Dzięki Cezar strzał w dziesiątkę i wam wszystkim udało mi się naprawić skuter wymieniłem sprężyny centralna że sprzęgła bo okazało się że była za. mięka i pasek się slizgał i te mniejsze 3sprezynki. oraz wymieniłem moduł z regulacja zapłonu. i skuter odrzył walczyłem gps i pokazał mi 70-75km/h to mi wystarczy i jestem w szoku wreszcie. skuter odrzył...
Witam A dlaczego nie sprawdzisz moment zapłonu? Pozdrawiam.Andrzej.
Raczej w współczesnych skuterach jest brak regulacji wyprzedzenia zapłonu . Przeważnie ustawiony na stałe fabrycznie impulsator . Ale autor nie podaje jaki to model skutera ?? :|
Zacznij od regulacji konta wyprzedzenia zapłonu, kontrola cewki ,wymiana świecy i ustawienie w niej przerwy . wymiana filtra .
Nie ma sensu takie kombinowanie. Powyżej 4000 RPM masz maksymalny kąt wyprzedzenia zapłonu, którego nie możesz już regulować (chyba że przerobienie mocowania impulsatora). Zmniejszanie kąta wyprzedzenia zapłonu nie poprawi Ci osiągów. Poniżej 4000 RPM takie skutery rzadko jeżdżą.
Jeśli jest to nowy skuter, to w ramach gwarancji należy wykonać sprawdzenie luzów zaworowych, ustawienia zapłonu oraz ewentualnej regulacji gaźnika. Skutery 4T są raczej oszczędne i taką ilość paliwa spalają na 100-tkę, a nie na 40 km. Myślę, że tankujesz świeże i właściwe paliwo, a nie jakieś "wynalazki". Może jeździłeś bez oleju i zatarłeś silnik....
Do sprawdzenia wpust na kole magnesowym , ścięcie wpustu spowoduje przestawienie zapłonu.
Kolego dlaczego chcesz wymienić łańcuszek rozrządu - zerwał się, czy zbyt rozciągnął ?. Szczegółowy opis wymiany łańcuszka znajdziesz na tym forum np. regulacja zapłonu w silnikach 4-suwowych. Po założeniu łańcuszka należy ustawić zapłon - pamiętaj o znakach służących do ustawiania zapłonu (w 3 miejscach należy zgrać znaki) oraz regulacji naciągu łańcuszka...
Może posiadasz wyłącznik zapłonu przy prawej manetce i niechcący Ci się przełączył.
Zakupiłem zapłon i co wyszło muszę stoczyć go o 4 mm ze strony zewnętrznej i wywiercić 3 otwory na regulacje zapłonu. Oraz muszę odciąć nity z koła zamachowego od skutera i wyjąć krzywkę z koła zamachowego z ogara i wytoczyć na tam te koło.
Do autora tematu. Na temat dołożenia regulatora AVR tu możesz poczytać jak to zostało zrobione. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18... A co do rozruchu, to gdybym ja nad tym główkował, to brałbym pod uwagę jakiś rozrusznik ze skutera i zastosował go zamiast szarpaka (on działa bezpośrednio na wał silnika - nie ma tam żadnej przekładni)....
Z mojej strony dodam kilka uwag na temat przeróbki na zapłon CDI. 1. Impulsatory są produkowane w dwóch wariantach różniącym się polaryzacją sygnału wyjściowego. Najłatwiej można dostać impulsatory od chińskich 4T (skutery GY6) które mają odwróconą polaryzację do modułu z elektroniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli dodatni impuls na początku...
no dlatego Ci wszyscy piszą, że wina regulacji zapłonu. Na mój gust jest zbytnio przyśpieszony, tłok nie dochodzi pod GMP a on już ma zapłon.
Zapytam jeszcze czy wszystko od strony mechanicznej jest OK? Pewnie odpowiesz, że TAK! Większość tak odpowiada i to szczerze. Chciałbym jednak zasiać pewien niepokój w takie podejście. To co zaprezentowałeś na zdjęciach jest poważną katastrofą! Napisz co i jak robiłeś. Wygląda, że w ogóle nie zastanawiałeś się na przyczynami tej katastrofy. Może one...
Brak wszystkiego to znaczy? Wszystkiego znaczy wszystkiego; Jak sam pisałeś, kompresji, regulacja zaworów (pytałem skąd pewność, że dobrze ustawione - zero odpowiedzi), punkt zapłonu... No właśnie (inne pytanie o wiarygodność diagnozy); skąd pewność że brak kompresji? Mierzyłeś? Jak i czym? Ponawiam pytanie o PEWNOŚĆ prawidłowego ustawienia rozrządu....
W większości nowoczesnych silników, jak i w tym modelu zapłon montuje się na stałe, nie ma możliwości regulacji.
Można kupić na all... moduł z regulacją kąta wyprzedzenia. Sprawdź czy nie masz modułu od 4T czasem!! , po modelu na obudowie to ustalisz.
Powitać kolege panja321 :D To ile silnik już ma przejechane km? ;) Teoretycznie pierścienie tego silniczka projektowane są na 10tys. km (oczywiście mogą wytrzymać i więcej). Skleciłem dziś dwa moduły do cewki WN z części które mi zostały: jeden ze zworkami (regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu) ,a drugi na standardowych ustawieniach. Jakby ktoś byłby...
Witam mam problem z układem który wykonałem z tego poradnika http://www.skutery.net/forumBB/viewtopic... A więc zrobiłem sobie taki układzik do regulacji obrotów silnika (opóźnienie zapłonu) tylko mam mały problem gdy już podłącze do skutera to owszem da się regulować obroty ale na potencjometrze mam dosłownie 1 mm-2 mm do regulacji.Jak już...
Witam Motorowerek jak w temacie (bardzo nietypowy) Problem jest tego typu iż skuter ten nie ma żadnej regulacji zapłonu (wszystko jest przykręcone na stałe) jedyna regulacja to przerwa na przerywaczu (nie mogę nigdzie dostać jakiegoś zamiennika a w serwisie mogą sprowadzić na zamówienie ale cena będzie kosmiczna) przerywacz ma wytartą stopkę i nadpalone...
Blokada zapłonu gdy stoi na stopce oparty. Wszystko pod kontem elektrycznym działa -pozostała kwestia układu paliwowego. Zawory wyregulowane -zła przerwa była ustawiona. Pali po podaniu paliwa "na krótko", teraz kwestia gaźnika itp. Cewka pomiar między pinami 415Ω 0,0410mH. Cewka pomiar pin fajka 7,54 KΩ. Porządna iskra w stosunku do starej...
Cewka nie musi być na napięcie w instalacji. Cewka zapłonowa to trafo. Co do przyczyny - proponuję regulacje gaźnika (zbyt bogata mieszanka), sprawdzenie zużycia oleju, regulację wyprzedzenia zapłonu, jeśli jest taka możliwość, a na koniec wymiana elementów układu zapłonowego. Nie mam pojęcia co to za skuter, ale jeśli ma cewkę zapłonową zintegrowaną...
Regulacja dotyczy tylko odległości impulsatora od koła magnesowego! Ta odległość z reguły powinna wynosić 0.3-0.4 mm i ma pewien wpływ (chć niewielki) na położenie punktu zapłonu. Ma natomiast spory wpływ na wielkość impulsu wyzwalającego iskrę! Ustaw jak pisałem i zrób próbę. Najważniejsze jest jednak to jak są połączone te "dodatkowe" kable. Narysuj...
Stronka wkręcona jest to praca awaryjna silnika. Regulacja odbywa się pokrętłem wysokości przepustnicy w pracy awaryjnej. W dodatku w tej pracy awaryjnej wychodzą prawdziwe niedomagania. Przy ustawieniach fabrycznych niedomagania jednostki są mało czytelne. Dodano po 5 Jak masz wszystko sprawne w silniku to do tego przystają ustawienia fabryczne, ale...
Skuter nazywa się router xm50. Przed wymianą cewki, modułu zapłonu i świecy była iskra ale nie chciał odpalić. Po podaniu mu 24V iskra zginęła ale po wymianie tych elementów i wyczyszczeniu gaźnika i regulacji zaworów odpalił ale po godzinie zgasł i znowu nie ma iskry. Jest to zdjęcie tego skutera z internetu ale jest taki sam. https://obrazki.elektroda.pl/8002156100_...
Przerobiłeś maszynę prawie o 100%, ciężko będzie zbić temperaturę na chłodzeniu powietrznym Na wolnych obrotach nie powinien dać więcej ciepła niż przed przeróbką.Jeśli tak jest to albo paliwo jest dozowane źle,albo problem tkwi w złym punkcie zapłonu. Gaźnik jest od 125cm,ma więc większe dysze i może nie dać się wyregulować pod wolne obroty, bo tak...
Dzięki za odzew. Niestety gwarancja się skończyła, ale może pomoże fakt, że zgłaszałem ten problem przy ostatnim przeglądzie. Regulacja zaworów ponoć była robiona, co do zapłonu, można go samemu jakoś regulować? Czyszczenie gaźnika...to jest jakiś pomysł. Proszę tylko o wskazówki. Tzn. czy przy demontażu i montażu gaźnika na coś trzeba szczególnie zwrócić...
Jeśli nie mikrokontroler to ja to widzę tak: Układ czasowy ne555 w trybie astabilnym z wypełnieniem 1% i licznik np. Johnsona 4017. Wyjście ne555 połączone z resetem licznika, a wyjście 9 (liczba 8 ) licznika z prostym układem RC i tranzystorem sterującym przekaźnikiem odłączającym zapłon. Licznik zlicza impulsy z kontaktronu w czasie niskiego poziomu...
Siema. Skuter chiński, nie można odczytać modelu bo plastiki połamane, ale silnik 139 QMB. Problem jest taki że niezależnie od prób regulacji gaźnika obroty albo są wysokie, albo silnik gaśnie. Skuter ma też problem z odpaleniem na zimno, dopóki nie wstrzyknie mu się benzyny w kolektor nie odpali. Dodatkowo maszyna jest dość słaba, wkręca się na obroty...
Jeśli ci zalewa świecę to ewidentnie coś z zapłonem. Świecę zakładam że wymieniłeś... Skoro iskra jest to może być tak jak wyżej napisano - fajka. Możesz ją odkręcić i bezpośrednio przyłożyć przewód do świecy (ale uważaj żeby cię nie trzasło!), albo coś urzeźbić (kręcić jakąś śrubkę z kablem i sam kabelek owinąć na świecy), jak zapali to już wiesz co...
Silnik bez kompresji, lub gaźnik do regulacji/naprawy.
A wiec osiadam skuter Toros el diablo no i tak nie ma w nim zapłonu. Dodam że wcześniej były wymieniany iskrownik i magneto( jak ściągałem to pogiąłem ) i tak po złożeniu skuter z kopki próbował zapalić nawet na wolnych obrotach działał lecz jak przekręciłem manetka od gazu gasł no to polatałem po forach i przeczytałem że zawory może do regulacji lub...
Witajcie mam Simsona Skutera SR50/60 z cylindrem 60cm Gażnik Bing 17/15/1103 cylinder zwykły 4 komorowy jakie fabryka zakładała wał z wypełniaczami S70 kilka lat temu wymieniłem z kompletem łożysk uszczelniaczy wszystko chodziło do wczoraj,aż do wymiany tych części ........................................... zachciało mi się mieć trochę mocniejszego,...
Jak wlewałeś benzynę i nic ,to daj spokój gaźnikowi i raczej skup się na zapłonie.
Witam, mam problem, skuter kymco agility 50, po wymianie cylindra i ustawieniu zaworów odpalił na chwilę zgasł. Po kilku nieudanych próbach odpalenia (elektrycznie/na kopa/wymiana świec na nowe pomimo że iskra była) poddałem się. Po pół roku wróciłem do zagadnienia. Próby odpalenia elektrycznie nie dawały sukcesu, po kilkunastu kopach się udało. Skuterek...
Sam sobie odpowiadam, ale temat jest już rozwiązany. Ale dla potomności podaję rozwiązanie. Przyczyną problemów był oryginalny moduł zapłonowy (CDI) Kymco. Nie dlatego, że był uszkodzony, ale z powodu jego konstrukcji. Moduł ten na wolnych obrotach opóźnia zapłon (i słusznie), a wraz ze wzrostem obrotów przyspiesza aż do obrotów granicznych (blokada),...
Co masz na myśli pisząc "Iskra zapalana jest w nieodpowiednim momencie."? Układ zapłonowy ma automatyczną regulację kąta wyprzedzenia zapłonu, do 2000 RPM minimalny kąt wyprzedzenia, powyżej 4000 RPM maksymalny. Minimalny i maksymalny kąt wyprzedzenia jest określony przez znacznik na kole magnesowym. Jeśli iskra na świecy wyraźnie bije kilka razy na...
Da się w miarę prosto zrobić zapłon CDI w każdym pojeździe.Trzeba wykorzystać napięcie zmienne które daje prądnica/alternator.Potrzebujesz mały ok 5Watt transformatorek sieciowy 230/8-15v i parę elementów elektronicznych.Do tego potrzebujesz małego silnego magnesu i jakiejś cewki zapłonowej.Wszystko masz w załączniku.Oczywiście magnes musisz przykleić...
Kolego może pomoże Ci informacja dot. ustawiania zapłonu w silniku górnozaworowym (stosowanym w skuterach i quadach), z rozrządem napędzanym łańcuszkiem. W moim przypadku okazało się, że znaki na kole wałka rozrządu w postaci 3 otworów tj. jeden o większym wymiarze, usytuowany bliżej zębów na kole i dwa mniejsze boczne musiałem ustawić tak, aby mniejsze...
Mało, że nie ma się ocierać, to powinien być zachowany odstęp od 0.3 mm do nawet 0.8 mm. Zależy od konstrukcji koła magnesowego (magnesów) i impulsatora. Jeżeli jest możliwość regulacji ustaw ok. 0.5 mm i powinno być dobrze. Chcę dodać, że koło magnesowe, podstawa iskrownika z cewkami oraz impulsator (czasami to tylko kolejna ceweczka a nie osobny element)...
A ile ten skuter ma przejechane? Twoje stukanie to może być zużyty wał albo spalanie stukowe (występuje przy zbyt wczesnym zapłonie). Czy ściągałeś magneto? bo jeżeli je źle założyłeś to zapłon jest w niewłaściwym miejscu.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... tutaj jest mój temat zakopany. I dalej nie wiem co dalej robić. Ktoś lepszy może tam pociągnąć temat. A jak nie to tutaj. Chciałbym chciałem kupić identyczna jak poprzedni. Albo go zastąpić maluchem... A od innych motocykli podejdzie jakieś? Piny dorobię przedłużę. Elektryka to nie problem a zawsze...
Ok, w takim razie odrzucamy opcję "rozrząd". Wracamy do składu mieszanki p-p i zapłonu. Sprawdź, czy czasem ssanie nie jest włączone (bo to tez wzbogaca mieszankę o nadmiar paliwa). Sprawdź też, czy na świecy masz prawidłowy nalot. Sprawdź też czy jest iskra prawidłowa na świecy. Posprawdzaj tez wszystkie kabelki, bo jeśli gdzieś jest uszkodzony przewód,...
Sprawdziłem kąty na tyle ile się dało. Pick up coil 1 (główna) jest ustawiona względem TDC o ok. 30-31 stopni przed TDC. Natomiast Pick up coil 2 (rozruchowa) jest ustawiona względem TDC ok. 2-3 stopnie za TDC. Ponadto sciągnięcie sygnału równoległego z pick up coils: https://obrazki.elektroda.pl/3906103100_... (kanał żółty to pick...
Położenie magnesów jest tak ważne? Przecież i tak mamy jedno wyładowanie na obrót i steruje nim moduł a energia zbiera się przez cały czas w kondensatorze... Czy błędne podłączenie cewki zbierającej (pickup coil) i ładującej (cdi) będzie skutkować uszkodzeniem modułu? Jeśli nie to kombinacji nie ma zbyt wiele bo raptem 4 :) Informacji nie ma zbyt wiele,...
Nie od akumulatora odchodzi jeszcze jeden kabel do zasilania instalacji który jest odłaczany po wyłączeniu zapłonu czyli przy akumulatorze sa dwa kable jeden do zasilania instalacji (rozrusznika kierunkowskazów klaksona hamulca(stopu) czujnika paliwa i oleju), a drugi służy do ładowania przez ten właśnie nieszczęsny regulator.Skuter legalnie może palic...
Przerywacz jest nie na kole zamachowym, a na wydzielonym "palcu" na kołach zębatych. Zwarcie do masy przerywacza występuje 2 razy na jeden obrót wału. Tak, to co wkleiłeś to schemat zapłonu z instrukcji tego silnika. Jest dokładnie tak podłączony jak na schemacie. Silnik nie posiada modułu zapłonowego, czyste mechaniczne rozwiązanie. Układ ładowania...
https://obrazki.elektroda.pl/9146506600_... https://obrazki.elektroda.pl/3298884700_... https://obrazki.elektroda.pl/7456888800_... Witam serdecznie wszystkich forumowiczów tu na elektrodzie.pl i zrobiłem rozeznanie silnika motocykla. Takie czujniki halla bezstykowy elektroniczne sterowanie cewka zapłonowa...
Powinny być dwie śruby od dawki powietrza i paliwa. Regulacja polega na tym aby świeca miała kolor kawy z mlekiem.
No to może ja się wtrące, bo ja 4 tyg temu walczylem ze swoja Area 51 i dokladnie miala te same symptomy , o ktorych piszesz, tzn. iskra miodzio, konia moznaby nia zabic na miejscu, paliwo dochodzi bez zadnego problemu, a za cholerke zapalić jej sie nie chcialo:) Udalo mi sie ta walke wygrac, wiec moge sluzyc ewentualnymi poradami w tym temacie:) Otóż...
Witam. Słuchajcie jest taka sprawa, dostałem do przerobienia NRG MC3 Purejet na gaźnik, zrobione wszystko jak trzeba. Skuter odpalił. Regulacja, ładnie chodzi i odpala. Wjechałem na niewielki garb ziemi, skuter delikatnie podskoczył i zgasł. Spalił się bezpiecznik, po wymianie poszedł dym z wtyczki ECU, na wyłączonym zapłonie kontrolki lekko świecą......
Z gaźnikiem. zdj.3-4 Swieca okopcona, stopa izolatora oraz elektrody pokryte czarnym matowym nalotem. Mozliwe przyczyny: za bogata mieszanka paliwowo-powietrzna: zbyt wysoki poziom paliwa w gazniku, za duza dysza gl. lub za wysoko podniesiona iglica, zuzycie dyszy glównej, zapchany filtr powietrza, niedomykajace sie ssanie, za zimna swieca,,...
Żeby wyczyścić wtrysk trzeba całego wymontować z głowicy, jest to dość kłopotliwe i należy delikatnie się z nim obchodzić. Możliwe że to moduł, spróbuj podmienić na inny inaczej się nie dowiesz. Odczytywałeś błędy z komputera ? Tu instrukcja: Poniższe informacje dotyczą trybu warsztatowego dostępnego w skuterach Scarabeo 50 Ditech oraz SR 50 Ditech....
A może szlifuje się same końcówki dźwigienek zaworowych? W tym przypadku jednak masz 0,09 i tyle powinno być - więc to nie jest problem z luzem zaworów. A dlaczego na zdjęciu nie ma łańcuszka rozrządu? Twój problem to może być zapłon, układ zasilania i wiele innych... Te objawy to może być prawie wszystko...
Podejrzewam że najlepszym rozwiązaniem będzie zakup silnika w pierwszej kolejności. silniki od WSK wydają się proste ale ja bym się na to nie porywał. Większość dostępnych na rynku wtórnym ma za sobą spotkania z szerokim gronem domorosłych naprawiaczy. Dostępne na rynku rzemieślnicze części gwarantują zajęcie do końca życia projektu ;-). Zapłon z przerywaczem...
Jak ustawić zapłon tym urządzeniem np. w skuterku gdzie cały ,,przerywacz" to mała cewka przykręcona na stałe bez możliwości regulacji prawo-lewo, jedynie można w pewnym zakresie bliżej-dalej magnesu. Mechanicznych przerywaczy jest już niewiele, dla kolekcjonera starszych jednośladów jest jak znalazł, do współczesnego sprzętu chyba nie ma zastosowania....
W moim simsonie zastosowałem zapłon który seryjnie montowany jest w skuterach takich jak np. Malaguti F12. Zapłon oryginalnie posiada elektroniczną blokadę obrotów na poziomie 13 tyś obrotów. Chciałbym wykonać ogranicznik dzięki któremu mógłbym płynnie regulować przy jakich obrotach ma występować odcięcie. W internecie można znaleźć jedynie idiotyczny...
Schemat regulatora niedokładnie zrysowany, z resztą ten regulator był nieprawidłowo wykonany. Nie ukrywam że mogłem coś pomylić odnośnie niektórych elementów i podpięcie tranzystorów. Aczkolwiek same "ścieżki" powinny być prawidłowo. Ładowanie działa jednopołówkowo na dodatnich półokresach napięcia alternatora. Czyli jako Amator elektroniki, dobrze...
Witam, Przeszukałem całe fora internetowe i brak jakichkolwiek wzmianek o ZIPP'ie QUANTUM z rocznika 2005, a dokładniej o instrukcji - poradniku obsługi i naprawy dla tego modelu, a najwłaściwiej rzecz biorąc dla tej firmy, co jest??? Na Allegro znalazłem kilka egzemplarzy i oto opis: Skutery chińskie, tajwańskie i koreańskie. Silniki 50, 100, 125,...
WERSJA R3.2 PLUS: + Dwie konfigurowalne mapy zapłonu: + Dwa limity obrotów, + Funkcja rev-limit-offset (zmienia dźwięk/strzały z wydechu na odcięciu), + Mapy i limity obrotów są wybierane z zewnętrznego przełącznika (np. na kierownicy lub przy przepustnicy). + Praca do 19.900 RPM + Udoskonalony software oraz hardware. WERSJA R3.2 STANDARD : + Jedna...
regulacja zapłonu moduł zapłonu skuter schemat zapłonu skuter
gasnące żarówki volvo silnika podświetlenie łącznika
projekt przyczepki nadajnik iskrowy
Resetowanie żółtej diody TPS w Hilti TE 56 ATC Błąd P0406 w Citroenie - jak naprawić EGR?