Jeżeli jest dobrze odpowietrzony , a objawy masz takie jak piszesz , to znaczy , że nie działają samoregulatory szczęk w tylnych bębnach . Szczęki składają się do oporu wciskając tłoczki cylinderka do końca . Jeden ruch pedału hamulca jest za mało żeby szczęki dotknęły bębna , zbyt mała wydajność pompy , więc po kilku razach masz hamulce .
Jaki jest producent tych części? Żebym wiedział czego nie kupować. Teraz wyobraź sobie co będzie jak się linka ręcznego zerwie.
Na rozpieraku powinna być sprężynowa blaszka opierająca się o ząbkowane kółeczko. Często pęka kawałek i brak blokady uniemożliwia samoregulację. Rozpieraki są prawe i lewe.
Wielu "mechaników" montując przy Seicento szczęki "zapomina" aby przesunąć przed montażem samoregulatory szczęk (czerwona strzałka) i montuje bęben, można powiedzieć, "na chama" go wciskając, wbijająć lub używając innych "brutalnych" metod, "bo bęben nie chce wejść na szczęki, pewno są niewymiarowe, ale to się dotrze". A wystarczy przed montażem szczęk...
Lucas -67919020 nie wiem który to, ale drugi będzie w pobliżu tego numeru.
Witam, czy może mi ktoś powiedzieć na jakiej zasadzie działają samoregulatory szczęk w oplu vectra a, na jakiej zasadzie rozpychają i jak je prawidłowo zamontować żeby wszystko działało sprawnie??? Może ktoś ma jakiś schemat montażu??
Jak powinny być założone samoregulatory szczęk hamulcowych w tylnych kołach? Czy powinny być w obydwu kołach w takim samym kierunku?
Samoregulatory skręcone na minimum żeby wszedł bęben - mimo to z oporem wszedł na lewe.. Tutaj masz problem, porówanj prawe do lewego czy jednak czegoś nie przeoczyłeś przy montażu bo zakładam że prawe koło nie ma skręconego samoregulatora na minimum tylko weszło z zapasem na nim? Jak weszło na ciasno na tej lewej stronie i samoregulator/szczęki były...
Po pierwsze; popuść linkę , wyreguluj samoregulatorem odstęp szczęk od bębna ,a na końcu reguluj linką i ręczny będzie działał.
Witam Opcje sa dwie tzn. albo szwankuje korektor hamowania albo samoregulatory szczęk coś nie tak działają. Oczywiście rozumiem, że odpowietrzyłeś tył?
Sprawdź jeszcze czy samoregulatory szczęk w tym blokującym sie kole działąją prawidłowo.
Witam czy orientuje się ktoś od jakich jeszcze samochodów mogą pasować samoregulatory szczęk. Chodzi mi dokładnie o zapadkę która kręci pokrętłem.
Autem już jakiś czas jeżdżę, nie ściąga go przy hamowaniu, koło się nie grzeje, więc zakładam, że dobrze to poskładałem i samoregulator działa prawidło.
Musisz tak wyregulować samoregulatory szczęk tylnych po założeniu bębnów by obracały się z lekkim oporem wtedy wyreguluj linke.Pedał hamulca będzie wysoki i hamulce powinny być skuteczne, chyba że są uszkodzone korektory siły hamowania
Samoregulatory złóż na każdej ze szczęk najbliżej okładziny (otwór jest podłużny, pozwala na przesuwanie); nie próbuj tylko czymś smarować "aby lepiej chodziło". I jeszcze jedno, przy cofaniu tłoczków uważaj by płyn w zbiorniczku się nie przelał: jako dobry kierowca, Kolega z pewnością regularnie ten płyn uzupełniał, a jak cofa się szczęki - płynu "przybywa"!...
Z tyłu są samoregulatory. Wymagana jest tylko wstępna regulacja po wymianie linki lub szczęk hamulcowych...
Ustawić odpowiednio samoregulatory na szczękach tak żeby luz między bębnem a szczęką był możliwie najmniejszy a bęben swobodnie się kręcił,skasować luz na linkach przy dźwigni ręcznego i gotowe
O ile dobrz pamiętam są tam regulatory lub jeden/ ciśnienia na tylną oś. Jak nie działa, to będą blokowały. To raz. Dwa to uszkodzone samoregulatory tylnych szczęk.
Wstaw zdjęcie twojego układu a nie czyjeś bo nie ma opcji żeby samoregulator mógł po poprawnym włożeniu rozszerzyć szczęki - albo sam samoregulator jest wyrobiony albo (bardziej to pasuje) że zakładasz bębny i wchodzą z za dużym luzem (choć to to nie powinno powodować problemów z grzaniem się ale ze słabym hamowaniem) a powinny na ciasno - sprawdź wieć...
Jeżeli pedał jest niski ale twardy - radzę sprawdzić samoregulatory luzu szczęk hamulcowych. Luz jest za duży, gdy bolce na których siedzą są wypracowane albo same samoregulatory maja otwór o zbyt dużej średnicy - przy zamiennikach jest to możliwe. Ekstremalna sytuacja to mocno przegrzane hamulce (np jazda na ręcznym), które spowodowały częściowe rozhartowanie...
http://obrazki.elektroda.pl/2184918700_1... Na zdjęciu jest klin samoregulatora szczęk. W górę ruszając nim luzujesz szczęki. W dół kasujesz luz. Lecz to jest samoregulator! On sam wyreguluje luz szczęk między bębnem gdy mocno wdusisz pedał hamulca. To się po wymianie szczęk ustawi samo.
Widziałeś jak wyglądają te hamulce bębnowe i jaka jest ich zasada działania? Jeżeli masz odpowietrzone przwidłowo, to rozbierz je /zdejmij bęben/, ogarnij na jakiej zasadzie działają i będziesz wiedział dlaczego pedał "wpada. Od rzau Ci podpowiem- samoregulatory zablokowane i szczęki mają "za daleko" do bębna. Dlatego musisz dwa razy "sztachnąć". Ale...
Oczywiście żeby wymienic szczęki musiałem rozkręcic samoregulatory,myśle,ze przyczyną braku ręcznego jest kwestia ustawienia ich ale nie wiem jak je ustawic,ja tak ustawiłem samoregulatory że swobodnie bęben sie obracał,nożny hamulec jest świetny.Proszę napiszcie dokładnie jak się te samoregulatory ustawia aby był ręczny. To w takim razie masz luz...
Zwykle w tarczy jest dodatkowy otwór zaślepiony gumową zaślepką. Służy do regulacji luzu na szczękach. To tam nie ma samoregulatorów ? Ależ prymityw, normalnie jak w Żuku, też "podstawiało" się szczęki. Widziałeś kiedyś i20 ? Ten otwór służy do maksymalnego zbliżenia szczęk aby ominąć powstający rant w bębnie, w łatwego demontażu bębna. Mam nadzieję...
Kolego krisi3 , ostatnim postem sam sobie odpowiedziałeś. Nie, to nie wina sprężyny tylko ustawienia samoregulatorów na szczęce. Przed założeniem szczęk hamulcowych samoregulatory powinny być ustawione w owalnych otworach jak najbliżej okładziny ciernej, wtedy po założeniu ich na miejsce bęben bez żadnych problemów wejdzie. Chyba, że okładziny na szczękach...
W sumie to samoregulatory powinno się wymienić razem ze szczękami, bo one w fiatach do najmocniejszych nie należą. Nie rozumiem, przecież samoregulatory są zamontowane na szczękach hamulcowych, nie spotkałem szczęk bez nich...
Między szczęką a rozpórką szczęk jest klin- samoregulator połączony z pionową sprężynką. Spróbuj nawisnąć hamulec, żeby regulator dostał luzu i przez otwór po wykręconej śrubie od koła delikatnie go unieść do góry, np. jakimś cienkim sztywnym drutem.
A moim zdaniem, albo bębny tak zajechane, albo samoregulatory na szczękach nie trzymają.
W tym aucie samoregulatorem jest klin wciągany małą sprężynką pomiędzy rozpieracz i szczękę współbieżną, jak go ktoś odwrotnie zamontował, to opiera się "cyckiem" o szczękę i nie działa Ps. Ostatnio miałem jazdy z linkami Kager-a z Foty, w focusie i peugeocie 306, wszystko niby ok, tyle,że krótsze od oryginalnych o jakieś 2cm http://obrazki.elektroda.net/66_12539150...
Czy jest różnica, gdy naciskasz powoli, czy gwałtownie? Jeżeli nie pompa lub złe odpowietrzenie, wygląda na złą pracę samoregulatorów szczęk tylnych.
Żeby oczyścić bębny z powierzchniowej korozji. A ja kiedyś miałem problem z lewym kołem (hamowało połowę tego co potrzeba) zmieniałem bęben, szczęki linkę i nic, pomogła dopiero zmiana samochodu :D , kupiłem drugie inne auto i problem się powtórzył ale w drugim kole :D, no cóż taki traf i raczej już nie kupię auta co ma bębny z tyłu, niema jak tarcze...
Zawsze części możesz samemu znaleźć np na alegro będzie duuuzo taniej Przypuszczam że potrzebujesz 1L płyn hamulcowy 4x przewody elastyczne 2x cylinderek tył Tarcze klocki przód (ATE , mintex) Tył weryfikacja Bębny, szczęki, sprężyny, samoregulatory etc. Przypuszczam że lepiej jest jechać najpierw na weryfikację co potrzeba Niech zrobią lista wycenia...
kolego linkę popuść na maxa ściągnij bębny i samoregulatorami szczęk wyreguluj tak żeby bęben wszedł ciasno na szczęki i nie może być rantu na bębnach jeśli są to delikatnie szlifierką potraktuj a na końcu linkę wyregulować i po temacie
Chce się nauczyć, więc chce zdiagnozować usterkę i sam to zrobić z filmów na YT. Prawdopodobnie łożysko będzie do wymiany. Ale nawet gdyby nie było do wymiany, to warto jest je wymienić za jedną robotą. No to odkręcasz koło, odkręcasz bęben hamulcowy, zdejmujesz bęben z piasty wraz z łożyskiem, patrzysz, w jakim stanie jest łożysko, oglądasz, w jakim...
Dodam.Też miałem podobny problem w Cieniasie.Wymieniłem pompę na nową i problem nie zniknął a samochód gubił hamulce ponownie.Zacząłem popytywać na tę okoliczność sąsiada który kiedyś pracował w serwisie.Sąsiad wsiadł do samochodu włączył bieg wsteczny i jadąc do tyłu co koń wyskoczy uruchomił pedał hamulców.Hamulce jak na zamówienie super.Sąsiad postawił...
Zaciągnij ręczny i wtedy sprawdź twardość pedału h-ca. Podejżewam samoregulator szczęk tylnego koła . Na zaciągniętym ręcznym pedał twardy- powietrza w układzie brak, samoregulacja do rozruszania.
Nie ma regulacji na szczękach Jest na szczękach samoregulator który trzeba wyregulować wstępnie ręcznie
Odkręcasz tylko śrubkę na krzyżaka, poza tym najlepiej płaskim wkrętakiem musisz cofnąć klin samoregulatora szczęk bo pewnie trzymają bęben poprzez ranty. Klin trzeba zlokalizować przez otwór na śrubę mocującą koło, pomagając sobie świeceniem latarką do wnętrza bębna. Stuknij jeszcze kilka razy młotkiem w bęben (z wyczuciem ale stanowczo) bo być może...
Często jest tak, że samoregulator nie trzyma i górna sprężyna (mocniejsza) ściska szczęki, wystarczy zamienić miejscami sprężyny, słabsza od strony cylinderka, a mocniejsza na dół Problemem mogą być też mocno skorodowane trzpienie na tarczach kotwicznych, te na które nachodzą samoregulatory
Sprawdź samoregulatory w bębnach. Jeżeli są zatarte to nie pracują i nie wybierają luzów pomiędzy szczękami a bębnem. Jeżeli są nie sprawne to efekt jest właśnie taki jakby hamulce były zapowietrzone. Chyba, że jak ktoś składał to po wymianie cylinderka coś źle założył.
Proponuję klocki a również szczęki hamulcowe firmy JURID. Jest to firma niemiecka posiadająca swoją filię we Francji. Polecam do wszystkich samochodów a szczególnie do Sejczento i wszystkich modeli CC. Po kłopotach z brakiem tylnych hamulców w CC mimo zamontowanych polskich szczęk padły w obydwu tylnych kołach samoregulatory na szczękach mimo iż szczęki...
tzn wszystko jest już założone (oprócz szczęk) jest tam 3 sprężyny, samoregulator i te blaszki szczęki same już założyłem teraz tylko ten samoregulator został największa sprężyna idzie na góre, mniejsze na dół i 3 trzyma samoregulator ale jak go założyć?
Może samoregulator nie podstawia się po wciśnięciu pedału.Jak zakręcisz bębnem słychać ocieranie szczęk o bęben?
znalazłem trochę czasu wiec pisze pompę sprawdzałem i jest bardzo ok serwo ok przewody tez w bardzo dobrym stanie. co może dalej być. A jakie masz hamulce z tyłu ? Jeżeli bębnowe to jest możliwość że nie działają Ci samoregulatory i odległość szczęk od bębna jest tak duża że w pompie zaczyna brakować płynu (poniżej stanu minimum) aby dbić je do bębna...
Masz zbyt mało okładziny i samoregulator rozepchał ci szczęki i tak zostały bo jest ich za mało po prostu. Wymień , kosztują pare zł.
Ogólnie wynik jest przeciętny, moim zdaniem niekoniecznie wymaga naprawy. Hamulce z tyłu są słabe, gdyż auto posiada korektor siły hamowania. Siła hamowania jest automatycznie regulowana w funkcji obciążenia tylnej osi. Proszę powtórzyć pomiary dociążając tylną oś. Różnica pomiędzy kołem prawym, a lewym może wynikać z różnego zużycia/ zatłuszczenia...
Witam Jak poluzować i wyczyścić samoregulator szczęk w pandzie z układem ABS. Czy go smarować ?
Witam, dziś wymieniłem szczęki oraz bębny hamulcowe w Fiacie 126p. Po złożeniu wszystkiego i zakręceniu kołem okazało się, że hamulce ciągle trzymają a kołem prawie nie da się obrócić. Samoregulatory przy wymianie ustawiłem jak najbliżej okładzin szczęk, co może być przyczyną?
1Jjak wygląda sytłacja z tyłu - samoregulatory sprawdne?? Szczęki w pożądku?? 2. Po co toczyć tarcze?? Nowa tarcza to koszt 120zł do tego samochodu, a hamulec ważna rzecz. 3. Czy tarcze przetoczone prawidłowo?? 4. Czy po demontażu i montażu piasty i tarcze wylizane do białego?? 5. Czy po zaciągnięciu ręcznego nadal głęboki pedał??
Powodem ścięcia magnesów jest tzw. "podciąganie ręcznego". Jeśli ręczny słabnie, to trzeba zmienić szczęki, a nie podciągać lniką! 1. Odpuścić linkę. 2. Wymienić szczęki. 3. "Podstawić" samoregulatory tak, aby szczęki lekko ocierały o bębny. 4. Teraz dopiero wyregulować ręczny (na 3-4 -tym ząbku powinien zacząć blokować bębny). (Z autopsji...)
Pomiar średnicy bębna i do sprawdzenia samoregulatory.
Jak masz z tyłu bębny to wymień szczęki i przetocz bębny.Minimum to ich regulacja ale na pewno jak nie były nigdy ściągane to będzie tam smutno po ich zdjęciu. Będzie spory rant.I zapieczone samoregulatory.
Z tyłu cały układ hamulcowy jest nowy (bębny, szczęki, samoregulatory, sprężynki, cylinderki oraz pompa hamulcowa) przed wymianą łapał wyżej hamulec nożny. Może coś źle dobrane - pompa, albo cylinderki - inne średnice.
Wstaw zdjęcie jak to wygląda.
Szczęki, cylinderki, samoregulatory, korektor, przewody elastyczne w jakim stanie?
Przy wymianie szczęk, trzeba skręcić samoregulatory, w tikawce niestety trzeba je też dobrze nasmarować i ustawić. Musisz wszystko jeszcze raz rozebrać. A co do klaksonu, to może być spowodowane niesprawnym włącznikiem w kierownicy, urwanym kablem, albo uszkodzonym "titkiem".
Dzięki za odpowiedź. Czyli będę musiał kupić szczęki, samoregulator, sprężynki - zestaw naprawczy, nowy cylinderek i potem odpowietrzyć układ ?
Problem rozwiązany, trzeba było docisnąć klin od samoregulatora (wbić go żeby bardziej rozparł szczęki). Dziękuję wszystkim za odpowiedzi
Trzeba sprawdzić działanie samoregulatora linek znajdującego się pod tylną kanapą, zwolnić go i przeregulować szczęki przez otwór śruby od koła tylnego, później samoregulator się nastawi i tyle - pod warunkiem że nie są zużyte szczęki, tarcze w obrębie bębna i wszystkie ruchome elementy nie są zastane, zardzewiałe.
Sprawdź czy po zdjęciu bębna szczęki hamulcowe są bardzo blisko bębna. Jeśli nie to wina samoregulatorów. Jak szczęki są oddalone od bębna za daleko to kiedy wciskasz pedał hamulca one rozpierają ale nie dosięgają bębna stąd tak duży skok pedału bez wyraźnego efektu hamowania. Samoregulatory jeśli są sprawne utrzymują szczęki w odległości niemalże dotykając...
Popuść linkę wyreguluj szczęki naciąg linkę ,a ręczny na pewno będzie. W jaki sposób ma wyregulować te szczęki? Zdejmij bębny. Zmierz ich średnicę. Zobacz w jakim położeniu jest klin samoregulatora. Możesz to ocenić przez otwor śruby kola. Spręzyna ściągająca klin złożona - klin rozpiera na max i odwrotnie. To na początek.
Witam wszystkich-czy ktoś wie jak zwiększyć efektywność działania pedału hamulca? Hodzi o to, że aby zahamować muszę mocno wdusić pedał hamulca. Czy jest jakiś sposób by hamulec zaczął działać przy mniejszym nacisku pedału? Podejżewam, że masz typową usterkę samoregulatorów w tylnych bębnach. Zrób tak: Na uruchomionym silniku wciśnij hamulec i zaobserwuj...
Po pierwsze wyczyść te piasty. Na zdjęciach nie widać stanu linek, a jedynie to, że obie cofają sie do końca. Widać to po tym, że ramie hamulca recznego opiera sie o szczęke na ograniczniku. Teraz zakładaj bębny i przez otwór na śrube koła reguluj szczętki tak zeby staneły bębny. Potem lekko cofnij. Czy linki są sprawne przekonasz się jak na zdjętych...
Po dokręceniu bębna, wskazane jest opukanie go młotkiem z różnych kierunków. Pozwala to na lepsze ułożenie się szczęk. Jak tam ręczny, odpuszcza? Nie widać, czy samoregulator, czy manualny?
Hamulec z tyłu domaga się serwisu, rozpieraki na szczękach, samoregulatory itp. oczyścić, rozruszać i będzie ok, jak coś zdarte to do wymiany. Można lekko nasmarować ruchome elementy ale lepiej złożyć na sucho bo wtedy nie nałapie brudu.
Sprawdzałeś czy grubość tarcz i wewnętrzna średnica bębnów mieści się w normie (czy tłoczki pracują w swoim właściwym zakresie)? W tylnych hamulcach często jest problem z samoregulatorem luzu szczęk. Masz ABS?
Szczęki w jednym kole wymieniłeś? Producent szczęk? Zdejmij z powrotem to co zrobiłeś i porównaj szczęki. Sprawdź samoregulatory. Czy jak zakładasz to bęben wchodzi luźno? Czy cylinderek na pewno od tego auta /średnica/? Jak blokuje popuść odpowietrznik i zobaczysz czy to ciśnienie płynu blokuje, czy mechanika. Łożysko prawidłowo dokręcone? Linka jak...
Cylinderki sprawdzone? Sprężyny od szczęk i samoregulator pracują? Obstawiam, że samoregulator nie pracuje.
Na początek rozłóż te szczęki i oczyść masz tym samoregulator na sprężenie taki pionowy i to on ustala położenie szczęk lub spróbuj na założonym bębnie na odpalonym silniku w cisnąć hamulec nożny do oporu i pociąg ręczny może się przestawi
Sprawdź czy wszystko dobrze poskładałeś czy cylinderek nie jest zapieczony i swobodnie się przesuwa Przed założeniem bębna hamulcowego musisz odpuścić samoregulator by szczęki się maksymalnie zeszły. Nie podłączaj do tego koła linki ręcznego tylko najpierw załóż bęben i naciśnij na hamulec by się szczęki ustawiły a potem podłącz linkę i wyreguluj ręczny.
Masz z przodu bebny hamulcowe?Bo w 98 roku montowali już tarcze. Czy bęben wszedł luźno, czy musiałeś go nabić? Nie wiem, w jaki sposób działa tam samoregulacja szczęk, ale jezeli cylinderek jest nowy i cofa się ( możesz go wcisnąć ściskając palcami z obu stron) to wydaje mi sie,że po prostu samoregulator trzyma szczęki i trzeba go cofnąć.
Witam Wygląda na to, że nie trzymają Ci samoregulatory na tylnych szczękach. Zamiast ustawić szczęki tak żeby były w niewielkiej odległości do bębna pozwalają im się całkiem rozsunąć pod wpływem ściągania sprężyn. Przy hamowaniach pompa musi najpierw wtłoczyć dużo płynu hamulcowego żeby rozsunąć szczęki tylnego hamulca do położenia w którym powinny...
okazało się, że bęben, szczęki samoregulator były niedawno wymieniane. Badziewie założyli
Sam jesteś bez sensu, zamykam temat. Dodano po 2 Wymiana Szczęk, samoregulatora i wyczyszczenie korektora siły hamowania.
Musisz jeszcze raz ściągnąć koła i zobaczyć co się stało, Czy coś nie spadło, w jakim stanie są szczęki co z samoregulatorem.
dobra rada ,zacznij inaczej sprawdzone w szkole najpierw dwóch potrzebnych usiądz przed kołem tylnym obojetnie którym odkręć otpowietrznik poproś kolegę aby nadusił i trzymał zakręć niech póści i z powrotem otkręć naduś trzymaj zakręć i póść napewno zobaczysz płyn hamulcowy przejdz do nasepnego koła i tak samo możesz sobie pomóc zaciągając ręczny na...
Ten samochód ma słaby ręczny a dziwne bo inne konstrukcję volvo mają to już całkiem inaczej rozwiązanie. Lekiem na ręczny w S60 jest wywalenie tego płaskownika i wstawienie w to miejsce samoregulatorów z Volvo S80/V70/C70 i tak dalej. Wywalasz płaskownik, montujesz samoregulator, popuszczasz linkę w kabinie, regulujesz szczeki samoregulatorem i gotowe....
linki dobrze działają wszystko ładnie odbija i hamuję , hamulec działa nożny , ręczny też działa ale kwestia jest tego że moim zdaniem za mocno muszę podciągać regulacje przy recznym linek w kabinie szczęki wyglądaja tak jak na zdjęciach z obu stron bębny nie mają rantu robie sobie adnotację co kiedy robie w samochodzie i posiadam taki wpis " 28 maja...
Wyjąłem wszystkie szczęki i tam gdzie są regulatory to widać jak są przesunięte i tam gdzie ma być ich chyba miejsce jest zrobione kółko w z kresek :D to tam mam porobić znaki punktakiem? wgl jak to zdemontować? bo boję sie sam to robić, żeby tego nie uszkodzić. Proszę o podanie instrukcji co mam zrobić. Po pierwsze - trzeba sobie jasno powiedzieć,...
Założyć te szczęki poskładać rozpierak zamontować sprężyny i dopiero jak ci bęben nie wchodzi ściskasz szczeki do środka łyżką albo kluczem do środka regulator ci się przesunie do środka tak jak kolega wcześniej napisał i bęben ci wejdzie spokojnie na szczęki. Można i tak, ale w tym wypadku trzeba pamiętać aby rozpieraki hydrauliczne w takim układzie...
Tak to kółko jest na stałe, wiem już jak działa. Wystarczyło przyłożyć szczękę i sprawdzić. dzięki.
Przy używaniu nożnego hamulca nie pracują rozpieraki szczęk hamulcowych które poruszane są zaciągnięciem linki. One utrzymuję szczęki blisko powierzchni ciernej bębna (posiadają samoregulatory) i widocznie coś się tam uszkodziło i brzęczy. Mogą mieć też luz pancerze linek na obydwu końcach przy wejściu to tarcz na której mocowane są szczęki lub rzadziej...
Witam. Pacjent Citroen Xsara 1998r 1.9 diesel Auto słabiej hamuje na 1 tylne koło prawe. Bębny z tyłu. Słabo hamuje na pedał nożny. Przy ręcznym oba koła stają w blok na suchym asfalcie Auto nie posiada ABSu, nie ma korektora siły hamowania, tłoczki są zwykle bez korektorów. Wymienione na nowy cały środek. Tłoczek, szczęki, samoregulator i sprężynki...
Witam Jeśli w układzie hamulcowym nie ma powietrza to przyczyną braku skuteczności hamowania może być nadmierny luz na szczękach. Każda szczęka posiada własny samoregulator cierny. To są te tulejki ze sprężynami śrubowymi przymocowane do każdej szczęki. Pomiędzy tą tulejką a szczęką są podkładki cierne które ustalają tulejkę względem szczęki. Generalnie...
Witam! Jak w temacie. Chce wymienić szczęki w Partnerze I (prawdopodobnie Lucas). Nie mogę zdjąć bębna. Pewnie zrobiłby się ranty w bębnie i trzymają szczęki. Bęben rusza się bez najmniejszego oporu i luzów. Na 99% problem związany jest z tym,że nie mogę zwolnić samoregulatora hamulca. Potrzebuję więc zdjęcie /dokładny rysunek i dokładny opis czynności,...
Samoregulator - reguluje szczęki w miarę ich zużywania się. kolego nie masz zielonego pojęcia o hamulcach, wnioskuję to z tego pytania. Zabierasz się za rzeczy o których nie masz zielonego pojęcia do czego służą i jak działają. Ja nie potrafię budować domów, więc zleciłem to zadanie budowlańcom. Jedź do warsztatu, bo przez pomyłkę powstałą przy naprawie...
a szczęki podciągnięte bo w volvie samoregulator mogą być uszkodzone
Jeśli masz ciśnienie na wyjściu z pompy to sprawdź czy jest ciśnienie na końcu przewodu przy cylinderku. Pamiętaj, że ma tam być ciśnienie a nie wypływ płynu. Brak ciśnienia na wszystkich kołach wskazuje na pompę. Dodano po 8 Jeśli masz ciśnienie na wyjściu z pompy to sprawdź czy jest ciśnienie na końcu przewodu przy cylinderku. Pamiętaj, że ma tam...
wstawię jak zdemontuje jeszcze raz, nie ma żadnego rantu, po prostu, musiałem się trochę poszarpać z bębnem bo samoregulator dobrze rozepchał szczęki, może źle się wysłowiłem, pewnie większość mechaników ze swoją wprawą zdjęłaby taki bęben w minutę, ja musiałem się trochę poszarpać, gdyby był rant to w ogóle bym nie dał rady . Szczęki są jak nowe obie...
Czyli muszę wywiercić dziurę w tej dżwigni od ręcznego i dać nit by dokładnie tak samo była dżwignia ustawiona od ręcznego w stosunku do szczęki. Czy nit 4 starczy czy musi być większy. A może nit to nie wytrzyma ze wsględu na temperaturę i zaraz go wyrwie bo nie będzie dobrze trzymał. Czy lepiej dać śróbkę z nakrętką by dżwignia była w tym samym miejscu....
No i tak, cylinderki wymieniłem, założyłem nowe szczęki, bębny, sprężynki, samoregulatory też wymienilem na nowe bo stare były zablokowane na amen i nie spełniały swojej roli (przez to nie było wcale ręcznego). Wszystko poskładane, wziąłem się za odpowietrzanie hamulców, a tu zonk - pękł mi przewód przy prawym tylnym kole. Niestety wyrzygało sporo płynu,...
Dobrze by było zrobić zdjęcia bez bębna jak to zamontowane, zdjęcia samych szczęk i właśnie tego rozpieraka. Na samoregulator nie licz za mocno - szczęki masz zamontować na ciasno z obu stron a nie zamontować i liczyć że samo sie nastawi poprawnie poprzez hamulec nożny. Astra F ma na rozpieraku samoregulator - niedawno tzn przy wymianie opon poprawiłem...
Najbardziej mi pasuje teoria kolegi ociz. Znalazłeś to ciało obce? :-) Zasadą jest, by bęben zakładać na szczęki, uprzednio wyregulowane samoregulatorem a nie linką ręcznego. Pozdrawiam.
Miałem podobny przypadek, ale u mnie był problemy z samoregulatorem i za pierwszym naciśnięciem hamulca szczęki dochodziły do bębnów a za drugim dopiero hamowały.
Jak by brakowało rozpieracz to na pewno bys to widział. Wiadomo, że musisz mieć: bębny, szczęki, rozpieracze, sprężyny i samoregulatory. Nie wiem jak dokładnie jest w 100NX, ale może kup zestaw naprawczy (około 70 złotych), tam będzie odpowiednia ilość sprężyn, samoregulatorów, itp. Wtedy dojdziesz co jest nie tak. I tak brakuje jakiś elementów.
A w jakim stanie masz szczęki i bębny hamulcowe? Jeśli na bębnach masz już spory rant, są do wymiany. Szczęki muszą mieć właściwą grubość okładzin i sprawne samoregulatory.
Cześć, mam problem z Twingo. Różnica w sile hamowania kół tylnej osi to 60%. Wymienione są cylinderki hamulcowe, przewody sztywne przy cylinderkach, płyn hamulcowy. Samoregulatory pracują poprawnie, luz pomiędzy szczękami, a bębnem jest minimalny. Hamulec ręczny działa poprawnie, zasadniczy dużo słabiej w tylnym prawym kole. W aucie nie ma korektora...
qrde jak skręciles samoregulatory na max to niestety musisz poczekac az sie rozkrecą(przy staarych szczękach)W koncu bedzie działać ;))
Nie ma rantu. Tłoczek chodzi. Działa bezproblemowo hamulec zasadniczy. Przed założeniem bębnów, szczęki były rozchylone na styk. Resztę miał dokonać samoregulator.
Zardzewiała, zablokowana linka ręcznego, wszystko zardzewiałe i zlane płynem hamulcowym, do wymiany masz tak naprawdę kompletne hamulce tył: linki, szczęki cylinderki, bębny (nie widać, ale mogę się domyślać stanu), samoregulatory...
samoregulatory hamulec samoregulatory zaworowy samoregulatory zaworowe
zwarcie obwodu radia tablica znaków wyświetlacz zwolnienie procesorów
Rozruch silnika 2.5 TDI VW T4 przy napięciu 11,8V Pęknięte magnesy i niepracujący silnik - co robić?