Niewłasciwy regulator lub urwany przewód komunikacji.
Kolega sprawdzi napięcie na regulatorze, zasilanie jest przez stacyjkę. Przy wyłączonej stacyjce nie powinno być napięcia. Jak jest włączona i nie ma trzeba szukać w połączeniu stacyjki lub bezpieczników. Najprościej wypiąć kabel ze stacyjki (na regulatorze) i podać napięcie z akumulatora (na regulator)- jak zacznie ładować właściwie usterka znaleziona....
Ładowanie powinno wynosić około 14.5V.To nie musi być problem regulatora napięcia tylko usterka w samym alternatorze lub za krótkie szczotki węglowe współpracujące z pierścieniami wirnika
Na początek ściągnij z alternatora kabelek z wyjścia oznaczonego D+ i dotknij końcówką tego kabelka do masy (zapłon włączony). Jeśli w tym momencie zapali się kontrolka od ładowania, to masz problem z alternatorem. Coś w układzie wirnik, szczotki, regulator napięcia (najprawdopodobniej właśnie regulator) Jeśli kontrolka sie nie zapali, usterka w układzie...
L ma dostać masę z regulatora poprzez uzwojenie wirnika. Jak zacznie ładować z mostka idzie tam plus i gasi lampę. Tak na szybko.
Uszkodzony regulator lub niewłaściwy zamontowany (regulator) MUSI być orgniał (tu pewnie Valeo).
Zamówię ofpowiedni regulator, ale ładuje od razu po odpaleniu. Druga usterka szumy radia kilka sekund po odpaleniu samochodu mimo odłączonej kostki od alternatora... Gdzie szukać przyczyny ?
jeżeli regulator ma szczotki stawiam na mostek prostowniczy a co do poduchy to gdzieś w układzie jest usterka... trudno wyczuć co...
Witam. Zwracam się do Was o pomoc w sprawie kontrolki ładowania alternatora. Mianowicie pacjent to Chrysler Pacifica 2006, alternator Denso z regulatorem napięcia w ECU. Niestety ale typowa usterka dla tego auta i brak ładowania spowodowany przez regulator w ECU. Zamontowalem zewnętrzny regulator Jezpol RNA2 , ładowanie jest, jednak nie wiem jak obejść...
Nie, to normalne zużycie alternatora do wymiany najpewniej szczotki oraz wirnik. Typowa usterka, alternator Magnetti Marelli, części poza regulatorem pasują od alternatora Fiat Punto 65A.
Witam, sprawa dotyczy Junaka 905, tzn. nie mam ładowania. Jest to model z silnikiem 139FMB na wtrysku. W motocyklu został podmieniony regulator na nowy, co nie rozwiązało sprawy ładowania. Stator jest trójfazowy, na trzech żółtych przewodach wychodzących z cewek na wolnych obrotach jest napięcie 7V, rośnie. Przy około połowie manetki jest około 13V+....
Regulator do wymiany i tyle. Standardowa usterka reglera Bosch IV generacji.
Jaki tam masz alternator? To raczej w nim siedzi usterka. Regulator wymieniony to przyjrzał bym się wirnikowi ale usterka może być trudna do jednoznacznego zdiagnozowania. Może się pojawiać na obrotach po osiągnięciu temperatury. Łatwiej czasami wirnik podmienić. Oczywiście to tylko sugestia.
Uszkodzony kabel od alternatora ten cienki fioletowy. Trzeba szarpać za niego. Waże także, aby regulator napięcia był z orginału - jest to wkońcu sterowanie LIN.
Nie wiem skąd to rozróżnienie: regulator i regulator DC. Na schemacie ani żadnym znanym mi układzie nie ma dwóch takich urządzeń. Jest tylko jedno: regulator napięcia. Konstrukcje mogą się różnić ale taki podział nigdzie nie występuje. Regulator można sprawdzić " na stole" ale trzeba się do tego przygotować. Transformator trójfazowy z wyjściem 3xok...
szukam podpowiedzi gdzie się znajduje w seju 900 bezpiecznik napięcia? Aktualnie jestem w trasie i dopiero będę za 2 tyg to ogarniał i tak orjetacyjnie chciałem się dowiedzieć dziękuję za pomoc. Za akumulatorem jest mała skrzyneczka z bezpiecznikami tam jest bezpiecznik główny, ale jak kontrolki świecą to nie wiem czy spalony, są tam chyba dwa lub...
Typowa usterka dla tych alternatorów, wymiana regulatora sprawę załatwi.P
Witam. Usterek może być kilka, między innymi przetarty przewód od wzbudzania, uszkodzony regulator napięcia, uszkodzony wirnik i tak dalej. Po zapaleniu kontrolki akumulatora ładowanie jest czy nie ma?
właśnie typu słabe styki w różnych miejscach Oczywiście. Jednak wymiana alternatora czy jego naprawa nie będzie miała sensu, kiedy jest brak odpowiedniego kontaktu i przede wszystkim - nie usunie się usterek.
Jak masz czym to zmierz napięcie na pokładzie, na wyłączonym i włączonym silniku. A jak zapala? Usterka ładowania akumulatora to najczęściej uszkodzenie alternatora, jego regulatora lub przewodów ( kostka ma alternatorze. Pozdr. J.
Dziękuje za zainteresowanie tematem. Po odpaleniu alternator zaczyna ładować po 10-15 sek. Wygląda, że komunikacja z komputerem działa prawidłowo. Usterka jest zanikająca i trudna do zlokalizowania. Czy to wina regulatora czy COM odcina ładowanie. Z zakupem regulatora są problemy. Nawet zamiennika trudno znaleźć. Montując nowy regulator wykluczył bym...
Taka usterka jest możliwa jeżeli jest za wysokie ładowanie aku. Prawdopodobnie uszkodzony regulator napięcia.podobny przypadek miałem w manie.
Dotknij probówką do cienkiego niebieskiego przewodu przez alternatorze. Jesli kontrolka zaswieci to usterka tkwi w alternatorze.
Na alternatorze jest styk L czyli kontrolka i S czyli prąd stały 30. Po rozpoczęciu pracy ma ładować cały czas, w Kia dochodziło najczęściej do spalenia mostka diodowego i/lub regulatora napięcia. Teraz masz z AS.pl z kijowym kołem pasowym proponuję zmienić na INA. Usterka jest jednak w instalacji - grzałki nurkowe idące do nagrzewnicy pobierają zbyt...
Nie wierzę że na zapiętym akumulatorze masz 23V A w wirnikach obrywa się drut od pierścienia, najczęstsza usterka
No nie masz bardzo wyboru ponieważ ten alternator nie posiada diod wzbudzenia, a nie rozumiem jak może nie być zamiennika to niech sklep zamówi. Natomiast nic nie napisałeś jakie masz objawy i dlaczego się uparłeś na regulator. Jedynymi usterkami tych regulatorów jest zaniżone napięcie ładowania albo najczęstsza to regulowanie pulsacyjne powodujące...
Alternator ze zintegrowanym regulatorem. Usterka polega na braku ładowania dokładnie powyżej 3k obrotów. Przy spadku poniżej ładowanie powraca. -Podłożone dwa regulatory sprawdzone wcześniej na stole. -Mostek prostowniczy sprawdzony pod obciążeniem (10A) nie wykazał usterki. -Wirnik oporność poprawna, brak zwarcia do masy, pierścienie ślizgowe nie wytarte,...
Sprawdź ładowanie z alternatora jeżeli masz prosty miernik, wtedy jedna usterka odpadnie, może to regulator napięcia, a może brak masy itp. Wiesz jak to na odległość doradzanie wygląda :)
Alternator ładował 20V lub więcej , stąd takie napięcie na akumulatorze / uszkodzony regulator/ i usterka w ECU / transil lub zenerki na wejściu zasilania/.
Prąd ładowania spada w zależności od zapotrzebowania akumulatora. Przyczyną opisanego przypadku, jeśli jest to usterka, może być regulator napięcia.
Weź wywal ten regulator, dołóż trzy diody i zastosuj jakiś "normalny". Nie pamiętam, jak tam szczotkotrzymacz wygląda, ale od poloneza lub malucha w zależności, czy izolowana jedna, czy obie. I zajmij się uzwojeniem wzbudzenia. Może ono powodować problemy, jeśli jest uszkodzone. Usterka może się ujawniać dopiero podczas kręcenia, kiedy siła odśrodkowa...
Więc kolega napisał że teraz ma ładowanie dobre więc mu odpisałem że usterka prędzej czy później się pojawi i oczywiście że jest to wina regulatora napięcia i nie ma co więcej wiercić.P
Jak w temacie, co mogło sie popsuć w alternatorze,regulator napięcia,diody?
Najpierw sprawdź szczotki czy nie zatarte brudem typowa usterka w tych alternatorach.P
Witam serdecznie, Gryfi czy mógłbyś odczytać wiadomość prywatną gdyż mam identyczny problem i jestem ciekawy jak u Ciebie zakończyła się ta usterka. Pozdrawiam
Chciałem profilaktycznie sprawdzić alternator. Wymontowałem go i oddałem elektrykowi. Po "regeneracji" po uruchomieniu silnika po kilku, kilkunastu sekundach na wolnych obrotach nie ma ładowania. Wystarczy lekko zwiększyć obroty i ładowanie wraca. Wymontowałem go ponownie i oddałem na reklamację.Elektryk niby wymienił regulator, zrobił test i stwierdził...
Wyjaśniła się jakoś sprawa ? Bo Też mam problem z ładowanie Scania r420 2005 bez wylacznika adr. Sprawdzony alternator, pasek , napinacz , wzbudzenie podaje , prądu na wyjściu z alternatora nie ma. Podczas jazdy czasami jakieś lądowanie się pojawia, ale strasznie skacze , od 24 do 27. A czasami wyskoczy błąd usterka silnika, zaświeci się błąd akumulatora...
bo wychodzi na to że to żadna usterka akumulatora i przy tym napięciu takie gazowanie to norma a problemem jest regulator który ciągle utrzymuje wysokie napięcie. Dodano po 1 Przy ładowaniu prostownikiem prostownik przechodzi w tryb podtrzymania i żadnego gazowania nie ma. Problem występuje tylko podczas ładowania z panela.
Sprawdź szczotki, podmień regulator napięcia. Lampka ładowania świeci ?
To w inny sposób zapytam. Postanowiłem to przerobić .Wcześniej był 12/6 V i szybkie-wolne ładowanie . Pomierzyłem napięcia zmienne : czerwony- czarny 8,7 V czerwony - biały 0,15 V czerwony-żółty 14,9 v CZARNY-BIAŁY-6,9 V czarny-żółty - 5,8 V biały - żółty -13,1 V. Jak połączyć żeby było tak jak w oryginale używając mostek graetza. https://obrazki.elektroda.pl/6870459200_...
Od 13.5 do 14.4 jest w normie powyżej lub poniżej usterka w tym aucie. Np w renault spada do 10.5 a pozniej ładuje nawet 16 inteligentne ladowanie
Cześć, mam problem z alternatorem w BMW e36 2.0. Wymieniłem ostatnio alternator na nowy (używany, sprawny) i nie posiada on ładowania, jedynie gdy obroty wzrosną powyżej 3000, alternator zaczyna podawać napięcie w okolicach 14V, na wolnych 11.5-12.5. Wymieniłem cały regulator napięcia i przy okazji napinacz paska, lecz usterka dalej występuje. Dodam...
Usterka naprawiona. Nie było masy pomiędzy regulatorem a obudową alternatora.
Po tak licznych wypowiedziach zaczynam być skołowany. Ale przychodzi mo do głowy, że przyczyną może być uszkodzenie lub rozlutowanie diody zasilającej regulator (jednej z trzech małych). Tylko dlaczego usterka powtarza sie z innym alternatorem?
Przyjmijmy że jest przebicie czy regulator nadaje się do wyrzucenia A skąd komu to wiedzieć? Równie dobrze winna może być i usterka samego regulatora.
Witam!!! Nie wspomniales czy przed wymiana regulatora byla ta sama usterka czy pojawila sie po wymianie ? Czy zastosowales odpowiedni regulator ?
Mimo wszystko problem z żarówką, oprawką lub stykiem. Druga sprawa to złącze kontrolki na samym regulatorze. Trzecia najrzadziej występująca usterka to sam regulator, a raczej jego część odpowiedzialna za kontrolkę.
Napisz coś więcej jaki silnik, jeździłem kiedyś Td. Pojawiające się i znikające żarzenie kontrolki i chwilowe problemy z obrotomierzem to standardowa usterka alternatora , a dokładniej regulatora prądu ładowania.
Podaj napięcia z PQ80, PQ74 na początek. Układ zasilania/ładowania na tej płycie jest dość trudny w diagnostyce i naprawie bo jest rozbudowany. Jakie jest Twoje doświadczenie w diagnostyce tego typu usterek?
Usterka jest w regulatorze napięcia alternatora. alternator daje zbyt wysokie napięcie ładowania(max 15V). Sprawdź napiecie ładowania.
Do sprawdzenia alternator, tj. regulator i diody. O jego usterce może świadczyć m.in. dziwny hałas z głośników, jaśniejsze świecenie lamp a być może, że i sygnalizowana usterka poduszek. Uszkodzone diody będą miały wpływ na akumulator, gdyż będzie on ładowany napięciem zmiennym i będzie "gotował" elektrolit. W przypadku awarii regulatora akumulator...
Tu masz schemat poszukiwania usterek w układzie elektrycznym motocykla. Sprawdza się w większoci maszyn
Panowie, tam jest popierniczone te ładowanie - regulator napięcia współpracuje ze sterownikiem silnika - łącząc się z nim 3-ema drutami - sterownik silnika dostaje informacje o ładowaniu (dla zgaszenia kontrolki), obciążeniu alternatora (chyba dla podniesienia obrotów) oraz w drugą stronę - przy zwiększonym obciążeniu silnika ładowanie jest obniżane....
Witam. Mam problem z ładowaniem w aucie. Zapaliła się kontrolka ładowania tydzień temu. Więc wymieniłem regulator napięcia usterka została usunięta. Kontrolka zgasła - dodam, że 0.5 roku temu był po regeneracji. Dziś alternator spalił się całkowicie. Co może być przyczyną? Czy zakup nowego alternatora załatwi sprawę? Czy może szukać przyczyny gdzie...
Na tej prądnicy i regulatorze pracowało to wcześniej? Usterka pojawiła się sama, czy było coś robione? Regulator oryginał Elmot czy chiński wynalazek za 30 zł? Dysponujesz jakimiś przyrządami pomiarowymi?
Okazalo sie ze koło pasowe było luzne. usterka usunieta:D Zamykam temat....
Witam po włączeniu zapłonu nie zapala sie kontrolka od ładowania.. w wielozłączu przy alternatorze są dwa przewody czarno-biały i czerwony.. czarno -biały jest od kontrolki, wiec po zwarciu przez probówkę z żarówką 5W do zasilania 12v( gruby przewód przy alternatorze ) po włączeniu zapłonu wydaje mi sie ze powinna świecić sie żarówka a po odpaleniu...
Poprzednie odpowiedzi nie mają sensu. Usterka tkwi w nieodpowiednim zasilaniu regulatora - tu należy zagęścić ruchy. Pozdrawiam.
Witam Winny okazał się regulator napięcia (koszt nowego 150zl). Usterka była dość nietypowa. Podczas testu na stole alternatora okazało się że przy starcie ładuje na 2 sekundy 14 V po czym spada na 13 V i czym większe obciążenie tym bardziej spada. Po wymianie regulatora wszystko gra.
Cudów nie ma .Skoro podmieniłeś wszystkie elementy układu ładowania od alternatora do regulatora przez akumulator to pozostaje upływność w instalacji.Ostatnio kolega miał taki problem w skodzie oktawi.Okazało się ,że było 250mA upływności z akumulatora przez nie działający alarm ,który montował poprzedni właściciel.Sprawdzić trzeba jeszcze poprawność...
usterka znów wskazuje na uszkodzony regulator. według mnie oryginalnie montowane były alternatory Bosch. czy po stwierdzeniu że to regulator nie paliły się nagminnie żarówki :?: jeżeli ładowanie jest, a z twierdzeń kolegi wynika że jest tylko za wysokie, proponuję zmianę regulatora na oryginalny Valeo... wydatek spory ale powinno pomóc
Witam .Jeżeli usterka powstała po umyciu moze byś ze został zalany arternator i jak wyschnie to usterka ustąpi a jeśli nie to sprawa regulatora napięcia .Pozdrawiam.
Jak usterka jest w lampce to pewnie regulator fiksuje. Pozdrawiam.
Masz uszkodony mostek prostowniczy.Typowa usterka w tych alt.(alternator identyczny jak w fordach)
Zamieszczam schemat regulatora napięcia ładowania akumulatora skutera MACAL Regulator ten pełni 2 funkcje 1 - stabilizacja napięcia ładowania akumulatora 2 - stabilizacja napięcia zasilania żarówek reflektora świateł mijania oraz drogowych regulator wykorzystuje 2 cewki magneta cewka ładowania oraz cewka stabilizacji napięcia zasilania świateł układ...
Mam problem ze skuterem Peugeot Kisbee 50 2T 2013 rok. Światło tylne i przednie nie działają w trybie świateł dziennych (gdy przełączę na długie światła, świecą się z akumulatora, ale też ładują się, ... 1. Krótka odpowiedź Najbardziej prawdopodobne źródło obu opisanych objawów (brak świateł pozycyjnych/mijania + gaśnięcie silnika po rozgrzaniu) to...
Na początek to gratulacje kolego opisałeś autko jakbyś klienta na autko szukał A tak poważnie to pierwsza usterka spowodowana jest problemem ładowania (regulator bądź dioda) Co do drugiej przypadłości to skłaniałbym się na uszkodzony czujnik temperatury Podłączenie pod komputer by pomogło , jak nie masz dostępu to odepnij czujnik temperatury i zobacz...
Miałem tak w polonezie. Usterka jak napisał Elektrit. Trochę się nagrzebałem bo najpierw skończyły się szczotki, wymieniłem i ładowało do 3,5 tys. potem zonk, no to sprawdzałem szczotki, regulator, choć ta siła odśrodkowa przyszła mi do głowy w miarę szybko.
Wszystko już działa w regulatorze puścił zimny lut.. Ale usterka naprawiona :) MZ śmiga aż miło. Dzięki za zainteresowanie. Pozdrawiam
Usterka sam znikła nie wiem dlaczego ;/, sprawdzałem po uzwojeniach nigdzie przebicia, ale mam inny problem, ładowanie nie chce przekroczyć 12.5v. Regulator na 100% dobry bo jak wkładam go do innego alternatora to działa normalnie, nie wiem jak się za to zabrać.
Nie robie w ciężarówkach za bardzo, ale jeśli regulator jest orgniał Boscha to proponuje spróbować resetować przez kasowanie błędów w sterowniku. Gościu, to co piszesz to jest jakaś farsa... zmieniłem alternator -zasilanie stałe jest -zasilanie po stacyjce jest a ten wyświetla błąd na żółto -sprawdzone testerem ładowania właściwe, nie wiem co jest...
Usterki szukaj od diagnozy, czy czasem w PCM nie ma błędu odnośnie alternatora (smart alternator fault). Poza tym usterka może być też w ICM ( zegary). A regulator oryginał (Magneti Marelli) czy podróba?
klema ciepła podpowiada słaby kontakt na niej, z takiego układu rozrusznika nie uruchomisz. Od tego bym zaczął. Objawy z kontrolkami wskazują na niskie napięcie, ale przyczyną tego może być słabo naładowany akumulator albo... słaby kontakt na klemie Symbol akumulatora mówi to samo albo ... słaby kontakt na klemie. Jak masz chociaż marketowy woltomierz...
Alternator masz uszkodzony. Najczęściej pada mostek diodowy 100 A lub regulator napięcia.Ale ja postawiłbym raczej na mostek bo to bardzo częsta usterka w tych silnikach. Alternator Hitachi.
Jescze jakby kolega podpowiedział za co on jest odpowiedzialny, bo przyznam że przed wymianą regulatora usterka zapalała się po paru chwilach pracy silnika i było go faktycznie słychać. Teraz błąd świeci od razu po przekręceniu kluczyka, zanim zapalę silnik usterka silnika już się wyświetla a przekaźnika nie słychać.
Jeśli nie ma ładowania a z tego co piszesz nie ma to kontrolka nie ma nic do rzeczy.Nie ona jest tu przyczyną braku ładowania. Dla świętego spokoju do sprawdzenia napięcie na wyjściu alternatora aby wyeliminować ewentualne spadki napięć na torze alternator - zaciski akumulatora.Jeśli pomiar da takie same wyniki to alternator na stół i do naprawy,bo...
Witam;) usterka usunięta ( zawarcie we wtyczce pod zbiorniczkiem płynu do spryskiwaczy) Zamykam temat i Pozdrawiam;)
Kilka razy wymieniałem w Vito 2,2 CDI padnięty bez wyraźnej przyczyny regulator napięcia. Nie wiem, czy to jakiś feler tych alternatorów, lub wadliwa seria regulatorów, ponieważ reszta instalacji prądowej była sprawna, a usterka się nie powtarzała. Wymiana całego alternatora jest bezsensowna, wystarczy go naprawić u dobrego elektromechanika.
W takim razie sprawdzić należy instalację tego cienkiego przewodu "61", zobacz pod kabiną z prawej strony na łączeniu rama kabina (trąba słonia) najwięcej usterek instalacji jest właśnie tam.
Witam Posiadam chiński zasilacz regulowany 0-15V 0-5A. Problem z nim polega na tym że gdy go włączę jest np.: 14,5V to i tak za mało jak było na początku (15,3V) po jakiś 5s zaczyna stopniowo co jakieś kolejne 5s napięcie spadać o 0,1-0,2V. Wymieniłem regulatory napięcia i nic co może być tego przyczyną? Usterka wystąpiła jak kilkakrotnie ładowałem...
Dostałem oryginalny alternator w częściach, który wyjeli po przywiezieniu z zachodu, poskładałem gada, sprawdziłem uzwojenia prostownik połączenia z regulatorem, włożyłem i dalej nic. Brak ładowania napięcie 12V, teraz oprócz P1246 -Alternator(usterka), wywala mi jeszcze dodatkowo P1632 - Alternator (usterka obwodu/czujnika). W poniedziałek cd. znalazłem...
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Już usterka została wykryta i naprawiona. Okazało się, że jest uszkodzona jedna dioda wzbudzenia. Po wymianie wszystko wróciło do normy. :)
Kup nowy akumulator o tej samej pojemności, przed zamontowaniem naładuj go do pełna i po kłopocie , możliwe że czeka Cię programowanie szyb i zamka centralnego, pozdrawiam. Nie doczytałem łącząc + na - mogłeś uszkodzić regulator ładowania. Padnięty regulator to akurat najmniejszy problem, który nie spowodowałby niemożliwości odpalenia. Po zamianie...
Halo, cześć. Wygląda jak regulator napięcia w szynie E75 - zanieś do dobrego serwisu, sam sobie nie poradzisz. Koszty mogą być różne - ale nie jest to skomplikowana usterka, wymagająca kupienia nowego tabletu. To z pewnością.
Regulator napięcia do kampera elektroblock EBL 104 Jest uszkodzony z transformatora wychodzi 2x 12 v AC na regulator napięcia z którego nie wychodzi napięcie 12 v DC regulator jest na tyrystorach TYN 688 i lm 324 PD 8437 tyrystory sprawdzane niby sprawne diody i inne elementy pomierzone i usterka nie została zdiagnozowana proszę o pomoc w naprawie lub...
Witam Skoda Fabia 1.9 TDI 101KM silnik ATD 2001 rok. Alternator 120A Bosch Występuje problem z ładowaniem akumulatora. Zaczęło się od tego że 1-2 razy dziennie mignęła kontrolka ładowania. Ale ładowanie było i wszystko OK. Następnie podczas jazdy wyczerpał się akumulator "do dna". Diagnoza - brak ładowania. Napięcie w instalacji podczas pracy silnika...
brak przejścia uzwojenie wirnika-pierścienie, bardzo częsta usterka przy wymianie łożysk, przyjmując iż przewód D+ z zespołu prostowniczego do regulatora nie urwał sie przy demontarzu.
Akumulator zostaw w spokoju, jest dobry. Usterka alternatora, napisałeś że mechanik stwierdził silne nagrzewanie się alternatora, być może zwarcie między zwojowe. Wyłączanie ładowania następuje tylko i wyłącznie przy szybkim dodaniu gazu gdy silnik jest obciążony podobnie jak u focusa gdzie zastosowano jeden z pierwszych "inteligentnych" alternatorów....
po 2 latach usterka wyjaśniona.Założyłem nowy alternator i było tak samo.jeżdziłem tak następny rok.....gdy walnął całkowicie przewód od regulatora do alternatora/wzbudzenia/ wymieniłem na nowy i jest prawidłowe napięcie. Usterką było niedokładne połączenie na kablu sterującym wzbudzeniem...
Witam jestem nowy na forum. Szukałem podobnego problemu na forum jednak nie znalazłem. W moim oplu usterka wygląda następująco: alternator nie ładuje wogóle, napięcie wynosi ok 10.4V zależy od naładowania akumulatora, nie świeci wogole kontrolka od ładowania po włączeniu zapłonu a jeżeli dam dodatkowa masę z alternatora do silnika to zapala sie kontrolka...
Mam problem z moją 106 tką. Żaży mi się delikatnie kontrolka ładowania. Po dodaniu gazu zaczyna jaśniej świecić, a właściwie migotać. Jaśnieje nieznacznie także po załączeniu dodatkowych odbiorników prądu jak światła, wentylator itp. Usterka wystąpiła nagle po uruchomieniu auta. Co to może być ? Podejrzewam regulator napięcia...
rozwiązanie jest bajecznie proste .... jeśli nie masz ładowania to : a) regulator napięcia - niepowinien dużo kosztować b) usterka alternatora - uzwojenie , diody itp. Zakup używanego nie powinna być droga Dodano po 4 Na allegro najtańszy alternator masz po 50 zł , regulator po 20 zł .... Ja bym się nie bawił z elektrykami i kupił używany alternator...
usterka zlokalizowano po około 2 godzinach sprawdzania,okazało się że co jakiś czas występuje bark ładowania tylko co może boleć ten alternator chyba że regulator zaczyna coś fiksować.Temat zamykam.
Skoda Felicia 1.3 98r Problem z ładowaniem akumulatora. Objawy po dwóch dniach postoju nie mogłem odpalic auta. Pobór prądu na zgaszonym silniku przy załączonym alarmie wynosi 0,05A. Napiecie ładowania 13,8V przy wyłączonych odbiornikach, światłach itp Po włączeniu odbiorników, napiecie spada do 13,1 i po zwiększeniu obrotów rośnie tylko o 0,1V. Spadek...
Problem może być związany z ładowaniem - sprawdź szczotki w alternatorze. Możesz też sprawdzić czy zaraz po odpaleniu auta i dodaniu gazu kontrolki gasną od razu , jeżeli tak to najprawdopodobniej usterka szczotek ewentualnie regulator napięcia.
witam. czy ktoś dysponuje schematem elektrycznym ładowania w tym autku? Mam taką przypadłość że autko jeździ normalnie i od czasu do czasu pojawia sie usterka ładowania akumulatora. Przestaje ładować. Następnie jak troszkę postoi tak kilka godzin to odpala i ładowanie wraca do normy. Jak wyskakuje komunikat o ładowaniu to faktycznie nie ładuje , napięcie...
Bez dokonania fizycznego pomiaru napięcia na zaciskach akumulatora podczas pracy silnika nikt Ci nie odpowie nic konkretnego .... . Niekoniecznie niskie napięcie ładowania alternatora może być spowodowane właśnie usterką regulatora napięcia. Bo piszesz o niskim napięciu prądu ładowania ...a w te mrozy silnik się dobrze uruchamia?? , rozrusznik kręci...
Typowa usterka powoli urywajacego się przewodu od wzbudzenia najpierw mruga kontrolką ale ładowanie jest potem brak kontrolki w ogóle . Jak przerwie się całkowicie ładowanie będzie się pojawiało po przegazowaniu do min 3000 . I jak wyżej sprawdź koło rozrusznika . Najlepiej lekko pociągnąć miedź się łatwo nie urywa sama izolacja już tak.
lega ma na myśli, że od kilkunastu lat alternatory zmniejszają napięcie ładowania wraz ze wzrostem temperatury i vice versa, choć moim zdaniem 13,0V to zbyt mało i coś jest z instalacją albo duże obciążenie np. klimą. Może w końcu ktoś położy kres Urban Legend w związku ze spadkiem napięcia łądowania. XXX razy to sprawdzałem i kluczem do wyjaśnienia...
Zobacz jaki masz alternator.Jeżeli Delco-Remy (napisane na przedniej obudowie,nad kołem pasowym) to na 100 % do wymiany mostek prostowniczy-uszkodzona dioda prostownika głównego. Absolutnie wykluczone dalsze korzystanie z samochodu-napięcie instalacji moze siegnąc ponad 17V. Efekt dodatkowy-może sie zapalać kontrolka systamu ABS i Airbag. Wskazane też...
usterka ładować usterka układ ładować gniazdo ładować usterka
turbo diesla benzyny sprawdzić agregat lodówki indesit niski ciśnienie oleju silnika
skrzynia schemat skrzynia schemat
Wymiana łożyska bębna w pralce Indesit WISL 65 Brak wyboru języka przy instalacji Canon PIXMA MP210