czy do auta WDB9066351S438783 pasuje regulator nr A 007 153 14 28 Pasuje. Aktualnie jest dostępny zamiennik 009 153 31 28 Sprawdź wakuometrem, czy wszystkie odbiorniki podłączone do "puszki podciśnieniowej" są szczelne. Zdarzają się upływności i to wpływa na cały podciśnieniowy układ regulacyjny. Drugą popularną usterką w systemie doładowania silnika...
Przeswietl jeszcze wszystkie węże od turbiny do intercoolera. Świstu nie słychać?
Pomyliłeś zupełnie pojęcia. Na rysunku miejsce przez Ciebie zaznaczone to nie żadna śrubka tylko metalowy króciec na który wsunięty jest wężyk gumowy i to nie ten króciec się ma poruszać tylko sztanga wychodząca z lewej strony gruchy czyli "bączka" w zależności od tego jakie podciśnienie jest podawane wężykiem do tej gruchy. Na rysunku masz schemat...
http://obrazki.elektroda.net/0_125519684... Witam Zmuszony potrzebą posiadania stacji Hot Air stanąłem przed wyborem, zrobić czy kupić?. Oczywiście padło na „zrobić”. Na początku chciałem oprzeć się na jakimś projekcie z Internetu, ale niczego ciekawego nie znalazłem. Dlatego postanowiłem zrobić to samodzielnie. Największy problem...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Regulacja zakończona pełnym sukcesem. Po kilku próbach udało się ustawić sztangę tak że turbina nie przeładowuje. Przy regulacji polecam delikatnie obchodzić się ze śrubą bo przekręcenie jej o jeden, dwa obroty za mocno sporo zmienia oraz obserwować wskazania grupy11- bez tego ciężko dojść co się dzieje. Bardzo dziękuje za pomoc.
Witam. Mam zagadke dla wtajemniczonych w tematy Pacjent: Sprinter 313 cdi 2012 silnik OM651 pojedyncza turbina przebieg 178tys miesiąc temu padła pompa wys cisnienia paliwa. W celu wymiany oczywiscie rozebrane pół osprzętu z prawej strony. Po złożeniu chodzi ładnie ,wszystko niby gra. Podczas przyspieszania pow 2200 obrotów traci moc , rozpędza sie...
Witam, W moim Stilo 1.9 JTD 115KM jest problem z czarnym dymem pod dużym obciążeniem. Gazując na postoju do 4 - 4,5 tys. obr/min można zakopcić całą okolicę. Każde mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje chmurę za autem. Jak próbowałem to naprawić: - przepływka używana oryginalna - przepływka nowa chińska - czyszczenie przepływek brake cleanerem - jazda...
Udało mi się sprawdzić czujnik VSS, pokazuje poprawne wartości. Na dniach będę miał kabel, żeby sprawdzić czujnik ABS. Ogólnie wyrzuca mi taką zamrożoną ramkę: Zamrożone ramki #2: -EVENT_TIME: 243651485 s (Sat Mar 23 21:35:16 2024) - Event time -TOTAL_DISTANCE: 167264 km - Całkowity (przebyty) dystans -FUELSYS: Closed Loop - Stan układu paliwowego (Pętla...
Gdyby były problemy z ciśnieniem na szynie CR to nie obeszło by się bez błędów dotyczących ciśnienia - nic o nich nie piszesz . Odłączyłeś podciśnienie od gruchy i wyskoczył ci błąd ale pewnie o za małym ciśnieniu w kolektorze . Też walczyłem z czymś takim po wymianie turbo , niby wszystko wyregulowane a raz na jakiś czas muł i błąd i nie wiadomo czego...
Witam, może jakoś pomogę poruszam się trochę innym autem (Alfa Romeo 156 1.9 JTDm 16v - 140PS) ale problem kiedyś był podobny. Mianowicie auto przechodziło tez w tryb awaryjny,objawiało się to najczęściej podczas energicznego depnięcia w pedał na wyższych biegach od 3 do 6 właśnie po przekroczeniu 3000tys mi wywalało innym błąd ale dotyczył podobnego...
Witam w jaki sposób można wyregulować sztangę turbiny w 1z. Według tego co udało mi się znaleźć potrzebne będą dane o min i max ciśnieniu doładowania. 1. Więc jakie ciśnienie doładowania maksymalne i minimalne występuje w silniku 1z? 2. Co do samej regulacji (turbina jest wymontowana z samochodu) więc czytałem, że można zrobić to za pomocą sprężarki...
Witam! Od 2 dni mam problem ze skrzynią w moim Meśku z 2011roku... co prawda ponad 300 nalatane, auto mam od początku lipca, objaw jest taki, że jedzie, a za chwile skrzynia w trybie serwisowym, tylko jeden bieg, na wyświetlaczu Transmission Consult Workshop, czasami po zgaszeniu i zapaleniu jest ok, a czasami zgaszenie nic nie pomoże, dopiero za którymś...
Dzieki za podpowiedzi . Chodzilo mi tez po glowie sprawdzenie zaworu odcinajacego turbine . Ale martwi mnie informacja o tym czujniku typu zwarcie do plusa , wskazywaloby to bowiem na uszkodzenie elektryczne powyzszego czujnika . Z drugiej zas strony , kombinowalem tak ze awaria zaworu turbiny , moze powodowac tak skrajne wartosci (niskie) w przewodzie...
Turbo można wstępnie wyregulować na stole. Niestety regeneruje się tylko wirniki ,ośkę i jej ułożyskowanie. Układ zmiennej geometrii jest tylko czyszczony/ szlifowany. A niestety luzy na sterowaniu zmienną geometrią powodują ze ustawienia dla fabrycznie nowej turbiny nie pasują. Odepnij na chwilę przepływomierz czy ciśnienie wzrośnie (będzie wcześniej...
Witam wszystkich Mam problem z moją 406 tką przy szybkości około 130 km/h przechodzi w tryb awaryjny , na teście wychodzi błąd 0243 błąd przetwornika ciśnienia regulacja ciśnienia doładowania bieg jałowy na postoju jak przytrzymam go na wysokich obrotach też przejdzie w tryb awaryjny zaworek turbiny zmieniałem nic nie daje .Prosiłbym bardzo o porady...
Witam, Odkopię i przyłącze się do tematu mam nadzieje, że prawidłowo. Mam Citroena C4 2.0HDI 136KM z 2006 roku. Auto przy wysokich prędkościach(ok.160-170km/h) traci moc, spada prędkość i zapala się żółta kontrolka silnika, następnie po ponownym uruchomieniu moc wraca. Robiliśmy diagnostykę i wyświetliły się następujące błędy: - P1351 Przekaźnik wstępnego...
Dlaczego w szoku? mieszek Swirl - dziurawy przewody podciśnienia - przynajmniej 2 były dziurawe, reszta była sfatygowana zawór sterujący podciśnieniem - nie puszczał podciśnienia po podaniu napięcia EGR - uszkodzone, a poza tym skorodowane podmiana czujnika ciśnienia - nie wymieniałem bo był sprawny gruszki przy turbinie, wyczyszczeniu turbiny - turbina...
Siema po dłuższej nieobecności. Pacjent ten sam co ostatnio, ale problem inny. Samochód jest słaby, jak na 110 KM (czy ile on tam rzekomo ma). Podejrzenie padło na turbinę. Na postoju gruszka nie ruszała się w ogóle. Nieważne czy 800 obr/min czy 3000 obr/min. Ciśnienie do gruszki idzie, ale nie mam manometru żeby sprawdzić czy odpowiednie. Kupiłem nową...
VOLKSVAGEN / AUDI PRZEGLĄD USTEREK DIAGNOSTYCZNYCH (DTC) Przegląd usterek diagnostycznych (DTC) jest dostosowany do kodów VAG i SAE (OBD-II) Zasady włączania MIL A=MIL zaistniały pierwszy raz B=MIL zaistniały drugi raz C=Usterka związana z brakiem emisji – tylko lampka serwisowa D=Usterka braku emisji – brak lampki serwisowej DTC (VAG)DTC...
Podłącz auto pod komputer, wejdź w blok 11 gdzie widać ciśnienie doładowania, zadane ciśnienie i wysterowanie N75 a zobaczysz jak powinno być. Możesz też sprawdzić czujnik ciśnienia doładowania czy Cię nie oszukuje. Sztanga ma być wyciągnięta na wolnych obrotach. Turbine napędzają spaliny. Regulacja ciśnienia doładowania regulowana jest poprzez regulacje...
Witam, dołacze sie do tematu. Mam Audi A3 8L 2001r. 1.9 TDI PD 96KW (130km), 2 miesiace temu dawalem turbo do regeneracji bo zmienna geometria szalala i wchodzil w tryb awaryjny czasami. Po zrobieniu turbo dzialalo te 2 miesiace i zaczely dziac sie dziwne rzeczy. Rano na zimnym silniku, auto smigalo jak zawsze mialo moc i przyspieszenie bez problemu...
4626 ciśnienie doładowania turbiny 449C czujnik ciśnienia w rurze dolotowej 44A1 czujnik temperatury w rurze dolotowej 44F8 regulacja poczatku wtrysku Aleś napisał, jakie to błędy: za małe, za duże, sporadyczne, nie osiągnięte, przerwa czy zwarcie do masy??
Witam wszystkich. Od momentu zakupu auta zmagam się z problemem odłączania turbiny i błędu P0235 - Regulacja ciśnienia doładowania. Nieosiągnięta granica regulacji. Przekroczona górna wartość graniczna. Statycznie. Wymieniłem: - klapy kolektorów - czujnik ciśnienia doładowania - zawór N75 - usunięty DPF - zaślepiony i wyłączony komputerowo EGR. Problem...
Witam, Posiadam skodę O1 2003 r. 1.9 tdi 110km (fabrycznie, tun na 130km) i po 230 tys. km. zajechała się turbina, więc ją zregenerowałem (dokładnie nie tą samą, swoją zostawiłem do naprawy a wziąłem na wymianę "taką samą" już zregenerowaną). Turbinę założyłem i okazuje się, że coś jest nie tak, a mianowicie: - turbina działa zupełnie inaczej - równo...
Laguna 2 1,9 dci 120km podczas rozpędzania brak mocy od 2000obr zaczyna ciągnąc,2700obr dostaje kopa aż gumy zagrają. Podłączyłem pod kompa wyskoczył błąd =zawór elektromagnetyczny ciśnienia doładowania za duża ilość zakupiłem nowy zawór turbiny dalej to samo . Podmieniłem czujnik ciśnienia doładowania wraz z wtyczką - była popękana -brak efektu. Wyjąłem...
Z tego co zrozumiałem to brak sterowania na wężu (pełny otwór) to spowoduje brak ciśnienia doładowania a zamknięcie otworu spowoduje maksymalne ciśnienie doładowania. Brak sterowania na wężu maksymalne ciśnienie doładowania, zamknięcie otworu nic nie zmieni nadal maksymalne ciśnienie.Żeby obniżyć ciśnienie musisz podać ciśnienie na ten wężyk. Można...
Nie pamiętam dokładnie wartości wydaje mi się ,że twój na 100l wody zabierze 3 m3 gazu nowe biorą 1,6m3 ale mogę się mylić ,piecyk jeśli jest długo eksploatowany a ten ze zdjęcia wygląda na co najmniej 10lat to warto pomyśleć o nowym , pierwszy plus i chyba najważniejszy na rzecz nowego to bezpieczeństwo , drugi to brak płomienia zapalającego (tz, nie...
Witam!Odnawiam temat. Mam bardzo podobny problem z moim paskiem, VW passt 1.9TDI 110km AFN 96r. Jak w temacie. Auto było sprawdzane texa i vagiem, problem jest z błędnymi wskazaniami przepływki, testowałem je 4!!!!. 1.ta co w aucie, (pierburg) - bardzo słaby zakres działania oscylował miedzy 450-550 (mogę zrobić logi) 2.używka z drugiego samochodu....
witam, w poszukiwaniu tematu bloącej turbiny wskoczyłem tutaj, a więc opiszę awarię w moim golfie tdi 1.9 110 asv, od jakiegoś roku poczułem mocny spadek mocy był słabszy i przy większych biegach wpadał w trym awaryjny tkzw NOT LAUF błąd w moim tdi to 462d regulacja ciśnienia doładowania powyżej granicy regulacji, w końcu oddałem do mechanika - czyszczenie...
Mechanik powiedział mi, że turbina nie ma zmiennej geometri. Żart. To nie jest żart. Obie turbiny mają stałą geometrię, a regulacja jest przy pomocy bypassów. Wielokrotnie zmieniałem przepływomierz Adaptację robisz po wymianie? Myślę że pozostało ci poszukać dobrego fachowca ze SD bo ani sam ani twoi mechanicy nie podołają naprawić tego auta Też jestem...
Witam. Dzisiaj miałem podpięte Vaga pod audi i pokazało błąd 17965- czyli regulacja ciśnienia doładowania. Może i problem braku mocy powyżej 120 km/h to rozwiąże, ale czy gaśnięcie i szarpanie całym silnikiem przy depnięciu na 1 biegu to też może być spowodowane tym ciśnieniem?? Druga sprawa to od czego zacząć najpierw sprawdzanie? Zaworek N75, zapieczone...
Przyczyn może być kilka. Przepływomierz powietrza , aby go sprawdzić wystarczy odpiąć wtyczkę zasilającą i się przejechać. W moim przypadku była spora rużnica , więc wiadomo przepływka do wymiany. Może się zdarzyć że któryś z wężyków jest nieszczelny , dziurawy co zaowocuje błedami typu niewłaściwe ciśnienie doładowania itp. Więc wymiana wężyków po...
A rzeczywiste ciśnienie równe odczytanemu? zmierzyłeś jakie jest faktycznie ciśnienie doładowania?
Nie wiem jak jest w twojej turbo sprężarce ale powinieneś mięć na turbinie jakąś śrubkę to regulacji ciśnienia turbiny.
A wiec zaczynam od błędów silnika 01237 Zawór odcinania dopływu paliwa - N109, Zawór odcięcia paliwa - N109 00522 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - G62, Czujnik temperatury chłodziwa silnika - G62 01266 Przekaźnik świec żarowych - J52, 22307 Zawór regulacji ciśnienia turbiny - przerwa zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY 2331 Zawór regulacji ciśnienia...
Kazda premiumka dxi 450 ma zawor sterowania turbiny . Ten sam zawor steruje klapa hamulca wydechowego . Zaworu nie byla w silniku d9 znanych z volva fm Dodano po 3 W premiumkach dci zdarzaly sie turbiny bez zaworu regulacji
Nie wiem co masz uszkodzone....podałeś numer "problemu" to ci podałem zamienniki....może się nazywać np. zawór regulacji ciśnienia turbiny.....
Witam! Immobilizer blokuje! Najlepiej nie odpalaj więcej! Tylko do warsztatu gdzie zmienią kody Immo! I sprawdzą błędy :idea: -P1435 -problem z komunikacją CAN z pompą. -P1445 -problem z filtrem cząstek stałych. -P1351 -Problem z układ przekaźnika podgrzewania. -P2562 -problem z ciśnieniem doładowania. -P0238 -problem z turbiną. -P0087 -problem z regulacją...
Wracam z problemem i szczerze to ręce mi opadają. Po podaniu +12V na 2 pin przepływki nadal 0.0g/s na Vagu w grupie 002. Po podłączeniu +12V jednak zauważyłem że gdy zewre +12V auto nagle jakby osłabło i inaczej pracuje lecz na vagu nadal jest 0.0g/s. Przy tej sytuacji nagle przestaje także regaować pedał gazu. Gdy zgasze auto i odepne +12V z przepływki...
Nie regenerowane tylko nowe wszystko szczelne na 100% na starej turbinie ten sam bład
Masz dalej problem z regulacją ciśnienia doładowania turbina ewidentnie przeładowuje.Sprawdź jeszcze N75.
Pewnie błąd który zobaczysz, to ciśnienie doładowania różnica w regulacji odchyłka dodatnia, skończy się to demontażem turbiny, czyszczeniem geometrii lub regeneracją turbiny, choć osobiście stawiam na to drugie bo tak może być turbo KKK którego nie da się rozebrać bez specjalnych narzędzi.
A co było przyczyną nagłego zainteresowania się turbiną? Szukaj dziury, która powietrze ucieka. I nie stukaj w nic więcej. Nie ma tam żadnej elektronicznej regulacji ciśnienia, jeśli to silnik Renault - gruszka zasilana jest kawałkiem gumowego przewodu zapiętym bezpośrednio do muszli turbiny. Albo otwarty EGR, co nie jest znowuż takie dziwne, albo przetarty...
Sprawdz czy nie jest zapieczony bączek na turbinie i czy nie jest w sadzach zawór egr. Jeżeli to bedzie ok to sprawdz wszystkie przewody podciśnieniowe od vacum przez zaworki sterujące powinny być 3 (1. do regulacji ciśnienia turbiny 2. do regulacji otwarcia zaworu egr a 3. do przepustnicy tak zwanej gaszącej) aż do elementów wykonawczych.
Kolego "Jka" kolega pisze o rzeczach, które jak najbardziej odpowiadają za regulację ciśnienia turbiny, ale proszę się zastanowić czy błąd (zwarcie ..... do masy), który odczytał z Vaga autor postu jest przyczyna np. nieszczelnego zaworu lub przetartego wężyka??? Wydaje mi się, że chyba nie, bo z wężyka nie przychodzą alarmy o zwarciu do masy :). Podzespoły...
A skąd. Koło akumulatora ( po lewej) są dwa: -EGR -klap zawirowania Elektrozawór regulacji ciśnienia doładowania jest po prawej, na błotniku wewnętrznym, koło ściany grodziowej.
Od elektrozaworu sterującego turbiną powinien iść wężyk do membrany (gruszki), która steruje zaworem regulacji ciśnienia doładowania - wastegate. Trzeba sprawdzić szczelność wężyków do elektrozaworu i zaworu wastegate (membrany). Elektrozawór wprowadza nadciśnienie do membrany, regulując tym samym ciśnienie doładowania. Jeżeli wastegate zostanie w pozycji...
diagnoza komp wykazała złe parametry nastawnika turbiny (nastawnik wymieniony dwa tygodnie temu-zła diagnoza) No bo jest zła diagnoza. 98% złych parametrów nastawnika to jego zła regulacja. Pozostałe kilka procent to zazwyczaj zatarty popychacz wskutek wycieku płynu chłodzącego. Procedura serwisowa bardzo dokładnie określa parametry regulacji - zarówno...
Skoro wywala na postoju to nie jest to kwestia ani turbo ani ciśnienia(moim zdaniem) Podczas jazdy nic się nie dzieje?
Cześć wszystkim, mam problem z moim Golfem 4 1.6 SR z gazem, który zaczął dziwnie się zachowywać. Auto odpala na chwilę (1-2 sekundy) i gaśnie, jakby miało pełną moc przy starcie, ale po chwili się wyłącza. Problem pojawił się tego samego dnia, w którym wymieniałem miskę olejową (uszkodzona mechanicznie, wymieniłem na nową). Co ciekawe, po wymianie...
P1470 to przetwornik ciśnieniowy regulacji ciśnienia doładowania. Do sprawdzenia szczelność podciśnień, przewodów powietrznych, intercoolera, stan turbiny, przetwornik ciśnienia doładowania, elektryka..... Chyba najczęściej powtarzający się błąd w CDI ..
- sprawdzić zawór magnetyczny N75 - sprawdzić układ regulacji ciśnienia doładowania z turbosprężarką.
Silnik jest strojony (ECU, turbo) przy założeniu, że wszystkie elementy są na swoim miejscu i działają. Np katalizator stawia pewien określony opór w wydechu i do tych parametrów są dostosowane nastawy turbiny i komputera. Oczywiście są pewne granice tolerancji w jakich komputer się adaptuje, ale całkowite wywalenie kata zmienia wszystko. Możesz jeszcze...
Nie wiazal bym problemow z ustawieniem swiatel i ogrzewaniem ze spadkiem mocy silnika. A ja bym jednak wiązał. 1.Nastawnik turbiny (Vaccum transducer, przekładnik ciśnienia, wandler) jak widać na schemacie powyżej sterowany jest podciśnieniem. Jak podciśnienia nie będzie, to turbina będzie kulawo działać. Jak będzie kulawo działać, to pojawi się błąd...
Tam niema sondy lambda , wiec to napewno nie to . Tak jak pisal Pontus przewody od turbiny sprawdz ,recysrkulator tez > Najprawdopodobniej masz cos nie tak z turbina , szczegolnie jesli piszesz ze przy 3000 obr. najbardziej zaczyna kopcic. Mozesz miec uszkodzony zawor regulacji cisnienia turbodoladowania , albo sam zawor elektryczny , albo zatarte ciegno...
No właśnie - problem leży najprawdopodobniej nie w czujniku ciśnienia doładowania a w turbinie a raczej w regulacji ciśnienia doładowania .....pewnie jest tam pompa próżniowa, modulator podciśnienia który steruje turbina (ciśnieniem doładowania i przewody połączeniowe (druty i wężyki) wg mnie niedomaga któryś z tych elementów...nie mam niestety szczegółowych...
"P1125 - Otwarty obwód zaworu elektro-magnetycznego ciśnienia ładowania P1125 - Za mocne wejście zaworu elektro-magnetycznego ciśnienia ładowania Do sprawdzenia czy nie jest brudny czujnik ciśnienia doładowania ( na kolektorze dolotowym) Oraz weżyki podciśnienia ( kolanka gumowe, wężyki plastikowe wtyczki na elektrozaworkach) co sterują poszczególnymi...
Kolego-zrobic test -zaworu regulacyjnego turbiny -zawory regulacji EGR -odczytać parametry ciśnienia w rurze ssącej i MAF. Nie masz czym? Jedziesz tam gdze mają czym. Jakie to proste.
turbina kaput...
Siłownik regulacji nadciśnienia ładowania, masz silnik 2,5, ciśnienie ładowania 0,7 bara. Często pęka żeliwna obudowa, a dokładniej gniazdo zaworu. Jak podejmiesz decyzje o wymianie to zwróć uwagę bo były dwa typy, z chłodzeniem wodnym i bez.
Na zimnym silniku nie działa turbina, muszę zgasić , a następnie ponownie uruchomić silnik i wszystko jest o.k. (zawsze załapuje za drugim razem). Obecnie w porze letniej pojazd może stać kilka godzin i nie ma problemu. W czasie jazdy turbina nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków, nic się nie dzieje podczas jazdy. Nadmienię, że pomimo rozgrzania...
to tak silnik to 1,9 Tdi ASV 110KM silnik zachowuje się jak by spadł wąż od IC kompletnie nie jedzie i do tego dużo dymu z rury. diagnostyka wykazała - różnicę w regulacji ciśnienia turbiny, nie podaje błędu bo juz nie pamiętam ale wszystkie punkty z viki-ross tech tech zostały sprawdzone. przepływka z wymaganych 850 ma 400, turbo tak samo nie chce...
Sądząc po wywalanym błędzie raczej postawiłbym na zawór N75 regulacji ciśnienia doladowania...
Model 244. Tak jak piszesz turbina nie ma praktycznie żadnej regulacji tylko ,,zawór" upustowy na wypadek zbyt wysokiego doładowania. Wydech już luzowałem oraz wykręcałem pierwszą sondę nic to nie dało. Wczoraj odpiąłem cały dolot i zaślepiłem rurę od doładowania. Robiłem pomiar ciśnienia praktycznie na turbinie i też nie pompuje jak powinna więc zostaje...
Przyczyn może być kilka oto najczęstsze: 1. Należałoby sprawdzić szczelność układu dolotowego. Mała nieszczelność może powodować opóźnienie w doładowaniu ale koniec końców pozwoli na osiągnięcie zadanego ciśnienia doładowania. Warto przyjrzeć się intercoolerowi i sprawdzić wszystkie węże i opaski. 2. Częściowo zacięty lub nieszczelny (wyrobiony oring)...
Ja już dzisiaj wszystko poskładałem i byłem na jeździe próbnej. Wężyki są nowe, bo wymieniałem z sterownika do rury i od zaworu do turbiny... Nie podoba mi się to wszystko i zastanawiam się, czy czujnik w ECU nie poszedł... Ale najpierw bym się turbiną jeszcze zajął.
zawór regulacji ciśnienia doładowania,siłownik podciśnieniowy regulacji doładowania (zacina się), bądż w najgorszym przypadku turbina
Może dymić, na boosterze zmienisz tylko początek zwiększający dawkę paliwa przy mniejszym ciśnieniu z turbiny (więcej paliwa mniej powietrza-ciśnienia doładowania).
Opel Vivaro A 1.9 cdti 101km 2004r, silnik renault F9Q-760. Podczas gwałtownego przyspieszania błąd P1125 - zawór regulacji ciśnienia doładowania. Zawór jest sterowany podciśnieniowo ale upust spalin w turbinie jest na nadciśnienie, (żeby się ruszyć musiałem dmuchnąć powietrzem w gruszkę) Zamontowana jest turbina o numerze GT1549S. Czy ktoś może powiedzieć...
Odczytaj kody, jak będziesz miał odchyłka regulacji ciśnienia doładowania - dodatnia, to raczej turbina do czyszczenia. 250 do 500 zł zależy gdzie, poszukaj sprawdzonego warsztatu który zdiagnozuje przed naprawą
Masz VCDS to blok pomiarowy 11 przełącz się nastawy podstawowe/Basic Stetting i test działania sterowania VNT. Wtedy silnik wskoczy sam na 1400 RPM a ECU będzie sterowało turbiną na max doładowanie i po 30 sekundach minimalne doładowanie. Ciśnienie doładowania powinno się zmieniać choć o 100 mbar. A zaglądając na silnik powinieneś zobaczyć sztangę regulacji...
Według mojej wiedzy ciśnienie maksymalne turbiny zależy od długości sztangi i od tego zaczynam regulację . Jeżeli jest za wysokie - wydłuż sztangę , obserwuj wpływ regulacji na ciśnienie jeżeli dalej przeładowuje to zawór sterujący masz nie sprawny - do wyczyszczenia lub wymiany . Czym dokładniej wyregulujesz max ciśnienie tym lepiej bo długość sztangi...
Prawdopodobnie za wysokie cisnienie doładowania lub niedoładowanie ,czyli turbina do regulacji . pozdro rox1!
Witam Mam problem z Touran 2.0 TDI A mianowicie chodzi o błąd, który wyrzuca komputer: elektrozawór regulacji ciśnienia doładowania; zwarcie do masy. Sprawdzałem kable, nigdzie nieprzetarte, elektrozawór chodzi, delikatnie buczy i podaje ciśnienie na turbinę, ale turbina nie załącza. Czy miał już ktoś podobny problem? AI: Czy możesz podać dokładny kod...
Wymieniłem 1. sony lambda 2. przepustnicę 3. przepływomierz 4. czujnik ciśnienia 5. czujniki na kolektorze ssącym ( par paliwa i ciśnienia kolektora) 6. sprawdziłem działanie zaworu zwrotnego turbina przewód ssący łącznie z wymianą zaworka sterującego 7. świece 8. cewki 8. katalizatory 9. zawór regulacji zmiennych faz rozrządu Kolektor ssący nie zawalony...
Witam mam problem z Mercedesem GLK 2008rok OM651 Temat jest męczony dość długo łapię błąd i odcina moc: P00B092 - Regulacja ciśnienia doładowania 2 (zakłócenie działania). W aucie wymienione wszystkie zaworki podciśnienia na nowe. Wężyki od podciśnień sprawdzone milion razy. Wszystko ok. Turbina była regenerowana i nawet drugi raz była dana do sprawdzenia...
Baterie są sprawne więc to odpada. Natomiast proszę mi powiedzieć gdzie ta turbina będzie zlokalizowana w tego typu piecyku ?
Witam. Samochód z silnikiem 1,8 CDI 2011r. Na wstępie dodam, że w osprzęcie uszkodzona jest przepustnica. Działała ale w korpusie pękł ogranicznik/prowadzenie i sterownik wyrzucał błąd jej niepoprawnej pracy, nie działał EGR i silnik wchodził w tryb awaryjny. Wyprogramowałem ją poprzez usunięcie błędów z tablicy. EGR zaczął działać, auto odzyskało moc....
Jak się okazało ten silnik nie ma przepływomierza.Gościu od turbiny ma warsztat od 15 lat powiedział ,że to może być zawór EGR lub puszcza lub źle wyregulowany jest zawór turbiny chyba regulacji ciśnienia doładowania.Czy to możliwe:?:
Do prawidłowej pracy silnika tłokowego potrzebujemy 14litrów powietrza na litr paliwa i tej proporcji należy się trzymać. Każda anomalia to dymienie na różne kolory i z reguły mała moc. Dym na czarno to zbyt mały wydatek powietrza. Wydatek powietrza to nie tylko turbina, ale też filtr powietrza, przepływomierz, przewodu doprowadzające powietrze, turbina,...
podłącz vaga .powinna wyskoczyc usterka regulacji ci doładowania
Czy możesz coś więcej powiedzieć jak odczytywać te logi albo jak powinny wyglądać prawidłowe? W grupie 011 masz obroty, ciśnienie doładowania zakładane, ciśnienie mierzone, procent wysterowania zaworu regulacji ciśnienia turbodoładowania. Przy 1800 obr turbo uzyskuje zakładaną wartość doładowania a zawór oscyluje w okolicach 50-60 %, następnie turbo...
Wartości z przepływomierza grubo zaniżone przy doładowaniu zakładanym 1950 mbar masz 2200 mbar ale przepływomierz widzi wartość przepływu na poziomie 750 mg/suw a powinien coś około 950-1000. Albo jest dziura w dolocie przed turbo albo EGR jest zablokowany w pozycji delikatnie otwartej lub też intercooler jest przypchany albo dolot czasem wałek rozrządu...
Tu się prosi o test VAG ,ponieważ bedziesz działać po omacku na chibił trafił.Może być uszkodzony zawór ograniczający cisnienie doładowania albo nieszczelne przewody podciśnieniowe od zaworu do silownika podciśnieniowegolub sam siłownik podciśnieniowy przy turbinie. Jesli to sprawdzisz i jest ok to zostaje sama turbina z zaworem regulacji ciśnienia...
Witam szanownych forumowiczów. Mam nadzieje że znajdę tu kogoś doświadczonego w dziedzinie interfejsów diagnostycznych. Przyznam że od niedawna dysponuję komputerem i nie mam doświadczenia w tej dziedzinie. Dlatego w załączniku przesyłam LOGI z mojej rav4. Od 2 lat borykam się z tym samym problemem otóż gdy dodaję gazu i silnik przekracza 2000RPM to...
Bardzo dobre pytanie. Tak mierzy na pewno ponad 3000 mbar, bo podczas testów i regulacji gruszki góra-dół udało mi się uzyskać żądane 2 bar, nawet 2.05 bar, ale turbina podczas testów nie wytrzymała presji i urwało wirnik. Po założeniu 2 turbosprężarek ciśnienie doładowania nie zmieniło się, dalej max 1,6 bar. Zmieniło się tyle, że te 1,6 bar uzyskuje...
N75 steruje pracą turbiny za pomocą regulacji podciśnienia. Sterownik silnika odpowiednio otwiera lub przymyka N75 a ten podaje większe lub mniejsze ciśnienie na gruszkę turbiny co przekłada się na ciśnienie wytwarzane przez turbinę. Jeżeli jest jakaś nieszczelność pomiędzy turbiną a kolektorem ssącym to będzie to słychać.
Witam, Może coś innego związanego z AKP? - sterowanie regulacją przepływu i ciśnienia, - sterowanie ramieniem robota spawalniczego lub transportowego, - sterowanie przenośnikami taśmowymi, rolkowymi, itp. (prędkość przesuwu i jego kierunek), - ostatnio modne OZE, czyli sterowanie ustawieniem łopat turbiny wiatrowej. Myśl samodzielnie, na tym etapie...
Golf IV 2001 TDI ALH. Mam problem z takim błędem 17964 turbochanger pressure - control limit not reached ''regulacja ciśnienia doładowania poza zakresem." I tak po zapaleniu turbina chodzi poprawnie ECU wysyła na sterowanie turbiną, po przejechaniu ponad 10km ECU wyłącza sterowanie turbiną.W czasie jazdy testowej przepływka w normie, wydaje mi sie że...
Wyciągnij całą turbinę. Nie ruszaj regulacji sztangi, bo potem nie dojdziesz końca z regulacją ciśnienia doładowania.
Wyjątkowo w tym przypadku opis błędu jest trafny i mówi wszystko... a mocy nie ma z powodu wchodzenia w tryb awaryjny. Niesprawny układ regulacji wydajności turbiny (VNT). Do weryfikacji czujnik ciśnienia doładowania (mało prawdopodobne), układ podciśnieniowy (możliwe) oraz sama turbina, a właściwie tzw. "kierownice" spalin (najbardziej prawdopodobne).
Witam 17964-Regulacja ciśnienia doładowania.Możliwe usterki: zawór N75 uszkodzony,uszkodzona turbina,nieszczelność turbina-silnik.Sprawdź VAG ciśnienie doładowania,sprawdź czy nie masz nieszczelności między turbiną a silnikiem.Jak to będzie OK, wymień zawór N75 Pozdrawiam
Prędzej wina sterowania turbiny.
Typowe dla overboosting. Sprawdz regulacje turbiny. Podcisnienie, wezyki na szczelnosc, solenoid, sama turbine (niepamietam czy to jest WG czy VGT). Jakie widzi cisnienie turbiny? Warto sprawdzic tez zawór EGR na szczelnosc.
https://obrazki.elektroda.pl/8496356700_... https://obrazki.elektroda.pl/3499978900_... Witam, mam problem z przebiegiem doładowania - pojawia się nagły spadek wartości zmierzonej. Po kilku takich pikach w dół pojawia się błąd P0243 regulacja ciśnienia doładowania. Odchyłka regulacji ujemna. Turbina już wymieniona,...
Witam Problem polega na tym jak wkręcę silnik na obroty powyżej 3500 turbina przechodzi w tryb awaryjny, samochód traci moc. Turbina była wymieniona na regenerowaną w 2013 wrzesień. Czyżby już padła? Może zawór albo czujnik? Można to zdiagnozować co jest przyczyna tego stanu, który element? Odczytane są takie błędy: P1570 Sterownik silnika zablokowany...
Dla mnie sprawa prosta-nie działa regulacja turbiny,tpowe w stodziesiątce. Trzeba sprawdzić czy da się poruszać cięgnem.
Seat Cordoba 1,9 TDI Vario 90 koni 12.99r. IV bieg równo przy 2300 obr odłącza turbinę (1 uruchomienie silnika). Ponowne włączenie silnika - samochód idzie jak trzeba i mogę jeździć dalej nawet cały dzień. 150 km/h i jest jeszcze zapas pod nogą a gdy złapie muła to max 110-120km/h. Wszystkie elementy zostały podmienione ze sprawnego auta aby sprawdzić...
Witam pytanie dotyczy Audi a4b5 1.9tdi 2000rok 115km czy jest coś takiego jak przekaźnik do turbiny albo coś takiego jak przekaźnik do zaworka regulacji ciśnienia? Jeżeli tak to gdzie mogę go znaleźć? Albo jakie jest oznaczenie? Bardzo proszę o szybką odpowiedź z góry dziękuję pozdrawiam 😉😉
regulacja turbiny zawór ciśnienia turbiny pomiar ciśnienia turbiny
nawija cewka audio punto obudowa alternatora start spawarki
podłączenie zasilaczy serwerowych saeco xelsis
Regulacja dekodera stereo FM HA11223W – ustawienie VCO 76 kHz, separacja, pilot-cancel Karcher SC 5 nie podaje pary - możliwe przyczyny