To zloguj wysterowanie N75, ciśnienie zadane oraz odczytane. Będzie widać czego chce EDC, co robi i jakie są tego efekty.
w tym model niema elektrycznej regulacji turbiny
Zrobione! Opis rozwiązania: Ponieważ problem pojawił się po wymianie turbiny wnioskowałem, że coś z nią jest nie tak. Ale turbo działa OK. Okazało się, że przewody od elektrozaworu N75 są przetarte, przez co zawór się spalił. Odkryłem to wykręcając N18, pod nim wiązka kabli była otarta z izolacji. Prawdopodobnie panowie z warsztatu podczas wymiany turbo...
Skąd przypuszczenie, że drgawki to wina turbiny.
to fakt ,ze sie nie znasz
Nie podejrzewam żeby jakikolwiek murowany z cegieł komin na domku - był obliczony na dodatkowe obciążenie wiatrem od wiatraka, tak że cała imprezka może się skończyć piękną tzw. katastrofą budowlaną :-)
witam, popierwsze sprawdż czy masz filtr DPF, poniewaz nie wszystkie vectry je mają, jezeli tak a ostatnio jezdziłeś tylko nakrótkich trasach to przyda sie jej pogonić i to ostro, masz mocowany na pasie przednim zawór regulacji kierownicy turbiny sprawdz czy wężyki a w szczególności gumowe kolanka nie maja pęknięć i ogólnie weżyki sterowania od pompy...
Kolego już kilka osób powiedziało Ci co masz zrobić. Sprawdź czy działa regulacja turbiny! Wiesz chociaż co to jest?
Trzeba zdiagnozowac podczas jazdy, sprawdz wiazke do regulacji turbiny i podcisnienia.
elektrozawór ograniczenia doładowania, elektrozawór regulacji turbiny
Czy można zmienić programowo zakres pracy nastawnika? Programowo w tym aucie raczej nic nie zrobisz. To jest specjalny rodzaj samochodu nieprzyjazny mechanikom :) Pomimo skrócenia cięgna podczas autotestu nastawnik wysuwa się i uderza o zderzak kierownicy co powoduje włączenie trybu serwisowego. Po to jest zderzak, żeby do niego zderzało - i odsuwanie...
Pomyliłeś zupełnie pojęcia. Na rysunku miejsce przez Ciebie zaznaczone to nie żadna śrubka tylko metalowy króciec na który wsunięty jest wężyk gumowy i to nie ten króciec się ma poruszać tylko sztanga wychodząca z lewej strony gruchy czyli "bączka" w zależności od tego jakie podciśnienie jest podawane wężykiem do tej gruchy. Na rysunku masz schemat...
u mnie po prostu one dużo paliły od poczatku i tu regulacje zaworów wymiana turbiny pompy wtrysków czy kolejne działania nie wpływały na zmniejszenie /zwiekszenie spalania Bo najpierw się robi diagnostykę, sprawdza parametry, testy osprzętu a potem wymienia nie na odwrót.
Wpisz w Google regulacja sztangi turbiny, ale jak nie potrafisz to podjedź gdzie robią turbiny tylko nie mów że masz mapę
Zawor założyłem nowy w tamtym tygodniu. A o zawor egz był sprawdzany i te szczytowego 4 co są takie same z gałązkami też wymieniłem Dodano po 7 Kurde pisze jedno a wychodzi tu drugie pomyślcie że jakiś pijany pisze. Chodzi mi że zawor regulacji turbiny wymieniony na nowy ZAWORKI zwrotnego spalania wymienione.
Wszystko wygląda na to że w tym wypadku jest to samo ale forum to nie warsztat i nie można jednoznacznie powiedzieć że jest to wina przetwornika regulacji turbiny czyli jak to napisałeś zaworu 75. Nikt kto zna się na elektronice samochodowej nie powie Ci że to on na 100% bez diagnostyki i nie mówię tu o podłączeniu diagnoskopu. To może być zawór ale...
W momencie jak wypniesz wezyk od regulacji turbiny to ma moc?
[url=https://rst.pl/wymiarowanie-urzadze...
Witam. Mam dwa auta z tym silnikiem. W obu był ten sam problem. Jeśli ktoś nie może znaleźć przyczyny, to sugeruję sprawdzenie jednej rzeczy. Na wyjściu pompy wakum jest plastikowy trójnik. Wychodzą z niego dwa wężyki, jeden do serwa hamulca, a drugi do podciśnienia regulacji turbiny. Wymontować go i wyczyścić, przemyć i przedmuchać powietrzem. W obu...
Dla mnie sprawa prosta-nie działa regulacja turbiny,tpowe w stodziesiątce. Trzeba sprawdzić czy da się poruszać cięgnem.
Witam Jestem właścicielem skody octavii 1,9 TDI AGR. W nawiązaniu do tematu – sztanga turbiny – interesuje mnie czy luz na połączeniu sztangi z ramieniem gruszki ok. 2 mm to normalna sprawa? I czy może wpływać to na dynamikę jazdy? Pozdrawiam
Kazda premiumka dxi 450 ma zawor sterowania turbiny . Ten sam zawor steruje klapa hamulca wydechowego . Zaworu nie byla w silniku d9 znanych z volva fm Dodano po 3 W premiumkach dci zdarzaly sie turbiny bez zaworu regulacji
A wiec zaczynam od błędów silnika 01237 Zawór odcinania dopływu paliwa - N109, Zawór odcięcia paliwa - N109 00522 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - G62, Czujnik temperatury chłodziwa silnika - G62 01266 Przekaźnik świec żarowych - J52, 22307 Zawór regulacji ciśnienia turbiny - przerwa zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY 2331 Zawór regulacji ciśnienia...
A powiesz mi czy jeśli kupie tą część turba to dam radę zmienić to samemu żeby obyło się bez regulacji turbiny itp. ? Zestawów naprawczych mam domyślać się ze nie ma ?
Czyli wszystko się zgadza, przeładowywał bo dźwignia nie chciała wracać do góry. Czyszczeniem i regulacją turbiny zajmie się już ktoś kto ma w tym doświadczenie i odpowiednie narzędzia.
Regulacja zakończona pełnym sukcesem. Po kilku próbach udało się ustawić sztangę tak że turbina nie przeładowuje. Przy regulacji polecam delikatnie obchodzić się ze śrubą bo przekręcenie jej o jeden, dwa obroty za mocno sporo zmienia oraz obserwować wskazania grupy11- bez tego ciężko dojść co się dzieje. Bardzo dziękuje za pomoc.
Stoi regulacja turbiny albo zamienione podciśnienia. Więcej w kuli nie widać, kurz...
Jakie widzi cisnienie na spoczynku? Jakie podczas obciazenia? Czy jestes wstanie wysterowac prace turbiny z komputera? Czasem regulacja turbiny nie była przestawiana?
Auto kupione na brak mocy. Turbiny wymieniane jedna po regen. Druga używana i ta została Dodano po 49 Kolego regulacja turbiny przy gruszce??? Dodano po 2 Niby jest jakaś moc ale to nie 110km mój partner 90km idzie lepiej, tak jak pisałem nie ma wcisku w siedzenie przy 1800 obr
Nie wiem jak jest w twojej turbo sprężarce ale powinieneś mięć na turbinie jakąś śrubkę to regulacji ciśnienia turbiny.
Witam mam do naprawy turbinę do Audi A4. Mam do regulacji turbinę. Właściwie to regulację zmiennej geometrii. Czy po regulacji i regeneracji turbosprężarki moja turbina będzie w 100 procentach sprawna czy jest to zabieg tylko odwlekający w czasie kolejne problemy? Pozdrawiam
Typowe dla overboosting. Sprawdz regulacje turbiny. Podcisnienie, wezyki na szczelnosc, solenoid, sama turbine (niepamietam czy to jest WG czy VGT). Jakie widzi cisnienie turbiny? Warto sprawdzic tez zawór EGR na szczelnosc.
Przeswietl jeszcze wszystkie węże od turbiny do intercoolera. Świstu nie słychać?
Naprawa kosztowala mnie dokladnie 970 zl. Wymiana czujnika korka paliwa + czyszczenie filtra FAP + dolewka plynu Eloy + wymiana oleju + wymiana filtra oleju + regulacja turbiny jak sie okazalo ze po regeneracji zostala za bardzo podkrecona. Chyba tyle co bylo zrobione. Problem rozwiazany. Mialem nadzieje ze mniej to bedzie kosztowalo, ale wazne ze znalazlem...
Sprawdź podciśnienie na wejściu regulatora. Częstym przypadkiem jest, że pęka wężyk na zaworku obiegu wewnętrznego dmuchawy. W momencie gdy załączymy obieg wewnętrzny układ się rozszczelnia i regulacja turbiny przestaje działać.
Tak, sztanga porusza się bez problemu. Nie posiadam wakuometru - czytałem, że da się to zrobić analizując logi. Czy bardziej skręcić śrubkę do regulacji?
Więc czyszczenie (profilaktyka)regulacji turbiny(problem w tym czy regenerujący zastosował jakieś środki smarnepo stronie gorącej) i zaworu EGR ,pod warunkiem że nie wystąpił błąd obwodów czujnika ciśnienia. Ps do sprawdzenia ustawienie sztangi.
A co z cięgnem od gruchy. Siłownik pracuje płynnie w całym zakresie regulacji?
Witam. Mam problem z Mercedesem C 220 cdi z 2002 roku,przebieg 145000km. Autko po odpaleniu jedzie normalnie aż do 200km/h. Wtedy przechodzi w tryb awaryjny i pokazuje błąd P1470. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu jest OK aż do 200km/h. i od początku. Wymieniony został zawór regulacji turbiny. Parę razy było dobrze i niestety to samo. Proszę o pomoc.
Byłem u spece powiedział mi że najpierw zanim podejmie się diagnozy wymiany konwentera trzeba sprawdzić całe podciśnienie wraz z pompą wakum do tego regulacja turbiny i sprawdzenie wszystkich parametrów silnika na sto procent nosi to być sprawne dopiero wtedy wymiana konwentera ktoś się orientuję ile może to kosztować konwentera plus olej filtr i robocizna
Witam wszystkich . Jak mogę coś dodać, mam ten sam problem AFN . Testowo gdy zostało podpięte bezpośrednio podciśnienie z pompy podciśnienia do turbiny dymienie ustępuje i silnik pracuje równo na postoju przy 2500. Kolejna testowa sytuacja. Rura od kolektora ssącego zdjęta, sterowanie turbiną odbywa się przez zawór N75 , przy 1500 obr silnik pracuje...
TOMSON . Oczywiście że PWM to tylko część systemu regulacji turbiny wiatrowej, należy je uzupełnić o; 1. regulator prędkości obrotowej 2. regulator mocy /pożądane/ 3. zabezpieczenie przeciw "rozbieganiu", w przypadku odciążenia /obowiązkowo/ Pozdrawiam GW
Kolego nie mam CLIPa! Byłem u kogoś kto ma od tygodnia i słabo go jeszcze obsługuje. Dziś podmieniłem elektrozawór i zobaczymy co się będzie działo. Cięgno regulacji turbiny chodzi normalnie (nie za lekko ani ciężko), tzn. nie zacina się.
W tych silnikach często zapiekają się dźwignie od regulacji doładowania turbiny, a z opisu zachowania się auta na to mi wygląda.Sprawdzić dźwignię , ma chodzić luźno bez zacięć .
Nie wiem co masz uszkodzone....podałeś numer "problemu" to ci podałem zamienniki....może się nazywać np. zawór regulacji ciśnienia turbiny.....
to weź wakuometr i zmierz czy działa regulacja podciśnieniowa sztangi turbiny.
Wiem,ale patrzcie na wartość ciśnienia turbo. No widzę, niższe niż atmosferyczne, ale jednocześnie system widzi tyle powietrza, ile potrzebuje. Dowiem się w końcu czym się anomalia objawia, oprócz pozornie nieprawidłowego odczytu? Za zwrotne położenie układu regulacji turbiny odpowiada tzw. czujnik kopiowania turbiny - możliwe że widzi tylko skrajne...
No to chyba naprawdę mam problem bo u mnie zrobione pełen serwis dwa i pół miesiąca wymieniona turbina czyli regeneracja zawór regulacji powietrza do turbiny też nówka i problem zaczął się powtarzać Także naprawdę nie wiem co dalej robić.
:) W ogóle to jak się nazywa profesjonalnie ta gruszka? Szukam właśnie gruszki na zamianę w sklepach int. i na allegro, ale nigdzie nie mogę znaleźć nowych. Szukam pod nazwą: "zawór regulacji turbiny", "zawór podciśnienia" itp., ale znalazłem tylko parę na allegro, ale niestety używki :( Gość zapewnia, że niby są jak nowe, ale coś mi się to nie widzi...
A4 1.9 AFN co ok. pół roku blokuje się regulacja turbiny, po rozebraniu ewidentnie zbita sadza blokuje łopatki, teraz w położeniu jak bez podciśnienia.Po oczyszczeniu auto jezdzi normalnie. Dolot szczelny, egr zaślepiony, ustawienie rozrządu i pompy ok.. wydech drożny, odpala dobrze , nie dymi. Przebieg 320 tyś.km. Układ wtryskowy raczej nie naprawiany...
Do prawidłowej pracy silnika tłokowego potrzebujemy 14litrów powietrza na litr paliwa i tej proporcji należy się trzymać. Każda anomalia to dymienie na różne kolory i z reguły mała moc. Dym na czarno to zbyt mały wydatek powietrza. Wydatek powietrza to nie tylko turbina, ale też filtr powietrza, przepływomierz, przewodu doprowadzające powietrze, turbina,...
Nie pamietam jak sie zachowuje obrotomierz, jak powtorzy sie usterka zwroce na to uwage (wydaje mi sie ze podczas krecenia lekko porusza sie wskaznik obrotow) Pompka w zbiorniku napewno jest sprawna, bo zawsze odpala moje auto, chociaz jak odpalam je po nocy to takie ma ciezkie palenie jakby slaby akumulator, ale pozniej jest ok. Wczesniej mialem usterke...
Diagnoza okazała się trafna. Założyłem nowy zawór regulacji podciśnienia turbiny. Kasownie błędów i jest OK. Oporność na nowym i starym ok 17 Ohm, więc chyba stary stawiał za duży opór. Trochę go rozebrałem i okazał się zardzewiały.
Slyszalem cos o bardzo czulej regulacji podcisnienia turbiny ponoc komputer ma bardzo mala tolerancje i jest na to bardzo czuly czy to moze byc to ?? kazda pomoc sie przyda z gory dzieki Pozdrawiam
Witam Miałem kilka dni temu dokładnie ten sam problem. Brak mocy a po kilkunastu minutach jazdy wyświetlił się komunikat jak wyżej. W volksklinika w Poznaniu szybko zdiagnozowali i usunęli usterkę. Okazał się nieszczelny wąż regulacji geometrii turbiny
Jesli wcześniej fachowcy szukali braku mocy , to na bank kręcili regulacja sztangi turbiny i coś przeregulowali.
Pewnie błąd który zobaczysz, to ciśnienie doładowania różnica w regulacji odchyłka dodatnia, skończy się to demontażem turbiny, czyszczeniem geometrii lub regeneracją turbiny, choć osobiście stawiam na to drugie bo tak może być turbo KKK którego nie da się rozebrać bez specjalnych narzędzi.
Intercooler jest. W lato czyściłem. Jak dodam gazu to przewody gumowe od intercoolera twardnieją - nie jak skała, ale są twardsze. Myślałem nad regulacja turbiny. Tylko boję się tego ruszać żeby nie przedobrzyć. Może jutro spróbuję skoro mówisz, że coś to może dać. Z tego co wiem, to przy za dużym ciśnieniu otwiera się zawór bezpieczeństwa na kolektorze,...
Geometria ładnie luzniutko wszystko bez żadnych oporów chodzi sprawdzałem to nic się nie przycina, rozmawiałem z jednym gosciem od turbin to mówi zeby rozkrecic ciągno 4 obroty. Ale to coś da Dodano po 3 Będę sam to regulować musiał bo tam gdzie turbo robili powiedzieli że jest wszystko Oki nic więcej nie zrobią trudno gwarancja przypadnie ale nie będę...
dzięki za PDF pomyłka zwarcie do masy Taki bład na regulatorze ciśnienia pompy CR zawór podmieniony a dalej to samo BSM walił błedami a nawet uruchamiał rozrusznik po właczeniu stacyjki, Okazało sie ze w środku ma sporo wilgoci a ze to moduł zalany gumą to musiałem rozciac obudowe aby wylać wode oczyścić plytki i pozbyć sie korozji Póki co po tej operacji...
Czy wiesz jak rozwiązać problem regulacji obrotów?
Pamiętaj jeszcze o jednym jak chcesz sterować turbiną. Co gdy w kominku wygaśnie a sterownik załączy turbinę. Wyziębi ci pokój. Załóż jakiś termostat na kominku, który by załączał, ewentualnie wyłączał turbinę przy rozpalaniu i gaszeniu kominka. Pomysł z regulacją obrotów turbiny jak najbardziej ok.:D Mozna w ten sposób łatwo regulować moc oraz także...
Przekaźnik pompy zasila bezpiecznik nr: - 28, 15A- pompa paliwa - 32, 10A - wtryskiwacze - 34, 10A - elektrozawór regulacji turbiny - 43,10A - przepływomierz, elektrozawór zbiornika z węglem, grzałkę sondy lambda. Skoro nie ma żadnych efektów tych błędów czyli one nie pojawiają się w czasie jazdy a w momencie odpalania auta. Jeżeli masz słaby akumulator...
Turbina do ponownej regulacji.
Sprawdz czy nie jest zapieczony bączek na turbinie i czy nie jest w sadzach zawór egr. Jeżeli to bedzie ok to sprawdz wszystkie przewody podciśnieniowe od vacum przez zaworki sterujące powinny być 3 (1. do regulacji ciśnienia turbiny 2. do regulacji otwarcia zaworu egr a 3. do przepustnicy tak zwanej gaszącej) aż do elementów wykonawczych.
Witam Zobacz Młody Technik nr5/1986. (Pionowy silnik wiatrowy). Tam jest automatyczna regulacja obrotów takiej turbiny wiatrowej, tylko łopaty ma inne, niż Twoja. Zobacz również, na tym Forum posty o elektrowni wiatrowej. Pozdrawiam
problemem okazało sie dzwonienie plastikowej osłony wału. Po prostu przy montażu miski olejowej nie została prawidłowo dociśnieta przez miske. Dodatkowo sprawdzałem panewki i wszystko z nimi ok. Po przejechaniu okazało się ze turbina "ciągnie" dopiero od 2 tys, wcześniej było 1,8. poza tym wszystko było ok. Z pomocą kolegi zdjeliśmy przewód z turbiny...
Wyjątkowo w tym przypadku opis błędu jest trafny i mówi wszystko... a mocy nie ma z powodu wchodzenia w tryb awaryjny. Niesprawny układ regulacji wydajności turbiny (VNT). Do weryfikacji czujnik ciśnienia doładowania (mało prawdopodobne), układ podciśnieniowy (możliwe) oraz sama turbina, a właściwie tzw. "kierownice" spalin (najbardziej prawdopodobne).
Wracam z problemem i szczerze to ręce mi opadają. Po podaniu +12V na 2 pin przepływki nadal 0.0g/s na Vagu w grupie 002. Po podłączeniu +12V jednak zauważyłem że gdy zewre +12V auto nagle jakby osłabło i inaczej pracuje lecz na vagu nadal jest 0.0g/s. Przy tej sytuacji nagle przestaje także regaować pedał gazu. Gdy zgasze auto i odepne +12V z przepływki...
Po przekroczeniu 3tys obrotów zapala mi sie chek silnika i autko słabnie. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu problem pozostaje. Na kompie wyświetla błąd 1125 i po jego skasowaniu problem znika dopóki znowu nie dostanie większych obrotów, bład pojawia się ponownie. Podejrzenia padły na nawór regulacji turbiny ale wymiana na nowy nie pomogła. Podciśnienia...
Z tego co piszesz jest to podciśnienie od regulacji łopatek turbiny i zaworu egr-u jak jest odpięty to turbiny nie ma a jak go podepniesz i turbina dobrze działa sprawdź na początku z kąt jest świst jak nie jest układ nieszczelny to turbina ci pada.
Witam po wymianie rozrządu, auto nie ma mocy. Brak błędów w sterowniku silnika. Wartość początku tłoczenie 0-kanał 2pole= 100; na zegarze ustawione było "55". Przepływomierz wporządku. Z odczytu dynamicznego ciśnienia doładowania wynika, że turbina zaczyna ładować dopiero po chwili od pełnego wciśnięcia pedału przyspieszenia. Auto pali na dotyk, czy...
Pod prawa lampa jak ją zdejmiesz masz tam taki zaworek podcisnienia on steruje mieszkiem turbiny i czesto to właśnie on jest całą przyczyną.
egr cały czas jest podpięty tylko zaślepiony i to nie przezemnie, tylko tak do mnie przyjechał. oczywiście wyciągnołem egr wyczyściłem, ale nie udało sie go uruchomić. Przykładam sie do pracy. tylko pomysły mi sie skończyły. Chyba, że regulacja sztangi turbiny miałaby tu jakies znaczenie?
No to tak: EGR zaślepiłem dorobiłem blache na wzór uszczelki, gruszkę zasysałem wydaje mi sie, że wszystko szczelne ciężko sie zasysało. Co do regulacji turbiny ja nic tam nie przestawiałem. Z tego co widziałem są dwie regulacje jedna bezpośrednia na turbinie już dobrze nie pamiętam, ale chyba śrubeczka 6mm, na której opiera sie 'wichajster' od sterowania...
Zna ktoś sposób na odkręcenie śruby która zabezpieczona została niebieskim preparatem anaerobowym ? Śruba z nakrętką M6 , łatwo ją urwać więc proszę o jakieś porady, bo dojście okropne, w sumie tylko kluczem płaskim, oczkowego nie założysz bo nie ma takiej możliwości. Nie wiem czym to dokładnie zabezpieczone, ale to łącznik z nastawnika do dźwigni regulacji...
Witam. Posiadam mercedesa A w168 1.7 CDI Byłem dziś u diagnosty żeby podpiął mi auto do kompa. Jest tylko jeden błąd. Błąd regulacji podciśnienia turbiny. Diagnosta po dotknieciu jednego z dwóch zaworów oznajmił że mi się przegrzewa więc mam zawór do wymiany albo komputer źle nim steruje bo jest cały czas załączony. Kazał mi zamienić zwory miejscami....
Kolego-zrobic test -zaworu regulacyjnego turbiny -zawory regulacji EGR -odczytać parametry ciśnienia w rurze ssącej i MAF. Nie masz czym? Jedziesz tam gdze mają czym. Jakie to proste.
Powiedz jak moga powstać zimne luty w MAF Boscha? Wszystko co ma elektronikę może złapać chorobę zimnych lutów. :) to mogło by być coś z tego, tylko jak sprawdzić co zawodzi. Nie odpalaj silnika, odłącz od zaworu regulacji turbiny wężyk podciśnienia, złap mocno za ten drążek co idzie od gruchy do turbo i sprawdź czy dasz radę poruszać nim w górę i...
Jakie tam turbo siedzi? Mi wychodzi zmienna geometria z czujnikiem położenia gruszki. I tu szukaj kłopotu, zawór wysterowuje sztangę na pełne otwarcie, dopiero podczas jazdy dławi. Być może czujnik nie widzi położenia gruszki albo widzi błędne. Może problem z wężykami a może grucha dziurawa. Jak fizycznie wygląda praca sztangi?
Turbo można wstępnie wyregulować na stole. Niestety regeneruje się tylko wirniki ,ośkę i jej ułożyskowanie. Układ zmiennej geometrii jest tylko czyszczony/ szlifowany. A niestety luzy na sterowaniu zmienną geometrią powodują ze ustawienia dla fabrycznie nowej turbiny nie pasują. Odepnij na chwilę przepływomierz czy ciśnienie wzrośnie (będzie wcześniej...
Witam. Mam lekkie przeładowanie turbo, mimo że geometria chodzi płynnie. Jak but w podłogę oczekiwane ciśnienie zawsze jest 2150 mbar, a realne najpierw skacze do 2400-2500 co wywołuje mocne obcięcie nawet do 1800. Efekt to odczuwalne falowanie mocy i czarny dymek z tyłu (nie wchodzi w tryb awaryjny). Aby poprawić sytuację wydłużyłem o jeden obrót sztangę...
Wystarczyło zamienić zasilacz z 12V na 15V i mamy płynną regulacje obrotów z pominięciem trzeciego przewodu turbiny.
http://www.turbo-tec.eu/pl/sterowanie-uk...
po wielu próbach regulacji sztangi zdecydowałem sie na kupienie turbiny regenerowanej . sztange ustawiłem tak że błedu nie było auto miało dużo większą moc i jechało normalnie ale spalanie jakie mi pokazywało to ok 15 L na 100km a turbina rozkręcała sie na maxa . nie chcę ryzykować i dlatego taka moja decyzja. we wtorek bedzie zamontowana nowa turbina...
układ podciśnieniowy jest szczelny, sprawdzony. gruszkę otwiera do końca, a czy jak regulacją wyreguluje większe otwarcie turbiny to może sie coś stac, jakieś skutki uboczne?
Witam, Przy okazji innego wątku dotyczącego wtrysków i dymienia po zrobieniu logów wyszło, że turbo przeładowuje. Jest tutaj turbina ze zmienną geometrią sterowaną zaworkiem n75, który swego czasu rozebrałem i wyczyściłem w środku (kupę rdzy przez co się zacinał). Wciąż jednak te przeładowania są, już nie takie by wywalało tryb awaryjny, ale na wykresie...
I sztanga nie stawia oporu wszystko ładnie pracuje? To w takim razie łopatki turbiny do regulacji.
Byłem na kompie (CDIF) u znajomego i tak: P0704- 6 czujnik sprzęgła P0400- 0 EGR P1125- 0 ciśnienie turbo P1125- A czujnik też coś z ciśnieniem w kolektorze Jeszcze ABS się pali,czujnik do wymiany (ale przez to chyba nie wchodzi w tryb awaryjny :D ). Po skasowaniu wszystko zniknęło. Jeździliśmy tym samochodem i jeździliśmy ok. 10km sprawdzaliśmy parametry,...
Dziekuję za kolejne odpowiedzi i pomysły. Czy zasilanie falownikiem może wpłynąć na dwukrotną różnicę w pomiarze? Odnoszę wrażenie, że mierzyłem coś zupełnie innego, niż producent. Nie wiem teraz, kto ma rację, bo przecież na tabliczce stoi 10,5A. Mam jeszcze jeden, normalny miernik, do 10A. Mogę go włączyć w obwód, na początek z minimalnym poborem...
Brak doładowania przez turbine (powtarza sie okresowo,raz jest raz nie ma) wkreca sie do max 3500 obr,wyrzucił bład zaworu regulacji cisnienia turbiny-rozebrany wyczyszczony, cewka działa ,napiecie 12V na wtyczce jest,membrany szczelne,węzyki podcisnienia i przewody dolotowe szczelne,pompa vac daje podcisnienie,wirnik turbiny nie jest zablokowany,poza...
Witam Autko tak jak w temacie (automat). Problem jest ze zbyt wysokim ciśnieniem. Po zapaleniu i ruszeniu auto normalnie rozpedza sie do 3 tys i potem słabnie. Na diagnostyce pokazuje zbyt wysokie ciśnienie. Z tego co zaobserwowałem po oględzinach jest jakiś zawór podcisnieniowy który działa jakby baypass ale wygląda na sprawny. Czy przyczyną ewentualnie...
Check zwalczyliśmy dawno dawno temu, między innymi p1590 czyli zaworek zbiornika podciśnienia, przy okazji p0400 i jeszcze parę innych tylko to było w zeszłym roku. Od tamtego czasu żadnych błędów. Tak jak pisałem byłem u Pana od Opli, który podłączył swój sprzęt, zdiagnozował wszystko. Jego słowa brzmiały tak:"Błędów brak, reszta działa bez zarzutu,...
(at)tom o proszę, nigdzie jeszcze na tą infirmację nie trafiłem. Czy postawienie wieży czymś się różni? Jeżeli jednak będę zmuszony postawić maszt, czy wystarczy do wieży na wysokości metra nad ziemią zamocować cztery linki, i wkopać je w grunt blisko wieży? Wieczorem poczytam we własnym zakresie. Ale może być to furtka prawna ;) Oczywiście, że się...
Problem wstępnie rozwiązany. Tak jak podejrzewałem, sprawcą była zła regulacja sztangi/ cięgna turbiny. w załącznikach przesyłam rozbieżność występujące przed regulacją i prawie nakładające się linie po regulacji (celowo ustawiłem turbinę minimalnie poniżej wymagań- może to jakoś ją oszczędzi ;) stąd minimalna rozbieżność ) Przed regulacją: https://obrazki.elektroda.pl/8789877500_...
Witam. Mam A6 z 1999 2.5 i dzieje się to samo. Najpierw uszkodził się "mieszek" od regulacji łopatek turbiny, auto straciło moc. Po wymianie regulatora zaczęło działać ale było słychać syczenie po puszczeniu gazu. Po kilku dniach zaczęły występować błędy ciśnienia w kolektorze ssącym. Mechanik powiedział że może być to jakiś zawór kontroli ciśnienia...
Przecież można dorobić pomiar choćby prądu nawet z pomiarem napięcia i na czas testów szukać punktu mocy max np potencjometrem. Wg mnie nie obroty turbiny powinny być punktem regulacji ale poziom w górnym zbiorniku .
Kolego "Jka" kolega pisze o rzeczach, które jak najbardziej odpowiadają za regulację ciśnienia turbiny, ale proszę się zastanowić czy błąd (zwarcie ..... do masy), który odczytał z Vaga autor postu jest przyczyna np. nieszczelnego zaworu lub przetartego wężyka??? Wydaje mi się, że chyba nie, bo z wężyka nie przychodzą alarmy o zwarciu do masy :). Podzespoły...
Proponuję nie wracać co kilkanaście stronic , do tematów "rozwałkowanych" na Forum, Ogólnie popieram, ale: regulatory napięcia, falowniki, prądnice wałkowane są w kółko do obrzydzenia, głównie dlatego że znajomość elektrotechniki, elektroniki i zjawisk elekromagnetycznych w społeczeństwie forumowiczów jest oględnie mówiąc umiarkowana. Uważam, że sprawą...
Na czym polega to przestawienie? Czyli nie trzeba przerabiać turbin? Czy ktoś mógł by mi udostępnić instrukcję jak prawidłowo wykonać taką regulację?
regulacja ciśnienia turbiny regulacja sztangi turbiny regulacja turbiny passat
zacisk hamulcowy ręczny suzuki kontrolka silnik programy kalkulator
kemppi mastertig 3500w kemppi mastertig 3500w
Bluedio T7 Turbine headset charging failure, battery short, LED issues, and manual Li-ion charging workaround Niedziałający tempomat i ACC w Audi A6 C7 2.0 TDI 2016