alternator jako prądnica obcowzbudna Generalnie alternator jest samowzbudny. jest wzbudzana z akumulatora napięciem ~12V Z akumulatora wzbudzenie jest tylko w momencie rozruchu. Nie znalazłem konkretnej informacji/ odpowiedzi, czy po zwiększeniu napięcia wzbudzenia zwiększy się napięcie wyindukowane w uzwojeniu stojana. Oczywiście, że się zwiększy....
Regulatory napięcia Bosch z serii F00 załączają wzbudzenie z zacisku B+ alternatora, to jest częsty przypadek, że regulator albo nie odłącza wzbudzenia po zgaszeniu silnika, albo załącza magnesowanie wirnika samoczynnie.
Zakładam że d+ to uzwojenie wzbudzenia, to siedzące wewnątrz wirnika, a drugi jego koniec jest do masy. Jeśli tak to plus po stacyjce do 15 regulatora a 67 z regulatora do d+. W takim podłączeniu nie możesz zostawić włączonej stacyjki dowolnie długo bo rozładuje aku a i czasem wirnik potrafi się spalić. Jeśli dasz zasilanie regulatora 15 przez żarówkę...
Wyjaśnienie oznaczeń pinów w wtyczce alternatora Na podstawie diagramu, który podałeś, wtyczka alternatora (prawdopodobnie Bosch lub Valeo z Mercedesa, np. z modeli ciężarowych lub vanów jak Sprinter w wersji 24V) ma piny oznaczone L, S i DFM (oprócz znanych Ci W i 15). Te oznaczenia są standardowe dla wielu alternatorów Bosch używanych w Mercedesach,...
Dodatkowy przewód to nie wzbudzenie a tzw "sense" używany przy zasilaniu oświetlenia napięciem zmiennym, jak w układzie z regulatorem stratnym może być wzbudzenie? Sam mam regulator stratny i w cale nie jest tak jak napisałeś wszystko zależy od konkretnego rozwiązania.
Prądnica podłączona do zasilania z akumulatora powinna się kręcić szybko. Zasilanie podaje się na wzbudzenie i wirnik czyli do wyjścia prądnicy. To stara metoda na sprawdzenie czy prądnica jest sprawna. Prądnica może tak pracować krótko. Z regulacją regulatora jest ten problem, że po założeniu pokrywy z aluminium zmieniają się progi przełączania i trzeba...
Podłączenie alternatora zależy od tego czy alternator jest 6 czy 9 diodowy.Rownież regulator napięcia zależy od typu alternatora.W 9 diodowym alternatorze wstępne wzbudzenie następuje porzez przepływ prądu poprzez kontrolkę ładowania, natomiast w 6 diodowym jest wymuszane po załączeniu + zasilania na regulator napięcia.
B- to masa 54 to zasilanie po stacyjce D+ wyjście na przekaźnik do kontrolki WZB DF to wzbudzenie na wirnik
Uzwojenie jednego jest wpięte szeregowo ze wzbudzeniem. Przynajmniej tak mi się coś przypomina regulator mechaniczny Denso. Ten powyżej jest inny. Jeden stycznik podaje plus na wzbudzenie i zbocznikowany jest rezystorem, drugi całkiem obniża napięcie wzbudzenia do masy. Proponuję regulator podpiąć do zasilacza laboratoryjnego i sprawdzić.
Witam, z tego co wiem Ogar ma wzbudzenie magnesami stałymi więc ten regulator się nie nada. Może stabilizator napięcia na wyjściu prądnicy?
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
Szanowny Panie Moderatorze.Ten sam alternator zabudowany w samochodzie pracuje z przedziałem prędkości do około 5000 obr/min w zależności od obrotów silnika.Regulator wpięty szeregowo w uzwojenie wirnika ma za zadanie utrzymać określone parametry i utrzymać odpowiedni poziom magnetyczny wirnika aby napięcie na akumulatorze nie było wyższe od 14.5V Alternator...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Jeśli chodzi o alternatory to stare T-25 miały alternator 6-cio diodowy a wszystkie nowsze 9-cio diodowy. Różnica była w wyprowadzeniach przewodów. Sześcio-diodowy miał wyprowadzeń 6. Trzy z nich to wyprowadzenia fazowe, jedno odbiór prądu ładowania, jedno masowe i jedno sterowanie z regulatora napięcia. Regulator napięcia był na zewnątrz pod zestawem...
Na początek sprawdź czy po rozruchu i ustabilizowaniu (ale jeszcze przed zatrzymaniem) masz 1500rpm i/lub 50Hz (powinno się dać przeczytać na wyświetlaczu lub zmierzyć) ale z tej strony raczej nie spodziewałbym się problemów Zazwyczaj niesprawny regulator AVR nie podaje żadnego wzbudzenia i napięcie na wyjściu jet wtedy ekstremalnie niskie. Tutaj napięcie...
Regulację napięcia w maszynach synchronicznych przeprowadza się przez zmianę prądu wzbudzenia, takie samo zadanie ma regulator napięcia w alternatorze samochodowym. Alternator to także prądnica synchroniczna, trójfazowa, która po prostu ma wbudowany mostek na wyjściu. Częstotliwość napięcia w tworniku (stojanie) maszyny synchronicznej zależy od prędkość...
Alternator jest wytwornicą prądu 3-fazowego. Regulator reguluje ilość potrzebnego prądu oraz napięcie w granicach 12,5-14,5V. Diody służą tylko za prostownik i w żaden sposób nie ograniczają przepływu prądu, działają zaporowo w jedną stronę, tzn. przepuszczają prąd z alternatora w stronę akumulatora, w drugą nie. Jeśli są uszkodzone i przepuszczają...
Czy odwrotne wlutowanie pierścieni ślizgowych wirnika może powodować brak wzbudzenia?Po przekręceniu kluczyka w DF regulatora pojawia się napięcie ,ale jak połącze przewód między regulator a stojan napięcie wzbudzenie spada do 0,5 volta.
Witam. W tym rozwiązaniu nie ma możliwości regulacji napięcia wyjściowego. Wzbudzenie pochodzi od magnesu trwałego. Prawda. W podobnych silnikach Simson (wózki DUO 4)postępowałem w ten sposób, że stosowałem trzy identyczne cewki stojana. Z tego wychodziło połączenie w gwiazdę. Następnie prostowniki (jednopołówkowe :cry:) Bardzo złe rozwiązanie w postaci...
Alternator zaczyna ładować, wiec należy założyć, że wzbudzenie jest poprawne. Pamiętaj, ze alternator to nie tylko regulator napięcia ze szczotkami. Proponuje wyciągnąć go z pojazdu i sprawdzić go dokładnie "na stole". Uszkodzony może być zarówno mostek prostowniczy, jak i uzwojenie alternatora.
Witam wszystkich. Odświeżam temat bo problem jak i instalacja podobna. Mam problem z ładowaniem w romecie s16. Problem zaczął się od zniknięcia ładowania po włączeniu świateł (obojętnie których: pozycyjnych , mijania czy stopu). Przed włączeniem świateł napięcie po uruchomieniu silnika wzrastało do 14,2 / 14,4V oczywiście na akumulatorze do momentu...
Oryginalna instalacja IŻ-49 miała plus na masie, prądnica z MZ ma minus na masie. IŻowska prądnica ma wzbudzenie "w powietrzu", chociaż chyba były 2 wersji różniące się połączeniami (powinieneś mieć schemat w "puszce prądów"). Oczywiście ze względu na brak elektroniki, można bez problemu odwrócić polaryzację. Cewkę i regulator napięcia też masz oryginalny?...
Regulator napięcia lub uzwojenie wzbudzenia. Najczęściej problemem są zużyte szczotki. Podłącz przewód od kontrolki pod zacisk szczotki (wyjście regulatora). Jeżeli kontrolka będzie świecić, to wzbudzenie ok, a regulator uszkodzony. Jeśli nie będzie świecić, to sprawdź szczotki i wirnik.
Nie jestem elektrykiem, lecz lubię analizować takie przypadki. Jeśli przedstawiłeś dobry schemat i poprawnie podłączyłeś regulator do alternatora, to wszystko wskazuje na to, że połączenia powinny wyglądać tak (dodałem do rysunku obrazki referencyjne): https://obrazki.elektroda.pl/5982830300_... Po włączeniu kluczyka pojawia się napięcie...
Witam, poszukuję schematu, jak podłączyć alternator SEV Marchal A14/30 71220802. Alternator jest z regulatorem mechanicznym firmy DUCELLIER. Z tego, co udało mi się ustalić po zdjęciach z internetu, to wychodzą z niego zaciski B, B, D-, D-, DF; niestety na moim nie ma żadnych oznaczeń na obudowie. Mam podłączony tylko do niego kabel plusowy z akumulatora...
Witam ....to maszyna generująca napięcie dla układu wzbudzenia ... nie koniecznie prądu stałego ...pozdrawiam ... czyli jest to część generatora, rozumiem. Ale urządzenie działało poprawnie przed przerwą, a po przerwie pół roku w zadaszonym miejscu gdzie jest duży przewiew pojawił się problem ze wzbudzeniem. Myślę że uszkodzone uzwojenie podwzbudnicy...
Nie wiem czy to komuś pomoże - ale dotyka mnie ten sam przypadek. Problem jest na tyle mniejszy że regulatory nie palą się ogniem :) ale co z tego, skoro i tak są do wymiany (podają na wzbudzenie ponad 100V) co skutkuje na wyjściu z prądnicy napięciem 450V zamiast 230 :(. strach cokolwiek podłączyć bo nigdy nie wiadomo kiedy strzeli regulator. Przy...
Wyjaśniła się jakoś sprawa ? Bo Też mam problem z ładowanie Scania r420 2005 bez wylacznika adr. Sprawdzony alternator, pasek , napinacz , wzbudzenie podaje , prądu na wyjściu z alternatora nie ma. Podczas jazdy czasami jakieś lądowanie się pojawia, ale strasznie skacze , od 24 do 27. A czasami wyskoczy błąd usterka silnika, zaświeci się błąd akumulatora...
Witam ponownie ! Kolego , jeżeli masz na szczotkach 160 V to już napewno uszkodzony jest regulator napięcia . Pełne napięcie zasilania modułu idzie na wzbudzenie i to jest źle. Poza tym masz przerwę lub zwarcie w uzwojeniu z którego jest brany odczep. Napięcie pomiarowe brane jest z odczepu i punktu neutralnego gwiazdy. Zależnie od mocy prądnicy jest...
Napisane przez kkknc "Panowie i 10W wystarczy. Kwestia przełożenia. Chociaż wtedy 1 metr pokona w 10 minut." Ja powiem szczerze swoje życie przerobiłem w doświadczeniach technicznych i prądowych w akumulatorniach i magazyn energii (próba), dojść mają falowniki i panele. Ale to co napisał Pan 10W to ja bym nawet palcem nie kiwnął bo to nie jest możliwe...
Witam mam problem z ładowaniem w Corsa D 2008 rok 1.2 benzyna Problem polega na tym, że po odpaleniu samochodu brak ładowania. Jak przegazuje samochód ładowanie pojawia się i pięknie ładuje już cały czas 14.4V. Na alternatorze złącza DFM i L oba przewody lecą bezpośrednio do sterownika silnika, na złączu L brak napięcia wychodzącego z sterownika. Regulatory...
A niby od czego? Regulator oddziałuje bezpośrednio na prąd wirnika - a ten jest bezpośrednio powiązany z prądem oddawanym przez alternator. No jednak nie. Regulator porównuje napięcie na zacisku B+ alternatora z zadanym. Niższe - zasila wirnik, bo trzeba dołożyć wzbudzenia. Wyższe - odcina wzbudzenie. Tak naprawdę to żaden alternator nie produkuje...
Tak wiem ze magnetyzm szczątkowy wystąpi na prądnicy prądu stałego ale szkopuł w tym ze tego magnetyzmu szczatkowego nie ma a trzeba wirnik prądu stałego ponownie namagnesować, nie wiem tylko jak? Wiem i rozumiem że na prądnicy prądu stałego poruszam się w przedziale napięcia prądu stałego zgodnie z tabliczką znamionową i nie uzyskam prądu zmiennego...
Dzień dobry, proszę o pomoc w lokalizacji usterki. Samochód to Opel Zafira B 1.9 CDTI 120 KM. Problem tkwi i w ładowaniu a dokładniej w jego falowaniu. Bezpośrednio po uruchomieniu silnika, następuje dość powolny wzrost napięcia na słupkach akumulatora, do tego dochodzi dość późne wzbudzenie alternatora. Napięcie wzrasta, od około 11,5V do 14.45V. Gdy...
Gdyby się temu silnikowi dobrze przyjrzeć to powinien pracować w trybie prądnicowym: wzbudzenie podajemy na stojan a prąd pobieramy z wirnika. Szczotki "robią" za prostownik. Taka jest teoria i tak działała prądnica we wspominanym Maluchu. W tym że 126p dało się uruchomić prądnicę jako silnik chociaż nie było to zalecane bo trwałość szczotek jest ograniczona....
Tu nic się nie zgadza. Normalnie przy samej kontrolce, bez podłączonego przekaźnika, na D+ powinno niskie napięcie rzędu 2–3 V, a regulator napięcia powinien puszczać prąd na uzwojenie wirnika. Po włożeniu przekaźnika napięcie powinno jeszcze bardziej spaść, bo przekaźnik to dodatkowe obciążenie, żarówka powinna świecić jeszcze mocniej. Tymczasem 6...
W dalszym ciągu jednak uważam że napięcie 20V nie pojawi się przy odłączeniu akumulatora, Tu nie chodzi o to że się pojawi a o to że w pewnych okolicznościach może się pojawić. Najbardziej sprzyjające to rozładowany ale sprawny aku, powolny regulator napięcia i odłączenie aku tuż po starcie silnika. Z tego powodu odradza się odłączanie kabli rozruchowych...
Najogólniej rzecz biorąc zarówno alternator jak i regulator solarny są źródłami napięciowymi. Oznacza to, że w ramach swojej wydajności maksymalnej dążą na wyjściu do utrzymania stałego napięcia (w tym wypadku około 13,6-14,8V w zależności od wielu czynników). Akumulator niezależnie czy ładowany alternatorem czy panelem słonecznym pobierze tyle energii...
Kolego . Tu jest zastosowana prądnica, nie alternator. Regulator ma zaciski; -19 zasilanie (+) z akumulatora, a raczej z amperomierza -18 wzbudzenie prądnicy -16 wyjście napięcia z prądnicy. Jeżeli przewody OK, to można teoretycznie sprawdzić działanie prądnicy w samochodzie. W ten sposób jeżeli prądnica sprawna, wyjdzie że regulator należy sprawdzić....
Hej wszystkim, W "Kasce" zrobiło się mi jakieś zwarcie w instalacji i popaliło wszystkie żarówki, więc była okazja, żeby w końcu sprawdzić niebieski regulator. Zwarcie usunąłem, podłączyłem niebieski i podobnie jak w MZ, nie działa, lampka ładowania nie gaśnie, ładowania nie ma. Podłączyłem mechaniczny to znowu dzieją się takie cuda, że lampka przy...
Najwyraźniej masz uszkodzony regulator napięcia w alternatorze, zwarcie tranzystora kluczującego lub uszkodzony układ sterujący. Wzbudzenie jest zasilane z akumulatora, a nie z trzech diod dlatego rozładowało akumulator prądem ok. 5 A. W tej sytuacji pozostaje jedynie wziąć samochód na lawetę. Praca silnika na odłączonym od akumulatora alternatorem...
Prawdopodobnie jest zamontowany nieodpowiedni regulator napięcia, wzbudzenie przez żaróweczkę. Wstaw odpowiedni regulator.
Zastanawia mnie w jaki sposób regulator powoduje miganie kontrolki przy pełnym naładowaniu. Skoro jest to normalne to jaki jest ciąg przyczynowo skutkowy, że kontrolka miga. W pełnym naładowaniu tranzystor w regulatorze zwiera D+ do masy czy jak to działa? I dlaczego niektórzy mają ten problem a inni nie? Chyba rozbiorę stary regulator by odtworzyć...
Jeśli regulator napięcia odcina wzbudzenie na poziomie powiedzmy 13,5V ........... Rozwiązaniem jest właściwy regulator napięcia ..... Tylko jest pytanie zasadnicze, czy tego regulator napięcia nie robi celowo, aby chronić alternator przed uszkodzeniem (spaleniem) z powodu przegrzania. Przy utrzymywaniu napięcia 14.4V, byłby z niego pobierany większy...
Witam wszystkich ! Otrzymałem do reanimacji zdekompletowany agregat prądotwórczy z modułem spawalniczym . Brakuje regulatora napięcia i potencjometru do regulacji prądu spawania . Silnik pracuje , prądnica sprawna . Po podaniu regulowanego napięcia na wzbudzenie - wirnik , na wyjściu z prądnicy otrzymałem : - główne uzwojenie - 3 czerwone i niebieski...
Witam. 10 to masa, 16 wzbudzenie (cienki), 18 prądowy(gruby). Patrząc od przodu na regulator napięcia lewy zacisk to wzbudzenie 16, środkowy 19 + do akumulatora, prawy 18 prądowy. Sprawdź napięcie na wzbudzeniu, na wyższych obrotach...
Witam wszystkich Poszukuję układu do zasilania uzwojenia wzbudzenia maszyny obcowbudnej prądu stałego. Wymagania: Znaminowe napięcie wzbudzenia 230 VDC Znamionowy prąd wzbudzenia 0,5 A Możliwość regulacji napięcia wyjściowego w zakresie 0...230 VDC Zmiana napięcia wyjściowego za pomocą potencjometru. Być może dobry będzie jakiś prostownik sterowany....
Witam . Widzę panowie dla was się nie da tego zrobić . Ja natomiast twierdzę że się da . Może nie będzie to prostownik z regulacją prądu ale po naładowaniu akumulatora do wartości przy której regulator wyłącza wzbudzenie wyłączy też ładowanie akumulatora. Poniżej prosty schemat od przyjaciół za wschodniej granicy . Patent przetestowany i działa znakomicie....
Witam! Posiadam prądnice prądu stałego 24V o mocy 1,5kW (62.5A) , do niej kiedyś dołączony był regulator napięcia typu rrt-24, niestety regulatora nie posiadam (chętnie zakupię), myślę o zbudowaniu takiego regulatora samemu, ale już w wersji elektronicznej, lecz wiąże się to z problemem iż przy 62,5A i 24V dołączenie po wzbudzeniu prądnicy do instalacji...
Witam, posiadam generator prądotwórczy z prądnicą pierścieniową, nie posiadam do niej regulatora wzbudzenia. Jakiego typu powinien być regulator oraz jak powinien być podłączony do wirnika? Opór uzwojenia wirnika 0,5ohm Opór uzwojenia stojana 6,1ohm https://obrazki.elektroda.pl/2188044200_... https://obrazki.elektroda.pl/6623614400_...
Witam Dzięki za podpowiedz strzał w dziesiątke na to wygląda ładowanie się odnalazło i jest ok jestem w szoku napewno na to bym nie wpadł dzięki . Tylko miałbym pytanie regulator napięcia Boscha jest na pięć pinów na piątym pinie jest stałe napięcie jak podłączyć wzbudzenie do niego po prostu chciałbym alternator podłączyć tak jak na stole probierczym...
Jakie mogą być przyczyny nie wzbudzenia sie ww prądnicy? CZy zasilając wzbudzenie 12V z akumulatora otrzymamy napięcie zmienne bez podłączenia regulatora? Prądnica z podłączonym regulatorem nie chce sie wzbudzić. Jaką role odgrywa magnetyzm szczątkowy? Napięcie przy obrotach 1500 wynosi ok. 9 V, czy układ regulacyjny podniesie napięcie do 400 V? Jak...
Według starego połączenia (alternator 6-cio diodowy),regulator napięcia zasilany jest po kluczyku .Napięcie z regulatora podawane jest na wirnik. Różnica jest wiadomo jaka(brak spadku napięcia na zasilaniu regulatora i alternatora). Pozostawienie włączonego kluczyka w piewrszej kolejności odbije się objawem rozładowania akumulatora. Drugim jest fakt...
Możesz sprawdzić z innym akumulatorem ale nie chce mi się wierzyć że to on powoduje. Miałbyś problemy z zapaleniem silnika. A nawet na starym rozładowanym akumulatorze nie powinno być takiego zachowania. Nigdy nie zastanawiałem się nad tym jak działa taki regulator ale wydaje mi się że liniowo reguluje wzbudzenie. "Wzbudzający się" alternator pracuje...
wzbudzenie alternatora wzbudzenie baterii wzbudzenie akumulatora
filtr skuter regulator napięcia paneli słonecznych schemat elektryczny układu rozruchowego
Ukryte funkcje Nissan Murano Z50 2007 - jak uzyskać dostęp? Odświeżenie baterii 18650: wartości ładowania i rozładowania