"Już dawno bym "unowocześnił" na elektroniczny wtrysk i pozbył się tego szmelcu." no teraz po tych wszystkich naprawach/ingerencjach zapewne masz rację... ale nie zmienia to faktu, że sam układ wtrysku mechanicznego na tamte czasy, co by nie mówić, był bardzo, bardzo dobry... a przy odpowiednim podejściu/serwisowaniu, także bardzo trwały jak i bezawaryjny......
do kolegi bertol3 nie wiem na jakim kompie masz auto, ale w 97 wychodziły jeszcze kompy które miały czujnik doładowania bodajże g71 wbudowany w kompie a rurka szła od intercollera da kompa. Jeżeli tak to w tych kompach jest możliwość zmiany samych kości pamięci stałej jak i zewnetrznej. ja tak robiłem w moim poprzednim t4 jak mu wgrywałem mapę. kumpel...
No to ściągneliście mnie Panowie na ziemie :D Myślałem ze to jest prostsze i tańsze no ale cóż szara rzeczywistość przytłacza. Będę musiał kupić drugi rozdzielacz kompletny i będzie na podmiankę. Tak czytałem juz o instalacji 3 gen. nawet pytałem w kilku warsztatach LPG i już nie zakładają tego, a jak powiedziałem ze mechaniczny to już w ogóle :| wiec...
Raczej nierównomierność prędkości kątowej Gdybyś zgłebił zagadnienie od strony teoretycznej, to byś wiedział, że prędkość kątowa nigdy nie jest równomierna - wał korbowy zwalnia przy sprężaniu i przyspiesza przy spalaniu - parametrem krytycznym jest wartość przyspieszenia, w fazie spalania. Nie jest to prawdą. Robili to po to, by druciarze nie lali...
Witam pod tym linkiem jest przystepny opis wtrysku mechanicznego k-jetronic łącznie z danymi regulacyjnymi.Niekoniecznie z wolkswagena ale zasada dzialania jest ta sama http://www.capri.pl/garage/kjetronic-2.8... Pozdrawiam
Witam, posiadam taki silniczek. Czy mogę w jakiś sposób regulować wtrysk? Chciałbym zmniejszyć dawkę paliwa, żeby przestał dymić. Jesli to możliwe proszę o intrukcję lub rady.
Witam Mam taki problem mam sprężarkę którą napędzam silnikiem spalinowym od fiata 126p no i do tej pory silnik cały czas pracuje na jednakowych obrotach, a ja chciałbym coś zrobić, że jak ciśnienie w zbiorniku wzrośnie do 8 bar to żeby obroty spadły, a jak ciśnienie spadnie do 6 bar to żeby silnik zwiększył obroty do poprzedniego ustawienia. Z góry...
Czy jest jakaś metoda - sposób, by na zwykłej maszynce do wtrysków wyregulować dwu sprężynowe jak zwykłe czopikowe?
2344 uklad regulacji skladu mieszanki-bogata
Jak robiłeś regulację mechaniczną kąta wyprzedzenia na oporniku, to teraz zrób jeszcze raz bez niego.
Gdzie znajduje się śruba do regulacji ?
To jest koska od wtryskiwacza rozruchowego, przewód idzie do przekaźnika silnika (nie bezpośrednio do sterownika silnika!), jak jest zimno, sterownik w momencie rozruchu podaje dodatkową dawkę paliwa poza wtryskiem mechanicznym. Jeśli masz tam podłączenie gazu, mechaniczne to musisz usunąć i wstawić wtryskiwacz rozruchowy. Jeśli mówisz o podłączeniu...
Mój instalator tłumaczył mi, że parametr ustawiający minimalne obroty wentylatora ustawia minimalną moc kotła, do której palnik będzie modulował. Dawkę paliwa będzie ustalała automatyka. Dotyczy to kotła RED by Termet 25/30. Nie znam Twojego kotła ale sugerując się moim kotłem to mechanicznie ustalam ciśnienie gazu na dyszach dla mocy minimalnej i...
ta ściera ma wtrysk w pełni elektroniczny czy mechaniczny Boscha z kompem ?
szukam niezawodnego silnika diesla z lat 1995-2005 Nawet jeśli jakiś silnik był wówczas niezawodny, to dzisiaj jest u kresu okresu eksploatacji. Takie 20-letnie auta już mają przebiegi przynajmniej po 400 - 800 tys. km, a nawet jeśli nie przebieg to czas już też zrobił swoje. Wszystkie elementy gumowe będą już twarde jak skała, a plastiki będą kruche....
emeryt, nie tędy dorga. Podstawą jest poprawne działanie częsci mechanicznej, a więc regulacja klapy spiętrzającej, kontrola ciśnienia paliwa.
Jaki autorski ? Tam siedział albo gaźnik, K-Jetronic albo D-Jetronic (oba "jety" to system Boscha). Zapewne masz wtrysk z przepływomierzem mechanicznym (klapkowym) ?
9A to mechaniczny wtrysk, ważna jest regulacja klapy spietrzającej, mozliwe że wtryskiwacz rozuchowy rosi.
Znam ten temat. Byle jaki mechanik tego nie naprawi. Najlepiej ci ze "Starą datą" Ale też nie wszyscy. Do regulacji potrzebny jest analizator spalin i cierpliwość. Jeżeli nastąpił wystrzał gazu to najlepiej wymienić klapę a jak się zatarł rozdzielacz to go wymienić. Bo zatrze się ponownie. A wtedy żmudna regulacja.
Witam z reguły to silniki /1,8 2,0 2,3 itp w sumie nie opisałeś jaki silnik-wróżenie z fusów czy chodzi na wolnych obrotach itp. / występujące w 190 nie lubią gazu ,układ z klapą /wtrysk mechaniczny/ wymagający wiedzy przy regulacji ,a jak współpracuje z gazem to porażka ,każdy tzw. wystrzał gazu jest związany z rozregulowaniem /mechanicznym / układu...
Nie, cokolwiek nie zrobisz sterownik będzie próbował ustalić zadane obroty jednocześnie utrzymując zadany skład spalin. Jak mu się nie uda - wyświetli chceck engine, odłączy część czujników, rozjedzie korekty. Mógłbyś oszukać czujnik położenia wału (ale nie opornikiem, bo on wysterowuje impulsami a nie prądem), jednocześnie wyeliminować czujnik położenia...
Jak to co? 2 cylinder słabszy od pozostałych i jest niewyregulowany statyczny kąt wtrysku. Z tego co widzę, raczej mechaniczna regulacja a nie przestawianie programem.
Witam! Rzeczywiście jak się wydaje jest to silnik 1,8 (bo takie były montowane w GTI z tych lat). Ma on wielopunktowy wtrysk paliwa K-Jetronic z dodatkowym wtryskiwaczem rozruchowym,który powinien wtryskiwać mieszankę tylko przy odpaleniu. Czas pracy wtryskiwacza rozruchowego uzależniony jest od temperatury cieczy chłodzącej (ok. 12 s przy -20 st.C;...
Kat wtrysku poza zakresem regulacji praca w trybie awaryjnym,tłok przestawiacza kąta w pompie wtryskowej usterka mechaniczna
Jesli chodzi o regulacje CO bez analizatora to należy silnik nagrzać odłączyć regulacje cisnienia systemowego i regulować obserwując sonde
Ja tak tylko wtrące kilka słów,bo nie wiem dokładnie jak jest akurat w tym aucie,ale jeśli jest instalacja I generacji, a auto ma np. adaptację to nie będzie dobrze chodzić.Wiem z autopsji.Ale jeśli jest tam wtrysk mechaniczny, to podstawowa sprawa to regulacja na benzynie,dopiero później ustala się parametry spalania na gazie.Identyczny problem miałem...
Ale masz 1Y z pompą w całości mechaniczną, czy zelektronizowaną częściowo ? Chodzi o elektroniczną regulację kąta wtrysku (SDI). Wklej zdjęcie tej pompy.
Chyba taniej i prościej będzie dać sobie spokój nz usprawnianiem tego, skoro masz LPG - wtrysk mechaniczny nie toleruje pracy na sucho, koroduje wnętrze tego dość precyzyjnego mechanizmu. W dodatku KE -jetronic ma regulację elektroniczną ciśnienia paliwa z tego co pamiętam - przy zbyt niskim nie będzie działął.
To jest zwykły wtrysk mechaniczny z elektronicznym sterowaniem kąta wtrysku, regulator kąta wtrysku sterowany sterownikiem silnika lubi się zapiecz,zaciąć,zabrudzić, zazwyczaj wtedy są objawy szczególnie na zimnym silniku dymi,nierówno pracuje na wolnych obrotach.Czujnik na wtryskiwaczu informuje sterownik o rzeczywistym kącie wtrysku.
Dalej jest problem z mocą która jest ale powyżej 3tys obrotów występuje błąd korekcji wtrysków silnik na ciepłym trochę ciężko odpala - trzeba dłużej pokręcić korekcja wtrysku wynosi 255 na wolnych obrotach przy temperaturze paliwa 110st wg tabeli nie mieści się w skali w programie diagnostycznym mam taką tabele i opis że po wymianie rozrządu tak ustawić...
To jak gazu nie ma to trzeba szukać kogoś kto się podejmie regulacji, jakby był z gazem to bym się nie dziwił że nikt nie chcę tego dotykać.
Witam Jak w temacie. Przejrzałem całe forum, ściągnąłem manuale do passata jakie tylko były dostępne, i polskie wydanie Etzolda i z rosyjskich stron i wszystkie te knigi uwzględniają passata w wersji silnikowej diesla... :cry: A mój tata posiada passata B2 z '88 z silnikiem benzynowym 1.8 , na wielopunktowym wtrysku. Czy gdzieś do tego można znaleźć...
Zainteresowało mnie to o hamowni i 15 stopniach za GMP - tego nie wiedziałem. Chciałem zapytać o wtrysk lpg(fazy lotnej) w silnikach z mechanicznym (elektrycznie korygowanym) wtryskiem paliwa (=bez wtryskiwaczy elektrycznych = bez gotowych sygnałów). Jakieś przykłady instalacji, które najlepiej spisują się, najprostsze do ogarnięcia i ustawienia.
Sugerował bym ,żeby sprawdzić czujnik temperatury cieczy chłodzącej,włączający grzanie świec.Być może on wariuje i włącza grzanie w jakiejś określonej temperaturze,w której nie powinien. Zasadą jest,że jak silnik kopci,to są do regulacji wtryski lub kąt wyprzedzenia zapłonu.Ale to zawsze sprawdzało się w dieslach z mechanicznym wtryskiem.W nowych silnikach,sterowanych...
pewny objaw uszkodzonego sterownika jest jak samochód zgaśnie i już nie odpala. wszelkie niedomagania jak u Ciebie nie koniecznie muszą świadczyć o uszkodzeniu sterownika, może być ta gorsz opcja czyli zacierający się tłok od regulacji kąta wtrysku, no chyba że sterownik był już wcześniej naprawiany. najlepiej podłączyć pod komputer diagnostyczny i...
Co chcesz diagnozować Ty masz K-Jetronic wtrysk mechaniczny i bez wiedzy o tym systemie lepiej nic nie ruszaj bo go rozregulujesz K-Jetronic to układ wtryskowy sterowany mechanicznie, zapewniający stałe dostarczanie paliwa. K-Jetronic jest skonstruowany w taki sposób, by spełniał następujące funkcje: - mierzył ilość zasysanego przez silnik powietrza;...
Szukam materiałów dotyczących regulacji silników benzynowych 2.0, 2.3 itd... Benzyna. Na mechanicznym wtrysku paliwa. Potrzebne są dane regulacyjne, sposoby i kolejność regulowania poszczególnych elementów. Potrzebne także podstawowe i PEWNE! dane regulacyjne i diagnostyczne . Sposoby i dane pomiarowe podzespołów.
Silnik bardzo dobry , wtrysk mechaniczny też dobry na tamte czasy , tylko jego regulacja. Powtarzam jeszcze raz , reguluj ten układ na benzynie. Jest to trudne lecz możliwe. Pomierz jakie jest napięcie na elektrozaworze wolnych obrotów. Następnie wypnij wtyczkę z potencjometru klapy spiętrzającej - oczywiście w czasie pracy silnika na BENZYNIE. Czytając...
W tym silniku jakiś tam komputer jest ale nie ma on dostępu do dawki paliwa i wtrysków bo to jest mechaniczne, i falujące obroty przy tym silniku to norma, jak bym zaczął od odłączenia silniczka krokowego przy odpalonym silniku jak sie nic nie zmieni sprawdzic czy wogóle na wtyczce jest napięcie, dalej trzeba sprawdzić tą klapę przepływomierza czy sie...
merc 124 2000cm3 rok 90/91 mechaniczny wtrysk benzyny. Na benzynie wszystko bajka, idealnie trzyma wolne (trochę powyżej 500-ok700-800), jedyny minus to ciężko pali rozgrzany, zimny - pali na dotyk. instalacja gazu I generacji. NA GAZIE WARIACJA Z WOLNYMI OBROTAMI. Nie ma optymalnego punktu regulacji: - ustawienie przy niedogrzanym silniku powoduje,...
Witam Który to rok silnika? Czy to SDI czy zwykły mechaniczny diesel (pompy lucasa montowali w chyba w SDI) Czy awaria nastąpiła nagle czy dopiero kupiłeś samochód? Zawór regulacji kąta wtrysku znajduje się na dole pompy z prawej strony idzie do niego czarny dwużyłowy przewód (jak w domowym sprzęcie rtv) 028 906 124D nr 140 to sterownik świec + moduł...
Zgadzam się z kolegą, B4 to lepsze auta niż A3, wersja coupe 2,3 z gazem to też ekonomiczne rozwiązanie i jak niektórzy twierdzą jest ładniejsze (ja na pewno), a na pewno rzadziej spotykane niż A3 które jest strasznie oklepanym autem niby tak, ale znalezienie b4 w dobrym stanie graniczy z cudem. Ja takiego na pewno bym nie sprzedał ;) A 2,3 to najgorszy...
Masz cięgło zimnego startu? Masz ten niby sterownik? W obu przypadkach masz regulację na korpusie jeśli chodzi o vw. Spojrzałem w literaturę i mam jedynie opisy pomp mechanicznych dla golfa i passata z tym oznaczeniem silnika. Jedynie toleranc podaje ten schemat który zamieściłeś, ale metoda regulacji jest za pomocą czujnika zegarowego na 0,8 mm. Dalej...
Aż mi się nie chce czytać tych wydumek. Czy ktoś się zastanawiał w ogóle jak ten system pompy wtryskowej pracuje? Bo ja zadałem sobie takie pytanie i postanowiłem to przeanalizować. Pomocna była tutaj strona przedstawiciela serwisu Boscha, który opisał działanie systemów elektronicznych w pompach wtryskowej. Musiałbym teraz odszukać ten materiał, nie...
Historia zakończona w tak, że wymieniłem pompę na mechaniczną. Boje się, że coś przeoczyłem. Jak ktoś robił przekładkę z elektronicznej na mechaniczną, to proszę o kontakt. Pozostała tylko regulacja. Jeżeli ktoś ma opis jak wyregulować pompę to bardzo bym prosił. Auto nie ma takiej mocy jak wcześniej i cały czas świeci albo miga "wtrysk" na desce. Tak...
Witam. Jestem nowy na forum. Posiadam VW Lupo 1.7 SDI (AKU) i, z racji chęci modyfikacji, chciałbym włożyć do niego turbo. Poczytałem różne tematy. W pierwszej kolejności chcę zmienić pompę wtryskową, zrobić M-TDi. Posiadam pompę od Golfa 1.6 TD z boost-pinem. Czy góra pompy z turbodiesla pasuje zamiast nastawnika, czy lepiej nie bawić się w to? Nie...
Musisz jeszcze wtryski sprawdzić masz VCDS? W temacie z linku opisałem to i co mierzymy który blok pomiarowy. Nie mam dostępu do opisu bloków pomiarowych dla twojego silnika, może kto podesłać do ATJ? Trzeba sprawdzić te wartości: (18) Stan elektrozaworów. (13). Korekcja dawek paliwa. (23). Korekcje dawek paliwa. Te wartości z dwóch ostatnich bloków...
Ja polecałbym montaż BLOS. Mam w aucie z elektromechanicznym wtryskiem(Audi B3 1.8 JN) i wspaniale się sprawuje. III generacja jest w zaniku, droga i skomplikowana. BLOS to prościutka, banalna w serwisowaniu konstrukcja. Niestety wymaga nieco kombinacji na przeglądach(w zależności od czasu montażu LPG i rodzaju zasilania silnika). II generacja(i I-sza,...
Jeżeli chodzi o wtrysk mechaniczny to odłancza się przewód podciśnienia przy aparacie zapłonowym. Dość ważne w tym wtrysku jest to aby pompa paliwa miała odpowiednie ciśnienie oraz trzeba częściej przełanczać go na benzyne ponieważ rozdzielacz wtrysku jest smarowany właśnie paliwem i dosyć często zdaża sie iż wyrabia się regulator. Praktycznie nie do...
Sebakos, Rozumiem, ze mozesz byc zniechecony do peugeota. Wiedz jednak, ze TU to jeden z najlepszych malych silnikow benzynowych na swiecie. Fakt, ze niektore systemy wtrysku (MM, Sagem) troche psuja jego reputacje. Mam wrazenie, ze duzo ludzi zapomina, ze silnik, to glownie mechanika. Lapia za laptopa i kabelek i maja nadzieje, ze to zalatwi sprawe....
Jeżeli samochód ma problem z odpalaniem to najczęstszą przyczyną w silnikach z pompami vp44 czy vp30 jest właśnie pompa i koniec a dokładniej elektronika czyli sterownik lub mechanika czyli najczęściej zacierający się tłoczek. Uszkodzenie sterownika a dokładniej w tym przypadku jego przegrzanie bądź niewłaściwa naprawa może skutkować zaniżoną dawką...
to co na tych zdjeciach jest 300zl doplaty to 2 generacji . a to dla mnie 5 najwaznieszych zalet w porownaniu do 2 generacji : 1 zaleta : mniejsza starta mocy i momentu -> brat zwezki na dolocie 2 zaleta : nie rozwali pletwy w k-jetronicu -> brak ryzyka strzału 3 zaleta : mniejsze zyzycie paliwa 4 zaleta : instalacja nie nie jest uczulona na brudny...
308 HATCHBACK 5DRZW 1.6 THP 16v 150 BVM 5 Charakterystyki pojazdu Model308 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)11488 89 1 0852 Data Początku Gwarancji29.05.2008 NRE(homologacja)e2*2001/116*0362*00 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTUPEUGEOT LINIA PRODUKTU308 TYP NADWOZIAHATCHBACK 5DRZW WYKOŃCZENIEWYSOKA...
regulacja zegarka mechanicznego regulacja wtrysku regulacja przepustnicy wtrysku
błąd lampa sharp gasną światła skoda fabia epson tranzystor
tas5719 zasilanie makita migają diody
Daewoo Matiz 0.8 1999 – brzęczenie przy zapłonie, trudności z odpalaniem, kostka stacyjki UNITRA WS-432 – dwa kondensatory 2x4700uF zamiast jednego dużego, zasilacz symetryczny, ESR