Jeśli chodzi Ci o ponowną regulację zaworów , to nie . Wałek rozrządu masz w głowicy więc nic się nie przestawi , wyprzedzenie zapłonu też zostanie w tym samym miejscu . :| Przy składaniu zwróć uwagę na znaki . Przestawisz o jeden ząbek na rozrządzie i będzie lipa . :| Dodano po 3 ( Wał , łańcuszek , wałek rozrządu ) . To musisz ustawić na znaki , zgrać...
Pomysłów jeszcze trochę zostało, pierwszy to manometr wkręcony w miejsce czujnika lub podłączony poprzez adapter. 2 jakie ciśnienia? 3 pomijając że wirówka, 2 zawory regulacji ciśnienia na obudowie chłodnicy oleju, wałek rozrządu już sprawdzone to pozostaje smarowanie sprężarki i te sławne "patyczki do lodów"
Da się to zrobić bez demontażu tej osłony Podstawa to odblokować napinacz żeby można było go cofnąć. W jego okolicy jest śruba/zaślepka. Po jej demontażu jest dostęp gdzie wtyka się cienki drucik który odblokuje napinacz.Wtedy kręcisz górnymi wałkami w prawo a płoza się cofa wpychając napinacz. Z tego co pamiętam wyżej jest śruba - chyba ta o której...
I jeszcze jedno, koło to pod wałkiem rozrządu ma możliwość regulacji zazębienia, więc szczelinomierz w dłoń i ustawiamy, inaczej rozrząd bedzie hałasował, luz międzyzębny ma być w przedziale 0,06-0,17mm.
Jak bym wszystko wiedział nie pytał bym na forum To wszystko jest w internecie. Aby wyregulować zawory musisz zdjąć wałek. Jeżeli nie znasz zasady regulacji zaworów, to na pewno nie poradzisz sobie z rozrządem. Ja Ci życzę jak najlepiej, ale z Twoją wiedzą słabo to widzę.
A spojrzenie na wałek rozrządu nie wystarczy?
Żeby wyregulować w tym silniku zawory trzeba zdjąć rozrząd i wałek rozrządu ,regulacja na płytki pod szklankami.
Wałek rozrządu, szklanki, regulacja kąta wtrysku itd.
hmm Wytarty wałek rozrządu nie bardzo. (mniejsze krzywki ni powoduj większego otwarcia zaworu tylko przeciwnie i do tego jest regulacja luzu.) Cały silnik był robiony czy tylko głowice? Może źle ustawiony rozrząd o 1 ząbek. :D
Witam, Czy Podczas regulacji luzu zaworów był odpowiednio ustawiony wałek rozrządu ? Jeśli świeca nie była wymieniana to trzeba ją wymienić na nową i sprawdzić jaka jest iskra
Odprężnik jest zintegrowany z wałkiem rozrządu, samego nie dokupisz. Zawory, są na pewno dobrze ustawione?
Moim zdaniem jesteś w błędzie. Luzy się kasują wraz z zużyciem. Właśnie zmagam się z podobnym problemem w DW8. Szukam niedrogiego zakładu w Wawie/okolicach do sprawdzenia i regulacji zaworów(ile taka przyjemność może kosztować?). Nie mam płytek (raczej pastylek). Do regulacji trzeba wymontować wałek rozrządu i potem ustawić.
wymienić popychacze i sprawdzić wałek rozrządu
Regulacja płytkami.
Pozwolę sobie zabrać również głos w tej ciekawej dyskusji. Kiedyś naprawiałem dużą ilość garbusów i ogórków. Przełożenie koła talerzowego w skrzyni garbusa jest możliwe i najlepsze w tej sytuacji. Jest na taka operację miejsce w obudowie, regulacja to żaden problem. Zmiana obrotów silnika nie jest możliwa, wałek rozrządu przesunięcie sworznia w tłoku...
Po pierwsze typ silnika,po drugie tak odpowiada,po trzecie wałek rozrządu podlega regulacji.(możesz mieć czujnik wyskalowany w calach,sprawdz)
Jest regulacja nawet przy hydraulice. Z tego co sobie przypominam (ostatnia regulacja to pewnie z 10 lat tamu, albo i dalej). Przy całkowicie napompowanych popychaczach luzujesz kontrę i wkręcasz śrubę regulacyjną, aż zlikwidujesz luz - jesli jest luz. Jeśli luzu nie ma (tzw. zawory podparte) to luzujesz srubę regulacyjną aż pojawi się luz, a następnie...
Regulacja luzów zaworowych między płytką a wałkiem rozrządu
W tym silniku luzy zaworowe reguluje się w specyficzny sposób. Wałek rozrządu ustawia się w pozycji gdy jeden zawór wydechowy jest maksymalnie otwarty: Wo Sr Wr 1 3 4 3 4 2 4 2 1 2 1 3 Wo= Max otwarty zawór wydechowy Sr=ssący regulacja, luz 0,1mm Wr=wydechowy regulacja, luz 0,25mm Silnik musi być zimny. Pamiętaj, że w Renault cylindry liczy się od koła...
Czyli co wałek rozrządu też do wymiany? nie wystarczy juz regulacja zawórów?
Witaj .Mankamentem tych silników jest to że jeśli źle pali na zimnym lub szarpie silnikiem zaraz po zapaleniu jest problem z podpieraniem zaworów przez wałek .Najlepiej takie niby regulacje wykonać w czasie wymiany rozrządu ,ja to robię to tak że na zimnym silniku mierzę luzy jeśli w ogóle są ,następnie zapisuję i wyciągam popychacze opisując każdego...
Witam Czy ktoś kojarzy czy żeby wyjąć pompę wtryskową to trzeba rozpinać rozrząd czy tylko wykręcić ją z tyłu tam jest wieloklin czy są na nim jakies nacięcia żeby ją póżniej dobrze włożyć????? pozdrawiam adnotacja: - pompa jest moocowana na trzy śruby i mma regulację na fasolkach. rozrządu nie trzeba rozpinać, wałek ma wieloklin w jednym większym nacięciem...
Witajcie. Zamontowałem nowy wałek rozrządu, zrobiłem regulacje zaworów i start... Traktorek pali od strzała, ale co jakiś czas słychać "delikatny strzał" po ostudzeniu regulacja i dalej to samo. Po jakimś czasie zauważyłem że w silniku co jakiś czas nierytmicznie np. po 30 sekundach coś stuknie - przeskoczy. Nie wiem czy to kowadło nie odchyla się czy...
Witam potrzebuje ustawić zaworki w Clio II z silnikiem 1.2 16v na elektrodzie znalazłem poradę: "Wałek rozrządu z rowkiem. Ten wałek rozrządu można rozpoznać po rowku znajdującym się między krzywkami (A2) i (E2). Wykonać ponownie czynności przewidziane w metodzie regulacji zaworów określonej powyżej, przy wykorzystaniu następujących wartości regulacji:...
Dzięki wielkie za każdą pomoc. Ztymi informacjami już mogę coś posprawdzać. Spodziewam się, że trzeba będzie poustawiać dokładnie wszystko ale narazie chcę odpalić go a jak będzie dobrze to będe myślał dalej o regulacjach. Dziękuję za pomoc, jak wróci z naprawy głowica to poskładam i napiszę czy się odezwał, czy rozwalił. Pozdrawiam.
Wartości z przepływomierza grubo zaniżone przy doładowaniu zakładanym 1950 mbar masz 2200 mbar ale przepływomierz widzi wartość przepływu na poziomie 750 mg/suw a powinien coś około 950-1000. Albo jest dziura w dolocie przed turbo albo EGR jest zablokowany w pozycji delikatnie otwartej lub też intercooler jest przypchany albo dolot czasem wałek rozrządu...
Co za bzdury... nigdy się tak zaworów nie ustawia. Zawór wydechowy i ssący ustawiasz jednocześnie, koło magnesowe na "T", wałek rozrządu krzywkami w przeciwną stronę popychaczy i już. Taka regulacja zapewni prawidłowe ustawienie luzów, gdy tłok i zawory są w położeniu największego ciśnienia w czasie normalnej pracy silnika...
Myślę że nie, skoro cieknie( ropa, nie co innego) spod osłony rozrządu to ile jest możliwości ? IMO tylko z pompy, a pod osłoną rozrządu jest tylko wałek główny pompy...
Witam Mam do wyregulowania luzy zaworowe w silniku Lambordini. Mam serwis manual do tej jednostki. Ogólnie wszystko jest podane co i jak ale mam kilka pytań. Który cylinder jest oznaczony jako pierwszy na znakach? Pierwszy będzie ten od rozrządu? W jaki sposób na podstawie znaków ustawić wałek rozrządu w odpowiedniej pozycji do regulacji skoro na 1...
Kolego a jednak błędnie był ustawiony rozrząd. Sprawdź (na spokojnie) jeszcze raz ustawienie rozrządu (nie może być pomyłki nawet o jeden ząbek) oraz ciśnienie w cylindrze i luzy zaworowe. Tylko dla przypomnienia: tłok w GMP, koło zamachowe na znak i wałek rozrządu ustawione właściwie - dużo materiałów poglądowych na forum. Sprawdź też, czy podczas...
Witaj, to są jakieś głupoty. Fazy są nieważne- ważne jest żeby wałek rozrządu był ustawiony w pozycji > dany zawór jest całkowicie zamknięty. Kręcisz wałem korbowym i to widzisz na młoteczkach.
gdyby podstawa filtra paliwa była popsuta to niebyło by dobrego ciśnienia paliwa... sprawdź ciśnienie jakie jest na katalizatorze regulacje zaworów i skoki dźwigienek zaworowych (aby sprawdzić czy wałek rozrządu jest ok) przełożenie mostu... czy naczepa ma dobre opory toczenia
Jako widocznych nie ma ale po odkręceniu śrubki przed filtrem olejki zablokuje wałek rozrządu i z drugiej strony jak odkręce śrubkę to też zablokuje wał czyli jest dobrze.
Podałem Ci jakie mają być, tak więc skoro się nie stosujesz to po co pytasz? Skoro moje rady masz w nosie? "Wałek rozrządu z rowkiem. Ten wałek rozrządu można rozpoznać po rowku znajdującym się między krzywkami (A2) i (E2). Wykonać ponownie czynności przewidziane w metodzie regulacji zaworów określonej powyżej, przy wykorzystaniu następujących wartości...
Ten co na siwo to trzeba zwiększyć kąt początku wtrysku paliwa, tzn. przyspieszyć poczatek wtrysku. C 330 czy 360 jest regulacja dla wszystkich naraz, ale też ustawiać można każdy cylinder indywidualnie . Co napędza te pompki, mają własne wałki krzywkowe, wałek rozrządu. Jeśli wałek rozrządu to trzeba tą pompkę co dymni na siwo przybliżyć do krzywki,...
Witam mam problem z Leonem 1.8t auq Czasem auto idzie jak wściekłe a czasem no jak by nie miało turbo Wywala takie błedy: 17695 P1289 zawór recyrkulacyiny turbosprężarki (N249) - zwarcie masy 17956. P1548 Zawór elektromagnetyczny regulacji ciśnienia doładowania (n75) obwód otwarty 17938 P1530 Wałek rozrządu wlot zwarcie do masy
Jak mają być wysokie obroty to trzeba założyć dźwigienki zaworowe z regulacją luzu zaworowego na śrubki.
Wyprzedzenie kąta w PD? Mechanik sprawdził dwumasa, ciekawe jak...??? Bzdury. Jak nie jak tak, a ustawienie wałka rozrządu to nic innego jak również regulacja kąta wtrysku. Nie kąta wtrysku tylko kąta synchronizacji, ustawiasz wałek rozrządu tak, aby sterownik otwierał PD w momencie kiedy jest maksymalnie wciśnięty, a co za tym idzie ma największe...
I mechanik miał rację że wałek się wytarł. Jak nie mógł już wkręcić śruby od regulacji to wałek i popychacze do wymiany. W tych silnikach to nic dziwnego.
Poczytałem trochę tu i tam i powinienem zrobić to tak , jeżeli coś pomyliłem lub nie napisałem to poprawcie mnie :) ustawiam zapłon w punkcie T , następnie poluźniam łańcuszek na wałku rozrządu i sam wałek ustawiam równo z blokiem silnika tak ja są oznaczenia na wałku a później reguluje zawory tak ?
Problem rozwiązany. Rozrząd był złożony prawidłowo. Całą winę w tej sytuacji ponosi odprężnik. Jak się pociągnie za dźwignię odprężnika to otwarte są zawory ssące. Z tego wniosek że poprzednie zawory musiałby być osadzone głębiej w głowicach co przy ich otwarciu nie powodowało stykania się z tłokami.poradziłem sobie w ten sposób, że usunąłem dźwignię...
Zwróciłbym uwagę na wałek rozrządu i popychacze. Te silniki mają z tym problemy. Do sprawdzenia też gaźnik (gruntowne czyszczenie i regulacja) oraz układ zapłonowy. Jeśli posiada kata warto sprawdzić czy jest on drożny. Pomiar kompresji też można przy okazji zrobić
No właśnie luz zaworów uznałem za możliwą przyczynę. W końcu silnik ma duży przebieg a pewnie nigdy nie był on regulowany. W sumie też francuzi musieli dodatkowo skomplikować regulację, trzeba zdjąć wałek rozrządu i popychacze i dopiero jest dostęp do podkładek regulacyjnych. Jedź teraz do serwisu... Dobra tylko sprawdzę luz. Ostatnio robiłem przegląd...
ten silnik ma oznaczenie ohv co oznacza wałek w głowicy. OHV : over head valve. To mówi tylko , że zawory są w głowicy. Także nie masz racji. Wałek w głowicy to OHC.
Witam, temat ogarnięty, dałem do http://www.motorcar.autotrader.pl/ wymiana wałka z używki wraz z osiowaniem i regulacją luzów 480 zeta, chyba nie ma tragedii. Pozdrawiam i dziękuję
1. ustawiamy wał (koło pasowe) i wałek rozrządu na znaki odpowiednio 0° na kole pasowym i na znakach na wałku rozrządu i stopie wałka. Znaki muszą się pokrywać!!! Jeśli się nie pokrywają to albo łańcuszek jest już strasznie wyciągnięty albo obciął się klin. 2. przekręcamy wałem zgodnie ze wskazówkami zegara i ustawiamy na 15° (15° po OT (GMP)) 3. odkręcamy...
Hej! Elektrozawór sterowania pompy oleju ten w misce masz dobry, bo miałbyś na niego błąd. Jeśli masz co do niego wątpliwości to zdejmij z niego wtyczkę, wtedy pompa daje max ciśnienie. Fabryka każe zdjąć wtyczkę i mierzyć ciśnienie jeśli jest za niskie by wykluczyć jego uszkodzenie. Piszę o tym po to byś się nie bał zdjąć tę wtyczkę. Ona jest na kablu...
Sprawdź rozrząd na znakach, wałek jak pisali poprzednicy i jak nie to to raczej głowica :(.
proponuję sprawdzić stan zaworów. Starsze typy miały regulację, nowsze hydraulikę. I jedno i drugie trzeba poprawiać. Zdarzało się że wałek rozrządu zamiast krzywek był okrągły, a wtedy zapomnij o uruchomieniu. A tak w sprawie gaźnika to jaki masz?
Jeśli są widoczne gołym okiem wytarcia/progi na walku rozrządu to wałek do wymiany. Wytarcia na dźwigniach zaworowych może uda się zniwelować przy regulacji luzu zaworowego. Wytarcie rzędu 1mm, nie wynika ile gdzie, dyskwalifikuje te części.
Ale czujnik masz w pompie wtryskowej również. I właśnie on jest odpowiedzialny za wałek rozrządu. Podstaw drugą pompę wtryskową i sprawdź. Jaki czujnik oprócz zaworu kąta,nastawnika,temp,i samego zaworka? Jestem ciekawy. Dalej stawiam na złą regulację,już nie jeden poległ na tym.
Świece wymienione? Przewody zapłonowe wymienione? Luzy zaworowe wyregulowane? Wałek rozrządu z rowkiem Ten wałek rozrządu można rozpoznać po rowku znajdującym się między krzywkami (A2) i (E2). Wykonać ponownie czynności przewidziane w metod- zie regulacji zaworów określonej powyżej, przy wykorzystaniu następujących wartości regulacji: - luz regulacyjny...
Witam, mam problem z VOLVO FH 4 540km rocznik 2014, ciągnik nie ma mocy, wysokie spalanie, silnik nie pracuje tak jak powinien. W aucie zostały wymienione wtryski, cała klawiatura, wałek rozrządu przez około 25tys kilometrów wszystko było ok lecz z dnia na dzień problem znowu się pojawił. I znowu podmieniliśmy wtryski klawiaturę kupiłem drugi wałek...
Warto sprawdzić luzy zaworowe są ustawiane na płytkach ale wbrew pozorom wymagają częstej regulacji poza tym miałem podobny problem w tym silniku - okazało się że stopka trzymająca wałek rozrządu była pęknięta. kolejna możliwa przyczyna na pompie vacum (musisz ją wykręcić jest metalowa redukcja (czasem pęka i brzęczy)
przede wszystkim musisz ustawić wałek rozrządu oraz pompę. W pompie zazwyczaj twardnieje gumowy oring (uszczelka) pod główka i stąd wyciek, można to zrobić przy okazji regulacji pompy. Co do wałka, łańcuch rozrządu z biegiem czasu rozciąga się, po stronie pompy jest dłuższy a więc wałek się cofa, powoduje to utrudniony rozruch. Pozdrawiam. Nie koniecznie...
Kąt wyprzedzenia zapłonu nie zmienia się znacząco poprzez zmianę długości korbowodu i skoku wału. Może się zmienić znacząco jeżeli w wale korbowym został wykonany rowek wpustowy w innym położeniu względem wykorbienia. Ustawiając rozrząd na znak na kole magnesowym, okaże się wtedy że rozrząd jest przestawiony. Jak silnik zaczyna już pracować na samozapłonie,...
aha czyli jednak gaziarze zakładając lpg jednak nie do końca dobrze mi poskładali tą instalacje skoro ona świeci po przejściu na LPG tylko jestem ciekaw co może być nie tak a co do tego pedału gazu to zapewniam że gdy założyli mi gaz to przez jakiś rok autko jeżdziłona nim cudnie i nigdy niemiałem problemów z przyspieszeniem a po roku jak zaczeło mi...
kable od świec podłączyłeś tak samo jak były? (to nie jest wszystko jedno który gdzie) aparat w miarę ustawiony tak jak był? nie pamiętam czy w Hondzie jakiś znak jest ale zwykle jest taka kreska do wstępnego ustawienia aparatu i czy go dobrze tam wsunąłeś w ten "zabierak" na wałek rozrządu? bo to nie możliwe, że w ogóle nic się nie dzieje jak judłasz,...
Przekladam silnik w fordzie galaxy 1.9 tdi 110 afn. Stary się zablokował i nie miałem możliwości ustawienia rozrządu przed demontazem pompy. Wałek i kolo pompy jest na klinie, regulacja na fasolkach. Pierwsze pytanie jak ustawić pompę aby wstępnie była ustawiona po złożeniu rozrządu tj jeśli ustawie gmp na wale i walku i na pompie tak aby nie była przestawiona...
Jeśli masz silnik Briggsa modelu Intek masz podtarty wałek rozrządu tak zwane krzywki, lub zacięty zaworek na tym wałku (to zależy od dokładnego modelu). Gdy wałek rozrządu jest podtarty i ustawisz luzy zaworowe przykładowo na 0,15 i rozrusznik nie może zakręcić silnikiem to na zerowym luzie powinien odpalić normalnie ale jeśli miałeś już zerowy luz...
To nie jedyny przypadek odnośnie 60-ki gdzie po remoncie ciśnienie jest trochę wyższe niż podaje instrukcja. W tym silniku klawiatura jest smarowana olejem płynącym swobodnie a nie pod ciśnieniem, pod ciśnieniem jest smarowany wałek rozrządu i wszystkie panewki wału. Pomijam fakt że kolega podał ciśnienie przy 2500 obr/min gdzie ten silnik powinien...
dziś sprawdzone: ustawienie rozrządu wałek , wał, palec zapłonu na 1 cylinder, nadal błąd powraca, po kilku regulacjach zapłonu z VAG -iem auto zgasiłem i nie chciało zapalić - podmianka cewki auto odpaliło od razu, na tej innej cewce wartości ustawienia zapłonu są bardziej stabilne lecz nadal zmienne, kolejne próby ustawienia zapłonu nadal powodują...
witam . Oooo to trafiłeś autko , z tyłu jest regulacja na zębatce współpracującej z wałkiem rozrządu luz osiowy 0,06-0,12 mm. na pewno masz już do regulacji , robiłem już ze 4 silniki uwalone przez to... kolizja tłoka z zaworem. A tak ogólnie to silnik był robiony pod jakieś maszyny rolnicze w brazil. Mam dzisiaj mało czasu kolego żeby pisać referat...
Regulacja luzów jeśli sam ją przeprowadzisz nie kosztuje nic. W serwisie pewnie z 50-70 zł. Wymiana wałka rozrządu to pewnie ze 300zł + koszty części --wałek ok700, uszczelki ponad 100zł, do tegdo olej, coś po drodze wyjdzie to pewnie z 1500zł.
U siebie miałem tak, że samochód chodził na 3 czasem 2 cylindry. Regulacja zaworów nie pomagała. Wymiana szklanek też nic nie dała. Po odkręceniu korka miski olejowej zobaczyłem mułowaty olej (szarawy) a w nim opiłki żelastwa. Od razu wiedziałem, że wałek rozrządu to podróba. Po wyjąciu wałka-trudno to nazwać wałkiem -nie było praktycznie krzywek.
Jak jej nie dokręcisz z odpowidnią silą to dopiero będzie kłopot. Wałek rozrządu nie ma klina. Koło siedzi na stożku i doręcone jest śrubą która ci się poluzowała.
A wałek rozrządu jak ustawiłeś? tu masz link http://skutery.net/forumBB/viewtopic.php...
Witam. Pojazd niedawno nabyty. Nie znam jego poprzednich losów … Na ucho było słychać stukający zawór. Po odkręceniu okazało się że śruba regulacyjna na zaworze ssącym jest bardzo wyklepana ze dwa milimetry jej brakowało. Śruba wymieniona na oryginał i teraz pytanie. Po wkręceniu i wyregulowaniu szczeliny gwint praktycznie znikną w nakrętce kontrującej....
Wymieniaj, tylko zmierz(porównaj w sklepie) czy stary był nominalny czy nad wymiarowy i kup taki sam. Sprawdź od razu szklanki popychaczy jak wyglądają bo i tak powypadają jak wyjmiesz wałek. Zwłaszcza sprawdź miejsca kontaktu szklanek z wałkiem, czyli ich spody. Bo mogą mieć już zagłębienia i szkoda by pracowały z nowymi krzywkami wałka. Oczywiście...
witam. jeżeli jeszcze sobie nie poradziłeś z regulatorem to objaśniam ci jak go ustawić. Rozumiem, że pasek synchroniczny masz zdjęty. Ustaw wał korbowy na znaki [przednie koło paska rozrządu ma wypust, który trzeba zgrać ze znakiem na bloku silnika, tylko wiedz, że nie jest to GMP!] następnie zablokuj wałki rozrządu w ich końcach przyrządem [narz....
Te silniki mają pompowtryski.. Ja zacząłem od wymiany pompowtrysków na inny zestaw. Zmieniła się zasadniczo tylko zawartość mojego portwela. Wymieniłem już wszystkie czujniki na inne jednak nie nowe.: Czujn. Obr. Wału i wałka, temp paliwa, ciśn. I temp powietrza za IC, przepływomierz , komputer silnika, rozrzad, wiązka w głowicy odpinalem czujn. Temp...
Przede wszystkim kompresja do zmierzenia. Na sucho i z próbą olejową. Potem do przeglądu głowica, wałek rozrządu (lubią się pościerać), cylindry z tłokami. A przy okazji na panewki bym rzucił okiem.
Witam, podłącze się do tematu. Trafił mi się do remontu silnik N12B16A 1,6 120 KM z Mini One. Auto trafiło praktycznie bez oleju i z przestawionym rozrządem. Zanim zaczniemy go rozbierać chciałem zrobić porządek ze znakami. Problem polega na tym, że kiedyś był robiony remont w serwisie i ma rozjechane znaki na wałkach. Ktoś fizycznie kluczem je poprzestawiał...
Tak jak kol. wal-ker prawi , prawdopodobnie coś nie tak z wałkiem rozrządu , może być zerwany wpust . Gdyby silnik klepał po regulacji zaworów na jednym z cylindrów wówczas , przyczyny szukałbym w wytartej krzywce wałka rozrządu . Niegdyś miałem taki przypadek , po wyregulowaniu zaworów silnik bardzo klepał . Pozdrawiam Zbyszek
Regulacja luzów zaworowych odbywa się poprzez podkładki na zaworach,sprawdź jaki jest luz zaworowy, z tego co pamiętam to 0.23 na wydechu i 0,20-21 na ssącym.Jeżeli tak nie jest musisz doregulować podkładkami.W celu założenia podkładek musisz zdjąć wałek rozrządu, wcześniej go zabezpiecz i zaznacz w taki sposób aby po ponownym założeniu był w tym samym...
Witam, Głośna i nierówna praca: 1. Podtarty wałek 2. Duże rozbieżności na korekcjach kanał 13 ( regulacja pompowtryskiwaczy czyszczenie układu paliwowego za pomocą środków Wynn's lub Liqui Molly) oraz Bipy kanał 23 3. Często po zakupie pojazdu pompowtryskiwacz ma niewłaściwy numer w stosunku do kodu silnika (nr sterownika). 4. Prawidłowść spięcia rozrządu...
Witam kolegów Zauważyłem, ze temat trochę stary. Szukałem na forum odpowiedniego miejsca do zadania pytań i wydaje mi się, że ten post jest najlepszy. Proszę moje posta nie traktować jako hejt, szukam dodatkowej wiedzy. Spędziłem około 5h na szukaniu instrukcji do wymiany rozrządu, teraz poszukuję odpowiedzi na kilka dodatkowych pytań. Samochód: Skoda...
Moja o dziwo odpaliła za pierwszym razem, więc wałek rozrządu i wał dobrze złożyłem. Trochę obroty falowały po starcie chodziła jakby mocy nie miała, trochę popodginałem ten drucik ze sprężynką który idzie do gaźnika i w miarę chodzi. Być może jeszcze muszę coś podregulować w gaźniku. Może ktoś coś podpowie gdzie jest jakaś regulacja. Na ciepłym silniku...
Przy odrobinie wprawy nie jest Ci potrzebny nawet dostęp do magneta. Zdejmujesz dekiel i patrzysz po zaworach . Ew,jak nie masz wprawy to odręcasz jeszcze świecę i tak kręcisz kołem rozrządu żeby tłok był na samej górze a oba zawory zamknięte.Kręcić trzeba w przeciwną stronę do obrotów,czyli w tym przypadku za koło rozrządu kluczem w prawo jak na zakręcanie....
Dzięki za odp. Zamierzam otworzyć pokrywę i sprawdzić w ogóle rozrząd, bo tu właśnie jeszcze pytanie, czy może tak się dziać jeśli ogólnie jest troszkę rozregulowany rozrząd? Mam na myśli np jakieś luzy na Vanosach (tu gdzie zakłada się przyrząd do pomiaru/blokady/regulacji), delikatne przesunięcie na nich? Mam na mysli że zanim zacznę szukać i kupować...
W każdym aucie na początku ściągamy wałek rozrządu no własnie w tym problem że tam wałka nie zdejmiesz :P Nie widziałem nigdy głowicy opla, jednak wałek rozrządu musi się dać zdjąć - jakoś go przecież tam w fabryce zamontowali. Sądząc po zdjęciach głowic oplowskich z allegro jest ona rozkładana na 2 części -górna część zchodzi razem z wałkiem - tak...
To ten silnik coś jakby opelek to ja myślę tak jak byś sprawdził czy wałek rozrządu nie jest że tak powiem wytarty i olej( jak sie długo długo nie wymienia to hydrauliczne popychacze zaczynają klepać) sprawdzenie ciśnienienia oleju też by pewnie nie zaszkodziło mimo to ze kątrolka się nie zapala.
Witam wszystkich. Problem mam taki. Skończyła się regulacja aparatu zapłonowego tzn. nie można więcej przyspieszyć zapłonu. Aparat przekręcony do oporu w lewo a mimo to zapłon wpada gdzieś poza 20*. Dodam że rozrząd wymieniony i ustawiony idealnie. Wymienione kable, kopułka, palec, świece. Cz jest możliwe że przestawiona jest nakładka napędzająca aparat?...
Jeżeli chcesz tuningować samochód tanim kosztem to załuż butle na wodę i opormik pomiędzy koła wyjdzie ci najtaniej ! . A tak serio to tuning kosztuje kiedyś się liczyło 1 KM -100 zł teraz jest to troszkę taniej i przedewszystkim trzeba zwracać uwagę na moment a nie na moc . Większośc tunerów ma opracowane własne mapy wtrysku a co za tym idzie własne...
Witam czy błąd regulacji kąta wtrysku 17656 po naprawie rozrządu i ogólnie silnika bo coś tam było nie tak z wałkiem rozrządu to tylko efekt przestawionego paska czy mogą być inne przyczyny? Jeszcze nie zaglądałem na znaki ale ktoś klientowi to w trasie robił i tak go puścił do domu. W każdym razie bloki pomiarowe pokazują 1,5 st P jako wartość porządaną...
Ale to raczej dzwoni napęd pompy wtryskowej i może zaworów. Pompę wtryskową na wolnych napęd ciągnie gdy jest wtrysk paliwa i luzuje się napęd gdy go nie ma , sprężyny sekcji odbiją ją do przodu. Wtedy dzwonią zębatki głośniej im większy luz. To samo pewnie wałek rozrządu bo opór nie jest ciągły tylko skokowy. Na bank ten dźwięk nie produkuje napęd...
Robisz to tak ,ustaw wał korbowy na znak OT - górny martwy punkt , ustaw wałek rozrządu krzywkami do góry na pierwszym cylindrze - znaki za kołem rozrządu pokryją się . W takiej pozycji załóż łańcuch rozrządu . Aby przewody wtryskowe pasowały ustal który króciec podający pompy podaje w tym momęcie na pierwszy cylinder , znak na kole wieloklinowym pompy...
Wcale nei jest z wałka rozrządu tylko z wału korbowego. Wałek rozrząu służy tylo do identyfikacji fazy. A ile ten zapłon masz wyprzedzony i skąd taki pomysł że to wina zapłonu może być ?
Po pierwsze to w nowszych e30 (silnik m40) luzy zaworowe były kasowane hydraulicznie. Napisz który rok i jaki silnik (pojemność) masz Beemki. Stukać może dużo rzeczy a na odległość ciężko stwierdzić. Jeśli chodzi o dół silnika to mogą to być panewki( ale nie muszą). Jeśli na gorze silnika to może być wytarty wałek rozrządu, m40 mają to do siebie że...
Wałek rozrządu wykonuje jeden obrót na dwa obroty wału korbowego. Jeśli silnik lekko się kręci to ustaw wałek rozrządu, a następnie sprawdź gdzie wypadnie Ci znak na kole magnesowym. Skoro stracił nagle kompresję to mogło dojść do przeskoczenia łańcucha rozrządu. Oczywiście nie bierze się to z niczego, ale tę kwestię narazie pominiemy. Sprawdź to co...
Zaczynam się skłaniać ku teorii z kołem na wale korbowym. Udało mi się ustawić prawie dobry kąt przy maksymalnie "wyprzedzonej" pompie wtryskowej- pełny opór. Ponieważ synchronizacja wałka rozrządu i pompy była idealna dolny znak na kole zamachowym widoczny z daleka i pod niezbyt dogodnym kątem postanowiłem oba górne koła ( rozrządu i pompy)' przestawić...
Dodam dla potomnych bo napewno ktos bedzie szukał ;) Ustawiajac rozrzad na kołach zębatych trzeba pamiętać o tym że : 1: ustawiamy pierwszy cylinder od strony skrzyni biegów w GMP 2: wykręcamy górną śrubę mocującą obudowe filtra oleju i wkładamy blokadę albo wiertło 6 mm i blokujemy wał (foto ) 3: na kole zębatym pompy wtryskowej są dwie kreski nadlane...
Witam, po wymianie rozrządu w 1.9 TDI silnik AHF, ciężej pali na zimnym i ciepłym. Rozrząd ustawiony na 100% poprawnie, rozjechał się tylko trochę kąt wtrysku i to chciałbym poprawić. Teraz w blokach pomiarowych basic settings w drugim polu oscyluje około 60, z tego co wykopałem powinno być 50-51, jeśli to prawidłowa wartość to po poluzowaniu koła na...
Mam więcej szczęścia niż rozumu tak stwierdziłem dzisiaj, patrząc pod pokrywę zaworów, moja nie uwaga, słabe światło w tym miejscu i późne godziny napraw doprowadziły do tego że wałek rozrządu przekręcony był o 180 stopni względem osi. JAK :?: Skrucha i nauczka na przyszłość, Mała regulacja pompą i samochód odpala jak nigdy,i to bez plaka. Czysta i...
Witam. Dr,ka NAPRAWIONA !!! Przyczyną był źle wyregulowany gaźnik. Po regulacji komory pływakowej podniosłem iglicę na ostatni ząbek. Pali od strzała na zimno i ciepło!! Wnioski z całego tematu: - za duży luz zaworowy powoduje że dekompresator działa nieprawidłowo (objawy: blokuje rozrusznik) - strzelanie przy rozruchu i cofanie wału może być spowodowane...
w tym własnie problem zę głowica była sprawdzana i fachowcy powiedzieli zę jest wszytsko w porządku słyszałem że może też to być wina samego wałka rozrządu ale odgłosy dochodzą wyraźniej z góry więc mogę przypuszczać zęto jeszcze może być wałek lub wyrobione samolegulatory choć one są regulowane poprzez Ciśnienie oleju
bosch..... hmmm mówisz że regulowałeś zawory? a wiesze na 90% jest tam hydraulika i inaczej się to reguluje!! a co do klepania to nie koniecznie panewka możne być hydraulika,albo wytarty wałek rozrządu. Podłącz jeszcze komputer i sprawdź błędy. jeśli piszesz do mnie o regulacji zaworów na 100% są zwykłe zawory sprawdzone ale temat już zamknięty samochód...
Czas podsumować i kończyć temat - dziękuję wszystkim za pomoc . Nim rozpoczniecie regulacje najpierw naprawcie auto. Jak widać na moim przykładzie odczytanie błędów i logów vcds nic nie dało co do przyczyn problemu z uruchamianiem auta. Prosty test z podłączona butelka paliwa wszystko ujawnił . ( cofające sie pęcherze powietrza do butelki ) oraz zawartość...
Witam i jak tam kolego poradziłeś sobie z tym słabym dołem? Ja mam ten sam problem w Golfie V 1.9 TDI 105KM (zrobiony na 178KM) a mianowicie nie chce jechać do ok. 2100 obr/min po przekroczeniu tych obrotów gwałtowny wcisk w fotel. Mam go od 3lat i zawsze miał słaby dół nawet na serii, a po założeniu turbo od ARL-a jest masakra, regulacja sztangi nic...
Aby wyregulować vanosa musisz założyć blokady na wał korbowy i wałki rozrządu koła rozrządu są przykręcane śrubami i umożliwiają regulację jednocześnie położenia wałka rozrządu jak i vanosa . 1- Wykręć czujnik ciśnienia oleju i w jego miejsce wkręć element który umożliwi podanie sprężonego powietrza do układu smarowania 2 - w pobliżu vanosa znajduje...
wałek rozrząd ustawić rozrząd wałek rozrząd regulacja wałek
połączenie kapilary sound blaster podlaczyc drżeć silnik
odbiornik reakcyjny odbiornik reakcyjny
Napęd na koła w traktorku kosiarce 12 KM: mechaniczny vs hydrostatyczny Niedziałający dotyk na tablicy MyBoard - co zrobić?