Regulator napięcia w alternatorze.
Tam masz dynamiczną kontrolę napięcia. 13V jak nie ma zapotrzebowania na prąd.
Obstawiam jednak regulator napięcia. Jeżeli uszkodzenie nie występuje ciągle, to go nie stwierdzili. Ale to alternator denso i nie bez powodu regulator kosztuje prawie 100zł
To normalne wymienić prostownik, regulator na pewno dobry.P
A przulutowałeś styk z regulatora do mostka?
Objaw może być od uszkodzonego regulatora napięcia,choć ostatnio w avensis był niedolutowany dość dobrze stojan do mostka prostowniczego-po PROFESJONALNEJ regeneracji alternatora.
alternator (regulator + szczotki)
Sprawdzałem ładowanie, ( z podpiętym innym akumulatorem) i było 12,6V na klemach więc ładowania nie było. Myślałem , że może da się jakoś rozróżnić uszkodzenie regulatora od skończenia szczotek na alternatorze.
Uwalony regulator a alternatorze,raczej bez wyjęcia się nie obędzie,sprawdz czy nie ginie 30 po uruchomieniu silnika.
ECU obniża ładowanie podczas przyspieszania silnika tak żeby więcej koni szło na koła. A że tam czasami gnije instalacja jest zielona na stykach. I nie zawsze w zależności od rynku wszystkie 4 styki były wykorzystane w tych regulatorach.
Witam. Potrzebuje wszystkie informacje jak podłączyć regulator napięcia ERA-28 z alternatorem (do czego służą aż tyle kabli z tego regulatora). On jest w takim wózku widłowym firmy toyota. Z góry dziękuje i pozdrawiam G,C
Nie trafiła mi sie awaria regulatora wToyocie. Mazda, Ford tylko i rzadko. Ten sam typ alternatora.
Ten rocznik ma mechaniczny regulator zewnętrzny.P
We wtyczce regulatora masz napiecie po zaplonie??
Jak byś mógł, podaj oznaczenia alternatora i regulatora napięcia. Nie wiem jakie rozwiązania są stosowane w Nissanie. Japońskie samochody są wyposażone w alternator, w którym potrzebne jest zasilanie po stacyjce do wzbudzenia alternatora (IGN). Toyota dodatkowo stosuje regulatory napięcia z osobnym zaciskiem S (sense) połączonym wewnątrz instalacji...
Jest bezpiecznik lecz przewód prowadzi do wtyczki gdzie dalej nie ma pinu , mam natomiast połączenie ze sterownikiem siwy przewód , i teraz zagwozdkę czy w alternatorze jest właściwy regulator .
Padł pewnie regulator F00M
Alternator Nippondenso. Zobacz czy wszystkie śrubki łączące regulator z prostownikiem masz wkręcone.
Ne wiem jak konkretnie w tym alternatorze, ale prawdopodobnie masz walnięty regulator na alternatorze. Powinien on być razem ze szczotkami.
No i jak, ma Kolega ten rysunek? Bo ja znalazłem Koledze coś takowego: http://obrazki.elektroda.pl/4739442300_1... Tak więc regulator jest wbudowany w alternator Toyoty - ten z rysunku Kolegi dodatkowy przed alternatorem polskim - wyrzucamy, lampka idzie od " 15 " stacyjki Ursusa do " L "; również z tego " 15 " stacyjki traktora pobieramy...
Co do kontrolki to nie świeci po przekręceniu kluczyka Generalnie kontrolka raczej trafia na L w alternatorze chyba, że Seat ma jakieś inne oznaczenia. To, że jest to LED nie musi oznaczać, że nie bierze udziału w zasilaniu wzbudzenia - widziałem schematy na których LED był dodatkowo zbocznikowany opornikiem aby podać większy prąd dla wzbudzenia alternatora....
A ja myslę że to nie regulator. -za małe obroty biegu jałowego -akumulator Jeżeli to toyota to ma alternator firmy Nippondenso,i cena regulatora będzie raczej wysoka,więc nie podejmowac pochopnej decyzji zakupu
alternatory pobieraja regulator sie psuje podłacz miernik i odłacz kostke z alternatora mialem ok 5 przypadków potrafia nawet peknac obudowy
Jak w każdym japońcu prawie w naprawie powinien być wymieniony mostek regulator i przekaźnik od kontrolki bo prawie każdy japoński samochód go ma. Zastanawia tylko czy jest to pewne 15V ponieważ one ładują w granicy 14.7V.P
Czyli alternator może stawiać większy opór niż wcześniej?
W toyocie land cruser też są bodajże 2 akumulatory a alternator jeszcze słabszy i daje radę (Toyota Land Cruiser J100) czy się mylę?
Maksymalny pobór prądu jaki pobierał układ z żarówką to 1.10 A ( dla sprawdzenia taki pobór osiągnąłem na zasilaczu podpinając żarówkę bezpośrednio do zasilacza przy napięciu ok 6 V. Połowa świecenia powinna występować pomiędzy 13,8-14,4. Poniżej 13,8 pełny prąd. gaśnie zupełnie przy 13.78 V,więc pewnie kicha. Dzięki. :-)
Czołem, dziękuję serdecznie za pomoc w naprawie alternatora. Winowajcą okazał się regulator napięcia. Kupiłem zamiennik. Auto jeździ bez problemu. Jeżeli ktoś będzie chciał pomocy przy alternatorze - Toyota Yaris II d4d proszę pisać.
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Nie masz pojęcia o budowie tego alternatora. Tam nue nie ma diod wzbudzeń
Regulatory napięcia w samochodach od ~2000 roku mają zaprogramowane parametry takie jak: napięcie ładowania, czas opóźnienia po uruchomieniu silnika, czas reakcji na obciążenie, soft-start, obroty startu pracy alternatora. Jeśli ktoś ma informacje takie, że Toyota w swoich alternatorach zaprogramowała czas opóźnienia startu ładowania na 2 minuty, to...
Bitex nic nie ma do napięcia chyba że zalał ślizgi wirnika. Mostek do sprawdzenia jak ok to zmiana regulatora. Ta nic innego nie pada.
Witam, mam problem z ładowaniem alternatora. Problem wystąpił po wypięciu kostki 3pinowej. Czy brak wzbudzenia mógł spowodować uszkodzenie regulatora i (lub)układu prostowniczego? Proszę o info.
regulator napięcia wymieniony. powodem braku mocy samochodu było pęknięte koło pasowe przez co pasek się ślizgał i alternator nie miał możliwości normalnie pracować.. po wymianie koła pasowego i regulatora napięcia w alternatorze wszystko jest już ok. dzięki za pomoc
Hello. Czy ktoś ma to urządzenie do pomiaru alternatora? A gdzie można kupić i za jaką cenę? Dziękuję Peter http://www.autoelektrika.cz/novinky/test... - Tester może testować nowe rodzaje kontrolerów COM, Lin i DFM - Można sprawdzić alternator w samochodzie lub z badania kału - Czy jest w stanie przetestować i oddzielenia regulatorów - Obsługiwane...
To normalne. Po wlaczeniu zaplonu uruchamiasz regulator napiecia.
Do wymiany był jeszcze regulator napięcia. Teraz wszystko jest ok
To nie regulator, a sterownik silnika. Wieśwageny też mają DF ale EDC nic sobie nie robi w związku z obciążeniem alternatora.
Jeżeli toyota to będzie ciężko, aczkolwiek da się tam zamontowac regulator od poloneza.
Witam wszystkich mam problem z moim autkiem, otóż spalił mi się alternator, który poszedł już do naprawy ale wymieniony musi zostać także regulator napięcia , jest on zamontowany na ścianie grodziowej, do zamówienia potrzebuje jego numer i tu robi się problem ponieważ poprzedni właściciel już coś tam kombinował i zamiast oryginalnego zamontował regulator...
Podejrzewam, że końcowym rezultatem będzie konieczność naprawy alternatora (diody lub regulator nap. - zwarcie do masy) -. mostek upaliło jak nic
Masz jakie obd możne być takie na wifi , często użytkownicy kupują takie ustrojstwa i są one pomocne. - najpierw przekaźniki i bezpieczniki i styki na nich. - normalnie powinna załączyć od klucza przepustnica i pompa. - co do spadku napięcia to wygląda : *na zwarcie *padnięty akumulator *uszkodzony regulator napięcia lub diody w alternatora *brak zasilania...
..i ten niebieskawy nalot Korozja elektrolityczna ? Możliwe. Rozebrać ten alternator i wszystko posprawdzać rezystancję zwrotną diod, regulator, izolacja uzwojeń do obudowy. POMIARY !!!
Yaris 2 ma alternator z regulatorem z kostką z której wychodzą 4 piny 1-plus stały 2- plus po stacyjce,3- sygnał z ecu,4-wyjście do licznika czyli na kontrolkę i właśnie na tym przewodzie od licznika jest cały czas minus. Nawet jak zdejmę wtyczkę z regulatora napięcia to kontrolka się świeci ,a powinna dopiero po podaniu minusa się zaświecić
Wydaje mi się ze regulator napięcia jest wbudowany - autko to Toyota Hiace 97r. Wychodzą z alternatora 3 przewody z kostki, którą nie sposób wyjąć, jeszcze są trzy cienkie przewody idące na alternatorze i nie wiem czy z niego wychodzą, bo tego nie widać, a kostka od nich jest zamontowana do alternatora. bohdanek jesteś pewny z tą dmuchawą? pierwszy...
zdaje się 4 diody,bo ten alternator ma 4 diody minusowe,4 plusowe. Przekopałem moje szpargały i sie okazało że mam taki alternator i mam taki regulator.Jeżeli użytkownik sie uprze na rozwiązanie oryginalne,to siąde i rozgryzę.Pytanie-ten regulator to czarne pudełko blaszane,na przykrywce napis TOYOTA ,wychodzi wiązka kabli zakończona 6-cio stykową kostką?
Witam. Samochód Toyota Avensis T25 1,8 benzyna 2008 r. Problem z ładowaniem na niskich obrotach. Alternator to DENSO 27060-OD170, został zregenerowany prawie od podstaw, trochę hałasował i słabo ładował. Wymieniłem łożyska, mostek prostowniczy, regulator napięcia, szczotki, komutator. Alternator prawie nowy. Dzisiaj podczas jazdy przy dużych opadach...
Następny "elektryk " od siedmiu boleści. Jak robi alternatory to dokładnie wie za co odpowiadają wszystkie wyjścia i wejścia. Ależ to musi być gość, ma taką specjalizację "tylko rozruszniki i alternatory". Idę o duży zakład że dostaje trzy pytania z zasady działania i odchodzi z płaczem. Jak słyszę o takiej specjalizacji to zawsze mówię że jestem w...
Mam problem z głośną pracą alternatora. Wymieniłem łożyska, sprzęgło i dalej. Na filmie słychać gdy odepnę wtyczkę regulatora to hałas ustaje. Czy ktoś wie co to może być? Dodam, że tylne łożysko było lekko zużyte, ale generalnie przed i po wymianie efekt jest ten sam. Co sugeruje, że to nie wina łożysk. Mi skończyły się pomysły (jedyne co jeszcze mogę...
Pomimo zapewnień serwisu regenerującego alternator i zapewnień że jest on dobry,kupiłem nowy regulator napięcia i okazało się że miałem rację ,był uszkodzony. Temat zamykam
Oddałem go do jednego elektromechanika, którego przypadkiem znalazłem. Powiedział, że spalone są diody i koszt naprawy to 120 zł. Jak również powiedział, dopiero po wymianie diod stwierdzić będzie można, czy regulator napięcia też nie padł. Także o ile to same diody, to jeszcze się opłaca, ale pakować 120 zł i czekać na dalszą diagnozę trochę bez sensu.
Witam serdecznie, od niedawna posiadamy stół do sprawdzania alternatorów/rozruszników jak i samych regulatorów po obciążeniem. Model MS004 COM, Jest to firma zagraniczna i ciężko z nimi się dogaduje odnośnie podpowiedzi jak daną rzecz sprawdzić. W prostszych alternatorach, czy regulatorach nie mam problemu Typu D+, czy COM, gorzej z regulatorami Typu...
Mam takie auto jak narazie sprawuje się ok, ale zaczyna mnie niepokoić alternator strasznie wyje to już jest tak od dłuszego czasu, dzisaj zauważyłem że staje sie to coraz głośnejsze, coś jak by zaczeło sierdzeć w okolicach alternatora, kontrolka gaśnie od razu bez problemu, ale zawsze jak dodawałem gazu w granicach 1500 rpm to swiatla sie nieco rozjaśnialy...
To po co w alternatorze regulator napiecia 14,4V Kolejną z twoich bzdur...... Regulator są typowo na 14V. A produkuje się je od 13,8V do 14,5V i to do starszych typów alternatorów. Dzisiaj inteligentne regulatory trzymają napięcie od 13,5V do 15,5V. Co w przypadku gdy rozladowany akumulator przy prubie uruchomienia silnika uszkodzi ogniwa i powstanie...
Zrobione Przebieg zdarzenia -Wtyczka rozpadla sie w srodku i podczas jej wsuwania wypchało przewód od pinu Alt-S -Podmienione cały czas były od poczatku piny L oraz Ig przy alternatorze -Ig zamykało przez obwod lampki bezpiecznik 7.5A i lampke "na styk" i jakoś działał ale nie do końca bo dawał niższe napięcie i nie wiadomo z czym jeszcze był problem...
Dziękuje. Problem jest następujący, po przegniciu kabelka od wzbudzenia alternatora (standard w toyotach) poleciał regulator a alternatorze, po wymianie na nowy/regenerowany wszystko wróciło do normy, samochód jeździł przez 2 tyg. nagle rano po przekręceniu kluczyka znowu kontrolka ładowania, alternator się grzeje, po reklamacji okazało się, że sprzęgło...
Witam, szukałem na forum, ale nie mogłem znaleźć podobnej usterki. Problem w samochodzie: Toyota Corolla e11, a wygląda następująco, zanim odpalę samochód wszystkie kontrolki się palą tak od akumulatora też, po przekręceniu kluczyka gasną, natomiast podczas jazdy wyłącza się radio na parę sekund po czym się włącza. W tym samym momencie światła zaczynają...
Witam.Kolega Zbychul przedstawił swoja wersję układu regulacyjnego,zamiast postów,które wnosiły by jakąś myśl nowatorską,mamy histeryczną wrzawę nic nie wnoszącą do tematu. mxn napisał: problem w ogóle nie istnieje gdy zastosujemy zamiast PWM rezystor 1om 70W - dokładnie tak, jak to się robi w samochodach fabrycznie wyposażonych w światła do jazdy dziennej...
Napięcie jest dostosowane do aktualnych potrzeb samochodu , sterowane przez ecu silnika. Do mnie taka argumentacja nie trafia, bo zgodnie z tym twierdzeniem im więcej jest włączonych odbiorów tym niższe będzie napięcie, a to pogarsza komfort pracy tych urządzeń, choćby na przykładzie oświetlenia - przy niższym napięciu będzie gorsze oświetlenie. To,...
Lapsus językowy z określeniem diody. Chodziło mi o diodę plusową ( W mostku 6D połączoną z plusem ). Regulator jak na rysunku http://obrazki.elektroda.pl/5255216600_1... Między F i B w jednej obudowie mocowane są szczotki. Całość dokręcana śrubkami do alternatora
proszę to jest coś podobnego http://www.perfectswitch.com/downloads/N... :D
Witam ! Czy ktoś posiada informację, jakim prądem można obciążyć wyjście z regulatora napięcia (+ D - żółty przewód). Wykorzystałem to wyjście do załączania przekaźnika (pobór prądu 120 mA) który włącza mi dodatkowe światła dzienne w E 12 po uruchomieniu silnika. Wszystko działa poprawnie, ale nie mam pewności czy nie uszkodzę regulatora napięcia w...
To jest typowe japońskie rozwiązanie (jak np. w Toyotach), dlatego u nas jest trochę trudne w naprawie. Alternator może mieć mostek sześcio lub ośmiodiodowy bez diod wzbudzenia. To jest alternator obcowzbudny czyli zasilanie regulatora bierze po stacyjce (IGN), ale może też wymagać napięcia z akumulatora (B). W regulatorze prócz przekaźnika nie masz...
Mam problem z ładowaniem akumulatora w Toyota RAV4 1994r. Ostatnio, zaczęły migać mi kontrolki od ładowania. Nie czekając na dalsze rozwinięcie sytuacji kupiłem szczotki i wymieniłem na nowe, przy okazji wymieniłem również regulator na nowy. Troszeczkę pomogło, bo podczas dłuższej jazdy się nie świeciły i ładowanie było ok. Jednak pojawił się dalszy...
Witam Panowie poszukuje mądrej rady/pomysłu... Mam w corolli e11 zrobione bogatsze audio car. Całość jest odseparowana od oryginalnych wiązek i wszystko idzie przez wzmacniacz. Całość od aku idzie 2 grubymi kablami do kondensatora ten zaś rozdziela napięcie na wzmacniacz i tubę aktywną... Poprzedni wpis usunięty powód: "Opinia użytkownika: ==========...
Witam. Nie napisałeś jakie masz światła dzienne ale chyba dzienne LED. Mam podobny problem. Podpinam się. Wczoraj wieczorem zainstalowałem światła Philips DayLight 4 LED. Moduł Philipsa po uruchomieniu silnika wykrywa wzrost napięcia w instalacji i załącza automatycznie światła do jazdy dziennej, jeżeli nie palą się światła postojowe lub mijania - zależy...
Coś z elektryką. Co do 13,9 V jak ma kompensację temperaturową to nie jest marne tylko normalne po nagrzaniu silnika. O tej porze roku w ogóle wystarczające, w zimie wymagałby długich tras ale bilansu ujemnego nie daje, ładowanie masz. Pozostaje jakiś monitoring napięcia i nagrać podczas jazdy. Masz coś z elektryką ale co? Podmień jeszcze dla pewności...
Witam, a możesz napisać jaką pojemność akumulatora masz, jak długo w samochodzie jest i jaki rozrusznik (moc)? Bo z moim doświadczeniem z akumulatorem i urządzeniami podłączanymi do akumulatora i według książki jakie bym nie miał o samochodzie, to im większy prąd rozruchu popłynie to tym mniejsze napięcie będzie na akumulatorze, jednocześnie mierzone...
Witam Mam problem od pewnego czasu ze swoim samochodem toyotą avensis 1,6 Po usunięciu alarmu samochód w czasie jazdy traci wspomaganie i migają światła awaryjne, następnie zapaliła się kontrolka od ładowania akumulatora. Po tym zregenerowałem i wymieniłem alternator oraz wymieniłem regulator ładowania , tylko na 2 dni bo awaria szybko wróciła. Ponownie...
Gimak, jak miałem 12.6v w piątek po pracy, to co się stało z tym prądem do poniedziałku rano ? Alternator zjadł na postoju ? Coś mi tu nie pasuje. Uczepiłeś się ładowania, 14,3 / 14.4 to raczej dobre wartości. Nie uczepiłem się tych wartości, tylko próbuję Ci to wyjaśnić. Ja je też mam te wartości zaraz na początku po odpaleniu zimnego silnika, a konkretnie...
Wszystko zależy, jaki jest to alternator. Popularnego i łatwo dostępnego, oczywiście nie warto, jeśli to poważna usterka, np. przewijanie. Jeśli to alternator nietypowy lub horrendalnie drogi, to regeneracja/naprawa jest rozsądna. Nowe, tanie alternatory, czy też ich zamienniki, to często chińska, czy inna indyjska produkcja, o jakości której trudno...
Witam koledzy. W mojej Yarisce w wersji amerykańskiej pojawił się problem z ładowaniem. Wczoraj zapaliła się kontrolka ładowania. Dziś auto było w osiedlowym warsztacie.. alternator poszedł do elektryka i wrócił pod koniec dnia z opinią że jest sprawny. Problem jest podobno z regulacją napięcia i fachowiec stwierdził ze a amerykańskiej wersji nie ma...
To rzeczywiście są argumenty nie do odparcia! Czy kolega w ogóle zrozumiał o czym tam pisałem? Zawsze kolega może przedstawić swoje. Więc poproszę kartę katalogową akumulatora autora w którym producent stwierdza że ta pojemność uzyska się tylko po takim ładowaniu Jak to kolega wyżej przedstawił i po rozładowaniu prądem który też kolega podał. Skoro...
Mam mechaniczny, do Toyoty.
Tak, może, o ile faktycznie to jest problemem (to jest tylko możliwość, jedna z wielu). Zużyty lub sprawny, ale niedoładowany akumulator obciąża alternator. Ten z kolei obciąża mechanicznie silnik tym bardziej, im więcej prądu ciągnął z niego odbiorniki, czyli osprzęt samochodu (standardowo) + niedoładowana bateria (ponadstandardowo :-) ). Mój ma M43...
Rozbierany alternator. Uzwojenie sprawdzane pod względem zwarcia. Prostownik dobry i wymieniony regulator.
Ok. Dzięki Wzrasta do 15.30V i tak trzyma Ile kosztuje taki regulator ?? Mam jeszcze jeden alternator taki mały od jakiejś Toyoty tylko nie wiem jak go podłączyć. jest na nim śruba do której podłącza się plus z akumulatora i okrągłe gniazdo z trzema wtykami. Jak podłączyć te gniazdo? Po co są tam aż trzy Wtyki?? Pozdrawiam DADIN
Mam 2 Hondy z takim regulowanym ładowaniem przez ecu i jest spokój czy zima czy lato .W Toyotach również klienci nie zgłaszali niedoładowania tylko DRL gasły i zapalały sie cyklicznie (magneti i philips robia już zresztą moduły z kabelkiem pod +15 ) :) Prawdopodobnie masz padniety aku. Wydaje mi się, że mierzenie napięcia w czasie jazdy nie jest powszechnym...
Witam TOYOTA z silnikiem diesla, 2,4l (2L), wersja "skandynawska". Po włączeniu zapłonu zapalają się tylko 2 lampki (czerwone): hamulec ręczny i ciśnienie oleju. Również świecą się żarówki świateł mijania w przednich reflektorach.Przełącznik świateł jest w pozycji: OFF. Po kilku kolejnych uruchomieniach i wyłączeniach silnika, kontrolki na jakiś czas...
witam w mojej carince padlo ladowanie alternator jest sprawy tak stwierdzil mechanik tylko uszkodzony jest regulator napiecia w moej carinie wersja jakonska carina E 2,o diesel z 1992 mam alternator 8 diodowy i regulator denso ,mam problem z dostaniem go wyslalem mnustwo meili do handlarzy czescia urzywanymi itd a o to dane regulatora ic regulator toyota...
alternator regulator toyota toyota regulator alternator alternator toyota
dekoder orange konfiguracja kabel ethernet przerywa tranzystor citroen zamiennik
tuner harman stacja lutownicza
Grafik spowiedzi w kaplicy Karmelitów Bosych w Warszawie Pilot IR – brak działania powyżej 1 metra, zasięg, baterie, zakłócenia, testy