Witam szanownych forumowiczów! Posiadam od motocykl TRIUMPH SPEED TRIPLE 1050cc - 2006 rocznik. Istnieje bardzo wiele potwierdzonych doświadczeniami opinii ,że OEMowy regulator napięcia w tym motocyklu prędzej czy później ulegnie uszkodzeniu w wyniku przegrzania i pociągnie za sobą również alternator. Rozwiązaniem tego problemu ma być regulator napięcia...
Proponuję poczytać sobie na temat na temat aktywnych prostowników (prostowników synchronicznych). Zastąpienie diody Mosfetem umożliwia zmniejszenie spadku napięcia, co przekłada się na moc strat. Standardowo takie rozwiązanie jest stosowane w zasilaczach napięć wewnętrznych laptopów oraz CPU, gdzie płyną prądy o natężeniu ok. 25A. Są dostępne regulatory...
Który to rocznik? Masz na starym oryginale oznaczenie Shindengena? W starszych motocyklach były stosowane regulatory tyrystorowe stratne i nie powinno być kłopotu z zamontowaniem regulatora od innego motocykla, pod warunkiem że oryginalny a nie nowa podróba wykonana nie wiadomo w której prowincji chin. W nowszych Triumphach były montowane już regulatory...
Sprawa teoretycznie bardzo prosta. Potrzebuje zbudować regulator napięcia do crossa. Zasilanie magneto cewka bez masowa, na wyjściu daje od 15v do 90v , prąd 15A. Zasilana ma być żarówka 35W przod i tył 5W i nic więcej. Próbowałem zamontować regulator od chińskiego skutera. Efektem była poprawna praca na początku a po niedługiej chwili paliło żarówki....
Regulator silnika bezszczotkowego sterowany napięciem - czy istnieje coś takiego? Ewentualnie czy można wykonać coś takiego w miarę prosty sposób? Już tłumaczę z czego wynika mój problem. Mam model motoszybowca który ma silnik szczotkowy, chciałem go wymienić na bezszczotkowy. Sterowanie silnika jest zrealizowane bezpośrednio poprzez mosfety Si4410...
Witam, przymierzam się do zrobienia elektronicznego regulatora napięcia do motocykla MZ TS250. Z regulacją mechanicznego bywa różnie. Moja prośba w związku z tym jest następująca: Proszę o podesłanie jakiś schematów, gotowych rozwiązań takiego układu oraz o podzielenie się wiedzą i doświadczeniem w tym temacie. pozdrawiam
Witam, potrzebuje wykonać regulator silnika 12V, sterowanie mam z odbiornika od helikoptera na wyjściu jest 2.3V do 4V, wykonałem prosty układ na IRF530, przy testach na żarówce ładnie działa, ale gdy podpinam silnik to tylko buczy/piszczy, zmieniłem opornik na mniejszy aż doszedłem do 10ohm to silnik się tylko lekko kręci a mosfet grzeje, o co z tym...
Witam. Ciąg dalszy walki z moim alarmem. Do sygnalizacji alarmu wykorzystywane są między innymi kierunkowskazy poprzez mosfet IRF9540. Z tego co rozumiem to jest on 19A. Niestety nie wytrzymuje migania 4 żarówkami 12V 21W. 21W/12V=1.75A razy 4 żarówki daje 7A, więc powinno wszystko działać. Niestety kierunkowskazy chwile migają, i po chwili mosfet zaczyna...
Jak wyżej prosty regulator obrotów do silnika 24V 250W. Może być z używanych części. Na poczatek jeden na próbę, później jeszcze kilka.
Zakupiłem IRL540N i jutro spróbuje uruchomić całość według poniższego schematu. http://obrazki.elektroda.net/39_12563241... Pierwszego DS1821 zaprogramowałem programatorem [url=http://sklep.avt.pl/photo/_pdf/AVT4... około 10 lat temu. DS1821 Pracuje do tej pory bezawaryjnie. Regulator pracuje prawidłowo....
Alternator motocyklowy przy biegu jałowym ma znikomą wydajność. Napięcie na wyjściu często jest zbyt niskie aby ładować akumulator, jeżeli jest wyższe, to obciążenie w postaci świateł sprawia, że akumulator jest rozładowywany. Silnik musiałby się kręcić na wyższych obrotach, co wiąże się z trudnościami. Poza tym sprawność takiego rozwiązania jest niska,...
Witam, Chciałbym zapytać, czy na podstawie oporności wyprowadzeń 3-fazowego regulatora napięcia da się stwierdzić w jaki sposób jest on zbudowany? W ramach wstępu: w motocyklu(ZX-6R 2009) już drugi raz uzwojenie statora/stojana 3-fazowego uległo przepaleniu (generator prądu stator-magneto). Wyczytałem, że w moim modelu jest regulator napięcia oparty...
Ten regulator jest niby prosty, bo zawiera mniej elementów. Ma jednak podstawową wadę. Ma więcej elementów mocy niż ten ma mosfetach. Rzeczony regulator ma 6 diod mocy i 3 tyrystory. One stanowią o kosztach wykonania i one się uszkadzają. Regulator ma mosfetach ma tylko 3 diody i 3 tranzystory. Ale największym błędem konstrukcji na tyrystorach jest...
Teraz odkopałem projekt, bo dzięki przeklętej grypie, siedząc na chorobowym, zacząłem odkopywać stare pomysły. Kto by pomyślał, że grypa może pomóc w rozwoju "otwartego regulatora" do alternatora??? :D Pomyślałem, że stworzenie takiego opensourceowego projektu regulatora mogłoby ludziom dać ciekawą alternatywę dla wyboru pomiędzy bardzo drogim Shindengenem...
Najpierw "crowbar" za mostkiem na tranzystorze, który natychmiast się spali po "dodaniu gazu" No ale w takim razie jak wytłumaczyć wszystkie inne regulatory czy stabilizatory napięcia w motocyklach, które polegają na zwieraniu do masy "nadwyżek" energii? Czemu one się nie palą? następnie stabilizator liniowy na tranzystorze MOSFET, by uzyskać 12 V=...
(at)hayo Sam zamówiłem podobny zestaw do eksperymentów ale jako wspomaganie nieco osłabionego akumulatora wysokoprądowego 8Ah (ale nie automotiv). 4S 32700, BMS 150A ciągłego prądu 20xN-mosfet. Kontroler w każdej gałęzi balansera HY2212. Balansery mają wg producenta zabezpieczenie naprądowe. Prawdopodobnie mierzą spadek napięcia na szeregowych mosfetach....
Sądzę, Koledzy, że to Wy komplikujecie prostą sprawę. Cewka w magneto, przewód do hybrydy,masy i stacyjki (gaszenie) kabel WN na świecę, znaleźć punkt zapłonu i jazda. Co do regulatora napięcia z takiego alternatora, utworzonego z trzech cewek oświetleniowych i sześciu diod, regulator musial bym opracować sam, z jakimś MOSFETem na wyjściu (pobór prądu...
Historycznie rzecz biorąc, jeszcze w latach '70 w motocyklach stosowano przeróżne dziwne rozwiązania konstrukcyjne jeśli chodzi o budowę alternatora, cewek, prostowników i instalacji elektrycznej. Nawet nie stosowano regulatorów, tylko zwykłe diody prostownicze. Nie mówię tu o demoludach, które posiadały prądnice z elektromechanicznym regulatorem. Wraz...
nasycenie będzie powodowało wzrost szczeliny Mógłbyś to wytłumaczyć. Proszę. Przecież szczelina to wielkość geometryczna i w sprawnym alternatorze się nie zmienia. Nawiasem mówiąc standardowy układ regulacji jest kiepski i zapewne taki pozostanie by nie drażnić przyzwyczajeń motocyklistów. Święta prawda. Ileż to dostałem batów za promowanie regulatora...
Napisz lepiej co to za model motocykla Hondy. W niektórych modelach palenie się regulatora/statora to było dość częste zjawisko.. W pewnych przypadkach nie warto kupować używki z tego względu, iż obarczona jest ryzykiem ponownego uszkodzenia w krótkim okresie. Szczególnie tam gdzie jest cewka zasilająca CDI. Tak samo statory przezwajane — zwykle...
Otóż takie rozwiązanie nie miałoby sensu. Z alternatorem współpracuje zwyczajny regulator stratny. Rozłączanie prądu ładowania (na przewodzie od akumulatora) powodowałoby zwiększone obciążenie regulatora napięcia (tyrystorów). Ponadto wywoływałoby to przepięcia doprowadzające do niestabilnej pracy regulatora i w rezultacie jego uszkodzenie. To nie jest...
Sprawdzenie typowego regulatora trójfazowego opiera się na sprawdzeniu miernikiem wszystkich sześciu diod prostowniczych we wewnętrznym mostku Graetza. Jeśli gdzieś nie ma przejścia, lub gdzieś jest zwarcie, to wskazuje na uszkodzenie regulatora. Druga sprawa to sprawdzenie ograniczników napięcia - ale to praktycznie możliwe jest po zamontowaniu w pojeździe...
Dzieki Bogdan. Diody niestety nie podmienie. Regulator jest zamknięty w aluminowej obudowie. Ewentualnie ciąć, lecz niewiem jaki efekt by to dało ;). Rzeczywiście, błąd ze nie odłączyłem czerwonego, być może zwarcie na diodzie sie zrobiło i dlatego ładowanie nie chodziło, trzeba pomierzyć. Przewód biały musi być podłączony, by była regulacja napięcia...
A jack63 znowu swoje, że istnieje tylko jedno rozwiązanie układowe regulatora napięcia, które zostało przedstawione na forum... Niemal wszystkie regulatory z którymi się spotkałem były typu Shunt (ograniczanie napięcia poprzez zwarcie fazy do masy), pomijając wszystkie nietypowe rozwiązania we włoskich Vespach, Mofa i Simsonach. Co prawda są regulatory...
http://obrazki.elektroda.pl/6141524200_1... Urządzenie powstało w ramach przygotowania motocykla do wyprawy zimowej, wraz z układami http://obrazki.elektroda.pl/5743453500_1... http://obrazki.elektroda.pl/9300612600_1... http://obrazki.elektroda.pl/5599940900_1... http://obrazki.elektroda.pl/1549720800_1...
Do takiego alternatora stosowany jest regulator rownoległy np. na tyrystorch ktore są polaczone przed mostkiem prostowniczym rownolegle z uzwojeniami , w momencie gdy amplituda sinusa przekroczy okreslona na dzielniku wartosc nastepuje przebicie zenerki i tyrystor sie otwiera zwierajac do masy uzwojenie jednaj z faz, przejmujac na siebie nadmiar napiecia...
Na schemacie diody D5, D6, D7 mają być odwrotnie. Alternator 500W to bardzo dużo, więc nie ma co się dziwić że się palą. Typowo w motocyklach stosuje się alternatory o mocy około 350W. Z tego względu jakoś nie widzę aby samoróbka wytrzymała takie obciążenia. Po pierwsze potrzebny jest mostek trójfazowy na diodach Schotky, a po drugie mocne tyrystory....
Czy moduł z linku, z aledrogo, nada sie? na wyjściu dałbym mosfeta i po sprawie. ale zastanawiam się bo on ma regulacje wypełnienia potencjometrem 10k a ja mam 500ohm dużo z tym przeróbek by było? [url=http://allegro.pl/modul-generatora-... W pwm jestem kompletnie zielony.
Ten regulator z linku który podałeś będzie dobrze działał w moim motocyklu? Daje wystarczająco duży prąd? Zadając takie pytanie stawiasz asię w pozycji człowieka, który nie ma pojęcia o czym mówi. Ten regulator nie daje żadnego prądu! Ten "twój" i ten na mosfetach są regulatorami równoległymi a nie szeregowymi! One po prostu łączą ze sobą fazy alternatora...
Kolego trzeba znaleźć przyczyne palenia regulatorów. Coś w tym jest. W linkowanym temacie było troche na ten temat. Na 100% te tropy trzeba sprawdzić. Dodatkowo stojan i połączenia faz do sprawdzenia. Stojan pasowało by oejrzeć na okoliczność przegrzań. Był ostatnio temat z BMW. Ciekawy! Czekam na pomoc Jack63. A ja czekam na pytania nasuwające sie...
(at)ElektrodaBot Zaproponuj alternatywy dla drivera led DW8505 z większym prądem wyjściowym do 300 mA. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Jeśli potrzebujesz zamiennika dla DW8505 zdolnego dostarczyć do 300 mA prądu LED , a pozostałe parametry (napięcie zasilania, sterowanie, obudowa) muszą być zbliżone, najczęściej wybiera się jedną z trzech grup układów:...
Wentylator od samochodu na pewno będzie pobierał dużo więcej mocy niż to przewidziano. Wytrzymałości regulatora nie określa się mocą odbiorników zainstalowanych w pojeździe, a wydajnością alternatora. Regulator napięcia ogranicza wzrost napięcia poprzez zwieranie uzwojeń do masy. Nie ma potrzeby stosowania drugiego regulatora napięcia, bo napięcie na...
Na strychu leży ponad 200m kabli, z tego 49m 4 żyłowego kabla 2mm2. Na zimę chcę podłączyć pompkę do pieca c.o. do przetwornicy 24DC->220AC, tak, aby przy silnych wiatrach przetwornicy służyła jako obciążenie. W ten sposób ominę "marnowanie" 2 akumulatorów 18Ah od motocykla podłączonych szeregowo. Akumulatory posłużą do oświetlenia garażu 8 żarówkami12V...
Mam komplet, czyli wszystko. Aktualnie tak jak wspominałem, odłączyłem większość instalacji, żeby ułatwić sobie pracę. 1011468 Schemat stworzony na podstawie faktycznego stanu. W lewym dolnym rogu aktualne podłączenie modułu zapłonowego (mostki) 1011469 1011470 Silnik 1011471 1011472 Moduł zapłonowy Niestety obudowa jest czarna, brak oznaczeń (starte)...
Witam serdecznie... Mam motocykl GK53C jako GSX400E padł moduł zapłonu przez regulator napięcia wraz z stabilizatorem napięcia. Przez niego poszło wszystko co było włączone w tym czasie. lampy, postojowe... nie wiem jak cewka i czujnik impulsowy w jakim stanie są... Ale cewka zapłonowa orygilnał wywaliłem i nie wracam już do niego bo się pogubiłem i...
... Czy mógł byś orientacyjnie napisać jaki był koszt tego przedsięwzięcia (czy było to coś około 1000zł czy 10 000zł czy jeszcze więcej)? Orientacyjnie koło 2000zł. Ciężko określić dokładnie, ze względu na długi czas realizacji. Jakie wynosi największe przełożenie zespołu napędowego? Widzę dwa transformatory, jakiego typu to są przetwornice? I jeśli...
Witam. Mam na sprzedaż mój zestaw car-audio który składa się z: - Głośniki - 2x 20cm Cadence Sound S2W8-S4 500/1000W 4ohm - Skrzynia - Bass Reflex - Wzmacniacz - Hollywood Excursion HXA3K (Monoblock) Specyfikacja Techniczna: GŁOŚNIKI: Moc znamionowana (RMS): 500 Watt Moc szczytowa : 1000 Watt Pasmo przenoszenia: 20Hz – 500Hz Skuteczność SPL: 92dB...
regulator motocykl mosfet regulator regulator mosfet
odbicie obrazu gramofon wyciszanie creative vision
taktowanie kotła gazowego pilot cosmo
Logowanie na Alcatel One Touch 7 - Rozwiązania Podłączenie kostki stacyjki Audi A3 do Skody Octavia III