Do sprawdzenia szczotki masa i regulator.
Prawdopodobnie uszkodzony rezystor prądnicy, chociaż trzeba to wszystko sprawdzić. https://obrazki.elektroda.pl/5765584800_...
A nie znudzi się kręcenie? Prądnica > prostowanie > regulator ładowania kondensatorów Gold Cap >> przetwornica step down/up >> USB 5V Piszą ze to 60V/20Hz
Owszem, przebieg napięcia wyjściowego z prostownika może nie będzie piękny książkowy ale będzie ok. Zawsze można dorobić regulator ładowania akumulatora.
Coś mi wygląda że to regulator napięcia ładowania akumulatora. AVRy przeważnie są zamontowane w tylnej części prądnicy. Podaj model agregatu.
Panowie jaki mam dobrac przewód o długosci ok. 14 metrow ? nast.pytanie jaki byl by najlepsza przetwornica i regulator ładowania podajcie jakies linki zeby to kupić dzieki za odp.
Przede wszystkim - co to za alternator i co za regulator napięcia ? Czy przypadkiem alternator nie posiada regulatora już "na sobie" a Ty nie próbujesz zastosować regulatora prądnicy, który był w poprzednim obwodzie ?
Tak dobry, podłącz zgodnie z numerami na prądnicy i regulatorze.
Witam. Problem opowiem po krótce żeby nie zająć dużo czasu. Podjąłem się wykonania prądnicy 3f do wiatraka. I nastał problem w postaci regulatora ładowania do prądnicy. Na rynku można znaleźć w większości regulatory do PV, a nie do wiatraka. Stąd też moje pytanie. Zakładając, że do prądnicy podepnę mostek 3f i moja prądnica będzie się mieścić w parametrach...
Chodzi ci o regulator prądu ładowania akumulatora z prądnicy??
Ural K-750 brak ładowania. Szanowny przyjacielu! Jestem ciekawy jak poradziłeś z ładowaniem w motocyklu. Nic nie napisałeś o wynikach, czy moja rada przydała się. Po tym sprawdzeniu prądnicy byśmy wiedzieli co dalej sprawdzić i zrobić. Napisz jak wygląda sytuacja. Pozdrawiam i czekam na wiadomość. Miro.Nasz
ja bym podłączył ten regulator tak: 15/54 -> plus po stacyjce (na schemacie też plus po stacyjce masz tak opisany) M - magneto -> do prądnicy (jak na schemacie) R -> najprawdopodobniej do kontrolki ładowania (w liczniku) ale nie lepiej tam założyć alternator ze 105/120/Favoritki/Felicji ??? prądnica to straszne beznadziejstwo, to ledwo co ładuje,...
Zadaniem samoczynnego wyłącznika prądu zwrotnego jest odłączenie prądnicy od akumulatora w sytuacji, gdy prądnica jest nieczynna (silnik wyłączony) lub napięcie na prądnicy jest niewystarczające do ładowania akumulatora. W obu tych sytuacjach akumulator zasilałby prądnicę, co kończy się jej spaleniem. Wyłącznik samoczynny znajduje się w regulatorze...
Czy może być ten: http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-r...
czy prądnica pracuje prawidłowo Jak z regulatora nie dostanie prądu wzbudzenia to nie będzie ładować. Skoro regulator i prądnica były wymienione to czy jedno i drugie jest na 6V (zakładam, że to instalacja 6-cio woltowa)? Dobrze jest podłączona masa regulatora i prądnicy?
Witam Odrazu na początku zaznaczam że to nie moja bajka motocykle i zielonym w tym.Zip pro 50 brak ładowania. Spalony był regulator ,cewka od świateł i spuchnięty aku. Prądnica nowa, reg nowy ,aku nowy. Z prądnicy wychodzi kabel biały i żółty ,regulator z czarną wtyczką czteropinowy. Wtyczka regulatora ma inny jeden przewód różowy chyba. Cewka generuje...
podłączę akumulator 48V a ta prądnica nie będzie ładować bo jest np na 24 V. Bez obrazy. Umiesz czytać ze zrozumieniem? Akumulator 48V musisz podłączyć do regulatora ładowania, a regulator do prądnicy. Gdy napięcie na prądnicy z powodu braku napędu ( wiatru ) spadnie do ok. 48V, to regulator przestanie ładować akumulator, to przecież logiczne.
Okej czyli prawy górny pin w regulatorze ma zostać pusty i tylko podpinam żółty do regulatora z prądnicy, masę i ładowanie? Ja osobiście mam podłączone oba żółte i prawy górny i lewy dolny. Jeśli dobrze kojarzę to prawy górny ogranicza prąd na żarówki (regulator stratny), także zostaw go pustego, i zobacz czy będzie działać.
Jeżeli jest tam prądnica, to do sprawdzenia sama prądnica - szczotki, kable, masy. Dalej winny może być regulator napięcia. Winne mogą być połączenia pomiędzy prądnicą a regulatorem. Dużo zabawy... Zrób pomiar woltomierzem na baterii akumulatorów, na prądnicy (bezpośrednio). Podaj wyniki. Będzie widać co może być zepsute. Możesz też zaryzykować i podłączyć...
Jeśli instalacja n ma minus na masie to załóż alternator samochodowy używany i po kłopotach z ładowaniem.
Witam. Podaj Napięcie na stojan prądnicy a ze szczotek wirnika powinienes miec napięcie z ładowania. Regulator to pozniej tylko kwestia czasu. Pozdrawiam.
Pierwszy jest od odcięcia prądnicy gdy jej napięcie jest niskie, żeby jej akumulator nie zasilał. Drugi ogranicza napięcie maksymalne prądnicy do ok. 15.6 V. Jeśli dobrze pamiętam instrukcję regulacji tego elementu. Jest tam jeszcze uzwojenie z grubego drutu i ono jest podłączone szeregowo pomiędzy prądnicę a wyjście regulatora i ono ma za zadanie odłączyć...
Do wiatraka dobierz tak samo - na podstawie parametrów z wiatraka. Na pewno są podane max napięcie i prąd prądnicy.
Sprawdź regulator czy jest ok. Bo często to pada
Prawdopodobnie zwarcie w regulatorze napięcia. Mógł być zbyt maj mocy lub w ogóle do innego układu cewek lub był problem z jego masą i się skopcił. Regulatory z reguły są równoległe więc najgorzej się czują gdy instalacja świateł jest nieobciążona. Wtedy muszą zamienić na ciepło prawie całą moc prądnicy. Jeżeli spalił się również obwód ładowania akumulatora...
A tak nawiasem nie lepiej zabudować na S ie alternatora ze szrotu ? Pewne ładowanie i regulator napięcia elektroniczny zabudowany w alternatorze lub na wiązce kablowej obok.Regulator do prądnicy to dosyć duży wydatek a jak Ci się z biegiem czasu podpalą styki w regulatorze to i napięcie ładowania spadnie wraz z prądem ładowania.
Chodziło mi o tę część, która wytwarza prąd (prądnica?, nie pamiętam tych precyzyjnych nazw). Sprawdził bym jakie napięcie dociera do regulatora z ,,prądnicy".
... pytanie techniczne dotyczące regulatora ładowania. Prosty regulator ładowania akumulatora w samochodzie działa w taki sposób, że załącza lub wyłącza przepływ prądu w uzwojeniu wirnika. Jeśli wirnik jest "namagnesowany" - to prądnica generuje prąd (odbierany z uzwojenia stojana), a jeśli napięcie z prądnicy jest wyższe niż nastawione dla ładowania...
Jeśli tam jest faktycznie prądnica, to bardzo łatwo ją sprawdzić. Ściągasz pasek, zwierasz śruby prądnicy i podłączasz do + akumulatora, jak zacznie się kręcić, pracować jako silnik, to jest ok i problemu szukaj w regulatorze
I nikt nie napisał, że jest alternator z regulatorem wewnętrznym i jest wariant z regulatorem zewnętrznym. Alternator z regulatorem wewnętrznym łączy się z akumulatorem i kontrolką ładowania. To jest najprostsze rozwiązanie. Regulator prądnicy należy odłączyć od instalacji.
To wygląda na alternator od T25 a nie od C360 a problem może być w zewnętrznym regulatorze.
Witam Potrzebuję zrobić Elektroniczny regulator ładowania 16 akumulatorów ołowiowych 45Ah połączonych szeregowo które to w sumie dają napięcie około 230 Volt . Akumulatory ładowane są z prądnicy typu "amerykanka" od wiatraka która ma wiele wyprowadzeń napięć .Prądnica ma 12 cewek po 44 V połączone w szereg daje około 560 v przy 500 obr/min, mogę połączyć...
Dokładnie, ale stosowanie przekaźnika przy prądach rzędu 60-70A jak patrzyłem na TME to koszt takowego przekaźnika wynosi ok 150zł! więc to trochę irracjonalne, myślę zastosować diodę - 99zł na 100A więc z zapasem...a sterowanie prądnicy zrealizować tak by wytwarzane napięcie było o ten 1,2V wyższe (spadek na diodzie) niż typowe napięcie ładowania...
Patrz na stronę-11, jest tam pokazany również regulator oraz numery części
W moim przypadku jest on wykorzystany do regulatora napięcia ładowania akumulatora z prądnicy wiatrowej. Oczywiscie posiadam dokumentacje(wsad,schemat) do zaprogramowania tego urządzenia.
Jak to do ładowania uzywa sie tylko prostownika. W alternatorze regulator reguluje prad podawany na uzwojenie wirnika , w prądnicach zazwyczaj w moto japonskich jest 3 fazowa, i regulator jest zrobiony na 3 tyrystorach, Ja mam Kawasaki i mam pradnice 3 fazową Panowie przecież do ładowania aku, nie wystarczy tylko prostownik bo napiecie na mojej prądnicy...
Nie orientuje się ktoś czy można kupić (jeśli tak, to jaki) gotowy regulator ładowania do tegoż silnika BLDC?
Zainteresuje się tym tematem ale chyba takie przetwornice zasilane są takim samym napięciem a tutaj ono będzie się wahać w zależności od obrotów prądnicy.
Oznaczenia na prądnicy 30 D- DF D+ Schemat z którego skorzystałem
Lampa jeśli faktycznie ma 72W, (w co wątpię) pobiera 6A prądu. Pojemność akumulatora (bez ładowania) pozwoli na 2 godziny świecenia lampy. Ładowanie w quadzie to kilka? 5-10? amperów. Najprawdopodobniej po kilku dniach padnie regulator napięcia. Pewnie wydajność prądnicy to jakieś 5-8A, (50W przednia żarówka + 2A na podładowanie akumulatora) Ciężko...
Układ ładowania jest słabą stroną tych motocykli poza tym jeździ się całkiem przyjemnie. Często pali się cewka regulatora napięcia, lub styki regulatora, nie wytrzymują szczotki prądnicy, lub pali się rezystor wzbudzania umocowany na prądnicy. Związane jest to z instalacją 6V, dość duże prądy jak na taką prądnice. Napięcie ładowania powinno wynosić...
...Ja przypuszczałem, że to trochę inaczej działa... Działa to tak jak napisałem. Przy pedale przyspieszenia jest przycisk przełączający pracę prądnicy. Zdarzyło mi się już dwa takie wynalazki naprawiać. Dodam jeszcze tyle, że bez dodatkowej mocy w postaci właśnie prądnicy pracującej jako silnik, ten mały pojazd ma problem żeby ruszyć pod górę. :)...
RG14a RG14b Dodano po 9 jest jeden na aukcji ale cena 600zł. Nie lepiej założy używkę alternator i będzie prawdziwe ładowanie.
w takich bzykach za ładowanie odpowiada prądniczka; zacznij od tego, że na wejście regulatora napięcia, dostarczane jest napięcie zmienne, po odpaleniu silnika zmierz to napięcie; będzie wiadomo czy z prądnicy wychodzi zmienne napięcie; nie ma też twojej odpowiedzi jakie jest napięcie na aku przed odpaleniem skutera i po jego uruchomieniu i odczekaniu...
Zapomniałem powiadomić, iż problem został rozwiązany. Jest to czyjnik magnetyczny. Przez oczko przechodzi przewód ładowania z prądnicy do regulatora, pod wpływem zmiany pola wskaźnik pokazuje wartść łądowania ;)
Nie wiem czemu tak kombinujesz? Prądnicy jest "wsio ryba" czy ma plus czy minus na masie. Pewnie po niewielkiej zmianie okablowania prądnicy i przemagnesowaniu podejdzie regulator od Jawy/MZ 6V. Układ z plusem na masie musiał być dla ori regulatora elektromechanicznego.Temu ostatniemu nie jest wszystko jedno. Zastanów się co jest dla ciebie ważniejsze....
Witam moze ktos pomoże, zakupiłem używany motorower benzer i odkrylem iż nie ma ładowania. Kupilem nowy regulator napiecia niestety problem nadal występuje. Prąd wychodzi z prądnicy. Zdjęcie 1 to wtyczka starego regulatora Zdjecie 2 to wtyczka nowego regulatora Zdjecie 3 to wtyczka z wiazki
Niestety rozmagnesowanie nie pomoglo, dopiero zmiana pradnicy dala pozadany efekt. dzieki rico37p. temat zamykam.
Wymontuj zespół bezpiecznika i odkręć od niego przewody.Zakup w każdym sklepie motoryzacyjnym gniazdo bezpiecznika z wyprowadzonymi z niego dwoma przewodami.Po włożeniu w to gniazdo bezpiecznika samochodowego np 16A zamykasz górną część gniazda odpowiednią przystosowaną pokrywką Cena takiej obudowy bezpiecznika to około 5 zł.Na wolnych obrotach gdy...
Powinien bez problemu do 15V ładować jesli sprawny stojan ,wirnik i diody. Następny doradca co nie przeczytał pierwszego postu Oryginalnie układ ładowania składał się z prądnicy , regulatora i diod niestety nie da się ich kupić. Ze stojana powinny wychodzić trzy kable! Jeżeli stojan jest ok, to resztę osprzętu (mostek prostowniczy i regulator) można...
Witam wszystkich !! Mam takie pytanie , czy można założyć regulator RG15d do prądnicy P20c?Trzeba coś przerabiać przy prądnicy lub regulatorze? Dodam, że mam "+" na masie.
Przestańcie pisać pierdoły (nie dotyczy dj annus) to zwykła jednofazowa prądnica z odczepem do świateł. Z prądnicy wychodzą 3 kable: ładowanie, odczep do świateł i zasilanie modułu zapłonowego. Czasami jest we wtyczce jeszcze kabel od impulsatora. Autorze tematu, poszukaj oryginalnego schematu od dowolnego chińczyka i już. To tylko kilka kabelków, nie...
Witam! EWA jest to prostownik i zarazem tyrystor sterujący pracą reflektora i św pozycyjnego(są one zasilane bezpośrednio z prądnicy) pełni też funkcję ogranicznik prądu tych świateł. A ładowniem akumulatora zajmuje się z EWY tylko prostownik i ELBA jako regulator prąd ładowania. Tak bynajmniej było w simsonie S53 95' którego naprawiałem. Pozdrawiam...
Aby uruchomić ładowanie potrzebny jest: - oryginalny regulator napięcia prądnicy, oczywiście na 6V; - akumulator 6V; - kontrolka ładowania; - stacyjka; - przewody; - bezpiecznik jak na schemacie.
Czy pamiętasz co z czym było połączone? Jeżeli tak, to odtwórz schemat z natury. Czy te dwie cewki są nawinięte cienkim drutem? Daj zdjęcia modułu zapłonu i regulatora napięcia prądnicy.
Sorki, dziwi mnie to że na przewodach wychodzących z prądnicy jest 15v a z podłączoną wtyczka do instalacji na zaciskach akumulatora 30v. Pomiędzy prądnicą a akumulatorem nie ma żadnego regulatora.
gimak napisał: Można można zrobić elektroniczny. Oczywiście można, ale do tego trzeba "kumatego" elektryka - elektronika. Regulator prądnicy zawiera w sobie: 1. regulator napięcia, 2. ogranicznik prądu, 3. wyłącznik prądu zwrotnego. Wadliwe działanie regulatora prądnicy może doprowadzić do uszkodzenia - spalenia układu ładowania. Najtaniej i najprościej...
Na strychu leży ponad 200m kabli, z tego 49m 4 żyłowego kabla 2mm2. Na zimę chcę podłączyć pompkę do pieca c.o. do przetwornicy 24DC->220AC, tak, aby przy silnych wiatrach przetwornicy służyła jako obciążenie. W ten sposób ominę "marnowanie" 2 akumulatorów 18Ah od motocykla podłączonych szeregowo. Akumulatory posłużą do oświetlenia garażu 8 żarówkami12V...
Ja nie pisałem o odłączeniu magneta od masy tylko o odłączeniu cewki od magneta, tak abyś miał wyprowadzone obydwa końce cewki. I to do mostka, co też zrobiłeś, mimo że się nie zrozumieliśmy. może lepiej byłoby naładować aku ładowarką i dopiero wtedy sprawdzić jakie jest napięcie ładowania? Tak zrób. Będziesz wtedy szybciej wiedział czy taki układ ładowania...
Musiał byś znaleźć silnik który wytrzyma te 16000obr/min, czyli taki który nominalnie tyle osiąga. Obroty silnika będą sie zmieniać więc potrzebny będzie regulator napiecia ( napiecie z silnika/prądnicy będzie proporcjonalne do obrotów) Jak ma działać ten regulator i jakie ma mieć parametry, zależy od rodzaju baterii i tego od jakiej minimalnej ptrędkości...
regulator od malucha z tego co wyczytałem ma 20A, Chyba do prądnicy pr. stałego... Alternator ma 33A i może być ale chyba Relpol lub lepiej, jeśli się dostanie - Telpod 15TRa. czy alternator może chodzić(działać) bez podłączonych akumulatorów? To błąd krytyczny - absolutnie nie , a i byle żarówka też nie wystarczy. Muszą być przewidzianej mniej więcej...
Cześć. Faktycznie za mało danych z twej strony. Ja napisałem jak to ma wyglądać przy prawidłowym podłączeniu. Nie ruszając przewodów od prądnicy i regulatora. Robiąc nową instalację. Co się tyczy regulatora to jak nie masz od tego alternatora oryginalnego to dostaniesz w punktach kasacji pojazdów od Fiata 125. Przykręcając w dostępnym miejscu będziesz...
Dzięki BANANvanDYK za udostępnienie schematu. Niestety jest on bardzo nieczytelny. Cięzko określić funkcje elementów. Wygląda jakby zasilanie szło z jednej cewki "bezmasowej" a zapłon był jakimś wariantem zapłonu megnet. Mogę się mylić proszę mnie "wyprostować". Jednak to widać odnośnie ładowania niesie nadzieje na użycie jakiegoś regulatora od quada...
ponownie pytam, czy po włączeniu stacyjki na zacisku 67 powinno pokazać się napięcie? Nie. Prądnica w przeciwieństwie do alternatora jest samowzbudna i nie potrzebuje dodatkowego prądu podmagnesowania, żarówka kontrolna ładowania spełnia tylko rolę informacyjną, bez niej prądnica też ma zacząć ładować. Zacznij od sprawdzenia samej prądnicy bez regulatora,...
Tak więc sprawdź czy na pewno regulator jest podłączony do instalacji, nawet jak nie będzie podłączony to światła będą świecić i będą takie objawy jak piszesz. Te regulatory działają na zasadzie obciążania prądnicy wraz ze wzrostem napięcia. Nie wiem jeszcze czy podłączenie jako uzwojenie świateł i uzwojenie ładowania jest poprawne.
Ależ lenistwo :cry: . Proszę, dziesiątki tego wszędzie https://obrazki.elektroda.pl/3789264200_... Kontrolka ładowania włączona pomiedzy zacisk 16 i (-) po zapłonie, bo o ile pamiętam, ten traktor ma + na masie.
Tak. Ma być podłączone tak jak napisałeś. Jeśli dalej byś nie miał ładowania to nie zastanawiaj się tylko wywal prądnice i wstaw alternator.
W układ wzbudzenia regulatora wpiąłem obciążenie. Przypomnę, że instalacja 6V. Żaróweczka kontrolna 6,3 lub 6,8V. 0,3A. Podłączone testowe do zasilacza z potencjometrem napięcia na wyjściu. Woltaż i amperaż. 4V 5 mA;, 5V 5 mA; 6V 180 mA;, 6,5V 200 mA; 7V 200 mA; 7,5V 150 mA;, 8V 60 mA; 8,5V 50 mA; 9V 10 mA Nie mam pojęcia jakie prądy płyną przez wzbudzenie...
Bo masz źle podpięte. Zmierz napięcie na kontrolce na obydwu wsówkach. Dodano po 1 Oczywiśćie wywaliłeś regulator prądnicy?
Jeżeli opisane zjawisko występuje podczas pracy prądnicy z regulatorem w układzie ładowania ciągnika, to winny może być rozregulowany lub uszkodzony regulator napięcia. Jeśli chodzi o pracę silnikową prądnicy, to należy połączyć razem zaciski 16 i 18 prądnicy i połączyć je z minusem akumulatorów, a masę zacisk 10 z plusem. Jeśli prądnica nie jest poważnie...
Kolega w pierwszym poście napisał że jest to prawdopodobnie prądnica od 30. Teraz kiedy ma już symbole mógłby sprawdzić czy na pewno tak jest. Przekonaj swojego znajomego do założenia alternatora. Kupując nowy regulator napięcia do prądnicy miałby już połowę na alternator, a co za tym idzie bezproblemowe ładowanie.
Witam mam problem z kombajnem massey ferguson Mf240, silnik 4c perkins nie ma ładowania, sprawdzałem prądnicę za pomocą żarówki w trakcie pracy wydaje się być sprawna, chciałem sprawdzić regulator poprzez zmasowanie wszystkich kabli które są do niego podłączone bo tak wyczytałem w jakieś starej serwisówce ursusa ale kabel który jest podłączony z akumulatorem...
Jasne, że będzie działał wszakże pod warunkiem, ze nieco zmienisz połączenia w instalacji elektrycznej. Mianowicie regulator prądnicy zupełnie nie nadaje się do stosowania po pierwsze, że alternator posiada raczej regulator wewnętrzny a po drugie lampka ładowania jest inaczej włączana. Oczywiście musisz mieć na masie minus akumulatora (Ursusy miewały...
Właśnie to " lata 60te" jest tu ważne, tam nie było zadnej elektroniki, przekażników, komputerów itp. A taki crafter to sama elektronika i nawet takim ładowaniem steruje pewnie "komputer" a nie regulator w alternatorze , czy prądnicy.
http://obrazki.elektroda.pl/9280656000_1... Podłącz według tego schematu. Jeśli nie zadziała to sprawdź czy dochodzi napięcie AC z prądnicy.
Przy prądnicy w większości przypadków "plus" był na masie, więc trzeba będzie inaczej podłączyć akumulatory, tak aby na masie był minus. Dla rozrusznika obojętnie czy jest zasilany plusem czy minusem, to szeregowy silnik prądu stałego. Jeżeli to będzie alternator z wbudowanym regulatorem napięcia to żarówkę od ładowania podłączasz do wyprowadzenia na...
Witam Nie chcę pisać nowego postu więc odświeżę stary ;) Remontuję instalację elektryczna w starym kombajnie bizon 40. Mam kłopot z uruchomieniem obwodu ładowania akumulatorów. Dokładnie to są to dwa akumulatory 12V połączone ze sobą szeregowo, regulator napięcia RC1/28 i prądnicę (z powodu wieku brak oznaczeń). Regulator ma dwa wyjścia 15 i 67. Pod...
Wiesz co zrób, kup jakiś używany alternator Boscha ze zintegrowanym regulatorem napięcia, (zapobiegawczo możesz wymienić łożyska i szczotki) Taki alternator podłącza się trzeba kablami - masowy, plus do akumulatora (prądowy) i plus po kluczyku przez stacyjkę i kontrolkę ładowania do regulatora. W ten sposób pozbędziesz się obecnych i przyszłych problemów...
Witam kolego sprawdziłem dokładnie i u mnie jest dokładnie tak jak napisałem(dobrze pamiętałem, a też miałem problem z podłączeniem, a na elektrodzie wtedy nikt nie pomógł) czyli dla pewności to tak: Z prądnicy z wyjścia 18 dajesz na regulator na 18 przewód czarny Z prądnicy z wyjścia 16 dajesz na regulator na 16 zielony i z tego regulatora z 16 dodatkowo...
ten zabiegł pomógł, po wymianie diod Zenera na 5V1 napięcie ładowania wynosi 13,6V czyli ok. Dzięki za pomoc
Nie chodzi o zwiększenie mocy, bo z pustego nawet Salomon nie naleje. Chodzi o zwiększenie napięcia wyjściowego prądnicy tak by nawet przy napięciu 12V można by ładować akumulator 24V. Kiedyś widziałem coś podobnego w czasopiśmie Elektor Elektronik gdzie na wyjściu prądnicy wiatrowej była taka przetwornica.
Nie działają kierunkowskazy. Mam do nich 4 przetwornicę. Spodziewałem się problemów- kupiłem przerywacz 12V dc na LED-y. Aby układ się "zerował" zostawiłem z przodu żarówki, z tyłu LED-y. Nic z tego. Pytania: Dobrze, że nie 10 :D . Co Ty tworzysz ? Nowo_twory ? Zastosuj sobie jedną przetwornice step up z 6 na 12 woltów, ze wspólną masą wejścia /wyjścia...
Pewnie późno, ale z mojego doświadczenia wiem że te prądnice bardzo rzadko się psują, budowę tej prądnicy można porównać do dynama rowerowego, zwykle pada regulator, ten regulator ma w sobie mostek prostowniczy, o oryginał się nie pytaj na pewno min 3 stówki, powinien podejść regulator od chińskiego quada 250 tylko nie wiem jak wtedy z kontrolką ładowania,...
Podłączyłeś nieprawidłowo przewody na prądnicy.Po podniesieniu obrotów na silniku kontrolka ładowania powinna zgasnąć.
Zastosowanie większego aku spowoduje przy ograniczonej mocy prądnicy spowoduje jego niedoładowanie. Zapytam z innej strony. Nie możesz tam dołożyć małego alternatora z własnym regulatorem napięcia ładowania?
Co pokaż - jest symbol akumulatora z narysowanym niskim stanem elektrolitu, strzałką i jakieś krzaczki. Natomiast z przodu jest puste złącze. Też mi się to dziwne wydaje, ale w każdym razie - kontrolka z symbolem akumulatora nie jest wskaźnikiem ładowania. Podobnie wygląda wskaźnik niskiego poziomu płynu chłodniczego tylko zamiast symbolu aku jest narysowana...
Minus z akumulatora nie powinienem dać na obudowę prądnicy? Oczywiście, że tak -akumulatora do obudowy prądnicy, czyli szczotki - oraz do zacisku DF, +akumulatora do zacisku D+ (szczotki izolowanej oraz drugiego końca uzwojenia stojana). Wymuś kierunek wirowania prądnicy np. wkrętarką, jak nie będzie chciała się sama kręcić we właściwym kierunku to...
Sprawdź jakie jest napięcie ładowania akumulatora. To że dymi regulator to nie jest normalne.
To pewnie założysz altek regler zchajczony:cry: Chyba źle podpiołeś kable na prądnicy.
Jeśli regulator naoięcia ma nie wyłączać, to znaczy że regulator nie jest potrzebny. Wystarczy wpiąć uzwojenie wzbudzenia do akumulatora przez żarówkę 12V 5W w czasie pracy prądnicy (zastosować włącznik odśrodkowy itp)
Czarny to "plus" przechodzący przez stacyjkę. Możesz sprawdzić czy pojawia się na nim napięcie 12V z akumulatora jak włączysz zapłon. Żółte to wyjścia z alternatora/prądnicy. Zielony to masa. Gruby zielony to też masa, przykręcana do ramy. Czerwony to ładowanie akumulatora. Bez czarnego też powinno działać. Widocznie ten regulator nie potrzebuje tego...
Witam; w motocyklu WFM {nowym} czyli w Mińsku przestało ładować akumulator, napięcie zmienne wychodzi z prądnicy i gdzieś ginie nie dochodząc do regulatora. schemat motocykla nie istnieje, aplikacji regulatora XF-CLT nie mogę nigdzie znaleźć a na dodatek ktoś tam grzebał przede mną. Jest to wersja z silnikiem czterosuwowym i akumulatorem {rozrusznik}...
To spróbuj narysować schemat z natury jak jest teraz wszystko połączone(obwody świateł,ładowania,regulator)
Najlepiej będzie zdemontować regulator napięcia [stary] , wiązkę od regulatora do prądnicy usunąć , pozostałe końcówki po izolować . Pomiędzy [ nowy ] alternator a rozrusznik dołożyć nowy grubszy przewód i powinno być ok , oczywiście jeżeli to będzie alternator z regulatorem napięcia . Może wystąpić problem z kontrolką ładowania [ sposób podłączenia]...
Wytłumacz dokładnie swój pierwszy post jak to dokładnie i czym robiłeś. Regulator napięcia prądnicy sprawdzałeś?
Instalacja jest z masą na obudowie. Masa jest ZAWSZE na obudowie. Bez względu na biegunowość. Jakiś typ prądnica posiada? Jakiś typ regulator posiada? Co zmierzyłeś na prądnicy?
Sprawdź diody prostownicze prądnicy. Może przez nie nie wstawać.
Witaj! Coś jest nie tak z Twoim woltomierzem bo przy dobrej prądnicy napięcie jest mierzone w woltach. Skoro piszesz o ładowaniu to podaj jaki masz akumulator, ile ma Volt /6v czy 12v/. Od tego zacznij. Prawidłowa praca prądnicy to /akumulator-regulator napięcia/ Pracujący silnik napędza prądnicę, która ŁADUJE AKUMULATOR.
Nieważne skąd akumulator. Ważne 12 V i poj. 5.5Ah. Ładujesz jak każdy aku. wg. zasady prąd ładowania 10 % pojemności czyli u ciebie 0.6 A. Każdą ładowarką z regulacją prądu. Nie ma co kombinować z prądnicami, tym bardziej , że nie podajesz parametrów prądnicy.
Po jej przebiciu akumulator ładuje się podczas pracy (masz 14 V), ale po zgaszeniu silnika prąd cofa się przez uzwojenia statora i rozładowuje baterię w ciągu kilku godzin. Brawo Bocie! Od kiedy to akumulator ładuje się prądem zmiennym" z tej prądnicy -magneta ? Może nam to wyjaśnisz? I gdzie tam jest regulator ładowania? (at)lother367 Jeżeli jest...
regulator prądu ładowania prądnicy układ ładowania prądnicy schemat ładowania prądnicy
huawei gniazdo naprawa lm358 histereza temperatura migomat
polonez chłodnica delete override
Podłączenie elektromotoru z 7 terminalami - porady i schematy Parametry silnika elektrycznego Honda Civic: e:HEV i Hybrid