Może, hamulce powinny być zrobione kompleksowo. Dla wykwalifokowanego mechanika to rzut okiem. Zaniedbania w stylu za bardzo zużyty bęben, zła regulacja szczęk, zła regulacja hamulca postojowego, rdza w prowadzeniu klocków, rdza na tłoczkach zacisków, działanie wspomagania, stan pompy hamulcowej. Przez internet na forum nie da rady.
Wstaw zdjęcie jak to wygląda.
Nie trzeba żadnego pomysłu , źle wyregulowany luz pomiędzy serwem a pompą lub na pedale hamulca / brak jałowego skoku . Do sprawdzenia regulacja , stan szczęk bo najprawdopodobniej ktoś chciał " poprawić hamulce " nie w tym miejscu co trzeba . :shii:
Regulacja szczęk hamulcowych
pierwszy raz słyszę o regulacji szczęk w ciągniku jeszcze w starej c360, tam nawet nie ma czym wyregulować szczęk
Jak tam jest z regulacją szczęk hamulcowych? Na mój rozum skoro podczas odpowietrzania płyn wylewa się pod ciśnieniem to szczęki są ściskanie przez sprężynę.
https://obrazki.elektroda.pl/1407073400_... https://obrazki.elektroda.pl/2410144400_... Witam, Posiadam urządzenie "Uniwersalny woltomierz akumulatorowy UWA 2,5" chciałbym przeprowadzić modernizację szczęk albo inaczej aparatu wykonującego pomiar na słupkach akumulatora. Otóż oryginalnie urządzenie nie może zmierzyć...
Z tyłu są samoregulatory. Wymagana jest tylko wstępna regulacja po wymianie linki lub szczęk hamulcowych...
NIe wiadomo o co ci chodzi. Ręczny ustawiamy dopiero po regulacji luzy między szczękami a bębnem. Oczywiście wtedy linka ręcznego jest luźna. Ale to już wiesz chyba. Wysunięcie tych "cycków " zależy od zużycia bębna, szczęk, jak i samej dźwigni między szczękami i rozpieraka. Jak są wysunięte na maksa to któraś z tych rzeczy jest zużyta. One same w sobie...
Ręczny masz tam w środku tarczy bębnowy? Jak w FRV ? Może za mocno podciągniety na regulacji szczęk.
Witam. Kolega dobrze opisał Ci regulację ręcznego, ja chcę dodać, że jest jeszcze jedna regulacja w vitku. Jest pod samochodem w tylnej części w miejscu gdzie rozchodzą się linki na oba koła, jeżeli linki nie były nigdy wymieniane są z pewnością rozciągnięte i nawet dokręcenie regulatorem przy szczękach do opory nic nie pomoże. Jak nie pomoże regulacja...
Masz w tym pojeździe jakieś regulatory położenia szczęk, może trzeba je wyregulować. Starsze pojazdy miały regulację kluczem (każdą szczękę oddzielnie), nowsza generacja ma zwykle automatyczną regulację położenia szczęk. W razie konieczności spróbuj jeszcze odpowietrzyć.
Witam serdecznie! Panowie, gdzie w Mercedesie W245 B-class zbiegają się linki hamulca postojowego, dwie od kół i jedna od dźwigni hamulca z kabiny? Wykonałem już regulację odległości szczęk od bębnów w obu kołach, ale wyczuwalny jest jeszcze długi jałowy skok na dźwigni. Na trzecim ząbku prawie nic nie trzyma, chciałem ją troszkę skrócić poprzez regulację....
Zaworow kulowych nie wolno chwytac kluczem za srodek korpusu, a zwlaszcza za dzwignie otwierania -zamykania, poczczas montazu. To jest glowna (poza wadliwymi zaworami) przyczyna przeciekow. trzeba pamietac ze korpus wiekszosci kulowych zaworow jest mosiezny i latwo go znieksztalcic, lub nawet skrecic-zagiac. Z tego samego powodu powinno się je montować...
Uszkodzony czujnik w kole tył przy nieumiejętnym montażu i regulacji szczęk,standard w puntach ,przydał by się odczyt na żywo najlepiej w formie graficznej.
Zwykle w tarczy jest dodatkowy otwór zaślepiony gumową zaślepką. Służy do regulacji luzu na szczękach. Najlepiej zjechać na zero wtedy jest lepiej ściągnąć tarczę.
Brykieciarka kolegi już działa, problem był z szczękami zaciskowymi, ale wina nie była tego że je ktoś napawał, tylko pęknięte było mocowanie szczęk do korpusu, oczywiście konieczne było ustawienie maszyny i regulacja. I jak kolego agaracz, maszyna pracuje?
Mechanizm ręcznej regulacji szczęk rozpiera równomiernie szczęki. Jeżeli po założeniu odstęp szczęk od bębna jest różny to będą problemy z hamowaniem. Przed założeniem szczęk skręcamy regulację, zakładamy górną szczękę, zakładamy bęben i go przykręcamy do piasty, regulatorem na klucz 10 ustawiamy górną szczękę tak aby dotykała bębna, rant na bębnie...
Witaj, 1. jak jest pedał za nisko to podciągamy linkę, jak za wysoko powinno działać w sposób odwrotny czyli poluzować ale ja bym raczej stawiał na wymianę sprzęgła 2. To zależy co masz tarcze czy bębny jak tarcze to sprawdź czy nie kończą się klocki jak bębny to czy nie kończą się szczęki. W klockach (o ile klocki i tarcze spełniają normy jakie producent...
Lub regulacja tylnych szczęk.
No to szukaj tego, co Ci pasuje. Jak znajdziesz to się pokajam. :-) Zauważ, że nie tylko ja zwróciłem uwagę, choćby na nieodpowiednio przeprowadzoną regulację rozstawu szczęk. Pozdrawiam.
Nie ma regulacji na szczękach
Witam. Panowie pomóżcie. Jakiś czas temu miałem zmieniane tarcze kotwiczne z tyłu. Wiadomo, wszystko było rozebrane i zweryfikowane. Szczęki hamulcowe, rozpieracze i mocowania są ok. Ręczny trzymał, ale strasznie wysoko dźwignia się podnosiła. Zachciało mi się więc wyregulować linkę. Podciągnąłem ją ale chyba aż za dobrze, bo tarczobębny były dość ciepłe...
te podkladki to jak by miseczki,zdaje sie po to,zeby ulozyc szczeke rowno do felki,daja mozliwosc malej regulacji i myslalem sobie ze tego wyciagac nie wolno,jednak sprobowalem i w ten sposob ze jedna zabralem,zrobil sie luz,wiec podciagnalem przy dzwigni ale nie zauwazylem poprawy. Zalozylem ja z powrotem i mowie ide napisze zapytam bo moze robie jakis...
zerknołem w książke obsługi golfa i tam nic nie pisze żeby rozpieracz sie dało wyregulowac . Jest napisane że jest rozpierak samoczynej regulacji luzu szczęk.
Po pierwsze wyczyść te piasty. Na zdjęciach nie widać stanu linek, a jedynie to, że obie cofają sie do końca. Widać to po tym, że ramie hamulca recznego opiera sie o szczęke na ograniczniku. Teraz zakładaj bębny i przez otwór na śrube koła reguluj szczętki tak zeby staneły bębny. Potem lekko cofnij. Czy linki są sprawne przekonasz się jak na zdjętych...
Zacznij od tego że popuść tą regulację na zero. Zdejmnij tylne bębny i zobacz co zostało ze szczęk hamulcowych... Następnie wstępnie wyreguluj odstęp szczęk od bębnów aby bęben (bez "rantu" )luźno wchodził. Poskładaj wszystko tzn bęben i dokręć łożysko (uwaga na "jednorazową" tulejkę dystansową pomiędzy piasta a łożyskiem). Wtedy przez otwór po śrubie...
Źle to wszystko poustawiałeś i dlatego.Zasada jest taka że podczas regulacji luzu między bębnem a szczękami dźwignia od ręcznego ma być cofnięta do końca .Nie chodzi tu o luzowanie linek ileś tam tylko do tego stopnia aż ta dźwignia cofnie się do pozycji wyjściowej.Bo gdy jest trochę naciągnięta to zmniejsza się skok ręcznego a poza tym szczęki są rozszerzone...
Regulacja jest pod samochodem, ale radzę zajrzeć głębiej to znaczy zdejm bębny i zobacz na mechanizm rozpieraczy i stan szczęk.
Regulatory luzu szczęk ruszałeś?
Zapomniałem napisać, że chodzi mi obrobione/zapieczone nakrętki. Optymalne byłoby coś w rodzaju małego klucza szwedzkiego z równoległymi szczękami v-kształtnymi, których ramiona byłyby nachylone pod kątem 120 lub 60 stopni (by objąć boki sześciokątnej nakrętki), a regulacja śrubą pozwalałaby zachować równoległość do siebie szczęk; ewentualnie patent...
Autor chce wiercic w poprzek walka na tokarce, wiec musi jakos go umocowac do wrzeciona lub do glowicy ( wtedy wiertlo ma byc we wrzecionie ). Z tego powodu powyzsze rady nie beda skuteczne. Tak się stosuje w produkcji tarcza mocująca na wrzecionie w miejscu uchwytu tokarskiego lub umocowana szczękani istniejącego uchwytu tokarskiego, wyjście kolejne...
Jak masz z tyłu bębny to wymień szczęki i przetocz bębny.Minimum to ich regulacja ale na pewno jak nie były nigdy ściągane to będzie tam smutno po ich zdjęciu. Będzie spory rant.I zapieczone samoregulatory.
Nie wiem czy w tym ciągniku ale jest regulacja luzu na szczękach. Jak to nie było zrobione to braknie rozparcia żeby szczęki oparły się na bębnie. Zwykle otwór na śrubokręt.
Pewnie standard czyl dźwigienka ręcznego na szczęce zardzewiała i trzyma.
Przegląd w ASO kosztuje min. 600 zł i w ramach tego wymienią Ci tylko olej i filtry. Sama wymiana oleju + filtry to jakieś 250 zł. Za szczęki też będzie 150-200 zł (same szczęki to ok 60-80 zł), do tego regulacja ręcznego (jeśli tylko regulacja) z 50 zł. Wydaje mi się, że 500 zł to dobra cena, ale ważniejsze byłoby dla mnie żeby usługa była wykonana...
Po pierwsze; popuść linkę , wyreguluj samoregulatorem odstęp szczęk od bębna ,a na końcu reguluj linką i ręczny będzie działał.
Kiedyś walczyłem z podobnym problemem w Ducato 3. Żadna regulacja nie pomogła po prostu konstrukcja szczęk zaciskała jedną szczękę kosztem drugiej. Gdy szczęki się zużyją problem powinien zniknąć ale to tylko teoria
Zakładam, że wszystko jest zrobione poprawnie, tj. wymiana hamulców, odtłuszczenie elementów przed montażem, wstępna regulacja szczęk (luz między szczęką, a bębnem 0,5 mm), odpowietrzanie itd. Czy pali się kontrolka niesprawności ABS ? Czy byłeś na urządzeniu rolkowym do badania hamulców (stacja diagnostyczna) ? Jeżeli nie to poszukaj diagnoste który...
W tym modelu auta ( 1998 -2000) Przednie hamulce są tarczowe ( zaciski są sygnowane napisem RENAULT-prawdopodobnie od Laguny).Przednie hamulce bębnowe były stosowane w modelach FSD Lublin1, z samoczynną regulacja luzu szczęk. Nie prawda, w lublinie2 z przodu były stosowane hamulce zarówno tarczowe jak i bębnowe.
Georgesgr: wracając do regulacji ręcznego- u mnie występuje ona tylko na samoregulatorach, za wajhą nic nie ma... Rozkręciłem całą konsole, ukazały mi się tylko 4x śruby 13, które trzymają cały mechanizm do podwozia. Po zdjęciu kół i regulacji szczęk, ręczny chodzi jak należy. Jeśli chodzi o obroty...byłem dziś na lepszym kompie i wypluło błędy: nieprawidłowe...
Sprzęgło działa na zasadzie siły odśrodkowej. Czyli gdy wzrastają obroty wału szczęki trzymane przez spreżyny się rozchylają i zabierają zewnętrznu dzwon. Wpływ na moment ruszenia ma więc wyłącznie siła sprężyn. Uszkodzenie , zerwanie sprężyny powoduje ruszanie przy małych obrotach silnika.Regulacja wszędzie piszą iż to sprzęgło reguluje się śrubą w...
Witam, suzuki Jimny 2010r, wersja z ABS bez żadnych korektorów hamowania kół tylnych, nowe szczęki (2 komplet) bębny trzymały wymiar ale tokarz je delikatnie przetoczył bo były lekkie rysy, nowe cylinderki i przewody od trójnika na wysokości prawego przedniego koła, regulacja na "przycierkę" szczęk, na rolka przód ponad 200kg, tył ledwo 80kg, ręczny...
Przede wszystkim pozbywasz się rantu (kant we wewnętrznej stronie roboczej bębna) i regulujesz samoregulatorami. Na linkach kasuje się tylko luz pancerza a nie reguluje "ręczny". Podkręcasz samoregulatory do tego czasu, aż bęben będzie wchodził z delikatnym oporem (bardzo delikatnym), następnie wszystko montujesz spowrotem i gotowe - bez dodatkowych...
Masz zużyty bęben i nowa szczęka ma inny promień łuku jak bęben. W efekcie szczęka nie przylega do bębna na całej długości a tylko na niewielkim kawałku.
Tak jak pisze Rubens. Lepszego cuda nie ma na świecie. Mój ma jeszcze małe pokrętło do regulacji siły ścisku szczęk. Ściąga izolację z grubych, przewodów, a także z najcieńszych lic. Idealne. Polubisz ściąganie izolacji. Wart jest nawet większych pieniędzy. Pozdrawiam
Być może przekroczone zużycie bębna. W tym przypadku boczna część okładziny hamulcowej ociera (zapewne mocno) o zużytą część bębna. Ponieważ bębna w tym miejscu nie wolno wytaczać ewentualnie pozostaje usunięcie krawędzi okładziny. Ale generalnie i prawidłowo wymiana bębna. Jeżeli zużycie/próg duże ciężko będzie zadziałać regulacją luzu. Niewielką możliwość...
Witam, musisz tak przestawic zębatki, aby wspornik od ręcznego rozsuwajacy szczęki nie miał luzu i rozsunął troche szczęki. Jak zrobisz to przy zdjetym bebnie to ostroznie z regulacją, bo nie załozysz bębna. Najlepiej zrobic to przez dziurke od sruby po wcześniejszym wyczajeniu o co chodzi. Pozostałe sprężynki wymieniłem, gdyz moje juz były słabe a...
A wiecie może dokładnie jak się wymienia szczęki w hamulcu postojowym? Chodzi mi o te sprężynki, jak to wszystko ogarnąć. Przez przypadek zostało przejechane na zaciągniętym hamulcu i zdarło szczęki :)
Jeśli szczęki i ksztaltki są zgodne, to "fałda" między producentami może się różnić. Przy tańszym producencie też mogą się różnić miedzy takimi samymi. Pozostaje też kwestia regulacji zaciskarki srubą po prawej stronie. Ja u siebie nigdy tego nie robilem. W ręcznej co jakiś czas smaruje tuleje by lekko chodziła.
To nie jest sama grzałka - nawet mobilna tylko, tylko ręczny przyrząd chwytający z podgrzewanymi szczękami. Po co ci jeszcze do tego regulacja z wyświetlaczem - wystarczy sama stabilizacja temperatury (60C-70C) Można do tego wykorzystać gotową lutownicę z termoregulatorem na 24V i tylko dorobić ruchome szczęki. (np. lutownica "ELWIK")
Jakby na to nie patrzyć rzacz sprowadza sie do pomiaru momentu hamowania - jak to zrobić najlepiej i najtaniej to jest problem. Jeżeli zachowa się osiowość układu to pomiar ugięć też jest rozwiązaniem. Kiedyś stosowano hamulec cierny montowany na wale silnika i przez regulację siły zacisku szczęk, znane współczynniki tarcia obliczano moment hamowania....
Witaj. Napisz, jak zaciągasz ręczny aż koła zablokują to rączka jest wysoko czy nisko? Czasami samo regulatory w bębnach rdzewieją i nie podstawiają się w wyniku ścierania szczęk.
Pod jaką skrzynią biegów jest w tym Fordzie regulacja linki ręcznego? Przecież on ma napęd na przód kolego! Proponuje w pierwszej kolejności zdjąć bebny hamulcowe i zobaczyć w jakim stanie są okładziny szczęk oraz bębny. I dopiero po tym wziąść się za regulacje linki. Pozdrawiam!
Jest parę „być może” . Źle zmontowane szczęki , regulator , który nie pracuje , jak wspomniałem zła regulacja ręcznego . Nie będę uczył mechanika jak to się robi , bo to powinien wiedzieć , ale nowy komplet można zamontować po wstępnej regulacji regulatora / brak rantu / i powinien bęben wejść z delikatnym oporem . Sprawdzić działanie regulatora...
dajcie jakieś przykłady podobnych, lepszych sprzętów które znacie/używacie. Z zaznaczeniem, że każdy może mieć swoje ulubione (takie, którymi najlepiej mu się pracuje): https://obrazki.elektroda.pl/4228059300_... Ściągacz izolacji do przewodów. Trzeba się do niego przyzwyczaić. Jak już sie opanuje zasadę, to nie ma lepszego. Zalety:...
Nie ma co gdybać. Wymień bębny na nowe, bo te stare już pewnie dawno przekroczyły granicę wymiaru, nowe szczęki i pewnie nowe cylinderki, bo znając życie, za parę kilometrów pocieknie jeden, albo dwa. Zluzować linki na MAX, po zmontowaniu przejechać się kawałek przód, tył i hamulec do oporu. Wstępnie ustawić „ręczny”, końcowej regulacji...
Witam, jako 7,1 7,2 możesz zastosować przekaźnik czasowy z płynną regulacją czasu, co do sterowania to doradzałbym zastosować wyłącznik który będzie uruchomiony po zaciśnięciu szczęk zgrzewarki z odpowiednią siłą. Fabryczne zgrzewarki mają regulację tej siły poprzez zmianę napięcia sprężyny umieszczonej pomiędzy dźwignią dociskową a szczęką ruchomą,...
Punto 2 1.2 rok 2001 Jak wyregulować hamulec reczny.Próbowałem naciągnąć linki za dzwignią recznego ale niewiele to dało. W sieci można znaleźć poradniki z regulacją podkręcaniem zębatki aby się szczęki maksymalnie rozszerzyły i przylegały do bębna z tym że ja nie mam takiej regulacji. Mam takie ustrojstwo jak na poniższych zdjeciach. Czym to się reguluje...
Zależy od tego czy masz bębny czy tarcze hamulcowe. Jeśli tarcze jest znacznie łatwiej, demontujesz koło naciągasz lub tniesz linkę jeśli całkiem zatarta i wymienach. Jeśli bęben demontujesz bęben - musisz mieć kluczy 32lub36 12-kątny i dużo siły. Potem demontujesz szczęki i wypinasz linkę. W aucie demontujesz tylną popielniczkę i wykręcasz śruby regulacji...
Lepiej zdjęcie szczęk po zdjęciu bębnów.
Szkoła, praktyka, Syrena: nauczyciel kazał odpowietrzyć hamulce (koledzy wcześniej wszystko wymieniali, na to zabrakło już czasu). To pompujemy, jak w każdym, dolewamy płynu, bo ubywa - normalne, ale... Odpowietrzone ładnie, szczęśliwi jak prosiaki w błocie leżymy na oknie, a ze zbiorniczka zaczyna wywalać płyn...WTF?! Nikt nam nie powiedział, że to...
Witam Dlaczego po zwolnieniu hamulca nożnego szczęki kół tylnych nie wracają do swojego położenia próba odpowietrzania nic nie dała Nie wiem jaka jest konstrukcja hamulców bębnowych w dzisiejszych samochodach, w starszych samochodach za luz między bębnem a szczęką odpowiedzialny było urządzenie zwane samoregulatorem. W dzisiejszych rozwiązaniach też...
Czy ręczny działa? Czy wyregulowałeś szczęki po ich zamontowaniu. Hamulce mają regulację. Ja zawsze zakładam bęben tak aby niemalże ocierał o szczęki przy zakładaniu. Wtedy wiem że jak się rozszerzą to hamulec zadziała.
Imadło mocujące alternator jest zamontowane do stołu i teraz dopiero na pryzmę /gniazdo/ tego imadła nakładany jest alternator. Głębokość tego gniazda mamy możliwość regulacji przy pomocy dosuwania lub odsuwania szczęk od siebie. Alternator w to gniazdo wciskany jest opasującym go łańcuchem, który jest ściągany w kierunku jednej szczęki sprężyną. Pozostaje...
Proponuję kontynuację wątku wydajności pompy. Spróbuj zrobić taki eksperyment. Hamulce od Garbusa, o ile dobrze pamiętam, mają chyba ręczną regulację luzu między szczękami a bębnem. Skasuj ten luz na zero i wtedy naciśnij pedał hamulca. Jeżeli będzie on "twardy" to znaczy, że pompa ma za mały wydatek na pracę przy większych wartościach tego luzu i należy...
Najpierw zapytam:-) Sprawdzałeś na przykład na piachu czy hamują z tyłu dwa koła równo czy jedno bardziej a drugie mniej? Spotkałem się w swoim nieszczęsnym uniaku z tym,że w środku bębna był dziwnie uszkodzony cylinderek który przy delikatnym naciśnięciu pedału hamulca tak mocno rozpierał szczęki,że koło się po prostu blokowało. Sprawdź również czy...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic29... 07 Maj 2005 08:36 Re: Pomiar prędkości obrotowej i momentu obrotowego frohme: jakby na to nie patrzyć rzacz sprowadza sie do pomiaru momentu hamowania - jak to zrobić najlepiej i najtaniej to jest problem. Jeżeli zachowa się osiowość układu to pomiar ugięć też jest rozwiązaniem. Kiedyś stosowano hamulec...
Rurka w środku ma coś na zasadzie zaworka puszcza tylko w jedna stronę nie wiem czy to dobrze czy źle Tak powinno być. Jest zaworek zwrotny zabezpieczający membranę serwa przed strzałem w kolektorze. Sprawdzić układ hamulcowy od początku i to od tyłu. Regulacja luzu na szczękach i następnie regulacja ręcznego. Również do sprawdzenia regulator siły...
Jeśli rysunek jest adekwatny do rzeczywistości to element nr . 3 przed montażem bębna popchnij śrubokrętem max w górę sprężyna się napnie i szczęki się zejdą czyli mechanizm regulacji luzu się wyłączy po założeniu bębna zaciągniesz kilka razy ręczny i luz się skasuje.
Mój ojciec ma przyczepę o DMC 1300kg (TEC Tour 450) i ciągnie ją Octavią IIFL 1.9TDI-PD 105KM. Z uwagi na spory tylny nawis wersji kombi konieczne było utwardzenie tylnego zawieszenia (sedany i poprzednie generacje tego problemu nie miały) ale z 3 osobami i bagażem auto daje sobie radę. Nie ma więc co szaleć z mocą, bo dozwolona Vmax to i tak 80km/h....
Podjechałem do kolegi. Zadzwonił - od wielu lat - muzyk weselny, śpiewający i gitara. Słuch ma jak diabli. I na jego kolumnach (sam w warsztacie nie mam niczego porządnego - brak miejsca) pierwsze co sprawdziłem na ucho to szumy na PHONO i "brum" przy podłączonym ale nie uruchomionym gramofonie. Szczęka mi opadła - mało co było słychać, na prawdę -...
Warto jednak ściągnąć bębny, są Żuka a Rak 7A ma swoje lata. Jak się da przetoczyć to to dobrze, można do określonej średnicy, jak zużyte na złom i nowe. Za przetoczenie kompletu 50 zeta. Szczęki nowe lub są takie co można nabić nowe okładziny. Regulacja luzu do ręcznego jest upierd... Jak kolega nie będzie mógł sobie z tym poradzić wyjaśnię po kolei...
Pomierz miernikiem czy sygnał nie jest załączany, sterowaniem manetką Właśnie jest tylko z tej manetki, tam gdzie mogę się dostać, jest sterowanie góra-dół, regulacja położenia łyżki, to wszystko działa, a problem jest w tym, że w tej manetce jest wmontowany taki włącznik [coś na podobę jak włącznik podnoszenia szyb], który steruje zamykaniem tej szczęki...
(at)mixerios - siła jest zależna tylko od ręki która ściska :) tarczka wyznacza punkt kiedy zapadka puszcza - oczywiście im dalej trzeba docisnąć tym mocniej to trzeba zrobić. Ona nigdy się łatwo nie rusza, naoliwienie może pomóc. Czasem też szczęki przestają się schodzić, ale to już kwestia modelu i zużycia.
Na zdjęciach 1 i 2 widać, że dźwignia hamulca ręcznego jest w pozycji zaciągnięcia tegoż. Trzeba zacząć od poluzowania regulacji na linkach, aby dźwignie wróciły do pozycji spoczynkowej, jak nie będą chciały wrócić samoczynnie to albo jest skorodowana, zapieczona linka (do wymiany), albo zablokowana dźwignia na szczęce, trzeba rozebrać i wyczyścić....
Napisałeś że wymieniłeś klocki i bębny a tarcze i szczeki ?? Mój ojciec kiedyś podobny problem w cc. Auto słabo hamowało, gdy zaciągało sie ręczny o 2 ząbki hamowanie się poprawiało. Rozwiązanie jest bardzo proste wymiana bębnów i szczęk najlepiej na oryginalne i prawidłowa regulacja naciągu linki od ręcznego. Po tym zabiegu cc hamuje jak należny.
Żeby oczyścić bębny z powierzchniowej korozji. A ja kiedyś miałem problem z lewym kołem (hamowało połowę tego co potrzeba) zmieniałem bęben, szczęki linkę i nic, pomogła dopiero zmiana samochodu :D , kupiłem drugie inne auto i problem się powtórzył ale w drugim kole :D, no cóż taki traf i raczej już nie kupię auta co ma bębny z tyłu, niema jak tarcze...
po zdemontowaniu obudowy "tunelu", klucz chyba 10-tka. Nie trzeba demontować tunelu, wystarczy wyjąć wnękę (coś a-la popielniczka na jego końcu i regulacja jest widoczna. Długości linek nie reguluje się osobno, tylko obie jednocześnie, jeśli problem jest w różnicy długości to na pewno któraś część układu jest do sprawdzenia/konserwacji/regulacji, może...
Jest regulacja ale np. naciągam linkę, że już zaczyna koło blokować a hamulce słabiutkie (szczęki dobre, bęben gładki) i tak jest w 80 % przypadków (nawet nowych) i nie poprawia się z przebiegiem o zablokowaniu koła nie ma mowy co mam wyregulować?
W 400 tysięcy w Tico bez poważnych napraw nie uwierzę - to nie W124 Very Happy W cenie do 3 tysięcy jest ogromny wybór , ja doradziłbym np. Clio , Golf , Citroen AX . Jeżeli poważnymi naprawami nazywasz regulację zaworów, wymianę szczęk, klocków,cylinderków, płynów eksploatacyjnych, ze 2 razy wahaczy, obsadek stabilizatora kilka razy, 8x paska rozrządu,...
samochód to vectra A 93r z ABS -em. Dziś wymieniałem w niej cylinderki hamulcowe przy tylnych kołach bo ze starych sączył się płyn hamulcowy. W tej chwili pedał spada do połowy wysokości i dopiero jak wcisne go jeszcze z 2 razy to dopiero robi się wysoki. Mam jeszcze jeden problem strasznie wysoki jest ręczny - dodam że skręciłem rozpieraki maksymalnie...
Ja mam taki jak na foto i ściągam LGY i YDYp i świetnie robi robotę W czym tkwi tajemnica sukcesu? Przecież zasada działania jest prosta. Lewa część zębatymi szczękami łapie za izolację, prawa nożykiem lekko nacina i ciągnie izolację, która powinna się rozerwać dookoła i zsunąć z żył. Moje próby częściej kończyły się porażką - nożyk ciągnął izolację,...
Witam serdecznie. Czy regulował już ktoś to w takim aucie?. Jeśli tak proszę o podpowiedzi. Dzięki serdeczne. Pozdrowienia Michał.
Regulacji podstawienia szczek si eprzyjrzyj. Pewnie cos z samoregulatorami sie stalo, moze sie przypiekly. Zobasz jak bedzie gdy posdstawisz recznie troszeczke szczeki. Jak masz ABS to wyciagnij mu bezpiecznik rozpedz sie do powiedzmy 30-40 km/h i pedal w podloge. Jezeli sie poprawi to na asfalcie na pewno powinno zblokowac kola. Ja w ten sposob zawsze...
Silnik przy zadanym prądzie np. 5A ma być wyłączony. Dokładnie chodzi oto: 1. Szczęki rozwarte, robot w pozycji A - chwyć pudełko a). Silnik zaczyna pracować rozpoczęcie pracy chwytaka b). Chwytak ściska pudełko z zadaną siłą (prąd - regulacja np. 3-7A) c). Chwytak osiągnął zadaną siłę - wyłącza silnik 2. Szczęki zwarte - robot rozpoczyna jazdę (z pudełkiem)...
Do przesuwu siłownik jako napęd, elektryczny (raczej nie pneumatyczny, sprężone powietrze, zawory, rozdzielacze) możliwość regulacji skoku krańcówkami. Uchwyt dla pręta to pryzmatyczna szczęka dzielona, na zawiasie, otwierana zamykana elektromagnesem. Przesuw góra/dół- śruby trapezowe gotowe walcowane do kupienia z nakrętkami, śruba połączona przez...
https://obrazki.elektroda.pl/5243883100_... Dziś prezentuję małe i tanie ściski modelarskie zakupione w jednym z hipermarketów a dokładnie w Tesco. Zestaw zapakowany prezentuje się następująco. https://obrazki.elektroda.pl/3637839900_... Na początek dwa największe ściski z zestawu. Wyglądają jak małe ściski stolarskie,...
Nawiązując do tematu, po latach doświadczenia mogę z czystym sumieniem polecić sciagacz phoenix contact wirefox 6 sc (do przewodów do 6mm kw). Setki ściąganych przewodów dziennie o różnych przekrojach i brak znaków zużycia, funkcja cięcia. Trzeba tylko pamiętać o regulacji w przypadku zarabiania grubszych przewodów, inaczej mogą ulec uszkodzeniu szczęki,...
Ale jak zdobędę samo-regulatory biorę się za wymianę Przed przystąpieniem do wymiany/regulacji, popuść tak linkę, aby ramie (to przy szczęce co linkę na nie zakładasz) było cofnięte max. do tyłu. Następnie składasz wszystko i po złożeniu kilkakrotnie wciskasz pedał hamulca (nożnego). Jeśli będziesz słyszał klikanie w bębnach, to będzie oznaczało, że...
stwierdził ze pedał hamulca wchodzi zbyt głęboko.hamować, hamuje. tyl już po wstępn jak dla mnie ok. nie jest to możne żyleta ale awaryjnie zatrzymuje się jak powinien ...tyl już po wstępnym czyszczeniu i regulacji ale dalej cos nie tak bo na zimnym bębnie blokuje prawe kolo ale jak już się rozgrzeje to wszystko ok.... ...Teraz mam tylko zapowietrzone...
roztaczanie bębnów to działanie wbrew logice bo większa średnica to mniejsza siła hamowania. Nie. Większa średnica to większa siła hamowania. Inaczej w corsie siedziały by tarcze wielkości koła a w trzystukonnym bolidzie wielkości kapsla. Bęben hamulcowy ma swój promień, do niego dopasowany jest profil szczęki. Roztaczając bęben a zostawiając fabryczny...
Luźne szczęki ale nie z winy złej regulacji, ale na kołkach ustalających. Co do stukania to nie jest to cały czas lecz jadąc po nierównościach co 5-8 wykonanych ugięć amortyzatora raz stuknie.A w kombiaku ciężej się dobrać bo trzeba drzeć tapicerkę i plastiki bagażnika.
Po pierwsze - serdeczne podziękowania dla Kolegi (at)lisek64 którego pomoc była nieoceniona w odtwarzaniu stanu pierwotnego maszyny. https://obrazki.elektroda.pl/6635353000_... Sprężyna nr 49 (532430245) jest dostępna w handlu i kosztuje kilkanaście złotych. Sprężyna nr 22 (532428076) jest wycofana. Jednak może być z powodzeniem zastąpiona...
Im dłużej czytam ten wątek, tym bardziej opada mi szczęka... lordac - czy Ty zawsze rozwiązujesz problemy od ....... odwrotnej strony? Podałem Ci, jak można zrealizować regulację wzmocnienia na wzmacniaczu operacyjnym ale widzę, że masz problem z dość podstawowymi sprawami a mi się naprawdę nie chce rysować. Zrozum: powszechnie nie stosuje się regulacji...
No właśnie jest tu jakiś dziwny temat. tak jak pisałem mój wóz to 5D (97r do 2001r) i szczęki są na stałe z dźwignią do linki ręcznego - czyli 203mm. W katalogu, do tego modelu, występują szczęki bez dźwigni i z rurkowym rozpierakiem do regulacji luzu - czyli model do 97r i bębny 200mm. Tak to jest, gdy nie sprawdza się z tym co ma się w realu... Nie...
Oba ciągniki prawie takie same poza kilkoma dosłownie detalami technicznymi. 4011 ma słabszy silnik (choć dziś po remontach już to raczej silnik 60-ki), inna pompa oleju i filtr oleju inny układ kierowniczy, wspornik osi przedniej, hamulce na jedną pompkę, inna konstrukcja wałka wom,pompa hydrauliczna, inne przełożenie zwolnic, dodatkowe łożysko w podstawie...
Odkrecic kolo ,poluzowac linke hamulca recznego (regulacja przy dzwigni recznego) ,odkrecic srube centralna i zdjac beben hamulcowy. Nastepnie odpiac wszystkie sprezynki ,zabezpieczenia i linke i wyjac szczeki. Zalozyc w odwrotnej kolejnosci i wyregulowac odleglosc szczek od bebna rozkrecajac lub skrecajac srube regulacyjna pomiedzy szczekami. Szczeki...
Witam. W zeszła sobotę zrobiłem wymianę piast z tyłu strona lewa i prawa. Patrząc od tyłu samochodu zająłem się prawa stroną i tam był defekt a mianowicie https://obrazki.elektroda.pl/6745779900_... O to co mechanik zrobił. Nie byłem u niego z reklamacją. Tak dla potomnych. W moim przypadku nie było w bębnach dziury przez którą można...
Zależy jak jest zbudowane takie imadło. Ale najczęściej jest brak jakichkolwiek "regulacji" i porada kolegi z poprzedniego postu wydaje się sensowna. Pooglądaj i sprawdź czy cokolwiek da się rozebrać. Może Ci się uda stwierdzić, co najbardziej obciera: śruba, prowadnice, itd.
regulacja szczęk hamulcowych regulacja szczęk hamulcowy zaciskarka szczęk
kondensator bypass panel sterować nawiew mercedes centralny zamek sygnalizacja
sterowanie klapą gaszącą sterowanie klapą gaszącą
Tuya Smart Switch Slow Response: Causes & Fixes MOSFET w wkrętarce Graphite 18V 58G118 - identyfikacja