Miałem dokładnie ten sam problem! Regulator napięcia to już szmelc.Jeżeli chcesz mieć spokój z odpalaniem auta to musisz zainwestować w nowy regulator!
Orginalne szczotki mają oznaczenie svx7.
Bedziesz zaskoczony,kup orginał.
Panowie ktoś pomoże. Założyłem nowy (używany) regulator i chce wzbudzić alternator do ładowania jak mam bo podłączyć chce sprawdzić na zewnątrz auta. Do alternatora idzie B+ główny przewód lądowania oraz mała kostka na której jest napięcie względem masy 10.8 V co jest dla mnie dziwne co to za napięcie i skąd czyżby to jakiś zewnętrzny regulator napięcia...
Jeżeli masz alternator Boscha to na 99,99 % masz uszkodzony regulator F00M......... . Jeżeli masz Valeo to koniec szczotek +/lub konieć bieżni ślizgowej.
No to masz do wymiany regulator.
Witam. Alternator jak w temacie Valeo TG 17C030 180A, ze Sprintera. Zaciski wejściowe regulatora oznaczone: "1" i "2". Czy jest możliwość sprawdzić go na stole? Jak podłączyć? Czy można sprawdzić sam regulator?
https://as-pl.com/pl/u/TG11C027 Jak dasz radę wymontujesz sam regulator, ale z doświadczenia powiem, że nie warto - skończyła się bieżnia na wirniku tego alternatora i trzeba wymienić bieżnię+szczotki plus najczęściej też łożyska.
http://www.as-pl.com/p/ARE3010 Ten pownien podjeść, jest to regulator z alternatora Passat b5 FL, Valeo 120A Wyjścia L oraz DFM (identycznie jak u ciebie). Podpasować może jeszcze z alternatora Valeo 180A Passat b6, Golf V, Leon II.
Typ alternatora dużo nie powie, pokaż regulator lub daj markę i rocznik samochodu.
Sprawdzałeś mostek?
To nie odkurzacz, tam idą szczotki "miedziane" a nie węglowe. Jest przejście na wirniku, w jakim stanie są pierścienie na wirniku. Podaj nr Valeo tego regulatora.
Z litrą F jest Bosch, z literą T Valeo. Osobiście sam bym się zastanawiał który wybrać. W Bosch regulatory napięcia lecą jak zęby, Valeo zaś pierścienie ślizgowe ma chyba z marchwi.
One tak mają , jakaś chora wizja inzyniera mb zmień regulator na nowy zamiennik. I bedzie ok
Takiego regulatora nie dostaniesz (tej firmy).Można założyć Valeo lub jakąś inną podróbkę. Jakiej firmy masz alternator?
zmierz chłopi napięcie u mnie było to samo na akku 16 volt dobrze że był 90ah bo bym go skończył. trzeba kupić do alternatora / domniemam valeo - bo takie montowali do espace/ kompletny regulator razem ze szczotkotrzymaczem. da się wymienić bez demontażu alternatora
Spisz odpowiedni numer alternatora i znajdziesz nawet srubki do niego te co są w orginale. Po kodzie z regulatora valeo nie znajdziesz nic.
Witam, A jak podłączyć do sprawdzenia taki regulator? http://obrazki.elektroda.net/66_12908737... Alternator Valeo A13N206 Regulator Valeo YV1652
Uszkodzony regulator lub niewłaściwy zamontowany (regulator) MUSI być orgniał (tu pewnie Valeo).
Na początek sprawdź szczotki, jeśli nie pomoże to najprawdopodobniej uszkodzony regulator. W tych alternatorach są regulatory VALEO, które dość często się sypią.
Opel KAdett 1.6 D Czy moge zastosowac regulator od innego alternatora ??
Czy te regulatory to to samo: A. https://as-pl.com/pl/p/ARE3201P B. https://www.rozrusznik-alternator.pl/7/1... ??
Na allegro: Regulator alternatora ARE3077 typ VALEO 53,99 zł Upps Doczytałem że raz podają w opisie 12V a raz 24V więc nie wiadomo do końca czy to ten dokładnie.Domyślam się że 12V potrzebujesz. To jeszcze taki: https://sklep.mizar.com.pl/regulator-nap...
W as.pl dosepny chinol za 520netto a nowy orgnialny regulator Valeo 130netto. Kup używkę alternatora Valeo i jak będzie problem to części dostępne.
Wymienaj regulator tylko na Valeo i tylko po numerze alternatora, dobierz na stronie as.pl.pl.
właśnie kupiłem nowy regulator napiecia 68zł mam nadzieję że to pomoże! mój alternator to valeo regulator do niego to oryginalny motorola. zobaczymy co będzie...
W Valeo pulsowanie powodują regulatory nie diody.P
możliwe że uszkodzona jedna z diod wzbudzenia i przez regulator płynie składowa zmienna
Ale zależy które Valeo tam ma. Czy z trzypinową wtyczką regulatora, czy na nakrętkę.
Rozmawiałem z serwisantem alternatorów , jeszcze dzisiaj dał mi oryginalny regulator Valeo. Alternator zaczął się wzbudzać przy 1500obr/min. Na Cargo wzbudzał się przy ponad 3000tys. Założyłem przewód od wzbudzenia,z bezpiecznikiem 5A i żarówką 5W do zółtego kabla po stacyjce. Wzbudza się od razu i z tego cego dowiedziałem się od faceta, który robi...
A dlaczego wymieniłeś regulator? Jaki numer miał stary ktory jeździł od nowosci?
No właśnie na aukcji regulatora Valeo są podane symbole obydwu tych alternatorów. Więc po co wydawać 240 zeta skoro mam za free.
Uszkodzony regulator napięcia, o ile pomiary są prawidłowe (temperatura).
coś nie tak z regulatorem napięcia
Jeśli miernik jest w porządku, to praktycznie pewne jest że wina regulatora. Tak, wiem że nowy, ale już kilka razy miałem do czynienia z nowymi - niesprawnymi. EDIT: A sorry, nie jest nowy. Ale i tak wszystko wskazuje na regulator.
Regulatory sa wieczne. Za to uzwojenia wirnika nie
Na plus regulatora podaj 15 czyli plus po stacyjce , poza tym kontrolka też plus po stacyjce
Wszystkie alternatory są samowzbudne Większość dzisiejszych nie jest samowzbudna na pewno nie te na regulatorach F00M , większość valeo i magneton. One na dzień dobry potrzebują napięcia bo w regulatorze jest PROCESOR. Po drugi temat nadaje się prosto w kosz .
Alternator VALEO klema podmieniona i regulator napięcia na alternatorze także.
Daj nr tego co wsadziłeś. Dodano po 1 Zreszta na jednym lub drugim musi gasnąc jak sprawny regulator, rozumiesz?....? Chyba ze już ubiłeś zacisk L.
Witam Temat zakończony podstawiłem inne szczotki do tego regulatora i śmiga. POZDRAWIAM
Witam. Mam taki problem z moim Clio. Otóż ostatnio podczas jazdy, zaczęły mi się po kolei zapalać kontrolki: abs, wspomaganie kierownicy, airbag potem zgasło radio a na samym końcu samochód. Doszedłem do wniosku że rozładowało aku i komputer po kolei wyłączał systemy. I tak też się stało aku był rozładowany do zera. I tu moje pytanie czy to problem...
Jesli nagrzewa sie bardzo przewod plusowy od alternatora to znaczy ze plynie przez niego za duzy prad. Powodem tego moze byc uszkodzenie regulatora np.
Ja bym zmienil regulator. Masz bosch czy valeo? Po objawach 99% boscha ;)
I jeszcze regulator napięcia...
Jeżeli to nowy alternator to nie ma znaczenia moja wypowiedź - jezeli używany to musiał byś zdjąć tylną osłone i w pierwszej kolejności sprawdzić powierzchnie styku szczotek - to jest najwiejszy problem w alternatorach w tej marce, oczywiście że komputerr steruje alternatorem już od początku e39. Ale na początku jeżeli używany wyciągnął bym ten regulator.
nie to nie polonez - to Citroen - ma alternator z regulatorem Valeo. Regulator jest razem ze szczotkotrzymaczem. Aha i kiedys byl taki objaw jakby przewod plusowy z alternatora sie BAAAARDzo nagrzewal przy samej koncowce alternatora. Wtedy tez byl na nim dosc duzy sopadek napiecia (nawet kilka dziesiatych volta). Wiec zastapilem go nowym. I to chyba...
Napięcie po naładowaniu 12 godz na klemach akumulator 12,8 V no i jeszcze pobierał 3 A. Po 24 godz bezczynności samochody spadło do 12,36 (akumulator wpięty obciązony odbiornikami). Znajomy mówi że możliwe że jedna z diód w regulatorze jest uszkodzona i obciąża układ, miał ktoś doświadczeni z regulatorami napięcia w tych alternatorach Valeo są zamawialne...
hmm u mnie regulator mocowany jest 2 wkrętami...?
Nigdzie nie napisałeś jaki to alternator /Delco, Bosch, Valeo/ a jest to bardzo istotne i nie wiem dlaczego wszyscy się uczepili regulatora napięcia bo masa to owszem ma sens bo to jeden z problemów tych samochodów.P
L - to wyjście na lampkę, + to zasilanie wzbudzenia po zapłonie. Powinien być zamontowany właściwy regulator - osobiście polecam orginalny Valeo który kosztuje około 75zł. A i warto sprawdzic jak wygląda pierścień na wirniku, jeśli ma głębokie wyżłobienie po szczotkach polecam zregenerować cały alternator - koszt około 300-400zł. Dodano po 2 I przypomniałem...
Wlutuj diodę 3A paskiem w kierunku regulatora na przewód kontrolki
Witam. Zakładam, że jest to 307 z silnikiem HDI jeśli tak to problem tkwi w regulatorze napięcia. Z tego co się orientuje problem występuje w alternatorach firmy VALEO nie ma go w BOSCH-ach, tak więc wymiana regulatora w VALEO może nic nie dać trzeba zamontować alternator BOSCH-a. Powodzenia.
Alternator jakiego producenta? Regulator kupiony oryginał czy zamiennik? Kontrolka po wymianie regulatora gaśnie? Błędy sprawdzałeś? Alternator Valeo. Regulator nowy zamiennik zgodny z odpowiednikiem oryginału (dopasował mi sprzedawca w sklepie do mojego alternatora). Tak, po wymianie regulatora napięcia czerwona kontrolka akumulatora gaśnie (wcześniej...
Alternator wzbudza sie przy stosunkowo niskich obrotach wiec kola to nie problem. Mysle ze to kwestia regulatora. Czy to alternator bosch czy valeo?
Uzwojenia sprawdziłem multimetrem ,przy tak małej rezystancji ,wyglądały podobnie znalazłem tylko diody 6 szt. pomocniczych regulatora nie znalazłem
Witam No może być coś z regulatorem napięcia lub któraś dioda wzbudzająca,jeśli to VALEO to bez demontażuy powinien zejść regulator
Albo wirnik w alternatorze, albo bezpiecznik przy klemię plus może nie łączyć. Musisz też mieć orginalny regulator Valeo - faktycznie ECU przez sygnał dfm może obniżyć napięcie ładowania.
Zgadza sie kto inny wyjmuje alternator kto inny sprawdza. Zamiennik regulatora valeo tj as are 3052 zostal zalozony nowy i nic nie zmienil to nie widze sensu zakladac valeo i doplacac 100 zl bo to nic nie zmieni. Uwazam ze cos jest nie tak z alternatorem czyli np uzwojenie lub diody czego nie sprawdzili. Na mierniku pokazalo im 14 to ok ale nie sprawdzili...
Wymieniłem moduł ze starego alternatora, Co to za moduł, czy chodzi o regulator napięcia. Dwa - co to za alternator (Bosch, Valeo). Co to znaczy zerwało się (odkręciło się sprzęgiełko, czy urwało się razem z wirnikiem). Zobacz czy masz na śrubie alternatora 12 V, sprawdź bezpieczniki główne na skrzynce bezpieczników. Jak to nie pomoże to tylko "stół".
Rozwiązanie b. dobre. Stosowałem takie w latach 80-90 ub. wieku w alternatorach 6-diodowych gdzie właśnie problemem była różnica napięć na zasilaniu regulatora i napięcie na akumulatorze. Problem zniknął z pojawieniem się alternatorów 9-diodowych oraz innych wynalazków jak np Valeo gdzie regulator był podłączony do zacisku 30 a "otwierany" przez D+.
Może lekkie opukanie pomoże na chwilę? Chyba po głowie. Jeżeli masz alternator Valeo to na 99% szczotki w regulatorze, natomiast jeżeli masz Bosch'a to regulator do wymiany. Oblukaj pierścienie, jeżeli duże rowki to też wymień. Rzuć fotkami to ułatwi temat.
wiecie mniej więcej ile kosztuje regulator zamiennik z Cargo ?
Uszkodzony regulator lub wirnik ma przywarcie do masy . Valeo? Typ i nr.?
Witam, jak w temacie potrzebuję podłączyć regulator VALEO do alternatora BOSH. Starego uszkodzonego regulatora użyję jako szczotko-trzymacz i wyprowadzę bezpośrednio od szczotek przewody do szczotek w regulatorze VALEO. Następnie potrzebuję podłączyć wyjścia z regulatora VALEO w te same miejsca co oryginalny i tutaj pojawiają się pytania. Na załączonej...
Witajcie posiadam rozebrany regulator od alternatora Bosch/Valeo oczyściłem go z osłony i przy okazji ułamałem nóżki ... miejsca te oznaczyłem numerami: 1 2 3 mam teraz pytania: które luty są dla szczotek a które dla masy? którym opornikiem mogę zwiększyć napięcie wyjściowe tak by uzyskać wyższe napięcie ładowania ? http://img508.imageshack.us/img508/1012/...
Był regenerowany lucas lra03457 Kupiłem używany TG15C211 Valeo to jest chyba identyczny nie wiem jak regulator. Jak sprawdzić alternator poza samochodem. Czy można podłączyć 12 V do D+ poprzez żarówkę 55W 12V i przy kręceniu ręką ma czuć opór? Montaż kłopotliwy i gdyby nie działał to ponowna robota.
Powiedziałbym łożyska ale rozbierze to tylko specjalistyczny warsztat,przy okazji szczotki z regulatorem nap.
Znalazłem przyczynę szumów radia. Wyciągnąłem bezpiecznik nr 10 od podgrzewania tylnej szyby i radio odbiera ok. Co do Battery protection jest jeszcze opcja flashowania modułu po zmianie na inny mimo tego samego nr części. W tygodniu zamówię regulator z nr takim jak na Ori alternatorze Valeo i dam znać
Witam, Meganka z silnikiem 1.6 benzyna czasami brakuje ładowania , alternator wyciągnięty szczotki końcówka więc wymieniłem cały regulator. Po złożeniu problem dalej występuje jest to alternator valeo. Diody w mostku prostownivzym mogą raz puszczać a raz nie?
No, trochę mało... powinno być 14,2÷14,4V. Bez sprawdzenia (szczególnie regulator napięcia) bym go nie wstawiał.
Regulator napięcia w alternatorze. Uwaga: musi być orgniał Valeo, sterowanie z komputera i tylko org. działa poprawnie.
Cały mostek. Idz do motoryzacyjnego i zamów. Każdy ma katalog mostków , regulatorów , szczotkotrzymaczy.
Podłączyłem multimetr do klem akumulatora na biegu jałowym (tj. ok. 700obr/min) wyświetlało mi 12,43V i stopniowo rosło do 12,55V przy zwiększaniu obrotów silnika napięcie spadało. Przy max obrotach (tj. 2700 obr/min) napięcie spadło do 12,05V. Lampka kontrolna po odpaleniu silnika od razu zgasła nie jarzyła ani też się nie zapaliła. Może do tego alternatora...
Nie napisałeś co masz za alternator bo regulatory Boscha nie mrugają tylko Valeo i jest to nagminna usterka tych alternatorów.P
to wymień regulator, A nie sądzisz, ża fajnie by było się zapytać jaki ma alternator? Widziałeś kiedy uwalony regulator w Valeo? Poza tym jak sądzisz, co da wymiana regulatora jak po pierścieniach ślizgowym może być tylko wspomnienie?
Po pierwsze padnięta bateria w mierniku dlatego pokazywał głupoty. Z alternatorem masz dwie opcje jeśli to Bosch to faktycznie regulator napięcia jeśli co bardziej prawdopodobne Valeo to masz uszkodzony wirnik alternatora numer ar3002. Tak czy owak bez demontażu się nie da a usterka alternatora to bardziej zbieg okoliczności.
Tutaj jest regulator napięcia z rozwiązaniem japońskim, czyli obcowzbudnym wymagającym zasilania po stacyjce (zacisk IGN), aczkolwiek oznaczenie B+ na zdjęciu powyżej jest trochę dziwne (i przewód podłączony do zacisku śrubowego B+). W większości samochodów od ±2000 roku są stosowane regulatory napięcia w których alternator wzbudza się automatycznie...
Tak, ma. Pod tym czarnym dekielkiem, zobaczysz prostownik (takie większe półkole) i takie coś jak na linku. To regulator zintegrowany ze szczotkotrzymaczem. http://sklep.mada-czesci.pl/regulator/64...
Nie ma spadku napięcie pomiędzy masą silnika a masą auta ;) Naładowałem akumulator i bez obciązenia altek daje 13,5 ale po włączeniu swiateł i szyby ogrzewanej napiecie spada ponizej 13 voltów . I teraz nie wiem czy ten typ tak ma czy uszkodzone są diody albo regulator napięcia ??
Udało mi się odczytać nr z regulatora: VV13452 14V lub YY13452 14V 08-006 Czy ktoś rozszyfruje co to za regulator?
dałem przewód osobny z zarówka lampka nie gaśnie i teraz ciekawe czy dostane regulator do tego alternatora
Koledzy poległem...... Wymieniam w alternatorze valeo regulator i pierścienie. Niestety były już tak zniszczone że humanitarne sposoby nie pomagały. Dlatego wydłubałem go na siłę ale cholera nie zaznaczyłem który pierścień był połączony z którym końcem kabla wirnika. Oczywiście nowe pierścienie można założyć na dwa sposoby więc zgłupiałem... Teraz pytanie...
A160 Manual. Kontrolka gaśnie od razu wspomaganie odpala i potem po ~12S. SOFT START do 14.4V. Regulator i alternator oryginalny nie ruszany od nowości Valeo.
To napewno jest prawdą co pisze elektrit tylko zastanawia mnie jeden fakt,że kiedyś spotkałem się z podobną sugestią serwisu i identyczną usterką -alternator valeo,i okazało się że po wymianie mostka prostowniczego /niska oporność zaporowa/ pulsowanie zniknęło. Pozdr.
Sprawdzałem miernikiem zarówno na akumulatorze jak i na wyjściu alternatora i było około 12V gdy świeciła kontrolka,a gdy było wszystko OK zmierzyłem około 14V. Alternator jest firmy Valeo 90A
Witam, mógłby ktoś napisać jak sprawdzić elementy alternatora (wirnik, stojan, regulator, mostek) tak krok po kroku, chodzi mi o to gdzie co podłączyć i co mierzyć. Alternator z vectry A delphi, kontrolka nie działa ale prawdopodobnie się przepaliła podczas uszkodzenia, podłączyłem kontrolkę bezpośrednio w alternator i świeci ale ładowania nie ma, nie...
Podstawowe pytanie - co to za alternator, Bosch czy Valeo. Tak z grubej rury - podstaw regulator, może gdzieś w sobie przerywa.
Ależ mostki tam wytrzymują, niepotrzebnie wymieniałeś. Regulator też, lutujesz nowe szczotki -SVX7-i to działa. To, że wymieniłeś wirnik to bardzo dobrze-pęka tam doprowadzenie z pierścieni do cewki wirnika i wirnik do przewijania albo wymiany. Uważaj przy składaniu aby ci nigdzie nie obcierał-śruby dokręcaj równo i popukuj sobie przez jakąś przedłużkę...
jak napisał georgesgr "Zaloz do tego alternatore regulator peugeota i sprawa zalatwiona." regulator z peugeota 405 jest taki: czyli bez problemu można go założyć do alternatora valeo A13N120 bo zgodnie z tym co podaje sprzedający http://www.allegro.pl/item841651801_nowy... - nie pasuje
Gwizd alternatora jest typowym objawem jego pracy. Nasila się on wraz ze wzrostem jego obciążenia. Inną sprawą są łożyska. Pulsowanie spowodowane jest uszkodzonym regulatorem napięcia. Niemożliwe jest zauważenie pulsowania świateł spowodowanego nierównomiernym zużyciem pierścieni ślizgowych. Proszę sprawdzać pod tym kątem. Dodano po 3 Jakie auto? W...
U mnie -alternator -VALEO-migotanie było spowodowane regulatorem,napięcie było poprawne oczywiście,po wymianie problem zniknął.Przy oględzinach wirnika warto spojrzeć,czy zewnętrzna część obwodu magnetycznego minimalnie nie ociera o obwód magnetyczny stojana-szczelina jest bardzo mała i przy zużyciu łożyska lub plastikowego pierścienia osadczego może...
raczej nie ma alarmu... Szczerze mówiąc to nie patrzyłem czy obroty wzrastają... Narazie dałem na reklamacje regulator zobaczymy co odpisze producent w końcu to i to jest firmy Valeo.
Kolega myli prądnicę z alternatorem. Alternator sam nie wstanie bez odpowiedniego regulatora. Musi być regulator z układem który wykrywa to szczątkowe pole i wtedy wzbudza wirnik napieciem z głównego zasilania. Mają tak niektóre alternatory np. Valeo. Prądnica czysto mechanicznie wstanie w połączeniu z elektromechanicznym regulatorem starego typu ale...
Co jakiś czas w VW Golf 3 muszę doładowywać akumulator (74Ah)prostownikiem. Gdy uruchamiam samochód świeci kontrolka akumulatora i obrotomierz ani drgnie. Silnik pracuje natomiast by wzbudzić alternator i obrotomierz potrzeba solidnie przygazować. Wówczas pojawia się napięcie na akumulatorze 13,9V, a jak włączę światła 13,8. Czy to wina regulatora napięcia?...
Te regulatory padają. Trybawaryjny skrzyni itd. A usterka powstała czy kupileś tak auto? Bo tam jest regulator sterowany BSS valeo 2542856
No wlasnie,wszystkie elementy sa jak i obudowa taka jak Delco ale naklejki na obudowie sa z napisami Valeo
Jest to część regulatora napięcia, byś dał zdjęcia alternatora.
A czy można sprawdzić regulator w jakiś prosty sposób?
Witam Alternator Valeo, i chyba udało się naprawić . Po zdemontowaniu alternatora okazało się ,że regulator napięcia jest dobry, ale dalej jest ta usterka. Podczas dalszego sprawdzania wyszło ,że wystarczyło wyczyścić komutator na wirniku z osadów po startych szczotkach i wilgoci. Po tej operacji wszystko wróciło do normy. Przy własnej robocie i pomocy...
alternatora valeo regulator napięcia alternatora valeo valeo regulator
pomiar zysku anteny zamek kabina peugeot nawiew klimatronik
electrolux ewt1066edw diagbox akumulator
Centra akustyczne głośników - lokalizacja i znaczenie Jak wymienić szczotki w silniku odkurzacza centralnego?