LUDZIE CZY WY CZYTACIE CO NAPISANE ??? WIDZĘ ŻE NIE My czytamy, ale ty nie wszystko piszesz. I nie krzycz tak, bo to niegrzecznie. podłączyłem wg.40 postu i wyszlo 28v na wyjściu. BEZ REGULATORA. Kolego, testy bez regulatora i bez akumulatora są psu na buty. W poście #40 masz opisane tylko jak mają być podłączone końcówki uzwojenia wzbudzenia z zaciskami....
Przede wszystkim panowie, z waszych wypowiedzi widać, że nie macie o tym zbyt dużej wiedzy. I wywnioskować można też, że większość tych napraw/przeróbek próbujecie dokonać metodami chałupniczymi, tnąc przy tym maksymalnie koszty. A to sie zemści. Przed wymianą alternatora radze zaopatrzyć się w najprostszy miernik elektroniczny. To koszt około 10 zł....
Ale wymyślasz. Za niedługo sie okaże iż pęłnia księżyca uszkodziła regulator. Nie ważne jak i co jest przyczyną. Trzeba przeprowadzić diagnozę do końca! Najpierw rezystancje cewek między każdą parą kabli. Potem każdy kabel do masy. Najniższy zakres omomierza. Napięcie alternatora sprawdza się na odpiętej(!) wtyczce z trzema żółtymi kablami. Najpierw...
w czasie naprawy silnika w serwisie został poprawiony lut na cewce O jakiej cewce piszesz??? Ori regulator mechaniczny zawierał w sobie ogranicznik prądu. Wg mnie (i nie tylko mnie) nie jest on potrzebny przy alternatorze ale jest to "zaszłość konstrukcyjna" wynikająca z zastosowania regulatora prądnicy do alternatora. W motorze kolegi zastosowano...
Problem poza regulatorem. I czeka cię porządna naprawa tego alternatora.
Nadal pozostanie podwyższona rezystancja szeregowo w obwodzie akumulatora, co będzie się przekładało na większa pulsację napięcia w instalacji. Bardziej słuszną drogą wydaje się być naprawa okablowania (bo to ono zwykle jest winne) Zgodzę się, jednak jeśli będzie poprawione okablowanie, napięcie będzie się trzymało, to warto sprawdzić jaki prąd alternator...
Gdy silnik pracuje zasilanie idzie z alternatora. Po przejechaniu dłuższego dystansu akumulator jest dętka... Powyższe jest ze sobą sprzeczne - gdyby zasilanie szło z alternatora to akumulator by się nie rozładowywał. Przypominam Panom fachowcom, że kontrolka świeci kiedy ładowania nie ma. To oczywiste - w sprawnym układzie. W większości pojazdów kontrolka...
Witam. Mam problem z alternatorem w Corrolli Verso 2.0D4D z 2005r. Jakieś 2 miesiące temu padło ładowanie. Oddałem alternator do naprawy i okazało się że padł regulator. Po upływie dwóch tygodni okazało się że znowu nie ma ładowania i tym razem upaliło stojan i regulator. Zostało wszystko naprawione i był OK przez miesiąc. Dzisiaj zaczęło skakać napięcie...
Witam od 2 miesięcy mam problem z ładowaniem w Zafirze 1,9 Cdti 120KM Auto wyposażone jest w alternator Denso 120 Amp i od kupna auta czyli od 2 miesięcy 3 razy naprawiałem alternator i nadal są z nim problemy. W aucie komputer pokazuje napięcie dokładnie takie samo jak na mierniku na klemach akumulatora. Po kupnie auta musiałem wymienić koło pasowe...
W tej kostce jest spalony środek, oddałem alternator do faceta który się zajmuje naprawą takich rzeczy i stwierdził że regulator.
I po kłopocie dzięki za pomoc Widzę że ,,Fachowcy,, dla was najlepsza rada, to zmiana alternatora. Drogi kolegi, bardzo dobrze że cię nie posłuchałem, koszt naprawy to 31 zł i 5 godzin pracy Sprawdziłem najpierw instalacje i jest OK Później chciałem pomierzyć diody, odkułem pozgrzewane uzwojenia i to całkiem nie potrzebnie :x bo wszystkie 8 diod i...
Miałem podobny przypadek w takiej asterce, około dwa tygodnie po naprawie alternatora puścił uszczelniacz od strony pompy vacu i olej poszedł na regulator.
Witam. Dziś zaglądaliśmy z ciekawości do auta syna własnie do silnika wspomagania. Po odkręceniu 3 śrub torx mało miejsca na odchylenie go bo kabelki trzymały. Ale też nie widać tych 2 przekaźników koło sprzęgiełka. Jest czarna plastikowa nakładka tylko z otworem na oś silnika i zanitowana w otworach na śruby. Może dlatego nie widać ja na fotach z podanego...
Styk "czerwony" to styk lampki kontrolnej ładowania,masuje on lampkę,jeżeli alternator zaczyna ładowac,pojawia się tam napięcie i niejako lampka jest podpieta do dwu plusów,więc musi zgasnąc. Masz kijem w plecy odemnie-czemu do jasnej Anielki ten alternator przed naprawa nie został wyczyszczony szczotką drucianą? To są zdjęcia jeszce z tej poprzedniej...
Jeśli ma to być profesjonalna naprawa to proponowałbym wizytę w zakładzie specjalizującym się w serwisie alternatorów i tam na ogół wymieniają od ręki na sprawny za jakąś tam opłatą (napewno niższą niż nowy). Jeśli zaś profesja jest na drugim miejscu to informacja że regulatory alternatorów w większośći typów pracują na takiej samej zasadzie lecz mają...
Witam, Z fotki raczej nie wiele wynika, w/g mnie jest to mikroprocesorowy sterownik kontrolujący napięciem wzbudzenia wirnika prądnicy trójfazowej. Musiałbyś podać więcej detali by coś więcej wydedukować. Jeżeli moje spojrzenie jest prawidłowe to mógłbyś zastanowić się nad możliwością zastosowania regulatora do alternatora trójfazowego np. do alternatora...
na początek zmień gościa co naprawia alternatory nie ma możliwości aby alternator po naprawie dawał tylko 13v z małym kawałkiem ma dawać ponad 14v do 14,7v max a jeżeli daje mniej to regulator napięcia do wymiany tylko zainwestuj i kup coś normalnego bo czasem tanie regulatory potrafią znacznie zaniżać ładowanie Dodano po 54 sprawdz również czystość...
W ubiegły piątek zakupiłem w firmie specjalizującej się naprawie i sprzedaży alternatorów odpowiedni regulator ( można było po tych oznaczeniach które podawałem innemu sprzedawcy :) ) ..dziś z pomocą kolegi wymieniliśmy go no i nie ten alternator poprzednio najwyższe napięcie mierzone na klemach akumulatora wynosiło niespełna 13.8V a teraz jest to nawet...
Witam Przedstawie sytuację od poczatku. Alternator przestał ładować, co sie okazało odspawała sie szczotka w regulatorze, regulator oryginalny jest ciezko dostępny i bardzo dorgi, wymieniłem szczotki, niestety nic to nie pomogło alternator dalej się nie wzbudza nawet na krótko z akumlatora naprawa przekracza wartosć, zakupilem nowy alternator po zamontowaniu...
Witam. Ja mam następujący problem. Kilka dni temu, ze względu na słabę przednie światło zamontowałem sobie w starym (z 1984 r.) GOLDWINGU 1200 żarówkę xenonową HID. Dzisiaj okazało się, że podczas jazdy rozładowuje mi akumulator. Pomierzyłem napięcia : sam akumulator 11,6 v, po odpaleniu motocykla napięcie wzrasta do ok 12,6 v, przy załączeniu lampy...
Witam szanownych forumowiczów, Chce zbudować tester regulatorów alternatorów z interfejsem LIN na mikro kontrolerze Atmega 32. Bazowym modelem regulatora jest F00M144150 firmy bosch Mój teść zajmuje się naprawa alternatorów i rozruszników i właśnie dla niego chce to opracować. Zrobiłem poszukiwania i znalazłem trochę dokumentacji na temat interfejsu...
Witam. Wymieniłem już regulator napięcia alternatora, za który dałem 19zł, rzekomo taki sam siedzi również w starszych bmw, audi, corsach, vw golfach i polo. Po wymianie na wolnych obrotach (950obr)żaróweczka 1.2W się delikatnie rzarzy a przy obrotach powyżej 1100 miga cały czas, więc teraz już wiem, że wina nie leżała w regulatorze napięcia, a leży...
Dzień dobry! Chciałbym zapytać, czy moja doraźna naprawa ma ręce i nogi oraz czy nie spali mi samochodu :) Problem wygląda następująco - oryginalny kabel plusowy alternatora został w tajemniczych okolicznościach przerwany a na końcówkach pojawił się nalot jak po utlenieniu. Moja doraźna naprawa objęła zamocowanie nowego kabla plusowego od alternatora,...
Panowie, tam jest popierniczone te ładowanie - regulator napięcia współpracuje ze sterownikiem silnika - łącząc się z nim 3-ema drutami - sterownik silnika dostaje informacje o ładowaniu (dla zgaszenia kontrolki), obciążeniu alternatora (chyba dla podniesienia obrotów) oraz w drugą stronę - przy zwiększonym obciążeniu silnika ładowanie jest obniżane....
Nie ustabilizujesz napiecia analogowym regulatorem z,6 diodowym alternatorem. Pulsowanie bez obciazenia nawet w, oryginalnych ksiazkach napraw było jako normalne zachowanie.
Witam. Posiadam alternator z pojazdu FORD S-MAX o oznaczeniach: FoMoCo AG9T-10300-AA 14V 150A BEFYA 113016112 16/13 VALEO 2610695B TG15C174 Zdjęcie z naklejki: [center][url=][img][/img][/center] Numery części z katalogu Ford: 1. 1678608 Alternator, Część na zamianę (Nowa za starą), 150 AMP date_from 15/03/2010 date_to 08/04/2015 engPartNo AG9T 10300-AA note...
I własnie to jest przyczyną że mostki lecą. Po naprawie alternatora zawsze tak modyfikuję instalację że nie ma dogrzewania komory wstępnej. Każda świeca zarowa pobiera około 15A.W sumie razem 60. Do tego dojdzie jeszcze z 25 akumulator,światła, i inne odbiorniki.Wiesz co się dzieje przy takim poborze prądu?
Mam jeszcze pytanie dodatkowe. Alternator ma nieco więcej {70}amperów niż powinien bo pochodzi z passata B3 a jest w passacie b2, czy można bez problemu stosować alternatory o większej ilości amperów tam gdzie fabrycznie były montowane inne słabsze alternatory. Co do naprawy to chyba spróbuje wymienić ten regulator napięcia/ , bo reszta przekracza moje...
witam wszystkich, po 2 latach problem powrócił z tym jednak, że wychwyciłem go na samym poczatku. Po wymienie 2 lata temu mostka z regulatorem i szczotkotrzymaczem wszystko było ok. Juz wiosną zauważyłem, że znów zaczynają przygasać swiatła. Latem było ok ale teraz znów światła mrugaja delikatnie na wolnych obrotach (te w kabinie - deska i wyświetlacz...
kolego elektron, zwykłą próbówką to raczej można się oszukać, tu trzeba drastyczniejszej metody...śrubokręcik....i MAŁE zwarcie;) Następna do sprawdzenia jest masa na silniku, choć pewnie będzie bo rozrusznik kręci... Następnie kontrola lampki ładowania, przewód zdejmujemy z regulatora ma zgasnąć, dotykamy do masy i ma świecić pełnym światłem, następnie...
Regulatory tam nie siadały. Alternator trudny w naprawie, do wymiany tylnego lożyska potrzebny jest taki ściągacz: Ten alternator należy naprawiac kompleksowo, a więc wybicie stojana z obudowy, dokładne wyskrobanie produktów korozji ii wprasowanie stojana na smar lub lepiej przekładkę.
Naprawa będzie opłacalna jeżeli dokupię za rozsądną cenę mostek bo wydaje mi się uszkodzony i regulator którego nie umiem sprawdzić, ale gdzie takie coś dostać. W tych alternatorach nie ma cen rozsądnych, więc niech to sprawdzi ktoś kompetentny bo można to przerobić np. regulator. Nigdzie nie dostaniesz tych części taniej jak 150-200zł.P
Prawdopodobnie musisz oddać alternator do naprawy, gdyż najprawdopodobniej masz przegrzane uzwojenie. A ile pokazuje V na wyjsciu z alternatora i ile na aku??
Ładowanie mam tylko max 25,5 V przy największych obrotach (dlaczego tak mało ? ) a na przekaźnik na cewkę idzie z alternatora napięcie maksymalne 6 V i żarówka kontrolki tylko lekko przygasa (przekaźnik w kółko klika ) a jest on na 24 V czy należy zamienić na 12 V ? (ale taki był zastosowany). Dodam że alternator był w naprawie i ma być sprawny. Przekaźnik...
Witam. Jeśli chodzi o połączenia to sprawa wygląda następująco: -zacisk 67 na alternatorze podłącz do zacisku 67 na regulatorze napięcia. -zacisk śrubowy 30 podłącz do plusa na stałe (tak jak masz do rozrusznika. Zakładam, że masz zamienione klemy na kablach i dochodzi tam PLUS :D ). -trzeci zacisk ten w plastikowej oprawce (splot uzwojeń alternatora)...
" przewody z alternatora do akumulatora też były wymieniane, by były przetarte przy misce olejowej, także wina przewodów to raczej nie będzie ;d " Alternator - to nie tylko regulator napięcia. Jest jeszcze mostek prostowniczy, który pada jeżeli niema dobrego połączenia z akumulatorem. Do tego autka niema potrzeby stosowania większego (bardziej wydajnego)...
Od razu powinna zgarnąć. Pomyślałeś że może jednak ten stary regulator był dobry a problem jest głębiej? Pierścienie możesz wymienic sam jak i mostek prostowniczy i inne elementy ale jeżeli to będzie Twój pierwszy raz a widać że wiedza mała i brak doświadczenia to może wyjść drożej niż włożenie innego alternatora czy naprawa tego. Do tego nie wystarczy...
Dziekuje wszystkim za zaangażowanie i chęć pomocy. Sprawa wygląda tak, że oddałem alternator do naprawy, został wymieniony regulator napiecia, łożyska i coś zostało przetoczone, przyczyną było uszkodzone połączenie pomiędzy reg. napięcia a resztą urządzenia dlatego też po włożeniu drugiego nadal nie działał. Ma okolo 36 lat, więc mogło się takie coś...
Witam Kolegów Posiadam Renault Espace IV 1.9dci z 2005 roku z Alternatorem 155A nr. SG15L013 chłodzony cieczą. W autku padł akumulator, a że wiekowy no cóż mógł paść. Ładowanie aku nic zbytnio nie dawało bo napięcie aku nie wyszło powyżej 10.34V. No ok. ale dało jeszcze odpalić autko. Miernik w ręce i sprawdzam ładowanie, no pięknie książkowo14.5V momentami...
Masz w ogóle kontrolkę ładowania? Jeśli nie to niebieski kabel przy wtyczce 4pin na rozruszniku. Właśnie przed naprawą świeciła się kontrolka akumulatora więc podjąłem kroki aby zająć się alternatorem. Po naprawie przestała świecić jednak aby przyspieszyły np wycieraczki (idą ociężale) to muszę nadal dodać gazu. Jedyne po naprawie co się zmieniło to...
Moje pytanie: czy to może być wynik uszkodzenia elektroniki w wyniku braku ładowania w momencie uszkodzenia regulatora alternatora, czy też wynik wyższego niż wcześniej poziomu ładowania? Czy da się to jakoś skalibrować programowo, czy trzeba naprawiać licznik? Licznik do naprawy. Prawdopodobnie podczas skoku/spadku napiecia nastapilo rozkalibrowanie/uszkodzenie....
Wymienili mi regulator w alternatorze i nie wytrzymał roku to wina jakości szczotek bo podejrzewam że znowu się skończyły ,taki używany oryginalny alternator mimo iż po 200-300 tys km wygląda na trochę zużyty może posłużyć dłużej niż po wszelkich naprawach na częściach wątpliwej jakości.
Dziwna sprawa myślałem że jak odepnę wtyczkę to ładowania nie będzie Bardzo normalna sprawa. Obecne regulatory sterowane są komputerem i wytwarzają napięcie odnośnie zapotrzebowania lub są nawet wyłączane, np. ostre przyśpieszanie. Gdy odłączysz sterowanie to regulator łąduje na sztywno np. 14,3 V. Masz uszkodzoną diodę plusową. Alternator do naprawy,...
Jak w tym samochodzie jest altek f-my "Magneton" to spore szanse że leży jedna z diod prostowniczych. Mam podstawy przychylic sie do sugestii kolegi elektrita moi kuzyni mieli skode z takim samym problemem wymienialem im regulatory w koncu na probe zrobilem taki z mozliwoscia regulacji i efekt byl taki ze na pusto to i owszem napiecie dalo sie podniesc...
Jeszcze parę takich wypowiedzi i zacznę wierzyć w odczarowywanie. Zamaist prowadzić mało wnoszące w sprawę dyskusje należy najzwyczajniej wziąć w ręce miernik albo i próbówkę zrobioną z żarówki dużej mocy. Musi być przyczyna fizyczna czyli intensywny pobór energii. Trochę mało prawdopodobny jet akumulator ale mozna sobie i to wyobrazić. Za mało opisów...
Jęzeli elektrit ma racje co do zwarcia i ponownego uszkodzenia regulatora to zmuszony będe oddac alternator do naprawy . Prosze o wyjaśnienie co oznacza określenie "pręt uzwojenia wirnika".Czy jest to jeden z przewodów uzwojenia czy chodzi o połączenie uzwojenia z pierścieniami?
kolega pisze że wymienili regulator w alternatorze . Troche zle sie wyraziłem gdyż podczas naprawy powiedzieli ze altenator jest sprawny i ze to prawdopodobnie jest wina regulatora wiec dali mi nowy, wmatowałem go ale ładowania wraz nie ma a napięcie na wzbudzeniu jest na 100%. Podałem tez napięcie na styk szczotek i zaiskrzyło.
Witam. Co do pierwszej usterki miałem to samo :-) Okazało się że bendiks mi się zacinał i to była przyczyna ale może być też cewka koszt niewielki a jak ręką odjoł ! Co do drugiej przyczyny to niestety spaliłeś jeżdżąc z urwanym kablem albo alternator albo regulator napięcia. Pozdrawiam i udanej naprawy życzę :-)
Obawiam się, że izolacja innych cewek też jest przegrzana i to w miejscach gdzie tego nie widzisz, czyli w wewnętrznych warstwach uzwojenia blisko rdzenia. Możesz próbować takiej naprawy jak zamierzasz, ale warunki: 1. Ilość zwojów musi być identyczna 2. Kierunek nawinięcia ten sam 3. Średnica drutu taka sama, bo po porostu nie nawiniesz prawidłowej...
Masz blade pojęcie w temacie i nawet nie wiesz, że z tym wspomaganiem to nie było na poważnie. Sam diod nie sprawdzisz. Zanieś alternator do naprawy.
Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") - Mazda (R -...
Witam! Potrzebuję pomocy w naprawie i podłączeniu alternatora który kupiłem za grosze jako uszkodzony. Model alternatora: Г222 14V 50A (myślałem że to z ciągnika władimirec) Chciałbym zapytać z jakiego pojazdu jest dany alternator bądź czy ktoś nie ma jego dokładnych danych katalogowych. Muszę wymienić łożyska, oraz szczotki, byłbym wdzięczny...
Jak umiejętnie otworzysz i masz doświadczenie w naprawie tego typu hybryd, to próbuj... Możesz kupić jakiś zamiennik, uniwersalny lub samemu zrobić. Schematy są na forum. Jednak nadal uważałbym z nowym regulatorem. Sprawdź uzwojenia, bo regulatory będą ci się palić, jak suche siano.
Byłem dzisiaj w zaprzyjaźnionym warsztacie. Elektromechanik podłączył swój sprzęt i stwierdził, że przy wyłączonym silniku jest odczyt coś ponad chyba 1500 (czy około 3000) obr/min obrotów alternatora. Mówi, że to niemożliwe. Powinno być 0. Stawia na regulator napięcia, ale części brak do tego typów alternatorów. Czyli wymiana alternatora chyba, że...
Kolego Gordon1 - nie chcę się wtrącać,ale kolega Błażej ma całkowitą rację,pisząc,że rada kolegi Hrabia322,w NAJLEPSZYM przypadku doprowadzi do uszkodzenia alternatora.Bo to co może zostać uszkodzone podczas takiej operacji,w porównaniu z uszkodzeniem alternatora to nic.W tym samochodzie jak i w wielu innych,odłączenia klemy od akumulatora podczas pracy...
Regulator to bardzo rzadko padał w tych alternatorach. Standardowo szczotki, rowy na pierścieniach ale często też wirniki się obrywały. Szczotki wymienne bez problemu, jesli wirnik to mało opłacalna naprawa.
Witam nie dawno po uruchomieniu auta z włączonym ogrzewaniem tzn odmrażanie szyb.. po 3,4 minutach z alternatora leciał dymek.. po odłączeniu podgrzewacza wody elektrycznego dymku brak..ale kupiłem drugi podgrzewacz ponoć 100% sprawny i efekt ten sam 3,4 minuty dymek z alternatora... i gorący jak cholera dodam jakieś 4mc temu przy wymianie pompy wspomagania...
Witam wszystkich. Zmagam się z nietypową przypadłością auta. Po nagrzaniu na wolnych obrotach silnika zaczyna falować obrotami w górę i w dół, od wolnych 635 do 1100 a czasem spada poniżej 600 do 550 obrotów. W tym czasie zapalone światła mijania i wentylator kabiny na 2. Normalne obciążenie moim zdaniem i nie powinno nic falować. Auto trafiło do mnie...
wymiana łożysk kosztuje zazwyczaj tyle co wymiana regulatora. Wiesz-z tą wiedzą to ISO9001 raczej nie uzyskasz. Co to za nissan?Skałdany w anglii?I jaki alternator-możesz mieć hitachi i lucasa.Do każdego trzeba podejść osobno,i inaczej.
Autem jeżdżę od pół roku, to była pierwsza awaria. Najpierw zauważyłem na wskaźniku na desce ładowanie 13V (zawsze było 14V). Podjechałem na sprawdzenie ładowania i akumulatora: ładowanie 13,95V i aku O.K. Następnego dnia ładowanie spadło do 10V i po zgaszeniu auta już go nie odpaliłem. Całą noc ładowałem aku, rano odpaliłem i do warsztatu, gdzie go...
miałem podobny problem poszła dioda w alternatorze hitachi 100A Wspomagania nie masz bo silnik pompy wspomagania jest załączany przez przekaźnik, który by go włączyć bierze "dane" z dwóch miejsc - musi byc włączona stacyjka i pracować alternator. O tym czy alternator ładuje "dowiaduje się" z kontrolki ładowania. Jeśli pracuje to lapka nie świeci, jeśli...
Ja bym najpierw go dokładniej sprawdził. Może szczotki, albo regulator, albo dioda. Bo może się okazać że naprawa może być prosta i tania. Decyzja o tym co się lepiej opłaca to jak będzie wiadomo co mu dolega. Pozdrawiam.
W książce napraw fiata 125p są dwa typy alternatorów: starszy z 6 diodami w alternatorze i nowszy z 9 diodami . W obydwu jest mechaniczny regulator i w starszym zacisk 15 regulatora idzie przez stacyjkę na plus akumulatora, a w nowszym idzie na wyprowadzenie dodatkowych trzech diodek z alternatora. Zacisk 67 w obydwu typach idzie przez szczotkę na wirnik.
Przed naprawą alternator (vectra b 1.7TD isuzu) dawał napięcie około 13-13,5V, ostatnio padł obrotomierz, i zaczeła się stale świecić kontrolka od ładowania akmulatora. Kontrolka czasem gasła, obrotomierz wskakiwał na swoją pozycję. Wymieniłem mostek diodowy i regulator napięcia. Szczotki były ok. Po złożeniu wszystkiego obrotomierz działa, jednak jest...
Jak nie jesteś pewien diody zenera to ją sprawdź - tą wylutowaną. A jak będziesz robił zakupy to weź po dwie od 5.6V do 8.2V. To grosze. Więcej kosztuje dojazd do sklepu. Aby być pewien naprawy lub choć sprawdzić działanie regulatora, musisz mieć źródło napięcia o regulowanej wartości od ok 10 do 16V. Jak go nie masz to będąc w sklepie kup LM317 w obudowie...
Witam. Mam problem z vectra B 1.7td a sprawa wyglada tak że ładowanie raz jest a raz nie. Cały alternator był robiony (izolator śrub mostka diodowego B+,uszczelniacz,łożysko 63032RS,łożysko specjalne 140989,przezwojenie stojana,regulator) naprawa wyniosła mnie 280zł a zadowolenia nie mam, Na alternatorze mam 14.4V dla pewności dałem jeszcze 1 kabel...
Wywalasz stary regulator. B+ podpinasz pod główny kabel(rozrusznik) a D+ pod kontrolkę, i do plusa na stacyjce. Jak masz oczywiście alternator z regulatorem napięcia Dodano po 1 Z czego masz ten alternator? Jakie są na nim oznaczenia ?
Najpierw napraw kontrolkę. Pulsacja napięcia wskazywała by na regulator. Sprawdź połączenia alternator akumulator i masy. Zmierz napięcie alternator obudowa, bo może być tak że alternator widzi swoje napięcie, a nie instalacji.
Naprawiłem styki, oczyściłem podkładki i wejścia na piny w elektronice regulatora. Do pana _Oprysk Stonki_ - sprawdzałem na sucho prosto Miernik + wskazał 14,50 oporność od szczotki do niebieskiego kabelka a druga 6,50 od szczotki do obudowy regulator,ale to za pewnie niczego nie dowiodło nie miałem czasu i zamontowałem części. * Po zamontowaniu i odpaleniu...
Ciągle jest szansa że po wymianie tablicy nic się nie zmieni bo cały czas nie wiadomo co konkretnie w tej tablicy mogłoby być popsute. Jakby miala wymuszać początkowy prąd wzbudzenia podobny do takiego jaki daje 5W żarówka to muszą być w niej rezystory o podobnej mocy czyli ok 5W a takich "byczków" trudno nie zauważyć. Cały czas twierdzę że jest niewłaściwy...
Jeśli alternator jest dobrze zregenerowany to na jakiś czas masz spokój.Wymiana samego regulatora to wycieranie szkłem tylnej części ciała.Jeśli wymontujesz stary alternator i zdecydujesz się na naprawę jest tam kilka rzeczy które też się zużywają nie tylko uszkodzony regulator.
Tak, ten alternator jest z pompą vacum. Dodam, że już ten alternator był w naprawie, ale nie pamiętam co było w nim robione. I wtedy gościu źle włożył oring uszczelniający pompe vacum a alternator. Ale odkręciłem vacum zmieniłem oring i autko śmigało do wczoraj nie rzucając tam olejem. Kontrolka ładowanie normalnie gaśnie jak sie uda zapalić samochód....
Przyjacielu mój drogi- ten samochód ma dwa typy alternatorów-bosch i valeo. Częściej valeo. One nie miały typowej przypadłości znanej z alternatorów magneti marelli albo denso, dlatego, że żelazny pakiet blach nie ma kontaktu z aluminiową tarczą łożyskową. W specjalizacji masz "elektryka, elektromechanika, elektronika samochodowa",mam nadzieję, że...
Witam ponownie, przedstawiam problem bo z taką sytuacją spotykam się pierwszy raz, w motocyklach taka naprawa przebiega bez problemowo, ale po oczyszczeniu zafajdanych przewodów i założeniu porządnych okularów wyjście z prądnicy są 3 żółte i 1 brązowy podłączony do masy, żółte między fazowo ja pisałem wcześniej mają od 17V do 67V AC, po sprawdzeniu...
Witam, posiadam Zetora 7211, ostatnio zmierzyłem ładowanie i przy zapalonym ciągniku wynosiło ono 13V. Jak włączyłem światła i dmuchawę to ładowanie wynosiło 11,5V czyli brak ładowania. Alternator dałem do regeneracji. Wymienili łożyska, wyczyścili i powiedzieli, że alternator jest dobry bo bez regulatora ładowanie wynosi 17V. Kazali mi kupić nowy regulator....
Witam W Peugocie 206 z silnikiem 1,4 z 2000 roku jest alternator Valeo i zdechły szczotki z niewiadomych przyczyn wypaliło dzire w plastiku. Byłem w firmie która zajmuje się naprawą rozruszników i alternetorów i powiedzieli mi że ten regulator nie występuje osobno tylko razem z alternatorem. I tu moje pytanie czy w 2000 roku było już zakładane BSI i...
nie można założyć regulatora od samochodu, w typowych alternatorach czynnikiem regulującym jest napięcie podawane na wirnik. W przypadku tego urządzenia indukcja jest stała, wytwarzana stałymi magnesami umocowanymi na wale korbowym wewnątrz stojana, stojan jest bardzo wąski ma ok. 3,5 - 4 cm. uzwojenie zbadałem i jest ok. wyprowadzone dwa przewody do...
Witam Szanowni forumowicze męczyłem się z problemem pulsujących świateł w moim mondeo przez pół roku. Jazda nocą przyprawiała mnie o palpitacje. Próbowałem już wszystkiego, najpierw wymieniłem regulator napięcia na nowy, nie pomogło, następnie oddałem alternator do regeneracji, nie pomogło, sprawdziłem wszystkie przewody idące do alternatora - wszystko...
Witajcie, Mam problem z ładowaniem w Hondzie CB500. Akumulator zaraz pada, po włączeniu silnika i odpięciu jednej klemy od akumulatora motocykl zaraz gaśnie. Odłączyłem regulator napięcia i na odpalonym silniku zacząłem mierzyć napięcia pomiędzy 3 fazami z alternatora. Przy około 5 tyś. obrotów pomiędzy każdą fazą było w granicach 40V automatycznie...
Wygląda na to, że w tym alternatorze regulacja odbywa się minusem. Czyli układ z linka nie pasuje. Ale też wygląda na podstawie schematu uprzednio dołączonego to do uruchomienia alternatora wystarczy podłączenie S do zasilania. Wyjście L to tylko układ załączania lampki sygnalizacyjnej. Czyli, że jeśli chcesz się przekonać o działaniu urządzenia top...
1.9CDTI Z19DTH Jak w temacie. Alternator naprawiony, wymienione diody, i przy okazji regulator. Na stole przy wzbudzeniu żarówą 2 W alternator daje od strzała napięcie 14.2V. W aucie już tak ciekawie nie jest, bo altek nie chce się wzbudzić na wolnych obrotach, a jedynie "wstaje" przy około 2tyś. RPM. Efekt jest taki, że kontrolka ładowania zapala...
Tadzikk Z tą elektroniką to już przesadziłeś. Gdzie ją masz? O sorry. Diody alternatora. Prawie najprostszy element elektroniczny. Taki zawór zwrotny (jednokierunkowy) dla prądu. W ogóle to można porównać elektronikę/elektrykę na tym poziomie do instalacji hydraulicznej :D i ... tak ją traktować. Może czas się tego nauczyć? Dla chcącego nic trudnego....
Witam, Po jakimś czasie zdecydowałem w końcu zażegnać problem czyli oddałem samochód do mechaników celem naprawy alternatora, gdyż podejrzewałem usterkę regulatora napięcia bądź szczotek. Za demontaż zapłaciłem 200, za regulator valeo 400. Poskładali, odbieram auto, podłączam woltomierz i nadal to samo ;). Po odpaleniu silnika nadal 11V i spada... Mina...
To niech kolega zmierzy na wtyczce zasilającej/sterującej czy dochodzi jakieś napięcie. No to już jest dla mnie wyższa szkoła jazdy.. ledwo sięgnąłem palcami tej nakrętki od plusa, mam zabudowane mieszalnikiem od gazu, dlatego takie trudne dojście. Nawet nie wiem gdzie jest ta wtyczka zasilająca.... Dodano po 4 Diody w mosty prostowniczym alternatora...
Chciałbym wiedzieć czy któryś z regulatorów mogę bez obaw przełożyć do tego alternatora i podłączyć do instalacji . Auto mam rozebrane a szczotki nowej nie mam pod ręką. Pierścienie ślizgowe też się proszą o wymianę (choć łożyska i sprzęgło jednokierunkowe wydają się być jeszcze w porządku) a dokopanie się do wyprowadzeń szczotek podłączonych do regulatora....
lekko odbiegając od tematu mam kilka alternatorów takich jak na zdjęciu które też nie wiadomo z jakich przyczyn przestały ładować, kontrolka albo się żarzy albo nie gaśnie wcale, wymieniałem całe szczotki , regulator napięcia , pozostał tylko mostek nie wymieniany. koszt nowego mostka, regulatora i szczotek przewyższa cenę nowego alternatora. obstawiam...
Kumutator regenerowałem na bez wyjmowania altka. Też dużo operacji robię na "otwartym sercu", ale żeby wymienić pierścienie to chyba zmyślasz. -ściągnąć łożysko z wału -trzeba umiejętnie ściągnąć stare pierścienie -umiejętnie zniszczyć stary klej przy podstawie -delikatnie rozłączyć uzwojenie wirnika od pierścieni -oczyścić wałek i równomiernie nabić...
Bardzo dobrze zdiagnozowałeś usterkę, teraz do roboty wyjęcie i naprawa.
Po odebraniu alternatora z naprawy okazało się ze winny był układ prostowniczy i regulator który prawdopodobnie jak stwierdził serwisant popsuł sie z powodu uszkodzonego ukł prost. ponadto profilaktycznie wymieniono uzwojenie bo podobno wyglądąło nieciekawie. Dziękuje wszystkim za pomoc!
Oddaj alternator do naprawy - żeby coś ocenić, musiałbyś mieć o tym jakiekolwiek pojęcie - a tak to tylko gdybanie i pobożne życzenia. Możliwe że masz uszkodzenie w magneśnicy, tylko nie pytaj co to jest.
Potrzebny pomysł na błąd pojawiający się po naprawie alternatora. Ładowanie jest wzorcowe, pulsacja w normie a jednak sterowniki nie widzą ładowania i co jakieś kilka minut wywala błąd ładowania alternatora i zerwanie łączności CAN. Proszę o pomoc w tej kwestii. Czy może zamiennik regulatora jest niekompatybilny? Sprawdzone połączenia, masy, itd. itd.
kup regulator napięcia i diody do tego alternatora I co z tym zrobi jak się nie zna?(bynajmniej na to wygląda). Oddaj do elektryka na naprawę alternatora.
Nie są takie same bo wystepowały też Magneti Marelli. Napraw swój lub dobierz wg .typu silnika. Jaki wogóle tam siedzi? robię regenerację koszt 30 zł No tak a szczotki ,pierścienie?? Ew. cały mostek , regulator. Nie wiadomo co padło u autora.
Witam, Mam problem z regulatorem napięcia skutera Lingben Modo 50 (2007), instalacja elektryczna 12 V DC, alternator Brak ładowania akumulatora (na wolnych obrotach napięcie trafiające na akumulator wynosi 4,8 V , na wysokich ok 6,5 V) Kupiłem w internecie od 2-ch niezależnych sprzedawców 4 nowe regulatory napięcia, niestety żaden nie spowodował że...
Ciekawa rzecz dzieje się w samochodzie opel omega (silnik benzynowy). Po jednym, dwóch dniach jazdy uszkadza się alternator i nie ma ładowania akumulatora. Po naprawie znowu dzień, dwa i znowu brak ładowania. Po wymianie całego alternatora na inny sprawny, znowu po dwóch dniach uszkodził się. Co może być przyczyną ciągłego uszkadzania się alternatora?...
Witam, wTwoim samochodzię najprawdopodobniej uszkodzone są łożyska. W momencie kiedy włączasz odbiorniki alternator musi dać więcej prądu. Jeżeli wirnik nie jest w osi ("wybite" łożyska) wtedy niedokładnie przylegaja szczotki do wirnika i nie można uzyskać mocy potrzebnej aby wyrównać zapotrzebowanie na prąd. Druga przyczyną spadku napięcia lub równoczesna...
Dostałem w pracy do naprawy koparkę K611(brak ładowania),robię to pierwszy raz więc mamduży problem. Do alternatora przychodzą 3przewody na 19-zrozrusznika, 10-masa, oraz na kostkę bez oznaczenia(środek gwiazdy) z regulatora zacisk 67.Brak jest przewodu (+)na szczotkę.Regulator jest mechaniczny i przekazuje 24V.Gdy zdjełem kabel z 19 na alt. to pokazuje...
Dostałem w pracy do naprawy koparkę K611(brak ładowania),robię to pierwszy raz więc mamduży problem. Do alternatora przychodzą 3przewody na 19-zrozrusznika, 10-masa, oraz na kostkę bez oznaczenia(środek gwiazdy) z regulatora zacisk 67.Brak jest przewodu (+)na szczotkę.Regulator jest mechaniczny i przekazuje 24V.Gdy zdjełem kabel z 19 na alt. to pokazuje...
zdaje się BDX53C,ale naprawa tego regulatora to przerost formy nad treścią.Nie lepiej kupic nowy? Alternator jest jaknajbardziej typowy na ten pojazd
Po co w ogóle w takim razie mieć alternator ?. Przecież naprawa/zakup tez kosztuje.Regulator napięcia musi byc do danego typu alternatora, tzn oprócz tego że będzie pasował mechanicznie, musi pasować także elektrycznie, można kupić zamiennik, ale są lepsze i gorsze, za to na pewno tańsze niż oryginał Bosch. Z tego co kolega pisze, to chyba najtańsze...