W tym roczniku gasi regulator napiecia , alternator do wyjęcia mostek sprawdz na obciążenie jak ok zmień regulator.
Jak pamiętam jedna szczotka dołączona do masy . Stosujesz regulator Ra2.
Alternator zwrócony, kolejny który dostalem działa już prawidłowo, uszkodzony był regulator napięcia wbudowany w alternator.
Kupuj na 99,9%. Tylko nie rób mu takiej przeprawy jak poprzednikowi. Nigdy nie odłączaj akumulatora ani alternatora na pracującym silniku!
Witam. sprawdź łożyska alternatora i szczotki na regulatorze napięcia.
Fajnie, ale to zadziała tylko raz i to krótko... A to cb650 nie ma alternatora ze wzbudzeniem tak jak cbx650? Który to rocznik?
Przyczyną był regulator napięcia w alternatorze.
alternator 3 fazowy,wytwarza napięcie min 17V max 60V. Czyli typowo. Zastosowałem regulator od Motocykla Honda VFR napięcie niby 14.6V Też typowo, ale czy w całym zakresie obrotów ? I pytanie ? Z alternatora wychodzi 3 czy 5 przewodów, innymi słowy czy to alternator z magnesami trwałymi czy też ze wzbudzeniem zewnętrznym?
Jakie napięcie masz w hondzie.Jeżeli 6Vto z Trabanta 12V z Fiata oba po około 20,-zetów.Pod warunkiem że masz alternator ale Honda zawsze miała najnowsze rozwiązania.
Moze kolego jakies wyjasnienie dla tej odpowiedzi. Chodzi o to by dowiedziec sie czemu to slepa uliczka?
Lepiej nie bo jak ci sie omsknie przewod to spalisz regulator.
Regulator jest nowy napięcie z alternatora mierzone bez podpietego regulatora
10.7V z obciążeniem świadczy o tym, że instalację zasilał akumulator. I teraz albo ten motocykl tak ma, albo coś nie tak jest z alternatorem i/lub regulatorem. on písal : nowy alternator akumulator i regulator
Z którego roku ten samochód, jaki to ma silnik? Bo jak dla mnie to albo uwalona instalacja, albo regulator napięcia w alternatorze.
Coś mi to nie pasuje - nie ma regulatora a alternator daje napięcie ???
W żadnym aucie tempomat nie jest wbudowany w ABS. Odłącz złączkę od alternatora, jak nie pali bezpiecznika to ubity regulator
Kolego odłączenie akumulatora na pracującym silniku, jest niedopuszczalne. Mogłeś uszkodzić diody albo regulator. Stary alternator mogłeś sprawdzić odłączając od niego przewód "+" na noc, czy tam na ile mogłeś.
Szanowny Panie Moderatorze.Ten sam alternator zabudowany w samochodzie pracuje z przedziałem prędkości do około 5000 obr/min w zależności od obrotów silnika.Regulator wpięty szeregowo w uzwojenie wirnika ma za zadanie utrzymać określone parametry i utrzymać odpowiedni poziom magnetyczny wirnika aby napięcie na akumulatorze nie było wyższe od 14.5V Alternator...
Tak zrobie. U mnie problem jest taki ze dzieki kostce stopionej nie spalilem kolejnego alternatora. Ewidentnie jakies zwarcie ma regulator.
Zacznijmy od drugiego problemu. Moim zdaniem, Nie wolno robić takiego układu jaki proponujesz. Pomijam już to jaka dioda wytrzyma długotrwałe prądy w twoim układzie. Pomimo jednopołówkowego prostowania popłyną olbrzymie prądy. Przecież zasilasz instalację napięciem międzyfazowym. Póki akumulator się nie wygotuje będzie trzymał napięcie poniżej 16-18...
Jaką elektronikę masz dwa alternatory i każdy ma swój regulator. Jak na takie same napięcie dołączysz B+ z B+ i B- z B- i do tego w zależności od regulatora pozostała wyjścia. Do tego akumulator wystarczy nawet mały 12Ah. Sprawdziłem od Mercedesa największe koło ma 143mm.
Można to pominąć. Sterownik silnika ingeruje w alternator z chwilą, gdy zwiększa się zapotrzebowanie na prąd (np praca elektrowentylatora, grzana szyba tylna).
Ha.. Dzięki ale duże kółko na schemacie to stacyjka (z cyframi), a to z mniejszymi kółkami to wyświetlacz biegów :D Już chyba wiem jak to pozałanczać. Dobry regulator też mam zrobiony. Pytanie jak tutaj działa gaszenie silnika?
Regulator oryginał Bosch? Na moim regulatorze widnieje takie oznaczenie F00M145206 jedyny jaki znalazłem pasujący do teog oznaczenia to z tej aukcji na innych stronach nic nie znalazłem pasującego : https://allegro.pl/oferta/regulator-alte...
- bateria laduje przy obciazeniu swiatlami na 14.5v (sprawdzilem tylko podczas 5 minut pracy silnika), - Na 3 zoltych fazach alternatora mam obecnie: 6.7-7v przy 1.400 obrotow bez obciazenia, Takie wyniki będziesz miał mierząc zwykłym miernikiem, przy całkowicie sprawnym ładowaniu. Sprawdź sobie na oscyloskopie jaki kształt sieczki ma napięcie fazowe...
Przewody sprawdzałem. W alternatorze wymieniony regulator napięcia, szczotkotrzymacz ze szczotkami.
Setki razy było o tym. Typowy objaw braku ładowania. Miernik do ręki i pomiary. Zazwyczaj pada regulator napięci (regler) ale warto zmierzyć napięcie międzyfazowe alternatora.
Czarny z żółtym paskiem - elektrozawór odcinający paliwo. Jeżeli biały przewód podłączyłeś tak jak przedstawił to (at)michalrybka w poście #5. Będzie działać. Ale podłączasz wtedy wyjście z regulatora napięcia bezpośrednio do akumulatora z pominięciem bezpiecznika, który jest widoczny na schemacie. Chyba że w traktorku nie ma żadnych bezpieczników....
na kazdym z uzwojen alternator napiecie przy 1000-2500rmp wynosi 10 - 18 v ale po przekroczeniu progu 2500rmp calkowicie zanika Albo ci miernik przekracza skalę albo urwane przewody i od drgań się robi przerwa. Alternator bez wzbudzenia na zwykłym magnecie, regulator stratny.
kable od alternatora do kostki regulatora są nowe trochę grubsze niż te oryginalne, po podłączeniu regulatora i odpalaniu ten odcinek oryginalnych kabli regulatora grzeje się i to bardzo tak jakby były zbyt słabe... alternator pomierzony według serwis....
Coś mi tu nie pasuje. Powinieneś mieć trzy takie płytki, każda na fazę, z tym że tyrystor powinien być dużo większy i na radiatorze. Wtedy oznaczenie możesz sprawdzić z innej płytki. Honda raczej nie stosuje regulatorów z wejściem "sense". Musiałbyś mieć trzy tyrystory w okolicach diod prostowniczych. Dodano po 14 Chyba już wiadomo. Masz alternator...
OK ... a czy mógłbyś mi w prostych żołnierskich :D słowach wyjaśnić jak to wszystko działa (mam na myśli połączenie alternator po przewodzie W/Y z regulatorem AC i przednim oświetleniem oraz alternator i połączenie po przewodach P & Y z regulatorem/prostownikiem i następnie pozostałym oświetleniem ) ?
Ważny jest ten uszkodzony regulator z motorka. Jak masz tam koło magnesowe i uzwojenia niawiniete na stojanie, to o zamontowaniu tego już możesz zapomnieć. Opisz dokładnie jak wygląda alternator/prądnica w motocyklu, gdzie jest umiejscowiony. Bo jeśli jest to koło magnesowe, to pojawiła ci się usterka, która sprawi, że każdy nowy regulator spali ci...
Typowe dla tego modelu - uszkodzony regulator napięcia.
Kiedy się nauczycie że w motocyklu jest zupełnie inny alternator i regulator jak w samochodach. Po pierwsze nie wolno odpalać silnika jeżeli przewody z alternatora sa odłączone, napięcie skacze wtedy do kilkuset volt i przebija izolacje cewek. Regulatory stratne są celowo tak konstruowane że nawet w razie uszkodzenia stanowi on obciążenie. Trzeba pomierzyć...
O zdjęciach raczej zapomnij. Trzeba nauczyć się czytać schematy elektryczne. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Znalezione w internecie: Szczegółowa analiza schematu okablowania fabrycznego i motocykla pokazuje: Jedna cewka z alternatora do zapłonu bezpośredniego Jedna cewka od alternatora do regulatora/odbiornika ładująca akumulator,...
Przecież w DT jest seryjnie regulator napięcia. Nie pamiętam już czy tam są światła z akumulatora czy alternatora. Honda MTX 80 ma alternator przystosowany do świateł z alternatora, więc tylko kwestia połączenia dwóch przewodów. Jak podłączyłeś bezpośrednio do alternatora oświetlenie to się nie dziw że się żarówki spaliły, bez regulatora wystarczy jedno...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Wymień regulator napięcia
Na schemacie diody D5, D6, D7 mają być odwrotnie. Alternator 500W to bardzo dużo, więc nie ma co się dziwić że się palą. Typowo w motocyklach stosuje się alternatory o mocy około 350W. Z tego względu jakoś nie widzę aby samoróbka wytrzymała takie obciążenia. Po pierwsze potrzebny jest mostek trójfazowy na diodach Schotky, a po drugie mocne tyrystory....
800km bez ładowania? Przecież XX po 2001 roku miały wtrysk. Alternator ma prawie 400W nie dla żartów, nawet nie dla świateł. Na pierwszej lepszej stronie opisującej XX stwierdzają: największą wadą tej Hondy jest regulator i alternator. Współczuję i jedź do serwisu... weź dużo kasy. Pozdrawiam
Nie tylko przez stacyjke , to jest jeszcze bardziej skomplikowane bo przechodzi przez włącznik świateł, kiedy włączasz światła zostają dołączone dodatkowe uzwojenia alternatora
Z tego co widzę, przewody szary i niebieski to cewka zasilająca CDI (bezmasowa). Przewód żółty to uzwojenie alternatora do świateł i ładowania, początek uzwojenia musi być połączony z masą. Cewki zasilające CDI też nieciekawie wyglądają. Nie wiem czy opłaca się przewijać uzwojenie świateł, jak za jakiś czas stator padnie z objawem braku iskry.
Regulator raczej powinien być, tyle tylko, że jest schowany wewnątrz obudowy alternatora. Jeżeli naięcie ni jest utrzymywane na odpowiednim poziomie, to pewnie padł właśnie regulator napięcia.
Ok postaram się to przesmarować co widać oraz sprawdzić połączenie masy i alternatora. Może to być uszkodzony regulator napięcia czy to nie ma z tym nic wspólnego?
Jest to bezszczotkowy alternator składający się z cewki i magneta od honda xl125 cross 90r. 2 uzwojenia są jedno do akumulatora ładowania i świateł a drugie do zapłonowej cewki.
Jedynym prawdopodobnym wytłumaczeniem jest to że przypadkowo na przewód z alternatora podałeś masę, albo znaczne obciążenie co w czasie pracy silnika doprowadziło do uszkodzenia pomocniczych diod w alternatorze.Ale wtedy kontrolka powinna świecić cały czas. Obawiam się więc że masz uszkodzony w konsekwencji przebicia w diodach, również regulator napięcia....
To trzeba znaleźć przyczynę braku świateł „ze silnika”. Jeżeli alternator jest uszkodzony (co rzadko się zdarza) to w ogóle nie będziesz miał ładowania. Zwykle uszkodzeniu ulega regulator napięcia, jest zwarcie na przewodzie zasilania świateł AC, albo przerwa w instalacji (rozłączona wtyczka alternatora). Nawet jeśli obecnie masz ładowanie, to będzie...
witam od dwóch dni na wolnych obrotach świeci mi się kontrolka ładowania ale to pół biedy nic z tym nie zrobiłem dopiero dzisiaj jadąc na początku stryskiwacze ledwie pryskały puzniej radio samo gasło nie wiem czy światła świeciły następnie zaświeciła się kontrolka wspomagania a to wszystko w dwie minuty zatrzymałem się zgasiłem i już nawet nie zakręcił...
witam,wejdż na www.123bikes.co.uk/acatalog/index.html ,wybierzregulators,a następnie honda ,może tam coś znajdziesz.pozdrawiam
Czemu 16V? Można w pewien sposób oszukać regulator w alternatorze aby lekko podniósł napięcie, ale ja tego nie zastosowałem. Obroty jałowe wedle producenta powinny być 1400 rpm, ja ustawiłem 2000. Przy wzbudzonym alternatorze, nawet bez obciążenia, kiedy zejdę na 1400 silnik przygasa, więc ustawiłem min. ~2000 rpm. Obroty mocy maksymalnej silnik osiąga...
Okazało się że to regulator napięcia , dzięki za zainteresowanie i pomoc .
powinien być bezpiecznik 7,5a(jak dobrze pamiętam)a obok niego przekażnik alternatora,styki zaśniedziały,coś się rozłączyło...sprawdz przekażniki!
A tam jest alternator bodajże akumulator 12V? Regulator napięcia masz sprawny.
Przerwa w przewodach, przepalone bezpieczniki. Wymieniasz elementy bez diagnostyki, to jest działanie bez sensu. Problem z ładowaniem, a cewka wymieniona? Motocykl odpala/ kręci rozrusznik? Z Twojego nijakiego opisu wynika, że którąś wiązkę naruszyłeś i jakiś kabelek ma przerwę, Dodano po 1 Urządzenie: wystarczy multimetr. Dodano po 2 https://motormania.com.pl/porady/warszta...
Witam! Problem mam jak w temacie. Alternator nie ładuje mi wogole aku Stalo to sie rano(wczoraj jeszcze wszystko gralo) wyjechałem autem przejechalem kawalek zgasilem auto i nie moglem juz go odpalic. W domu sprawdzilem i okazalo sie ze alternator wcale nie laduje akumulatora. Po podlaczeniu aku do prostownika i naladowaniu aku pokazywal mi 12.5 V po...
Honda Jazz 1,4B, 2005r.usterka trudna w zlokalizowaniu ponieważ od czasu do czasu zaczynają migać kontrolki, zegary skaczą a samochód zwalnia. Po zmniejszeniu obrotów wszystko wraca do normy. Wstawiłem wskaźnik napięcia do gniazdka zapalniczki i okazało się, że podczas tych problemów napięcie przekracza 16V. Mógłbym podejrzewać regulator napięcia w...
Przegrzebałem bardzo dużo for internetowych. No i tam piszą, że najlepiej jest kupić wiązkę i alternator. Nie wiem co mierzyć :( Jak na razie to sprawdziłem cewkę wn. Jakbyście mogli, to podpowiedzcie jak sprawdzić regulator napięcia, alternator, tą stopkę i czy nie występuje u mnie jakieś zwarcie.
jeśli masz alternator na zewnątrz to sprawdź mostek prostowniczy jeśli jes ok to wymień regulator
kierbedz4 , widzę że nie masz pojęcia o mechanice motocyklowej, a szczególnie motocykli japońskich w których z mechaniką samochodową nie ma nic wspólnego. Powiem tyle - poszukać na elektrodzie, było kilka tematów o ładowaniu w motocyklach. Jeśli stator jest uszkodzony to trudno będzie to zdiagnozować, efektem będzie przepalanie regulatorów napięcia...
Cześć. Może ktoś podpowiedzieć, jak prawidłowo zdiagnozować przyczynę braku ładowania w motocyklu Honda XL125 z 90 roku? Instalacja jest 6V. Z alternatora do regulatora idą 2 przewody, regulator to SH523 firmy Shindengen. Nie mogę znaleźć książki serwisowej ani właściwego "wiring diagram" dla tego rocznika a nowsze mają już instalację 3 fazową 12V i...
Trochę odgrzany temat, ale ciekaw jestem czy założyłeś to oświetlenie. Temat jest dość ciekawy, sam mam cr 85 i zastanawiam się czy realne jest założenie w niej lamp. Obawiam się że w Twoim krosie możesz zapomnieć o lampach, chyba że uda Ci się kupić magneto/uzwojenie alternatora do swojego sprzęta. To co masz to tylko impulsator do wytworzenia iskry,...
Regulator napięcia: wtyczka 2 + 2 górny rząd : plus na akumulator, ładowanie z alternatora dolny rząd: ładowanie z alternatora, masa Rozumiem, że jako masa podpinam minus akumulatora? Minus od akumulatora mam dopięty do ramy jako mase.
Nie znalazłem schematu do 600RR. Jednak zakładając typowy układ ładowania z alternatorem 3F i regulatorem stratnym oraz filtrując przez niepowodzenia MalinaMM1 należy ... zadać kolejne pytania :D : 1. Czy próbowałeś przejechać te 6 km na samym aku? Pewnie nie, bo należałoby zupełnie wypiąć regulator napięcia! Na aku powinieneś zrobić 60 km a nie 6 km......
W takim razie mozesz miec przebicie miedzy zwojami alternatora pod obciazeniem, druga mozliwosc to uszkodzony regulator. Podmien po kolei te czesci na pewne, najlepiej ze sprawnego motocykla
niestety cewka sie nie zmieści pod magnetobo jest tam taki niby alternator ;) plan jest zakupic moduł dc z 4ma pinami i regulator koszt nie wielki wiec moge spróbowac,
Witam Mam problem z Honda CBR600F4I . Po rozgrzaniu motor się dusi brak mocy strzela z tłumika , spada napięcie do 11v wymieniłem regulator napiecia, świece, zmierzyłem napięcie alternatora przy 6000 tys ma ok 50v . Po rozgrzaniu obroty spadają do 800, jak zgaszę motocykl ciężko go odpalić, trzeba dodać gazu aby zaskoczył. Rozlanczalem pokoleji cewko...
Wiem czym jest połączenie szeregowe a czym równoległe, Podstawy elektrotechniki przez 2 lata w szkole:). Zastanawia Mnie czy dobrze rozumiem. Chodzi o to, że tranzystory Q1 i Q2 3dd15 są połączone szeregowe względem płynącego prądu dodatniego do akumulatora. Nie wiem czy dobrze rozumiem. A i zmieniłem wypowiedz z czasu 11:56.:) Masz rację, ale trochę...
Moja honda CB350four z 1972r miała i cewnę wzbudzenia i magnesy, dlatego pytam...
witam problem jest tego typu; chodzi o motocykl marki Honda cx 500 custom mam bardzo słabe ładowanie z alternatora /w który nie ma szczotek/ wychodzą trzy przewody od kilunast małych cewek wzudzanych kołem magnesowym, przewody łączą sie z regulatorem i jak sądzę prostownikiem w jednym urządzeniu;; za regulatorem wychodzi prąd ok24vnapięcia zmiennego...
Regulator napięcia może się różnić. Może być że mimo, że wygląda tak samo to brakuje np, pinu L w tym regenerowanym bo jest z innego auta gdzie instalacja jest inna.
Pomiar napięcia na alternatorze wskazuje że jest raczej sprawny. Spróbuj zmierzyć napięcie, na żółtych kablach, z podpiętym regulatorem. Jakie napięcie jest na starym regulatorze?
ani to wzbudzenie ani prostownik alternatora ta dioda jest odpowiedzialna za zezwolenie na rozruch/zapłon motocykla w przypadku gdy otwarta jest stopka boczna, zapięty bieg.sygnały z obu tych czujników sa sumowane przez tą diode (są to dwie diody w jednej obudowie) i blokują rozruch maszyny-chyba że wciśnięte zostanie sprzęgło. można zastąpić dwoma...
Witam Jak podłączyć tu fiatowski regulator taki od malucha?? Musi być sterowany masą.Pozdrawiam http://obrazki.elektroda.net/98_12287289...
To bez znaczenia czy silnik chłodzony wodą czy powietrzem. I tak musisz dostarczyć powietrze do odbioru ciepła. W twoim wypadku lepiej jak silnik chłodzony będzie powietrzem mniej kombinacji. Są silnik już fabrycznie zabudowane i wyciszone np. Hatz seria silent. Sprawny akumulator bez problemu może być ładowany dużym prądem. Krzywdy mu nie zrobisz....
Kupiłem regulator napiecia z Chin -tak na wszelki wypadek (na zapas) Podczas podłączenia -ma za małe napiecie ładowania. https://www.youtube.com/watch?v=SFVogvpz... Te trzy żółte przewody to od alternatora-sprawdziłem dają od 15 V do max 80V prądu zmiennego przy duzych obrotach silnika https://obrazki.elektroda.pl/4584754900_... https://obrazki.elektroda.pl/9644381800_...
Ten dwupinowy, to regulator napięcia na światła (AC). Można go zastąpić na kilka sposobów regulatorem od skutera o ile alternator nie jest za słaby. Oryginalne regulatory jednofunkcyjne będą trudniej dostępne albo kosztowały więcej niż są warte, np. kostki Ducati Energia od starych KTM, Husqvarna itp. Jeśli nie przepala Ci żarówek od świateł (które...
Nowy regulator napiecia włożyłem firmy era. Wiem jaka jest jakość nowych części może to i on psuje działanie. Na poprzednim który miał parę lat to tak samo było. Jeszcze chodzi mi po głowie że może alternator ma zużyte łożyska. Nie hałasuje, lekko się obraca, nie ma luzów. Od poprzedniej naprawy zrobione 70tys km. W styczniu tego roku był w naprawie...
prawie wszystkie powyższe posty świadczą o nieznajomości tematu... proponuję poczytać jak działa instalacja w motocyklach ze stałym wzbudzeniem - yamaha cbr 1100 nie istnieje, a honda cbr1100xx, honda vfr 750, honda xrv 750, honda cbr900rr mają właśnie takie regulatory i od nich powinien pasować, o ile ta samoróbka alternator się do tego nadaje.......
Bardzo przepraszam za pomyłkę. Dziękuję za pomoc - o jakimś konkretnym regulatorze kolega pisze podając kolory? Czy to typowe oznaczenie wszystkich takich regulatorów/prostowników. Czy dobrze zauważyłem że o ile Honda stosuje zespół "prostownik; stabilizator" to w Tohatsu jest tylko prostownik bez stabilizacji? A czy kolega może ma pomysł jak podłączyć...
No i sobie już sam odpowiedziałeś... KATEGORYCZNIE NIE WOLNO ODŁĄCZAĆ AKUMULATORA OD INSTALACJI W CZASIE PRACY SILNIKA!!! To kowalska metoda prowadząca do uszkodzenia alternatora i jego regulatora. Więc jeśli tak robiłeś, to najprawdopodobniej jeden z tych podzespołów nadaje się na śmietnik. A bez przejrzenia tego sprzętu trudno wróżyć, co padło.
Oczywiście jak zwykle wszyscy radzą tylko nikt pojecia nie ma .... Jakie znowu trafa, przetwornice? Jaka obcowzbudna prądnica??? Toć to zwykłe dynamo rowerowe tylko większe! Widział ktoś w dynamku wzbudzenie? Pedałowe chyba tylko :) hubiwit popatrz pod hasłem "regulator stratny) tudzież przejrzyj schematy instalacji motocyklowych gdzie alternator jest...
Mam problem ze swoją CRV-ką. Napięcie akumulatora przy wyłączonym silniku wynosi 12.4V, w czasie pracy silnika na biegu jałowym wzrasta do 14.1V a po chwili spada do 12.5V. Gdy to się dzieje, słychać różnicę w dźwięku pracy silnika. Po chwili napięcie wraca do poziomu 14.1V. Po włączeniu wszelkich możliwych odbiorników (światła długie, ogrzewanie szyby,...
Z jakiegoś powodu zanikło zasilanie na cewkę. Musisz sprawdzić instalacje elektryczną. szczególności przewody: biało-czarny, (regulator-wyłącznik zapłonu- moduł zapłonu) czarny, przy regulatorze napięcia żółty, układ zapłonowy- cewka - obrotomierz kostkę oraz przewód od alternatora, złącze przy regulatorze (3x żółte) Niestety motorek ma swoje lata....
Co mogło ulec uszkodzeniu - regulator czy alternator czy może coś jeszcze zupełnie innego i jak to sprawdzić aby mieć 100% pewność ? Ewidentnie nie masz łądowania. Gdzie jest umiejscowiony regulator i alternator i czy ewentualna naprawa lub wymiana jest możliwa dla laika Nie. Umów się u elektryka niech sprawdzi co trzeba.
Z tego co widzę to tam jest typowe rozwiązanie stosowane w latach '70. Za ładowanie odpowiada tylko mostek Graetza, nie ma żadnego regulatora napięcia. Ładowanie jest na stałe spięte jako "pełen prąd" (uzwojenia połączone równolegle). Zazwyczaj w instalacjach z tamtego okresu pełne ładowanie było załączane razem z włączeniem oświetlenia głównego. Jeśli...
Witam. Zepsuł mi się regulator napięcia w hondzie i chcę go zastąpić osobno regulatorem i prostownikiem znalazłem temat na zagranicznym forum oto on: honda-cb750-s.456789.n3.nabble.com/Cheap... Alternator 260W jest obco wzbudny. Pytanie jaki dać mostek prostowniczy 3 fazowy? Serwisówka podaje...
rezystor anody zenerki zostawił bym 1k natomiast ten drugi przy kondensatorze zmniejszył bym o połowę gdyż wartośc kondensatora jest dwa razy większa czyli 1.2k co przyśpieszy pracę tranzystora i zmniejszy wahania napięć lub wstawił kondensator 10uf i rezystor 2.3k tak jak na schemacie Burgmana. To nie jest takie proste jak ci się wydaje. Zmniejszając...
Otóż takie rozwiązanie nie miałoby sensu. Z alternatorem współpracuje zwyczajny regulator stratny. Rozłączanie prądu ładowania (na przewodzie od akumulatora) powodowałoby zwiększone obciążenie regulatora napięcia (tyrystorów). Ponadto wywoływałoby to przepięcia doprowadzające do niestabilnej pracy regulatora i w rezultacie jego uszkodzenie. To nie jest...
Witam, Mialem znajomego, ktoremu cos piszczalo (Honda Civic 1.6 chyba). Wymienil naciagacz paska i dalej piszczalo. Po dluzszej analizie okazalo sie ze to alternator. Wiec wymienil lozyska. Piszczalo dalej. Ktos wpadl na pomysl zeby pojechac do elektryka i pomierzyc rezystancje uzwojen alternatora. Olazalo sie ze jest jakies zwarcie miedzyzwolowe w...
Panowie, Trochę mnie nie było. Olśniło mnie, tylko nie wiem czy prawidłowo. Wg schematu wynika, że 3 cewki połączone są równolegle, a alternator jest 1 fazowy. Jakby je tak połączyć w gwiazdkę uczyniwszy 3 fazowy i podłączyć zwykły regulator motocyklowy z 5 pinami. Ktoś robił takie zmiany? Szymek
Nie wiem tylko gdzie trzeba podpiąć kable do regulatora, aby to działało. Nie da się w prosty sposób zrobić kontrolki ładowania gdy alternator wzbudzany jest od magnesów trwałych. Były tematy o kontrolkach ładowania. Użyj szukaj.
Większe opory na wirniku alternatora wiążą się przede wszystkim z większym prądem płynącym przez uzwojenie stojana i większym wzajemnym oddziaływaniem pomiędzy nim a wirnikiem. Wirnik alternatora samochodowego nie jest twornikiem(to na marginesie). Regulator napięcia nie reguluje prądu w instalacji samochodu tylko w uzwojeniu wirnika przez co utrzymuje...
Internet podpowiada mi, że stosowano tam regulator SH691AA. Natomiast w wielu pozostałych motocyklach Hondy (600, 1000) z lat '90 stosowano regulator SH691-12. Musiałbym posprawdzać w katalogach czym różnią się te regulatory, czy to złączem, pinoutem, mocowaniami, czy parametrami. Tylko że w tych motocyklach często dochodziło do uszkodzeń alternatora...
sebosss - hondy VFR miały jedną przykrą przypadłość - alternatory w nich dostawały zwarć międzyzwojowych i wtedy każdy regulator palił się w nich, jak suche siano. To standardowa usterka w nich. Przećwiczyłem to w dwóch egzemplarzach. Uratuje cię w zasadzie tylko wymiana uzwojeń. Chyba, że ktoś ci to ładnie przewinie... W tej Gilerze na 99% będzie "przerośnięte...
Witam, Kupiłem niedawno samochód Honda Accord 2.0 benzyna, rok 2002. Samochód miał padnięty akumulator, więc kupiłem nowy. Po około 10h od podłączenia akumulator był "pusty". Wziąłem miernik i okazało się, że coś ciągnie non stop 2.4A. Doszedłem, że to kwestia alternatora. Po odpięciu grubego kabla prądowego pobór prądu z akumulatora spadł do 0.1A....
Tak na gorącym chociaż nieraz pulsują po około 2-3 minutach a więc zanim jeszcze silnik osiągnie prawidłową temperaturę a nieraz dopiero po 30 minutach. A z tą kontrolką to ja nie wiem jak to rozpracowała Honda bo jak w zesżłym roku nie było ładowania to kontrolka się nie świeciła. Świeci tylko przed uruchomieniem silnika.
Na co dzień jeżdżę roczną Hondą natomiast dziadek wozi konkretne gabaryty dopasowane do wnętrza i potrzeb w terenie. Prostownik (10A prawdziwe, własny) posiada regulowany próg wyłączania, ustawiany dla szarika na 15,9V i nie zawiódł nigdy. Auta stoją na podjeździe do domu. Zawodzą bardziej nerwy :) na tego nabytego latem wapniaka CaCa.
Czy robiłeś pomiary samego alternatora obciążonego solidnie żarówkami? Czy regulatory które masz da się "otworzyć" aby jest sprawdzić i naprawić? Ten drugi możesz próbować oddać na gwarancji, ale po upewnieniu sie że jest uszkodzony. Czytałeś temat z linku? Co sądzisz na o takim regulatorze? Jeśli chodzi o masę to nie wiem wymaga to rozkopania wiązek...
Witam Serdecznie. Posiadam motocykl honda hornet 600 (98 rok) Miałem problemy z akumulatorem. Stary nie "trzymał" prądu. Wymieniłem na nowy. Pół roku podziałał i znowu to samo... Zrobiłem pomiary i napięcie skacze mi czasem nawet do 16V. A na wolnych obrotach czasami jest za małe ledwo 13V. Dodatkowo dodając gazu światła świecą mi mocniej :( Więc akumulator...
schemat alternatora honda naprawa alternatora honda regulator honda
nissan primera rozrusznik junkers cerapur podłączyć sterownik honda civic termostat
lodówka haier a3fe742cmj parkside szczotki
Lokalizacja sterownika ECU w Peugeot 5008 1.6 HDI Odzyskiwanie kodów sterownika Opel Vectra C