Witam Może tam Ci pomogą :http://simsony.info/index.php
Witam. Nie mogę wyregulować nowej skrzyni 5 biegowej w simsonie. Standardowa regulacja jak w skrzyni 4 biegowej nic nie daje. Wbijając jedynkę regulacja głębokości w wałku zdawczym na 46,6 mm jak w skrzyni czwórce powoduje że nie mam w ogóle biegów a kręcenie śrubą regulacyjną co pół obrotu w prawo powoduje że ma tylko pierwszy bieg a kręcąc w lewo...
Jeśli wyciągniesz "wodzik", trzpień z wałka głównego to bez rozbiórki całego silnika się nie obejdzie gdyż wypadną ci wszystkie kulki, w 3-biegowym 13 sztuk, a w 4- biegowym 16 sztuk. Bez rozebrania silnika ich nie włożysz. A może już wcześniej zbyt mocno wyciągnąłeś "wodzik" do siebie i wypadły kulki, na końcu jest ich 2x2 czyli 4 sztuki i przez to...
Nie trzeba rozpoławiać silnika, o ile przypadkiem nie wyciągniesz ze skrzyni pręta wybierającego biegi (wypychacza kulek), bo wtedy posypią się kulki i wtedy raczej nie złożysz tego z powrotem bez rozpołowienia silnika. Aby dojść do całego automatu potrzebne jest zdjęcie lewej pokrywy i odkręcenie sprzęgła. Jeśli jesteś zielony w tych sprawach to lepiej...
Witam, może masz coś rozwalone w mechanizmie zmiany biegów, a ten sposób próbowałeś? http://www.simsonrulez.fora.pl/font-colo...
Sprawdzałeś czy jest jeszcze regulacja linki przy silniku ?
Regulacja paliwa w komorze pływakowej powinna załatwić sprawę. Weź pływak i odegnij ten języczek co naciska na zaworek w stronę gardzieli o jakieś 2mm. Co do regulacji mieszanki - zależy jaki masz gaźnik
Przyczyn może być kilka. Zaczynając od regulacji skrzyni biegów, odkręcenie śrubki kontrującej regulację biegów. Możliwe że odkręciła Ci się ośka na której osadzony jest wybierak biegów i on sobie lata. Znajduje się pod pokrywą sprzęgła, taki bębenek.
Kolego! Czy znalazłeś już materiały na temat swojego problemu? Jeśli nie, to po wpisaniu "regulacja, Simson..." itd w googla - wyskoczy spooooro! To na przykład kilka pierwszych: http://www.simsonrulez.fora.pl/font-colo... http://simki.mojeforum.net/temat-vt177.h... http://www.simsony.c0.pl/viewtopic.php?f...
Przepraszam że nie na temat ale czy w Simsonie s50 B2 jest w ogóle regulacja biegów? Ponieważ szukam dobre dwa dni i o regulacji biegów w silniku m53 nie ma nic konkretnego, na wyłączonym silniku mam niby wszystkie biegi a jeśli zapalę i chcę jechać to mam tylko jedynkę (która wchodzi bez problemu) a jeśli chcę zmienić na inny bieg to jest albo luz...
d o regulacji masz taką śrubkę- wystaje ona z góry silnika (pod gaźnikiem) tam powinna być nakrętka aby biegi się nie rozregulowywały. Żeby wyregulować musisz mieć albo odpowiedni klucz albo ściągasz kapę od strony sprzęgła, ściągasz sprzęgło i wyjmujesz tą śrubę i masz na niej tuleje i nią regulujesz wszystko.
Musisz odkręcić automat biegów i zdjąć ten element do którego przykręcona jest dźwignia zmiany biegów pod nią na wałku powinien być oring.
na początek regulacja mechanizmu zmiany biegów (taka śruba od strony magneta mniej więcej pod gaźnikiem)
W simsonie s51 mam problem z włączaniem 2 biegu (skrzynka 4 biegowa). Jedynka wchodził ładnie, dwójka jakby niechętnie zazębiała, po przytrzymaniu dźwigni zaskoczy, reszta biegów wchodzi bezbłędnie, podobnie redukcja z 4 na 1 działa idealnie. W silniku raczej nie był nic grzebane, cały motorower jest zachowany w stanie fabrycznym (lakierowany przedni...
Więc jak w temacie nie pali. Chyba ze z popychu ale też trzeba kawałek lecieć żeby zapalił, jak już zapali to troszkę go dusi. Ale na wolnych znowu umiera;/. Gaźnik nówka, cylinder, pierścionki, tłok, wszystko dobrze. Zapłon dobrze ustawiony. Ma kompreche dobra. ;/. Podejrzewam regulacje gaźnika. Napiszcie mi jak to zrobić tak na oko. Wiem że regulacja...
Witam, mam problem. Zmieniłem automat zmiany biegów, bo ciężko wchodziły biegi i jak chodził, to ciężko było wyczuć luz między 1 a 2, czy trzeba regulować, a jak tak, to wytłumaczcie po chłopsku, jak to zrobić?
Oj kolego trochę chęci... http://www.simsonrulez.fora.pl/font-colo...
Znajomy załatwiał sobie części oryginalne z Niemiec do remontu silnika, w tym uszczelki. Po precyzyjnym złożeniu silnika okazało się że po tygodniu zaczęło z niego lecieć z każdej strony. Prawdopodobnie pomylił uszczelkę oryginalną obecnej produkcji z uszczelką oryginalną z DDR. Nie kombinował już z montażem drugiej takiej samej papierowej uszczelki,...
mulek ma racje to najprędzej dysza główna częściowo zatkany otwór, oraz masz za bogato ustawiony skład mieszanki na dyszy biegu jałowego. Dokładne czyszczenie i regulacja gaznika.
Nie, pod gaźnikiem jest nakrętka M8 (klucz 13mm). Po jej odkręceniu w otwór należy włożyć tulejkę z pazurkami do regulacji biegów.
Co do stacyjki to próbowałeś zgasić go ustawiając kluczyk na sam dół - 3 pozycja, silnik powinien się zgasnąć, jak zachowuje się u Ciebie? Jak dobre to trzeba pewnie zajrzeć do skrzyni/wybieraka. Nie pamiętam czy w simsonie jest jakaś regulacja. Również obstawiam, że wytarte są elementy wybieraka pod lewą pokrywą silnika, bo problem z włączaniem drugiego...
Witam mam problem z regulacją biegów w simsonie s 50 trzy biegowym jedynka i dwójka są ale problem jest z trójką wrzucam ją parę razy do góry i dopiero za którymś razem wskoczy. Proszę o pomoc
Moim zdaniem przyczyna może tkwić w regulacji gaźnika, zbyt bogata mieszanka na biegu jałowym i zimny dobrze pracuje, natomiast na ciepłym zaczyna gasnąć. Może też zaworek iglicowy nie trzymać, na wysokich obrotach od wibracji wzrasta poziom paliwa i się zalewa. Nie można też wykluczyć zapłonu, do sprawdzenia długość iskry na samym przewodzie WN. Zmień...
Bo w tym temacie nie ma prawie nic o 16N3x, a w szczególności o regulacji biegu jałowego. A twoje problemy wynikają ze złej regulacji lub ciągle "aktywnego" zatkania gaźnika i oby tylko gaźnika.
Witam Z 10 lat temu miałem simsona i zachowywał się tak jak opisujesz. Walczyłem z nim ja i jeszcze kilku mechaników i co silnik po remoncie wszystko OK i lipa dalej to samo brak mocy, wolnych obrotów, ciężko odpalał. I co, zrobiłem ? wymontowałem silnik i zdemontowałem wszystkie dekle, magneto, cewki, kosz sprzęgła tak, że zostały mi połówki z cylindrem...
Założenie nowego gaźnika Made in China może spowodować wręcz odwrotny skutek. To samo można powiedzieć o pseudo-oryginałach MZA, które fabrycznie zaplombowane nigdy we fabryce nie były ustawiane do zalecanych fabrycznych nastaw! gaznik nie posiada żadnej regulacji Każdy gaźnik ma co najmniej jedną regulację - obrotów biegu jałowego. Druga to regulacja...
Filtr jest oryginalny cylinder 50 próbowałem regulacji ale bardzo nie pomaga iglica jest na środku
Witam mam problem, mianowicie ostatnio wymieniłem uszczelkę komory pływakowej w gaźniku i od tamtego czasu simson kiedy jadę na wysokich obrotach na 4 biegu i wrzucę luz zaczynają spadać mu obroty i gaśnie. Regulacja gaźnika nie pomogła, również czyściłem cały gaźnik ale też nic to nie dało co może być problemem?
Witam. Jestem nowy i na poczatek chcialbym zapytac czy masz ktos cos wiecej o gaźniku. Chodzi mi głównie o regulację obrotów itp. Bo mam simsonka ale wchodzi mi na wielkie obroty i ciezko mi jest go wyregulowac tak zeby chodzil dobrze ale szybko nie gasl.
U mojego simka jest tak że jak jest zimny to chodzi wyżej na obrotach, jak się rozgrzeje chodzi niżej mimo stałych ustawień gaźnika. Miałem tak i przy wsk, mz. Normalne zjawisko. Jeśli na zimnym silniku chodzi dostatecznie nisko na ciepłym może nie dawać rady. Do tego służy regulacja obrotów biegu jałowego.
Konieczna regulacja składu mieszanki biegu jałowego, pewnie przylewa się. Ewentualnie do sprawdzenia zapłon (energia/długość iskry) i szczelność komory korbowej (uszczelniacze). W Simsonie są jeszcze pewne problemy związane z konstrukcją, mocno zmienia się regulacja gaźnika w zależności od temperatury silnika oraz dochodzi do odparowywania paliwa z...
To trzeba w pierwszej kolejności upewnić się co do sprawności silnika oraz regulacji, w szczególności układ dolotowy, wydechowy i zapłonowy. Następnie można przystąpić do regulacji gaźnika. W e930 (starsza wersja) powinien występować gaźnik z serii 16N1, niestety nie dysponuję informacją jaki dokładnie typ był montowany. Nie powinno być z nim problemu...
Słaby zapłon, niska energia iskry, stąd problemy ze świecami zapłonowymi innej produkcji. Jeśli świeca jest zakopcona czarną sadzą, to nieprawidłowa regulacja gaźnika. Anale swego czasu były sprzedawane z dyszą biegu jałowego #39, większą niż katalogowo. Świeca NGK do Simsona to B8HS, ale lepiej kupować wersję z rezystorem przeciwzakłóceniowym BR8HS.
Na początek sprawdź poziom pływaka - float height 29 mm. Następnie sprawdź dysze główne - jeżeli to są podróbki bez żadnych oznaczeń to na bank masz pozamieniane miejscami, wtedy kup nowe oryginalne z wybitym oznaczeniem BVF. Główna 70, rozruchowa 60, biegu jałowego 35. Sprawdź także drożność kranika, możesz zmierzyć ilość paliwa które wypłynęło przez...
Czy silnik był rozbierany? Jeżeli tak to jest źle złożony i jest pewnie więcej kwiatków niz "wypadający luz". Znajdź sobie w necie serwisówkę i poczytaj. Procedura weryfikacji/montażu/regulacji to kilkanaście stron. Trudno pisać elaborat nawet nie wiedząc co jest tam nabrojone.
Witam. Mam mały problem z gaźnikiem BING w simsonie S53. Problem polega na tym, że motor bardzo dużo pali paliwa. Na 5l przejadę zaledwie 100 km. Problem jest też z regulacją. Jeśli ustawię dyszę na dwa i pół obrotu(powietrza) to wtedy nie trzyma obrotów, ale gdy wykręcę bardziej jest ok, ale gdy odpalam motor to wtedy wskakuje nawet na 6tys obrotów...
Bo najstarsi górale nie wiedzą do czego ona tak naprawdę była. Ot tak zarówno FSO jak i FSM w pewnym momencie zaczęli ją stosować. Jej brak nie wpływał w odczuwalny sposób na "walory" eksploatacyjne. Cel zastosowania elektrodyszy był ogólnie znany i opisany chyba w każdej książce. Gaźniki ogólnie w tamtych czasach były strojone w kierunku ubogiej mieszanki,...
wszystko chodzi jak należy przy czym pali dużo. Czyli chyba nie wszystko jest OK. Gaźniki 16N1-x dają dużo bogatszą mieszankę. Z różnych względów z resztą. Gaźniki 16N3-x sa wg. mnie dużo lepsze, ale trudniejsze do regulacji i bardziej wrażliwe na źle wykonane elementy. Szczególnie śrubę regulacji składu mieszanki na biegu jałowym. Niedawno dyskutowaliśmy...
1. Dyszą główną. 2. Położeniem iglicy. 3. Dyszą biegu jałowego. 4. Liczbą obrotów wkręta do regulacji powietrza lub mieszanki biegu jałowego. 5. Poziomem paliwa. 6. Wejście na wężyk. 7. Szerokość wlotu do cylindra.
Witam. Kupiłem nie dawno Fiata 126p FL 1991r, właściciel mówił coś o skrzyni biegów, ze trzeba wyregulować ją wchodząc pod samochód, ja że dopiero zaczynam przygodę z samochodami (wcześniej WSK, Simsony, Romety) nie znam się za bardzo na tym i prosiłbym o rady. A więc tak, poprzedni właściciel wymieniał skrzynię i pierwszy bieg czasem wybija, trzeciego...
Według RA śruba regulacji mieszanki biegu jałowego powinna być wykręcona o 2 - 3 obrotów. Śruba reguluje dopływ powietrza, więc im głębiej wkręcona, tym bogatsza mieszanka. Gdyby silnik dostawał lewe powietrze, obroty by wzrastały.
0.4 to jest przerwa na stykach. Mi chodziło o zapłon, to co Ty masz ustawione 1.8 przedGMP, ma być chyba 3 . Ale to sprawdzę dopiero po 15-tej. Dodano po 3 Zapłon jednak 1.8mm przed GMP. Gaźnik 16N1-11: Liczba obrotów wkręta regulacji biegu jałowego 1-2. Poziom paliwa 8+-1. Położenie iglicy 4 rowek patrząc od góry. Sprawdź kondensator.
włóż wałek sprzęgłowy i zdawczy w kartery i obracaj wałkiem sprzęgłowym i ruszaj wybierakiem przód tył. i niech trzecia osoba spróbuje zatrzymać wałek zdawczy.tylko nie zapomnij włożyć kulek.jeżeli ta trzecia osoba nie zatrzyma wałka to znaczy że biegi wchodzą.potem poskładaj silnik i od góry po lewej stronie silnika w karterze jest nakrętka odkręć...
Fabrycznie gaźnik Amal jest sprzedawany z dyszą biegu jałowego #20. W zestawie strojeniowym są dysze #25, #30, #35. Ewidentnie go zalewa - jak ma silnik pracować na mokrej świecy? Gdy skład mieszanki biegu jałowego jest prawidłowy, po wykręceniu świecy z silnika pracującego na biegu jałowym świeca powinna być nieco obkopcona i sucha, a nie zalana. No...
Ten wałek ma luzy, ale nie ogromne. Jak dokręcisz automat to już się nie powinien ruszać. Popatrz na schematy automatu, zdjęcia jak powinien byś prawidłowo zmontowany. Sprawdź na zgaszonym silniku bez dekla jak pracuje mechanizm, jak nie 1 to 2 powinna wejść. Regulacja biegów: Odkręcasz śrubę po prawej stronie silnika (pod gaźnikiem, klucz 13), w zaglądasz...
Witam jestem nowy na forum, również dopiero zaczynam swoją karierę z motocyklami. Mam problem z moim Simsonkiem :/ Mianowicie motorek świeżo odpalony chodzi normalnie, po dodaniu gazu delikatnie jak i do odcinki gaśnie. Podczas maksymalnego odkręcenia gazu dusi się na początku, a jak puszczę manetke moto "strzela" z gaźnika do cylindra. Pod gaźnikiem...
Wygląda na to że ma zbyt ubogą mieszankę na biegu jałowym albo za niski poziom paliwa. Problem może też nie wynikać z gaźnika a np z nieszczelnych simeringów wtedy ciągnie lewe powietrze i mieszanka siłą rzeczy bedzie uboga.
Mam simsona sr 50. Ostatnio wyregulowałem gaźnik książkowo ale jest problem ponieważ simson bez ssania to nawet nie odpali nie mówiąc już o jeździe a nassaniu da się jechać lecz dostaje trochę za dużo paliwa na ssaniu ponieważ na biegu jałowym gaśnie a jak mu dodam pełną manetkę to go przydusi i dopiero za chwilę złapię ciągu. I powiecie mi co to może...
Witam Mam problem z biegami. Albo wyskakują podczas jazdy, albo nie wchodzą od razu, a wskakuje luz. Próbowałem regulacji, ale to nic nie daje. Wrzucam tu zdjęcie popychacza, który jest uszkodzony i to już drugi w krótkim czasie w tym samym miejscu. I mam pytanie jaka tu może być przyczyna, że mi ten popychacz cały czas uszkadza. http://obrazki.elektroda.pl/6666297600_1...
Paliwo z baku cedzi jak trzeba przez cały czas ,mieszanka paliwowa prawidłową 100ml oleju shtila na 5 l paliwa motor nie reaguje ani na regulację śrubą biegu jałowego ani na regulację iglicą chyba że jest jeszcze coś co można w nim regulować a nie wiemy ale nie dopatrzeliśmy się żadnej innej śruby Dodano po 5 Paliwo z baku cedzi jak trzeba przez cały...
Dla mnie jest to dziwne. Montowałem te gaźniki w wielu Simsonach, nawet bardzo starych S50, Schwalbe. Nigdy nie miałem problemów. Stabilna praca na biegu jałowym. Żadnej utraty osiągów!. Jedyna różnica to konieczność zapalania na ssaniu. Gaźniki te dawały bardziej precyzyjną mieszankę paliwowo-powietrzną. W sumie uboższą, ale prawidłową. Problemem może...
A nie próbowałem dodawać gazu. Bo problem może być dwojaki - szewskie przeróbki w okolicy stacyjki (w pozycji 2 zwieranie kontaktu kill-switcha do masy) lub niewłaściwa regulacja gaźnika w zakresie biegu jałowego - obciążenie dodatkowe silnika w postaci oświetlenia powoduje jego zdławienie. Edit: Jest jeszcze trzecia możliwość - zwarcie w obwodzie...
regulacja biegów simson regulacja simson simson regulacja
tester reflex vestel 17ips72 gazowy dwufunkcyjny
klucze płasko oczkowe kamera orllo
Jak włączyć dodatkowe płukanie w pralce AEG? Still RX20 kod błędu 02A087 – CAN-Bus, sterownik jazdy, diagnostyka, objawy, naprawa