Witam, Jest to mój pierwszy temat tutaj i pierwszy poważny projekt na studiach więc proszę o wyrozumiałość .Tak jak w temacie mam za zadanie wykonać regulowane dynamo ,myślałem o zastosowaniu serwomechanizmu obrotowego do którego przyczepię dynamo, zamysł jest taki że gdy jedziemy pod górkę czujnik wykrywać będzie odchylenie od poziomu co w rezultacie...
1.Regulator dynam 25A 2. Pisałem że sprawdzałem na kilku silnikach 3. Sprawdzałem tranzystory mocy miernikiem uniwersalnym funkcją tej diody w każdą możliwą stronę. Dodano po 6 Tranzystory zasilania BEC też sprawdzałem wszystkie przewody sprawdziłem 3 do silnika i 2 zasilające. Dla Państwa pewności na kazdej fazie są 2 pary tranzystorów p86ad 6679 i...
I co zamierzasz uzyskać z tego dynama i regulatora?
Witam, ostatnio zabrałem się za modyfikację mojego rowerowego oświetlenia na LED'y. Opierałem się na schemacie zamieszczonym w załączniku, mostek Graetz'a, regulator napięcia 3,3V i kondensator 1F do podtrzymania napięcia. Efekt wyszedł całkiem fajnie, ale dzisiaj pomyślałem o kolejnym udogodnieniu. Chciałbym stworzyć prosty przełącznik napięcia w przedniej...
Witam serdecznie. Szukam fachowca od ELEKTRYKI samochodowej. Otóż spalił się regulator napięcia w traktorku YANMAR F20D. Nie ma tutaj alternatora klasycznego tylko PRĄDNICA/DYNAMO. Różnie mówią na to. Samo DYNAMO działa i daje napięcie 14V. NIestety kupić oryginalny graniczy z cudem a na klasyczny alternator brakuje miejsca. Wygląda to tak: Chciałbym...
Może od początku, bo wszystko pomieszałeś. DF (Dynamo Feld (pole)) z niem. czyli wzbudzenie, czyli stojan prądnicy. D czyli Dynamo, czyli wirnik (szczotki), jedna połączona z masą, czyli z obudową. Jeżeli chcesz sprawdzić ta prądnice, to zacznij od zwarcia razem D i DF na prądnicy i podłącz tam żarowkę 12 V/ 21 W. Jeżeli w tej starej prądnicy nie zanikł...
Myślę, że trochę za dużo kombinujesz. Przede wszystkim za dużo liniowych regulatorów. Po pierwsze musisz "wypedałować" to całe ciepełko, które się na nich odłoży, po drugie im wyższe Vdrop tym krócej będzie działał aku. Polecam zakupić przetworniczkę DC-DC za ok. 5zł, ustawić ją na 5V. Ledy w lampie dłużej pożyją i masz załatwione USB. No może na USB...
Nie ma i nigdy nie będzie takich alternatorów! Oczywiście że są, alternator to z definicji prądnica produkująca prąd zmienny. Poczynając od Dynama rowerowego
Potrzebuję zrobić regulator prądnicy do auta Casalini z silnikiem Lombardini LDW502. Silnik 502ccm diesel z automatyczną skrzynią biegów .Regulator fabryczny REF4276, niestety nie do zdobycia w kraju. Nienaprawialny gdyż jest zalany jakimś plastikiem . Prądnica wykonana jest podobnie do dynama rowerowego . Czyli uzwojenie wokół którego obraca się rotor...
Trzeba będzie podjąć decyzję pierwszą na jakie napięcie i jakiego rodzaju będzie ten akumulator. Z racji stosowania żarówki halogenowej pewno chodzi o 6 V. Tymczasem kto wie, czy optymalne nie byłoby 3,6 (4) V. Prąd z prądnic prostujemy dwupołówkowo (zintegrowany mostek to banał) i dostarczamy do przetwornicy dopasowanej do akumulatora (pewno na 5 V)....
Mam pytanie, mianowicie jak zrobić układ prostujący 9-cio diodowy taki jak jest w alternatorze, tyle, że do dynama w rowerze. Żart jest taki, że mam akumulatorki w rowerze wnioskując z tego, co jest napisane na wikipedii Układ prostowania prądu posiada często oddzielne diody do prostowania prądu głównego i oddzielne 3 diody do prostowania prądu używanego...
Już jestem i mam dobre wieści - ładowanie już jest :) I w sumie teraz nie wiem czemu nie było bo poza kilkukrotnym wypięciem i wpięciem kilku wtyczek oraz zabawą z multimetrem nic nie zrobiłem. Możliwe, że po prostu faktycznie gdzieś na wtyczce nie było przejścia - traktorek prawdopodobnie więcej stał jak jeździł, szczególnie przez ostatnie lata. Jak...
Rzeczywiście silnik krokowy o większych gabarytach mógłby zdać egzamin problem w tym że przenoszenie napędu z koła na dynamo to po prostu przekładnia cierna. W przypadku „dynama większej mocy” będzie problem z przekazaniem napędu. Natomiast napęd tego silnika przez dodatkową zębatkę bezpośrednio z łańcucha to mogło by być niezłe rozwiązanie....
Dynamo? Zapomnij. Zainteresuj się lepiej alternatorem z samochodu, dostatecznie duży wiatrak, regulator i/lub multiplikator obrotów i powinno być ok.
Witam, poszukuję schematu podłączenia dynamo starteru (prądnica z rozrusznikiem). Starter jest oryginalny do silnika Volvo Penta MD1. Wiem, że trzeba zastosować regulator napięcia, tylko jaki? Jeżeli ktoś ma schemat byłbym bardzo wdzięczny.
Witam wszystkich forumowiczów. Może ktoś z was zna się na dynamo-rozruszniku,mam łódkę z silnikiem diesla gdy próbowałem odpalić silnik zauważyłem że dynamo-rozrusznik coś słabo kręci tak jak by był słaby akumulator lecz po 4-tej próbie uruchomienia silnika pokazał się dymek z regulatora napięcia na 90 procent jest spalony,podłączyłem więc na krótką...
[quote="kortyleski"]dzięki za odpowiedź, ale jeszcze dla pewności. potrzeba mi : 1 dynamo ( to które mam), 2 podwajacz napięcia, 3 regulator, dobrze to zrozumiałem? PS. ładowarkę do tel mam żeby baterii nie spalić .
Jaki stabilizator równoległy? Jakie konkretnie rozwiązanie? Na to nie odpowiem, bo się tym specjalnie nie interesowałem, ale z ciekawości poszukam. Bo chyba wiąże się to ze stratami mocy i wydzielaniem ciepła? Taki stabilizator tylko traci napięcie ale nie podbija prądu jak przetwornica. Na pewno wiąże się ze stratami mocy i wydzielaniem ciepła i nie...
Szukałem podobnych tematów, ale póki ck odpowiedzi nie znalazłem. Żarówki które kupiłem są przeznaczone do pracy między 5 a 7,5v bez polaryzacji. To opis z aukcji po angielsku: Suitable for Torches or Lamps, Bicycle, Car, Camper Van, Caravan, Marine, Boat Much brighter than standard 3w Filament / Incandescent Bulbs 30mm length Lower power consumption...
No i przygody z elektroniką kolejna część :D Po jednym dniu testów diody zaczęły padać :) 4 diody 3,2V 20mA dwie gałęzie połączone szeregowo. Z ciekawości zamiast diod podłączyłem podczas jazdy multimetr żeby sprawdzić napięcie. No i chyba nie dziwne , że diody zaczęły padać. Dynamo wypluło przy szybkiej jeździe 16,5V. :D A tak pięknie te diody świeciły...
Dzięki, o dynamie już wszystko wiem. Wpadłem na pomnysł "prądnica od ciągnika C-330". Posiada ona 3 wyjścia z czego 1 to masa. Czy potrzebny jest do uruchomienia ankumulator ? Niemam pojęcia jak tą prodnicę podpiąć aby skutecznie dawała prąd bez użycia ankumulatora. Prawdopodobnie potrzebny jest regulator odłanczający napięcie po przekroczeniu danych...
uwaga Silnik to LIFAN 110cc . Rozbierałem to wiem,że cewka niskiego (jedna)i wysokiego dokręcana jest do dekla ( najprostrza prądnica - takie spore dynamo ), do wału dokręcono kolo magnesowe i jak mistrz napisał jest to proste jak konsrtukcja cepa . Kolejne tłumaczenie - jest to replika Hondy Monkey , otrzymana w spadku , otrzymana z odcietą wtyczką...
A wokół niego wiruje sobie koło magnesowe. Wszystko jasne. Ten regulator z jawy to już możesz sobie w buty wsadzić lub przerobić pokrywkę na popielniczkę. Ten alternator to właściwie duże dynamo rowerowe, do tego trzyfazowe. Regulacja tam polega nie na regulowaniu prądu wzbudzenia wirnika/magneśnicy jak to robi regulator, który właśnie niepotrzebnie...
To alternator ze stałym kołem magnesowym, czyli duże trójfazowe dynamo. W tych rozwiązaniach stosuje sie zespolone prostowniki regulatory, gzie regulacja odbywa się najczęściej na tyrystorach zwieranych do masy. I jakbyście tyle nie filozofowali, tylko użyli wyszukiwarki i odrobinę głowy, to w kilka chwil mielibyście taki schemat na monitorze. Bo są...
Rower nie samochód, w dzień jeździ bez włączonego oświetlenia, a te 3VA powinny wystarczyć na niezbyt intensywne korzystanie GPS-a, a w przerwach - na podładowanie akumulatorka (np. takiego na 1 -2 Ah), żeby można użyć GPS-a na postoju. Dlatego, że to jest 3VA, więc najprawdopodobniej regulator napiecia lub inny układ kontrolujacy ładowanie nie będzie...
dołożyłbym kondensator 1000uF + regulator na LM317 do ograniczenia pradu ładowania oraz nie rozładowania akumulatora pod czas braku zasilania Wyjątkowo niefortunne pomysły - kondensator jest do niczego niepotrzebny a LM317 to tylko marnowanie energii na grzanie powietrza. Akumulator 4.5Ah można ładować prądem 1.35A. Z dobrego dynama z bólem uzyska...
Oczywiście jak zwykle wszyscy radzą tylko nikt pojecia nie ma .... Jakie znowu trafa, przetwornice? Jaka obcowzbudna prądnica??? Toć to zwykłe dynamo rowerowe tylko większe! Widział ktoś w dynamku wzbudzenie? Pedałowe chyba tylko :) hubiwit popatrz pod hasłem "regulator stratny) tudzież przejrzyj schematy instalacji motocyklowych gdzie alternator jest...
Ja posiadam coś takiego :D ,ale dynama (prądnice rowerowe) muszą być dwa, bo jedno "na tzw.zwarciu" daje 0,5A, a to stanowczo za mało. Są one połączone przez diody, co daje mi 1A prądu stałego. W ten sposób (napięcie) jest w stanie jednocześnie "obsłużyć" lampy (zmodyfikowane), bo na oświetlenie idzie te 0,5A, a drugie 0,5A idzie na ładowanie akumulatora....
Dziękuję za zainteresowanie tematem. Rozumiem, że proponujesz do tego układ LM317, ustawiony tak, aby na wyjściu dawał 100mA? Po mostku i kondensatorze zastosuj stabilizator prądu - a nie napięcia. Stabilizator prądu np. na LM317 wg aplikacji producenta www.ee.buffalo.edu/courses/elab/LM117.pd... str.18 - schemat "1A Current Regulator" - wymagany prąd...
A czy Twój wiatrak zapewni silnikowi/prądnicy obroty rzędu 2-3 tysięcy na minutę? Bo przy takich dopiero jakieś sensowne napięcie się pojawi. Schemat to regulator napięcia 7806 podbity dwoma diodami prostowniczymi w masie żeby te 7.2 v puścił. I dioda prostownicza w szereg z silnikiem bo się prąd cofnie i będziesz wiatr robił :) Jaką masz średnicę wirnika?...
Jak masz miejsce to spróbuj ze złomu wyszarpać jakiś alternator z samochodu i podłączyć go bezpośrednio pod silnik. Alternator do poprawnego działania potrzebuje minimalnych obrotów ok. 1000-1500 (woli większe ale przy tych już powinien kilka watów z siebie dać) i zwykle posiada wbudowany regulator sterujący mocą tak aby utrzymać stały poziom napięcia...
Lampy są podłączone tył i przód z przodu nawet zastosowałem żarówkę 3W oryginalnie była 2.4W i nic, a może regulator 7806 dałby radę ?
Brałem udział w tym wątku, który podał kolega jack63 . Budowałem wtedy regulator do samochodziku ligier nova z trójfazowym dynamem. Koszt oryginalnego regulatora do tego autka to kwota ponad 600 zł. Chciałem zrobić go na regulatorze stratnym w myśl autora projektu, ale to był błąd bo nie nadawał się do ego typu prądnicy. Ostatecznie zbudowałem regulator...
Kondensatory przed przetwornicą/regulatorem. Parametry zmierzone: - obciążenie : PowerBank Tracer 10400 5 km/h ok. 300 mA 12 km/h ok. 460 mA 18 km/h ok. 540 mA 25 km/h ok. 610 mA - Zenery po 3 godzinach jazdy lekko ciepłe Po 3 godzinach jazdy bez obciążenia dynama, czy po 3 godzinach jazdy z obciążeniem, gdy w ogóle nie pracują? "3 godziny jazdy pod...
Pralka z roku 1994, silnik komutatorowy z dynamem tachometrycznym i regulacją elektroniczną. Był ślad przeskoku iskry na kostce połączeniowej silnika pomiędzy obwodem rotora i uzwojeniem tachometycznym. Silnik pralki nie pracuje, pomiędzy konektorami prądowymi regulatora (pracującego w szereg z silnikiem) jest pełne napięcie sieci. Spalone są oporniki...
To prosta prądnica, w budowie jak dynamo Pewny jesteś? Bo mi jakoś po wyszukaniu graficznym wychodziło coś w podobie prądnicy od C330, tylko gabarytowo mniejszej (prądnica prądu stałego),. Ale Koledze chyba nie muszę wyjaśniać. Druga rzecz, sprzęt z 1971r. A tu mogą być różne rzeczy. Fota tej prądnicy/alternatora/generatora wiele by wyjaśniła. + zdjęcie...
można na regulatorze typu LM317 lub podobnych i jednym rezystorze Ja na czymś takim jeżdżę już od dosyć dawna. Moje dynamo w piaście nieobciążone przy ok. 20 km/h daje ok. ~20V, a przy prędkości ok. 45 km namierzyłem ok. ~60V, a przy obciążeniu diodą Led 3W spada do ok. ~6V. Dołożyłem też po mostku elektrolit (nie pamiętam pojemności) i teraz przy...
W oryginale zmian dużych w świeceniu nie było. Pytanie czy regulator poradzi sobie z dynamem, które nie ma regulacji napięcia jak prądnica z uzwojeniem wzbudzenia.
Faktycznie, znalazłem, jest też dostępny na Aliexpress. Rozumiem ze z mojego dynama Shimano w piaście wychodzi prąd zmienny i należy zastosować mostek...? :) Jeszcze można się zastanowić nad zastosowaniem drivera od latarki LED z rożnymi trybami pracy. Tylko tam zazwyczaj napięcie zasilania to 2,7-4,5V max., więc można np. ograniczyć je do np. 3,3 regulatorem...
Tego konkretnie nie wiem w jakich pojazdach może występować, ale powinien występować we wszystkich tych gdzie są akumulatory, a ich ładowanie odbywa się z generatora działającego podobnie do jak dynamo w rowerze (cewka i ruchomy magnes stały). Regulacja napięcia w takim regulatorze polega na tym ze jest on obciążeniem regulowanym dla w/w generatora,...
Jeszcze raz powtarzam: tam jest magneto(obraca się naokoło cewek i jest zanurzone w oleju) i to robi trzy fazy bez komutatora, wzrost napięcia jest liniową funkcją obrotów. (działa podobnie jak dynamo w rowerze) moc tego to 270 W
W tej rg też na 99 % będzie dynamo (alternator ze stałym magnesem). Mostek będzie w każdym. Różnica może być w ilości faz. No, chyba, ze znowu Japończycy zaszaleli i na światła idzie prąd zmienny, a prostowane jest napięcie do ładowania. To częsty numer w takich konstrukcjach, by nie ładować elementów na duże prądy. Goldwinger, chyba wiesz, o czym piszę...
Ale bzdury...coś jak Pat i Mat w filmie Parkety Najbardziej podobal mi się pomysl z rowerem z kablem do gniazdka he he... Są specjalne silniki na prąd staly wplatane w piastę kola rewerowego specjalnie do takich patentów Niestety koszt ok 1000 zl.Ja zrobilem to inaczej Silnik od ruskiej pompki do kól na 12 V nieco spreparowany bendix od Passata napędza...
witam, właśnie zdemontowałem taki ukałd (już drugi) z mińska szwagra. Dwie diody i jakiś rezystor są spalone, dosłownie. Chciałbym zrobić odpowiednik tego układu samemu. Wydawało się to proste, dopóki nie przeczytałem tych wszystkich postów, szczególnie, że różnicujecie tu prądnice. Czy nie wystarczy mostek gretza, żeby wyprostować napięcie z prądnicy)...
Regulacja napięcia (a, ono jest istotne przy ładowaniu akumulatorów) przez zmianę obciążenia jest teoretycznie możliwa, ale czy ekonomiczna, i czy zdrowa dla uzwojeń generatora, chyba że jest w 100% pewne że napęd generatora nie jest stanie podać większej mocy (przez zwiększanie obrotów) niż może dać generator bez szkody dla siebie. Tu nic się nie ma...
Dzięki za wszystkie porady ale problem już rozwiązany tam jest prądnica działająca na zasadzie dynama ile wykręci silnik tyle da prądu. założyliśmy taki chiński regulator za 70 zł. na razie będzie.
W-obrotomierz/zacisk jednej fazy L-lampka kontrolna ładowania 15-plus za stacyjką S-zacisk pomiarowy napięcia, zazwyczaj do 30 DF-dynamo field, czyli szczotka.
Tu masz z tym że: D+ to 15 DF (dynamo field) to 67
Witam Czy usterka tacho dynama w tym modelu tokarki może spowodować brak rozruchu silnika ? Wszystkie pakiety sprawdziłem i mam sprawne.
Co masz na myśli? Dobrałem tamtą przetwornicę specjalnie aby dawała 2,85V, te moduły LED pracują od 2,8-3,0V ale pobierają niestety 200mA Powszechnie znane wady napięciowego zasilania LEDów, to że prąd będzie rósł z temperaturą i to że trudno będzie wyregulować prąd przez spadek na mierniku (jak odłączysz miernik to będzie inny) To że LEDy mają zakres...
Podejrzałem sobie układ ładowanie w Yanmarze FX. Schemat regulatora napięcia się zgadza. Po stronie dodatniej są wykrywane diody, natomiast po stronie ujemnej nic. Po włączeniu stacyjki pojawia się napięcie 12 V na zaciskach AC. Sposób włączenia tyrystorów dość nowatorski. Różnica taka, że tam regulator miał wyprowadzone przewody i złącze, ale takie...
Więc jeśli jest tam nagrzebane, to może być wszystko. Spotyka sie kłady bez regulatora, alternatory z regulatorem typu samochodowego, alternatory z magnesem stałym i regulatorem "stratnym", prądnice, dynama. Potrzeba więcej szczegółów. A poza tym jeśli to ktm, i do tego wyczynówka,to moto to trzęsie jak jasna chole*a. A w takich warunkach, to żadna...
Nie wiem czemu nie wskoczył odnośnik A z załączonego przez ciebie schematu wynika, ze moduł zapłonowy ma własną cewkę zasilającą i wyzwalającą (typowe rozwiązanie), więc nie powinien ucierpieć. Reszta elektryki jest prosta i odwrotne podłączenie nie powinno jej zaszkodzić. Skoro znikło ci ładownie, to szukaj w obwodzie alternator (to właściwie jest...
Witam forumowiczów! Od dłuższego czasu chcę wykonać zdalnie sterowany samochodzik. Samochodzik ma być zasilany akumulatorem 12v. Posiadam również dwa silniczki szczotkowe na 12v. Chcę uniknąć zabawy z serwem gdyż jest to dla mnie zbyt skomplikowane dlatego samochodzik ma skręcać jak czołg uruchamiając prawy bądź lewy silnik. Czytałem na forum podobny...
Nie zawsze był stosowany regulator. A jeśli już był, to w przypadku takiego dynama z magnesem stałym, był to prostownik - regulator. Najczęściej tyrystorowy.
Czy ta prądnica jest regulowana przez zwieranie napięcia do masy? Chyba tak ,bo ma magnesy trwałe Podejrzewam, że przy poborze prądu z niej regulator działa raczej na zasadzie przetwornicy impulsowej - dzięki temu można zachować wysoką sprawność. Zwieranie do masy byłoby tu mało ekonomiczne. To chyba będzie takie zjawisko że bez obciążenia, przy szybkiej...
to wg was co jest teraz uwalone w moim alternatorze... mostek, czy regulator napięcia? Objaw: Napięcie rośnie wraz z obrotami. Jeśli napięcie rośnie wraz z obrotami to wymień regulator. Jak masz dynamo na zewnątrz auta, możesz profilaktycznie sprawdzić mostek i łożyska.
osobiście ja nieposiadam "typowej "lampy rowerowej bo kiepsko świecą(przez te pryzmaty które rozczepiają światło).Mam założony taki reflektor od latarki ręcznej(są takie akumulatorowe latarki ręczne ze "zginanym"reflektorkiem)i takie właśnie(oczywiście po lekim przypiłowaniu(zawężeniu)mocowania)reflek... idealnie pasują w miejsce tej lampki rowerowej.Taka...
No do pracy od podstaw! Iskrownik na stół, zbadać układ cewek i ich połączenia. Potem dobrać do tego jeden ze standardowych układów ładowania i gotowe. I zamieść dokładne zdjęcia tego iskrownika. Schemat wcale nie musi być od tego konkretnego pojazdu. Pewnie niejeden z podobnych ma taką samą elektrykę. Pozostaje jeszcze jedna możliwość - wymiana całości...
kolego "pawlos105" gdybyś dodał jeszcze 1 dynamo to by może cos wyszło. Dynamo daje 5w. 3 dynama połączone szeregowo dadzą nam 18v i 5w, do tego jakiś regulator na 12v, i tyle. Ale wydatek prądowy tego "cuda" jest bardzo mały (około 3 ampery), co daje ładowanie aku 50ah przez około 20 godzin na pełnym wietrze bez żadnego odbioru prądu. Druga sprawa...
Obawiam się, że dynamo, a nawet dwa, nie obskoczą tego co planuje autor tematu. Jeżeli akumulatorki miałyby zasilać tylko oświetlenia, to wystarczy je połączyć równolegle. Można wtedy zasilać bezpośrednio ledy, a do ładowania z dynama wystarczy mostek i regulator napięcia na LM317 z ustawionym napięciem 4.2V. Można zaryzykować LM7805, ale to moze grozić...
Dynamo daje 6v... więc teoretycznie na jednym dynamie by naładowało telefon jako że usb w kompie ma 5v. Bardziej chodziło mi o coś, że kupujemy akumulator mały 12v.... wpinamy 2 dynama i z aku mamy ładowanie telefonu czy czego tam chcemy, porządne światła a i jak by się uprzeć to radio na kempingu pociągnie ;P Wiem, że to przerost formy nad treścią...
Czyli mamy szukać za ciebie? To już trochę pójście na łatwiznę. O ile wiem, to autor planów na swojej stronie zamieścił zalecane wyposażenie. Zalecane wyposażenie modelu - najtańsze. W prototypie zastosowałem : - silnik TowerPro "dzwonek" + śmigło GWS 8x4 - regler 25A DYNAM - serwa mikro ESKY - odbiornik JetiRex 5 Mpd - pakiet 2S1P Dualsky 1350 mA....
Witam! Co do halogenow od samochodu to kolega adamjur1 ma racje, one maja z 50W jak nie wiecej i duzo pradu zra. Ale gdyby zalozyc jakas mniejsza zarowke - o mniejszej mocy, to mozna by zalozyc dwa akumulatory 6V polaczone rownolegle - wtedy beda mialy 12V. Tylko musiz zwrocic uwage na pojemnosc akumulatorow w stosunku do mocy zarowki - tak zeby chociaz...
Witam! Przyznam się że nie spotkałem prądnicy asynchronicznej w agregacie i nie przychodzi mi nic do głowy jak ona by miała tam działać. Zacznę od prądnic synchronicznych. Stosowane są wszędzie od dużych elektrowni, średnich i małych elektrowni, agregatów, alternatorów w autach na dynamie rowerowym kończąc. Trójfazowe mają trójfazowe uzwojenie najczęściej...
Witam, panowie My tu gadu, gadu, a Kazan21 nie dostał odpowiedzi. a ja sobie myślę, iż On ową odpowiedź dostał i jak jest cokolwiek rezolutny w czytaniu i "wyławianiu śliwek z kompotu" to odpowiedź jaką tu otrzymał jest bardzo obszerna... :D Mam nadzieję, że obaj się zgodzicie na taką propozycję: Należy rozpatrywać dwa przypadki: 1. praca autonomiczna-obroty...
...włączenie świateł oznacza dodatkowe hamowanie samochodu - może nie jeździli nigdy na rowerze, już nie mówiąc o tym, że w szkole chyba się nie uczyli... ja zauważyłem, że dynamo hamuje rower, jak włączę światła, zanim jeszcze przeczytałem o tym w podręczniku fizyki. Kolega powinien zauważyć że dynamo w rowerze daje prąd bezpośrednio na żarówki, a...
Tylko jeden problem: dynamo daje zmienny prąd. Musisz go wyprostować a i regulator by sie przydał. Po wyprostowaniu i wyfiltrowaniu na takim dynamie w stanie jałowym masz napięcie rzędu do 14V. Sprawdzałem, zasilałem radio samochodowe ,które chodzi przy 12V.
1. Stabilizator liniowy to bzdura w tego typu zastosowaniu. 2. Całość dyskusji nadaje się do kosza, bo do tej pory wiemy, że autor ma jakiś "nietypowy" alternator, jakiś regulator i jakoś to ma podłączone. Ilość konkretów podanych - ZERO. 3. Z mętnych tłumaczeń wywnioskowałem, że pracuje tam coś na kształt alternatora motocyklowego, czyli trójfazowego...
Coś nie czytasz ze zrozumieniem... Wszyscy pisali: doda min 100V , min 3A. Może być "większa" "lepsza" itp. To prądnica prądu przemiennego identyczna w zasadzie działania jak dynamo rowerowe. Napięcie z niej uzyskiwane zmienia się (i to bardzo, nawet 10-cio krotnie!) w zależności od prędkości obrotowej silnika i od wielkości i rodzaju przyłączonego...
Tylko chciałbym odrazu z alternatorem ma wbudowany regulator A to "se" Kolega musi narysować, gdyż w oryginale była prądnica. A na poważnie, cała zmiana polega na wyrzuceniu regulatora, brązowy z byłego regulatora doprowadzamy do "D+" alternatora (musi tam coś takiego być), a ten żółty prądowy na "B+". Tak to ma być: I jeszcze jedno: przewód do zacisku...
Pewnie późno, ale z mojego doświadczenia wiem że te prądnice bardzo rzadko się psują, budowę tej prądnicy można porównać do dynama rowerowego, zwykle pada regulator, ten regulator ma w sobie mostek prostowniczy, o oryginał się nie pytaj na pewno min 3 stówki, powinien podejść regulator od chińskiego quada 250 tylko nie wiem jak wtedy z kontrolką ładowania,...
w motocyklach zazwyczaj nie ma alternatorów tylko prądnica i regulator. Kolego lepiej sie już nie wypowiadaj, bo za chwile się dowiemy że motocykl ma dynamo czerpiące napęd z opony.
A czemu ogranicznik jest potrzebny? Jeżeli masz przedni led na 6V, To możesz spróbować taki układ: dynamo - mostek - akumlator (5x1.2V) - wyłącznik - led przedni - dwa ledy tylne połączone w szereg i prawopodobnie będzie potrzebne dodatkowy opornik lub dioda (lub led) ograniczająca prąd w tylnych ledach (bez tych dwóch akumulatorków z tyłu). Wtedy...
Najwyraźniej regulator ma opóźnienie włączania tyrystorów - gdyby je włączał _natychmiast_ po osiągnięciu progu napięcia, to przy zwiększonych obrotach żarówka powinna świecić _słabiej_. Stała czasowa tych kondensatorów z taką żarówką, to (przy założeniu, że żarówka jest opornikiem o liniowej charakterystyce, a kondensatory mają równo nominalną pojemność)...
Projektowanie i budowanie praktycznych układów zawsze wiąże się z jednym problemem, jakim jest kwestia zasilania. Jest to kwestia istotna już na etapie tworzenia koncepcji układu, gdyż jego przeznaczenie dyktuje, czym będzie zasilany, a także z jakich konkretnych rozwiązań układowych skorzystamy. Pominięcie tego aspektu może skończyć się dużo gorszym...
LED w rowerze to zupełnie inna bajka. Dynamo ma ograniczoną moc i przy obciążeniu napięcie mocno spada. Żeby LED nie migał i startował od najniższych obrotów, potrzebne jest zastosowanie kilku sztuczek a nie mostka i kondensatora oraz diody LED zabezpieczonej diodą Zenera. Napięcie AC w instalacji oświetleniowej w skuterach (jednofazowy alternator)...
Mam już na oku silnik i regulator silnik regulator aparatura Czy da się znaleźć tańszą aparaturę?
Jak pisałem, nie wiem dokładnie jak taką przeróbkę wykonać. Zresztą koszt takiej przeróbki, koszt napędu, czas... Jeżeli wymagania co do pracy zaliczeniowej nie są zbyt wysokie, to może kolega obniżyłby loty i zrobiłby coś podobnego z silniczkiem od dmuchawy na 12V DC napędzającym małą prądniczkę (tachoprądnicę, lub nawet dynamo od roweru). Silniczkowi...
Tu może byc problem bo mostek prawdopodobnie jest w tej aluminiowej kostce z postu 20 i chyba nierozbieralny. Mostek pewnie był, ale w starszych wersjach w latach '70. Tutaj jest regulator napięcia "dwufazowy" jaki jest stosowany do dzisiaj w niektórych motorowerach i małych motocyklach. Nie ma sensu mierzyć napięcia przed regulatorem w czasie pracy,...
Witajcie. Rozejrzałem się po forum, ale nie znalazłem tego co mnie by interesowało, ewentualnie tematy były sprzed jakichś 10lat. Mam plan żeby zbudować małą elektrownię wiatrową, jak czas i finanse pozwolą to możliwe że wiatrowo -słoneczną. Do zasilania oświetlenia w budynkach gospodarczych i ewentualnie dogrzewanie kurnika zimą, jeśli ilość energii...
Regulatory, sterowniki i akumulatory to wszystko jest zbędne. Potrzebna jest prądnica chłodzona wiatrem na maszcie i grzałka zanurzona w wodzie. Zgodnie z prawem Joule'a moc zamieniona na ciepło Q = R x I(kwadrat) x t. Q = Q w prądnicy i Q w grzałce. Prąd I do kwadratu oraz czas t jest takie samo w całym obwodzie. Prądnica jako źródło energi będzie...
Świeci, generalnie dynamo rowerowe, jego obudowa i oś służy do napędu silnika krokowego jako generatora, oczywiście napiecie wyprostowane mostkami, uzyskałem bardzo dobrą sprawność przy małych obrotach, problem w tym że po przekroczeniu 12V przetwornica przełącza się na 24V i led bardzo mocno przygasa, wiem że można dać regulator napięcia na 12V ale...
Ad. 1 - Trochę mnie zastanawia wartość napięcia czerwony-masa, bo wg mnie powinno być albo 20V, albo 0V. Nie wiem co dalej podpięte jest do przewodów czerwonego i czarnego, ale przypuszczam, że jak jest akumulator, powinien tam być w pierwszej kolejności podpięty regulator napięcia, bo 20V, to dla akumulatora za dużo. Regulator ze względu na prądnicę,...
(at)meetglass Od kiedy to klasyczny BLDC - silnik jest sterowany PWM. Tu już zaczyna się robić naprawdę.....laicko. :cry:/quote] No zgadza się cały czas mylę silnik szczotkowy bo ostatnio zakupiłem silnik do napędu pontonu razem z regulatorem który w nawie ma napisane PWM, silnik BLDC ma po prostu regulator obrotów i niech tak sobie zapamiętam :) Moc,...
Kontrolka w samochodzie jest elementem układu wzbudzania alternatora i jest sterowana przez regulator napięcia. W kosiarce raczej nie masz alternatora, tylko coś w stylu "magneto" (dynamo), a regulator działa na innej zasadzie, więc nie ma prostej metody na zrobienie kontrolki ładowania. Możesz natomiast założyć woltomierz panelowy, np.:
kurde ludzie widze kompletnie niemacie pojecia o samochodach popierwsze klemy to zaciski na alternatorze po drugie paski klinowe i srednica kół pasowych niemają nic wspólnego z tym jak bedzie dzialal obrotomiez (to niejest dynamo!!)alternator ma sam w sobie joz stabilizator napięcia .Najlepiej podskoczyc na najblizszy szrot(autozlomowiec) tam popytac...
No to masz alternator jednofazowy. Czyli takie duże dynamo rowerowe. Potrzebujesz więc jeden blok takiego prostownika - regulatora. Inny pomysł podsunął mi ostatnio znajomy. Ma w swojej firmie moduły impulsowych zasilaczy 12 V, które dają 12 V przy zasilaniu coś od 15 do 250 V. Tylko nie wiem jak zniosłyby ciągłe zmiany napięcia zasilającego i jego...
Mam latarkę na kilkunastu jasnych LEDach, zasilaną z trzech paluszków. Myślę że do doraźnych potrzeb taka bateria o (3,6-4,8)V/2000mAh powinna wystarczyć. Tak, jak napisano wyżej dynamo ma niewielką sprawność, ale z drugiej strony zapotrzebowanie na energię nie jest duże, więc może wystarczy, tyle że trzeba by dorobić kawałek regulatora ładowania. Też...
Owszem nadaje sie... Jak juz wyzej wspomnialem bixenonowe soczewy z elektromagnetycznymi zaslonami. Nie bedzie trzeba mrygac palnikiem, tylko mechanicznie. Czy duzo wieksze? Mam dobra amortyzacje z przodu, a palnik przeciez to nie zarnik. Nie ma elementu świecącego na ktorego działaja siły grawitacyjne. Tak na światła mam podawany niestabilizowany prąd...
to napięcie wyjściowe z cewek jest calkowicie zalerzne od obrotów tak? czy masz tam jakies użwojenie do wzbudzania pola elektromagnetycznego? Znając życie to tak jaki przy zwyklych polskich motorkach jest tam "większe dynamo" więc nie ma uzwojenia wzbydzenia, jesli się myle to sprawa jest prosta, wystarczy wykożystac regulator np od poloneza czy od...
Do Jerzy Węglorz .Dziękuję za rady tylko jest mały problem , z elektroniki to jestem zero, poza kilkoma podstawami, wiem jak zrobić układ połówkowy ale jaki dobrać kondensator .Kolega pomógł mi to wszystko pomierzyć , dynamo z układem gretza podpięte do akumulatorka to 5v i 170 -200ma.Rada kolegi jest taka, żeby rozebrać dynamo i dowinąć cewkę , to...
To proste japońskie rozwiązanie. I kłania się czytanie schematów. Masz cztery przewody, bo jeden z nich w złączce, to przewód od wyłącznika biegu neutralnego (luzu). Z samej prądnicy, a właściwie dynama, bo tam jest raczej na 100% magnes stały wychodzą trzy przewody: W - white (biały), Y - yellow (żółty), i P - pink (różowy). I w tej instalacji w czasie...
Trochę będę ciebie zniechęcał do pomysłu. Czy nie widzisz różnicy w jeździe rowerem z włączonym "dynamem" i bez? Dla mnie jest mocno odczuwalna. Musisz jeszcze wiedzieć jaki zastosujesz akumulator. Zakładając, że będzie to owe 6V to oprócz prostownika warto zastosować regulator ładowania 6V (napięcia). W praktyce okaże się, że spora część energii twoich...
jeśli Ci na prawdę na czymś takim zależy to kup sobie aparaturę proporcjonalną na przykład [url=]taki, to tego dwa silniki szczotkowe [url=]takie powinny wystarczyć i regulatory do nich [url=]takie. a jeśli chodzi o te serwa to [url=]to one służą do wprawiania w ruch osi skrętnej pojazdu.
Zaraz, zaraz. Jak to nie ma kickstartera i akumulatora? To jak on jest odpalany? Siłą woli? Na popych? Sznurkiem? Jeżli jest rozrusznik, to jest i akumulator. Jeżeli jest akumulator, to jest układ ładowania. I teraz trzeba sprawdzić, czy jest on sprawny. Na 99,9% będzie to układ z zapłonem CDI, wirnikiem ze stałym kołem magnesowym dwu lub trójfazowym...
(...) Nie ma, a dokładniej pisząc prostymi słowami to dynamo samo się ogranicza (oczywiście przy podłączonym obciążeniu, np. w postaci żarówki). Jeśli masz dynamo 3W, a żarówkę 2.4W, to najpewniej będzie się ona przepalać (prawie) zawsze po uzyskaniu określonej prędkości. Takie dynamo jest przeznaczone do żarówek 3W, czyli 2.4W przód + 0.6W tył. Można...
A po co komplikować system? Po co dorabiać układ ładowania i zasilania oraz dokładać baterię? Przecież bez problemów można kupić nowoczesny zapłon CDI i spokojnie go zastosować. I na pewno będzie to prostsze niż rozbudowa o elektrykę. mczapski - stabilizator lm nie sprawdzi się w tej aplikacji. Tutaj potrzebny byłby regulator napięcia jak w każdym dynamie...
Można zamontować cztery dynama po dwa szeregowo by był większy prąd ,prostownik , regulator ładowania, akumulator ok.8Ah i reflektor od samochodu 55W. I oświetlenie jak się patrzy.
ze "sztywnego" Masz na myśli baterie, czy panele słoneczne? Co do tego pierwszego to się zgadzam i to fakt, że nie do końca precyzyjnie się wypowiedziałem w swoim poście. (at)lewincjusz. Możliwości masz dużo, ale sprecyzuj trochę potrzebę. Gdzie chcesz ten telefon ładować? Jadąc rowerem, spacerując czy jak? Ładowarka w teren musi być praktyczna. Każdy...