Mam dwa identyczne uszkodzone regulatory napięcia (model Magneton-PAL typ 443 116 419 070) - oba nie ładują akumulatora. W jednym widać przepalona diodę, ale z drugim nie wiem co jest nie tak. Chciałbym się dowiedzieć co jest z drugim, ale nie wiem co i jak sprawdzić. (Oba na zdjęciu)
Witam.. Nie znając się na rzeczy wchodzę z zapytaniem o cenę wykonania jak w temacie dokładnie jak w tym opisie ze strony :
Witam. Ostatnio wysiadł mi alternator Magneton 70A w Felici 1.3MPI (przed liftem). Wymieniłem w nim regulator ale nadal napięcie ładowania na niskich obrotach przy włączonych światłach to 12,4V, bez świateł 14,5V. Ogólnie alternator jest cały pordzewiały (nie mogłem nawet wymienić regulatora) i wątpię żeby jeszcze długo pociągnął. Chciałbym go wymienić...
Ten alternator co jest na fotce jest produkcji Czeskiej (PAL Magneton),stosowany w pojazdach Skoda.Był stosowany w ciągnikach Zetor. Zacisk M to szczotka,tam jest doprowadzany prąd do wirnika,odpowiednik zacisku 67 Zacisk R to katody diod mostka wzbudzenia,odpowiednik zacisku 15 (lub D+ w Boschu) Ten alternator jest przystosowany do współpracy z zewnętrznym...
Witam. Mam pytanie odnośnie oryginalnego nowego regulatora napięcia do skody 1998r. Chodzi mi o oryginalnego magnetona i zamiennika firmy vika. W oryginalnym regulatorze są dwa przewody. Tak jak poniżej: Jaką funkcję pełni ten drugi przewód od regulatora z tą okrągłą zapinką? Z tego co wiem montuje się go do zacisku tam gdzie był montowany biały (w...
Witam dostałem nową prądnice z regulatorem napięcia MAGNETON, oznaczenie prądnicy 02-9044 10, oznaczenie regulatora 443.116-417.02 Na prądnicy są dwa zaciski D i M, a na regulatorze są takie oznaczenia 15/54, M, R Znalazłem schemat podłączenia, ale są tam użyte całkiem inne oznaczenia zdjęcie poniżej. Proszę kolegów o pomoc w prawidłowym podłączeniu,...
Mam problem z podlaczeniem nowego regulatora napięcia w traktorze, stary miał tylko 2 wejscia nr 67 i 15, nowy ma 4: 54; D+ ; DF ; B- Jak podlaczyc te 2 kable do ktorych wejsc ?
Witam. Więc naświetlę trochę sprawę. Mianowicie w Skodzie Felicji podstawowym alternatorem w modelach 1,3 były alternatory Magnetona. Silnik w tym autku jest na wielowtrysku sterowany przez ECU i wolne ma ustawione na 750obr. Altrnator ma ustawiony regulator na 13,6-13,8V przy czym włączenie świateł mijania powoduje spadek napięcia na 13V (mowa wolne...
Witam Chcę przerobić regulator magneton aby dawał napięcie 14,4V bo daje 13,8V. Podobno można to zrobić zmieniając rezystancje dwóch oporników tylko nie wiem których, jaka rezystancję zastosować. Zamieszczam zdjęcie rozebranego regulatora i proszę o zaznaczenie oporników które trzeba wymienić. Pozdrawiam
Opłacalność naprawy Magnetona mija się z celem. A to niby czemu? To dość trwałe alternatory były. Zdychały jedynie regulatory napięcia. No i zatarte tylne łożysko niszczyło obudowę. Więcej usterek chyba nie bywało. W miejsce oryginalnego alternatora trudno dopasować coś zamiennego, pasującego mechanicznie. Kiedyś PnP wlepiałem zelmotowskie altki z...
Zrobiony prze zemnie regulator popsuł się, uszkodzony okazał się mostek. Zdiagnozowałem sam układ z tyrystorami, który zwiera do masy nadmiar napięcia ( przez podpięcie do każdego "modułu" osobno przewodów zasilacza regulowanego, plus do przewodu twornika, minus do masy, i zwiększanie napięcia aż do zwarcia tyrystora do masy) wartości napięcia wynosiły:...
Witam, mam problem z podłączeniem nowego regulatora napięcia. Poprzedni miał oznaczenia: 54,M,R. Gdzie do zacisku: 54 - podłączony jest chyba "plus" akumulatora (ale pewny nie jestem) M - podpięta hest kontrolka ładowania i podłączony jest do M na alternatorze R - do R na alternatorze dodatkowo do metalowej obudowy podłączony jest przewód który idzie...
Mam pytanie - co to za element w regulatorze napięcia (magneton 14V - made in czech republic) - element na foto
Takiego wynalazku nie miałem w rękach. Standard to uzwojenie trójfazowe połączone w gwiazdę i mostek prostowniczy składający się z sześciu diod mocy po trzy na jednej tzw. podkowie ( różnią się biegunowością) i trzy małe diody do zasilania regulatora napięcia z którego zasilane jest uzwojenie wzbudzenia na wirniku. trzeba by się przyjrzeć co jest podłączone...
Jak pdłączyć alternator do instalacji 24v. Oznaczenia przewodów to B+, B-, DF+, Mo, M Czy da sie to zrobić bez regulatora napięcia. Jesli jest potrzebny to jak to zrobić? Dodano po 17 poprzednie jest niewyrażne
Nieumiejętne założenie regulatora ( pod skosem) powoduje ułamanie szczotek , proponuje obejrzeć regulator , jeśli szczotki będa całe ,pomierzyć napięcie ładowania , regulator to zamiennik ( Jezpol) czy oryginał ( Magneton) ??
podpinam się z pytaniem o regulator mam alternator MAGNETON TYP 443 113516 181 14v 55A ze skody 130 rapid jaki regulator zastosować i ilu diodowy jest ten alternator
Proponuję wymienić regulator na elektroniczny "Magneton". Mechaniczny, prawdopodobnie nie będzie dostępny. Konstrukcyjnie czeskie regulatory dopasowane są do alternatorów. Jeżeli chce się założyć inny regulator, to trzeba dołożyć dodatkowy przekaźnik do kontrolki ładowania albo dokładać dodatkowy mostek trójdiodowy wewnątrz. A to się wiąże z przeróbkami...
Regler znajdziesz w desce rozdzielczej zdejmij prawą pokrywę konsoli i go zobaczysz . Kostkę od tylnych świateł znajdziesz z lewej strony nad pokrywą lewej baterii . A altek to nie był PAL-MAGNETON ?
Skoda Felicia 1.3 98r Problem z ładowaniem akumulatora. Objawy po dwóch dniach postoju nie mogłem odpalic auta. Pobór prądu na zgaszonym silniku przy załączonym alarmie wynosi 0,05A. Napiecie ładowania 13,8V przy wyłączonych odbiornikach, światłach itp Po włączeniu odbiorników, napiecie spada do 13,1 i po zwiększeniu obrotów rośnie tylko o 0,1V. Spadek...
No ok ale patrz w tym typie regulatora dioda owszem podbija ale płynie przez nią też zasilanie twornika ;) Napięcie mierzyłem. Ogólnie to walczę z tym tematem już 2 lata. Dla elektryka znającego temat pół godziny roboty, napięcie na wolnych 14.5 pod obciążeniem 14.2 -14.3 V bez żadnych przeróbek które niczego nie zmieniają.P Zrobiłem kiedyś regulator...
:. Skąd wiesz, ze ten alternator czeskiej produkcji też tak ma? Słuszna uwaga nie ma tak, jedna ze szczotek jest umasowana. Zaciski do łączenia regulatora na alternatorze są dwa- M i R M to jedna ze szczotek, R to katody diod wzbudzenia. Kupujemy regulator od poloneza i zacisk M łączymy z zaciskiem 67 regulatora, zacisk R z zaciskiem 15 i dodatkowo...
Witam! Szperałem trochę w Internecie i po różnych forach, niestety nie mogę natrafić na nic sensownego, co mogłoby mi pomóc. Mój problem jest następujący. Potrzebuję ładować baterię akumulatorów 24V (szeregowo połączone 12V). Uprzedzając pytania odpowiadam, że nie mogę przełączyć na równoległe połączenie, gdyż akumulatory mają być ładowane "w locie"....
Ok, mam ładowanie na poziomie ok 14V, pod obciążeniem ok 13,8V. Przebiegi dokładnie takie same na B+ i D+. Dłużej nie sprawdzałem, mam nadzieję że awaria nie wróci po kilku dniach.... Ku potomności. Uszkodzeniem okazało się przebicie między zwojowe stojana (tak wnioskuję gdyż przebicia do rdzenia nie było pod 230V). Po jego wymianie przebiegi na oscyloskopie...
Ja mam alternator Magneton 70A i oryginalny skodowski regulator napięcia. Robiłem pomiary napięcia ładowania dla trzech przypadków. 1 bez obciążenia. 2 obciążenie normalne (światła + dmuchawa na I biegu). 3 obciążenie maksymalne (światła, dmuchawa, grzanie szyby, wycieraczki). Pomiary zrobiłem dla obrotów biegu jałowego, 1500, 2000 i 3000. W przyp....
Wymiana szczotek w regulatorach napięcia alternatorów Magneton 55a, montowanych standardowo w samochodach Skoda Felicia 1,3, oraz ewentualna modyfikacja regulatora.
Nie neguję rozwiązania Kolegi ,jestem jak najbardziej za tym rozwiązaniem. Myślę że podobnie rozwiązany jest problem w alternatorach ,a raczej regulatorach napięcia czeskich alternatorów stosowanych w ZETOR,SKODA firmy Magneton.Co prawda alternator jest 12V ,9-cio diodowy,to jednak bez znaczenia.Regulator posiada dwa zaciski zasilające 54, D+. Pod zacisk...
Wszystkie alternatory są samowzbudne Większość dzisiejszych nie jest samowzbudna na pewno nie te na regulatorach F00M , większość valeo i magneton. One na dzień dobry potrzebują napięcia bo w regulatorze jest PROCESOR. Po drugi temat nadaje się prosto w kosz .
Witam. Posiadam skodę felicie 1.3 MPI GLXi rocznik 1998r. Wczoraj wystąpił problem z alternatorem. Podczas jazdy zapaliła się kontrolka akumulatora na desce. Nagle w czasie jazdy. Wraz ze wzrostem obrotów świeci jaśniej, mocniej. A przy małych obrotach na biegu jałowym ledwo widoczna, albo wcale. Miałem kiedyś odwrotny przypadek, a objawiało się tym,...
mam problem z takim magnetonem objawiający się w ten sposób że alternator ładuje różnym napięciem (od 11-12V na wolnych obrotach do 17-18V gdy dobrze dołoży się do przysłowiowego"pieca") wymieniłem regulator napięcia i sytuacja nie uległa poprawie ale wręcz się pogorszyła (kontrolka ładowania pali się non stop w szerokim zakresie obrotów a napięcie...
Witam wszystkich, Problem jak w temacie ładowanie alternatora skoda felicia 1.3 mpi alternator magneton 70A ,a mianowicie ładowanie alternatora przy pracy na wolnych obrotach i włączonych światłach mijania wynosi około 13.80V czasami 13,83V a gdy pracuje więcej odbiorników tzn. np. podgrzewanie tylnej szyby i światła mijania to już napięcie spada do...
Bo te lucasy są liche. O ile to Lucas, a nie C hina E xport. Oryginalnie prądnica w C360 tez trzymała się na śrubkach Φ8, tak że w sumie mechanicznie może być - pasek w ursusie zbyt wiele nie ciągnie, żeby był super naprężony. A co do gnicia - zgnije każdy w końcu, w ciągniku pracuje w kurzu, ale nie chlapie na niego spod kół. Osobiście preferuję...
Witam, już raz prosiłem o pomoc w podłączeniu alternatora, ale wtedy miałem ciągnik rozebrany i problem żeby to wszystko sprawdzić jak jest z ładowaniem. Teraz ciągnik już jest na chodzie i mam taka prośbę o wytłumaczenie zasady działania układu ładowania. Instalacje podłączyłem jak na schemacie Tylko regulator mam polski i ma 2 wyjścia 67 i 15, wiec...
Witam. Na samym początku wspomnę, że problem z elektryką jak i ładowaniem w kombajnie zbożowym FORTSCHMITT E514 jest przeze mnie zwalczany już sporo roboczogodzin poprzez przeszukiwanie instalacji, sprawdzanie elementów powiązanych z ładowaniem jak i na czytaniu forum i przeglądaniu różnych schematów dla instalacji 24V z alternatorem 6 diodowym. Alternator...
Jezeli dokładnie przeczytałem to podczas rozruchu napięcie na akumulatorze jest zbyt niskie- należy robić przegląd rozrusznika , oczyścić komutator, sprawdzić luz na tulejkach. Napięcie 12,8 V świadczy o zasiarczeniu ogniw , należy akumulatory poddać ładowaniu odsiarczającemu. Co do alternatora to jego regulator napewno do wymiany , tylko od czego jest...
Pisałem o poziomach sygnału i wiedzy o podstawach - Gramofon z wkładką magnetoelektryczną (czyli zdecydowana większość gramofonów DJ) ma sygnał wyjściowy o poziomie rzędu pojedynczych mV. W dodatku nie jest on taki sam dla każdej częstotliwosci z pasma jakie przenosi. Najsilniejszy sygnał jest dla wysokich częstotliwości a najmniejszy dla niskch. Aby...