Każdy jest sterowany podciśnieniem..Nie wiem jak w twoim aucie ale w moim ten regulator utrzymuje ciśnienie paliwa 3 bar.Kiedy w rurze ssącej wytworzone jest podciśnienie 500 mbar,to ciśnienie regulatora spada do 2,5 bara.Ot i cała praca tego układu. Nie kazdy. Poniewaz mamy coraz mocniejsze i tansze procesory wiec w nowszych ukladach regulator jest...
To raczej nie kwestia podciśnienia, tylko problem z dawkowaniem paliwa na pompie. Skoro po przytkaniu dolotu obroty spadają, to znaczy, że silnik dostaje zbyt dużo paliwa w stosunku do powietrza – czyli klasyczne „rozbieganie się” diesla w lekkiej formie. Najczęstsze przyczyny: – Zawieszony regulator obrotów w pompie wtryskowej (wewnątrz pompy, przy...
mi wyskakuja głupoty jak diagnozuje błąd P 2203 TO PISZE MI zewnetrzny regulator dawki paliwa ... ale to jak sprawdzam silnik ... sugerujesz ze wszystkie błędy sa od Chamulców?
Może ktos podpowie. Mieli problem z rozrządem, bo na kole nie mogli znaleźć zera. Składany z 5 razy i jest dobrze, więc rozrząd odpada. Regulator dawki paliwa otwiera się do połowy stwierdzone j/w. Gaz w podłodze i 2 do 4 tyś. max. Okablowanie odpada, wszystkie sygnały są ok. Silnik po kolizji, głowica robiona. Z jakiegoś powodu ECU blokuje obroty silnika....
Na podstawie opisu objawów (szarpanie na zimnym silniku jak przy braku paliwa, lżejsze na ciepłym, błąd P1167, cofanie się paliwa po zgaszeniu i powstawanie bąbla przed pompą), problem wydaje się związany z układem paliwowym, konkretnie z wprowadzaniem powietrza do systemu niskiego ciśnienia. To powoduje niestabilne ciśnienie paliwa, co ECU wykrywa...
Pompa wtryskowa to nie gaźnik od malucha. Jak nie ma się narzędzi i wiedzy, to rączek się nie wkłada. Trza ją podłączyć pod maszynę i sprawdzić dawki paliwa na bieg jałowy jak i wysokie obroty. Regulator też trzeba przejrzeć.
(at)ddamianekk18 Masz bardzo naiwne podejście do tych podawanych danych. Bez urazy,ale po tym co napisze możesz się trochę mniej stresować. Do pewnego czasu (nie wiem jak teraz,ale się zmieniło) warunki testów spalania nie były do końca sprecyzowane. Producenci robili co chcieli żeby ludzie kupowali nawet największy szmelc,bo kłamanie było legalne....
Witam, Ja mam podobny problem. Choć obroty nie wariują jak na filmie. To ciśnienie na listwie skacze . Dodatkowym objawem są stosunkowo wysokie korekcje na wtryskach. Potrafi pokazać nawet około 1.7 z tym że jak dodam gazu i odpuszczę to korekcje z 1 wszego cylindra wędrują na 4 lub odwrotnie. Zastanawiam sie czy może być to właśnie regulator ciśnienia...
Początek tłoczenia sprawdzony? Regulator dawki paliwa w pompie?
No i jestem po sprawdzaniu. Pompe uniosłem lekko do góry ale bez podkładek, po prostu ja lekko odkreciłem i sama poszła do góry na 1 mm A pod nią był prześwit. Kat wtrysku 30 stopni przed GMP, wtrysk ładnie rozpyla. Ale dalej bez kopcia nie chciał zapalić. Nawet wykreciłem całkiem regulator dawki paliwa i dalej nic. Wystarczy dać mu w dolot nawet opalarką...
Spróbuj wyczyścić regulator dawki paliwa ten co jest przy pompie wysokiego ciśnienia najprawdopodobniej jest zabrudzony.
REgulator dawki paliwa w tej pompie WC CP3 jak dostaje napięcie (brzęczy) to obniża wysokie ciśnienie po odłączeniu od niego wtyczki elektrycznej pompa daje maksymalne cisnienie na listwę. Po wyciągnięciu regulatora dawki z otworu powinno wypływać paliwo pod ciśnieniem pompki w zbiorniku. Przy 12 atm zasilania to nawet po odkręceniu przewodu na wtryskiwaczu...
17569 czujnik temperatury powietrza - przerwa/zwarcie do plusa 17569Czujnik ciśnienia doładowania Ale jego pod-kod P 1161 - Throttle position copy. / Niewłaściwe położenie przepustnicy dławiącej powietrza. Usterka związana z układem: pomiaru powietrza lub paliwa (mieszanka paliwowo-powietrzna). Znowu Vag opisuje inaczej - 1161 - - - - - 0489 Stopień...
Witam wszystkich. Tematem jest mój transit, któremu po regeneracji wtryskiwaczy występuje objaw spadku ciśnienia na szynie na ciepłym silniku. Auto odpala ładnie na zimnym i pracuje równo, obroty trzymają bardzo blisko 8000, a ciśnienie na szynie oscyluje w granicach 30000 kPa. Poniżej podaję screeny, począwszy od pomiaru na zimnym, kończąc na ciepłym,...
Przydałby się kod silnika to można coś sprawdzić przy pompie wtryskowej np. zasilanie na regulator dawki paliwa w pompie wtryskowej lub jego oporność. Zrób jakieś logi z pracy silnika.
(-) W styczniu przy mrozach zamarzł mi filtr paliwa i spalił się podgrzewacz paliwa. No to czemu mechanicy nie zajęli się najpierw filtrem paliwa, tylko zaczęli grzebać we wtryskiwaczach? Spalony podgrzewacz w tej sytuacji nie ma wpływu na spadek mocy. Być może problem nadal tkwi w filtrze i niskim ciśnieniu, który do tej pory nie rozkminili ? Olej...
do kolegi bertol3 nie wiem na jakim kompie masz auto, ale w 97 wychodziły jeszcze kompy które miały czujnik doładowania bodajże g71 wbudowany w kompie a rurka szła od intercollera da kompa. Jeżeli tak to w tych kompach jest możliwość zmiany samych kości pamięci stałej jak i zewnetrznej. ja tak robiłem w moim poprzednim t4 jak mu wgrywałem mapę. kumpel...
Silnik tu pracuje cudnie, wchodzi na obroty i schodzi, ale w agregacie przy prądnicy synchronicznej potrzeba stałych obrotów i to w całym zakresie obciążenia, ciekaw jestem regulatora aby to zapewnił. Pokaż filmik już z działającą prądnicą. Właśnie dlatego w poważnych agregatach stosuje się silniki diesla, między innymi łatwość utrzymywania stałych...
Proponuje przeprowzdzic diagnostyke silnika. Przypuszczam ze wineę ma regulator dawki paliwa (HDK), zabrudznie lub peknieta sprerzyna prpoonuję udac sie do dobrego warsztatu , pozdro.(kts gorą).
Dawka paliwa rośnie tylko w momencie gdy chcemy zwiększyć obroty silnika lub gdy regulator próbuje utrzymać zadane pedałem gazu obroty w momencie wzrostu obciążenia silnika. Jest raczej niemożliwe żeby silnik zwiększał obroty bez większej dawki paliwa. Nie ma paliwa potrzebnego do zwiększenia obrotów to i obrotów nie będzie większych. W pompach coś...
Ja obstawiam regulator w pompie. [quote="jacaku"]sterownik dawki paliwa na tej pompie[/quote Takiego czegoś nie ma w tym aucie.
Sprawdź czy regulator ciśnienia na listwie wtryskowej nie przepuszcza ci paliwa w dolot. Miałem tak w lagunie. Sterownik nie radził sobie z wyregulowaniem dawki i odcinał wtrysk na sekundę.
Witam serdecznie.Też to już przerabiałem.Miałem zapchany a przez to unieruchomiony regulator ciśnienia paliwa.Proponuję zdjąć przewód od powrotu paliwa i zobaczyć czy podczas pracy silnika wypływa stamtąd benzyna.Ciśnienie paliwa w szynie wtryskiwaczy wynosi nieco poniżej 3 atmosfer.Przy zapchanym regulatorze nie bedzie powrotu i wyższe ciśnienie co...
prez8s , chodziło mi o to że C-330 i podobne im silniki zawsze miały zamontowany taki regulator, zapobiega on nie tylko zgaśnięciu silnika na wolnych obrotach ale przede wszystkim jego niekontrolowanemu rozbieganiu bez obciążenia ( także na wolnych obrotach ). Ciągniki tego typu były przystosowane także do napędu maszyn poprzez "wałek odbioru mocy"...
Witam nie chcę się sprzeczać ale to jest dźwięk wydawany z silnika jest taki klekot jakby za dużo dawki paliwa dostawał sprubuje mu wgrać nowa mapę wtryskowa ale gość mnie trochę zbywa bo ma dużo roboty
Witam. Czym w silniku s60 reguluje się dawkę paliwa? Druga sprawa co może być przyczyną braku wolnych obrotów? Silnik zaraz po odpaleniu wskakuje na maksymalne obroty i do tego dużo pali. Regulator rozbierany czyszczony i zalany nowym olejem i dalej to samo
Witam, posiadam Witam posiadam Peugeota 307 SW 2.0 hdi. Mam problem przy dodawaniu gazu na dwójce gdy dodam lekko czuję jakby nie dostawał wystarczającej dawki paliwa ale gdy już dam mocniej gaz jest wszystko ok. Co to może być przyczyną?? mechanik mówi że może to być regulator ciśnienia paliwa. Regulator nie jest tania częścią dlatego wolę się upewnić...
W mono motronicu był regulator ciśnienia paliwa sterowany podciśnieniem w kolektorze, więc jakaś tam namiastka korekty dawki po obciążeniu była (no i była sonda). Auta na tym wtrysku dużo paliły i były strasznie mułowate. Digifant miał przepływomierz klapowy.
Witam. Chciałbym zrobić elektryczne sterowanie dawką paliwa w zwykłym silniku Diesla. Miałoby to wyglądać tak, że na linkę od gazu, lub w jakimś innym miejscu, założyłbym potencjometr, a do śruby regulacyjnej na pompie wtryskowej dołożę jakiś silniczek. Na podstawie napięcia z potencjometru układ wykonawczy dawałby odpowiedni impuls do zmniejszenia...
Jak kontrolka świecy nie mrugnie po włączeniu zapłonu to Przekaźnik 109 Lampka od swiec zapala sie normalnie Dodano po 8 Dodam jeszcze ze po sprawdzeniu VAGiem - wyskakuja błędy: 00765 - czujnik ruchu tłoka G149, oraz 01268 regulator ilościowy, nastawnik dawki paliwa i od niedawna po skasowaniu błędów, probie zdiagnozowania kolejnych błędów wyskoczyły...
Witam mam ten sam problem przy takim samym samochodzie dla tego nie zakładam nowego tematu. Wyskakuje mi błąd 01268 regulator przepływu -N146- Przedtem był błąd - zepsutego czujnika paliwa Wymieniłem czujnik zamieniłem z SDI do TDI na czujniku z TDI był symbol 1 a na czujniku z SDi był symbol 3 czy ma to jakiś wpływ na błąd 01268??
Ale czego nie ma? Iskry czy wtrysku jedno i drugie możesz zobaczyć. Zciśnij rurkę powrotu paliwa regulator daje ciała.
Witam. Wszystko określam w prostych chłopskich słowach. Proszę nie krzyczeć odnośnie fachowych terminów a uświadomić dlaczego źle napisałem. Problem polega następująco. Potrzebuję wykonać urządzenie które będzie przetwarzało natęrzenie prądu ze źródła, na odbiornik w stosunku 1:1 a w przypadku wzrostu ciśnienia na czujniku zewnętrznym miało by to natężenie...
Dzień dobry, mam problem z MANem TGA, rocznik 2007, kręci długo rozrusznikiem (około 8sekund), za każdym razem tak samo, niezależnie czy zimny czy rozgrzany silnik. Nawet od razu po zgaszeniu, przy próbie, kręci tak samo długo. Po odpaleniu chodzi dobrze, kierowca nie uskarżał się na utratę mocy. Zewnętrzny mechanik zdiagnozował i stwierdził, że prawdopodobnie...
Podczas uruchamiania auta zaśmierdziało z pod maski okazało się że spalił się czarno żółty kabel od pompy od początku wtrysku i miał 1100 obrotów i stukot w silniku. Postanowiłem wymienić kabel i wyczyścić nastawnik, po czyszczeniu dalej 1100 tylko nie stukało obroty zostały więc udałem się do pompiarza który po podłączeniu auta do komputera powiedział...
OK :) To jedno już wiem , dzięki. Pozostał temat podłączenia regulatora dawki rozruchowej. W poprzedniej pompie część elektryczna była usunięta , nie mam do niej żadnego połączenia. Czy napięcie ma być podane z rozrusznika na czas gdy kręci czy stałe ze stacyjki ? Gdzieś czytałem że regulator ma w sobie drut oporowy który się nagrzewa i ogranicza dawkę...
Walka z cytryną wygląda następująco: Wymieniony zawór VCV na nowy - auto normalnie zapala czyli już na + Cały czas jednak jest błąd P1210 i coś jest nie tak z wysokim ciśnieniem paliwa. (moja diagnoza) Nie miałem czasu dokładnie posprawdzać wszystko, ale po odpaleniu (jak się wyczyści kompa od błędów) cały czas występuje błąd P1210, P0002 i P1351 Jak...
Kombinujesz dobrze, ale nie ma ten pomysł praktycznego zastosowania. Węgiel kamienny jest paliwem koksującym. Znaczy to, że paliwo po rozgrzaniu "zlewa" się w jedną całość. Do takiej "kupki" żaru trzeba dostarczyć powietrza. Jeśli tego powietrza jest za mało, to zrobi się tzw. spiek. Trzeba go mechanicznie ruszyć, bo sam się nie spali. Dlatego właśnie...
Problemy z zapowietrzającą ( i trudną do odpowietrzenia) pompą VP44 w Oplach nie ominął również mojej Omegi. Po regeneracji pompy w sierpniu (nowy sterownik, nastawnik kąta wtrysku, elektrozawór dawki oraz iglica zaworu dawki), po trzech miesiącach spokoju zaczęły się problemy z zapowietrzaniem pompy. Na początku sporadyczne szarpnięcia, potem problemy...
Trudno się kolego powstrzymać od uszczypliwości jeżeli na forum specjalistycznym widzi się diagnozę "walnięty przekaźnik na komputer" lub radę "spróbuj na fleka". Tak w ogóle to widzę, że poziom merytoryczny tej dyskusji szybko zaczyna zmierzać w dół - począwszy już od pytania z którego trudno się początkowo zorientować czy chodzi o diesla czy benzynę....
Coś mi się wydaję że ciągniki są wyposażone w samo regulator obrotów i utrzymują zadane obroty. Regulatory obrotów w pompach sekcyjnych służą do regulacji dawki paliwa przy danych obrotach (tzn. zapobiegają "rozbieganiu" się silnika), nie jest to na tej zasadzie że pompa sobie sama "dodaje gazu" gdy spadną obroty. Gdyby się tak zastanowić to rozwiązanie...
"silniczek krokowy" nie ma większego wpływu na pracę silnika na wysokich obrotach, to regulator dawki powietrza biegu jałowego.
Ale z tymi pompami to trochę o co innego chodzi. Wątpię czy uda się dobrać "na pałę". Generalnie chodzi o charakterystyki - czyli proporcję wydatku w funkcji obrotów, maksymalny wydatek i regulację kąta tłoczenia w funkcji obrotów - każda pompa ma inny. Podejrzewam że u ciebie sprawdziła by się bez problemu pompa z silników XUD9 - też starocie z komorami...
Regeneracja której pompy? Wtryskowej, zasilającej, ręcznej? O pierwszej możesz zapomnieć. To co się wylało to właśnie ten olej o wymianę którego pytałem. Jak pompujesz ręczną pompką to paliwo wraca do baku powrotem? Jak kręcisz silnikiem to paliwo także wraca do baku powrotem? Podczas kręcenia rozrusznikiem próbowałeś pompować ręczna pompką? Poruszaj...
A dla tego że jeżeli hydrofor się załącza to w najlepszym wypadku pobiera prąd znamionowy , lecz kiedy wirnik silnika stoi to jest tak jakby podłączyło się transformator na zwarciu. Powoduje to nagły wzrost oporów na wale prądnicy , silnik nie ma wystarczającej energii kinetycznej , regulator mechaniczny nie zdąży zwiększyć na tyle dawki paliwa żeby...
Też myślałem z początku ze alternator ale przypomniało mi się ze kiedyś miałem uszkodzony regulator napięcia i przez 3 dni jeżdziłem bez ładowania a to zwiekszenie dawki paliwa po 2500 obrotów działało.
samochód Renault Master 2 z silnikiem 2.5 dci 100. paliwo dochodzi do wtrysku, ale na kompie ciśnienie jest niskie bo nie tryska jak powinno. Co odpowiada za ciśnienie od pompy do wtrysku. Po moich przemyśleniach pompo wtrysk nie otwiera bo jest za małe ciśnienie. Przemyśl najpierw, z jakim silnikiem masz do czynienia. Jeżeli rzeczywiście jest to dci...
No to napiszę trochę więcej,filtry oczywiście wymienione, tak na diagnostyce był i to nie jeden raz, teraz sam się do niego podpinam. Błędów nie wykazuje, sonda lambda chodzi cały czas na bogato , po wymianie na jakiś czas trochę się poprawiło, spalanie spadło do około 14 litrów ale sonda cały czas nie pracowała tak jak powinna (nie chciała schodzić...
O czym wy piszecie? Jakie ssanie? Jakie przepustnice? Masz racje i i mylisz się - bo pisząc ssanie to każdy laik rozumie bo wiadomo co oznacza. Zwykły skrót myślowy a że technicznie nazywa się inaczej to można się czepiać na specjalistycznych forach ale nie publicznych... W tym silniku za zwiększenie dawki paliwa odpowiada termiczny regulator i musi...
Witam. Od jakiegoś miesiąca mam poważny problem z moim autem, mianowicie chodzi tutaj o Alfę 156FL z silnikiem 1.9 JTD 140KM. Ok. pół roku temu regenerowałem pompę wysokiego ciśnienia w jednym z autoryzowanych serwisów boscha. Około miesiąca temu w drodze do pracy auto zgasło, jednak po chwili ją odpaliłem i dojechałem. W drodze powrotnej, zgasła już...
Świece okopcone ale suche, bez oleju?Za bogaty skład mieszanki.Sprawdź stan filtru powietrza czy nie za bardzo zapaprany. Inna przyczyna to czujnik temperatury silnika. Możesz go pomierzyć multimetrem klub na diagnostykę podjechać na komputer.Może podawać że jest o wiele zimniejszy silnik i ECU wydłuża czas wtrysku a tym samym zalewa świece i kolejny...
Znaczny moment obrotowy tego diessla sugeruje możliwość użycia prądnicy 30 - 35 KW Bzdury, przy 1500rpm z tego silnika na wale jest do dyspozycji 50kW. I przy takich obrotach ten silnik powinien pracować jeżeli to ma być ekonomiczne w użytkowaniu. Ale i tak lepszy był by silnik z bezpośrednim wtryskiem. Po za tym trzeba wykonać regulator prędkości...
dawki paliwa dawki paliwa mercedes ustawienie dawki paliwa
schemat instalacji fazowej ścieżek audio makro import arkuszy
winda hydrauliczna winda hydrauliczna
Epson L455 – sączek tuszu, wymiana absorberów, reset licznika, external waste tank Kod autoryzacji dostępu wózek widłowy STILL – PIN, RFID, reset, Master PIN, RX-60, RX-70