Faza z mostka diodowego dla jasności.
Bo mają chińskie regulatory napięcia bosch
Ten alternator z Volvo nie pójdzie. Musisz wymienić w nim regulator "na śrubkę" i będzie ładował aż miło. Takie coś : https://allegro.pl/oferta/regulator-alte...
Alternator Bosch, więc regulator napięcia również firmy BOSCH. Tylko i wyłącznie oryginał. Jak wyciągniesz alternator to koniecznie sprawdź diody prostownicze w nim - miałem przypadek, że "chińczyk) ubił mostek prostowniczy.
Ten alternator nie ma regulatora napięcia, musi być zewnętrzny.
Dfm sygnał do sterownika silnika. [img]https://as-pl.com/p/ARE0042(BOSCH)#...
Witam, posiadam alternator 028903028E (BOSCH), muszę w nim wymienić regulator napięcie, niestety mam zatarty numer jego, ktoś mógłby mi powiedzieć jaki ma być w nim regulator z firmy BOSCH?
Sprawdź resztę diód,wymień regulator.
Regulator oryginał Bosch?
Zobacz to ale to nie bosch tylko DELCO po nr które podałeś http://www.as-pl.com/p/ARE1001
Jak Bosch to tak.
oooo, w tym to bardzo prosto, szczotki BX185 lub też BX204.
Raczej innej przyczyny być nie może, chyba, że coś z uzwojeniami, ale raczej regulator.
Do tego alternatora bez problemu założysz dedykowany regulator napięcia razem ze szczotkami (wygląda jak tranzystor TO-3), szczotki prostopadle, VW golf mk I, II, passat b3, Ford escort Mk3,4, MB W124
Regulatory napięcia Bosch z serii F00 załączają wzbudzenie z zacisku B+ alternatora, to jest częsty przypadek, że regulator albo nie odłącza wzbudzenia po zgaszeniu silnika, albo załącza magnesowanie wirnika samoczynnie.
Sprawdzanie regulatora: http://obrazki.elektroda.pl/7792644600_1... Jak będziesz zmieniał napięcie na zasilaczu trzeba znaleźć takie przy którym żarówka na szczotkach będzie świeciła z połową intensywności (ok. 14,3V). To będzie napięcie ładowania. Poniżej tej wartości żarówka będzie świeciła z pełną mocą, a powyżej przygaśnie. Inne zachowanie...
Wzbudza się regulator napięcia, w tym modelu podłączony do zacisku B+ (alternator nie ma pomocniczych diod w mostku) Standardowa usterka, tylko wymień regulator na oryginalny bosch, bo podróbki nie działają poprawnie
ok dzieki wlasciwie to znalazlem ale tyle tam jest kropek i lini porysowanych ze sam niewiem. Ale opis krok po kroku z anoda i katoda jest wypas :) to w zupelnosci wystarczy :) Co do mostka za 15 zl, no coz mozna ale nie widze potrzeby. Diody jakies sie znajda a i miejsce na ich wlutowanie tez jest dobrze dostepne :) Ok dzieki. Ale tak sobie mysle jezeli...
Wszystkie będą dobre: BOS1197311212 BOS1197311214 BOS1197311221 BOS1197311223 BOS1197311225 BOS1197311233 BOS1197311238 BOS1197311519 BOS1197311522 BOS1197311528
Proszę o podanie numerów łożysk do alternatora Bosch z Golfa II. Nie wiem jakie oznaczeniem ma alternator ponieważ ta srebrna naklejka z numerem się sprała. Znam natomiast oznaczenia jego regulatora napięcia: Bosch 1197311028 oraz kondensatora: Bosch 0290800036
Regulator. Kup oryginał.
Regulator napięcia do bani. Pewnie chinolek nie lubi ciepła.
Jak to zrobić w załączniku BR14-MO.xls[/b]
Chyba kolega miał racje teraz ładowanie mam 19,89V to będzie pewnie regulator uszkodzony.
Sprawdź kółko wiskozowe i regulator napięcia.
Witam . Często zamienniki regulatora do alternatora BOSCH,nie współpracują z instalacją samochodu ,jego ECU.
zmień regulator napięcia powinno pomóc
Zgadza się,ma najprawdopodobniej 55 amperowy alternator
Skoro jedna ze szczotek jest łączona z masą to ten regulator nie będzie pasował. Może być regulator zewnętrzny z fiat125p poloneza,ten przykręcany na błotniku.
Są regulatory na 14,6-14,8 V jesli to Bosch. Wrzuc zdjęcie
To normalne wymienić prostownik, regulator na pewno dobry.P
To nie jest tranzystor, tylko dedykowany układ regulatora napięcia. Żaden tranzystor w obudowie TO220, a nawet w TO3 bez chłodzenia nie zdzierży na dłuższą metę ciągłego przepływu 3-4A padu. Bardzo chcesz zaoszczędzić parę zł, to próbuj wlepić regulator np. RNc-12, bądź sam "grzybek" z regulatora starych alternatorów Bosch.
Regulator wymieniony na Bosch Alternator po regeneracji No spoko, tylko co w związku z tym?
Opłacalność naprawy Magnetona mija się z celem. Wybierz się na szrot, kup zbliżony rozmiarami i uchwytami do swojego starego alternatora, zmień regulator i/lub szczotki na nowe. Alternator zakup firmy BOSCH
Naciąg paska to zawsze warto sprawdzić. Ale miałem podobną sytuację u siebie. Problemem okazał się regulator.
Regulator nie posiada cechowania producenta. Jego budowa i wygląd przypomina do złudzenia regulator firmy Bosch.
Jaki tam jest regulator?
Za nowy regulator Bosch-a kupisz dwa alternatory na szrocie. W regulatorze fazowym metodami domowymi nic samemu nie podziałasz żeby wykryć wine alternatora.
kupilem taki to chyba to samo 01220AA090: BOSCH takie oznaczenie jest na alternatorze https://archiwum.allegro.pl/oferta/regul... tak akumulator zameldowany auto stoi miesiac i odpala bez problemu nie odpinałem wtyczki Dodano po 5 https://obrazki.elektroda.pl/2108746700_...
Jeśli wszystko jest dobrze podłączone, to wygląda to na uszkodzony regulator napięcia.
jak pisałem poprawiłem masy
No jak taki piec jest to alternator nie wyrabia. Zasil piec bezposrednio z alternatora
Miałem podobny przypadek w moim escorcie, tyle że mnie zaśniedziała blaszka "sprężynująca " w regulatorze. Alternator firmy bosch posiada szczotki + regulator w jednym wymiennym elemencie wkręcanym w alternator. W moim przypadku ładowanie akumulatora podczas "falowania" dochodziło do ponad 20 A ! Posprawdzaj instalację pod kątem słabych styków.
Witam, mam kolejne pytanie odnośnie mojego alternatora Bosch 200A. Numeru alternatora brak, regulatora też wytarte, nie wiem czy wtyczka regulatora ma sterowanie L i Dmf. Czy może Com i Dmf? VIN - WDF63960313266252. Jaki alternator podejdzie do tego modelu? Dzięki.
Z litrą F jest Bosch, z literą T Valeo. Osobiście sam bym się zastanawiał który wybrać. W Bosch regulatory napięcia lecą jak zęby, Valeo zaś pierścienie ślizgowe ma chyba z marchwi.
Alternator (regulator) sterowany/aktywowany cyfrowo magistralą BSS.
Jaki prąd może przenieść regulator napięcia Bosch 14V 0 192 052 008 i czy można go zastosować do alternatora 980W?
Jest to prostownik pełnofalowy 3-fazowy więc na wyjściu jest 6 diod. Napięcie podawane na regulator prostowane jest natomiast półfalowo więc przy pomocy osobnych 3ch diod.
Wykręć regulator i sprawdź multimetrem czy jest przejście na pierścieniach ślizgowych wirnika.Jeżeli przejście jest to raczej na 99 % regulator uszkodzony.
Witam. W zwykłym (czyli 9-cio diodowy, regulator czarny kapelusik) alternatorze Bosch wymieniłem mostek, stojan i regulator. Alternator wzbudza się dopiero po osiągnięciu przez niego około 4000 rpm (silnik około 2000 rpm). Na wolnych obrotach kompletnie nie ładuje (lampka od alternatora nie świeci), dopiero zwiększenie obrotów powyżej 1500 skutkuje...
Witam . Nie wiem jak w alternatorach z merdesesa (bosch) ale w fordzie focusie alternator jest sterowany sygnałem PWM jakieś 100Hz . Kolego podaj typ alternatora i regulatora napięcia .
Może cos z regulatorem!
http://volkswagen.msk.ru/electro/generat... Tu w pdf jest schemat wewn regulatora bosch.
Jeśli ktoś ma podobny problem to u mnie okazało sie że nowy regulator był wadliwy :)
Wszystko wskazuje na regulator...
jeśli mogę coś dodać to alternatory z tymi regulatorami ładnie startują nawet jeśli obwód kontrolki jest przerwany(przynajmniej ja tak zaobserwowałem) z magnetyzmu szczątkowego wirnika.Oczywiście dużą rolę odgrywają obroty.Podejrzewam że bez kontrolki ze świeżo wypiaskowanym wirnikiem taki alternator już by nie ruszył :D
Z tego co się orientuję to do rozebrania alternatora aby dostać się do mostka prostowniczego i jego wymiany nie ma potrzeby demontażu sprzęgła. Proponuję sprawdzić alternator czy jest dobry tj. mostek itd. ale zazwyczaj w takich przypadkach jest do wymiany regulator.
Musisz rozwiercić szczotki wiertłem 2mm, uważnie je prowadząc środkiem, żeby nie uszkodzić sprężynek. Wiercisz, aż na wylot przez szczotkotrzymacz. W powstałe otwory wpuszczasz przewody nowych szczotek i lutujesz, na koniec nadmiar przewodu obcinasz. Jeżeli szczotki były już kiedyś wymieniane, to po prostu je rozlutowujesz. Jeśli alternator bosch, to...
Witajcie, byłem pewny że w mym 1.9 TDi ASV jest alternator 90A i kupiłem oraz założyłem regulator napiecia 90A Bosch. Po męczarniach i wyciągnięciu alternatora ufffff okazało się że to nie te Ampery. Czy w praktyce akumulator będzie niedoładowywany?
Prblem rozwiązany - wymieniłem regulator :)
Z ciekawych informacji w tego typu alternatorach (Bosch) padają w 95% regulatory. Dlaczego? Bo to regualtor hybryda jak fiat IAW czy sterowniki ABS Boscha.
Albo instalacja..... Co ma instalacja do tego? Niewiele w/g objawu. Pewnie alternator Bosch z regulatorem F00M.
Prąd ładowania spada w zależności od zapotrzebowania akumulatora. Przyczyną opisanego przypadku, jeśli jest to usterka, może być regulator napięcia.
Witam mam podobny problem z alternatorem szukam schematu tego regulatora ja mam alt. 70A 12V UK tak na nim pisze kolega wyzej nie napisał jaki ma ten alt. P.S kolego Podobno da sią sprawdzić regulator miernikiem Czy to prawda?
Falowanie zależy tylko od regulatora ( jest to jeden z wielu objawów uszkodzen jego) Jesli bedziesz wyjmował alternator a mysle ze bedzie tam Bosch 45A 12V to sprawdz czy nie ma za głebokich rowów pierścień slizgowy jesli samochód ma powyzej 80 tyś km to on jest do toczenia przed założeniem nowego. Łozyska w tym przypadku też jesli po kreceniu reka...
To uważaj na chińskie regulatory do alternatorów Bosch rodzina NC. A poza tym sporo taniej elektroniki robi Magneti Marelli (Made in Brazylia) i nie ma co pakować chińszczyzny.
Witam, mam problem z ładowaniem w Chrysler Voyager 94' 2,5 mianowicie, znikło... W/g mnie alternator nie wzbudza się. Alternator obejrzałem i pomierzyłem, stojan ok, wirnik ok, diody ok, szczotki wymieniłem. Podobno mógł paść sterownik. Ok, mam regulator napięcia do tego alternatora, tylko jak go podpiąć? Dołożyłem mu 3 diody prostownicze jako wzbudzające,...
Daj nr tego co wsadziłeś. Dodano po 1 Zreszta na jednym lub drugim musi gasnąc jak sprawny regulator, rozumiesz?....? Chyba ze już ubiłeś zacisk L.
W tej chwili nie mam dostępu do auta, ani książki serwisowej (auto w warsztacie). Na tą chwilę mogę tylko powiedzieć, że to 1,4 MPI 2012r 63kW; alternator BOSCH 90A regulator zabudowany na alternatorze. Jak tylko odbiorę auto podam brakujące dane. Dziękuję za odpowiedź.
Renault laguna I alternator Bosch, ale co to ma do rzeczy?
Cargo 134687 regulator kpl. Następnie 140093,140087 łożyska,przeważnie jeszcze pierścienie ślizgowe 135172.Koszt do 100zł
Witam. Powiem tak na all jest pełno regulatorów do alternatora niewielka część z nich ma tylko napisy bosch prawdziwe. Reszta to podróbki z takim napisem. Wystarczy kupić zaminnik zmyć napis i zrobić bosch i sprzedać za 3 razy tyle.
Witam, Mam problem z wysokim napięciem ładowania. Jestem po wymianie regulatora napięcia w alternatorze. Pomiary na akumulatorze w stanie spoczynku wynoszą 12,9 V, a podczas działającego silnika i obciążenia światłami, dmuchawą i klimatyzacją napięcie wynosi 15,9 V. Wymieniłem regulator napięcia na Bosch 1 986 AE0 124. Alternator to 028 903 028 D o...
regulator napiecia wymieniony: Bosch F00M144160 (alternator 140A Bosch czyli pasuje) niestety nic nie pomoglo - serwo zdychalo blyskawicznie czyli jednak pompa, wymieniona na jakas uzywke (serwis aukcyjny, pierwsza z brzegu) i dziala o tyle ze nie zdycha natomiast poziom sily wspomagania jest daleki od wzorcowego ...
Sprawdź jakość połączenia między alternatorem i dodatnią klemą akumulatora. Podstaw jeszcze jeden regulator napięcia, jeśli reg. nie jest Bosch tylko jakaś podróba to też może być podobnie. A 14,4 V to jest górna granica nieraz trudna do osiągnięcia, jak będzie 14V to też będzie dobrze.
Alternator wzbudza sie przy stosunkowo niskich obrotach wiec kola to nie problem. Mysle ze to kwestia regulatora. Czy to alternator bosch czy valeo?
Zakładanie podróbek regulatorów napięcia to loteria, w której się raczej nie wygrywa. Oczywiście mozna wymienić cały alternator na Bosch, tyle że w nich nawet fabryczne regulatory F00M padają jak muchy. Jak żyć Panie Premierze.... Tam pasuje alternator Bosch z A6 C4 2.5 z regulatorem "prostym". Nie trzeba zakładać awaryjnego F00M,a.
Witam mam problem z ładowaniem w Corsa D 2008 rok 1.2 benzyna Problem polega na tym, że po odpaleniu samochodu brak ładowania. Jak przegazuje samochód ładowanie pojawia się i pięknie ładuje już cały czas 14.4V. Na alternatorze złącza DFM i L oba przewody lecą bezpośrednio do sterownika silnika, na złączu L brak napięcia wychodzącego z sterownika. Regulatory...
Witam wszystkich, w mojej BMW e39 520 skończyły się szczotki w regulatorze napięcia. Alternator jest firmy BOSCH. Regulator posiada oznaczenie 1197311545. W sklepie motoryzacyjnym dostałem 2 zamienniki HELLI, ale żaden z nich nie pasuje. Spotkał się ktoś z zamiennikiem tego regulatora? pozdrawiam
Skorodowane połączenia lub uskodzony wirnik alternatora. Ewentualne diody pomocnicze i regulator.
Witam wszystkich mam pytanie czy alternator Bosch 100A 14V ma wbudowany regulator napiecia:?: Dodano po 2 Chcialem go uzyc do projektu elektrowni wiatrowej.
Jeżeli alternator BOSCH to kup cały regulator ze szczotkami ,chyba że skończyły się pierścienie w alternatorze.
Ja bym zmienil regulator. Masz bosch czy valeo? Po objawach 99% boscha ;)
potrafisz narysować lub opisać jak jest podłączony regulator do alternatora?
Dziwi mnie natomiast iskrzenie podczas podpinania "grubego" przewodu od alternatora do skrzynki bezpieczników na akumulatorze. Powinno iskrzyć? Nie. I nigdy nie powinno. Alternator kup używany, sprawdź go czy ładuje i ewentualnie wrzuć nowy regulator.
Alternator Bosch czy Delco?
Nigdzie nie napisałeś jaki to alternator /Delco, Bosch, Valeo/ a jest to bardzo istotne i nie wiem dlaczego wszyscy się uczepili regulatora napięcia bo masa to owszem ma sens bo to jeden z problemów tych samochodów.P
Witam. Zakładam, że jest to 307 z silnikiem HDI jeśli tak to problem tkwi w regulatorze napięcia. Z tego co się orientuje problem występuje w alternatorach firmy VALEO nie ma go w BOSCH-ach, tak więc wymiana regulatora w VALEO może nic nie dać trzeba zamontować alternator BOSCH-a. Powodzenia.
Alternator to Bosch
Witam ponownie,potrzebuje podpowiedzi-jak wyjąć regulator napięcia z alternatora hitachi,regulator jest zamocowany dwoma-i tu nie wiem-to są chyba malutkie nity?czy to się zrywa,przewierca wiertlem żeby to wyjąć?W boschu takich problemów nie było...
LENIWIEC_PL napisał: po dodaniu gazu świeci się tak jak by była zapalona na 50%. Ładowanie jest na poziomie 14.00 - 14.2V A skąd się to bierze , pomierz napięcia bo może grzebiesz w sprawnym alternatorze. Żarówka się świeci bo na d+ przekracza 17V co dostał prawidłową odpowiedz w pierwszym poscie. Niepotrzebnie tak grzebie bo to prosty alternator regulator...
Jeżeli to Bosch to wina będzie w regulatorze, zamiennik to ARE0008.
https://obrazki.elektroda.pl/4977831300_... https://obrazki.elektroda.pl/2274601400_... https://obrazki.elektroda.pl/2489404300_... [img-0] Witam, Mam problem z zakupem regulatora napięcia do tego alternatora. Czy ktoś może zidentyfikował układ Bosch, do niego widoczny na dołączonych fotografiach?...
A może tak byś podał typ alternatora? BOSCH, LUCAS ? Regulator to jest to urządzenie z którego wystają szczotki. Jeśli nikt wcześniej nic nie przerabiał to powinien być BOSCH, można go wyjąć bez rozbierania alternatora.
Pierścień nie jest jeszcze taki zły ale po przetoczeniu niewiele go zostanie bo i tak trzeba będzie go stoczyć do najmniejszego wymiaru. Co do pierścieni ślizgowych to są dostępne na popularnym serwisie aukcyjnym jako pierścień ślizgowy do Bosch/Iskra. Mają tam dwa wymiary, większe (32 mm) do alternatorów starego typu z zewnętrznym regulatorem napięcia...
Witajcie posiadam rozebrany regulator od alternatora Bosch/Valeo oczyściłem go z osłony i przy okazji ułamałem nóżki ... miejsca te oznaczyłem numerami: 1 2 3 mam teraz pytania: które luty są dla szczotek a które dla masy? którym opornikiem mogę zwiększyć napięcie wyjściowe tak by uzyskać wyższe napięcie ładowania ? http://img508.imageshack.us/img508/1012/...
pojadę na diagnostykę komputera nic ci nie da uszkodzony regulator bo ponoć jest on sterowany przez komputer. ??? Ale skoro na próbę podpiął inny regulator i alternator na stanowisku prób zachowywał się normalnie do 14.4V. to wymień regulator
Szczotki na stałe z regulatorem, nie da rady. Dochodzi stały +12v, wzbudzenie i wyjście ładowania idzie to przez regulator, to nie Bosch.
Popatrz sobie na charakterystykę U=f(t) regulatora napięcia alternatora to znajdziesz odpowiedź.
Ja stawiam na regulator jeśli auto to VW lub alternator Bosch-a, to na 99%. Pozdrawiam.
regulator napięcia alternatorze bosch regulator napięcia bosch alternatorze czujnik alternatorze bosch
ładowanie chrysler voyager szyba przednia regulacja turbo
Ekspres DeLonghi Dinamica Plus - ciągłe płukanie Napęd bramy Nice RO500 - migająca czerwona dioda