Jesli na wysokich obrotach dziala poprawnie a na niskich go zalewa to moze byc zle wyregulowany zaplon. Sprawdz czy masz odpowiednia przerwe na platynkach? Niewiem czy w tym modelu bylo ssanie, jesli tak to sprawdz czy nie masz go zalaczonego caly czas. Pozatym regulacja gaznika. To ze wyczyszczony chocby...
Zalewa Ci świecę. Wykręć gaźnik zlej paliwo i dmuchaj w rurkę doprowadzającą paliwo. W normalnej pozycji (pływak na dole) musi się dać wdmuchiwać powietrze. Obracając go do góry "nogami" już nie powinno. Jeśli nadal się da to pływak do regulacji.
Kolego ja stawiam na zawór iglicowy (nie zamyka) i zalewa się silnik ewentualnie pływak się zawiesił lub uszkodził. Efekty które podałeś mogą być przyczyną. Sprawdź świece czy jest mokra, jeśli tak wykręcaj gaźnik wyczyść i pozostaje regulacja.
Przede wszystkim gaźnik do regulacji.
To trzeba w pierwszej kolejności upewnić się co do sprawności silnika oraz regulacji, w szczególności układ dolotowy, wydechowy i zapłonowy. Następnie można przystąpić do regulacji gaźnika. W e930 (starsza wersja) powinien występować gaźnik z serii 16N1, niestety nie dysponuję informacją jaki dokładnie...
Dla mnie jest to dziwne. Montowałem te gaźniki w wielu Simsonach, nawet bardzo starych S50, Schwalbe. Nigdy nie miałem problemów. Stabilna praca na biegu jałowym. Żadnej utraty osiągów!. Jedyna różnica to konieczność zapalania na ssaniu. Gaźniki te dawały bardziej precyzyjną mieszankę paliwowo-powietrzną....
Witam, posiadam simsona s51 silnik stał rozebrany wiele lat. Złozyłem go ksiązkowo mozna by rzec... po poskładaniu i załozeniu gaznika wstepnej regulacji i regulacji zapłonu simson nawet nie pierdnie... zapłon ustawiałem na kazdy mozliwy sposób zakładałem rozne gazniki nic. zmierzyłem kompresje wynosi...
Platynki ci na iskrowniku się nie przesuwają? tam też jest regulacja.
Nie każdy ma komorę pływakową z okienkiem, na skrzywionym korpusie nie ustawi dokładnie poziomu paliwa takim przyrządem, ponadto wymiar 8 ±1 mm to dość duży zakres tolerancji. Nie uważasz, że sam sobie przeczysz? Najpierw piszesz o niemożliwości ustawienia poziomu przy pomocy komory z okienkiem...
wszystko chodzi jak należy przy czym pali dużo. Czyli chyba nie wszystko jest OK. Gaźniki 16N1-x dają dużo bogatszą mieszankę. Z różnych względów z resztą. Gaźniki 16N3-x sa wg. mnie dużo lepsze, ale trudniejsze do regulacji i bardziej wrażliwe na źle wykonane elementy. Szczególnie śrubę regulacji...
Paliwo z baku cedzi jak trzeba przez cały czas ,mieszanka paliwowa prawidłową 100ml oleju shtila na 5 l paliwa motor nie reaguje ani na regulację śrubą biegu jałowego ani na regulację iglicą chyba że jest jeszcze coś co można w nim regulować a nie wiemy ale nie dopatrzeliśmy się żadnej innej śruby ...
Ja w swoim Simsonie na cylindrze zwykłej 60cm miałem właśnie 16n1-11. Problemów żadnych nie było i silnik pracowal bardzo dobrze w takim stopniu, że bez dodawania gazu palił i trzymal niskie obroty. Jedyny minus tego gaźnika jest taki, że wychodzi wysokie spalanie, ale moc odczuwalna. Zapewne to tez...
Z nowymi modułami jest niestety tak, że często ulegają uszkodzeniu po bardzo krótkim czasie od założenia. Okazuje się że najlepsze są jednak moduły oryginalne. Jestem z dużego forum o Simsonach (nazwy nie podam, bo to byłby spam, ale można mnie znaleść poprzez Google) i tam potwierdzają się te przypuszczenia....
Po wymianie świecy, trochę pchaniu, Simson odpalił lecz niestety do tylu (słabo wkręcał się na obroty)... postanowiłem ustawić zapłon, jednak okazało się ze jest dobrze, sprawdziłem palatynki i bardzo słabo się otwierały. Regulacja już nie pozwalała na większe otwieranie (nowy przerywacz) wiec pilnik...
Coś małe to ciśnienie sprężania. Opisz jak mierzyłeś. Od sposobu pomiaru zależy w pewnej części wynik. Pomiary napięć multimetrem na cewce zapłonowej nie mają żadnego sensu! Przecież simson ma zapłon iskrownikowy (no chyba że CDI to są tym bardziej bez sensu) i na cewce pojawiają się tylko bardzo krótkie...
Witam. Problem polega na tym że po przejechaniu simsonem drogi około 12 km ( czyli kiedy silnik jest już nagrzany ) w momencie zatrzymania pojazdu spada on całkowicie z obrotów i nie można go normalnie odpalić. Sposobem jest zdjęcie gumki filtra powietrza i simson zaczyna sie powoli wkręcać jednakże...
dodam jeszcze ,że stało się to samo.... motor stał całą zimę potem jak go odpaliłem zaczęło mu odwalać Dałem wtedy iglice na największa ilość paliwa i chodził powiedzmy dzień... potem już nie używałem. Po dwóch tygodniach odpalam i zaczęło się tak dziać jak opisałem więc przeczyściłem wszystko...
Konieczna regulacja składu mieszanki biegu jałowego, pewnie przylewa się. Ewentualnie do sprawdzenia zapłon (energia/długość iskry) i szczelność komory korbowej (uszczelniacze). W Simsonie są jeszcze pewne problemy związane z konstrukcją, mocno zmienia się regulacja gaźnika w zależności od temperatury...
Witajcie mam Simsona Skutera SR50/60 z cylindrem 60cm Gażnik Bing 17/15/1103 cylinder zwykły 4 komorowy jakie fabryka zakładała wał z wypełniaczami S70 kilka lat temu wymieniłem z kompletem łożysk uszczelniaczy wszystko chodziło do wczoraj,aż do wymiany tych części .........................................
Witaj. Światło stop jest zasilane prądem przez odzielną cewkę,będącą elementem iskrownika prądnicy.W przypadku braku światła stop należy w pierwszej kolejności zewrzec przy pracującym silniku wyłącznik przy tarczy hamulcowej z masą. Jeśli spowoduje to zaświecenie żarówki, usterki należy szukac w wyłączniku.Należy...
Po pierwsze, podany w książce "Jeżdżę motorowerem Simson" float level jest niewłaściwy, dotyczy gaźników 16N1 i to nie każdego. Zamiast 29 mm powinno być 27 mm w przypadku gaźnika 16N3. Co do regulacji tego gaźnika i układu mieszanki biegu jałowego trzeba mieć wprawę, poza tym nie w każdym Simsonie...
Należałoby zacząć od podstaw, czyli od zbadania w jakim stanie znajduje się silnik. Ustawienie gaźnika "książkowo" nie jest zawsze optymalym zakresem regulacji. Ponadto każdą regulację gaźnika należy przeprowadzać wyłącznie na silniku w dobrym stanie technicznym, przy szczelnym wydechu i prawidłwo działającym...
Pewnie zaczęło się od zużycia uszczelniacza od strony zapłonu lub problemów z zapłonem. Zależy jaki gaźnik kupiłeś - chińską podróbkę czy MZA. Te pierwsze często nie działają poprawnie i nie da się ich naprawić. Wszystkie nowe gaźniki wymagają gruntownej regulacji łącznie ze śrubą pod plombą, lecz jeśli...
Normalnie, zanieś do odpowiedniego gościa co robi te szlify. Szlif raczej jednak zrobię. Chodzi Ci o wymiana gaźnika czy regulacja jeśli regulacja to co konkretnie?
Zastosowano technikę służącą do spawania lotniczych stopów aluminium. Tak tylko dla wyjaśnienia. Stopy "lotnicze" to pewnie durale ??? Korpusy silników wykonuje się ze stopów odlewniczych. Rodzajów siluminów. Więc tu może być przyczyna niepowodzenia. Woziłem do spawania, ale nie szczelin, korpusy...
hej poszukuję kogoś, kto naprawi simsona S51 tylko regulacja, gaźnik, zapłon itp Katowice oczywiście za kase
Na Twoim miejscu bym dołożył i kupił tą 19, to jest zaledwie 3mm różnicy. Na pewno silnik nie odczuje tego i nie będzie się zalewał. Jedynie może być trochę wyższe spalanie, lecz to też zależeć będzie od stylu jazdy. Na plus to na pewno będzie większe przyśpieszenie, a prawdopodobnie zwiększy się szybkość...
Większość posiadaczy Simsonów, to młodzież i 120 zł na moduł EWR ograniczający napięcie, to dla nich spory wydatek. Mój jest dużo tańszy a działa na bardzo podobnej zasadzie. Witam! Spotkałem się kiedyś z częstymi awariami tego modułu w modelu S53. W takich prądnicach jest bardzo nietypowa...
Witam mam następujący problem z moim simsonem założyłem cylinder 50cm roztoczony na 60cm oryginał DDR ale wlot ma 16mm jak gaznik i nie da się ustawić wolnych obrotów .pali ładnie nie dusi się mocy trochę ma .po odpaleniu ma dość wysokie obroty zero reakcji na regulację iglicy czy śrubki na gazniku .wcześniej...
Witam, to widziałeś? To jest kluczyk do regulacji biegów, ale można to zrobić nawet cienkim śrubokrętem albo gwoździem. A tu porady jak to się robi, operacje bardzo prosta trwająca kilka minut. Pod gaźnikiem z lewej strony jest nakrętka, odkręć ją i zdejmij podkładkę, na śrubie jest tulejka z...
Witam Sprawdź kompresje bo może to być przyczyna zużycia tłoka lub pierścieni albo samej gładzi cylindra. Po prostu na luzie będzie się normalnie wkręcał ale jak dostaje obciążenia to nie ma mocy. Co do sprzęgła czasem się ślizgało w simsonach jak olej był do niczego jeśli regulacje na lince i deklu...
Co to za rodzaj układu zapłonowego: "Układ zapłonowy iskrowy"??? Pytałem (mój błąd) czy ma przerywacz? Jak myślisz, że chincyki wyregulowały ci gaźnik to się grubo mylisz!! Jeżeli rzeczywiście masz podróbę 16N3, to w tych gaźnikach, tak jak w każdym współczesnym, nie prowadzi się żadnych regulacji...
do 60 16T spokojnie wystarczy, jeśli w przyszłości nie planujesz dowiertów dodatkowych kanałów. Osobiście mam w jednym simsonie BINGa 17 (czyli przelot 15) i wszystko ładnie pracuje. Spalanie kwestia regulacji, ale wg mnie powinno się minimalnie zmniejszyć.
Jeśli chcesz mieć płynną regulację obrotów to wręcz jest to nie możliwe do wykonania na samym zapłonie... Sprawa jest prosta gdy chcesz zrobić blokadę na stałe. Aby wykonać płynną regulację obrotów musisz kontrolować wiele rzeczy(regulować)...
Nie. Zgubiła cię pozorna prostota i "genialność" przeróbki. Taka przeróbka nie daje specjalnych zysków energetycznych przy małych RPM. Pisałem o tym w wielu postach ją krytykujących. Poszukaj sobie i poczytaj. Tłumaczyłem tam dokładnie na czym polegają problemy z prądnicami małej mocy wzbudzanymi od...
Świeca w tym momencie jest czarna, okopcona ale nie mokra. I to Ci nic nie mówi? Takie obkopcenie świecy skutkuje najczęściej przebiciem po izolatorze, a w silnikach dwusuwowych także zmostkowaniem elektrod świecy. W tym czasie była zakładana nowa lub inna używana sprawna świeca zapłonowa? Jeśli rzeczywiście...
Z kiepskim tłokiem byłby inny problem. Gotowanie tłoka nie ma sensu. Tłoki do Simsona są źle wykonane. Oryginalne DDR były bardzo ciasno spasowane, ale przy dobrej jakości stopie i dokładnej obróbce jeździły bez większych problemów. Raczej problem tkwi w układzie zapłonowym, regulacji gaźnika i być...
Brak mi pomyslow na problem z simsonem. Otóż po dluzszym postoju np. po nocy silnik za ktorymś tam razem odpali i w miare normalnie pracuje. Po przejechaniu kilku km gdy silnik jest juz rozgrzany i zgaszeniu - ponowne odpalenie jest niemozliwe, paliwo jest iskra niebieska. Wszelkie regulacje np. gaznika...
A skład mieszanki paliwowo - olejowej masz dobry / regulacja gaźnika - poziom paliwa w komorze pływakowej / ssanie nie zacina się / świeca jaka - nasza polska Iskra? Dodano po 2 Tu masz dyskusję na ten temat:
Chciałbym zrobić elektroniczny obrotomierz do simsona a konkretnie taki układ: Jest 10 diód i każda ma się zapalać pokolei wraz ze wzrostem napięcia ( jakie daje iskrownik).Regulacja poprawności pokazywania obrotów to kwestia lampy stroboskopowej i narysowania kresek z cyframi na tarczy licznika.
Sprawdził bym kolanko wydechowe czy nie jest zapchane, jaka jest kompresja i jak wygląda iskra. Jak wszystko będzie w porządku to potem regulacja zapłonu, przerwy na świecy i czyszczenie/regulacja gaźnika. To i tak zawsze trzeba mieć ogarnięte. Edit: Właśnie się zorientowałem że pisałeś...
Warto sprawdzić simeringi szczególnie ten od sprzęgła kiedys ni to wypchnelo i simson zaciągnął olej ze skrzyni ciezko palił dymi i brakło regulacji na gazniku moze przy remoncie cos poszlo nie tak
Słaby zapłon, niska energia iskry, stąd problemy ze świecami zapłonowymi innej produkcji. Jeśli świeca jest zakopcona czarną sadzą, to nieprawidłowa regulacja gaźnika. Anale swego czasu były sprzedawane z dyszą biegu jałowego #39, większą niż katalogowo. Świeca NGK do Simsona to B8HS, ale lepiej kupować...
Źle ustawiony zapłon? Ustaw wszystko zgodnie w wartościami przy regulacji.
Witam posiadam simsona sr50 i mam taki problem, że zrobiłem ostatnio remont silnika. Ustawiłem zapłon z wyprzedzeniem 1.8 odpalił odrazu bez ssania i chodził na wolnych obrotach ale nie wkręcał się na wysokie obroty i strzelał w wydech (nie w gaźnik), zapłon przestawiałem ale było gorzej zostawiłem na...
Witam, mam problem z moim Simsonem s51 . Na niskich obrotach gaśnie j go muli, nie chce się wkręcić, tylko lekko na ssaniu na wysokich jest normalnie . Postanowiłem wyczyścić gaźnik, wydmuchać dysze i teraz jak go się odpali, po lekkiej regulacji na ssaniu ok ale jak się wyłącza ssanie, to zaczyna...
Wszystko idzie przez regulator ELBA nawet ładowanie akumulatora. Nieprawda. Nawet zamieszczony przez ciebie schemat temu przeczy. W Simsonie każda cewka magneta to osobny rozdzielony galwanicznie obwód. Jedynie masa i to nie wszędzie jest wspólna. Do tego ELBA 6V była różna od ELBA 12V. Ta pierwsza...
witam kolega powyzej ma racje podaj typ gaznika ja celuje raczej w stary BV jezeli tak to czy przy wymianie dysz spradziłes czy sa takie same? mam jeszcze gdzies 3 stare kompletne gazniki made in DDR musze ich poszukac poszukaj na stronach simsona parametrów do regulacji gaznika : pozim powietrza,...
Dziekuje za odpowiedzi.Ksiazke mam juz od dawna i szczerze mowiac to niewiele tam pisze.Jak silnik chodzi i do konca dodam gazu to robi buuuu (jakby mieszanki nie dostawal).Zaworek iglicowy wymienialem na nowy,a pozniom w komorze sam jeszcze ustwialem suwmiarka i wszystko jest w porzadku.Sprawdze jeszcze...
:arrow: all11 Ja mam troche inną sytuacje,(mam orginalna instalacje 6V i spaliła mi sie Elba 6V - kirunki chodzą jadnak brak ładowanie:() kupiłem na allegro moduł Elba 6V , oczywiście okazał sie totalnie zepsuty:((koleś w ramach rekompenstaty zgodził sie wysłać drugą Elbe 6V, jednagże po otworzeniu przesyłki...
Witam! Wg. mnie na 80% żle wyregulowany gażnik . Masz złą mieszankę tzn. stosunek paliwa do powietrza. Ja bawiłem sie w regulacje gażnika i muszę powiedzieć ze można sobie go ladnie podrasować lub też całkiem spie***yć co jest bardzo prawdopodobne. A mówiać konkretniej, 1. Ustaw śróbką tą ze spreżyną...
Tu masz linka do strony z opisem regulacji gaźnika w S-51 (miałem kiedyś takiego jak ty z zapłonem elektronicznym -super sprzęt) : Haker305 - w simsonach elektronikach zapłon jest bezstykowy - we wszystkich sprzętach z zapłonem elektronicznym nie ma przerywaczy.
Mam ten sam problem w moim skuterze. Przez kilka lat wymieniłem już wszystko: cewkę w magnecie, cewke WN, platynki, kondensator, kabel WN i ostatnio kabel z magneta. Zawsze na chwilę po przeglądzie i regulacji było OK ale później znowu pojawiły się zaniki iskry (szczególnie przy stopie). Jedynym sensownym...
po pierwsze to pewno masz którąś dusze zatkaną. najpierw przeczysc wszystkie jest ich 3. nastepnie wyreguluj srubkę przy gazniku "paliwo - powietrze". następni masz tez regulację przy lince od gazu. nie wiem dokładnie co sie dzieje jak go odpalisz ale moze go również zalewać i przez to ma za duzo paliwa...
no tak jak pisałem prawidłowa regulacja zapłonu, wszystkich jego elementów i prawidłowa świeca ludzie często o tym zapominają a trafiają się takie silniki że chodzą tylko na dobrze dobranej świecy
no to należy się prawidłowa regulacja gaźnika łącznie z poziomem paliwa i powinno chodzić
na początek regulacja mechanizmu zmiany biegów (taka śruba od strony magneta mniej więcej pod gaźnikiem)
witam ja mam simsona s51 enduro i niedawno kupiłem w sklepie cylinder 60 razem z tłokiem i cała resztą. oprócz tego kupilem na allegro gaźnik u gościa co sie nazywa - Multicar. Gaźnik ma numer 16N3-6. jeszcze dokupiłem nowy kondensator bo stary szlag strafil i przerywacz zapłonu. i mam taki problem...
d o regulacji masz taką śrubkę- wystaje ona z góry silnika (pod gaźnikiem) tam powinna być nakrętka aby biegi się nie rozregulowywały. Żeby wyregulować musisz mieć albo odpowiedni klucz albo ściągasz kapę od strony sprzęgła, ściągasz sprzęgło i wyjmujesz tą śrubę i masz na niej tuleje i nią regulujesz...
gaźnik-ale tylko sprawdź poziom paliwa ewentualnie popraw, nie ruszaj śruby do regulacji składu mieszanki bo nie dojdziesz do ładu później (chyba że wiesz co robisz)
Witam Wiem ze jest to doswiadczone forum i dlatego tu pisze. Mam simaka Enduro gdy go kupilem mial gaznik typu 16n1-11 zmienilem tlok cylinder na 60 cm3 i chodzil dobze lecz pech chcial ze ten gaxnik sie poprostu rozsypał pływak dziurawy itd. wiec kupilem nowy 16N3-3 i od tego momentu zaczely sie problemy...
kol. Motomis. Szczerze mówiąc nie bardzo wiem co zrobił Ci "ten pan" . Sztuczek jest przecież mnóstwo. Jedne bardziej udane inne mniej a niektóre zupełnie nie do przyjęcia. Można np. zrobić tak, że nie będzie słychać prawie wcale odgłosów pracy silnika za to jego osiągi bedą zerowe, ale przy demonstracji...
dzięki a pomożecie na całkiem inny temat a mianowicie taki wymieniałem w sisonie gaźnik i teraz mam problem z regulacją gaźnika a chodzi oto że dostaje on za mało paliwa a na iglicy przestawiłem już na najwięcej prsze pomocy
Trzeba wyregulować potencjometrem w module - opisywane na forum niestety regulacja nic nie pomaga najwyżej wcale nie ma iskry...
Samo wyciągnięcie zaślepki oczywiście nic nie zmieni... Pod zaślepką jest śruba do regulacji, fabrycznie ustawiona według norm ekologicznych, odpowiednia regulacja zwiększy moment z dołu, ale pro eko to już nie będzie...:d
OT: Hehe dokładnie, miałem SR50C. Elektroniczny przerywacz i regulaotr ładowania. Do tego tylne zawieszenie z regulacją twardości..To radkość raczej była. A SR50CE czyli dodatkowo z elektrycznym rozrusznikiem to nigdy na oczy nie widziałem. Tylko ze schematów / książki o takim wiem..
Witam. Mam pewien problem. simek sr 50 odpala od kopa ma tłumik ,,pseudo sporta'' (moze ma to jakies znaczenie) i pyrka sobie na wolnych jak chce nim wejsc na obroty po lekkim odkreceniu manetki zaczyn chodzic jak traktor ma biede wejsc wyzej (czasem wejdzie a czasem chodzi jak trakor i bardzo ciezko...
Witam mam problem z poprawną regulacją zapłonu i gaźnika w simsonie sr50. Cylinder 60cm Gaźnik 16n3-4 (prawie nowy) Wał s51 DDR Zapłon Elektronik (nowy) Koło magnesowe (nowe) Kosz sprzęgłowy s50 DDR Mianowicie nie mam wcale pojęcia jak to ustawić, troszkę znam się na simsonkach bo to mój drugi...
Kolego zapłon opóźnia się z kierunkiem obrotów silnika a przyśpiesza w przeciwnym kierunku. W Twoim przypadku silnik ma chyba za wczesny zapłon, a więc aparat zapłonowy należy lekko obrócić zgodnie z obrotami silnika. Dobrze będzie się posłużyć np. suwmiarką i precyzyjnie wyregulować zapłon. Ponadto...
No ok dzięki a jeśli chodzi to sprawę z moim Simsonem to ten koleś coś tam zrobił nie chciał powiedzieć mówił regulacja, regulacja a i jeszcze robił coś tą śrubka przy samym króćcu gdzie się łączy cylek z gaźnikiem A jeśli chodzi o kabel który idzie z magneta do stacyjki to jaki kolor lub od czego...
pewnie gaźnik do czyszczenia / regulacji...
skoro się leje to poziom jest za duży. Aby go zmniejszyć musisz tą blaszkę co dotyka zaworka podnieść, tak jak pokazuje strzałka: Pamiętaj abyś nie przesadził z tą regulacją i po każdym złożeniu gaźnika przejedź się!
Nie odpalaj bez akumulatora - elba bez obciążenia może się spalić. Ja akurat bym na gaźnik nie stawiał w takiej sytuacji, ale skoro pytasz jak go wyregulować, to: Na łączeniu gaźnik-cylinder masz śrubkę, która służy do regulacji składu mieszanki. Wykręcając ją wzbogacasz mieszankę (więcej benzyny,...
gaźnik/zapłon do regulacji
Tak ale w zalezności od typu gaźnika ;) tu masz opis regulacji :
Witam Mam mały problem, kupiłem nowe tarcze do Simsona s51 i po założeniu ich i zmontowaniu całego sprzęgła nie działa ono w ogóle. Po naciśnięciu manetki jest lekki opór ale sprzęgło nie działa. Co może być powodem? Próbowałem regulacji na śrubie i nic.
Wszystko zależy od tego, według czego ustawiałeś zapłon i regulowałeś gaźnik. Jak chcesz to mogę podrzucić opisy regulacji na forum.
Do wstępnej regulacji to może i warto ustawić iglice na środek, ale co do dysz to nie mogę się zgodzić. Ja niestety musiałem eksperymentować i stanęło na tym, że jeździ tylko na dyszach od 80 inaczej nie szło wyregulować. Każdy silnik inny. Kolega musi niestety poświęcić trochę czasu na regulacje. Przez...
Jeżeli wcześniej na tym gaźniku dobrze jeździł, to po co kombinować? Seryjna 50-ka? Możesz pokusić się o dyszę główną 70. Podnieś o jeden ząbek iglicę. Jaki to typ gaźnika - damy Ci wskazówki co do regulacji.
Idzie bardzo ładnie bez prucia silnika. Robiłem to od strony sprzęgła. Trzeba zdjąć kosz sprzęgła, a z drugiej strony zębatkę łańcuchową. Pomagałem sobie trzpieniem podobnej średnicy co ten wałek wybieraka, wsadzanym od drugiej trony. No i potem ważne jest odpowiednia regulacja skrzyni. Robi się ta...
Więc wygląda to tak. Kiedy odpalam simka wszystko chodzi dobrze. Popiero po pół minuty spadają mu obroty i gaśnie. Oczywiście jak dodam gazu to wszystko jest dobrze. Czytałem na innych forach aby wykręcić ta śrubke w gazniku. Problem w tym że ja mam już ją prawie całą wykręconą, a regulacji na lince...
Kolego sprawdź pływak w gaźniku tj. czy nie ma w nim benzyny, co świadczyłoby o jego uszkodzeniu i wymianie na sprawny. Po kolorze dymu, dławieniu się silnika oraz nadmiernym zużyciu paliwa wnioskuję, że masz za wysoki poziom paliwa w gaźniku (regulacja na iglicy), bądź dziurawy pływak.
No cóż, prądnicę i jakiś układ regulacji napięcia na 12V - to na pewno. A potem poszczególne odbiorniki prądu.
Ach te AVO aż łza się w oku kręci:D Rady kolegów są super i stosując je na pewno rozwiążesz problem. Dodam tylko, że prawdopodobnie masz prądnicę od MZ-TS. Oryginalne miały chyba 40W. Te od TS chyba 80W. Jeżeli masz duży pobór prądu to, jak sugerowali koledzy masz ciągle zwarty wyłącznik prądu zwrotnego,...
Przyczyn może być kilka. Zaczynając od regulacji skrzyni biegów, odkręcenie śrubki kontrującej regulację biegów. Możliwe że odkręciła Ci się ośka na której osadzony jest wybierak biegów i on sobie lata. Znajduje się pod pokrywą sprzęgła, taki bębenek.
A jaki to masz gaźnik nówka? Czyżby Bing? Daj zdjęcie. Oryginalne gaźniki nie były regulowane do silnika, tylko na ustawienia standardowe. Kiedyś udało mi się kupić 3 szt. Dla siebie i kolegów. Sprawdziłem wszystkie w moim Simsonie i każdy działał od strzała bez dodatkowych regulacji. Albo ten twój jest...
1. Dyszą główną. 2. Położeniem iglicy. 3. Dyszą biegu jałowego. 4. Liczbą obrotów wkręta do regulacji powietrza lub mieszanki biegu jałowego. 5. Poziomem paliwa. 6. Wejście na wężyk. 7. Szerokość wlotu do cylindra.
Na początek regulacja dawki powietrza.
Jaki masz zamontowany gaźnik? Podaj typ. Np. 2N-3. Gaźnik do regulacji. Ew wymiany. Sprawdź simmering na wale od strony magneta.
Zawleczka w dół jak już coś, wtedy unosisz iglicę i zwiększasz dawkę paliwa. Czyszczenie i regulacja gaźnika powinna pomóc. Poza tym jak kolega wspomniał, dokładnie obejrzyj czy nie ma nieszczelności, bo tego powodem też może być obce powietrze.
1. Prawdopodobnie źle założyłeś sprężyne, bez ściągnięcia lewej obudowy chyba się nie obejdzie, przy okazji zobaczysz co jest ze sprzęglem... 2. Spróbuj zmniejszyć przerwę pomiędzy elektrodami na świecy. 3. A co do zużycia paliwa, to może nie domykać Ci się ssanie, odkręć tłoczek ssania i zobacz...
na regulacje zapłonu nie reaguje a z tym ssaniem to zobaczę, iglicę mam na środkowym ząbku, pływak mam nowy za 10zł ale spróbuje znaleźć dziurkę w starym (nie wiem jakim cudem bo jest nie widoczna) i założę stary pływak, przerwa jest 0,4mm Już mi opadają ręce! Jeszcze wymienię uszczelkę pod cylindrem...
Gaźnik do rozbiórki i regulacji! Sprawdź czy na tłoczku ssania jest uszczelka. Opisz sytuację dokładniej. Podaj: 1.Jak zapala na zimnym? 2.Jak pracuje zimny silnik i czy da się go wprowadzić na wysokie obroty. Ja nie zapali na ciepłym to: 1. Czy jest iskra i jaka (na samym kablu!) 2. Czy świeca...
Zależy jak mocno go przechylasz. Jeżeli przekroczysz kąt ok 45o, to wylewanie się paliwa jest normalnym zjawiskiem. Komora pływakowa jest odpowietrzana i ciescz wylewa się z neij jak z każdego innego naczynia. Jak masz wątpliwości sprawdź poziom paliwa. Było to wielokrotnie opisywane na forum. Jeżeli...
Nie ma takiej opcji by dekiel za mocno dociskał automat. Blokuje go bo ma za mały skok. Poreguluj i zobaczysz. Myślę, że będzie wtedy oki. Kiedyś miałem to samo. Trochę schodzi z regulacja ale co się nie robi dla frajdy z jazdy Simkiem
Zmierz jakie jest napięcie na cewce świetlnej. Ładowanie i stop jest przecież z innej cewki. Odwinięcie kilku uzwojeń powinno załatwić sprawę. Do czego jest potencjometr na module? po schemacie modułu zapłonowego jak i po obserwacjach można dostrzec że jest on do regulacji "siły" iskry. - z impulsatora...
Przerwa na platynkach ma być ustawiona na 0.4mm w momencie otwarcia platyn czyli przed 1.8mm przed GMP (50ccm) W jaki sposób "w momencie otwarcia platyn" pojawi się na stykach od razu odstęp 0,4mm? Odstęp na stykach 0,4mm nie ustawia się ani w GMP ani innym ściśle określonym, tylko ma to być maksymalne...
Może masz za bogatą mieszankę i to znacznie i ta mieszanka nie jest się w stanie zapalić przy normalnym wyprzedzeniu, a zapala się tylko przy ustawieniu zapłonu 50 stopni? A przy normalnym ustawieniu po prostu zalewa świecę i od samej iskry po sprężeniu nie jest chętna do zapłonu. Stąd ten nagar ze...
Zrobiłem parę pomiarów i kopiąc jednokrotnie najwyższe napięcie jakie odnotowałem to ~90V. Kopiąc ciągle wzrosło do ok. ~130V. Ustawiłem zapłon na 1,6 mm przed GMP. Do regulacji użyłem przyrządu KR 8005A a właściwie tylko samej lampy. Zaobserwowałem że przy wzroście obrotów punkt zaznaczony przeze...
Regulacja zapłonu odpada.Jest napewno dobrze ustawiony sprawdzam go na bierzaco (przy kazdym czyszczeniu/wymianie świecy) Gażnik jeszcze sprubuje jutro zmienic i napisze co i jak. A teraz pomyślmy co moze byc jeszcze przyczyna Następnym rzem będzie już z Regulaminu... Używaj funkcji PISOWNIA!...
Napisz jakie masz problemy z regulacją. Może uda się rozwiązać problem wspólnymi siłami.
Jeżeli napięcie maksymalne jest 110V a dałeś diody na 100V to dziwisz się, że padły? Tylko się cieszyć, że tylko dwie. Musisz wymienić wszystkie diody na minimum 200V. Nie zmienia to faktu, że regulacji napięcia końcowego ładowania nadal nie masz.
Kolego Magic_6121. Nie pamiętam, czy żarówka w lampie s tyłu jest dwu włóknowa. Jeśli tak to może udało Ci się ją włożyć odwrotnie. Jeśli nie to najprościej będzie zamiany dokonać w samej lampie. W gaźniku sprawdź sobie dwie sprawy - czy na śrubce od regulacji gaźnika jest sprężynka. Jeśli nie ma to...
Witam Mam problem z biegami. Albo wyskakują podczas jazdy, albo nie wchodzą od razu, a wskakuje luz. Próbowałem regulacji, ale to nic nie daje. Wrzucam tu zdjęcie popychacza, który jest uszkodzony i to już drugi w krótkim czasie w tym samym miejscu. I mam pytanie jaka tu może być przyczyna, że mi ten...
Nawet przy niewłaściwie ustawionym kącie wyprzedzenia zapłonu (±5 mm na obwodzie koła magnesowego = ±5° kąta wyprzedzenia zapłonu) silnik powinien odpalać i pracować normalnie. Problem pewnie tkwi w regulacji gaźnika lub źle złożonym silniku. Ze strony zapłonu należałoby sprawdzić energię...
Biegi do regulacji, jednak wcześniej należałoby zminimalizować luzy na tzw. "wahadełku" i dać podkładkę 1.2 mm na wałek krzywkowy, dopiero wtedy skrzynia po regulacji będzie pracować idealnie. Jeśli występowałby problem z koniecznością naciskania dźwigni w dół przed zmianą biegów, to należałoby zlikwidować...
Witam po krótkiej przerwie.Wreszcie ruszyłem do przodu z tym simsonkiem.Nie mogłem przeżyć tego że dwie elby wykończyłem i rozebrałem jedną z nich i co się okazało.Jest w środku mały potencjometr regulowany ręcznie i po jego regulacjach znalazło się ładowanie na akumulatorze.Trochę ciężko go ustawić...
Powodów może być wiele, na początku wyregulowałbym pływak, podniósł bym iglicę gdyż prawdopodobnie brakuje mu paliwa po podniesieniu przepustnicy, albo łapie lewe powietrze. Sprawdź uszczelki pomiędzy gaźnikiem a cylindrem. Przy okazji warto tez spojrzeć na simmeringi na wale i luzy bo wiele osób to...
Witam mam Simsona S51B i wymieniłem baranek ponieważ był zużyty i biegi nie chciały wchodzić,po poskładaniu odpalam a tu i tak nie ma biegów próbowałem regulacji i jak jest jedynka to nie ma dwójki ani trójki ja jest dwójka i trójka to nie ma jedynki,bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.Z góry...
Jakaś regulacja zapłonu w tym jest... To w tym twoim ??? nie ma sklepu elektronicznego? Koszty przesyłki za taką drobnicę będzie wyższy niż wartość elementów. Jak się upierasz na internetowy, to w innym dziale jest wątek z linkami.
Regulacja gaźnika w ogólności, filtr powietrza do sprawdzenia, warto też zobaczyć czy odpowietrzenie zbiornika paliwa (zwykle otworek w korku) nie jest zatkane.
(at)wikkiki65 a gaźnik wymieniłeś na nowy/rozkręciłeś do czyszczenia stary ? Jeżeli słychać BUUUuuu po dodaniu gazu to zła regulacja gaźnika, mam to samo bo wymieniłem wczoraj gaźnik. MOJE PYTANIE: Czy w Simsonach istnieje coś takiego jak czujnik przegrzania który mógłby powodować nagłe gaśniecie...
Nie jestem jakimś specem od instalacji w motorach No i to widać...:D To normalne, że bez obciążenia to napięcie jest takie, a przy wyższych obrotach będzie jeszcze większe. Jak podłączysz żarówkę to spadnie. Bo "regulacji" napięcia ładowania jest właśnie ELBA. pzdr
Przepraszam że nie na temat ale czy w Simsonie s50 B2 jest w ogóle regulacja biegów? Ponieważ szukam dobre dwa dni i o regulacji biegów w silniku m53 nie ma nic konkretnego, na wyłączonym silniku mam niby wszystkie biegi a jeśli zapalę i chcę jechać to mam tylko jedynkę (która wchodzi bez problemu) a...
Witam. Potrzebuję pomocy w regulacji gaźnika. Filtr powietrza jest czysty (nowy), gaźnik także czysty. Ale nie mogę wyregulować gaźnika. z moich obliczeń wynika, że yamaha spaliła 10l na 160-170km. Odkręciłem świecę i zobaczyłem, że jest ona cała czarna czyli, że mieszanka jest zbyt bogata w paliwo i...
Byłem na Nowolipki. Dowiedziałem się, że sklep był zamknięty przez 1,5 roku. Od pewnego czasu działa jednak znowu. Dzięki za rady. Gaźnik to 16N3-4. Kupiłem już filtr powietrza uszczelkę i zestaw naprawczy. Nie wiem czy poradzimy sobie z regulacją. Mam sufmiarkę internet :-) więc może się uda. Jak...
Dziekuje wszystkim za pomoc. To wszystko była właśnie wina kondensator po wymianie i regulacji wszystko jest ok
Ten wałek ma luzy, ale nie ogromne. Jak dokręcisz automat to już się nie powinien ruszać. Popatrz na schematy automatu, zdjęcia jak powinien byś prawidłowo zmontowany. Sprawdź na zgaszonym silniku bez dekla jak pracuje mechanizm, jak nie 1 to 2 powinna wejść. Regulacja biegów: Odkręcasz śrubę po...
Uszczelniacze oba do wymiany, jeśli nie ma się pewności co do stanu i wieku. Zapłon do sprawdzenia pod stroboskopem, jak również skontrolować długość iskry oraz stan świecy. Zapłon platyniarz, elektronik czy inny? Gaźnik tak samo może być przyczyną kichania, pomimo że jest nowy to wymaga kompletnej...
Gaźnik do regulacji jeśli ci go przymula :)
Najczęstszą przyczyną jest fałszywe powietrze. Ja zdejmowałem magneto i sprawdzałem simmering. Przy okazji była naprawa/regulacja zapłonu. Gaźnik (jaki? czy podróba?) też do sprawdzenia regulacji? Czy silnik był "remontowany" ?
Próbuj przestawić iglicę i może regulacja miesznki
Witam wszystkich. Mam taki mały problem a mianowicie: Kupił Teścio sobie Simsona s51 1100 zł dał jak na tą cenę i kupowanie o 21 praktycznie w ciemności była to okazja. Palił z pierwszego troszkę szarpał ale sprzedający mówił, że łańcuch skracał więc myśleliśmy, że może dlatego ogólnie silę...
Z regulacją to tylko samoróbka: Zacisk "Sense" trzeba połączyć razem z "Generator".
Fabrycznie gaźnik Amal jest sprzedawany z dyszą biegu jałowego #20. W zestawie strojeniowym są dysze #25, #30, #35. Ewidentnie go zalewa - jak ma silnik pracować na mokrej świecy? Gdy skład mieszanki biegu jałowego jest prawidłowy, po wykręceniu świecy z silnika pracującego na biegu jałowym świeca...
Według RA śruba regulacji mieszanki biegu jałowego powinna być wykręcona o 2 - 3 obrotów. Śruba reguluje dopływ powietrza, więc im głębiej wkręcona, tym bogatsza mieszanka. Gdyby silnik dostawał lewe powietrze, obroty by wzrastały.
Dobrze wiedzieć, że masz bagażnik. Generalnie u mnie zawsze odpalanie na prawidłowo ustawionym 16N3 wygląda tak, że 1-2 suwy (nie kopnięcia) na ssaniu, potem odpalanie bez ssania. Ssanie w tych gaźnikach jest wyregulowane do pracy silnika przy -20°C. Tak to zawsze silnik dostaje za dużo paliwa na włączonym...
Po zgaśnięciu silnika sprawdź, czy świeca jest zalana paliwem, czy sucha. W zależności od wyniku sprawdzenia trzeba będzie zbadać, czy np. zbiornik paliwa jest odpowietrzony. Można na próbę podmienić świecę (dedykowaną do tego silnika), wykonać regulację gaźnika i sprawdzić ustawienie zapłonu. Z uwagi,...
Tak sprawdzony i zamyka, nawet dzisiaj rozebrałem gaźnik, tak jest iskra lecz świeca jest cała mokra i nie zapali potem dopóki nie będzie sucha. Próbowałem na innych to wcale się nie odezwie, czyszczę i zakładam, każdy tak chyba robi... Mam WSK która śmiga na starej iskrze z długim gwintem tylko podkładki...
Moim zdaniem przyczyna może tkwić w regulacji gaźnika, zbyt bogata mieszanka na biegu jałowym i zimny dobrze pracuje, natomiast na ciepłym zaczyna gasnąć. Może też zaworek iglicowy nie trzymać, na wysokich obrotach od wibracji wzrasta poziom paliwa i się zalewa. Nie można też wykluczyć zapłonu, do sprawdzenia...
"Zestaw obowiązkowy" w tych silnikach - regulacja zapłonu, sprawdzenie uszczelniaczy na wale, regulacja gaźnika. Jeśli odpaliłeś silnik po długim postoju, to przydałby się ogólny przegląd sprzętu, by wykluczyć choćby wspomniane uszczelniacze. Sam silnik w jakim stanie? Nie ma luzów? Ile wynosi kompresja?
Kolego jeśli masz problem z paleniem silnika na zimno, to po skończonej jeździe (jeśli nie będziesz już w danym dniu korzystał z pojazdu) wyłącz silnik na ssaniu. Mam tu na myśli taką sytuację, że silnik sam zgaśnie na ssaniu i dopiero wyłączaj zapłon. Następnego dnia włączasz zapłon, dajesz lekko gaz...
włóż wałek sprzęgłowy i zdawczy w kartery i obracaj wałkiem sprzęgłowym i ruszaj wybierakiem przód tył. i niech trzecia osoba spróbuje zatrzymać wałek zdawczy.tylko nie zapomnij włożyć kulek.jeżeli ta trzecia osoba nie zatrzyma wałka to znaczy że biegi wchodzą.potem poskładaj silnik i od góry po lewej...
Przestaw zapłon najpierw trochę w jedną stronę, później w drugą i zobacz czy to coś zmienia. Jeśli nie, to ja bym się zaczął bawić gaźnikiem, regulacja na śrubie + obniżenie iglicy skoro zalewa. A ta dobra kompresja to tak na oko czy mierzyłeś?
Właśnie ten obrotomierz nie ma żadnej regulacji. Czy pomoże opornik na kablu sygnałowym?
Czyli to faktycznie był zapłon, pamiętaj że regulacja zapłonu to też regulacja platynek :) ...
Po tym wszystkim co przeczytałem mam wrażenie że iskra jest lepsza niż była przed wymianą elementów zapłonu ale przyczyna duszenia się przy gwałtownym dodaniu gazu to zbyt uboga mieszanka. Moim zdaniem za niski poziom paliwa w gaźniku. Wygląd świecy po 10 min. pracy nie odzwierciedla składu mieszanki....
U mojego simka jest tak że jak jest zimny to chodzi wyżej na obrotach, jak się rozgrzeje chodzi niżej mimo stałych ustawień gaźnika. Miałem tak i przy wsk, mz. Normalne zjawisko. Jeśli na zimnym silniku chodzi dostatecznie nisko na ciepłym może nie dawać rady. Do tego służy regulacja obrotów biegu jałowego.
Iskra nie powinna znikać przy opóźnianiu zapłonu lub jego przyspieszaniu . Musi być cały czas w zakresie regulacji kąta zapłonu . Czy układ zapłonowy jest sprawny ? :|
Odnośnie przerwy na świecy - 0,2 mm jest zbyt małą przerwą, prawidłowa około 0,6 - 0,7 mm. Z opisu usterki wynika, iż masz coś nie tak z zapłonem. Wg mnie masz zapłon za późny, a jego regulacja uzależniona jest od tego, czy jest to elektroniczny, czy też tradycyjny zapłon. Czy dobrze założyłeś koło magnesowe...
A czy jak nagle puścisz manetkę, zwalniasz to strzela częściej, czy bez różnicy względem równych obrotów? Bo jeśli częściej to prawdopodobnie mieszanka nie taka, czyli czeka cię regulacja gaźnika, a jak to nie pomoże, to sprawdzenie układu, czy nie ciągnie gdzieś przypadkiem lewego powietrza (np na...
Witaj! Opisz całą sytuację piszczenia. Czy przy hamowaniu przygaszają światła, czy silnik przy hamowaniu zwalnia obroty. Od tego jest uzależniona odpowiedź./Światła przygasają to bym sprawdzał instalacje wraz z wyłącznikiem stopu.-Przy hamowaniu zwalnia obroty to bym szukał w regulacji sprzęgła./ ...
Gaźnik. Do regulacji.
0.4 to jest przerwa na stykach. Mi chodziło o zapłon, to co Ty masz ustawione 1.8 przedGMP, ma być chyba 3 . Ale to sprawdzę dopiero po 15-tej. Dodano po 3 Zapłon jednak 1.8mm przed GMP. Gaźnik 16N1-11: Liczba obrotów wkręta regulacji biegu jałowego 1-2. Poziom paliwa 8+-1. Położenie iglicy 4...
Zasadnicze pytanie-w jakim stanie technicznym jest silnik? To że kapie olej nie oznacza że, uszkodzone są simeringi - może być go za dużo w mieszance. Gaźnik do regulacji - /mokra świeca/. Sprawdź na innej świecy.
A nie próbowałem dodawać gazu. Bo problem może być dwojaki - szewskie przeróbki w okolicy stacyjki (w pozycji 2 zwieranie kontaktu kill-switcha do masy) lub niewłaściwa regulacja gaźnika w zakresie biegu jałowego - obciążenie dodatkowe silnika w postaci oświetlenia powoduje jego zdławienie. Edit: Jest...
Witam serdecznie, Problem dotyczy mojego simka,głowie chodzi o niemożliwość odpalenia silnika.Starałem się poszukać wszystkiego co mogłoby mi pomoc.Zapłon ustawiony z wyprzedzeniem 1.8 (60ccm),przerwa na platynkach i świecy ustawiona ze szczelinomierza 0.4.Sytuacja jest o tyle dziwna,że poskładałem...
Silnik po remoncie wymaga "nieco" docierania, a właściwie bogatszego paliwa w olej i "nie katowania" go. Zamontowałeś nowy gaźnik, a nowy również wymaga indywidualnej regulacji np. poziom paliwa w gaźniku. Sprawdź, czy masz sprawne ssanie, bo od niego zależy skuteczne uruchomienie zimnego silnika.
Znajomy załatwiał sobie części oryginalne z Niemiec do remontu silnika, w tym uszczelki. Po precyzyjnym złożeniu silnika okazało się że po tygodniu zaczęło z niego lecieć z każdej strony. Prawdopodobnie pomylił uszczelkę oryginalną obecnej produkcji z uszczelką oryginalną z DDR. Nie kombinował już z...
Wysokość pływaka (float height) na 29 mm (również w 16N3). W tym gaźniku znaczenie ma także regulacja składu mieszanki.