Radziłbym sprawdzić szczotki i regulator napięcia
Regulator tak nie sygnalizuje usterki tylko mostek prostowniczy przeważnie pada jedna główna dioda.P
Zalóż nowy regulator i ciut mniejsze koło pasowe
Witam czyli wymiana na nowy ale to nie jest na 100% pewne że to regulator pozdrawiam.
no ale regulator gdzie są szczotki został wymieniony
Nie wiem jakiej oczekujesz odpowiedzi? 1. Rozbierz alternator i go napraw. 2.Wyciągnij i zawieś do elektryka. 3.Wizyta w warsztacie. O czymś zapomniałem? Masy, regulator napięcia- jest na zewnątrz alternatora.
Sprawdź jeszcze na wyłączonym zapłonie jaki masz pobór prądu z akumulatora, bez miernika się nie obejdzie.
Witam ma moze ktos jakis poradnik jak te regulacje zamienic na elektryczna? Ja ostatnio zmieniałem u siebie. Mam z czeskiej strony instrukcję krok po kroku, nawet jeden regulator z Octavi mam na zbyciu, bo zamówiłem 2 i ostatecznie zamontowałem z Fabi. Napisz do mnie to chętnie podzielę się posiadanymi materiałami.
regulator napiecia w alternatorze
jest to regulator LM2940T 8,0 (1A 8V TO220)
Witam czy wie może ktoś jakie oznaczenia maja diody w mostku prostowniczym alternatora magneton 55A (Skoda Felicja 1.3 Lxi plus) Mam uszkodzoną jedna diodę ale na tej i pozostałych oznaczenia się zatarły moge odczytac tylko fragment: napisane czerwonymi literami (17 ...) I jeszcze jedno, czy wiecie moze czy mostek prostowniczy i regulator napiecia sa...
Wtryski drozne?Zdejm szyne z wtryskiwaczy i zobacz czy nie pozapychane.Generalnie masz objaw padajacej pompy paliwa, ale skoro piszesz ze sprawdzona...Bez sondy gdy wsio inne dziala to to auto bedzie jechalo "normalnie" pomijajac spalanie.Sprawdz jeszcze wtyk MAP z tylu kolektora lubi zasniedziec.Ew przez jakas szmate, tak zeby nie uszkodzic, zagniec...
ladowanie to nie pomiar napiecia lecz pradu ladowania regulator jest po to aby napiecie ladowania nie przekroczyło 14.4V bez regulatora alternator ładował by na maxa!
Witam .Czy jest możliwe że pompka paliwa chodzi cały czas ( po przekręceniu zapłonu ) a mimo to samochód nie pali normalnie powinna napompować ciśnienie i się wyłączyć . Według mnie możliwe przyczyny ; 1 zajechana pompka nie tworzy ciśnienia przez to chodzi cały czas i regulator jej nie wyłącza i niem ciśnienia na wtryskach i nie pali 2 zepsuty sterownik...
elektrik czy sposób sprawdzenia podany przez play00 powie mi czy regulator jest sprawny? Gdzie kupić później taki wężyk ? Mój jest już trochę popękany, myślałem o wymianie, a jak go potnę to i tak będę musiał wymienić :) Spore ciśnienie jest w tym wężu ?
Witam. :arrow: Aleksander_01 Rzuć okiem na powyższe moje posty. Chcę potwierdzenia, czy tylko regulator ze szczotkami wykręcać, czy raczej cały alternator?
napięcia były w porządku, okazało się, że to regulator napięcia więc wymieniłem. Zobaczę jak będzie teraz przez najbliższe kilka dni i dam znać.
Bardzo dziękuję za odpowiedź. Byłem u elektryka i pytałem sie o ten skodowski. Powiedział ze ten zamiennik jest ok. Jam mam teraz dylemat, bo mam akumulator jeszcze na gwarancji, który odmawia mi posłuszeństwo.Musze obserwować ten regulator i akumulator. Elektryk mi mówi ze ładowanie jest dobre. Dałem akumulator do reklamacji i też podobno jest ok....
dołożyłem miedzy alternator a regulator diode shottkiego i podskoczylo za dużo napięcie ładowania na około 15 - 15.2 .. Po co ta dioda? Zapewne bez niej napięcie ładowania było prawidłowe. Chcę dodać potencjometr zeby obniżyć to napięcie i tyle.Wmontuje go przy tej diodzie. Problem jest tylko z doborem jaki potencjometr i o jakich parametrach na takie...
Mam problem, świeci lampka od ładowania akumulatora. Zużyte były szczotki i wymieniłem na nowy regulator. Rozebrałem alternator i sprawdziłem diody. Miernik pokazał, że są sprawne. Napięcie na zacisku+B alternatora wynosi 14,6V przy włączonym silniku. Na zacisku+D napięcie wynosi 12,4V. Przy wyłączonym silniku i załączonych światłach i ogrzewanej szybie...
No to nie ma sensu wymieniać alternatora. Załóż ten kabel i ew. wymień regulator alternatora. Powinno zlikwidować problem całkowicie. W oryginalnej instalacji za cienki kabel idzie do kabiny, tam prąd jest rozdzielany na odbiorniki oraz wraca kolejnym kablem na akumulator. Jeśli odbiorniki wezmą za dużo prądu powstaje spadek napięcia na zbyt cienkim...
Witam, mam felicje z 99r a gaz od 7lat, kupilem ja mies temu i nie wiem dlaczego nie chce palic LPG gdy silnik jest zimny, musze wyl. przelacznik i jezdzic na benzynie po czym przelacze na gaz gdy juz sie zagrzeje. Druga sprawa to jak odpale juz auto widze jak zarowki na licznikach jak i na zewnatrz przygasaja lekko albo nawet delikatnie mrugaja, podobno...
Skoro regulator biegu jałowego sostał wykluczony, pozostaje sprawdzenie szczelności kolektora dolotowego pod kątem zasysania "lewego" powietrza. Zwróć uwagę na okolice zespołu przepustnicy (uszczelka). ps. Na czym polegała "regulacja" wtrysków przez elektryka?
napięcie "dodatnie" jakie płynie przez żaróweczkę sygnalizacyjną wzbudza alternator i od tej chwili powinien ładować. Pisałeś, że wymieniłeś regulator to i szczotki sądzę masz dobre w tej sytuacji wygląda , że czeka Cię rozbiórka alternatora powinno być widać coś luźnego (luty na diodach)
Dziś przeczyściłem wtyczki za przepustnicą. Przed przeczyszczeniem jeździł jako tako ale gasł nadal. Gdy jest to zjawisko po wciśnięciu sprzęgła obroty gwałtownie spadają i gaśnie gdy jest wszystko ok łagodnie opadają. Zauważyłem też, że pojawianiu i znikaniu zjawiska (zamilania/gaśnięcia) podczas jazdy towarzyszą lekkie szarpnięcia (prawdopodobnie...
Aparat w Fav ma regulator wyprzedzenia zaplonu odsrodkowy(on ma miec pewien skok w prawo)i regulator podcisnieniowy (taka gruszka z boku).Rozdzielacz z Felici SPI jest nizszy i tam palec ma siedziec sztywno bo kat wyprzedzenia reguluje ECU.Daj fotki co masz pod maska bo Felici w 92' nie produkowali.
Ja mam alternator Magneton 70A i oryginalny skodowski regulator napięcia. Robiłem pomiary napięcia ładowania dla trzech przypadków. 1 bez obciążenia. 2 obciążenie normalne (światła + dmuchawa na I biegu). 3 obciążenie maksymalne (światła, dmuchawa, grzanie szyby, wycieraczki). Pomiary zrobiłem dla obrotów biegu jałowego, 1500, 2000 i 3000. W przyp....
Co do światła stop trzeba byłoby przeglądnąć wiązkę, a co do alternatora trzeba byłoby sprawdzić stan tulejek ślizgowych po których ślizgają się szczotki, a następnie regulator napięcia. Tu nie chodzi o światła stop z tyłu pojazdu, a o czerwoną kontrolkę stop na zegarach, która informuje o poważnej niesprawności i nakazuje zatrzymanie pojazdu. Co to...
Witam generalnie moze byc jeszcze inny problem w samym alternatorze albo/i regulatorze napiecia. W zwiazku z czym mozliwe ze polecam wymiane obu elementow. Mimo ze to drogie. Nizej napisze dlaczego a generalnie tez opieram na doswiadczeniach z felicja nie fabia (choc posiadam teraz fabie). Wiec bylo to tak z moją poprzednia skoda (felicja): - Skoda...
Witam. Mam problem z odpaleniem samochodu gdy jest zimny silnik, np. po nocy jak trzeba jechać do pracy. Żeby silnik odpalił to potrzebuje dłuższego kręcenia. Wcześniej było tak, że rozrusznik chwilę zakręcił i już silnik działał. Teraz trzeba kilka sekund kręcić. Po wizycie u mechanika samochodowego zostały wymienione świece, pompa paliwa, akumulator...
Witam, jest to moj 1 post wiec prosze o wyrozumialosc :D z gory dzieki. dobra do konkretow skoda felicja 1.3 mpi 98r. problem polega na tym ze .... wymianialem w skodzie polos dułgą , po wymianie nadszedł czas na rozruch silnika , ale niestety dźwięku odpalonego silnika nie uslyszałem oprócz tego slychać było "pyknięcie" od strony bezpieczników. natychmiast...
Dzeki za tak szybka odpowiesz Sumuje miernikem do masy mierzyc napiecie zaplon wlonczony i to wszysko tak myslalem ale nie bylem pewny ta felicja jest okropny mul na starcie tak jak moje auto jakes 2 sekundy po wcisniecu pedalu gazu przyspiesza to za dlug uwazam nie jezdze starym polonezem czy 125p tam podcisnienie zaplon przyspieszalo (hyba) jeszcze...
Pewnie ciśnienie paliwa już siadło. Pompa, filtr, regulator....
Uszkodzeniem alternatora, regulatora i może akumulatora...
Być może to wina regulatora. Więcej informacji szukaj na www.skodafelicia.pl Forum poświęcone Skodzie Felicii.
skoda felicja '97 z gazem. Tydzień czasu stania w garażu i nie odpalam. Trasy robie długie co 3 dzien. Ładowanie z alternatora jest na poziomie 14-14.3V, mierzone przy wlaczonych swiatłach mijania. na drugi dzien napiecie na aku spada do ok. 12.7V, na trzeci do 12.1V, po tygodniu jest 10V radio nie swieci i samochod cos tam slychac ale nie ma szans...
Takie napięcie, chociaż troszkę za wysokie, wcale nie musi świadczyć o awarii ani nie musi wiązać się z potrzebą wymiany regulatora napięcia. Regulatory też maja swoją tolerancję parametrów, poza którą może czasem któryś egzemplarz nieco "wyskoczyć" (bo przecież w produkcji masowej nikt takiego wyrobu/podzespołu nie testuje). Przypomnę, że nie istnieje...
To tu nie liczy się ogólnikowanie, a praktyka. Jeżeli świeci sie słabo na zgaszonym motorze to zawsze to wina regulatora bądź skorodowanych śrub mocujących regulator bądź skorodowanej wsuwki regulatora. Jeżeli swieci się słabo na zapalonym silniku to zawsze to wina mostka, i tu taka moja dygresja- nigdy nie widziałem uwalonych diod w alternatorach w...
Przykład z autem nie do końca trafiony. Swego czasu jeździłem Felicją z zapasowym regulatorem alternatora w schowku, a w zaślepce po lewej stronie od zegarów zamontowałem chiński woltomierz. Własnoocznie byłem w stanie stwierdzić, czy ładowanie po uruchomieniu motoru działa prawidłowo. Natomiast typowy przykład zastosowania monitora napięcia z odcięciem...
Witam Krajana (też kiedyś mieszkałem w Starachowicach) Z takim przypadkiem spotkałem się już kilka razy i to w właśnie w Maloneyu :). Główną przyczyną był namiar zabepieczenia antykorozyjnego między zaciskiem kabla masowego a karoserią (spadek napięcia). Jeżeli to nie pomoże to trzeba jeszcze sprawdzić: - połącznie masowe świateł (czy nie są utlenione)...
Witam, Od jakiegoś czasu mam problem z ładowaniem na niskich obrotach. Mam skode Felicje z 1998 z silnikiem 1.3 wtrysk. Wszystko zaczęło się już dawno ale od jakiegoś czasu nie daje mi to spokoju częste doładowywanie akumulatora jest męczące. Stary alternator był po regeneracji na niskich obrotach przy włączonych światłach i dmuchawie na 4 biegu nie...
Co rok po 1.X(jazda na światłach) zaczynaja sie kłopoty z brakiem prądu. Z tego co wiem w Felicjach często to się zdarza.Mimo wymiany regulatorów, akumulatorów, kabli a nawet alternatora napięcie nigdy nie przekracza 13,9v.W 126p miałem 14,6v i zero problemów z akumulatorem. Kasper
Witam Jako iż może ta informacja się przydać. Ja także jeżdżę Skodą Felicją 1.3 MPI z 1995r. Mi także dużo paliła i co się okazało: 1. Przy podłączonym mierniku na minimalnych obrotach 16V, więc wymieniłem akumulator ponieważ nie trzymał. 2. Nowiusieńki wstawiłem akumulator dobrej firmy i włączyłem przez chwilę i dalej było 16V najmniejsze napięcie....
W Felicjach często pada regulator. Ale warto też przyjrzeć się diodom prostowniczym. Jeśli któraś jest zwarta, to generuje ona niepotrzebne obciążenie na wale. Jedno i drugie (regulator i mostek) kosztuje grosze, wymiana jest szybka i bezbolesna :)
Jest to to samo co w Skodach Felicjach na przykład. Z zasilania (styk 15 stacyjki) prąd idzie na zegary na kontrolkę ładowania. Poprzez tą kontrolkę wchodzi w alternator oraz regulator napięcia. Ten prąd wzbudza alternator z niskich obrotów, później już alternator radzić ma sobie sam. Tych opisów działania układu ładowania jest tak na forum, że pewnie...
Wymiana szczotek w regulatorach napięcia alternatorów Magneton 55a, montowanych standardowo w samochodach Skoda Felicia 1,3, oraz ewentualna modyfikacja regulatora.
Załóż pierwszy lepszy to nie ma żadnego znaczenia.P
Jakąkolwiek 6A . Możesz dać 3 sztuki równolegle 2A nawet. Robiłem to w lublinie , felicji, DF i wielu VW.
ja bym podłączył ten regulator tak: 15/54 -> plus po stacyjce (na schemacie też plus po stacyjce masz tak opisany) M - magneto -> do prądnicy (jak na schemacie) R -> najprawdopodobniej do kontrolki ładowania (w liczniku) ale nie lepiej tam założyć alternator ze 105/120/Favoritki/Felicji ??? prądnica to straszne beznadziejstwo, to ledwo co ładuje,...
Witam Regulator z Malucha powinieneś zdobyć.Jeżeli to masz oryginalny alternator do 30-tki ,to taki może być ,lub z Skody Faworit ,Felicji też mogą być tak jak koledzy wcześniej pisali.Też w sklepie rolniczym powinieneś też zdobyć.
skoda felicja regulator napięcia felicja szyby felicja bezpiecznik
wyczyść filtr pralki whirlpool webasto zasilanie naprawa panela radia pioneer
traktorki kosiarki mikrokomputer cobra1
Opis pinów licznika Citroën C4 Picasso 2009 Suwak w okapie kuchennym: funkcje i zastosowanie