Regulator na stół i sprawdzić
To ty potrzebujesz tzw. regulator stratny stosowany w alternatorach motocykli japońskich i motorowerach z alternatorem z wirnikiem z magnesem stałym. Tam są bloki, dla każdej fazy oddzielny, z tyrystorem jako elementem regulacyjnym. Niestety SZUKAJ jeszcze się aktualizuje, a schematy są na forum.
Tak mała pojemność aku z motocykla (o ile jest sprawny) nie uszkodzi ani alternatora ani regulatora napięcia, ale 2 min. to zdecydowanie za mało.
Jesteś pewien że regulator jest uszkodzony? Sprawdzałeś akumulator, napięcie ładowania, stan połączenia "sense", uzwojenie alternatora? Proponuję poszukać podobnego regulatora od motocykli, widzę po oznaczeniu SH678 kilkanaście zastosowań różnych wariantów. Cena regulatora to koszt w przedziale 200 - 300 zł.
alternator 3 fazowy,wytwarza napięcie min 17V max 60V. Czyli typowo. Zastosowałem regulator od Motocykla Honda VFR napięcie niby 14.6V Też typowo, ale czy w całym zakresie obrotów ? I pytanie ? Z alternatora wychodzi 3 czy 5 przewodów, innymi słowy czy to alternator z magnesami trwałymi czy też ze wzbudzeniem zewnętrznym?
Zastanawia mnie, czy założenie diod zamiast zwykłych żarówek miało na to jakiś wpływ? To jest kwestia mocno dyskusyjna, ponieważ alternatory i regulatory napiecia w motocyklach pracują i tak na pełnym obciążeniu. Czy może mieć to związek z tym, że zamiast żarówek w światłach drogowych i postojowych mam włożone diody? Nie jest to dopuszczalne w kwestii...
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
A wiesz jak działa 3F regulator od motocykla ?? Po przekroczeniu pewnego napięcia przywiera uzwojenia ...... Więc jak niby chcesz uzyskać jeszcze 24V ?? To nie działa jak stabilizator liniowy ..... Przetwornica STEP-DOWN jak już proponowano to jedyna opcja :P
Jeżeli masz alternator trójfazowy z magnesem stałym, to podejdzie regulator od motocykla. Sprawdź to, wtedy ci powiej jak przerobić. Ceny z allegro zaczynają się od 100zł
Moze kolego jakies wyjasnienie dla tej odpowiedzi. Chodzi o to by dowiedziec sie czemu to slepa uliczka?
Poszukaj sprawnej używki oryginalnej, może być od innego motocykla z takim alternatorem, ważne żeby był 4 lub 5-przewodowy
Owszem, nie jest to optymalne rozwiązanie. Dlatego japoński Shindengen opracował nowe rozwiązania, w tym specjalny regulator napięcia dla pojazdów z oświetleniem LEDowym. Szeregowe regulatory napięcia w motocyklach bywały bardzo rzadko stosowane. Mam tu na myśli układy alternatorów „dwufazowych”, gdyż w jednofazowych to standard —...
zamiast czarnych sa przewody zielone U Chińczyków masa to są przewody zielone, u reszty świata czarne lub brązowe Pewnie będzie pasował, ale ponieważ to są stratne regulatory napięcia to ważne jest aby jego moc była dostosowana do mocy alternatora w silniku, tj. aby nie był słabszy
W ER6 alternator nie ma szczotek. Obstawiam regulator.
Sprawdź czy uzwojenia alternatora mają przejście do masy. Motocykl stary, dokładna kontrola wszystkich połączeń elektrycznych wokół regulatora. Regulator 4 piny? Musi być dobrze przykręcony do masy, sprawdź kostkę w regulatorze i złącze alternatora z silnika (3 piny, żółte, albo białe kable)
Regulator napięcia steruje tylko i wyłącznie prądem twornika (wzbudzenia), nie tak jak w prądnicy że odłączał ja w przypadku generowania napięcia nizszego niż znamionowe od akumulatora. Regulatory napięcia identyczne jak w "Jawach" można dostać tanio na złomowiskach - "Skoda", "Awia", ciągniki "Zetor". Zacisk 67 podłączasz w miejsce DF starego regulatora,...
Coś mi to nie pasuje - nie ma regulatora a alternator daje napięcie ???
W załączniku regulator 3-fazowy do wykonania we własnym zakresie.
Wygląda jak regulator od trójfazowego regulatora stratnego jak w motocyklach. Alternator jest ze wzbudzeniem stałym wtedy (magnesy). Co to za silnik konkretnie, możesz pokazać jakieś zdjęcia tego alternatora i w wtyczki ?
Ważny jest ten uszkodzony regulator z motorka. Jak masz tam koło magnesowe i uzwojenia niawiniete na stojanie, to o zamontowaniu tego już możesz zapomnieć. Opisz dokładnie jak wygląda alternator/prądnica w motocyklu, gdzie jest umiejscowiony. Bo jeśli jest to koło magnesowe, to pojawiła ci się usterka, która sprawi, że każdy nowy regulator spali ci...
Regulator napięcia od motocykla, tzw. „dwufazowy” do alternatora jednofazowego z uzwojeniem bezmasowym. Ewentualnie regulator trójfazowy.
Witam. Mam pytanie, jak podłączyć regulator napięcia od ciągnika Władymiriec do alternatora motocykla Dniepr G424 aby to działało? Podsyłam schemat z oryginalnym regulatorem oraz zdjęcie regulatora od ciągnika. Z góry dziękuję za pomoc.
Zacznijmy od drugiego problemu. Moim zdaniem, Nie wolno robić takiego układu jaki proponujesz. Pomijam już to jaka dioda wytrzyma długotrwałe prądy w twoim układzie. Pomimo jednopołówkowego prostowania popłyną olbrzymie prądy. Przecież zasilasz instalację napięciem międzyfazowym. Póki akumulator się nie wygotuje będzie trzymał napięcie poniżej 16-18...
Skoro zamierzasz dociekać w zagadnieniu to proponuję zgłębić alternatory w motocyklach. Generalnie są to regulatory stratne.
Przerwa w przewodach, przepalone bezpieczniki. Wymieniasz elementy bez diagnostyki, to jest działanie bez sensu. Problem z ładowaniem, a cewka wymieniona? Motocykl odpala/ kręci rozrusznik? Z Twojego nijakiego opisu wynika, że którąś wiązkę naruszyłeś i jakiś kabelek ma przerwę, Dodano po 1 Urządzenie: wystarczy multimetr. Dodano po 2 https://motormania.com.pl/porady/warszta...
Ja bym radził na początek sprawdzić stan silnika. Na impulsatorze widać sporo opiłków żelaza, co świadczy o zużyciu któregoś z części silnika, a nie zostały one wyłapane przez korek z magnesem i filtr oleju. Na pokrywie alternatora od temperatury spaliła się farba. Koło magnesowe aż załapało brązowego koloru, ale to już ciężko będzie dyskutować czy...
Kiedy się nauczycie że w motocyklu jest zupełnie inny alternator i regulator jak w samochodach. Po pierwsze nie wolno odpalać silnika jeżeli przewody z alternatora sa odłączone, napięcie skacze wtedy do kilkuset volt i przebija izolacje cewek. Regulatory stratne są celowo tak konstruowane że nawet w razie uszkodzenia stanowi on obciążenie. Trzeba pomierzyć...
Akurat vfr, to bardzo zły przykład. Jej alternator, to pięta achillesowa tego motocykla. Bardzo często dostawał zwarcia miedzy uzwojeniami i wtedy regulatory paliły sie w nim jak suche siano. Zresztą dotyczy to wielu motocykli z alternatorem pluskającym się w gorącym oleju.
Dwa błędy związane z podpięciem tego regulatora. 1. Kondensator 4700 uF to za mało, taki regulator zawsze będzie przekraczać dopuszczalny zakres napięcia wyjściowego. W KTM czy innych motocyklach offroad stosuje się kondensator o bardzo dużej pojemności, np. 15mF/50V. Poza tym zwarcie na wyjściu spowodowało uszkodzenie tyrystora w regulatorze i puszczenie...
Nie znam się na regulatorach samochodowych, ale ze schematu jaki kiedyś widziałem, wynika, że nadmiar energii z akumulatora jest zwierany do masy. Taki "shunt regulator" po angielsku. Nie z akumulatora a z alternatora jest zwierany do masy. Takie regulatory są popularne w motocyklach, gdzie są magnesy stałe.
A czy to problem dodać większy radiator? Pozatym jest to typowy regulator dla magneta trójfazowego. DObierać pod kątem mocy alternatora. Są zamienne.
Jesteś pewien, że tam nie ma punktu wspólnego z masą? Nie przypadkiem dwufazowy alternator z kołem magnesowym? Schemat pojazdu masz? Szukaj schematów regulatorów stratnych i innych do motocykli z alternatorami ze stałym kołem magnesowym.
nie sprawował by się bo jego zasada działania kłóci się z zasadą działania prostownika, jeśli już to regulator stratny od motocykla z magnesami ztałymi w alternatorze...
Chyba raczej tak, tylko na wyłączonym silniku nie wiem czy nie popłynie za duży prąd wzbudzenia... http://obrazki.elektroda.pl/5748012600_1... Żeby sprawdzić regulator, potrzebujesz żarówkę 12V/2W i zasilacz regulowany - podłączasz + zasilacza do zacisku 15 regulatora, - na masę regulatora, a żarówkę włączasz między masę a zacisk 67...
Jaki rodzaj alternatora i regulatora napięcia został tam zastosowany?
Dlaczego w tym skuterze prądnica nie może całego prądu dawać przez prostownik na akumulator, Może i tak się robi stosując odpowiedni regulator. Na światła mijania/drogowe idzie prąd zmienny, czy stały? W Twoim przypadku przemienny z cewek ,,oświetleniowych" magneta. W którym miejscu powinna być zainstalowana? Taki prostownik + regulator to zwykła rzecz....
Zrób regulator dużej stosowany w motocyklach z alternatorem 3 fazowym. Wykorzystaj tylko 1 fazę regulatora. Schemat [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi...
Próbuję zrobić regulator wentylatora chłodnicy do motocykla sportowego. Cała instalacja sprowadza się do modułu cdi i wentylatora. Obydwa urządzenia są zasilane z alternatora jednak cdi bezpośrednio a wentylator przez regulator, który się spalił. Alternator jest samowzbudny (koło magnesowe). Chyba wszystkie regulatory motocyklowe działają na zasadzie...
Szukaj od większych motocykli, tam też są mocne alternatory.
Proponuję sprzedawać ten palec elektrowniom. :D Nie wiem co to znaczy: Pomiarów alter. pod obciążeniem nie robiłem. Rozumiem że powinno być podobne jak na biegu jałowym? Dalej nie rozumiesz zasady działania. regulatora :cry: Analizując schemat i dostarczone informacje są następujące możliwości: 1. Alternator nie daje wystarczającego prądu pod obciążeniem/po...
Witam, padnięty był regulator napięcia. Dobrałem regulator do alternatora dwufazowego od motocykla. Działa jak należy tylko nie ma wyjścia na kontrolkę ładowania. Pozdrawiam Leszek
które w pewnych warunkach może nie nastąpić i zamiast "dowarcia" mamy pełne zwarcie przynajmniej na jednej fazie. Tyrystora nie można regulować ciągle. Po drugie moc alternatora jest w miarę dopasowana do obciążenia i jak powłączany wszystko na motocyklu to regulator praktycznie nie zwiera magneta bo cała moc idzie w odbiorniki.
Znamionowy prąd wyjściowy: 700mA Rated Capacity (20hr) 21 Ah Pewnie taką to z dobę trzeba by ładować ale mi to nie przeszkadzałoby. 21Ah/0,7A=30h - przy założeniu 75% sprawności ładowania ponad 36h. A może zasilacz 14,5 wolta 2 Ampery? Ty masz kupić ładowarkę a nie zasilacz. Raczej wątpię by np w motocyklach taki akumulator miał takie warunki ładowania...
w motocyklach zazwyczaj nie ma alternatorów tylko prądnica i regulator. Kolego lepiej sie już nie wypowiadaj, bo za chwile się dowiemy że motocykl ma dynamo czerpiące napęd z opony.
Witam. W japonskich motocyklach stosuje się prądnice pradu zmiennego trójfazowe. Uzwojenie może byc polaczone w gwiazde lub trójkat. Na wyjsciu jest okolo 40 V między fazami. Wszystkie fazy wchodza do prostownika z ograniczony napięciem wyjsciowym. Na wyjsciu jest okolo 14,4V prądu stałego który ładuje akumulator. Może ktoś z doświadczonych kolegów...
Sprawdź czy te dwa kable to końce uzwojenia (czy czasem nie są drugim końcem podłączone do masy) Jeśli to jest jedno uzwojenie, można zastosować regulator od motocykla H-D z jednofazowym alternatorem. Spokojnie wytrzymuje 350W.
to jeszcze takie pytanie bo nie chce niczego zniszczyć nieumyślnie. Rozłączę kość alternator regulator, to automatycznie rozłączę obwód. Odpalam motocykl, czy w momencie gdy odpięty jest alternator nic się nie stanie z modułem? Czy bez tego alternatora może motocykl tak chwile pracować żeby sprawdzić te napiecia faz alternatora?
W tym schemacie (moim) oba żółte podłączone sa do alternatora, czerwony do akumulatora,zielony do masy a swiatła główne(!!!) i inne odbiorniki zasilane sa z AKUMULATORA poprzez stacyjkę, poza pozycyjnymi i awaryjnymi które działają bez. Ja mam inny regulator, nawet wizualnie, bo Ty masz w obudowie metalowej z radiatorem, a ja w obudowie z tworzywa sztucznego...
Internet podpowiada mi, że stosowano tam regulator SH691AA. Natomiast w wielu pozostałych motocyklach Hondy (600, 1000) z lat '90 stosowano regulator SH691-12. Musiałbym posprawdzać w katalogach czym różnią się te regulatory, czy to złączem, pinoutem, mocowaniami, czy parametrami. Tylko że w tych motocyklach często dochodziło do uszkodzeń alternatora...
Historycznie rzecz biorąc, jeszcze w latach '70 w motocyklach stosowano przeróżne dziwne rozwiązania konstrukcyjne jeśli chodzi o budowę alternatora, cewek, prostowników i instalacji elektrycznej. Nawet nie stosowano regulatorów, tylko zwykłe diody prostownicze. Nie mówię tu o demoludach, które posiadały prądnice z elektromechanicznym regulatorem. Wraz...
Gwoli ścisłości ; mam alternator więc na jego zaciskach jest prąd przemienny . Wiem , wiem , można wstawić mostek Gretza . Motocykl ma minus na masie .
Rozumiem że nie ma tam alternatora ze wzbudzeniem zewnętrznym tylko magneto? Ja zrobiłem do skutera mostek na diodach schotkiego (od zasilaczy komputerowych) i scalony stabilizator napięcia 12V podparty w 4- erma diodami i tranzystor mocy. Układ ładuje aku 12V do napięcia ok 14.4V. Zasilanie modułu zapłonowego bezpośrednio ze stabilizatora uważam za...
Regulator nawalony,i tyle.
Czyli akumulator dobry, a w regulatorze uszkodzony tranzystor szeregowy. Kupić regulator motocyklowy, a wcześniej porównać schematy połączeń jego z alternatorem, konkretnie kolory przewodów, bo w tych silnikach instalacja ładowania jest niemal identyczna jak w motocyklach - alternator dwufazowy.
Na schemacie diody D5, D6, D7 mają być odwrotnie. Alternator 500W to bardzo dużo, więc nie ma co się dziwić że się palą. Typowo w motocyklach stosuje się alternatory o mocy około 350W. Z tego względu jakoś nie widzę aby samoróbka wytrzymała takie obciążenia. Po pierwsze potrzebny jest mostek trójfazowy na diodach Schotky, a po drugie mocne tyrystory....
Prądnicę masz sprawną, dziś sprawdzałem ładowanie w kubocie i zaczyna ładować dopiero od 1600obr, troszkę późno ale tak już jest i to nie jest wina regulatora. Co do regulatora od quada to te badziewia za 30zł dociążają prądnicę by nie przeładowywała aku, więc może się uszkodzić prądnica z takim wynalazkiem. Ale są regulatory od japońskich motocykli...
Obcowzbudny, ale jakie jest koło magnesowe? Jak w zwykłym układzie ładowania z magnesami, czy z cienkiej blachy z dużą ilością otworów? I ile wychodzi kabli z alternatora? Jeśli 3 to zastosuj dowolny regulator motocyklowy, jeśli 5 można zastosować regulator samochodowy. Gratuluję pięknego motocykla, to chyba największy cwajtakt jaki był produkowany...
Sądzę, Koledzy, że to Wy komplikujecie prostą sprawę. Cewka w magneto, przewód do hybrydy,masy i stacyjki (gaszenie) kabel WN na świecę, znaleźć punkt zapłonu i jazda. Co do regulatora napięcia z takiego alternatora, utworzonego z trzech cewek oświetleniowych i sześciu diod, regulator musial bym opracować sam, z jakimś MOSFETem na wyjściu (pobór prądu...
To jest alternator od skuterów Piaggio 50 4T. Jest w nich stosowane specyficzne rozwiązanie zapłonu Ducati Energia. Moduł zapłonowy jest zasilany z tego jednego uzwojenia, ale posiada układ powodujący zwiększenie napięcia zasilania dla CDI wykorzystujący indukcyjność uzwojenia. Z tego powodu stosowany jest w zestawie specjalny regulator napięcia, który...
Nie no, uzyska większa sprawność. Ale o ile? O jakiś ułamek %. A nigdy w życiu. Zwiększają się opory mechaniczne, do tego regulacja napięcia - musisz gdzieś je wytracić. W motocyklach alternator pracujący z regulatorem stratnym grzeje i olej i siedzenie. Kręć sobie silniczkiem z zabawki z luźnymi przewodami, a weź te przewody zewrzyj. Nie ma nic za...
Masz prądnice czy alternator + na masie czy-. Daj foto regulatora.
Jaki model regulatora napięcia? Generalnie regulator VAPE nie będzie tani. Zdaje się że tam alternator jest „dwufazowy”, więc na upartego można by spróbować z użyciem trójfazowego regulatora. Z VAPE istnieje ryzyko, że nieoryginalny regulator się spali — alternator daje większy prąd i wyższą częstotliwość od typowych alternatorów stosowanych w motocyklach....
A coś konkretniej schamat takiego albo w jakimi motocyklu skuterze taki wystepuje...
Regulator napięcia do sprawdzenia, połączenia alternatora i masy z akumulatorem.
cześć Motocykl nie ładuje akumulatora. Wymieniony regulator, alternator sprawdzone cewki na opór ,zwarcie do masy ,oraz szczotki przejście jest . Po odpaleniu motocykla alternator się nie wzbudza nie ma żadnego napięcia na wyjściu cewek 1,2,3 . Alternator jest starego typu z cewką wzbudzającą i szczotkami , nie do kupienia praktycznie. Jak zdiagnozować...
Akumulator zasiarcza sie i degraduje bardzo szybko poniżej 11V i tyle. Cała filozofia. Widać to doskonale w autach które nie odpaliły np. na weekend na mrozie i pozostawione na pare dni ulegaja uszkodzeniu , w skrajnych przypadkach zamarzają. I w motocyklach pozostawionych na miesiace zimowe w garażach bez podtrzymania.
Alternator motocyklowy przy biegu jałowym ma znikomą wydajność. Napięcie na wyjściu często jest zbyt niskie aby ładować akumulator, jeżeli jest wyższe, to obciążenie w postaci świateł sprawia, że akumulator jest rozładowywany. Silnik musiałby się kręcić na wyższych obrotach, co wiąże się z trudnościami. Poza tym sprawność takiego rozwiązania jest niska,...
Nie jestem pewny czy dobrze rozpoznałem schemat "fabryczny", ale wydaje mi się: - ten <regulator> nie steruje wzbudzeniem/pracą alternatora (starsze alternatory chyba miały zewnętrzny układ sterujący) - ten typ alternatora ma wbudowany/wewnętrzny układ sterujący(?) - <regulator> tylko "doregulowuje"/ obniża (przez straty) napięcie na instalacji...
Od jakiego to motocykla? Jak od japoni z magnesem stałym, to trzy przewody (mogą być w jednym kolorze) do alternatora, czwarty to wyjście, a masa na obudowie.
potrzebuje go podłączyć pod starszy motocykl. Pod jaki dokładnie? Ten regulator jest przystosowany do dość nietypowego rozwiązania, gdzie uzwojenie alternatora stanowi także zasilanie dla modułu CDI. Nie nadaje się do innych zastosowań, tym bardziej że regulator używany jest wart ponad 100 zł.
Nie tylko przez stacyjke , to jest jeszcze bardziej skomplikowane bo przechodzi przez włącznik świateł, kiedy włączasz światła zostają dołączone dodatkowe uzwojenia alternatora
Jak byś mógł, podaj oznaczenia alternatora i regulatora napięcia. Nie wiem jakie rozwiązania są stosowane w Nissanie. Japońskie samochody są wyposażone w alternator, w którym potrzebne jest zasilanie po stacyjce do wzbudzenia alternatora (IGN). Toyota dodatkowo stosuje regulatory napięcia z osobnym zaciskiem S (sense) połączonym wewnątrz instalacji...
Po roku użytkowania padł mi nowy akumulator 12v 14ah więc zacząłem dokonywać pomiaru napięcia jakie wychodzi z alternatora 3-fazowego oraz na wyjściu regulatora napięcia w obawie że motocykl sam go dobił poprzez niedoładowywanie... Pomiar przedstawia się następująco (napięcie alternatora mierzone każdy do każdego z żółtych przewodów dochodzących do...
Witam. Czy można załozyć cały regulator z Fiata 125p na miejsce rosyjskiego elektronicznego ? Teoretycznie nie widzę przeszkód, ale musi to być regulator (najlepiej elektroniczny) od alternatora 6-cio diodowego - takowe były stosowane w starych wersjach Fiata 125, Żuk, Nysa. Dla zobrazowania daję schemat układu ładowania z tych samochodów. http://obrazki.elektroda.pl/5511722000_1...
Nie lepiej było to przerobić na trójfazowy alternator, jak w typowym motocyklu? I zastosować typową aplikację regulatora napięcia stratnego wtedy.
Witam, remontuję motocykl Triumph Boneville 120 rp. 1971 i chciałbym zastosować nowy regulator napięcia. Z alternatora wychodzą tylko dwa przewody. Przeglądałem różne fora pod kątem zastosowania regulatora od innego motocykla, ale nie znalazłem wyczerpujących informacji. Na portalach aukcyjnych jest bardzo dużo regulatorów, ale ciężko jest zdiagnozować...
Miedzy fazami napięcie powinno osiągać około 75V przy 5000obr/min. Każdy model motocykla ma inne parametry (czasami się to powtarza w różnych modelach). W KAŻDYM manualu do dsnego modelu jest zawsze opis jak zdiagnozować usterkę, tzn. jak sprawdzić alternator i regulator.
Mam regulator napiecia 12v z którego sa dwa wyjscia z opisem: 1) "15D+ 2) 67 wzbudzenie jak podłaczyc do tego akumulator i pradnice ,lup alternator Jestam kompletnie zielony a musze podłaczyc prady do motocykla (regulator jest samchodowy chyba od poloneza) Dzieki za pomoc :):D
Witam Nie udzielam sie na elektrodzie zbyt czesto ale warto zapytac. Jak w temacie - problem dotyczy zmiany klasycznego regulatora alternatora w motocyklu na cos lepszego. Wiec napiecie z cewek mozna wyprostowac majac do dyspozycji napiecie od jakichs 12(20) V do 120 w porywach, zaleznie od predkosci silnika. Prad jaki plynie przez cewki w ukladzie...
Niestety nie można stosować regulatorów samochodowych. taki regulator nie miałby jak regulowac napięcia, bo wzbudzenie jest magnesem stałym. Te alternatory konstrukcją bardziej przypominają dynamio rowerowe. Regulatory do motocykli to dość ciężka sprawa. Najlepiej kupić sprawną używkę. Są ludzie, którzy dorabiają takie regulatory na zamówienie. Ponoć...
W "dziapańskich" motocyklach pracują alternatory samowzbudne, z wirnikiem na magnesach stałych, z bodaj regulatorami szeregowymi.
Tego akurat nie wiem, te co widywałem to miały szczotki. 'Bezszczotkowe' znam tylko z japońskich motocykli.
Sprawdzenie regulatora trójfazowego nie jest proste w domowych warunkach. Jednak diagnoza układu ładowania w większości motocykli japońskich jest bardzo prosta - należy zmierzyć napięcie zmienne międzyfazowe z alternatora między wszystkimi 3 fazami przy 5000 obrotów, porównać z danymi z serwisówki (przeważnie powinno zawierać się w granicach 70 - 80V...
10.7V z obciążeniem świadczy o tym, że instalację zasilał akumulator. I teraz albo ten motocykl tak ma, albo coś nie tak jest z alternatorem i/lub regulatorem.
Witam Mam taki alternator w motocyklu: http://yamaha.xt.pl/imgshow.php?eid=&tid... Wychodzą z niego tylko dwa kable! Napięcie na nich to od 40 do 70 kilku V, może więcej, ale racze jw normie. Problem jest z dostaniem odpowiedniego regulatora do tej konstrukcji. Więc pytanie, czy da radę wyprostować prąd, potem ustabilizować go do 12V? Motocykl nie posiada...
Jak odpalę skuter z kabli, to na klemach jest ~7 V prądu stałego Nie wolno w motocyklach odłączać akumulatora podczas pracy silnika! W zasadzie to regulator napięcia nie może pracować bez akumulatora. Bez niego masz takie krzaki w pomiarach. Jak podłączysz sprawny akumulator to okaże się że ładowanie jest w porządku. Alternatory trójfazowe w motocyklach...
Ok zrobię ten test żarówkowy i dam znać o wynikach. Jakby ktoś dał konkretną odpowiedź na pytanie które zadałem w 1 poście konkretnie czy ten alternator będzie działał z regulatorem motocyklowym z układem prostowniczym zintegrowanym stosowanym we współczesnych motocyklach bo mam taki już kupiony. Tak/Nie wystarczy .
hmm rozwiązanie takie stosuje sie powszechnie w motocyklach honda yamaha kawasaki itp.. . z alternatora wychodza 3 fazy a wzbudzenie jest na magnesch stałych . prostownik raem z regulatorem jako jeden moduł przykrecany do ramy dla odprowadzenia ciepła . Mysle ze rozsadnie pod wzgledem strat mocy i wydzelanego ciepła było by zastosowanie prostownika...
Układ ładowania jest słabą stroną tych motocykli poza tym jeździ się całkiem przyjemnie. Często pali się cewka regulatora napięcia, lub styki regulatora, nie wytrzymują szczotki prądnicy, lub pali się rezystor wzbudzania umocowany na prądnicy. Związane jest to z instalacją 6V, dość duże prądy jak na taką prądnice. Napięcie ładowania powinno wynosić...
W tym przypadku tak, ale skutery i motocykle maja alternatory z magnesem stałym a w takim przypadku regulator zwiera + do masy aż do spadku napięcia (przynajmniej tak pisało).
Witam, to co w tym motocyklu w koncu jest : 'pradnica' czy 'alternator' - bo w jednym zdaniu piszesz raz tak, a raz - inaczej..? Jesli jest 'elektromechaniczny' regulator napiecia z 'kotwicami - elektromagnesami', to pierwsze co sie robi - to sprawdza sie styki od uzwojenia wzbudzenia, bo na ogol sa 'bialo - zielone' lub 'brazowe' od utlenienia, bo...
Jeśli wepniesz diode to zrobi tylko spadek napięcia 0.6V. Rozumię ze chcesz wyeliminowac przygasanie swiateł przy niskich obrotach silnika lub zbyt mocne przy dużych obrotach. Najpierw musisz sprawdziec jakie jest napiecie w instalacji przy zalaczonym silniku, następnie sprawdzic czy motocykl posiada alternator czy prądnice. Jeśli alternator to taki...
Witam. Posiadam alternator do motocykla Kawasaki GPX 750. Zainstalowałem ten alternator w moim Junaku. Niestety mam ciągle problemy z ładowaniem. Szukałem informacji na temat regulatora napięcia zastosowanego w tym alternatorze ale nic nie znalazłem. Regulator ma oznaczenie 1J18. Będę bardzo wdzięczny za każdą informacje na temat w/w regulatora oraz...
Wybacz ale nie mam ochoty tłumaczyć w jaki sposób płyną elektrony. Przeciętny uczeń elektroniki mający za sobą praktykę powinien zrozumieć w czym jest błąd, co dokładniej przedstawiłem na schematach zastępczych. Schemat przedstawiony przez sprzedawcę także zawiera błędy. Dokładniej to związane z "-" i "masą". Ta "żarówka led" to jest chiński śmieć,...
Nie chcę się zagłębiać w temat, ale schemat prawdopodobnie został źle przerysowany. Wszystkie ogranczniki napięcia tego typu opierają się na takim schemacie: http://www.motelek.net/schema/spannung/r... . Pewną różnicą w stosunku do typowych regulatorów napięcia od skuterów jest zastosowanie diody zamiast regulatora napięcia ładowania,...
Myślisz dobrze. Dodatkowo przyda się pasta termoprzewodząca. Czy alternator ma wystarczającą moc? A może warto się przyjrzeć regulatorowi i ustalić czemu się przegrzewa?
Chyba nie zrozumiałeś - jeśli masz tam coś uszkodzone, to jaki by ci nie przysłali, to się spali. Trzeba dokładnie przemierzyć alternator i instalację elektryczną motocykla.
Mam problem padł mi regulator w motocyklu i zamiast kupować nowego może dałoby radę zmajstrować jakiś własnej roboty? Motocykl posiada alternator o mocy 230W Akumulator jest na 12V i pojemność 11Ah Jeżeli macie jakieś schematy to bardzo bym o nie prosił a jak nie to pomóżcie mi go zaprojektować
Witam. Kilka dni temu, ze względu na słabę przednie światło zamontowałem sobie w starym (z 1984 r.) GOLDWINGU 1200 żarówkę xenonową HID. Okazało się, że podczas jazdy rozładowuje mi akumulator. Akumulator rozładował się nawet bez włączonej przedniej lampy. Po pomiarach napięcia okazuje się, że nie mam ładowania więc najprawdopodobniej padło uzwojenie...
Alternator w vfr to była bolączka. Uszkadzał się stojan - dostawał zwarć wewnętrznych i powodowało to regularne uszkadzanie regulatorów napięcia. Znajomy podstawił tak trzy lub cztery regulatory, zanim zdecydował się na wymianę stojana. Nie, ten model nie ładuje tylko na niskich obrotach, bo byłoby to bez sensu. Na dzień dobry dokładny pomiar napięcia...
regulator napięcia alternator motocykl regulator napiąć alternator motocykl alternator motocykl
instalacja win10 koło pasowe pralki podłączyc kondensator silnika
vodafone calculator vodafone calculator
Check Engine po usunięciu AdBlue – przyczyny, diagnostyka, ECU Bosch, Delphi, Continental BlendyGo 3 – jak rozebrać blender, demontaż krok po kroku, narzędzia, akumulator, ostrza