Jest to alternator taki jak stosowany był we Wołdze. 6 diodowy z dedykowanym regulatorem i przekaźnikiem. https://obrazki.elektroda.pl/4617524100_... . Jeżeli masz trochę pojęcia to trzeba by alternator pozebrać , zweryfikować i sprawdzić podzespoły, wirnik stojan łożyska prostownik. Jeżeli ok to można podłożyć zastępczy regulator np...
a jak podłoczyć alternator ruski przy mtz z wiązki wychodzą 3 kable 2 beżowe 1 czarny
Ten alternator to Elmot od fiata. Alternator 6 diodowy, regulator napięcia do niego dokupisz bez problemu ale na pewno należy go rozebrać, wyczyścić i sprawdzić. Drugi alternator jest ruski od ciągników typu T-25 i pochodnych. Ten alternator nie posiada szczotek. Zanim go wyciągniesz to odkręć ten plastikowy dekielek i wrzuć nam jego zdjęcie ponieważ...
To wielkie zielone na błotniku jest to dławik-cewka przeciwzakłóceniowa. Najpewniej to idzie na zapłon. Należy sprawdzić czy na cewce zapłonowej jest napięcie. To się sprawdza kawałkiem kabelka żarówką 5W (np wyjętą z pozycyjnego przedniego). Trzeba sprawdzić oba bieguny cewki czy na jednym jest cały czas 12V a na drugim ma zanikać kiedy przerywacz...
Czy tam siedzi ten ruski alternator czy magneton z mostkiem bosch? Odpal powłanczaj odbiorniki i zmierz napiecie na wyjściu alternatora.
Poszukaj a elektrodzie książki mtz, jumz. Tam jest schemat podłączenia i oznaczenie tego alternatora bo to że ruski to troche za mało żeby coś powiedzieć. W mtz-tach jest alternator bezszczotkowy.
Ale to nie ruski alternator tylko chiński, i oczywiście przychodził do całej gamy samochodów. P
"E no spoko ze działa, sam jakieś 8 lat temu uruchamiałem "na pokaz" jakiś ruski alternator 12V, ale wtedy nie miałem pojęcia co to mosfet... W końcówce pracowały KD502 * 6 szt + niezłe sterowanie. Jako żródło sygnału do sterowania tranzystorami miałem płynnie przestrajany generator 555 i rejestr przesówający, bodaj MCY74164 (mogę się mylić -minęło...
Błażej dzięki za pomoc przeszukałem wszystko co było możliwe odnośnie ciągnika T25 i nic nie znalazłem na temat przeróbki alternator ruski i regulator polski z poldka. Może ktoś się spotkał z tym - dlaczego nie kręci rozrusznik, jest na schemacie kostka (gdzie w ciągniku ta kostka się znajduje?) która nazywa się "elektromagnetyczny włącznik rozrusznika",...
Witam Proszę o podpowiedź jak podłączyć ten układ ładowania akumulatora. Jest to ruski alternator z osobnym regulatorem od koparki Białoruś. http://www.mFoto.pl/uploads/1428/alterna...
Witam. Trochę odświeżę temat. Mam problem z ładowaniem akumulatorów w t25. chodzi o to ze(jak wyżej kolega napisał) uruchomieniu silnika amperomierz Przez chwilę pokazuje ładowanie( ok 10 sekund), po czym wskazówka ustawia się na zero. Kontrolka ładowania nie swieci,Alternator jest od poloneza ze wbudowanym regulatorem. Oryginalnie miałem zamontowany...
Idea z magnesami stałymi jest niezła, i gdzieś na elektrodzie jest nawet wątek dotyczący wklejania magnesów w istniejący wirnik ze zwartą fazą (w przypadku Kolegi wirnik płaszczowy) tak, by poprawić wzbudzenie maszyny magnetyzmem szczątkowym. Co do złomu - to wykopałem kiedyś na zapomnianym wiejskim złomowisku alternator od rosyjskiego gąsienicowego...
Dokładnie maszyny inne ale problem ten sam alternator musi mieć odpowiednie obroty. Ten ruski to stara konstrukcja i nie ma super sprawności, z tąd problemy. Wracając do meritum słuszna uwaga co do bateri Li-ion, pakiet musiałby mieć 20Ah z czego li-ion i tak nie lubi prądów 1C. nie wiem jak z cyklowaniem pracy. Li-poly hipotetycznie mógłby się nadawać,...
Witam Po włączeniu zapłonu nie świeci się kontrolka ładowania. Sprawdziłem przekaźnik i jest ok. Napięcie dochodzące do przekaźnika jest zbyt niskie żeby go załączyć(3V). Zauważyłem także ,że ktoś coś grzebał w instalacji. Podłączył 11 pin sterownika przez diodę prostownicza z plusem przekaźnika ładowania. Może wiecie dlaczego ktoś mógł tak zrobić i...
Tak - alternator z traktora. Co ciekawe z magnesami trwałymi... A co tu ciekawego, ruski sprzęt wolnobieżny tak miał, np. Białoruśka albo Władymiriec. Natomiast pomylić Stalinca z czołgiem to trzeba być naprawdę geniuszem. Bo też ma trakcję gąsienicową?
Chce przerobić rozruch z 24V na 12 i wstawić 12 V rozrusznik tak jak w mtz niektórzy maja jeden większy akumulator 12V i to wystarczy na odpalenie zima przy -10. Lepiej jak został by rozruch na 24 ale mi nie ładuje prawego aku i to juz 2 akumulator w ciągu 4 lat będzie rozwalony. Wezwałem elektryka posprawdzał pomierzył i stwierdził ze to alternator...
Wlasnie jestem po rozmowach z fachowcami ktorzy powiedzieli ze nie ma srodka gwiazdy bo jest inaczej nawiniety i nic sie nie da zrobic , odnioslem wrazenie ze alternator mozna zastosowac tylko w samochodzie inaczej nie bedzie dzialac :) . Mam jeszcze jeden typ o ktorym niewiele wiem a oni stwierdzili ze to jakis ruski co jest totalna bzdura , ma byc...
Schematu nie posiadam ,ale sprawa nie jest beznadziejna , czasami jest to wyprowadzenie na alternatorze i nie podłączone popatrz jakiej firmy masz alternator i obejrzyj go, jeśli go nie ma to też nie problem, możesz rozebrać alternator i podłączyć dodatkową diodę i wyprowadzić drugi koniec na zewnątrz i już masz impulsy na obrót .Robiłem coś takiego...
Zgadza się brałem. I mam nawet ściągnięte te schematy. Tak na wszelki wypadek. Sam naprawiałem kiedyś ruski bardzo dziwny altek. Musiałem wymienić łożyska. I jakie było moje ździwienie, kiedy okazało się że nie ma tam szczotek i pierścienia ślizgowego. Za uzwojeniem alternatora i mostkiem prostowniczym było jeszcze jedno, nawinięte wokół osi altka na...
Był taki ruski prostownik do ładowania akumulatorów z funkcją rozruchu. Zastosowano tam 2 duże tyrystory, bodajże 80A. W opisie było napisane, że z chwilą podłączenia tego dopalacza nic się nie dzieje, do momentu gdy zaczniemy odpalać i nastąpi znaczny spadek napięcia, a konkretnie poniżej 10V. Gdy samochód zapali, to alternator zacznie ładować i napięcie...
Hejo! Przeszukałem wszystko co się dało, przepytałem znajomych oraz kilka osób, które podobno znają się na autach ale nigdzie nie znalazłem podobnego problemu, nie mówiąc już o rozwiązaniu. Do rzeczy - chodzi o Citroena C3 pierwszej generacji, rocznik 2014, benzyna 1,4, przejechanych blisko 130 tys. km. Samochód sprawuje się bardzo dobrze, nic nie stuka,...
Hej mam alternator przy rusku z dwoma wyjsciami, co one oznaczają?
koledzy podpowie ktoś jak podłączyć alternator do ruska zamiast prądnicy? które kable trzeba podpiąć
Witam, mam Kamaz'a 43118 Problem brak ładowania, został wymieniony alternator (ruski kat3k R288e 47A 24V) i regulator napięcia a mimo tego dalej nie ma ładowania pytanie moje jest takie, bo ponoć ma dodatkowe sterowanie jakimś przekaźnikiem ale sprawdzałem i przekaźniki i bezpieczniki, bo jeśli nie, to czy można go uruchomić osobno, tzn na krótko pod...
Połączenie masowe pomiędzy budą a silnikiem dobre?Akku faktycznie mały co najmniej 90Ah dodatkowo ten ruski starter strasznie prądożerny.
dwie ostatnie cyfry to prąd maksymalny. Teoretycznie maksymalny,bo zniosa więcej. Taka ruska konstrukcja.
W regulatorach Magnetion zacisk 54 był połączony ze stacyjką 54 Dodano po 7 Witam.W alternatorach Magnetion pomiar napięcia był realizowany na zacisku D+,były to alternatory stosowane w Skodach ,Zetorach i LKT ,oczywiście 12v lub 24v. Dodano po 28 W alternatorach starego typu [Fiat 125 p,ciągnik ruski T 25]były stosowane alternatory 6 diodowe i w razie...
witam mam alternator nowy do ruska i na nim jest (+) no wiadomo z aku wzbudzenie jest mała śrubka z oznaczeniem D (ruskie oczywiście) i na ta śrubkę podpinam kabelek z amperomierza zgadza sie , tylko stary altek miał podłączonych 5 kabli i nie wiem który kabel podłączyć do nowego altka na śrubke( D) i czy póścic nowy kabelek na amperomierz czy jest...
A dlaczego nie? Co to za problem ze jest ruski alernator?
W 90 % poślizg paska (standard w "ruskach"). Daj mu popracować i sprawdź wtedy napięcie i temperaturę kół pasowych.
Na diodach jest 0,5V spadku i przewodzą w jedną strone. edit Jednak jak się wygnioe mostek to jedna dioda zwiera. Jutro spróbuje rozwiercić i nabić jakiegoś ruska na jej miejsce.
Witam Mam pytanie następujące: do czego służy i jak się ustawia śrubę na alternatorze w MTZ-cie (śruba zaznaczona czerwoną strzałką z prawej strony zdjęcia). Alternator mi ładuje 13,6 V i mam wątpliwości, czy to nie za mało, dlatego zainteresowała mnie ta śruba. http://obrazki.elektroda.net/24_12618548... Wiem, że jest to alternator oryginalny...
hehe a może i tak ja założyłem u swojego ruska od golfa 2 alternator stary był 400 z tym całym osprzętem w kabinie smiga jak trzeba za 65zł 65Amper ma Dodano po 49 Sterowanie masą
To jest alternator od skuterów Piaggio 50 4T. Jest w nich stosowane specyficzne rozwiązanie zapłonu Ducati Energia. Moduł zapłonowy jest zasilany z tego jednego uzwojenia, ale posiada układ powodujący zwiększenie napięcia zasilania dla CDI wykorzystujący indukcyjność uzwojenia. Z tego powodu stosowany jest w zestawie specjalny regulator napięcia, który...
Potrzebuje na gwałt schemat podłączenia alternatora u ciągnika Wladimirec, albo opis wyjść.I jaki tam można zastosować regulator? Dodano po 1 Zapomniałem dodać że to jest oryginalna ruska elektrownia.
Jesteś w błędzie w polonezach caro nie było 6 diodowych W caro nie ale te alternatory były wszędzie, samochody, agregaty, silniki stacjonarne, ciągniki. Wiele sztuk już nie raz czy dwa były rozbierane i nie wiadomo co siedzi w środku. Również uważam że to 9d alternator ale spotkałem się nawet z sztukami które były niemal kopią tych elmotów tylko wszelkie...
Mam jeszcze pytanie na którym przewodzie przy alternatorze masz zasilanie stałe.Po przekroju i kolorze wygląda że powinno być na przewodzie czerwonym. Jezeli tak, to ten przewód powinien być podłączony w miejsce przewodu niebieskiego,czyli do zacisku B. Tak mi się też wydaje, że do B. Nie jestem w stanie teraz zweryfikować, jutro będę u teścia to sprawdzę...
Dobra, uda się, ale za dużo kombinacji. Musial byś odizolować szczotkę od masy, no i niektóre altki w 2107 były 6-cio diodowe ( Bułgarskie), Ruski G222 był 9-cio diodowy i Jugosłowiański, ale on się nie psuł. Więc nie kombinuj z regulatorem od malucha, tylko załóż od poloneza.
Witam. Drogi użytkowniku Compact. Jeżeli stary alternator ładuje Ci na wyższych obrotach to mało prawdopodobne aby komutator na wirniku był główną przyczyną. Jeżeli faktycznie masz krótkie szczotki i komutator to jak najbardziej można je kupić i nie są zbyt drogie. [url=http://osinskiartur.pl/index.php?pa...
Nie można. Jeżeli ci się nawet uda, to mocno rozładowany akumulator znacznie przeciąży alternator, co spowoduje przegrzanie uzwojenia i prawdopodobnie awarię prostownika, bo alternator to źródło napięciowe a nie prądowe tez mi sie tak wydaje potrzebowałem tylko pewności generalnie moj prostownik to ogromna stara ruska maszyna która jest w stanie przekazać...
Mam problem z ładowaniem. Nie wiem jak sprawdzić, ile faktycznie jest Volt przy ładowaniu na akumulatorze? Przy wysokich obrotach, światła kierunkowskazów migają bardzo szybko, na wolnych normalnie. Jak sprawdzić regulator mechaniczny, ewentualnie jaki kupić, do alternatora starego typu z pięcioma wyjściami i jak go podłączyć? Sprzedawca pokazał oryginalny...
Jedyna rada na przednią szybę( oprócz rozgrzewania samochodu na postoju) jest 12V nagrzewniczka taka torchę podobna do farelki tylko mniejsza, sprzedawali to ruski na bazarach. Oczywiście przy chocdzącym silniku i alternatorze bo zje akumulator. A wnętrze- tylko jak się rozgrzeje sinik, w maluchu nie ma tyle mocy elektrycznej by coś więcej zdziałać...
tak, mam właśnie taki alternator jak na zdjęciu. przy odpiętym akumulatorze też takie daje, i nie wiem już co może być.. miałem wcześniej drugiego ruska i tam nie miałem takiego problemu...
Na jedno z wyprowadzeń stacyjki jest podłączony na stałe "+". Znajdziesz go łatwo, nawet jak nie masz miernika - żarówką na przewodzie. Podłączasz do żarówki 2 przewody, jeden na masę, a drugim szukasz "+" na stacyjce. Oczywiście przy włączonym wyłączniku masy bo w rusku to masa jest odłączana, a nie "+" jak to jest w polskich czy zachodnich traktorach,...
http://w141.wrzuta.pl/obraz/0PKml5WLU9U/... Tutaj załączam link do zdjęcia. Mam nadzieję, że teraz ktoś będzie w stanie mi pomóc.
Mam od Białoruśki i tam z tyłu są diody widoczne i nie trzeba go rozbabrywać do goła , podchodzi regulator elektroniczny od 126p. Alternator długi czerwony. W białoruśce pracuje teraz od 125p i jest dużo wydajniejszy prądowo od oryginalnego ruska.
ale C po rusku czy c w kolejności A+ B niby U a C to B sory ze pytam ale tak mi namieszali w głowie ze nie wiem jak mam to podłączyć
Witam!Mam problem z regulatorem napięcia,daje prąd 15.3V.Byłem u elektryka i okazało się że regulator jest jakiś ruski,nie ma nazwy tylko nr 201 3702 i było coś kombinowane z instalacją tzn.alternator nie jest orginalny jakiś japoński.Elektryk powiedział że trzeba kupić jakiś używany orginalny alternator wraz z regulatorem.Trochę to bez sensu bo alternator...
http://obrazki.elektroda.pl/8773426000_1... http://obrazki.elektroda.pl/1614396500_1... Zrobiłem zdjęcia obydwu regulatorów, nie wiem po co, przecież dokładnie je opisałem, ale jeśli to pomoże rozwiązać mój problem. Regulator jest "ruski". Błażej wytłumacz dlaczego mam odkręcać przewód od alternatora czy nie wystarczy...
Uniknie to wystrzału pewnie ponad 30 amperów z alternatora do aku jak auto odpali Tego nie unikniesz nawet przy baterii naładowanej w 100%. Zawsze po czymś takim masz kilkadziesiąt A ładowania. Czym bardziej rozładowana bateria tym dłużej spada prąd ładowania. Tutaj przykład odpalania niewysilonego ruskiego benzyniaka. [youtube] https://youtu.be/z_6aNF5tfhA?si=hnptyv8a...
ruski alternator regulator alternator ruski ruski prostownik
falownik eurodrive tranzystor s9013 ecl82 wzmacniacz
bateria parkside bateria parkside styki
Ładowarka 24V 8A Ottobock B500 – modele, parametry, złącze XLR, profil IUoU Dawka paliwa pompy Bosch 0 400 876 269 JD AR90336 PES6A95D410RS2536 – wartości i regulacja