Każdy jest sterowany podciśnieniem..Nie wiem jak w twoim aucie ale w moim ten regulator utrzymuje ciśnienie paliwa 3 bar.Kiedy w rurze ssącej wytworzone jest podciśnienie 500 mbar,to ciśnienie regulatora spada do 2,5 bara.Ot i cała praca tego układu. Nie kazdy. Poniewaz mamy coraz mocniejsze i tansze procesory wiec w nowszych ukladach regulator jest...
REgulator dawki paliwa w tej pompie WC CP3 jak dostaje napięcie (brzęczy) to obniża wysokie ciśnienie po odłączeniu od niego wtyczki elektrycznej pompa daje maksymalne cisnienie na listwę. Po wyciągnięciu regulatora dawki z otworu powinno wypływać paliwo pod ciśnieniem pompki w zbiorniku. Przy 12 atm zasilania to nawet po odkręceniu przewodu na wtryskiwaczu...
Witam Nie wiem czy dobrze ulokowałem swój temat. Sprawa dotyczy agregatu prądotwórczego na bazie silników SW266/SW400. W przypadku silnika napędzającego prądnicę ważne jest aby pracował z stałymi obrotami niezależnie od obciążenia. Dlatego pompa wtryskowa posiada regulator mechaniczny odśrodkowy który pilnuje stałych obrotów. Rozwiązanie to nie jest...
No właśnie myślałem aby odłaczyć pompę paliwa i pojedzic i sprawdzic . Dodano po 8 Myślisz że emulator albo regulator dawkę by taka dawkę paliwa ?
Hej grupowicze, Mam problem z Iveco Daily, model rok 2006, 3.0. Po zimie samochód przestał odpalać, tzn. wywala błąd "za wysokie ciśnienie paliwa w listwie powyżej 1800 bar" i gaśnie po 30 sekundach. Po moich diagnozach i wymienionych częściach, problem nadal występuje. Wymieniłem: - pompę wysokiego ciśnienia, - regulator na pompie paliwa, - czujnik...
Na biegu mógłby teoretycznie spalać nieco mniej - wynika to z zasady działania odśrodkowego regulator obrotów - próbując przeciwdziałać wzrostowi obrotów będzie ograniczał dawkę praktycznie do wartości "superminimalnej" zależnej od technologicznych możliwości układu nastawnika. Niestety wzrośnie liczba cykli pracy, związana ze wzrostem prędkości przy...
Sory nie zwróciłem uwagi że wałkujecie KE Jetronica. A na marginesie co stoi na przeszkodze żeby i w tym systemie pompę wyłączyć , przecież jak przełączysz na gaz to już na nim jedziesz dopuki silnika nie zgasisz. W układzie pozostaje i tak bęzyna więc regulator dawki się nie zatrze. Ciśnienie otwarcia wtryskiwaczy to ok3 atm. więc paliwo przeznie nie...
Tego to ja nie wiem. Chodziło mi tylko o to, że jeśli paliwo miłoby pokazać się w przewodzie podciśnienia, to trafiłoby w końcu do kolektora ssącego razem z lpg, a w przypadku pracy tylko na benzynie, to jej dawka byłaby niekontrolowana ponieważ trafiałaby do cylindrów i wtryskiwaczami i razem z powietrzem. Na benzynie to chyba nie takie ważne, bo pewnie...
Łatwo nie będzie - nikt Ci wysyłkowo raczej tego nie naprawi. Po kompletnej regeneracji (O ile ktoś w ogóle Ci to zrobi) trzeba potem ustawić odpowiednio potencjometr (0,7V na jałowych obrotach) i ustawić róznice ciśnień pomiędzy górnymi a dolnymi komorami rozdzielacza. Trzeba też ustawić położenie zerowe tłoka rozdzielacza. Potem do rozdzielacza podłączyć...
Witam, WV Lupo 1.0 2000r. W styczniu był ponoć wymieniany silnik z ANV na AUC, a po 2 miesiącach pojawiły się problemy z uruchomieniem na zimno i dużym zużyciem paliwa. Kody usterek: 17756 - wyjście zapłonu 1 przerwa w obwodzie; 17757 - wyjście zapłonu 2 przerwa w obwodzie; Brak innych kodów usterek. Na zimno czasem trzeba pokręcić rozrusznikiem 5-6...
Sprawdź pęcherzyki powietrza w paliwie. U mnie był u znalazłem wszkodzenie dużo pomogło ślę jeszcze nie wszystko. Też zastanawiałem się nad regulatorem dawki paliwa tam jest jakiś mikrofiltr może być przytkany na razie nie mogłem to odkręcić jeżeli tam są opilki to wiesz że problem znaleziony regeneracja pompy
A czy z podciśnienia od regulatora nie leje paliwo.
Witam. Chyba pierwszy raz zgadzam sie z moderatorem .Kolego nissan-czytając twoje posty naprawde można miec wątpliwości co do Twoich kompetencji... .Choć troche racji masz. Jesli chodzi o sterowanie zaworami na pompie wtryskowej , to zawór stop jest sterowany tylko napięciem 12 V -nie ma problemu. Ale zawór dawki paliwa w pompach czy to common rail...
Najłatwiej będzie przerobić mapę wtrysku softem od tuningu. Dawka gazu najprawdopodobniej jest stała a zmiany dawki roboczej obliczone dla PDE są takie same jak dla zwykłej pracy pompowtryskow. Wystarczy obniżenie dawek w sofcie, ingerencja w ciśnienie doladowania nie przyniesie spodziewanego efektu (będzie brakować momentu). Lepiej np.zmniejszyć wartość...
Wpinam amperomierz w instalacje regulatora ciśnienia paliwa na podstawie odczytu widać żądania komputera na ciśnienie (dawkę paliwa) tak się robi regulacje KE-JETRONIC mając wpięcie do sondy widać dokładnie, technicznie gdyby wszystko było ok to dobrze wyregulowany mechaniczny wtrysk i dawka powinna się wahać w granicach 2mA a regulacja to śrubka w...
Witam wszytkich. Mam Problem z silnikiem 2.0 8v wielo punktowy wtrysk od Vectry A z 91 Roku. Silnik został przełożony do Suzuki Samurai. Dodatkowo została zakupiona skrzynia od Omegi A i wszystko wpakowane do Suzuki. Problem polega na tym że ewidentnie auto dostaje za dużo paliwa. Dostaje tak dużo że na wolnych ledwo chodzi cały lata na boki. Jak sie...
A może pompa wtryskowa pochodzi z Tarpana i ma inne ustawienia, jeżeli tak jest w tym przypadku samo zwiększenie dawki paliwa nie przyniesie rezultatów gdyż trzeba również wymienić ciężarki w regulatorze obrotów .
Przecież to z matematycznych (bardzo prostych) wyliczeń wynika zastosowanie wyższego ciśnienia przy wielopunkcie, trzeb tylko znać zasadę działania takiego sterowania. Sam też go jak widzę nie znasz, a zabierasz głos. Wyższe ciśnienie, to precyzyjniejsze wtryskiwacze i krótszy czas ich otwarcia - a co za tym idzie precyzyjniejsze odmierzanie dawki...
Witam. Czym w silniku s60 reguluje się dawkę paliwa? Druga sprawa co może być przyczyną braku wolnych obrotów? Silnik zaraz po odpaleniu wskakuje na maksymalne obroty i do tego dużo pali. Regulator rozbierany czyszczony i zalany nowym olejem i dalej to samo
Ale z tymi pompami to trochę o co innego chodzi. Wątpię czy uda się dobrać "na pałę". Generalnie chodzi o charakterystyki - czyli proporcję wydatku w funkcji obrotów, maksymalny wydatek i regulację kąta tłoczenia w funkcji obrotów - każda pompa ma inny. Podejrzewam że u ciebie sprawdziła by się bez problemu pompa z silników XUD9 - też starocie z komorami...
Najprościej przerobić regulator ciśnienia na listwie. Większe ciśnienie=większa dawka przy tym samym czasie wtrysku. Jednocześnie trzeba oszukać sondę bo kalkulator i tak ustawi czasem wtrysku współczynnik koło 1. No i kata często wymieniać bo lanie paliwa ciurkiem to go w moment zabijesz.
Witam, posiadam Witam posiadam Peugeota 307 SW 2.0 hdi. Mam problem przy dodawaniu gazu na dwójce gdy dodam lekko czuję jakby nie dostawał wystarczającej dawki paliwa ale gdy już dam mocniej gaz jest wszystko ok. Co to może być przyczyną?? mechanik mówi że może to być regulator ciśnienia paliwa. Regulator nie jest tania częścią dlatego wolę się upewnić...
Wiesz jak działa regulator odśrodkowy w pompie wtryskowej? W wielkim uproszczeniu: dzwignia gazu jest jego hamulcem i nie pozwala się otworzyć, gdy wciskasz gaz popuszczasz regulator, którego ciężarki zaczynaja się otwierać i przez kolejne elementy działają na listwe. Same ciegno gazu nie jest bezpośrednio podłączone do listwy. Wszystko jest dokładnie...
No to napiszę trochę więcej,filtry oczywiście wymienione, tak na diagnostyce był i to nie jeden raz, teraz sam się do niego podpinam. Błędów nie wykazuje, sonda lambda chodzi cały czas na bogato, po wymianie na jakiś czas trochę się poprawiło, spalanie spadło do około 14 litrów ale sonda cały czas nie pracowała tak jak powinna (nie chciała schodzić...
dzis wymieniłem silniczek krokowy, regulator ciśnienia paliwa, przepływomierz. Jak odpalę auto silnik zachowuje sie tak samo jak wcześniej. Gdy odłączę pompę to po chwili silnik chodzi równo tak przez 15 sekund az benzyna sie skończy. Dodam że pompę paliwa mam pod maska czyli jakieś 30 cm do wtrysków bez założonego filtra na wejściu założyłem filtr...
Problem jest głębszy, bo jeśli w momencie kiedy pracuje na gazie wypniesz np. wtykę w baku od pompy paliwowej i auto nie pracuje na gazie, to znaczyłoby, że ktoś "ustawił" dawkę gazu już razem z paliwem, co jest praktycznie nie możliwe......coś robisz nie tak z tą diagnostyką Możesz też przełączyć na gaz i wtedy odłącz konektor od zaworu gazu na parowniku...
Pierwsza sprawa czujnik temperatury, być może widzi -40stopni i daje dawkę taką że ciśnienie spada ale raczej to mało prawdopodobne, ja bym w tym przypadku wymienił wtryski bo pewno leją i tak się dzieje lub regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej puszcza paliwo na powrót, najpierw wyjm listwe wtryskową i pokręć silnikiem zobacz jak wtryski...
Jak wyżej kolega wspomniał pytając a ja jeszcze zapytam o jedno: Mechanik stwierdził po diagnostyce komputerowej, że do wymiany jest regulator MPROP na pompie oraz czujnik ciśnienia na listwie CR. Jak na razie wymieniłem regulator na pompie i problem zniknął na jakiś tydzień jazdy.. po czym wszystko wróciło do początkowego stanu. Czy wymienialiście...
Być może któryś wtryskiwacz puszcza paliwo. Albo sam ECM dawkuje za duża dawkę bo któryś z parametrów sonda, czy np czujnik temp źle pokazuje. Zrób odczyt danych na wolnych i przy 3000 rpm. Prarametry to: sondy ,obie korekty, MAP, Zrób pomiar ciśnienia na listwie. Potem napisz.
Witam! Pytanie dotyczy silnika wysokoprężnego produkcji ANDORIA ANDRYCHÓW typ 1 CA 90 z 86 roku. Silnik jest eksploatowany w traktorku marki sam. Od Dawna zdarzało mu się (do tej pory raz na rok lub rzadziej), że podczas pracy / jazdy przy stałej prędkości obrotowej bez powodu dostaje pełną dawkę paliwa na wtrysk. Wygląda to tak, że gwałtownie wchodzi...
Do regulacji dawki paliwa w benzyniakach stosuje sie EFFIE, natomiast firma Amigraf z Tarnowa robi sterownik mikroprocesorowy który dawkuje odpowiednią dla OBROTÓW SILNIKA DAWKE GAZU POPRZEZ regulację prądu do elektrolizera
Witam mam ten sam problem przy takim samym samochodzie dla tego nie zakładam nowego tematu. Wyskakuje mi błąd 01268 regulator przepływu -N146- Przedtem był błąd - zepsutego czujnika paliwa Wymieniłem czujnik zamieniłem z SDI do TDI na czujniku z TDI był symbol 1 a na czujniku z SDi był symbol 3 czy ma to jakiś wpływ na błąd 01268??
Witam Dodam więcej szczegółów. O ile procesy zachodzące w samym silniku są bardzo dynamicznie, to kontrola przepustnicy obejmuje cały system globalnie. Sam silnik ma spory moment bezwładności, odbiornik mocy jeszcze większy. Nie jestem na razie w stanie oszacować maksymalnych przyspieszeń, ale na oko przejście z 1000-4000rpm zajmie przynajmniej 1000ms...
Tak jak pisał kolega wyżej, jest to elektromagnes zwiększający dawkę paliwa, poprawiając odpalanie silnika. Masz problem z odpaleniem?
Witam. Od jakiegoś miesiąca mam poważny problem z moim autem, mianowicie chodzi tutaj o Alfę 156FL z silnikiem 1.9 JTD 140KM. Ok. pół roku temu regenerowałem pompę wysokiego ciśnienia w jednym z autoryzowanych serwisów boscha. Około miesiąca temu w drodze do pracy auto zgasło, jednak po chwili ją odpaliłem i dojechałem. W drodze powrotnej, zgasła już...
Nie ma też regulatora jałowych tylko dysza w przepustnicach i zawór powietrza dodatkowego który zamyka się przy chyba 50 stopniach woęc dawka gazu musi być dość precyzyjnie podawana żeby na wolnych normalnie chodził. Sekwencja to chyba przesada tam, miałem takiego i śmigał skutecznie na mikserze. Strzelił tylko raz jak go wręcz utopiłem w wielkiej kałuży...
Witam, Ja mam podobny problem. Choć obroty nie wariują jak na filmie. To ciśnienie na listwie skacze . Dodatkowym objawem są stosunkowo wysokie korekcje na wtryskach. Potrafi pokazać nawet około 1.7 z tym że jak dodam gazu i odpuszczę to korekcje z 1 wszego cylindra wędrują na 4 lub odwrotnie. Zastanawiam sie czy może być to właśnie regulator ciśnienia...
Potrzebuje regulator PID do sterowania silnikiem spalinowym. Silnik to jest F8Q produkcji Renault, pompa wtryskowa Bosch. Czujnik obrotów oryginalny, indukcyjny. 4 impulsy na obrót wału. Założenia są takie: Zakres obrotów 800-3000obr/min Regulacja zadanych obrotów potencjometrem (0-5V) Częstotliwość kluczowania nastawnika dawki paliwa wg zdobytych informacji...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Czy zasilane są elektrycznie wszystkie wtryskiwacze ? Czy paliwo dochodzi do odpowiednich punktów pod odpowiednim ciśnieniem ? Sprawdzić to na podstawie poniższego schematu (układ wtryskowy DELPHI 3-ciej generacji). Jak widać, w obwodzie paliwowym panują aż 4 ciśnienia. Zakłócenie choćby jednego z nich spowoduje zakłócenie pozostałych, a więc także...
Moze masz niedogrzaną sonde na wolnych.Na gazie sa troche cieplejsze spaliny.Moze byc tez problem z dozowaniem paliwa na wolnych i sonda nie ma nic do powiedzenia w tej sprawie.Zbyt niskie cisnienie paliwa nie pozwala na zwiekszenie dawki,sprawdz regulator cisnienia paliwa.Jak zdejmiesz rurke podcisnienia z regulatora na wolnych to powiniem dostac full...
Kombinujesz dobrze, ale nie ma ten pomysł praktycznego zastosowania. Węgiel kamienny jest paliwem koksującym. Znaczy to, że paliwo po rozgrzaniu "zlewa" się w jedną całość. Do takiej "kupki" żaru trzeba dostarczyć powietrza. Jeśli tego powietrza jest za mało, to zrobi się tzw. spiek. Trzeba go mechanicznie ruszyć, bo sam się nie spali. Dlatego właśnie...
(-) mam problem mianowicie z dymem z rury wydechowej, wydobywa sie czarny na obciążonym silniku (-). Ogólnie można powiedzieć, że masz zakłócenie w spalaniu typu: albo za mało powietrza, albo za dużo paliwa . Natomiast w szczegółach powinien na to pytanie odpowiedzieć najbliższy mechanik/diagnosta, a nie forum, które jednostki napędowej nie widzi i...
(-) W styczniu przy mrozach zamarzł mi filtr paliwa i spalił się podgrzewacz paliwa. No to czemu mechanicy nie zajęli się najpierw filtrem paliwa, tylko zaczęli grzebać we wtryskiwaczach? Spalony podgrzewacz w tej sytuacji nie ma wpływu na spadek mocy. Być może problem nadal tkwi w filtrze i niskim ciśnieniu, który do tej pory nie rozkminili ? Olej...
Do Ditecha (pierwszej generacji) firma Malossi przygotowała specjalny zestaw zawierający dedykowany moduł ECU, o bardziej bogatszej mapie paliwa, pozbawiony systemu diagnostyki i paru funkcji które były upierdliwe w oryginalnym rozwiązaniu, dzięki czemu wtryskowiec na ECU Malossi chodził lepiej. Wymiana samego cylindra (swoją drogą nie 70 a tylko 65...
to pompa wtryskowa żle wyregulowana. raczej pompa sama sie nie rozregulowala!!!to jest pompa typu EDC wiec raczej nie ma tam duzo do regulacji!!podejrzewam regulator dawki (stellwerk-to ta elektronika na pompie) na 80%!!dosc czesto tak reaguja auta z uszkodzonym regulatorem-mysle ze regulacja pompy raczej nie przyniesie efektu zwłaszcza ze nie jezeli...
Napiszę pokrótce, co udało mi się zrobić. Obejrzałem dokładnie dźwignie regulatora obrotów i sprężynki. Nie stwierdziłem, by coś było naruszone, czy uszkodzone. Cewki zapłonowej na razie nie ruszałem. Podjąłem się próby wymiany gaźnika (zamiennik CZKSI-0294). Ku mojemu zdziwieniu kosiarka zaczęła pracować równo, zero falowania, w spoczynku i pod obciążeniem....
Ile czasu zajmuje uruchomienie takiego silnika (automatyczne) do momentu gdy będziemy mieli pełne napięcie sieciowe? Przy temperaturach blisko 0 agregat potrzebował około 40 sekund na uzyskanie stałych obrotów - pewnie świeca płomieniowa bardzo by przyśpieszyła te czasy, natomiast przy temperaturach około 10 stopni, wystarczy mu 20 sekund. Jakie są...
Możesz wyjaśnić co mają magnetyzery do stabilności obrotów silnika? No cyba, że zakłucają pracę wtryskiwaczy albo regulatora dawki powietrza biegu jałowego... innego wpływu mieć nie mogą na obroty silnika z wtryskiem paliwa.
Nie zaglądałem dwa dni, a tu temat się rozkręcił. Dzięki za zainteresowanie. KotBury ciekawie to wszystko opisałeś. Posiadam lexie i mógłbym niektóre parametry posprawdzać. Tylko które? Co do czujnika to miesiąc temu wymieniałem termostat razem z czujnikiem. Sprawdziłem wskazania temperatury przez niego i są poprawne. Co do EGR-u, był myty jakieś 15tys...
ODCZYT PARAMETRÓW jakie powinien być wartości prawidłowe ECU ISO Code: FD 86 2C 83 07 2013-03-15 14:06:35 CONNECTED TO: FIAT STILO 1.9 JTD Bosch EDC15C7 CF3/EOBD Diesel Injection (1.9, 2.4) ----------------------------------------... Kod ISO: FD 86 2C 83 07 Numer rysunku FIAT: 55191209 Numer sprzętu: 0281011553 Wersja sprzętu: 00...
Silnik pracuje nierówno na wolnych obrotach tak, jakby nie działał na jednym cylindrze. Po dodaniu gazu silnik zaczyna pracować normalnie, a po odjęciu gazu znowu pracuje nierówno. Czy silnik zapala normalnie od pierwszego razu, czy może są jakieś problemy, np. zbyt długie kręcenie rozrusznikiem (powyżej 2 sec)? Czy jednostka napędowa nadmiernie kopci,...
Kod: P0002 - Zakres/jakość sygnału w obwodzie sterowania regulatorem dawki paliwa Kod: P0003 - obwód sterujący w obwodzie dawki paliwa, Niski sygnał obwodu Kod: P0380 - Obwód sterujący świec(y) żarowych(ej) A kiedy był wymieniony filtr paliwa, i czy słychać pompę w zbiorniku paliwa ?
Witam! Mój samochód od pewnego czasu zaczął szarpać i gasnąć. Dzieje się to głównie, gdy jadę po nierównym terenie. Objawia się to chwilowym wzrostem obrotów a następnie ich spadkowi, nieraz aż do tego stopnia że samochód zgaśnie. Podobne skoki obr. występują również na biegu jałowym. Zimny silnik pali na dotyk, natomiast ciepły musi kręcić z 5 s. Do...
Odnośnie wycieków paliwa sprawdziłem przewody paliwowe i regulator ciśnienia wszystko jest szczelne. Przepustnica jak i cała obudowa jest czyściutka żadnych zanieczyszczeń ( jak nowa ) jednak zainteresował mnie sam wtrysk, pierwsze na co zwróciłem uwagę to sposób w jaki rozpyla co prawda nigdy nie miałem przyjemności zobaczyć jak powinien rozpylać jedno...
Starsze dieslemają regulator który zapobiega się właśnie rozbieganiu. Miałem ostatnio przygodę. Kręcę autko nie odpala, kręcę dalej odpaliło, obroty na max i po ok 5 sekundach gaśnie. Dodam że pompa wtryskowa nie reagowała na manualne sterowanie gaszeniem. Rozkręciłem wziernik regulatora a tam "sobie elementy regulatora dziwnie gonią". Druga pompa tego...
Witam wszystkich serdecznie i proszę o pomoc. Od niedawna posiadam ciągnik Claas Ares 556Rz 2005r . Ciągnik pracowal i odpalał normalnie aż do momentu wymiany wtryskiwaczy na nowe (wtryski stanadyne ), po wymianie wtryskow i oczywiście filtrów paliwa ciągnik nie chce odpalić kręci ale nie zapala. Układ został odpowietrzony pompa podaje paliwo na wtryski....
Mnie ciśnienia paliwa nie jest potrzebne do obliczania czegokolwiek. Wiem, że jest ono stabilizowane na regulatorze, a dawka regulowana jest czasem otwarcia wtrysku. Wszystko fajnie do puki pompka paliwa jest w stanie wytworzyć właściwe ciśnienie. Dlatego pytam o jakiś przetwornik aby opomiarować to ciśnienie i dodać ten punkt do autodiagnostyki takiego...
Podczas uruchamiania auta zaśmierdziało z pod maski okazało się że spalił się czarno żółty kabel od pompy od początku wtrysku i miał 1100 obrotów i stukot w silniku. Postanowiłem wymienić kabel i wyczyścić nastawnik, po czyszczeniu dalej 1100 tylko nie stukało obroty zostały więc udałem się do pompiarza który po podłączeniu auta do komputera powiedział...
Witam, Ostatnio pojawił sie u mnie problem z wysokim spalaniem mojej Gwiazdy (Astry). Podejrzewam, że chyba sam sobie narobiłem tej biedy. Jak to w astrach często bywa, pompa vacum ciska olejem po przewodach podciśnienia. I właśnie jeden z nich prowadzi do pompy paliwa, następnie do regulatora dawki paliwa (tak mi sie wydaje) jest to taki grzybek z...
Nawiązywałem do tego iż przy takim ciśnieniu bezwzględnym w kolektorze, dawka wtrysku przy 0.9 bara ciśnieniu paliwa powinna być większa od 5ms, natomiast np przy uszkodzonym regulatorze i ciśnieniu paliwa koło 3 bar będzie mniejsza, choć to i tak nie ma sensu jak auto pracuje na gazie :-)
Więc tak. co do pojawiającej się dymu to trwa to około 4 sekund potem zanika. w chwili obecnej jestem po sprawdzeniu ukąładu elektrycznego: 1. akumulator 12,6 V w stanie spoczynku, 2. grzanie świec spada do 11.8 V 3. podczas odpalania spada do 11,3 V 4. ładowanie po uruchomieniu 14,1 V bez zmian pod obciążeniem, 5. Świce sprawdzone miernikiem 1 świeca...
No i jestem po sprawdzaniu. Pompe uniosłem lekko do góry ale bez podkładek, po prostu ja lekko odkreciłem i sama poszła do góry na 1 mm A pod nią był prześwit. Kat wtrysku 30 stopni przed GMP, wtrysk ładnie rozpyla. Ale dalej bez kopcia nie chciał zapalić. Nawet wykreciłem całkiem regulator dawki paliwa i dalej nic. Wystarczy dać mu w dolot nawet opalarką...
regulator dawki paliwa, prawdopodobnie masz do wymiany elektronikę pompy wtryskowej
Co może być przyczyną, że jest brak sygnału z czujnika regulatora dawki paliwa ? Sterowanie przychodzi i po 2 sekundach znika. Silnik nie odpala. VW Sharan AFN
Spróbuj wyczyścić regulator dawki paliwa ten co jest przy pompie wysokiego ciśnienia najprawdopodobniej jest zabrudzony.
Początek tłoczenia sprawdzony? Regulator dawki paliwa w pompie?
mi wyskakuja głupoty jak diagnozuje błąd P 2203 TO PISZE MI zewnetrzny regulator dawki paliwa ... ale to jak sprawdzam silnik ... sugerujesz ze wszystkie błędy sa od Chamulców?
Witam. Jestem nowy na tym forum, więc jeżeli piszę w złym dziale to przepraszam. Problem dotyczy mojego samochodu jakim jest Seat Leon 1m 1.9 tdi 110km o kodzie silnika ASV. Piszę, ponieważ irytuje mnie jedna przypadłość. Jadąc samochodem zaobserwowałem dziwne zachowanie silnika, mianowicie zaczęło mną szarpać przy prędkości obrotowej 2000. Dzieje się...
Jeśli to co słyszysz to siłownik regulatora dawki paliwa, to sprawdź po wyjęciu bezpiecznika - 32 i/lub 7, czy nadal będzie się odzywał, siłownik ten dostaje mase bezpośrednio z centralki, a zasilany jest przez przekaźnik który sterowany jest minusem z centralki. A co dzieje się podczas wyjmowania/wkładania przekaźnika 219? oczywiście przy wyłączonym...
Wygląda na coś z problemem regulatora dawki paliwa n pompie. No i P2565 na problemy z turbo sprężarką, albo jej sterowaniem.
Przydałby się kod silnika to można coś sprawdzić przy pompie wtryskowej np. zasilanie na regulator dawki paliwa w pompie wtryskowej lub jego oporność. Zrób jakieś logi z pracy silnika.
widze tu prawdziwych znawców . wiec mam pytanie jak wyliczyc dawkie Dodano po 2 1. Pomiar oczekiwanego obciążenia na podstawie położenia pedału gazu pozwala na określenie zapotrzebowania na ładunek (powietrze i paliwo). System usiłuje wymusić masę powietrza odpowiednią do położenia gazu. 2. Pomiar masy docierającego powietrza, jakie udało się wymusić...
Generalnie kotły z podajnikiem (tzw. retorta) mają wadę. Żar z paleniska może się cofać do kolana podajnika a nawet do zasobnika opału. Ważne jest, aby żar na ruszcie utrzymywał się wysoko nad kolanem podajnika. Ideą konstruktora jest, aby węgiel spalał się na pierścieniu z blachy. Wtedy opał wypychany z podajnika wysypuje się i spala. Sama idea jest...
Witam chciałbym pochwalić się moją kosiarką do trawy. Projekt przerobienia kosiarki spalinowej na kosiarkę zdalnie sterowaną już od dawna chodził mi po głowie. Chcąc podnieść poziom i unikalność maszyny postawiłem sobie niezależne założenia. Pierwsze założenie to takie, że kosiarka po przeróbce powinna wyglądać podobnie do kosiarki przed przeróbką...
Po odpięciu wtyczki od alternatora powinien ładować ok 14v awaryjnie tj kontrolka ładowania się świeci a napięcie jest prawidłowe. Jeśli tak nie jest szukaj problemu np. z napinaczem paska, kołem pasowym wału lub sprzęgłem alternatora. Warto sprawdzić masę na silnik, czy główny prąd po bezpieczniku na akumulatorze. Alternator sterowany LIN więc regulator...
Witam ponownie. Podpiąłem dzisiaj moją ibize pod komputer. Pojawiły się następujące błędy: - 17958- ciśnienie doładowania (odchyłka sterowania), - 17552- czujnik przepływu masy powietrza, - 17571- czujnik temperatury paliwa, - 17970- regulator przepływu (osiągnięty górny limit), - 1039- czujnik cieczy chłodzącej (obwód przerwany), - 1320- sterowanie...
do kolegi bertol3 nie wiem na jakim kompie masz auto, ale w 97 wychodziły jeszcze kompy które miały czujnik doładowania bodajże g71 wbudowany w kompie a rurka szła od intercollera da kompa. Jeżeli tak to w tych kompach jest możliwość zmiany samych kości pamięci stałej jak i zewnetrznej. ja tak robiłem w moim poprzednim t4 jak mu wgrywałem mapę. kumpel...
Hmnn nie chce żeby ktoś brał mnie tu za jakiś wszech wiedzący absolut, który potrafi wskazać przyczynę usterki po kolorze auta :D. Tak jak kolega <owik> stwierdził możemy wskazać ci tylko ulice ale nr. domu musisz odszukać już sam. Zdjęcie przewodu z listwy niczego konstruktywnego w twoim przypadku nie spowoduje (poza tym że oblejesz silnik benzyną)....
Witam, Chciałbym odświeżyć trochę temat. Pytanie dotyczy #91. Wspomniane jest o sprężynie regulatora -- dotyczy obrotów?? Od początku: Po wymianie rozrządu (sinik fl41011) została nieodpowiednio zamontowany elektrozawór gaszenia. Została zablokowana listwa pomp - w efekcie silnik ruszył na pełnych obrotach (szybko zgaszony -odcięte paliwo). Obecnie...
Witam serdecznie.Też to już przerabiałem.Miałem zapchany a przez to unieruchomiony regulator ciśnienia paliwa.Proponuję zdjąć przewód od powrotu paliwa i zobaczyć czy podczas pracy silnika wypływa stamtąd benzyna.Ciśnienie paliwa w szynie wtryskiwaczy wynosi nieco poniżej 3 atmosfer.Przy zapchanym regulatorze nie bedzie powrotu i wyższe ciśnienie co...
Witam. Sprawa wężyków już rozwiązana. Poskładane wszystko i... nadal nie pali. Tak jakby zaskakuje już, ale nie chce zapalić. Wymieniłem przepływomierz na taki, jaki powinien być. Iskra jest na każdej świecy w odpowiedniej kolejności. Wyjąłem listwę wtryskową, żeby zobaczyć, czy w ogóle paliwo dochodzi. Paliwo wtryskiwane jest, ale moim zdaniem zbyt...
Witam wszystkich mam problem z moją renówką (clio II 1.9 D 2000r z pompą wtryskową lucas'a) Jadąc zapaliła mi się kontrolka ładowania, po mniej więcej 30sek. zgasło radio, zapaliła się kontrolka od ABS potem od poduszki powietrznej i następnie zgasły światła dopiero po chwili zgasł silnik. Po zaprowadzeniu do mechanika stwierdził że alternator do wymiany,...
Do spalenia drewna (peletu) trzeba określonych warunków. Drewno, to paliwo "gazujące" i trzeba sobie zdać sprawę z faktu, że gazy owe są palne a nawet mogą być wybuchowe. W Twoim przypadku podajnik kotła, to nie najlepsza konstrukcja do peletu. Niestety, ale producent "zielonego klocka" nie do końca przemyślał konstrukcje. Palenisko i układ podajnika...
Instalacja do przerobienia. 1. Nie można stosować kotła na paliwo stałe w instalacji grzewczej z obiegiem zamkniętym. Czyba, że jest zainstalowane urządzenie schładzające. 2. Jeśli układ grzewczy uniemożliwia działanie w grawitacji, to nie ma sensu montować zaworu różnicowego i "obejścia" pompy. 3. Ochrona temp. powrotu kotła, to wymóg gwarancyjny producenta...
Dlaczego koniecznie interkuler.A czy ktoś w zimie prubował odpalić traktorek szuszarką , lepiej wypalarką do drewna. Zamiast łamacza wałów korbowych, o nazwie samostart.? Proszę sprubować . Swietnie działa. I przy okazji można się przekonać jaki wpływ ma ciepłe powietrze na spalanie paliwa. Wystarczy zabrać suszarkę od kolektora ssacego. I od razu...
To nie ma różnicy czy to FOS, WEBER czy Aisan. Klapki mają zamykać się do końca a między nimi a ścianką gardzieli nie ma być uszczerbień ani luzów. Ssanie otwiera pierwszą gardziel o kilka mm. Jeśli ssanie nie działa - gardziel jest zamknięta lub otwarta na stałe. To właśnie jest cała sprawa z linką ssania dlatego o niej wspomniałem. Jeśli chodzi o...
Zadanie nie jest szczególnie trudne, ale wymaga trochę cierpliwości. Kiedyś robiłem takie urządzenie do silnika na Mono-Jetronic A2.2, a później do innego silnika sterowanego sekwencyjnie. Po kolei: 1. Mono-Jetronic to system, który zastępował bezpośrednio gaźnik i dlatego sterował tylko paliwem i powietrzem, a zapłon był w osobnym module. Wtrysk paliwa...
To nie jest konieczne, np. w c-330M nie ma takiego wzbogaczacza dawki paliwa, takie coś jest tylko w pierwszych wersjach c-330. Można to nazwać tak ładnie dawka rozruchowa. :D Przydaję się to do uruchomienia silnika w silne mrozy, ale ja tego nie posiadam i też nie mam problemów, grunt to sprawne świece żarowe i aku w dobrym stanie. Sąsiad ma taki...
Z elektrycznego punktu widzenia, czujnik wału/wałka jak nie podaje sygnału o kręcącym się silniku to pompa nie startuje, równocześnie nie będzie iskry. Masz ją gdy pompa nie pracuje ? Przekaźnik pompy, bezpiecznik. Pierwszy daje napięcie na styku 87, drugi ma wtedy 12V ? Żarówkę przy pompie zostaw na stałe żebyś ją widział. Stara pompa działa podłączona...
samochód Renault Master 2 z silnikiem 2.5 dci 100. paliwo dochodzi do wtrysku, ale na kompie ciśnienie jest niskie bo nie tryska jak powinno. Co odpowiada za ciśnienie od pompy do wtrysku. Po moich przemyśleniach pompo wtrysk nie otwiera bo jest za małe ciśnienie. Przemyśl najpierw, z jakim silnikiem masz do czynienia. Jeżeli rzeczywiście jest to dci...
ja bym obstawił regulator ciśnienia paliwa. dzis w AER 1.0 odłączyłem regulator ciśnienia oboroty o dziwo sie ustabilizowały ale jak doda się gazu to wchodzi na oboroty po strzale z przepustnicy. nie oblicza dawki paliwa. normalka. Jest jedna sonda jest w wydechu a d ruga za katalizatorem. PS. da coś czyszczenie przepustnicy? i co czyśnić? ścieżki?...
znajduje się urządzenie regulujące dawkę wtrysku, a także ograniczające prędkość obrotową biegu jałowego i maksymalną silnika. Najistotniejsza funkcję pełni przesuwny zawór umieszczony na tłoczysku głównym pompy wysokiego ciśnienia (1 fot. 3) sterowany dźwigniami bądź cięgnami połączonymi z pedałem gazu oraz mechanizmem odśrodkowym, który bez naszego...
Jest zle ustawiona pompa względem regulatora. Daje za dużą dawkę gdy dostaje obciążenia a za mało zmniejsza dawkę gdy puszczasz gaz. Temu też może ciężko palić bo przy ustawieniu pompy na rozruch silnik jest dosłownie zalewany paliwem. Reklamuj pompę puki masz jeszcze możliwość.
Śruby 3 i 4 dotyczą korekty regulatora obrotów. 2 nie jestem pewien na 100 procent , nie chcę strzelać. Co do palenia przy nizszej temp-Niektórzy twierdzą że maksymalne położenie dźwigni gazu powoduje zwiększenie dawki rozruchowej. Ja posiadam osobiście 7745 i z paleniem nigdy nie mam problemu, dźwignia ustawiona na okolo 1000 obr/min.Pali na tzw. strzał....
Skoro pompa da radę podać dawkę maksymalną, to raczej jest sprawna. Jak długo utrzymywały się wolne obroty po pierwszym odpaleniu? Możliwe, że jest pęknięta sprężyna na regulatorze. Trudno cośkolwiek powiedzieć na odległość. Jeśli nie można zgasić silnika normalnie, to nie odcina się paliwa, tylko trzeba popuścić nakrętkę na przewodzie wysokiego ciśnienia...
Możesz wyjaśnić jak liczysz straty na tranzystorze? Skąd wychodzi Ci 140W? Wiem, że wynik jest mocno oszacowany. Nie wiem ile omów ma cewka elektrozaworu, przyjąłem że mniej niż 0.5Ω więc w najlepszym przypadku moc strat na tranzystorze przy 10A to ponad 100W. Należałoby uwzględnić także wartości graniczne, przy maksymalnym napięciu akumulatora...
Trudno się kolego powstrzymać od uszczypliwości jeżeli na forum specjalistycznym widzi się diagnozę "walnięty przekaźnik na komputer" lub radę "spróbuj na fleka". Tak w ogóle to widzę, że poziom merytoryczny tej dyskusji szybko zaczyna zmierzać w dół - począwszy już od pytania z którego trudno się początkowo zorientować czy chodzi o diesla czy benzynę....
Wychodzi na to że ma być 4 bary. Sprawdź czy powrotem z regulatora leci paliwo jeśli nie to pompa jeśli tak to regulator. Tak jeśli ciśnienie jest tak niskie to takie cuda będą się dziać dopóki sonda lambda nie da sygnału (rozgrzeje się) i ECU nie skoryguje dawki (dołoży czasu wtrysku).Przy odpaleniu na gazie w trybie awaryjnym też nie powinno prowadzić...
Walka z cytryną wygląda następująco: Wymieniony zawór VCV na nowy - auto normalnie zapala czyli już na + Cały czas jednak jest błąd P1210 i coś jest nie tak z wysokim ciśnieniem paliwa. (moja diagnoza) Nie miałem czasu dokładnie posprawdzać wszystko, ale po odpaleniu (jak się wyczyści kompa od błędów) cały czas występuje błąd P1210, P0002 i P1351 Jak...
Dziękuje za odpowiedź. No jedynie kwestia regulatora wydaje mi sie powodem. Blaszke mocującą sprężynke regulacji obrotów troche podgiąłem do gory, bo obroty były już za niskie i na napędzie jechała w żółwim tempie. Oczywiście, że utrudnieniem nie jest odpalanie z dawką paliwa. Jednak mnie to nurtuje, co jest powodem takiego stanu rzeczy. To wyglada...
Podanie większej dawki samego tlenu spowoduje natychmiastowe wypalnie dziury w tłoku (efekt cięcia palnikiem) sam tlen jest silnym utleniaczem a występujący w komorze rozkład podtleneku azotu nie podnosi samego tlenu tylko mieszanki tlen-azot. Wzrost temperatury spalania występuje też z nitrem szczególnie gdy nie dostarczymy wiekszej ilości paliwa w...
:arrow: mambus Niom regulator cisnienia paliwa ci wszystkiego nie zalatwi. Za mocno w niego wierzysz :) Wiekszosc samochodow ma regulator cisnienia na listwie sterowany podcisnieniem, np. moj Nissan 200sx tez ma. Warto zmienic na regulowany np. AEM z manometrem jednak rozwiazesz tutaj tylko kwestje zwiekszenia dawki paliwa. Pompe mozna zmienic na Walbro...
z własnej ciekawości polecam zrobić doświadczenie jakie ciśnienie paliwa będzie przy pracującym silniku na biegu jałowym , przy 3 tyś obr/min , przy przyśpieszaniu pod górkę i przy hamowaniu silnikiem. w sytuacjach o ktorych piszesz zmienia sie czas otwarcia wtrysku! Zgodze sie ze zmienia sie cisnienie, ale nie az tak znacząco. Cisnienie najbardziej...
No tak. Sprzężenie zwrotne jest potrzebne. Nawet to wzrokowo mózgowo nożne. Fajne stwierdzenie. Znacznie gorzej Gdy cały czas wychodzi z tłumika czarna kita dymu. Ale wracając do tematu. To męmbrana w pąpie wtryskowej. Może slużyć do regulacji maksymalnej dawki paliwa. Ale były też pąpy wtryskowe z pneumatycznym regulatorem wolnych obrotów.np; stare...
1. Czujniki egt(badanie temperatury spalin) , w czym zecz z czujnikiem , że to takie drogie , czy nie mozna zbudować jakiegoś urządzenia o wiele tańszego posługując sie jakąś termoparą przemysłowa , jaki ma miec zakres temperatur i gdzie się montuje termoparę w kolektorze czy na kolektorze?? Sa drogie jak kazde tuningowe akcesoria. Generalnie jest...
Pompa od jakiegoś Nisana, ale nie to najważniejsze tylko dawka paliwa. W C360 jest jak dobrze pamiętam 50cm sześciennych, więc pompa taka lub większa.( Ja osobiście zastosowałem z mechanicznym regulatorem obrotów, co nastręczyło problemy z dostosowaniem obrotów do dawki - inne sprężyny w regulatorze). Myśle że łatwiej byłoby wyregulować z elektronicznym...
Witam wszystkich. Nie pisałem wcześniej, ponieważ nie miałem dostępu do neta. Dla ciekawych finału tej usterki powiem, że winny był faktycznie regulator ciśnienia paliwa. Udało się zlikwidować zamulanie, szarpanie, a rano odpala od strzała. Jak mówił mechanik zaraz po dodaniu gazu regulator podawał drugą dawkę paliwa, nawet gdy auto chodziło na gazie....
A na czym polega to "zatarcie" wtrysku? Tzn. co się dzieje, że samochód ciężko pali. Ponoć często też wtryskiwacz rozruchowy się psuje, leje za dużą dawkę paliwa. Czujnik temperatury, regulator ciśnienia paliwa. To tak co wyczytałem w internecie.
Zagrzałeś Rycho T , bo to dla niego oczywista sprawa, ale on "zjadł zęby" na takich pierdołach, więc się chłopu nie dziw. To, że silnik faluje jest przyczyną tego, że gaźnik "nie trzyma" zadanej dawki paliwa, przez co dodaje i odejmuje "gazu" aby utrzymać obroty zadawane przez regulator. Tak, czy siak winny jest temu gaźnik. Być może łapie np "lewe...
Wygląda na uszkodzenie wtryskiwaczy, dzwięk i dym oznaczają zwiększoną dawkę paliwa. Na początek sprawdź wtryskiwacze oraz wymontuj i wyczyść regulator ciśnienia paliwa.
Polecam zajrzeć do załączników które podałem. Regulator ma na tyle zadanie, że nawet potrafi zakmnąć całkowicie przepływ paliwa przez wtryskiwacze. Niestety nie wiem jak bardzo jest w stanie podnieść dawkę paliwa. Napewno dość znacznie. Ale nie o to tu chodzi. Tu chodzi o odpowiednią korekcję prądu w regulatorze względem ciśnienia doładowania.
Zakładam, że usterka elektryczna, dlatego w tym dziale. Cała historia niestety dość długa, ale muszę podać, bo wszystko tu ważne. - W aucie ciekła pompa wtryskowa, poszła do uszczelnienia. Po tym niby wszystko działało ok, choć autko ciut gorzej paliło ale nie przeszkadzało to zbytnio. Sprawdzałem wtedy kąt wtrysku i był ustawiony poprawnie. - Za ok...
Do sprawdzenia: ciśnienie paliwa-jak będzie słabe to wtryski będą pluły a nie rozpylały i paliwo nie spali się dobrze w cylindrze i będzie spalać się w katalizatorze regulator ciśnienia paliwa na listwie paliwowej lub przy pompie w baku podciśnienia-fałszywe powietrze które może powodować też błąd EGR z racji błędnych odczytów przepływu powietrza MAP...
1. Zadna mechaniczna pompa wtryskowa nie potrzebuje pompy zasilajacej, czy to elektrycznej, czy mechanicznej. Przewody zasilajace i filtr paliwa "pracuja" przy podcisnieniu. Zacznij wiec od szukania nieszczelnosci powodujacej zasysanie powietrza (bialy dym). 2. DPA jest wrazliwa na "bezrobotnosc". Jesli byla dlugo przechowywana po wymontowaniu, moze...
Witam wszystkich, witajcie. Prowadząc ożywioną dyskusję ze "zdunvw" i za jego namową, chciałem dorzucić coś od siebie do tego tematu, bo sądzę, że może to pomóc, tym którzy już opadają z sił😉. Ja ze swoim problemem walczyłem od wakacji, aż do teraz. To jakieś 7 miesięcy i bynajmniej po tym okresie stwierdzam, że dobrych fachowców od MB, to szukać...
Wyczyściłem kopułkę i sprawdziłem że iskra jest na wszystkich świecach. Ale autko nie pali, bo wtrysk daje taką dużą dawkę paliwa ze zdąży zalać wszystkie świece zanim mi odpali. Oczywiście że raz zakręci i potem sie zalewa. Więc zrobiłem tak: Wyczyściłem świece, przekręcam kluczyk na zapłon by doszło paliwo. Potem odłączam wtrysk, by nie zalał mi świec...
witam mam golfa III 1.8 na jedno punktowym wtrysku. rano kiedy chcem go odpalić nie moge ponieważ auto kreć ale nie chce załapać.jak już zapali po ktorymś razie to pali już bez probhlemu.wymieniłem kopułke palec świece przewody ale problem nie ustał.POMOCY!!!!!!!!!! co mam robic Witam. Sprawdź czujnik temperatury silnika oraz czujnik temperatury zasysanego...
Witam wszystkich maniaków czterech kółek. Od jakiegoś czasu stałem się posiadaczem A6 C4 Avant 2.5 TDI (AAT 115KM). Mam z tym autem mały kłopot i po krotce postaram się przedstawić cała historie. O aucie wiem tyle ze poprzedni właściciel zmieniał pompe paliwa przed sprzedażą, bo stara pociekła czy cos?. Po jakimś czasie zauważyłem ze samochód zaczął...
Mając silnik wolnossący sw400 i taki sam sw400 doładowany, rzeczą naturalną jest że silnik doładowany będzie miał około 130KM. A więc skąd wziął się przyrost o 30KM. Doładowanie pozwoliło zwiększyć ciśnienie świeżego powietrza w cylindrze a zatem pompa może podać większą dawkę paliwa tak aby nie przekroczyć granicy dymienia. Więc proszę nie pisać że...
Obroty spadają, po włączeniu ssania, ponieważ praktycznie odcinasz dopływ powietrza do silnika. Silnik dostaje wtedy zbyt dużą dawkę paliwa. To jest całkowicie normalny objaw. Zamykamy je do odpalenia zimnego silnika, podczas pracy musi być otwarte. Szukasz problemu,nie tam gdzie trzeba. Masz, po prostu, rozkręcony regulator obrotów. Obróć ośkę regulatora...
Obrazek dla usystematyzowania zamieszczanych tu informacji. Tak dla jasności: Zawór powietrza biegu jałowego nie jest silniczkiem krokowym. Ba, w starszych KE jest po prostu przesłoną sterowaną bimetalem, który grzany jest elektrycznie, w nowszych elektrozaworem proporcjonalnym. Czy sprawdził szanowny Autor działanie wtryskiwacza rozruchowego? Bez...
Ciśnienie wypchalo zalegający ojej w cylindrze? Jego nie powinno tam być. Olej był do koła otworu do wkręcania świecy. Tam są takie tulejki i w nich są świece i tam był olej. Dziwne żeby komuś się wlał bo wlew jest wcześniej. Oleju z cylindra raczej nie wypchało, bo go tam nie ma w takiej ilości, a poza tym musiałbyś mieć luźną świecę na tym cylindrze....
Ja to widzę tak: — Niewłaściwy odczyt z któregoś z czujników (temperatury cieczy chłodzącej lub powietrza dolotowego, albo czujnika podciśnienia w kolektorze ssącym lub ciśnienia atmosferycznego), powodujący wprowadzenie dużej korekcji dawki paliwa. Jest to do zobaczenia pod komputerem diagnostycznym. — Uszkodzenie w ECU. Można spróbować...
Przeceniacie ten termiczny regulator obrotów. On nie zmienia kąta początku wtrysku tylko zwiększa nieco dawkę paliwa, niemniej jak miałem Xsarę z tym silnikiem na pompie Lucasa to przez 3 lata jeździłem z niesprawnym tym regulatorkiem i samochód palił na dotyk nawet w mrozy. W końcu zmieniłem to na nowe "z nudów" i miałem zwiększone obroty na zimnym...
Witam ponownie. już wiadomo z kąt sonda lambda ma takie wskazania to nie ustawienia gazu ani wina sondy, to padł regulator ciśnienia paliwa. przez przewód podciśnienia dostaje się benzyna małymi dawkami do kolektora ssącego i co się dostanie to wskazania skaczą. ta informacja dla osób które miały by podobny problem.Pozdrawiam
Zaślepiony jest tym korkiem koniec listwy zębatej regulacji dawki paliwa. Skoro silnik się rozbiegał to albo zacina się owa listwa albo uszkodzony jest regulator obrotów. Tak czy siak pompa na stół do pompiarza. Przy okazji wymieni uszkodzony korek.
Nie. Napięcie odniesienia jest stałe. Wzrośnie mierzony uchyb i dopiero regulator (ECU) może tak dobrać parametry (spalania) aby napięcie sondy dążyło do napięcia odniesienia (uchyb zmierzał do zera). No to jest oczywiste. ja potraktowałem to zbyt statycznie, a Ty mówisz tak jak to jest - dynamicznie. Ponieważ zimna sonda jest wyłącznie rezystancją...
Nie do końca przyznaję ci rację. Po prostu tak przekomarzać można się jeszcze długo i nic z tego nie będzie. Każdy z nas ma swoje doświadczenia, ich się trzyma i niech tak zostanie. Zużycie cylindra.... bo ja wiem. W moim c-4011 luz na zamkach dochodził do 4mm, pierścienie zgarniające nie miały rowkach, szczelina pomiędzy tłokiem a cylindrem miała...
Ona jest pod tą łapą przy przepustnicy która linka gazu otwiera przepustnice. To kowali ze sprężyna które ciągnie linka gazu. Dokładnie pod spodem jak puszczasz gaz i przepustnica się zamyka to jest od spodu śrubka (sam gwint) na której zatrzymuje się ten regulator z linką gazu i ona dawkuje powietrze do przepustnicy. Nie wiem jak to się fachowo nazywa....
Były dwie wersje pomp. Z podciśnieniowym zwiększaniem dawki mają nad regulatorem obrotów siłownik z membramą która wyciągała listwę o kilka stopni. Zwykły tekalan podłączony z tego siłownika do kolektora ssącego. W momencie rozruchu lub gwałtownego przyśpieszania podciąga listwę pompy. Te pompy do gaszenia miały zwykły siłownik pneumatyczny który po...
Nie ma czegoś takiego, że nadwyżka pozostanie u ciebie. Cala wytworzona energia elektryczna musi być zużyta. Dla porównania przyjmijmy samochód. Generator produkuje energie (a raczej przetwarza ja z energii mechanicznej) która jest zużywana na zasilanie układów pokładowych, świateł ORAZ na reakcje chemiczne w baterii powodującej jej ładowanie. W przypadku...
-Na wlocie rozdzielacza masz sitko, moze byc zabite brudem. -Cisnienie wymagane 4,5-5,5 bara. Nabijane w moment nie w 3-4 sek. - Regulator termiczny mozna rozebrac i wyczyścić. -Ogólnie kopalnia wiedzy leży w książkach p.Kasedorfa. -wtryskiwacze wyjmij i po zmostkowaniu pompy do słoika skieruj i klapa spietrzającą reguluj dawkę ,mają "spiewać" i pylić...
Poza tym silnik wolnossący pracujący z małym obciążeniem ma tendencję do wyklepywania rowka pierwszego pierścienia. Żeś wymyślił. Wyklepywało się, będzie zawsze, a już najszybciej, jak ktoś przyżydzi i założy nowe pierścienie na stary tłok i cylinder, kiedy to nowy pierścień będzie klepał w próg cylindra. no i tak sie przygladam i wydaje mi sie ze...
Dzień dobry, mam problem z MANem TGA, rocznik 2007, kręci długo rozrusznikiem (około 8sekund), za każdym razem tak samo, niezależnie czy zimny czy rozgrzany silnik. Nawet od razu po zgaszeniu, przy próbie, kręci tak samo długo. Po odpaleniu chodzi dobrze, kierowca nie uskarżał się na utratę mocy. Zewnętrzny mechanik zdiagnozował i stwierdził, że prawdopodobnie...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
W takim razie, jeśli nie ma żadnej możliwości przedostawania się oleju do paliwa, czy do komory spalania, to według mnie, pozostają trzy opcje: 1. Paliwo złej jakości (np. duża domieszka oleju silnikowego, mazutu, itp); 2. Przestawiony rozrząd o niewielki kąt, np. wskutek zbyt luźnego łańcucha rozrządu - patrz sprawność działania napinacza łańcucha....
a zatem wygląda na to, że zatarła się na osi prowadzącej ruchoma tuleja dociskająca dźwignię ograniczającą dawkę paliwa, którą to tuleję wypychają ciężarki automatycznego odśrodkowego regulatora obrotów i ciężarki regulatora obrotów pozostają w pozycji maksymalnego wychylenia tak jak przy ich wyrzuceniu na zewnątrz z powodu siły odśrodkowej albo pękła...
Bloki pomiarowe na vag 5053 Ogólne:1 1-a)RPM,b)temperatura płynu chłodzącego silnik,c)wartość kontroli lambda (%) (regulacja wtrysku),d)wartość osiągnięta(10110011) 2 i 3 Systemy z czujnika ciśnienia kolektora ssącego: 2-a)RPM,b)obciążenie (%),c)Średni czas wtrysku (ms),d)ciśnienie na kolektorze wlotowym (Mbar) 3-a)RPM,b)ciśnienie na kol.wlotowym (Mbar),c)kąt...
W t 25 jest pompa wtryskowa jednonurnikowa z regulatorem wielozakresowym (silnik dwucylindrowy). Jaka jest zasada działania takiej pompy. Nurnik 22 (na przekroju pompy) obraca się wokół własnej dzięki przekładni zębatej oraz wykonuje ruchy góra dół wymuszane przez krzywkę. Przez obrót nurnika kanalik w nim ustawia się naprzeciw kanału prowadzącego...
Myslałem jeszcze o wtryskach że leją...albo regulator ciśnienia paliwa na listwie wadliwy, Lejące wtryski (ale wszystkie jednakowo - mało prawdopodobne), lub za wysokie ciśnienie paliwa mogą być przyczyną ujemnej LTFT, ale analiza spalin powinna być poprawna, jeżeli sonda przed katem poprawnie działa. Ale już inaczej będzie (piszę to na wyczucie) jak...
Moj silnik to 2.0 tdi 103 kw, 8V. Wywalony filtr paliwa, nowy regulator temperatury, podmienoina vakum, pomka paliwa w zbiorniku sprawdzona, czysta- cisnienie podaje jakies 0,5-0,6 bara po przekreceniu stacyjki. Dodam ze jak postawie auto przodem do dolu to odpala. Jak zimny to czasem rzuci, a jak juz sie rozgrzeje i zrobie jakies 30 km moze wiecej...
Zafira z fiatowskim silnikiem, podczas kręcenia nie chce zapalić, po długim kręceniu zapala Dodano po 1 Dodano po 42 Zapotrzebowanie na ciśnienie szyny, podczas kręcenia dochodzi do 30 mpa Dodano po 37 Dodano po 36 Rampa paliwa, ciśnienie w układzie - podczas ciśnienia dochodzi do ponad 30 mpa Dodano po 47 Dodano po 3 Takie mi błędy wywala, czujniki...
Wtryski myślałem żeby jeszcze podmieniać bo po wymianie była jakaś niewielka zmina: znacznie zmniejszyło się zużycie paliwa i jakby troszkę przesunęła się w górę temperatura w jakiej słabo odpala. Poza tym jeden ze zregenerowanych wtrysków nadal ma bardzo dużą ilość paliwa na przelewie. Teraz odczytałem to: Czujnik przepływu powietrza 46kg/h Wyliczona...
Rozumiem że AVR jest sprzęzony elektronicznie z elektronicznym jak rozumiem regulatorem obrotów Raczej elektronicznego sprzężenia miedzy nimi nie ma, szczególnie jak regulator obrotów jest mechaniczny (odśrodkowy). A sprzeżene między tymi regulatorami jest przyczynowo-skutkowe przez obiekt. Z tego co napisałes wynika ze przy zbyt małych obciążeniach...
Mam zagadkę z VW Crafterem 2.5TDI BJL 136KM 2006 Auto zachowuje się w następujący sposób; Przy pełnym obciążeniu (czyli pedał gazu na 100% lub blisko 100) no i jak jedzie na pusto to minimum 3 bieg. Rozpędza się normalnie, gdy dojdzie do 3500-4000 obr/min mimo wciśniętego gazu w podłogę auto zwalnia tak jak by dawka paliwa została natychmiast zredukowana...
Witam. Co do komentarza ze przyczyna jest kopulka to chcialbym poinformowac ze w tych silnikach stosowany jest uklad bezrozdzielaczowy takze przyczyna wspomniana przez mkubola nie wystepuje. Tak jak wspomnial kordel "Silnik krokowy jest odpowiedzialny za wolne obroty (na biegu jalowym), wiec nie mam pojecia co ci mechanicy chcieli zdzialac poprzez jego...
Dawka po manewrowaniu pedałem sie nie zmienia ale obciążenie silnika sie zmienia . Romoo, manewrując pedałem gazu w traktorze luzujesz regulator obrotów, pozwalając mu przesunąć listwę ustalającą pojemność skokową sekcji (ew. położenie nastawnika dawki) co przekłada się na ilość wtłoczonego paliwa, czyli ustalasz max. obroty przy stałym obciążeniu....
Coś mi się wydaję że ciągniki są wyposażone w samo regulator obrotów i utrzymują zadane obroty. Regulatory obrotów w pompach sekcyjnych służą do regulacji dawki paliwa przy danych obrotach (tzn. zapobiegają "rozbieganiu" się silnika), nie jest to na tej zasadzie że pompa sobie sama "dodaje gazu" gdy spadną obroty. Gdyby się tak zastanowić to rozwiązanie...
Witam. Tak też myślałem że w tej kasie nic z tego nie będzie :( a za 2000 zł same elementy skompletuje ?? Hmm pierwsze słyszę aby ke-jetronic był jednym z najlepszych układów. Każdy mechanik na widok tego wtrysku blednie a gazownicy to szkoda gadać, wiem wiem gazowanie tego to mała pomyłka :) Ja mam problem taki ze zaczyna mi cieknąć benzyna z rozdzielacza...