Witam, po długim postoju u teścia odpaliłem JD 3130, i brak ładowania jest, teść mówi, że nie było jak już go kupił, jest tam jakiś ruski alternator, wstawię zdjęcia. Pytanie czy to jest dobrze podłączone, ewentualnie jak to podłączyć. Na zdjęciu jest kosta od regulatora po stronie alternatora jak i od strony samego regulatora
Ne serwomechanizmie jest regulator napięcia alternatora. Nowszego typu alternatory w ruskim mają regulator wbudowany. Pod kierownicą regulator hydrauliczny z [pokrętłem jest do podnośnika nie wiem musiał bym szukać do szybkości czy siły reakcji.
Ten alternator to Elmot od fiata. Alternator 6 diodowy, regulator napięcia do niego dokupisz bez problemu ale na pewno należy go rozebrać, wyczyścić i sprawdzić. Drugi alternator jest ruski od ciągników typu T-25 i pochodnych. Ten alternator nie posiada szczotek. Zanim go wyciągniesz to odkręć ten plastikowy dekielek i wrzuć nam jego zdjęcie ponieważ...
Witam hasiek takiej odpowiedzi mi trzeba było,- powiedz jeszcze czy w polonezie jest tak samo jak w ruskim ciągniku starowanie wzbudzenia minusem? czy mogę śmiało podłączyć regulator elektroniczny od poloneza do ruskiego alternatora?
Podłącz alternator z instalacją przez amperomierz 10 - 20A.Może gdzieś znajdziesz taki od ruskich ciągników. Jeśli w całym zakresie obrotów będzie 0 (zero) pomiń regulator tj zbocznikuj drutem i wtedy ostrożnie na małym gazie obserwuj amperomierz. Jeśli nadal nic - pytaj dalej.
Witam Jeśli chodzi o regulator do ruskiego alternatora to ja kiedyś zastosowałem w ciągniku regulator elektroniczny od dużego fiata.Oczywiście nie obyło się bez przeróbki.Zamontowałem go na zewnątrz.Po dokonanych pomiarach wszystko było okej.Alternator ładuje do dzisiaj,a akumulatory mają ósmy rok. Pozdrawiam
Witam. Kupiłem nowy regulator do ruskiego alternatora. I nie wiem jak go podpiąć, bo nie mogę znaleźć tego schematu w internecie. Proszę o pomoc. http://obrazki.elektroda.pl/6373794900_1...
Witam Proszę o podpowiedź jak podłączyć ten układ ładowania akumulatora. Jest to ruski alternator z osobnym regulatorem od koparki Białoruś. http://www.mFoto.pl/uploads/1428/alterna...
Witam. Trochę odświeżę temat. Mam problem z ładowaniem akumulatorów w t25. chodzi o to ze(jak wyżej kolega napisał) uruchomieniu silnika amperomierz Przez chwilę pokazuje ładowanie( ok 10 sekund), po czym wskazówka ustawia się na zero. Kontrolka ładowania nie swieci,Alternator jest od poloneza ze wbudowanym regulatorem. Oryginalnie miałem zamontowany...
To RB-1 rozbebeszone to nie regulator tylko przekaźnik kontrolki ładowania i automat blokujący włączenie rozrusznika kiedy motor już pracuje dlatego na tych dwóch kablach masz 23V bo to jest prąd przemienny pociągnięty z uzwojenia twornika altka czyli nie wyprostowany i nigdzie go nie podłączaj bo coś tam piszesz o zacisk 2 . A to z przodu na serwie...
Jeżeli dobrze rozumiem, alternator w dalszym ciągu niesprawny. Nie naprawiałeś na gorąco? Diod takich chyba w handlu nie ma. Może jakieś specjalistyczne hurtownie. Popatrz w necie, na allegro. Kiedyś można było kupić na targu od ruskich. Ewentualnie z rozbiórki gdzieś w warsztacie. Pytasz o podmianę regulatora. To może się udać, kiedyś takie rzeczy...
Witam Czy może mi ktoś napisać/narysować jak powinien być podłączony alternator w Białoruśce, oraz jaki można tam dać regulator napiecia? (Na alternatorze są tylko ruskie jakieś oznaczenia)
Witam, mam Kamaz'a 43118 Problem brak ładowania, został wymieniony alternator (ruski kat3k R288e 47A 24V) i regulator napięcia a mimo tego dalej nie ma ładowania pytanie moje jest takie, bo ponoć ma dodatkowe sterowanie jakimś przekaźnikiem ale sprawdzałem i przekaźniki i bezpieczniki, bo jeśli nie, to czy można go uruchomić osobno, tzn na krótko pod...
Kolego nie trzeba podłączać do regulatora ,bo tam jest już wbudowany regulator.Tam gdzie masz zaznaczone szczotki kontrolka jak w każdym innym alternatorze,żadne plus po zapłonie bo spalisz regulator.Regulator to taka płytka jak większości ruskich alternatorów.
Aby sprawdzić ładowanie należy na uruchomionym silniku zmierzyć woltomierzem napięcie na klemach akumulatora albo zmierzyć napięcie między cewką rozrusznika a masą ciągnika Dodano po 6 Starych regulatorów raczej nie ma w sprzedaży, pozostaje przeróbka na nowy alternator od ruskiego albo przeróbka na alternator od poloneza czy golfa.
Dzięki za podpowiedź. Trzeba będzie wymontować altka i oddać do sprawdzenia. Ori ruskie jeszcze w PL dostępne nówki od ręki, także nie będzie z tym problemu.
A jesli zechce go zamontowac do ruskiego czolgu, to co wtedy? Pozdrawiam.
To wielkie zielone na błotniku jest to dławik-cewka przeciwzakłóceniowa. Najpewniej to idzie na zapłon. Należy sprawdzić czy na cewce zapłonowej jest napięcie. To się sprawdza kawałkiem kabelka żarówką 5W (np wyjętą z pozycyjnego przedniego). Trzeba sprawdzić oba bieguny cewki czy na jednym jest cały czas 12V a na drugim ma zanikać kiedy przerywacz...
Poszukaj a elektrodzie książki mtz, jumz. Tam jest schemat podłączenia i oznaczenie tego alternatora bo to że ruski to troche za mało żeby coś powiedzieć. W mtz-tach jest alternator bezszczotkowy.
zibq gwarantuję ci że nie ma różnicy. Do łady 2106 wsadzało się z poloneza, a jak ruskie zaczęli wozić to Ładowski lądował w polonezach :lol:
(15) na reglerze pod (+) a (67) pod wzbudzenie altka bodajrze ruskie (SZ) no i oczywiście porządnie przykręcić regler do masy.
Mam jeszcze pytanie na którym przewodzie przy alternatorze masz zasilanie stałe.Po przekroju i kolorze wygląda że powinno być na przewodzie czerwonym. Jezeli tak, to ten przewód powinien być podłączony w miejsce przewodu niebieskiego,czyli do zacisku B. Tak mi się też wydaje, że do B. Nie jestem w stanie teraz zweryfikować, jutro będę u teścia to sprawdzę...
Witam, Zostałem poproszony o pomoc w naprawie alternatora do MTZ nie ma na nim oznaczeń wyprowadzeń po rozebraniu zlokalizowałem odpowiedniki B+ i D+ i wyjście na wzbudzenie Mam problem z połączeniem nowego regulatora są na nim ruskie oznaczenia . Może mi ktoś przetłumaczyć na nasze B+ i D+ masę i wzbudzenie . Pozdrawiam , Czarek http://obrazki.elektroda.pl/2781316000_1...
W regulatorach Magnetion zacisk 54 był połączony ze stacyjką 54 Dodano po 7 Witam.W alternatorach Magnetion pomiar napięcia był realizowany na zacisku D+,były to alternatory stosowane w Skodach ,Zetorach i LKT ,oczywiście 12v lub 24v. Dodano po 28 W alternatorach starego typu [Fiat 125 p,ciągnik ruski T 25]były stosowane alternatory 6 diodowe i w razie...
alternator nie działa sam z siebie, musi mieć akumulator żeby robił wzbudzenie, bez wzbudzenia nie daje prądu, więc nie będzie świecić z niego żarówka sama z siebie podczas kręcenia nim, choć są alternatory samowzbudne, w ruskich traktorach występowały, chyba we władymircach, w sumie to można by przerobić alternator żeby był samowzbudny, trzeba by jakiś...
Potrzebuje na gwałt schemat podłączenia alternatora u ciągnika Wladimirec, albo opis wyjść.I jaki tam można zastosować regulator? Dodano po 1 Zapomniałem dodać że to jest oryginalna ruska elektrownia.
Pewnie że są. W mtz-tach, belarusach, i pewnie kilku innych ruskich ciągnikach starszego typu z regulatorem osobno i nowszego z montowanym na alternatorze o mocy 700 i chyba 1000 wat.
Witam!Mam problem z regulatorem napięcia,daje prąd 15.3V.Byłem u elektryka i okazało się że regulator jest jakiś ruski,nie ma nazwy tylko nr 201 3702 i było coś kombinowane z instalacją tzn.alternator nie jest orginalny jakiś japoński.Elektryk powiedział że trzeba kupić jakiś używany orginalny alternator wraz z regulatorem.Trochę to bez sensu bo alternator...
Ok, czyli klucz i miernik w ruch - o wynikach akcji napiszę na elce. Może komuś też się trafi taka awaria? Zarówno regulator jak i alternator mają skręcane złącza, "wojennyje" - jak w ruskich rakietach :D
Witam, wymontowałem regulator i zakręciłem wiertarką, na diodach wzbudzenia i ładowaniu wykazało ok. 16v.... czy może być ? Jeżeli tak to te ruskie regulatory są niedobre, jak je przysłali to podłączyłem wg. schematu do sprawdzenia i żaróweczka nie gasła...
Dobra, uda się, ale za dużo kombinacji. Musial byś odizolować szczotkę od masy, no i niektóre altki w 2107 były 6-cio diodowe ( Bułgarskie), Ruski G222 był 9-cio diodowy i Jugosłowiański, ale on się nie psuł. Więc nie kombinuj z regulatorem od malucha, tylko załóż od poloneza.
W ruskich regulatorach miałeś śrubę, ale napięcie podbijało gdzieś o 0,3V. Tu pisze o normalnej eksploatacji i to latem. Normalna sytuacja podczas hamowania. Zwiększanie obciążenia silnika przez alternator.
Ile cienkich kabelków wychodzi z alternatora? Jeśli jeden to jest sześciodiodowy. Jeśli jest amperomierz i nie ma kontrolki to na mur-beton jest tylko sześć diod. Kiedyś dawno w starych dużych fiatach było 6 diod i kontrolka, ale regulator był skomplikowany i potrzebował jeszcze przewodu ze „środka” uzwojeń. W mojej ruskiej zabawce (UAZ...
To jest z ruskiego sklepu z tego linku a samochody to: ВАЗ 2108, 2109 и czyli inaczej WAZ-y mogą być trudności z ew. wymianą łożyska; regler też jakiś dziwny.
http://obrazki.elektroda.pl/8773426000_1... http://obrazki.elektroda.pl/1614396500_1... Zrobiłem zdjęcia obydwu regulatorów, nie wiem po co, przecież dokładnie je opisałem, ale jeśli to pomoże rozwiązać mój problem. Regulator jest "ruski". Błażej wytłumacz dlaczego mam odkręcać przewód od alternatora czy nie wystarczy...
Jeżeli ci odpalił wodór w jednej z cel. To albo klema była luzna, i zaiskrzyło. Albo w środku pękł mostek ołowiany. I znowu ,jeżeli masz tylko dziórę do dóry. To ją zaklej. czymś, nawet na gorący lepik. Bylebyś mógł wody destylowanej dolać. Kiedyś gdy akumulatory były zalewane lepikiem . To wymiana obudowy była jak najbardziej realna. Teraz niestety...
Przy alternatorach na ogół jest minus na masę, a plus na rozruszniku. Tylko w ruskich jest odwrotnie. Też kwestia, że jak była wcześniej prądnica to trzeba odłączyć od niej regulator. Do jednego styku regulatora, podajże z oznaczeniem 16 są podłączone dwa kable, które należy połączyć i np. zaizolować, reszta jest niepotrzebna. Standardowo na alternatorze...
Posiadam Fergusona 140 i jest brak ładowania. Sam regulator wygląda w tragicznym stanie wiec podejrzewam jego usterkę - ingerencja trzeciej osoby. Nie byłem w stanie znaleźć zdjęcia idealnie odwzorującego moją prądnicę. Opisze po krótce: Do prądnicy dochodzą dwa przewody od regulatora napięcia - jeden jest na jego końcu, drugi (gdy prądnica jest zamontowana)...
Witam, mam problem z alternatorem od T25 ruskiego, brak ładowania. Sprawdziłem diody i uzwojenia, są dobre, na + idzie 12V i do amperomierza, natomiast po podłączeniu drugiego przewodu do tej literki D, jak na zdjęciu, kontrolka powinna się palić przy włączonej masie, a ona się nie pali, a jak dotknę go do obudowy alternatora to sie zapala. Nie wiem...
Witam Mam pytanie następujące: do czego służy i jak się ustawia śrubę na alternatorze w MTZ-cie (śruba zaznaczona czerwoną strzałką z prawej strony zdjęcia). Alternator mi ładuje 13,6 V i mam wątpliwości, czy to nie za mało, dlatego zainteresowała mnie ta śruba. http://obrazki.elektroda.net/24_12618548... Wiem, że jest to alternator oryginalny...
Witam Mam oryginalny alternator w MTZ 82. Przez błędne podłączenie poprzednika alternator ładuje tylko 13,5V (wyjście B+) bez względu na obroty i obciążenie. Natomiast na wyjściu na kontrolkę ładowania (wyjście ruskie A, czyli nasze D) napiecie szybko rośnie i zaraz po przekroczeniu wolnych obrotów pojawia sie 14,5V. Wg mnie oznacza to, że alternator...
Witam Właśnie że realne.Dawno temu przerabiałem to ustrojstwo na regulator elektroniczny,bodajże od dużego fiata bo one jeszcze miały alternatory 6 diodowe.Z podłączeniem też nie było żadnych problemów.Trzeba tylko rozszyfrować te ruskie wyjścia altka i mieć na uwadze że on jest bez szczotkowy. Pozdrawiam :|
Silnik ma male znaczenie. Alternator i regulator sa najwyrazniej niewiadomego pochodzenie (oznaczenia wyprowadzen niemieckie, nie rosyjskie), ale dla elektryka to zaden problem. + idzie ze stacyjki po topikach do amperomierza. To, jak sa ulozone kable ma niewielkie znaczenie. Wazne co transportuja. Faktem jest, ze ruskie zrobily to troche dziwnie, ale...
Witam kolegów! Pragnę podłączyć się do tematu. Znajomy zakupił c 330 z ruskim alternatorem od czegoś tam. Podłączony był on tak jak na odręcznym schemacie kontrolka ładowania zapala się po odpaleniu traktorka i świeci tym jaśniej im więcej obrotów, napięcie ładowania 12,5-13,2. Regulator jest mechaniczny RC2/12D. Znajomy wymienił akumulatory na nowe...
Więc rozebrałeś regulator ciśnienia siłowników obrotu. Ty masz wersję Białoruską czy Ruską? Dolnym rozdzielaczem sterujesz jedną sekcją obrót i co jeszcze? Tam były chyba trzy wersję, z 3 dźwigniami z tyłu, z czterema i chyba ostatnie wypusty z pięcioma. Do tego z jedną, dwoma i trzema pompami hydraulicznymi. Dolny rozdzielacz zasilany jest z pompy...
Piszesz że robisz jakiś pojazd 2T, ale nadal nie napisałeś co to? Komarek, trabant, czy V12 biturbo od ruskiej lokomotywy? (dla niewtajemniczonych dwusuwowy diesel) Pozatym to widać, jakiej grubości uzwojenie, jedno, czy trójfazowy alternator, jakiej pojemności silnik-to wiadomo jaki rozrusznik, a co się z tym wiąże jaki akumulator...
Wydajność prądnicy w tym ciągniku jest niewielka (150W max). akumulatory pewnie w okolicach 160 AH. Jeżeli prądnica potrafi je przeładować to akumulatory są już zużyte - mają mały prąd rozruchu, dlatego słabo kręci i pewnie z lekka przygasa na świecach żarowych. Ogólnie ten typ ciągnika (dwa duże cylindry) szybko niszczył akumulatory. Jeżeli chodzi...
Czyli mam rozumieć, że to nie było przejęzyczenie i w przypadku tego alternatora muszę użyć przekaźnika?? Czy ktoś mógłby narysować poprawny schemat i napisać jaki to przekaźnik??? Bo rozumiem, że są różne. hmm a miało być tak pięknie, czy te ruskie nie mogły zrobić 9 diodowego alternatora, tylko wszystko na przekór. Naprawdę do elektryka mam kawałek,...
Zgadza się brałem. I mam nawet ściągnięte te schematy. Tak na wszelki wypadek. Sam naprawiałem kiedyś ruski bardzo dziwny altek. Musiałem wymienić łożyska. I jakie było moje ździwienie, kiedy okazało się że nie ma tam szczotek i pierścienia ślizgowego. Za uzwojeniem alternatora i mostkiem prostowniczym było jeszcze jedno, nawinięte wokół osi altka na...
W zasadzie ten moduł to dokładnie to samo co zwykły moduł CDI + regulator napięcia ze skutera. Tylko namieszane jest tutaj sposób podłączenia i oznaczenia. Ten schemat bez akumulatora ma pomieszane oznaczenia, dlatego lepiej patrzeć na schemat z akumulatorem. Niepotrzebnie moim zdaniem jest impulsator odizolowany od masy, który i tak bierze masę poprzez...
Idea z magnesami stałymi jest niezła, i gdzieś na elektrodzie jest nawet wątek dotyczący wklejania magnesów w istniejący wirnik ze zwartą fazą (w przypadku Kolegi wirnik płaszczowy) tak, by poprawić wzbudzenie maszyny magnetyzmem szczątkowym. Co do złomu - to wykopałem kiedyś na zapomnianym wiejskim złomowisku alternator od rosyjskiego gąsienicowego...
u mnie bieg silnika był równy - chodził i jak dotychczas :) chodzi jak zegareczek drgała jedynie wskazówka na obrotomierzu i światła pulsowały - objaw ten znikał po dodaniu gazu w końcu padł regulator w efekcie wymieniłem go wraz z mostkiem co do swierszczenia jak w ruskim TV to mam to nadal kilku facetów speców w okolicy sie juz poddało - chca rozbierac...
Ten schemat to jest nic innego jak UPS. Pasowało by w miejscu rezystora podłączyć regulator/układ ładowania no chyba że będzie ładował co jakiś czas w domu ładowarką automatyczną do akumulatora żelowego bo napięcie ładowania podtrzymującego jest do 13.8V, a nie jak w aucie 14.4V na to trzeba uważać, no chyba że zwykły akumulator kwasowy wtedy układ...
To jest alternator od skuterów Piaggio 50 4T. Jest w nich stosowane specyficzne rozwiązanie zapłonu Ducati Energia. Moduł zapłonowy jest zasilany z tego jednego uzwojenia, ale posiada układ powodujący zwiększenie napięcia zasilania dla CDI wykorzystujący indukcyjność uzwojenia. Z tego powodu stosowany jest w zestawie specjalny regulator napięcia, który...
alternator ruski ruski alternator ruski regulator
makro przenoszenie kolumn climatronic regulacja iveco schemat instalacji elektrycznej
centrala wentylacyjna komunikator telegram
Niedziałający hak i czujniki parkowania po podłączeniu modułu haka Lokalizacja bezpiecznika w agregacie Viessmann