Zgadza się. Aby było ładowanie wystarczy podłączyć tylko biały przewód. Ale watro doprowadzić instalację do stanu fabrycznego. Tak jak napisałem. Nie wiadomo czy producent traktorka, lub jakiś fachman, zmodyfikował w jakiś sposób układ względem schematu, który jest zamieszczony w instrukcji Hondy.
Raczej tam nie będzie czego naprawiać. Regulatory napięcia trójfazowe są wykonywane techniką hybrydową. U chińczyka za 60 zł może się okazać że wewnątrz siedzi trojan a nie regulator... Zalewę trzeba grzać opalarką i skrobać. Czasem jest miękka jak guma i łatwo się rozbiera, w innych przypadkach skrobie się jak gips. Często można spotkać zasypywanie...
Diody zdefiniowałem jako diody shottky po spadku napięcia (120mV) więc to już mam z głowy, Nie byłbym tego taki pewien. Czy do pomiarów odłączałeś jedną "nogę" każdej diody? Chyba nie, bo do trzech diod (tzw. ujemnych) są przylutowane tyrystory. Zostają diody "dodatnie" i tam można mierzyć. Z resztą pomiar diod mocy miernikiem należy traktować jako...
Potencjał na diodzie Zenera teoretycznie ma mieć tą samą wartość (cechy regulatora typu P). Tyle, że relacja R1/R2 ustawia moment osiągania tego potencjału. Czyli twoje rozumowanie poprawne. Zwiększy się nieco obciążenie R2, ale może być bez znaczenia dla układu. Chyba nie ma prostych sposobów innych niż zastosowany do regulowania napięcia tej instalacji.3...
Z tego co pamiętam to para żółtych przewodów to są wyprowadzenia z osobnego uzwojenia (nie ma ono połączenia z uzw. roboczym) i musi tam być nie mniej niż 30V. Para niebieska jest to wyprowadzenie nap. pomiarowego, odczep z uzw. roboczego jednej fazy i ze środka gwiazdy i napięcie na nim musi się zawierać między 14 a 18V bo inaczej regulator nie będzie...
Jest to oryginalny regulator od tej Hondy? Takie regulatory to tylko w Piaggio są stosowane. Jeśli to jest oryginalny regulator a skuter produkowany z jakąś licencją z Piaggio, to może serwisówki Piaggio Ci pomogą: http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/use... http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/use...
Jakie napięcie masz w hondzie.Jeżeli 6Vto z Trabanta 12V z Fiata oba po około 20,-zetów.Pod warunkiem że masz alternator ale Honda zawsze miała najnowsze rozwiązania.
To jest przerywacz kierunkowskazów. Trochę dziwnie opisany...
zielony to masa tak samo mam w swoim quadzie.
Nie wiem czy dasz radę to naprawić, moim zdaniem lepiej kupić nowy: http://larsson.pl/?c=r&no=MTI5MDAwOQ==&b... 265PLN to w porównaniu z oryginałem: http://www.sklep.motorista.pl/szukaj/mod... 756PLN. Po za tym możesz poszukać regulatora z lepszym radiatorem. Ten z Larssona znajomemu wytrzymał 2 lata i 14kkm, po czym sprzedał...
Jak pisał BANANvanDYK, cewki zasilające CDI są w bardzo złym stanie. Nie obejdzie sie bez ich przewijania jak nie od razu to za krótki czas. Z nimi trzeba bardzo uważać na kierunki uzwojeń! Wygląda na to, że albo masz inny układ połączeń niż na schemacie, albo ktoś coś poknocił z instalacją. Brak kabla białego wychodzącego ze stojana jest dziwny. Podobnie...
Ta spalona część to regulator napięcia ( AVR) . Na alledrogo są po ok 100zł.
Ciesze się. Teraz pasuje dać "pomógł" pomocnikom. :D Po czym poznać jaki jest typ regulatora i że wymaga on podania napięcia żeby było ładowanie ? Po niczym... To strzał dużego prawdopodobieństwa wynikający ze znajomości budowy wewnętrznej regulatorów, informacji o cewce ładowania i efektach twoich pomiarów. :D
Uszkodzony regulator napięcia.
Ew. zły regulator napięcia. I dlatego świeci mimo poprawnego ładowania.
W tym roczniku gasi regulator napiecia , alternator do wyjęcia mostek sprawdz na obciążenie jak ok zmień regulator.
Pablo1791 Nie oceniałem twoich zdolności intelektualnych. Stwierdziłem fakt i wysnułem przypuszczenie. Ocenę, z resztą całkiem słuszną, wystawiłeś sobie sam... Popatrz na schemat. Do regulatora dochodzą dwa kable. W/Y i G czyli biało-żółty i zielony, który w japończykach jest z reguły masą. Wystarczy "przejechać" po linii oznaczonej G aby za kilka mm...
Jak pamiętam jedna szczotka dołączona do masy . Stosujesz regulator Ra2.
Zaworek / silniczek od wolnych obrotów zwykle wysterowany daje spore podniesienie wolnych obrotów. Tego typu element jest sterowany prądem lub PWM, trzeba wpiąć amperomierz w szereg i sprawdzić czy coś się pojawia. Dodatkowo skoro był bałagan w wiązkach może ktoś podłączył go odwrotnie i zamiast otwierać będzie się zamykał. Regulator wolnych obrotów...
Witam, w 'dawnych czasach / 45 - 30 lat temu ', do Harley-ow WLA / 'chopperow', itp. montowano 'diode Zenera 7,5 - 8V'/ zamiast regulatorow napiecia, przez co kazde napiecie ponad 7,5V - bylo 'oddawane na mase' i nie niszczylo akumulatora i zarowek. Tutaj tez by mozna bylo tak zrobic, jesli regulator jest uszkodzony wewnetrznie, zeby go nie 'otwierac'...
Jaka wersja silnika? Nie ma znaczenia, wszystkie wersje mają regulator napięcia sterowany z ECM a głównym elementem sterującym ładowaniem jest czujnik ELD (mierzy pobór prądu przez auto) w module obok akumulatora. Jeśli ci migają dzienne to wyjściem jest zasilenie ich z plusa po zapłonie. Może być, że czujnik ELD zaczyna świrować jeśli tak się stanie...
Witam ! Jest to typowy regulator 3-fazowy . Do wtyczki doprowadzone jest: - 2 przewody - zasilanie regulatora ; - 3 przewody - odczepy pomiarowe z każdej fazy; - 1 przewód - środek gwiazdy - neutralny punkt odniesienia napięć pomiarowych. Spotykane było rozwiązanie gdzie odczepy pomiarowe były łączone przez diody w jedno wyprowadzenie do regulatora....
alternator 3 fazowy,wytwarza napięcie min 17V max 60V. Czyli typowo. Zastosowałem regulator od Motocykla Honda VFR napięcie niby 14.6V Też typowo, ale czy w całym zakresie obrotów ? I pytanie ? Z alternatora wychodzi 3 czy 5 przewodów, innymi słowy czy to alternator z magnesami trwałymi czy też ze wzbudzeniem zewnętrznym?
Sprężynka jest, nigdzie nie zaczepia, jednak przy założonej sprężynie na dole, przepustnica jest otwarta na maksa i jedynie ręką mogę ją zamknąć. Może ten regulator jest uszkodzony? Ale skoro mówisz że ten regulator bez tej sprężyny nie powinien działać, to dlaczego silnik pracuje, a jak tylko lekko spadną obroty to uchyla przepustnicę sam?
witam.ile wynosi jego zasilanie?myśle że 12v ale nie jestem pewny.
Niestety tutaj maksymalna moc tego agregatu to jest ok 2200 W na 3 fazach w krótkich impulsach . Ciągła moc to ok 550 W na fazę . Uzwojenia wykonane z aluminium wirnik i stojan , malowane na kolor miedzi . Do tego dochodzi kiepski regulator AVR wykonany na styk .
Mnie chodziło o obrócenie cewki " do góry nogami" Ten regulator jest połączony z modułem? Możesz zrobić zdjęcie starej cewki.
Wygląda jak rezystor dużej mocy, będący elementem regulatora napięcia. Bez niego regulator nie działa i napięcie rośnie w niekontrolowany sposób wraz z obrotami silnika.
Rok temu podobny problem i okazało się (bo 8 miesięcy był spokój) ze to dioda na alternatorze więc (regeneracja) 8 miesięcy git problem wrócił Zacznij od tego że alternator ma więcej diod... padła jedna, będą padać inne... Czasem taniej jest kupić nowy alternator niż reanimować trupa. Dodano po 2 Dokładnie tak jak mówisz z tymi 40mah , kupiłem voltomierz...
Dźwignia regulatora (na rysunku zaznaczona strzałka) jest połączona z przepustnicą gaźnika, za pomocą cięgna z drutu, może jest uszkodzone.. Jeżeli przesuniesz ją ręcznie, to silnik powinien zmieniać obroty, sprawdź to. Przy wyłączonym silniku, regulator otwiera przepustnicę maksymalnie, po uruchomieniu dąży do jej zamknięcia. http://obrazki.elektroda.pl/5139943500_1...
Kiedy się nauczycie że w motocyklu jest zupełnie inny alternator i regulator jak w samochodach. Po pierwsze nie wolno odpalać silnika jeżeli przewody z alternatora sa odłączone, napięcie skacze wtedy do kilkuset volt i przebija izolacje cewek. Regulatory stratne są celowo tak konstruowane że nawet w razie uszkodzenia stanowi on obciążenie. Trzeba pomierzyć...
Najczęściej w takiej sytuacji pada regulator napięcia AVR. Poczytaj [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
Jedynym prawdopodobnym wytłumaczeniem jest to że przypadkowo na przewód z alternatora podałeś masę, albo znaczne obciążenie co w czasie pracy silnika doprowadziło do uszkodzenia pomocniczych diod w alternatorze.Ale wtedy kontrolka powinna świecić cały czas. Obawiam się więc że masz uszkodzony w konsekwencji przebicia w diodach, również regulator napięcia....
Wirnik sie pali z powodu dziadoskiego regulator AVR bo w koncu mam jego schemat a on generuje przepięcia bo uzw. wzbudzenia działa na ok 30-100V w zależności od obciążenia.
Nie wiem skąd to rozróżnienie: regulator i regulator DC. Na schemacie ani żadnym znanym mi układzie nie ma dwóch takich urządzeń. Jest tylko jedno: regulator napięcia. Konstrukcje mogą się różnić ale taki podział nigdzie nie występuje. Regulator można sprawdzić " na stole" ale trzeba się do tego przygotować. Transformator trójfazowy z wyjściem 3xok...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
witam masz włki rozrządu u góry , a pod wałkiem jest taka "łapka" oparta na zaworze z jednej strony , a z drugej na takim "bałwanku " , to jest właśnie regulator , bo nie wierze ze w 90 roku 16 v , i nie ma samoreguilatorów i to jeszcze w japońcu pozdrawiam
Szanowny Panie Moderatorze.Ten sam alternator zabudowany w samochodzie pracuje z przedziałem prędkości do około 5000 obr/min w zależności od obrotów silnika.Regulator wpięty szeregowo w uzwojenie wirnika ma za zadanie utrzymać określone parametry i utrzymać odpowiedni poziom magnetyczny wirnika aby napięcie na akumulatorze nie było wyższe od 14.5V Alternator...
w wiekszości samochodów napięcie wysyłane przez sondę jest w zakresie do 1 V, i jest impulsowe (zależy od obrotów i rozgrzania sondy, chyba że jest z grzałką). Można zmierzyć oscyloskopem lub voltomierzem. Opisy sprawdzania są na forum. Tyle że to tylko jeden z elementów odpowiedzialnych za dawkę paliwa, do tego jeszcze : czujnik położenia przepustnicy,...
A post nr3? Skoro nie ma tam regulatora napięcia, to powinno ustalać się ono w dopuszczalnym zakresie około 6 - 8V podczas pracy. Głównym elementem odpowiadającym za balans napięcie będzie tutaj akumulator. Jazda bez niego na pewno doprowadzi do nadmiernego wzrostu napięcia. Napięcie też powinny ograniczać odbiorniki, w tym przypadku żarówki. Dziwią...
Tak - regulator jest podłączony przez ten bezpiecznik do jednego z bocznych konektorów. Dałem Ci duży schemat, tam masz czytelnie rozrysowany ten przekaźnik. To zwykły przekaźnik wysokoprądowy z dodatkową oprawką na bezpiecznik. Nie ma tam żadnej diody, zwykły bezpiecznik. Pobawiłem się w Picassa: http://obrazki.elektroda.pl/2178878700_1...
Dawno mnie nie było ale problem z ładowanie i paleniem się regulatora i alternatora rozwiązany. Zmieniłem kable od alternatora do regulatora oraz zrobiłem porządne połączenie miedzy tymi dwoma urządzeniami do tego wyczyściłem dokładnie mostek pod siedzenie i wszystkie problemy zniknęły. Jak narazie motocykl lata bez zastrzeżeń jeżeli chodzi o prąd.
Masz źle podłączone. Prawdopodobnie dlatego uszkadzają się cewki w alternatorze. Czy posiadasz multimetr i umiesz się nim posługiwać.? Jeżeli nie, to dobrze by było taki kupić i nauczyć się jak wykonywać pomiary. Cel jest tego taki, aby sprawdzać sprawność osprzętu motocykla i poprawność połączeń. Napiszę co i jak powinno być podłączone. Ty musisz zweryfikować...
Problem rozwiazany
a prąd do modułu nie idzie bezpośrednio z iskrownika??
witam to urzędzenie jest bardzo niezawodne,,, a podstawowa sprawa najcześciej spotykana to-jak już ktoś wspominał-spreżynka na pręcie łączącym gaźnik z regulatorem odśrodkowym,ona lubi czasem po prostu się urwać i wtedy silnik wariuje ,a z nim napięcie. na pierwszy rzut oka tego nie widać,ale sprawdź to !!! Ingerencja w ,,bebechy,, to już troszkę zachodu...
Witam, Jestem Szymek. Lubię sobie pomechanikować w wolnym czasie. To mój pierwszy post na forum. Aktualnie zmieniam motor w kosiarce z briggsa na tematyczną Hondę GXV620. Niestety nie udało mi się kupić regulatora w komplecie, a nowe kosztują 130$. Postanowiłem zatem zmontować samemu. Od biedy pewnie wystarczyły by 4 diody, ale chętnie podłączyłbym...
Proszę bardzo. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23... Trzeba dobrać odpowiednie Mosfety i tyle.
Witam ponownie....przyznam, ze niestety czytaj mogę pokusić sie o stwierdzenie ze na autach sie nie znasz, w czym nie ma niczego złego, bo nie każdy sie musi na wszystkim znac:) Sprobuje jednak w punktach wymienic co mozesz zrobic (było by super, gdyby mógł Ci pomoc ktokolwiek kto moze wiec cos wiecej, moze sąsiad, kolega?): 1. proponuje auto odpalic...
Regulator to zwykły ogranicznik napięcia, do ładowania akumulatora zazwyczaj służy zwykła dioda prostownicza. Ogranicznik to układ zaznaczony w żółtym polu: http://www.motelek.net/schema/spannung/f... To jest schemat regulatora stosowanego w skuterach, ma on obciążalność prądową 12A.
regulator honda regulator ładowania honda regulator napiąć honda
pikanie radia citroen inverter silnik silnik trójfazowy uszkodzenie
polskie normy elektryczne iskrzy komutator papierem
Problemy z nastawami reflektorów ksenonowych w VW Passat B6 za pomocą VCDS Różnice między szybami tylnymi do piekarników