obserwuje pulsowanie żarówek(małe skoki napięcia) przy wyższych obr stabilizuje się sprawdziłem wszystko diody ok podmieniałem wirnik stojan trzy regulatory w tym jeden od poloneza dajacy napięci 14,4 to samo Druga sprawa to ciekawy przypadek kiedy akumulator sie naladuje dosc dobrze na obr około 700 co jakis czas mugnie kontrolka ładowania ale tylko...
Witam W starym ; 15 zasilanie czyli (+) po kluczyku ,lub gdy alternator 9-diodowy to do zacisku D+ alternatora.Do tego zacisku jest podłączona kontrolka ładowania w wyżej wymienionym alternatorze. Zacisk 67 -czyli wzbudzenie (zasilanie wirnika) Ten drugi ; 54-zasilanie po kluczyku D+ kontrolka ładowania i dodatkowo zacisk D+ alternatora DF wzbudzenie...
Mam pytanie - co to za element w regulatorze napięcia (magneton 14V - made in czech republic) - element na foto
Witam dostałem nową prądnice z regulatorem napięcia MAGNETON, oznaczenie prądnicy 02-9044 10, oznaczenie regulatora 443.116-417.02 Na prądnicy są dwa zaciski D i M, a na regulatorze są takie oznaczenia 15/54, M, R Znalazłem schemat podłączenia, ale są tam użyte całkiem inne oznaczenia zdjęcie poniżej. https://obrazki.elektroda.pl/1407977800_...
Nieumiejętne założenie regulatora ( pod skosem) powoduje ułamanie szczotek , proponuje obejrzeć regulator , jeśli szczotki będa całe ,pomierzyć napięcie ładowania , regulator to zamiennik ( Jezpol) czy oryginał ( Magneton) ??
Mam dwa identyczne uszkodzone regulatory napięcia (model Magneton-PAL typ 443 116 419 070) - oba nie ładują akumulatora. W jednym widać przepalona diodę, ale z drugim nie wiem co jest nie tak. Chciałbym się dowiedzieć co jest z drugim, ale nie wiem co i jak sprawdzić. (Oba na zdjęciu) http://obrazki.elektroda.net/62_11557096...
Wszystkie alternatory są samowzbudne Większość dzisiejszych nie jest samowzbudna na pewno nie te na regulatorach F00M , większość valeo i magneton. One na dzień dobry potrzebują napięcia bo w regulatorze jest PROCESOR. Po drugi temat nadaje się prosto w kosz .
A od czego ten alternator? Zazwyczaj można podłączyć dowolny regulator
Regler znajdziesz w desce rozdzielczej zdejmij prawą pokrywę konsoli i go zobaczysz . Kostkę od tylnych świateł znajdziesz z lewej strony nad pokrywą lewej baterii . A altek to nie był PAL-MAGNETON ?
Kolego pomiar napięcia na wsówce regulatora i na kablu prądowym dużo ci powie.
Nie neguję rozwiązania Kolegi ,jestem jak najbardziej za tym rozwiązaniem. Myślę że podobnie rozwiązany jest problem w alternatorach ,a raczej regulatorach napięcia czeskich alternatorów stosowanych w ZETOR,SKODA firmy Magneton.Co prawda alternator jest 12V ,9-cio diodowy,to jednak bez znaczenia.Regulator posiada dwa zaciski zasilające 54, D+. Pod zacisk...
Do Herosesa Podpiołem + z akku i po starcie napięcie odrazu 14,4V. Mógłbyś zaznaczyć na schemacie regulatora napięcia miejsce gdzie podpiołeś + z aku?
podpinam się z pytaniem o regulator mam alternator MAGNETON TYP 443 113516 181 14v 55A ze skody 130 rapid jaki regulator zastosować i ilu diodowy jest ten alternator
Bo te lucasy są liche. O ile to Lucas, a nie C hina E xport. Oryginalnie prądnica w C360 tez trzymała się na śrubkach Φ8, tak że w sumie mechanicznie może być - pasek w ursusie zbyt wiele nie ciągnie, żeby był super naprężony. A co do gnicia - zgnije każdy w końcu, w ciągniku pracuje w kurzu, ale nie chlapie na niego spod kół. Osobiście preferuję...
Witam, mam problem z podłączeniem nowego regulatora napięcia. Poprzedni miał oznaczenia: 54,M,R. Gdzie do zacisku: 54 - podłączony jest chyba "plus" akumulatora (ale pewny nie jestem) M - podpięta hest kontrolka ładowania i podłączony jest do M na alternatorze R - do R na alternatorze dodatkowo do metalowej obudowy podłączony jest przewód który idzie...
Zmierz opór pomiędzy M a masą. Powinno być 16 - 18 omów opór wirnika. Polącz przewody na regulatorze 15 i 67 i sprawdź czy uzyskasz większe napięcie. Jeżeli napięcie będzie większe można otworzyć regulator mechaniczny i odgiąć delikatnie blaszkę na której zaczepiona jest sprężynka. Naciągając minimalnie sprężynkę podnosimy napięcie. Akumulatory muszą...
Ja mam alternator Magneton 70A i oryginalny skodowski regulator napięcia. Robiłem pomiary napięcia ładowania dla trzech przypadków. 1 bez obciążenia. 2 obciążenie normalne (światła + dmuchawa na I biegu). 3 obciążenie maksymalne (światła, dmuchawa, grzanie szyby, wycieraczki). Pomiary zrobiłem dla obrotów biegu jałowego, 1500, 2000 i 3000. W przyp....
Wymiana szczotek w regulatorach napięcia alternatorów Magneton 55a, montowanych standardowo w samochodach Skoda Felicia 1,3, oraz ewentualna modyfikacja regulatora.
Skoda Felicia 1.3 98r Problem z ładowaniem akumulatora. Objawy po dwóch dniach postoju nie mogłem odpalic auta. Pobór prądu na zgaszonym silniku przy załączonym alarmie wynosi 0,05A. Napiecie ładowania 13,8V przy wyłączonych odbiornikach, światłach itp Po włączeniu odbiorników, napiecie spada do 13,1 i po zwiększeniu obrotów rośnie tylko o 0,1V. Spadek...
Witam. Ostatnio wysiadł mi alternator Magneton 70A w Felici 1.3MPI (przed liftem). Wymieniłem w nim regulator ale nadal napięcie ładowania na niskich obrotach przy włączonych światłach to 12,4V, bez świateł 14,5V. Ogólnie alternator jest cały pordzewiały (nie mogłem nawet wymienić regulatora) i wątpię żeby jeszcze długo pociągnął. Chciałbym go wymienić...
Takiego wynalazku nie miałem w rękach. Standard to uzwojenie trójfazowe połączone w gwiazdę i mostek prostowniczy składający się z sześciu diod mocy po trzy na jednej tzw. podkowie ( różnią się biegunowością) i trzy małe diody do zasilania regulatora napięcia z którego zasilane jest uzwojenie wzbudzenia na wirniku. trzeba by się przyjrzeć co jest podłączone...
Witam. Posiadam skodę felicie 1.3 MPI GLXi rocznik 1998r. Wczoraj wystąpił problem z alternatorem. Podczas jazdy zapaliła się kontrolka akumulatora na desce. Nagle w czasie jazdy. Wraz ze wzrostem obrotów świeci jaśniej, mocniej. A przy małych obrotach na biegu jałowym ledwo widoczna, albo wcale. Miałem kiedyś odwrotny przypadek, a objawiało się tym,...
Jezeli dokładnie przeczytałem to podczas rozruchu napięcie na akumulatorze jest zbyt niskie- należy robić przegląd rozrusznika , oczyścić komutator, sprawdzić luz na tulejkach. Napięcie 12,8 V świadczy o zasiarczeniu ogniw , należy akumulatory poddać ładowaniu odsiarczającemu. Co do alternatora to jego regulator napewno do wymiany , tylko od czego jest...
Witam.. Nie znając się na rzeczy wchodzę z zapytaniem o cenę wykonania jak w temacie dokładnie jak w tym opisie ze strony : http://www.autofelicia.republika.pl/rele...
mam problem z takim magnetonem objawiający się w ten sposób że alternator ładuje różnym napięciem (od 11-12V na wolnych obrotach do 17-18V gdy dobrze dołoży się do przysłowiowego"pieca") wymieniłem regulator napięcia i sytuacja nie uległa poprawie ale wręcz się pogorszyła (kontrolka ładowania pali się non stop w szerokim zakresie obrotów a napięcie...
Zrobiony prze zemnie regulator popsuł się, uszkodzony okazał się mostek. Zdiagnozowałem sam układ z tyrystorami, który zwiera do masy nadmiar napięcia ( przez podpięcie do każdego "modułu" osobno przewodów zasilacza regulowanego, plus do przewodu twornika, minus do masy, i zwiększanie napięcia aż do zwarcia tyrystora do masy) wartości napięcia wynosiły:...
regulator magneton regulator napięcia magneton regulator magneton skoda
hasło biosie laptop toshiba schemat monitora flatron logitech wzmacniacz uszkodzony
elektrotechnika zaocznie hewalex sterownik
Opel Zafira – migający wyświetlacz podczas jazdy i świecenie po wyjęciu kluczyka Castelgarden – niesprawne hamulce w traktorku, przyczyny i diagnostyka