Pierwszy temat http://www.google.pl/#hl=pl&source=hp&q=... ładnie opisane http://simsony.net/showthread.php?t=3863
Zalewa Ci świecę. Wykręć gaźnik zlej paliwo i dmuchaj w rurkę doprowadzającą paliwo. W normalnej pozycji (pływak na dole) musi się dać wdmuchiwać powietrze. Obracając go do góry "nogami" już nie powinno. Jeśli nadal się da to pływak do regulacji.
Opisów jest sporo. Tu dla zapłonu konwencjonalnego. http://simsony.info/Thread-Ustawienie-Za...
Sprzęgło do regulacji, trzeba ciut naciągnąć linkę.
gaźnik/zapłon do regulacji
Nie trzeba rozpoławiać silnika, o ile przypadkiem nie wyciągniesz ze skrzyni pręta wybierającego biegi (wypychacza kulek), bo wtedy posypią się kulki i wtedy raczej nie złożysz tego z powrotem bez rozpołowienia silnika. Aby dojść do całego automatu potrzebne jest zdjęcie lewej pokrywy i odkręcenie sprzęgła. Jeśli jesteś zielony w tych sprawach to lepiej...
Platynki ci na iskrowniku się nie przesuwają? tam też jest regulacja.
pewnie gaźnik do czyszczenia / regulacji...
Znajomy załatwiał sobie części oryginalne z Niemiec do remontu silnika, w tym uszczelki. Po precyzyjnym złożeniu silnika okazało się że po tygodniu zaczęło z niego lecieć z każdej strony. Prawdopodobnie pomylił uszczelkę oryginalną obecnej produkcji z uszczelką oryginalną z DDR. Nie kombinował już z montażem drugiej takiej samej papierowej uszczelki,...
Gaźnik. Do regulacji.
Przede wszystkim gaźnik do regulacji.
Jak najbardziej regulacja aż do skutku.
KOndensator
ale jak się wyłącza ssanie to zaczyna wchodzić na odcinke Lewe powietrze.
Stacyjka jak jest rozbieralna to można zajrzeć. W innym przypadku wymiana. Co do biegów to sprzęgło nie ciągnie dobrze wysprzegla??? Jak dobre to trzeba pewnie zajrzeć do skrzyni/wybieraka. Nie pamiętam czy w simsonie jest jakaś regulacja.
mulek ma racje to najprędzej dysza główna częściowo zatkany otwór, oraz masz za bogato ustawiony skład mieszanki na dyszy biegu jałowego. Dokładne czyszczenie i regulacja gaznika.
Polecam google.pl i wpisanie "regulacja gaźnika simson".A na skróty :http://simsony.net/showthread.php?t=386...
Źle ustawiony zapłon? Ustaw wszystko zgodnie w wartościami przy regulacji. http://simsony.info/Thread-Ustawienie-Za...
Aha czyli pewnie któraś odmiana 16N3. Jutro postaram się zamieścić opis regulacji gaźnika.
Strzela w wydech to zapłon do regulacji , zbyt póżny
nie mam zadnych pomyslow przed lewego gwintu i przeciecia...napewno po tym nie bedzie Ci lewego powietrza lapal bo wkoncu to sie silikonem zakleja po regulacji..
Na początek regulacja dawki powietrza.
No niezupełnie: zaczynając za 2019- 750 zł 2020- 870 zł 2021- 930 zł Opłara karna jest jedną. Nie sumują się.
Kolego ja stawiam na zawór iglicowy (nie zamyka) i zalewa się silnik ewentualnie pływak się zawiesił lub uszkodził. Efekty które podałeś mogą być przyczyną. Sprawdź świece czy jest mokra, jeśli tak wykręcaj gaźnik wyczyść i pozostaje regulacja.
Witam Może tam Ci pomogą :http://simsony.info/index.php
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic24... https://www.youtube.com/watch?v=m9eaAegA... http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php...
Czyli to faktycznie był zapłon, pamiętaj że regulacja zapłonu to też regulacja platynek :) ...
Próbuj przestawić iglicę i może regulacja miesznki
Nie, pod gaźnikiem jest nakrętka M8 (klucz 13mm). Po jej odkręceniu w otwór należy włożyć tulejkę z pazurkami do regulacji biegów.
Kolego! Czy znalazłeś już materiały na temat swojego problemu? Jeśli nie, to po wpisaniu "regulacja, Simson..." itd w googla - wyskoczy spooooro! To na przykład kilka pierwszych: http://www.simsonrulez.fora.pl/font-colo... http://simki.mojeforum.net/temat-vt177.h... http://www.simsony.c0.pl/viewtopic.php?f...
hej poszukuję kogoś, kto naprawi simsona S51 tylko regulacja, gaźnik, zapłon itp Katowice oczywiście za kase
Ad.2 Kondensatory łączy się szeregowo aby zwiększyć dopuszczalne napięcie pracy. Ad.3 Jest to dioda o krótkim czasie wyłączania, dioda ta pełni rolę zabezpieczenia tyrystora przed przebiciem.
Regulacja gaźnika kilkakrotnie opisywana na tym forum !! Wysil się i użyj SZUKAJ !! Lub wpisz w google : Regulacja gaźnika simson
Jesli na wysokich obrotach dziala poprawnie a na niskich go zalewa to moze byc zle wyregulowany zaplon. Sprawdz czy masz odpowiednia przerwe na platynkach? Niewiem czy w tym modelu bylo ssanie, jesli tak to sprawdz czy nie masz go zalaczonego caly czas. Pozatym regulacja gaznika. To ze wyczyszczony chocby niewiem jak dokladnie nie znaczy ze bedzie dzialal...
Sprawdzałeś czy jest jeszcze regulacja linki przy silniku ?
Fabrycznie gaźnik Amal jest sprzedawany z dyszą biegu jałowego #20. W zestawie strojeniowym są dysze #25, #30, #35. Ewidentnie go zalewa - jak ma silnik pracować na mokrej świecy? Gdy skład mieszanki biegu jałowego jest prawidłowy, po wykręceniu świecy z silnika pracującego na biegu jałowym świeca powinna być nieco obkopcona i sucha, a nie zalana. No...
Oj kolego trochę chęci... http://www.simsonrulez.fora.pl/font-colo...
Tak ale w zalezności od typu gaźnika ;) tu masz opis regulacji : http://simson-s50.prv.pl/gaznik.html
Powodów może być wiele, na początku wyregulowałbym pływak, podniósł bym iglicę gdyż prawdopodobnie brakuje mu paliwa po podniesieniu przepustnicy, albo łapie lewe powietrze. Sprawdź uszczelki pomiędzy gaźnikiem a cylindrem. Przy okazji warto tez spojrzeć na simmeringi na wale i luzy bo wiele osób to po prostu olewa. spróbuj tez zdjąć filtr powietrza...
No cóż, prądnicę i jakiś układ regulacji napięcia na 12V - to na pewno. A potem poszczególne odbiorniki prądu.
Wysokość pływaka (float height) na 29 mm (również w 16N3). W tym gaźniku znaczenie ma także regulacja składu mieszanki.
Czyli poza tymi śrubami innej regulacji nie ma?
Wszystko zależy od tego, według czego ustawiałeś zapłon i regulowałeś gaźnik. Jak chcesz to mogę podrzucić opisy regulacji na forum.
ja mam m3 i dobra sprezyne, ktora wyciagnalem z gaznika simsona od regulacji polozenia przepustnicy i jest dobrze.
Spróbuj kupić trochę dysz głównych i wolnych obrotów i posprawdzaj na których idzie najlepiej, zapłon w simsonie lubi sprawiać psikusy jest dużo filmików na yt jak przerobić go na zapłon CDI ale jeśli gaśnie na wolnych obrotach to może źle jest ustawiony skład mieszanki wolnych obrotów albo dysza mu nie pasuje może go zalewa?
Witam, posiadam simsona s51 silnik stał rozebrany wiele lat. Złozyłem go ksiązkowo mozna by rzec... po poskładaniu i załozeniu gaznika wstepnej regulacji i regulacji zapłonu simson nawet nie pierdnie... zapłon ustawiałem na kazdy mozliwy sposób zakładałem rozne gazniki nic. zmierzyłem kompresje wynosi ona 6-7 barów gdzies jest to prawidłowa kompresja?...
Linka nie mogła się wydłużyć. Powinieneś sprawdzić popychacze, jak leży podkładka dystansowa. Jest także regulacja śrubką na koszu.
To co może być nie tak?
Konstrukcja dość stara ja bym zaczął od sprawdzenia kompresji. Regulacja gaźnika i sprawdzenie zapłonu.
Zalewa się. Najsampierw wyreguluj prawidłowo poziom paliwa w komorze pływakowej, dalsze regulacje w kolejnych krokach
Jedynie regulacje ma ten od simsona. Wyregulowanie go daje lepszy dźwięk, jednak ciągle nic nie brzęczy na włączonych światłach
próbowałeś na pych? Czasem w simsonie tylko to pomaga ;)
Witam, może masz coś rozwalone w mechanizmie zmiany biegów, a ten sposób próbowałeś? http://www.simsonrulez.fora.pl/font-colo...
Dziekuje wszystkim za pomoc. To wszystko była właśnie wina kondensator po wymianie i regulacji wszystko jest ok
Gaźnik do regulacji jeśli ci go przymula :)
W 1 kolejnosci w simsonie z takimi problemami: filtr powietrza misi stawiać opór bo na luźnym przelocie nie pojezdzisz. przerwa na świecy na 0,15(nie wnikaj ,tak zrób) regulacja powietrza wkręcona na maxa
Jeśli rozmiar nie ważny, to szukaj regulacji linki, np:. http://www.sklepy24.pl/sklep/suprabike_p...
Z regulacją to tylko samoróbka: http://www.motelek.net/schema/spannung/f... Zacisk "Sense" trzeba połączyć razem z "Generator".
nie można, służy tylko do regulacji napięcia
Witam mam problem z regulacją biegów w simsonie s 50 trzy biegowym jedynka i dwójka są ale problem jest z trójką wrzucam ją parę razy do góry i dopiero za którymś razem wskoczy. Proszę o pomoc
Typ iskrownika, obecność kierunkowskazów, elby czy tez mostka. Trzeba zidentyfikować elementy nowej instalacji. A przede wszystkim typ zapłonu.
Może masz za bogatą mieszankę i to znacznie i ta mieszanka nie jest się w stanie zapalić przy normalnym wyprzedzeniu, a zapala się tylko przy ustawieniu zapłonu 50 stopni? A przy normalnym ustawieniu po prostu zalewa świecę i od samej iskry po sprężeniu nie jest chętna do zapłonu. Stąd ten nagar ze zbyt bogatej mieszanki za wczesnego zapłonu itd. Spróbuj...
do 60 16T spokojnie wystarczy, jeśli w przyszłości nie planujesz dowiertów dodatkowych kanałów. Osobiście mam w jednym simsonie BINGa 17 (czyli przelot 15) i wszystko ładnie pracuje. Spalanie kwestia regulacji, ale wg mnie powinno się minimalnie zmniejszyć.
Najczęstszą przyczyną jest fałszywe powietrze. Ja zdejmowałem magneto i sprawdzałem simmering. Przy okazji była naprawa/regulacja zapłonu. Gaźnik (jaki? czy podróba?) też do sprawdzenia regulacji? Czy silnik był "remontowany" ?
Nie wiadomo co jeszcze zostało pozmieniane. Simson S51/1 miał fabrycznie instalację elektryczną 12V. Tańsze wersje z zapłonem na przerywaczu, a droższe elektronik z halogenem HS1. Cewka ładowania 12V jest bezmasowa, więc jeden z przewodów musiałby zostać połączony z masą. Chyba że ktoś włożył cewkę 6V, albo cały zapłon jest przełożony na 6V. EWR ma...
(at)kkknc Kolego chyba się troszkę nie zrozumieliśmy. Masz racje ,w normalnych gaźnikach są zaślepki, takie też mam w gaźniku od simsona. Gaźnik z zestawu z silnikiem jest pozbawiony jakich kolwiek regulacji jedyne co to wolne obroty śrubką ze sprężynką,iglica i opcjonalnie zmiana dyszy. To był też powód dlaczego się go pozbyłem i mam teraz od Simsona...
(at)Jarzabek666 Zbudowałem projekt nr 3 ładowanie piękne albo jak gazuje to ładowanie pochodzi aż pod 20v a na wolnych ładne 14v regulacja potencjometrem nic nie daje
Przerwa na platynkach ma być ustawiona na 0.4mm w momencie otwarcia platyn czyli przed 1.8mm przed GMP (50ccm) W jaki sposób "w momencie otwarcia platyn" pojawi się na stykach od razu odstęp 0,4mm? Odstęp na stykach 0,4mm nie ustawia się ani w GMP ani innym ściśle określonym, tylko ma to być maksymalne rozwarcie styków. Ustawia się to poprzez obrót...
Witam mam problem, mianowicie ostatnio wymieniłem uszczelkę komory pływakowej w gaźniku i od tamtego czasu simson kiedy jadę na wysokich obrotach na 4 biegu i wrzucę luz zaczynają spadać mu obroty i gaśnie. Regulacja gaźnika nie pomogła, również czyściłem cały gaźnik ale też nic to nie dało co może być problemem?
Warto sprawdzić simeringi szczególnie ten od sprzęgła kiedys ni to wypchnelo i simson zaciągnął olej ze skrzyni ciezko palił dymi i brakło regulacji na gazniku moze przy remoncie cos poszlo nie tak
no to należy się prawidłowa regulacja gaźnika łącznie z poziomem paliwa i powinno chodzić
Konieczna regulacja składu mieszanki biegu jałowego, pewnie przylewa się. Ewentualnie do sprawdzenia zapłon (energia/długość iskry) i szczelność komory korbowej (uszczelniacze). W Simsonie są jeszcze pewne problemy związane z konstrukcją, mocno zmienia się regulacja gaźnika w zależności od temperatury silnika oraz dochodzi do odparowywania paliwa z...
Reguluj dalej musisz znaleźć złoty środek między tym gdy wchodzą biegi do góry(2 3 4) a biegiem w dół (1) każdy ruch śrubą ma wpływ na wskakiwanie biegów za każdym razem po regulacji trzeba kontrować nakrętką
U mojego simka jest tak że jak jest zimny to chodzi wyżej na obrotach, jak się rozgrzeje chodzi niżej mimo stałych ustawień gaźnika. Miałem tak i przy wsk, mz. Normalne zjawisko. Jeśli na zimnym silniku chodzi dostatecznie nisko na ciepłym może nie dawać rady. Do tego służy regulacja obrotów biegu jałowego.
14 elementów. I to jest skomplikowane?
Właśnie ten obrotomierz nie ma żadnej regulacji. Czy pomoże opornik na kablu sygnałowym?
Pewnie zaczęło się od zużycia uszczelniacza od strony zapłonu lub problemów z zapłonem. Zależy jaki gaźnik kupiłeś - chińską podróbkę czy MZA. Te pierwsze często nie działają poprawnie i nie da się ich naprawić. Wszystkie nowe gaźniki wymagają gruntownej regulacji łącznie ze śrubą pod plombą, lecz jeśli silnik nie jest w należytym stanie to próba regulacji...
W moim gaźniku jest coś nie tak przy otwartym kraniku cieknie bęzyna z otworu przelewowego.dlaczego tak jest co trzeba zrobić? A nie ma prawa nic cieknąć, bo NIE MA takiego paliwa!
Witam. Nie mogę wyregulować nowej skrzyni 5 biegowej w simsonie. Standardowa regulacja jak w skrzyni 4 biegowej nic nie daje. Wbijając jedynkę regulacja głębokości w wałku zdawczym na 46,6 mm jak w skrzyni czwórce powoduje że nie mam w ogóle biegów a kręcenie śrubą regulacyjną co pół obrotu w prawo powoduje że ma tylko pierwszy bieg a kręcąc w lewo...
Od wtorku zaczynam krótki urlop to się wezmę za sprawdzanie. Jeżeli to faktycznie był SR50C to jest szansa ze ma instalację 12v i zapłon elektroniczny. Amortyzatory tylne ma z 5-stopniową regulacją co by uprawdopodobniało to przypuszczenie.
Filtr jest oryginalny cylinder 50 próbowałem regulacji ale bardzo nie pomaga iglica jest na środku
Książka serwisowa dla motorowerów marki Simson S51. Pomocna podczas napraw/remontów. Oprócz schematów mechanicznych posiada też wiele danych technicznych i wartości co jak ustawić. Nie raz do niej zaglądałem podczas remontu swojego S51 4b. > Z motorowerem Simson na ty - katalog części i pozostałe schematy mechaniczne. > Jeżdżę motorowerem Simson...
Witam Wiem ze jest to doswiadczone forum i dlatego tu pisze. Mam simaka Enduro gdy go kupilem mial gaznik typu 16n1-11 zmienilem tlok cylinder na 60 cm3 i chodzil dobze lecz pech chcial ze ten gaxnik sie poprostu rozsypał pływak dziurawy itd. wiec kupilem nowy 16N3-3 i od tego momentu zaczely sie problemy nie mozna go wyregulowac a gdy juz jakos taka...
Ta regulacja nie jest tak prosta jak ci się wydaje, ale jak cie satysfakcjonuje to OK. Jak się dobrze przyjrzysz stronie forum, to zauważysz przycisk "pomógł". Wypada go w tej sytuacji użyć. A za pozdrowienia dziękuję.
Co to za rodzaj układu zapłonowego: "Układ zapłonowy iskrowy"??? Pytałem (mój błąd) czy ma przerywacz? Jak myślisz, że chincyki wyregulowały ci gaźnik to się grubo mylisz!! Jeżeli rzeczywiście masz podróbę 16N3, to w tych gaźnikach, tak jak w każdym współczesnym, nie prowadzi się żadnych regulacji linką! Pancerz linki ma mieć tylko luz ok.3 mm. Koniec...
jeśli podasz mi jaki masz typ (model) gaźnika to wszystko ci opiszę ze szczegółami, a nawet z tabelami firmowymi, gaźników do tego pojazdu było + - 10 sztuk więc trudno byłoby opisać wszystkie regulacje a różnice i między gaźnikami są i między ich regulacjami, a co byłoby gdybyś miał np dysze czy iglicę od innego modelu ... pasować będzie lecz regulacje...
Sytuacje poprawiła wymiana cewki zapłonowej iskrownika.
Trzeba wyregulować potencjometrem w module - opisywane na forum niestety regulacja nic nie pomaga najwyżej wcale nie ma iskry...
Normalnie, zanieś do odpowiedniego gościa co robi te szlify. Szlif raczej jednak zrobię. Chodzi Ci o wymiana gaźnika czy regulacja jeśli regulacja to co konkretnie?
proszę o pomoc z góry dziękuję pozdrawiam No więc się dowiedziałeś że filtr powietrza jest potrzebny. Następnie regulacja gaźnika i będzie działał. Jak wyregulować? Wujek Google podpowie.
Mam simsona sr 50. Ostatnio wyregulowałem gaźnik książkowo ale jest problem ponieważ simson bez ssania to nawet nie odpali nie mówiąc już o jeździe a nassaniu da się jechać lecz dostaje trochę za dużo paliwa na ssaniu ponieważ na biegu jałowym gaśnie a jak mu dodam pełną manetkę to go przydusi i dopiero za chwilę złapię ciągu. I powiecie mi co to może...
Bo w tym temacie nie ma prawie nic o 16N3x, a w szczególności o regulacji biegu jałowego. A twoje problemy wynikają ze złej regulacji lub ciągle "aktywnego" zatkania gaźnika i oby tylko gaźnika.
Witam Sprawdź kompresje bo może to być przyczyna zużycia tłoka lub pierścieni albo samej gładzi cylindra. Po prostu na luzie będzie się normalnie wkręcał ale jak dostaje obciążenia to nie ma mocy. Co do sprzęgła czasem się ślizgało w simsonach jak olej był do niczego jeśli regulacje na lince i deklu nie pomagały, lub może być nadpalone. Pozdrawiam
Kolego sprawdź pływak w gaźniku tj. czy nie ma w nim benzyny, co świadczyłoby o jego uszkodzeniu i wymianie na sprawny. Po kolorze dymu, dławieniu się silnika oraz nadmiernym zużyciu paliwa wnioskuję, że masz za wysoki poziom paliwa w gaźniku (regulacja na iglicy), bądź dziurawy pływak.
Chciałbym zrobić elektroniczny obrotomierz do simsona a konkretnie taki układ: Jest 10 diód i każda ma się zapalać pokolei wraz ze wzrostem napięcia ( jakie daje iskrownik).Regulacja poprawności pokazywania obrotów to kwestia lampy stroboskopowej i narysowania kresek z cyframi na tarczy licznika.
Regulacje i czyszczenie gaźnika próbowałem, mieszanka też jest dobra, spróbuje jeszcze wyczyścić filtr
Iskra nie powinna znikać przy opóźnianiu zapłonu lub jego przyspieszaniu . Musi być cały czas w zakresie regulacji kąta zapłonu . Czy układ zapłonowy jest sprawny ? :|
Jeśli chcesz mieć płynną regulację obrotów to wręcz jest to nie możliwe do wykonania na samym zapłonie... Sprawa jest prosta gdy chcesz zrobić blokadę na stałe. Aby wykonać płynną regulację obrotów musisz kontrolować wiele rzeczy(regulować)...
To trzeba w pierwszej kolejności upewnić się co do sprawności silnika oraz regulacji, w szczególności układ dolotowy, wydechowy i zapłonowy. Następnie można przystąpić do regulacji gaźnika. W e930 (starsza wersja) powinien występować gaźnik z serii 16N1, niestety nie dysponuję informacją jaki dokładnie typ był montowany. Nie powinno być z nim problemu...
Zasadnicze pytanie-w jakim stanie technicznym jest silnik? To że kapie olej nie oznacza że, uszkodzone są simeringi - może być go za dużo w mieszance. Gaźnik do regulacji - /mokra świeca/. Sprawdź na innej świecy.
simson regulacja gaźnika simson regulacja biegów simson regulacja iglicy
siemens spieniacz mleko słuchawka motorola kingway regulator
lumea prestige claas dominator
Instrukcja obsługi Lexmark X548 - gdzie znaleźć? Jak uniknąć sterowania dwoma autami RC jednym pilotem?