Setki razy było o tym. Typowy objaw braku ładowania. Miernik do ręki i pomiary. Zazwyczaj pada regulator napięci (regler) ale warto zmierzyć napięcie międzyfazowe alternatora. Kupiłem regulator napięcia i wymieniłem, po 10km akumulator padł.
Chce się dowiedzieć za co odpowiedzialny jest pin SENSE a nie jakieś schematy. Czy on ogranicza napięcie podawane do akumulatora jeśli na światła jest podawane za duże?
Powiedz tylko czy masz jakikolwiek regulator (od innego auta) a jak nie to jakki chciałbyś wykożystać.(od 126 jest najtańszy ok. 20 zł). Dodano po 10 prey zasilaniu gdy jedna szczotka jest do masy zstosuj regler od fiata125-poloneza
Po pierwsze skutery Longjia mają zmieniony pinout w regulatorach i trzeba na to zwrócić uwagę. W dużych Longjiach jest dokładnie tak jak na rysunku poniżej, ale w małych nie pamiętam czy zaglądałem sprawdzić, czy jest tak samo. http://www.motelek.net/schema/spannung/r... Teraz masz dwa rozwiązania. W pierwszym kupujesz oryginalny regulator...
"Regler" oznacza końcówkę regulatora na której fizycznie następuje regulacja napięcia - a dokładnie zbijanie nadwyżki energii do masy, oraz ładowanie akumulatora. Jest to biały przewód ze statora, koniec jego uzwojenia. "Sense" to pomiar napięcia oświetlenia. Typowo żółty przewód, odczep uzwojenia statora który zasila oświetlenie. Pomiar tego napięcia...
Wszystko pięknie tylko że ten regler u góry jest od CZ i o taki motor pewnie chodzi? Dodano po 44 (B+)=(+) akku czyli te czerwone kable na starym reglerze (B) (D-)=masa (DF)=biały kabel na starym reglerze (M) (D+)=szczotka plusowa prądnicy jeden z granatowych kabli(D)na starym reglerze (61)=kontrolka ładowania drugi granatowy kabel(D)najłatwiej sprawdzić...
(15) na reglerze pod (+) a (67) pod wzbudzenie altka bodajrze ruskie (SZ) no i oczywiście porządnie przykręcić regler do masy.
2 żółte w kostce - cewka ładowania iskrownika czarny/żółty - masa biały/czerwony - ładowanie prosto do akumulatora (z pominięciem stacyjki) brązowy - do stacyjki, do styku na którym jest "+" po włączeniu stacyjki na "ON" Tak to powinno być podpięte do odpowiedniej instalacji. Ale jeżeli masz instalacje bez reglera za to z diodami, to najprawdopodobniej...
Jezeli napiecie pradu, badz natezenie (to samo) , leci wprost centralnie do reglera z pewnoscia tak , moze byc uszkodzona cewka wtedy pobor pradu (Spala) , regler .
Ten "tranzystor" o którym piszesz Dariszu to regulator napięcia czy jak kto woli regler
Duby smalone pleciesz, bo przekaźniki te sterowane są ze sterownika, który z zasady na wejściu posiada stabilizator. Autor wątku napisał o konieczności wymiany konkretnych przekaźników więc domniemywam że wie że to one mają defekt a nie układ sterowania (jeśli nie sprawdził to jego błąd). Nie napisał czy to defekt styków czy cewek, stąd moja uwaga....
... pytanie techniczne dotyczące regulatora ładowania. Prosty regulator ładowania akumulatora w samochodzie działa w taki sposób, że załącza lub wyłącza przepływ prądu w uzwojeniu wirnika. Jeśli wirnik jest "namagnesowany" - to prądnica generuje prąd (odbierany z uzwojenia stojana), a jeśli napięcie z prądnicy jest wyższe niż nastawione dla ładowania...
Jeśli diody są ok(dobrze ładuje w szerokim zakresie obrotów), to przyczyną tego jest najprawdopodobnie drobna wada regulatora napięcia. Można spróbować dać mocniejszą żarówkę (kontrolkę ładowania)jeśli sie zmieści albo dodatkową np. 5W równolegle do niej lub wymienić regler.
Gdzie mierzyłeś, że wychodziło 35V? Za reglerem powinieneś mieć prąd stały. Mimo, że tam nie ma akumulatora rozruchowego to przecież wszystkie odbiorniki masz dostosowane do napięcia 12V. Wcześniej działało? Był taki sam regler? Dobrze podłączyłeś? Kupiłeś z pewnego źródła? Dołożenie akumulatora rozruchowego to nie taka prosta sprawa. Prądnica, którą...
No ale przecież regulator nie ma parametru Ah. Jest tylko prąd, przy którym działa ogranicznik prądu. --To jak to jest? Regulator napięcia i regler to jedno to samo czy dwie różne rzeczy bo jedni mówią że regulator to w skrócie regler, a inni że regler jest w prądnicy lub w alternatorze a regulator na zewnątrz? http://obrazki.elektroda.pl/3558627900_1...
a nie wystarczy mostek prostowniczy? nie rozumiem jak ten regulator mógłby tu działać, to regler do alternatora a nie iskrownika
wracając do tematu teraz taki regler kosztuje około 80zł
Jeśli sprężyny w reglerze odśrodkowym są sprawne , to -trzeba zalać jego komorę odpowiednią ilością odpowiedniego oleju, lub jakiegoś jego odpowiednika/ oryginały są raczej niedostępne/. Po odpaleniu sprawdzić sprawność ruchową cięgien reglera-via przepustnica / wszystko musi płynnie chodzić , bez zacięć/. Po drodze , na jednej z prowadnic cięgna do...
Regulator napięcia 4 pin. Pin lader- ładowanie akumulatora regler - przewód z cewek ładowania gnd- wiadomo Ale do czego służy pin sense? Słyszałem, że to informacja o napięciu panującym w akumulatorze, ale z czym to się je? Gdzie to podłączyć?
Przykładasz miernik do akumulatora i zapalasz auto. Na zgaszonym powinno być około 12 V, na zapalonym od 13,75 do 14,4 V (niwielkie odchyłki sa dozwolone) niezależnie od obrotów. Jeśli trzyma napięcie na stałym poziomie, to regler jest sprawny.
Witam. Skoro jest tak że cewka ( cewki ) nie mogą mieć połączenia za masą , to podłącz jak jest . To znaczy - końce cewek połączonych szeregowo do regulatora . Jak przewiniesz i dasz za dużo zwojów to napięcie może być na tyle wysokie że regler padnie . Nie wiadomo jakie napięcie i prąd może wytrzymać . Najlepiej by było dowiedzieć się w jakim układzie...
Bez reglera palą się żarowki :)
To jest z ruskiego sklepu z tego linku a samochody to: ВАЗ 2108, 2109 и czyli inaczej WAZ-y mogą być trudności z ew. wymianą łożyska; regler też jakiś dziwny.
(at)...KUBA... Zrobiłem tak jak mi poleciłeś niestety miernik nie reaguje(brak masy w obudowie regulatora) A wiec tak biały (z regulatora) podłączam pod plus akumulatora, co mam zrobić z pozostałymi przewodami z regulatora(Fioletowo pomarańczowy, Zielono czarny, Czerwono szary) Przyjmując twój załacznik z podpisem pinów regulata? Co oznaczają napisy...
Raczej stawiałbym na uszkodzenie reglera tj automatycznego regulatora napięcia. Sprawdż czy na klemach akumulatora jest stałe napięcie 14,4V w momencie,gdy silnik "wchodzi" na obroty.Jeżeli się zmienia to na pewno uszkodzony jest regler.Kiedyś były rozbieralne.Obecnie nie.Tylko do wymiany. Czas wymiany ok. 3 min. Dwa wkręty i 3 przewody.
Chyba raczej tak, tylko na wyłączonym silniku nie wiem czy nie popłynie za duży prąd wzbudzenia... http://obrazki.elektroda.pl/5748012600_1... Żeby sprawdzić regulator, potrzebujesz żarówkę 12V/2W i zasilacz regulowany - podłączasz + zasilacza do zacisku 15 regulatora, - na masę regulatora, a żarówkę włączasz między masę a zacisk 67...
Czy te regulatory potocznie zwane regler podłączone do aku 12V zmniejszają napięcie na te serwomechanizmy i odbiornik do takiego napięcia jakie potrzebują?
Ja osobiście wymieniał bym regulator.
Daj diodę 1A w szereg z zasilanie reglera z D+ Nie rozumiem, wyjaśnisz mi to bardziej szczegółowo? I czy to podniesie napięcie ładowania w całym zakresie czy tylko kiedy jest rozgrzany? Ta dioda wprowadzi spadek napięcia w układzie napięcia odniesienia dla regulatora który zareaguje na to podbijając napięcie ładowania.
Pytanie było konkretne; natomiast co do wymiany regulatora: Kolega Jurek35 dobrze zaczyna - koszt regulatora nie jest wielki, gdyby to nie on to zawsze się przyda leżący zapas na półce, zwykle bywa regulator przyczyną a i wymiana regulatora jest "pestką" w porównaniu z wymianą np wirnika - więc to wszystko biorąc pod uwagę, warto zacząć od reglera.
Obawiam się, że mogę wygotować akumulator. Kilka tygodni temu kupiłem chiński zamiennik, tamten padł po 100km. Nic dziwnego, tyrystory które w nim siedziały były na 8A. Oryginalny regler kosztuje kosmiczne pieniądze. Pozostaje śmigać na tym. Pozdrawiam
Ten dodatkowy kabel to sygnał DF, jest połączony z jedną ze szczotek, wystarczy dolutować do nowego reglera brakujący kabelek
pewnie musi być oryginał pradnica?! proponuje przyjżeć się reglerowi pradnicy do malucha! problem w tym że jawa ma chyba plus na obudowie?
Jak to alternator Bosch to odkręć regulator napięcia (2 śrubki) i zobacz stan szczotek (zespolony szczotkotrzymacz z reglerem) jak niziutkie to wymień (pasyją od poloneza :) ) a jak są dobre to może padł regler.
....Jak aparatura jest zasilana z napiecia co wychodzi tym kablem od regulatora i serva tez ciagna z tego prad to po co do tej płytki podawać dodatkowe napiecie?.... Nie chciałbym Cię urazić, ale myślenie naprawdę nie boli. Po co robi się taki tester :?: Odpowiedź jest prosta i nader logiczna. ŻEBY NIE ROBIĆ TESTÓW W GOTOWYM MODELU I Z UŻYCIEM APARATURY...
dzisiaj około 17 to rozgryzłem ze znajomym, wszystko gra i fuczy, póki co na "patencie" ale jak już jest działający regler to połączę to jakoś z głową! Dzięki!
Może trochę po niewczasie, ale mam dokładnie taki sam problem: padł sterownik dynastera traktorku Gutbortd 2060. Oryginał ZAD 14V 11A od Bosha na zagranicznych forach kosztuje fortunę: 270 euro wzwyż. Moje spostrzeżenia: BOSH ZAD 14V11A to przekaźnik startu zabudowany razem z reglrerem prądnicy i jeżeli znajdziesz regulator prądnicy o parametrach 14V...
Dzięki, regler już zamówiłem, na wtorek myśle że bede już miał, poinformuje o efekcie, Pozdrawiam
Jak na żarówce jest 14,2V to na akumulatorze z 15, regler do wymiany
Najprościej kupić taki regler kosztuje ok40-60zł.I po problemie.Bo mozna wiele napsuć przez kombinowanie.
Kingway Yarox to Longjia Exactly, z czasów sprzed importu przez Wilmat (WM Motor). Longjia używała regulatorów napięcia ze zmienionym pinoutem. Dla pewności sprawdź czy w Kingwayu też jest zmieniony pinout: https://motelek.net/schema/spannung/?fil... Regulatory napięcia do Longji łatwo zdobyć, bo Wilmat zalewa nimi polskie sklepy, deklarując...
Ja mam alternator.Podłączenie też musi być dobre,bo na wysokich obrotach chodzi z odłączonym akumulatorem.Chyba że są jakieś akcje typu plus na masę czy coś takiego,nie znam się na tym.Więc obstawiacie na regulator ??No nic najlepiej zrobić podmiankę(reglera).
Tu masz serwisówke do swego skutera. http://www.motorscooterguide.net/Manuals... Jest tam między innymi schemat alternatora z którego wynika ze jest to układ 3~połączony w gwiazdę. Środek gwiazdy jest izolowany od masy pojazdu. Początki uzwojeń są wyprowadzone w postaci białych przewodów i łączą się z takimi samymi regulatora...
Jest jeden zespół cewek który zasila moduł zapłonowy (bezpośrednio) i reszte instalacji (przez regulator napięcia). Nie moge dać zwykłego regulatora ponieważ on ogranicza napięcie w calej instalacji i motocykl traci iskrę. Potrzebuje zaslić tylko wentylator chłodnicy a oryginalny regler kosztuje 950zł dlatego próbuje coś wykombinować. http://obrazki.elektroda.pl/1109494800_1...
W życiu nie widziałem w tym samochodzie alternatora z zewnętrznym reglerem, a do wtyczki 2 pin dochodzi + za stacyjką (15) i L (D+)
Źle podłączony miernik.Masz na ampery nie na volty zakres.Poza tym pewnie spaliłeś regler bo nie podłącza się regulatora bez podłączonego akumulatora czyli bez obciążenia.Cewka doładowania musi być zmasowana na jednym odczepie.
Ktm to nie jest chiński skuterek . Pomijam fakt że na reglerze za 50 zeta jest lipa , nie działa . Ale dziękuję za cenną radę .
W prądnicy główne pole magnetyczne jest wytwarzane przez prąd płynący w cewkach stojana. Ty chcesz zastąpić to pole magnesami? To nie będziesz mógł stosować regulatora ("reglera"), bo on służy do takiego dopasowania prądu magnesującego stojan, aby napięcie odbierane z wirnika było stałe. Albo jest magnesowanie prądem uzwojenia i wtedy jest możliwa regulacja,...
(at)andrzej20001 ma znaczenie.Wiekszy altek potrzebuje większego prądu na wirnik w stresie. Oczywicie można zakładać różne i będą działać latami bez problemu. Jednak jak obciązysz alternator maksymalnie to regler od 90A może nie podołać przy tym 120A na pełnej wydajności. Ale jak bym miał pod ręką to bym nie szukał innego.To jest z taką wielką górką...
Witam regulator mozna bardzo łatwo sprawdzic trzeba dysponowac zasilaczem z regulowanym napięciem Pozdrawiam
Witam Panów. Dziękuję wszystkim za odzew. Mam przypuszczenie że prądnica u mnie ładuje, gdyż przy wysokich obrotach silnika przepala się żarówka w kontrolce ładowania (nawet 12 woltowa). Muszę chyba szukać reglera do IŻA. A może ktoś wie czy jest jakiś inny, łatwiej dostępny regler 6 volt, który by można podłączyć?
Jaki rok produkcji tego pojazdu? Jeżeli wcześniej niż z 1985 roku to prawdopodobnie - i wynika to z opisu że jest to regulator DC (na jednym z pinów jest "+ za stacyjką") i założenie nowego regulatora będzie wiązać się z przeróbką instalacji. Poszukaj moich postów odnośnie przeróbki regulatora w Hondzie MBX 80. http://www.motelek.net/schema/spannung/r...
płyta z reglerem A guzik prawda.
Najprawdopodobniej spalony regulator napięcia. Światła mają być zasilane prądem stałym. Regulator prostuje ci prąd z silnika i ładuje akumulator. Światła są zasilane prądem z alternatora, ale także przechodzi on przez regler i dopiero na światła.
Chodzi o ETZ 250 instalacja 12v?Ten regler o którym piszesz jest od skody 105 a ona miała altek sześcio diodowy natomiast etka ma 9 diod więc nie wiem czy się nada.Ja założyłbym RNA-2 i podłączył to tak: 61 ze starego pod 15 na nowym reglerze DF ze starego pod 67 na nowym reglerze D- masa motoru i masa reglera D+ połączyć z 51 Jeśli chodzi o ten od...
elektrit tez tak myslalem aby tak zrobic, ale to w ostatecznosci narazie prosilbym o wypowiedz w sprawie tego tranzystroka - nic nie trace tranzystory sa tanie a warto sprobowac podobnie jak przedmowca jestem ciekaw czy pasowalby regler razem ze szczotkami z boscha ?
Generalnie reglerów się nie sprawdza tylko poprostu wymienia - jeśli nieprawidłowe ładowanie nie wynika z ich wady, to uszkodzenie alternatora bankowo uszkodzi regler. W zwiąku z tym, kiedy leci wymieniony regler (awaria się powtarza), oznacza to, że winę ponosi alternator (i tam trzeba szukać usterki + wymienić regler), a kiedy wszstko działa - to...
i nic... zmieniałem diody zenera na 5.6V i dalej to samo... jak sa wolne obroty to ładownie jest na poziomie 14,2 v jak sie doda gazu to rosnie do 17 V .... Proszę o pomoc w tej sprawie... Czy przebudowac regler... moze dac inne rezystory ...
Nie chodzi o to aby kopiować badziew. Szukam porządnego układu, który wytrzyma zwarcia. Jakiś czas temu wykonałem regler do Suzuki bandit 400. Na podstawie jakiegoś niemieckiego opracowania. Działa znacznie lepiej niż oryginał. Pozdrawiam
Witam, mam pytanie odnośnie reglera w crossie chińskim 250. Na foto (w załączniku) widoczne są kable wychodzące z regulatora napięcia. Proszę o informację co do czego??? który idzie na ładowanie akumulatora, który to masa, a na którym będzie 12V prądu stałego??
Metoda jest , została opisana np w instrukcji obsługi do testera Transpo i wymaga albo takowego testera albo ustrojstwa samoróbki od podania sygnału aby regulator zaczął pracować. Reasumując: z praktyki człowiek skłania się do metod prostszych ,jak napisał Janusz oblukać wszystko jak nic nie zostanie to regler ( ja mam taki zastępczy na półce podkładam...
regulator napięcia jest do wymiany długość nowych szczotek około 2 cm mam taki na ebay http://i.ebayimg.com/t/Lichtmaschinen-Re...
tak regulator jest nowy (to już drugi) a wszystkie pomiary i opis są w pierwszym poście. Jedynie co zauważyłem po wymianie reglera to to, że napięcie ładowania wzrosło do 14V na włączonych światłach
W serwisówce podany jest inny nietypowy pinout, z którym spotkałem się w skuterach Longjia: http://www.motelek.net/schema/spannung/r... Oryginalnie miałeś regulator podłączony prawidłowo, typowy pinout stosowany w regulatorach tego typu. http://www.motelek.net/schema/spannung/r... Wątpię abyś dostał regulatory na 6V, co prawda...
Nie chcę się zagłębiać w temat, ale schemat prawdopodobnie został źle przerysowany. Wszystkie ogranczniki napięcia tego typu opierają się na takim schemacie: http://www.motelek.net/schema/spannung/r... . Pewną różnicą w stosunku do typowych regulatorów napięcia od skuterów jest zastosowanie diody zamiast regulatora napięcia ładowania,...
wymyj w ropie alternator,zobacz na szczotki i ewentualnie podmień regler i zobacz co sie dzieje
witam sprawdz alternator odkręć regulator,tw nim są szczotki zobacz czy w ogóle są a najlepiej wymień cały regler i powinno być ok
Po wymianie aku sprawdź koniecznie napięcie przy pracującym silniku na wolnych i wyższych obrotach (2-3 tys. obr). Miałem taki sam numer (zwarta cela) i przez to padł mi regulator napięcia (wbudowany w alternator) - po wymianie aku ładowało go do 15,5V bo regler nie regulował tylko dawał wzbudzenie na maxa. Przy zwartej celi regler usiłuje utrzymać...
Witam. mam następujący problem który nie dotyczy auta a motocykla Honda Cb650. ktoś wymodził sobie ładowanie i na wzbudzenie puścił 14V prosto z instalacji... na szczęście nie zdążyła sie spalić.. lekko przypalić. w każdym razie brak ładowania , rozebrałem układ wyczyściłem powierzchnie styku szczotek wirnika i na probe przez żarówkę puściłem mu 14...
Obserwuję temat (oba) od początku i się zastanawiam, czy moderator lub ktoś obeznany w tym też tylko obserwuje... Po pierwsze podłączenie regulatora, przewód od cewek do jednego konektora a przewód do świateł z drugiego - bzdura. Przez regulator napięcia nie przepływa prąd do świateł, a jest on równolegle połączony do obwodu cewka - światła, to jest...
Od jakiegoś motocykla z alternatorem samowzbudnym. Np. CBR600, sporo tego na Alle... i ceny znośne. Podłączasz trzy fazy, + i masę. Reszta u Ciebie to pewnie jest + po stacyjce. W trwałość kitajskich regulatorów raczej nie wierzę. Ps. Przemierz sobie najpierw rezystancje cewek alternatora i przejście do masy, co by następny regler z dymem nie poszedł.
spotkałem sie z tym że prądnica byla rozmagnesowana i trzeba ją namagnesować tzn. zapuścić do pracy silnikowej . Dodano po 3 spotkałem sie z tym że prądnica byla rozmagnesowana i trzeba ją namagnesować tzn. zapuścić do pracy silnikowej .Jeżeli po tym zabiegu i po sprawdzeniu podłączeń dalej nie zaskoczy to znaczy że regler do wymiany.
Tak też się da zrobić przekaźnik lampki włączałby obwód wzbudzenia z reglerem, ale znacznie lepiej dać 3 dodatkowe diody (1-2A 50V po około 50 gr/szt.)i sam regulator od malucha albo inny, zamiast obwieszać instalację niepotrzebnymi klamotami. Jeśli bedzie problemem oddzielenie szczotki wirnika od masy, to trzeba będzie dać inny regler np. od fiata125-poloneza.Trzeba...
Na tych schematach są podane wartości elementów: http://www.motelek.net/schema/spannung/m... http://www.motelek.net/schema/spannung/r...
Oczywiście, regulator mierzy to napięcie klasycznie, między masą (minusem) a wyjściem B+ (ładowanie akumulatora). Chyba pomiędzy D+ a masą. Pomiar z B+ to już nowsze alternatory, mniej więcej od 1997 roku. Chyba czas na modyfikację mojego starego regulatora. KIA Sportage 2,0 z '09. Przy tak nowym samochodzie raczej to nie przejdzie, bo pomiar jest...
Sprawdź bez regulatora, nic się nie stanie. Jeśli jest ok i połączenia dobre (alternator-regulator i regulator-akumulator) regulator do wymiany. Sprawdzanie reglera wg. serwisówki, tak naprawdę nic nie daje...
Po odpięciu przewodów od alternatora nigdy nie będzie na fazach żadnego napięcia. Zasil plusem przewód na regulatorze ten od lampki, zapal silnik i sprawdź czy ładuje, podłącz oczywiscie ten gruby prądowy. Sprawdź wirnik- zmierz opór, skoro padały regulatory, możliwe zwarcie na wirniku. Pozdrawiam.
Witajcie , chciałbym się podpiąć pod temat . Padł mi regler w KTM . Kupno nowego to ok 600 PLN więc odpada . Alternator jest jednofazowy samowzbudny . Napięcie daje do 60V więc jest ok . Próbowałem dopasować regler od skuterka niestety na wyjściu napięcie waha się od 8 do 20 V a prąd jest tak mały że ledwo LEDa świeci . czy ktoś potrafi zaprojektować...
Witam! Poszukuje danych o odległościach pomiędzy zworami w mechanicznym regulatorze MZ TS 250 (6V/60W). I jeszcze jedno. Zwora regulacyjna napięcia w moim reglerze (zakup na motobazarze) w stanie odłączonym od prądu jest ustawiona tak, że nie dotyka do żadnego styku. Wydaje mi się jednak, że powinna się opierać o zewnętrzny styk a dopiero w momencie...
Rozwiązanie sprawdziło się w pełni. Polecam, zamiast męczyć się z ustawianiem reglera mechanicznego wymienić go na elektroniczny. Szukałem u polskich producentów. Po konsultacji telefonicznej wybrałem "RA2/12V B 6d" bo był dostępny w pobliskim sklepie.
Co nazywasz żarówkami postoju? Czy masz na myśli światła pozycyjne przód+tył oraz oświetlnie "zegarów"? Czy zapalają się po właczeniu stacyjki, czy świecą zawsze aż do rozładowania akumulatora? Postój tzn. pozycyjne/postojówki ... a zawsze spala się te dwie z przodu jak jadę na pełnym gazie kiedy mam włączone światła pozycyjne. Tak jakby dostawały...
Prądnica była zamontowana na dźwigu Fuxs 340 Niemieckiej produkcji Wraz z regulatorem służyła do zasilania elektromagnesu np; do podnoszenia blachy Wydawała napięcie 250V a tak wygląda cały zestaw Sam regler jest mały i zamontowany jako cześć zamienna http://obrazki.elektroda.net/62_12912298...
Masz coś takiego jak multimetr? Regulator napięcia masz oryginalny (elektromechaniczny) - jeśli prądnica ładuje to będzie widać, że regulator się przełącza... ew. masz tan chyba pozycję stacyjki do jazdy bez akumulatora (przynajmniej w IŻu-49 była) - jeśli uruchomisz silnik normalnie i przełączysz na tę pozycję to nie powinien zgasnąć jeśli prądnica...
Mógł ci wysiąść regulator napięcia. Jeśli chodzi o alternator , to wpływ na jakość jego pracy ma luz na łożyskach (nie może być zbyt duży). Jeśli alternator jest OK , to może regler! Pozdrawiam
Witam serdecznie. W mojej wiesi mam zamontowany wirnik magnesowy z Royal Enfielda - dość popularna przeróbka WSKi 175. Jako regulator napięcia zintegrowany z prostownikiem zastosowałem jakiegoś chińczyka, który pochodził niecały rok. Nie mam zaufania do chińskich wyrobów, dlatego chciałbym zastąpić spalonego kitajca jakimś lepszym wyrobem. Niestety,...
Wszystkie pomiary dokonywałem na alternatorze, a nie na akumulatorze. Co znaczy określenie "słaby alternator"? Podkreślam ze po wyjęciu regulatora i wzbudzeniu alternatora ręcznie wszystko jest ok. Oczywiscie poza tym że nic nie ogranicza maksymalnego napięcia i dobrze przakraczało 15V. Na dwóch "reglerach" nie mogłem osiągnąć więcej niż 13,9V (z czego...
Narysowałem schemat wg tej płytki. Ale z drobnymi zmianami. Przełaczyłem anodę i katode drugiego tyrystora. Tyrystora, bo wg katalogów to nie triak. Tranzystor wyglada na PNP-na. Porównaj schemat z oryginałem, może coś jeszcze jest nie tak. Jak bedziesz miał pewnośc, bedziemy kombinować dalej. :D PS. Takie samo oznaczenie ma regler do niektórych modeli...
Tak-jest to to o czym pisałem poprzednio ,w drugiej "sekcjii"regulatora jest styk którym reguluje się ładowanie akumulatora i lepiej tego nie ruszać bo ustawiony przez producenta" regler" bo tak się potocznie na to mówiło pracuje bez problemu wiele lat... Jeśli już ktoś chce zwiększyć ładowanie to musi wiedzieć co robi bo zwiększenie prądu ponad miarę...
Już widzieliśmy to w środku... ychy 60A tylko na papierze A teraz porównaj z bebechami realnej 60-tki : https://obrazki.elektroda.pl/1785072500_... Coś różnice spore co ? Nie mikro cewki... itd o kondensatorach nie wspomnę. Jak realne MPPT to : E-TRACER ET3415N Tylko cena 1300zł ( i powiem ci że to nie jest "drogo" ) Ale i tak lipa...
Jesli temat jest jeszcze aktualny: chodzi o taki regulator do alternatora-co ma utrzymywac napiecie i prad w odpowiednim stanie. dokłądnie tak, ale napięcie z prądnicy jest zmienne, więc na jego wejsciu jest prostownik. Tak w motocyklach sa pradnice 1fazowe jak i 3fazowe. Te pierwsze maja 2 przewody wyjsciowe idace do reglera, a te drugie mają trzy....
Przez regler nie przeplywa 25A. Tam i zwykly TIP125 poradzi. Popatrz na to: https://forum.allaboutcircuits.com/threa... Trzeba sie niestety zalogowac, ale mozna to zrobic przez konto Google.
Nie jestem elektronikiem ale parę razy wymieniałem tranzystory w takich reglerach masz tam dwa tranzystory sterujące i jeden wykonawczy bodajże KD 602 więc konstrukcja jest prosta i pancerna.Masz tam altek 6-diodowy więc możesz zastosować regulator elektroniczny dedykowany do starego dużego fiata np. taki:[url=http://www.jezpol.pl/show/RNA-...
Również wykonałem ten regler i działa od roku bezawaryjnie. co do grzania się mostka - potwierdzam; lecz radiator z procesora problem załatwił. Przypuszczam, że zwieranie do masy u niektórych kolegów wynika ze słabego odizolowania od masy tyrystorów. Pozdrawiam
A po co kombinować jak koń pod góre. Sa przecież gotowe regulatory napięcia zawierające od razu w jednej obudowie też mostek prostowniczy 3~. Regulatory tego typu sa stosowane w większości współczesnych motocykli japońskich i nie tylko , z alternatorem samowzbudnym z magnesami trwałymi. Regulacja napięcia polega na obcinaniu części z polówki sinusoidy...
Nie znam Awusa choć boleje nad tym jeśli chodzi o prądnicę to czy przypadkiem emzetki nie miały podobnych?Może schemat od MZ TS 250 byłby przydatny? Jeśli chodzi o prądnicę prądu stałego to wszystkie są samowzbudne czyli wzbudza się sama dzięki magnetyzmowi szczątkowemu a nie jak sugerujesz z baterii. Prądnica w czasie postoju i przy niskiej prędkości...
Witam. Od 4 lat posiadam kawasaki kmx 125 B 1997. Mam problem z ładowaniem. Rozładował się akumulator (ma dopiero pół roku). Pierwsze co pomyślałem brak ładowania. Postanowiłem sprawdzić napięcie na cewka, rezystancję. Gdy odłączyłem kostkę od regulatora napięcia to na tych żółtych przewodach było napięcie 30-50V wiec dobrze. Rezystancja 1.2-1.3 Ohm...
jest regulator napięcia , brakuje wtyczki w wiązce przewodó z prądnicy (fatalnie odcięta) . A dlaczego to ma poucinane niektore czesci instalacji , kupiłeś taki niekompletny skuter ? Podaj co to za skuter , moze ktoś ma taki lub podobny i wie co w nim siedzi, Po schemacie instalacji wszystko raczej wiadomo ale co z tego jak nie ma opisu kabli na reglerze...
były na BUZ 11. Buz 11 wytrzymuje 11A, więc tyle można było pociągnąć z tego regulatora. A w plusie z klimą wiatrak brał 8-9A, więc się zgadza. Zresztą, założyłem dziadkowi taki regler w T-25 i cały czas działa. regulatory polonez regulowały 4A A co to za różnica, czy 4, czy 400? Im większy prąd, tym bardziej radio charczy?
Witam . Na wykończeniu jest regler w aucie. Elektryk powiedział mi ,że znajduje się on w sterowniku i trzeba wymieniać cały sterownik! Można ten regulator "wciągnąć " na zewnątrz i omijać sterownik ale ten elektryk nie podejmie się. Może ktoś z forumowiczów mi pomóc? POZDRAWIAM.
regler padł mi 3 razy... 1 sam z siebie, 2 założyłem nowe żarówki tej samej mocy 35W, 3 raz padł jak odłączyłem prawą, założyłem nowyregler i tak jeździłem tylko na jednej 35W Dodano po 13 instalacja jest w pełni sprawna
uszkodzić regler regler prądnicy regler schemat
kompaktowanie outlook silnik pralka predom centralnym zamkiem mercedes sprinter
mikrokomputer cobra1 yamaha wyłacza
Brak klawiatury do wpisania PIN na Motoroli Kamera cofania - ikona wykrzyknika po wrzuceniu wstecznego