Diody zdefiniowałem jako diody shottky po spadku napięcia (120mV) więc to już mam z głowy, Nie byłbym tego taki pewien. Czy do pomiarów odłączałeś jedną "nogę" każdej diody? Chyba nie, bo do trzech diod (tzw. ujemnych) są przylutowane tyrystory. Zostają diody "dodatnie" i tam można mierzyć. Z resztą pomiar diod mocy miernikiem należy traktować jako...
Zgadza się. Aby było ładowanie wystarczy podłączyć tylko biały przewód. Ale watro doprowadzić instalację do stanu fabrycznego. Tak jak napisałem. Nie wiadomo czy producent traktorka, lub jakiś fachman, zmodyfikował w jakiś sposób układ względem schematu, który jest zamieszczony w instrukcji Hondy.
Potencjał na diodzie Zenera teoretycznie ma mieć tą samą wartość (cechy regulatora typu P). Tyle, że relacja R1/R2 ustawia moment osiągania tego potencjału. Czyli twoje rozumowanie poprawne. Zwiększy się nieco obciążenie R2, ale może być bez znaczenia dla układu. Chyba nie ma prostych sposobów innych niż zastosowany do regulowania napięcia tej instalacji.3...
Próbowałeś regulować widocznym w regulatorze potencjometrem? To żadna Honda tylko chinol. Uniwersalny z takimi samymi kostkami, rozmiarami i pojemnością kondensatora załatwi sprawę.
Jest to oryginalny regulator od tej Hondy? Takie regulatory to tylko w Piaggio są stosowane. Jeśli to jest oryginalny regulator a skuter produkowany z jakąś licencją z Piaggio, to może serwisówki Piaggio Ci pomogą: http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/use... http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/use...
Raczej tam nie będzie czego naprawiać. Regulatory napięcia trójfazowe są wykonywane techniką hybrydową. U chińczyka za 60 zł może się okazać że wewnątrz siedzi trojan a nie regulator... Zalewę trzeba grzać opalarką i skrobać. Czasem jest miękka jak guma i łatwo się rozbiera, w innych przypadkach skrobie się jak gips. Często można spotkać zasypywanie...
witam.ile wynosi jego zasilanie?myśle że 12v ale nie jestem pewny.
Kupuj na 99,9%. Tylko nie rób mu takiej przeprawy jak poprzednikowi. Nigdy nie odłączaj akumulatora ani alternatora na pracującym silniku!
Uszkodzony regulator napięcia.
W tym roczniku gasi regulator napiecia , alternator do wyjęcia mostek sprawdz na obciążenie jak ok zmień regulator.
Z tego co pamiętam to para żółtych przewodów to są wyprowadzenia z osobnego uzwojenia (nie ma ono połączenia z uzw. roboczym) i musi tam być nie mniej niż 30V. Para niebieska jest to wyprowadzenie nap. pomiarowego, odczep z uzw. roboczego jednej fazy i ze środka gwiazdy i napięcie na nim musi się zawierać między 14 a 18V bo inaczej regulator nie będzie...
zielony to masa tak samo mam w swoim quadzie.
To jest przerywacz kierunkowskazów. Trochę dziwnie opisany...
Fajnie, ale to zadziała tylko raz i to krótko... A to cb650 nie ma alternatora ze wzbudzeniem tak jak cbx650? Który to rocznik?
Jeżeli wtyczki pasują to będzie ok
Jakie napięcie masz w hondzie.Jeżeli 6Vto z Trabanta 12V z Fiata oba po około 20,-zetów.Pod warunkiem że masz alternator ale Honda zawsze miała najnowsze rozwiązania.
Ta spalona część to regulator napięcia ( AVR) . Na alledrogo są po ok 100zł.
Twój silnik prawdopodobnie pracował w agregacie prądotwórczym serii E800 lub 900, stąd te przewody. Jest to, po prostu, wzbudzanie prądnicy i do niej się je podłącza.
Cześć, jeśli ma Ci ktoś pomóc zacznij od odszukania schematu obu instalacji elektrycznych, na pewno ten problem fizycznie rozwiąże Ci pobliski warsztat elektryki samochodowej.
Pablo1791 Nie oceniałem twoich zdolności intelektualnych. Stwierdziłem fakt i wysnułem przypuszczenie. Ocenę, z resztą całkiem słuszną, wystawiłeś sobie sam... Popatrz na schemat. Do regulatora dochodzą dwa kable. W/Y i G czyli biało-żółty i zielony, który w japończykach jest z reguły masą. Wystarczy "przejechać" po linii oznaczonej G aby za kilka mm...
Nie wiem czy dasz radę to naprawić, moim zdaniem lepiej kupić nowy: http://larsson.pl/?c=r&no=MTI5MDAwOQ==&b... 265PLN to w porównaniu z oryginałem: http://www.sklep.motorista.pl/szukaj/mod... 756PLN. Po za tym możesz poszukać regulatora z lepszym radiatorem. Ten z Larssona znajomemu wytrzymał 2 lata i 14kkm, po czym sprzedał...
O zdjęciach raczej zapomnij. Trzeba nauczyć się czytać schematy elektryczne. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Znalezione w internecie: Szczegółowa analiza schematu okablowania fabrycznego i motocykla pokazuje: Jedna cewka z alternatora do zapłonu bezpośredniego Jedna cewka od alternatora do regulatora/odbiornika ładująca akumulator,...
Jak pisał BANANvanDYK, cewki zasilające CDI są w bardzo złym stanie. Nie obejdzie sie bez ich przewijania jak nie od razu to za krótki czas. Z nimi trzeba bardzo uważać na kierunki uzwojeń! Wygląda na to, że albo masz inny układ połączeń niż na schemacie, albo ktoś coś poknocił z instalacją. Brak kabla białego wychodzącego ze stojana jest dziwny. Podobnie...
Można to pominąć. Sterownik silnika ingeruje w alternator z chwilą, gdy zwiększa się zapotrzebowanie na prąd (np praca elektrowentylatora, grzana szyba tylna).
Jak pamiętam jedna szczotka dołączona do masy . Stosujesz regulator Ra2.
Ciesze się. Teraz pasuje dać "pomógł" pomocnikom. :D Po czym poznać jaki jest typ regulatora i że wymaga on podania napięcia żeby było ładowanie ? Po niczym... To strzał dużego prawdopodobieństwa wynikający ze znajomości budowy wewnętrznej regulatorów, informacji o cewce ładowania i efektach twoich pomiarów. :D
Kręcenie regulatorem jasności coś daje?
Ew. zły regulator napięcia. I dlatego świeci mimo poprawnego ładowania.
Witam mam ten sam problem ...jak zakończyły się zmagania z regulatorem ?
za nim regulator AC i kondensator To raczej regulator DC - uzwojenie na statorze "bezmasowe" i regulator napięcia z mostkiem Graetza wewnątrz. Hondy miały trochę dziwne rozwiązania.
Witam jak mogę sprawdzić taki regulator do Honda EZ2200 - TR 222 avr by upewnić się ze jest uszkodzony - uzwojenie sprawdzone okablowanie tez , agregat ma swoje lata ale wewnątrz jak nowy - po odpaleniu brak napiecia
Regulator obrotów się rozleciał...?
Pewnie przegrzany i przypalony. Z Hondą ten agregat wspólnego nic nie ma bo Honda nigdy nie produkowała takiego typu. Więc poszukaj na AliExpress tam znajdziesz. Całą prądnicę jak i regulator.
Lepiej nie bo jak ci sie omsknie przewod to spalisz regulator.
Dźwignia regulatora (na rysunku zaznaczona strzałka) jest połączona z przepustnicą gaźnika, za pomocą cięgna z drutu, może jest uszkodzone.. Jeżeli przesuniesz ją ręcznie, to silnik powinien zmieniać obroty, sprawdź to. Przy wyłączonym silniku, regulator otwiera przepustnicę maksymalnie, po uruchomieniu dąży do jej zamknięcia. http://obrazki.elektroda.pl/5139943500_1...
Ten dwupinowy, to regulator napięcia na światła (AC). Można go zastąpić na kilka sposobów regulatorem od skutera o ile alternator nie jest za słaby. Oryginalne regulatory jednofunkcyjne będą trudniej dostępne albo kosztowały więcej niż są warte, np. kostki Ducati Energia od starych KTM, Husqvarna itp. Jeśli nie przepala Ci żarówek od świateł (które...
alternator 3 fazowy,wytwarza napięcie min 17V max 60V. Czyli typowo. Zastosowałem regulator od Motocykla Honda VFR napięcie niby 14.6V Też typowo, ale czy w całym zakresie obrotów ? I pytanie ? Z alternatora wychodzi 3 czy 5 przewodów, innymi słowy czy to alternator z magnesami trwałymi czy też ze wzbudzeniem zewnętrznym?
Panowie, Trochę mnie nie było. Olśniło mnie, tylko nie wiem czy prawidłowo. Wg schematu wynika, że 3 cewki połączone są równolegle, a alternator jest 1 fazowy. Jakby je tak połączyć w gwiazdkę uczyniwszy 3 fazowy i podłączyć zwykły regulator motocyklowy z 5 pinami. Ktoś robił takie zmiany? Szymek
To jest Twój silnik, na zdjęciu? Jeżeli odepniesz tę dolną sprężynkę to obroty też są maksymalne? Co się dzieje gdy przesuniesz dźwignię regulatora ręcznie w stronę cylindra?
Witam , jak mam ustawić regulator obrotów w silniku honda g100? Po rozebraniu silnika nie zrobiłem sobie zdjęć i nie pamiętam jak był ustawiony. Została mi też podkładka bakielitowa średnicy 13 x 6 mm i nie wiem gdzie jest jej miejsce. Przedstawiam zdjęcia.
Jaki rok produkcji tego pojazdu? Jeżeli wcześniej niż z 1985 roku to prawdopodobnie - i wynika to z opisu że jest to regulator DC (na jednym z pinów jest "+ za stacyjką") i założenie nowego regulatora będzie wiązać się z przeróbką instalacji. Poszukaj moich postów odnośnie przeróbki regulatora w Hondzie MBX 80. http://www.motelek.net/schema/spannung/r...
Wymien regulator napięcia i jezdzij dalej Dlaczego twierdzisz, że to regulator nawalił?
Najczesciej uszkodzony regulator napięcia
Taki AVR możesz kupić tutaj https://allegro.pl/oferta/regulator-napi...
Jaki masz regulator?
Dawno mnie nie było ale problem z ładowanie i paleniem się regulatora i alternatora rozwiązany. Zmieniłem kable od alternatora do regulatora oraz zrobiłem porządne połączenie miedzy tymi dwoma urządzeniami do tego wyczyściłem dokładnie mostek pod siedzenie i wszystkie problemy zniknęły. Jak narazie motocykl lata bez zastrzeżeń jeżeli chodzi o prąd.
Ma ktoś pinout do hondy cbr f2?
Mam już dosyć palących się regulatorów i wydawania kasy w błoto. Kolego, trzeba znaleźć przyczynę palenia regulatorów.
Mnie chodziło o obrócenie cewki " do góry nogami" Ten regulator jest połączony z modułem? Możesz zrobić zdjęcie starej cewki.
Szukam regulatora napięcia do agregatu prądotwórczego HONDA EC 9500 może ktoś wie gdzie można kupić lub czym zastąpić ?
Niestety tutaj maksymalna moc tego agregatu to jest ok 2200 W na 3 fazach w krótkich impulsach . Ciągła moc to ok 550 W na fazę . Uzwojenia wykonane z aluminium wirnik i stojan , malowane na kolor miedzi . Do tego dochodzi kiepski regulator AVR wykonany na styk .
Jestem posiadaczem agregatu Honda EC9500, szukam regulatora napięcia(moduł),czytałem że można kupić na aukcji-niestety nie mgę znaleźć,proszę o pomoc! Sprawdziłem uzwojenie po podaniu obcego wzbudzenia i jest ok.
Zazwyczaj nie oznacza, że zawsze. Pomiar napięcia alternatora był zrobiony? Nie do końca wiem gdzie jest alternator, natomiast sprawdziłem napięcie przed i po przejechaniu kilometra / dwóch i nie ma ładowania. Dodano po 1 Kupiłem regulator napięcia i wymieniłem, po 10km akumulator padł. Ten regulator to oryginał Hondy, czy "chińczyk"? https://allegro.pl/oferta/regulator-napi...
Ten element to dźwignia regulatora obrotów. Moim zdaniem, problem jest w gaźniku, ale mogę się mylić. Paliwo, jest świeże?
Regulator jest nowy napięcie z alternatora mierzone bez podpietego regulatora
Za schowkiem nad nogami pasażera czarna płytka plastikowa przykręcana 2 śrubami (strzałki na zdjęciu) od góry wentylatora. Oporności: 1 opornik 0,5 Ohm, 2-gi 1Ohm, 3-ci 0,5 Ohm. Wykorzystać drut oporowy z prodiża lub suszarki. http://obrazki.elektroda.net/97_12283204...
Masz na myśli regulator odśrodkowy?
10.7V z obciążeniem świadczy o tym, że instalację zasilał akumulator. I teraz albo ten motocykl tak ma, albo coś nie tak jest z alternatorem i/lub regulatorem.
Z tego co polecają to mostek 100A i regulator sterowany plusem.
W żadnym aucie tempomat nie jest wbudowany w ABS. Odłącz złączkę od alternatora, jak nie pali bezpiecznika to ubity regulator
Okej jest w porządku, .? A ma coś wspólnego podciśnienie ,lub ubytek oleju z ładowaniem ,? U mnie po prostu nie ma ładowania , i o to zapytałem, , wymieniono cewkę ,nowy regulator napięcia ,i nadal brak ładowania,
Witam,szukaj- Strona Główna -> Forum elektroda -> ElektroTechnika -> Elektro Maszyny i Urządzenia -> Prawie Honda ECMT 7000- uszkodzony regulator. http://obrazki.elektroda.pl/8319177200_1...
Dostałem oryginał hondy.
Internet podpowiada mi, że stosowano tam regulator SH691AA. Natomiast w wielu pozostałych motocyklach Hondy (600, 1000) z lat '90 stosowano regulator SH691-12. Musiałbym posprawdzać w katalogach czym różnią się te regulatory, czy to złączem, pinoutem, mocowaniami, czy parametrami. Tylko że w tych motocyklach często dochodziło do uszkodzeń alternatora...
Mariuszkam (at) udalo sie jakos rozwiazac ten problem? Mam identyczne auto , te same objawy . Odpowiedzi sa jasne od doswiadczonych uzytkownikow . Aczkolwiek jestem ciekawy jak to sie skonczylo u Ciebie. Z gory dziekuje za odpowiedz.
Tu zobacz: https://www.ereplacementparts.com/honda-...
Typowe dla tego modelu - uszkodzony regulator napięcia.
Rozwiazanie problemu jest bardzo proste. Regulator od Hondy CG125 lub jej chinskich kopii. Rok pozniej nie moge narzekac.
Warto by było sprawdzić jak ta prądnica zachowuje się bez obciążenia, bo można się zdziwić. Prądnice podobnej konstrukcji, w nowszych maszynach, pracujące z regulatorem, po uszkodzeniu regulatora i bez obciążenia potrafią wytworzyć ponad 100V (nominalnie mają 12V) Warto by też przewidzieć zabezpieczenia przeciwprzepięciowe.
Reszta podświetleń działa? Ideogramy? Zegary reagują na zapalenie świateł głównych? Nie masz przypadkiem skręconego na minimum regulatora jasności oświetlenia?
Witam serdecznie. Poszukuję jakieś podpowiedzi na temat regulatora (układu do podgrzewania manetek). Sprawdziłem układ po zasianiem i anomalia która mi się mocno nie podoba to brak współdziałania tranzystora k2334 z układem - prawdopodobnie uszkodzony. Postaram się go sprawdzić po wylutowaniu. http://obrazki.elektroda.pl/7477910100_1...
Regulator to zwykły ogranicznik napięcia, do ładowania akumulatora zazwyczaj służy zwykła dioda prostownicza. Ogranicznik to układ zaznaczony w żółtym polu: http://www.motelek.net/schema/spannung/f... To jest schemat regulatora stosowanego w skuterach, ma on obciążalność prądową 12A.
Pewnie źle złożyłeś regulator obrotów.
A po co wymieniać regulator? Sądzisz, że kupisz lepszy niż oryginał?
Co ty kolego pieprzysz? Widziałeś kiedyś instalację tego motocykla na oczy? I zasadę działania regulatora stratnego?
Wygląda na to, że nie poszukałeś nawet na elektrodzie [url=] http://obrazki.elektroda.pl/5081679400_1... Zielony to masa, układ dwufazowy, biały i żółty na regulator. Wygląda, że stojan jest ok. Prawdopodobnie kłopot z regulatorem. Jakim miernikiem to mierzysz, bo wyniki masz mało powtarzalne.
Kolego odłączenie akumulatora na pracującym silniku, jest niedopuszczalne. Mogłeś uszkodzić diody albo regulator. Stary alternator mogłeś sprawdzić odłączając od niego przewód "+" na noc, czy tam na ile mogłeś.
Nie chce kupnego ponieważ są zrobione na tei samej zasadzie co orginalne i cholernie sie grzeją do tego stopnia ze sie topią...nowy to wydatek ok 450zł... Prosił bym was o jakieś podpowiedzi do tego schematu....
Czyli dalej nie wiem czy to mostek prostowniczy, czy regulator. Ok. Wyjmę go raz jeszcze i sprawdzę ten prostownik przez żarówkę tak jak mówi przedmówca. Jeśli będzie dobrze to kupię regulator.
Wymień regulator napięcia
Tak zrobie. U mnie problem jest taki ze dzieki kostce stopionej nie spalilem kolejnego alternatora. Ewidentnie jakies zwarcie ma regulator.
Najczęściej w takiej sytuacji pada regulator napięcia AVR. Poczytaj [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
Sprawdź regulator napięcia :)
Jaką elektronikę masz dwa alternatory i każdy ma swój regulator. Jak na takie same napięcie dołączysz B+ z B+ i B- z B- i do tego w zależności od regulatora pozostała wyjścia. Do tego akumulator wystarczy nawet mały 12Ah. Sprawdziłem od Mercedesa największe koło ma 143mm.
Akumulator i regulator do wymiany. Zmierz wcześniej ładowanie innym miernikiem.
Brak szczotek.P
Sprawdź główny bezpiecznik (MAIN) na styczniku rozrusznika oraz pozostałe bezpieczniki instalacji elektrycznej. Po takiej pomyłce uszkodzona może być nawet cała elektronika, tj. regulator napięcia, ECU + immo, liczniki.
Zaworek / silniczek od wolnych obrotów zwykle wysterowany daje spore podniesienie wolnych obrotów. Tego typu element jest sterowany prądem lub PWM, trzeba wpiąć amperomierz w szereg i sprawdzić czy coś się pojawia. Dodatkowo skoro był bałagan w wiązkach może ktoś podłączył go odwrotnie i zamiast otwierać będzie się zamykał. Regulator wolnych obrotów...
AVR powinien mieć wkręt na śrubokręt, spróbuj nieco nim poregulować. Gdy mimo tego agregat nie wytworzy napięcia, to zdemontuj go i podaj z innego źródła napięcie stałe np. 18 V na piny w miejsce AVR-u. Podczas podłączania uważaj na polaryzację, oznaczenia + i - powinny być widoczne. Gdy agregat będzie indukował napięcie, to będzie oznaczać, iż AVR...
Coś mi tu nie pasuje. Powinieneś mieć trzy takie płytki, każda na fazę, z tym że tyrystor powinien być dużo większy i na radiatorze. Wtedy oznaczenie możesz sprawdzić z innej płytki. Honda raczej nie stosuje regulatorów z wejściem "sense". Musiałbyś mieć trzy tyrystory w okolicach diod prostowniczych. Dodano po 14 Chyba już wiadomo. Masz alternator...
Spuchnięty element do wymiany to kondensator elektrolityczny. Tylko że całość jest zalana żywicą, nie wiem czy uda się go wyłuskać, prawdopodobnie trzeba będzie wymienić cały regulator. Na pewno wypowiedzą się na ten temat znawcy takich urządzeń. pozdrawiam
Jest to sprężynka odśrodkowego przyspieszacza/regulatora zapłonu.
Ha.. Dzięki ale duże kółko na schemacie to stacyjka (z cyframi), a to z mniejszymi kółkami to wyświetlacz biegów :D Już chyba wiem jak to pozałanczać. Dobry regulator też mam zrobiony. Pytanie jak tutaj działa gaszenie silnika?
Wygląda jak rezystor dużej mocy, będący elementem regulatora napięcia. Bez niego regulator nie działa i napięcie rośnie w niekontrolowany sposób wraz z obrotami silnika.
honda cx 500
Jedynym prawdopodobnym wytłumaczeniem jest to że przypadkowo na przewód z alternatora podałeś masę, albo znaczne obciążenie co w czasie pracy silnika doprowadziło do uszkodzenia pomocniczych diod w alternatorze.Ale wtedy kontrolka powinna świecić cały czas. Obawiam się więc że masz uszkodzony w konsekwencji przebicia w diodach, również regulator napięcia....
Witam Wpadła mi w ręce pseudo Honda EM 5500 CXS i zamierzam przezwoić ją na jedną fazę. Czy komuś udało się to wg schematu Einhella? Czy w Einhellu sa jakieś kondensatory? Czy wirnik jest zwarty, czy podłączony do wyjścia regulatora?
Może przypadkowo wygiąłeś ten pręt ze sprężynką.
W sklepach motocyklowych, na motobazarach, wysyłkowo. Należało by tylko dobrać jego parametry do parametrów prądnicy. Choć teraz stosuje się zazwyczaj prostownik/regulator zblokowane w jednej obudowie.
Proszę bardzo. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23... Trzeba dobrać odpowiednie Mosfety i tyle.
regulator honda regulator ładowania honda regulator napiąć honda
zamyka drzwi kierunkowskaz alarm krańcówka dioda rozdzielczość ikony
sprawdzenie wentylatora klimatyzacji shemat instalacja
Ekranowanie transformatorów toroidalnych: techniki i materiały Sprzężenie zwrotne w domofonie EURA ADP-41A3