Spalony regulator napięcia.
moim zdaniem masz uszkodzony regulator napięcia
Innej usterki niż regulatora napięcia nie przewiduję.
Witaj , napisałeś - (specjalnie nie podciagałem obrotów aby nie ładował) Jak żeby nie ładował ? przy 800 obr. ładuje i przy 5000 obr. tak samo po to jest regulator napięcia. Uwalony regulator napięcia .
Na wyłączonym silniku aku ma 12,2V, uznaję zatem, że ok. Jak wobec tego zabrać się za wymianę tego regulatora napięcia?
uszkodzeniem alternatora,regulatora napięcia,diód
Wymiana regulatora napięcia pomogła
Przyczyną może być uszkodzony regulator w alternatorze bądź wyjechane już szczotki w nim. A może po prostu słabo naciągnięty pasek klinowy. Trzeba sprawdzić czy pasek jest dobrze napięty jeżeli tak to wyciągnąć alternator sprawdzić stan szczotek jeżeli dobre to padnięty regulator. Powodzenia
Najczęstszą przyczyną jest zepsuta wiskoza na alternatorze.Ale u Ciebie może być wina regulatora napięcia.
Samemu można sprawdzić stan paska bo może być zużyty lub za luźny ale gdy na obrotach kontrolka nadal się świeci to może być też regulator napięcia
wymieniłem regulator i wszystko wróciło do normy . Ciekawi mnie jednak fakt jarzenia się kontrolki ciśnienia oleju przy nadmiernym napięciu ładowania . I jeszcze jedno ,czy ładowanie akumulatora , bez odłączenia go od instalacji samochodu, mogło mieć wpływ na awarię regulatora napięcia ?
Dzięki wszystkim. Okazało się że do wymiany regulator napięcia Pozdrawiam Janusz
Szukacie problemu a walnięty jest regulator..
Sprawdź kółko wiskozowe i regulator napięcia.
Regulatory oryginalne, podróbki?
Witam mam taki problem z grzaniem przednich siedzeń w passacie b5fl do regulatora grzania dochodzi 12 v i przy rozkręceniu na fula wychodzi na siedzenie tylko 4 wolty i oczywiście siedzenia nie grzeją czy może być przyczyną zepsute regulatory grzania ?
Kup regulator napięcia ze szczotkami, klucz 8, 13 i śrubokręt krzyżakowy - i do dzieła.
Jest to część regulatora napięcia, byś dał zdjęcia alternatora.
Napięcie za małe sprawdź alternator/regulator.
Sprawdzanie regulatora opisywane wiele razy - zapraszam do wyszukiwarki. Zamykam
I dlaczego akurat w Passacie 2.0? Pytam, bo pisałem pracę dyplomową z regulatorów napięcia i wykonałem prototyp.
Może nie ma dobrego kontaktu przy klemach na akumulatorze? sprawdź czy po odpaleniu nie grzeją się klemy. Warto sprawdzić punkty masowe a w szczególności ten gdzie ujemny kabel od akumulatora łączy się z "budą" Klemy rozpięte oczyszczone i zalane WD40 - TO SAMO MASA NA SILNIKU i to samo dalej. Co do reszty mas to masa ich - nie wiem dokładnie gdzie...
Odłącz B+ z alternatora i wtedy zmierz pobór prądu Niesławny regulator F00M podaje cały czas napięcie na wirnik
Dzięki wielkie za pomoc. Jeśli chodzi o zacisk na konektor nr 2, wsuwka podłączona jakby do regulatora napięcia i szczotek, do czego ona służy?
Witam mam pytanie otóż po uruchomieniu silnika ładowanie akumulatora wynosi 14.6V i stopniowo spada aż do napięcia około 14.1V ( przy cały czas włączonym nawiewie- 3/4 prędkości, klima wyłączona) alternator Valeo 90A nowy po regeneracji ( po zdjęciu osłony plastikowej widoczny regulator jaki i reszta elementów oryginał Valeo) akumulator nowy dołożony...
Do tego alternatora bez problemu założysz dedykowany regulator napięcia razem ze szczotkami (wygląda jak tranzystor TO-3), szczotki prostopadle, VW golf mk I, II, passat b3, Ford escort Mk3,4, MB W124
no to gdzies jest konkretne zwarcie albo regulator nie ogranicza prądu i napięcia ładowania
A co może być winą w alternatorze? Regulator napięcia? Uzwojenie? Stojan lub coś innego?
regulator tam ma dwie funkcje -reguleje napięcie -jeżeli stwierdzi napięcie na jednej z faz wygasza lampke Sprawdź regulator na stole.
Bezpiecznik jest przed regulatorem więc powinno być tam 12V.
witam,powinno być max 14,4v,pewnie uszkodzony regulator napięcia.pozdrawiam
Regulator napięcia (to ich słaby punkt)wypalona wew szczotka.
Witam ! Ja tak mam w swoim Passacie b5 i uważam że jest OK Dodano po 4 Poza tym myślę że jest to / napięcie/ uzależnione od stopnia naładowania akumulatora , oraz wpływu temperatury na regulator nacięcia ładowania co jest wmontowany w alternator.
Najczęściej regulator napięcia ,szczotki,brak ciągłości przewodu między alternatorem a deską rozdzielczą.
Wymieniłem regulator napięcie i wszystko działa jak należy. Dziękuje za odpowiedzi.
Witam wszystkich, posiadam Passata B5 (1999), mam problem, a mianowicie drżenie, wibracje przy dodawaniu gazu. Auto gdy jest zimne jeździ normalnie lecz po jakimś czasie zaczynają się te wibracje. Zauważyłem że gdy włączę i wyłączę silnik drgania znikają lecz po jakimś czasie znów wracają. Niedawno wymieniłem w nim regulator napięcia alternatora, oraz...
Witam serdecznie temat dotyczy samoróbki no a te 3000obr.min to jest obroty noża czy obroty obwód koła obroty noża jako obwodowe? Fajne kosiarki wyszło jak fabryczne dobra robota super. to przy ilu obr. WOM takie obroty masz? Czym go napedzasz? Jakie przełożenie masz 1 Wom ile talerzy obrót? Rotacyjne mają do 4 obr na 1 WOM... moja rotacyjna ma 1:6...
13.7 V to jest właściwie minimum ale jesze w normie. Napięcie np. w niemieckich samochodach wacha się od 13,8 do 14.3 V. Wystarczyło by włączyć na wejściu regulatora napięcia ( jeżeli jast taka możliwość - nie znam Skody ) diodę np. 1N4001 i napięcie ustali się na poziomie 14,3 V. Robiłem coś takiego w starszym Passacie. Włączenie jednej diody w szereg...
Rozbierz alternator i sprawdź mostek pod obciążeniem. Tydzień temu przerabiałem taki przypadek w Passacie b5 1.9 TDI w nim akurat problem tkwił w regulatorze napięcia.
Wymień regulator napięcia bądź posprawdzaj czy czasami nie ma śniedzi w nieodpowiednich miejscach.
Przede wszystkim sprawdź napięcie w instalacji przy pracującym silniku, bo jak masz uwalony regulator w alternatorze (a to częsty skutek odłączenia akumulatora przy pracującym silniku), to możesz jeszcze dalszych szkód narobić.
Co dziwne z mojego sprawnego passata odłączyłem też przewód plusowy z alternatora i pokazuje bez obciążenia 15,2v czyli prawidłowo a w tym drugim Passacie 19,5- 20v... w starym alternatorze został wymieniony regulator napięcia na nowy oryginalny boschowski w kwocie 150 zł i to zupełnie nic nie dało stąd ta decyzja o zakupie drugiego alternatora z Alledrogo...
Ja mam passata 1,6 td. Sprawdź regulator napięcia na tablicy przyrządów. Posiadam także całą książke serwisową do tego autka, łącznie ze schematami różnych wersji. Pozdrawiam Dodano po 3 Jeszcze napisz ile masz czujników ciśnienia bo u mnie 3 szt. występują.
Kolego wiesz co w moim passacie bylo jak tak mi się działo? Regulator napięcia w alternatorze wymienialem i wstawiłem jakiś zamiennik za 25 zl i dopiero jak po kilku miesiącach walki z tym przypomniałem sobie że to chyba zaczęło się dziać od kiedy wlasnie ten regulator wymienialem. I zaryzykowalem i kupilem drugi z firmy valeo i jak reka odjoł.
fakt faktem to mi nie przeszkadza że świeci kontrolka bo po przygazowaniu gaśnie i alternator ładuje, ale co będzie jak przyjdzie zima? obroty mam jak to w dieslu czyli:900 zastanawia mnie jeszcze tej wolny konektor od regulatora napięcia czy nie powinien tam być podłączony dodatkowy przewód.
Dwa rodzaje regulatorów napięcia l i com. Nie odróżnia się niczym. Odłącz wtyczka od alternatora i sprawdzaj napięcia.
Witam Wymieniłem regulator napięcia na alternatorze i szczotki i wszystko gra. Koszt 52 zł. Dzięki wszystkim. Pozdrawiam.
Czyli co zaryzykować i wymienić regulator napięcia w alternatorze? Ciekawe czy uda się bez wyjmowania całego alternatora bo trochę tam ciasno, przewody od klimy itp.
Te alternatory w większości miały regulator napięcia na równe 14V. Więc spadek 0.2V na tym cieniutkim przewodziku między alternatorem a akumulatorem to norma.
Jeśli ma spory przebieg to mogą się kończyć szczotki na alternatorze i zaraz po wyjęciu zazwyczaj działa. Można profilaktycznie zmienić regulator napięcia i co ważne dobrze pooczyszczać masy i zasilania. Sprawdzić jeszcze prąd na pobudzenie D+. Pzdr
Mam taki problem. W w/w passacie miałem problem z ładowaniem. Wymieniłem regulator napięcia wraz ze szczotkami. Problem jest nadal brak ładowania przy zapalonym silniku. Gdy zmierzyłem pobór prądu na postoju wszystko wyłączony wszystkie lampki, brak radia, pobór wynosi około 2,8 A (było tak również przed wymianą regulatora w alternatorze). Jest to nie...
Regulator napięcia uszkodzony, nie odcina wzbudzenia mości panowie. Gdyby któraś z diod była przebita, to prąd byłby znacznie większy - z efektami cieplno-świetlnymi włącznie.
Kiedyś wyciągałem regulator i był szczelny bez napięcia. Ale u mnie jest podobny problem. Myślę, że może mieć to coś wspólnego z sondą lambda.
ciekawa przypadłość zapala się kontrolka airbagu i nie gaśnie .po skasowaniu parę dni dobrze i znowu się zapala i tak już wiele razy.komp pokazuje zbyt duże napięcie zasilania,ale na mierniku jest ok.profilaktycznie sprawdzony alternator i wymieniony regulator.nic nie dało ,passat95 1,9tdi.sterowniki silnika i abs nie wykryły skoków napięcia.miał ktoś...
Alternator ma sprawność 30-70% około przeciętnie 50% by uzyskać pełną moc musi się kręcić te 6tyś obr/min , około oczywiście. Więc do Hondy przekładnią x2, chociaż jak nie chcesz uzyskać pełnej mocy to może zostać bezpośrednio. Co innego wysoko obrotowa kosiarka. Tam można dać 1:1. Tylko dla tego alternatora min. To 2,5KM. A tak naprawdę to 3,5-4 potrzeba....
Sprawdz przewód który idzie do alternatora cienki , odłącz go od alternatora i połącz z masą kontrolka powinna swiecić jesli zaświeci uszkodzony regulator napięcia lub szczotki zjechane jeśli nie zaświeci przerwa na tym przewodzie lub coś z samą kontrolką albo nie ma ona zasilania
Prawdopodobnie "coś zgniło pod dywanem" To nie Passat B5. Podobno te pierwsze A6-ki (z 2004r) nie mają żadnej elektroniki (regulatora napięcia itp) przy alternatorze. Przy tak zaawansowanej elektronice coś musi sterować "prądem' w tym aucie. Regulator napięcia znajduje się w 99% aut także ktoś Ci głupot nagadał.
Witam. Pare dni temu zaświeciła mi sie kontrolka od ładowania akumulatora. Po sprawdzeniu vagiem okazalo sie ze nie ładuje. 12,3v. Na vagu pokazalo błąd : 17911 P1503 Load signal from Alternator Term. DF Range/performance/Incorrect Signal Sprawdziłem szczotki, były ok, wiec wstepna diagnoza padła na regulator napięcia. Wymieniłem alternator na nowy,...
Witam wszystkich zainteresowanych. Mam problem z moim passatem b5 1.8 20V 125km, gdy silnik jest zimny po odpaleniu silnik ma nierówne obroty i po kilku sekundach gaśnie i tak kilka razy, a gdy dodaje gazu powoli zaczyna chodzić normalnie. Wczoraj wieczorem podpiąłem pod Vaga i usunąłem wszystkie błędy i błędów ponownie nie było. Dzisiaj rano dalej...
Z tylu licznika powinien być regulator napięcia. Taki maly, czarny z trzema nóżkami. Na wyjściu jednej z nóżek powinno być napięcie 10V (mierzone względem masy). Wymien to - powinno pomóc.
Coś tu nie gra. Napisz jeżeli się mylę. Napięcie 14.2 masz na akumulatorze naładowanym, natomiast 13.5V masz na akumulatorze rozładowanym i to jest w porządku bo na rozładowanym akumulatorze nie będziesz miał ponad 14 V bo to regulator napięciowy i dopóki akumulator nie zostanie podładowany napięcie nie wzrośnie, a problem rozładowywania może być inny.Natomiast...
Dziś posprawdzałem miernikiem napięcie i okazało się, że wynosi 15.80-16.80V , a gdy przekracza 19V wskaźniki padają i reszta. Wymieniłem regulator napięcia w alternatorze i jest teraz ok. 14.10V. Na razie wskaźniki działają, zobaczymy dalej. Pozostaje kwestia kontrolki airbag która świeci cały czas.
prawdo podobnie uległo uszkodzeniu- regulator napięcia na liczniku taka kostka z 3 muszkami jest tam ona odpowiada by było stałe napięcie na liczniku bu instrumętuy pokazywałuy zawsze odpowiednię wskazania pomimo różnicy naopięć - swiatła radyjko i takie tam sprawdz sobie regulator ten co jest na liczniku
troszkę większy silnik i alternator to trzymanie pojazdu pod chmurką w ponad 30 stopniowe mrozy przestaje być straszne (gdy mamy w bagażniku ten sprzęt) . jest to o tyle praktyczne że w razie potrzeby budujemy sprzęt z odpowiednim alternatorem (na 12 lub 24 V ) choć można pokusić o zrobienie przeróbek w regulatorze napięcia by móc uzyskiwać 12 lub 24V...
Do kierbedz4 wielkie dzięki za instrukcje po podłączeniu okazało sie że ładowanie jest prawie żadne więc miałem części z rozbiórki Passata B2 więc zastosowałem z niego alternator z zintegrowanym regulatorem napięcia i ładowanie wynosi na wolnych obrotach ok13,99V, moim zdaniem wystarczy z tym że zostały mi dwa kabelki i nie wiem do czego podejrzewam...
Ale przerwy nie znajdziesz. A zwarcie diody skutkuje zczarnieniem 1 fazy na stojanie. Zgadza się. W niektórych przypadkach jest tak jak mówisz czyli uzwojenie robi się przegrzane (czarne), w jeszcze innych zwarta dioda wybucha lub puchnie a jeszcze w innych przepala się uzwojenie w miejscu lutowania. Wydaje mi się, że nawet w przypadku przerwy na diodzie...
W klasycznym układzie, regulator napięcia jest zasilany z dodatkowego prostownika oraz szeregowo przez kontrolkę ładowania z + po kluczyku. Ponadto w kilku starszych VW w tym Passacie B4 alternator był połączony z rozrusznikiem, wiem że to głupie pytanie,ale może warto. więc gdzie rozpinałeś kable jak Ci spadło do 0,02? No i czy jak wyjmiesz ten alternator...
WITAM Proszę nie mylić pytającego. Przewód niebieski cienki jest do kontrolki, napięcie występujące na nim służy do zasilania lampki . Widać to odrazu gdy połączymy go z masą .Gdyby był zasilającym natychmiast spowodowałoby uszkodzenie bezpiecznika lub inną usterkę. Różnica potencjału między tym przewodem a zaciskiem "D+" służy do zapalania i gaszenia...
Sory nie zwróciłem uwagi że wałkujecie KE Jetronica. A na marginesie co stoi na przeszkodze żeby i w tym systemie pompę wyłączyć , przecież jak przełączysz na gaz to już na nim jedziesz dopuki silnika nie zgasisz. W układzie pozostaje i tak bęzyna więc regulator dawki się nie zatrze. Ciśnienie otwarcia wtryskiwaczy to ok3 atm. więc paliwo przeznie nie...
Od jakiegoś czasu alternator przestawał ładować po czym po chwili działał,działo sie tak kilkakrotnie. Sprawdziłem połączenie-brak prądu wzbudzenia ze stacyjki. Czy od stacyjki idą jakieś kostki itp.???Proszę o jakieś sugestie Lampka kontrolna braku ładowania alternatora świeci czy nie? W którym miejscu sprawdzałeś napięcie zasilania regulatora napięcia?...
Przyczyną może być regulator niestety. Zdarzają się trefne egzemplarze które muszą mieć większe wzbudzenie lub obroty niż normalnie . Natomiast co do alternator to bym się go nie czepiał jeśli po uruchomieniu i wzbudzeniu utrzymuje 14,2V do 14,4V przy włączonych światłach , nawiewie , ogrzewanej szybie itp. Jeśli po wzbudzeniu alternator pracuje normalnie...
Witam. Jako iż mój akumulator w pierwsze mrozy zaczyna niedomagać (Auchan 72Ah :D ) Szukam porady co do producenta. W zasadzie zależy mi na tym by aku wytrzymało ok 5 lat, audio pobiera w skoku ok 60 może 80A, napięcie na odpalonym siada gdzieś do 13.5V więc nie jest źle jednak auto przestaje już kręcić. Myślę, że zwiększanie pojemności niewiele mi...
Mam jeszcze pytanie dodatkowe. Alternator ma nieco więcej {70}amperów niż powinien bo pochodzi z passata B3 a jest w passacie b2, czy można bez problemu stosować alternatory o większej ilości amperów tam gdzie fabrycznie były montowane inne słabsze alternatory. Co do naprawy to chyba spróbuje wymienić ten regulator napięcia/http://moto.allegro.pl/show_ite...
Braku zasilania w czym ? Na elektryce się nie znam po prostu potrzebuje porady gdzie szukać, a co do kolegi z golfa to ani tu ani tu jak odlacze i włożę kostkę w prawych drzwiach to działa przez chwilę potem to samo Jak na elektryce się nie znasz to podjedź do elektryka samochodowego i zapytaj. Nie chcę straszyć ale tutaj może być tysiąc różnych możliwości...
Witam, Jak wyżej mam problem z odpaleniem auta, a sytuacja wygląda tak, że zeszły tydzień jeździłem do piątku bez problemu . W sobotę chciałem odpalić i nie chciał mi zakręcić, odpaliłem go na krótko i od razu zaskoczył. Po 8h tego samego dnia odpalił, potem dzień stał i w poniedziałek chciałem jechać do pracy i powtórka sytuacji. Po zmierzeniu miernikiem...
Witam. Nie wszyscy może o ty mówią, nie wszyscy o tym pisali, mało jest ludzi co od tego zaczynają a robią coś metodami prób i błędów. Jak wy zaczynacie diagnozować usterki w mechanice, jakimi książkami najlepiej się zainteresować o podstawie mechaniki i zasadach działania różnych podzespołów. Jakiś czas temu naprawiałem swojego passata i oddałem go...
regulator passat płytka regulator napiąć napiąć regulator napiąć panel napiąć
elektryczna tylna klapa indesit instrukcja pralka rozrusznik bizon
łucznik naprężacz sprinter podłączenie webasto
Onkyo SC 600 vs Altus 140 - Porównanie kolumn głośnikowych Jak odblokować keylock telewizora Manta bez pilota