http://obrazki.elektroda.net/42_12139624... na zdjęciu pompa lucas i zaworek początku wtrysku
Wypiąłeś ten kondensator z cewki? Paliwo jest w gaźniku, wyregulowany tak jak pisałem wcześniej to silnik musi odpalić. A jak nie to sprawdzić kompresje w cylindrach.
Witam . Wyprzedzenie zapłonu 3,8-3,9mm . Świeca 0,6mm . Platyny 0,25mm . W pierwszej kolejności ustawiamy przerwę na platynach , następnie wyprzedzenie zapłonu . Dysza wolnych obrotów tak jak podaje kol .JAFO . Warto sprawdzić kondensator . Jeśli powyższe zabiegi nieprzyniosą pożądanego rezultatu Warto przeczyścić tłumik , zanieczyszczony powoduje podobne...
Panowie serdeczne dzięki i przypominajcie każdemu, magneto w LEWO. Generalnie, zasada jest taka, obracając podstawą iskrownika w kierunku, w którym obraca się wał, opóźniamy zapłon. Kręcąc w przeciwnym, przyspieszamy. W pilarkach, wał zawsze kręci się w lewo. W Twoim przypadku, aby zapłon opóźnić, musiałeś przekręcić podstawę w lewo.
Może info z podobnego tematu coś pomogą. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
trzeba wejść w tryb nastaw podstawowych ( silnik ponad 80 st,zapalony,kanał 001) silnik wtedy sobie podniesie wolne obroty do wartości około 1450 obr\min,i lampa z opóźniaczem błysku ustawić zapłon zgodnie ze specyfikacją
Dawno tymi sinikami się już nie bawiłem ale z tego co pamiętam to lubiły w nich siadać cewki i dawały taki obiaw przynajmniej u mnie że iskra była raz na jakiś czas. Sprawdź wszystkie połączenia przy zapłonie i spróbuj jeszcze go podregulować jak to nic nie da sprawdź kondensator jeżeli jest ok to prawdopodobnie cewka do wymiany.
To nie przyczyna zaplonu.
Teraz przyszła kolej na regulację zapłonu.
Tak jest to możliwe. Czujnik położenia wału korbowego jest przykręcony do bloku za pomocą dwóch śrub, jedna ma klasyczny łeb sześciokątny a druga to "urywka" - musisz wziąć kleszcze, chwycić na wystający walec i odkręcić, nastepnie na jej miejsce dajesz normalną srube i jest ok - możesz już regulować kat wyprzedzenia zapłonu.
Ale na którym zdjęciu? Ponadto kwestia prądu pierwotnego transformatorka - dajesz mocniejszy tranzystor i zmniejszasz rezystory szeregowe - wtedy masz dowolny prąd wtórny w zależności od zapotrzebowania. Chodzi o samą ideę wyzwalania tyrystorów w zależności od zadanego napięcia wyjściowego.
Regulacja zapłonu - fiat 126 zapłon elektroniczny A w jakim celu chcesz dokonac takiej regulacji?
Czerwone strzałki pokazują śrubki do odkręcenia podstawy, przekręcając podstawę regulujesz zapłon. Żółta strzałka pokazuje śubkę do regulacji szczeliny platynek, a niebieskie kółko miejsce, gdzie wkłada się ostrze płaskiego śrubokręta, żeby było łatwiej dokładnie wyregulować zapłon. https://obrazki.elektroda.pl/8269378500_...
Tu jest instrukcja obsługi, jest tam opisane wiele rzeczy, między innymi regulacja zapłonu. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Opis regulacji, z instrukcji serwisowej Stihla. http://obrazki.elektroda.net/13_12532062... http://obrazki.elektroda.net/88_12532063... Dwie części, ponieważ to są "zrzuty ekranu" inaczej nie można.
Witam, podobnie jest w silniczkach "K-O" do rowerów - nie chcą czasem w ogóle zapalić na nowych świecach, a na 'BOSCH W 145 / W 175 T 1' (z gładkim izolatorem), starych, wygrzebanych ze "złomu" pracują wręcz idealnie... Teraz trzeba wypróbować w tym "Komarku" jak już działa regulacje zapłonu do 95 oktan, przyspieszyć o 1 - 1,5 mm i sprawdzić osiągi,...
w 1z zawsze zbijam koło na rozrządzie i ustawiam pompe na blokade potem regulacja zapłonu. dobrze sprawdzic klin na wale. własnie dlatego kiedy widze znaki farbą. ale jakby klient chciał to zrobic przy piwku za 100zł to tez bym na farbe robił! :D
A kiedy ten piecyk był konserwowany (miał przegląd)? Widzi mi się, że jest zaniedbany. Mogą być zabrudzone styki czujników temperatury, czujnika ciągu spalin, mogą być poluzowane połączenia kabelków łączących te czujniki z elektroniką. Jeśli piecyk ma wiele lat, to być może membrana jest do wymiany (pewnie kupno takiej membrany będzie trudne - pewnie...
Jeśli to Pa-1: http://66e7c982f37033281683-0e029a5c02f5... Silnik wg danych dla samochodu, jak nie znajdziesz to w poniedziałek coś poszukam. Nie ruszaj poziomu paliwa, bo musisz mieć specjalny króciec do ustawienia (gwint calowy).
właśnie że po ustawieniu szczeliny na przerywaczu ustawilem zapłon i na aparacie zapłonowym zapłon przestawił sie na śrubie mocującej aparat około 1 cm to chyba dużo? Silnik chodzi lepiej .Ale jutro okaże sie podczas jazdy. To też zależy od tego jaką szczelinę zrobiłeś.
Na pewno tak to nie będzie działać. Czy ja pisze jakimś tajemnym szyfrem ? 1. Ustaw tłok 3 mm przed gmp 2. Przyczep moduł do magnesów. I wtedy dopiero masz ustawienie wstępne do regulacji zapłonu. Co to za cewka? Za daleko od magnesów lewa część rdzenia, jak ustawisz przerwę miedzy magnesami a modułem?
Wprawdzie skan tabelki dotyczy młodszych silników Mercedesa, ale kolejności zapłonu się nie zmieniły. http://obrazki.elektroda.net/100_1283533... Pozdrawiam.
No witam. W moim romeciku 205 nie ma iskry po mimo,że jak wsadzę palec do fajki to kopie. Cewka zmieniona, zapłon wyregulowany i kondensator od malucha. A propo kondensatora, to czy powinien mieć masę? Jak tak to z czego i nawet jak go nie podłączę to i tak kopie. Platynki ustawione na 0,4 mm, testowałem na kilku świecach i na żadnej nie ma iskry. Zapłon...
Do ustawienia zapłonu mostkujesz dwa złącza we wtyczce pod schowkiem, i lampą stroboskopową ustawiasz na 12 stopni, na kole pasowym jest znak. Zawory: ssący 0,18-0,22, wydechowy 0,23-0,27.
Może nie koniecznie wymienić wałek, coś mi się wydaje że mógł sie tylko wytrzeć ziger (zabezpieczenie łożyska na którym osadzony jest wałek) jeśli było by to to wtedy wystarczyło by zdjąć dekiel od strony sprzęgła, odkręcić sprzęgło i założyć nowy ziger( chyba ze spadł tylko ten co był). Oby to było tylko to, bo jeśli też jest uszkodzona tulejka ślizgowa...
Ten dwu pinowy na rozdzielaczu, jak czarny to dobrze. Ten wstępny ma jedynie kompensacje do ciśnienia atmosferycznego. Połączenie z jest po to, aby niwelować wpływy zabrudzonego filtru powietrza. Możesz go przepiąć do atmosfery i nic to zbytnio nie zmieni.
Przez czujnik nic nie ciekło dopóki go nie odkręciłem (wtedy zaczął lecieć płyn chłodniczy). Napięcia niestety nie mam jak sprawdzić, bo właśnie rozleciał mi się multimetr
Witaj Najprawdopodobniej przyczyną niesprawności będzie dolne uszczelnienie zespołu wodnego. Przynajmniej ja bym na to stawiał. Mikrowyłącznik raczej zamókł i przez to cały czas ma zamknięty obwód lub iglica zespołu wodnego zacięta.
Dokładnie. Obie zaczepiasz za oczko w drucie łączącym chorągiewkę z przepustnicą gaźnika. Dłuższą sprężynkę podłączasz do ruchomej blaszki nastawiacza obrotów, a krótką za nieruchomy uchwyt. Co do regulacji zapłonu możesz regulować na kartkę. Ja tak robię i jest dobrze.
W cenie do 50zł najlepszym wyborem jest Uni-t M890G (ewentualnie kilka złotych tańsze wersje F lub C).
Aparat zapłonowy z przerywaczem czy bez? Jak bez to NIE.
Przerwa 0.4 mm.Ssanie ustawia się na zimnym silniku tak aby przepustnica ssania była prawie zamknięta, następnie na rozgrzanym sprawdzić wyłączenie ssania.Ustawienie zapłonu -lampą,O to GMP tłoka
Chiński moduł zapłonowy, a pokrętło-regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu.
Regulację zapłonu dokonujesz przez zluzowanie trzech srubek mocujących podstawę iskrownika po prostu obracajac w jedna albo w drugą stronę cała podstawę.Tylko musisz ściagnąć koło magnesowe..Spróbuj najpierw w jedna a potem w drugą stronę obrócić i próbuj odpalić.
Dziekuje za wszystkie podpowiedzi wymieniłem zestaw naprawczy parownika i zrobiłem regeneracje gaźnika i wszystko wróciło do normy.A z zapłonem w poldkach to jest tak jak mówił krzychol66
z jakiej strony mogę sobie sciągnąć?
Witam jestem po regulacji zapłonu, już nie szarpie linki, ale też za nic nie mogę zapalić, zauważyłem że świeca nie zawsze daje iskrę, raz jest raz nie ma. Pomocy
Ja szukam opisu wyprowadzeń CDI silnika minarelli . Jest 5 kabelków : 3 pojedyncze i 2 na złączce czarny i pomarańczowy . Z tego co patrze po innych schematach to CDI musi być bezpośrednio podłączone do masy , a u mnie żaden kabelek nie ma małej rezystancji z masą i to jest chyba powód że mam słabą iskrę . Proszę o pomoc
Witam Tu masz schemat takiego stroboskopu (raczej zabawka) z pełnym opisem: http://www.edw.com.pl/pdf/k18/10_01b.pdf Pozdrawiam.
Proponuje forum jawacz.pl . Tam wszystko jest:) p.s Ja mam jawe 350 TS. Acha. Łatwiej będzie znaleźć opis ustawienia zapłonu w CZ 350- Silniki są prawie identyczne, różnią sie tylko liczbą cylindrów. Nastawy zapłonu powinny być takie same.
Witam. To niedużo. Jest jednak taka możliwość, że ktoś mógł źle założyć nowy. No i jeszcze sprawa jakości. Są rozrządy i ....... rozrządy :wink:. Pozdrawiam :).
Problem rozwiązała regulacja zapłonu
Heh.. a ja mam już kolejny problem z moim czerepem który oddalił mnie od pomysłu regeneracji układu paliwowego.. Mianowicie.. - pojeździłem parę dni i po raz 4 już chyba rozwalił mi plastikowy bok chłodnicy przy wężach gumowych..:(( maaaasakra... Poprzedzone to był kilku krotnym zagotowaniem się i wylaniem wody ze zbiorniczka po krótkiej przejażdżce.....
Witam jestem początkujący w pisaniu programów wiec chciałbym zapytać doświadczonych kolegów , mam konieczność napisania programu ktory będzie regulował opóźnienie sygnału ( zastosowanie przy silniku 2 sówowym 2 cylindrowym przy regulacji zapłonu ) chodzi mi o to- ze przy małej prędkosci obrotowej sygnał jest opóźniany a w miarę wzrostu prędkości opóżnienie...
Cześć W moim maluchu mam taki problem: Pali tylko na ssaniu jak wyłączę ssanie to zgaśnie. Jak już zapali na tym ssaniu to nierówno chodzi po czym po 2-3 minutach gaśnie. Nie da się dać gazu bo jak dam gazu to zaczyna gasnąć jak puszcze wchodzi na obroty i po 30 sekundach gaśnie. Jest to model z 86r. Jedyne co w nim robiłem to regulacja zapłonu co...
Tak powinno być. Jeszcze raz sprawdź wyprzedzenie zapłonu i regulację gaźnika.
Dzwoń 888547104
pokombinuje z zapłonem,bo zawory są regulowane hydraulicznie
Odpalasz symulator i liczysz liczbę cykli potrzebnych do wykonania procedury dzielisz ją przez częstotliwość taktowania mikrokontrolera i mnożysz przez maksymalne obroty silnika jak wyjdzie więcej niż 1 to się nie wyrobi jak mniej jesteś zadowolony . Zmienne masz w zasadzie 3 rzeczy taktowanie mikrokontrolera , maksymalne obroty lub poprawianie procedur...
Witam, mam problem z Simsonem S50 platynowiec 12V, którego dostałem do naprawy. Objawia się to tym, że odpala, pracuje ładnie ale gaśnie po przejechaniu 100-200m i nie ma możliwości aby go odpalić na kopa czy "pych". Kompresja na zimnym silniku wynosi 8.5 bar przy otwartej manetce gazu. Generalnie gdy go dostałem to w ogóle nie dało się go uruchomić,...
Nie ma tam osobnej regulacji zapłonu tak jak w malaczu czy coś podonego? tak by tylko ustawić dobrze rozrząd po znakach a zapłon ustawiać regulacją zapłonu? Wydaje mi sie że musi być
Nie musisz ustawiać na nowo zapłonu po wymianie czujnika, ale ustaw go jeśli mechanik ustawił go na oko(ucho).
A dałeś na luz? bo jak będziesz miał na biegu to nie zakręcisz,a poza tym jak ci akumulator stał na półce rok to będzie już zasiarczony i nawet dwa dni ładowania mu nie pomogą.A zawory to na razie bym zostawił w spokoju,w pierwszym rzędzie to paliwo,prąd czyli iskra świecy,regulacja zapłonu jeżeli jest to konieczne,potem można sprawdzić kondensator...
Tak w ogóle to który rocznik motocykla? Spojrzałem do serwisówki z 2008 roku i tam przedstawiono charakterystykę kąta wyprzedzenia zapłonu. Według takiej charakterystyki należałoby się bazować w regulacji i dopasowywaniu zapłonu. Fakt, że fabryka przedstawia regulację kąta wyprzedzenia na ileś mm przed GMP i niewielki statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu,...
Trzeba sprawdzić czy jest regulacja wyprzedzenia zapłonu
Możesz skopiować z układu sciemniacza domowego oświetlenia.
CO-regulacja śrubą na przepływomierzu ( imbus 5), MAF to przepływomierz, KWZ to kąt wyprzedzenia zapłonu, czyli regulacja aparatu, zaś przycisk "pomógł" w czyichs postach służy do tego, aby go naciskać.
W cdifie oczywiście jest taka możliwość
Mam zagwozdkę. Silnik od komara ale 60cm3. Dezamet 023. Kolega uparł się, ze chce go wstawić w rower. Odpaliłem go na zapłonie bakteryjnym. Chodził od kopa, wkręcał się na obroty bez problemu. Stwierdziłem że skoro działa to spróbuje odpalić na oryginalnej cewce i tu jest zonk. Próbuje odpalić, iskra jest ale nie może jakby załapać i teraz nie wiem. Czy...
Regulacja gaźnika i zapłonu.
Obok koła zamachowego na wsporniku jest zabudowany czujnik prędkości obrotowej.Popuść śruby i nieznacznie reguluj nim zarówno do dołu jak i do góry aby uzyskać dobrą pracę silnika.Między czujnikiem a kołem musi być odpowiednia szczelina. Dodano po 4 Dokonaj jeszcze właściwej regulacji gażnika bo może się okazać że gażnik przygotowuje niewłaściwy stosunek...
A nie masz dostępu do lampy stroboskopowej ? Ona służy do ustawiania zapłonu ;)
Maluch nie miał pompki zrywu, ani regulatora podciśnieniowego. Więc regulacją zapłonu i gaźnika. Masz już moduł zapłonowy nanoplex?
witam muj simson niechce wchodzić na obroty, jak wiecej przygazuje to go muli i strasznie przerywa jak jade co to może być niewiecie. Dodano po 2 przerywa mi simson co to może być.
Do czego jest potrzebny układ wykrywania przejścia przez "0"? Do synchronizacji z siecią w momencie "0" sinusoidy, takie załączanie powoduje znaczące zmniejszenie generowanych zakłóceń. Do sterowania fazowego ( regulacja mocy kątem "zapłonu" triaka/tyrystora) takie przekaźniki się nie nadają.
Luz zaworów, regulacja gaźnika, moduł zapłonowy. Punkty zapłonu.
A odległością nabiegunników cewki od koła zamachowego zainteresowałeś się? To jedyna dostępna dla użytkownika możliwość regulacji punktu zapłonu. Jak strzela w wydech, masz prawdopodobnie zbyt dużą szczelinę ustawioną.
Wprowadza sterownik w tryb regulacji zapłonu wyłacza wtedy wyprzedzenie.
Hehe i co najmniej katalizator na złom...
Ale dziwne że silnik stały na 230v. Przecież masz na silniku napisane "rectified 230V", co tłumaczy się jako wyprostowane 230V. Znaczy wystarczy mostek prostowniczy. Dobra rada - zamiast typowego mostka prostowniczego radzę użyć 4 diod w układzie Graetza, ale użyć diod szybkich. W tych zastosowaniach diody wolne pod wpływem zakłóceń z silnika lubiły...
czy mozna w jakis sposob regolowac elektroniczny zapłon w 126p EL ????
To trzeba sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu. Stroboskop do regulacji zapłonu będzie potrzebny, bo może moduł daje iskrę w innym momencie. Do tego sprawdzić czy wpust lub zamek na kole magnesowym nie jest ścięty.
Nie ma szans byś bezpośrednio podłączył napięcie na silniczek regulacji świateł. do wtyczki od regulacji dochodzi napięcie zapłonu (15) masa (31) oraz sygnał z LWR-u który to przerabia sygnał z potencjometrów zawieszenia samochodu i wysyła do lamp by odpowiednio ustawić światła. Pozostaje Ci zastosować albo oryginalne lampy albo dołożyć instalacje LWR-u...
ma ktoś jakiś opis do tego schematu???? da sie tam podłączyć czujnik halla od samochodu??
Wyczyść gaźnik, bo najwidoczniej masz zapchany w różnych brudach. Regulacja zapłonu oraz gaźnika to podstawa.
A jakie by te części nie były, szczelinę przerywacza ustawia się na max. 0,4mm, gdzie by to nie wypadło, dopiero potem wyprzedzenie zapłonu. Wyprzedzenie lepiej na omomierz niż bibułę (obecnie łatwiej chyba o to pierwsze). CZ350 jak i Jawa TS350 mają kłopotliwie rozwiązaną regulację wyprzedzenia zapłonu. Obraca się podstawką z przerywaczem 1 cylindra,...
Maluch miał regulację kąta zapłonu odśrodkowo, w funkcji obrotów, Łady Fiaty 125p Polonezy w wersjach gaźnikowych miały regulację ciężarkami, odśrodkową i podciśnieniową w zależności od obciążenia ( dokładniej podciśnienia w kolektorze ssącym. W tym układzie regulacja wyprzedzenia kąta zapłonu odbywa się z udziałem modułu zapłonowego, w funkcji obrotów....
Czyli to faktycznie był zapłon, pamiętaj że regulacja zapłonu to też regulacja platynek :) ...
Regulacja zapłonem nic nie zmienia po za pracą silnika i wdalszym ciągu kopci
Nie ma regulacji
porządna regulacja zapłonu załatwi problem
Nie widzę potrzeby zmieniania kąta wyprzedzenia zapłonu.
Czeka prawdopodobnie tylko regulacja zapłonu.
Temat rozwiązany, regulacja zapłonu, sonda lambda do wymiany i jakiś wężyk podciśnienia do wymiany.
Jeśli silnik jest w dobrej kondycji, to regulacja gaźnika i zapłonu powinna pomóc. W gaźniku wykręcamy dyszę powietrza (tą śrubkę, która steruje składem mieszanki, nie podniesieniem przepustnicy) o 1,5 obrotu, iglicę ustawiamy na środkowe wycięcie. Z gaźnika podczas pracy nie może wyciekać paliwo, jeśli cieknie wymieniasz pływak. Zapłon nie pamiętam,...
Cześć, mam Simsona s51B 4 biegowy, gaźnik to 16n1-11, problem jest taki od wielu lat, że na zimnym silniku pochodzi i zgaśnie i nie da się go odpalić, był na regulacji zapłonu, więc na pewno zapłon jest ok. Co może być nie tak? Próbowałem wyregulować gaźnik ale bez skutku, albo po prostu nie wiem jak go wyregulować. Proszę o pomoc
Śrubokręt w głowicę i regulacja zapłonu na początek. Iskra ma być w GPZ
Wystarczy wpisać w Googlach "Motorynka regulacja zapłonu"
takie powolne schodzenie z obrotów to może być nieprawidłowa regulacja zapłonu jak już wspomniano a kod 44 tyczy się lambdy
będzie działać, tylko sprawdź kółko na wałku pompy, były na 6 ząbków i na 7 (liczone od klina do szerokiego frezu) jeżeli jest inne jak maiłeś przełóż te ze starej pompy , bo zabraknie regulacji zapłonu na fasolkach.
Proponuję wymianę świec na nowe (aby wykluczyć zły dobór świec i samozapłon) i ewentualnie potem regulację zapłonu ...
0351Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 1 + 4 za niskie napięcie......... chyba. O ile nie pomyliłem. Napisz dlaczego myślisz że ECU ok ? - bo tam najczęściej jest problem. Problem pojawia się od razu po odpaleniu czy dopiero po przejechaniu jakiegoś kawałka ?
A tak podstawowa sprawa jak regulacja zapłonu?
Stosowałem schemat modułu z regulacją kąta. Ten: http://www.zaplon.fora.pl/konstrukcje-pr...
Witam Wszystkich. Obserwuje te wszystkie wypowiedzi, i dochodzę do wniosku,że ustawienie ramion wycieraczek jest operacją bardzo skomplikowaną i nie sposób wyjaśnić tego tu na tym forum. Dobrze,że to tylko wycieraczki, bo gdyby to była regulacja zapłonu, to wtedy temat nie miałby końca. Mam nadzieje,że te wycieraczki w końcu staną na swoim miejscu,...
witam . nagrzewnica chodzi lecz bez osłony i po czasie gaśnie . i nie spala całego paliwa w czym problem ???? pomocy
Z założonym i ze zdjętym ma być tak samo. Jeśli się zmienia kąt jak założysz wężyk to znaczy że przepustnica jest za bardzo uchylona.
Ogar już lata jak trzeba ;) Kwestia regulacji zapłonu, ponowne czyszczenie kranika i gaźnika i porządna regulacja.
Zamykam temat.... Pomogła regulacja zapłonu + wymiana wysokiego napięcia (kable, palec i kopułka).
Tak chodzi o ten zawór. druga sprawa to przedmuchy silnika jeśli są za duże to będzie problem ale do obejścia (VW trochę zepsuł sprawę odmy) W ostateczności można zrobić przeróbkę i podłączyć odmę przed przepływomierzem, ale ja nigdy tego nie robiłem bo z odma nie miałem problemów. Macosmail nie ma trochę racji ze stabilizacją jałowego bo (wprawdzie...
cinquecento regulacja zapłonu regulacja zapłonu oscyloskopem regulacja zapłonu skuter
peugeot boxer kluczyk wartość skuteczna napięcia tętnień compaq 6720s bateria
stable diffusion nissan quasquai
Filtr górnoprzepustowy LC typu pi: zasada działania i projektowanie Zamiennik dla Intel Core 2 Duo E8500 na Socket 775