Może ktos podpowie. Mieli problem z rozrządem, bo na kole nie mogli znaleźć zera. Składany z 5 razy i jest dobrze, więc rozrząd odpada. Regulator dawki paliwa otwiera się do połowy stwierdzone j/w. Gaz w podłodze i 2 do 4 tyś. max. Okablowanie odpada, wszystkie sygnały są ok. Silnik po kolizji, głowica robiona. Z jakiegoś powodu ECU blokuje obroty silnika....
Jeśli to co słyszysz to siłownik regulatora dawki paliwa, to sprawdź po wyjęciu bezpiecznika - 32 i/lub 7, czy nadal będzie się odzywał, siłownik ten dostaje mase bezpośrednio z centralki, a zasilany jest przez przekaźnik który sterowany jest minusem z centralki. A co dzieje się podczas wyjmowania/wkładania przekaźnika 219? oczywiście przy wyłączonym...
mi wyskakuja głupoty jak diagnozuje błąd P 2203 TO PISZE MI zewnetrzny regulator dawki paliwa ... ale to jak sprawdzam silnik ... sugerujesz ze wszystkie błędy sa od Chamulców?
Wygląda na coś z problemem regulatora dawki paliwa n pompie. No i P2565 na problemy z turbo sprężarką, albo jej sterowaniem.
Początek tłoczenia sprawdzony? Regulator dawki paliwa w pompie?
Spróbuj wyczyścić regulator dawki paliwa ten co jest przy pompie wysokiego ciśnienia najprawdopodobniej jest zabrudzony.
Kod: P0002 - Zakres/jakość sygnału w obwodzie sterowania regulatorem dawki paliwa Kod: P0003 - obwód sterujący w obwodzie dawki paliwa, Niski sygnał obwodu Kod: P0380 - Obwód sterujący świec(y) żarowych(ej) A kiedy był wymieniony filtr paliwa, i czy słychać pompę w zbiorniku paliwa ?
Przydałby się kod silnika to można coś sprawdzić przy pompie wtryskowej np. zasilanie na regulator dawki paliwa w pompie wtryskowej lub jego oporność. Zrób jakieś logi z pracy silnika.
Sprawdź pęcherzyki powietrza w paliwie. U mnie był u znalazłem wszkodzenie dużo pomogło ślę jeszcze nie wszystko. Też zastanawiałem się nad regulatorem dawki paliwa tam jest jakiś mikrofiltr może być przytkany na razie nie mogłem to odkręcić jeżeli tam są opilki to wiesz że problem znaleziony regeneracja pompy
regulator dawki paliwa, prawdopodobnie masz do wymiany elektronikę pompy wtryskowej
REgulator dawki paliwa w tej pompie WC CP3 jak dostaje napięcie (brzęczy) to obniża wysokie ciśnienie po odłączeniu od niego wtyczki elektrycznej pompa daje maksymalne cisnienie na listwę. Po wyciągnięciu regulatora dawki z otworu powinno wypływać paliwo pod ciśnieniem pompki w zbiorniku. Przy 12 atm zasilania to nawet po odkręceniu przewodu na wtryskiwaczu...
Proponuje przeprowzdzic diagnostyke silnika. Przypuszczam ze wineę ma regulator dawki paliwa (HDK), zabrudznie lub peknieta sprerzyna prpoonuję udac sie do dobrego warsztatu , pozdro.(kts gorą).
No i jestem po sprawdzaniu. Pompe uniosłem lekko do góry ale bez podkładek, po prostu ja lekko odkreciłem i sama poszła do góry na 1 mm A pod nią był prześwit. Kat wtrysku 30 stopni przed GMP, wtrysk ładnie rozpyla. Ale dalej bez kopcia nie chciał zapalić. Nawet wykreciłem całkiem regulator dawki paliwa i dalej nic. Wystarczy dać mu w dolot nawet opalarką...
Witam. Jestem nowy na tym forum, więc jeżeli piszę w złym dziale to przepraszam. Problem dotyczy mojego samochodu jakim jest Seat Leon 1m 1.9 tdi 110km o kodzie silnika ASV. Piszę, ponieważ irytuje mnie jedna przypadłość. Jadąc samochodem zaobserwowałem dziwne zachowanie silnika, mianowicie zaczęło mną szarpać przy prędkości obrotowej 2000. Dzieje się...
Witam, Ostatnio pojawił sie u mnie problem z wysokim spalaniem mojej Gwiazdy (Astry). Podejrzewam, że chyba sam sobie narobiłem tej biedy. Jak to w astrach często bywa, pompa vacum ciska olejem po przewodach podciśnienia. I właśnie jeden z nich prowadzi do pompy paliwa, następnie do regulatora dawki paliwa (tak mi sie wydaje) jest to taki grzybek z...
A sprawdzał ktoś pompkę zasilającą. Jakiego koloru jest dym pod obciążeniem i czy wogóle dymi? Bo być może regulator nie zwiększa dawki paliwa, ale skoro był u az 3 pompiarzy.
Zaślepiony jest tym korkiem koniec listwy zębatej regulacji dawki paliwa. Skoro silnik się rozbiegał to albo zacina się owa listwa albo uszkodzony jest regulator obrotów. Tak czy siak pompa na stół do pompiarza. Przy okazji wymieni uszkodzony korek.
Dzień dobry wszystkim. Tak jak w temacie mam problem z ciśnieniem paliwa które skacze miedzy 170 a 300 bar gdzie zadane jest 250. Do tej pory zostało wymienione: - komplet wtrysków (nowe nie regenerowane ) -pompa wysokiego ciśnienia (używana z dobrego samochodu) -regulator cisnienia na listwie -czujnik dawki na pompie wysokiego ciśnienia -pompa paliwa...
A może pompa wtryskowa pochodzi z Tarpana i ma inne ustawienia, jeżeli tak jest w tym przypadku samo zwiększenie dawki paliwa nie przyniesie rezultatów gdyż trzeba również wymienić ciężarki w regulatorze obrotów .
Witam, mam problem z moim ciągnikiem. Od pewnego czasu przy średnich obrotach silnika zaczyna się nierówna praca. Jest to do tego stopnia widoczne, że cały ciągnik zaczyna się kołysać. Silnik zaczyna dymić. Po otwarciu pokrywy regulatora obrotów pompy wtryskowej okazało się, że regulator porusza listwą dawki paliwa, co daje wspomniany efekt. Oddałem...
Witam. Linka czy zawór odcinający paliwo nie wiele pomoże przy rozbiegnięciu się silnika. W takiej sytuacji jedynym sposobem zatrzymania silnika jest zamknięcie wlotu powietrza. Kolega pomylił pojęcie pomiędzy rozbiegnięciem a utratą regulacji prędkości obrotowej. W agregatach najpewniejszym rozwiązaniem stabilności prędkości obrotowej i utrzymaniem...
Ciśnienie nie powinno tak skakać, adaptacja regulatora ciśnienia jeśli jest możliwość lub uszkodzone wtryskiwacze, dzwięk typowy dla zbyt dużej dawki paliwa lub wypadanie zapłonu (tu nie trafiony wtrysk, może wtryskiwacz się nie domyka a powinnien).
Pompa wtryskowa to nie gaźnik od malucha. Jak nie ma się narzędzi i wiedzy, to rączek się nie wkłada. Trza ją podłączyć pod maszynę i sprawdzić dawki paliwa na bieg jałowy jak i wysokie obroty. Regulator też trzeba przejrzeć.
Podczas uruchamiania auta zaśmierdziało z pod maski okazało się że spalił się czarno żółty kabel od pompy od początku wtrysku i miał 1100 obrotów i stukot w silniku. Postanowiłem wymienić kabel i wyczyścić nastawnik, po czyszczeniu dalej 1100 tylko nie stukało obroty zostały więc udałem się do pompiarza który po podłączeniu auta do komputera powiedział...
Zagrzałeś Rycho T , bo to dla niego oczywista sprawa, ale on "zjadł zęby" na takich pierdołach, więc się chłopu nie dziw. To, że silnik faluje jest przyczyną tego, że gaźnik "nie trzyma" zadanej dawki paliwa, przez co dodaje i odejmuje "gazu" aby utrzymać obroty zadawane przez regulator. Tak, czy siak winny jest temu gaźnik. Być może łapie np "lewe...
Każdy jest sterowany podciśnieniem..Nie wiem jak w twoim aucie ale w moim ten regulator utrzymuje ciśnienie paliwa 3 bar.Kiedy w rurze ssącej wytworzone jest podciśnienie 500 mbar,to ciśnienie regulatora spada do 2,5 bara.Ot i cała praca tego układu. Nie kazdy. Poniewaz mamy coraz mocniejsze i tansze procesory wiec w nowszych ukladach regulator jest...
Rozumiem że AVR jest sprzęzony elektronicznie z elektronicznym jak rozumiem regulatorem obrotów Raczej elektronicznego sprzężenia miedzy nimi nie ma, szczególnie jak regulator obrotów jest mechaniczny (odśrodkowy). A sprzeżene między tymi regulatorami jest przyczynowo-skutkowe przez obiekt. Z tego co napisałes wynika ze przy zbyt małych obciążeniach...
Moze masz niedogrzaną sonde na wolnych.Na gazie sa troche cieplejsze spaliny.Moze byc tez problem z dozowaniem paliwa na wolnych i sonda nie ma nic do powiedzenia w tej sprawie.Zbyt niskie cisnienie paliwa nie pozwala na zwiekszenie dawki,sprawdz regulator cisnienia paliwa.Jak zdejmiesz rurke podcisnienia z regulatora na wolnych to powiniem dostac full...
Jak kontrolka świecy nie mrugnie po włączeniu zapłonu to Przekaźnik 109 Lampka od swiec zapala sie normalnie Dodano po 8 Dodam jeszcze ze po sprawdzeniu VAGiem - wyskakuja błędy: 00765 - czujnik ruchu tłoka G149, oraz 01268 regulator ilościowy, nastawnik dawki paliwa i od niedawna po skasowaniu błędów, probie zdiagnozowania kolejnych błędów wyskoczyły...
Ale czego nie ma? Iskry czy wtrysku jedno i drugie możesz zobaczyć. Zciśnij rurkę powrotu paliwa regulator daje ciała.
Witam. Czym w silniku s60 reguluje się dawkę paliwa? Druga sprawa co może być przyczyną braku wolnych obrotów? Silnik zaraz po odpaleniu wskakuje na maksymalne obroty i do tego dużo pali. Regulator rozbierany czyszczony i zalany nowym olejem i dalej to samo
Podanie większej dawki samego tlenu spowoduje natychmiastowe wypalnie dziury w tłoku (efekt cięcia palnikiem) sam tlen jest silnym utleniaczem a występujący w komorze rozkład podtleneku azotu nie podnosi samego tlenu tylko mieszanki tlen-azot. Wzrost temperatury spalania występuje też z nitrem szczególnie gdy nie dostarczymy wiekszej ilości paliwa w...
Możesz wyjaśnić co mają magnetyzery do stabilności obrotów silnika? No cyba, że zakłucają pracę wtryskiwaczy albo regulatora dawki powietrza biegu jałowego... innego wpływu mieć nie mogą na obroty silnika z wtryskiem paliwa.
prez8s , chodziło mi o to że C-330 i podobne im silniki zawsze miały zamontowany taki regulator, zapobiega on nie tylko zgaśnięciu silnika na wolnych obrotach ale przede wszystkim jego niekontrolowanemu rozbieganiu bez obciążenia ( także na wolnych obrotach ). Ciągniki tego typu były przystosowane także do napędu maszyn poprzez "wałek odbioru mocy"...
A co potrzebne jest do wzbogacenia dawki? Próżnia? Masz silnik do którego fabryka dołożyła turbo, potrzeba było więcej paliwa, więc na pompie zamontowano regulator ciśnieniowy, który zwiększa dawkę pod wpływem wzrostu ciśnienia w dolocie.
W mono motronicu był regulator ciśnienia paliwa sterowany podciśnieniem w kolektorze, więc jakaś tam namiastka korekty dawki po obciążeniu była (no i była sonda). Auta na tym wtrysku dużo paliły i były strasznie mułowate. Digifant miał przepływomierz klapowy.
Łatwo nie będzie - nikt Ci wysyłkowo raczej tego nie naprawi. Po kompletnej regeneracji (O ile ktoś w ogóle Ci to zrobi) trzeba potem ustawić odpowiednio potencjometr (0,7V na jałowych obrotach) i ustawić róznice ciśnień pomiędzy górnymi a dolnymi komorami rozdzielacza. Trzeba też ustawić położenie zerowe tłoka rozdzielacza. Potem do rozdzielacza podłączyć...
Śruby 3 i 4 dotyczą korekty regulatora obrotów. 2 nie jestem pewien na 100 procent , nie chcę strzelać. Co do palenia przy nizszej temp-Niektórzy twierdzą że maksymalne położenie dźwigni gazu powoduje zwiększenie dawki rozruchowej. Ja posiadam osobiście 7745 i z paleniem nigdy nie mam problemu, dźwignia ustawiona na okolo 1000 obr/min.Pali na tzw. strzał....
Sprawdź czy regulator ciśnienia na listwie wtryskowej nie przepuszcza ci paliwa w dolot. Miałem tak w lagunie. Sterownik nie radził sobie z wyregulowaniem dawki i odcinał wtrysk na sekundę.
"silniczek krokowy" nie ma większego wpływu na pracę silnika na wysokich obrotach, to regulator dawki powietrza biegu jałowego.
Witam, Ja mam podobny problem. Choć obroty nie wariują jak na filmie. To ciśnienie na listwie skacze . Dodatkowym objawem są stosunkowo wysokie korekcje na wtryskach. Potrafi pokazać nawet około 1.7 z tym że jak dodam gazu i odpuszczę to korekcje z 1 wszego cylindra wędrują na 4 lub odwrotnie. Zastanawiam sie czy może być to właśnie regulator ciśnienia...
A dla tego że jeżeli hydrofor się załącza to w najlepszym wypadku pobiera prąd znamionowy , lecz kiedy wirnik silnika stoi to jest tak jakby podłączyło się transformator na zwarciu. Powoduje to nagły wzrost oporów na wale prądnicy , silnik nie ma wystarczającej energii kinetycznej , regulator mechaniczny nie zdąży zwiększyć na tyle dawki paliwa żeby...
Też myślałem z początku ze alternator ale przypomniało mi się ze kiedyś miałem uszkodzony regulator napięcia i przez 3 dni jeżdziłem bez ładowania a to zwiekszenie dawki paliwa po 2500 obrotów działało.
Coś mi się wydaję że ciągniki są wyposażone w samo regulator obrotów i utrzymują zadane obroty. Regulatory obrotów w pompach sekcyjnych służą do regulacji dawki paliwa przy danych obrotach (tzn. zapobiegają "rozbieganiu" się silnika), nie jest to na tej zasadzie że pompa sobie sama "dodaje gazu" gdy spadną obroty. Gdyby się tak zastanowić to rozwiązanie...
W 1Z masz czujnik otwarcia wtryskiwacza i czujnik regulatora paliwa (ten drugi jest zintegrowany z nastawnikiem dawki). A w nastawniku nie jest przypadkiem czujnik temperatury paliwa? O żadnym innym czujnik w nastawniku nie słyszałem. Co do mechanicznego przestawiania nastawnika to owszem dawka widziana przez VCDS się zmienia... ale w przeciwną stronę...
O czym wy piszecie? Jakie ssanie? Jakie przepustnice? Masz racje i i mylisz się - bo pisząc ssanie to każdy laik rozumie bo wiadomo co oznacza. Zwykły skrót myślowy a że technicznie nazywa się inaczej to można się czepiać na specjalistycznych forach ale nie publicznych... W tym silniku za zwiększenie dawki paliwa odpowiada termiczny regulator i musi...
Poza tym silnik wolnossący pracujący z małym obciążeniem ma tendencję do wyklepywania rowka pierwszego pierścienia. Żeś wymyślił. Wyklepywało się, będzie zawsze, a już najszybciej, jak ktoś przyżydzi i założy nowe pierścienie na stary tłok i cylinder, kiedy to nowy pierścień będzie klepał w próg cylindra. no i tak sie przygladam i wydaje mi sie ze...
Witam serdecznie.Też to już przerabiałem.Miałem zapchany a przez to unieruchomiony regulator ciśnienia paliwa.Proponuję zdjąć przewód od powrotu paliwa i zobaczyć czy podczas pracy silnika wypływa stamtąd benzyna.Ciśnienie paliwa w szynie wtryskiwaczy wynosi nieco poniżej 3 atmosfer.Przy zapchanym regulatorze nie bedzie powrotu i wyższe ciśnienie co...
Regeneracja której pompy? Wtryskowej, zasilającej, ręcznej? O pierwszej możesz zapomnieć. To co się wylało to właśnie ten olej o wymianę którego pytałem. Jak pompujesz ręczną pompką to paliwo wraca do baku powrotem? Jak kręcisz silnikiem to paliwo także wraca do baku powrotem? Podczas kręcenia rozrusznikiem próbowałeś pompować ręczna pompką? Poruszaj...
Ale z tymi pompami to trochę o co innego chodzi. Wątpię czy uda się dobrać "na pałę". Generalnie chodzi o charakterystyki - czyli proporcję wydatku w funkcji obrotów, maksymalny wydatek i regulację kąta tłoczenia w funkcji obrotów - każda pompa ma inny. Podejrzewam że u ciebie sprawdziła by się bez problemu pompa z silników XUD9 - też starocie z komorami...
Pompa od jakiegoś Nisana, ale nie to najważniejsze tylko dawka paliwa. W C360 jest jak dobrze pamiętam 50cm sześciennych, więc pompa taka lub większa.( Ja osobiście zastosowałem z mechanicznym regulatorem obrotów, co nastręczyło problemy z dostosowaniem obrotów do dawki - inne sprężyny w regulatorze). Myśle że łatwiej byłoby wyregulować z elektronicznym...
Witam nie chcę się sprzeczać ale to jest dźwięk wydawany z silnika jest taki klekot jakby za dużo dawki paliwa dostawał sprubuje mu wgrać nowa mapę wtryskowa ale gość mnie trochę zbywa bo ma dużo roboty
Przecież to z matematycznych (bardzo prostych) wyliczeń wynika zastosowanie wyższego ciśnienia przy wielopunkcie, trzeb tylko znać zasadę działania takiego sterowania. Sam też go jak widzę nie znasz, a zabierasz głos. Wyższe ciśnienie, to precyzyjniejsze wtryskiwacze i krótszy czas ich otwarcia - a co za tym idzie precyzyjniejsze odmierzanie dawki...
Jak wciśniesz gaz to podciśnienie pod przepustnicą maleje Nie do końca - działanie regulatora podciśnieniowego to takie "bujnięcie", ma za zadanie chwilowe przyspieszenie zapłonu w momencie wtryśnięcia dodatkowej dawki paliwa przez pompkę przyspieszenia. Czyli jak wyżej - nijak się nie ma do prędkości obrotowej.
Świece okopcone ale suche, bez oleju?Za bogaty skład mieszanki.Sprawdź stan filtru powietrza czy nie za bardzo zapaprany. Inna przyczyna to czujnik temperatury silnika. Możesz go pomierzyć multimetrem klub na diagnostykę podjechać na komputer.Może podawać że jest o wiele zimniejszy silnik i ECU wydłuża czas wtrysku a tym samym zalewa świece i kolejny...
Nie zaglądałem dwa dni, a tu temat się rozkręcił. Dzięki za zainteresowanie. KotBury ciekawie to wszystko opisałeś. Posiadam lexie i mógłbym niektóre parametry posprawdzać. Tylko które? Co do czujnika to miesiąc temu wymieniałem termostat razem z czujnikiem. Sprawdziłem wskazania temperatury przez niego i są poprawne. Co do EGR-u, był myty jakieś 15tys...
Witam, posiadam Witam posiadam Peugeota 307 SW 2.0 hdi. Mam problem przy dodawaniu gazu na dwójce gdy dodam lekko czuję jakby nie dostawał wystarczającej dawki paliwa ale gdy już dam mocniej gaz jest wszystko ok. Co to może być przyczyną?? mechanik mówi że może to być regulator ciśnienia paliwa. Regulator nie jest tania częścią dlatego wolę się upewnić...
Najłatwiej będzie przerobić mapę wtrysku softem od tuningu. Dawka gazu najprawdopodobniej jest stała a zmiany dawki roboczej obliczone dla PDE są takie same jak dla zwykłej pracy pompowtryskow. Wystarczy obniżenie dawek w sofcie, ingerencja w ciśnienie doladowania nie przyniesie spodziewanego efektu (będzie brakować momentu). Lepiej np.zmniejszyć wartość...
Sory nie zwróciłem uwagi że wałkujecie KE Jetronica. A na marginesie co stoi na przeszkodze żeby i w tym systemie pompę wyłączyć , przecież jak przełączysz na gaz to już na nim jedziesz dopuki silnika nie zgasisz. W układzie pozostaje i tak bęzyna więc regulator dawki się nie zatrze. Ciśnienie otwarcia wtryskiwaczy to ok3 atm. więc paliwo przeznie nie...
Przyczyn może byś kilka. Jest to znany wszystkim diesel więc powinno pomóc zwiększenie dawki rozruchowej. Pomoże ale... Przyczyn takiego stanu może być kilka a zwiększeniem dawki nie naprawisz problemu tylko go "przypudrujesz" Ciężkie palenie na ciepłym silniku może oznaczać że kończy się pompa paliwa. Zwiększając dawkę rozruchową przedłużysz jej śmierć...
Silnik tu pracuje cudnie, wchodzi na obroty i schodzi, ale w agregacie przy prądnicy synchronicznej potrzeba stałych obrotów i to w całym zakresie obciążenia, ciekaw jestem regulatora aby to zapewnił. Pokaż filmik już z działającą prądnicą. Właśnie dlatego w poważnych agregatach stosuje się silniki diesla, między innymi łatwość utrzymywania stałych...
http://obrazki.elektroda.pl/8403014300_1... Dla ułatwienia wstawiam foto, żeby dla wszystkich było jasne o czym mowa ;) Początek tłoczenia jest zapisany jako mapa charakterystyk w funkcji prędkości obrotowej silnika oraz dawki paliwa jako miary obciążenia silnika. Współczynnikami korygującymi są temperatura silnika i zasysanego powietrza...
Witam, jeśli jest tam sterowanie gazu linką na pompie wtryskowej to pewnie jest też na pompie zabudowany układ podnoszenia niskich obrotów zasilany z obiegu cieczy chłodzącej (zaznaczone na niebiesko) http://obrazki.elektroda.net/12_12630696... Jego zadaniem jest zwiększenie obrotów poprzez podniesienie dawki paliwa, coś jak ssanie w benzyniku....
Jeśli masz duże spalanie to może być przepływomierz. Poszukaj najpierw nieszczelności pomiędzy silnikiem krokowym a kolektorem ssącym. Jeżeli możesz to zobacz jaki jest przepływ powietrzna wg przepływomierza. Ja w M54B30 mam około 3,5g/s na ciepłym silniku . Ty powinieneś mieć w okolicy 2g/s. Można to sprawdzić modułem ELM 317 BT i programem TORQUE...
Ja to widzę tak: — Niewłaściwy odczyt z któregoś z czujników (temperatury cieczy chłodzącej lub powietrza dolotowego, albo czujnika podciśnienia w kolektorze ssącym lub ciśnienia atmosferycznego), powodujący wprowadzenie dużej korekcji dawki paliwa. Jest to do zobaczenia pod komputerem diagnostycznym. — Uszkodzenie w ECU. Można spróbować...
Zdradz coś więcej o regulacj dawki może.schemacik pompy od tranzita trzeba zdejmować obudowę regulatora czy może jest to ta śruba z kontrą ta niżej? Z układem doprowadzenia paliwa jest wszystko ok. Jedynie charakterystyka a raczej ustawienie pompy wtryskowej mnie wkurza moc osiąga ale tylko w zakresie 1400-1550 obr/min powyżej jest słaby oraz mała dynamika...
Witam. Od jakiegoś miesiąca mam poważny problem z moim autem, mianowicie chodzi tutaj o Alfę 156FL z silnikiem 1.9 JTD 140KM. Ok. pół roku temu regenerowałem pompę wysokiego ciśnienia w jednym z autoryzowanych serwisów boscha. Około miesiąca temu w drodze do pracy auto zgasło, jednak po chwili ją odpaliłem i dojechałem. W drodze powrotnej, zgasła już...
Dzień dobry, mam problem z MANem TGA, rocznik 2007, kręci długo rozrusznikiem (około 8sekund), za każdym razem tak samo, niezależnie czy zimny czy rozgrzany silnik. Nawet od razu po zgaszeniu, przy próbie, kręci tak samo długo. Po odpaleniu chodzi dobrze, kierowca nie uskarżał się na utratę mocy. Zewnętrzny mechanik zdiagnozował i stwierdził, że prawdopodobnie...
ja bym obstawił regulator ciśnienia paliwa. dzis w AER 1.0 odłączyłem regulator ciśnienia oboroty o dziwo sie ustabilizowały ale jak doda się gazu to wchodzi na oboroty po strzale z przepustnicy. nie oblicza dawki paliwa. normalka. Jest jedna sonda jest w wydechu a d ruga za katalizatorem. PS. da coś czyszczenie przepustnicy? i co czyśnić? ścieżki?...
Na początek wyklucz paliwo. Potem sprawdź statyczny kąt wtrysku - nagminną przykrą i kosztowną w skutkach usterką tych silników jest kółko rozrządu - wycięty klin. Ten zawór na fotografii to zawór regulatora kąta wtrysku. Dalej sprawdź działanie układu LDA, do kopułki na górze pompy przychodzi wężyk z kolektora ssącego , całośc służy do zwiększania...
Znaczny moment obrotowy tego diessla sugeruje możliwość użycia prądnicy 30 - 35 KW Bzdury, przy 1500rpm z tego silnika na wale jest do dyspozycji 50kW. I przy takich obrotach ten silnik powinien pracować jeżeli to ma być ekonomiczne w użytkowaniu. Ale i tak lepszy był by silnik z bezpośrednim wtryskiem. Po za tym trzeba wykonać regulator prędkości...
Dawka po manewrowaniu pedałem sie nie zmienia ale obciążenie silnika sie zmienia . Romoo, manewrując pedałem gazu w traktorze luzujesz regulator obrotów, pozwalając mu przesunąć listwę ustalającą pojemność skokową sekcji (ew. położenie nastawnika dawki) co przekłada się na ilość wtłoczonego paliwa, czyli ustalasz max. obroty przy stałym obciążeniu....
Ja z swojej strony spróbowałbym jeszcze podmienić głowice na inne, a nawet spróbować wstawić nowe. Z tego co pamiętam oryginalna głowica do c360 kosztuję 250zł więc 1000zł za wszystkie. Zdobądź jeszcze przyrząd do mierzenia kompresji w silnikach diesla i zmierz mu kompresję na wszystkich cylindrach - to też wiele powinno wyjaśnić. Czy filtr powietrza...
Witam mam ten sam problem przy takim samym samochodzie dla tego nie zakładam nowego tematu. Wyskakuje mi błąd 01268 regulator przepływu -N146- Przedtem był błąd - zepsutego czujnika paliwa Wymieniłem czujnik zamieniłem z SDI do TDI na czujniku z TDI był symbol 1 a na czujniku z SDi był symbol 3 czy ma to jakiś wpływ na błąd 01268??
Walka z cytryną wygląda następująco: Wymieniony zawór VCV na nowy - auto normalnie zapala czyli już na + Cały czas jednak jest błąd P1210 i coś jest nie tak z wysokim ciśnieniem paliwa. (moja diagnoza) Nie miałem czasu dokładnie posprawdzać wszystko, ale po odpaleniu (jak się wyczyści kompa od błędów) cały czas występuje błąd P1210, P0002 i P1351 Jak...
to pompa wtryskowa żle wyregulowana. raczej pompa sama sie nie rozregulowala!!!to jest pompa typu EDC wiec raczej nie ma tam duzo do regulacji!!podejrzewam regulator dawki (stellwerk-to ta elektronika na pompie) na 80%!!dosc czesto tak reaguja auta z uszkodzonym regulatorem-mysle ze regulacja pompy raczej nie przyniesie efektu zwłaszcza ze nie jezeli...
Witam wszystkich. Nie pisałem wcześniej, ponieważ nie miałem dostępu do neta. Dla ciekawych finału tej usterki powiem, że winny był faktycznie regulator ciśnienia paliwa. Udało się zlikwidować zamulanie, szarpanie, a rano odpala od strzała. Jak mówił mechanik zaraz po dodaniu gazu regulator podawał drugą dawkę paliwa, nawet gdy auto chodziło na gazie....
Problem gaśnięcia silnika już opanowałem, A w jaki spoób, albo inaczej jaka była przyczyna? iedy przytrzymam dźwignię automatycznego regulatora obrotów silnika to wtedy pracuje równo No i całe szczęście... Silnik faluje, bo gaźnik z jakiegoś powodu nie potrafi utrzymać prawidłowej dawki paliwa i gdy obroty spadają to dodaje gazu, ale że jest za duża...
Witam Z tego co wyczytałem to problemów jest kilka 1-brak startu na zgaszonym silniku, skromnym zdaniem to spadki napięcia na piecu lub instalacji pieca. Napięcie było mierzone na instalacji auta a trzeba zmierzyć na instalacji przy samym piecu. 2-po odpaleniu dymienie. Jak intensywne i czy w trakcie spalania cały czas występuje? Dymienie w trakcie...
Napiszę pokrótce, co udało mi się zrobić. Obejrzałem dokładnie dźwignie regulatora obrotów i sprężynki. Nie stwierdziłem, by coś było naruszone, czy uszkodzone. Cewki zapłonowej na razie nie ruszałem. Podjąłem się próby wymiany gaźnika (zamiennik CZKSI-0294). Ku mojemu zdziwieniu kosiarka zaczęła pracować równo, zero falowania, w spoczynku i pod obciążeniem....
Cześć, mam problem z e30 318 z silnikiem M40 z 1992 roku. Samochód wyposażony jest w sekwencyjną instalację gazową. Podczas pracy na gazie nie występują nigdy jakiekolwiek problemy. Pracując na zasilaniu benzynowym samochód pracuje bardzo nierówno, ma problem z wchodzeniem na obroty, dusi się. Czasami problem samoistnie ustępuje i silnik pracuje normalnie...
https://obrazki.elektroda.pl/6786367800_... Obrazek dla usystematyzowania zamieszczanych tu informacji. Tak dla jasności: Zawór powietrza biegu jałowego nie jest silniczkiem krokowym. Ba, w starszych KE jest po prostu przesłoną sterowaną bimetalem, który grzany jest elektrycznie, w nowszych elektrozaworem proporcjonalnym. Czy sprawdził...
Kosiarka ma 4 lata i jak dotąd nie sprawiała kłopotów, aż do teraz. Po podaniu paliwa primerem zapala na 2-3 sekundy i gasnie. Nie chce zapalić, aż do podania primerem kolejnej dawki na start. Nie ma znaczenia czy filtr jest czy nie ma. Gaźnik wymyty i dysze sprawdzone drożne. Sprawia wrażenie jakby nie miał paliwa z gaźnika, a to dochodzi. Jakieś pomysły?...
Ciśnienie paliwa jest cały czas jednakowe wynosi dokładnie o,106 Mpa czyli 1,06 atm poza momentami gdy gwałtownie wciskasz gaz , wtedy regulator podbija na chwilę ciśnienie w układzie. Wtryskiwacz to tylko taki zawór na elektromagnes. Wielkość dawki jest regulowana przez czas otwarcia wtryskiwacza.Zimny silnik wymaga bogatszej mieszanki czyli więcej...
Witam zwracam się z problemem mam silnik PERKINS TYP HP81468U bo składam silnik który już ktoś wcześniej rozebrał i problem tkwi w regulatorze czy miał by ktoś schemat dekla rozrządu bo tam jest regulator który steruje dawką paliwa i nie wiem ile tam było sprężynek bo ja tylko miałem jedną i jak poskładałem silnik i odpaliłem to obroty mi skaczą a dźwignia...
No właśnie myślałem aby odłaczyć pompę paliwa i pojedzic i sprawdzic . Dodano po 8 Myślisz że emulator albo regulator dawkę by taka dawkę paliwa ?
:arrow: mambus Niom regulator cisnienia paliwa ci wszystkiego nie zalatwi. Za mocno w niego wierzysz :) Wiekszosc samochodow ma regulator cisnienia na listwie sterowany podcisnieniem, np. moj Nissan 200sx tez ma. Warto zmienic na regulowany np. AEM z manometrem jednak rozwiazesz tutaj tylko kwestje zwiekszenia dawki paliwa. Pompe mozna zmienic na Walbro...
No właśnie. Pod obciążeniem regulator obrotów zwiększa dawkę paliwa by utrzymać obroty silnika jakie ustawiłeś pedałem gazu. Z jakiegoś powodu po prostu zaczęło go brakować. Profilaktycznie wymień filtry paliwa, sprawdź jak kolega wcześniej wspomniał bak a szczególnie drożność kranika. W 30-ce lubi się przytkać a konstrukcja ma taką że zaciąga koło...
Witam! Mój samochód od pewnego czasu zaczął szarpać i gasnąć. Dzieje się to głównie, gdy jadę po nierównym terenie. Objawia się to chwilowym wzrostem obrotów a następnie ich spadkowi, nieraz aż do tego stopnia że samochód zgaśnie. Podobne skoki obr. występują również na biegu jałowym. Zimny silnik pali na dotyk, natomiast ciepły musi kręcić z 5 s. Do...
W jaki sposób silnik zwiększa obroty skoro jest jedna i ta sama dawka paliwa A skąd, dawka się zwiększa, to i moc i obroty. Dodano po 47 Myśle o starym prostym silniku z mechanicznym regulatorem obrotów np.w ursus c 360 W każdym dizlu zwiększenie dawki ropy to zwiększenie obrotów i mocy.
a zatem wygląda na to, że zatarła się na osi prowadzącej ruchoma tuleja dociskająca dźwignię ograniczającą dawkę paliwa, którą to tuleję wypychają ciężarki automatycznego odśrodkowego regulatora obrotów i ciężarki regulatora obrotów pozostają w pozycji maksymalnego wychylenia tak jak przy ich wyrzuceniu na zewnątrz z powodu siły odśrodkowej http://obrazki.elektroda.net/93_12332266...
17569 czujnik temperatury powietrza - przerwa/zwarcie do plusa 17569Czujnik ciśnienia doładowania Ale jego pod-kod P 1161 - Throttle position copy. / Niewłaściwe położenie przepustnicy dławiącej powietrza. Usterka związana z układem: pomiaru powietrza lub paliwa (mieszanka paliwowo-powietrzna). Znowu Vag opisuje inaczej - 1161 - - - - - 0489 Stopień...
To nie jest konieczne, np. w c-330M nie ma takiego wzbogaczacza dawki paliwa, takie coś jest tylko w pierwszych wersjach c-330. Można to nazwać tak ładnie dawka rozruchowa. :D Przydaję się to do uruchomienia silnika w silne mrozy, ale ja tego nie posiadam i też nie mam problemów, grunt to sprawne świece żarowe i aku w dobrym stanie. Sąsiad ma taki...
Panowie , motorek dwu garowy palił do tej pory bez problemu tzn. na zimno trzeba było nacisnąć przycisk dawki rozruchowej (coś jak w naszych polskich esach) i palił a na ciepło bez problemu gaz podłoga i do przodu . Od jakiegoś czasu coś go popieprzyło , i czy na zimno czy na ciepło trzeba ten przycisk nacisnąć inaczej bełkotał sobie ale nie odpalał...
Zadanie nie jest szczególnie trudne, ale wymaga trochę cierpliwości. Kiedyś robiłem takie urządzenie do silnika na Mono-Jetronic A2.2, a później do innego silnika sterowanego sekwencyjnie. Po kolei: 1. Mono-Jetronic to system, który zastępował bezpośrednio gaźnik i dlatego sterował tylko paliwem i powietrzem, a zapłon był w osobnym module. Wtrysk paliwa...
widze tu prawdziwych znawców . wiec mam pytanie jak wyliczyc dawkie Dodano po 2 1. Pomiar oczekiwanego obciążenia na podstawie położenia pedału gazu pozwala na określenie zapotrzebowania na ładunek (powietrze i paliwo). System usiłuje wymusić masę powietrza odpowiednią do położenia gazu. 2. Pomiar masy docierającego powietrza, jakie udało się wymusić...
Witam. Co do komentarza ze przyczyna jest kopulka to chcialbym poinformowac ze w tych silnikach stosowany jest uklad bezrozdzielaczowy takze przyczyna wspomniana przez mkubola nie wystepuje. Tak jak wspomnial kordel "Silnik krokowy jest odpowiedzialny za wolne obroty (na biegu jalowym), wiec nie mam pojecia co ci mechanicy chcieli zdzialac poprzez jego...
Kombinujesz dobrze, ale nie ma ten pomysł praktycznego zastosowania. Węgiel kamienny jest paliwem koksującym. Znaczy to, że paliwo po rozgrzaniu "zlewa" się w jedną całość. Do takiej "kupki" żaru trzeba dostarczyć powietrza. Jeśli tego powietrza jest za mało, to zrobi się tzw. spiek. Trzeba go mechanicznie ruszyć, bo sam się nie spali. Dlatego właśnie...
Należy jeszcze ustawić kąt wtrysku i dawkę, chyba że jest uszkodzony regulator ciśnienia paliwa, ale to na kompie wyjdzie.
Zagadnienie b. ciekawe - masz już silnik wybrany? piszesz o listwie to domyślam się że pompa sekcyjna? tylko że tu jest kolejny (dla mnie) problem bo listwa zębata nie jest bezpośrednio połączona z dźwignią pompy (z tą dzwigią którą sterujesz np linką) masz tam jeszcze mechaniczne regulatory któe również sterują dawką paliwa - jak to myslisz "obejść"?
dawki paliwa dawki paliwa mercedes ustawienie dawki paliwa
reloop potencjometr centrala alarm 433mhz proteco sterowanie
pioneer szuflada pioneer szuflada
Mercedes A168 - Kod błędu B1000: Diagnoza i Rozwiązania MAN Vehicles Error Code 4209: Lighting & Exhaust Issues