Dzięki BANANvanDYK za udostępnienie schematu. Niestety jest on bardzo nieczytelny. Cięzko określić funkcje elementów. Wygląda jakby zasilanie szło z jednej cewki "bezmasowej" a zapłon był jakimś wariantem zapłonu megnet. Mogę się mylić proszę mnie "wyprostować". Jednak to widać odnośnie ładowania niesie nadzieje na użycie jakiegoś regulatora od quada...
Witam. Mam gdzieś stary regulator. Trzeba go tylko poszukać. Ale wydaje mi się kolego BANANvanDYK że to taki archaik jak na swoja datę produkcji. Dodam tylko że w drugim aucie Punto II 1,2 8V i problematycznym wspomaganiem kierownicy na elektryce. Co jakiś spadek to wywalało owe wspomaganie. Pomogło przeczyszczenie styków na trasie alternator ->akumulator...
Dzień dobry. Przetestowałem właśnie zwieranie szczotek po wyłączeniu zasilania i efekt mizerny. Wkrętarka kręci się bezwładnie przez kilka sekund z godnie z przewidywaniami pana/i BANANvanDYK - mało skuteczne rozwiązanie w przypadku urządzenia sieciowego. Przetestuję jeszcze raz ale w trochę innym wydaniu wstrzyk prądu stałego. Dodano po 2 Testy wypadły...
BANANvanDYK , tłumacz chłopakowi tak żeby zrozumiał a nie popisujesz się elokwencją jak na egzaminach w gimnazjum...
https://www.youtube.com/watch?v=gIoCBcOb... http://www.wiringdiagrams21.com/2012/07/... Z tego co widzę, to w tym modelu jest wymyślona jakaś kombinacja z układem stycznika rozrusznika. Trzeba o tym dobrze poczytać, jak to działa i po co zostało wprowadzone. Jeśli "na krótko" rozrusznik kręci jak szalony,...
Ok cewki też posprawdzam, a co do tego rozwiązania co proponuje BANANvanDYK to raczej odpada. Ja chciałem po prostu założyć najprostszy jaki istnieje regulator lub ogranicznik napięcia, a Ty proponujesz jakieś przewijanie cewek i przerabianie całej elektryki ;P Jeśli możecie podać schemacik jakiegoś prostego układu ograniczającego napięcie do max 7,5V...
Alternator i zewnętrzny regulator napięcia poszły do regeneracji/wymiany, alternator nie reagował na wzbudzanie, a regulator nie zmieniał żadnych wartości. Wskaźnik ładowania rzeczywiście jest amperomierzem. Tak się jeszcze zastanawiam nad tym, co pisałeś BANANvanDYK , o tym ,że przewód od alternatora jest cienki, znów z barku czasu tylko się szybko...
Z tego co napisał BANANvanDYK wnioskuję, że do prawidłowej (choć słabo skutecznej) pracy regulatora potrzebne jest zasilanie z akumulatora. To odpowiedź na twoje pytanie. Jeżeli chcesz mieć porządny regulator, zrób tak jak proponuje BANANvanDYK i nie kombinuj. Wiem, że zakup może zaboleć, ale nie ma wyjścia. Co do wewnętrznej budowy regulatora z reguły...
Witam Podaj proszę link do jakiejś stacji jeśli mogę prosić, która obsłuży teki zapłon. Z góry dziękuję. Dodano po 17 BANANvanDYK dziękuję za ukierunkowanie. Innym też dziękuję za aktywny udział w temacie. Dopytuje tak bo chodzi mi o coś takiego lub podobne http://allegro.pl/licznik-tz-125ccm-obro...
Problem rozwiązany winny był regulator napięcia. BANANvanDYK jestem ci winny duże piwo. Zamykam temat.
Regulator napięcia od chińskiego skutera 125. Schematów jest na Elektrodzie trochę. Nie każdy regulator będzie pasował. Specjalistą w tym temacie jest niejaki BANANvanDYK, spróbuj go zapytać.
A jack63 znowu swoje, że istnieje tylko jedno rozwiązanie układowe regulatora napięcia, które zostało przedstawione na forum... Niemal wszystkie regulatory z którymi się spotkałem były typu Shunt (ograniczanie napięcia poprzez zwarcie fazy do masy), pomijając wszystkie nietypowe rozwiązania we włoskich Vespach, Mofa i Simsonach. Co prawda są regulatory...
W przypadku uszkodzenia uzwojenia statora, występuje zwarcie (przebicie) do masy. I co to zmienia?
(at)bananvandyk I niby masz rację, ale jedno ale....brak napięcia 12 V na wtyczce. Regulator obrotów jest w obudowie silnika. No chyba że autor tak pokracznie opisuje problem, przecież to są najprostsze usterki, najszybsze do zlokalizowania.
Ktoś wymyślił naprawdę dziwny wynalazek, stosując przekaźniki z cewką 3 VDC. To jest trochę lepsza wersja starego elektromechanicznego regulatora gdzie napięcie zależało tylko siły potrzebnej do przyciągnięcia kotwicy. Tu przekaźniki z cewka 3V są zasilane przez diody Zenera 12V 1N5349B, jeden ma dodatkowo rezystor 10Ohm więc zakładam, że przy wzroście...
http://obrazki.elektroda.pl/5313251700_1... Honda montesa, 1988r, nr ramy sh506008407 Dodano po 1 [godziny] 13 [minuty]: BANANvanDYK-rozpiołem kable od prądnicy, żółty i biały kabel,czy jak podłączę bezpośrednio do regulatora, dam plus i masę z aku czy powinno być ładowanie.
Skąd wiesz że ten zamiennik to regulator trójfazowy? Tego nie wiem, niestety nie ja kupowałem regulator. W oryginalnym regulatorze poszły diody czy tyrystory? Tego też nie wiem, z opisu wynika że napięcie w instalacji dochodziło do 19 V. Konieczne w takich przypadkach jest sprawdzenie alternatora, czy nie ma przebicia do masy i czy nie ma zwarć międzyzwojowych....
Dzięki za odzew. Niestety niewiele mi pomogłeś. Jedyny regulator, który mnie zainteresował, to ten 4-pin "uniwersalny". Ciekawe czy ma ten sam pinout co opisywany tu na forum przez BANANvanDYK???
Jeśli mierzysz napięcie DC na akumulatorze, to taki efekt wywołuja fałszowane regulatory napięcia, które zamiast układu na tyrystorze ograniczającego napięcie ładowania mają zastosowaną zwykłą diodę. Nie mówię o tych za 20zł,ale o oryginałach z różnych Rometów,Junaków,Zippów ITD. Niedawno grzebałem oryginalnego Suzuki GN,jeszcze wcześniej Kreidlera,ta...
(at)bananvandyk jest podłączony bo mierzyłem na klemie i żółtym oba napięcia soe zgadzaj jak pisałem. A kontrolki i kierunki działają Dodano po 5 (at)bananvandyk a czy można włożyć jakoś tam uniwersalny regulator z skutera dla ładowania a resztę funkcji zostać z starego.
. Alternator w takiej formie nie nadaje się do ładowania akumulatora — jego wydajność spadnie o połowę przez prostowanie jednopołówkowe. BANANvanDYK a może jeśli cały zestaw był zamontowany w silniku, to możnaby przerobić stator? Po prostu początek uzwojenia cewek odpiąć od masy, wyprowadzić przewodem i w ten sposób mając cewkę bezmasową podpiąć początek...
Oświetlenie tutaj nie jest zasilane z akumulatora, lecz z alternatora. Co ma piernik do wiatraka? To ma piernik do wiatraka, że autor nie potrafi posługiwać się miernikiem i na wyniki jego pomiarów należy patrzyć przez palce. Standardowe rozwiązanie w skuterach - regulator AC/DC jednofazowy, on nie ma prawa się spalić. A jednak się uszkadzają. A już...
Tam jest zastosowany typowy motocyklowy trójfazowy regulator napięcia, nie ma osobnego wyjścia na zasilanie ECU i ładowanie akumulatora. Regulator powinien być bezpośrednio połączony z akumulatorem (przez bezpiecznik oczywiście). Na pewno zasilanie przepływa przez ECU, a nie przez electric box? Nie widzę aby ECU miał takie złącza, pasujące do regulatora...
Przy sprawdzaniu żółtych przewodów na kostce miernik swiruje i wskazuje od 0-30 na pomiarze produ zmiennego. Na YT jest instrukcja jak sprawdzać regulator i tym się posiłkowałem ( https://youtu.be/u1wiYf-nhs4 ). Akumulator mierzyłem wydaje się ok. Na wszelki wypadek poszedł do ładownia. Dodano po 8 Gdzie te 31V? Chyba akumulator złom. Kolejność faz...
Problemem może być tylko nieodpowiedni regulator napięcia, np. od wersji benzynowej który ma zaprogramowaną większą prędkość obrotową startu ładowania. Jeśli masz stare alternatory to posprawdzaj jakie nr. kat. regulatorów napięcia w nich siedziały. Spróbuj podmienić regulator, chyba że one fizycznie nie pasują. Przemyśl temat... Autor przełożył kompletny...
Bezpieczniki prawdopodobnie nie ok :-) Będę pewny jak sam sprawdzę. Póki co, tylko przekazuję Dodano po 2 Bezpiecznik MAIN na styczniku rozrusznika zapewne się przepalił, ale po takiej sytuacji do sprawdzenia regulator napięcia gdyż mógł tego nie przeżyć (regulatory w Suzuki palą się nawet podczas normalnej eksploatacji). Cała instalacja, cały obwód...
Regulator to zwykły ogranicznik napięcia, do ładowania akumulatora zazwyczaj służy zwykła dioda prostownicza. Ogranicznik to układ zaznaczony w żółtym polu: ..... Jako, że muszę wykonać regulator napięcia do mojego skuterka mam pytanie odnośnie tego schematu a raczej wartości diód zenera? Jakie one mają być? Sądzę, że ta wpięta w układ ładowania akumulatora...
Przerywacz kierunkowskazów ukryty jest w regulatorze napięcia. To jest przerywacz z wyjściem tranzystorowym, więc bardzo łatwo go uszkodzić. Najłatwiej przerobić przez użycie zewnętrznego przerywacza kierunkowskazów, tylko należy wybrać dobrej jakości najlepiej używany przerywacz pod kierunkowskazy 2x10W, a nie chińskie dziadostwo z wyjściem tranzystorowym...
Wiesz co, ostatnio ktoś mi opowiadał że założył elektroniczny regulator napięcia do prądnicy w C-360. Następnego dnia prądnica kompletnie spalona, regulator pewnie musiał dać prąd zwrotny. Szczęście że nie spaliła się instalacja elektryczna i cały ciągnik. Tak więc byłbym ostrożny co do tego nowego regulatora, bo może się okazać że produkują i sprzedają...
Alternator zaczął ładować dopiero po spadku obrotów. To by wskazywało na nieprawidłową pracę regulatora napięcia , raczej nie , a co do nieprawidłowej pracy regulatora tak się powinien zachowywać dokładnie bo on to 'widzi' i nie powinien pozwolić ładowanie na maxa , więc on skazuje się na padnięcie , z tego co czytam sugeruję podmień drugi akumulator...
Schemat regulatora niedokładnie zrysowany, z resztą ten regulator był nieprawidłowo wykonany. Nie ukrywam że mogłem coś pomylić odnośnie niektórych elementów i podpięcie tranzystorów. Aczkolwiek same "ścieżki" powinny być prawidłowo. Ładowanie działa jednopołówkowo na dodatnich półokresach napięcia alternatora. Czyli jako Amator elektroniki, dobrze...
http://images38.fotosik.pl/172/1f21f5b9b...
1. Uzwojenie alternatora musi być odizolowane od masy, więc przy odłączonym regulatorze nie występują napięcia, a po podłączeniu regulatora (prostownika trójfazowego) napięcia na fazach się pojawiają ponieważ następuje przepływ prądu przez diody po stronie masy. 2. Regulator ma połączenie masy przewodem z instalacją elektryczną. Brak masy na obudowie...
Wszystko jasne, po prostu motocykl gaśnie po odłączeniu akumulatora a ja myślałem ze to brak ładowania. Sprawdzając regulator podłączyłem tylko wyjście napięcia pod żarówkę, która się spaliła pod napięciem 130V. a było ono spowodowane najprawdopodobniej przez niepodłączony kabe l"sense" jak twierdz kolega bananvandyk, służącym do pomiaru napięcia. Czyli...
Bardzo bym prosił o w miarę czytelne foto, aby można było odczytać oznaczenie tej diody. Ewentualnie proszę o spisanie oznaczeń. Szukałem regulatora napięcia w największych polskich hurtowniach i jakoś nie mogłem znaleźć odpowiedniej wersji (o właściwej obudowie i napięciu). Ma ktoś jakąś propozycję? Może któryś z tych: http://obrazki.elektroda.pl/5076578100_1...
Regulator przykręcony do ramy i podłączony. Zastosowałem się do rad i schematu BANANvanDYK'a oraz do rad z tego tematu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... Podłączyłem do regulatora: masę oraz + od akumulatora razem z plusem od stacyjki (zacisk 30). Odłączyłem od EWR kable od cewki ładowania (59a i 59b), jeden podłączyłem do masy (zmasowałem...
Włączenie kierunkowskazu w skuterze nie zaburza działania pozostałych podzespołów które są podświetlane jak np licznik a w Mińsku gdy włączysz kierunkowskaz lampa przód, tył, oraz podświetlenie licznika pulsuje, na lampie przedniej jest to raczej słabo widoczne ale na liczniku widać to nawet w słoneczny dzień. Czyli zanim włączysz kierunek, to świecą...
Sprawdź jeszcze raz czy dobrze zlokalizowałeś zacisk IG. W japońskich alternatorach nie ma opcji aby ładowanie działało bez zasilania po stacyjce. http://datsun1200.com/modules/mediawiki/... Tu masz schemat podobnego rozwiązania. Jak widać z zacisku IG idzie zasilanie na uzwojenie wzbudzenia (zacisk F). Zacisk N to punkt...
A czy robiłeś jakiekolwiek pomiary? Zacząłbym od prostszych w realizacji pomiarów napięć na aku. Jak dysponujesz amperomierzem, to rada BANANvanDYK jest jak najbardziej na miejscu. Jednak ja nigdy nie robiłem pomiarów prądów, bo to z reguły kłopotliwe. Trzeba "rozciąć" obwód i włączyć amperomierz. Z reguły wystarczy pomiar spadku napięcia na kawałku...
To regulator innego producenta. Z tego co widzę w Triumphach montowano także regulator Shindengen FH012AA lub FH020AA wraz z wiązką–przejściówką. To jest regulator MOSFET ale stratny, jego obudowa będzie się mniej grzała ale alternator i przewody alternatora będą tak samo obciążone. Nie masz kogoś z rodziny w Anglii żeby kupił oryginał z wiązką?...
ponawiam informację, że część ledowych źródeł światła dla napięcia 12 V posiada wewnętrzną przetwornicę i zwyczajnie nic nie należy kombinować Możliwe, ale nie chce tego sprawdzać ryzykując. Link do żarówek: "http://www.sklepledowy.pl/pl/p/Zarowka-... "http://www.ultraleds.pl/151,zarowka-led...
Błąd pomiarowy. Właściwie to lipny miernik. Unity tak miały, że mierząc napięcie stałe na zakresie napięcia przemiennego wskazywały w zależności od polaryzacji - dwa razy większe napięcie, albo zero. Dokładnie UNI-T UT33 ;-) Niestety nie mam miernika cęgowego, nie wiem, czy jest sens go kupować. W tym momencie nie wiem za bardzo co dalej. Skuter stał...
Jestem teraz trochę zdezorientowany :). Czy uważasz, że zapoczątkowany przeze mnie sposób przeróbki nie warty jest kontynuowania? Jeśli da się coś z tym jednak zrobić, to prosiłbym o jakieś bardziej szczegółowe propozycje. Propozycja nawinięcia cewek w inny sposób nie jest dla mnie do końca zrozumiała. Mógłbyś ewentualnie rozwinąć ten temat? Cofnij...
Rezystorr napisał: Niestety, zmiana lub przewijanie cewek nie wchodzi w grę. A dlaczego? Oświeć mnie. Moja propozycja jest najprostsza do realizacji i najpewniejsza w działaniu - gotowy sprawdzony regulator napięcia świateł i ładowania aku. Zaprezentowany przez ciebie schemat jest prawie identyczny z tym z linku. Radzę poczytać. Autorzy tej strony...
Nigdy nie miała c330 minusa na masie, piszesz głupoty i myślisz że wiesz lepiej, w tamtym roku osobiście przerabiałem na alternator z ostatniego roku produkcji c330M i musiałem zmienić biegunowość niestety, tak że niemów mi tego co nie wiesz Fabrycznie nigdy nie miały w Polsce, poza granicami Polski mnie nie interesuje co tam kto montował Od 1987 roku...
Wiem co mierzę jestem elektronikiem , Uprawnienie sep do 20 kV . Kto ci dął te uprawnienia? To chyba jakaś pomyłka. Z reszta po co one przy skuterze??? A o elektronice to pojęcia nie masz. Widzę że się uczepiliście mojego aku. To przykład braku twojego pojęcia i niechęci do nauczenia się czegokolwiek. Kolega BANANvanDYK dał ci namiary na schematy regulatorów....
BANANvanDYK Dzięki za radę, ale nie jest to takie proste. Nie mogę pisać publicznie... Nie jest to sprawa ISP, tylko admina sieci lokalnej. Reszty się domyśl. :D W kwestii aku i ładowania kolega RaQ1911 zrobił dokładnie to o czym napisałeś z wyjątkiem dokładności pomiaru prądu. Jednak wg. mnie ten brak dokładności niczego nie zmienia a nie wymaga amperomierza.
aczkolwiek do dokładnych pomiarów potrzebny jest miernik z TrueRMS. Do czego potrzebny? Do prowadzenia jakiś badań? Najlepszym "miernikiem w tej sytuacji jest ludzkie oko. Światła świecą Ok lub nie i tyle. To czy napięcie RMS (thrue czy tfu) jest takie lub inne jest nieistotne! Pomiary mają sens tylko w sytuacji uruchamiania własnoręcznie wykonanego...
Jeśli można wykluczyć: - silnik i wydech - lewe powietrze - regulację gaźnika (lub też poprzez podstawienie innego sprawnego) ... to pozostaje moduł zapłonowy, w szczególności jeśli jest to moduł zmiennokątowy. Niektóre głupieją gdy nie są dopasowane do silnika, dają objawy przerywania i nierównomiernej pracy na obrotach biegu jałowego. Moduł mam Stary...
(at)BANANvanDYK pomyśl, czy to jest możliwe przy sprawnej instalacji? Bo obwód świateł stop, to obwód na prąd stały, który kontakt z cewkami statora ma poprzez regulator napięcia. Ten musiałby być przebity, by przepuszczać wstecznie. Poza tym, jeśli przy załączaniu hamulca widać ruch na wale, to świadczy to raczej o bardzo kiepskiej kondycji silnika,...
regulator bananvandyk bananvandyk regulator skuter bananvandyk regulator skutera
lexia sterowniki interfejsu wsparcia toshiba układem chłodniczym
schemat voltcraft voltcraft schemat
Lokalizacja katalizatora w Hyundai ix35 2.0 benzyna 2014 Kody do pilota uniwersalnego dla Manta 3902 LED