Panowie ktoś pomoże. Założyłem nowy (używany) regulator i chce wzbudzić alternator do ładowania jak mam bo podłączyć chce sprawdzić na zewnątrz auta. Do alternatora idzie B+ główny przewód lądowania oraz mała kostka na której jest napięcie względem masy 10.8 V co jest dla mnie dziwne co to za napięcie i skąd czyżby to jakiś zewnętrzny regulator napięcia...
Alternator w Renault Scenic II, 2005 r, silnik benzyna 1.6 16V (bodajże symbol K4M). Alternator Valeo 110 amper. Być może coś jeszcze ktoś rozpozna z tego lichego zdjęcia tabliczki znamionowej. https://obrazki.elektroda.pl/9779274200_... Zachodzi konieczność wymiany w tym alternatorze szczotek/regulatora napięcia. Czas na pytanie: Czy...
Z litrą F jest Bosch, z literą T Valeo. Osobiście sam bym się zastanawiał który wybrać. W Bosch regulatory napięcia lecą jak zęby, Valeo zaś pierścienie ślizgowe ma chyba z marchwi.
Opisałem ,ze sprawdziłem .Chodzi o sprawdzenie konkretnie tego regulatora napięcia Dodano po 2 W tym alternatorze brak diod wzbudzenia, a resztę sprawdziłem . Chodzi o sprawdzenie konkretnie tego regulatora napięcia
Jeżeli silnik inaczej chodzi,to znaczy że na wale alternatora nastpił wzrost zapotrzebowania na moment obrotowy,więc obroty silnika spadły.Może to też byc powodem że obroty silnika spadły,więc i spadła prędkość wirnika,a tym samym napięcie.
Miałem dokładnie ten sam problem! Regulator napięcia to już szmelc.Jeżeli chcesz mieć spokój z odpalaniem auta to musisz zainwestować w nowy regulator!
Takiego regulatora nie dostaniesz (tej firmy).Można założyć Valeo lub jakąś inną podróbkę. Jakiej firmy masz alternator?
coś nie tak z regulatorem napięcia
Czy te regulatory to to samo: A. https://as-pl.com/pl/p/ARE3201P B. https://www.rozrusznik-alternator.pl/7/1... ??
Witam, A jak podłączyć do sprawdzenia taki regulator? http://obrazki.elektroda.net/66_12908737... Alternator Valeo A13N206 Regulator Valeo YV1652
Uszkodzony regulator napięcia, o ile pomiary są prawidłowe (temperatura).
możliwe że uszkodzona jedna z diod wzbudzenia i przez regulator płynie składowa zmienna
I jeszcze regulator napięcia...
Napięcie po naładowaniu 12 godz na klemach akumulator 12,8 V no i jeszcze pobierał 3 A. Po 24 godz bezczynności samochody spadło do 12,36 (akumulator wpięty obciązony odbiornikami). Znajomy mówi że możliwe że jedna z diód w regulatorze jest uszkodzona i obciąża układ, miał ktoś doświadczeni z regulatorami napięcia w tych alternatorach Valeo są zamawialne...
Witam. Mam taki problem z moim Clio. Otóż ostatnio podczas jazdy, zaczęły mi się po kolei zapalać kontrolki: abs, wspomaganie kierownicy, airbag potem zgasło radio a na samym końcu samochód. Doszedłem do wniosku że rozładowało aku i komputer po kolei wyłączał systemy. I tak też się stało aku był rozładowany do zera. I tu moje pytanie czy to problem...
Alternator VALEO klema podmieniona i regulator napięcia na alternatorze także.
Wszystkie alternatory są samowzbudne Większość dzisiejszych nie jest samowzbudna na pewno nie te na regulatorach F00M , większość valeo i magneton. One na dzień dobry potrzebują napięcia bo w regulatorze jest PROCESOR. Po drugi temat nadaje się prosto w kosz .
Nigdzie nie napisałeś jaki to alternator /Delco, Bosch, Valeo/ a jest to bardzo istotne i nie wiem dlaczego wszyscy się uczepili regulatora napięcia bo masa to owszem ma sens bo to jeden z problemów tych samochodów.P
Na początek sprawdź szczotki, jeśli nie pomoże to najprawdopodobniej uszkodzony regulator. W tych alternatorach są regulatory VALEO, które dość często się sypią.
Wymieniłem moduł ze starego alternatora, Co to za moduł, czy chodzi o regulator napięcia. Dwa - co to za alternator (Bosch, Valeo). Co to znaczy zerwało się (odkręciło się sprzęgiełko, czy urwało się razem z wirnikiem). Zobacz czy masz na śrubie alternatora 12 V, sprawdź bezpieczniki główne na skrzynce bezpieczników. Jak to nie pomoże to tylko "stół".
Podłączyłem multimetr do klem akumulatora na biegu jałowym (tj. ok. 700obr/min) wyświetlało mi 12,43V i stopniowo rosło do 12,55V przy zwiększaniu obrotów silnika napięcie spadało. Przy max obrotach (tj. 2700 obr/min) napięcie spadło do 12,05V. Lampka kontrolna po odpaleniu silnika od razu zgasła nie jarzyła ani też się nie zapaliła. Może do tego alternatora...
Nie ma spadku napięcie pomiędzy masą silnika a masą auta ;) Naładowałem akumulator i bez obciązenia altek daje 13,5 ale po włączeniu swiateł i szyby ogrzewanej napiecie spada ponizej 13 voltów . I teraz nie wiem czy ten typ tak ma czy uszkodzone są diody albo regulator napięcia ??
Ok. Panowie to rozwinę temat. Wymieniłem sam regulator na oryginalny wg. numeru bo wyskakiwał mi błąd ładowania. Nic to nie zmieniło. Błąd wyskakiwał nadal. Poddałem się i oddałem samochód do ASO. Tam stwierdzili, że regulator założyłem dobry i alternator też dobrze działa więc muszę wymienić całą instalację. Znając system naprawy ASO nie zgodziłem...
Regulator napięcia w alternatorze. Uwaga: musi być orgniał Valeo, sterowanie z komputera i tylko org. działa poprawnie.
No, trochę mało... powinno być 14,2÷14,4V. Bez sprawdzenia (szczególnie regulator napięcia) bym go nie wstawiał.
Witajcie Mam problem z regulatorem napięcia w alternatorze Valeo 90A rocznik alternatora jak i auta 2000 Zregenerowałem ślizg na wirniku bo jeden był mocno zużyty zrobiłem to za pomocą druta miedzianego (oczyściłem, owinąłem, polutowałem) Oraz wymieniłem skończone szczotki w regulatorze (regulator też z 2000). Tyle, że szczotki poszły ze szlifierki...
No właśnie na aukcji regulatora Valeo są podane symbole obydwu tych alternatorów. Więc po co wydawać 240 zeta skoro mam za free.
Dziękuje. Wychodzi że to taki alternator: https://as-pl.com/pl/p/A3129(VALEO) Ale jak teraz dobrać regulator napięcia?? Znalazłem taką listę ale nie ma tam niestety regulatora Valeo https://as-pl.com/pl/u/AV6N10300HA
Tutaj jest regulator napięcia z rozwiązaniem japońskim, czyli obcowzbudnym wymagającym zasilania po stacyjce (zacisk IGN), aczkolwiek oznaczenie B+ na zdjęciu powyżej jest trochę dziwne (i przewód podłączony do zacisku śrubowego B+). W większości samochodów od ±2000 roku są stosowane regulatory napięcia w których alternator wzbudza się automatycznie...
Albo wirnik w alternatorze, albo bezpiecznik przy klemię plus może nie łączyć. Musisz też mieć orginalny regulator Valeo - faktycznie ECU przez sygnał dfm może obniżyć napięcie ładowania.
Po pierwsze padnięta bateria w mierniku dlatego pokazywał głupoty. Z alternatorem masz dwie opcje jeśli to Bosch to faktycznie regulator napięcia jeśli co bardziej prawdopodobne Valeo to masz uszkodzony wirnik alternatora numer ar3002. Tak czy owak bez demontażu się nie da a usterka alternatora to bardziej zbieg okoliczności.
L - to wyjście na lampkę, + to zasilanie wzbudzenia po zapłonie. Powinien być zamontowany właściwy regulator - osobiście polecam orginalny Valeo który kosztuje około 75zł. A i warto sprawdzic jak wygląda pierścień na wirniku, jeśli ma głębokie wyżłobienie po szczotkach polecam zregenerować cały alternator - koszt około 300-400zł. Dodano po 2 I przypomniałem...
Witam No może być coś z regulatorem napięcia lub któraś dioda wzbudzająca,jeśli to VALEO to bez demontażuy powinien zejść regulator
No jedyne sensowne wytłumaczenie to puściło coś w regulatorze jak lutowałem nowe szczotki bo trochę je musiałem pogrzać zanim puściły te pozaginane tulejki. Regulator oryginalny 20letni :)
Dziękuję za odpowiedzi. Regulator oryginalny zamówiłem. Chodziło mi o tymczasowe podłączenie innego, bo auto jest mi niezbędne. Pomysł na podłączenie innego regulatora po prostu wpadł mi do głowy i byłem ciekawy czy się da. Wydawało się to logiczne, że po drobnych modyfikacjach i kilku dodatkowych przewodach będę miał ładowanie tymczasowe. Kilku mądrych...
Tak się składa że je znam , kończyłem technikum elektroniczne ,ale co to ma do rzeczy ? Jeśli regulator napięcia odcina wzbudzenie na poziomie powiedzmy 13,5V i do tego nie ma istotnego spadku napięcia miedzy alternatorem a resztą instalacji to proszę mi wyjaśnić jakie zastosowanie ma tu prawo Kirchoffa no i które konkretnie ? Rozwiązaniem jest właściwy...
Co jakiś czas w VW Golf 3 muszę doładowywać akumulator (74Ah)prostownikiem. Gdy uruchamiam samochód świeci kontrolka akumulatora i obrotomierz ani drgnie. Silnik pracuje natomiast by wzbudzić alternator i obrotomierz potrzeba solidnie przygazować. Wówczas pojawia się napięcie na akumulatorze 13,9V, a jak włączę światła 13,8. Czy to wina regulatora napięcia?...
To napewno jest prawdą co pisze elektrit tylko zastanawia mnie jeden fakt,że kiedyś spotkałem się z podobną sugestią serwisu i identyczną usterką -alternator valeo,i okazało się że po wymianie mostka prostowniczego /niska oporność zaporowa/ pulsowanie zniknęło. Pozdr.
Rozwiązanie b. dobre. Stosowałem takie w latach 80-90 ub. wieku w alternatorach 6-diodowych gdzie właśnie problemem była różnica napięć na zasilaniu regulatora i napięcie na akumulatorze. Problem zniknął z pojawieniem się alternatorów 9-diodowych oraz innych wynalazków jak np Valeo gdzie regulator był podłączony do zacisku 30 a "otwierany" przez D+.
Witam. Mam taki problem z Peugeotem 307 2.0HDI 110km 2002r. Zmieniłem regulator napięcia w alternatorze na nowy orginalny Valeo. Alternator jest także firmy Valeo. Po zamontowaniu nie odpala jak zamontuje stary to znowu odpala. Może ktoś miał taki problem i wie czy trzeba jakoś zakodować tą wymiane w sterowniku BSI czy ECU i jak to zrobić przy użyciu...
Jest to część regulatora napięcia, byś dał zdjęcia alternatora.
Witam. Zakładam, że jest to 307 z silnikiem HDI jeśli tak to problem tkwi w regulatorze napięcia. Z tego co się orientuje problem występuje w alternatorach firmy VALEO nie ma go w BOSCH-ach, tak więc wymiana regulatora w VALEO może nic nie dać trzeba zamontować alternator BOSCH-a. Powodzenia.
No wlasnie,wszystkie elementy sa jak i obudowa taka jak Delco ale naklejki na obudowie sa z napisami Valeo
Witam, posiadam VW T4 1.9 TDI w którym padło ładowanie akumulatora, alternator daje 3V na zapłonie, świeci kontrolka akumulatora i oleju (ale to podobno normalne). Alternator został ściągnięty, wymieniony został komutator wraz z regulatorem napięcia, jednak efekt po złożeniu jest taki sam, 3V na plusie. Alternator mam ponownie ściągnięty, sprawdziłem...
Witam Alternator Valeo, i chyba udało się naprawić . Po zdemontowaniu alternatora okazało się ,że regulator napięcia jest dobry, ale dalej jest ta usterka. Podczas dalszego sprawdzania wyszło ,że wystarczyło wyczyścić komutator na wirniku z osadów po startych szczotkach i wilgoci. Po tej operacji wszystko wróciło do normy. Przy własnej robocie i pomocy...
Ten nowy regulator to zainstalowałeś jest made in Tajwan/ China? Dziwne są kiepskie wykonanie itp. https://as-pl.com/pl/u/0124325139 Tu masz zamienniki polecam Valeo tam się regulator napięcia nie psuje. U ciebie stawiam na usterkę alternatora, czasem dioda lub korozja pod mostkiem diodowym.
Witam. Problem dotyczy alternatora z Getza 1.1 Alternator VALEO 2655517 Generalnie mam jedno szybkie pytanie czy po wyjęciu regulatora napięcia, powinno być przejście pomiędzy dwoma szczotkami ? Regulator napięcia taki: http://www.as-pl.com/p/ARE3060
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
zmierz chłopi napięcie u mnie było to samo na akku 16 volt dobrze że był 90ah bo bym go skończył. trzeba kupić do alternatora / domniemam valeo - bo takie montowali do espace/ kompletny regulator razem ze szczotkotrzymaczem. da się wymienić bez demontażu alternatora
Witam, Mam W211 2,6 V6 z 2003 r. Przypadkiem podpiąłem odwrotnie kable głównego akumulatora. Zmieniony tylny SAM, moduł akumulatora BSG, zmienione bezpieczniki. Padły diody w alternatorze (oryginalny Valeo), kupiłem drugi alternator Bosch i po założeniu nowego regulatora napięcia ładowanie jest w około 14,0 - 14,2 V tylko gdy wcisnę hamulec i pompa...
No nie masz bardzo wyboru ponieważ ten alternator nie posiada diod wzbudzenia, a nie rozumiem jak może nie być zamiennika to niech sklep zamówi. Natomiast nic nie napisałeś jakie masz objawy i dlaczego się uparłeś na regulator. Jedynymi usterkami tych regulatorów jest zaniżone napięcie ładowania albo najczęstsza to regulowanie pulsacyjne powodujące...
Witam Rocznik 2004.Silnik 1,4 KFW (Sagem). Alternator Valeo nie wiem czy oryginalny. Obsadzony tylko pin nr.2 złącza regulatora napięcia-podłączony jest do sterownika silnika. Może mi ktoś powiedzieć czy jest to tylko informacja o obciążeniu alternatora ? Czy może to sterownik silnika steruje alternatorem ?
Albo zastosować rgulator od alternatora np. starego Valeo 6 diodowego od Renault. Pozdrawiam.
witam ! mam może banalne pytanie , ale jestem laikiem w sprawach prądowych . Jakiśczas temu wymieniałem szczotkotrzymacz w alternatorze Valeo VW golf 2 1.3 gaźnik + LPG jak sprawdzić czy prąd który teraz podaje alternator jest wystarczający i jaki powinien być na wyjściu bo wydaje mi sie , że po tej wymianie coś nie tak jest z samochodem obroty , praca...
Znalazlem dane tego alternatora Alternator - oryginał VALEO nr VALEO OE: 252168 nateżenie 105 A napięcie 14 V
zobacz czy po podłączeniu kabla od alternatora (tego cienkiego) do masy na włączonym zapłonie zapali się kontrolka, jeżeli tak to padł ci alternator, jeżeli jest VALEO, to poszły diody i regulator napięcia - standard, no i jeszcze może posypać żarówke od ładowania.
Jak siedzę od lat w autach 20+ to problem jest bardzo powszechny szczególnie przy francuzach, japońcach i klasykach z bajerami i car audio na pokładzie gdzie przyjemność jazdy jest kosztem akumulatora. Patent z diodą jest super i chwalę autora. Słyszałem o tym ale nie spotkałem. Sam rozwiązuje problem ten problem kablami 16mm2 jak "big 3" w car audio....
Witam wszystkich Potrzebuję pomocy odnośnie alternatora do Renault Modus 1.2 benzyna https://obrazki.elektroda.pl/7374535200_... Mam problem tego typu i już rozsypał mi się fizycznie łożysko i komutator zamówiłem po regeneracji inny egzemplarz, okazało się, że, błędnie przysłali mi o innych numerach i po założeniu nie kontaktuje się...
Witam Opel Astra 2007 r. silnik Z13DTH. Alternator po wzbudzeniu utrzymuje napięcie 14,2 V. Przy zwiększaniu obciążenia (włączenie świateł, dmuchawa na 3-4 bieg, ogrzewanie tylnej szyby, klimatyzacja), po każdym włączeniu odbiornika napięcie chwilowo spada i ustala się na 14,00-14,1V. Przy pracy wentylatora chłodnicy w trybie klimatyzacji w rytm włączania...
zauważyłem ostatnio że wszelkie żarówki jak i wyświetlacz w liczniku strasznie mi mruga domyślam się że to ładowanie. ale nie wiem czy to regulator napięcia czy szczotki, próbowałem wyjąć alternator ale okazuje się że to problem bo jest przykręcony razem z pompą wspomagania alternator to valeo ile może kosztować regulator i czy jest on razem ze szczotkami?...
U mnie -alternator -VALEO-migotanie było spowodowane regulatorem,napięcie było poprawne oczywiście,po wymianie problem zniknął.Przy oględzinach wirnika warto spojrzeć,czy zewnętrzna część obwodu magnetycznego minimalnie nie ociera o obwód magnetyczny stojana-szczelina jest bardzo mała i przy zużyciu łożyska lub plastikowego pierścienia osadczego może...
Masz alternator Boscha, konstrukcja regulatora sprawia, że alternator jest samowzbudny, ale prąd wzbudzenia bierze z akumulatora. Wzbudzenie włącza się automatycznie po wykryciu napięcia/częstotliwości na jednej z faz uzwojenia (połączenie pod wkrętem). W moim przypadku był alternator Valeo. Nie zagłębiałem się w budowę, ale możliwe że Valeo miał jeszcze...
Wymień regulator napięcia bądź posprawdzaj czy czasami nie ma śniedzi w nieodpowiednich miejscach.
Ze starego knuta Espace. Ma ktoś mumery zamiennika regulatora napięcia; ewentualnie oryginału Valeo? Zdaje się, że katalog Cargo ma błąd, bo sugeruje 131146, ale jest dopisek for 9 diode alternators; co akurat nie jest prawdą w tym alternatorze.
problem w tym że nie wiem czy ten sam typ. Ten co go kupiłem nie ma żadnej tabliczki, tylko na regulatorze jest napisane valeo. U mnie ze stojana wychodzi 6 przewodów a w tamtym 3.
Pewnie są prostsze sposoby, ja znam jedynie sposób z zewnętrznym zasilaczem regulowanym. Czyli trzeba wymontować regulator, podpiąć pod zasilacz, dać jakieś obciążenie np. żarówka i regulować napięcie 11-16V .... jeśli będzie stabilizacja na wyjściu 13,75-14,4V to jest sprawny. Ogólnie zawsze się to sprawdza w samochodzie: - sprawdzasz napięcie na wyłączonym...
Alternator jakiego producenta? Regulator kupiony oryginał czy zamiennik? Kontrolka po wymianie regulatora gaśnie? Błędy sprawdzałeś? Alternator Valeo. Regulator nowy zamiennik zgodny z odpowiednikiem oryginału (dopasował mi sprzedawca w sklepie do mojego alternatora). Tak, po wymianie regulatora napięcia czerwona kontrolka akumulatora gaśnie (wcześniej...
Ale ty kolego Motronic nie raz już robileś alternator więc Valeo to dla ciebie nie problem. A autor tematu ma lutownicę bo trzeba raz rozlutować mostek by się dobrac do uzwojenia, dwa trzeba odpowiednio spasować stojan bo ma małą szparkę stojan-obudowa. Komutator jest obudowany plastikami i bardzo łatwo uszkodzić ośkę, co spowduje duże bicia na szczotkach....
Ładowaniem steruje regulator napięcia, który jest w alternatorze. Więc skoro wymieniłeś na nowy, to raczej powinien on być dobry. Sprawdź przewody masowe silnika i akumulatora. Najlepiej odkręcić wszystkie przeczyścić, przesmarować pastą miedzianą.
Witam, Wymieniłem alternator Valeo z jednym pinem na regulatorze napięcia na zamiennik z dwu pinowym złączem regulatora. Po minucie od uruchominia auta, zapala się kontrolka braku ładowania pomimo utrzymującego się napiecia 14.5V Zamiana styków powoduje brak ładowania. Czy istenieje sposóp na poprawną pracę kontrolki bez wymiany regulatora napiecia?...
Nie sądzę aby falowanie obrotów silnika było spowodowane napięciem wyższym o 0.2v, zapewne problem powróci a znikł przez odpinane klemy, ale raczej już tutaj się do tego nie przyznasz.
witam wszystkich mam problem z Reno scenikiem a mianowicie w moim aucie z skończyły się szczotki kupiłem nowy regulator napięcia zamiennik za Valeo Po zamontowaniu okazało się alternator rozładowuje mi akumulator na postoju w czasie pracy ładuje książkowo gdy na noc odłączyłem kabel plusowy przy alternatorze akumulator rano był w porządku pytanie brzmi...
Witam, mam problem z ładowaniem alternatora w Twingo II. Na wolnych obrotach jest po odpaleniu około 14,8V później stabilizuje się na 14,7. Alternator to Vaelo 8200654541C i jedyny dostępny regulator napięcia to AS ARE3094 z dopiskiem Valeo taki też kupiłem i wymieniłem, jednak napięcie pozostało bez zmian. Dodam, że po odłączeniu ujemnej klemy na chwilę...
Udało mi się kupić podobny mostek z 6cioma wyprowadzeniami . Założyłem , następnie zmieniłem uwalony regulator napięcia i altek ruszył i ładuje . Wszystko jest dostępne z zamienników .
Witam Mam problem z ładowaniem , Renault clio alternator Valeo , podczas jazdy zapaliła sie kontrolka od braku ładowania . Alternator nie ładuje , rozebrałem go wymieniłem tylko szczotki (szczotkotrzymacz i regulator napięcia to jedna całość ) bo był czas już na nie ( 5 mm ) przetoczyłem komutator bo były rowki od szczotek . Wirnik ma rzejście , jak...
Mam stary regulator , na którym był ten sam problem. Zrobię zdjęcie i wrzucę. Szukałem regulatorów tego typu,i nie doszukałem się informacji,żeby tego typu regulator występował w kilku różnych odmianach. Do naprawy poszedł , bo nie ładował. Tam stwierdzono ,że uszkodzony regulator. Dodatkowo wymienili łożyska. Nic więcej Alternator Valeo z jednożyłowym...
Witam Mam problem z ładowaniem w Kia rio 2 sedan 1,4 ładowanie dochodzi nawet do 15,9V na wolnych obrotach, zależnie czy akumulator jest bardziej naładowany to napięcie rośnie, przy rozładowanym 14,8, przy świeżo odłączonym od prostownika i włożonym do auta 15,9 Napięcie mierzone na akumulatorze. Alternator valeo a000 2655023 dochodzą do niego tylko...
Tak więc ten tego juz zrobiłem. Winne były szczotki, a właściwie prawie ich brak. Pomyślałem ze zrobie fotorelacje. Na początku odpinamy zbiorniczek wspomagania kierownicy warto go podpiąc bo pzeszkadza w pracach. Następnie luzujemy śrubki koła pasowego pompy wspomagania. Są to 3 śrubki na klucz 8. Następny punkt to poluzowanie napinacza paska osprzętu....
Witam, zacznę od tego, że zregenerowałem (a przynajmniej tak myślę) alternator Valeo 70A. W tym: nowe łożyska 6202 i 6303, regulator napięcia, komutator (możliwe, że podłączyłem odwrotnie, ale podobno to nie ma znaczenia). Po podłączeniu alternatora brak ładowania, kontrolka ładowania się nie świeci, obrotościomierz nie działa, kontrolka od ciśnienia...
Witam według mojej wiedzy, diesel czy benzyna bez znaczenia winny jest tranzystor TCA 700 Y przykręcony do radiatora/blaszki jedną śrubką ten z 3 nóżkami wsuwany w taśmę VDO z tyłu licznika nad prędkościomierzem. U mnie powodem uszkodzenia tranzystora był uszkodzony regulator napięcia alternatora zmieniłem alternator z VALEO na BOSCH i z ładowaniem...
Myślę, że masz cosik nie tak albo z regulatorem napięcia, albo z alternatorem. Na dłuzej to właśnie te elementy bym prześwietlił. pzdr
Cześć, Mam pytanie odnośnie zamiany alternatora na inny model - w oryginale jest Bosch (0 980 049 370) 70A a ten który chcę zamontować to - Valeo (H541970R) 80 A, przez pomyłkę zamówiłem nie ten co trzeba a jestem w Norwegii i teraz mam kłopot. Problem polega na tym że oryginalny alt. BOSCH ma zintegrowany reg. napięcia oraz gniazdo na wtyczkę 2PIN...
Jakie łożyska do alternatora BMW e39 523i nr ori bmw: 12 31 1 432 980 - 14V 70/120A Tutaj podobna sytuacja: Żeby dobrać łożyska potrzebny jest numer producenta alternatora czyli Bosch, Valeo itp Łożyska już wymienione, jakby ktoś potrzebował takie informacje, to w alternatorze boscha 0 123 515 022 są następujące łożyska: - 6203 2RS C3(małe na komutatorze)...
Witam, Alternator Valeo 2541953B przestał ładować, świeci się kontrolka braku ładowania. Nie ładuje, w instalacji napięcie z akumulatora, nie reaguje na pedał gazu, przy wysokich obrotach również nie ładuje. Na początek wymieniłem szczotki, później regulator, bez jakiegokolwiek efektu, nadal nie ładuje. Z akumulatora przewód podaje napięcie na śrubę,...
Będzie działać, dwie diody idą tam równolegle. A poza tym po co wymieniać mostek w tym Valeo, jak one się nie psują? Altek otrzymał regenerowany wirnik, nowe łożyska i regulator napięcia. Chciałem by reszta była też nowa. Zakupiłem więc nowy mostek z diodami dodatnimi i zaniepokoiła mnie różnica w ich ilości. Interesuje mnie technika, więc też zaciekawiło...
Lekkie wachania napięcia to nie tragedia, zakres napięcia w normie, wiadomo oryginał to oryginał. Tylko nawet oryginał będzie miał problem jak doszło do uszkodzenia uzwojeń. Jak jest zwarcie międzyzwojowe to czasem potrzebuje wyższych obrotów żeby osiągnąć poprawny poziom ładowania. Jeżeli jest uszkodzone uzwojenie to i tak padnie, ja w takim przypadku...
Mój altek ma już 7 lat .tak więc wymiana na trochę ponad roczny za 200.- i tak się opłaca( rok prod. kwiecień 2007)mam go już i wiem ,że jest w stanie idealnym. A te 14.5 V zmierzone dobrym multimetrem minutę po wyłączeniu silnika alternator Valeo 150 Amper
Witam wszystkich Posiadam wv jette 1,6 z 1991r...Mam w niej alternator valeo 65 A...Nie dawno wymieniałem w nim regulator napięcia na nowy oraz szczotki...Akumlator wymieniany na nowy na jesieni...Noi po 3 dniach stania bez uruchamiania akumlator siedzi....Akumlator napewno trzyma ponieważ po odłączeniu klemy się nie rozładowywuje...Badałem ją miernikiem...
Witam. Czy w tym modelu (rok 99 /2,2 turbodiesel /alternator valeo) jest możliwość wymiany re.napięcia bez wymontowania alternatora? Odkręciłem dwie nakrętki mocujące i nic. Czy jest nakrętka na ośi wirnika która trzyma szczotki z regulatorem?
Witam, mam mały problem, w Matizie dzwoni alternator, przy zwiększeniu zapotrzebowania na prąd dzwonienie narasta, jak również podczas wilgotnej pogody. Pomyślałem od razu łożyska, kupiłem skf zamontowałem i to samo. Łożyska wymieniałem w lato, jak było ciepło to jakoś szło jeździć,ale teraz wilgoć to dzwoni jak czort. Czytałem w necie że może regulator...
A jaki to alternator? Valeo czy Bosch. Prąd ładowania zależy od typu alternatora i jego budowy. Np. w Scanii są stosowane altki o wydajności od 75 do 110 Amper zależnie od wyposażenia pojazdu.
Ostatnio wymieniałem żarówki właśnie. Regulator i alternator myślę, że są ok, bo już był wymieniany 2 razy - najpierw bosch, później valeo, a efekty takie same. Oki, za kilka dni będę miał multimetr, to sprawdzę napięcie, dzięki.
Cześć, mam problem z alternatorem w BMW e36 2.0. Wymieniłem ostatnio alternator na nowy (używany, sprawny) i nie posiada on ładowania, jedynie gdy obroty wzrosną powyżej 3000, alternator zaczyna podawać napięcie w okolicach 14V, na wolnych 11.5-12.5. Wymieniłem cały regulator napięcia i przy okazji napinacz paska, lecz usterka dalej występuje. Dodam...
A to i ja sie podłączę. Zauważyłem, że regulatory w rożnych samochodach mają rożne napięcie znamionowe. Przeważnie jest to 14.3V ale spotkałem się z 14,4 a nawet 14,5V (w moim Golfie przy alternatorze Valeo). Pytanie moje brzmi: jakie napiecie jest zdaniem kolegów optymalne? Czy jeśli samochód jest wykorzystywany głównie na krótkich odcinkach dobrze...
Witam. Nikt nie wie co dolega, więc jesteście moją ostatnią nadzieją. Alternator Valeo 110A pobiera mi prąd rzędu 400-600 mA na postoju. Dzieje się tak po podpięciu wtyczki do regulatora napięcia. Wtedy zaczyna pobierać i słychać ciche buczenie/świszczenie w alternatorze. Wirnik kręci się bez oporu w obie strony. Dzieje się tak zarówno na nowym jak...
Witam. mam podobny regulator VALEO YV1652 12V i nie znam objaśnień 2 wtyków w nim "+" (to chyba ze stacyjki zasilanie) i "L" (lampka) ?? (at) pozostałe przwody idą do B+ alternatora i diod wzbudzenia.
Witam może ktoś mnie naprowadzić... problem z ładowniem w bmw e30 84r silnik 2,4 TD alternator Valeo Po uruchomieniu silnika kontrolka ładowania gaśnie, napięcie ładowania na wolnych obrotach 11.9V przy podwyższonych (ok 2500) 12,3V Sprawdzona instalacja w aucie, regulator napięcia sprawny podobnie jak układy prostownicze. Szczotki nie wyglądają na...
Sprawdzenie diod masz napisane , regulatora napięcia miernikiem nie sprawdzisz. Uzwojenie wirnika na przebicie do masy można miernikiem/omomierzem/ , uzwojenie stojana ten miernikiem , ale to są pomiary nie miarodajne. Optycznie pierścienie na wirniku - widać jak są wyrobione.
Gwizd alternatora jest typowym objawem jego pracy. Nasila się on wraz ze wzrostem jego obciążenia. Inną sprawą są łożyska. Pulsowanie spowodowane jest uszkodzonym regulatorem napięcia. Niemożliwe jest zauważenie pulsowania świateł spowodowanego nierównomiernym zużyciem pierścieni ślizgowych. Proszę sprawdzać pod tym kątem. Dodano po 3 Jakie auto? W...
Witam mam pytanie otóż po uruchomieniu silnika ładowanie akumulatora wynosi 14.6V i stopniowo spada aż do napięcia około 14.1V ( przy cały czas włączonym nawiewie- 3/4 prędkości, klima wyłączona) alternator Valeo 90A nowy po regeneracji ( po zdjęciu osłony plastikowej widoczny regulator jaki i reszta elementów oryginał Valeo) akumulator nowy dołożony...
regulator alternatora valeo regulator napięcia valeo valeo regulator napięcia
turbina pompy myjącej dremel wirnik akumulator skuter elektryczny
PCB LED W36-12D-V3.1 - Specyfikacja i Zastosowanie Schemat podłączenia stacyjki Scania - szczegóły i porady