Pewnie późno, ale z mojego doświadczenia wiem że te prądnice bardzo rzadko się psują, budowę tej prądnicy można porównać do dynama rowerowego, zwykle pada regulator, ten regulator ma w sobie mostek prostowniczy, o oryginał się nie pytaj na pewno min 3 stówki, powinien podejść regulator od chińskiego quada 250 tylko nie wiem jak wtedy z kontrolką ładowania,...
Nie mam znaku mikro to użyłem małej litery m, nie chodziło tu o mega, nie zmieściłby się chyba nawet na tej płytce 😅 a 470 mikro bo chciałem aby światła jeszcze chwilę świeciły po zatrzymaniu się. Zamiast µ pisze się u (U jak Ula.) i wszyscy to rozumieją, m to mili czyli tysiąc razy więcej 470mF=0,47F, M to mega. Teraz jednak myślę, że chyba nie w...
kolego "pawlos105" gdybyś dodał jeszcze 1 dynamo to by może cos wyszło. Dynamo daje 5w. 3 dynama połączone szeregowo dadzą nam 18v i 5w, do tego jakiś regulator na 12v, i tyle. Ale wydatek prądowy tego "cuda" jest bardzo mały (około 3 ampery), co daje ładowanie aku 50ah przez około 20 godzin na pełnym wietrze bez żadnego odbioru prądu. Druga sprawa...
Dzięki, o dynamie już wszystko wiem. Wpadłem na pomnysł "prądnica od ciągnika C-330". Posiada ona 3 wyjścia z czego 1 to masa. Czy potrzebny jest do uruchomienia ankumulator ? Niemam pojęcia jak tą prodnicę podpiąć aby skutecznie dawała prąd bez użycia ankumulatora. Prawdopodobnie potrzebny jest regulator odłanczający napięcie po przekroczeniu danych...
Ogólnie mam plan zbudować rower 4 kołowy na 2 osoby. Myślę żeby na nim zamontować solar. Coś w stylu tego: http://obrazki.elektroda.pl/6321119800_1... Cena: 169zł Panel słoneczny, polikrystaliczny Celline CL030-12P o mocy 30W. Baterie słoneczne przetwarzają energię słoneczną na elektryczną. Są wykorzystywane do ładowania akumulatorów...
W dynamie napięcie bardzo szybko spada przy minimalnym obciążeniu, albo inaczej nie wzrasta nadmiernie przy wzroście obrotów. Tutaj, przy 10V, nie wiem jaki prąd będziesz mógł uzyskać. Też tytułem eksperymentu do dynama poprzez mostek podłączyłem ładowarkę samochodową do telefonu z podpiętym do niej telefonem. Telefon wskazywał, że jest ładowany i wykazywał...
Z dynama bedziesz miał silniczek a nie alternator. kup lepiej jakies orginalne oswietlenie na ledach, fabrycznie do roweru i po problemie.
Mam pytanie, mianowicie jak zrobić układ prostujący 9-cio diodowy taki jak jest w alternatorze, tyle, że do dynama w rowerze. Żart jest taki, że mam akumulatorki w rowerze wnioskując z tego, co jest napisane na wikipedii Układ prostowania prądu posiada często oddzielne diody do prostowania prądu głównego i oddzielne 3 diody do prostowania prądu używanego...
Obawiam się, że dynamo, a nawet dwa, nie obskoczą tego co planuje autor tematu. Jeżeli akumulatorki miałyby zasilać tylko oświetlenia, to wystarczy je połączyć równolegle. Można wtedy zasilać bezpośrednio ledy, a do ładowania z dynama wystarczy mostek i regulator napięcia na LM317 z ustawionym napięciem 4.2V. Można zaryzykować LM7805, ale to moze grozić...
The LEDs are designed to run between 5 and 7.5 volts. If regularly run over 7.5 they will burn out so we would always recommend a using a regulator to keep your voltages down. Czyli mamy prymitywne rozwianie z ograniczeniem prądu rezystorem, a wiec jasność będzie mocno zależała od prędkości i jest ryzyko spalenia. Pewnie więcej sensu miało by zrobić...
To znaczy że prawdopodobnie ma większą moc. z tego dynama wychodzą 2 przewody a u mnie trzy Natomiast zalany regulator może stanowić problem, jeśli jest to twarda masa, może być nierozbieralny. Teraz pytanie czy ten moduł regulatora jest dostępny i za ile (czy warto). Przedtem należało by odlutować te trzy przewody od alternatora i sprawdzić przejście,...
Dzięki za wszystkie porady ale problem już rozwiązany tam jest prądnica działająca na zasadzie dynama ile wykręci silnik tyle da prądu. założyliśmy taki chiński regulator za 70 zł. na razie będzie.
Dynamo daje 6v... więc teoretycznie na jednym dynamie by naładowało telefon jako że usb w kompie ma 5v. Bardziej chodziło mi o coś, że kupujemy akumulator mały 12v.... wpinamy 2 dynama i z aku mamy ładowanie telefonu czy czego tam chcemy, porządne światła a i jak by się uprzeć to radio na kempingu pociągnie ;P Wiem, że to przerost formy nad treścią...
Można zamontować cztery dynama po dwa szeregowo by był większy prąd ,prostownik , regulator ładowania, akumulator ok.8Ah i reflektor od samochodu 55W. I oświetlenie jak się patrzy.
Silnik mam krokowy wymontowany z samochodu zdalnie sterowanego :). Rower sam składałem, malowałem itd z 4 starych rowerów ( oczywiście linki, kostki hamulcowe itd kupywałem) nie ma w nim miejsca na przyczepienie dynama ( musiał bym dospawać), a poza tym dynamo podczas jazdy stawia drobny opór co może mi przeszkadzać na dłuższej trasie dlatego wole zastosować...
Rzeczywiście silnik krokowy o większych gabarytach mógłby zdać egzamin problem w tym że przenoszenie napędu z koła na dynamo to po prostu przekładnia cierna. W przypadku „dynama większej mocy” będzie problem z przekazaniem napędu. Natomiast napęd tego silnika przez dodatkową zębatkę bezpośrednio z łańcucha to mogło by być niezłe rozwiązanie....
Trochę będę ciebie zniechęcał do pomysłu. Czy nie widzisz różnicy w jeździe rowerem z włączonym "dynamem" i bez? Dla mnie jest mocno odczuwalna. Musisz jeszcze wiedzieć jaki zastosujesz akumulator. Zakładając, że będzie to owe 6V to oprócz prostownika warto zastosować regulator ładowania 6V (napięcia). W praktyce okaże się, że spora część energii twoich...
Witajcie. Rozejrzałem się po forum, ale nie znalazłem tego co mnie by interesowało, ewentualnie tematy były sprzed jakichś 10lat. Mam plan żeby zbudować małą elektrownię wiatrową, jak czas i finanse pozwolą to możliwe że wiatrowo -słoneczną. Do zasilania oświetlenia w budynkach gospodarczych i ewentualnie dogrzewanie kurnika zimą, jeśli ilość energii...
1. Stabilizator liniowy to bzdura w tego typu zastosowaniu. 2. Całość dyskusji nadaje się do kosza, bo do tej pory wiemy, że autor ma jakiś "nietypowy" alternator, jakiś regulator i jakoś to ma podłączone. Ilość konkretów podanych - ZERO. 3. Z mętnych tłumaczeń wywnioskowałem, że pracuje tam coś na kształt alternatora motocyklowego, czyli trójfazowego...
Potrzebuję zrobić regulator prądnicy do auta Casalini z silnikiem Lombardini LDW502. Silnik 502ccm diesel z automatyczną skrzynią biegów .Regulator fabryczny REF4276, niestety nie do zdobycia w kraju. Nienaprawialny gdyż jest zalany jakimś plastikiem . Prądnica wykonana jest podobnie do dynama rowerowego . Czyli uzwojenie wokół którego obraca się rotor...
https://obrazki.elektroda.pl/3684745700_... Dobry wieczór, Koledzy, czy ta kontrolka w pierwszym wierszu po prawej oznacza poziom płynu w chłodnicy? Z góry dziękuję
Witam! Co do halogenow od samochodu to kolega adamjur1 ma racje, one maja z 50W jak nie wiecej i duzo pradu zra. Ale gdyby zalozyc jakas mniejsza zarowke - o mniejszej mocy, to mozna by zalozyc dwa akumulatory 6V polaczone rownolegle - wtedy beda mialy 12V. Tylko musiz zwrocic uwage na pojemnosc akumulatorow w stosunku do mocy zarowki - tak zeby chociaz...
Witam, ostatnio zabrałem się za modyfikację mojego rowerowego oświetlenia na LED'y. Opierałem się na schemacie zamieszczonym w załączniku, mostek Graetz'a, regulator napięcia 3,3V i kondensator 1F do podtrzymania napięcia. Efekt wyszedł całkiem fajnie, ale dzisiaj pomyślałem o kolejnym udogodnieniu. Chciałbym stworzyć prosty przełącznik napięcia w przedniej...
dołożyłbym kondensator 1000uF + regulator na LM317 do ograniczenia pradu ładowania oraz nie rozładowania akumulatora pod czas braku zasilania Wyjątkowo niefortunne pomysły - kondensator jest do niczego niepotrzebny a LM317 to tylko marnowanie energii na grzanie powietrza. Akumulator 4.5Ah można ładować prądem 1.35A. Z dobrego dynama z bólem uzyska...
Przerywacz MECHANICZNY, to najbardziej problematyczny element układu zapłonowego. Dlatego też wszelkie porządne unowocześnienia polegają na jego wyrugowaniu i zastąpieniu układem bez niego. A tak, to dodatkowo komplikujesz układ, rozbudowując go o zasilanie bateryjne i blok ładowania. Czyniąc go tym samym zależnym od zasilania, co w warunkach polowych...
Witam Usiłuję zbudować (jak w temacie) do silnika od Skody (1,4 MPI), Silnik ten zastosowałem do własnej konstrukcji maszyny ogrodniczej. Problem wynikł podczas pierwszych prób, gdy się okazało, iż maszyna podczas pracy generuje losowo zmienne obciążenie dla silnika. Można powiedzieć - chciała by aby dodać gazu. Ustawienie stałych obrotów np. śrubką...
Witam, Jest to mój pierwszy temat tutaj i pierwszy poważny projekt na studiach więc proszę o wyrozumiałość .Tak jak w temacie mam za zadanie wykonać regulowane dynamo ,myślałem o zastosowaniu serwomechanizmu obrotowego do którego przyczepię dynamo, zamysł jest taki że gdy jedziemy pod górkę czujnik wykrywać będzie odchylenie od poziomu co w rezultacie...
Coś ściemiasz. Z dynama o numerze 129150-77202 Wychodzą do kostki 2 przewody. https://www.google.com/search?q=129150-7...
Witam serdecznie. Szukam fachowca od ELEKTRYKI samochodowej. Otóż spalił się regulator napięcia w traktorku YANMAR F20D. Nie ma tutaj alternatora klasycznego tylko PRĄDNICA/DYNAMO. Różnie mówią na to. Samo DYNAMO działa i daje napięcie 14V. NIestety kupić oryginalny graniczy z cudem a na klasyczny alternator brakuje miejsca. Wygląda to tak:http://ecx.images-amazon.com/images/...
Diody Zenera mogą mieć odchylenie napięcia +-5% (dioda C4V3 - może mieć od 4.09V do 4.51C), więc trzeba by dobierać diodę, żeby kończyć ładowanie przy odpowiednim napięciu; poza tym, dioda Zenera pobiera jakiś prąd - jak ją podłączysz równolegle do baterii, to w czasie, gdy dynamo nie daje zasilania, dioda będzie rozładowywać baterię - czyli dioda prostująca...
W-obrotomierz/zacisk jednej fazy L-lampka kontrolna ładowania 15-plus za stacyjką S-zacisk pomiarowy napięcia, zazwyczaj do 30 DF-dynamo field, czyli szczotka.
http://obrazki.elektroda.pl/7515926500_1... Kondensatory przed przetwornicą/regulatorem. Parametry zmierzone: - obciążenie : PowerBank Tracer 10400 5 km/h ok. 300 mA 12 km/h ok. 460 mA 18 km/h ok. 540 mA 25 km/h ok. 610 mA - Zenery po 3 godzinach jazdy lekko ciepłe Po 3 godzinach jazdy bez obciążenia dynama, czy po 3 godzinach jazdy...
Prawdopodobnie przez zacisk DF regulatora płynie prąd wzbudzenia prądnicy. Jeśli regulator jest uszkodzony to na próbę można podać napięcie wzbudzenia przez żarówkę 20W na zacisk DF prądnicy i plus akumulatora.
I co zamierzasz uzyskać z tego dynama i regulatora?
mój kolega zrobił mi coś takiego do mojego MD1 odezwij się 660745858
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
1.Regulator dynam 25A 2. Pisałem że sprawdzałem na kilku silnikach 3. Sprawdzałem tranzystory mocy miernikiem uniwersalnym funkcją tej diody w każdą możliwą stronę. Dodano po 6 Tranzystory zasilania BEC też sprawdzałem wszystkie przewody sprawdziłem 3 do silnika i 2 zasilające. Dla Państwa pewności na kazdej fazie są 2 pary tranzystorów p86ad 6679 i...
W oryginale zmian dużych w świeceniu nie było. Pytanie czy regulator poradzi sobie z dynamem, które nie ma regulacji napięcia jak prądnica z uzwojeniem wzbudzenia.
Więc jeśli jest tam nagrzebane, to może być wszystko. Spotyka sie kłady bez regulatora, alternatory z regulatorem typu samochodowego, alternatory z magnesem stałym i regulatorem "stratnym", prądnice, dynama. Potrzeba więcej szczegółów. A poza tym jeśli to ktm, i do tego wyczynówka,to moto to trzęsie jak jasna chole*a. A w takich warunkach, to żadna...
Nie zawsze był stosowany regulator. A jeśli już był, to w przypadku takiego dynama z magnesem stałym, był to prostownik - regulator. Najczęściej tyrystorowy.
[quote="kortyleski"]dzięki za odpowiedź, ale jeszcze dla pewności. potrzeba mi : 1 dynamo ( to które mam), 2 podwajacz napięcia, 3 regulator, dobrze to zrozumiałem? PS. ładowarkę do tel mam żeby baterii nie spalić .
Kontrolka w samochodzie jest elementem układu wzbudzania alternatora i jest sterowana przez regulator napięcia. W kosiarce raczej nie masz alternatora, tylko coś w stylu "magneto" (dynamo), a regulator działa na innej zasadzie, więc nie ma prostej metody na zrobienie kontrolki ładowania. Możesz natomiast założyć woltomierz panelowy, np.: https://allegro.pl/oferta/led-cyfrowy-wo...
Z alternatora wychodzą tylko dwa przewody Na pewno jest to alternator? Wierzyć mi się nie chce. Pokaż jakąś fotkę "alternatora". Jak rozpatrujesz nazwę "alternator" jako trójfazowa prądnica synchroniczna prądu przemiennego, ze zintegrowanym prostownikiem półprzewodnikowym to to faktycznie nie to. To prosta prądnica, w budowie jak dynamo - stojący stator...
to wg was co jest teraz uwalone w moim alternatorze... mostek, czy regulator napięcia? Objaw: Napięcie rośnie wraz z obrotami. Jeśli napięcie rośnie wraz z obrotami to wymień regulator. Jak masz dynamo na zewnątrz auta, możesz profilaktycznie sprawdzić mostek i łożyska.
Dynamo? Zapomnij. Zainteresuj się lepiej alternatorem z samochodu, dostatecznie duży wiatrak, regulator i/lub multiplikator obrotów i powinno być ok.
Ja do KO założyłem kiedyś zębatkę zdawczą od chińczyka, odchudzoną po szerokości przy pomocy szlifierki. Do tego poszedł łańcuch jednorzędowy. Wszystko jakiś czas nawet chodziło ale potem łańcuch pękł. Nie mam pewności czy nie był po prostu za słaby jakościowo. Zębatkę mam gdzieś jeszcze, jak chcesz to poszukam i pomierzę. Dzięki za foty, naprawdę piękny....
Tylko jeden problem: dynamo daje zmienny prąd. Musisz go wyprostować a i regulator by sie przydał. Po wyprostowaniu i wyfiltrowaniu na takim dynamie w stanie jałowym masz napięcie rzędu do 14V. Sprawdzałem, zasilałem radio samochodowe ,które chodzi przy 12V.
Nie ma i nigdy nie będzie takich alternatorów! Oczywiście że są, alternator to z definicji prądnica produkująca prąd zmienny. Poczynając od Dynama rowerowego
No do pracy od podstaw! Iskrownik na stół, zbadać układ cewek i ich połączenia. Potem dobrać do tego jeden ze standardowych układów ładowania i gotowe. I zamieść dokładne zdjęcia tego iskrownika. Schemat wcale nie musi być od tego konkretnego pojazdu. Pewnie niejeden z podobnych ma taką samą elektrykę. Pozostaje jeszcze jedna możliwość - wymiana całości...
Ale regulator musi mieć wejście na tacho to taka mała prądnica jak dynamo w rowerze założona na silniku która daje sprzężenie zwrotne do obrotów.
regulator dynama rower dynama roweru elektrownia dynama
klocki przednie hamulce volvo silnika screen panel repair
moduł światła dzienne jabel czestotliwosc
UGREEN CM302 a SanDisk X400 SD8SN8U-256G1016 – kompatybilność M.2 SATA SSD 256GB BMW R1100R nieregularne drgania na jałowym, wypadające zapłony, diagnostyka TPS, cewka, dolot