Jak na postoju nie ucieka przy kręceniu kołami, to nie będzie to błąd wspomagania, chyba że jakiś ogranicznik trybu na wyższych prędkościach, nie wiem dlaczego Ci powiedziano że to wspomaganie. Odgłos na końcach zakresu to w miarę normalna rzecz. Może przygasa, bo akumulator słaby od czegoś innego? A jak sprawdzałeś na postoju, że nie ucieka prąd, woltomierzem...
Jeżeli wiesz dlaczego padł stary i usterke usunołeś to kup oryginał a jeżeli tylko wymiana bez sprawdzania to podróbka.
Wytpione gniazdo bezpiecznika, standard w tym modelu.
Mi to wygląda na uszkodzony regulator napięcia.
Ja diod widzę dziewięć, a regulatora na zdjęciu nie ma. To mostek prostowniczy, a diody które widzisz to diody wzbudzenia, diody zasadnicze są wprasowane w aluminiową blachę. O takie: http://obrazki.elektroda.pl/6775412200_1...
W spoczynku ma 15,4 V a po włączeniu silnika 19 V. Może to też ma jakiś wplyw? Ugotowany akumulator :O Miernik sprawny? Jeśli tak, to daj do sprawdzenia alternator > regulator napięcia.
spróbuj najpierw wymienić regulator napięcia..
Obstawiam regulator napięcia.
Może to być wina regulatora napięcia.
Czyli masz gdzieś spadek napięcia, bez miernika, choćby za 15zł z marketu, nie dowiesz się gdzie. Jest jeszcze opcja, że masz uszkodzony regulator napięcia.
Naprawione! Jednak alternator. Mostek diod oraz regulator napięcia:)
Najprawdopodobniej uszkodzony alternator. Możliwe że padły w nim diody lub regulator napięcia.
Witam gaśnie bo ECU ma za niskie napięcie pracy ,proponuje wymienić cały regulator pod warunkiem że diody sprawne.Pozdrawiam
Witam moge tyko podpowiedziec że taki objaw w tych alternatorach spowodowany jest czesto zwarciem na wirniku (dochodzi do tegoprzy większych obrotach).Następstwem tego moze byc spalenie mostka i regulatora napięcia.
Problem może być związany z ładowaniem - sprawdź szczotki w alternatorze. Możesz też sprawdzić czy zaraz po odpaleniu auta i dodaniu gazu kontrolki gasną od razu , jeżeli tak to najprawdopodobniej usterka szczotek ewentualnie regulator napięcia.
Miałem taki sam objaw,straciłem trochę czasu na pomiarach i czyszczeniu styków.Wymień regulator napięcia pomogło .Pozdrawiam
Jak dobrać regulator napięcia w alternatorze
regulator lub diody albo wszystko razem:)
Te alternatory strasznie nie lubią być naprawiane, przekonał się o tym niejeden warsztat . W tych samochodach najlepiej i najpewniej wymienić cały alternator, a jak jeszcze wstawiłeś nieoryginalny regulator to masz przyczynę.
Podaj który rocznik i jaka pojemnośc silnika, były stosowane różne rozwiązania. Podaj jaki typ typ alternatora. Przepraszam za odświeżenie tematu. Mam dokładnie taki sam problem, tylko w astrze 1,4 v8 60KM z 92r alternator Delco Remy. Czy tez muszę wymienić mostek i regulator napięcia?? Pozdrawiam
Problem po wymianie regulatora napięcia alternatora. Pacjent Opel astra h 1.4 benzyna 2005 r. Witam, wymieniłem łożyska w alternatorze i regulator napięcia, ponieważ połamałem szczotkę. Ładowanie na postoju jest 14,4V i wszystko działa, ale lekko mruży wyświetlacz komputera, po dodaniu gazu do ok. 2 tys obrotów wyłącza się radio. Jeśli obciążenie poprzez...
Zrób zdjęcie. Pozdr.
http://astra.autokacik.pl/ Astra 1.4 to silnik kolizyjny(było by BUMMM)w sprawie rozrządu. Czy auto posiada instalacje gazową ? Jeśli to silnik NZ i posiadasz lampę stroboskopową to zapłon ustawisz sam.
u mnie aku był nieładowany ze względu na słabą mase, ja dodoałem dodatkową żyłe prostko od altka do akumy i teraz nie mam zadnych problemów z akumulatorem. U ciebie moim zdaniem przyczyną jest nieszczęsny regulator napięcia. Gdzieś na www.autokacik.pl było to opisywane. Pozdrawiam
Jak wymienić regulator napięcia w alternatorze hitachi?
A pomiary kolega wykonywał pod obciążeniem czy bez obciążenia ? Włącz światła nadmuch i np podgrzewanie szyby i wtedy wykonaj pomiar . Jeśli lampka świeci to coś jest nie tak mogą być uszkodzone diody w alternatorze ,może być wina regulatora bądź szczotek .
Rezystor(21ohm) się spalił bo regulator napięcia(10V) zwarło.
diody napewno sprawne masy też walnięty jest regulator napięcia temat zamykam dzięki za podpowiedzi
powyłączaj wszystko co jest zbedne, miałem u znajomego podobny przypadek - jak startował auto to miał załączone audio system, dmuchawę, zaraz po odpaleniu włączal światła gdzie miał zarówki o zwiekszonej mocy by mu lepiej swieciły i dalej, do tego jezdzi cały czas z załączoną klima bo gdzies przeczytał ze wtedy mniej paruja szyby no i poniewaz auto...
Jakie jest napięcie przy odpalonym aucie na akumulatorze ? Jeśli ponad 15V to regulator uszkodzony.
Nie regulator tylko mostek prostowniczy.P
regulator napięcia sprawdz,szczotki na alternatorze
Podane przez Ciebie wartości napięć ładowania są niewystarczające.Prawdopodobnie niesprawny regulator napięcia,ale możliwe że alternator też nie jest w najlepszej kondycji(trzeba sprawdzić). Pozdrawiam.
to moźe od regulatora napięcia! Bo parametry diod w regulatorze zmieniają się w danej temperaturze
Czasami jak kończą się szczotki, to ładowanie pojawią się i znika. Elektronika w regulatorze też potrafi czasami bzikować zanim padnie. Jak nie mierzono napięcia to ciężko coś wywnioskować. Na odległość mechanika raczej też nikt nie oceni.
Regulator napięcia padł i 1 szczotka
Witam, alternator juz zregenerowałem. Był uszkodzony regulator napięcia. Wszystko chodzi ok. Pozdrawiam.
Problem rozwiązany,stabilizator napięcia w liczniku
Jeżeli napięcie ładowania jest bardzo niskie, to wspomaganie nie działa.
Czy kupiłeś taki sam typ z takim samym regulatorem? Różne regulatory mają rózne sposoby wprowadzenia napięcia wzbudzenia
Może to być wina akumulatora, zaśniedziałe klemy na aku lub zawilgocenia jakiejś wtyczki od pomiaru napięcia przy alternatorze, regulatorze napięcia, akumulatorze lub samym sterowniku.
A gdzie jest ten bezpiecznik? Napięcie mierzone na akumulatorze bo nie ma dostepu tam do tyłu alternatora.
Witam Mam Astrę 1,4 benzyna wtrysk jedno punktowy założony gaz. Rocznik 98 Zaczęła chodzić jak ciągnik. Strasznie nie równo. Wiem że sonda lambda wisi. Daje cały czas jedną wartość (sprawdzone multimetrem) na przypał. Dziś będzie zmiana. Przeczytałem też błędy silnika. Istnieją zapisane usterki! 2 Nieaktywny Nieznana usterka 50 Chwilowy Nieznana usterka...
Witam mam problem przy uruchomionym silniku spadają obroty silnika podczas włączania świateł. Czy ktoś spotkał się z tym problemem i mógłby pomóc w jego rozwiązaniu, akumulator jest naładowany napięcie między biegunami było mierzone i wynosi 14 V. Czy może to być wina regulatora napięcia lub szczotek?
ten alternator 14.4V na BOSCHOWSKIM regulatorze
Moim zdaniem jest to wina regulatora. Przeczyść miejsca gdzie szczotki regulatora stykają się z wirnikiem , najlepiej pastą polerską .
jeśli pulsacje napięcia nie są spowodowane cyklicznym załączaniem się świec żarowych (może tak być) to wymień regulator napięcia (sprawdź stan pierścieni ślizgowych)
W alternatorach Delco-Remy z dużą plastikową pokrywą osłaniającą regulator napięcia często padały mostki diodowe. Trzeba też sprawdzić połączenia na kablach akumulator - rozrusznik - alternator
Ja mam podobny problem opel corsa 1.5d silnik isuzu alternator 2-pinowy.Wydaje mi się że wina tkwi w regulatorze napięcia gdyż z niego wychodzi przewód na lampkę kontrolną.
Witam, Smród powodował skorodowany przewód masy, barak ładowania - regulator napięcia. Dziękuję za pomoc. temat do zamknięcia
Tak. Problemem może być uszkodzony regulator napięcia przez co podając za wysokie napięcie wszystko szaleje.
Zwarcie, przypalenie wirnika skutkuje obniżeniem napięcia ladowania a nie wzrostem. Jeżeli uszkodzi się któraś z diod wzbudzających lub przebije regulator możesz mieć wzrost napięcia na wyjściu..
Jedyne co raczej możesz sam zrobić to sprawdzić jeszcze raz ładowanie przejrzeć kable no i zrzucić pasek i zobaczyć czy się lekko kręci alternator czy przypadkiem gdzieś się nie blokuje nie obciera, no może być jeszcze sam mógł wymienić regulator napięcia ale to bez sensu jak nie będziesz pewny że uszkodzony. Tak że sprawdź połączenia ładowanie i po...
Niestety, ale kontrolka cały czas się pali. I w takim układzie będzie się palić. W rzeczywistym układzie po wzbudzeniu alternatora na zacisku D+ masz napięcie z diod pomocniczych mostka służących tylko do zasilania regulatora. Po włączeniu zapłonu prąd wzbudzenia jest podawany na zacisk D+ z plusa akumulatora i kontrolka świeci, jak uruchomisz silnik...
Stawiam na regulator
ma być 6 dużych diod i3 samowzbudne zmierz te 6diod. 3dodatnie i 3 ujemne.
Witam. Mam podobny problem z Astrą II DTI. Podczas ładowania napięcie 13,6V na akumulatorze (nowym). Jak można sprawdzić co jest niesprawne: alternator czy regulator napięcia? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Panie Kolego tak jeździć nie możesz padł ci regulator napięcia a jak będziesz tak jeździć to załatwisz akumulator
Musisz wyjąć alternator i go przemierzyć. Moze być padnięta jakaś dioda w mostku albo za krótkie szczotki albo trzecia możliwość regulator napięcia. To jest alternator Hitahi bardzo awaryjny.
Myślę że regulator napięcia bądź alternator dokładniej to diody, ale to wszystko trzeba posprawdzać
a regulator napięcia w alternatorze sprawdzałes, jeśli światła tez lekko przygasaja na wolnych obrotach w ryt,ie tego falowania to na 100% regulator napiecia do wymiany - miałem to samo w astrze2 tyle ze diesel z 2000 r - wymienilem i jest po sprawie były skoki napięcia pradu ładowania pomiedzy 13,7 do 14,4 V - zmieniały się bardzo szybko - pomierz...
Widać alternator został fachowo "naprawiony". Prawidłowo pompa wspomagania włącza się gdy alternator zaczyna ładować (nie mam schematu ale prawdopodobnie bierze sygnał z regulatora napięcia), ten sam sygnał blokuje możliwość włączenia rozrusznika.
Ciekawe z tym przepalaniem. W Focusach np. też był ten problem i pomogła zmiana softu, przez który szalało napięcie. Tylko co w takim razie robi w samochodzie regulator napięcia? Pzdr. Skolmi www.fordclubpolska.org
Witam ponownie Problem po części udało się namierzyć. Rano zmierzyłem testerem aku (oryginał GM jeszcze), który oryginalnie ma 255eN Po zmierzeniu wyszło że ma 150eN. Naładowałem go i auto odpaliło od strzała. Generalnie świetnie jeździ, odpala od strzała, nie szarpie, nie dusi się itp. Problem tkwi gdzie indziej. Podłączyłem go do kompa i co pare minut...
Sorki ale nie napisałem prędzej że sprawdzałem napięcie na altku i ic się nic się zmieniło. Masę brałem z obudowy alternatora.
Temat został zamieszczony w dziale "POCZĄTKUJĄCY" więc wymaga odpowiedzi w miarę nie fachowych, dostępnych dla osoby zakładającej go a nie wypowiedzi na poziomie gimnazjum DObra odpowiadam na poziomie szkoły podstawowej, kup regulator napięcia i diody do tego alternatora.
Te pulsowanie swiatel prawdopodobnie spowodowane jest uszkodzeniem regulatora napiecia w alternatorze ....
Te alternatory są jakieś dziwne,tak jakby miał zabezpieczenie nadprądowe.Zauważyłem to w Astrze G,kiedy da się max skręt (a więc elektryczne wspomaganie żre ponad 50A) że napięcie też siada poniżej 12V.Wymieniałem regulatory,wymieniałem wirniki,mostki,nic do nie dawalo.Chyba ten typ tak ma :)
wsadź większy auku i większy alternator np od diesla i będzie ok :) Tylko wiesz muszą pasować mocowania, może masz walnięty np regulator napięcia na alternatorze albo diody juz ci padły wiec może być słabe ładowanie .... zmierz jakie masz ładowanie. Może instalacja już ma swoje lata i takie beda objawy ... jest wiele czynników no i aku większość wytrzymuje...
Witam. Dzisiaj zapalila się kontrolka od skrzyni biegów. Samochód rusza z miejsca jak by chciał a nie mógł jak przeskoczy na odpowiednią prędkość jest ok. Drugi problem polega na miganiu zegara i świateł tzn tylko przy wciśnięciu hamulca jak jedzie jest ok. W ostatnim miesiącu wymiana końcówki drążka układu kierowniczego, paska od alternatora i regulator...
mam też problem z ładowaniem w opel astra 1995r 1,7d isuzu alternator delko,wymieniłem szczotki, natomiast nie wiem gdzie jest regulator napięcia, czy może tam obok radiatora , taki mały w kształcie kondensatora?,może ktoś pomoże? dziękuję z góry.
Uzwojenia i wirnik sprawne, diody ok, przekaźnik słychać jak przełącza, przy grzaniu świec lekko przysiada napięcie - więc jest pobór mocy. Jak sprawdzić regulator?
Do sprawdzenia alternator, tj. regulator i diody. O jego usterce może świadczyć m.in. dziwny hałas z głośników, jaśniejsze świecenie lamp a być może, że i sygnalizowana usterka poduszek. Uszkodzone diody będą miały wpływ na akumulator, gdyż będzie on ładowany napięciem zmiennym i będzie "gotował" elektrolit. W przypadku awarii regulatora akumulator...
Ok rozumiem. Jednak mam pare sztuk alternatorow ktore wariują losowo np poprzez nagle skoki napięcia. W takim wypadku jeżeli diody bedą całe to to wywalenia jest regulator tak ?
Witam Właśnie zepsuł mi się alternator Delco remy w opel astra II,99r, 1.6 8V. nic na nim nie pisało jaki ma amperarz, tylko firma. dodam że prawdopodobnie spalił się w nim regulator napięcia, ale nie jestem pewien tego. Może ktos wie co nie co o nim? prosze o pomoc.
Dołączę się do tematu. Mam problem z tym alternatorem ale u mnie sprawa wygląda następująco: 0. Wymieniłem szczotki w altku 1. Po wymianie na jałowym biegu zimny silnik napięcie wynosi 14,5. Włączenie świateł powoduje spadek napięcia aż do 12,5V i cały czas spada. Włączenie wentylatora powoduje spadek napięcia do 11,8V. 2. Wyłączenie odbiorników powoduje...
Alternator Hitachi 100A - kontrolka ładowania nie świeci, ale zapala się kontrolka silnika i mam napięcie w instalacji ok 16 - 17 V. Czy to oznacza że regulator napięcia do wymiany? Czy są na rynku porządne części do tego alternatora?
Jak dobrać regulator do takiego alternatora, taki co podałem??
Jaknie świeci się przy wączonym zaponie to sprawdz szczotki, uzwojenie wirnika jak to jest OK to prawdopodobnie regulator napięcia. Sprawdz jeszcze czy jak dasz masę na przewód od kontrolki to ona zaświeci się.
Myślę, że nie będziemy tego ciągnąć dalej. To podstawowa książkowa wiedza. Informacje o rodzajach alternatorów (obcowzbudne, samowzbudne), budowie alternatora (nieszczęsny komutator, którego tam nie ma), zasadzie działania regulatora napięcia (mechanicznego i elektronicznego) są bardzo łatwe do zdobycia. Polecam podręcznik elektrotechniki samochodowej.
usterka zlokalizowano po około 2 godzinach sprawdzania,okazało się że co jakiś czas występuje bark ładowania tylko co może boleć ten alternator chyba że regulator zaczyna coś fiksować.Temat zamykam.
witam sprawdz alternator odkręć regulator,tw nim są szczotki zobacz czy w ogóle są a najlepiej wymień cały regler i powinno być ok
Ciekawi mnie jak tam dopływa napięcie skoro zapłon wyłączony,pokrętło regulatora na zero , bezpiecznik 30A wyjęty a wentylator pracuje ?
wydaje mnie się że na 99% to regulator a co do diod mostka głownego to z reguły uszkodzenie powoduje obniżenie napięcia(przerwa) warto sprawdzić masę alternatorai silnika
Witam wszystkich, w czasie jazdy światła mijania jak i drogowe delikatnie przygasają (średnio 1 raz na minutę, przygasanie jest delikatne i zauważalne również w oświetleniu licznika), dzieje się tak zarówno gdy zmieniamy biegi (choć nie za każdym razem) jak i podczas płynnej jazdy ze stałymi obrotami silnika. czyżby to był regulator napięcia, jaki jest...
Alternator taki sam, regulator napięcia wymieniłem na magnet mareli - oświadczenie sprzedawcy. A ten mostek to która część - jeśli mogę prosić o zaznaczenie. Dziękuję wszystkim za dotychczasowe informacje
Otóż czytałem chyba każdy temat zamieszczony tu na forum i nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na mój przypadek. U mnie sprawa ma się tak. Odpalam autko pali się ciągle lampka od ładowania , dodam lekko gazu (tak na 1200 -1300 obrotów) lampka zaczyna świecić jakby to określić "bladziej" gdy silnik się nagrzeje lampka znika. Jak myślicie co może być tego...
Są dwa sposoby. Pierwszy to wymiana termostatu na taki, który otwiera się przy niższej temperaturze. Pasuje chyba od Opla Ampera. Drugi to podanie na grzałkę napięcia poprzez układ (regulator). Gotowca znajdziesz na Olejksie. Tylko wpinasz się wtyczką i regulujesz napięcie na grzałce, żeby ustalić temperaturę. A jak chcesz sam zrobić (taniej), to poniżej...
Witam wszystkich. Od jakiegoś czasu w mojej Astrze zauważyłem zapalającą się kontrolkę ładowania. Kontrolka pali się tylko wtedy, gdy włączę nawiew na 3 pozycję i podgrzewanie tylnej szyby. Poza tym wszystko działa sprawnie. Rok temu były wymienione szczotki w alternatorze firmy Bosch i regulator napięcia. Niech ktoś mi powie czym to może być spowodowane?...
Zdarzały się uszkodzenia elementów instalacji samochodu w czasie ładowania akumulatora jakimiś dziwacznymi prostownikami typu "no name". Np. ostatnio po takim ładowaniu padł regulator napięcia w nissanie sunny. Być może przypadek? Inna sprawa, że były to pojedyncze zdarzenia, ale były.
Witam, mój Opel Astra G 1.7 DTi 75km Isuzu 2001 r., przebieg 250 tys. Alternator HITACHI LR1100-502G 100A U mnie podobna sytuacja, ale z drugim alternatorem. Pierwszy oryginalny Hitachi dostał zwarcia na diodach i puszczał napięcie na układ. Objawy: po przekręceniu stacyjki startuje pompa wspomagania i świeci się pomarańczowa kontrolka układu chłodzenia....
Sprawdż ładowanie mógł paść regulator napięcia i to może psuć radio a filtr antyzakłuceniowy zazwyczaj montowany jest na alternatorze taka czarna kostka z jednym kablem przykręcona do obudowy alternatora
Witam. Udało Ci się znaleźć usterke ?? Mam ten sam obiaw w swojej Astrze 1,9 cdti Tylko u mnie to ciągłę kręcenie rozrusznikiem skutkowało wyładowaniem akumulatora. Wymieniony regulator napięcia i zero poprawy. Po dwóch tygodniach wymienione świece żarowe i problem nie ustał. Teraz mechanik chce mi rozbierać rozrusznik chociaż przy wymianie regulatora...
Witam Walnięte były diody. Wymieniłem cały ukłąd prostowniczy i regulator napięcia, wszystko za ok 100 zł (zamienniki) i śmiga że ho ho Dziękuję wszystkim i zamykam temat Pozdrawiam
Witajcie, Pozwólcie, że i ja podepnę się do tematu, z tym, że problem mój dotyczy Corsy B 1,7D ISUZU '97 (może to wyglądać na offtopic, ale podpiąłem się ze względu na podobne objawy i podobny silnik - z góry przepraszam). Problem jest bardzo podobny, a wręcz nawet identyczny jak kolega napisał w pierwszym poście, a mianowicie: Na zimnym silniku zaraz...
Opel Astra 2005/1,7 cdti brak ładowania , alternator podmieniony i dalej brak ładowania . Po zasterowaniu alternatora bezpośrednio z + akumulatora do pinu regulatora napięcia ładuje , ciągłość przewodu jest , wygląda na brak sterowania ze sterownika silnika , co z tym dalej począć ?
Ja w swoim fordzie fiesta miałem podobnie, dopiero jak mu sie dobrze przygazowalo alternator zaczynał ładować z tym ze potem kompletnie juz wysiadl. W moim przypadku do wymiany był regulator napięcia i płytka diodowa w której pewnie nie było dobrego przepływu napięcia i dlatego dopiero jak się przygazowalo zaczynał ładować.
Witram.Panowie czy ktoś by mi mógł przedstawić wartości rzeszywiste na biegu jałowym w tym samochodzie.chodzi mi głównie o liczbę kroków regulatora wolnych obrotów i jaki ma byc procent uchylenia przepustnicy i jakie napięcie jednocześnie.Dziękuję i pozdrawiam.
wymieniłem przewody WN i świece ale to nie przyniosło żadnego pozytywnego efektu. Może mi ktoś powie jak mogę sprawdzić poprawność działania regulatora napięcia, żeby być na 100% pewnym że jest uszkodzony. ( nie chcę na darmo wywalać kasy tak jak na przewody WN i świece)
W oplach raczej nic poza regulatorem nie wtrąca się do sterowania napięciem.
astra regulator napięcia napięcia astra astra regulator
głowica magnetofonowy stereo konto google android blokada programowanie lampek
producenci kabli audio zavoli alisei
Silnik HDi odpala tylko na placu - przyczyny i rozwiązania Sterownik podświetlenia deski Opel Vectra B 2005 1.9 Diesel