Hej, wie ktoś czy aby dobrać się do układu sterowania muszę demontować schowek?
Zaczynając od najtańszych, zobacz, czy nie skorodował bezpiecznik Maxi pod BSM, sprawdź, czy na regulator obrotów silnika dmuchawy dochodzi napięcie po uruchomieniu silnika, lubi się wypalać złącze i płytka regulatora.
Tak, uszkodzony regulator obrotów dmuchawy.
To jest regulator obrotów http://obrazki.elektroda.pl/7553532800_1... Grube kable w jednej wtyczce to zasilanie, w drugiej silnik, zewrzyj je parami, czy dmuchawa ruszy
mam również problem z ponownym założeniem wentylatora otóż po włożeniu go i przekręceniu samoczynnie się odkręca w ten sposób uszkodziłem już dwa.. Z pewnością blokada wyłamana , trzeba wkrętem teraz przymocować. Po drugie z pewnością uszkodzony regulator obrotów. Trzeba pomierzyć.
Nie będzie to wina regulatora obrotów. Prędzej zanika zasilanie ma elektrowentylator.
Wymieniłem na nowy wentylator i wstawiłem nowy regulator wentylatora wnętrza. Od wymiany przejechałem około 600km,Więc jest ok . Wentylator podłączony bez opornika pobierał 20A więc niedużo mniej. natomiast z podłączonym regulatorem od 3A ,przy minimalnych obrotach do 18A przy maksymalnych. Wszystkim dziękuję za pomoc.
Sugeruje wymienić regulator obrotów dmuchawy(koszt okolo 120zł)Oczywiście najpierw trzeba go sprawdzic!!!
G. prawda, regulator obrotów jest obok silnika, nie jest to silnik prądu zmiennego z wbudowanym falownikiem
Witam Mam taki sam problem aktualnie z C4 1.6HDI 2005r., Usterka jak powyżej. Problemem jest pojawianie się napięcia (u mnie) ok 6.5V po zapaleniu auta i wtedy dmuchawa gwałtownie rusza i przestaje działać. Jak wszystko jest ok, to napięcie 0V i dopiero stopniowo wzrasta do ok. 4V. Odpięcie wtyczki od panela klimatronika resetuje go (można kleme, ale...
a czy potencjometr o takich parametrach bede mogl zastapic zamiast tej opornicy dmuchawy... REGULATOR OBROTÓW SILNIKA ELEKTRYCZNEGO 12-24 V DC 25 A jest dość maly i bede mogl go ladnie wcisnac pod pokrętło
Witam, mam z tym podobny problem, napięcie na tych grubych kablach pojawia się dopiero po uruchomieniu silnika, proponuję sprawdzić na krótko, dwa grube kable czarny i czerwony które wchodzą do dmuchawy oddzielnie (nie z dwoma cienkimi w kostce - te wchodzą na regulator obrotów dmuchawy) radzę podłączyć oddzielnymi kablami do akumulatora. Może być problem...
W tych autach wysypuje się regulator wiatraka, ale zazwyczaj objaw jest taki, że chodzi cały czas na maksymalnych obrotach i nie da się regulować.
przekaźniki sprawdzone ( oba ) jest napięcie na pinach tak jak na schematach zamieszczonych na obudowach przekaźników, na kostce pod kierownicą nad pedałem przyspieszenia napięcie też jest, ale przy silniku wentylatora nie ma i nie wiem co jest grane. Nie wiem też skąd idzie napięcie na regulator obrotów (pokrętło z potencjometrem) i jak go sprawdzić....
Dzień Dobry Przyszły roztopy, ocieplenie klimatu....wróciłem do tematu C3 Porozbierałem popatrzyłem na wiązki i tak: -wymieniłem wtyczkę do regulatora obrotów co jest w nogach pasażera (wymienione 2 wtyczki na 2 pin i na 6 pin - jedną przychodzi zasilanie 12V a drugą idzie do silnika nagrzewnicy) pomogło ale na krótko. -skoro wtyczka nowa ,moduł sprawny...
Temat często opisywany ale tym razem problem nie jest zwiazany z uszkodzeniem wentylatora oraz przyczyną nie jest regulator (rezystor) obrotów. Sprawdziłem wentylator po podaniu napiecia bezpośrednio z akumulatora działa tak samo rezystor wymieniłem na nowy oraz sprawdziłem stary oba dobre. Niestety nie mając schematu nie wiem gdzie dalej szukać uszkodzenia....
Witam wszystkich zainteresowanych moim tematem. Okazało się że regulator nadmuchu był do wymiany. Sprężarka wyłączała się na wysokich obrotach dmuchawy. Kupiłem na próbę używany rezystor i bingo wszystko chodzi jak potrzeba. Dziękuje wszystkim zainteresowanym za pomoc.
Witam Co może być przyczyną że dmuchawa nawiewu działa tylko gdy stacyjka jest w pozycji zapłonu a po odpaleniu silnika już nie działa? Autko bez klimy, ręczne sterowanie klapkami i od dmuchawy ma zwykly suwak z podziałką prędkości obrotów. Domyślam sie że jest tam elektroniczny regulator dmuchawy i ma problem z wyższym napięciem bo przy 12V działa...
A wymienił kolega wspomniany filtr kabinowy? Jeśli nie to na wyjętym proszę spróbować czy obroty nie wrócą do normy. Ja wymieniłem filtr bo robił duży opór i na zamienniku tranzystora dziala normalnie. To tak jakby chcieć wziąść głęboki wdech nosem jak sie ma katar. W Renaulta Laguna dla przykładu zaczęła się palić inastalacja zasilająca dmuchawe z...
Witam ktoś poratował by mnie opisem który przewód gdzie jest umieszczony we wtyczce do panelu regulacji obrotów dmuchawy, w moim ktoś polutował je na krótko przewody poodlatywały, wtyczka i regulator zamówione już nowe ale nie wiem który przewód gdzie idzie, Jumper 2,2 2007r. Dzięki
Witam Was pacjent Berlingo 2003. Nawiew nie działa wcale. Nie znalazłem przekaźnika dmuchawy w mk2 już jest . Zasilania wentylatora na mierniku brak, żarówka podpięta również nie działa. Wyjąłem opornik rezystor dmuchawy przejście prądu jest na tym termicznym cudzie u nasady . Co do bezpieczników sprawdziłem jakieś 80% niestety opisy Berlingo M49 MK1...
Witam. Typowa usterka w Xsarach ale chyba nie w tym przypadku. Nawiew po odpaleniu silnika włącza się na maxa i brak reakcji na regulatorze nawiewu na centralnym panelu. Dodam że klima półautomat z opcją auto i ręcznym wyborem siły nawiewu. Podmienione 2 sterowniki dmuchawy, (te w obudowie wentylatora tzw. "JEŻE") jeden z allegro jakiś "krzak", drugi...
Jest to dmuchawa od Citroena C4 Picasso. Wskazówka prostownika maksymalnie wychylona. Mam jeszcze pytanie - czy mogę bezproblemowo zastosować regulator obrotów do tego zestawu. Regulator PWM 10A DC 12-40V. Napięcie wejściowe: 12-40V. Prąd max: 10A. Wypełnienie: 5-100%
Wracając do tematu, Niestety w momencie "spadku" nie udało mi się zmierzyć prądu (na postoju nie przysiada tak mocno). W czasie jazdy wygląda to tak: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... Pytałem o Wasze doświadczenia bo wygląda na to, że regulator jest "bardzo wolny" i albo coś z nim nie tak albo ten typ tak ma ;) . Tak wygląda...
Jako że nie ma żadnych aktualnych wpisów w tym wątku, mam pytanie do kogoś kto tu zabłądzi, a być może zna odpowiedź na mój problem: gdy uruchomię silnik i dam dmuchawę na max to przez pewien czas działa na maxa, lecz gdy minie parę min. to obroty spadają za chwile rosną aż w ogóle przestaje działać, dopiero po jakimś czasie ponownie się odezwie ale...
Nie wiem jak to jest dokładnie w wersji anglika ale robiłem to niedawno z kierownicą po lewej stronie. Napisze co i jak trzeba zrobić. Należy od strony pasażera zdemontować schowek i będzie widać tunel dmuchawy. Jeśli jest to klimatronic to regulator jest bardziej widoczny.To jest okrągły element z widoczną kostką i jest jakby na skosie tunelu. Natomiast...
Niestety mam dla Ciebie złą wiadomość. W tym regulatorze BEHR, padają przede wszystkim nie tranzystory mocy, lecz scalony układ sterujący nimi. Jest to jakiś układ na zamówienie, nie kupisz go w sklepie. Psuje się tak, że wcale nie ma obrotów, albo są maksymalne, albo przypadkowo się zmieniają. Do wyboru jest albo kupienie całego wentylatora, albo samego...
Do czego ten regulator-do Peugeta\Citroena czy Vectry B? Jak znam Gerrie'go to będzie robił jeża do MB (Regulacja obrotów nawiewu climatronic) :) Pozdrowienia
Witam Panowie potrzebuje schematu elektrycznego wentylatora nadmuchu kabiny tzn. bezpieczni=panel=wentylator. Xsara z klimatyzacją manualną. Uszkodzony był regulator obrótów przy silniku w skutek czego dmuchawa chodziła na maksa cały czas nie zaleznie od ustawień pokretła szybkosci obrotów. Po wymianie regulatota wentylator nie załancza się. napięcia...
Mam problem z moim autem po przeczyszczeniu kostek w komorze silnika (szukalem usterki ponieważ silnik nie wkręcał się na obroty) auto przestało odpalać na kluczyk, na liczniku przed zamiarem uruchomienia silnika przestały świecić się kontrolki:STOP,świec żarowych,ładowania oraz na wyświetlaczu cyfrowym przestał pokazywać się poziom oleju. Przestały...
Witam, Citroen C3 "klimatronik" - dmucha nawiewu kabiny jest martwa. Sterowanie włącza klimę, przełącza strefy nadmuchu, tylko wentylator nie reaguje na nic. Samochód bardzo mało jeżdżony (choć codziennie) więc wykluczam zanieczyszczenie szczotek i podobne zużycia, ale żeby nie było, włączyłem nawiew, wsadziłem łapę i kręciłem wentylatorem. Jakby szczotki...
http://obrazki.elektroda.pl/3378628500_1... Witam. Przedstawiam moją konstrukcję ogrzewania garażu na piecu webasto thermo top Z diesel. Piecyk zakupiłem ze dwa lata temu z myślą o ogrzewaczu. Często czas spędzam w garażu przy modyfikacjach auta lub po prostu dla zabicia czasu i tworzeniu różnych rzeczy. Całość składa się z kilku rzeczy:...
Wyglada to jakby wymiennik ciepla byl nieszczelny i gorace spaliny dmuchaly na czujnik Tak jak mówiłem, zapchany FAP to tragedia, właśnie przez to, że był zapchany, to spaliny zaraz za kolektorem znalazły ujście. Jeśli chcesz wyłączyć powiadomienie o FAPie, to wiem, że trzeba było go z emulować, bo dalsze gaśnięcie, może być właśnie ze względu na brak...
regulator obrotów dmuchawy regulator dmuchawy citroen regulator obrotów citroen
wykorzystać wyświetlacz radia domofon bticino sterownik obrotnicy
falownik powmr fotowoltaika balkonowa
Transformator 2130KP0325A w telewizorach Philips LCD Naprawa portu USB w drukarce HP LaserJet 1020