Radziłbym sprawdzić szczotki i regulator napięcia
Sprawdź jeszcze na wyłączonym zapłonie jaki masz pobór prądu z akumulatora, bez miernika się nie obejdzie.
Załóż pierwszy lepszy to nie ma żadnego znaczenia.P
Pewnie ciśnienie paliwa już siadło. Pompa, filtr, regulator....
Witam czyli wymiana na nowy ale to nie jest na 100% pewne że to regulator pozdrawiam.
Przyczyn może być dużo.Napewno to nie wina stojana . -diody ( zwarta jedna plusowa,częste) -regulator
Regulator tak nie sygnalizuje usterki tylko mostek prostowniczy przeważnie pada jedna główna dioda.P
no ale regulator gdzie są szczotki został wymieniony
Kolega jest uprzejmy odróżniać regulator ze skody 105/120 do regulatora z felicji?
Uszkodzeniem alternatora, regulatora i może akumulatora...
regulator napiecia w alternatorze
Zalóż nowy regulator i ciut mniejsze koło pasowe
Jakąkolwiek 6A . Możesz dać 3 sztuki równolegle 2A nawet. Robiłem to w lublinie , felicji, DF i wielu VW.
Co rok po 1.X(jazda na światłach) zaczynaja sie kłopoty z brakiem prądu. Z tego co wiem w Felicjach często to się zdarza.Mimo wymiany regulatorów, akumulatorów, kabli a nawet alternatora napięcie nigdy nie przekracza 13,9v.W 126p miałem 14,6v i zero problemów z akumulatorem. Kasper
Najpierw pokasuj spadki napięcia. Mierząc na obudowie alternatora i B+ powinno być prawie tyle co na akumulatorze , niezależnie od obciążenia światłami czy dmuchawą. Dokręć porządnie nakrętkę POD oczkiem przewodu prądowego. Jak widać zieloną korozję między oczkiem a przewodem to wyczyść i zalutuj albo daj nowe oczko i polutuj. Zmierz spadek napięcia...
Witam Regulator z Malucha powinieneś zdobyć.Jeżeli to masz oryginalny alternator do 30-tki ,to taki może być ,lub z Skody Faworit ,Felicji też mogą być tak jak koledzy wcześniej pisali.Też w sklepie rolniczym powinieneś też zdobyć.
jest to regulator LM2940T 8,0 (1A 8V TO220)
Zakładałem regulatory od maluchów do różnych alternatorów i zawsze wydalały a ich zaletą była cena. A co do regulatora z felicji to widziałem kiedyś taki nawet go z kumplem rozebraliśmy i jeżeli to jest taki sam to raczej go nie przerobisz. w tym co my rozebraliśmy wszystko było SMD i to jeszcze na płytce ceramicznej. :o
witam. w zwiazku z czestymi problemami z ladowaniem alternatora firmy magneton 70A z felicji postanowilem wymienic go na alternator boscha 70 a z fabii. wszystko fizycznie pasuje, gorzej z elektryka. oczekuje na przesylke i zastanawiam sie, czy uda mi sie w jakis sposob uruchomic nowy alternator bez wymiany regulatora. najwieksze watpliwosci mam o zachowanie...
Niewiem co to jest kolego, ale nie wygląda to na regulator napięcia, a nawet jeśli jest to regulator to napewno nie od skody. Link poniżej pokazuje regulator od skody felicji. http://obrazki.elektroda.net/49_12820496...
wymienili regulator napiecia
W Felicjach często pada regulator. Ale warto też przyjrzeć się diodom prostowniczym. Jeśli któraś jest zwarta, to generuje ona niepotrzebne obciążenie na wale. Jedno i drugie (regulator i mostek) kosztuje grosze, wymiana jest szybka i bezbolesna :)
Wtryski drozne?Zdejm szyne z wtryskiwaczy i zobacz czy nie pozapychane.Generalnie masz objaw padajacej pompy paliwa, ale skoro piszesz ze sprawdzona...Bez sondy gdy wsio inne dziala to to auto bedzie jechalo "normalnie" pomijajac spalanie.Sprawdz jeszcze wtyk MAP z tylu kolektora lubi zasniedziec.Ew przez jakas szmate, tak zeby nie uszkodzic, zagniec...
Być może to wina regulatora. Więcej informacji szukaj na www.skodafelicia.pl Forum poświęcone Skodzie Felicii.
Wogóle póżniej okazało się że miałem na alternatorze niewłaściwy typ regulatora - nie od tego typu alternatora...
ten od malucha to chyba do każdego auta podpasi. ja eksperymentowałem z alternatorem skody felicji i tym regulatorem
wężykowni u mnie mało, a wężyk nie wygląda na taki zwykły, pojadę więc do wielkiego miasta i tam poszukam. Dzięki elektrik za poradę, jak sprawdzę regulator sposobem play00 to odpiszę co zauważyłem.
Witam. :arrow: Aleksander_01 Rzuć okiem na powyższe moje posty. Chcę potwierdzenia, czy tylko regulator ze szczotkami wykręcać, czy raczej cały alternator?
Witam Objaw wskazuje na uszkodzenie regulatora napięcia. Jeśli masz sprawną poduszkę powietrzną, to powinna zapalić się jej kontrolka - typowe dla Felicji. Do wymiany regulator napięcia (proponuję oryginalny, bo zamienniki u mnie padały dość szybko). Drugi regulator proponuję wozić w bagażniku "na wszelki wypadek". Po wymianie regulatora, sprawdzić...
ja bym podłączył ten regulator tak: 15/54 -> plus po stacyjce (na schemacie też plus po stacyjce masz tak opisany) M - magneto -> do prądnicy (jak na schemacie) R -> najprawdopodobniej do kontrolki ładowania (w liczniku) ale nie lepiej tam założyć alternator ze 105/120/Favoritki/Felicji ??? prądnica to straszne beznadziejstwo, to ledwo co ładuje,...
Co do regulatora to jak najbardziej oryginalny jest trochę droższy od podróbek ale z ładowaniem jest w tedy spokój, wymieniałem już kumplowi chyba ze trzy regulatory bo chciał taniej w końcu kupił oryginalny i teraz ładowanie hula.
Ok montuje ten stuff zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia czy jak znow padnie made in china regulator jest opcja podpięcia kabli ze szczotek i mostka prostowniczego wyprowadzenia tego na zewnątrz i zamontowania regulatora zewnętrznego jak kiedyś w Fiacie 125P czy tudzież skody felicji ( maja regulatory na zewnątrz ). Uprości to ew. wymiane w przyszłości...
Witam Ostatnio zmieniono mi regulator napiecia w skodzie felicji na taki z oznaczeniem 90a , a na alternatorze jest 70a ... A to wymienili ci z używanego alternatora, 90A A kiedy twój 70A?
napięcia były w porządku, okazało się, że to regulator napięcia więc wymieniłem. Zobaczę jak będzie teraz przez najbliższe kilka dni i dam znać.
Z tego co napisał Gustavo spadek napięcia pomiędzy akumulatorem i żarówkami wynosi 13.8-13.2=0.6V, przy zwiększeniu prądu będzie jeszcze większy, przyjmijmy 0.8V. Aby napięcie na zaciskach żarówek wynosiło 14.2V jak chce autor, przerobiony regulator musiałby na akumulatorze utrzymywać 14.2V+0.8V=15V, co skończy się z czasem uszkodzeniem akumulatora....
Moje pierwsze auto to była Favorita, silnik z grubsza ten sam tylko że jeszcze z gaźnikiem. I pamiętam, że jak łańcuch zaczął hałasować, to nie dało się tego przegapić, jakbyś grzechotką potrząsał przy wolnych obrotach. Po wymianie błoga cisza. Obecnie posiadam pełnoletnią Felicję jako dupowóz do jeżdzenia po mieście, na liczniku 220 kkm a łańcuch jak...
Witam, mam felicje z 99r a gaz od 7lat, kupilem ja mies temu i nie wiem dlaczego nie chce palic LPG gdy silnik jest zimny, musze wyl. przelacznik i jezdzic na benzynie po czym przelacze na gaz gdy juz sie zagrzeje. Druga sprawa to jak odpale juz auto widze jak zarowki na licznikach jak i na zewnatrz przygasaja lekko albo nawet delikatnie mrugaja, podobno...
Witam, mam prostownik w którym w mostku są dwie diody i dwa tyrystory, niestety nie ma serowania tyrystorami i prostownik nie działa. Znalazłem w necie taki schemat: http://obrazki.elektroda.net/23_12638189... tylko nie wiem czym zastąpić układ sterowania. Oryginalnie jest to regulator napięcia: http://obrazki.elektroda.net/71_12638192...
Dziś przeczyściłem wtyczki za przepustnicą. Przed przeczyszczeniem jeździł jako tako ale gasł nadal. Gdy jest to zjawisko po wciśnięciu sprzęgła obroty gwałtownie spadają i gaśnie gdy jest wszystko ok łagodnie opadają. Zauważyłem też, że pojawianiu i znikaniu zjawiska (zamilania/gaśnięcia) podczas jazdy towarzyszą lekkie szarpnięcia (prawdopodobnie...
jesli to bedzie regulator to kup regulator od golfa 2-ki jest taki sam jak od felicji a kosztuje znacznie mniej
Witam ma moze ktos jakis poradnik jak te regulacje zamienic na elektryczna? Ja ostatnio zmieniałem u siebie. Mam z czeskiej strony instrukcję krok po kroku, nawet jeden regulator z Octavi mam na zbyciu, bo zamówiłem 2 i ostatecznie zamontowałem z Fabi. Napisz do mnie to chętnie podzielę się posiadanymi materiałami.
Takie napięcie, chociaż troszkę za wysokie, wcale nie musi świadczyć o awarii ani nie musi wiązać się z potrzebą wymiany regulatora napięcia. Regulatory też maja swoją tolerancję parametrów, poza którą może czasem któryś egzemplarz nieco "wyskoczyć" (bo przecież w produkcji masowej nikt takiego wyrobu/podzespołu nie testuje). Przypomnę, że nie istnieje...
Jeszcze jedno małe pytanko czy regulator ma na celu regulacje ciśnienia do odpowiedniego poziomu czy zajmuje się też wyłączeniem pompy , a może w listwie wtryskowej jest czujnik który ja wyłącza .
Mam problem, świeci lampka od ładowania akumulatora. Zużyte były szczotki i wymieniłem na nowy regulator. Rozebrałem alternator i sprawdziłem diody. Miernik pokazał, że są sprawne. Napięcie na zacisku+B alternatora wynosi 14,6V przy włączonym silniku. Na zacisku+D napięcie wynosi 12,4V. Przy wyłączonym silniku i załączonych światłach i ogrzewanej szybie...
skoda felicja '97 z gazem. Tydzień czasu stania w garażu i nie odpalam. Trasy robie długie co 3 dzien. Ładowanie z alternatora jest na poziomie 14-14.3V, mierzone przy wlaczonych swiatłach mijania. na drugi dzien napiecie na aku spada do ok. 12.7V, na trzeci do 12.1V, po tygodniu jest 10V radio nie swieci i samochod cos tam slychac ale nie ma szans...
Ja w swojej dodałem diodę Schottky'ego włączoną na kablu wchodzącym do regulatora napięcia na alternatorze. Podniosło mi to to napięcie ładowania o około 0,3 V. Układ ładowania Skody nie był projektowany do jazdy cały dzień na światłach mijania.
Tu podaje ciekawy artykuł o zwiększeniu wydajności .. Niestety nie jestem elektrykiem i wiem że bym sobie z tym nie poradził.. http://skodaporadnik.republika.pl/porady... Możesz o wiele łatwiej, a z tym sobie na pewno poradzisz: http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&N... Ew. wymień regulator na...
Przykład z autem nie do końca trafiony. Swego czasu jeździłem Felicją z zapasowym regulatorem alternatora w schowku, a w zaślepce po lewej stronie od zegarów zamontowałem chiński woltomierz. Własnoocznie byłem w stanie stwierdzić, czy ładowanie po uruchomieniu motoru działa prawidłowo. Natomiast typowy przykład zastosowania monitora napięcia z odcięciem...
napięcie "dodatnie" jakie płynie przez żaróweczkę sygnalizacyjną wzbudza alternator i od tej chwili powinien ładować. Pisałeś, że wymieniłeś regulator to i szczotki sądzę masz dobre w tej sytuacji wygląda , że czeka Cię rozbiórka alternatora powinno być widać coś luźnego (luty na diodach)
Strumien swiadomosci swia , alternator jest "od" i "w" Felicji. Niestety te alternatory od urodzenia dają 14V na klemach (a nie 14,4) czy to z oryginalnym czy z nieoryginalnym regulatorem. Temat 14V był już wielokrotnie przerabiany przez właścicieli Felicji. Alternator był na toczeniu pierścieni i wymianie łożysk. Był też sprawdzony i działa tak jak...
Skoro regulator biegu jałowego sostał wykluczony, pozostaje sprawdzenie szczelności kolektora dolotowego pod kątem zasysania "lewego" powietrza. Zwróć uwagę na okolice zespołu przepustnicy (uszczelka). ps. Na czym polegała "regulacja" wtrysków przez elektryka?
Tak jak pisałem do prób używam szlifierki z regulacją i wyświetlaczem ustawionych obrotów, dorobiłem do niej krążek blachy z wypustem aktywującym hallotron. W programie zmieniałem już wartości na przykładowo 2200rpm i serwo zawsze zaczyna od 1500rpm stopniowo iść w skrajne położenie, nawet jak na szlifierce mam ustawione 3000rpm. Hallotron działa prawidłowo,...
Witam czy wie może ktoś jakie oznaczenia maja diody w mostku prostowniczym alternatora magneton 55A (Skoda Felicja 1.3 Lxi plus) Mam uszkodzoną jedna diodę ale na tej i pozostałych oznaczenia się zatarły moge odczytac tylko fragment: napisane czerwonymi literami (17 ...) I jeszcze jedno, czy wiecie moze czy mostek prostowniczy i regulator napiecia sa...
Witam Krajana (też kiedyś mieszkałem w Starachowicach) Z takim przypadkiem spotkałem się już kilka razy i to w właśnie w Maloneyu :). Główną przyczyną był namiar zabepieczenia antykorozyjnego między zaciskiem kabla masowego a karoserią (spadek napięcia). Jeżeli to nie pomoże to trzeba jeszcze sprawdzić: - połącznie masowe świateł (czy nie są utlenione)...
ładowanie na poziomie 13,2 - 13,4 max(na 3 różnych regulatorach to samo) zastanawiam sie czy to norma dla MAGNETONA ? tylko prosze nie piszcie sprawdż masy ,przewody itp.
Aparat w Fav ma regulator wyprzedzenia zaplonu odsrodkowy(on ma miec pewien skok w prawo)i regulator podcisnieniowy (taka gruszka z boku).Rozdzielacz z Felici SPI jest nizszy i tam palec ma siedziec sztywno bo kat wyprzedzenia reguluje ECU.Daj fotki co masz pod maska bo Felici w 92' nie produkowali.
Witam, Od jakiegoś czasu mam problem z ładowaniem na niskich obrotach. Mam skode Felicje z 1998 z silnikiem 1.3 wtrysk. Wszystko zaczęło się już dawno ale od jakiegoś czasu nie daje mi to spokoju częste doładowywanie akumulatora jest męczące. Stary alternator był po regeneracji na niskich obrotach przy włączonych światłach i dmuchawie na 4 biegu nie...
Jest to to samo co w Skodach Felicjach na przykład. Z zasilania (styk 15 stacyjki) prąd idzie na zegary na kontrolkę ładowania. Poprzez tą kontrolkę wchodzi w alternator oraz regulator napięcia. Ten prąd wzbudza alternator z niskich obrotów, później już alternator radzić ma sobie sam. Tych opisów działania układu ładowania jest tak na forum, że pewnie...
To tu nie liczy się ogólnikowanie, a praktyka. Jeżeli świeci sie słabo na zgaszonym motorze to zawsze to wina regulatora bądź skorodowanych śrub mocujących regulator bądź skorodowanej wsuwki regulatora. Jeżeli swieci się słabo na zapalonym silniku to zawsze to wina mostka, i tu taka moja dygresja- nigdy nie widziałem uwalonych diod w alternatorach w...
Witam generalnie moze byc jeszcze inny problem w samym alternatorze albo/i regulatorze napiecia. W zwiazku z czym mozliwe ze polecam wymiane obu elementow. Mimo ze to drogie. Nizej napisze dlaczego a generalnie tez opieram na doswiadczeniach z felicja nie fabia (choc posiadam teraz fabie). Wiec bylo to tak z moją poprzednia skoda (felicja): - Skoda...
Wiatm. Jeśli chodzi o Felicję to proszę mi wierzyć nie jest Pan odosobniony. Jednakże jak dobrze zauważył mój przedmówca należy sprawdzić po pierwsze sam regulator i szczotki. Po wyjęciu regulatora palcem sprawdzi Pan komutator gdyż jeśli ma on doliny to oznacza że szczotki się wieszają. Rownież bardzo dużą rolę odgrywają klemy. Muszą być nieskazitelnie...
Co do światła stop trzeba byłoby przeglądnąć wiązkę, a co do alternatora trzeba byłoby sprawdzić stan tulejek ślizgowych po których ślizgają się szczotki, a następnie regulator napięcia. Tu nie chodzi o światła stop z tyłu pojazdu, a o czerwoną kontrolkę stop na zegarach, która informuje o poważnej niesprawności i nakazuje zatrzymanie pojazdu. Co to...
Witam. Mam również 7-lenią Felicję i trzeci akumulator. Pierwszy siadł ni z gruszki ni z pietruszki w ciągu nocy gdy samochód stał w garażu, wszystko wyłączone, sprawne, "OK". Drugi? być może że na skutek regulatora, prawdopodobnie było słabe doładowywanie akumulatora,choć lampka kontrolna nawet się nie żarzyła, był na gwarancji został wymieniony razem...
...W moim samochodzie paliła się kontrolka ładowania. Byłem u mechanika,wymienił mi łóżyska alternatora i kontrolka zgasła.Ja jednak mam wrażenie,że nie wszystko jest jeszcze w porządku.Przy dużym obciążeniu akumulatora(włączone jednocześnie światła,wycieraczki,światła awaryjne i nawiew) delikatnie przygasają mi wskażniki na tablicy rozdzielczej.Czy...
Witam, ostatnio miałem problem z ładowaniem. Kontrolka migała aż w końcu zaczęła cały czas świecić... Na początku założyłem nowy regulator napięcia. Nic nie pomogło, rozebrałem alternator szczotki i pierścienie ślizgowe ok, okazało się że jedna dioda nie przewodziła wogóle prądu ani w jedną ani w drugą stronę. Kupiłem cały mostek prostowniczy o skody...
Witam Jako iż może ta informacja się przydać. Ja także jeżdżę Skodą Felicją 1.3 MPI z 1995r. Mi także dużo paliła i co się okazało: 1. Przy podłączonym mierniku na minimalnych obrotach 16V, więc wymieniłem akumulator ponieważ nie trzymał. 2. Nowiusieńki wstawiłem akumulator dobrej firmy i włączyłem przez chwilę i dalej było 16V najmniejsze napięcie....
Ma taką samą Felicję i z tego co wiem dużo egzemplarzy ma problem z ładowaniem, ja radzę sobie w ten sposób że co ok pół roku po prostu czyszczę dokładnie alternator, tzn rozbieram go w drobny mak, i wszystko czyszczę oliwię itd. po takim zabiegu ładowanie podnosi się ok 1 V. Wcześniej wymieniałem diody, regulator, sprawdzałem połączenia itd., itp.,...
Witam. Mam problem z odpaleniem samochodu gdy jest zimny silnik, np. po nocy jak trzeba jechać do pracy. Żeby silnik odpalił to potrzebuje dłuższego kręcenia. Wcześniej było tak, że rozrusznik chwilę zakręcił i już silnik działał. Teraz trzeba kilka sekund kręcić. Po wizycie u mechanika samochodowego zostały wymienione świece, pompa paliwa, akumulator...
Wymiana szczotek w regulatorach napięcia alternatorów Magneton 55a, montowanych standardowo w samochodach Skoda Felicia 1,3, oraz ewentualna modyfikacja regulatora.
witam wiem że dużo pisano na ten temat i czytałem to ale jużsam nie wiem co to może być u mnie mam skode felicje 1.6 i jest tam zamontowany alternator firmy Bosch 70, 14V,ostatnio sprawdzałem napięcie i bez obciążenia na wolnych obrotach jest 14.V a po włączeniu wczystkiego czego się da jest 13,8V i niemiałbym nic do tego gdyby nie fakt że po rozgrzaniu...
Nad elektrycznym się nie zastanawiałem. Dodatkowo nie ma tam miejsca na drugi alternator. Jaki jest pobór prądu przez taką nagrzewnice? Tam kiedyś była prądnica a może alternator sam nie wiem co to było raczej prądnica z regulatorem mechanicznym podobnym do c330 . Wyrób Boscha. Jako że miałem problemy wstawiłem alternator od poloneza. Po ukreceniu śrubek...
Witam, jest to moj 1 post wiec prosze o wyrozumialosc :D z gory dzieki. dobra do konkretow skoda felicja 1.3 mpi 98r. problem polega na tym ze .... wymianialem w skodzie polos dułgą , po wymianie nadszedł czas na rozruch silnika , ale niestety dźwięku odpalonego silnika nie uslyszałem oprócz tego slychać było "pyknięcie" od strony bezpieczników. natychmiast...
Witam, jestem świeżo upieczonym kierowcą, kupiłem swoje pierwsze auto Skode Felicje. Nagłośnienie które było montowane seryjnie nie zadowalało moich potrzeb audio, więc postanowiłem dodać 2 głośniki na tylnią półkę. Na szrocie znalazłem JBL GT0803 (te starsze), i po przetestowaniu podłączyłem je do mojego radia według schematu. Radio to ma regulacje...
Dzeki za tak szybka odpowiesz Sumuje miernikem do masy mierzyc napiecie zaplon wlonczony i to wszysko tak myslalem ale nie bylem pewny ta felicja jest okropny mul na starcie tak jak moje auto jakes 2 sekundy po wcisniecu pedalu gazu przyspiesza to za dlug uwazam nie jezdze starym polonezem czy 125p tam podcisnienie zaplon przyspieszalo (hyba) jeszcze...
Witajcie, W mojej skodzie chyba przestał działać alternator. Akumulator rozładowuje się podczas jazdy, napięcie podczas pracy silnika jest niższe niż przy wyłączonym silniku, przy podwyższonych obrotach jeszcze niższe. Dziwne jest to, że nie zapala się kontrolka akumulatora (zapala się podczas rozruchu silnika). Jeśli to ma jakiekolwiek znaczenie, to...
Witam, widzę że kilka osób podjęło temat ale nie widać wyraźnych efektów więc postaram się podzielić moim uparcie diagnozowanym przypadkiem, tak ja w temacie falujące nierówne obroty,silnik telepie więc w pierwszym kroku sprawdziłem kable (kilka kompletów) wymieniłem PODSTAWKĘ gaźnika (gruba gumowa w środku jest zalany profil metalowy) dociągnąłem solidnie...
Odgrzeję temat żeby nie zakładać nowego. Octavia 2. benzyna silnik AQY. Mam problem z niskim napięciem ładowania. Zaczęło się od napięcia 13,3V na zaciskach akumulatora pod obciażeniem. Alternator fabryczny Valeo 030 903 023 J 90A. Wymieniłem dziś regulator napięcia. Nastąpiła lekka poprawa. na zaciskach pod obciążeniem, światła, radio, klima, jest...
wiem, że 200 Wat to nie tak dużo ale w dwóch autach już alternatory mi poszły przez ten sprzęt. Poprzednim była skoda felicia i tam naprawiane były diody alternatora. E-tam w felicjii to normalne bez sprzętu też lecą diody, natomiast jeżeli są skoki napięcia a kontrolka się nie zapala wymienić regulator napięcia i już.P
Witam, nie pisałbym tego w nowym temacie ale poprzedni widzę ze jest zamknięty. mam natępujące objawy (skoda felicjia 1,3 68KM 1997r). Objawy: 1) napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silniku 12,5V 2) przy włączonym silniku również 12,5V 3) przy rozruchu 11,5 V 4) Gdy zapalam stacyjkę wszystkie kontrolki oświecają się z tym że kontrolka akumulatora...
Witam ! Mam pytanie padł mi regulator napięcia w alternatorze i chce go naprawić lub ewentualnie wymienić na inny jeśli to możliwe. Oryginalny kosztuje 200zł w związku z tym chciałem się poradzić kogoś czy można zastosować tam coś innego np. regulator napięcia od skody felicji który kosztuje około 30 zł . Wymienił bym sam układ a szczekotrzymacz pozostał...
skoda felicja regulator napięcia felicja szyby felicja bezpiecznik
potencjometr liniowy logarytmiczny wałka laserowej zbiornik wyrównawczy ciśnieniowy
jacuzzi dmuchane jacuzzi dmuchane
Wykruszanie klocka hamulcowego w Passacie 1.9 TDI 90 KM Jak lutować nikiel: techniki, topniki, luty