pewnie to to
Witam, to dosc popularny przed wojna regulator napiecia '1-kotwicowy' / z 'mag-dyn Bosch D 1 / D 2', itp., a oprocz tego stosowany takze jako 'kopia Boscha' w powojennych 'Jawach - Perak' 125, 250, 350, wiec nie powinno byc klopotu z dobraniem 'zamiennika' w dobrym stanie technicznym, na wiekszosci bazarow motocyklowych do dostania u nas i 'za Odra'...
Czyżby wzbudzenie samymi magnesami na najwyższych obrotach dawało takie napięcie na zaciskach, że trzeba by to było rozproszyć? Samymi magnesami ? Nie, Kolego, tam nie ma magnesów. Ten rezystor ograniczał prąd cewek wzbudzenia (czasem były nawet dwa rezystory) i w ten sposób zmniejszał napięcie prądnicy przy wysokich obrotach. Proponuje przeanalizować...
Witam! Jak w temacie, poszukuję schematu regulatora napięcia typ RT-15t do motocykla Jawa CZ350 z instalacją 6V. Pozdrawiam!
dorzucam jeszcze schemat.
DF (wzbudzenie ) do DF regulatora niestety twoje zdjecia sa do d.... i nic na nich nie widac .Zreszta jak kupiles regulator to powinnes miec schemat w komplecie
Regulator zacisk "D". potem przez kontrolkę i do masy.
http://www.sesa-moto.cz/minulost/jawa_17... nie wiem czy o taki schemat chodzi?? taki sam mam w książce do jawy
Aha sprawdzę ale takie pytanko jeszcze mam czy jak miałem szczotkotrzymacz źle podłączony to regulator mógł się popsuć. A no i czy da się od czegoś wstawić prostownik do jawy?
pewnie musi być oryginał pradnica?! proponuje przyjżeć się reglerowi pradnicy do malucha! problem w tym że jawa ma chyba plus na obudowie?
Odłącz ładowanie aku od regulatora i zapal silnik. Jak OK, to regulator lub prądnica nie OK. Podejrzewam przebiegunowanie prądnicy, źle podłączony aku lub uszkodzony regulator. Czy instalacja podłączona zgodnie ze schematem?
W tych regulatorach paliły się tranzystory sterujące tranzystorem wykonawczym. Naprawiałem taki regulator wiele lat temu. Zrysowałem nawet schemat. Wg. mnie te regulatory to badziew nie godny uwagi. Lepiej kupić jakiś polski za 20 zł. Przy okazji przerabiając prostownik na układ 9d za kilka groszy. Jednak podstawą jest zrobienie solidnej masy KABLEM....
Ale czy pasuje od uno. A od Mz regulator do Jawy bedzie pasowac?
54 to plus który idzie na te 3 żarówki. Jedna z nich to kontrolka "luzu" czyli biegu neutralnego gdzie podawana jest masa z włącznika, druga to kontrolka ładowania ktora jest podłączona do regulatora napięcia a trzecia to kontrolka kierunkowskazów. Ogólnie jest słaba jakość tego schematu. Czwarta kontrolka to drogowe gdzie jest ona podłączona pod włókno...
Regulatory mechaniczne, które mam mają tylko uszkodzone uzwojenia. Styki są o dziwo w dobrym stanie. Na razie chciałbym założyć elektroniczny regulator tak, by nie dokonywać za bardzo przeróbek w prądnicy i w całej instalacji motoru. Czy mój schemat elektronicznego regulatora jest dobrze zaprojektowany? Pozdrawiam.
Na stronie Jawacz.pl pisało tylko że trzeba kupić 2 mostki 50A nie napisali dokładnie jakie. A u mnie w sklepie nie ma innych. Możesz mi powiedzieć jak zbudować z tych prostownik o ile się da?A jeszcze takie pytanko to jak sprawdza się prostownik to łączysz niebieskie z zielonym? A masę też odłączyć? Poprawiłem luknie ktoś :D : http://obrazki.elektroda.pl/1480550600_1...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic75... Jest tam schemat prostownika. mam nadzieje że nie problem sprawdzić diody zgodnie ze schematem.
Wyślij mi swoj adres to wysle Ci cala isntrukcje obslugi po polsku moge podac ci tez link do strony na ktorej znajduje sie katalog czesci ale po czesku Tak apropo poszukuje regulatora napiecia do pradnicy krzywki pradnicy i iglicy gaznika Jezeli remontujesz silnik mam dostep do sklepu z nowymi czesciami np przerywacz zaplonu, sworzen tloka, lancuszek...
Witam. Szukam pomocy w sprawie podłączenia zapłonu cdi do w/w jawy 250. Daję schemat który był do tego wynalazku + org. schemat. Po prostu nie ogarniam gdzie podpiąć kabel żółty,dając go na stacyjkę pod złącze 51 wszystko poza słabym sygnałem wydaje się ok. lecz podłączając pod akumulator + ładowanie myślę że zrobię jakieś zwarcie jeśli zistawię instalację...
Przekaźnika nie kupuj. Może być dobry. Pisałem, że najbardziej podejrzany jest regulator napięcia. Zamieść schemat, to cię nakieruję jak go sprawdzić. Napięcia mierzymy na klemach akumulatora. Miernik jest obowiązkowy. bez niego będziesz jak ślepiec. To tylko ok 20 zł, a przyda się w wielu winnych sytuacjach. Sprawdź styki w obrębie układy ładowania....
Ja nie mam prądnicy tylko zapłon bezstykowy CDI Dodano po 2 Potrzebny mi schemat instalacji zapłonu CDI Vape do Jawy 250. Mój gdzieś przepadł.
RP-15t "Jawa" Uszkodzony tranzystor to"2N6107" (PNP) RP-15t "MZ" uszk. tranzystor to 2n6292 (tranzystor NPN)
Od kilku dni mam na stanie jawę 350TS. Ładnie pali na dwa gary. Mam natomiast problem z ładowaniem. Sprawdziłem wszystko wg książki począwszy od alternatora (urwana jedna szczotka) po prostownik i stanałem na regulatorze. Możecie mi powiedzieć na jakiej zasadzie działa ten regulator? Czy na wzbudzaniu powinien dawać jakieś napięcie? Bo w moim przypadku...
To jest taki typ regulatora 'Bosch 45 / 60 - 6' z pojedyncza kotwica, ktora przelacza po kolei 2 'zestawy' stykow i od wiekszosci powojennych motocykli powinien tak samo pasowac : AWO Turist / Sport, IFA BK 350, MZ ES / Trophy, Jawa Perak / Ogar, itp., bo wszystkie mialy wlasnie 'kopie - klony' tego regulatora 'Bosch' w latach powojennych i podobne...
Mam nadzieje że przeszczep się uda tyle tylko że jak chcesz montować altek z jawy musisz zastosować się do schematów wrzuconych przez p.Błażeja no i nabyć prostownik,regulator napięcia i przekaźnik kontrolki ładowania.
Zajrzyj tutaj <http://jawa250catalog.prv.pl/jawa_25... Usunięty rezystor łączył "plusowy" koniec uzwojenia wzbudzenia z masą (+ na masie), drugi koniec uzwojenia wzbudzenia jak wynika ze schematu połączony powinien być ze szczotką "minusową". Masz tam również opis prądnicy oraz pracy...
A mnie zastanawia jedno: jak ty chcesz mu pomóc, skoro nie wiesz, jak działa zapłon, o regulacjach nawet nie wspomnę, nie wiesz do czego służy regulator napięcia, o jego zasadę działania nawet nie zapytam, jaka tam jest prądnica? Określ zakres swojej pomocy, bo ciekawie się zapowiada ta robota... A ten schemat jest jasny i czytelny, więc nie wiem, w...
Ten zapłon reguluje się tak samo jak orginalny. Dołączę ręczny schemat podłączenia. P.S. Regulator się przydaje ponieważ bez po pewnym czasie jazdy bez świateł akumulator się gotuje napięcie dochodzi do 10V
Witam, potrzebuje schematu elektrycznego do JAWY 125 travel, najbardziej chodzi mi o regulator napięcia, wychodzi z niego 5 przewodów a była ucięta wtyczka, przewody regulatora ma kolory następujące: Zielony, pomarańczowy, czarny, zółty i czerwony/
Masz co najmniej kilka różnych schematów przerobienia instalacji w motorowerach jawa/romet na instalację z akumulatorem i regulatorem napięcia. Więc z nich skorzystaj. A jeśli myślisz, że zrobisz to z tego, co akurat znalazłeś, to sam sobie generujesz kłopoty.
Dołącz schemat to pogadamy. Choć po szybkim przeglądzie w necie znajduje, że Jawa ma alternator a Ty próbujesz dołaczyć regultor prądnicy. DSV90 to nie jest regulator alternatora, ale prądnicy. Poczytaj w sieci, to są dwa różne urządzenia, choć oba wytwarzają prąd elektryczny.
Witam. Ostatnio padł mi regulator napięcia w mojej jawie, posiadam regulator z poloneza widaczny na fotce niżej i tu moje pytanie jak go podłączyć. Na dole jest orginalny schemat. Prosze kogoś by przerobił mi ten schemat pod regulator z poloneza. http://obrazki.elektroda.net/97_12288546... http://obrazki.elektroda.net/30_12288555... Czekam na...
Jeden idzie do regulatora, drugi na masę. Jest sporo schematów elektrycznych na necie. Na innym forum jawacz.pl jest chyba już wszystko opisane jeśli chodzi o problemy z ładowaniem w ts i nie tylko. Więc wystarczy poszukać.
Cześć potrzebuje schematu elektryki do jawy cz 175 wiem że na Google są bo szukałem ale nie są one opisane typu akumulator regulator lampa itp więc jeżeli ktoś by mógł to proszę o opisany schemat. Pozdrawiam i czekam Ps. Jak zły dział to przenieście. A i jeszcze proszę o wyrozumiałość co niektórych bo man 14 lat i to moja pierwsza cezeta
Witam wszystkich forumowiczów. Mam oto taki problem. Niedawno nabyłem motorek Jawe Robby. Z silnikiem 50. Przez pewien czas było wszystko ok, ale któregoś dnia kiedy wyjechałem sobie motorkiem to padło mi zasilanie, a dokładniej ładowanie, sprawdziłem czy alternator daje prąd, i jej z nim wszystko ok. Problem jest w regulatorze napięcia. Najprawdopodobniej...
Schemat jest dobry i wszysko jest pokazane. Prądnica ma wzbudzanie poprzez stojan a nie szczotki. Z wirnika poprzez szczotki jest odbierany prąd do akumulatora włączanego z prądnicą poprzez włącznik zintegrowany z regulatorem. Regulator jest dwuzadaniowy. Z jednej strony ma styk który łączy prądnicę z akumulatorem a po drugej stronie ma styk który jest...
Witam, posiadam jawę 250 model 353 i mam problemy z podłączeniem regulatora ładowania. Stary regulator nie działał(nie produkuje się takich) więc zakupiłem elektroniczny i nie potrafię go podłączyć, wychodzą z niego 3 przewody, nie wiem też czy powinien być przykręcony bezpośrednio do masy, czy też odizolowany, jeżeli ktoś ma jakieś rady będę wdzięczny,...
Na 100% powinien tam być regulator elektroniczny. Tylko w wersji 6V był to regulator mechaniczny. A jeśli zajmujesz się elektryką maszyn budowlanych to przecież taka cz-tka to dla Ciebie pestka, układ ładowania jest bardzo prosty, zresztą schematów także nie brakuje. Wg mnie masz gdzieś luźny przewód , obejrzyj prostownik bywa że przewody w środku się...
Koledzy!!!kolega magdamichał mają jak czytałem Jawę pewnie 50.Tam jest prądnica która ma takie wsp.6V20W-Napięcie oczywiście zmienne i skokowe czyli na biegu jałowym około 15V a po dodaniu gazu ok 20 i więcej ponieważ się zmieniają obroty silnikia.Tak samo jest w samochodach dlatego stosuje się regulator napięcia i diody trójfazowe.Tutaj można zrobić...
Witam od jakiegoś czasu posiadam motocykl Jawa 350 TS.Niestety nie ma ładowania i ciągle pada akumulator.Motocykl wyposażony jest w alternator.Jest w nim też prostownik i regulator który prawdopodobnie jest nie sprawny.Mam elektroniczny regulator alternatora produkcji polskiej http://www.ape.com.pl/index.php?id=17&pr... ,nowy ma 3 wyprowadzenia...
Witam potrzebuje aby ktoś połączył mi te cześci co są na obrazku. mam nadzieje że z tymi częściami odpale motor. bez oświetlenia, stacyjki bez niczego. Kupiłem motor bez instalacji i nie umiem znaleść iskry, prosze o zrobienie schematu i podpowiedzi jak sprawdzić dane alementy czy są sprawne np. kondensatory, cewki, prostownik, regulator i czym można...
Witam. Pytanie skierowane głownie do elektryków bo mi brakuje pomysłów. Przerabiam w ów motorku instalacje elektryczną na 12V bez przewijania cewek tylko w zapłon dorzucam dodatkowo czwartą cewkę zapłonową. Cewka generuje prąd ok. 6V15W, każda cewka jest wpięta do "mostka prostowniczego" gdzie po dwa mostki są połączone szeregowo co by nam dało napięcie...
zobacz tu: Dodano po 10 +leci do regulatora. Podajcie schemat na krotko. nie idź na łatwiznę,szukasz gotowego rozwiązania a wystarczy troszkę pomyśleć,np. do czego służy regulator napięcia?
Witam,mam problem z motocyklem jawa 350 wersja ts (to znaczy silnik ts ale rama ostatnia z tych czerwonych) Mam problem z elektryką,nie ma iskier na obu cylindrach Sprawdziłem kable,szczotki nowe,styki i kondensatory nowe,stacyjka działa,przełącznik też ok,akumulator oczywiście także,wszystko jest dobrze podłączone(jak na schemacie) Nie mam już pomysłu...
Porównaj schematy Jawy i ETZ. Trzeba tylko zamiast zasilania po stacyjce (Jawa) podłączyć zasilanie z dodatkowych trzech diod prostownika. Jeśli pamiętam w ETZ to połączenie nr 61. Dwa grube kable ogranicznika prądu 51 i D+ połącz ze sobą poza regulatorem i zaizoluj!. Masa wiadomo. DF do szczotki wirnika. Prościzna. Trzeba tylko pomyśleć.
Nie wiem czemu nie wskoczył odnośnik http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic42... A z załączonego przez ciebie schematu wynika, ze moduł zapłonowy ma własną cewkę zasilającą i wyzwalającą (typowe rozwiązanie), więc nie powinien ucierpieć. Reszta elektryki jest prosta i odwrotne podłączenie nie powinno jej zaszkodzić. Skoro znikło ci ładownie, to...
Witam Zakupiłem silnik do jawy 350 TS bez instalacji, więc muszę ją wykonać samodzielnie. Potrzebny jest mi tylko zapłon oraz jedno wyjście do zasilania 12v Znalazłem na forum taki schemat jak w załączniku, w związku z tym mam kilka pytań. 1. Zakładam że ten silnik oryginalnie ma instalację 12v, czy mogę się mylić? Jeśli tak to jak rozpoznać jaka jest...
Nie znam Awusa choć boleje nad tym jeśli chodzi o prądnicę to czy przypadkiem emzetki nie miały podobnych?Może schemat od MZ TS 250 byłby przydatny? Jeśli chodzi o prądnicę prądu stałego to wszystkie są samowzbudne czyli wzbudza się sama dzięki magnetyzmowi szczątkowemu a nie jak sugerujesz z baterii. Prądnica w czasie postoju i przy niskiej prędkości...
witam, Zamierzam wymienić standardowy zapłon na zapłon CDI. Myślałem że największym kłopotem będzie wykonanie podstawy tak aby można było ustawić wyprzedzenie zapłonu. Wykonałem dodatkową ruchomą podstawę na której umieszczony jest impulsator. Podstawa ta ma otwory owalne którymi reguluję kąt wyprzedzenia. wygląda to tak: http://i3.fmix.pl/fmm133/0c10eed6001d229...
Przeróbki dotyczą tylko kontrolki ładowania. Wywalasz idiotyczny przekaźnik kontrolki ładowania i izolujesz kontrolkę ładowania od masy. Po prostu porównaj sobie schematy. Jawa ma układ ładowania z lat 50-tych XXw a ETZ ma układ współczesny, stosowany w samochodach. Jedyny wyjątek stanowi podłączona (dla układu fabrycznego! - można to zmienić) do masy...
Witam, niedawno kupiłem jawe 350 ts z nowym, współczesnym regulatorem napięcia. Z racji tego, że to badziewie padło 30 km dalej chce zreanimować parę starych regulatorów które dostałem w komplecie. Wzoruje się na tym opisie http://arecki13.republika.pl/jawa/napraw... . Problem w tym że w żadnych z trzech regulatorów nie posiadam diody 7, ponad to...
Witam :) Szukałem na forum, guglałem, zatem mam wątpliwości... Jestem posiadaczem Ogara 200, chciałbym mu dołożyć akumulator celem napędzenia jeszcze nieobecnych kierunkowskazów. wiele osób stosuje w tym celu najzwyklejszą diodę wpiętą w szereg z cewką wychodzącą z magneta. Niby fajnie - lecz skoro mam lutownicę, to chciałbym akumulatorowi nieco użyć....
A z tymi mostkami to się nie da bo mam kupione a nie chce żeby leżały w garażu. Wyrzucić przekaźniki to go w ogóle odkręcić a kable zostawić? Jaki ma być regulator? Jak lampkę na wzbudzenie? Możesz pokazać na schemacie proszę. A regulator może być taki: REGULATOR NAPIĘCIA ALTERNATORA 12V MZ ETZ 250 251.
MOTOROWERY I MOTOCYKLE APRILIA BAOTIAN BMW CAGIVA CPI DNIEPR HARLEY HONDA ITALJET IŻ JAWA - CZ JUNAK KAWASAKI KTM KYMCO MACAL MALAGUTI MIŃSK MZ - ETZ PEUGEOT PIAGGIO ROMET, OGAR, KOMAR, MOTORYNKA (polskie) SIMSON STELLA SUZUKI SYM TRIUMPH WFM WSK VESPA YAMAHA [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi... YZFR1L schematy...
regulator regulator alternator schemat regulator regulator alternatora schemat regulator trójfazowy schemat
bezpiecznik octavia schemat internet zawiesza wartość kondensator rozruchowy
magazyn energii pralka samsung ecobubble
Zgubiona płyta instalacyjna DS150E - jak odzyskać oprogramowanie? Zasilacz do odbiornika R-311: Wybór i budowa