Jeżeli jest dobrze odpowietrzony , a objawy masz takie jak piszesz , to znaczy , że nie działają samoregulatory szczęk w tylnych bębnach . Szczęki składają się do oporu wciskając tłoczki cylinderka do końca . Jeden ruch pedału hamulca jest za mało żeby szczęki dotknęły bębna , zbyt mała wydajność pompy , więc po kilku razach masz hamulce .
Wielu "mechaników" montując przy Seicento szczęki "zapomina" aby przesunąć przed montażem samoregulatory szczęk (czerwona strzałka) i montuje bęben, można powiedzieć, "na chama" go wciskając, wbijająć lub używając innych "brutalnych" metod, "bo bęben nie chce wejść na szczęki, pewno są niewymiarowe, ale to się dotrze". A wystarczy przed montażem szczęk...
Lucas -67919020 nie wiem który to, ale drugi będzie w pobliżu tego numeru.
Samoregulatory złóż na każdej ze szczęk najbliżej okładziny (otwór jest podłużny, pozwala na przesuwanie); nie próbuj tylko czymś smarować "aby lepiej chodziło". I jeszcze jedno, przy cofaniu tłoczków uważaj by płyn w zbiorniczku się nie przelał: jako dobry kierowca, Kolega z pewnością regularnie ten płyn uzupełniał, a jak cofa się szczęki - płynu "przybywa"!...
Nie ma takiej możliwości o ile oczywiście szczęki i bębny nie są zużyte w stopniu, który dyskwalifikuje je do dalszej eksploatacji, w momencie gdy puścimy pedał hamulca tłoki w pompie cofają się do położenia spoczynkowego i następuje otwarcie kanałów, którymi płyn hamulcowy z cylinderków i zacisków przepływa swobodnie do zbiorniczka, w układzie znika...
Z opisu wynika, że w tym module oprócz czujnika różnicy ciśnień są jeszcze bezwładnościowe korektory siły hamowania, rozwiązanie stosowane m.in w Astrze F czy starszych modelach Subaru. Moim zdaniem powinieneś bez problemu odpowietrzyć ten układ hamulcowy bez konieczności stosowania sprzętu diagnostycznego, tylko jedna uwaga: stosuj tradycyjną metodę...
Jak powinny być założone samoregulatory szczęk hamulcowych w tylnych kołach? Czy powinny być w obydwu kołach w takim samym kierunku?
Witam Opcje sa dwie tzn. albo szwankuje korektor hamowania albo samoregulatory szczęk coś nie tak działają. Oczywiście rozumiem, że odpowietrzyłeś tył?
Ustawić odpowiednio samoregulatory na szczękach tak żeby luz między bębnem a szczęką był możliwie najmniejszy a bęben swobodnie się kręcił,skasować luz na linkach przy dźwigni ręcznego i gotowe
Sprawdź jeszcze czy samoregulatory szczęk w tym blokującym sie kole działąją prawidłowo.
Witam, czy może mi ktoś powiedzieć na jakiej zasadzie działają samoregulatory szczęk w oplu vectra a, na jakiej zasadzie rozpychają i jak je prawidłowo zamontować żeby wszystko działało sprawnie??? Może ktoś ma jakiś schemat montażu??
Jeżeli pedał jest niski ale twardy - radzę sprawdzić samoregulatory luzu szczęk hamulcowych. Luz jest za duży, gdy bolce na których siedzą są wypracowane albo same samoregulatory maja otwór o zbyt dużej średnicy - przy zamiennikach jest to możliwe. Ekstremalna sytuacja to mocno przegrzane hamulce (np jazda na ręcznym), które spowodowały częściowe rozhartowanie...
W tym aucie samoregulatorem jest klin wciągany małą sprężynką pomiędzy rozpieracz i szczękę współbieżną, jak go ktoś odwrotnie zamontował, to opiera się "cyckiem" o szczękę i nie działa Ps. Ostatnio miałem jazdy z linkami Kager-a z Foty, w focusie i peugeocie 306, wszystko niby ok, tyle,że krótsze od oryginalnych o jakieś 2cm http://obrazki.elektroda.net/66_12539150...
Musisz tak wyregulować samoregulatory szczęk tylnych po założeniu bębnów by obracały się z lekkim oporem wtedy wyreguluj linke.Pedał hamulca będzie wysoki i hamulce powinny być skuteczne, chyba że są uszkodzone korektory siły hamowania
Witam, dziś wymieniłem szczęki oraz bębny hamulcowe w Fiacie 126p. Po złożeniu wszystkiego i zakręceniu kołem okazało się, że hamulce ciągle trzymają a kołem prawie nie da się obrócić. Samoregulatory przy wymianie ustawiłem jak najbliżej okładzin szczęk, co może być przyczyną?
Należy pamiętać że w c-360 nie ma samo regulatorów szczęk tak jak w większości samochodów- tam regulujemy luz śrubą która popycha na sekcję pompki A kto Ci tak powiedział rozbierałeś kiedyś cylinderek od 60tki ? Podpowiem Ci samoregulatory są wewnątrz cylinderka . Ustaw popychacz pedału tak by dotykał tłoczka pompki i świecenie zniknie . Inna rzecz...
Żeby oczyścić bębny z powierzchniowej korozji. A ja kiedyś miałem problem z lewym kołem (hamowało połowę tego co potrzeba) zmieniałem bęben, szczęki linkę i nic, pomogła dopiero zmiana samochodu :D , kupiłem drugie inne auto i problem się powtórzył ale w drugim kole :D, no cóż taki traf i raczej już nie kupię auta co ma bębny z tyłu, niema jak tarcze...
Dodam.Też miałem podobny problem w Cieniasie.Wymieniłem pompę na nową i problem nie zniknął a samochód gubił hamulce ponownie.Zacząłem popytywać na tę okoliczność sąsiada który kiedyś pracował w serwisie.Sąsiad wsiadł do samochodu włączył bieg wsteczny i jadąc do tyłu co koń wyskoczy uruchomił pedał hamulców.Hamulce jak na zamówienie super.Sąsiad postawił...
Często jest tak, że samoregulator nie trzyma i górna sprężyna (mocniejsza) ściska szczęki, wystarczy zamienić miejscami sprężyny, słabsza od strony cylinderka, a mocniejsza na dół Problemem mogą być też mocno skorodowane trzpienie na tarczach kotwicznych, te na które nachodzą samoregulatory
Zanim jednak wydasz kasę na rurki czy manometry, zacznij od odpowietrzenia cylindrów. Wybij samoregulatory po obu stronach do góry, poruszaj je tak, żeby łatwo się przesuwały. Załóż bębny i przy dźwigni ręcznego podciągnij tak linki, żeby już na drugim/trzecim zaciągnięciu blokowały koła. Może się okazać, że którąś stronę naciągniesz do końca i nie...
dobra rada ,zacznij inaczej sprawdzone w szkole najpierw dwóch potrzebnych usiądz przed kołem tylnym obojetnie którym odkręć otpowietrznik poproś kolegę aby nadusił i trzymał zakręć niech póści i z powrotem otkręć naduś trzymaj zakręć i póść napewno zobaczysz płyn hamulcowy przejdz do nasepnego koła i tak samo możesz sobie pomóc zaciągając ręczny na...
W sumie to samoregulatory powinno się wymienić razem ze szczękami, bo one w fiatach do najmocniejszych nie należą. Nie rozumiem, przecież samoregulatory są zamontowane na szczękach hamulcowych, nie spotkałem szczęk bez nich...
Kolego krisi3 , ostatnim postem sam sobie odpowiedziałeś. Nie, to nie wina sprężyny tylko ustawienia samoregulatorów na szczęce. Przed założeniem szczęk hamulcowych samoregulatory powinny być ustawione w owalnych otworach jak najbliżej okładziny ciernej, wtedy po założeniu ich na miejsce bęben bez żadnych problemów wejdzie. Chyba, że okładziny na szczękach...
znalazłem trochę czasu wiec pisze pompę sprawdzałem i jest bardzo ok serwo ok przewody tez w bardzo dobrym stanie. co może dalej być. A jakie masz hamulce z tyłu ? Jeżeli bębnowe to jest możliwość że nie działają Ci samoregulatory i odległość szczęk od bębna jest tak duża że w pompie zaczyna brakować płynu (poniżej stanu minimum) aby dbić je do bębna...
Proponuję klocki a również szczęki hamulcowe firmy JURID. Jest to firma niemiecka posiadająca swoją filię we Francji. Polecam do wszystkich samochodów a szczególnie do Sejczento i wszystkich modeli CC. Po kłopotach z brakiem tylnych hamulców w CC mimo zamontowanych polskich szczęk padły w obydwu tylnych kołach samoregulatory na szczękach mimo iż szczęki...
Eee tam, zmęczone sprężyny nie powodujà aż takiej różnicy w zużyciu, chyba że nie ma wcale. Powodem są samoregulatory w tym dziwacznym rozpieraku. Hamulce giną pewnie też z jego powodu, jedna strona nie podkręca i klin odbija się o przeciwną stronę cylinderka nie powodując docisnięcia szczęk do bębna. Nie napisałeś jaki to dokładnie typ hamulców...
Witam! Mam problem z tylnymi hamulcami, przód hamuje ostro a tył wcale. Odpowietrzanie nic nie daje, dodam ze samoregulatory działają poprawnie, nie wspomnę już o szczękach które są nowe. Sprawa wygląda tak, że siłowniki tylne wypierają dopiero gdy przód jest już w maksymalnym punkcie. Co o tym sądzicie?
Sam sobie odpowiedziałeś, samoregulatory do wymiany. Za daleko są szczęki od bębnów i lekkie wciśnięcie pedału hamulca nie niweluje odległości szczęki od bębna. Normalnie szczęki powinny się zblizyć do bębnów i tam pozostać a one wracają do środka tarczy ham. Tak że mechanik nie musiał je regulować bo wystarczy parę razy nacisnąć do oporu pedał by je...
Samoregulatory skręcone na minimum żeby wszedł bęben - mimo to z oporem wszedł na lewe.. Tutaj masz problem, porówanj prawe do lewego czy jednak czegoś nie przeoczyłeś przy montażu bo zakładam że prawe koło nie ma skręconego samoregulatora na minimum tylko weszło z zapasem na nim? Jak weszło na ciasno na tej lewej stronie i samoregulator/szczęki były...
Może użyłem złego słowa, nie mimośrody tylko samoregulatory. A rocznik ma znaczenie ponieważ w tym roczniku który ja miałem (o ile sie nie mylę miałem 84r.) samoregulatory tarcz były "całkiem rozbieralne" a te które pokazał kolega na rysunkach sa nitowane i tych niestety nie da się rozebrać i uratować martwego tak jak zrobiłem ja. Kolego czy to rozbieralne...
Czy sprawdzałeś powierzchnię styku szczęki z tłoczkiem-czy tłoczek jest zupełnie płaski i gładki. Szczęka ma być ustawiona mniej więcej w środku tłoczka(płaszczyzna pozioma). Możesz dać troszkę smaru grafitowego, od przegubów(dosłownie tylko dla poślizgu) na podparcia szczęk ugóry i dołu. Szczęki pracując, ocierają także bokami o blachę do której mocowany...
Z tyłu są samoregulatory. Wymagana jest tylko wstępna regulacja po wymianie linki lub szczęk hamulcowych...
Witam czy orientuje się ktoś od jakich jeszcze samochodów mogą pasować samoregulatory szczęk. Chodzi mi dokładnie o zapadkę która kręci pokrętłem.
Oczywiście żeby wymienic szczęki musiałem rozkręcic samoregulatory,myśle,ze przyczyną braku ręcznego jest kwestia ustawienia ich ale nie wiem jak je ustawic,ja tak ustawiłem samoregulatory że swobodnie bęben sie obracał,nożny hamulec jest świetny.Proszę napiszcie dokładnie jak się te samoregulatory ustawia aby był ręczny. To w takim razie masz luz...
O ile dobrz pamiętam są tam regulatory lub jeden/ ciśnienia na tylną oś. Jak nie działa, to będą blokowały. To raz. Dwa to uszkodzone samoregulatory tylnych szczęk.
Pomiar średnicy bębna i do sprawdzenia samoregulatory.
Przy wymianie szczęk, trzeba skręcić samoregulatory, w tikawce niestety trzeba je też dobrze nasmarować i ustawić. Musisz wszystko jeszcze raz rozebrać. A co do klaksonu, to może być spowodowane niesprawnym włącznikiem w kierownicy, urwanym kablem, albo uszkodzonym "titkiem".
Szczęki w jednym kole wymieniłeś? Producent szczęk? Zdejmij z powrotem to co zrobiłeś i porównaj szczęki. Sprawdź samoregulatory. Czy jak zakładasz to bęben wchodzi luźno? Czy cylinderek na pewno od tego auta /średnica/? Jak blokuje popuść odpowietrznik i zobaczysz czy to ciśnienie płynu blokuje, czy mechanika. Łożysko prawidłowo dokręcone? Linka jak...
Założyć te szczęki poskładać rozpierak zamontować sprężyny i dopiero jak ci bęben nie wchodzi ściskasz szczeki do środka łyżką albo kluczem do środka regulator ci się przesunie do środka tak jak kolega wcześniej napisał i bęben ci wejdzie spokojnie na szczęki. Można i tak, ale w tym wypadku trzeba pamiętać aby rozpieraki hydrauliczne w takim układzie...
Diagnosta stwierdził, że samochód nie hamuje. Czyli standardowo. Siła hamowania w tych hamulcach nie przekracza 1 kN. Natomiast po zaciągnięciu ręcznego powinien "wyrzucić" z rolek. Ten układ hamulcowy posiada bardzo skuteczne samoregulatory, więc jeżeli nie są zapieczone/zablokowane to wystarczy wszystko złożyć i nacisnąć hamulec.
Musze w swojej fabii wymienić szczeki ,cylinderki, bębny, sprężynki i samoregulatory. Na allegro jest tego dużo ale nie wiem co wybrać. Możecie polecić jakiś dobry zestaw z którym nie będzie problemów ?
Przy używaniu nożnego hamulca nie pracują rozpieraki szczęk hamulcowych które poruszane są zaciągnięciem linki. One utrzymuję szczęki blisko powierzchni ciernej bębna (posiadają samoregulatory) i widocznie coś się tam uszkodziło i brzęczy. Mogą mieć też luz pancerze linek na obydwu końcach przy wejściu to tarcz na której mocowane są szczęki lub rzadziej...
Kiedyś tak miałem na nowym cylinderku, że gumki wciskały tłoczki z powrotem w cylinderek, za sztywne były, czy jak ? A czy samoregulatorem nie zmniejszy również odstępu szczęk od bębna ? Tłoczek dojdzie do szczęki, ale co dalej jak z opisu wynika że się sam cofa ? Nie powinien zostać w tym miejscu po puszczeniu hamulca ? Zapompowałeś hamulcem ? Tłoczki...
Witam Jeśli w układzie hamulcowym nie ma powietrza to przyczyną braku skuteczności hamowania może być nadmierny luz na szczękach. Każda szczęka posiada własny samoregulator cierny. To są te tulejki ze sprężynami śrubowymi przymocowane do każdej szczęki. Pomiędzy tą tulejką a szczęką są podkładki cierne które ustalają tulejkę względem szczęki. Generalnie...
Ale jak zdobędę samo-regulatory biorę się za wymianę Przed przystąpieniem do wymiany/regulacji, popuść tak linkę, aby ramie (to przy szczęce co linkę na nie zakładasz) było cofnięte max. do tyłu. Następnie składasz wszystko i po złożeniu kilkakrotnie wciskasz pedał hamulca (nożnego). Jeśli będziesz słyszał klikanie w bębnach, to będzie oznaczało, że...
Tematy o maluchach dużych fiatach i polonezach czytam trochę z nostalgii, tęsknotą za starym dobrymi, bo młodymi latami. Na dwóch maluchach przejechałem prawie 200kkm. Serwisowałem je sam, jak również później FSO1500 i Poloneza. W maluchach nie miałem żadnych problemów z układem hamulcowym poza pękniętym, a w zasadzie przetartym przewodem na tylnym...
Troche zle się wyraziłem. Nie wiem jak to dokładnie wyjaśnić ale mam za wysoko ustawione samolegulatory tzn dzwignia która ciągnie linkę opiera się o piastę która ją blokuje i nie rozwiera szczęk. Nie da się podnieść wogóle dzwigni ręcznego - już na pierwszym ząbku się blokuje. Jak wycofać te samoregulatory (zębatki) do tyłu? https://obrazki.elektroda.pl/3221589000_...
Sprawdź samoregulatory w bębnach. Jeżeli są zatarte to nie pracują i nie wybierają luzów pomiędzy szczękami a bębnem. Jeżeli są nie sprawne to efekt jest właśnie taki jakby hamulce były zapowietrzone. Chyba, że jak ktoś składał to po wymianie cylinderka coś źle założył.
stwierdził ze pedał hamulca wchodzi zbyt głęboko.hamować, hamuje. tyl już po wstępn jak dla mnie ok. nie jest to możne żyleta ale awaryjnie zatrzymuje się jak powinien ...tyl już po wstępnym czyszczeniu i regulacji ale dalej cos nie tak bo na zimnym bębnie blokuje prawe kolo ale jak już się rozgrzeje to wszystko ok.... ...Teraz mam tylko zapowietrzone...
W okładzinie pewnie po prostu jakieś "ciało obce" się trafiło. To by mi najbardziej pasowało. Tyle że w tym aucie coś nie wyszło z takim montażem. Pozostawie to bez odpowiedzi. a tylko podczas montażu bębna da się zauważyć jak zostały wyregulowane szczęki hamulcowe do bębna tak, aby nie było za ciasno ani za luźno. A z założonym kołem na bęben nie...
samoregulatory zaworowe samoregulatory hamulec samoregulatory zaworowy
lista kanałów ariva combo potrójny schodowy whirlpool lodówka zamraża
pralka bosch logixx8 wirnik szlifierki celma
Z której strony wychodzi zasilanie pieca kuchennego? Z jakiego metalu są wykonane synchronizatory?