Moze kolego jakies wyjasnienie dla tej odpowiedzi. Chodzi o to by dowiedziec sie czemu to slepa uliczka?
Regulator na stół i sprawdzić
Jesteś pewien że regulator jest uszkodzony? Sprawdzałeś akumulator, napięcie ładowania, stan połączenia "sense", uzwojenie alternatora? Proponuję poszukać podobnego regulatora od motocykli, widzę po oznaczeniu SH678 kilkanaście zastosowań różnych wariantów. Cena regulatora to koszt w przedziale 200 - 300 zł.
Coś mi to nie pasuje - nie ma regulatora a alternator daje napięcie ???
Witam. Mam pytanie, jak podłączyć regulator napięcia od ciągnika Władymiriec do alternatora motocykla Dniepr G424 aby to działało? Podsyłam schemat z oryginalnym regulatorem oraz zdjęcie regulatora od ciągnika. Z góry dziękuję za pomoc.
Regulator napięcia od motocykla, tzw. „dwufazowy” do alternatora jednofazowego z uzwojeniem bezmasowym. Ewentualnie regulator trójfazowy.
W załączniku regulator 3-fazowy do wykonania we własnym zakresie.
Witam, padnięty był regulator napięcia. Dobrałem regulator do alternatora dwufazowego od motocykla. Działa jak należy tylko nie ma wyjścia na kontrolkę ładowania. Pozdrawiam Leszek
alternator 3 fazowy,wytwarza napięcie min 17V max 60V. Czyli typowo. Zastosowałem regulator od Motocykla Honda VFR napięcie niby 14.6V Też typowo, ale czy w całym zakresie obrotów ? I pytanie ? Z alternatora wychodzi 3 czy 5 przewodów, innymi słowy czy to alternator z magnesami trwałymi czy też ze wzbudzeniem zewnętrznym?
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
zamiast czarnych sa przewody zielone U Chińczyków masa to są przewody zielone, u reszty świata czarne lub brązowe Pewnie będzie pasował, ale ponieważ to są stratne regulatory napięcia to ważne jest aby jego moc była dostosowana do mocy alternatora w silniku, tj. aby nie był słabszy
A czy to problem dodać większy radiator? Pozatym jest to typowy regulator dla magneta trójfazowego. DObierać pod kątem mocy alternatora. Są zamienne.
Jaki rodzaj alternatora i regulatora napięcia został tam zastosowany?
Tak mała pojemność aku z motocykla (o ile jest sprawny) nie uszkodzi ani alternatora ani regulatora napięcia, ale 2 min. to zdecydowanie za mało.
nie sprawował by się bo jego zasada działania kłóci się z zasadą działania prostownika, jeśli już to regulator stratny od motocykla z magnesami ztałymi w alternatorze...
Jesteś pewien, że tam nie ma punktu wspólnego z masą? Nie przypadkiem dwufazowy alternator z kołem magnesowym? Schemat pojazdu masz? Szukaj schematów regulatorów stratnych i innych do motocykli z alternatorami ze stałym kołem magnesowym.
Owszem, nie jest to optymalne rozwiązanie. Dlatego japoński Shindengen opracował nowe rozwiązania, w tym specjalny regulator napięcia dla pojazdów z oświetleniem LEDowym. Szeregowe regulatory napięcia w motocyklach bywały bardzo rzadko stosowane. Mam tu na myśli układy alternatorów „dwufazowych”, gdyż w jednofazowych to standard —...
Nie jestem pewny czy dobrze rozpoznałem schemat "fabryczny", ale wydaje mi się: - ten <regulator> nie steruje wzbudzeniem/pracą alternatora (starsze alternatory chyba miały zewnętrzny układ sterujący) - ten typ alternatora ma wbudowany/wewnętrzny układ sterujący(?) - <regulator> tylko "doregulowuje"/ obniża (przez straty) napięcie na instalacji...
Witam. Kilka dni temu, ze względu na słabę przednie światło zamontowałem sobie w starym (z 1984 r.) GOLDWINGU 1200 żarówkę xenonową HID. Okazało się, że podczas jazdy rozładowuje mi akumulator. Akumulator rozładował się nawet bez włączonej przedniej lampy. Po pomiarach napięcia okazuje się, że nie mam ładowania więc najprawdopodobniej padło uzwojenie...
A coś konkretniej schamat takiego albo w jakimi motocyklu skuterze taki wystepuje...
Regulator napięcia do sprawdzenia, połączenia alternatora i masy z akumulatorem.
Gwoli ścisłości ; mam alternator więc na jego zaciskach jest prąd przemienny . Wiem , wiem , można wstawić mostek Gretza . Motocykl ma minus na masie .
Witam, remontuję motocykl Triumph Boneville 120 rp. 1971 i chciałbym zastosować nowy regulator napięcia. Z alternatora wychodzą tylko dwa przewody. Przeglądałem różne fora pod kątem zastosowania regulatora od innego motocykla, ale nie znalazłem wyczerpujących informacji. Na portalach aukcyjnych jest bardzo dużo regulatorów, ale ciężko jest zdiagnozować...
Akurat vfr, to bardzo zły przykład. Jej alternator, to pięta achillesowa tego motocykla. Bardzo często dostawał zwarcia miedzy uzwojeniami i wtedy regulatory paliły sie w nim jak suche siano. Zresztą dotyczy to wielu motocykli z alternatorem pluskającym się w gorącym oleju.
Po roku użytkowania padł mi nowy akumulator 12v 14ah więc zacząłem dokonywać pomiaru napięcia jakie wychodzi z alternatora 3-fazowego oraz na wyjściu regulatora napięcia w obawie że motocykl sam go dobił poprzez niedoładowywanie... Pomiar przedstawia się następująco (napięcie alternatora mierzone każdy do każdego z żółtych przewodów dochodzących do...
Od jakiego to motocykla? Jak od japoni z magnesem stałym, to trzy przewody (mogą być w jednym kolorze) do alternatora, czwarty to wyjście, a masa na obudowie.
Nie lepiej było to przerobić na trójfazowy alternator, jak w typowym motocyklu? I zastosować typową aplikację regulatora napięcia stratnego wtedy.
Jeżeli masz alternator trójfazowy z magnesem stałym, to podejdzie regulator od motocykla. Sprawdź to, wtedy ci powiej jak przerobić. Ceny z allegro zaczynają się od 100zł
Obcowzbudny, ale jakie jest koło magnesowe? Jak w zwykłym układzie ładowania z magnesami, czy z cienkiej blachy z dużą ilością otworów? I ile wychodzi kabli z alternatora? Jeśli 3 to zastosuj dowolny regulator motocyklowy, jeśli 5 można zastosować regulator samochodowy. Gratuluję pięknego motocykla, to chyba największy cwajtakt jaki był produkowany...
Czyli akumulator dobry, a w regulatorze uszkodzony tranzystor szeregowy. Kupić regulator motocyklowy, a wcześniej porównać schematy połączeń jego z alternatorem, konkretnie kolory przewodów, bo w tych silnikach instalacja ładowania jest niemal identyczna jak w motocyklach - alternator dwufazowy.
Znamionowy prąd wyjściowy: 700mA Rated Capacity (20hr) 21 Ah Pewnie taką to z dobę trzeba by ładować ale mi to nie przeszkadzałoby. 21Ah/0,7A=30h - przy założeniu 75% sprawności ładowania ponad 36h. A może zasilacz 14,5 wolta 2 Ampery? Ty masz kupić ładowarkę a nie zasilacz. Raczej wątpię by np w motocyklach taki akumulator miał takie warunki ładowania...
Niestety nie można stosować regulatorów samochodowych. taki regulator nie miałby jak regulowac napięcia, bo wzbudzenie jest magnesem stałym. Te alternatory konstrukcją bardziej przypominają dynamio rowerowe. Regulatory do motocykli to dość ciężka sprawa. Najlepiej kupić sprawną używkę. Są ludzie, którzy dorabiają takie regulatory na zamówienie. Ponoć...
Tego akurat nie wiem, te co widywałem to miały szczotki. 'Bezszczotkowe' znam tylko z japońskich motocykli.
cześć Motocykl nie ładuje akumulatora. Wymieniony regulator, alternator sprawdzone cewki na opór ,zwarcie do masy ,oraz szczotki przejście jest . Po odpaleniu motocykla alternator się nie wzbudza nie ma żadnego napięcia na wyjściu cewek 1,2,3 . Alternator jest starego typu z cewką wzbudzającą i szczotkami , nie do kupienia praktycznie. Jak zdiagnozować...
Uszkodzony masz regulator napięcia, w japońskich motocyklach regulacja odbywa się najczęściej nie przez wzbudzenie lecz bezpośrednią regulację napięcia wyjściowego alternatora. Regulator napięcia to dość duża kostka do której wchodzą trzy fazy z alternatora i wychodzi wyregulowane napięcie stałe 14V. Znajdziesz go idąc po kablach od alternatora. Niestety...
Chyba nie zrozumiałeś - jeśli masz tam coś uszkodzone, to jaki by ci nie przysłali, to się spali. Trzeba dokładnie przemierzyć alternator i instalację elektryczną motocykla.
Witam Mam problem z Honda CBR600F4I . Po rozgrzaniu motor się dusi brak mocy strzela z tłumika , spada napięcie do 11v wymieniłem regulator napiecia, świece, zmierzyłem napięcie alternatora przy 6000 tys ma ok 50v . Po rozgrzaniu obroty spadają do 800, jak zgaszę motocykl ciężko go odpalić, trzeba dodać gazu aby zaskoczył. Rozlanczalem pokoleji cewko...
Panowie nierozumiem niektórych waszych dpowiedzi, tzn moim zdaniem na odczepne lub wrednie hamskich. Skoro ktoś prosi o jakąś podplwiedź to pewnie dlatego bo sam niemoże poradzić z problemem z tematu forum dotyczącego częstego przepalania się żarówek w samochodzie lub nieposiada pełnej wiedzy z elektryki itd. Sam miałem taki problem w czterokołowcu...
Nie no, uzyska większa sprawność. Ale o ile? O jakiś ułamek %. A nigdy w życiu. Zwiększają się opory mechaniczne, do tego regulacja napięcia - musisz gdzieś je wytracić. W motocyklach alternator pracujący z regulatorem stratnym grzeje i olej i siedzenie. Kręć sobie silniczkiem z zabawki z luźnymi przewodami, a weź te przewody zewrzyj. Nie ma nic za...
Jak odpalę skuter z kabli, to na klemach jest ~7 V prądu stałego Nie wolno w motocyklach odłączać akumulatora podczas pracy silnika! W zasadzie to regulator napięcia nie może pracować bez akumulatora. Bez niego masz takie krzaki w pomiarach. Jak podłączysz sprawny akumulator to okaże się że ładowanie jest w porządku. Alternatory trójfazowe w motocyklach...
Pamiętaj że baterie żelowe ładuje się prostownikiem elektronicznym gdzie jest specjalna do żelówek charakterystyka ładowania. A jak założę je do swojego motocykla lub auta to co ? Alternator z regulatorem napięcia zacznie ładować aku. specjalną charakterystyką czy tak jak dotychczas .
Jaki model regulatora napięcia? Generalnie regulator VAPE nie będzie tani. Zdaje się że tam alternator jest „dwufazowy”, więc na upartego można by spróbować z użyciem trójfazowego regulatora. Z VAPE istnieje ryzyko, że nieoryginalny regulator się spali — alternator daje większy prąd i wyższą częstotliwość od typowych alternatorów stosowanych w motocyklach....
Akumulator zasiarcza sie i degraduje bardzo szybko poniżej 11V i tyle. Cała filozofia. Widać to doskonale w autach które nie odpaliły np. na weekend na mrozie i pozostawione na pare dni ulegaja uszkodzeniu , w skrajnych przypadkach zamarzają. I w motocyklach pozostawionych na miesiace zimowe w garażach bez podtrzymania.
w czasie jazdy cos szczeliło motoek zgsł kntrolki nie świecą Cześć! Brzmi to jak potencjalny problem z układem elektrycznym motocykla. Jeśli coś "szczeliło" i kontrolki przestały świecić, to prawdopodobnie doszło do zwarcia lub przerwy w obwodzie. Oto kilka kroków, które możesz podjąć, aby zdiagnozować i naprawić problem: 1. Bezpieczeństwo...
Miedzy fazami napięcie powinno osiągać około 75V przy 5000obr/min. Każdy model motocykla ma inne parametry (czasami się to powtarza w różnych modelach). W KAŻDYM manualu do dsnego modelu jest zawsze opis jak zdiagnozować usterkę, tzn. jak sprawdzić alternator i regulator.
Chyba raczej tak, tylko na wyłączonym silniku nie wiem czy nie popłynie za duży prąd wzbudzenia... http://obrazki.elektroda.pl/5748012600_1... Żeby sprawdzić regulator, potrzebujesz żarówkę 12V/2W i zasilacz regulowany - podłączasz + zasilacza do zacisku 15 regulatora, - na masę regulatora, a żarówkę włączasz między masę a zacisk 67...
Ze schematu wynika, że ten regulator dostarcza jedynie napięcia dla zegarów (jakieś napięcie referencyjne), by nie zakłamywały wskazań. Za niezapalanie motocykla nie odpowiada żaden regulator, ani ten "średniowoltowy" , ani alternatora. Moduł zapłonowy ma własne cewki zasilające. Jedyne połączenie z instalacją, to przewód czarno - biały (Bl/W) który...
Witam Panowie. Posiadam motocykl Yamaha FZR600 bez regulatora napięcia. Alternator jaki tam siedzi ma maksymalną moc 250W. Szperając po fach natrafiłem na ten schemat 862757 Zbudowałem taki regulator ale zastanawiam się nad tym czy mostek nie powinien być odizolowany od radiatora, ponieważ radiator to masa na zdjęciu. W tej chwili masę puściłem bezpośrednio...
Jednak masz mała wiedzę. Żaden wstyd. Chwała ci za to, że się przyznałeś! Jest łatwiej doradzać, gdy poziom odbiorcy jest znany. Do przeróbki zapłonu na CDI WYSTARCZY przewinięcie cewki! Można nawet przewinąć grubym drutem stosunkowo mało zwoji i dodać gotowy transformatorek podwyższający napięcie. Układ będzie droższy ale bardziej niezawodny. Można...
W tym przypadku tak, ale skutery i motocykle maja alternatory z magnesem stałym a w takim przypadku regulator zwiera + do masy aż do spadku napięcia (przynajmniej tak pisało).
Próbuję zrobić regulator wentylatora chłodnicy do motocykla sportowego. Cała instalacja sprowadza się do modułu cdi i wentylatora. Obydwa urządzenia są zasilane z alternatora jednak cdi bezpośrednio a wentylator przez regulator, który się spalił. Alternator jest samowzbudny (koło magnesowe). Chyba wszystkie regulatory motocyklowe działają na zasadzie...
Czyli problem tkwi w samym motocyklu. Sprawdź jakie napięcia idą z cewki na regulator (prąd zmienny), a co wychodzi z regulatora. Przed regulatorem może dochodzić nawet do 100V, w zależności czy to prądnica czy alternator. Za regulatorem powinno być ok. 13,5V. Napięcie ładowania nigdy nie może być równe lub niższe od napięcia ładowanego akumulatora....
Witam forumowiczów. Przez zimę postanowiłem zmienić wygląd mojej gsx600f. Dołożyłem do motocykla przedni reflektor "made in china" na żarówkę h4. Pracę przez zimę przebiegały pomyślnie. Nowa lampa, nowe kierunkowskazy oraz odnowiony lakier. Pierwsze problemy zaczęły się pojawiać przy pierwszym dłuższym wypadzie. Motocykl po przejechaniu 50-60 km przygasa...
Odnawiam około 40-letni, włoski motocykl Moto Morini. Mechanicznie jest jest w świetniej kondycji, ale niestety trafił do mnie z niekompletnym układem elektrycznym. Brakuje między innymi regulatora napięcia. W tym motocyklu jest alternator z magnesami trwałymi. Znalazłem włoski schemat oryginalnego regulatora (załączony obrazek). Na schemacie jest też...
Myślisz dobrze. Dodatkowo przyda się pasta termoprzewodząca. Czy alternator ma wystarczającą moc? A może warto się przyjrzeć regulatorowi i ustalić czemu się przegrzewa?
Kiedy się nauczycie że w motocyklu jest zupełnie inny alternator i regulator jak w samochodach. Po pierwsze nie wolno odpalać silnika jeżeli przewody z alternatora sa odłączone, napięcie skacze wtedy do kilkuset volt i przebija izolacje cewek. Regulatory stratne są celowo tak konstruowane że nawet w razie uszkodzenia stanowi on obciążenie. Trzeba pomierzyć...
To jest alternator od skuterów Piaggio 50 4T. Jest w nich stosowane specyficzne rozwiązanie zapłonu Ducati Energia. Moduł zapłonowy jest zasilany z tego jednego uzwojenia, ale posiada układ powodujący zwiększenie napięcia zasilania dla CDI wykorzystujący indukcyjność uzwojenia. Z tego powodu stosowany jest w zestawie specjalny regulator napięcia, który...
A po co kombinować jak koń pod góre. Sa przecież gotowe regulatory napięcia zawierające od razu w jednej obudowie też mostek prostowniczy 3~. Regulatory tego typu sa stosowane w większości współczesnych motocykli japońskich i nie tylko , z alternatorem samowzbudnym z magnesami trwałymi. Regulacja napięcia polega na obcinaniu części z polówki sinusoidy...
Witam, Dostałem do naprawy motocykl Yamahe R1. Szybka diagnoza spalone uzwojenie alternatora i spalony regulator napięcia. Naprawa niestety z życzeniem właściciela jak najtaniej. Nowy alternator na wyższych obrotach ma znacznie wyższe napięcie niż montowany oryginalnie ponad 100V na uzwojeniu przy wyższych obrotach. Po zamontowaniu regulatora napięcia...
Witam. Posiadam alternator do motocykla Kawasaki GPX 750. Zainstalowałem ten alternator w moim Junaku. Niestety mam ciągle problemy z ładowaniem. Szukałem informacji na temat regulatora napięcia zastosowanego w tym alternatorze ale nic nie znalazłem. Regulator ma oznaczenie 1J18. Będę bardzo wdzięczny za każdą informacje na temat w/w regulatora oraz...
http://obrazki.elektroda.pl/8518702200_1... Witam. W motocyklu Dniepr mam założony regulator napięcia z alternatorem widocznym na schemacie powyzej. Chciał bym wymienić radziecki mechaniczny regulator PP 330 na polski jednak mam kłopot z podłączeniem ponieważ w obu regulatorach występują różne oznaczenia literowe poza tym moja znajomość...
Najprościej byłoby pozostawić rozwiązanie świateł zasilanych z alternatora. Aby przerobić to na pełne ładowanie akumulatora, trzeba przerobić stator, tzn. odłączyć początek uzwojenia od masy i wyprowadzić go osobnym przewodem. Odczep uzwojenia który był przeznaczony do zasilania świateł odłączyć. Albo tak jak na początku napisałem - trzeba było użyć...
Opisz ten alternator. Jak wygląda magneśnica (magnesy stałe, czy elektro?) jak wyglądają cewki?Najlepiej by było gdybyś dał jakieś fotki. Sam prostownik może nie wystarczyć. Napięcie może sięgać setki V. Kiedyś próbowałem obciążyć alternator w motocyklu, w którym padł regulator na tyrystorach. Po kilku żarówkach, dałem sobie spokój. Przy 10000 obr....
Jeśli bardzo bardzo chcesz, jeżeli to alternator taki jak w poldku lub z regulatorem razem ze szczotkami to w sklepie zamiennik kosztuje 15zł
Jakie są napięcia międzyfazowe alternatora bez oraz z obciążeniem żarówkami 230V? Info, że żarówki świeciły, jest za mało dokładne. Z jakich diod zrobiłeś mostek? Podaj typ. Zenerki mają mieć ANODĘ dołączoną do bramki. Sprawdź jeszcze raz układ połączeń. Nie sugeruj się paskami na obudowie tylko sprawdź miernikiem! Tym bardziej, że masz wątpliwości...
hmm rozwiązanie takie stosuje sie powszechnie w motocyklach honda yamaha kawasaki itp.. . z alternatora wychodza 3 fazy a wzbudzenie jest na magnesch stałych . prostownik raem z regulatorem jako jeden moduł przykrecany do ramy dla odprowadzenia ciepła . Mysle ze rozsadnie pod wzgledem strat mocy i wydzelanego ciepła było by zastosowanie prostownika...
RNA-2 firmy Jezpol. Zakładałem taki do MZ ETZ (tam też jest alternator 9D) i ładowanie było super. Wcześniej ten RNc-12 nie był zbyt rewelacyjny. To tylko przykład na motocyklu, lecz zasada działania taka sama.
Ech... tyrystorowy szmelc mam w moim motocyklu od 30 lat i działa... napraw alternator, kup porządny regulator i już. Nie musi być oryginal, jakikolwiek 3fazowy będzie działał.
Możesz przerobić instalację tak, że ten przewód referencyjny z regulatora będzie się łączył bezpośrednio z akumulatorem, ale przez przekaźnik załączany plusem po stacyjce. Przerobiłem tak kilka japonskich motocykli i od lat wszystko gra
Fachowcem od motocykli nie jestem, ale jak każde takie ustrojstwo powinno mieć alternator (prądnicę) z regulatorem napięcia. Sprawdź czy obroty falują, jeśli tak to należy najpierw się tym zająć. Jeśli są stabilne, to na początek sprawdź regulator napięcia na alternatorze. Możesz też wpiąć równolegle z żarówką w kloszu kondensator elektrolityczny 16V...
Witam. Mam dokładnie to samo gniazdko i ten sam problem. Czy autor poradził sobie z problemem? Objawy dokładnie takie same. Nie chce mi się wierzyć, że ktoś sprzedaje gniazdka USB przeznaczone do motocykli i one nie współpracują z instalacją motocyklową. Czego to jeszcze może być wina? Czy regulator napięcia w alternatorze lub stan naładowania akumulatora...
teraz to się dopiero całkowicie połapałem w tym układzie. mostek zwykły jednofazowy (należałoby go sprawdzić) tak jak pisałem sprawdzić napięcia (co da nam wiadomość o stanie uzwojeń w alternatorze) zostanie podejrzany regulator lub ten przełącznik (który można ominąc w celu ustalenia przyczyny)
Jak byś mógł, podaj oznaczenia alternatora i regulatora napięcia. Nie wiem jakie rozwiązania są stosowane w Nissanie. Japońskie samochody są wyposażone w alternator, w którym potrzebne jest zasilanie po stacyjce do wzbudzenia alternatora (IGN). Toyota dodatkowo stosuje regulatory napięcia z osobnym zaciskiem S (sense) połączonym wewnątrz instalacji...
https://obrazki.elektroda.pl/7808373400_... Dzięki wszystkim, nie przypuszczałem, że tak się reguluje napięcie w motocyklach. Ze schematu wynika, że mój pomysł nie ma sensu. Taki regulator przypuszczam, że się grzeje nawet jak nie jest z niego pobierany prąd.
Mam regulator napiecia 12v z którego sa dwa wyjscia z opisem: 1) "15D+ 2) 67 wzbudzenie jak podłaczyc do tego akumulator i pradnice ,lup alternator Jestam kompletnie zielony a musze podłaczyc prady do motocykla (regulator jest samchodowy chyba od poloneza) Dzieki za pomoc :):D
Większość posiadaczy Simsonów, to młodzież i 120 zł na moduł EWR ograniczający napięcie, to dla nich spory wydatek. Mój jest dużo tańszy a działa na bardzo podobnej zasadzie. Witam! Spotkałem się kiedyś z częstymi awariami tego modułu w modelu S53. W takich prądnicach jest bardzo nietypowa sytuacja, ponieważ nie ma możliwości wpływania na napięcie...
Przerwa w przewodach, przepalone bezpieczniki. Wymieniasz elementy bez diagnostyki, to jest działanie bez sensu. Problem z ładowaniem, a cewka wymieniona? Motocykl odpala/ kręci rozrusznik? Z Twojego nijakiego opisu wynika, że którąś wiązkę naruszyłeś i jakiś kabelek ma przerwę, Dodano po 1 Urządzenie: wystarczy multimetr. Dodano po 2 https://motormania.com.pl/porady/warszta...
kierbedz4 , widzę że nie masz pojęcia o mechanice motocyklowej, a szczególnie motocykli japońskich w których z mechaniką samochodową nie ma nic wspólnego. Powiem tyle - poszukać na elektrodzie, było kilka tematów o ładowaniu w motocyklach. Jeśli stator jest uszkodzony to trudno będzie to zdiagnozować, efektem będzie przepalanie regulatorów napięcia...
Można zawsze jeszcze kupić na motobazarze (cykliczne giełdy tylko z gratami do motocykli) altek od jakiegoś japończyka (motocykla) i z nim próbować. Tylko regulatory napięcia bywają okrutnie drogie. Wydaje mi się też, że dobrze byłoby nadać temu alternatorowi jak największy promień. Bo wzrośnie prędkość liniowa magnesu względem cewek (czy takie zwiększenie...
Sprawdzenie regulatora trójfazowego nie jest proste w domowych warunkach. Jednak diagnoza układu ładowania w większości motocykli japońskich jest bardzo prosta - należy zmierzyć napięcie zmienne międzyfazowe z alternatora między wszystkimi 3 fazami przy 5000 obrotów, porównać z danymi z serwisówki (przeważnie powinno zawierać się w granicach 70 - 80V...
ideałem byłby tutaj zestaw czeskiej produkcji - VAPE*. Tyle tylko, że cena tego, to jakieś 700 zł. Choć dostajesz wszystko - alternator 12V i przyzwoitej mocy, regulator napięcia, moduł i cewkę - całość potrzebną do montażu. *- firma specjalizująca się w produkcji nowych źródeł energii i zapłonu do motocykli klasycznych, robią zestawy pasujące P&P do...
1. Jakie napięcia wytwarza prądnica/alternator w twoim motocyklu bez obciążenia, z włączonymi światłami przy średnich obrotach ? od około 14 do około 14.5. mam alternator i elektroniczny regulator napięcia. 2. Jaki cel oprócz walorów edukacyjnych ma wykonanie tego prostownika ? Nie miałem żadnego prostownika, to zamiast kupować chińszczyzne zrobiłem...
Rozepnij uzwojenia i mierz je pojedynczo. niestety miernikiem nie zmierzysz tak małej oporności. Wartość mierzona jest mniejsza niż wielkość błędu miernika. Tu mógłby pomóc tylko dokładny mostek pomiarowy. Uzwojenia mogą nie mieć przebić do masy ale mogą mieć zwarcia między zwojowe (dość częste w starszych maszynach). I wtedy też nieciekawie. Zastanawiające...
Na początek, czy akumulator jest w pełni sprawny? Następnie miernikiem na teście diod sprawdzić czy wszystkie 6 diod na mostku w regulatorze są sprawne. Sprawdzić czy uzwojenie statora ma przebicie na masę. dodam ze (wiem ze tak nie powinienem robic) ale jak zapale motor i odepne akumulator to motocykl nie zgasnie czyli prąd wytważa prosze o odpowiedz...
Witam. Mam trudną do wykrycia usterkę w motocyklu. Generalnie brak było ładowania. Założyłem nowy alternator oraz nowy regulator. Napięcie ładowania jest w normie, aku się ładuje. Niestety wyładowuje się podczas jazdy. Wcześniej było tak, że jazda bez świateł nie rozładowała akumulatora, podłączając słaby aku i jadąc ładnie się ładował. Natomiast jazda...
Chciałbym zamontować sobie lampę w motocyklu typu CROSS. Motocykl nie ma klasycznego alternatora czy prądnicy dającego 12 Volt i regulatora napięcia. Ma zespół kilku niedużych cewek które wytwarzają od 30-40 Volt w zależności od obrotów silnika. Jest to zasilanie modułu zapłonowego (rodzaj procesora z mapą dobierającą kąt wyprzedzenia zapłonu). Chciałbym...
Witam szanownych forumowiczów! Posiadam od motocykl TRIUMPH SPEED TRIPLE 1050cc - 2006 rocznik. Istnieje bardzo wiele potwierdzonych doświadczeniami opinii ,że OEMowy regulator napięcia w tym motocyklu prędzej czy później ulegnie uszkodzeniu w wyniku przegrzania i pociągnie za sobą również alternator. Rozwiązaniem tego problemu ma być regulator napięcia...
witam problem jest tego typu; chodzi o motocykl marki Honda cx 500 custom mam bardzo słabe ładowanie z alternatora /w który nie ma szczotek/ wychodzą trzy przewody od kilunast małych cewek wzudzanych kołem magnesowym, przewody łączą sie z regulatorem i jak sądzę prostownikiem w jednym urządzeniu;; za regulatorem wychodzi prąd ok24vnapięcia zmiennego...
kolega ma rację z tymi korkami. Byłem tam w piątek w G. - istny koszmar. Z tego powodu nie bacząc na przeciwności losu przesiadałem się na motocykl kiedy tylko śnieg się stopił. Pieniądze wydane na rower zwrócą się na zmarnowanym czasie podczas przymusowych postojów na nerwy nie mają ceny więc tego nie da się przeliczyć. Z odzyskiem energii to myślę...
Posiadam MZ ETZ 150 '88 i nie raz rozbierałem całą elektrykę (elektronika mechaniczna :)) Tam jest taki układ http://obrazki.elektroda.net/82_11903679... Układ prostowników alternatora 14V, 15 A w innych modelach podają 15V + Bo tak ma być ale w układzie elektronicznym nie jestem pewien - chciałem tylko uspokoić :) Jest taka zasada: nie znamy się,...
Witajcie, Mam problem z ładowaniem w Hondzie CB500. Akumulator zaraz pada, po włączeniu silnika i odpięciu jednej klemy od akumulatora motocykl zaraz gaśnie. Odłączyłem regulator napięcia i na odpalonym silniku zacząłem mierzyć napięcia pomiędzy 3 fazami z alternatora. Przy około 5 tyś. obrotów pomiędzy każdą fazą było w granicach 40V automatycznie...
Gdzie podłączałeś sondy miernika przy pomiarze napięcia ładowania? Coś dziwne te pomiary! Akumulatory żelowe są ok. Wielu ludzi jest bardzo zadowolonych z ich działania. Są jednak pewne ale... (nie mylić z Aleksandrą) Są różne typy i producenci. Niektóre typy, szczególnie te starsze, się sprawdzają. Na temat producentów się nie wypowiem bo nie mam doświadczeń....
Witam serdecznie mam dylemat w sprawie alternatora od powyższego motocykla. Szukałem w internecie schematów i nie znalazłem. Z pomiarów wynika że alternator ten składa sie z cewki wirnika której magnetyzm wzbudzany jest za pomocą napięcia 0.2V na jednej z cewek stojana (w stanie bez podłączonego regulatora przy odpalonym silniku - zupełny brak napięcia)...
Witam, jak w temacie kopiłem motocykl z niesprawnym lądowaniem i teraz mam problem, bo w serwisie powiedzieli mi 1400 zl za regulator napięcia. Po odkręceniu go od alternatora, okazuje się ze jest to tranzystor lub tyrystor o oznaczeniu 3j11 i podejrzewam ze jest to numer kodowy producenta, czy ktoś z forumowiczów spotkał się z takowym problemem. Alternator...
Alternator w samochodzie to źródło energii elektrycznej sterowanym regulatorem napięcia, ten jest stabilizatorem napięcia o sterowaniu grupowym (czyli "ON/OFF"). Akumulator jest dla niego wielkim kondensatorem wygładzającym tętnienia. W każdym samochodzie z elektroniką (załóżmy, od połowy lat '90) instalacja elektryczna posiada trochę elektrolitów w...
Nie chodzi o stan ustalony! Wtedy napięcia nie są bardzo wysokie. Najgorsze są stany nieustalone a szczególnie zrzut obciążenia. Nawet w alternatorach z regulowanym pradem wzbudzenia "uzyskiwano" ponad 100 V! Indukcyjności własne a szczegolnie indukcyjności rozproszenia są miejscem gromadzenia energii, która "wyładowuje" się w momencie przerwania a...
Jesli temat jest jeszcze aktualny: chodzi o taki regulator do alternatora-co ma utrzymywac napiecie i prad w odpowiednim stanie. dokłądnie tak, ale napięcie z prądnicy jest zmienne, więc na jego wejsciu jest prostownik. Tak w motocyklach sa pradnice 1fazowe jak i 3fazowe. Te pierwsze maja 2 przewody wyjsciowe idace do reglera, a te drugie mają trzy....
Albo kupiłeś mega polepionego gniota albo jak pisze powyżej kolega, zmień mechanika. 1. sprawdź czy akumulator jest Ok, czy nie ma przebicia na celach itd, naładuj, odstaw na 2-3 dni i zobacz jaki masz spadek napięcia. 2. jeżeli bateria jest ok sprawdź kable, idące od alternatora do regulatora itd, czy nie ma przerw, luzów na zaciskach itd, ew spróbuj...
Witam Szanownych Forumowiczów Męczy mnie od kilku lat problem zasilania w starych motocyklach. Zazwyczaj są tam prądnice połączone z niskimi obrotami silnika na biegu luzem. Najbardziej doskwiera mi ten problem w motocyklu K750 do którego mam dostawiony alternator Dnieprowy (180W). Mimo że instalacja ma alternator 180W jest ciągły brak energii w układzie...
Światło stop nie świeci się cały czas? Prąd 4 A zgadzałby się z mocą dwóch żarówek w tylnej lampie. DIODE to po prostu dioda. Są one używane w systemie blokady zapłonu i/lub rozruchu przy rozłożonej stopce bocznej. Jak zmierzyłeś te niestabilne ładowanie? Akumulator jest w prawidłowej kondycji? Pojemność, rezystancja wewnętrzna, napięcia w trakcie ładowania?...
regulator alternator motocykl regulator napiąć motocykl regulator napięcia alternator motocykl
tecumseh regulacja obrotów alarm ds512 trwałość kondensator foliowy
vodafone calculator vodafone calculator
Obliczanie objętości walca: promień 15mm, wysokość 180mm Jak włączyć oświetlenie wnętrza Audi A8 D3 2005?