Problem rozwiązany winny był regulator napięcia. BANANvanDYK jestem ci winny duże piwo. Zamykam temat.
Regulator napięcia od chińskiego skutera 125. Schematów jest na Elektrodzie trochę. Nie każdy regulator będzie pasował. Specjalistą w tym temacie jest niejaki BANANvanDYK, spróbuj go zapytać.
W przypadku uszkodzenia uzwojenia statora, występuje zwarcie (przebicie) do masy. I co to zmienia?
A jack63 znowu swoje, że istnieje tylko jedno rozwiązanie układowe regulatora napięcia, które zostało przedstawione na forum... Niemal wszystkie regulatory z którymi się spotkałem były typu Shunt (ograniczanie napięcia poprzez zwarcie fazy do masy), pomijając wszystkie nietypowe rozwiązania we włoskich Vespach, Mofa i Simsonach. Co prawda są regulatory...
Dzięki za odzew. Niestety niewiele mi pomogłeś. Jedyny regulator, który mnie zainteresował, to ten 4-pin "uniwersalny". Ciekawe czy ma ten sam pinout co opisywany tu na forum przez BANANvanDYK???
Dzięki BANANvanDYK za udostępnienie schematu. Niestety jest on bardzo nieczytelny. Cięzko określić funkcje elementów. Wygląda jakby zasilanie szło z jednej cewki "bezmasowej" a zapłon był jakimś wariantem zapłonu megnet. Mogę się mylić proszę mnie "wyprostować". Jednak to widać odnośnie ładowania niesie nadzieje na użycie jakiegoś regulatora od quada...
Skąd wiesz że ten zamiennik to regulator trójfazowy? Tego nie wiem, niestety nie ja kupowałem regulator. W oryginalnym regulatorze poszły diody czy tyrystory? Tego też nie wiem, z opisu wynika że napięcie w instalacji dochodziło do 19 V. Konieczne w takich przypadkach jest sprawdzenie alternatora, czy nie ma przebicia do masy i czy nie ma zwarć międzyzwojowych....
Ktoś wymyślił naprawdę dziwny wynalazek, stosując przekaźniki z cewką 3 VDC. To jest trochę lepsza wersja starego elektromechanicznego regulatora gdzie napięcie zależało tylko siły potrzebnej do przyciągnięcia kotwicy. Tu przekaźniki z cewka 3V są zasilane przez diody Zenera 12V 1N5349B, jeden ma dodatkowo rezystor 10Ohm więc zakładam, że przy wzroście...
http://obrazki.elektroda.pl/5313251700_1... Honda montesa, 1988r, nr ramy sh506008407 Dodano po 1 [godziny] 13 [minuty]: BANANvanDYK-rozpiołem kable od prądnicy, żółty i biały kabel,czy jak podłączę bezpośrednio do regulatora, dam plus i masę z aku czy powinno być ładowanie.
(at)bananvandyk jest podłączony bo mierzyłem na klemie i żółtym oba napięcia soe zgadzaj jak pisałem. A kontrolki i kierunki działają Dodano po 5 (at)bananvandyk a czy można włożyć jakoś tam uniwersalny regulator z skutera dla ładowania a resztę funkcji zostać z starego.
Problemem może być tylko nieodpowiedni regulator napięcia, np. od wersji benzynowej który ma zaprogramowaną większą prędkość obrotową startu ładowania. Jeśli masz stare alternatory to posprawdzaj jakie nr. kat. regulatorów napięcia w nich siedziały. Spróbuj podmienić regulator, chyba że one fizycznie nie pasują. Przemyśl temat... Autor przełożył kompletny...
Tam jest zastosowany typowy motocyklowy trójfazowy regulator napięcia, nie ma osobnego wyjścia na zasilanie ECU i ładowanie akumulatora. Regulator powinien być bezpośrednio połączony z akumulatorem (przez bezpiecznik oczywiście). Na pewno zasilanie przepływa przez ECU, a nie przez electric box? Nie widzę aby ECU miał takie złącza, pasujące do regulatora...
Regulator to zwykły ogranicznik napięcia, do ładowania akumulatora zazwyczaj służy zwykła dioda prostownicza. Ogranicznik to układ zaznaczony w żółtym polu: ..... Jako, że muszę wykonać regulator napięcia do mojego skuterka mam pytanie odnośnie tego schematu a raczej wartości diód zenera? Jakie one mają być? Sądzę, że ta wpięta w układ ładowania akumulatora...
. Alternator w takiej formie nie nadaje się do ładowania akumulatora — jego wydajność spadnie o połowę przez prostowanie jednopołówkowe. BANANvanDYK a może jeśli cały zestaw był zamontowany w silniku, to możnaby przerobić stator? Po prostu początek uzwojenia cewek odpiąć od masy, wyprowadzić przewodem i w ten sposób mając cewkę bezmasową podpiąć początek...
Przy sprawdzaniu żółtych przewodów na kostce miernik swiruje i wskazuje od 0-30 na pomiarze produ zmiennego. Na YT jest instrukcja jak sprawdzać regulator i tym się posiłkowałem ( https://youtu.be/u1wiYf-nhs4 ). Akumulator mierzyłem wydaje się ok. Na wszelki wypadek poszedł do ładownia. Dodano po 8 Gdzie te 31V? Chyba akumulator złom. Kolejność faz...
Alternator zaczął ładować dopiero po spadku obrotów. To by wskazywało na nieprawidłową pracę regulatora napięcia , raczej nie , a co do nieprawidłowej pracy regulatora tak się powinien zachowywać dokładnie bo on to 'widzi' i nie powinien pozwolić ładowanie na maxa , więc on skazuje się na padnięcie , z tego co czytam sugeruję podmień drugi akumulator...
Przerywacz kierunkowskazów ukryty jest w regulatorze napięcia. To jest przerywacz z wyjściem tranzystorowym, więc bardzo łatwo go uszkodzić. Najłatwiej przerobić przez użycie zewnętrznego przerywacza kierunkowskazów, tylko należy wybrać dobrej jakości najlepiej używany przerywacz pod kierunkowskazy 2x10W, a nie chińskie dziadostwo z wyjściem tranzystorowym...
Bezpieczniki prawdopodobnie nie ok :-) Będę pewny jak sam sprawdzę. Póki co, tylko przekazuję Dodano po 2 Bezpiecznik MAIN na styczniku rozrusznika zapewne się przepalił, ale po takiej sytuacji do sprawdzenia regulator napięcia gdyż mógł tego nie przeżyć (regulatory w Suzuki palą się nawet podczas normalnej eksploatacji). Cała instalacja, cały obwód...
BANANvanDYK , tłumacz chłopakowi tak żeby zrozumiał a nie popisujesz się elokwencją jak na egzaminach w gimnazjum...
Oświetlenie tutaj nie jest zasilane z akumulatora, lecz z alternatora. Co ma piernik do wiatraka? To ma piernik do wiatraka, że autor nie potrafi posługiwać się miernikiem i na wyniki jego pomiarów należy patrzyć przez palce. Standardowe rozwiązanie w skuterach - regulator AC/DC jednofazowy, on nie ma prawa się spalić. A jednak się uszkadzają. A już...
Schemat regulatora niedokładnie zrysowany, z resztą ten regulator był nieprawidłowo wykonany. Nie ukrywam że mogłem coś pomylić odnośnie niektórych elementów i podpięcie tranzystorów. Aczkolwiek same "ścieżki" powinny być prawidłowo. Ładowanie działa jednopołówkowo na dodatnich półokresach napięcia alternatora. Czyli jako Amator elektroniki, dobrze...
Wiesz co, ostatnio ktoś mi opowiadał że założył elektroniczny regulator napięcia do prądnicy w C-360. Następnego dnia prądnica kompletnie spalona, regulator pewnie musiał dać prąd zwrotny. Szczęście że nie spaliła się instalacja elektryczna i cały ciągnik. Tak więc byłbym ostrożny co do tego nowego regulatora, bo może się okazać że produkują i sprzedają...
Bardzo bym prosił o w miarę czytelne foto, aby można było odczytać oznaczenie tej diody. Ewentualnie proszę o spisanie oznaczeń. Szukałem regulatora napięcia w największych polskich hurtowniach i jakoś nie mogłem znaleźć odpowiedniej wersji (o właściwej obudowie i napięciu). Ma ktoś jakąś propozycję? Może któryś z tych: http://obrazki.elektroda.pl/5076578100_1...
http://images38.fotosik.pl/172/1f21f5b9b...
Ok cewki też posprawdzam, a co do tego rozwiązania co proponuje BANANvanDYK to raczej odpada. Ja chciałem po prostu założyć najprostszy jaki istnieje regulator lub ogranicznik napięcia, a Ty proponujesz jakieś przewijanie cewek i przerabianie całej elektryki ;P Jeśli możecie podać schemacik jakiegoś prostego układu ograniczającego napięcie do max 7,5V...
Włączenie kierunkowskazu w skuterze nie zaburza działania pozostałych podzespołów które są podświetlane jak np licznik a w Mińsku gdy włączysz kierunkowskaz lampa przód, tył, oraz podświetlenie licznika pulsuje, na lampie przedniej jest to raczej słabo widoczne ale na liczniku widać to nawet w słoneczny dzień. Czyli zanim włączysz kierunek, to świecą...
Przy obecnym kwasowym akumulatorze Ca-Ca do pełnego ładowania potrzeba podobno 16,2V. Napięcie na alternatorze 038903023L mam teraz 14,47 przy klimie, światłach i nawiewie. Spadek na złączach ok.0,2V, tak więc na akum. do w miarę bezpiecznego 15V sporo brakuje. 15V nie jest bezpieczne. Co innego praca cykliczna, a co innego buforowa. W samochodzie...
Dzisiaj zamontowałem zregenerowany alternator i nowy elektroniczny regulator napięcia, zamiast mechanicznego, obie te rzeczy były uszkodzone, teraz ładowanie na wolnych 26,5V czasami więcej, na podwyższonych 28V więc sprawa załatwiona. Dziękuje BANANvanDYK za wyjaśnienie i naprowadzenie.
Wszystko jasne, po prostu motocykl gaśnie po odłączeniu akumulatora a ja myślałem ze to brak ładowania. Sprawdzając regulator podłączyłem tylko wyjście napięcia pod żarówkę, która się spaliła pod napięciem 130V. a było ono spowodowane najprawdopodobniej przez niepodłączony kabe l"sense" jak twierdz kolega bananvandyk, służącym do pomiaru napięcia. Czyli...
ponawiam informację, że część ledowych źródeł światła dla napięcia 12 V posiada wewnętrzną przetwornicę i zwyczajnie nic nie należy kombinować Możliwe, ale nie chce tego sprawdzać ryzykując. Link do żarówek: "http://www.sklepledowy.pl/pl/p/Zarowka-... "http://www.ultraleds.pl/151,zarowka-led...
1. Uzwojenie alternatora musi być odizolowane od masy, więc przy odłączonym regulatorze nie występują napięcia, a po podłączeniu regulatora (prostownika trójfazowego) napięcia na fazach się pojawiają ponieważ następuje przepływ prądu przez diody po stronie masy. 2. Regulator ma połączenie masy przewodem z instalacją elektryczną. Brak masy na obudowie...
Jeśli mierzysz napięcie DC na akumulatorze, to taki efekt wywołuja fałszowane regulatory napięcia, które zamiast układu na tyrystorze ograniczającego napięcie ładowania mają zastosowaną zwykłą diodę. Nie mówię o tych za 20zł,ale o oryginałach z różnych Rometów,Junaków,Zippów ITD. Niedawno grzebałem oryginalnego Suzuki GN,jeszcze wcześniej Kreidlera,ta...
Z tego co napisał BANANvanDYK wnioskuję, że do prawidłowej (choć słabo skutecznej) pracy regulatora potrzebne jest zasilanie z akumulatora. To odpowiedź na twoje pytanie. Jeżeli chcesz mieć porządny regulator, zrób tak jak proponuje BANANvanDYK i nie kombinuj. Wiem, że zakup może zaboleć, ale nie ma wyjścia. Co do wewnętrznej budowy regulatora z reguły...
To regulator innego producenta. Z tego co widzę w Triumphach montowano także regulator Shindengen FH012AA lub FH020AA wraz z wiązką–przejściówką. To jest regulator MOSFET ale stratny, jego obudowa będzie się mniej grzała ale alternator i przewody alternatora będą tak samo obciążone. Nie masz kogoś z rodziny w Anglii żeby kupił oryginał z wiązką?...
Sprawdź jeszcze raz czy dobrze zlokalizowałeś zacisk IG. W japońskich alternatorach nie ma opcji aby ładowanie działało bez zasilania po stacyjce. http://datsun1200.com/modules/mediawiki/... Tu masz schemat podobnego rozwiązania. Jak widać z zacisku IG idzie zasilanie na uzwojenie wzbudzenia (zacisk F). Zacisk N to punkt...
A czy robiłeś jakiekolwiek pomiary? Zacząłbym od prostszych w realizacji pomiarów napięć na aku. Jak dysponujesz amperomierzem, to rada BANANvanDYK jest jak najbardziej na miejscu. Jednak ja nigdy nie robiłem pomiarów prądów, bo to z reguły kłopotliwe. Trzeba "rozciąć" obwód i włączyć amperomierz. Z reguły wystarczy pomiar spadku napięcia na kawałku...
Pomiar napięć międzyfazowych na wyjściu z alternatora, jeśli są właściwe to wycięcie kostki i polutowanie przewodów na stałe, przewody z regulatora pod akumulator. Jeżeli się nie poprawi to regulator do wymiany - nowy oczywiście również polutować Ok spróbuje , ale może określ jakie wg Ciebie są właściwe wskazania na tych międzyfazowych ? Myślisz że...
Błąd pomiarowy. Właściwie to lipny miernik. Unity tak miały, że mierząc napięcie stałe na zakresie napięcia przemiennego wskazywały w zależności od polaryzacji - dwa razy większe napięcie, albo zero. Dokładnie UNI-T UT33 ;-) Niestety nie mam miernika cęgowego, nie wiem, czy jest sens go kupować. W tym momencie nie wiem za bardzo co dalej. Skuter stał...
Rezystorr napisał: Niestety, zmiana lub przewijanie cewek nie wchodzi w grę. A dlaczego? Oświeć mnie. Moja propozycja jest najprostsza do realizacji i najpewniejsza w działaniu - gotowy sprawdzony regulator napięcia świateł i ładowania aku. Zaprezentowany przez ciebie schemat jest prawie identyczny z tym z linku. Radzę poczytać. Autorzy tej strony...
Jestem teraz trochę zdezorientowany :). Czy uważasz, że zapoczątkowany przeze mnie sposób przeróbki nie warty jest kontynuowania? Jeśli da się coś z tym jednak zrobić, to prosiłbym o jakieś bardziej szczegółowe propozycje. Propozycja nawinięcia cewek w inny sposób nie jest dla mnie do końca zrozumiała. Mógłbyś ewentualnie rozwinąć ten temat? Cofnij...
Ten dodatkowy przekaźnik to nie jest przypadkiem pomiar napięcia instalacji? Zbyt niskie napięcie odcina rozrusznik, stąd taka przerywana praca startera. Ale ja bym się doszukiwał w takim wypadku uszkodzenia rozrusznika i poboru znacznego prądu (duży prąd to napięcie instalacji spada), i zamiast naprawić rozrusznik mostkuje się zabezpieczenia. Jak...
Dzień dobry. Przetestowałem właśnie zwieranie szczotek po wyłączeniu zasilania i efekt mizerny. Wkrętarka kręci się bezwładnie przez kilka sekund z godnie z przewidywaniami pana/i BANANvanDYK - mało skuteczne rozwiązanie w przypadku urządzenia sieciowego. Przetestuję jeszcze raz ale w trochę innym wydaniu wstrzyk prądu stałego. Dodano po 2 Testy wypadły...
Wiem co mierzę jestem elektronikiem , Uprawnienie sep do 20 kV . Kto ci dął te uprawnienia? To chyba jakaś pomyłka. Z reszta po co one przy skuterze??? A o elektronice to pojęcia nie masz. Widzę że się uczepiliście mojego aku. To przykład braku twojego pojęcia i niechęci do nauczenia się czegokolwiek. Kolega BANANvanDYK dał ci namiary na schematy regulatorów....
Nigdy nie miała c330 minusa na masie, piszesz głupoty i myślisz że wiesz lepiej, w tamtym roku osobiście przerabiałem na alternator z ostatniego roku produkcji c330M i musiałem zmienić biegunowość niestety, tak że niemów mi tego co nie wiesz Fabrycznie nigdy nie miały w Polsce, poza granicami Polski mnie nie interesuje co tam kto montował Od 1987 roku...
W zasadzie ten moduł to dokładnie to samo co zwykły moduł CDI + regulator napięcia ze skutera. Tylko namieszane jest tutaj sposób podłączenia i oznaczenia. Ten schemat bez akumulatora ma pomieszane oznaczenia, dlatego lepiej patrzeć na schemat z akumulatorem. Niepotrzebnie moim zdaniem jest impulsator odizolowany od masy, który i tak bierze masę poprzez...
(at)BANANvanDYK pomyśl, czy to jest możliwe przy sprawnej instalacji? Bo obwód świateł stop, to obwód na prąd stały, który kontakt z cewkami statora ma poprzez regulator napięcia. Ten musiałby być przebity, by przepuszczać wstecznie. Poza tym, jeśli przy załączaniu hamulca widać ruch na wale, to świadczy to raczej o bardzo kiepskiej kondycji silnika,...
W końcu. Problemem okazał się regulator napięcia. Nie podejrzewałem go gdyż właściciel mówił że alternator był wymieniany w tamtym roku ale możliwe że był tylko wymieniany regulator i ta jakiś kombinowany. Szczotki się kończyły więc nie możliwe aby był nowy. No i po podłączeniu D+ przez żarówkę do + było ładowanie. Ma dolutowaną diodę i przeciętą ścieżkę...
Witam powodem palenia Żarówek jest nie trzymanie parametrów Żarówek podróbki Rezystancja wewnętrzna Żarówki 0.8 Ohm napięcie na Biegu Jałowym 5v Prąd 3 A co daje 15 Wat Prawidłowe parametr żarówki pobór 5,8a Rezystancja wewnętrzna Żarówki 1.1 Ohm napięcie 6v co daje 35 Wat . Na Żarówce z PRL odginał jest wszystko dobrze Na tej stronie można wyliczyć...
BANANvanDYK Dzięki za radę, ale nie jest to takie proste. Nie mogę pisać publicznie... Nie jest to sprawa ISP, tylko admina sieci lokalnej. Reszty się domyśl. :D W kwestii aku i ładowania kolega RaQ1911 zrobił dokładnie to o czym napisałeś z wyjątkiem dokładności pomiaru prądu. Jednak wg. mnie ten brak dokładności niczego nie zmienia a nie wymaga amperomierza.
Właśnie znalazłem informację na temat napięcia na 4 pinie - jest Ok. http://obrazki.elektroda.pl/8655418700_1... Czyli nic, pozostaje mi kupić 2 nowy CM? Ten kupiłem własnie nie oryginalny może dlatego takie cuda? Aha i jeszcze jedna sprawa, czy na ramie musi być masa? Ponieważ cały czas mnie to zastanawia inne skuterki normalnie mają...
aczkolwiek do dokładnych pomiarów potrzebny jest miernik z TrueRMS. Do czego potrzebny? Do prowadzenia jakiś badań? Najlepszym "miernikiem w tej sytuacji jest ludzkie oko. Światła świecą Ok lub nie i tyle. To czy napięcie RMS (thrue czy tfu) jest takie lub inne jest nieistotne! Pomiary mają sens tylko w sytuacji uruchamiania własnoręcznie wykonanego...
Jeśli można wykluczyć: - silnik i wydech - lewe powietrze - regulację gaźnika (lub też poprzez podstawienie innego sprawnego) ... to pozostaje moduł zapłonowy, w szczególności jeśli jest to moduł zmiennokątowy. Niektóre głupieją gdy nie są dopasowane do silnika, dają objawy przerywania i nierównomiernej pracy na obrotach biegu jałowego. Moduł mam Stary...
Już jestem i mam dobre wieści - ładowanie już jest :) I w sumie teraz nie wiem czemu nie było bo poza kilkukrotnym wypięciem i wpięciem kilku wtyczek oraz zabawą z multimetrem nic nie zrobiłem. Możliwe, że po prostu faktycznie gdzieś na wtyczce nie było przejścia - traktorek prawdopodobnie więcej stał jak jeździł, szczególnie przez ostatnie lata. Jak...
BANANvanDYK ale właśnie o to chodzi, że nie mogę zrobić jak radzisz. Kwestia legalnosci żarówek Led odpada, ponieważ ja nie mam w motocyklu oryginalnych lamp! Mam zamontowany fabrycznie nowy reflektor oraz lampę tylną i one są już na ledch zrobione ( oczywiście homologowane). Mam całe oświetlenie " od A do Z" na oryginalnych ledch (nie "żarówki" Led...
Najpierw odpowiedz na pytanie BANANvanDYK. Potem dalsze wnioski. I zaznaczam-światła są zasilane z odczepu żółtego przewodu wychodzącego z iskrownika! Prąd idzie sobie do regla, ale przed nim skręca sobie jeszcze do świateł(przełącznika), więc główna żarówka zasilana jest bezpośrednio z cewki. Taki jest mój tok myślenia, a może się mylę? W kwestii podłączenia...
Podając stałe +12V na wejście zasilania modułu AC-CDI, zrobiłeś zwarcie i spaliłeś moduł. Przy okazji mogły się uszkodzić przewody w instalacji elektrycznej, w szczególności przewód masowy modułu zapłonowego, ponieważ masa w instalacji elektrycznej Peugeotów ma jeden wspólny punkt masowy. Przy okazji sprawdź masę silnika (masa rozrusznika) oraz przewody...
No to BANANvanDYK można uznać za proroka. :D Oczywiście cewki można przewijać. Przecież ktoś je nawinął a nie jest to drut 0.05 mm tylko.... trzeba umieć to zrobić. Wg. mnie koszt to ok 200-300zł ale jak do BMW to moze byc i 1000 :D Dla mnie to banał, ale kupa (nie mylić z g..) roboty. Regulator też można bezpiecznie sprawdzić tylko .... itd. itp. Jednak...
Jaka przetwornica DC-DC? Braku mocy nią nie nadrobi. Nie tle mocy, co napięcia - generowane jest w zależności od natężenia zmian pola magnetycznego, czyli w skrócie obrotów. Można próbować z małą przetworniczką DC-DC, która będzie podbijać napięcie, do stałej wartości 6V i ograniczać je przy jego wzroście. Pierwsza to zastosowanie żarówek 12V, ewentualne...
1. Zasilanie oświetlenia w normalny sposób, czyli z akumulatora, po stacyjce. Można dołożyć dodatkowy bezpiecznik, ew. także osobny wyłącznik oświetlenia. Według schematu wentylator jest zasilany z głównej linii AC z własnym bezpiecznikiem, to też należałoby inaczej podłączyć aby nie było dwóch bezpieczników połączonych szeregowo. 2. Zasilanie z uruchomionego...
Tak ku potomności. Może te informacje się komuś przydadzą. Zico63 napisał: Sama Elba różnicuje 2-stopniowo siłę ładowania od faktu czy są włączone odbiorniki (światła) czy nie. Niestety nie masz racji. Mało tego wprowadzasz w błąd kolegów z forum. ELBA nie ma dwóch stopni ładowania! Mało tego, jest totalnie niezależna od obwodu świateł. Pracuje zasilana...
Regulator przykręcony do ramy i podłączony. Zastosowałem się do rad i schematu BANANvanDYK'a oraz do rad z tego tematu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... Podłączyłem do regulatora: masę oraz + od akumulatora razem z plusem od stacyjki (zacisk 30). Odłączyłem od EWR kable od cewki ładowania (59a i 59b), jeden podłączyłem do masy (zmasowałem...
Gdzie konkretnie jest przykręcona ta masa, bo ja nie widzę? Zakładam że nie do wyjścia alternatora, więc gdzie i jaka masa? Był pomiar napięcia na akumulatorach w spoczynku i podczas pracy alternatora? Jakie były wyniki pomiaru? Ten alternator to zwykły chińczyk, ale przynajmniej jako nowy powinien działać. Tak, dokonalem pomiaru zarówno prądu wychodzacego...
Tak przewijałem całą prądnicę. Już to pisałem: 1 cewka WN (zwojów nie liczyłem :P) drucik bodajże 0.17mm 2 cewki ładowania drutem 0.9mm 5 cewek świateł druciskiem 1.1mm 1 korpus WN wystarczy, oryginalnie były 2 ale były nawinięte 3 (!) cieniutkimi drucikami równolegle, po prostu parodia, chińczyki naprawdę kładą w te sprzęty co mają pod ręką. Testowane...
Ktoś włącza pralkę w drugiej taryfie i trafo buczy przez regulator triakowy od obrotów silnika... Ale z tak przerywanym dźwiękiem to raczej będzie inne urządzenie. Generalnie ktoś włącza urządzenie które wywołuje duże odkształcenie w sieci zasilającej i/lub pojawienie się składowej stałej. Każdy transformator będzie buczał. Nie masz na to wpływu, chyba...
dzieki za ciepłe słowa - przeczytałem o grzaniu uzwojeń ale liczyłem że regulator sam też się zagrzeje a był praktycznie zimny. Jak pomyśleć to logika sama nasuwa że uzwojenia będą się grzały mocniej. co do podłączenia to nie mam teraz czasu rysować ale podłączenie trywialne: - dwa zółte przewody podłączyłem pod kable wychodzące z prądnicy - tak jak...
regulator bananvandyk bananvandyk regulator skuter bananvandyk regulator skutera
czcionka chrome lodówka samochodowa turystyczna zapisywać kamera
lodówka haier a3fe742cmj schemat elektryczny
Solarman – brak danych dziennej produkcji prądu od 2 dni, migracja serwerów, logger Wi-Fi Slican MAC-6400 – sterownik, ConfigMAN, firmware, instalacja USB, płyta MPU/SPU