Zapewne da się łączyć równolegle MOSFETY ale wolę sam nie eksperymentować Mamy 21 wiek.. Po co równolegle - 1 sztuka wystarczy. 25 lat temu robiłem regulator alternatora - użyłem mosfet "P" 60A. Dziś masz bardzo duży wybór mosfetów P i N. Szukam czegoś sprawdzonego. Problemem będzie zabezpieczenie przed zwarciem na wyjściu.
A czemu zener na 15V jako zabezpieczenie przed pojawieniem się większego napięcia od napięcia alternatora 14,4 V ? A temu, że zenerka w sot-23 kosztuje jakieś 12 groszy, a może uchronić przed jakimś losowym fu.ck-upem MOSFET za 5 zł. Tak przykładowo awaria regulatora napięcia w alternatorze może poskutkować przebiciem bramki mosfeta. Rozbierz sobie...
1. Nie wolno odłączać regulatora od akumulatora podczas pracy silnika! 2. Na obrotach biegu jałowego alternator nie ma wydajności takiej, aby uzyskać pełne napięcie ładowania na akumulatorze. 3. Pełne ładowanie zaczyna się zwykle od ok. 3000 RPM, w praktyce najwyższa wydajność przypada w okolicach 5000 RPM. 4. Wiedz że elementy takie jak światła, wentylator...
Witam, Chcę wymienić stara kostkę na połączeniu wyjścia prądu przemiennego z alternatora trójfazowego do regulatora napięcia na Mosfecie. Alternator ma 280W mocy, trzy fazy, okolo 70V na fazie. Jakie złącze hermetyczne typu samochodowego będzie ok?
To ja zapytam, czy istniej gotowe lub schemat źródła prądowego o prądzie 10-50A i niskim spadku napięcia? U autora chyba najlepiej będzie wywalić fabryczny regulator napięcia alternatora i zbudować sterowanie prądem wzbudzenia. Ewentualnie regulator zostawić a dołożyć kilkuamperowego mosfeta w obwód wzbudzenia (tj przed jedną ze szczotek) i zmniejszać...
Teraz odkopałem projekt, bo dzięki przeklętej grypie, siedząc na chorobowym, zacząłem odkopywać stare pomysły. Kto by pomyślał, że grypa może pomóc w rozwoju "otwartego regulatora" do alternatora??? :D Pomyślałem, że stworzenie takiego opensourceowego projektu regulatora mogłoby ludziom dać ciekawą alternatywę dla wyboru pomiędzy bardzo drogim Shindengenem...
Ja do swojego wiatraka zrobiłem już trzy regulatory , pierwszy był na triakach dwu stopniowy i porażka bo turbina głupiała i hałasowała, drugi regulator był już cztero stopniowy na przekaźnikach , przekaźniki odłączały mostek prostowniczy i wiadomo obciążenie, bo na prądzie stałym powstawał łuk przy odłączaniu i palił wszystko. Ale moim zdaniem taka...
To raczej nie jest znaczącym problemem, bo zawsze można użyć większego półprzewodnika. Niestety nie można bo tu nie chodzi o moc czy prąd maksymalny tylko o maksymalne napięcie Kolektor-Emiter(Uce) które w tranzystorach PNP wynosi ok.250V a w tranzystorach NPN nawet ok.1500V. Zostają nam jeszcze tylko tranzystory P- MOSFET.
Alternator daje na aku 13,5-14V. Podładuje aku żelowy. Nie poprzez tę ładowarkę z AVT2309 - tam się traci 1.4V na diodach + prawie 3V na LM317. Żeby ładować akumulator żelowy w samochodzie, można by podłączyć go przez diodę Schottky 5A, albo 8A, która da spadek napięcia około 0.4V (SR840 przy 1.2A) i jeśli alternator daje 14V, to napięcie będzie w...
To regulator innego producenta. Z tego co widzę w Triumphach montowano także regulator Shindengen FH012AA lub FH020AA wraz z wiązką–przejściówką. To jest regulator MOSFET ale stratny, jego obudowa będzie się mniej grzała ale alternator i przewody alternatora będą tak samo obciążone. Nie masz kogoś z rodziny w Anglii żeby kupił oryginał z wiązką?...
Przy montażu tranzystorów do radiatorów w samych sterownikach nie odważyłem się na jego zastosowanie i pozostałem przy klasycznych pastach, aczkolwiek nie powiem żeby mnie nie kusiło. Do sterowników i falowników smar miedziowy sprawdza się znakomicie jako wypełnienie kilku dm2 powierzchni między aluminiowymi plecami sterownika a konstrukcją wózka. Nie...
jack63 jak możesz zapodaj schemacik na mosfetach regulatora 3 fazowego sie zobaczy [
A właśnie - zacząłeś od początku Litości. Nie można zaczynać od końca. Ew "zaczynać od końca". Trzymajmy fason językowy. To Elektroda a nie Pudelek. zrobiłeś sobie bilans energetyczny? Wiesz ile tak na prawdę wynosi zapotrzebowanie na energię w pojeździe? Tu jest pies pogrzebany. Awersja do prostych obliczeń "teoretycznych" (gdzie tu jest jakaś teoria???)...
A jack63 znowu swoje, że istnieje tylko jedno rozwiązanie układowe regulatora napięcia, które zostało przedstawione na forum... Niemal wszystkie regulatory z którymi się spotkałem były typu Shunt (ograniczanie napięcia poprzez zwarcie fazy do masy), pomijając wszystkie nietypowe rozwiązania we włoskich Vespach, Mofa i Simsonach. Co prawda są regulatory...
Ten regulator z linku który podałeś będzie dobrze działał w moim motocyklu? Daje wystarczająco duży prąd? Zadając takie pytanie stawiasz asię w pozycji człowieka, który nie ma pojęcia o czym mówi. Ten regulator nie daje żadnego prądu! Ten "twój" i ten na mosfetach są regulatorami równoległymi a nie szeregowymi! One po prostu łączą ze sobą fazy alternatora...
Próbowałeś robić pomiary rezystancji między wyprowadzeniami samego regulatora? Może one już coś wykażą? Jak nie to: Zmień/napraw regulator lub zrób sobie porządny na mosfetach. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23...
Świadczy to o błędnej konstrukcji regulatora napięcia tylko i wyłącznie. Poza tym - jaki to samochód, że zaledwie 30A? Byle Lanos ma alternator 85A...
gregor jeżeli chcesz w miare tanie i bardzo mocne mosfety to polecam IRF3205 w tme kosztują 3zł , albo całkiem wypaśne IRF1405 - 169A 55V Rdson=0,0053R, max prąd w impulsie 680A. quote="-RoMan-"] Dlaczego stosować PWM? Przede wszystkim jako zabezpieczenie przed niekontrolowanym wzrostem napięcia w razie awarii regulatora napięcia alternatora. Drugi...
Na schemacie diody D5, D6, D7 mają być odwrotnie. Alternator 500W to bardzo dużo, więc nie ma co się dziwić że się palą. Typowo w motocyklach stosuje się alternatory o mocy około 350W. Z tego względu jakoś nie widzę aby samoróbka wytrzymała takie obciążenia. Po pierwsze potrzebny jest mostek trójfazowy na diodach Schotky, a po drugie mocne tyrystory....
Robiłem pewne próby w tym temacie. Przy zasileniu stałym prądem uzwojenia wzbudzenia (wirnik) i sterowaniu fazami stojana typowym sterownikiem dla silników BLDC, alternator ładnie "kręci". Zmieniając prąd wzbudzenia, można w pewnym stopniu regulować moment obrotowy bez wpływu na prędkość obrotową. Problemem jest połączenie funkcji regulatora napięcia...
Przy alternatorze który wytwarza pewnie mniej niż 60W, robienie skomplikowanych regulatorów na mosfetach mija się z celem. Nie otrzymałem odpowiedzi na drugie pytanie. Poza tym zwróciłbym uwagę na stan przewodów, po tylu latach i pewnie męczeniu w terenie mają prawo przegnić w środku.
Otóż takie rozwiązanie nie miałoby sensu. Z alternatorem współpracuje zwyczajny regulator stratny. Rozłączanie prądu ładowania (na przewodzie od akumulatora) powodowałoby zwiększone obciążenie regulatora napięcia (tyrystorów). Ponadto wywoływałoby to przepięcia doprowadzające do niestabilnej pracy regulatora i w rezultacie jego uszkodzenie. To nie jest...
Czyli zrobiłeś trójfazowy prostownik sterowany. Też można, a nawet trzeba, gdy alternator był pod taki regulator projektowany. Jednak uważam, że regulatory z tyrystorami są ułomkami w stosunku do regulatorów na MOSFETach. To zaszłość historyczno-ekonomiczna. Z resztą MSOFETy powoli przebijają się do fabrycznych regulatorów. Należy zwrócić uwagę na to...
Tylko testowanie mosfetów VDSmax w trybie ładowania akumulatorów kwasowych przy użyciu ATC Tiny85 działającego z preskalowanym zegarem ADC 8 MHz i 125 kHz do wykrywania napięcia i prądu za pomocą czujnika halowego SS495A. http://obrazki.elektroda.pl/8189223800_1... Używam prostej diody 1N4148 i kondensatora 100V, aby złapać i utrzymać...
Włącznik samoczynny z samochodowego regulatora napięcia prądnicy lub z kombajnu Bizon załatwi sprawę. Napięcie alternatora osiągnie żądany poziom, włącznik samoczynny połączy alternator z resztą układu. Od strony elktronicznej jarek_lnx dobrze to przedstawił. Potrzebny jest przerzutnik wykrywający poziom napięcia alternatora i włączający przekaźnik...
Jaka moc prądnicy? Pewnie max 80W. Co z zap)onem? Z czego go zasilić? Nie rozumiem takich kombinacji. Od mieszania herbata nie stanie się słodsza, a prądnica nie da więcej mocy. Można tylko zminimalizować straty na prostowaniu kosztem kombinacji alpejskich... Jak już to proponuję próbować zrobić prądnicę 3f z regulatorem na mosfetach i zapłon DC.
Sprawdź jeszcze bardzo dokładnie połączenia masy. Kable złączki kabeloczka itp. Nistety wygląda na regulator. :D Czy był ori czy jakaś podróba? Co z masą regulatora ? Musi byc przesolidna! Co z chłodzeniem reg. ? Jeżeli nie było dobrego styku na złącze alternatora to reg mógł paść z nierównomiernego rozpływu prądów. Osobiście nie kupowałbym reg tylko...
Do takiego alternatora stosowany jest regulator rownoległy np. na tyrystorch ktore są polaczone przed mostkiem prostowniczym rownolegle z uzwojeniami , w momencie gdy amplituda sinusa przekroczy okreslona na dzielniku wartosc nastepuje przebicie zenerki i tyrystor sie otwiera zwierajac do masy uzwojenie jednaj z faz, przejmujac na siebie nadmiar napiecia...
Hm. tak na prawdę akumulator ładuje prąd, a nie napięcie. - a czy ja pisałem, że akumulator ładuje napięcie? Raz jeszcze napiszę: w instalacji samochodowej mamy stały poziom napięcia ustalany regulatorem. Więc niezależnie od tego, czy podepniemy do instalacji jeden akumulator, czy trzy wszystkie będą się ładować ze źródła o tym samym napięciu. Problem...
Historycznie rzecz biorąc, jeszcze w latach '70 w motocyklach stosowano przeróżne dziwne rozwiązania konstrukcyjne jeśli chodzi o budowę alternatora, cewek, prostowników i instalacji elektrycznej. Nawet nie stosowano regulatorów, tylko zwykłe diody prostownicze. Nie mówię tu o demoludach, które posiadały prądnice z elektromechanicznym regulatorem. Wraz...
Alternator motocyklowy przy biegu jałowym ma znikomą wydajność. Napięcie na wyjściu często jest zbyt niskie aby ładować akumulator, jeżeli jest wyższe, to obciążenie w postaci świateł sprawia, że akumulator jest rozładowywany. Silnik musiałby się kręcić na wyższych obrotach, co wiąże się z trudnościami. Poza tym sprawność takiego rozwiązania jest niska,...
nasycenie będzie powodowało wzrost szczeliny Mógłbyś to wytłumaczyć. Proszę. Przecież szczelina to wielkość geometryczna i w sprawnym alternatorze się nie zmienia. Nawiasem mówiąc standardowy układ regulacji jest kiepski i zapewne taki pozostanie by nie drażnić przyzwyczajeń motocyklistów. Święta prawda. Ileż to dostałem batów za promowanie regulatora...
Problemem PVI jest nie tylko ich cena ale przede wszystkim niska wydajność prądowa, co w przypadku MOSFETA dużej mocy jest bardzo ważne. No tak właśnie te prądy śmiesznie małe się wydają w tych PVI. Pewnie w jakiś przełącznikach nie pracujących z dużymi częstotliwościami jakoś uzyskują potrzebne prądy załączania mosfetów. Przerabiałem też już przypadki,...
akumulator masz do wymiany masz prostownik? -żeby naładować kontrolnie aerometr? -tym wymacasz dokładnie która cekla [cele] siedza objawem jest też gazowanie [gotowanie elektrolitu ]po przejechaniu iluś tam kilometrów poziom elektrolitu masz dobry? ,czy też" normalnna sucha bateria?" i zostaw ten regulator aradio co? pewno 2X45 wat mosfety i ze sześć...
Kolego trzeba znaleźć przyczyne palenia regulatorów. Coś w tym jest. W linkowanym temacie było troche na ten temat. Na 100% te tropy trzeba sprawdzić. Dodatkowo stojan i połączenia faz do sprawdzenia. Stojan pasowało by oejrzeć na okoliczność przegrzań. Był ostatnio temat z BMW. Ciekawy! Czekam na pomoc Jack63. A ja czekam na pytania nasuwające sie...
Tylko ciekawe ile prądu bierze taki alternator... :D i czym go wysterujesz (jakie mosfety). To chyba tylko bardziej jako ciekawostka albo jeśli ktoś na BLDC robi sobie go-carda. Co tych mosfetów to chyba był bym zainteresowany (o reszte dzisiaj na pv napisze ;) ), a pasowały by do tego tranzystory BDX33C i 44C?
Czy ktoś z kolegów naprawiał sterowniki (regulatory) agregatów prądotwórczych? Chodzi mi o te starsze typy - sprzed lat 20 - 25. Co do regulatorow dla genratorow: Niedawno naprawilem genrtor BOSCH 3f/220V/200Hz o mocy 20kW, na pewno trzba by bylo sprwadzic jaki prad potrzebje do wzbudzenia przy obciazeniu(mostek i zarowke w szereg z uzwojeniem wzbudzenia...
Uprzejmie donosze ze udalo mi sie uruchomic i wyprobowac alternator w charakterze silnika , wychylam sie z tym tematem poniewaz kiedys znalazlem posty podobnych prob ale chyba malo efektywnych . Poniewaz moment obrotowy jaki taki silnik daje jest chyba duzy przy 400w mocy pobieranej kola pasowego o srednicy 90mm reka w zaden sposob zatrzymac nie mozna...
Rozważania, dotyczące pracy alternatora, zakresu zmian napięcia w instalacji, itp. wykraczają poza zakres tematu, określony w tytule i proszę go nie kontynuować. Autor nie określił dokładnie rodzaju obciążenia (prąd 4A, ale przy jakim napięciu?), trudno więc doradzać coś więcej poza możliwymi sposobami zmian napięcia, określonych w pierwszym poscie....
Witam wszystkich zainteresowanych. Aktualnie przerabiałem ten temat i udało mi się pozytywnie naprawić ten regulator. Ze wszystkich wcześniej wyczytanych informacji z różnych źródeł, w tym elektrodzie oraz własnym wnioskom i doświadczeniu, postanowiłem skupić wszystkie porady w jednej odpowiedzi. Skutkiem uszkodzenia tego regulatora jest zazwyczaj brak...
Skoro te regulatory padają przy wysokich obrotach to problemem pewnie jest wzbudzanie się regulatora. Jak jeździłem maluchem to miałem regulator własnej konstrukcji bo te oryginalne co prawda nie padały, ale nie były stabilne i nigdy nie dawały tych podręcznikowych 14,4V. Po nowym roku poszukam schematu, może mi się gdzieś uchował. Pamiętam, że wzorcem...
Witam! My rozwiązywaliśmy problem zasilania w Syrenkach tak: - alternator i regulator napięcia z Fiata 125, - akumulator podłączony "-" na masę dodam, że nie ma przy tym problemu z odpalaniem tzn. rozrusznik kręci się w dobrą stronę :) Mogę zagwarantować że nie ma problemu z niczym tak naprawdę i chyba w ten sposób będzie Ci lepiej rozwiązać problem...
Zgodnie z tym co autor chce to : Jak wiadomo w instalacji samochodowej mamy najczęściej około 13V - 14V w zależności od tego w jaki jest pobór prądu , stan naładowania akumulatora , jak dobry jest regulator + alternator. Czasem zdarza się że jest niższe napięcia - zapalanie , czy zgaszony silnik. Może więc taka przetworniczka DC/DC gdzie całą instalację...
Zrobiłem niedawno eksperyment. W załączniku wynik próby zasilania dodatkowego reflektorka halogenowego (Wesem, żarówka H1 55W) z prostownika do ładowania akumulatorów. Reflektorek oświetlał ścianę znajd. się w odległości ok. 2 m. Parametry ekspozycji (takie same dla obu zdjęć): 1/250 s, f=5 , korekcja EV = -1 , ISO=100 ASA, korekcja barw ustawiona ręcznie...
Może zrobić jakiś ogranicznik prądu na MOSFET? Tranzystory polowe mają duże prądy... Czy mógłby Kolega podać jakiś schemat? Jeśli będzie to tylko kilka prostych elementów, to jest szansa że sobie poradzę. Co myślicie o tym żeby w szereg w przewodzie dodatnim włączyć dwie/ trzy żarówki np 60W DC. One pobrałyby kilkanaście amperów. Dodano po 6 Pytanie,...
Wentylator od samochodu na pewno będzie pobierał dużo więcej mocy niż to przewidziano. Wytrzymałości regulatora nie określa się mocą odbiorników zainstalowanych w pojeździe, a wydajnością alternatora. Regulator napięcia ogranicza wzrost napięcia poprzez zwieranie uzwojeń do masy. Nie ma potrzeby stosowania drugiego regulatora napięcia, bo napięcie na...
(at)ElektrodaBot Ok, dzięki za pomoc! Mogę znaleźć arkusz danych dla HUF75344G3 tutaj . Rozlutowałem go i przetestowałem za pomocą dobrze znanego, otwartego "testera tranzystorów" i pokazuje on, co następuje: https://obrazki.elektroda.pl/2797564200_... Identyfikuje go jako BJT, chociaż z poprzednich informacji jest prawie pewne, że to MOSFET......
On musi mieć dobry styk, bo od niego zależy wszystko.Ten przewód daje napięcie na regulator w miarę zwiększenia obrotów regulator sterowany jest z "małych" diód i kontrolka gaśnie sygnalizując ładowanie. Kontrolka od akumulatora gaśnie lecz zaczyna się żarzyć dopiero przy wyższych obrotach zakładam że przewód jest dobrze dociśnięty i odpowiednio przewodzi...
Cześć wszystkim Pracuję nad projektem, który w znacznej mierze opiera się na skutecznym przetwarzaniu zasilania samochodowego na swoje potrzeby. Utworzyłem kilka schematów na podstawie informacji znalezionych w internecie i literaturze, ale nie wszystkie aspekty działania zostały tam dostatecznie szczegółowo wytłumaczone. Bardzo proszę o pomoc w interpretacji...
Da się to uruchomić? Polak potrafi nawet silniczek BLDC od DVD... przewinąć i sporo mocy z tego wycisnąć w modelu latającym ;) Poczytać czy tam jakieś moce są podane-może ma jakąś tabliczkę znamionową- zobaczyć ile i jakie przewody z tego wychodzą-czy są jakieś 5 cienkich od Hallotronów czy nie. Akurat ten driver z tego wątku na tych mosfetach z RDSON...
Zasilanie układów elektroniki samochodowej może być trudne ze względu na wymagania dotyczące wysokiej niezawodności przy stosunkowo niestabilnym napięciu akumulatora. Różnorodność systemów elektrycznych i mechanicznych współpracujących z akumulatorem pojazdu i może powodować gwałtowne skoki napięcia w nominalnym zasilaniu 12 V. W rzeczywistości napięcie...
zaraz, zaraz, odpowiedź że niepraktyczny wynika chyba tylko z niezrozumienia. Temat wlasciwie sie przewijal, ale kilka lat temu bez wiekszego echa, nieprofesjonalnie a od tego czasu co nieco sie zmienilo w technice PWM. wiec po pierwsze +- 14.2V/20A na wyjsciu to oryginalne parametry regulatora w technologii obcinania napięcia cewek (zorientowani wiedzą...
To nie jest az takie latwe :( Konstrulujac lodowke oparta o TEC musisz wziac kilka aspektow pod uwage. Sam proces transferu ciepla nie jest zadna tajemnica, ale konstrukcja TEC sprawia, ze aby przetransportowac kwant ciepla z jednej strony na druga, musisz dostarczyc do TEC ( ogniwo Peltiera ) odpowiednia energie, ktora tez zostanie "wydalona" z TEC...
Ręce opadają. Łączysz MOSFETem dwa źródła napięciowe bez jakiegokolwiek pośrednictwa. Czy zdajesz sobie sprawę z tego, jakie prądy mogą popłynąć w tym układzie?... Ręce opadają. -RoMan- nie rozróżnia schematu poglądowego od ideowego, wmawia wszystkim że widzi tam dwa źródła napięciowe których nie narysowałem. Narysowałem tylko strzałki z opisem co...
Witam wszystkich. Mam problem z ponownym uruchamianiem się radia w trakcie rozruchu auta. Kiedy próbuję kręcić rozrusznikiem, to napięcie w sieci spada do 8-9 https://obrazki.elektroda.pl/6136003600_... Pozdrawiam, Kamil
Witam. Chciałbym zasięgnąć porady w sprawie jak w temacie, mianowicie... są trzy akumulatory i trzy źródła prądu ładowania (alternator, prostownik i generator wiatrowy) - każdy z nich posiada osobny regulator napięcia. Chodzi o to, żeby umiejętnie przełączać je na odpowiednie akumulatory, w zależności od tego ile źródeł prądu pracuje. Sam algorytm przełączania...
Witam ponownie. Prace nad moja mewka postępują. Natrafiłem na kolejny problem. Mam już napięcie w zakresie 45-70V. Prąd do 35A. Teoretycznie jestem w stanie wyregulować turbinę, tak by trzymała 55V do ładowania 4 aku. Problem robi się po opadach. Znacząco wzrasta przepływ przez co rosną obroty i napięcie. Nigdzie nie widzę jakichkolwiek regulatorów...
Witam, od ponad miesiąca walczę ze sterownikiem pompy w tym aucie. Problem polega na tym, że cały czas przepala stabilizator napięcia 9V L7809. Sprawa wygląda tak, że po jego wymianie auto pali od strzała i pracuje poprawnie przez chwilę po czym obroty zaczynają falować aż w końcu po jakimś czasie silnik gaśnie i rzuca palenie i wyrzuca błąd zaworu...
Sądzę, Koledzy, że to Wy komplikujecie prostą sprawę. Cewka w magneto, przewód do hybrydy,masy i stacyjki (gaszenie) kabel WN na świecę, znaleźć punkt zapłonu i jazda. Co do regulatora napięcia z takiego alternatora, utworzonego z trzech cewek oświetleniowych i sześciu diod, regulator musial bym opracować sam, z jakimś MOSFETem na wyjściu (pobór prądu...
http://obrazki.elektroda.pl/6141524200_1... Urządzenie powstało w ramach przygotowania motocykla do wyprawy zimowej, wraz z układami http://obrazki.elektroda.pl/5743453500_1... http://obrazki.elektroda.pl/9300612600_1... http://obrazki.elektroda.pl/5599940900_1... http://obrazki.elektroda.pl/1549720800_1...
Witam. Poszukuję schematu sterownika silnika BLDC, którym w moim przypadku jest alternator samochodowy. Alternator posiada 3 wyprowadzenia po 4 przewody. Po rozrysowaniu wychodzi że jest połączony w trójkąt mimo,że większość alternatorów ma połączenie w gwiazdę jeżeli ma uzwojenie na wirniku. Ten alternator ma właśnie uzwojenie na wirniku,a google twierdzi,...
Cześć Numerek 12. Twoje słowa: (zgodnie z tematem postu robimy elektrownię domowym sposobem czyli małą na wlasne potrzeby z ostatniej dyskusji wynika że robimy wielka elektrownię tak circa ~100 Kw i sprzedajemy prąd skupmy się może na wykonaniu domowym sposobem jakiejś prądnicy która bedzie dzialać ( nie mam na mysli silnika od pralki) tak samo z wiatrakiem...
regulator mosfet regulator regulator alternatora schemat przerobić regulator alternatora
wersja hilink skrzynka przekaźników wtrysk stuka mercedes
Mercedes CLS W219 - Kod błędu C0FE7 w systemach ESP/ABS/SBC Interfejs diagnostyczny do VW Caddy 1.4 benzyna 2004