Dzięki BANANvanDYK za udostępnienie schematu. Niestety jest on bardzo nieczytelny. Cięzko określić funkcje elementów. Wygląda jakby zasilanie szło z jednej cewki "bezmasowej" a zapłon był jakimś wariantem zapłonu megnet. Mogę się mylić proszę mnie "wyprostować". Jednak to widać odnośnie ładowania niesie nadzieje na użycie jakiegoś regulatora od quada...
Problem rozwiązany winny był regulator napięcia. BANANvanDYK jestem ci winny duże piwo. Zamykam temat.
Witam. Mam gdzieś stary regulator. Trzeba go tylko poszukać. Ale wydaje mi się kolego BANANvanDYK że to taki archaik jak na swoja datę produkcji. Dodam tylko że w drugim aucie Punto II 1,2 8V i problematycznym wspomaganiem kierownicy na elektryce. Co jakiś spadek to wywalało owe wspomaganie. Pomogło przeczyszczenie styków na trasie alternator ->akumulator...
W końcu. Problemem okazał się regulator napięcia. Nie podejrzewałem go gdyż właściciel mówił że alternator był wymieniany w tamtym roku ale możliwe że był tylko wymieniany regulator i ta jakiś kombinowany. Szczotki się kończyły więc nie możliwe aby był nowy. No i po podłączeniu D+ przez żarówkę do + było ładowanie. Ma dolutowaną diodę i przeciętą ścieżkę...
Dzień dobry. Przetestowałem właśnie zwieranie szczotek po wyłączeniu zasilania i efekt mizerny. Wkrętarka kręci się bezwładnie przez kilka sekund z godnie z przewidywaniami pana/i BANANvanDYK - mało skuteczne rozwiązanie w przypadku urządzenia sieciowego. Przetestuję jeszcze raz ale w trochę innym wydaniu wstrzyk prądu stałego. Dodano po 2 Testy wypadły...
Z tego co napisał BANANvanDYK wnioskuję, że do prawidłowej (choć słabo skutecznej) pracy regulatora potrzebne jest zasilanie z akumulatora. To odpowiedź na twoje pytanie. Jeżeli chcesz mieć porządny regulator, zrób tak jak proponuje BANANvanDYK i nie kombinuj. Wiem, że zakup może zaboleć, ale nie ma wyjścia. Co do wewnętrznej budowy regulatora z reguły...
Dzisiaj zamontowałem zregenerowany alternator i nowy elektroniczny regulator napięcia, zamiast mechanicznego, obie te rzeczy były uszkodzone, teraz ładowanie na wolnych 26,5V czasami więcej, na podwyższonych 28V więc sprawa załatwiona. Dziękuje BANANvanDYK za wyjaśnienie i naprowadzenie.
Taka przeróbka (z tym, że nie 3x2 lub 2x3, a raczej 3x4 lub 2x6 bo mam 12 cewek/rdzeni) wymusza dużą ingerencją w stator, bo jeśli dobrze kumam Twoja podpowiedź miałbym zrobić 3 lub 2 grupy cewek masowych (3 dla regulatora trójfazowego i 2 dla <jakby> dwufazowego?? Wiąże się to z rozcinaniem oryginalnego uzwojenia, a tego robić nie chcę. Jak napisałem...
BANANvanDYK , tłumacz chłopakowi tak żeby zrozumiał a nie popisujesz się elokwencją jak na egzaminach w gimnazjum...
https://www.youtube.com/watch?v=gIoCBcOb... http://www.wiringdiagrams21.com/2012/07/... Z tego co widzę, to w tym modelu jest wymyślona jakaś kombinacja z układem stycznika rozrusznika. Trzeba o tym dobrze poczytać, jak to działa i po co zostało wprowadzone. Jeśli "na krótko" rozrusznik kręci jak szalony,...
BANANvanDYK możesz napisać jak dokładnie to mierzyłeś i jakie Ci wartości wyszły przy jakiej mocy alternatorze. Właśnie mam taki przypadek że potrzebuję na 100 % ustalić czy alternator pracuje z pełną mocą i czy nie ma jakiegoś uszkodzenia które ujawnia się przy większym obciążeniu. Objawy są takie ze przy większych obrotach prądy spadają i ładowanie...
No to BANANvanDYK można uznać za proroka. :D Oczywiście cewki można przewijać. Przecież ktoś je nawinął a nie jest to drut 0.05 mm tylko.... trzeba umieć to zrobić. Wg. mnie koszt to ok 200-300zł ale jak do BMW to moze byc i 1000 :D Dla mnie to banał, ale kupa (nie mylić z g..) roboty. Regulator też można bezpiecznie sprawdzić tylko .... itd. itp. Jednak...
Ok cewki też posprawdzam, a co do tego rozwiązania co proponuje BANANvanDYK to raczej odpada. Ja chciałem po prostu założyć najprostszy jaki istnieje regulator lub ogranicznik napięcia, a Ty proponujesz jakieś przewijanie cewek i przerabianie całej elektryki ;P Jeśli możecie podać schemacik jakiegoś prostego układu ograniczającego napięcie do max 7,5V...
Nie licznik nie dziala jezeli krece kolem, ani nie dziala jak przyciskam guziki ale wlacza sie jak wycigne baterie i wloze ja z powrotem. Robi test wyswietlacza pokazuje jaka mam srednice kola ustawiona i wylacza sie zamiast wejsc w menu glowne pokazujace aktualna predkosc itp Odnosnie warystora to faktycznie w pdf'ie ktory pawlik podrzuci tol jest...
Witam Podaj proszę link do jakiejś stacji jeśli mogę prosić, która obsłuży teki zapłon. Z góry dziękuję. Dodano po 17 BANANvanDYK dziękuję za ukierunkowanie. Innym też dziękuję za aktywny udział w temacie. Dopytuje tak bo chodzi mi o coś takiego lub podobne http://allegro.pl/licznik-tz-125ccm-obro...
Jak regulator będzie właściwy, tzn. przystosowany do "zmasowanej" cewki, oraz nieuszkodzony i nie pomylisz połączeń, to będzie OK. Najlepiej niech wypowie się kolega BANANvanDYK. On najlepiej zna chińskie regulatory.
Regulator napięcia od chińskiego skutera 125. Schematów jest na Elektrodzie trochę. Nie każdy regulator będzie pasował. Specjalistą w tym temacie jest niejaki BANANvanDYK, spróbuj go zapytać.
Trochę kosztuje ten regulator... Rycho, te regulatory są typu Shunt (stratne)? Jeśli tak, to można zawsze pobawić się z podstawieniem używanego regulatora trójfazowego z motocykla. Ze schematu wynika, że prądnica NIE jest trójfazowa. Wartość bezpiecznika wskazuje, że prądnica ma sporą moc. Pewnie ok 200W (???) Do takich prądnic stosowano prostowniki...
(at)bananvandyk Wymiana regulatora nie rozwiąże sprawy ? Ejże.
Skąd wiesz że ten zamiennik to regulator trójfazowy? Tego nie wiem, niestety nie ja kupowałem regulator. W oryginalnym regulatorze poszły diody czy tyrystory? Tego też nie wiem, z opisu wynika że napięcie w instalacji dochodziło do 19 V. Konieczne w takich przypadkach jest sprawdzenie alternatora, czy nie ma przebicia do masy i czy nie ma zwarć międzyzwojowych....
Oświetlenie tutaj nie jest zasilane z akumulatora, lecz z alternatora. Co ma piernik do wiatraka? To ma piernik do wiatraka, że autor nie potrafi posługiwać się miernikiem i na wyniki jego pomiarów należy patrzyć przez palce. Standardowe rozwiązanie w skuterach - regulator AC/DC jednofazowy, on nie ma prawa się spalić. A jednak się uszkadzają. A już...
Możesz. Tylko, czy nie taniej wyjdzie zastosowanie regulatora od jakiegoś chińczyka. Były tematy opisujące taka przeróbkę - dość prostą z resztą. Poszukaj. A najtaniej jest jednak naprawić starą ELBA'ę wg. rady BANANvanDYK.
W przypadku uszkodzenia uzwojenia statora, występuje zwarcie (przebicie) do masy. I co to zmienia?
Czyli mogę ten kabel od swiateł dać na akumulator,i wyjście oświetlenia z regulatora (o ile będzie tam DC) teź ? Nie muszę tego jakoś zabezpieczać? Z silnika wychodzi mi 5 kabli - skłaniam się ku rozwiązaniu na dwóch regulatorach jak to bodajże Kol BANANvanDYK gdzieś wrzucił na forum
(at)bananvandyk I niby masz rację, ale jedno ale....brak napięcia 12 V na wtyczce. Regulator obrotów jest w obudowie silnika. No chyba że autor tak pokracznie opisuje problem, przecież to są najprostsze usterki, najszybsze do zlokalizowania.
(at)bananvandyk jest podłączony bo mierzyłem na klemie i żółtym oba napięcia soe zgadzaj jak pisałem. A kontrolki i kierunki działają Dodano po 5 (at)bananvandyk a czy można włożyć jakoś tam uniwersalny regulator z skutera dla ładowania a resztę funkcji zostać z starego.
http://obrazki.elektroda.pl/5313251700_1... Honda montesa, 1988r, nr ramy sh506008407 Dodano po 1 [godziny] 13 [minuty]: BANANvanDYK-rozpiołem kable od prądnicy, żółty i biały kabel,czy jak podłączę bezpośrednio do regulatora, dam plus i masę z aku czy powinno być ładowanie.
Zdecydowanie spawanie na ciągniku powinno być zabronione (instrukcja obsługi mówi, że dotyczy to alternatora i regulatora). Możesz wyjaśnić dlaczego?
Ktoś wymyślił naprawdę dziwny wynalazek, stosując przekaźniki z cewką 3 VDC. To jest trochę lepsza wersja starego elektromechanicznego regulatora gdzie napięcie zależało tylko siły potrzebnej do przyciągnięcia kotwicy. Tu przekaźniki z cewka 3V są zasilane przez diody Zenera 12V 1N5349B, jeden ma dodatkowo rezystor 10Ohm więc zakładam, że przy wzroście...
Dzięki za odzew. Niestety niewiele mi pomogłeś. Jedyny regulator, który mnie zainteresował, to ten 4-pin "uniwersalny". Ciekawe czy ma ten sam pinout co opisywany tu na forum przez BANANvanDYK???
Jak pisał BANANvanDYK, cewki zasilające CDI są w bardzo złym stanie. Nie obejdzie sie bez ich przewijania jak nie od razu to za krótki czas. Z nimi trzeba bardzo uważać na kierunki uzwojeń! Wygląda na to, że albo masz inny układ połączeń niż na schemacie, albo ktoś coś poknocił z instalacją. Brak kabla białego wychodzącego ze stojana jest dziwny. Podobnie...
Schemat regulatora niedokładnie zrysowany, z resztą ten regulator był nieprawidłowo wykonany. Nie ukrywam że mogłem coś pomylić odnośnie niektórych elementów i podpięcie tranzystorów. Aczkolwiek same "ścieżki" powinny być prawidłowo. Ładowanie działa jednopołówkowo na dodatnich półokresach napięcia alternatora. Czyli jako Amator elektroniki, dobrze...
Odłączenie regulatora przerywa obwód między statorem a żarówkami, więc nawet kiepskie styki nie mają na to wpływu. Masz racje, umknęło mi, że to P/G. Styki to główna przyczyna palenia żarówek między innymi w minarelli. Pzdr
Regulator to zwykły ogranicznik napięcia, do ładowania akumulatora zazwyczaj służy zwykła dioda prostownicza. Ogranicznik to układ zaznaczony w żółtym polu: ..... Jako, że muszę wykonać regulator napięcia do mojego skuterka mam pytanie odnośnie tego schematu a raczej wartości diód zenera? Jakie one mają być? Sądzę, że ta wpięta w układ ładowania akumulatora...
Jeśli mierzysz napięcie DC na akumulatorze, to taki efekt wywołuja fałszowane regulatory napięcia, które zamiast układu na tyrystorze ograniczającego napięcie ładowania mają zastosowaną zwykłą diodę. Nie mówię o tych za 20zł,ale o oryginałach z różnych Rometów,Junaków,Zippów ITD. Niedawno grzebałem oryginalnego Suzuki GN,jeszcze wcześniej Kreidlera,ta...
Taki regulator napićcia nie moýe pracowaă z mostkiem Graetza, bo wówczas nie odcina ůadowania. Radziůbym zastosowaă regulator napićcia od 125 cmł, tudzieý 50 cmł ze úwiatůem z akumulatora, które majŕ uzwojenie ůadowania bezmasowe. czy mógůbyú poleciă jakiú konkreny regulator? Najlepiej taki, ýeby caůy prŕd z cewki ůadowania moýna byůo podůŕczyă do...
. Alternator w takiej formie nie nadaje się do ładowania akumulatora — jego wydajność spadnie o połowę przez prostowanie jednopołówkowe. BANANvanDYK a może jeśli cały zestaw był zamontowany w silniku, to możnaby przerobić stator? Po prostu początek uzwojenia cewek odpiąć od masy, wyprowadzić przewodem i w ten sposób mając cewkę bezmasową podpiąć początek...
Tam jest zastosowany typowy motocyklowy trójfazowy regulator napięcia, nie ma osobnego wyjścia na zasilanie ECU i ładowanie akumulatora. Regulator powinien być bezpośrednio połączony z akumulatorem (przez bezpiecznik oczywiście). Na pewno zasilanie przepływa przez ECU, a nie przez electric box? Nie widzę aby ECU miał takie złącza, pasujące do regulatora...
Przy sprawdzaniu żółtych przewodów na kostce miernik swiruje i wskazuje od 0-30 na pomiarze produ zmiennego. Na YT jest instrukcja jak sprawdzać regulator i tym się posiłkowałem ( https://youtu.be/u1wiYf-nhs4 ). Akumulator mierzyłem wydaje się ok. Na wszelki wypadek poszedł do ładownia. Dodano po 8 Gdzie te 31V? Chyba akumulator złom. Kolejność faz...
Podaj przykład gaźnika z tymi łożyskami igiełkowymi, z ciekawości zobaczę. Kolegę dość powaznie fantazja poniosła raczej. Do gaźników produkcji FOS, były zestawy naprawcze z nadwymiarową ośką przepustnicy. Sprawdź przy okazji czy regulator odśrodkowy pracuje prawidłowo (będzie to widać na stroboskopie), bo częstym problemem było zasychanie smaru na...
Problemem może być tylko nieodpowiedni regulator napięcia, np. od wersji benzynowej który ma zaprogramowaną większą prędkość obrotową startu ładowania. Jeśli masz stare alternatory to posprawdzaj jakie nr. kat. regulatorów napięcia w nich siedziały. Spróbuj podmienić regulator, chyba że one fizycznie nie pasują. Przemyśl temat... Autor przełożył kompletny...
Bezpieczniki prawdopodobnie nie ok :-) Będę pewny jak sam sprawdzę. Póki co, tylko przekazuję Dodano po 2 Bezpiecznik MAIN na styczniku rozrusznika zapewne się przepalił, ale po takiej sytuacji do sprawdzenia regulator napięcia gdyż mógł tego nie przeżyć (regulatory w Suzuki palą się nawet podczas normalnej eksploatacji). Cała instalacja, cały obwód...
Poza tym silnik wolnossący pracujący z małym obciążeniem ma tendencję do wyklepywania rowka pierwszego pierścienia. Żeś wymyślił. Wyklepywało się, będzie zawsze, a już najszybciej, jak ktoś przyżydzi i założy nowe pierścienie na stary tłok i cylinder, kiedy to nowy pierścień będzie klepał w próg cylindra. no i tak sie przygladam i wydaje mi sie ze...
Przerywacz kierunkowskazów ukryty jest w regulatorze napięcia. To jest przerywacz z wyjściem tranzystorowym, więc bardzo łatwo go uszkodzić. Najłatwiej przerobić przez użycie zewnętrznego przerywacza kierunkowskazów, tylko należy wybrać dobrej jakości najlepiej używany przerywacz pod kierunkowskazy 2x10W, a nie chińskie dziadostwo z wyjściem tranzystorowym...
Skutery z silnikiem Baotian, Zipp itp. http://obrazki.elektroda.net/33_12711754... Popularne chińskie skutery z silnikiem 4T GY6 50 - 150 cm³: http://obrazki.elektroda.pl/8583778500_1... Jakiś nietypowy moduł w skuterze 4T (był to "koliber" z Niemiec): http://obrazki.elektroda.pl/7993154400_1... Quad /...
Wiesz co, ostatnio ktoś mi opowiadał że założył elektroniczny regulator napięcia do prądnicy w C-360. Następnego dnia prądnica kompletnie spalona, regulator pewnie musiał dać prąd zwrotny. Szczęście że nie spaliła się instalacja elektryczna i cały ciągnik. Tak więc byłbym ostrożny co do tego nowego regulatora, bo może się okazać że produkują i sprzedają...
Alternator zaczął ładować dopiero po spadku obrotów. To by wskazywało na nieprawidłową pracę regulatora napięcia , raczej nie , a co do nieprawidłowej pracy regulatora tak się powinien zachowywać dokładnie bo on to 'widzi' i nie powinien pozwolić ładowanie na maxa , więc on skazuje się na padnięcie , z tego co czytam sugeruję podmień drugi akumulator...
Czy potencjometr w ogóle ma charakterystykę logarytmiczną? Tak, to jest oryginalny potencjometr Telpod 47 kΩ/B z 1977 roku, wyczyszczony i sprawdzony. Rezystancja między ślizgaczem a końcówką dołączoną do masy zmienia się od zera, poprzez pojedyncze omy, dziesiątki, setki itd. Czyli potencjometr jest dobry. I nie ma przerw ani nie trzeszczy. Ścieżka...
Pomiar napięć międzyfazowych na wyjściu z alternatora, jeśli są właściwe to wycięcie kostki i polutowanie przewodów na stałe, przewody z regulatora pod akumulator. Jeżeli się nie poprawi to regulator do wymiany - nowy oczywiście również polutować Ok spróbuje , ale może określ jakie wg Ciebie są właściwe wskazania na tych międzyfazowych ? Myślisz że...
Regulator przykręcony do ramy i podłączony. Zastosowałem się do rad i schematu BANANvanDYK'a oraz do rad z tego tematu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... Podłączyłem do regulatora: masę oraz + od akumulatora razem z plusem od stacyjki (zacisk 30). Odłączyłem od EWR kable od cewki ładowania (59a i 59b), jeden podłączyłem do masy (zmasowałem...
bananvandyk regulator skuter regulator napięcia bananvandyk bananvandyk regulator skutera
antena zewnętrzna radia numer seryjny radia podkowa kominek
schemat wyłączników monostabilnych ariston przycisk
Iveco 35-10: Wysokie obroty silnika - przyczyny i diagnostyka Cofanie się brudnej wody do zmywarki - przyczyny i rozwiązania