Potencjał na diodzie Zenera teoretycznie ma mieć tą samą wartość (cechy regulatora typu P). Tyle, że relacja R1/R2 ustawia moment osiągania tego potencjału. Czyli twoje rozumowanie poprawne. Zwiększy się nieco obciążenie R2, ale może być bez znaczenia dla układu. Chyba nie ma prostych sposobów innych niż zastosowany do regulowania napięcia tej instalacji.3...
fajny motocykl, miałem okazję troszeczkę nim "poszaleć"... zaś regulator to regulator, we/wy muszą grać i by drugi parametr tj. wytrzymałość na obciążenie nie był niższy niż w oryginale.... Nie podałeś szczegółów dotyczących motocykli, ale to nic. Mogę Ci podpowiedzieć jak ja bym to zrobił. Wejdź na stronę https://www.bike-parts-triumph.com/trium...
Witam, Jeśli chodzi o regulator to proponuję taki (foto), zbudowałem go koledze i działa już bez problemu ponad 2 lata. Oczywiście nie wykorzystałem dokładnie takich elementów jak na schemacie, tylko to co miałem pod ręką ;) Pzdr. http://obrazki.elektroda.pl/7936803300_1...
A wiesz jak działa 3F regulator od motocykla ?? Po przekroczeniu pewnego napięcia przywiera uzwojenia ...... Więc jak niby chcesz uzyskać jeszcze 24V ?? To nie działa jak stabilizator liniowy ..... Przetwornica STEP-DOWN jak już proponowano to jedyna opcja :P
To jest Li Fan ? bo jeżeli tak, to mam schemat tego motocykla.
Jeśli moduł jest zasilany napięciem niestabilizowanym, a na światła i wentylator idzie regulowane to można zrobić albo regulator liniowy np. na LM317 z dodatkowym tranzystorem mocy (robiłem taki stabilizator z prądem max. 30A) tylko tu problemem jest te 80V... albo zrobić regulator impulsowy i to jest chyba najlepsze wyjście, można zaadaptować części...
Witam. Przesyłam schemat jednego z pierwszych egzemplaży tego motocykla, może się przyda. Pozdrawiam.
Jedną szczotkę zmasować drugą podłączyć do regulatora o ozn.-szcz jednocześnie podpinając w to miejsce kontrolkę , 6V+ podłączyć do akumulatora, jeden koniec stojana zmasować drugi koniec podłączyć pod wzb.-regulatora , drugi koniec kontrolki do plusa po zapłonie.P
alternator 3 fazowy,wytwarza napięcie min 17V max 60V. Czyli typowo. Zastosowałem regulator od Motocykla Honda VFR napięcie niby 14.6V Też typowo, ale czy w całym zakresie obrotów ? I pytanie ? Z alternatora wychodzi 3 czy 5 przewodów, innymi słowy czy to alternator z magnesami trwałymi czy też ze wzbudzeniem zewnętrznym?
Jeżeli masz alternator trójfazowy z magnesem stałym, to podejdzie regulator od motocykla. Sprawdź to, wtedy ci powiej jak przerobić. Ceny z allegro zaczynają się od 100zł
Jesteś pewien że regulator jest uszkodzony? Sprawdzałeś akumulator, napięcie ładowania, stan połączenia "sense", uzwojenie alternatora? Proponuję poszukać podobnego regulatora od motocykli, widzę po oznaczeniu SH678 kilkanaście zastosowań różnych wariantów. Cena regulatora to koszt w przedziale 200 - 300 zł.
Trochę mało tego napięcia nie będziesz przecież WSKom jeździł na wysokich obrotach. Wygląda , że za mało prądu daje uzwojenie może da się coś dowinąć.
Witam.! Chciałbym wiedzieć jak podłączyć elektroniczny regulator prądnicy motocykla "MZ" typ RP-15t w miejsce starego regulatora mechanicznego. Zaciski starego mechanicznego regulatora nie mają żadnych oznaczeń. Proszę o schemat.
dokładnie tak
W niektórych motorkach przerywacz jest właśnie wbudowany w regulator napięcia.
Rozumiem że nie ma tam alternatora ze wzbudzeniem zewnętrznym tylko magneto? Ja zrobiłem do skutera mostek na diodach schotkiego (od zasilaczy komputerowych) i scalony stabilizator napięcia 12V podparty w 4- erma diodami i tranzystor mocy. Układ ładuje aku 12V do napięcia ok 14.4V. Zasilanie modułu zapłonowego bezpośrednio ze stabilizatora uważam za...
Owszem, nie jest to optymalne rozwiązanie. Dlatego japoński Shindengen opracował nowe rozwiązania, w tym specjalny regulator napięcia dla pojazdów z oświetleniem LEDowym. Szeregowe regulatory napięcia w motocyklach bywały bardzo rzadko stosowane. Mam tu na myśli układy alternatorów „dwufazowych”, gdyż w jednofazowych to standard —...
W ER6 alternator nie ma szczotek. Obstawiam regulator.
Dodam od siebie, że takie regulatory można kupić gotowe za kwotę ok. 40 zł, trzeba tylko poszukać. Chińskie quady i skutery od 125 cm3 już takie mają. Rozumiem że motocykl ma światła z akumulatora i "bezmasowe" uzwojenie ładowania. Regulator ze schematu ma jedną wadę - rozładowuje akumulator gdy motocykl nie jest używany.
Regulator na stół i sprawdzić
Tak mała pojemność aku z motocykla (o ile jest sprawny) nie uszkodzi ani alternatora ani regulatora napięcia, ale 2 min. to zdecydowanie za mało.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic75... post nr,7
sory ze tak dlugo mnie niebylo pytanko ten temat jest nadal aktualny jak tak to obejrze materialy i zrobimy krok po kroku co trzeba bedzie sprawdzic ok. a i wkoncu jes magnesnica czy wirnik ?
A może więcej danych? Jaki motocykl, jaki regulator... W jednym motocyklu czarny to plus po zapłonie, w innym masa.
Możesz zastosować zwykły, trójfazowy regulator z 5 przewodami. Ten z paskiem jest do kompensacji spadku napięcia w instalacji. Większość motocykli tego nie ma i działa.
Zastanawia mnie, czy założenie diod zamiast zwykłych żarówek miało na to jakiś wpływ? To jest kwestia mocno dyskusyjna, ponieważ alternatory i regulatory napiecia w motocyklach pracują i tak na pełnym obciążeniu. Czy może mieć to związek z tym, że zamiast żarówek w światłach drogowych i postojowych mam włożone diody? Nie jest to dopuszczalne w kwestii...
Akurat tego jestem pewien. Bramka tyrystora łączy się przez 470 Ohm z bazą tranzystora PNP. Jaka powinna być wartość kondensatora? 2u2/50V może być?
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Dzięki :-)
Regulator od motocykla załatwi sprawę. Ile żył ma kabel od ładowania?
D - szczotka prądnicy M - zacisk uzwojenia wzbudzenia B - dodatni begun akumulatora (przez bezpiecznik) Przewody z zacisku D przenosisz na zacisk "szcz", Przeód z zacisku M przenosisz na "wzb", przewody z zacisku B - na "+6V. https://obrazki.elektroda.pl/7597919700_... Regulator który kupiłeś jest przeznaczony do motocykla z instalacją...
A więc tak poprawiłem uzwojenie wzbudzenia chodziło jak samo chciało od wibracji śruby sie rozkręciły i raz było 160 ohm a raz 10 ohm teraz mam 2.1 ohm. Mógłbyś napisać dokładniej o co ci chodzi??? Jakie śruby? Gdzie chodziło? Co, jak i czym mierzyłeś? Schemat faktycznie jest. Taki malutki ale jednak. Pasuje go jednak poddać edycji i wkleic jeszcze...
To ty potrzebujesz tzw. regulator stratny stosowany w alternatorach motocykli japońskich i motorowerach z alternatorem z wirnikiem z magnesem stałym. Tam są bloki, dla każdej fazy oddzielny, z tyrystorem jako elementem regulacyjnym. Niestety SZUKAJ jeszcze się aktualizuje, a schematy są na forum.
Nie wiem jak fizycznie to wygląda w motocyklu, ale sprawdź masę regulatora i masę instalacji/akumulatora, czy masa regulatora jest spięta przewodem z akumulatorem?
Witam. Chciałbym dostać się do wnętrza motocyklowego regulatora napięcia. Był u mnie kolega, który zasugerował, że widział jak to wypełnienie/izolacja się czymś usuwa. Wygląda to tak: http://obrazki.elektroda.pl/5376137700_1... Będę wdzięczny za podpowiedź, o ile rzeczywiście jest to możliwe. Pozdrawiam.
Dzień dobry, Pozwolę sobie w tym wątku zadać pytanie poboczne. Czy założenie regulatora od motocykla o większej mocy generatora np. 500W do motocykla o mniejszej mocy generatora np 350W - będzie skutkowało prawidłową pracą układu ładowania? Jak taka zmiana może wpłynąć na trwałość samego regulatora? Pozdrawiam JS
Potrzebuje zrobic regulator napiecia 6V do motocykla mz 250. Licze na wasza poomoc.
BC 160,2N1131.Tak mam podane w katalogu.Pozdrawiam
Regulator napięcia od motocykla, tzw. „dwufazowy” do alternatora jednofazowego z uzwojeniem bezmasowym. Ewentualnie regulator trójfazowy.
Nie możesz tak zrobić, w fabrycznym regulatorze jest układ tyrystorowy, który ogranicza napięcie wyjściowe tzw. stratny regulator napiecia. Możesz zastąpić fabryczny regulator modułem z motocykla/ skutera, są powszechnie dostępne i tanie
Proszę bardzo. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23... Trzeba dobrać odpowiednie Mosfety i tyle.
Mam problem z napięciem żarówki pozycyjnej w lampie tylnej! Często przepala się żarówka światła, a podczas pracy silnika miernik wskazuje napięcie 14,4 V i nagle spada do 6 V i z powrotem 14,4 V. Wahania te występują tylko na zasilaniu światła w lampie tylnej, stop jest okej. Proszę o poradę czy to jest wina regulatora?
A czy to problem dodać większy radiator? Pozatym jest to typowy regulator dla magneta trójfazowego. DObierać pod kątem mocy alternatora. Są zamienne.
Prądnicę masz sprawną, dziś sprawdzałem ładowanie w kubocie i zaczyna ładować dopiero od 1600obr, troszkę późno ale tak już jest i to nie jest wina regulatora. Co do regulatora od quada to te badziewia za 30zł dociążają prądnicę by nie przeładowywała aku, więc może się uszkodzić prądnica z takim wynalazkiem. Ale są regulatory od japońskich motocykli...
Mam problem padł mi regulator w motocyklu i zamiast kupować nowego może dałoby radę zmajstrować jakiś własnej roboty? Motocykl posiada alternator o mocy 230W Akumulator jest na 12V i pojemność 11Ah Jeżeli macie jakieś schematy to bardzo bym o nie prosił a jak nie to pomóżcie mi go zaprojektować
Trzy fazowy regulator napięcia, do motoru.
Regulatory do motocykla działają nieco inaczej. Kolega powyżej ma rację.
żółty przewód jest prawdopodobnie regulującym daj go przez żarówkę do masy i zobacz wpływ na napięcie wyjściowe jeśli nastąpi spadek napięcia popróbuj z schematami regulatorów do fiata126 można je znależć w starych RE łatwo je było przerobić na 6v
Nie mam motoru, ale kolega miał podobny problem w starszym motorze Yamaha i znalazł regulator o wyższej sprawności (czyli grzejący się mniej). Poszukaj na forach motorowych.
Mam uszkodzony regulator napięcia w traktorku-kosiarce. Udało mi się pozbyć żywicy w regulatorze i wyjąłem całą płytkę, chciałem zapytać co najczęściej uszkadza się w tych regulatorach? Wszystkie luty poprawione, diody sprawdzone. Czyżby tranzystory? Prosiłbym o informację jakimi tranzystorami można zastąpić te, które są? Lub informacje jaki regulator...
Kurcze , że też na to nie wpadłem . Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź . Dodam tylko że regler już raz był naprawiany . Poprzednim razem walnięty był mostek prostowniczy . Wysłałem do firmy która naprawia takie rzeczy jednak po ich "naprawie" poszedł tylko dym , aż się płytce wypaliła dziura. O reklamacji mogę zapomnieć z braku jakiegokolwiek rachunku...
Jakos sobie poradziłem sam i regulator działa. Temat można usunąć.
Jak już chcesz zmierzyć napięcie, to spróbuj podłączyć pod to jakąś żarówkę. Bo często napięcie bez obciążenia jest wyższe. Regulator sprawdzałem w motocyklu z włączonymi wszystkimi światłami.
Niestety chiński regulator nie zdał egzaminu. Przeszukałem po raz kolejny forum tylko teraz postanowiłem szukać pod hasłem firmy owego regulatora czyli "motoplat". Znalazłem temat:http://www.elektroda.pl/rtvforum/t... Po przemyśleniu z wujkiem tego tematu stwierdziliśmy że zadziała tylko te zakreślone tranzystory są za słabe ponieważ...
Możesz pokazać zdjęcie regulatora który był w motocyklu? Powinien być regulator produkcji Kokusan montowany na dwie śruby. Stator ma uzwojenie przeznaczone głównie do zasilania świateł. Regulator napięcia to tylko ogranicznik napięcia, z wyprowadzonym jednym przewodem (żółtym). Można by spróbować zastosowania regulatora Ducati Energia (kwadrat od starszych...
Nie wiem czy dasz radę to naprawić, moim zdaniem lepiej kupić nowy: http://larsson.pl/?c=r&no=MTI5MDAwOQ==&b... 265PLN to w porównaniu z oryginałem: http://www.sklep.motorista.pl/szukaj/mod... 756PLN. Po za tym możesz poszukać regulatora z lepszym radiatorem. Ten z Larssona znajomemu wytrzymał 2 lata i 14kkm, po czym sprzedał...
(at)jaspios85 Przepraszam, Ty trzeźwy jesteś ? (at)cren212 Posiadasz oryginalny regulator napięcia z tego motocykla?
Jaki to motocykl? Marka, model?
Stabilizatorów scalonych nie łączymy równolegle! Jeżeli potrzebny jest większy prąd należy wykorzystać schemat z dodatkowym tranzystorem - do obejrzenia w każdym datasheecie takiego stabilizatora. Nb. to taki stabilizator do motocykla zupełnie się nie nadaje.
Witam! Jak w temacie, poszukuję schematu regulatora napięcia typ RT-15t do motocykla Jawa CZ350 z instalacją 6V. Pozdrawiam!
Wygląda jak regulator od trójfazowego regulatora stratnego jak w motocyklach. Alternator jest ze wzbudzeniem stałym wtedy (magnesy). Co to za silnik konkretnie, możesz pokazać jakieś zdjęcia tego alternatora i w wtyczki ?
W załączniku regulator 3-fazowy do wykonania we własnym zakresie.
Regulator napięcia steruje tylko i wyłącznie prądem twornika (wzbudzenia), nie tak jak w prądnicy że odłączał ja w przypadku generowania napięcia nizszego niż znamionowe od akumulatora. Regulatory napięcia identyczne jak w "Jawach" można dostać tanio na złomowiskach - "Skoda", "Awia", ciągniki "Zetor". Zacisk 67 podłączasz w miejsce DF starego regulatora,...
Jest to regulator napięcia. Koszt nowego ok. 30 zł. Pozdrawiam.
Dwa błędy związane z podpięciem tego regulatora. 1. Kondensator 4700 uF to za mało, taki regulator zawsze będzie przekraczać dopuszczalny zakres napięcia wyjściowego. W KTM czy innych motocyklach offroad stosuje się kondensator o bardzo dużej pojemności, np. 15mF/50V. Poza tym zwarcie na wyjściu spowodowało uszkodzenie tyrystora w regulatorze i puszczenie...
Znalazłem taki elektroniczny regulator napiecia do motocykla, ale nie wiem jak go podłączyć <nie opisane są 2 wyprowadzenia z czterech> / jeden to plus, drugi AC ale pozostałe to ? dlatego prosze o schemat, lub rade jak to podłączyć pozdro
Znamionowy prąd wyjściowy: 700mA Rated Capacity (20hr) 21 Ah Pewnie taką to z dobę trzeba by ładować ale mi to nie przeszkadzałoby. 21Ah/0,7A=30h - przy założeniu 75% sprawności ładowania ponad 36h. A może zasilacz 14,5 wolta 2 Ampery? Ty masz kupić ładowarkę a nie zasilacz. Raczej wątpię by np w motocyklach taki akumulator miał takie warunki ładowania...
Możesz śmiało zastosować ten BD911. Przed naprawą koniecznie przeczytaj:[url=http://arecki13.republik... Naprawa regulatora napiecia motocykla Jawa. Diody z zielonym paskiem możesz zastąpić 1N4007.
Mówisz że masz 2 identyczne modele - w obu przypadkach ten sam problem czy w jednym? Zakładam że w jednym, więc najprościej to przełóż pewny regulator z jednego motocykla do drugiego. Jak będzie poprawa to strzelony regulator. Na allegro najczęściej kupisz chińskie regulatory bardzo wątpliwej jakości. Jeśli podmianka regulatora nie poprawi sytuacji...
Na dobrą sprawę to nie trzeba nic lutować. Regulator od motocykla i kilka zlaczek zaciskanych. I masz gotowe ładowanie aku 12V.
Witam. Mam pytania odnośnie regulatora napięcia w moim motocyklu. Niestety ten element odmówił posłuszeństwa i nastąpiła konieczność jego wymiany. Nowy oryginalny regulator kosztuje 250zl. I tutaj moje pytanie. Czy mogę go zastąpić innym regulatorem, tańszym I z innego motocykla w którym ilość pinów będzie taka sama? Koszt takiego regulatora to ok 20zl.
Internet podpowiada mi, że stosowano tam regulator SH691AA. Natomiast w wielu pozostałych motocyklach Hondy (600, 1000) z lat '90 stosowano regulator SH691-12. Musiałbym posprawdzać w katalogach czym różnią się te regulatory, czy to złączem, pinoutem, mocowaniami, czy parametrami. Tylko że w tych motocyklach często dochodziło do uszkodzeń alternatora...
Zgaduję: koło magnesowe z cewkami. Zwykły stabilizator napięcie się nie nada, o rozpiętość napięć na wejściu jest zbyt duża. Samochodowy regulator się nie nada, bo tu nie ma jak sterować strumień magnetycznym. Potrzebny jest układ prostownika - stabilizatora tyrystorowego. Jest także określany regulatorem stratnym. Schematy są na elektrodzie. Szukaj...
Podłaczenie jaknajbardziej prawidłowe z jednym zastrzeżeniem o ile mamy regulator pradnicy do motocykla jawa. Firam APElectronic produkuje pod tym samym oznaczeniem (rp-15t) również regulatory do motocykla MZ (taki jak na zdjęciu powyżej) i są to zupełnie inne regulatory i nie można ich stosować zamiennie bez przełaczenia uzwojeń w prądnicy. A powodem...
Witam; w motocyklu WFM {nowym} czyli w Mińsku przestało ładować akumulator, napięcie zmienne wychodzi z prądnicy i gdzieś ginie nie dochodząc do regulatora. schemat motocykla nie istnieje, aplikacji regulatora XF-CLT nie mogę nigdzie znaleźć a na dodatek ktoś tam grzebał przede mną. Jest to wersja z silnikiem czterosuwowym i akumulatorem {rozrusznik}...
Poszukaj sprawnej używki oryginalnej, może być od innego motocykla z takim alternatorem, ważne żeby był 4 lub 5-przewodowy
Sprawdź czy te dwa kable to końce uzwojenia (czy czasem nie są drugim końcem podłączone do masy) Jeśli to jest jedno uzwojenie, można zastosować regulator od motocykla H-D z jednofazowym alternatorem. Spokojnie wytrzymuje 350W.
potrzebuje go podłączyć pod starszy motocykl. Pod jaki dokładnie? Ten regulator jest przystosowany do dość nietypowego rozwiązania, gdzie uzwojenie alternatora stanowi także zasilanie dla modułu CDI. Nie nadaje się do innych zastosowań, tym bardziej że regulator używany jest wart ponad 100 zł.
witam mam problem z regulatorem prądnicy trójfazowej w moim motocyklu.macie może jakieś schematy lub literature.chciałbym wykonać taki regulator .
Lewy górny róg - konektor oczkowy, przykręcony do masy pojazdu. Lewy dolny róg - sygnał dźwiękowy (klakson). Prawa strona - konektory rurkowe z widocznym podziałem na męskie/żeńskie, typowe rozwiązanie w japońskich motocyklach, miejscami żeńskie wielostykowe.
Moze kolego jakies wyjasnienie dla tej odpowiedzi. Chodzi o to by dowiedziec sie czemu to slepa uliczka?
Widocznie podczas lutowania naprężenia spowodowały minimalne odsunięcie łącznika od rdzenia, stąd brak przebicia ale uruchomienie silnika spowodowało ponowne zwarcie. Niestety regulator będzie obecnie spalony. Ja bym się cieszył że jest dostępny nowy oryginał za 300 zł, bo do nietypowych motocykli potrafi ponad 1000 zł kosztować. Próbuj coś zrobić z...
Proponuję poczytać sobie na temat na temat aktywnych prostowników (prostowników synchronicznych). Zastąpienie diody Mosfetem umożliwia zmniejszenie spadku napięcia, co przekłada się na moc strat. Standardowo takie rozwiązanie jest stosowane w zasilaczach napięć wewnętrznych laptopów oraz CPU, gdzie płyną prądy o natężeniu ok. 25A. Są dostępne regulatory...
nie sprawował by się bo jego zasada działania kłóci się z zasadą działania prostownika, jeśli już to regulator stratny od motocykla z magnesami ztałymi w alternatorze...
witam, dziś zamontowałem regulator od motocykla, i sprawa wygląda tak że podczas pracy napięcie w instalacji wynosi około 12,6V, trochę mało na moje oko. Po odłączeniu wyjścia z regulatora i zmierzenia ile daje regulator na wyjściu nie podłączony do instalacji regulator daje w zależności od obrotów 13,7-14,1V czyli tak jak trzeba. Pytanie brzmi co dzieje...
Dla pradnicy i regulatora mechanicznego to bez różnicy jak zamontujesz. Działa tak i tak bez znaczenia czy + czy - na masie.. Mylisz prądnicę że stratnymi regulatorami w motocyklach i motorowerach. Gdzie magnesy trwałe i nie ma możliwości sterowania wzbudzaniem. A tu masz przecież styk DF.
Z danych prądnicy. Powinny być informacje o jej mocy. Ew. robiąc pomiary prądu pod różnymi obciążeniami, ale ty nawet żarówek nie masz... Trzeba kupić regulator jw. od Quada z pradnicą o jak największej mocy. Przeszukaj forum był temat regulatora do motocykla. Kolega (chyba???) 1robert naprawiał regulator, ale z braku czasu zakupił nowy od Quada.
Dlaczego w tym skuterze prądnica nie może całego prądu dawać przez prostownik na akumulator, Może i tak się robi stosując odpowiedni regulator. Na światła mijania/drogowe idzie prąd zmienny, czy stały? W Twoim przypadku przemienny z cewek ,,oświetleniowych" magneta. W którym miejscu powinna być zainstalowana? Taki prostownik + regulator to zwykła rzecz....
Ale gdyby coś o motocyklu. Regulatory tam często działają na stratność więc grzać się musi.
Witam mam kilka pytań w związku z założeniem świateł do mojego loncin 110 . 😜 Konkretnie chodzi mi o instalacje tak wiem że są regulatory do motocykli ale czytałem też że jeżeli założę taki regulator to będę musiał założyć też akumulator lub coś co będzie zabierać część prądu z regulatora a na aku za bardzo nie mam miejsca. 😐I w związku...
:!: Prezentuje projekt regulatora napęcia do motocykla honda oraz wielu innych mam nadzieje że sie przyda .Jestem otwarty na wszelkie uwagi.Projekt jest na podstawie schematu wygrzebanego w sieci.®
Mam regulator napiecia 12v z którego sa dwa wyjscia z opisem: 1) "15D+ 2) 67 wzbudzenie jak podłaczyc do tego akumulator i pradnice ,lup alternator Jestam kompletnie zielony a musze podłaczyc prady do motocykla (regulator jest samchodowy chyba od poloneza) Dzieki za pomoc :):D
Zapewne ma zamienioną kolejność wyprowadzeń.
Bez problemu zaczynają świecić od napięcia ok. 6V i to właśnie przy takim napięciu ich obrys wygląda zadowalająco. Przy zasileniu ich ok. 5,5V, oczywiście bez przekaźnika, pobierają 0,02A 20mA. przy zasilaniu z 12V to jest mniej niż 1W. Wiem, że najprościej w 5min. można wpiąć rezystor w jeden z obwodów świecenia, ale wolał bym uniknąć takich strat....
Witam, w 'dawnych czasach / 45 - 30 lat temu ', do Harley-ow WLA / 'chopperow', itp. montowano 'diode Zenera 7,5 - 8V'/ zamiast regulatorow napiecia, przez co kazde napiecie ponad 7,5V - bylo 'oddawane na mase' i nie niszczylo akumulatora i zarowek. Tutaj tez by mozna bylo tak zrobic, jesli regulator jest uszkodzony wewnetrznie, zeby go nie 'otwierac'...
Powiem tak-wielokrotnie gryzłem taki problem, i stabilizator szeregowy nie zdawał egzaminu, zaś równoległy pracowal bez przeszkód.
Oo to właśnie o coś takiego mi chodzi :D Jest jakiś sposób na rozpoznanie który to regulator? Albo w jakim konkretnie modelu motocykla były stosowane?
czy mozecie mi pomoc w zrobieniu od podstaw regulatora napiecia do motocykla honda cb 125 lub udostepnic jakis schematy lub cokolwiek na ten temat pozdrawiam
Zabiłeś regulator
W sklepach motocyklowych, na motobazarach, wysyłkowo. Należało by tylko dobrać jego parametry do parametrów prądnicy. Choć teraz stosuje się zazwyczaj prostownik/regulator zblokowane w jednej obudowie.
motocykl regulator regulator pradu motocykl regulator mosfet motocykl
aquamatic candy uszczelniacze zaworowe przesunąć tablica
przyrządy pomiarowe instrukcje samsung ue50nu7462 obraz
Jak ustawić HDMI w telewizorach Pioneer PDP? Awaria wyświetlacza w Citroën C4 Picasso: przyczyny i rozwiązania