Najczęściej wytopione styki w regulatorze dmuchawy.
Sygnał to chyba kontrolką diodową można było sprawdzić, ale w tych regulatorach siadały tranzystory mocy i wypalały się wtyczki i kostki, co zresztą u Ciebie widać na polie minus na zasilaniu. Czasem padało więcej elektroniki, nie tylko tranzystor. Jest dużo filmów na jutubie z naprawą i diagnostyką tych sterowników, również w języku polskim. Tylko...
Uszkodzony regulator dmuchawy.
Uszkodzony regulator dmuchawy i już.
Tak, uszkodzony regulator obrotów dmuchawy.
Hej, wie ktoś czy aby dobrać się do układu sterowania muszę demontować schowek?
Zaczynając od najtańszych, zobacz, czy nie skorodował bezpiecznik Maxi pod BSM, sprawdź, czy na regulator obrotów silnika dmuchawy dochodzi napięcie po uruchomieniu silnika, lubi się wypalać złącze i płytka regulatora.
W picasso częstą usterką jest uszkodzenie kostki stacyjki. Jeden ze styków za mocno obciążony wypala się i traci kontakt. Jeżeli to jest ta przyczyna to wymiana kostki i montaż przekaźnika odciązającego na przyszłość.
prawdopodobnie uszkodzony jest przewód łączący dmuchawę z regulatorem znajduje on się pod dmuchawą długośc około 12cm
Witam. To jest chyba regulator silnika dmuchawy, z takim duzym radiatorem. Pozdrawiam.
To jest regulator obrotów http://obrazki.elektroda.pl/7553532800_1... Grube kable w jednej wtyczce to zasilanie, w drugiej silnik, zewrzyj je parami, czy dmuchawa ruszy
To ten <regulator nawiewu>.Tam szukaj uszkodzenia.
Wymieniłem na nowy wentylator i wstawiłem nowy regulator wentylatora wnętrza. Od wymiany przejechałem około 600km,Więc jest ok . Wentylator podłączony bez opornika pobierał 20A więc niedużo mniej. natomiast z podłączonym regulatorem od 3A ,przy minimalnych obrotach do 18A przy maksymalnych. Wszystkim dziękuję za pomoc.
Dmuchawa nie powinna działać na samym zapłonie, przy niepracującym silniku. Skoro jest inaczej to masz uszkodzone coś w instalacji. Regulatora dmuchawy bym się nie czepiał - sprawdź zasilanie i masę dmuchawy po odpaleniu auta.
Uszkodzony regulator, jest po stronie kierowcy, naprawię, koszt okolo 200, to tylko 20% ceny nowego.
mam również problem z ponownym założeniem wentylatora otóż po włożeniu go i przekręceniu samoczynnie się odkręca w ten sposób uszkodziłem już dwa.. Z pewnością blokada wyłamana , trzeba wkrętem teraz przymocować. Po drugie z pewnością uszkodzony regulator obrotów. Trzeba pomierzyć.
To, że auto się psuje to nic dziwnego, taki świat tak sie kręci.... Regulator do wymiany i już
Sugeruje wymienić regulator obrotów dmuchawy(koszt okolo 120zł)Oczywiście najpierw trzeba go sprawdzic!!!
Jako że nie ma żadnych aktualnych wpisów w tym wątku, mam pytanie do kogoś kto tu zabłądzi, a być może zna odpowiedź na mój problem: gdy uruchomię silnik i dam dmuchawę na max to przez pewien czas działa na maxa, lecz gdy minie parę min. to obroty spadają za chwile rosną aż w ogóle przestaje działać, dopiero po jakimś czasie ponownie się odezwie ale...
Nie będzie to wina regulatora obrotów. Prędzej zanika zasilanie ma elektrowentylator.
Witam wszystkich, Podłączę się do tematu, padła mi dmuchawa w cytrynie 2,0 HDI. Objaw był taki że na początku przestała działać w niższych zakresach, tylko na maxa ( wersja z klimą i płynną regulacją ). Teraz nie dział już wcale. Pomierzyłem napięcia i na 2 grubych stykach jest napięcie i i na dwóch cienkich też tylko że obracając pokrętłem od regulacji...
Witam. Mam uszkodzony regulator dmuchawy klimatyzacji F657165W/Q z Renault Scenic II 2006r. Uszkodzony jest kondensator zaznaczony na zdjęciach poniżej. http://obrazki.elektroda.pl/6070639300_1... http://obrazki.elektroda.pl/5000084600_1... http://obrazki.elektroda.pl/2118810900_1... Mam ogromną prośbę...
Witam, mam z tym podobny problem, napięcie na tych grubych kablach pojawia się dopiero po uruchomieniu silnika, proponuję sprawdzić na krótko, dwa grube kable czarny i czerwony które wchodzą do dmuchawy oddzielnie (nie z dwoma cienkimi w kostce - te wchodzą na regulator obrotów dmuchawy) radzę podłączyć oddzielnymi kablami do akumulatora. Może być problem...
Po pierwsze, czy zastosowano odpowiedni bezpiecznik termiczny (jako, że w handlu są o różnych parametrach)? Wskazany na temperaturę w okolicy 100 st C. Po drugie to chyba jest oczywiste, że ciężko obracający się silnik dmuchawy zwyczajnie pobiera zwiększoną moc, która to dogrzewa spirale oporowe. I po trzecie jeśli mamy zwiększone opory przepływu powietrza...
a czy potencjometr o takich parametrach bede mogl zastapic zamiast tej opornicy dmuchawy... REGULATOR OBROTÓW SILNIKA ELEKTRYCZNEGO 12-24 V DC 25 A jest dość maly i bede mogl go ladnie wcisnac pod pokrętło
Witam Mam taki sam problem aktualnie z C4 1.6HDI 2005r., Usterka jak powyżej. Problemem jest pojawianie się napięcia (u mnie) ok 6.5V po zapaleniu auta i wtedy dmuchawa gwałtownie rusza i przestaje działać. Jak wszystko jest ok, to napięcie 0V i dopiero stopniowo wzrasta do ok. 4V. Odpięcie wtyczki od panela klimatronika resetuje go (można kleme, ale...
Dzień Dobry Przyszły roztopy, ocieplenie klimatu....wróciłem do tematu C3 Porozbierałem popatrzyłem na wiązki i tak: -wymieniłem wtyczkę do regulatora obrotów co jest w nogach pasażera (wymienione 2 wtyczki na 2 pin i na 6 pin - jedną przychodzi zasilanie 12V a drugą idzie do silnika nagrzewnicy) pomogło ale na krótko. -skoro wtyczka nowa ,moduł sprawny...
Witam ktoś poratował by mnie opisem który przewód gdzie jest umieszczony we wtyczce do panelu regulacji obrotów dmuchawy, w moim ktoś polutował je na krótko przewody poodlatywały, wtyczka i regulator zamówione już nowe ale nie wiem który przewód gdzie idzie, Jumper 2,2 2007r. Dzięki
Wstaw lepsze tranzystory i zobacz jak będzie działało. Jeżeli to nie da rezultatu to wymień cały regulator, tylko nie kupuj w serwisie bo kosztuje ok 300 zł, na allegro widziałem po 170 zł. I najważniejsza sprawa: uszkodzenie wyżej wymienionego regulatora jest spowodowane w 90 % przez zanieczyszczony filtr przeciwpyłkowy!!! Wentylator ma wtedy zwiększone...
Witam wszystkich zainteresowanych moim tematem. Okazało się że regulator nadmuchu był do wymiany. Sprężarka wyłączała się na wysokich obrotach dmuchawy. Kupiłem na próbę używany rezystor i bingo wszystko chodzi jak potrzeba. Dziękuje wszystkim zainteresowanym za pomoc.
Do czego ten regulator-do Peugeta\Citroena czy Vectry B?
Ja Bym sie nie bawił . Zamontowałbym regulator od manuala i zwykły potrujny rezystor od dmuchawy o podobnej mocy. Nie zapomniałbym zamontować go tam , gdzie powinien być ,czyli w strumieniu powietrza w obudowie dmuchawy, napewno wiesz ,że to ważne.
przekaźniki sprawdzone ( oba ) jest napięcie na pinach tak jak na schematach zamieszczonych na obudowach przekaźników, na kostce pod kierownicą nad pedałem przyspieszenia napięcie też jest, ale przy silniku wentylatora nie ma i nie wiem co jest grane. Nie wiem też skąd idzie napięcie na regulator obrotów (pokrętło z potencjometrem) i jak go sprawdzić....
Temat często opisywany ale tym razem problem nie jest zwiazany z uszkodzeniem wentylatora oraz przyczyną nie jest regulator (rezystor) obrotów. Sprawdziłem wentylator po podaniu napiecia bezpośrednio z akumulatora działa tak samo rezystor wymieniłem na nowy oraz sprawdziłem stary oba dobre. Niestety nie mając schematu nie wiem gdzie dalej szukać uszkodzenia....
Czyli dałeś zasilanie z webasto bespośrednio na dmuchawę z tym regulatorem...Czy klimatronik też się włącza jak odpalisz webasto?
Citroen C3 "opornica regulator" valeo F657165W/M, temat powszechnie znany, najczęściej pada MOSFET HUF75344G3, polecany zamiennik (ciut większa moc) to IRFP064N, Ja natomiast po spaleniu się też IRFP064N wsadziłem IRFP2907, ID/IDM 209/840A , zamiast oryginalnych 75/300A więc zapas spory... ale i tak po roku czasu się spalił...;/ Silnik dmuchawy działa...
Off topic. Ostatnio walczyłem z brakiem nadmuchu i samo załączającej się klimy. Za dmuchawe odpowiedzialny był regulator obok niej, padnięty jeden tranzystor a klima sama się włącza jak jest nawiew na szybę ustawiony :)
Nie wiem jak to jest dokładnie w wersji anglika ale robiłem to niedawno z kierownicą po lewej stronie. Napisze co i jak trzeba zrobić. Należy od strony pasażera zdemontować schowek i będzie widać tunel dmuchawy. Jeśli jest to klimatronic to regulator jest bardziej widoczny.To jest okrągły element z widoczną kostką i jest jakby na skosie tunelu. Natomiast...
Witam Was pacjent Berlingo 2003. Nawiew nie działa wcale. Nie znalazłem przekaźnika dmuchawy w mk2 już jest . Zasilania wentylatora na mierniku brak, żarówka podpięta również nie działa. Wyjąłem opornik rezystor dmuchawy przejście prądu jest na tym termicznym cudzie u nasady . Co do bezpieczników sprawdziłem jakieś 80% niestety opisy Berlingo M49 MK1...
Pomierzyłem napięcia na wtyczce dmuchawy podczas pracy silnika: Nic nie zmienia się - niezależnie od położenia regulatorów :( 1 - 12,7 V 2 - 0 3 - 1,24 4 - 1,7 5 (dodatkowy kabelek) - 0 Po włączeniu "obejścia" na styk 4 podawane jest pełne napięcie z instalacji i dmuchawa rusza pełną mocą. Co jeszcze zmierzyć? Czy szukać używanego sterownika klimatyzacji...
Peugeot boxer/fiat ducato/citroen jumper - CAŁOŚĆ: nieszczelne podszybie, wiązki drzwi tylnych,, przepustnice w 3.0 f30dt w owym modelu, egry w puma 2.2 forda w owym modelu, pękające zawiasy drzwi tylnych, rezystory dmuchawy, mechanizm wycieraczek, zalewane lampy przednie (nie działa korektor), pękające/przecierające się przewody klimatyzacji, skrzynie...
Witam. Typowa usterka w Xsarach ale chyba nie w tym przypadku. Nawiew po odpaleniu silnika włącza się na maxa i brak reakcji na regulatorze nawiewu na centralnym panelu. Dodam że klima półautomat z opcją auto i ręcznym wyborem siły nawiewu. Podmienione 2 sterowniki dmuchawy, (te w obudowie wentylatora tzw. "JEŻE") jeden z allegro jakiś "krzak", drugi...
Wracając do tematu, Niestety w momencie "spadku" nie udało mi się zmierzyć prądu (na postoju nie przysiada tak mocno). W czasie jazdy wygląda to tak: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... Pytałem o Wasze doświadczenia bo wygląda na to, że regulator jest "bardzo wolny" i albo coś z nim nie tak albo ten typ tak ma ;) . Tak wygląda...
Jest to dmuchawa od Citroena C4 Picasso. Wskazówka prostownika maksymalnie wychylona. Mam jeszcze pytanie - czy mogę bezproblemowo zastosować regulator obrotów do tego zestawu. Regulator PWM 10A DC 12-40V. Napięcie wejściowe: 12-40V. Prąd max: 10A. Wypełnienie: 5-100%
To co piszesz to już sprawdziłem chodzi o instalacje altka. Problem jest trochę bardziej złożony bo mimo braku dmuchawy i podgrzewania szyby (elementy powiązane z alternatorem) to brak jeszcze sterowania z komputera na wentylatory chłodnicy, a dodam że jak tylko ruszysz samochodem to wszystko się znajduje i wentylatory na chłodnicy też będą chodzić...
Dla wszystkich, którzy chcą naprawić jeża w regulatorze dmuchawy. Należy zakupić dwa tranzystory mosfet IRL 3803 . Zdemontować wentylator i wymontować jeża. Obskrobać to czarne wypełnienie przy blaszkach, wyciągnąć blaszki i delikatnie podważyć tranzystory. Potem oskrobać dalej z gumy i odciąć uszkodzone tranzystory. Dla pewności można zmierzyć omomierzem...
Moduł (regulator) dmuchawy kupiłem w sklepie w Sulejówku, podałem numer Vin, zamontowałem nadal brak regulacji prędkości dmuchawy z panelu ,działa z panelu regulacja temperatury i kierunki nadmuchu,obieg zamknięty także. Dodano po 2 a moduł kupiłem taki 3.1.18. Zabronione jest publikowanie informacji do źródeł, które po pewnym czasie wygasają (publikowanie...
Chyba w tym aucie jest regulator na tranzystorach i zamontowany właśnie w tym wentylatorze dmuchawy dla lepszego chłodzenia. Musisz się do tego dostać i sprawdzić - wyciągnąć. Jakieś zamienniki tego są na znanym portalu aukcyjnym :). Ja kiedyś kupowałem i wymieniałem tranzystory, ale jak już pada wentylator to czasami co jakiś czas uszkadza te tranzystory...
pROSTOKĄTNE, ZIELONE ZŁĄCZE. Dodano po 3 na elektronicznym regulatorze nawiewów. Wysiada tam tranzystor mocy sterujący masą na silnik dmuchawy. Często to się dzieje, gdy jest zabrudzony filtr p/pyłkowy i chłodzenie radiatora regulatora jest niewystarczające!!!! Dodano po 3 Zresztą temat obszernie i często omawiany na forum !!!!!
Ostatnio to przerabiałem w sceniku , zamontowałem używany regulator ze szrotu i wszystko działa , w tych regenerowanych ciągle się paliły tranzystory , 1 regenerowany wytrzymał nawet 3 dni . Jak regenerować to tam trzeba zamontować znacznie mocniejszy tranzystor a nie te chińskie zmieniki .
Witam Panowie potrzebuje schematu elektrycznego wentylatora nadmuchu kabiny tzn. bezpieczni=panel=wentylator. Xsara z klimatyzacją manualną. Uszkodzony był regulator obrótów przy silniku w skutek czego dmuchawa chodziła na maksa cały czas nie zaleznie od ustawień pokretła szybkosci obrotów. Po wymianie regulatota wentylator nie załancza się. napięcia...
Cześć, Chciałbym się dowiedzieć od znawców tematu czy dobrze obstawiam usterkę jakiegoś modułu elektronicznego czy po prostu ktoś rzucił na mnie klątwę psującego się auta ;) Mianowicie... Najpierw na wyświetlaczu po odpaleniu silnika zaczęła wyskakiwać informacja o niskim poziomie oleju silnikowego. Olej sprawdzałem - w normie, miedzy górna a dolną...
Witam, Citroen C3 "klimatronik" - dmucha nawiewu kabiny jest martwa. Sterowanie włącza klimę, przełącza strefy nadmuchu, tylko wentylator nie reaguje na nic. Samochód bardzo mało jeżdżony (choć codziennie) więc wykluczam zanieczyszczenie szczotek i podobne zużycia, ale żeby nie było, włączyłem nawiew, wsadziłem łapę i kręciłem wentylatorem. Jakby szczotki...
Mam problem z moim autem po przeczyszczeniu kostek w komorze silnika (szukalem usterki ponieważ silnik nie wkręcał się na obroty) auto przestało odpalać na kluczyk, na liczniku przed zamiarem uruchomienia silnika przestały świecić się kontrolki:STOP,świec żarowych,ładowania oraz na wyświetlaczu cyfrowym przestał pokazywać się poziom oleju. Przestały...
Są pewne zaniedbania ale tragedii nie ma.Nie widać żadnych przeróbek czy skrótów. Dzisiaj zrzucilem tunel środkowy, poprawiłem masy, chociaż były w stanie bardzo dobrym. Wstępnie ogladnelem instalację i fizycznie wygląda w porządku. Dmuchawa ma tylko 4 bieg więc zapewne będzie problem z opornica / regulatorem. Gdzie znajduje się czujnik temperatury...
gdzie jest bezpiecznik 80 A i 70 A Od spodu BSM, pod maską. https://obrazki.elektroda.pl/4755645100_... skrzynka bezpieczników w komorze silnika (PSF1) bezpieczniki A przypisanie F1 20A kalkulator wtrysku (TU1A - TU3A - TU3JP - TU5JP4 - ET3J4 - DV4TD Siemens) - pompa wtryskowa diesla (DV4TD Bosch - DV6TED4 - DV6ATED4) - czujnik obecnosci...
http://obrazki.elektroda.pl/3378628500_1... Witam. Przedstawiam moją konstrukcję ogrzewania garażu na piecu webasto thermo top Z diesel. Piecyk zakupiłem ze dwa lata temu z myślą o ogrzewaczu. Często czas spędzam w garażu przy modyfikacjach auta lub po prostu dla zabicia czasu i tworzeniu różnych rzeczy. Całość składa się z kilku rzeczy:...
Dane pojazdu Linia produktu C8 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna) 09731 U9 1 0349 Data Początku Gwarancji 29.07.2003 OPB 3E2M NRE e2*98/14*0254*05 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTU POJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTU CITROEN LINIA PRODUKTU C8 TYP NADWOZIA HATCHBACK FAMILIALE WYKOŃCZENIE WYSOKA ŚREDNIA SILNIK WTRYSK EW12J4 PRZENIESIENIE...
Wyglada to jakby wymiennik ciepla byl nieszczelny i gorace spaliny dmuchaly na czujnik Tak jak mówiłem, zapchany FAP to tragedia, właśnie przez to, że był zapchany, to spaliny zaraz za kolektorem znalazły ujście. Jeśli chcesz wyłączyć powiadomienie o FAPie, to wiem, że trzeba było go z emulować, bo dalsze gaśnięcie, może być właśnie ze względu na brak...
Witam forumowiczów ... Jestem posiadaczem CITROENA XSARY PICASSO 2.0 HDI 90KM 2001r Mam bardzo poważny problem, od pewnego czasu zauważyłem że w samochodzie jest coś nie tak z napięciem gdyż kiedy włączę radio, dmuchawę i/lub inne odbiorniki na chwilę przygasa wyświetlacz oraz światła zewnętrzne, jak dodam gazu tak samo jest błyśnięcie wyświetlaczem...
citroen regulator obrotów dmuchawy dmuchawy citroen regulator dmuchawy
rozruch transformatora zakładanie nowych tematów volvo klimy
oscyloskop hantek oscyloskop hantek
Skoda Yeti 1.8 TSI 4x4 2012 - Kierownica multimedialna nie działa po wymianie radia na Android Znaki na kole zamachowym silnika Andoria 1CA90