http://obrazki.elektroda.pl/7515926500_1... Kondensatory przed przetwornicą/regulatorem. Parametry zmierzone: - obciążenie : PowerBank Tracer 10400 5 km/h ok. 300 mA 12 km/h ok. 460 mA 18 km/h ok. 540 mA 25 km/h ok. 610 mA - Zenery po 3 godzinach jazdy lekko ciepłe Po 3 godzinach jazdy bez obciążenia dynama, czy po 3 godzinach jazdy...
Z dynama bedziesz miał silniczek a nie alternator. kup lepiej jakies orginalne oswietlenie na ledach, fabrycznie do roweru i po problemie.
Ja do KO założyłem kiedyś zębatkę zdawczą od chińczyka, odchudzoną po szerokości przy pomocy szlifierki. Do tego poszedł łańcuch jednorzędowy. Wszystko jakiś czas nawet chodziło ale potem łańcuch pękł. Nie mam pewności czy nie był po prostu za słaby jakościowo. Zębatkę mam gdzieś jeszcze, jak chcesz to poszukam i pomierzę. Dzięki za foty, naprawdę piękny....
Obawiam się, że dynamo, a nawet dwa, nie obskoczą tego co planuje autor tematu. Jeżeli akumulatorki miałyby zasilać tylko oświetlenia, to wystarczy je połączyć równolegle. Można wtedy zasilać bezpośrednio ledy, a do ładowania z dynama wystarczy mostek i regulator napięcia na LM317 z ustawionym napięciem 4.2V. Można zaryzykować LM7805, ale to moze grozić...
A do czego potrzebujesz tych 12 V? Ja bym spróbował na LM7812. Przymierzałem się do zasilania z dynama w piaście telefonu i kamerki samochodowej. Zmontowałem do prób układ mostek + LM7805 i zdawało to egzamin, jeżeli chodzi o wydolność prądową, nie uległ też LM uszkodzeniu z powodu zbyt dużego napięcia. Fakt nie rozwijałem na rowerze takich kosmicznych...
Silnik mam krokowy wymontowany z samochodu zdalnie sterowanego :). Rower sam składałem, malowałem itd z 4 starych rowerów ( oczywiście linki, kostki hamulcowe itd kupywałem) nie ma w nim miejsca na przyczepienie dynama ( musiał bym dospawać), a poza tym dynamo podczas jazdy stawia drobny opór co może mi przeszkadzać na dłuższej trasie dlatego wole zastosować...
Mam pytanie, mianowicie jak zrobić układ prostujący 9-cio diodowy taki jak jest w alternatorze, tyle, że do dynama w rowerze. Żart jest taki, że mam akumulatorki w rowerze wnioskując z tego, co jest napisane na wikipedii Układ prostowania prądu posiada często oddzielne diody do prostowania prądu głównego i oddzielne 3 diody do prostowania prądu używanego...
Ameryki nie odkryłeś :wink: . Widzę że dopiero empiryczne stwierdzenie faktu ze dynama są niewypałem powinno ciebie przekonać. Pomyśl lepiej o zastosowaniu jakiegos alternatora ze szrotu z wbudowanym regulatorem napięcia.alternatory takie mają samochody japońskie i zachodnie. Alternato taki ładuje juz przy obrotach ok 1500 obr/min .Mogłbys zbudować...
Dzięki, o dynamie już wszystko wiem. Wpadłem na pomnysł "prądnica od ciągnika C-330". Posiada ona 3 wyjścia z czego 1 to masa. Czy potrzebny jest do uruchomienia ankumulator ? Niemam pojęcia jak tą prodnicę podpiąć aby skutecznie dawała prąd bez użycia ankumulatora. Prawdopodobnie potrzebny jest regulator odłanczający napięcie po przekroczeniu danych...
Ogólnie mam plan zbudować rower 4 kołowy na 2 osoby. Myślę żeby na nim zamontować solar. Coś w stylu tego: http://obrazki.elektroda.pl/6321119800_1... Cena: 169zł Panel słoneczny, polikrystaliczny Celline CL030-12P o mocy 30W. Baterie słoneczne przetwarzają energię słoneczną na elektryczną. Są wykorzystywane do ładowania akumulatorów...
osobiście ja nieposiadam "typowej "lampy rowerowej bo kiepsko świecą(przez te pryzmaty które rozczepiają światło).Mam założony taki reflektor od latarki ręcznej(są takie akumulatorowe latarki ręczne ze "zginanym"reflektorkiem)i takie właśnie(oczywiście po lekim przypiłowaniu(zawężeniu)mocowania)reflek... idealnie pasują w miejsce tej lampki rowerowej.Taka...
Trochę będę ciebie zniechęcał do pomysłu. Czy nie widzisz różnicy w jeździe rowerem z włączonym "dynamem" i bez? Dla mnie jest mocno odczuwalna. Musisz jeszcze wiedzieć jaki zastosujesz akumulator. Zakładając, że będzie to owe 6V to oprócz prostownika warto zastosować regulator ładowania 6V (napięcia). W praktyce okaże się, że spora część energii twoich...
Witam! Co do halogenow od samochodu to kolega adamjur1 ma racje, one maja z 50W jak nie wiecej i duzo pradu zra. Ale gdyby zalozyc jakas mniejsza zarowke - o mniejszej mocy, to mozna by zalozyc dwa akumulatory 6V polaczone rownolegle - wtedy beda mialy 12V. Tylko musiz zwrocic uwage na pojemnosc akumulatorow w stosunku do mocy zarowki - tak zeby chociaz...
Dynamo daje 6v... więc teoretycznie na jednym dynamie by naładowało telefon jako że usb w kompie ma 5v. Bardziej chodziło mi o coś, że kupujemy akumulator mały 12v.... wpinamy 2 dynama i z aku mamy ładowanie telefonu czy czego tam chcemy, porządne światła a i jak by się uprzeć to radio na kempingu pociągnie ;P Wiem, że to przerost formy nad treścią...
Można zamontować cztery dynama po dwa szeregowo by był większy prąd ,prostownik , regulator ładowania, akumulator ok.8Ah i reflektor od samochodu 55W. I oświetlenie jak się patrzy.
witam chciałbym się dołączyć do tematu. Bardzo dużo czasu spędzam na rowerze na długich wyprawach od źródła prądu i chciał bym zrobić sobie taki powerbank z akumulatorkami bądz bateriami od telefonu ale z możliwością ładowania ich z dynama rowerowego (6V 3W) mógł by ktoś pokazać mi to na schemacie jak to zrobić i jakie regulatory zastosować żeby nie...
Jeszcze prościej można na regulatorze typu LM317 lub podobnych i jednym rezystorze. Co więcej takie źródło można włączyć niczym rezystor w szereg.
Faktycznie, znalazłem, jest też dostępny na Aliexpress. Rozumiem ze z mojego dynama Shimano w piaście wychodzi prąd zmienny i należy zastosować mostek...? :) Jeszcze można się zastanowić nad zastosowaniem drivera od latarki LED z rożnymi trybami pracy. Tylko tam zazwyczaj napięcie zasilania to 2,7-4,5V max., więc można np. ograniczyć je do np. 3,3 regulatorem...
Regulator równoległy w tej sytuacji to jedyne rozsądne rozwiązanie. W pełni popieram, przy takim układzie wydaje się to być rozsądne, ale myślę, że rozwiązanie mało popularne, choć bardzo dobre by uniknąć spadków napięć na elemencie regulacyjnym. Co do samej konstrukcji, naładować z tego telefonu się pewnie nie da, żeby nie zdążyć umrzeć ze znużenia....
Długotrwałe utrzymywanie 4,2V jest szkodliwe co widać w laptopach, ale nie ma powodu żeby zamieniać to na pracę cykliczną 0-100%, taka też nie wpływa dobrze na trwałość, no i może się zdarzyć że ci światło przygaśnie na skrzyżowaniu kiedy jest potrzebne, mimo że chwilę wcześniej produkowałeś prąd. Więcej sensu ma praca buforowa, ale na obniżonym napięciu...
Pewnie późno, ale z mojego doświadczenia wiem że te prądnice bardzo rzadko się psują, budowę tej prądnicy można porównać do dynama rowerowego, zwykle pada regulator, ten regulator ma w sobie mostek prostowniczy, o oryginał się nie pytaj na pewno min 3 stówki, powinien podejść regulator od chińskiego quada 250 tylko nie wiem jak wtedy z kontrolką ładowania,...
Ale regulator musi mieć wejście na tacho to taka mała prądnica jak dynamo w rowerze założona na silniku która daje sprzężenie zwrotne do obrotów.
Nie ma i nigdy nie będzie takich alternatorów! Oczywiście że są, alternator to z definicji prądnica produkująca prąd zmienny. Poczynając od Dynama rowerowego
Jak pisałem, nie wiem dokładnie jak taką przeróbkę wykonać. Zresztą koszt takiej przeróbki, koszt napędu, czas... Jeżeli wymagania co do pracy zaliczeniowej nie są zbyt wysokie, to może kolega obniżyłby loty i zrobiłby coś podobnego z silniczkiem od dmuchawy na 12V DC napędzającym małą prądniczkę (tachoprądnicę, lub nawet dynamo od roweru). Silniczkowi...
(...) pytanie (...) o zastosowanie ogranicznika prądu do 20 mA. Wtedy ten tryb zastosowałbym zamiast rezystora 2 k Ohm. (...) Ja w dynamie w rowerze jako zamiennik żarówki użyłem diody i ogranicznika prądowego na NSI45020 niestety te regulatory są dość drogie w polsce.
Potrzebuję zrobić regulator prądnicy do auta Casalini z silnikiem Lombardini LDW502. Silnik 502ccm diesel z automatyczną skrzynią biegów .Regulator fabryczny REF4276, niestety nie do zdobycia w kraju. Nienaprawialny gdyż jest zalany jakimś plastikiem . Prądnica wykonana jest podobnie do dynama rowerowego . Czyli uzwojenie wokół którego obraca się rotor...
Witajcie. Rozejrzałem się po forum, ale nie znalazłem tego co mnie by interesowało, ewentualnie tematy były sprzed jakichś 10lat. Mam plan żeby zbudować małą elektrownię wiatrową, jak czas i finanse pozwolą to możliwe że wiatrowo -słoneczną. Do zasilania oświetlenia w budynkach gospodarczych i ewentualnie dogrzewanie kurnika zimą, jeśli ilość energii...
Witam, ostatnio zabrałem się za modyfikację mojego rowerowego oświetlenia na LED'y. Opierałem się na schemacie zamieszczonym w załączniku, mostek Graetz'a, regulator napięcia 3,3V i kondensator 1F do podtrzymania napięcia. Efekt wyszedł całkiem fajnie, ale dzisiaj pomyślałem o kolejnym udogodnieniu. Chciałbym stworzyć prosty przełącznik napięcia w przedniej...
Krzychu ciekawe dopiero jak działa wykrywacz zakłóceń w tym Unidenie. Bierzesz wiertarkę i kręcisz wrzecionem. Się rozumie ta nie podłączona ma być do gniazdka, czyli coś jak dynamo w rowerze. Ja mam do tego taką starą bułgarkę, co nie ma jeszcze regulatora obrotów. Jedyne CB co łapie takim sposobem full na s-metrze.
Witam Usiłuję zbudować (jak w temacie) do silnika od Skody (1,4 MPI), Silnik ten zastosowałem do własnej konstrukcji maszyny ogrodniczej. Problem wynikł podczas pierwszych prób, gdy się okazało, iż maszyna podczas pracy generuje losowo zmienne obciążenie dla silnika. Można powiedzieć - chciała by aby dodać gazu. Ustawienie stałych obrotów np. śrubką...
Jeszcze raz powtarzam: tam jest magneto(obraca się naokoło cewek i jest zanurzone w oleju) i to robi trzy fazy bez komutatora, wzrost napięcia jest liniową funkcją obrotów. (działa podobnie jak dynamo w rowerze) moc tego to 270 W
Tego konkretnie nie wiem w jakich pojazdach może występować, ale powinien występować we wszystkich tych gdzie są akumulatory, a ich ładowanie odbywa się z generatora działającego podobnie do jak dynamo w rowerze (cewka i ruchomy magnes stały). Regulacja napięcia w takim regulatorze polega na tym ze jest on obciążeniem regulowanym dla w/w generatora,...
https://obrazki.elektroda.pl/9471865900_... Projektowanie i budowanie praktycznych układów zawsze wiąże się z jednym problemem, jakim jest kwestia zasilania. Jest to kwestia istotna już na etapie tworzenia koncepcji układu, gdyż jego przeznaczenie dyktuje, czym będzie zasilany, a także z jakich konkretnych rozwiązań układowych skorzystamy....
Wierzę, że ktoś pomoże, a skoro nikt nie odpowiada to może niejasno opisałem zagadkę. Mam układ który daje mi do 9W z dynama rowerowego (9W to maks) i jest zakończony przetwornicą DC (mogę ustawić dowolne 8-20V). Teraz chcę tym zasilić gimbala, który potrzebuje min 11.1V (max 16.8V) i bierze średnio 350mA (min 100mA max nie wiem, załóżmy 2A). Jak widać...
http://obrazki.elektroda.pl/8449347400_1... Witam wszystkich. Chciałbym zaprezentować pojazd elektryczny wykonany na bazie roweru. Jestem jego autorem. Konstrukcja oparta na stalowej ramie rowerowej odpowiednio przystosowanej do zamontowania potrzebnych podzespołów. Napęd to dwa silniki prądu stałego o napięciu znamionowym 24V połączone...
regulator dynama rower regulator dynama roweru
podłączyc kondensator silnika schemat rezystor opornik pomiar emisja radiowy
olympus sprzedam obiektyw unitra wnętrze
Centrala Beninca Heady - Monitorowanie Stanu Bramy Pękające naczynka w dłoniach - diagnostyka i przyczyny