Aktywuj lub wypnij wtyczkę od wyłącznika "zderzeniowego" to wyłączysz pompę paliwa. A jak zalewa ci kanał obejściowy to pewnie jest dziura w membranie od regulatora ciśnienia paliwa.
1-Regulator nowy czy używany ? jeśli używany to masz winowajcę. 2-Zwarcie w wiązce sterującej regulatora ciśnienia paliwa.
A sprawdziłeś ciśnienia paliwa na listwie CR? Może problem leży w regulatorze ciśnienia paliwa...
czy ktoś orientuje się jak można sprawdzić regulator ciśnienia paliwa?
Maksymalne ciśnienie na listwę.
A od czego zaczął się problem? Kojarzę że regulator ciśnienia paliwa musi być od fiata, ponieważ od renault jest identyczny ale nie działa w fiacie
Skoro na starym filtrze jest lepiej, to czy na pewno założyłeś właściwą pompę paliwa (1 bar) i regulator ciśnienia paliwa jest sprawny?
to jest regulator cisnienia paliwa na listwie.ale watpie aby to pomoglo
Przyczyna-regulator ciśnienia paliwa
Filtr paliwa wymieniałeś kiedykolwiek? Regulator ciśnienia powinien być przy szynie z wtryskami.
Co prawda przepływomierza jeszcze nie sprawdzałem poduszki raczej w porządku ale to szarpanie wygląda mniej więcej tak jak by właśnie paliwo odcinało zastanawiam się czy można i w jaki sposób można sprawdzić regulator ciśnienia paliwa
Witam Ja bym stawiał na regulator ciśnienia paliwa
W tym roku auto powinno mieć już dpf, nie masz nic namieszane z programem? Błąd sugeruje regulator ciśnienia paliwa.
Ja do Bravo wstawiłem pompę od Stilo. Z tego co mówił mi mechanik, można było kupić pompę od dowolnego JTD 8v, mógł to być Doblo, Stilo, Marea, Bravo, Brava. A nawet wspominał że jak znajde od Ducato 1,9 8v to będzie ok. Faktycznie była ok od Stlio i auto śmigało. Ale tak było w moim przypadku, nie wiem czy do Stilo też będzie ok z pompą od innego.
Na moje oko masz uszkodzoną membranę w regulatorze ciśnienia paliwa.
P0748 to w ogóle nie regulator ciśnienia paliwa tylko oleju w ASB...
W tych pompach wychodziły dwa różne regulatory ciśnienia paliwa i ten nowy pokazywał niby ciśnienie ale nie otwierał paliwa.
Odłączyłem przewód paliwa przekręciłem zapłon paliwo leci a auto nic co jakiś czas strzeli ale nie zapala. To, że paliwo leci, nic nie mówi. Trzeba zmierzyć, jakie jest ciśnienie w układzie, bo osobiście stawiam na pompę lub regulator ciśnienia paliwa.
miałem cos podobnego wymieniłem pompe paliwa +wtryskiwacz i nic.Poźniej wymieniałem regulator ciśnienia i wszystko oki
Witam dziś zapalił mi się check engine. Podłączyłem komputer i pokazało mi błąd fuel pressure. Samochód fiat punto 2 fl 1.3 multijet 70km. Czujnik cisnienia i filtr paliwa zmieniony. Co może być nie tak pompa paliwa wtryski czy może regulator ciśnienia paliwa ? Pozdrawiam
Witam. Popytałem się kolegów którzy mi poradzili abym wymienił silnik krokowy bo możne być sprawcą całego zamieszania. . Porada w stylu "maść na szczura" - fajnych masz kolegów Jeśli to paliwo zbiera się na przepustnicy, to auto musi dość źle chodzić na wolnych obrotach Skąd tam paliwo np. z uszczelnienia wtryskiwacza lub regulatora ciśnienia paliwa
Nie. To jest wiskozowy przyśpieszacz kąta wtrysku na zimnym silniku. Regulator ciśnienia jest po drugiej stronie śruby zasilającej.
kolega miniu1 może mieć racje tylko w ducato nie ma kulki tylko w obudowie jest takie malutki ustrojstwo,tulejka jakby odlana z malutkich kuleczek taki filtr generalnie trzeba wymienic obudowę filtra chyba że lubisz podłubać to mozesz ją wyjąc i wyczyścic Dodano po 4 masz 2 czujniki jeden w pompie i drugi w listwie. Jeżeli odpala to wtryskiwacze są...
W benzynie też masz pompę w zbiorniku, zintegrowaną z filtrem i regulatorem ciśnienia paliwa (układ bezprzelewowy).
Sprawdź regulator ciśnienia paliwa (jest obok wtryskiwacza)...
W tym układzie zapłonowym kategorycznie nie należy zdejmować "fajek" ze świec na pracującym silniku, grozi to przebiciem cewki, a nawet uszkodzeniem sterownika silnika. pod maską przy gaźniku W tym aucie nie ma gaźnika. Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi z tym miejscem gdzie "ręcznie regulujesz obroty"... ale jeśli coś Ci tam "bryzga" to zgaduję, że...
ew. puścił regulator ciśnienia paliwa na wtrysku
Jest regulator ciśnienia paliwa, nadmiar ciśnienia przelewany jest do baku. W Pandach regulator jest w baku.
Chodzi o elektrozawór ciśnienia paliwia - a gdzie to się znajduje przy filtrze paliwa, czy na listwie wtrysków ? Regulator na wyjściu pompy wysokiego ciśnienia sterowany bezpośrednio z ecu odpowiednim współczynnikiem
Jak najbardziej uszkodzony czujnik temperatury silnika może być przyczyną znacznie zawyżonego spalania. Poszukaj wycieków paliwa, również ew. wycieku z regulatora ciśnienia paliwa do kolektora...
Pompa pracuje do czasu nabicia ciśnienia roboczego i regulator ją wyłącza w oczekiwaniu na start silnika. A skąd , to jest czasowe. Także nadal nie wiadomo jakie jest cisnienie paliwa. Zapal rano na pych i odpisz.
To niech sprawdzi pompę i regulator ciśnienia paliwa.Wyraźny objaw niedomagania regulatora ciśnienia paliwa zaciskasz wężyk zwiększa się ciśnienie na wtrysku.
Demontaż listwy paliwa (cr) i dokładne mycie. Czyszczenie samego regulatora ciśnienia paliwa powinno pomóc chociaż tymczasowo.
wyczyść regulator paliwa na pompie wysokiego ciśnienia
Sprawdź regulator ciśnienia paliwa i szczelność serva od hamulców.
Regulator ciśnienia paliwa w pompie CR do czyszczenia.
a nie masz czasem gazu założonego?
Ciśnienie pompy paliwa lub regulator/zawór ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej ewentualnie sama listwa do czyszczenia wymiany...
dziś doszedł błąd p0748 jakie napiecie ma mieć regulator ciśnienia paliwa w pompie cr
...jakieś dalsze działania w celu ustalenia przyczyny błędów ciśnienia paliwa? Trzeba sprawdzić czujnik, regulator, pompę, wtryski.
Witam. Buduję pojazd buggy z silnikiem 1.2 z fiata punto 2 Sterownik silnika IAW 5AF.P4 Czy ma ktoś uproszczony schemat potrzebny, aby odpalić ten silnik poza karoserią samochodu? Wiem, że potrzebuję oryginalną pompę paliwa z regulatorem ciśnienia W ECU immo jest już usunięte
Filtr+ regulator ciśnienia paliwa =Wymiana i adaptacja z Dialogys lub kts 540
Może to być - przewody zapłonowe, pompa paliwa, regulator ciśnienia paliwa, czujnik temperatury silnika/powietrza... tak między innymi.
Rurka podciśnienia regulatora ciśnienia paliwa nie jest wpięta w kolektor I cylindra?
...to jest silnik z UNA 45 (1.0 FIRE) ;) Sprawdź regulator ciśnienia paliwa, czy nie przepuszcza paliwa kanałem podciśnienia.
Zrobiłbym testy w FES na ilość paliwa, sprawdził filtr paliwa, regulator ciśnienia, szczelność układu pomiędzy turbiną itd.
Wskazania sondy są odzwierciedleniem wysokiego spalania (mieszanka za bogata). Sprawdź jakie jest ciśnienie paliwa albo czy nie przecieka regulator ciśnienia lub wtryskiwacz.
Proponuje wymienić regulator ciśnienia paliwa. Fakt część nie tania ale bardzo odpowiedzialna za właściwe ciśnienie paliwa
Może by sporo rzeczy. Świece, cewki, kable zapłonowe. Pompa paliwa, regulator ciśnienia, czujnik położenia wału itd.
Obejrzyj przewody podciśnieniowe (do MAP i regulatora ciśnienia paliwa oraz do wspomagania hamulców). Czy wspomaganie hamulców normalnie działa?
Musisz dokładnie prześwietlic przewody pomiędzy przepustnicą a sterownikiem silnika pod kątem zwarć,przetarć,stanu izolacji. Podobne objawy może powodować również wzrost ciśnienia paliwa- przycinający sie regulator.
Czym diagnozujesz? Odłącz na próbę sondę. Zajrzyj do wtryskiwacza i regulatora ciśnienia paliwa (jest obok), czy nie podcieka tam paliwo.
Regulator ciśnienia masz przy samej pompie, w zbiorniku paliwa, to jest układ bezprzelewowy.
Wyczyszczenie układu paliwowego PO wymianie regulatora ciśnienia...
Proszę o więcej informacji. Mam dokładnie takie same objawy problemu. Stilo JTD 1.9 2004 - 35000 przebieg. Na początku pojawił się błąd z tą zółtą kontrolką ale mogłem odpalić samochód z tym że gaz praktycznie nie reagował i nie zwiększały się obroty silnika. W ASO "naprawili" problem ale powrócił po kilku miesiącach w nieco innej postaci. Tym razem,...
Czujnik na 1 pin jest bez znaczenia dla pracy silnika, on jest tylko od wskaźnika na desce. Sterownik wtrysku korzysta z tego dwupinowego czujnika (jest w okolicy termostatu). Nie miałeś wymienianej pompy paliwa? Sprawdzałeś regulator ciśnienia paliwa? Kiedy ostatnio wymieniałeś filtr paliwa (w ogóle wiesz, gdzie on jest)?
Rocznik 98 , wielopunk i ma regulator ciśnienia paliwa w zespole pompy paliwa? Może. Jest możliwość , że przewód odprowadzający paliwo w zespole pompy do listwy wtryskowej jest pękniety. Zespół do góry lub wcześniej ciśnieniomierz na rurkę doprowadzającej paliwo do listwy.
Czy sterownik silnika widzi położenie przepustnicy? Czy paliwo nie leje się z regulatora ciśnienia (częsta usterka)? Czy zostało zmierzone ciśnienie paliwa przy pomocy manometru (w tym modelu było kilka różnych pomp o różnym ciśnieniu/wydajności)?
Może któryś wtrysk leje, może regulator ciśnienia paliwa. Podepnij pod komputer i sprawdz czy nie wyskoczył jakiś błąd.
Oczekiwane ciśnienie 240 bar, dane z czujnika 540-550 bar. Mówimy o biegu jałowym??? Jesli tak to jest za wysokie. Po podmianie czujnika na inny dane praktycznie bez zmian. Zmień regulator ciśnienia.
Brokacik w zbiorniku jest? Regulator ciśnienia w porządku? Wtryskiwacz/e nie puszcza/ją?
W Pandach dość powszechne jest zjawisko powstawania w zbiorniku benzyny podciśnienia, które prowadzi do cofania się paliwa z listwy wtryskowej i jej zapowietrzenia (oparami paliwa). W tym samochodzie regulator ciśnienia paliwa znajduje się w zbiorniku, przy pompie i nie ma powrotu/przelewu paliwa z listwy wtryskowej do zbiornika. Także EVAP nie pochłonie...
Czujniki temperatury pokazują ok. Sprawdź ciśnienie paliwa na wejściu do wtrysku. Pompa oryginalna podaje chyba 2.6 bara a regulator ciśnienia zbija to na około 1 bara. wystarczy że regulator się posypie lub zatkany powrót i już więcej paliwa idzie do silnika
Wrzuć jak masz odczyty podczas kręcenia.. ciśnienie paliwa, napięcie regulatora itd.. bo albo masz za małe ciśnienie paliwa albo za duże.. jak za duże obstawiam regulator a jak za małe to pompa ;)
Ja bym szukał problemu w regulatorze ciśnienia paliwa, i ten parametr trzeba by podejrzeć w blokach wartości rzeczywistych jak buja obrotami.
To SPI, a nawet jeśli byłoby MPI to i tak "full-group"... nie ma czego sprawdzać. Jedyny znany mi przypadek zalewania paliwem jednego cylindra (4) w tym silniku to uszkodzona membrana podciśnieniowego regulatora ciśnienia paliwa - benzyna sączyła się wężykiem podciśnieniowym z regulatora do 4-go cylindra.
Co masz na myśli że przez pompę wysokiego ciśnienia paliwo przepływa swobodnie? Układ jest zamknięty regulatorem ciśnienia który przy braku wysterowania powinien otwierać się przy 100 bar, przy czym nie jest on idealnie szczelny aby po minucie zeszło ciśnienie z listwy. Nadciśnienie na dopływie do pompy wysokiego ciśnienia jest potrzebne by nie dochodziło...
:arrow: harkonnen: To nie jest wina pompy najwyżej regulatora ciśnienia. Pompa w brawie daje do 5 barow, a regulator utrzymuje ciśnienie na wtrysku 0,9-1,1 bara. Chociaż troche bylo by dziwne gdyby w ASO nie sprawdzili ciśnienia paliwa.
To nie zawór a regulator ciśnienia paliwa. Dawniej był na listwie paliwowej (nawet sterowany podciśnieniem z kolektorta ssacego) teraz fiat montuje na wyjściu z pompy paliwa
Standardowa usterka, gdy kończą się szczotki/ komutator w pompie Czy regulator ciśnienia wyłącza pośrednio pompę Bzdura totalna, regulator ciśnienia jest podzespołem mechanicznym, nie ma żadnego elektrycznego czujnika ciśnienia paliwa. Pompa jest uruchamiana na 2 sek po włączeniu zapłonu, później pracuje stale gdy sterownik otrzymuje impulsy z czujnika...
Jako, że jest tam klasyczny układ z regulatorem ciśnienia na listwie i przewodem powrotnym, to bardziej istotna jest wydajność pompy, niż jej maksymalne ciśnienie, bo przy zbyt wysokiej regulator może "nie wydolić".
Masa na pompę idzie przez wyłącznik wstrząsowy, jest nad środkowym tunelem, za nagrzewnicą (od strony pasażera wsadzisz łapę i naciśnij gumowy grzybek) To nie działa tak jak myślisz, pompa pracuje cały czas gdy silnik jest uruchomiony, za utrzymywanie prawidłowego ciśnienia odpowiada jego mechaniczny regulator
Błąd P0089 to błąd regulatora ciśnienia paliwa (ale przyczyną nie koniecznie jest sam regulator). Akurat jeśli chodzi o diagnostykę komputerową to ELM327 w Fiacie może zrobić praktycznie to samo co fabryczny tester, a do pełni szczęści potrzebny jest tylko właściwy soft - w tym przypadku Multi ECU Scan. W diagnostyce nie chodzi o interfejs tylko o soft,...
nie nie sprawdzałem a pompa może sie przyczynic do duzego spalania pompa nie ma wpływu, mam na myśli regulator ciśnienia. Może też być zagnieciony przewód powrotny paliwa co zwiększa ciśnienie paliwa.
Jedną z niewielu rzeczy mogących awaryjnie zgasić silnik w trakcie jazdy jest czujnik ciśnienia paliwa po stronie szyny. Nie eliminuję wtryskiwaczy ale podejrzany jest cały układ wysokiego ciśnienia - regulator i czujnik również. To nie jest silnik Fiata, to 2.0HDI, czyli PSA, szukaj specjalisty od Peugeotów.
witam ponownie! Sprawa się wyjaśniła dzięki koledze mechanikowi. Kazał mi zrobić test przelewowy, sprawdzić napięcie na czujniku/regulatorze ciśnienia, na wtryskiwaczach, a w między czasie wspomniał czy czasem nie zamieniłem przewodów paliwowych dochodzących do filtra paliwa. Niestety miał rację. po teście przelewowym, a następnie stwierdzeniu, że za...
Bardziej niż syczeniem martwiłbym się klekotem rozrządu... to na żywo też brzmi jak stary diesel? Ten silnik nie powinien tak pracować. Ciężko oceniać odgłosy po nagraniu. Z okolicy przepustnicy zawsze słychać lekki syk. Skoro nie reaguje na rozpylony plak/samostart to nie ma nieszczelności "na zewnątrz", ale być może coś nie tak jest złożone w środku....
Przyczyn może być wiele od kabli WN które mają przebicie, zacinającego się przepływomierza, zapchanego filtra paliwa, zaśniedziałe styki pompy paliwa, uszkodzony regulator ciśnienia paliwa po właśnie spadek wydajności pompy (zwłaszcza jeśli masz LPG) Na początek sprawdż ciśnienie paliwa, i napisz coś więcej kiedy to zrobisz.
Cześć. Identyczną usterke miałem w BMW E30 .Silnik dokręcał się tylko do 4000 RPM. Uszkodzony okazał się regulator ciśnienia paliwa/sprawdź ciśnienie zasilania(ten wąż od pompy) powinno wynosić ok 0.25MPa. pozdrawiam
Możliwości jest wiele: - zablokowana linka gazu, - uszkodzony czujnik (potencjometr) położenia przepustnicy, - pęknięty przewód podciśnieniowy do serwa hamulców lub regulatora ciśnienia paliwa, - uszkodzone serwo hamulców, - uszkodzony zawór powietrza dodatkowego wolnych obrotów ("silniczek krokowy").
Jezu, to taki straszny problem wbić 4 czy 5 i spróbować przepchnąć samochód kawałek po płaskim? Jak silnik się blokuje, to wykręcić świece i powtórzyć operację, jak nadal się blokuje, to może być zgięta korba, lub zawór. Przez pękniętą membranę regulatora ciśnienia paliwa leje się do kolektora ssącego jak z kranu, zapewne stąd tyle benzyny w silniku.
Odświeżam temat. Zauważyłem na komputerze że ciśnienie na listwie wtryskowej skacze 26000-30000kPa na biegu jałowym. Tak ma być? Dodano po 39 : Zauważyłem na komputerze że ciśnienie na listwie wtryskowej skacze 26000-30000kPa na biegu jałowym. Tak ma być? Wstępna ocena dostępnych informacji Z Twojego opisu wynika, że na biegu jałowym ciśnienie na listwie...
Czyli zeby wymienic filtr to trzeba cos połamać? Wymienia się cały korpus/kosz, przekłada się samą pompę i regulator ciśnienia do nowego kosza i masz wymieniony filtr .
Tomek, to z czegos te obroty musi mieć, jeżeli przepustnica jest zamknieta, to gdzieś sobie ciągnie powietrze. O ile pamiętam palisz, więc ściąg sobie jakiś wężyk za przepustnicą, ściąg szlauchik z regulatora ciśnienia paliwa czy np pochłaniacza oparów, wdmuchnij dymu z peta , zobacz gdzie wyleci...
Troszke mało informacji,ale objawy wyglądają na uszkodzony regulator ciśnienia paliwa,ale napisz coś więcej.Co dzieje się z mocą,spadła może wzrosła,pracuje równo?,jak zachowuje się gdy zimny,jak rozgrzany?
Jeśli pokombinujesz z wtryskiem od 900 to nie powinno zalewać silnika,jest sonda lambda która mierzy zawartość tlenu w spalinach czyli skład mieszanki i jezeli będzie zbyt bogata to komputer skoryguje czas wtrysku.700cmm a 900cmm to nie duża różnica,te same ukł wtrys. są projektowane do różnych poj.Nawet jeśli byłyby problemy z zabogatą mieszanką,zawsze...
Typowy objaw uszkodzonego regulatora ciśnienia paliwa. Brak błędów diagnostycznych, sprawdzane kilka razy. Ja bym odłączył przepływomierz, egr i sprawdził czy są błędy. Może przy usuwaniu klap z programu została wyłączona ramka błędów.
Spróbuj w takim razie może jeszcze ścisnąć wężyk powrotny na monowtrysku i zobacz czy będzie poprawa (strzałki są na korpusie przy króćcach)...Może regulator ciśnienia (i całe paliwo idzie bez oporu spowrotem do zbiornika)....Najlepiej byłoby sprawdzić ciśnienie paliwa - powinno być około 1 bara....
Sprawdż jeszcze regulator ciśnienia paliwa-po zdjęciu przewodu podciśnieniowego i zatkaniu go czy jest różnica.Sprawdż MAPSENSOR na wolnych obrotach nie powinno być więcej niż 2V.
Lambda regulacyjna jest zawsze przed katalizatorem, w oryginale była zaraz na początku wydechu. Punto 75 miało kolektor w układzie 4-2-1. Podciśnienia masz prawidłowo popodłączane? Pod przepustnicą są wyjścia na 3 wężyki podciśnieniowe - MAP, regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej i do serwa hamulców (grubszy od 2 pozostałych).
Witam ponownie prawdopodobnie sprawa się wyjaśniła jest to regulator ciśnienia mam pytanie odnośnie regulatora ciśnienia paliwa ponieważ w tym aucie są dwa i nie wiem czy sam mogę go wymontować i wyczyścić bo słyszałem ,że to pomaga i który regulator jest ważniejszy .
Wczoraj byłem w warsztacie i mechanik podłączył samochód pod komputer, jedyny błąd to coś związane z zaworem paliwa... wtryski, ciśnienie i wszystkie czujniki ok. Sonda lambda w górnej granicy normy. Wymienię te rzeczy, które wymieniłeś :) Byłbym zapomniał - regulator ciśnienia paliwa (zdejmij wężyk który go łączy z kolektorem i zobacz czy nie ma w...
Regulator upuszcza ciśnienie w powrót paliwa i działa tak że po podaniu napięcia się tak jakby mocniej domyka, czyli zwiększa ciśnienie, więc np przerwa w obwodzie elektrycznym by powodowała że ciśnienie było by zbyt niskie. Można by też skontrolować czujnik ciśnienia, czy prawdę pokazuje.
Zobacz na oringi pod wtryskiwaczem, ale może być też tak, że pada centralka, upieprzał sie driver wtryskiwacza i cały czas był otwarty. No i zobacz czy regulator ciśnienia nie puszcza paliwa do gardzieli, pękała membrama. A jesteś pewien, że świece są mokre od benzyny a nie płynu chłodniczego?
Jeśli paliwa ubywa Ci w takim tempie to gdyby był wyciek na pewno być poczuł/zauważył. Raczej przychylam się do opinii, że centralka LPG nie odcina Ci wtryskiwaczy benzyny, ew. któryś z wtryskiwaczy "leje". Zobacz też czy nie masz paliwa w wężyku łączącym kolektor dolotowy z regulatorem ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej. Ciśnienie w zbiorniku paliwa...
W twoim golfie jest zastosowany wtrysk jednopunktowy monomotronic o ciśnieniu na wtryskiwaczu od 0,8 do 1,2 bara a w przypadku wtrysku wielopunktowego ciśnienie może wynosić około 3,5 bara. Generalnie zakładając pompkę od wielopunktu jest szansa że to "zagada" ponieważ przy wtryskiwaczu znajduje się regulator ciśnienia który nadmiar paliwa będzie upuszczał...
wymieniłem filtr paliwa Gdzie ten filtr znalazłeś? Czy tam jest wężyk powrotny z listwy wtryskiwaczy czy regulator ciśnienia jest w zbiorniku? (nic nie piszesz o roczniku) Jeśli jest powrót to ile paliwa wraca do baku w ciągu 30s Jaka wartość ciśnienia i gdzie mierzone?
zaciśnij przewód powrotu paliwa.Może regulator szwankuje?Ciśnienie paliwa jakie?
W tym silniku jedyny regulator ciśnienia jest chyba w samej pompie nie ma na listwie. Jest też możliwość że się zapowietrza. Zloguj FESem ciśnienie paliwa i obroty silnika podczas próby takiego rozruchu "na zimno".
Odepnij przewód od regulatora ciśnienia paliwa (ten z boku na listwie wtryskiwaczy który połaczony jest z kolektorem dolotowym), nie powinno lecieć wtedy paliwko a przytykając króciec palcem powinno czuć się jego zasysanie. Jeżeli paliwko poleci to regulator do wymiany. Ciśnienie paliwa które sprawdzałeś to ciśnienie jakie wytwarza pompa paliwa.
regulator ciśnienia ciśnienia paliwa regulator ciśnienia paliwa trafic regulator ciśnienia paliwa master
stacyjka zacina power germany uszkodzony monitor karta graficzna
zgrzewarka transformatorowa zmywarka whirlpool
Napięcie hydrostatu w pralce Amica - szczegóły Jak rozkręcić odkurzacz Electrolux Silence ProSystem?