Nie sądzę, że ster uszkodzony. Raczej inny typ regulatora.
Bardzo dobrze zdiagnozowałeś usterkę, teraz do roboty wyjęcie i naprawa.
Regulator to bardzo rzadko padał w tych alternatorach. Standardowo szczotki, rowy na pierścieniach ale często też wirniki się obrywały. Szczotki wymienne bez problemu, jesli wirnik to mało opłacalna naprawa.
chip do regulatora 60zl
Mogły "się skończyć" szczotki, uszkodzony regulator. Alternator do przeglądu/naprawy bądź wymiany.
Problem poza regulatorem. I czeka cię porządna naprawa tego alternatora.
Wszystko zależy, jaki jest to alternator. Popularnego i łatwo dostępnego, oczywiście nie warto, jeśli to poważna usterka, np. przewijanie. Jeśli to alternator nietypowy lub horrendalnie drogi, to regeneracja/naprawa jest rozsądna. Nowe, tanie alternatory, czy też ich zamienniki, to często chińska, czy inna indyjska produkcja, o jakości której trudno...
Jedz do fachowca z reklamacja. Ja w miarę możliwości stosuje oryginały i rzadko coś wróci ale naprawa jest droższa z wiadomych względów
Wystarczy wpisać naprawa ,remont alternatora
Tak jak kolega podpowiada ,że jest to modyfikacja ,a nie naprawa układu ładowania .Jeśli już to zamontuj prądnicę 25 A i będzie po problemie ,tam nie ma żadnej elektryki która zjada prąd w nadmiarze .Sam mam pojazd z 1941 roku i staram się jak najwierniej odbudowywać poszczególne zużyte elementy .Pozdrawiam
Koszt nowej to 15-30 zł więc nie duży, używany alternator max 100 zł. Naprawa starego i ewentualnie nowy regulator to kilka razy więcej.
właśnie typu słabe styki w różnych miejscach Oczywiście. Jednak wymiana alternatora czy jego naprawa nie będzie miała sensu, kiedy jest brak odpowiedniego kontaktu i przede wszystkim - nie usunie się usterek.
Wyobraź sobie mansky , że te jak Ty to nazywasz kombinacje robiła poważna firma w której pracowałem. Alternatory mieliśmy za dewizy (w latach 80-tych), a ich regulatory nie wytrzymywały. Musieliśmy szykać tańszych sposobów naprawy ładowania. Metodą odpowiednich przeróbek i przeliczeń, znaleźliśmy polski odpowiednik. Własną pracą i pomysłowością naprawa...
Cały mostek. Idz do motoryzacyjnego i zamów. Każdy ma katalog mostków , regulatorów , szczotkotrzymaczy.
Witam, Dostałem do naprawy motocykl Yamahe R1. Szybka diagnoza spalone uzwojenie alternatora i spalony regulator napięcia. Naprawa niestety z życzeniem właściciela jak najtaniej. Nowy alternator na wyższych obrotach ma znacznie wyższe napięcie niż montowany oryginalnie ponad 100V na uzwojeniu przy wyższych obrotach. Po zamontowaniu regulatora napięcia...
czyli żeby sprawdzić alternator musze podłączyć plusa pod 67 alternatora a reszte trzeba odłączyc od regulatora takie sprawdzanie rozumiem musi twać krótko żeby nic nie uszkodzić?
1.Regulator napięcia znajduje się w alternatorze 2.Aby sprawdzić napięcie alternatora musiałbyś zapewne odłączyć układ prostowniczy od alternatora. 3.Nie mam pojęcia ile taka naprawa może kosztować ,ale ja bym kupił nowy alternator. Na twoim miejscu sprawdził bym naciąg paska alternatora(czy nie jest za luźny) i szczotki. Pozdrawiam
[quote="Tuning Marek"]Panowie to normalne że na alternatorze było 27 Volt quote] Witam Oczywiście to normalne zachowanie przy braku obciążenia alternatora lub przy uszkodzonym regulatorze napięcia. Naprawa wg wskazówek mojego poprzednika + sprawdzenie jakości kontaktowania złącz prądowych. Pozdrawiam
Co mogło ulec uszkodzeniu - regulator czy alternator czy może coś jeszcze zupełnie innego i jak to sprawdzić aby mieć 100% pewność ? Ewidentnie nie masz łądowania. Gdzie jest umiejscowiony regulator i alternator i czy ewentualna naprawa lub wymiana jest możliwa dla laika Nie. Umów się u elektryka niech sprawdzi co trzeba.
No nie bardzo ci to wytłumaczył. Kiedy alternator nie pracuje na styku D+ nie ma masy lecz jest zasilaniem regulatora napięcia, dlatego żaróweczka świeci to jest obciążenie regulatora zasila tym prądem wirnik a tym samum szczątkowy magnetyzm wirnika dlatego się mówi że to prąd wzbudzania, to jest bardziej złożone niż myślisz. A kiedy alternator pracuje...
Jeżeli po wymianie reggulatora dalej pali sie lampka , na śrubie jest napięcie to nic innego nie pozostaje tylko wyjecie i naprawa alternatora.
Kup caly , naprawa nieopłacalna
Jakikolwiek, byle z regulatorem i mechanicznie dał się zainstalować. W czym jest problem z naprawieniem/dokupieniem oryginalnego?>
To w takim razie regulator jest uszkodzony, ale ten alternator nie potrzebuje kontrolki do wzbudzania więc założyć najprostszy woltomierz bo naprawa raczej nie opłacalna.P
Sposób wygaszania kontrolki ładowania. Człowieku, masz specjalność "naprawa alternatorów", a nie wiesz jak sprawdzić najprostszy regulator? No to co Ty naprawiasz???
Styk "czerwony" to styk lampki kontrolnej ładowania,masuje on lampkę,jeżeli alternator zaczyna ładowac,pojawia się tam napięcie i niejako lampka jest podpieta do dwu plusów,więc musi zgasnąc. Masz kijem w plecy odemnie-czemu do jasnej Anielki ten alternator przed naprawa nie został wyczyszczony szczotką drucianą?
no jest ale zrobić trzeba bo bilety MZK drogie .. ale to ostatnia naprawa bedzie już ... mysle - jak się uda
hejka jesli na ciekim przewodzie masz napiecie to z instalacja auta wszystko ok cieki przewód jest od wzbudzenia alternatora a grubym przewodem powinien alternator podawac prad czyli pad alternator szczotki lub regulator napiecia jes jeszcze mozliwosc ze padły diody ale w tym przypadku naprawa nie opłacaln taniej wyjdzie kupic urzywany alternator pozdro
Witam. Mam problem z vectra B 1.7td a sprawa wyglada tak że ładowanie raz jest a raz nie. Cały alternator był robiony (izolator śrub mostka diodowego B+,uszczelniacz,łożysko 63032RS,łożysko specjalne 140989,przezwojenie stojana,regulator) naprawa wyniosła mnie 280zł a zadowolenia nie mam, Na alternatorze mam 14.4V dla pewności dałem jeszcze 1 kabel...
Jeżeli się na tym nie znasz to raczej będziesz miał problem ale z tego co widzę to naprawa nie opłacalna. Jeżeli chodzi o diody jest tylko 6 głównych i raczej nie padają.P
Witam szanownych forumowiczów, Chce zbudować tester regulatorów alternatorów z interfejsem LIN na mikro kontrolerze Atmega 32. Bazowym modelem regulatora jest F00M144150 firmy bosch Mój teść zajmuje się naprawa alternatorów i rozruszników i właśnie dla niego chce to opracować. Zrobiłem poszukiwania i znalazłem trochę dokumentacji na temat interfejsu...
zdaje się BDX53C,ale naprawa tego regulatora to przerost formy nad treścią.Nie lepiej kupic nowy? Alternator jest jaknajbardziej typowy na ten pojazd
Pamiętam tylko grafitowe a części nie było tak łatwo dostać jak dziś więc historia którą opisujesz była nagminna praktycznie pierścienie się rozsypywały i niestety wtedy naprawa to było prawdziwe rzemiosło.P
Aku podłączony odwrotnie ?? 1. Dlaczego padły w raz "płytka diodowa" i regulator. Wybacz za OT ale samo od siebie się tak nie psuje. Szukaj pomocy w sklepach Cargo lub w działających (bodajże) na zasadzie franczyzy sklepach Bendiks. Oni najszybciej pomogą. 2. Myśle że problemem jest tutaj nie tyle nieuchwytność takich alternatorów, na rynku wtórnym....
sprawdz regulator napiecia lub szczotki w alternatorze sa moze na wykonczeniu
Witam Pewnego razu jechałem swoim coltem po czym odłączyła mi się masa przy akumulatorze auto od 3tys obr. nie chciało jechać muł. Po sprawdzeniu stwierdzono że padł alternator mianowicie mostek i regulator naprawa starego przekroczyła koszt kupna drugiego używanego. Po zamontowaniu pierwszego używanego alternatora napięcie na akumulator wynosiło prawie...
W samochodzie alternator to też jest prądnica 3-fazowa. Regulacja napięcia polega na regulacji prądu wzbudzenia. Prostownikiem na 3 diodach jest sumowane napięcie wyjściowe z 3 faz. Regulator podaje napięcie na uzwojenie wzbudzenia.
Witam ! Mam takie pytanie. Czy możliwa jest naprawa regulatora napięcia ? Alternator to chyba dosc standardowy fordowski LUCAS(Magnetii Marelli), zamontowane w polonezie 1.4. Napięcie przy obciązeniu to kolo 13-13.5V. Regulator jest zintegrowany ze szczotkotrzymaczem i szczotkami, szczotki są jeszcze w całkiem dobrym stanie. Wiem , ze niby regulator...
Ja to wiem i Ty to wiesz ale nie mam pewnosci czy ITKIM wie? Tym bardziej że jak twierdzi auto jest 1000 km od niego. A jesli np padł alternator, regulator napięcia lub tylko pasek to objawy podobne.
W czasie kiedy kończą się szczotki powstaję ogromna ilości impulsów w układzie wzbudzenia. Te impulsy mogą doprowadzić to poważnych uszkodzeń przynajmiej regulatora. Przypuszczam, że pierścienie wirnika też wyglądają marnie. A więc niestety komplety przegląd i naprawa alternatora.
witam problem przerabiałem w zeszłym roku, słabe ładowanie ale ładowanie kotrolka gasłał. okazało się padnięty alternator gdzieś na uzwojeniu ( regulator napięci był sprawny) kupiłem drugi alternator ps w Gdyni w hurtowni zapłaciłem 270 zł za nowy zamiennik naprawa starego w warsztacie ponad 300zł
Witam, po ostatnich kombinacjach z alternatorem w serwisie, alternator na wolnych obrotach bez swiatel ledwo utrzymuje auto na chodzie przy 12,4v przy 2tys obrotow jest ok 14-15v powyzej juz 17-18v. Natomiast na swiatlach mijania na wolnych obrotach jest 12,2-12,4v podobnie na 2tys, powyzej dochodzi do 13-14v. Czasami altek chodzi normalnie na wolnych...
Witam mam do was pytanie tak jak w tytule.Jest to Fiat Uno 1.4 i.e 92r benz. Ogólnie ten problem tkwi już bardzo długo kontrolka zawsze się paliła choć były dni ze gasła ,ostatnio się alternator całkiem zepsuł naprawa jego była kosztowna i wymienił regulator + diody . Niestety po zamontowaniu około po 2 dniach zaczęła kontrolka ponownie się palić i...
no i ałto działa, upierali się a wyszło że to regulator. założył nowy i chcieli pieniądze 90zł, nie zapłaciłem bo to naprawa gwarancyjna.
A może mi kolega wypunktować w jaki sposób należy stwierdzić czy w samochodzie jest ładowanie czy nie? Bez demontażu alternatora. Jeśli pomierzenie napięć w instalacji to zbyt mało żeby się upewnić to ja nie wiem jaka jest procedura i chętnie się dowiem. Na "cienkim, niebieskim" przewodzie do alternatora mam około 10,8V po zapłonie. Spadek napięcia...
Pisze na forum po raz któryś i nie mogę zrobić ładowania.Moja sprawa przedstawia się następująco. Wymieniłem szczotko trzymacz, REGULATOR NAPIĘCIA ALTERNATORA 12V MZ ETZ 250 251, Prostownik (zrobiony z 2 mostków prostowniczych 1000V 50A od ss , tak jak w tej instrukcji http://jawa-cz.site90.com/naprawa%20pros... ).Słyszałem...
Od razu powinna zgarnąć. Pomyślałeś że może jednak ten stary regulator był dobry a problem jest głębiej? Pierścienie możesz wymienic sam jak i mostek prostowniczy i inne elementy ale jeżeli to będzie Twój pierwszy raz a widać że wiedza mała i brak doświadczenia to może wyjść drożej niż włożenie innego alternatora czy naprawa tego. Do tego nie wystarczy...
Niekoniecznie choć upewnisz się co do usterki. Ten typ alternator jest trudny w naprawie jeśli nigdy tego nie robiłeś. Kup używany.
Alternator odebrany z regeneracji, zamontowany w aucie - ładowanie wróciło :) Wnętrze zostało zregenerowane - szczotki i komutator przy przebiegu 170k były wyjechane do zera, jednym słowem trwałość tych alternatorów nie jest przewidziana na dłużej niż 200tys co z resztą potwierdzają opinie na grupach użytkowników aut w których te alternatory są montowane....
Jeśli ma to być profesjonalna naprawa to proponowałbym wizytę w zakładzie specjalizującym się w serwisie alternatorów i tam na ogół wymieniają od ręki na sprawny za jakąś tam opłatą (napewno niższą niż nowy). Jeśli zaś profesja jest na drugim miejscu to informacja że regulatory alternatorów w większośći typów pracują na takiej samej zasadzie lecz mają...
Regulator napięcia, alternator. Do sprawdzenia/naprawy/wymiany.
Do reanimatorek Zdjęcia w tytułowym poscie są poglądowe . Co do pytania: "Czy po regeneracji alternatora problem ostatecznie znikł czy zdarzają się sporadycznie problemy?" Po wymianie regulatora napięcia problemu przez pół roku brak - przejechane ok 15000km "Czy naprawa regulatora polega na wymianie szczotek? Lepiej naprawić czy kupić AS-PL ARE2008?...
witam auto Ibiza 98rok TDi AFN - alternator (Bosch 120A) przeładowuje. Ładowanie waha się od 15,5 do 16,8V. Nie tyle waha bo podczas pomiaru jest bez zmian - tylko w zależności od tego kiedy dokonuję pomiaru, napięcie się różni. Co może być uszkodzone? Regulator (wg mnie prawdopodobne) czy możliwe że któraś z diod? Koszt regulatora duży bo ok 150pln...
jakie są konsekwencje odwrotnego połączenia alternatora. Odwrotne podłączenie alternatora, czyli zamiana miejscami biegunów dodatniego (+) i ujemnego (-) w stosunku do prawidłowej polaryzacji układu elektrycznego pojazdu, może prowadzić do poważnych uszkodzeń zarówno samego alternatora, jak i innych elementów instalacji elektrycznej. Konsekwencje odwrotnego...
Akumulator nie gotuje sie od zwarcia. tylko zbyt gwałtownego ładowania dużym prądem. Jakie masz napięcie na akumulatorze zmierz miernikiem prawdopodobnie za wysokie, dopuszczalne 14,8v. Wymiana regulatora napięcia lup naprawa, takie małe z zielonym i żółtym przewodem, wpiętym do alternatora. zwiększając napięcie ładowania zwiększamy prąd ładowania....
Za mało aku nie jest ładowane - alternator regulator do sprawdzenia,naprawy.
problem z alternatorem opisałem w dziale "problemy z samochodem" i na 100% poszła dioda w mostku i najprawdopodobniej regulator. W efekcie zadymiło sie w radiu. Części do alternatora hitachi sa raczej nienaprawialne - naprawa nie za długo wytrzymuje, miałem te częśc w reku i pomierzyłem ze dioda padła. Pierwsza próba naprawy diody wytrzymała tydzień...
Samochód "padł" dwa tygodnie temu, uszkodzony alternator - naprawa w warsztacie (ponoć spalone diody i uszkodzony regulator napięcia ) i dodatkowa diagnoza z tego warsztatu - winny akumulator, jak go nie zmienię to alternator padnie ponownie po kilku dniach :-( ??? Sprawdzam akumulator - niby ok, badam testerem mikroprocesorowym, woltomierzem widełkowym...
jest całkiem możliwe że jest tak jak piszesz ale regulator nie zawsze pozwoli utrzymać napięcie wcześniej też próbowałem go wymienić i nic nie pomogło dlatego że jak dostawał 19V to głupiał i dalej komputer już nie pozwalał jechać więc pozostaje alternator. U mnie przyczyną był właśnie alternator. Z własnego doświadczenia już wiem, że to można sprawdzić...
Ja bym najpierw go dokładniej sprawdził. Może szczotki, albo regulator, albo dioda. Bo może się okazać że naprawa może być prosta i tania. Decyzja o tym co się lepiej opłaca to jak będzie wiadomo co mu dolega. Pozdrawiam.
Witajcie, Mam problem z ładowaniem w Hondzie CB500. Akumulator zaraz pada, po włączeniu silnika i odpięciu jednej klemy od akumulatora motocykl zaraz gaśnie. Odłączyłem regulator napięcia i na odpalonym silniku zacząłem mierzyć napięcia pomiędzy 3 fazami z alternatora. Przy około 5 tyś. obrotów pomiędzy każdą fazą było w granicach 40V automatycznie...
Wylot prostownika w tym alternatorze to zazwyczaj wylot regulatora, a nawet wypalenie kosza (stojanu), cokolwiek nie poleci zazwyczaj sypie się wszystko dlatego koszty są duże, wręcz nieopłacalna naprawa. Dlatego nadal obstaje żeby się zabezpieczyć w tym temacie.
Regulator po naprawie alternatora jest OK. Też mnie to zdziwiło, bo ta zwarta dioda smd jest 27V a instalacja w tym kombajnie jest na 12V
Witam Przedstawie sytuację od poczatku. Alternator przestał ładować, co sie okazało odspawała sie szczotka w regulatorze, regulator oryginalny jest ciezko dostępny i bardzo dorgi, wymieniłem szczotki, niestety nic to nie pomogło alternator dalej się nie wzbudza nawet na krótko z akumlatora naprawa przekracza wartosć, zakupilem nowy alternator po zamontowaniu...
Zrób wycieczkę na szrot i kup drugi alternator. Jeżeli okaże się że pracuje prawidłowo wymień regulator w nim bądź szczotki na nowe. Lepszej opcji nie widzę na chwilę obecną. Może być uwalony stojan, diody, bądź wirnik - naprawa jest nie opłacalna, a tam możesz dopasować altka o większej mocy niż masz - nie zaszkodzi :)
Witam od 2 miesięcy mam problem z ładowaniem w Zafirze 1,9 Cdti 120KM Auto wyposażone jest w alternator Denso 120 Amp i od kupna auta czyli od 2 miesięcy 3 razy naprawiałem alternator i nadal są z nim problemy. W aucie komputer pokazuje napięcie dokładnie takie samo jak na mierniku na klemach akumulatora. Po kupnie auta musiałem wymienić koło pasowe...
Witam. Wymieniłem już regulator napięcia alternatora, za który dałem 19zł, rzekomo taki sam siedzi również w starszych bmw, audi, corsach, vw golfach i polo. Po wymianie na wolnych obrotach (950obr)żaróweczka 1.2W się delikatnie rzarzy a przy obrotach powyżej 1100 miga cały czas, więc teraz już wiem, że wina nie leżała w regulatorze napięcia, a leży...
miałem podobny problem poszła dioda w alternatorze hitachi 100A Wspomagania nie masz bo silnik pompy wspomagania jest załączany przez przekaźnik, który by go włączyć bierze "dane" z dwóch miejsc - musi byc włączona stacyjka i pracować alternator. O tym czy alternator ładuje "dowiaduje się" z kontrolki ładowania. Jeśli pracuje to lapka nie świeci, jeśli...
Dzień dobry! Chciałbym zapytać, czy moja doraźna naprawa ma ręce i nogi oraz czy nie spali mi samochodu :) Problem wygląda następująco - oryginalny kabel plusowy alternatora został w tajemniczych okolicznościach przerwany a na końcówkach pojawił się nalot jak po utlenieniu. Moja doraźna naprawa objęła zamocowanie nowego kabla plusowego od alternatora,...
Z mojej praktyki zauważyłem że alternatory Valeo trzeba naprawiać po około 250 tys przebiegu. Naprawa polega na wymianie szczotek. Bosch też coś koło tego jeżeli wcześniej nie sypnie się regulator. Rozruszniki to już bardzo różnie, są takie egzemplarze w danej marce że przy 100 a inny przy 350 tys musisz robić. W tamtym tygodniu robiłem rozrusznik w...
Witam problemem byl alternator dokladnie regulator napiecia po naprawie wszystko jest ok
opel astra rocznik 2003 1.7 DTi isuzu w styczniu zapaliła sie kontrolka od ładowania i cały czas sie swieciła okazało sie ze alternator popsuty. Zregenerowali wymienili zestaw prostowniczy + regulator hitachi za 110 zł. + uszczelniacze za 5zł. i naprawa i sprawdzenie za 50zł. jakies 2 tygonie temu znowu zaświeciła sie kontrolka od ładowania ale gdy...
Witam ponownie, przedstawiam problem bo z taką sytuacją spotykam się pierwszy raz, w motocyklach taka naprawa przebiega bez problemowo, ale po oczyszczeniu zafajdanych przewodów i założeniu porządnych okularów wyjście z prądnicy są 3 żółte i 1 brązowy podłączony do masy, żółte między fazowo ja pisałem wcześniej mają od 17V do 67V AC, po sprawdzeniu...
Czyli aku za mocno dostaje. To może być przyczyną i jeśli po naprawie alternatora (regulatora) problem ustanie to można by rzec, że aż tak źle nie jest - natomiast jeśli przy okazji przeładowania popalił coś to może być jeszcze mały problem. Mam nadzieję, że udało mi się w jakimś stopniu pomóc. :D Pozdrawiam!
Dałem do sprawdzenia alternator elektrykowi i stwierdził że regulator jest do wymiany,a ponieważ jest on jak powiedział zintegrowany razem z mostkiem,wymienić trzeba całość.Koszt 240+robota,czyli ok 300. Naprawa nieopłacalna,mam już drugi. Firma Mitsubishi TYP A1T04991 Na załącznikach pokazane są wtyk i gniazdo.Na opisie napisane jest" "View from terminal...
Alternatorow sie nie reguluje . Kiedys regulowalo sie mechaniczne regulatory napiecia. W tej chwili zostaly one zastapione elektronicznymi ,ktore sie jedynie wymienia. Jakie napiecie ladowania wykazal pomiar? Przyczyn slabego ladowania moze byc wiele: Zaczynajac od zuzytych szczotek , uszkodzeniu regulatora ,uszkodzeniu diod prostowniczych ,moze tez...
Nie ustabilizujesz napiecia analogowym regulatorem z,6 diodowym alternatorem. Pulsowanie bez obciazenia nawet w, oryginalnych ksiazkach napraw było jako normalne zachowanie.
Te regulatory nie psują się w ten sposób. Prawdopodobnie błąd przy naprawie
Jest to robota na około godzinę razem z wykręceniem i wkręceniem alternatora. Potrzebna lutownica (lepiej jakaś mocniejsza) i lutowie. Trzeba rozkręcić 3 śruby obudowy i te od wyprowadzeń w okolicach regulatora, następnie ściągnąć dolną część - może schodzić z trudem, ale trzyma tylko na łożysku. Stary mostek trzeba wylutować i zapamiętać podłączenie....
Dodatkowo wskazówka od ładowania na wolnych obrotach pulsuje i miga światło w kabinie Witam, co do pulsowania, wymiana regulatora- nie sugerować się prawidłowym napięciem ładowania. Jesli by nie pomoglo, w co wątpię, to wymiana/naprawa alternatora. W kwestii spalania, należy ściągnąć dolot do turbiny i wizualnie sprawdzić, czy łopaty są całe, nie trą...
Dziwna sprawa myślałem że jak odepnę wtyczkę to ładowania nie będzie Bardzo normalna sprawa. Obecne regulatory sterowane są komputerem i wytwarzają napięcie odnośnie zapotrzebowania lub są nawet wyłączane, np. ostre przyśpieszanie. Gdy odłączysz sterowanie to regulator łąduje na sztywno np. 14,3 V. Masz uszkodzoną diodę plusową. Alternator do naprawy,...
Ok, a napiszcie jak trzyma sie alternator, tzn na ilu srubach czy na dwóch z lewej czy na 4 , bo już znalazłem taki sam, co prawda używka ale zawsze to taniej niż naprawa,
Jeśli chodzi o altek z Mondka, to jest on inny (Bosch - 98BB10300BE lub 0124415006) i na 115A. Koncówka BE w numerze Ford'owskim sugeruje wcześniejszą wersję w porównaniu do DD z Focusa. Niestety/stety PCM kontroluje ładowanie i wykrywa inny altek - dlatego zapala się kontrolka po 20s. Po założeniu ładowanie było. Następnego dnia się przejechałem i...
no to masz teraz już tylko albo walnięty regulator z przyczyn "naturalnych"( poprostu przyszedł na niego czas :P ) a jak nie to to znaczy że stojan jest uszkodzony i jedyne rozwiązanie to naprawa (czyt.przewinięcie ) albo wymiana na sprawny no i oczywiście wymiana regulatora na działający bo ten jeżeli podaje 17 V to napewno jest juz do niczego bo 17...
Regulator napięcia alternatora do sprawdzenia i ewentualnej wymiany (naprawy) .
Skoro diody i stojan dobre, to pozostaje regulator. Jaki masz typ regulatora?
Tam mas sterowanie LIN regulatora. Powinien byc zapisany błąd. Ew. Zobacz też 61 baterry regulator od start-stop. Dzieki za podpowiedz, brzmi to bardzo logicznie. a jest to prawdopodobne ze moze byc podawane od czasu do czasu za duże napięcie i tez pokazuje kontrolkę akumulatora, i jak tak dalej bedzie to prędzej czy pozniej i akumulator do wymiany...
tak jak wyzej sprawdz opornosci wirnika, czy nie ma zwarcia. tak samo stojan no i diody a regulatora raczej samemu w domu nie sprawdzisz....
Czyli co alternator nadaje sie na smieci, czy jest mozliwa naprawa w jakims zakładzie elektromechanicznym? Bo jak podłacze kontrolke pod L, napiecie po stacyjce pod IG, a gł. przewód z akumulatora na alternator pod rube M6, to jest opór, czyli mozliwe ze regulator do wymiany?
Witam.Od kilku dni mam problem z alternatorem..chyba..Kontrolka ładowania zachowuje sie normalnie,masy powymieniane,kabel od alternatora + jest też o.k. Zamieniałem akumulatory i...problem nadal występuje. Przed wymianą kabli masowych alternator pokazywał dziwne wskazania,otóż na wolnych obrotach pokazywał ładowanie 14,6V ale już w trakcie tzw.przegazowki...
Demontaż i montaż alternatora w 307 , sprawdzenie na stole oraz wymiana regulatora napięcie kosztuje drożej. Spróbuj sam to zdemontować , sprawdzić na stole i zamontować , sam lub ze szwagrem . Oprócz bicepsów i narzędzi potrzebna jeszcze wiedza , a ona kosztuje. Mnie naprawa kosztowała właśnie 180 zł w warsztacie elektromechaniki - oczywiście wszystko...
Alternator + regulator poniżej 30 pln na szrocie, szkoda zabawy z naprawą
Witam. Jest to typowe uszkodzenie regulatora napięcia. Dalsza jazda prowadzi do uszkodzenia alternatora akumulatora i innych elementów instalacji elektrycznej. Proponuję dokładne sprawdzenie instalacji po naprawie. Pozdrawiam.
Zanim sobie szyby oskrobie to sie dogrzeje zimą. 90% starych diesli nie ma dogrzewania i śmiga a naprawa non stop altka w oplu jest męcząca.S to napięcie akumulatora stałe sygnał do regulatora napięcia.Nie potrzebny w tym typie altka.Starczy IG i L
Znaczy się coś jest nie-tak z alternatorem. Jaki masz akumulator? Regulator wymieniałeś?
My tu piszemy do klienta a nie do warsztatu.Zreszta tu nie ma co dyskutowac jak ktos nie ma kasy na kupno regulatora porzadnej firmy,a dwa alternator powinien oddac spowrotem do naprawy
Odświeżę Mam podobny regularny problem z alternatorem w tym aucie (A170 CDI 2003 rok, 120 tys km, alt Valeo chłodzony cieczą). Otóż przepala diody. Pierwsza naprawa jakieś 2 lata temu-włożony zamienny mostek-przepalił się po pół roku. Druga naprawa-włożony oryginalny mostek Valeo za 350 zł-wytrzymał ok 1,5 roku. Do wczoraj, kiedy nagle zaświeciła się...
Sprawa zamknięta - regulator napięcia + regeneracja alternatora załatwiła sprawę. Auto 2 dni po naprawie jeździ, żadnych problemów. Zamknięty temat. Dodano po 56 J.w. - wymiana regulatora napięcia + regeneracja alternatora.
Witam, potrzebuję porady głównie od konkretnych "elektryków" na tym forum. Co może być przyczyną braku ładowania w aucie? Z tego co wiem: * alternator * regulator napięcia * przewody do akumulatora Dzisiaj mam odebrać alternator z naprawy, gość stwierdził, że jest sprawny, tylko wymieni regulator napięcia, a jak nie pomoże? Gdzie można szukać przyczyny...
Najpierw napraw kontrolkę. Pulsacja napięcia wskazywała by na regulator. Sprawdź połączenia alternator akumulator i masy. Zmierz napięcie alternator obudowa, bo może być tak że alternator widzi swoje napięcie, a nie instalacji.
naprawa alternatora regulator regulator alternatora schemat regulator alternatora mercedes
pralka indesit wgd934tx cooler master zasilacz naprawa szumy nikon
Sygnały dźwiękowe w telefonie - co oznaczają? Thomson 19HW4323 - specyfikacja i wsady EEPROM