Dioda wprowadza dodatkowy spadek napięcia i stratę mocy. Fajniejsze byłoby użycie tranzystora MOSFET w roli aktywnego prostownika. Należy pamiętać o tym, że regulator alternatora nie oferuje funkcji ogranicznika prądu, a prądnice nie lubią przeciążania ponad moc znamionową.
Zapewne da się łączyć równolegle MOSFETY ale wolę sam nie eksperymentować Mamy 21 wiek.. Po co równolegle - 1 sztuka wystarczy. 25 lat temu robiłem regulator alternatora - użyłem mosfet "P" 60A. Dziś masz bardzo duży wybór mosfetów P i N. Szukam czegoś sprawdzonego. Problemem będzie zabezpieczenie przed zwarciem na wyjściu.
Zasilanie układów elektroniki samochodowej może być trudne ze względu na wymagania dotyczące wysokiej niezawodności przy stosunkowo niestabilnym napięciu akumulatora. Różnorodność systemów elektrycznych i mechanicznych współpracujących z akumulatorem pojazdu i może powodować gwałtowne skoki napięcia w nominalnym zasilaniu 12 V. W rzeczywistości napięcie...
To regulator innego producenta. Z tego co widzę w Triumphach montowano także regulator Shindengen FH012AA lub FH020AA wraz z wiązką–przejściówką. To jest regulator MOSFET ale stratny, jego obudowa będzie się mniej grzała ale alternator i przewody alternatora będą tak samo obciążone. Nie masz kogoś z rodziny w Anglii żeby kupił oryginał z wiązką?...
To raczej nie jest znaczącym problemem, bo zawsze można użyć większego półprzewodnika. Niestety nie można bo tu nie chodzi o moc czy prąd maksymalny tylko o maksymalne napięcie Kolektor-Emiter(Uce) które w tranzystorach PNP wynosi ok.250V a w tranzystorach NPN nawet ok.1500V. Zostają nam jeszcze tylko tranzystory P- MOSFET.
1. Nie wolno odłączać regulatora od akumulatora podczas pracy silnika! 2. Na obrotach biegu jałowego alternator nie ma wydajności takiej, aby uzyskać pełne napięcie ładowania na akumulatorze. 3. Pełne ładowanie zaczyna się zwykle od ok. 3000 RPM, w praktyce najwyższa wydajność przypada w okolicach 5000 RPM. 4. Wiedz że elementy takie jak światła, wentylator...
A czemu zener na 15V jako zabezpieczenie przed pojawieniem się większego napięcia od napięcia alternatora 14,4 V ? A temu, że zenerka w sot-23 kosztuje jakieś 12 groszy, a może uchronić przed jakimś losowym fu.ck-upem MOSFET za 5 zł. Tak przykładowo awaria regulatora napięcia w alternatorze może poskutkować przebiciem bramki mosfeta. Rozbierz sobie...
Teraz odkopałem projekt, bo dzięki przeklętej grypie, siedząc na chorobowym, zacząłem odkopywać stare pomysły. Kto by pomyślał, że grypa może pomóc w rozwoju "otwartego regulatora" do alternatora??? :D Pomyślałem, że stworzenie takiego opensourceowego projektu regulatora mogłoby ludziom dać ciekawą alternatywę dla wyboru pomiędzy bardzo drogim Shindengenem...
Ja do swojego wiatraka zrobiłem już trzy regulatory , pierwszy był na triakach dwu stopniowy i porażka bo turbina głupiała i hałasowała, drugi regulator był już cztero stopniowy na przekaźnikach , przekaźniki odłączały mostek prostowniczy i wiadomo obciążenie, bo na prądzie stałym powstawał łuk przy odłączaniu i palił wszystko. Ale moim zdaniem taka...
Alternator daje na aku 13,5-14V. Podładuje aku żelowy. Nie poprzez tę ładowarkę z AVT2309 - tam się traci 1.4V na diodach + prawie 3V na LM317. Żeby ładować akumulator żelowy w samochodzie, można by podłączyć go przez diodę Schottky 5A, albo 8A, która da spadek napięcia około 0.4V (SR840 przy 1.2A) i jeśli alternator daje 14V, to napięcie będzie w...
Hm. tak na prawdę akumulator ładuje prąd, a nie napięcie. - a czy ja pisałem, że akumulator ładuje napięcie? Raz jeszcze napiszę: w instalacji samochodowej mamy stały poziom napięcia ustalany regulatorem. Więc niezależnie od tego, czy podepniemy do instalacji jeden akumulator, czy trzy wszystkie będą się ładować ze źródła o tym samym napięciu. Problem...
Robiłem pewne próby w tym temacie. Przy zasileniu stałym prądem uzwojenia wzbudzenia (wirnik) i sterowaniu fazami stojana typowym sterownikiem dla silników BLDC, alternator ładnie "kręci". Zmieniając prąd wzbudzenia, można w pewnym stopniu regulować moment obrotowy bez wpływu na prędkość obrotową. Problemem jest połączenie funkcji regulatora napięcia...
Historycznie rzecz biorąc, jeszcze w latach '70 w motocyklach stosowano przeróżne dziwne rozwiązania konstrukcyjne jeśli chodzi o budowę alternatora, cewek, prostowników i instalacji elektrycznej. Nawet nie stosowano regulatorów, tylko zwykłe diody prostownicze. Nie mówię tu o demoludach, które posiadały prądnice z elektromechanicznym regulatorem. Wraz...
Świadczy to o błędnej konstrukcji regulatora napięcia tylko i wyłącznie. Poza tym - jaki to samochód, że zaledwie 30A? Byle Lanos ma alternator 85A...
Włącznik samoczynny z samochodowego regulatora napięcia prądnicy lub z kombajnu Bizon załatwi sprawę. Napięcie alternatora osiągnie żądany poziom, włącznik samoczynny połączy alternator z resztą układu. Od strony elktronicznej jarek_lnx dobrze to przedstawił. Potrzebny jest przerzutnik wykrywający poziom napięcia alternatora i włączający przekaźnik...
Otóż takie rozwiązanie nie miałoby sensu. Z alternatorem współpracuje zwyczajny regulator stratny. Rozłączanie prądu ładowania (na przewodzie od akumulatora) powodowałoby zwiększone obciążenie regulatora napięcia (tyrystorów). Ponadto wywoływałoby to przepięcia doprowadzające do niestabilnej pracy regulatora i w rezultacie jego uszkodzenie. To nie jest...
Alternator motocyklowy przy biegu jałowym ma znikomą wydajność. Napięcie na wyjściu często jest zbyt niskie aby ładować akumulator, jeżeli jest wyższe, to obciążenie w postaci świateł sprawia, że akumulator jest rozładowywany. Silnik musiałby się kręcić na wyższych obrotach, co wiąże się z trudnościami. Poza tym sprawność takiego rozwiązania jest niska,...
Problemem PVI jest nie tylko ich cena ale przede wszystkim niska wydajność prądowa, co w przypadku MOSFETA dużej mocy jest bardzo ważne. No tak właśnie te prądy śmiesznie małe się wydają w tych PVI. Pewnie w jakiś przełącznikach nie pracujących z dużymi częstotliwościami jakoś uzyskują potrzebne prądy załączania mosfetów. Przerabiałem też już przypadki,...
Czyli zrobiłeś trójfazowy prostownik sterowany. Też można, a nawet trzeba, gdy alternator był pod taki regulator projektowany. Jednak uważam, że regulatory z tyrystorami są ułomkami w stosunku do regulatorów na MOSFETach. To zaszłość historyczno-ekonomiczna. Z resztą MSOFETy powoli przebijają się do fabrycznych regulatorów. Należy zwrócić uwagę na to...
Rozważania, dotyczące pracy alternatora, zakresu zmian napięcia w instalacji, itp. wykraczają poza zakres tematu, określony w tytule i proszę go nie kontynuować. Autor nie określił dokładnie rodzaju obciążenia (prąd 4A, ale przy jakim napięciu?), trudno więc doradzać coś więcej poza możliwymi sposobami zmian napięcia, określonych w pierwszym poscie....
(at)ElektrodaBot Ok, dzięki za pomoc! Mogę znaleźć arkusz danych dla HUF75344G3 tutaj . Rozlutowałem go i przetestowałem za pomocą dobrze znanego, otwartego "testera tranzystorów" i pokazuje on, co następuje: https://obrazki.elektroda.pl/2797564200_... Identyfikuje go jako BJT, chociaż z poprzednich informacji jest prawie pewne, że to MOSFET......
Zrobiłem niedawno eksperyment. W załączniku wynik próby zasilania dodatkowego reflektorka halogenowego (Wesem, żarówka H1 55W) z prostownika do ładowania akumulatorów. Reflektorek oświetlał ścianę znajd. się w odległości ok. 2 m. Parametry ekspozycji (takie same dla obu zdjęć): 1/250 s, f=5 , korekcja EV = -1 , ISO=100 ASA, korekcja barw ustawiona ręcznie...
Witam wszystkich zainteresowanych. Aktualnie przerabiałem ten temat i udało mi się pozytywnie naprawić ten regulator. Ze wszystkich wcześniej wyczytanych informacji z różnych źródeł, w tym elektrodzie oraz własnym wnioskom i doświadczeniu, postanowiłem skupić wszystkie porady w jednej odpowiedzi. Skutkiem uszkodzenia tego regulatora jest zazwyczaj brak...
A właśnie - zacząłeś od początku Litości. Nie można zaczynać od końca. Ew "zaczynać od końca". Trzymajmy fason językowy. To Elektroda a nie Pudelek. zrobiłeś sobie bilans energetyczny? Wiesz ile tak na prawdę wynosi zapotrzebowanie na energię w pojeździe? Tu jest pies pogrzebany. Awersja do prostych obliczeń "teoretycznych" (gdzie tu jest jakaś teoria???)...
Niekt się nie chce narażać, to ja to zrobię. Przewinęło się kilka wątków dlatego napisałem to co napisałem w akapitach. Z całą pewnością nie mamy tutaj do czynienia ze zjawiskami podmagnesowania napięciem stałym jakie jest wykorzystywane w dławiku podmagneswanym prądem stałym, wspomniany zasilacz ATX ani też wzmacniaczu magnetycznym. W układzie magnetycznym...
Wentylator od samochodu na pewno będzie pobierał dużo więcej mocy niż to przewidziano. Wytrzymałości regulatora nie określa się mocą odbiorników zainstalowanych w pojeździe, a wydajnością alternatora. Regulator napięcia ogranicza wzrost napięcia poprzez zwieranie uzwojeń do masy. Nie ma potrzeby stosowania drugiego regulatora napięcia, bo napięcie na...
On musi mieć dobry styk, bo od niego zależy wszystko.Ten przewód daje napięcie na regulator w miarę zwiększenia obrotów regulator sterowany jest z "małych" diód i kontrolka gaśnie sygnalizując ładowanie. Kontrolka od akumulatora gaśnie lecz zaczyna się żarzyć dopiero przy wyższych obrotach zakładam że przewód jest dobrze dociśnięty i odpowiednio przewodzi...
Może zrobić jakiś ogranicznik prądu na MOSFET? Tranzystory polowe mają duże prądy... Czy mógłby Kolega podać jakiś schemat? Jeśli będzie to tylko kilka prostych elementów, to jest szansa że sobie poradzę. Co myślicie o tym żeby w szereg w przewodzie dodatnim włączyć dwie/ trzy żarówki np 60W DC. One pobrałyby kilkanaście amperów. Dodano po 6 Pytanie,...
Zgodnie z tym co autor chce to : Jak wiadomo w instalacji samochodowej mamy najczęściej około 13V - 14V w zależności od tego w jaki jest pobór prądu , stan naładowania akumulatora , jak dobry jest regulator + alternator. Czasem zdarza się że jest niższe napięcia - zapalanie , czy zgaszony silnik. Może więc taka przetworniczka DC/DC gdzie całą instalację...
Ten regulator z linku który podałeś będzie dobrze działał w moim motocyklu? Daje wystarczająco duży prąd? Zadając takie pytanie stawiasz asię w pozycji człowieka, który nie ma pojęcia o czym mówi. Ten regulator nie daje żadnego prądu! Ten "twój" i ten na mosfetach są regulatorami równoległymi a nie szeregowymi! One po prostu łączą ze sobą fazy alternatora...
Cześć wszystkim Pracuję nad projektem, który w znacznej mierze opiera się na skutecznym przetwarzaniu zasilania samochodowego na swoje potrzeby. Utworzyłem kilka schematów na podstawie informacji znalezionych w internecie i literaturze, ale nie wszystkie aspekty działania zostały tam dostatecznie szczegółowo wytłumaczone. Bardzo proszę o pomoc w interpretacji...
To ja zapytam, czy istniej gotowe lub schemat źródła prądowego o prądzie 10-50A i niskim spadku napięcia? U autora chyba najlepiej będzie wywalić fabryczny regulator napięcia alternatora i zbudować sterowanie prądem wzbudzenia. Ewentualnie regulator zostawić a dołożyć kilkuamperowego mosfeta w obwód wzbudzenia (tj przed jedną ze szczotek) i zmniejszać...
czy jestem w takim razie skazany na ten tyrystorowy szmelc? Nigdzie nie napisałem, że regulator tyrystorowy to szmelc! Wg. mnie typowe regulatory na tyrystorach są mało że niedokładne to jeszcze awaryjne. Ja preferuję regulator na mosfetach Na razie zdania nie zmieniłem. A to, że działają w dziadkach świadczy tylko o tym, że dawniej robiło się wszystko...
Tylko testowanie mosfetów VDSmax w trybie ładowania akumulatorów kwasowych przy użyciu ATC Tiny85 działającego z preskalowanym zegarem ADC 8 MHz i 125 kHz do wykrywania napięcia i prądu za pomocą czujnika halowego SS495A. http://obrazki.elektroda.pl/8189223800_1... Używam prostej diody 1N4148 i kondensatora 100V, aby złapać i utrzymać...
Na schemacie diody D5, D6, D7 mają być odwrotnie. Alternator 500W to bardzo dużo, więc nie ma co się dziwić że się palą. Typowo w motocyklach stosuje się alternatory o mocy około 350W. Z tego względu jakoś nie widzę aby samoróbka wytrzymała takie obciążenia. Po pierwsze potrzebny jest mostek trójfazowy na diodach Schotky, a po drugie mocne tyrystory....
Próbowałeś robić pomiary rezystancji między wyprowadzeniami samego regulatora? Może one już coś wykażą? Jak nie to: Zmień/napraw regulator lub zrób sobie porządny na mosfetach. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23...
Ręce opadają. Łączysz MOSFETem dwa źródła napięciowe bez jakiegokolwiek pośrednictwa. Czy zdajesz sobie sprawę z tego, jakie prądy mogą popłynąć w tym układzie? Wstawianie do alternatora magnesów w momencie, gdy planowało się ładowanie akumulatorów jest błędem. Odpinanie ładowania akumulatora tylko pogarsza sytuację, bo bez obciążenia akumulatorem napięcie...
Witam wszystkich. Mam problem z ponownym uruchamianiem się radia w trakcie rozruchu auta. Kiedy próbuję kręcić rozrusznikiem, to napięcie w sieci spada do 8-9 https://obrazki.elektroda.pl/6136003600_... Pozdrawiam, Kamil
Jaki rok produkcji tego traktorka? Jeśli to lata 80-90 to na bank podpasuje każdy inny regulator trójfazowy stratny od motocykla, nie jestem pewien w przypadku nowszych, gdyż ostatnio Shindengen zaczął produkować regulatory z MOSFETami. Tylko kwestia zakupu regulatora trójfazowego, nowe chińskie kosztują od 100 zł (ale często kiepsko wykonane), a używane...
gregor jeżeli chcesz w miare tanie i bardzo mocne mosfety to polecam IRF3205 w tme kosztują 3zł , albo całkiem wypaśne IRF1405 - 169A 55V Rdson=0,0053R, max prąd w impulsie 680A. quote="-RoMan-"] Dlaczego stosować PWM? Przede wszystkim jako zabezpieczenie przed niekontrolowanym wzrostem napięcia w razie awarii regulatora napięcia alternatora. Drugi...
Uprzejmie donosze ze udalo mi sie uruchomic i wyprobowac alternator w charakterze silnika , wychylam sie z tym tematem poniewaz kiedys znalazlem posty podobnych prob ale chyba malo efektywnych . Poniewaz moment obrotowy jaki taki silnik daje jest chyba duzy przy 400w mocy pobieranej kola pasowego o srednicy 90mm reka w zaden sposob zatrzymac nie mozna...
Kolego trzeba znaleźć przyczyne palenia regulatorów. Coś w tym jest. W linkowanym temacie było troche na ten temat. Na 100% te tropy trzeba sprawdzić. Dodatkowo stojan i połączenia faz do sprawdzenia. Stojan pasowało by oejrzeć na okoliczność przegrzań. Był ostatnio temat z BMW. Ciekawy! Czekam na pomoc Jack63. A ja czekam na pytania nasuwające sie...
Sądzę, Koledzy, że to Wy komplikujecie prostą sprawę. Cewka w magneto, przewód do hybrydy,masy i stacyjki (gaszenie) kabel WN na świecę, znaleźć punkt zapłonu i jazda. Co do regulatora napięcia z takiego alternatora, utworzonego z trzech cewek oświetleniowych i sześciu diod, regulator musial bym opracować sam, z jakimś MOSFETem na wyjściu (pobór prądu...
http://obrazki.elektroda.pl/6141524200_1... Urządzenie powstało w ramach przygotowania motocykla do wyprawy zimowej, wraz z układami http://obrazki.elektroda.pl/5743453500_1... http://obrazki.elektroda.pl/9300612600_1... http://obrazki.elektroda.pl/5599940900_1... http://obrazki.elektroda.pl/1549720800_1...
Witam. Chciałbym zasięgnąć porady w sprawie jak w temacie, mianowicie... są trzy akumulatory i trzy źródła prądu ładowania (alternator, prostownik i generator wiatrowy) - każdy z nich posiada osobny regulator napięcia. Chodzi o to, żeby umiejętnie przełączać je na odpowiednie akumulatory, w zależności od tego ile źródeł prądu pracuje. Sam algorytm przełączania...
Przy montażu tranzystorów do radiatorów w samych sterownikach nie odważyłem się na jego zastosowanie i pozostałem przy klasycznych pastach, aczkolwiek nie powiem żeby mnie nie kusiło. Do sterowników i falowników smar miedziowy sprawdza się znakomicie jako wypełnienie kilku dm2 powierzchni między aluminiowymi plecami sterownika a konstrukcją wózka. Nie...
Da się to uruchomić? Polak potrafi nawet silniczek BLDC od DVD... przewinąć i sporo mocy z tego wycisnąć w modelu latającym ;) Poczytać czy tam jakieś moce są podane-może ma jakąś tabliczkę znamionową- zobaczyć ile i jakie przewody z tego wychodzą-czy są jakieś 5 cienkich od Hallotronów czy nie. Akurat ten driver z tego wątku na tych mosfetach z RDSON...
Sprawdź jeszcze bardzo dokładnie połączenia masy. Kable złączki kabeloczka itp. Nistety wygląda na regulator. :D Czy był ori czy jakaś podróba? Co z masą regulatora ? Musi byc przesolidna! Co z chłodzeniem reg. ? Jeżeli nie było dobrego styku na złącze alternatora to reg mógł paść z nierównomiernego rozpływu prądów. Osobiście nie kupowałbym reg tylko...
Do takiego alternatora stosowany jest regulator rownoległy np. na tyrystorch ktore są polaczone przed mostkiem prostowniczym rownolegle z uzwojeniami , w momencie gdy amplituda sinusa przekroczy okreslona na dzielniku wartosc nastepuje przebicie zenerki i tyrystor sie otwiera zwierajac do masy uzwojenie jednaj z faz, przejmujac na siebie nadmiar napiecia...
Czy ktoś z kolegów naprawiał sterowniki (regulatory) agregatów prądotwórczych? Chodzi mi o te starsze typy - sprzed lat 20 - 25. Co do regulatorow dla genratorow: Niedawno naprawilem genrtor BOSCH 3f/220V/200Hz o mocy 20kW, na pewno trzba by bylo sprwadzic jaki prad potrzebje do wzbudzenia przy obciazeniu(mostek i zarowke w szereg z uzwojeniem wzbudzenia...
mosfet regulator regulator mosfet regulator regulator alternatora schemat
podłączyć głośnik logitech komputer option table samsung sprężyn whirlpool
Buderus FC2520 – pompa włącza się po podgrzaniu CWU, praca ciągła mimo braku grzania Zamienniki tranzystora BC109: BC549, BC550C, 2N5088 – porównanie parametrów