zielony to masa tak samo mam w swoim quadzie.
Zrobiłem już regulator. Świetnie działa. Mostek nie działa. Strasznie się grzeje ale ładowania nie ma. Narysuj schemat i podłączenie całości. Prawdopodobnie coś jest źle podpięte. Vrmp RANGE 100 too 1600 V. Czy to oznacza że mostek nie będzie działał przy 14V To oznacza, że pdf, na który się powołujesz dotyczy serii modeli o maks. napięciach wstecznych...
Uszkodzony regulator napięcia.
Nie wiem czy dasz radę to naprawić, moim zdaniem lepiej kupić nowy: http://larsson.pl/?c=r&no=MTI5MDAwOQ==&b... 265PLN to w porównaniu z oryginałem: http://www.sklep.motorista.pl/szukaj/mod... 756PLN. Po za tym możesz poszukać regulatora z lepszym radiatorem. Ten z Larssona znajomemu wytrzymał 2 lata i 14kkm, po czym sprzedał...
Jakie napięcie masz w hondzie.Jeżeli 6Vto z Trabanta 12V z Fiata oba po około 20,-zetów.Pod warunkiem że masz alternator ale Honda zawsze miała najnowsze rozwiązania.
swoją drogą z takiego regulatora można łatwo zrobić prostownik automatyczny :)
Jest to oryginalny regulator od tej Hondy? Takie regulatory to tylko w Piaggio są stosowane. Jeśli to jest oryginalny regulator a skuter produkowany z jakąś licencją z Piaggio, to może serwisówki Piaggio Ci pomogą: http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/use... http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/use...
Cześć, jeśli ma Ci ktoś pomóc zacznij od odszukania schematu obu instalacji elektrycznych, na pewno ten problem fizycznie rozwiąże Ci pobliski warsztat elektryki samochodowej.
Jeżeli wtyczki pasują to będzie ok
Potencjał na diodzie Zenera teoretycznie ma mieć tą samą wartość (cechy regulatora typu P). Tyle, że relacja R1/R2 ustawia moment osiągania tego potencjału. Czyli twoje rozumowanie poprawne. Zwiększy się nieco obciążenie R2, ale może być bez znaczenia dla układu. Chyba nie ma prostych sposobów innych niż zastosowany do regulowania napięcia tej instalacji.3...
Można to pominąć. Sterownik silnika ingeruje w alternator z chwilą, gdy zwiększa się zapotrzebowanie na prąd (np praca elektrowentylatora, grzana szyba tylna).
Jak pamiętam jedna szczotka dołączona do masy . Stosujesz regulator Ra2.
Najczesciej uszkodzony regulator napięcia
Raczej tam nie będzie czego naprawiać. Regulatory napięcia trójfazowe są wykonywane techniką hybrydową. U chińczyka za 60 zł może się okazać że wewnątrz siedzi trojan a nie regulator... Zalewę trzeba grzać opalarką i skrobać. Czasem jest miękka jak guma i łatwo się rozbiera, w innych przypadkach skrobie się jak gips. Często można spotkać zasypywanie...
Kupuj na 99,9%. Tylko nie rób mu takiej przeprawy jak poprzednikowi. Nigdy nie odłączaj akumulatora ani alternatora na pracującym silniku!
Ew. zły regulator napięcia. I dlatego świeci mimo poprawnego ładowania.
Internet podpowiada mi, że stosowano tam regulator SH691AA. Natomiast w wielu pozostałych motocyklach Hondy (600, 1000) z lat '90 stosowano regulator SH691-12. Musiałbym posprawdzać w katalogach czym różnią się te regulatory, czy to złączem, pinoutem, mocowaniami, czy parametrami. Tylko że w tych motocyklach często dochodziło do uszkodzeń alternatora...
Ta spalona część to regulator napięcia ( AVR) . Na alledrogo są po ok 100zł.
Typowe dla tego modelu - uszkodzony regulator napięcia.
To jest przerywacz kierunkowskazów. Trochę dziwnie opisany...
Regulator to zwykły ogranicznik napięcia, do ładowania akumulatora zazwyczaj służy zwykła dioda prostownicza. Ogranicznik to układ zaznaczony w żółtym polu: http://www.motelek.net/schema/spannung/f... To jest schemat regulatora stosowanego w skuterach, ma on obciążalność prądową 12A.
Wymień regulator napięcia
Sprawdź regulator napięcia :)
alternator 3 fazowy,wytwarza napięcie min 17V max 60V. Czyli typowo. Zastosowałem regulator od Motocykla Honda VFR napięcie niby 14.6V Też typowo, ale czy w całym zakresie obrotów ? I pytanie ? Z alternatora wychodzi 3 czy 5 przewodów, innymi słowy czy to alternator z magnesami trwałymi czy też ze wzbudzeniem zewnętrznym?
Byłem u elektryka i rzeczywiście, uszkodzone zostały diody wraz z regulatorem napięcia.
Nie na gniazdku, a na kostce.
Ciesze się. Teraz pasuje dać "pomógł" pomocnikom. :D Po czym poznać jaki jest typ regulatora i że wymaga on podania napięcia żeby było ładowanie ? Po niczym... To strzał dużego prawdopodobieństwa wynikający ze znajomości budowy wewnętrznej regulatorów, informacji o cewce ładowania i efektach twoich pomiarów. :D
Wie ktoś jaka instalacja elektryczna będzie pasować do hondy cbr 125 jc34? bo nigdzie nie mogę znaleźć nowej instalacji do tej wersji już nie robią, najbardziej będzie mi zależeć na przewodach co idą od rozrusznika do przekaźnika i od regulatora napięcia
Regulator raczej powinien być, tyle tylko, że jest schowany wewnątrz obudowy alternatora. Jeżeli naięcie ni jest utrzymywane na odpowiednim poziomie, to pewnie padł właśnie regulator napięcia.
Czyżbyś był posiadaczem kolejnego chińskiego badziewia z Alledrogo za 900 zł? Zamieść zdjęcie tego urządzenia to się na 100% wyjaśni czy to jest faktycznie HONDA czy dałeś się nabić w balona napisem. Jeżeli to faktycznie HONDA, to zajrzyj na tą stronkę: http://www.mojahonda.pl/siec-serwisowa A jak to chińczyk, to kup sobie bilet lotniczy do Pekinu....
Szukam regulatora napięcia do agregatu prądotwórczego HONDA EC 9500 może ktoś wie gdzie można kupić lub czym zastąpić ?
Wymien regulator napięcia i jezdzij dalej
Wygląda jak rezystor dużej mocy, będący elementem regulatora napięcia. Bez niego regulator nie działa i napięcie rośnie w niekontrolowany sposób wraz z obrotami silnika.
witam.ile wynosi jego zasilanie?myśle że 12v ale nie jestem pewny.
Okej jest w porządku, .? A ma coś wspólnego podciśnienie ,lub ubytek oleju z ładowaniem ,? U mnie po prostu nie ma ładowania , i o to zapytałem, , wymieniono cewkę ,nowy regulator napięcia ,i nadal brak ładowania,
Czy pamiętasz co z czym było połączone? Jeżeli tak, to odtwórz schemat z natury. Czy te dwie cewki są nawinięte cienkim drutem? Daj zdjęcia modułu zapłonu i regulatora napięcia prądnicy.
Sprawdź główny bezpiecznik (MAIN) na styczniku rozrusznika oraz pozostałe bezpieczniki instalacji elektrycznej. Po takiej pomyłce uszkodzona może być nawet cała elektronika, tj. regulator napięcia, ECU + immo, liczniki.
Przyczyną był regulator napięcia w alternatorze.
A gdzie ta różnica? I co ma 2T lub 4T do układu ładowania?
Rok temu podobny problem i okazało się (bo 8 miesięcy był spokój) ze to dioda na alternatorze więc (regeneracja) 8 miesięcy git problem wrócił Zacznij od tego że alternator ma więcej diod... padła jedna, będą padać inne... Czasem taniej jest kupić nowy alternator niż reanimować trupa. Dodano po 2 Dokładnie tak jak mówisz z tymi 40mah , kupiłem voltomierz...
za nim regulator AC i kondensator To raczej regulator DC - uzwojenie na statorze "bezmasowe" i regulator napięcia z mostkiem Graetza wewnątrz. Hondy miały trochę dziwne rozwiązania.
Dzięki będę szukał ...
Regulator jest nowy napięcie z alternatora mierzone bez podpietego regulatora
Jeśli okaże się że magnesy są w porządku, a nie mam żadnego napięcia wychodzącego z uzwojenia wzbudzenia to będzie znaczyło że uzwojenie uszkodzone ? Ponieważ w ogóle do regulatora nie wchodzi żadne napięcie zmienne.
Moze kolego jakies wyjasnienie dla tej odpowiedzi. Chodzi o to by dowiedziec sie czemu to slepa uliczka?
Witam. sprawdź łożyska alternatora i szczotki na regulatorze napięcia.
Napięcie jest minimalnie za wysokie - powinno wynosić od 13,6V do 14,4V. Opisana sytuacja zagraża trwałości akumulatora. Należy pilnie sprawdzić regulator napięcia. Pozdrawiam.
Witam. Zepsuł mi się regulator napięcia w hondzie i chcę go zastąpić osobno regulatorem i prostownikiem znalazłem temat na zagranicznym forum oto on: honda-cb750-s.456789.n3.nabble.com/Cheap... Alternator 260W jest obco wzbudny. Pytanie jaki dać mostek prostowniczy 3 fazowy? Serwisówka podaje...
Najczęściej w takiej sytuacji pada regulator napięcia AVR. Poczytaj [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
witam od dwóch dni na wolnych obrotach świeci mi się kontrolka ładowania ale to pół biedy nic z tym nie zrobiłem dopiero dzisiaj jadąc na początku stryskiwacze ledwie pryskały puzniej radio samo gasło nie wiem czy światła świeciły następnie zaświeciła się kontrolka wspomagania a to wszystko w dwie minuty zatrzymałem się zgasiłem i już nawet nie zakręcił...
Coś mi to nie pasuje - nie ma regulatora a alternator daje napięcie ???
Witam ! Znajomy próbuje zrobić mi nowy regulator napięcia do hondy cbr f4i testował go juz 2 razy na motorku...ładowanie jest jednak w pewnym momencie z niego zaczyna się dymić....czegoś brakuje coś nie tak ?? Wrzucam schematy jakie zrobił....prosze o pomoc bo sezon tuż tuż....
prawdopodobnie padł regulator napięcia
Z którego roku ten samochód, jaki to ma silnik? Bo jak dla mnie to albo uwalona instalacja, albo regulator napięcia w alternatorze.
Nie ma regulatora napięcia, jedyne co to mostek prostowniczy. Mnie się wydaje że nazwa trochę źle wskazuje i to nie dość że jest mostek prostowniczy to i pełni funkcje ogranicznika napięcia ( czyli regulator).
Witam klos4 Jak sprawdzałeś to "napięcie ładowania" ? Coś za duże rozbieżności (12-14V). Po kilku, kilkunastu minutach pracy silnika powinno być ok 14,4 z niewielkimi wahaniami (0,2V), mierzone na akumulatorze. Podejrzewam uszkodzony regulator napięcia. Pozdrawiam
Przewody sprawdzałem. W alternatorze wymieniony regulator napięcia, szczotkotrzymacz ze szczotkami.
Witam, Jestem Szymek. Lubię sobie pomechanikować w wolnym czasie. To mój pierwszy post na forum. Aktualnie zmieniam motor w kosiarce z briggsa na tematyczną Hondę GXV620. Niestety nie udało mi się kupić regulatora w komplecie, a nowe kosztują 130$. Postanowiłem zatem zmontować samemu. Od biedy pewnie wystarczyły by 4 diody, ale chętnie podłączyłbym...
A regulator napięcia do ilu zbija? jakie jest napięcie. Bo tam regulator to typowe sztuczne obciążenie.
Dawno mnie nie było ale problem z ładowanie i paleniem się regulatora i alternatora rozwiązany. Zmieniłem kable od alternatora do regulatora oraz zrobiłem porządne połączenie miedzy tymi dwoma urządzeniami do tego wyczyściłem dokładnie mostek pod siedzenie i wszystkie problemy zniknęły. Jak narazie motocykl lata bez zastrzeżeń jeżeli chodzi o prąd.
Dostałem oryginał hondy.
Niestety tutaj maksymalna moc tego agregatu to jest ok 2200 W na 3 fazach w krótkich impulsach . Ciągła moc to ok 550 W na fazę . Uzwojenia wykonane z aluminium wirnik i stojan , malowane na kolor miedzi . Do tego dochodzi kiepski regulator AVR wykonany na styk .
Kupiłem regulator napięcia i wymieniłem, po 10km akumulator padł. Ten regulator to oryginał Hondy, czy "chińczyk"?
Nie wiem skąd to rozróżnienie: regulator i regulator DC. Na schemacie ani żadnym znanym mi układzie nie ma dwóch takich urządzeń. Jest tylko jedno: regulator napięcia. Konstrukcje mogą się różnić ale taki podział nigdzie nie występuje. Regulator można sprawdzić " na stole" ale trzeba się do tego przygotować. Transformator trójfazowy z wyjściem 3xok...
Cześć! Mam mały problem ze starą Hondą. W załączniku umieściłem schemat elektryczny. Czerwoną strzałką zaznaczyłem alternator. Regulator napięcia to ten kwadrat z 3 nóżkami na schemacie. Środkowa nóżka idzie do aku i na instalację jako +, na środku jest śruba do masy (ramy). Pozostałe 2 nóżki powinny przyjmować energię z cewek. Oryginalnie był to regulator...
Nie mam nic więcej czytelnego tylko chciałem się dowiedzieć czy to jest stacyjka czy regulator napięcia :?:
Uruchom agregat bez regulatora i podaj napięcie wzbudzenia z zasilacza regulowanego, wtedy będziesz mógł sprawdzić napięcia wychodzące z agregatu i sprawdzisz czy nie za wysokie oraz czy w ogóle ci się wzbudzi. chief
Witam! Zamieszczam schemat uzwojenia stojana podróbki agregatu Honda EM 5500CXS. Aluminiowe uzwojenie zastąpione miedzianym. Kontrola napięcia na jednej fazie. Prądnicę tego agregatu obecnie przezwajałem. Napięcia poszczególne kształtują się następująco: - uzwojenie główne - 3x400V , 3 po 230 V; - napięcie pomiarowe - odniesienia / odczep z uzwojenia...
Dzień dobry, Podczas ostatniej przejażdżki Honda straciła możliwość ładowania akumulatora. Sprawca odnaleziony- regulator wyzioną ducha. Koszt nowego regulatora jest dość wysoki(~400zł), więc postanowiłem spróbować ożywić stary. Po kilkunastu minutach dokopałem się do płytki drukowanej nie wiele większej od paznokcia: http://i.imgur.com/bxjaVkU.jpg...
witam to urzędzenie jest bardzo niezawodne,,, a podstawowa sprawa najcześciej spotykana to-jak już ktoś wspominał-spreżynka na pręcie łączącym gaźnik z regulatorem odśrodkowym,ona lubi czasem po prostu się urwać i wtedy silnik wariuje ,a z nim napięcie. na pierwszy rzut oka tego nie widać,ale sprawdź to !!! Ingerencja w ,,bebechy,, to już troszkę zachodu...
Pomierz napięcie przed regulatorem między fazami poszczególnymi. Oraz próbę izolacji stojana.
Problem rozwiazany
Pomierzyłem ostanio trochę moją HondęB75 i okazało się że cewka wysokiego napięcia jest dobra.Przyczyna była gdzie indziej.Zrywka naprawiona i silniczek ładnie odpala i chodzi jak zegarek.Ten moduł elektroniczny zaznaczony właśnie odpowiada za wszystko.A ten z radiatorem to zwykły regulator napięcia do ładowania zewnętrznego akumulatora.
> Jesteś pewien że dobrze naprawiłeś ten regulator? Może być źle nawinięta tego nie można wykluczyć też ale ja bym właśnie bardziej stawiał na regulator.:idea::|
Sprawdź jeszcze czy masz plusa na regulatorze napięcia czerwony przewód i masę zielony.
Witam mam takie pytanie czy możliwe jest wykonanie takiej instalacji żeby podłaczyc oświetlenie do crossa z akumulatora który byłby ładowany prądem wytwarzanym juz w tym crossie. Pomiary prądu podam jak najszybciej jak bedzie to możliwe.Czy może juz ktoś wykonywał taką instalacje? Dodam że w crossie jest zapłon bezdotykowy tzn nie posiada żadnego przerywacza...
Witam Agregat pracuje. Uszkodzony był regulator napięcia. Pozdrawiam. Dziękuje za pomoc.
Okey Jack63. Chcę go zbudować, temat regulatorów wzbudził we Mnie duże zainteresowanie ponieważ ciągle słyszę od posiadaczy Japońskich motocykli problemy z tym urządzeniem a nigdzie nie mogę znaleźć jasnej odpowiedzi na jego rozwiązanie. Czy to Honda, czy Yamaha lub Suzuki zawsze to samo, palący się regulator. Znalazłem jeszcze coś takiego: http://obrazki.elektroda.pl/3880660200_1...
honda cx 500
Okazało się że to regulator napięcia , dzięki za zainteresowanie i pomoc .
może regulator napięcia walnięty?
jeśli masz alternator na zewnątrz to sprawdź mostek prostowniczy jeśli jes ok to wymień regulator
Problem z tym motorkiem zacza sie nie dawno, od pewnego czasu zaczałem miec problemy z odpalniem, wiec pierwsze co przyszło mi na mysl to z jest zle wyregulowany gaznik, gdzy podkręcałem srube przepustnicy zeby przepustnce ustawc w wyrzszym połozeniu, to zapalic się udawało. Az pewnego dnia, mimo ze sruba był juz wkrecona na max, motorek nie odpalił....
Foto moge zamieścić, tylko po co ? To typowy generator ze sklepu 115V/60Hz/3,3KVA/1faz z jednocylindrowym silnikiem OHC. Sprzężenie silnika z prądnicą za pomocą sprzęgła elastycznego. Regulacja obrotów silnika -regulator odśrodkowy (Watta), regulator napięcia hybrydowy. Produkt HONDA made in Brazil :D Rozruch......ręczny
Szanowny Panie Moderatorze.Ten sam alternator zabudowany w samochodzie pracuje z przedziałem prędkości do około 5000 obr/min w zależności od obrotów silnika.Regulator wpięty szeregowo w uzwojenie wirnika ma za zadanie utrzymać określone parametry i utrzymać odpowiedni poziom magnetyczny wirnika aby napięcie na akumulatorze nie było wyższe od 14.5V Alternator...
Witam. Potrzebuję schemat regulatora napięcia . Czy można coś skonstruować samemu aby mieć napięcie na wyjściu? Nowy regulator kosztuje coś ok.800 zł lub więcej a kasy brak. Typ Honda ECMT7000.
dabu i tutaj się mylisz ,nie masz pojęcia co potrafią koła magnesowe w skuterach należy pamiętać że te pojazdy i układy elektryczne jaki i elektroniczne ,to wierne kopie ich poprzedników . to znaczy Piaggio Yamaha Honda itp.A dla kolegi poniżej dodaje schemat podłączenia standardowego regulatora napięcia do instalacji zasilania reflektora ,sam montuje...
Witam ! Jest to typowy regulator 3-fazowy . Do wtyczki doprowadzone jest: - 2 przewody - zasilanie regulatora ; - 3 przewody - odczepy pomiarowe z każdej fazy; - 1 przewód - środek gwiazdy - neutralny punkt odniesienia napięć pomiarowych. Spotykane było rozwiązanie gdzie odczepy pomiarowe były łączone przez diody w jedno wyprowadzenie do regulatora....
Jaka wersja silnika? Nie ma znaczenia, wszystkie wersje mają regulator napięcia sterowany z ECM a głównym elementem sterującym ładowaniem jest czujnik ELD (mierzy pobór prądu przez auto) w module obok akumulatora. Jeśli ci migają dzienne to wyjściem jest zasilenie ich z plusa po zapłonie. Może być, że czujnik ELD zaczyna świrować jeśli tak się stanie...
A tam jest alternator bodajże akumulator 12V? Regulator napięcia masz sprawny.
Ok postaram się to przesmarować co widać oraz sprawdzić połączenie masy i alternatora. Może to być uszkodzony regulator napięcia czy to nie ma z tym nic wspólnego?
Witam, Mam uszkodzony regulator napięcia, motocykl to Honda CLR 125, niestety nigdzie oprócz ASO nie idzie dostać nowego regulatora napięcia do tego modelu, a nie widzi mi się wydawać ponad 650zł na regulator przy wartości pojazdu 2500zł. Jest możliwość zamontowania regulatora z innego pojazdu? Dodaje kilka zdjęć: http://obrazki.elektroda.pl/2077860400_1...
Agregat prądotwórczy HONDA EC3600F daje na wyjściu bez obciążenia około 130 V. Częstotliwość prawidłowa to 50 Hz. Po otwarciu pokrywy okazało się, że NIE MA regulatora napięcia. Na wirniku jest uzwojenie i są wmontowane od strony tylnej dwie diody. Kondensator ma 19 uF, więc jest w tolerancji 22 uF. Uzwojenia mają przejścia tak: - to co podłączone do...
Mierzyłeś napięcie ładowania na akumulatorze? Może regulator uszkodzony.
Diody zdefiniowałem jako diody shottky po spadku napięcia (120mV) więc to już mam z głowy, Nie byłbym tego taki pewien. Czy do pomiarów odłączałeś jedną "nogę" każdej diody? Chyba nie, bo do trzech diod (tzw. ujemnych) są przylutowane tyrystory. Zostają diody "dodatnie" i tam można mierzyć. Z resztą pomiar diod mocy miernikiem należy traktować jako...
A który byłby lepszy : taki: http://allegro.pl/regulator-napiecia-4-p... czy taki: http://allegro.pl/regulator-napiecia-4-p...
Ten dwupinowy, to regulator napięcia na światła (AC). Można go zastąpić na kilka sposobów regulatorem od skutera o ile alternator nie jest za słaby. Oryginalne regulatory jednofunkcyjne będą trudniej dostępne albo kosztowały więcej niż są warte, np. kostki Ducati Energia od starych KTM, Husqvarna itp. Jeśli nie przepala Ci żarówek od świateł (które...
Kiedy się nauczycie że w motocyklu jest zupełnie inny alternator i regulator jak w samochodach. Po pierwsze nie wolno odpalać silnika jeżeli przewody z alternatora sa odłączone, napięcie skacze wtedy do kilkuset volt i przebija izolacje cewek. Regulatory stratne są celowo tak konstruowane że nawet w razie uszkodzenia stanowi on obciążenie. Trzeba pomierzyć...
Do sprawdzenia regulatora wystarczy woltomierz:przy w pełni naładowanym akumulatorze napięcie na jego zaciskach podczas pracy silnika powinno mieć wartość 14 do 14,5V niezależnie od obrotów silnika i mocy obciązenia (światła). Możliwy jest spadek napięcia ładowania na wolnych obrotach przy włączonych światłach (lekko przygasają).
Witam.Zakupiłem agregat prądotwórczy 3-fazowy ze spawarką SINCRO EW220DC (silnik honda gx390).Moje pytanie jest na co mam zwrócić uwagę,bo napięcie na wyjściu z gniazd jest 200V a powinno być 230 V na każdej fazie.Jak mam podnieść napięcie? lub czym mam wyregulować? (nie zauważyłem tam nigdzie regulatora napięcia)a tak poza tym wszystko działa .
honda regulator napięcia alternator honda regulator napięcia regulator napięcia przewody honda
zmiana nazwa sieć windows uruchomić kompresor lodówka taśma przewodzić wyświetlacz
Rozłożenie rasteru potencjometru drutowego ABW2 Kontrolki w wózku widłowym Linde zapalają się na teście, potem brak dodatkowych informacji