Jak regulator będzie właściwy, tzn. przystosowany do "zmasowanej" cewki, oraz nieuszkodzony i nie pomylisz połączeń, to będzie OK. Najlepiej niech wypowie się kolega BANANvanDYK. On najlepiej zna chińskie regulatory.
(at)bananvandyk Wymiana regulatora nie rozwiąże sprawy ? Ejże.
Problem rozwiązany winny był regulator napięcia. BANANvanDYK jestem ci winny duże piwo. Zamykam temat.
Regulator napięcia od chińskiego skutera 125. Schematów jest na Elektrodzie trochę. Nie każdy regulator będzie pasował. Specjalistą w tym temacie jest niejaki BANANvanDYK, spróbuj go zapytać.
Dzięki BANANvanDYK za udostępnienie schematu. Niestety jest on bardzo nieczytelny. Cięzko określić funkcje elementów. Wygląda jakby zasilanie szło z jednej cewki "bezmasowej" a zapłon był jakimś wariantem zapłonu megnet. Mogę się mylić proszę mnie "wyprostować". Jednak to widać odnośnie ładowania niesie nadzieje na użycie jakiegoś regulatora od quada...
Trochę kosztuje ten regulator... Rycho, te regulatory są typu Shunt (stratne)? Jeśli tak, to można zawsze pobawić się z podstawieniem używanego regulatora trójfazowego z motocykla. Ze schematu wynika, że prądnica NIE jest trójfazowa. Wartość bezpiecznika wskazuje, że prądnica ma sporą moc. Pewnie ok 200W (???) Do takich prądnic stosowano prostowniki...
Skąd wiesz że ten zamiennik to regulator trójfazowy? Tego nie wiem, niestety nie ja kupowałem regulator. W oryginalnym regulatorze poszły diody czy tyrystory? Tego też nie wiem, z opisu wynika że napięcie w instalacji dochodziło do 19 V. Konieczne w takich przypadkach jest sprawdzenie alternatora, czy nie ma przebicia do masy i czy nie ma zwarć międzyzwojowych....
Czyli mogę ten kabel od swiateł dać na akumulator,i wyjście oświetlenia z regulatora (o ile będzie tam DC) teź ? Nie muszę tego jakoś zabezpieczać? Z silnika wychodzi mi 5 kabli - skłaniam się ku rozwiązaniu na dwóch regulatorach jak to bodajże Kol BANANvanDYK gdzieś wrzucił na forum
Oświetlenie tutaj nie jest zasilane z akumulatora, lecz z alternatora. Co ma piernik do wiatraka? To ma piernik do wiatraka, że autor nie potrafi posługiwać się miernikiem i na wyniki jego pomiarów należy patrzyć przez palce. Standardowe rozwiązanie w skuterach - regulator AC/DC jednofazowy, on nie ma prawa się spalić. A jednak się uszkadzają. A już...
W przypadku uszkodzenia uzwojenia statora, występuje zwarcie (przebicie) do masy. I co to zmienia?
Możesz. Tylko, czy nie taniej wyjdzie zastosowanie regulatora od jakiegoś chińczyka. Były tematy opisujące taka przeróbkę - dość prostą z resztą. Poszukaj. A najtaniej jest jednak naprawić starą ELBA'ę wg. rady BANANvanDYK.
Dzięki za odzew. Niestety niewiele mi pomogłeś. Jedyny regulator, który mnie zainteresował, to ten 4-pin "uniwersalny". Ciekawe czy ma ten sam pinout co opisywany tu na forum przez BANANvanDYK???
(at)bananvandyk jest podłączony bo mierzyłem na klemie i żółtym oba napięcia soe zgadzaj jak pisałem. A kontrolki i kierunki działają Dodano po 5 (at)bananvandyk a czy można włożyć jakoś tam uniwersalny regulator z skutera dla ładowania a resztę funkcji zostać z starego.
Odłączenie regulatora przerywa obwód między statorem a żarówkami, więc nawet kiepskie styki nie mają na to wpływu. Masz racje, umknęło mi, że to P/G. Styki to główna przyczyna palenia żarówek między innymi w minarelli. Pzdr
Regulator to zwykły ogranicznik napięcia, do ładowania akumulatora zazwyczaj służy zwykła dioda prostownicza. Ogranicznik to układ zaznaczony w żółtym polu: ..... Jako, że muszę wykonać regulator napięcia do mojego skuterka mam pytanie odnośnie tego schematu a raczej wartości diód zenera? Jakie one mają być? Sądzę, że ta wpięta w układ ładowania akumulatora...
Z tego co napisał BANANvanDYK wnioskuję, że do prawidłowej (choć słabo skutecznej) pracy regulatora potrzebne jest zasilanie z akumulatora. To odpowiedź na twoje pytanie. Jeżeli chcesz mieć porządny regulator, zrób tak jak proponuje BANANvanDYK i nie kombinuj. Wiem, że zakup może zaboleć, ale nie ma wyjścia. Co do wewnętrznej budowy regulatora z reguły...
Zdecydowanie spawanie na ciągniku powinno być zabronione (instrukcja obsługi mówi, że dotyczy to alternatora i regulatora). Możesz wyjaśnić dlaczego?
Schemat regulatora niedokładnie zrysowany, z resztą ten regulator był nieprawidłowo wykonany. Nie ukrywam że mogłem coś pomylić odnośnie niektórych elementów i podpięcie tranzystorów. Aczkolwiek same "ścieżki" powinny być prawidłowo. Ładowanie działa jednopołówkowo na dodatnich półokresach napięcia alternatora. Czyli jako Amator elektroniki, dobrze...
Taki regulator napićcia nie moýe pracowaă z mostkiem Graetza, bo wówczas nie odcina ůadowania. Radziůbym zastosowaă regulator napićcia od 125 cmł, tudzieý 50 cmł ze úwiatůem z akumulatora, które majŕ uzwojenie ůadowania bezmasowe. czy mógůbyú poleciă jakiú konkreny regulator? Najlepiej taki, ýeby caůy prŕd z cewki ůadowania moýna byůo podůŕczyă do...
http://obrazki.elektroda.pl/5313251700_1... Honda montesa, 1988r, nr ramy sh506008407 Dodano po 1 [godziny] 13 [minuty]: BANANvanDYK-rozpiołem kable od prądnicy, żółty i biały kabel,czy jak podłączę bezpośrednio do regulatora, dam plus i masę z aku czy powinno być ładowanie.
Ktoś wymyślił naprawdę dziwny wynalazek, stosując przekaźniki z cewką 3 VDC. To jest trochę lepsza wersja starego elektromechanicznego regulatora gdzie napięcie zależało tylko siły potrzebnej do przyciągnięcia kotwicy. Tu przekaźniki z cewka 3V są zasilane przez diody Zenera 12V 1N5349B, jeden ma dodatkowo rezystor 10Ohm więc zakładam, że przy wzroście...
Przy sprawdzaniu żółtych przewodów na kostce miernik swiruje i wskazuje od 0-30 na pomiarze produ zmiennego. Na YT jest instrukcja jak sprawdzać regulator i tym się posiłkowałem ( https://youtu.be/u1wiYf-nhs4 ). Akumulator mierzyłem wydaje się ok. Na wszelki wypadek poszedł do ładownia. Dodano po 8 Gdzie te 31V? Chyba akumulator złom. Kolejność faz...
Problemem może być tylko nieodpowiedni regulator napięcia, np. od wersji benzynowej który ma zaprogramowaną większą prędkość obrotową startu ładowania. Jeśli masz stare alternatory to posprawdzaj jakie nr. kat. regulatorów napięcia w nich siedziały. Spróbuj podmienić regulator, chyba że one fizycznie nie pasują. Przemyśl temat... Autor przełożył kompletny...
Tam jest zastosowany typowy motocyklowy trójfazowy regulator napięcia, nie ma osobnego wyjścia na zasilanie ECU i ładowanie akumulatora. Regulator powinien być bezpośrednio połączony z akumulatorem (przez bezpiecznik oczywiście). Na pewno zasilanie przepływa przez ECU, a nie przez electric box? Nie widzę aby ECU miał takie złącza, pasujące do regulatora...
Alternator zaczął ładować dopiero po spadku obrotów. To by wskazywało na nieprawidłową pracę regulatora napięcia , raczej nie , a co do nieprawidłowej pracy regulatora tak się powinien zachowywać dokładnie bo on to 'widzi' i nie powinien pozwolić ładowanie na maxa , więc on skazuje się na padnięcie , z tego co czytam sugeruję podmień drugi akumulator...
Przerywacz kierunkowskazów ukryty jest w regulatorze napięcia. To jest przerywacz z wyjściem tranzystorowym, więc bardzo łatwo go uszkodzić. Najłatwiej przerobić przez użycie zewnętrznego przerywacza kierunkowskazów, tylko należy wybrać dobrej jakości najlepiej używany przerywacz pod kierunkowskazy 2x10W, a nie chińskie dziadostwo z wyjściem tranzystorowym...
Jak pisał BANANvanDYK, cewki zasilające CDI są w bardzo złym stanie. Nie obejdzie sie bez ich przewijania jak nie od razu to za krótki czas. Z nimi trzeba bardzo uważać na kierunki uzwojeń! Wygląda na to, że albo masz inny układ połączeń niż na schemacie, albo ktoś coś poknocił z instalacją. Brak kabla białego wychodzącego ze stojana jest dziwny. Podobnie...
Witam. Mam gdzieś stary regulator. Trzeba go tylko poszukać. Ale wydaje mi się kolego BANANvanDYK że to taki archaik jak na swoja datę produkcji. Dodam tylko że w drugim aucie Punto II 1,2 8V i problematycznym wspomaganiem kierownicy na elektryce. Co jakiś spadek to wywalało owe wspomaganie. Pomogło przeczyszczenie styków na trasie alternator ->akumulator...
Bezpieczniki prawdopodobnie nie ok :-) Będę pewny jak sam sprawdzę. Póki co, tylko przekazuję Dodano po 2 Bezpiecznik MAIN na styczniku rozrusznika zapewne się przepalił, ale po takiej sytuacji do sprawdzenia regulator napięcia gdyż mógł tego nie przeżyć (regulatory w Suzuki palą się nawet podczas normalnej eksploatacji). Cała instalacja, cały obwód...
. Alternator w takiej formie nie nadaje się do ładowania akumulatora — jego wydajność spadnie o połowę przez prostowanie jednopołówkowe. BANANvanDYK a może jeśli cały zestaw był zamontowany w silniku, to możnaby przerobić stator? Po prostu początek uzwojenia cewek odpiąć od masy, wyprowadzić przewodem i w ten sposób mając cewkę bezmasową podpiąć początek...
To regulator innego producenta. Z tego co widzę w Triumphach montowano także regulator Shindengen FH012AA lub FH020AA wraz z wiązką–przejściówką. To jest regulator MOSFET ale stratny, jego obudowa będzie się mniej grzała ale alternator i przewody alternatora będą tak samo obciążone. Nie masz kogoś z rodziny w Anglii żeby kupił oryginał z wiązką?...
Skutery z silnikiem Baotian, Zipp itp. http://obrazki.elektroda.net/33_12711754... Popularne chińskie skutery z silnikiem 4T GY6 50 - 150 cm³: http://obrazki.elektroda.pl/8583778500_1... Jakiś nietypowy moduł w skuterze 4T (był to "koliber" z Niemiec): http://obrazki.elektroda.pl/7993154400_1... Quad /...
BANANvanDYK , tłumacz chłopakowi tak żeby zrozumiał a nie popisujesz się elokwencją jak na egzaminach w gimnazjum...
Pomiar napięć międzyfazowych na wyjściu z alternatora, jeśli są właściwe to wycięcie kostki i polutowanie przewodów na stałe, przewody z regulatora pod akumulator. Jeżeli się nie poprawi to regulator do wymiany - nowy oczywiście również polutować Ok spróbuje , ale może określ jakie wg Ciebie są właściwe wskazania na tych międzyfazowych ? Myślisz że...
Wiesz co, ostatnio ktoś mi opowiadał że założył elektroniczny regulator napięcia do prądnicy w C-360. Następnego dnia prądnica kompletnie spalona, regulator pewnie musiał dać prąd zwrotny. Szczęście że nie spaliła się instalacja elektryczna i cały ciągnik. Tak więc byłbym ostrożny co do tego nowego regulatora, bo może się okazać że produkują i sprzedają...
Jaką temperaturą kotła? To jest sterownik chłodniczy. Zgadza się, jest to regulator temperatury do systemów chłodzenia średniej i niskiej temperatury. Tytuł został poprawiony. Dziękujemy za zwrócenie uwagi.
Poza tym silnik wolnossący pracujący z małym obciążeniem ma tendencję do wyklepywania rowka pierwszego pierścienia. Żeś wymyślił. Wyklepywało się, będzie zawsze, a już najszybciej, jak ktoś przyżydzi i założy nowe pierścienie na stary tłok i cylinder, kiedy to nowy pierścień będzie klepał w próg cylindra. no i tak sie przygladam i wydaje mi sie ze...
Bardzo bym prosił o w miarę czytelne foto, aby można było odczytać oznaczenie tej diody. Ewentualnie proszę o spisanie oznaczeń. Szukałem regulatora napięcia w największych polskich hurtowniach i jakoś nie mogłem znaleźć odpowiedniej wersji (o właściwej obudowie i napięciu). Ma ktoś jakąś propozycję? Może któryś z tych: http://obrazki.elektroda.pl/5076578100_1...
Taka przeróbka (z tym, że nie 3x2 lub 2x3, a raczej 3x4 lub 2x6 bo mam 12 cewek/rdzeni) wymusza dużą ingerencją w stator, bo jeśli dobrze kumam Twoja podpowiedź miałbym zrobić 3 lub 2 grupy cewek masowych (3 dla regulatora trójfazowego i 2 dla <jakby> dwufazowego?? Wiąże się to z rozcinaniem oryginalnego uzwojenia, a tego robić nie chcę. Jak napisałem...
Wiem co mierzę jestem elektronikiem , Uprawnienie sep do 20 kV . Kto ci dął te uprawnienia? To chyba jakaś pomyłka. Z reszta po co one przy skuterze??? A o elektronice to pojęcia nie masz. Widzę że się uczepiliście mojego aku. To przykład braku twojego pojęcia i niechęci do nauczenia się czegokolwiek. Kolega BANANvanDYK dał ci namiary na schematy regulatorów....
Ok cewki też posprawdzam, a co do tego rozwiązania co proponuje BANANvanDYK to raczej odpada. Ja chciałem po prostu założyć najprostszy jaki istnieje regulator lub ogranicznik napięcia, a Ty proponujesz jakieś przewijanie cewek i przerabianie całej elektryki ;P Jeśli możecie podać schemacik jakiegoś prostego układu ograniczającego napięcie do max 7,5V...
Włączenie kierunkowskazu w skuterze nie zaburza działania pozostałych podzespołów które są podświetlane jak np licznik a w Mińsku gdy włączysz kierunkowskaz lampa przód, tył, oraz podświetlenie licznika pulsuje, na lampie przedniej jest to raczej słabo widoczne ale na liczniku widać to nawet w słoneczny dzień. Czyli zanim włączysz kierunek, to świecą...
http://images38.fotosik.pl/172/1f21f5b9b...
Czy potencjometr w ogóle ma charakterystykę logarytmiczną? Tak, to jest oryginalny potencjometr Telpod 47 kΩ/B z 1977 roku, wyczyszczony i sprawdzony. Rezystancja między ślizgaczem a końcówką dołączoną do masy zmienia się od zera, poprzez pojedyncze omy, dziesiątki, setki itd. Czyli potencjometr jest dobry. I nie ma przerw ani nie trzeszczy. Ścieżka...
Dzisiaj zamontowałem zregenerowany alternator i nowy elektroniczny regulator napięcia, zamiast mechanicznego, obie te rzeczy były uszkodzone, teraz ładowanie na wolnych 26,5V czasami więcej, na podwyższonych 28V więc sprawa załatwiona. Dziękuje BANANvanDYK za wyjaśnienie i naprowadzenie.
ponawiam informację, że część ledowych źródeł światła dla napięcia 12 V posiada wewnętrzną przetwornicę i zwyczajnie nic nie należy kombinować Możliwe, ale nie chce tego sprawdzać ryzykując. Link do żarówek: "http://www.sklepledowy.pl/pl/p/Zarowka-... "http://www.ultraleds.pl/151,zarowka-led...
No to BANANvanDYK można uznać za proroka. :D Oczywiście cewki można przewijać. Przecież ktoś je nawinął a nie jest to drut 0.05 mm tylko.... trzeba umieć to zrobić. Wg. mnie koszt to ok 200-300zł ale jak do BMW to moze byc i 1000 :D Dla mnie to banał, ale kupa (nie mylić z g..) roboty. Regulator też można bezpiecznie sprawdzić tylko .... itd. itp. Jednak...
Natomiast alternator Jubana ma konstrukcję przypominającą tą z FSO1500/Poloneza. Części elektryczne (regulator, przewody, a pewnie i też stojan, wirnik i diody) są chińskiego pochodzenia. Szczotki wydają się mniejsze niż w alternatorze FSO. Ale jakoś nic nie śmierdzi chinami Przypominać przypomina ale chińczyk skutecznie zmienił trochę budowę. W środku...
Tak ku potomności. Może te informacje się komuś przydadzą. Zico63 napisał: Sama Elba różnicuje 2-stopniowo siłę ładowania od faktu czy są włączone odbiorniki (światła) czy nie. Niestety nie masz racji. Mało tego wprowadzasz w błąd kolegów z forum. ELBA nie ma dwóch stopni ładowania! Mało tego, jest totalnie niezależna od obwodu świateł. Pracuje zasilana...
1. Uzwojenie alternatora musi być odizolowane od masy, więc przy odłączonym regulatorze nie występują napięcia, a po podłączeniu regulatora (prostownika trójfazowego) napięcia na fazach się pojawiają ponieważ następuje przepływ prądu przez diody po stronie masy. 2. Regulator ma połączenie masy przewodem z instalacją elektryczną. Brak masy na obudowie...
Wszystko jasne, po prostu motocykl gaśnie po odłączeniu akumulatora a ja myślałem ze to brak ładowania. Sprawdzając regulator podłączyłem tylko wyjście napięcia pod żarówkę, która się spaliła pod napięciem 130V. a było ono spowodowane najprawdopodobniej przez niepodłączony kabe l"sense" jak twierdz kolega bananvandyk, służącym do pomiaru napięcia. Czyli...
Serwisówki: https://125stradali.com/manuali-gilera-1... Chodzi o to, że nie działa sterowanie? W manualach mam sterowanie mechaniczne (regulator odśrodkowy), jednak nowsze modele miały też sterowanie elektryczne. Tak, sterowanie jest mechaniczne, ale próbowałem wiertarka ruszyć wal, wszystko się kręci ale ten zawor nie działa. Czy to jednak...
Sprawdź jeszcze raz czy dobrze zlokalizowałeś zacisk IG. W japońskich alternatorach nie ma opcji aby ładowanie działało bez zasilania po stacyjce. http://datsun1200.com/modules/mediawiki/... Tu masz schemat podobnego rozwiązania. Jak widać z zacisku IG idzie zasilanie na uzwojenie wzbudzenia (zacisk F). Zacisk N to punkt...
Rozebrałem przed chwilą ten aparat i jest tam takie coś ze sprężynkami i co mam z tym zrobić Nikt nie odpowie na to pytanie. Za mało danych: nie podałeś jaki jest stan ciężarków, sprężyn, sworzni, oraz czy to wszystko zarosło rdzą, czy porusza się swobodnie. Podpowiedź już padła Co mówi lampa stroboskopowa o kącie wyprzedzenia zapłonu w trakcie przerywania?...
BANANvanDYK Dzięki za radę, ale nie jest to takie proste. Nie mogę pisać publicznie... Nie jest to sprawa ISP, tylko admina sieci lokalnej. Reszty się domyśl. :D W kwestii aku i ładowania kolega RaQ1911 zrobił dokładnie to o czym napisałeś z wyjątkiem dokładności pomiaru prądu. Jednak wg. mnie ten brak dokładności niczego nie zmienia a nie wymaga amperomierza.
Bo tak przypuszczam, że ten moduł służy do wykrywania prądu ładowania i wystawiania sygnału na kontrolkę To też ale podstawowe zadanie to ograniczanie prądu ładowania, dlatego posiada obudowę z radiatorem.
Rezystorr napisał: Niestety, zmiana lub przewijanie cewek nie wchodzi w grę. A dlaczego? Oświeć mnie. Moja propozycja jest najprostsza do realizacji i najpewniejsza w działaniu - gotowy sprawdzony regulator napięcia świateł i ładowania aku. Zaprezentowany przez ciebie schemat jest prawie identyczny z tym z linku. Radzę poczytać. Autorzy tej strony...
Jeśli mierzysz napięcie DC na akumulatorze, to taki efekt wywołuja fałszowane regulatory napięcia, które zamiast układu na tyrystorze ograniczającego napięcie ładowania mają zastosowaną zwykłą diodę. Nie mówię o tych za 20zł,ale o oryginałach z różnych Rometów,Junaków,Zippów ITD. Niedawno grzebałem oryginalnego Suzuki GN,jeszcze wcześniej Kreidlera,ta...
1. Zasilanie oświetlenia w normalny sposób, czyli z akumulatora, po stacyjce. Można dołożyć dodatkowy bezpiecznik, ew. także osobny wyłącznik oświetlenia. Według schematu wentylator jest zasilany z głównej linii AC z własnym bezpiecznikiem, to też należałoby inaczej podłączyć aby nie było dwóch bezpieczników połączonych szeregowo. 2. Zasilanie z uruchomionego...
To nie są normalne warunki pracy silnika spalinowego, takie pozostawianie silnika na obrotach biegu jałowego, szczególnie dwusuwowego. Wiem że nie ma wtedy dobrego smarowania, ale jest to denerwujące gdy na krótkim postoju zgaśnie (np na czerwonym świetle). Co do przewinięcia to czy jest gdzieś podana liczba zwoi i średnica drutu?. Będę się starał...
Nie pamiętam czy skrzynie biegów były inne, a dokładniej obudowy sprzęgła. Alternatory też były inne, miały zmienione mocowania. Garce skrzyni biegów - obudowa tam gdzie sprzęgło były inne dla 1500 i 1500 MR i 1500 polonez. Tego 1300 nie miałem okazji za bardzo grzebać poza sprzęgłem gdzie było to na docisku ze sprężynami zwijanymi. Alternatory nie...
Podsyłam zdjęcie statora, pojazd to dokładnie Romet kadet, (at)bananvandyk brzęczek obecnie zamontowany 12V DC jak pod CDI, słyszałem że kiedyś były wersje AC i DC montowane w fabryce https://obrazki.elektroda.pl/6269184400_... zdjęcie regulatora i link https://www.raksomotors.pl/produkt/156/r...
Ten dodatkowy przekaźnik to nie jest przypadkiem pomiar napięcia instalacji? Zbyt niskie napięcie odcina rozrusznik, stąd taka przerywana praca startera. Ale ja bym się doszukiwał w takim wypadku uszkodzenia rozrusznika i poboru znacznego prądu (duży prąd to napięcie instalacji spada), i zamiast naprawić rozrusznik mostkuje się zabezpieczenia. Jak...
A czy robiłeś jakiekolwiek pomiary? Zacząłbym od prostszych w realizacji pomiarów napięć na aku. Jak dysponujesz amperomierzem, to rada BANANvanDYK jest jak najbardziej na miejscu. Jednak ja nigdy nie robiłem pomiarów prądów, bo to z reguły kłopotliwe. Trzeba "rozciąć" obwód i włączyć amperomierz. Z reguły wystarczy pomiar spadku napięcia na kawałku...
Jestem teraz trochę zdezorientowany :). Czy uważasz, że zapoczątkowany przeze mnie sposób przeróbki nie warty jest kontynuowania? Jeśli da się coś z tym jednak zrobić, to prosiłbym o jakieś bardziej szczegółowe propozycje. Propozycja nawinięcia cewek w inny sposób nie jest dla mnie do końca zrozumiała. Mógłbyś ewentualnie rozwinąć ten temat? Cofnij...
Ale zaraz, zawory termostatyczne zamykają dopływ powyżej zadanej temperatury. Są zawory które działają na odwrót? Pewnie i tak nie byłoby zaworów na sensowny przekrój (ok. 1 cal)... Zaworów, regulatorów i innej armatury jest bardzo wiele w bardzo różnych konfiguracjach i przekrojach. choćby tutaj masz zawór jaki tobie jest potrzebny: http://products.danfoss.pl/productrange/...
BANANvanDYK możesz napisać jak dokładnie to mierzyłeś i jakie Ci wartości wyszły przy jakiej mocy alternatorze. Właśnie mam taki przypadek że potrzebuję na 100 % ustalić czy alternator pracuje z pełną mocą i czy nie ma jakiegoś uszkodzenia które ujawnia się przy większym obciążeniu. Objawy są takie ze przy większych obrotach prądy spadają i ładowanie...
Nigdy nie miała c330 minusa na masie, piszesz głupoty i myślisz że wiesz lepiej, w tamtym roku osobiście przerabiałem na alternator z ostatniego roku produkcji c330M i musiałem zmienić biegunowość niestety, tak że niemów mi tego co nie wiesz Fabrycznie nigdy nie miały w Polsce, poza granicami Polski mnie nie interesuje co tam kto montował Od 1987 roku...
Błąd pomiarowy. Właściwie to lipny miernik. Unity tak miały, że mierząc napięcie stałe na zakresie napięcia przemiennego wskazywały w zależności od polaryzacji - dwa razy większe napięcie, albo zero. Dokładnie UNI-T UT33 ;-) Niestety nie mam miernika cęgowego, nie wiem, czy jest sens go kupować. W tym momencie nie wiem za bardzo co dalej. Skuter stał...
W maluchach była stacyjka z dodatkowym stykiem do zasilania świateł, które rozłączało je podczas rozruchu. W maluchach z resztą układ połączenia wyłącznika świateł był taki, że światła zapalały się i gasły automatycznie po przekręceniu stacyjki. Takcih aut było więcej - to nie było dodatkowy styk tylko było tak podłączone, że dane zapłonu odcinało...
W zależności od wersji, rocznika cewka świateł i cewka ładowania mogą mieć moc 35/55W lub 55/35W. Jedna uzwojenie jest nawinięte na dwóch rdzeniach, a drugie uzwojenie na trzech rdzeniach. Cewka ładowania jest "bezmasowa" - przewody szary i niebieski, jeden z nich trzeba połączyć z masą. W oryginalnym rozwiązaniu Piaggio przewód niebieski jest podłączony...
Diękuje kolego BANANvanDYK będzie to rozwiązanie dokładnie tak jak piszesz. Dziś robiłem pomiary amperomierzem tak jak pisałes. Akumolator sprawny ładowany cała noc. po odpaleniu pokazywało na wolnych obrotach ok 0,5 A a na wysokich dochodziło do 3A . teraz to obstawiam że uszkodzony może być alternator. JEDEN kabel z niego wychodzi prosto do regulatora,drugi...
W końcu. Problemem okazał się regulator napięcia. Nie podejrzewałem go gdyż właściciel mówił że alternator był wymieniany w tamtym roku ale możliwe że był tylko wymieniany regulator i ta jakiś kombinowany. Szczotki się kończyły więc nie możliwe aby był nowy. No i po podłączeniu D+ przez żarówkę do + było ładowanie. Ma dolutowaną diodę i przeciętą ścieżkę...
(at)BANANvanDYK pomyśl, czy to jest możliwe przy sprawnej instalacji? Bo obwód świateł stop, to obwód na prąd stały, który kontakt z cewkami statora ma poprzez regulator napięcia. Ten musiałby być przebity, by przepuszczać wstecznie. Poza tym, jeśli przy załączaniu hamulca widać ruch na wale, to świadczy to raczej o bardzo kiepskiej kondycji silnika,...
aczkolwiek do dokładnych pomiarów potrzebny jest miernik z TrueRMS. Do czego potrzebny? Do prowadzenia jakiś badań? Najlepszym "miernikiem w tej sytuacji jest ludzkie oko. Światła świecą Ok lub nie i tyle. To czy napięcie RMS (thrue czy tfu) jest takie lub inne jest nieistotne! Pomiary mają sens tylko w sytuacji uruchamiania własnoręcznie wykonanego...
Dzień dobry. Przetestowałem właśnie zwieranie szczotek po wyłączeniu zasilania i efekt mizerny. Wkrętarka kręci się bezwładnie przez kilka sekund z godnie z przewidywaniami pana/i BANANvanDYK - mało skuteczne rozwiązanie w przypadku urządzenia sieciowego. Przetestuję jeszcze raz ale w trochę innym wydaniu wstrzyk prądu stałego. Dodano po 2 Testy wypadły...
Regulator przykręcony do ramy i podłączony. Zastosowałem się do rad i schematu BANANvanDYK'a oraz do rad z tego tematu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... Podłączyłem do regulatora: masę oraz + od akumulatora razem z plusem od stacyjki (zacisk 30). Odłączyłem od EWR kable od cewki ładowania (59a i 59b), jeden podłączyłem do masy (zmasowałem...
W zasadzie ten moduł to dokładnie to samo co zwykły moduł CDI + regulator napięcia ze skutera. Tylko namieszane jest tutaj sposób podłączenia i oznaczenia. Ten schemat bez akumulatora ma pomieszane oznaczenia, dlatego lepiej patrzeć na schemat z akumulatorem. Niepotrzebnie moim zdaniem jest impulsator odizolowany od masy, który i tak bierze masę poprzez...
Jeśli można wykluczyć: - silnik i wydech - lewe powietrze - regulację gaźnika (lub też poprzez podstawienie innego sprawnego) ... to pozostaje moduł zapłonowy, w szczególności jeśli jest to moduł zmiennokątowy. Niektóre głupieją gdy nie są dopasowane do silnika, dają objawy przerywania i nierównomiernej pracy na obrotach biegu jałowego. Moduł mam Stary...
Żeby cokolwiek modyfikować przy silniku na wtrysku, trzeba mieć interfejs diagnostyczny + mapy do niego. Zmiana wydechu powoduje zmianę przepływów przez silnik co przy starej mapie zmienia skład mieszanki. Podobnie zmiana cylindra na 65 (Morini) lub 70 cm³. Malossi dawało do zestawu swoje ECU z oprogramowaniem pozbawionym wielu systemów kontroli...
Właśnie znalazłem informację na temat napięcia na 4 pinie - jest Ok. http://obrazki.elektroda.pl/8655418700_1... Czyli nic, pozostaje mi kupić 2 nowy CM? Ten kupiłem własnie nie oryginalny może dlatego takie cuda? Aha i jeszcze jedna sprawa, czy na ramie musi być masa? Ponieważ cały czas mnie to zastanawia inne skuterki normalnie mają...
Podając stałe +12V na wejście zasilania modułu AC-CDI, zrobiłeś zwarcie i spaliłeś moduł. Przy okazji mogły się uszkodzić przewody w instalacji elektrycznej, w szczególności przewód masowy modułu zapłonowego, ponieważ masa w instalacji elektrycznej Peugeotów ma jeden wspólny punkt masowy. Przy okazji sprawdź masę silnika (masa rozrusznika) oraz przewody...
Gdzie konkretnie jest przykręcona ta masa, bo ja nie widzę? Zakładam że nie do wyjścia alternatora, więc gdzie i jaka masa? Był pomiar napięcia na akumulatorach w spoczynku i podczas pracy alternatora? Jakie były wyniki pomiaru? Ten alternator to zwykły chińczyk, ale przynajmniej jako nowy powinien działać. Tak, dokonalem pomiaru zarówno prądu wychodzacego...
Witam powodem palenia Żarówek jest nie trzymanie parametrów Żarówek podróbki Rezystancja wewnętrzna Żarówki 0.8 Ohm napięcie na Biegu Jałowym 5v Prąd 3 A co daje 15 Wat Prawidłowe parametr żarówki pobór 5,8a Rezystancja wewnętrzna Żarówki 1.1 Ohm napięcie 6v co daje 35 Wat . Na Żarówce z PRL odginał jest wszystko dobrze Na tej stronie można wyliczyć...
Witajcie. Szukam i szukam, i znalezc nie moge, jak podlaczyc ladowanie i zasilanie swiatla przedniego z zaplonu DE w Simsonie. Zaplon pochodzi z Piaggio NRG. Sa w necie schematy tegoz skutera, lecz nie wiem, gdzie wpiac dwa kable, co mi zostaly. [url=http://obrazki.elektroda.pl/1018048... Piaggio Zaplon podlaczony, i zostaly mi...
Już jestem i mam dobre wieści - ładowanie już jest :) I w sumie teraz nie wiem czemu nie było bo poza kilkukrotnym wypięciem i wpięciem kilku wtyczek oraz zabawą z multimetrem nic nie zrobiłem. Możliwe, że po prostu faktycznie gdzieś na wtyczce nie było przejścia - traktorek prawdopodobnie więcej stał jak jeździł, szczególnie przez ostatnie lata. Jak...
Najpierw odpowiedz na pytanie BANANvanDYK. Potem dalsze wnioski. I zaznaczam-światła są zasilane z odczepu żółtego przewodu wychodzącego z iskrownika! Prąd idzie sobie do regla, ale przed nim skręca sobie jeszcze do świateł(przełącznika), więc główna żarówka zasilana jest bezpośrednio z cewki. Taki jest mój tok myślenia, a może się mylę? W kwestii podłączenia...
Nie licznik nie dziala jezeli krece kolem, ani nie dziala jak przyciskam guziki ale wlacza sie jak wycigne baterie i wloze ja z powrotem. Robi test wyswietlacza pokazuje jaka mam srednice kola ustawiona i wylacza sie zamiast wejsc w menu glowne pokazujace aktualna predkosc itp Odnosnie warystora to faktycznie w pdf'ie ktory pawlik podrzuci tol jest...
Jaka przetwornica DC-DC? Braku mocy nią nie nadrobi. Nie tle mocy, co napięcia - generowane jest w zależności od natężenia zmian pola magnetycznego, czyli w skrócie obrotów. Można próbować z małą przetworniczką DC-DC, która będzie podbijać napięcie, do stałej wartości 6V i ograniczać je przy jego wzroście. Pierwsza to zastosowanie żarówek 12V, ewentualne...
Przy okazji traktor został podstawiony do mechanika dla skontrolowania prawidłowego początku wtrysku. Ten po 2h godzinach walki również stwierdził że jednak coś jest tutaj nie halo... Jego rowiazanie to przestawienie koła pompy o jeden ząbek co pozwoliło ustawić początek wtrysku na pierwszy kołek i zwiększenie zakresu na fasolkach. Wcześniej było to...
Ktoś włącza pralkę w drugiej taryfie i trafo buczy przez regulator triakowy od obrotów silnika... Ale z tak przerywanym dźwiękiem to raczej będzie inne urządzenie. Generalnie ktoś włącza urządzenie które wywołuje duże odkształcenie w sieci zasilającej i/lub pojawienie się składowej stałej. Każdy transformator będzie buczał. Nie masz na to wpływu, chyba...
Tak przewijałem całą prądnicę. Już to pisałem: 1 cewka WN (zwojów nie liczyłem :P) drucik bodajże 0.17mm 2 cewki ładowania drutem 0.9mm 5 cewek świateł druciskiem 1.1mm 1 korpus WN wystarczy, oryginalnie były 2 ale były nawinięte 3 (!) cieniutkimi drucikami równolegle, po prostu parodia, chińczyki naprawdę kładą w te sprzęty co mają pod ręką. Testowane...
dzieki za ciepłe słowa - przeczytałem o grzaniu uzwojeń ale liczyłem że regulator sam też się zagrzeje a był praktycznie zimny. Jak pomyśleć to logika sama nasuwa że uzwojenia będą się grzały mocniej. co do podłączenia to nie mam teraz czasu rysować ale podłączenie trywialne: - dwa zółte przewody podłączyłem pod kable wychodzące z prądnicy - tak jak...
Ciekawe, czy da się technologicznie zbudować multinadajnik, który na pojedynczym wyjściu emituje kilkadziesiąt sygnałów radiowych. Taki multinadajnik byłby odbiornikiem DAB+ wielkości pudełka od zapałek i mający jeden przycisk, który kasuje całą pamięć i ponownie wyszukuje wszystkie stacje. Natomiast na wyjściu miałby 50 połączonych modulatorów niewielkiej...
bananvandyk regulator skuter bananvandyk regulator skutera regulator napięcia bananvandyk
podłączenie komputer honda accord tarcie paska katalizator toyota
polerka samochodowa kosiarka elektryczna wybór
Zmywarka: Woda leci mimo wyłączonego panelu Brak świateł pozycyjnych w Toyota Avensis T25 - diagnostyka i rozwiązania