niskie obroty. Jedyny minus tego gaźnika jest taki, że wychodzi wysokie spalanie, ale moc odczuwalna. Zapewne to tez kwestia regulacji go. Ale i na amalu 18t będzie dawał...
Witaj. Światło stop jest zasilane prądem przez odzielną cewkę,będącą elementem iskrownika prądnicy.W przypadku braku światła stop należy w pierwszej kolejności zewrzec przy pracującym silniku wyłącznik przy tarczy hamulcowej z masą. Jeśli spowoduje to zaświecenie żarówki, usterki należy szukac w wyłączniku.Należy dokonac regulacji wyłącznika.Gdy regulacja...
Po wymianie świecy, trochę pchaniu, Simson odpalił lecz niestety do tylu (słabo wkręcał się na obroty)... postanowiłem ustawić zapłon, jednak okazało się ze jest dobrze, sprawdziłem palatynki i bardzo słabo się otwierały. Regulacja już nie pozwalała na większe otwieranie (nowy przerywacz) wiec pilnik od shtila w rękę i jazda powiększyć dziureczkę od...
Kolego gaźnik, gaźnikowi wyprodukowanemu 5 minut później nierówny. Stąd też dane książkowe radzę brać jako bazę wyjściową do regulacji, a nie biblię regulacji. Sam to przerabiałem na 3 gaźnikach (2x 16n3 i 16n1) i każdy różnił się nieznacznie w "wymiarach regulacyjnych". Choć z opisu problemu wnioskuję co koledzy wyżej gaźnik jest dalej przytkany, bo...
Coś małe to ciśnienie sprężania. Opisz jak mierzyłeś. Od sposobu pomiaru zależy w pewnej części wynik. Pomiary napięć multimetrem na cewce zapłonowej nie mają żadnego sensu! Przecież simson ma zapłon iskrownikowy (no chyba że CDI to są tym bardziej bez sensu) i na cewce pojawiają się tylko bardzo krótkie impulsy napięciowe rzędu 300V. W simsonach zapłon...
Nie trzeba rozpoławiać silnika, o ile przypadkiem nie wyciągniesz ze skrzyni pręta wybierającego biegi (wypychacza kulek), bo wtedy posypią się kulki i wtedy raczej nie złożysz tego z powrotem bez rozpołowienia silnika. Aby dojść do całego automatu potrzebne jest zdjęcie lewej pokrywy i odkręcenie sprzęgła. Jeśli jesteś zielony w tych sprawach to lepiej...
Witam. Problem polega na tym że po przejechaniu simsonem drogi około 12 km ( czyli kiedy silnik jest już nagrzany ) w momencie zatrzymania pojazdu spada on całkowicie z obrotów i nie można go normalnie odpalić. Sposobem jest zdjęcie gumki filtra powietrza i simson zaczyna sie powoli wkręcać jednakże idzie to opornie niżeli jak jest zimny. Próbowałem...
dodam jeszcze ,że stało się to samo.... motor stał całą zimę potem jak go odpaliłem zaczęło mu odwalać Dałem wtedy iglice na największa ilość paliwa i chodził powiedzmy dzień... potem już nie używałem. Po dwóch tygodniach odpalam i zaczęło się tak dziać jak opisałem więc przeczyściłem wszystko ustawiłem pływak tak jak na schematach które znalazłem na...
Należałoby zacząć od podstaw, czyli od zbadania w jakim stanie znajduje się silnik. Ustawienie gaźnika "książkowo" nie jest zawsze optymalym zakresem regulacji. Ponadto każdą regulację gaźnika należy przeprowadzać wyłącznie na silniku w dobrym stanie technicznym, przy szczelnym wydechu i prawidłwo działającym układzie zapłonowym.
Pewnie zaczęło się od zużycia uszczelniacza od strony zapłonu lub problemów z zapłonem. Zależy jaki gaźnik kupiłeś - chińską podróbkę czy MZA. Te pierwsze często nie działają poprawnie i nie da się ich naprawić. Wszystkie nowe gaźniki wymagają gruntownej regulacji łącznie ze śrubą pod plombą, lecz jeśli silnik nie jest w należytym stanie to próba regulacji...
Normalnie, zanieś do odpowiedniego gościa co robi te szlify. Szlif raczej jednak zrobię. Chodzi Ci o wymiana gaźnika czy regulacja jeśli regulacja to co konkretnie?
Najczęstszą przyczyną jest fałszywe powietrze. Ja zdejmowałem magneto i sprawdzałem simmering. Przy okazji była naprawa/regulacja zapłonu. Gaźnik (jaki? czy podróba?) też do sprawdzenia regulacji? Czy silnik był "remontowany" ?
Witam jestem nowy na forum, również dopiero zaczynam swoją karierę z motocyklami. Mam problem z moim Simsonkiem :/ Mianowicie motorek świeżo odpalony chodzi normalnie, po dodaniu gazu delikatnie jak i do odcinki gaśnie. Podczas maksymalnego odkręcenia gazu dusi się na początku, a jak puszczę manetke moto "strzela" z gaźnika do cylindra. Pod gaźnikiem...
Konieczna regulacja składu mieszanki biegu jałowego, pewnie przylewa się. Ewentualnie do sprawdzenia zapłon (energia/długość iskry) i szczelność komory korbowej (uszczelniacze). W Simsonie są jeszcze pewne problemy związane z konstrukcją, mocno zmienia się regulacja gaźnika w zależności od temperatury silnika oraz dochodzi do odparowywania paliwa z...
Witajcie mam Simsona Skutera SR50/60 z cylindrem 60cm Gażnik Bing 17/15/1103 cylinder zwykły 4 komorowy jakie fabryka zakładała wał z wypełniaczami S70 kilka lat temu wymieniłem z kompletem łożysk uszczelniaczy wszystko chodziło do wczoraj,aż do wymiany tych części ........................................... zachciało mi się mieć trochę mocniejszego,...
Witam po małej przerwie, wstyd się przyznać ale zupełnie zapomniałem o tym wątku. Ponieważ żadna regulacja gaźnika nie przynosiła efektów, dałem sobie spokuj:cry:. Uratował mnie znajomy, który wygrzebał gdzieś u siebie gaźniczek do simsonka. Korzystając z okazji zamontowałem go u siebie. Silniczek odżył :D. Jednak nie mam pojęcia co tak naprawde było...
hej poszukuję kogoś, kto naprawi simsona S51 tylko regulacja, gaźnik, zapłon itp Katowice oczywiście za kase
Na Twoim miejscu bym dołożył i kupił tą 19, to jest zaledwie 3mm różnicy. Na pewno silnik nie odczuje tego i nie będzie się zalewał. Jedynie może być trochę wyższe spalanie, lecz to też zależeć będzie od stylu jazdy. Na plus to na pewno będzie większe przyśpieszenie, a prawdopodobnie zwiększy się szybkość (zależy od stanu silnika i motocykla) Jak by...
Większość posiadaczy Simsonów, to młodzież i 120 zł na moduł EWR ograniczający napięcie, to dla nich spory wydatek. Mój jest dużo tańszy a działa na bardzo podobnej zasadzie. Witam! Spotkałem się kiedyś z częstymi awariami tego modułu w modelu S53. W takich prądnicach jest bardzo nietypowa sytuacja, ponieważ nie ma możliwości wpływania na napięcie...
Witam mam następujący problem z moim simsonem założyłem cylinder 50cm roztoczony na 60cm oryginał DDR ale wlot ma 16mm jak gaznik i nie da się ustawić wolnych obrotów .pali ładnie nie dusi się mocy trochę ma .po odpaleniu ma dość wysokie obroty zero reakcji na regulację iglicy czy śrubki na gazniku .wcześniej miał cylinder chyba polski 60cm wlot 18mm...
Trzeba zdjąć dźwignię i wyklepać ją tak aby była jak najbardziej podobna do oryginału. Nowa śruba, podkładki i nakrętka. przed nałożeniem dźwigni umyć połączenie benzyną - 0 oleju!. Złożyć, mocno skręcić. Ma być OK. Jeżeli nie jest, to masz problem z mechanizmem zmiany biegów. Sprawdzenie + regulacja. Czy masz problemy ze zmianą biegów w "górę" tj z...
Witam, może masz coś rozwalone w mechanizmie zmiany biegów, a ten sposób próbowałeś?
Witam Sprawdź kompresje bo może to być przyczyna zużycia tłoka lub pierścieni albo samej gładzi cylindra. Po prostu na luzie będzie się normalnie wkręcał ale jak dostaje obciążenia to nie ma mocy. Co do sprzęgła czasem się ślizgało w simsonach jak olej był do niczego jeśli regulacje na lince i deklu nie pomagały, lub może być nadpalone. Pozdrawiam
Co to za rodzaj układu zapłonowego: "Układ zapłonowy iskrowy"??? Pytałem (mój błąd) czy ma przerywacz? Jak myślisz, że chincyki wyregulowały ci gaźnik to się grubo mylisz!! Jeżeli rzeczywiście masz podróbę 16N3, to w tych gaźnikach, tak jak w każdym współczesnym, nie prowadzi się żadnych regulacji linką! Pancerz linki ma mieć tylko luz ok.3 mm. Koniec...
do 60 16T spokojnie wystarczy, jeśli w przyszłości nie planujesz dowiertów dodatkowych kanałów. Osobiście mam w jednym simsonie BINGa 17 (czyli przelot 15) i wszystko ładnie pracuje. Spalanie kwestia regulacji, ale wg mnie powinno się minimalnie zmniejszyć.
Jeśli chcesz mieć płynną regulację obrotów to wręcz jest to nie możliwe do wykonania na samym zapłonie... Sprawa jest prosta gdy chcesz zrobić blokadę na stałe. Aby wykonać płynną regulację obrotów musisz kontrolować wiele rzeczy(regulować)...
Nie. Zgubiła cię pozorna prostota i "genialność" przeróbki. Taka przeróbka nie daje specjalnych zysków energetycznych przy małych RPM. Pisałem o tym w wielu postach ją krytykujących. Poszukaj sobie i poczytaj. Tłumaczyłem tam dokładnie na czym polegają problemy z prądnicami małej mocy wzbudzanymi od magnesów trwałych przy małych RPM. Dobrze zrozumiałeś....
Świeca w tym momencie jest czarna, okopcona ale nie mokra. I to Ci nic nie mówi? Takie obkopcenie świecy skutkuje najczęściej przebiciem po izolatorze, a w silnikach dwusuwowych także zmostkowaniem elektrod świecy. W tym czasie była zakładana nowa lub inna używana sprawna świeca zapłonowa? Jeśli rzeczywiście świeca po tym czasie robi się czarna, to...
Z kiepskim tłokiem byłby inny problem. Gotowanie tłoka nie ma sensu. Tłoki do Simsona są źle wykonane. Oryginalne DDR były bardzo ciasno spasowane, ale przy dobrej jakości stopie i dokładnej obróbce jeździły bez większych problemów. Raczej problem tkwi w układzie zapłonowym, regulacji gaźnika i być może w sposobie wykonania remontu silnika (szczelność...
Chciałbym zrobić elektroniczny obrotomierz do simsona a konkretnie taki układ: Jest 10 diód i każda ma się zapalać pokolei wraz ze wzrostem napięcia ( jakie daje iskrownik).Regulacja poprawności pokazywania obrotów to kwestia lampy stroboskopowej i narysowania kresek z cyframi na tarczy licznika.
Warto sprawdzić simeringi szczególnie ten od sprzęgła kiedys ni to wypchnelo i simson zaciągnął olej ze skrzyni ciezko palił dymi i brakło regulacji na gazniku moze przy remoncie cos poszlo nie tak
Słaby zapłon, niska energia iskry, stąd problemy ze świecami zapłonowymi innej produkcji. Jeśli świeca jest zakopcona czarną sadzą, to nieprawidłowa regulacja gaźnika. Anale swego czasu były sprzedawane z dyszą biegu jałowego #39, większą niż katalogowo. Świeca NGK do Simsona to B8HS, ale lepiej kupować wersję z rezystorem przeciwzakłóceniowym BR8HS.
Witam posiadam simsona sr50 i mam taki problem, że zrobiłem ostatnio remont silnika. Ustawiłem zapłon z wyprzedzeniem 1.8 odpalił odrazu bez ssania i chodził na wolnych obrotach ale nie wkręcał się na wysokie obroty i strzelał w wydech (nie w gaźnik), zapłon przestawiałem ale było gorzej zostawiłem na 1.8 wyprzedzenia. Oryginalnie miałem założony gaźnik...
Wszystko idzie przez regulator ELBA nawet ładowanie akumulatora. Nieprawda. Nawet zamieszczony przez ciebie schemat temu przeczy. W Simsonie każda cewka magneta to osobny rozdzielony galwanicznie obwód. Jedynie masa i to nie wszędzie jest wspólna. Do tego ELBA 6V była różna od ELBA 12V. Ta pierwsza nie potrzebowała prostownika(ładowanie jednopołówkowe...
Witam. Simson S51 platynkowiec strzela z tłumika strasznie,nie wkręca sie i nie odpala nagrzany. -Wszystko szczelne. -Gaźnik czyszczony regulowany. -Zapłon cofnołem tak że aż zabrakło regulacji lekko sie poprawiło. Na różnych 2 świecach jest tak samo. Podejrzewam Cewkę lub Kondensator. Aprilia rs 125 2006 po remoncie generalnym zostało zrobione 400...
Aha czyli pewnie któraś odmiana 16N3. Jutro postaram się zamieścić opis regulacji gaźnika.
Dziekuje za odpowiedzi.Ksiazke mam juz od dawna i szczerze mowiac to niewiele tam pisze.Jak silnik chodzi i do konca dodam gazu to robi buuuu (jakby mieszanki nie dostawal).Zaworek iglicowy wymienialem na nowy,a pozniom w komorze sam jeszcze ustwialem suwmiarka i wszystko jest w porzadku.Sprawdze jeszcze ta koncowke tloczka ssaniabo pamietam ze ona...
:arrow: all11 Ja mam troche inną sytuacje,(mam orginalna instalacje 6V i spaliła mi sie Elba 6V - kirunki chodzą jadnak brak ładowanie:() kupiłem na allegro moduł Elba 6V , oczywiście okazał sie totalnie zepsuty:((koleś w ramach rekompenstaty zgodził sie wysłać drugą Elbe 6V, jednagże po otworzeniu przesyłki okazało sie że wysłał Elbe12V:( - dalesze...
po pierwsze to pewno masz którąś dusze zatkaną. najpierw przeczysc wszystkie jest ich 3. nastepnie wyreguluj srubkę przy gazniku "paliwo - powietrze". następni masz tez regulację przy lince od gazu. nie wiem dokładnie co sie dzieje jak go odpalisz ale moze go również zalewać i przez to ma za duzo paliwa do spalania i gasnie. opisz dokładnie jak ic o...
no tak jak pisałem prawidłowa regulacja zapłonu, wszystkich jego elementów i prawidłowa świeca ludzie często o tym zapominają a trafiają się takie silniki że chodzą tylko na dobrze dobranej świecy
no to należy się prawidłowa regulacja gaźnika łącznie z poziomem paliwa i powinno chodzić
na początek regulacja mechanizmu zmiany biegów (taka śruba od strony magneta mniej więcej pod gaźnikiem)
witam ja mam simsona s51 enduro i niedawno kupiłem w sklepie cylinder 60 razem z tłokiem i cała resztą. oprócz tego kupilem na allegro gaźnik u gościa co sie nazywa - Multicar. Gaźnik ma numer 16N3-6. jeszcze dokupiłem nowy kondensator bo stary szlag strafil i przerywacz zapłonu. i mam taki problem ze nie moge dać pełnego gazu. Po prostu na pólgazie...
d o regulacji masz taką śrubkę- wystaje ona z góry silnika (pod gaźnikiem) tam powinna być nakrętka aby biegi się nie rozregulowywały. Żeby wyregulować musisz mieć albo odpowiedni klucz albo ściągasz kapę od strony sprzęgła, ściągasz sprzęgło i wyjmujesz tą śrubę i masz na niej tuleje i nią regulujesz wszystko.
gaźnik-ale tylko sprawdź poziom paliwa ewentualnie popraw, nie ruszaj śruby do regulacji składu mieszanki bo nie dojdziesz do ładu później (chyba że wiesz co robisz)
dzięki a pomożecie na całkiem inny temat a mianowicie taki wymieniałem w sisonie gaźnik i teraz mam problem z regulacją gaźnika a chodzi oto że dostaje on za mało paliwa a na iglicy przestawiłem już na najwięcej prsze pomocy
OT: Hehe dokładnie, miałem SR50C. Elektroniczny przerywacz i regulaotr ładowania. Do tego tylne zawieszenie z regulacją twardości..To radkość raczej była. A SR50CE czyli dodatkowo z elektrycznym rozrusznikiem to nigdy na oczy nie widziałem. Tylko ze schematów / książki o takim wiem..
Witam. Mam pewien problem. simek sr 50 odpala od kopa ma tłumik ,,pseudo sporta'' (moze ma to jakies znaczenie) i pyrka sobie na wolnych jak chce nim wejsc na obroty po lekkim odkreceniu manetki zaczyn chodzic jak traktor ma biede wejsc wyzej (czasem wejdzie a czasem chodzi jak trakor i bardzo ciezko mu wejsc ma taki przytłumiony głos..) ale jak pusze...
Kolego zapłon opóźnia się z kierunkiem obrotów silnika a przyśpiesza w przeciwnym kierunku. W Twoim przypadku silnik ma chyba za wczesny zapłon, a więc aparat zapłonowy należy lekko obrócić zgodnie z obrotami silnika. Dobrze będzie się posłużyć np. suwmiarką i precyzyjnie wyregulować zapłon. Ponadto zwróć uwagę na pływak w gaźniku, może być dziurawy...
No ok dzięki a jeśli chodzi to sprawę z moim Simsonem to ten koleś coś tam zrobił nie chciał powiedzieć mówił regulacja, regulacja a i jeszcze robił coś tą śrubka przy samym króćcu gdzie się łączy cylek z gaźnikiem A jeśli chodzi o kabel który idzie z magneta do stacyjki to jaki kolor lub od czego odchodzi?
skoro się leje to poziom jest za duży. Aby go zmniejszyć musisz tą blaszkę co dotyka zaworka podnieść, tak jak pokazuje strzałka: Pamiętaj abyś nie przesadził z tą regulacją i po każdym złożeniu gaźnika przejedź się!
Nie odpalaj bez akumulatora - elba bez obciążenia może się spalić. Ja akurat bym na gaźnik nie stawiał w takiej sytuacji, ale skoro pytasz jak go wyregulować, to: Na łączeniu gaźnik-cylinder masz śrubkę, która służy do regulacji składu mieszanki. Wykręcając ją wzbogacasz mieszankę (więcej benzyny, mniej powietrza). (śrubka ta może być pod zaślepką)...
gaźnik/zapłon do regulacji
Witam Mam mały problem, kupiłem nowe tarcze do Simsona s51 i po założeniu ich i zmontowaniu całego sprzęgła nie działa ono w ogóle. Po naciśnięciu manetki jest lekki opór ale sprzęgło nie działa. Co może być powodem? Próbowałem regulacji na śrubie i nic.
Do wstępnej regulacji to może i warto ustawić iglice na środek, ale co do dysz to nie mogę się zgodzić. Ja niestety musiałem eksperymentować i stanęło na tym, że jeździ tylko na dyszach od 80 inaczej nie szło wyregulować. Każdy silnik inny. Kolega musi niestety poświęcić trochę czasu na regulacje. Przez internet jeszcze nikt nikomu nie wyregulował gaźnika...
Idzie bardzo ładnie bez prucia silnika. Robiłem to od strony sprzęgła. Trzeba zdjąć kosz sprzęgła, a z drugiej strony zębatkę łańcuchową. Pomagałem sobie trzpieniem podobnej średnicy co ten wałek wybieraka, wsadzanym od drugiej trony. No i potem ważne jest odpowiednia regulacja skrzyni. Robi się ta śrubą pod gaźnikiem- trzeba sobie do tego kupić / zrobić...
Kolego sprawdź pływak w gaźniku tj. czy nie ma w nim benzyny, co świadczyłoby o jego uszkodzeniu i wymianie na sprawny. Po kolorze dymu, dławieniu się silnika oraz nadmiernym zużyciu paliwa wnioskuję, że masz za wysoki poziom paliwa w gaźniku (regulacja na iglicy), bądź dziurawy pływak.
No cóż, prądnicę i jakiś układ regulacji napięcia na 12V - to na pewno. A potem poszczególne odbiorniki prądu.
Ach te AVO aż łza się w oku kręci:D Rady kolegów są super i stosując je na pewno rozwiążesz problem. Dodam tylko, że prawdopodobnie masz prądnicę od MZ-TS. Oryginalne miały chyba 40W. Te od TS chyba 80W. Jeżeli masz duży pobór prądu to, jak sugerowali koledzy masz ciągle zwarty wyłącznik prądu zwrotnego, który jest częścią ogranicznika prądu. Jest to...
Przyczyn może być kilka. Zaczynając od regulacji skrzyni biegów, odkręcenie śrubki kontrującej regulację biegów. Możliwe że odkręciła Ci się ośka na której osadzony jest wybierak biegów i on sobie lata. Znajduje się pod pokrywą sprzęgła, taki bębenek.
1. Dyszą główną. 2. Położeniem iglicy. 3. Dyszą biegu jałowego. 4. Liczbą obrotów wkręta do regulacji powietrza lub mieszanki biegu jałowego. 5. Poziomem paliwa. 6. Wejście na wężyk. 7. Szerokość wlotu do cylindra.
Jaki masz zamontowany gaźnik? Podaj typ. Np. 2N-3. Gaźnik do regulacji. Ew wymiany. Sprawdź simmering na wale od strony magneta.
Zawleczka w dół jak już coś, wtedy unosisz iglicę i zwiększasz dawkę paliwa. Czyszczenie i regulacja gaźnika powinna pomóc. Poza tym jak kolega wspomniał, dokładnie obejrzyj czy nie ma nieszczelności, bo tego powodem też może być obce powietrze.
1. Prawdopodobnie źle założyłeś sprężyne, bez ściągnięcia lewej obudowy chyba się nie obejdzie, przy okazji zobaczysz co jest ze sprzęglem... 2. Spróbuj zmniejszyć przerwę pomiędzy elektrodami na świecy. 3. A co do zużycia paliwa, to może nie domykać Ci się ssanie, odkręć tłoczek ssania i zobacz w jakim stanie jest gumeczka na tloczku, i obetnij trochę...
Napisz co ze swojej strony zrobiłeś w tym temacie poza napisaniem posta? Ile postów na temat Simsona przeczytałeś? Jakieś czynności diagnostyczne/regulacje? Co to znaczy słaba iskra? Czy masz miernik - multimetr?
na regulacje zapłonu nie reaguje a z tym ssaniem to zobaczę, iglicę mam na środkowym ząbku, pływak mam nowy za 10zł ale spróbuje znaleźć dziurkę w starym (nie wiem jakim cudem bo jest nie widoczna) i założę stary pływak, przerwa jest 0,4mm Już mi opadają ręce! Jeszcze wymienię uszczelkę pod cylindrem "jak to nie pomoże to odkręcę kranik i podpalę złoma...
Gaźnik do rozbiórki i regulacji! Sprawdź czy na tłoczku ssania jest uszczelka. Opisz sytuację dokładniej. Podaj: 1.Jak zapala na zimnym? 2.Jak pracuje zimny silnik i czy da się go wprowadzić na wysokie obroty. Ja nie zapali na ciepłym to: 1. Czy jest iskra i jaka (na samym kablu!) 2. Czy świeca jest mokra.
Zależy jak mocno go przechylasz. Jeżeli przekroczysz kąt ok 45o, to wylewanie się paliwa jest normalnym zjawiskiem. Komora pływakowa jest odpowietrzana i ciescz wylewa się z neij jak z każdego innego naczynia. Jak masz wątpliwości sprawdź poziom paliwa. Było to wielokrotnie opisywane na forum. Jeżeli gaźnik jest chińską podróbą możesz mieć dużo większe...
Nie ma takiej opcji by dekiel za mocno dociskał automat. Blokuje go bo ma za mały skok. Poreguluj i zobaczysz. Myślę, że będzie wtedy oki. Kiedyś miałem to samo. Trochę schodzi z regulacja ale co się nie robi dla frajdy z jazdy Simkiem
Zmierz jakie jest napięcie na cewce świetlnej. Ładowanie i stop jest przecież z innej cewki. Odwinięcie kilku uzwojeń powinno załatwić sprawę. Do czego jest potencjometr na module? po schemacie modułu zapłonowego jak i po obserwacjach można dostrzec że jest on do regulacji "siły" iskry. - z impulsatora przez potencjometr 100R + rezystor 82R na wysterowanie...
Może masz za bogatą mieszankę i to znacznie i ta mieszanka nie jest się w stanie zapalić przy normalnym wyprzedzeniu, a zapala się tylko przy ustawieniu zapłonu 50 stopni? A przy normalnym ustawieniu po prostu zalewa świecę i od samej iskry po sprężeniu nie jest chętna do zapłonu. Stąd ten nagar ze zbyt bogatej mieszanki za wczesnego zapłonu itd. Spróbuj...
Zrobiłem parę pomiarów i kopiąc jednokrotnie najwyższe napięcie jakie odnotowałem to ~90V. Kopiąc ciągle wzrosło do ok. ~130V. Ustawiłem zapłon na 1,6 mm przed GMP. Do regulacji użyłem przyrządu KR 8005A a właściwie tylko samej lampy. Zaobserwowałem że przy wzroście obrotów punkt zaznaczony przeze mnie przesuwa się w prawo. Maksimum to ok. 15 stopni....
Napisz jakie masz problemy z regulacją. Może uda się rozwiązać problem wspólnymi siłami.
Jeżeli napięcie maksymalne jest 110V a dałeś diody na 100V to dziwisz się, że padły? Tylko się cieszyć, że tylko dwie. Musisz wymienić wszystkie diody na minimum 200V. Nie zmienia to faktu, że regulacji napięcia końcowego ładowania nadal nie masz.
Witam Mam problem z biegami. Albo wyskakują podczas jazdy, albo nie wchodzą od razu, a wskakuje luz. Próbowałem regulacji, ale to nic nie daje. Wrzucam tu zdjęcie popychacza, który jest uszkodzony i to już drugi w krótkim czasie w tym samym miejscu. I mam pytanie jaka tu może być przyczyna, że mi ten popychacz cały czas uszkadza.
Nawet przy niewłaściwie ustawionym kącie wyprzedzenia zapłonu (±5 mm na obwodzie koła magnesowego = ±5° kąta wyprzedzenia zapłonu) silnik powinien odpalać i pracować normalnie. Problem pewnie tkwi w regulacji gaźnika lub źle złożonym silniku. Ze strony zapłonu należałoby sprawdzić energię iskry przy zimnym silniku i ewentualnie sprawdzić pracę...
Witam po krótkiej przerwie.Wreszcie ruszyłem do przodu z tym simsonkiem.Nie mogłem przeżyć tego że dwie elby wykończyłem i rozebrałem jedną z nich i co się okazało.Jest w środku mały potencjometr regulowany ręcznie i po jego regulacjach znalazło się ładowanie na akumulatorze.Trochę ciężko go ustawić aby ładował ok 14 V.Albo ładuję ok 15-16V alko wcale(na...
Powodów może być wiele, na początku wyregulowałbym pływak, podniósł bym iglicę gdyż prawdopodobnie brakuje mu paliwa po podniesieniu przepustnicy, albo łapie lewe powietrze. Sprawdź uszczelki pomiędzy gaźnikiem a cylindrem. Przy okazji warto tez spojrzeć na simmeringi na wale i luzy bo wiele osób to po prostu olewa. spróbuj tez zdjąć filtr powietrza...
Witam mam Simsona S51B i wymieniłem baranek ponieważ był zużyty i biegi nie chciały wchodzić,po poskładaniu odpalam a tu i tak nie ma biegów próbowałem regulacji i jak jest jedynka to nie ma dwójki ani trójki ja jest dwójka i trójka to nie ma jedynki,bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Jakaś regulacja zapłonu w tym jest... To w tym twoim ??? nie ma sklepu elektronicznego? Koszty przesyłki za taką drobnicę będzie wyższy niż wartość elementów. Jak się upierasz na internetowy, to w innym dziale jest wątek z linkami.
Regulacja gaźnika w ogólności, filtr powietrza do sprawdzenia, warto też zobaczyć czy odpowietrzenie zbiornika paliwa (zwykle otworek w korku) nie jest zatkane.
(at)wikkiki65 a gaźnik wymieniłeś na nowy/rozkręciłeś do czyszczenia stary ? Jeżeli słychać BUUUuuu po dodaniu gazu to zła regulacja gaźnika, mam to samo bo wymieniłem wczoraj gaźnik. MOJE PYTANIE: Czy w Simsonach istnieje coś takiego jak czujnik przegrzania który mógłby powodować nagłe gaśniecie silnika po ~2Km i niemożliwość odpalenia przez kilka...
Czy silnik był rozbierany? Jeżeli tak to jest źle złożony i jest pewnie więcej kwiatków niz "wypadający luz". Znajdź sobie w necie serwisówkę i poczytaj. Procedura weryfikacji/montażu/regulacji to kilkanaście stron. Trudno pisać elaborat nawet nie wiedząc co jest tam nabrojone.
Nie jestem jakimś specem od instalacji w motorach No i to widać...:D To normalne, że bez obciążenia to napięcie jest takie, a przy wyższych obrotach będzie jeszcze większe. Jak podłączysz żarówkę to spadnie. Bo "regulacji" napięcia ładowania jest właśnie ELBA. pzdr
Czyli poza tymi śrubami innej regulacji nie ma?
Witam. Potrzebuję pomocy w regulacji gaźnika. Filtr powietrza jest czysty (nowy), gaźnik także czysty. Ale nie mogę wyregulować gaźnika. z moich obliczeń wynika, że yamaha spaliła 10l na 160-170km. Odkręciłem świecę i zobaczyłem, że jest ona cała czarna czyli, że mieszanka jest zbyt bogata w paliwo i można jeszcze zmniejszyć spalanie :D. Od zawsze mam...
Byłem na Nowolipki. Dowiedziałem się, że sklep był zamknięty przez 1,5 roku. Od pewnego czasu działa jednak znowu. Dzięki za rady. Gaźnik to 16N3-4. Kupiłem już filtr powietrza uszczelkę i zestaw naprawczy. Nie wiem czy poradzimy sobie z regulacją. Mam sufmiarkę internet :-) więc może się uda. Jak nie to pozostanie kupno nowego gaźnika z nadzieją, że...
Dziekuje wszystkim za pomoc. To wszystko była właśnie wina kondensator po wymianie i regulacji wszystko jest ok
Ten wałek ma luzy, ale nie ogromne. Jak dokręcisz automat to już się nie powinien ruszać. Popatrz na schematy automatu, zdjęcia jak powinien byś prawidłowo zmontowany. Sprawdź na zgaszonym silniku bez dekla jak pracuje mechanizm, jak nie 1 to 2 powinna wejść. Regulacja biegów: Odkręcasz śrubę po prawej stronie silnika (pod gaźnikiem, klucz 13), w zaglądasz...
Uszczelniacze oba do wymiany, jeśli nie ma się pewności co do stanu i wieku. Zapłon do sprawdzenia pod stroboskopem, jak również skontrolować długość iskry oraz stan świecy. Zapłon platyniarz, elektronik czy inny? Gaźnik tak samo może być przyczyną kichania, pomimo że jest nowy to wymaga kompletnej regulacji oraz skontrolowania podzespołów, takie teraz...
Gaźnik do regulacji jeśli ci go przymula :)
Próbuj przestawić iglicę i może regulacja miesznki
Witam wszystkich. Mam taki mały problem a mianowicie: Kupił Teścio sobie Simsona s51 1100 zł dał jak na tą cenę i kupowanie o 21 praktycznie w ciemności była to okazja. Palił z pierwszego troszkę szarpał ale sprzedający mówił, że łańcuch skracał więc myśleliśmy, że może dlatego ogólnie silę miał i chęci też. Problem też był ze światłami i kierunkowskazami....
Z regulacją to tylko samoróbka: Zacisk "Sense" trzeba połączyć razem z "Generator".
Fabrycznie gaźnik Amal jest sprzedawany z dyszą biegu jałowego #20. W zestawie strojeniowym są dysze #25, #30, #35. Ewidentnie go zalewa - jak ma silnik pracować na mokrej świecy? Gdy skład mieszanki biegu jałowego jest prawidłowy, po wykręceniu świecy z silnika pracującego na biegu jałowym świeca powinna być nieco obkopcona i sucha, a nie zalana. No...
Według RA śruba regulacji mieszanki biegu jałowego powinna być wykręcona o 2 - 3 obrotów. Śruba reguluje dopływ powietrza, więc im głębiej wkręcona, tym bogatsza mieszanka. Gdyby silnik dostawał lewe powietrze, obroty by wzrastały.
Dobrze wiedzieć, że masz bagażnik. Generalnie u mnie zawsze odpalanie na prawidłowo ustawionym 16N3 wygląda tak, że 1-2 suwy (nie kopnięcia) na ssaniu, potem odpalanie bez ssania. Ssanie w tych gaźnikach jest wyregulowane do pracy silnika przy -20°C. Tak to zawsze silnik dostaje za dużo paliwa na włączonym ssaniu. Pewnie nie wiesz czy ssanie działa...
Po zgaśnięciu silnika sprawdź, czy świeca jest zalana paliwem, czy sucha. W zależności od wyniku sprawdzenia trzeba będzie zbadać, czy np. zbiornik paliwa jest odpowietrzony. Można na próbę podmienić świecę (dedykowaną do tego silnika), wykonać regulację gaźnika i sprawdzić ustawienie zapłonu. Z uwagi, iż silnik jest nowy, więc należy mu się tzw. docieranie,...
Tak sprawdzony i zamyka, nawet dzisiaj rozebrałem gaźnik, tak jest iskra lecz świeca jest cała mokra i nie zapali potem dopóki nie będzie sucha. Próbowałem na innych to wcale się nie odezwie, czyszczę i zakładam, każdy tak chyba robi... Mam WSK która śmiga na starej iskrze z długim gwintem tylko podkładki założone do tego czasu, bo na każdej innej nie...
Moim zdaniem przyczyna może tkwić w regulacji gaźnika, zbyt bogata mieszanka na biegu jałowym i zimny dobrze pracuje, natomiast na ciepłym zaczyna gasnąć. Może też zaworek iglicowy nie trzymać, na wysokich obrotach od wibracji wzrasta poziom paliwa i się zalewa. Nie można też wykluczyć zapłonu, do sprawdzenia długość iskry na samym przewodzie WN. Zmień...
Kolego jeśli masz problem z paleniem silnika na zimno, to po skończonej jeździe (jeśli nie będziesz już w danym dniu korzystał z pojazdu) wyłącz silnik na ssaniu. Mam tu na myśli taką sytuację, że silnik sam zgaśnie na ssaniu i dopiero wyłączaj zapłon. Następnego dnia włączasz zapłon, dajesz lekko gaz i uruchamiasz silnik (bez ssania). W przypadku,...
włóż wałek sprzęgłowy i zdawczy w kartery i obracaj wałkiem sprzęgłowym i ruszaj wybierakiem przód tył. i niech trzecia osoba spróbuje zatrzymać wałek zdawczy.tylko nie zapomnij włożyć kulek.jeżeli ta trzecia osoba nie zatrzyma wałka to znaczy że biegi wchodzą.potem poskładaj silnik i od góry po lewej stronie silnika w karterze jest nakrętka odkręć...
Przestaw zapłon najpierw trochę w jedną stronę, później w drugą i zobacz czy to coś zmienia. Jeśli nie, to ja bym się zaczął bawić gaźnikiem, regulacja na śrubie + obniżenie iglicy skoro zalewa. A ta dobra kompresja to tak na oko czy mierzyłeś?
Właśnie ten obrotomierz nie ma żadnej regulacji. Czy pomoże opornik na kablu sygnałowym?
Czyli to faktycznie był zapłon, pamiętaj że regulacja zapłonu to też regulacja platynek :) ...
Po tym wszystkim co przeczytałem mam wrażenie że iskra jest lepsza niż była przed wymianą elementów zapłonu ale przyczyna duszenia się przy gwałtownym dodaniu gazu to zbyt uboga mieszanka. Moim zdaniem za niski poziom paliwa w gaźniku. Wygląd świecy po 10 min. pracy nie odzwierciedla składu mieszanki. Poza tym musiałbyś przynajmniej jechać w miarę równo...
U mojego simka jest tak że jak jest zimny to chodzi wyżej na obrotach, jak się rozgrzeje chodzi niżej mimo stałych ustawień gaźnika. Miałem tak i przy wsk, mz. Normalne zjawisko. Jeśli na zimnym silniku chodzi dostatecznie nisko na ciepłym może nie dawać rady. Do tego służy regulacja obrotów biegu jałowego.
Iskra nie powinna znikać przy opóźnianiu zapłonu lub jego przyspieszaniu . Musi być cały czas w zakresie regulacji kąta zapłonu . Czy układ zapłonowy jest sprawny ? :|
Odnośnie przerwy na świecy - 0,2 mm jest zbyt małą przerwą, prawidłowa około 0,6 - 0,7 mm. Z opisu usterki wynika, iż masz coś nie tak z zapłonem. Wg mnie masz zapłon za późny, a jego regulacja uzależniona jest od tego, czy jest to elektroniczny, czy też tradycyjny zapłon. Czy dobrze założyłeś koło magnesowe i klin. Zwróć też uwagę na tłumik tj. czy...