Kontrolka ładowania po odpaleniu gaśnie?, czy odpala normalnie, jak długo akumulator trzyma, klemy sprawdzone?
Prosta sprawa-wirnik!
Ten alternator z Volvo nie pójdzie. Musisz wymienić w nim regulator "na śrubkę" i będzie ładował aż miło. Takie coś : https://allegro.pl/oferta/regulator-alte...
Wymień regulator napięcia za,duże napięcie ładowania oraz pulsowanie świateł.
Wspomaganie jest elektryczne i gdy nie ma ładowania się wyłącza. A w alternatorze może padł regulator napięcia. Może warto by sprawdzić prąd ładowania. Miałem taką usterkę w C15.
Sprawdz szczotki,a jesli są dobre to regulator napięcia. O pasku już nie wspomnę.
Witam. Na początek weź dowolny woltomierz i przy odpalonym samochodzie sprawdź napięcie na akumulatorze. Powinno być w przedziale 14.2 - 14.4V. Podejrzewam, że masz uszkodzony regulator napięcia i brak ładowania akumulatora. Pozdrawiam Janek.
Jeżeli znowu nie ładuje to na 90% padł regulator, a przyczyna to brak masy silnika z tylnią belką. Wyczyść połączenia.
Spuchniety i zwarty stojan z obudową. Klasyka
!5 ze styku stacyjki nr 15 kablem na styk nr 15 regulatora.67 z alternatora na styk 67 regulatora napięcia. B+ dorobić przewód o przekroju od 6 do 10 mm2 i podłączyć od zacisku B+ alternatora bezpośrednio na + 12V akumulatora pod górną śrubę rozrusznika do której jest przykręcony przewód akumulatorowy wychodzący z luku gdzie zabudowany jest akumulator....
Uszkodzone połaczenie pod rozrusznikiem, ugnite, uchwiane...
ładowania nie ma w ogóle? Czy jest ale niewystarczające? Wykluczyłeś zwalony akumulator? Jeśli wszystko ok, wpisz następny post po wymianie regulatora.
99,9% regulator
Z tymi zakłóceniami łatwo się pożegnać wpinając rezystor 1k-10k lub małą żaróweczkę między wejścia pomiarowe miernika cyfrowego. Wariowanie miernika świadczy też o złej masie lub braku opornika w fajce. Masa dla ELBA jest kluczowa. Nowa ELBA mogła się uszkodzić gdy robiłeś próby. NIE wolno zasilać ją cewką BEZ podłączenia aku. Jej konstrukcja jest taka,...
Nie, to normalne zużycie alternatora do wymiany najpewniej szczotki oraz wirnik. Typowa usterka, alternator Magnetti Marelli, części poza regulatorem pasują od alternatora Fiat Punto 65A.
Kontrolką ładowania steruje BCM przez CAN, a nie regulator bezpośrednio...
w tego typu alternatorach bardzo sporadycznie siadaja stojany ja stawiam tylko na regulator napięcia
Lub niewłaściwy regulator. Były analogowe i lin
Podłączenie alternatora zależy od tego czy alternator jest 6 czy 9 diodowy.Rownież regulator napięcia zależy od typu alternatora.W 9 diodowym alternatorze wstępne wzbudzenie następuje porzez przepływ prądu poprzez kontrolkę ładowania, natomiast w 6 diodowym jest wymuszane po załączeniu + zasilania na regulator napięcia.
przecież warszawa to to samo co Żuk (a konkretnie to na odwrót), czyli zakładaj alternator od Żuka z jego mocowaniami i będzie jak orginał bo to ten sam silnik i nie będzie rzeźby. regulator elektroniczny od Poloneza caro, na niego plus po stacyjce a wyjście z regulatora do wejścia wzbudzenia alternatora, tam kontrolki też nie trzeba podłączać, ja w...
Podaj zmierzone napięcie na alternatorze, to jest podstawa. Regulator jest bardzo awaryjny.
potrzebuje pomocy brak ładowania w fiacie 126. zapaliła się kontrolka ładowania po raz pierwszy wymieniłem regulator pomogło na chwile po tygodniu od nowa pali sie kontrolka ładowania. w czym jest problem??? czy zespół prostowniczy w alternatorze (tzw. diody)?????
uszkodzony regulator napięcia
Na początek ściągnij z alternatora kabelek z wyjścia oznaczonego D+ i dotknij końcówką tego kabelka do masy (zapłon włączony). Jeśli w tym momencie zapali się kontrolka od ładowania, to masz problem z alternatorem. Coś w układzie wirnik, szczotki, regulator napięcia (najprawdopodobniej właśnie regulator) Jeśli kontrolka sie nie zapali, usterka w układzie...
prawdopodobnie masz uszkodzony regulator napięcia
Dziękuję wszystkim za radę. Okazało się, że sam regulator padł.
Mam taki problem z alternatorem, po przejechaniu około 20km wszystko zaczyna mi wysiadać w samochodzie, zegarek , radio, podswietlanie deski itd... Napiecie na klemach przy właczonym silniku wynosi 12,4V, oddałem alternator do elektryka który stwierdził ze regulator jest do wymiany, załozył mi regulator od fiata 126p- do alternatora idą trzy kable,...
Chyba siada ci regulator.
Witajcie. Mam transformator toroidalny 230v/12v 250va. Czy jeżeli wyprostowałbym z niego napięcie odpowiednim mostkiem prostowniczym a na wyjściu podłączę regulator ładowania z alternatora od fiata 126p to cały układ będzie mógł spełnić rolę ładowarki akumulatorów???
Wygląda na to że regulator napięcia coś fiksuje warto by go zmienić, sprawdź też szczotki mogą być wytarte i efekt będzie również taki
Do wymiany prawdopodobnie alternator... Albo rozebrać i sprawdzić regulator napięcia.
Pasek naciągnąłeś? Regulator napięcia nowy czy stary? Podaj napięcie na wolnych obrotach i podaj napięcie na wyższych obrotach np 2000tyś/obr. Miałem podobnie jak padł regulator
Witam podłącz cewke przekaznika jeden + 15 a drugi pod uzwojenie stojana połączone w gwiazde w momenie rozpoczęcia ładowania przekaznik zwiera styki i po problemie tak było np we fiatach 125 Powodzenia
Zewrzyj do masy wyprowadzenie szczotki i zmierz w tym momencie ładowanie (tylko nie długo bo przy sprawnym alternatorze będzie nawet do 18V) Jeżeli ładuje świadczy to o uszkodzonym regulatorze.
Kolego przy pradnicy jesteś w stanie założyć zastępczy regulator. Przy mechanicznym z innego pojazdu nap. Żuka będzie potrzebna korekta parametrów ładowania. Pozdrawiam daro
Najprowdopodobniej regulator.
Sam sobie odpowiedziałeś , coś nie łączy.Jeśli ładowanie nie świeci to regulator napięcia.Sprawdź połączenie stacyjka-regulator-alternator(szczotki)
Proszę o pomoc z takim problemem: Gdy jest zwiększona wilgotność powietrza to w moim CC świeci się lampka ładowania akumulatora gdy w stacyjce nie ma kluczyka. Co może być przyczyną: - regulator napięcia?
Regulator z malucha nie bezie działał bez przeróbek instalacji! W alternatorze z malucha szczotki są odizolowane od masy a prąd wzbudzenia regulowany jest przez tranzystor NPN (plus na jedną szczotkę a minus poprzez złącze kolektor-emiter tranzystora). W MZ jedna szczotka podłączona jest do masy i trzeba zastosować inny regulator. Najlepiej ze starego...
fabrycznie byl regulator mechaniczny lata temu zmieniony na elektroniczny , teraz sprawdzilem i nowy alternator jest w 100% bez wbudowanego regulatora
Cześć. Faktycznie za mało danych z twej strony. Ja napisałem jak to ma wyglądać przy prawidłowym podłączeniu. Nie ruszając przewodów od prądnicy i regulatora. Robiąc nową instalację. Co się tyczy regulatora to jak nie masz od tego alternatora oryginalnego to dostaniesz w punktach kasacji pojazdów od Fiata 125. Przykręcając w dostępnym miejscu będziesz...
Coś mi się zdaje, że tam jest coś pokroju BCM- taki "komputerek" sterujący zasilaniem na różne obwody. Słyszalny alternator w głośnikach to objaw złego ładowania akumulatora - prawdopodobnie pęknięta obudowa, i lub uszkodzony regulator. Cykające przekaźniki to brak stabilnego zasilania cewek - prawdopodobnie siada elektronika sterująca nimi.
panowie nie świeci kontrolka przy włączonym zapłonie to sprawdź szczotki pewnie się skończyły a jak nie to wirnik padaczka (co się rzadko zdarza) ewentualnie regulator
Podmień regulator
Regulator nawalony,i tyle.
Ja radze od razu sprawdzić cały mostek prostowniczy (trzeba go rozebrać i każdą diodę mierzyć osobno bez obciążenia i z obciążeniem). A swoją drogą, to sprawny alternator 9 diodowy (późne fiaty i polonezy) można już kupić za 50 zł lub nawet mniej. A przy odłączaniu klem regulator mógł się przenieść do nieba regulatorów.
A może masz gdzieś przetarty gruby kabel któy ładuje akumulator i gdzieś dotyka do masy. Zwarcie na nim na 100% rozwali regulator. Drugim przypadkiem są pozwierane cele akumulatora (Aku kręci ładnie silnikiem ?). Zbyt duże obciążenie dla alternatora również spowoduje rozwalenie regulatora.
Pod jedną ze szczotek mniejsze wejście przewód z regulatora. Pod druga szczotkę (trzy wejścia) podłączasz kontrolkę ładowania, drugi przewód od regulatora, pod trzecie przewód wychodzący z alternatora.
Miałem podobny problem - okazało się, że winę ponosi regulator.
regulator prądu Palcem mi pokaż, albo na zdjęciu, ten regulator PRĄDU!!! Powinno być regulator napięcia ładowania alternatora.
Przeważnie w traktorze był alternator od dużego fiata.
Niskie napięcie. Regulator napięcia minimum do wymiany
Naprawić auto a mierzysz dobrze. Posprawdzaj połączenia przewodów, masa silnika akumulator i masa karoserii akumulator, potem gruby przewód zasilający rozrusznik i ten gruby na alternatorze. Jeśli wszystko będzie OK a ładowanie nadal za wysokie, to regulator napięcia do wymiany.
po wymianie regulatora napięcia, alternator pracuje bez zarzutu temat zakończony!!
Jak działa? Nie rozumiem?
Zapewne marne połączenia tylko pytanie gdzie. Ja skłaniam się do rozlutowania lub uszkodzenia diody pomocniczej a do tego marne połączenie masy regulatora.
Światła mi nie przygasają ale podczas jazdy ostatnio zapaliła mi się kontrolka od ładowania tak na 1-2s potem zgasła. Miałem dokładnie taki sam przypadek w samochodzie marki Fiat Uno. Dokładnie tak samo i był winny regulator napięcia alternatora. Była to taka mała kosteczka ze szczotkami która była wsadzona w alternator i przykręcona kilkoma śrubami....
Zwarty mostek prostowniczy i zapewne regulator alternatora do wymiany.
Stabilizator? hm... Odkąd pamiętam to zwie się regulator napięcia.
Gdyby wirnik dostał przerwy to nie ścieciłaby kontrolka. Został regulator.
Witam to mój pierwszy post. Mam taki problem w moim fiacie (stary typ prądnica) nie mam regulatora napięcia i nie ma ładowania więc chciałbym założyc ale od syreny 105 bo od fiata nie posiadam i nie wiem jak podłączyć co, gdzie i jak. Na regulatorze do podłączenia kabli są numerki 16,19 i 18. Proszę o pomoc ;)
ja mam takie same objawy.lecz pomiar napięcia wykazał 27v,więc śmignąłem na pewniaka do motoryzacyjnego,kupiłem nowy regulator(16.50)wróciłem,zamontowałem ico?to samo
To RB-1 rozbebeszone to nie regulator tylko przekaźnik kontrolki ładowania i automat blokujący włączenie rozrusznika kiedy motor już pracuje dlatego na tych dwóch kablach masz 23V bo to jest prąd przemienny pociągnięty z uzwojenia twornika altka czyli nie wyprostowany i nigdzie go nie podłączaj bo coś tam piszesz o zacisk 2 . A to z przodu na serwie...
Akurat jeszcze jakieś sztuki u mnie gdzieś leżą, więc wiem, jak co wygląda. Link do schematów podałem. Wszytko tam widać. Pewnie nawet nie zajrzałeś. I jak sobie ściągniesz schemat obwodu ładowania dużego fiata, to też wiele pomoże.
Dzięki za pomoc regulator napięcia padł, wymieniłem i puki co ładuje.
sprawdz dpkładnie czy szczotki mają mase i alternator ajak mają to regulator wymien na inny
Sprawdź szczotki. Szczotkotrzymacz można wyciągnąć bez odkęcania alternatora. Może być też regulator, przykręcony do bloku.
zdarzalo sie jak kolega pisze ze pekaly obudowy ale niekoniecznie jak wizualnie bedzie wsztstko z zewnacz ok to sprawdzic miernikiem diody stojan wirnik jak wszystko ok to regulator
Witam. Może aku nie trzyma lub coś pobiera np. radio, uszkodzony alternator- diody, regulator napięcia. Sprawdź ładowanie. Może też być problem z rozrusznikiem- szczotki, tulejki na wirniku mają duży luz, bendiks.
Narazie jestem pozadomem na święta i nie mam jak zmierzyć dokładnie. Ale zauważyłem że jak dodam gazu to światła świecą wyraźnie mocniej, więc jakieś ładowanie chyba jest, dziwi mnie tylko że lampka kontrolna też mocniej świeci wtedy. Czy można jakoś sprawdzić czy poszły diody czy regulator napięcia bez kupowania nowego regulatora?
Jeżeli kable są ok to zostaje Ci podmienić regulator /najczęstsza przyczyna/ powodzenia.
czy wstawiłeś drugi alternator czy tylko regulator napięcia ze szczotkotrzymaczem?
nie pamiętam teraz kolorów ale ten co ma złącze pod kątem 90 stopni (chyba żółty)idzie do tych trzech razem a ten prosty(zielony ?)do pojedynczego złązca szczotki (w głębi) Zrób taki test: podczas pracy podaj masę na zielony powinno napięcie ładowania wzrosnąć jeśli tak będzie to na 100 % że regulator leży.
Głównie chodzi o sprawną elektrykę: - solidna masa - czyste klemy - przewody o odpowiednim przekroju - dobre połączenia stykowe Niby pierdoły, ale to częste powody kiepskiego ładowania. pozdrawiam
Wyczyść klemy. Sprawdź i wyczyść połączenia akumulatora do nadwozia. Tak samo podłączenie przewodów na alternatorze. Jeśli to nie pomoże sprawdź stan szczotek (zużycie) a jak one będą ok to do wymiany regulator napięcia.
Sprawdzałem kabel - jest ok, szczotki też są sprawne, podłączałem drugi regulator i wszystko jest bez zmian.
Zapomniałem nadmienić że w tamtym roku szcztkotrzymacz był wymieniany wraz z regulatorem bo był założony mechaniczny.
dziękuję za rady ale wymieniłem regulator napięcia i wszystko ok
Mostki zmieniałem mam dwa na regulatorze z fiata 125 ładowanie jest nawet 17v ale kontrolka nie gaśnie a na oryginalnym reg. jest ładowanie ok 14 ale kontrolka swieci coraz jaśniej może to być padnięty regulator? .
Przypnę się do tematu. Mam problem w fiacie ducato 3.0 silnik Iveco 2008r. Po pół rocznym postoju auta po odpaleniu po około minucie zapaliła się kontrolka ładowania. Alternator nie ładował. Sprawdziłem na stole i faktycznie brak ładowania. Fiat wchodził na wyższe obroty bez tego ładowania. Oddałem alternator do fachowca, przyczyną braku ładowania był...
Regulator napięcia do wymiany
wymieniłem regulator i pomogło super:)
Przecież to prosty alternator jeżeli regulator zmieniłeś /chociaż stary na pewno dobry/ i nie ma zwarcia międzyzwojowego stojana to są słabe główne diody tam nic więcej nie ma.P
Chodziło to w miniładowarce do której nie ma żadnych instrukcji (nigdzie). Instalacje ktoś przerabiał i jest też wstawiony w kabinie regulator napięcia z fiata 125p Temat założyłem bo nie ma ładowania i chcę to jakoś doprowadzić do użytku. Dla czego piszesz żeby nowy alternator był z wbudowanym regulatorem?
Do takich napraw potrzebny jest najtanszy miernik (woltomierz) Podlacz go do wyjscia alternatora (gruby przewod-sruba M6) Zwyklym srubokretem zewrzyj do masy wyprowadzenie na szczotki (cienki konektor, przewod zielony) Jezeli napiecie wzrosnie to uszkodzony regulator. Uwaga - nie trzymaj tak dlugo bo ladowanie jest wtedy maksymalne z pominieciem regulatora.
Skoro była tylko ułamana szczotka to po co wymieniałeś regulator wystarczyło wymienić szczotki /chyba że złamałeś przy wyciąganiu regulatora/.P
Odpaliłem motocykl, ładowania brak - czyli wszystko wróciło do normy :D Teraz pytanie - czy regulator 6 diodowy od starego fiata będzie ok ?
sprawdź połączenie przewodu z alternatora z przewodem z akumulatora, na rozruszniku bardzo często to połączenie powoduje brak ładowania. ja przez taką awarię z częstochowy do piotrkowa tryb jechałem bez ładowania( w nocy)
Nowy regulator podniesie trochę.
Jeżeli Valeo pewnie we Fiacie. Jeżeli Fiat to może Grande Punto. Jeżeli tak to znaczy, że odpływ wody z przedniej szyby jest tak głupio zrobiony, że zalewa alternator i wykańcz go.
Witam mam taki problem.Jak zwiększałem obroty to zapalała się kontrolka ładowania.Wymieniłem regulator napięcia i ta konkrolka świeci się delikatnym światłem niezależnie od obrotów(nie rozjasnia się ze wzrostem obrotów jak było wcześniej).Co to może być ludziska bo już nie mam siły i to dosłownie bo muszę z pychu palić bo coraz słabiej kręcił aż przestał....
A nikt nie pomyślał o sprawdzeniu napięcia ładowania??. mój strzał, to zwarty regulator napięcia i ładowanie na maxa, stąd tak duży opór alternatora i plące się żarówy... Sprawdź również poziom elektrolitu w akumulatorze, i ewentualnie uzupełnij wodą destylowaną, bo najprawdopodobniej będzie wygotowany.
Tak, tam jest C. Jutro pobawię się z tym, co z tego wyjdzie napiszę. B- podłączyć pod masę, a D- na alternatorze??? Alternator ma być w ciągniku, i tam jest zegar amperomierz, więc kontrolka koniecznie być nie musi, ale fajnie by było gdyby była. Podłączyłem jak mi podpowiadaliście i nic, nie było ładowania. Może jednak podłączyć regulator od Fiata...
Sprubój jeszcze na regulatorze trochę podciągnąć ładowanie może pomoże
Alternatory nie są mocną stroną FIATów... ale sprawdź tą kontrolkę, bo bez niej nie ma ładowania (jeśli przepali się żarówka).
A pomyślcie, co się stanie, jak jest zwarta jedna dioda plus prostownika głównego? I pomyślcie, nie warto o diagnozy odpiąć kabelek (zielony) idący spod plastikowej osłonki mostka do regulatora?
Cewka jest OK i tak ma być. Nie podłączaj cewki CDI (zapłonowej)jako ładowania To znaczy że na wolnych obrotach i średnich nie będzie ładowało akumulatora? Brakuje mi regulatora napięcia, czy mogę założyć od skutera np. ZBF2222 lub np. fiata 126 ?
Zakupiłem nowy ori regulator o numerach 1720001 (nr.20 na schemacie) oraz przekaźnik (niby też regulator) PC702 (nr.5 na schemacie) Ów przekaźnik służy tylko do sterowania kontrolki ładowania. Skoro wymieniłeś regulator ładowania (20) to zostaje tylko alternator. Sprawdź w nim szczotki obwodu wzbudzenia, po takim czasie mogły się powycierać. Jak nie...
gdy kontrolka nie swieci to trzeba rozlutowac diody i je sprawdzić i sprawdzic czy żadne uzwojenie niema przebicia na mase ja wszystko oki to trzeba wymienić regulator
Od 13.5 do 14.4 jest w normie powyżej lub poniżej usterka w tym aucie. Np w renault spada do 10.5 a pozniej ładuje nawet 16 inteligentne ladowanie
podłączyć regulator fiata regulator ładowania hybrydowy regulator ładowania paneli
instalacja inteligentnego włącznika nagłośnienie plenerowe punto falują obroty
wentylator voltano wincor nixdorf
Parametry warystora 20K371: Napięcie, Prąd, Zastosowanie Migająca zielona dioda standby, brak obrazu w monitorze