Ten alternator z Volvo nie pójdzie. Musisz wymienić w nim regulator "na śrubkę" i będzie ładował aż miło. Takie coś : https://allegro.pl/oferta/regulator-alte...
Uszkodzenia szukaj w alternatorze , prawdopodobnie regulator napięcia.
więc sprawdź zasilanie na zacisku 30 gruby przewód ,sprawdź masę alternatora dalej zobaczymy
Są identyczne, tylko pierwsze modele były wodą chłodzone. Od w169 jest inny - regulator LIN a nie L jak u ciebie
NIe tak hop siup, skoro jest DF to jest szczotka a więc bez regulatora i schemat kolegi wyżej jest temu co w awatarze w d.... :D potrzebny zewnętrzny regulator
Masa alternatora i regulatora sprawdzona? Napięcie mierzone na baterii czy na alternatorze? Możliwe że regulator padł.
Z tego co napisałeś wyżej i jeżeli sprawdzałeś ładowanie na klemach oraz na B+ na alternatorze , to na pewno alternator NIE ŁADUJE. "Nowy" kupiłeś z regulatorem napięcia ładowania , czy przełożyłeś od "starego"?
Hahaha taaaak. 5-ty garnek nie wyrabia i psuje alternator. Nie no, pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora. Poprzez nie i szczotki regulator daje prąd do wytworzenia magnesu za pomocą uzwojenia wirnika jego rdzenia.
One tak mają , jakaś chora wizja inzyniera mb zmień regulator na nowy zamiennik. I bedzie ok
jaki typ alternatora albo VIN pojazdu chodzi o szeroką kostkę czy typ kablowy
Witam. Alternator pracuje bez obciążenia i dlatego wszystko będzie ok. oprócz ładowania. Sprawdź czy na alternatorze jest połączenie z akumulatorem, a zwłaszcza na połączeniu akumulator-rozrusznik-alternator.
Okazało się że to regulator napięcia w alternatorze.
Może wtłoczysz regulator, taki przypasuje? http://e-katalog.intercars.com.pl/#/prod...
może być parę przyczyn 1 za duża pojemność akumulatora alternator go nie doładowuje 2 regulator 3 alternator
Panowie czytajcie co napisałem .chodzi tylko o regulator ,reszta sprawdzona .
Sprawdź alternator, regulator napięcia i wiązkę alternatora. Sygnalizuje zwarcie, przerwę, lub błędny sygnał klemy W.
Alternator (regulator) sterowany/aktywowany cyfrowo magistralą BSS.
Vin auta: WDB2112061A564956 EPC potwierdza alternator A0131540002 Do niego regulatory: A0031544106 A0031545906 A0031547106 A0041540306 Jeżeli jednak masz alternator A 014 154 07 02 to są takie regulatory: 004 154 03 06 Dla alternatorów A 012 154 59 02; A 012 154 98 02 są: A0031545706 A0031547306 A0041540006
Rozumiem ale regulator musze zamontować na wejściu przetwornicy czy za alternatorem? na ile Amper zastosować regulator?
Nie wiem czego szukasz alternator musi mieć napięcie 14,2 volt jego napięcie zależy od regulatora umieszczonego w samym alternatorze według mnie masz włożony zamiennik(zły) i dlatego ci wyskakuje błąd ostatnio taki problem przerabiałem w Mercedesie b klase.Musieliśmy zamówić oryginał i kłopot się skończył. I tobie tak radze bo grzebanie w sterowniku...
Witam. Pacjent to Mercedes W203 1.8 Kompresor, 2002 r. Podłączyłem źle akumulator, co spowodowało spalenie się modułu sam przód i tył, wymienione. W tej chwili brak ładowania, wymieniony alternator i regulator napięcia, ładowania dalej brak. Miał ktoś podobny problem, co jeszcze można sprawdzić? Za wszelką pomoc z góry dziękuję.
Oryginalne alternatory startują po ok 20s. Taka uroda regulatora
Żadna kontrolka się nie świeci, wymieniony alternator (używka) + nowy regulator, jak dodam gazu napięcie stoi.
Witam jak sam napisaleś zbudzenie DF powinno isc przez zarowke, i taki uklad jest poprwny, jesli ona swieci to cos lezy, zacznij od szczotek czy nie sa zawieszone lub po prostu wytarte, potem wirnik i cala reszta, sprawdz lozyska zeby 2x niezagladac, jesli ok to niestety regulator. Gdzies na forum widzialem schemat spr regulatora, potrzebny jest do...
Jak miał z jednym pinem to ma LIN . Zamiana regulatora pomoże, on poza szczotkami nie pada.
Alternator na stół i do sprawdzenia w szczególności regulator , wysokość szczotek ,komutator czy czasem nie za bardzo wyrobiony/jajowaty stan łożysk luzy na nich.
Inteligentny alternator? Małe ładowanie regulator napięcia, szczotki
a regulator napięcia tam jest wbudowany w alternator czy jeszcze zewnętrzny? to wygląda jak uszkodzony regulator (przegrzewający się? słaba masa regulatora?)
Ładowanie troche za duże tak jak kolega wyżej napisał. Kontrolka od ładowania się nie zaświeca ? Wykręć alternator i oddaj do sprawdzenia. Wydaje mi się że może być walnięty regulator w alternatorze. Albo coś z masą :)
rozbierać go musisz, może tylko skorodował sprężysty łącznik regulator-mostek
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
To napięcie na B+ mierzysz bezpośrednio na tej śrubie alternatora czy na akumulatorze?
Wytarta szczotka w regulatorze napięcia. Wyjmij regulator (dwa małe wkręty) i sprawdź.
Witam proponował bym sprawdzić regulator napięcia w alternatorze nie wiem jak jest w mercedesie ale w Dafie tak to działa.Kilkakrotnie miałem taką samą sytuacje w Dafie i winny był regulator napięcia
Tak ja zastosowałem tańszy regulator bo zrobiłem go sam ( mniej niż połowa ceny 30A tracera ) Zobacz dlaczego MPPT a nie tanie PWM : Panel 240W podłączony przez zwykły PWM : http://obrazki.elektroda.pl/9322191000_1... Zastosowałem swój MPPT : http://obrazki.elektroda.pl/4696595400_1... A co do Alternatora to jest to stary...
Regulator napięcia mógł uszkodzić bezpiecznik. Sprawdź napięcia.
Jeśli regulator jest nowy to jeszcze diody pomocnicze w alternatorze do wymiany, ale jak się okaże że któraś ma zwarcie to regulator ponownie do wymiany.
A gdzie to wzbudzenie się znajduje? To jest wymienialna część? Ja p......... to funkcja alternatora a nie część!
Podaj 12 v przez zarowke 2w. Rozpedz do 3000obr. Dodano po 52 Regulator ma softstart po chwili zaczyna ladowac. Musi miec podpiety akumulator.
A regulator to nie czasami jakiś chiński zamiennik?
Witam odświeżam temat, ponieważ w moim mercedesie 250 TD z 1991 padł regulator napięcia w alternatorze (dawał 17V). Po naprawie alternatora oczywiście świeci ABS oraz nie działa obrotomierz - zamierzam nabyć "srebrny przekaźnik), ale dodatkowo nie działa centralny zamek oraz regulacja ogrzewania. Pomożecie?
Ten motor nie ma czujnika rpm na wale. ponieważ to diesel musisz pokombinować. Możesz założyć swój czujnik na wał ,lub potraktować zmienne napięcie z alternatora przed regulatorem (szczyt gwiazdy mostka ) jako dostawcę sygnału.... Pozdrowienia
Witam! Po wymianie regulatora napięcia alternatora wszystko wróciło do normy z kontrolkami. W wymontowanym regulatorze szczotki były krótkie i różnej długości. Dziękuję za pomoc dla Gerriego. Temat zamykam.
Nie wiem jak to wygląda w Mercedesie, bardziej się orientuję w starych Volviakach Stawiałbym jednak, że gdzieś jest przerwa, leć po kolei wszystkie połączenia, regulator napięcia, diody itp. Padnięty alternator nie daje prawidłowych napięć nawet na wysokich obrotach
hmmm kolego a sprawdziłeś ładowanie? Wygląda mi tu na zużyte szczotki w alternatorze lub regulator napięcia. Może czasem ładuje lepiej a czasem gorzej i alternator po prostu nie ładuje prawidłowo akumulatora?
Nie wiem czy tam alternator jest razem z regulatorem napięcia ale jeśli nie to prawdopodobnie regulator napięcia nawalił. Zbadaj napięcie przed regulatorem napięcie czyli za diodami prostowniczymi. Powinno być sporo wyższe za to za regulatorem powinno być 14 z groszami.
Trzech różnych fachowców od Bmw się poddało Kolego mercedes nie ośmieszaj się. W alternatorze zostały wymienione łożyska , mostek z diodami , ślizg , regulator napięcia razem ze szczotkami To tylko stojan , obudowa i część wirnika nie została wymieniona? Nie wierzę . Szybciej, taniej , łatwiej wymienić cały alternator.
Chciałem profilaktycznie sprawdzić alternator. Wymontowałem go i oddałem elektrykowi. Po "regeneracji" po uruchomieniu silnika po kilku, kilkunastu sekundach na wolnych obrotach nie ma ładowania. Wystarczy lekko zwiększyć obroty i ładowanie wraca. Wymontowałem go ponownie i oddałem na reklamację.Elektryk niby wymienił regulator, zrobił test i stwierdził...
Witam posiadaczy Mercedesa A klasa W168 1.7. Rocznik 2004. Jak wszyscy zainteresowani już wiedzą, wyjęcie alternatora chłodzonego wodą graniczy z cudem w tym samochodzie, ale do rzeczy. Mianowicie, po uruchomieniu silnika ładowanie na poziomie 17V, po chwili przestaje ładować i napięcie spada. Kontrolka ładowania nie świeci. Na tablicy wskazówki prędkościomierza...
jeśli miałeś ładowanie pow 15V to regulator w alternatorze do wymiany a aku nie ma tu znaczenia, na tym nowym też pewnie takie będzie.
Witam.Kolego problem z alternatorem najprawdopodobniej leży w regulatorze napięcia lub na przewodzie do modułu sterującego.Przy próbie wypalania nie powinno być błędów w sterowniku ale w twoim przypadku wygląda na zbyt dużą zawartość sadzy w DPF dlatego nie wypala i albo za mocno jest z popielony albo trzeba spróbować czyszczenia chemią.
Lipa naładowany i to samo zastanawiam się dlaczego nie ładuje tego małego 14v tylko wskazuje tyle samo co ma nalodowanego który przekaźnik załącza ten regulator na podszybiu ? Tam jest problem?
Cześć E200 120KW 2004 słabe ładowanie w okolicach 13.6V po włączeniu wszystkiego 13.3V oba akumulatory wymienione na mierzyłem jeszcze raz i tak na Aku 13.3V a na alternatorze 13.7V 1.Czy winny może być regulator napięcia ? Jeśli tak to czy wymienię go bez wyciągania alternatora. 2.Czy można wypiąć akumulator bez obaw,ze trzeba używać laptopa. 3. Czy...
Regulator napięcia? Możliwe ale bardziej bym stawiał na szczątki w alternatorze a raczej ich brak.
sprawdzałeś może stojan na ciągłość lub przebicie ja robiłem takiegi bosch w mercedesie co pokazywał za niskie ładowanie z achwilę za wysokie wymieniłem regulator nie pomogło alternator na stół rozbiórka na części i okazało sie że stojan ma przerwę na jednej fazie po wymianie stojana pomogło jak ręką odjął
Alternator jest częścią niezależna. Tzn. jego pracą steruje tylko regulator napięcia w nim zamontowany. Spada napięcie w instalacji to regulator podnosi prąd wzbudzenia alternatora i napięcie rośnie do wartości ustalonej fabrycznie. Jak napięcie rośnie to ten prąd powinien malec i napięcie maleje. Ważna rzecz. Nie mylić prądu wzbudzenia z prądem jaki...
Dzięki koledzy za zainteresowanie tematem i podpowiedzi, temat zamykam bo rozwiązanie przyszło wiedzą, sprawdziłem alternator po swojemu i okazało się że zamiennik był nie ten do tego auta. Występują dwa typy regulatorów i na jednych jest napięcie do wzbudzenia a drugich nie ma. Po wymianie na odpowiedni regulator wszystko śmiga jak należy. To właśnie...
Witam. Mam problem z moim mercedesem mianowicie świeci się czerwony Aku i odczytane błędy to p9050 p9051 p9055 Regulator wymieniony w alternatorze przekaźnik od małego Aku sprawdzony na krótko działa mały Aku ma 12.2v ale z przekaźnika nie idzie prąd na niego wchodzi 14.4 a wychodzi 12.2 czyli nie puszcza na mały aku jest to dokładnie taki sam problem...
Na 99% zużyta jedna ze szczotek w regulatorze napięcia. Trzeba wyjąć regulator i obejrzeć szczotki (ew. wymienić) Prawdę mówiąc to Twoje zapytanie powinno trafić do działu "Początkujący"
Witam zegar wymieniony i na razie drugi działa bez błędów, SD nie widziało instrumentu, oraz dużo błędów z innych systemów z powodu braku komunikacji. Może to zbieg okoliczności gdyż dzisiaj dowiedziałem się że w tym aucie w ciągu roku padł Mr 3 cylindry wyrzucało, Gs też spalony, alternator z regulatorem, GPS który był w aucie i teraz instrument.
Witam Bliska osoba poprosiła mnie o pomoc. Sprzęt jak w temacie z alternatorem Bosch o nr 0120400606 zaciski D+ D- DF czyli standard (występuje w Mercedesach z lat 50/60). Problem z przeładowaniem. Czyszczenie i regulacja regulatora mechanicznego pomaga na krótko. Poszukuję regulatora elektronicznego, który będzie kompatybilny. Czy ktoś doradzi który...
Tam jest typowe wejscie L-DFM. Ile kabli we wtyczce regulatora? Raczej nie komputer. Nie ma czasem 2 baterii małej takiej jak w Mercedesie do podtrzymania? Regulator ma wtyczke na 2 kable. Baterii mysle, ze niema. SAAB ASO powiedzial ze jest jakis blad w podlaceniu alternatora.
Jeżeli ma sprawny regulator nie.
Oznaczenia są takie same jak w VW, Skoda bo wszędzie wkładają Bosh.Do B+ podłączamy + z akumulatora, masa alternatora z masą ogólną i - akumulatora, D+ zasilanie układu regulatora napięcia (lub wiązka), W - wzbudzenie do regulatora napięcia oraz masa do regulatora napięcia lub przeważnie są one przykręcone do obudowy alternatora. Wiele jest informacji...
Witam , da sie to zrobić bez zdejmowania czołówki rozrządu ,pierwsza rzeczą to musisz ustawić znak na kole pasowym wału na 20"po GMP {w silniku M161}przy kręceniu wałem uważaj żeby ci łańcuch nie wpadł do środka. następnie wykręć alternator i wykręć cały napinacz łańcucha rozrządu ten przy alternatorze kluczem nasadowym 27-30 mm .następnie ustawiamy...
Wymiana regulatora nie pomogła. Nadal ten sam objaw. Dodatkowo po sprawdzeniu ładowania okazuje się , że alternator nie ładuje. Czy możliwe aby przez te kontrolki gasnące alternator się nie wzbudzał ??
Witam! Problem banalnie prosty. Okazało się że Regulator napięcia padł, duże skoki napięcia powodowały że komputer głupiał. Również Alternator okazał się do wymiany. Nowy Alternator i problem jak ręką odjął
Panowie pomocy bo ręce opadają. Pacjent ML350 2010r. Zdiagnozowałem że przy włączonym nawiewie , nawet bez klimatyzacji obroty rosną a skrzynia opóźnia zmianę biegów. W zasadzie nie wrzuca 7biegu. Po wyłączeniu nawiewów na OFF i przygazowaniu obroty spadają a skrzynia działa poprawnie. Wymieniłem regulator napięcia w alternatorze bo obstawiałem brak...
Posiedziałem jeszcze nad tym i jednak ten typ regulatora musi być sterowany cyfrowo. Znalazłem jednak identyczny regulator ze złączem L i DFM i takowy mam zamiar założyć. Z tego co wyczytałem złącze DFM nie musi być nigdzie podłączane.
Sprawdź wartość napięcia w instalacji podczas pracy silnika. W takim przypadku napięcie powinno wynosić około 14,2 V, po włączeniu świateł mijania i np ogrzewania tylnej szyby spada do koło 13,5 - 13,2 V. Jeżeli u Ciebie napięcia będą wyższe to znaczy że jest uszkodzony regulator napięcia alternatora, jeżeli napięcia są niższe to metodą prób i błędów...
Czy macie jakieś doświadczenia z alternatorami do fordów? Miałem kilka przypadków że wymiana regulatorów na kargo lub hc to strata czasu...
Nie chciałem zakładać nowego wątku. Mam podobny problem z takim samochodem - od czasu do czasu silnik nie gaśnie z kluczyka (przy pompie jest jakiś elektrozawór - czy da się go ew. naprawić) Drugie pytanie to obroty silnika - obrotomierz źle wskazuje tzn. mniej o około 500-600 obr.. Co może być przyczyną, gdzie szukać - czy sygnał jest brany bezpośrednio...
Diagnostyka na SD, powinna powiedzieć co i jak, ale faktycznie przy takim problemie mogło upalić się coś jeszcze, ale gdyby upalił się sterownik na pompie to raczej by nie zapalił, ładowanie i alternator jest OK, może coś z regulatorem i daje za duże napięcie ładowania i sterowniki głupieją.
Witam. W nawiązaniu do https://obrazki.elektroda.pl/8664065100_... Cała rzecz polega na oszukaniu regulatora napięcia co do mierzonej przez niego wartości napięcia wyjściowego alternatora. Oczywiście, regulator mierzy to napięcie klasycznie, między masą (minusem) a wyjściem B+ (ładowanie akumulatora). Żeby go oszukać, należy ujemny...
Witam mam kolejny problem nie mogę zgasić samochodu po cofnięciu stacyjki wszystkie zegary szaleją wyświetlacz się świeci na stałe a to odczytane błędy z wyświetlacza BS1302 MR2219 myślałem że może regulator alternatora robi zwarcie tak jak w dafie mi się to zdarzyło po odpięciu kostki problem dalej pozostał czy może to być wiązka elektryczna co mogę...
Witam, Wymieniłem alternator Valeo z jednym pinem na regulatorze napięcia na zamiennik z dwu pinowym złączem regulatora. Po minucie od uruchominia auta, zapala się kontrolka braku ładowania pomimo utrzymującego się napiecia 14.5V Zamiana styków powoduje brak ładowania. Czy istenieje sposóp na poprawną pracę kontrolki bez wymiany regulatora napiecia?...
Alternator Valeo rodziny A13N,A14N ( z wentylatorem zewnętrzym) czy alternator w wentylatorem wewnętrznym? Strasznie tajemniczy jesteś co to za auto,a są różnice czy to citroen,czy renault,czy peugeot,czy coś VW,albo mercedes,a w nich siedzą takie alternatory. Np Renault ma doprowadzone do regulatora zewnętrzne napięcie odniesienia,do którego przyrównuje...
Kolega ma przy silniku mercedesa 115 2 litry diesel założony jakiś alternator boscha. Nie wiem, czy jest oryginalny, bo ktoś dopasowywał go kabrówką i pociął etykietę (ten zespół napędowy też siedzi w innym aucie). Zachował się jedynie napis Bosch i jakieś dwie cyferki na resztkacah żółtej naklejki. Aleternator ma dwa wyjścia plusowe na odkręcanej blaszce...
Tak ma być. W tym aucie jest "inteligentny" system ładowania akumulatora. Rzeczywiście to prawda. Regulator nie działa "sam w sobie", ale połączony jest kablem komunikacyjnym ze sterownikiem silnika który wymusza odpowiedni w danym momencie prąd ładowania. Taki przykład: jak obroty silnika z jakiegoś powodu za bardzo spadną (poniżej granicy równomiernej...
tak trzeba było zdemontować wózek pasek klinowy osłonę interkulera. koszt 800 zł + 200 wyjęcie wymienione diody "kółko"nie pamiętam nazwy fachowej, regulator napięcia. tak pewnie kompleksowo leciał wszystko co się może zepsuć w alternatorze. zrobiłem alternator i kolejna awaria, przestał odpalać na zimnym silniku i znów warsztat. :cry:
Witam serdecznie wszystkich . Coś na temat znikającego prądu to ja w swoim mercedesie miałem inny objaw a prąd znikał tylko mokrą porą po deszczu lub w jego trakcie albo jak była jakakolwiek chlapa. Winą było przebicie na uzwojeniu do masy . Kiedy dostało się trochę wody do alternatora powstawało zwarcie i to było przyczyną braku ładowania. Wymieniłem...
Witam. Od niedawna jestem posiadaczem Mercedesa A160 z 2000r. Samochód na początku nie dawał żadnych oznak jakichkolwiek problemów do czasu gdy zauważyłem że traci prąd jak odejmuje mu gazu . Nie zawracałem sobie tym głowy do momentu gdy nie stanąłem na środku ulicy. Auto zaczęło się dusić nie reagowało na gaz i zapaliły się wszystkie możliwe kontrolki...
Dziękuję za pomoc, udało się znaleźć przyczynę - szczotki na regulatorze napięcia alternatora. Zdjąłem regulator napięcia z alternatora, rozruszałem szczotki - były mocno zabrudzone i prawie się nie poruszały, założyłem regulator, odpaliłem, zmierzyłem napięcie na akumulatorze i było już 13.5 V. Zrobiłem też test zdejmując klemę dodatnią z akumulatora...
Witam wszystkich mam taki problem z A klasą a dokładnie nie było ładowania po wyciągnieciu alternatora rozebraniu były spalone 2 diody które oczywiście zmieniłem po ok. 2 tygodniach powrót brak ładowania rozebrałem zmieniłem na nowy mostek + regulator no i po 3 tygodniach powrót spalone diody Może ktoś spotkał się z takim tematem to coś podpowie z góry...
witam mam w aucie 2 akumulatory pod jeden jest podlaczona wyciagarka oraz cos tam ze srodka chyba radio albo cos podobnego jak oswietlenie kabiny nie pamietam pod drugi aku podlaczona jest cala reszta problem polega na tym ze jeden z akumulatorow nie ma podlaczonego ladowania czy jak podlacze przewod z alternatora na 2 aku to altek podola temu zadaniu??...
Witam, jestem w trakcie realizacji małego projektu. Potrzebuję generatora który na wyjściu da mi prąd stały i chyba alternator samochodowy byłby całkiem wygodną i prostą opcją. Moc jaką potrzebuje to powyżej 2.5kW. Niestety nigdzie nie jestem w stanie znaleźć odpowiedniej dokumentacji do alternatora BOSCHA 14V 200A używanego w mercedesach. Z tego co...
Powiem z doświadczenia : 10 letni wypasiony mietek i to hybryda to najwyższa pora .. się pozbyć go . To już nie te czasy że mercedes jezdzi latami . Może kiedyś gdy jedyna elektronika to regulator napięcia w alternatorze był ale nie dziś . Dwa przykłady : 1. W pracy nowy z salonu ML320 CDI . po 2 latach z radością sprzedany . Przez 2 lata nie było miesiąca...
Witam mam problem z Mercedesem W124 250 diesel otóż po uruchomieniu silnika i po włączeniu świateł włącza mi się kontrolka SRS i czasami jest tak ze gaśnie i się zapala i tak samo jest jak włączę climatronic przełączam nadmuch gorą dol i w ogóle tak samo SRS zapala się i gaśnie , oraz radio raz się włącza i wyłącza radio montował sam pod stacyjkę jak...
Witam. Mercedes 814 eco power silnik 4,2 rocznik 96. Mam zapytanie do Kolegów elektryków.Chodzi o to,że po włączeniu zapłonu(zapaleniu się kontrolek) kontrolka ładowania lekko się żarzy.Po odpaleniu silnika kontrolka ładowania nadal się źarzy ale po 3 sekundach zapala się również kontrolka FMR.Ładowania brak.Po wprowadzeniu silnika na wysokie obroty...
Witam. Być może napisze coś co było już opisane w tym wątku, ale postaram się zabrać dostępne mi informacje na temat sterowania tego regulatora. Widok wtyczki regulatora: __--__ / \ -| - - - |- \______/ 1 2 3 1 - S 2 - SIG 3 - FR
Jaką elektronikę masz dwa alternatory i każdy ma swój regulator. Jak na takie same napięcie dołączysz B+ z B+ i B- z B- i do tego w zależności od regulatora pozostała wyjścia. Do tego akumulator wystarczy nawet mały 12Ah. Sprawdziłem od Mercedesa największe koło ma 143mm.
Witam Jeśli silnik jest zimny ładowanie jest bardzo słabe do 5 A. Po włączeniu świateł jest to już -10 A. Gdy silnik się rozgrzeje ładowanie jest już w porządku. Regulatory zmieniałem to samo. Jest zmieniony alternator na nowy i znowu to samo. Alternator jest 55A czyli ok. Czy tam jest jakieś dogrzewanie silnika czy coś?? Co pobiera tak dużą moc??pozd
Przecież stabilizację napięcia można spokojnie zrealizować nawet na samochodowym regulatorze z alternatora. Wystarczy, zeby mierzył napięcie na wyjściu mostka, a sam regulator może kluczować tranzystor podający zasilanie na uzwojenie wzbudzenia z osobnego zasilacza. Wtedy wystarczy oszukać regulator, obniżając mu napięcie mierzone (zwyczajny potencjometr...
Szukam jakieś pewne źródło danych regulatorów Bosch sklepy dane mają jakieś nie pewne raz piszą że do alternatorów 70A a raz 90A. A ogólnie to mam alternator 050903015B 0123335001 50-90A siedział w nim regulator 1197311214 i nie wiem czy to był prawidłowy bo inni mają w takim alternatorze 1197311223 a mam pod ręką prawie nowy od mercedesa sprintera...
A co niby regulator napięcia ma do huczenia? Trzeba sprawdzić wszystkie elementy napędzane paskiem - są blisko asfaltu i woda, błoto oraz pył robią swoje. Podniesienie obrotów to będzie przysłowiowe "maskowanie gówna dezodorantem". Spodziewaj się, że w niedługim czasie nagle i gwałtownie dowiesz się, co jest powodem huczenia :)
Witam Mam problem z Mercedesem B150 z 2010 roku w automacie. Na początku podczas jazdy na krótko zapalała sie kontrolka sinika i szarpał jak by był problem ze skrzynią biegów. Potem zaczął już gasnąć, po wyłączeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu można było jechać kilka lub kilkadziesiąt km, aż znowu szarpał i zgasł. Teraz czasem zapala sie czerwona...
Odświeżę Mam podobny regularny problem z alternatorem w tym aucie (A170 CDI 2003 rok, 120 tys km, alt Valeo chłodzony cieczą). Otóż przepala diody. Pierwsza naprawa jakieś 2 lata temu-włożony zamienny mostek-przepalił się po pół roku. Druga naprawa-włożony oryginalny mostek Valeo za 350 zł-wytrzymał ok 1,5 roku. Do wczoraj, kiedy nagle zaświeciła się...
Diagnozowane to było KTSem. Ten błąd jest w sterowniku silnika. Od razu po włączeniu zapłonu lub wykasowaniu błędu jest ten błąd oraz temperatura za wysoka, a po jakimś czasie jest zwarcie do masy. Mierzyłem sterownik silnika między pinem 54 a 53 ma 123Ohm, a z instalacji 119Ohm czyli tyle ile powinien. Podłączyłem teraz autobossa i wyrzucił błąd"Check...
Ten temat jest straszny, aż mi się nie chce go komentować ( i nie widzę już wyraźnej potrzeby). mmk- z całym szacunkiem, ale jesteś tylko teoretykiem, a teoria nie zawsze idzie pod rękę z praktyką. Już pomijam stare mercedesy gdzie grzanie było ręczne ( z "solniczką" na desce rozdzielczej jako wskaźnik pracy) to zwracam uwagę na różne kombinacje czynione...
Prostownik jest zbędny. Wystarczy sobie podejrzeć w FR (FMR) wartość MW24 (napięcie zasilania). W czasie pracy silnika powinno być 28(V), jeśli mniej, to alternator nie doładowuje, jeśli więcej, to nie polecam dalszej jazdy-alternator do regeneracji (nie regulator napięcia) najczęściej. Przy sprawnych bateriach Actros przejedzie bez ładowania ponad...
alternatora mercedes regulator regulator alternatora schemat mercedes wzbudzenie alternatora
przebarwi kolor deska rozdzielczy iveco turbo diesla benzyny
traktorek craftsman chmura kamery
Schemat mikrofonu Yosan CB100 - budowa i działanie Renault Thalia 1.4 8V - Zimne powietrze z nawiewów