A nie lepiej zastosować regulator Boscha - czarny kapelusik, i nie stosuj żadnych radiatorów skoro w oryginale brak.
Przewód z kabeloczkiem wychodzący z regulatora, to jego zacisk S (sense), pomiar napięcia na śrubie B+ alternatora, kondensator przeciwzakłóceniowy, również podłączony do tego zacisku ma za zadanie niwelować zakłócenia o częstotliwościach radiowych (harmoniczne). Bez niego słyszalne są zakłócenia w radiu na falach średnich (ktoś ich jeszcze słucha ?...
Witam, już sprawdziłem wszystko. - na akumulatorze w spoczynku jest ok , około 13,5V - przy uruchomionym silniku na akumulatorze jest od 15V do 16,5V i czasem bez żadnego powodu spada do 14,5 i znowu powoli pnie sie w góre. - na regulatorze jest tak samo przy włączonym silniku Mam nadzieje że dobrze przemierzyłem - to co mierzyłem było przymocowane...
Moje pierwsze auto to była Favorita, silnik z grubsza ten sam tylko że jeszcze z gaźnikiem. I pamiętam, że jak łańcuch zaczął hałasować, to nie dało się tego przegapić, jakbyś grzechotką potrząsał przy wolnych obrotach. Po wymianie błoga cisza. Obecnie posiadam pełnoletnią Felicję jako dupowóz do jeżdzenia po mieście, na liczniku 220 kkm a łańcuch jak...
Witam Ostatnio zmieniono mi regulator napięcia w Skodzie Felicji na taki z oznaczeniem 90a a na alternatorze jest 70a. Czy to może być przyczyną przepalania żarówek? Jeden komplet poszedł po 20 min drugi po 3 min jazdy... Napięcia nie mierzyłem jeszcze...
Wymień regulator napięcia i nie bedziesz miał problemów notoryczna usterka przy silniku 1.3 Ewentualnie możesz mieć rozkręcony mostek prostowniczy w środku alternatora
To o czym piszesz to nie regulator napięcia lecz zabezpieczenie przeciwprzepięciowe... działa to tak, że jeśli w obwodzie pojawi się napięcie przekraczające 24V - robi zwarcie do masy, poza tym zawiera w sobie też kondensator zwierający do masy krótkotrwałe impulsy.
Skoda Felicia 1.3 98r Problem z ładowaniem akumulatora. Objawy po dwóch dniach postoju nie mogłem odpalic auta. Pobór prądu na zgaszonym silniku przy załączonym alarmie wynosi 0,05A. Napiecie ładowania 13,8V przy wyłączonych odbiornikach, światłach itp Po włączeniu odbiorników, napiecie spada do 13,1 i po zwiększeniu obrotów rośnie tylko o 0,1V. Spadek...
Witam Objaw wskazuje na uszkodzenie regulatora napięcia. Jeśli masz sprawną poduszkę powietrzną, to powinna zapalić się jej kontrolka - typowe dla Felicji. Do wymiany regulator napięcia (proponuję oryginalny, bo zamienniki u mnie padały dość szybko). Drugi regulator proponuję wozić w bagażniku "na wszelki wypadek". Po wymianie regulatora, sprawdzić...
W mojej feli okazało się że komutatory są wytarte ktoś regenerował regulator napięcia i dał za twarde szczotki, ale do rzeczy tak jak kolega napisał wykręć i sprawdź regulator wychodzi razem ze szczotkami może się zużyły , albo komutatory jak u mnie lub diody w alternatorze. Z definicji: Komutator – element przełączający umieszczany na wirniku...
Hmm alternator przed wstawieniem tej diody był całkiem ok. Te alternatory tak mają, że max napięcie bez obciążenia to 14V a pod obciążeniem to i czasem 12.9V dojdzie dlatego ta dioda bo akumulator często był rozładowany a w sumie tylko czekałem aż regulator padnie bo zrobiłem własny układ z regulacją napięcia i dawca na szczotko trzymacz potrzebny....
Napięcie na zaciskach nieobciążonego naładowanego akumulatora po 30 min od skończonej pracy powinno wynosić 12,6V. Jest w Twoim akumulatorze, ale po tylu latach gromadzi on niewiele energii. Możesz zastosować akumulator o nieco większej pojemności do 55Ah, ale nie jest celowe i zalecane. Nie możesz zastosować akumulatora o mniejszej zdolności rozruchowej...
Wymieniłem regulator napięcia
zmienić regulator,jak to nie pomoże to sprawdzić narięcie na końcówkach alt.jak jest za niskie pomimo zman regulatora to przeciąć ten biały kabelek od regulatora i wsadzić w szereg diodę 3A
Po odpaleniu silnika zegary się nie włączają. Światła działają i dmuchawa również chociaż słabo. Po przegazowaniu do 2 tys. obrotów włączają się zegary, światła jaśniej świecą i dmuchawa mocniej dmucha. Zapala się kontrolka ładowania, ale ładowanie na akumulatorze jest. Wymieniłem regulator napięcia, ale problem w dalszym ciągu występuje. Co może być...
Jak nie ma ładowania, to do roboty. Trzeba usunąć usterkę. Palcem na odległość nikt miejsca nie wskaże. Do sprawdzenia alternator, regulator napięcia.
Witam, mam problem z działaniem poniższego układu: http://obrazki.elektroda.pl/1624985000_1... jest to układ regulatora napięcia do Skody Felici. Na etapie tworzenia tego układu natknąłem się na kilka problemów, które mam nadzieje pomożecie mi rozwiązać. Mianowicie: 1. Czy widoczny na schemacie kondensator 4.7nF może być bipolarny? Zauważyłem,...
witam, alternator w mojej felicii 1,3 laduje slabo tzn ok13,5 V. Najpierw kontrolka delikatnie sie żarzyła, teraz stało sie tak , że im więcej gazu dodaję tym mocniej się świeci. a ładowanie jest słabiutkie. wymieniłem regulator od innego, sprawnego i niestety jest to samo. co moze byc problemem? z gory dzięki z odpowiedzi!
witam jak sprawdzic czy regulator napiecia (ladowanie) jest dobry? pomierzylem ladowanie i uzyskalem takie wyniki: zaraz po uruchomieniu silnika ladowanie ok. 14,3V, po wlaczeniu swiatel mijania ok. 13,8V - niby wszystko ok. ale po spadku obrotow (bieg jalowy, temp. 90*C), ladowanie spada odpowiednio do 14V / 13,5V, do tego jak wlaczylem ogrzewanie...
Witam. Potrzebuje schemat układu, którego działanie polegało by na regulacji napięnia poprzez podniesienie obrotów silnika. A dokładnie układ działał by tak: Jeżeli napięcie w instalacji samochodu spadnie poniżej zadanej wartości np. 12V układ poda na wyjściu napiecie (czyli to, poniżej zadanej wartości) przez żądany czas np. 30s bez względu na napiecie...
Witam Chciałbym do orginalnego szczotkotrzymacza w Felicji podłączyć regulator od 126p by mieć napięcie powyżej 14v.Skodowskie nie przekraczają 13,9v.Czy ktoś może stosował taki układ?Byłbym wdzięczny za schemat. Pozdrawiam Kasper
Część, zastanawiam się nad regulatorem napięcia w Maluchu, fabrycznie jest tam RNc-12 lub UNITRA 15TRa-14V(nie ukrywam że ten drugi sprawował się lepiej od pierwszego, jednak łatwo go uszkodzić, ja na przykład go spaliłem przy 6500obr/min) Zastanawiam się czy można zastosować tu inny regulator napięcia, na przykład mechaniczny z Poloneza/Żuka lub elektroniczny,...
Witam, jakis czas temu przy wyzszych obrotach (ok 4000) migala kontrolka ladowania (Felicia 1.3). Poniewaz wymiana regulatora napiecia nic nie dala, wymienilem wirnik (pierscienie wydawaly mi sie dosyc zuzyte). Od tego czasu na wysokich obrotach jest juz ok, natomiast problem jest na biegu jalowym (okolo 800). Otoz praktycznie brak ladowania, napiecie...
pewnie regulator napięcia :) skoro banpierw błysk pozdrawiam
Witam! Mam problem z alternatorem. Świeci mi się kontrolka ładowania. Zmierzyłem napięcie ładowania alternatora między przewodem grubym czerwonym a masą wynosi ok. 14V. Natomiast napięcie na zacisku przewodu zielonego zasilającego kontrolkę a masą wynosi ok 16,5V. Takie samo napięcie występuje między zaciskiem regulatora napięcia a masą. Nie wiem czy...
Zderzenia nie miałem, ale padł mi regulator napięcia i miałem przevoltowanie w instalacji. Po włączeniu stacyjki zapala się z innymi kontrolkami i po uruchomieniu silnika po ok. 2 sekundach się zapala i świeci cały czas.
Do wymiany szczotki, nowe mają ponad 20 mm. Do sprawdzenia też stan ślizgu ze względu na wiek możliwe iż przynajmniej jeden ma głęboki rowek co utrudnia przepływ prądu. Regulator napięcia jest dostępny w zestawie ze szczotkami dlatego warto go wymienić.
Regulator nie stabilizuje napięcia i pewnie jest za duże ładowanie na wysokich obrotach.
Może masz żle wyregulowany regulator napięcia ładowania.Sprawdzałeś go?
temat zamknety przyczynąbył regulator napięcia dzięki koledzy za pomoc
jak by była padnięta dioda to by sie żarzyła kontrolka od ładowania może to być regulator pozdrawiam
A tam jak się okazało na wolnych obrotach mam napięcie 16-17 V. Regulator napięcia. No niestety nie, wymieniłem regulator napięcia nawet nie wyjmując alternatora z samochodu łudząc się że problem ustąpi, ale nie. Wyjąłem więc alternator, rozebrałem go na części pierwsze, wyczyściłem wszystko jak tylko umiałem w ograniczonych warunkach. Mostek diodowy...
Napięcie ładowania powinno wynosić od 13,9 do 14,7 V (przy wyłączonych odbiornikach), więc 14,05 V to trochę mało (pozostaje kwestia dokładności pomiaru). Może warto byłoby wymienić jeszcze raz regulator napięcia (nawet nowy regulator wymaga sprawdzenia zaraz po zamontowaniu napięcia ładowania). Poza tym zastanawiające jest to, że przy włączonych odbiornikach...
Witajcie, W mojej skodzie chyba przestał działać alternator. Akumulator rozładowuje się podczas jazdy, napięcie podczas pracy silnika jest niższe niż przy wyłączonym silniku, przy podwyższonych obrotach jeszcze niższe. Dziwne jest to, że nie zapala się kontrolka akumulatora (zapala się podczas rozruchu silnika). Jeśli to ma jakiekolwiek znaczenie, to...
Witam Jako iż może ta informacja się przydać. Ja także jeżdżę Skodą Felicją 1.3 MPI z 1995r. Mi także dużo paliła i co się okazało: 1. Przy podłączonym mierniku na minimalnych obrotach 16V, więc wymieniłem akumulator ponieważ nie trzymał. 2. Nowiusieńki wstawiłem akumulator dobrej firmy i włączyłem przez chwilę i dalej było 16V najmniejsze napięcie....
Witam. Przygód z alternatorem ciąg dalszy. Po niedawnych problemach zmieniłem regulator na jezpol i było w miarę uzyskałem coś około 14.3 - 14.4v (specjalnie zamontowałem dzienne żeby utrzymać taki stan ładowania)oczywiście przy wyłączonych światłach nawiewie i.t.d. Ostatnio zauważyłem spadek przy tych samych wyłączonych odbiornikach napięcie ładowania...
Witam, Auto (Skoda Felicia) stało dwa dni na mrozie. W aucie jest centralka Python (model nieznany) i nowa syrenka (stara miała ułamany zamek). Od dziś, po przekroczeniu 2000 obrotów, syrena zaczyna wyć. Jestem umówiony na serwis, ale serwisant naciska, że to regulator napięcia w aucie - co osobiście wykluczam, bo nie ma innych objawów podwyższonego...
Witam. Posiadam skodę felicie 1.3 MPI GLXi rocznik 1998r. Wczoraj wystąpił problem z alternatorem. Podczas jazdy zapaliła się kontrolka akumulatora na desce. Nagle w czasie jazdy. Wraz ze wzrostem obrotów świeci jaśniej, mocniej. A przy małych obrotach na biegu jałowym ledwo widoczna, albo wcale. Miałem kiedyś odwrotny przypadek, a objawiało się tym,...
napięcie na akumulatorze w zakresie od 0 do 14?? praktycznie niemożliwe, powtórz pomiar porządnie dociskając końcówki miernika do zacisków akku lub używając sprawnego miernika. nawet gdyby regulator napięcia był do d... napięcie na akku nie spadło by do 0. Napięcie na akumulatorze przy uruchomionym silniku powinno być w okolicach 14.2, 14.4 V.
Od początku - znajomemu w/w skodzie padł regulator napięcia i jechał x kilometrów bez akumulatora, aż padł komputer. Komputer (siemens) naprawiłem - samochód odpala za pierwszym razem, ale gaśnie po 2 sek. Podłączyłem Vaga i w błędach pokazuje kod 546 (Usterka linii przesyłania danych) i 27-00 "cos tam niemożliwe". immobilizer (25) chyba się komunikuje...
12,6V ładowania - to praktycznie brak ładowania, proszę zmierzyć napięcie bezpośrednio na śrubie alternatora, regulator napięcia decyduje o wartości wyjściowej, może słaba masa na silniku albo długi i za cienki przewód plusowy od aku do alternatora ?
.... Wymienił regulator napięcia ładowania, ten przy alternatorze (było dużo za niskie napięcie ładowania)..... Po wymianie w maju aku na nowy, (o czym pisałem) pojechałem do ASO Skody, żeby sprawdzili napięcie ładowania. Po sprawdzeniu powiedzieli, że jest OK. A przecież już przy starym akumulatorze dwukrotnie wystąpił przypadek , że rozrusznik nie...
Witam Też miałem awarię termostatu po 4 latach użytkowania samochodu. Wymiana w ASO na oryginalnych częsciach. Kolejny, czwarty już rok bez problemu. Natomiast na etapie diagnozowania termostatu wyszło, że pompa wody też już dogorywa i została wymieniona. A czy kupowałeś termostat w ASO czy kupowałeś oryginalny czeski w sklepie? Bo to może być klucz...
To zmierz czy nie ma znaczącej różnicy pomiędzy śrubą prądopwą alternatora a klemą. Ale ja sądzę że źle wlytowałeś mostek, pola kontaktowe trzeba pocynować przed wlutowaniem stojana, inaczej nie ma szans na pewne zalutowanie. Zmatowiłem, wyczyściłem, pocynowałem, wszystko jak należy trzyma tak że oderwać się nie da. Zastanawia mnie jeszcze biała kotka...
wiem, że 200 Wat to nie tak dużo ale w dwóch autach już alternatory mi poszły przez ten sprzęt. Poprzednim była skoda felicia i tam naprawiane były diody alternatora. E-tam w felicjii to normalne bez sprzętu też lecą diody, natomiast jeżeli są skoki napięcia a kontrolka się nie zapala wymienić regulator napięcia i już.P
Witam, Wczoraj gdy zgasiłem silnik zauważyłem, że kontrolka akumulatora cały czas świeci nawet bez kluczyka w stacyjce, Zostawiłem auto na noc. Na drugi dzień akumulator został rozładowany do zera, sprawdziłem pobór prądu, wynosił 3,5A. Odłączyłem kabel plusowy od skrzynki bezpieczników, pobór nadal był więc odłączyłem kabel + od alternatora co pomogło....
Witam Jako iż jestem posiadaczem samochodu Skoda Felicia 1.3 LXi MPI z 1995r. spotkał mnie jak i innych użytkowników tego pojazdu problem ze zbyt duży spalaniem sięgającym ponad 10l. Teraz jako że znalazłem kilka rozwiązań jakie na pewno były przyczyną zbyt dużego spalanie postanowiłem informacje te zamieścić na niniejszym forum jako pomoc dla posiadaczy...
Wsadź kawałek jakiejś pianki czy filcu i już. No można w sumie ale nie wiem czy to tak powinno być bo reduktor ma 3 tygodnie i jest na gwarancji. Podskoczę do gazownika niech to robi, a w ogole to ja nie wiem czy dobrze jest zestrojona ta instalacja bo skoda 1.3 MPI pali mi gazu 14 na 100km czy to normalne to nie wiem. No spala jak dobra 2 litrowka.Miasto...
Witam. Problemem jest poduszka powietrzna kierowcy. Po przekręceniu stacyjki poduszka uzbraja się, kontrolka gaśnie na sekundę i zapala się znowu na stałe. Chce się dowiedzieć czy można usunąć tę usterkę samemu i w jaki sposób, czy raczej czeka mnie wizyta w ASO. Problem zaczął się od uszkodzenia regulatora napięcia (wysokie napięcie).
Witam. Problemem jest poduszka powietrzna kierowcy. Po przekręceniu stacyjki poduszka uzbraja się, kontrolka gaśnie na sekunde i zapala się znowu na stałe. Chce się dowiedzieć czy można usunąć tę usterke samemu i w jaki sposób, czy raczej czeka mnie wizyta w ASO. Problem zaczął się od uszkodzenia regulatora napięcia (wysokie napięcie).
albo od skody , w skodach felicia tez były montowane alternatory boscha
Na początek sprawdziłbym jak wygląda ładowanie na benzynie , bo może okazać sie , że problemem jest instalacja LPG , jeśli nie będzie różnicy to zacząłbym od wymiany regulatora napięcia a potem sprawdziłbym mostek
Pewnie uszkodzony alternator (regulator napięcia, zużyte szczotki, uszkodzona któraś z diod wzbudzenia). A tej spalenizny pod opornikiem nie dało się wyskrobać (oczyścić)?
większe to transil, mniejsze to zenerka, oba na 17V Wymień regulator napięcia, albo nie odpalaj skodziany ze spawarki.
Witam wszystkich serdecznie, Posiadam Skodę Felicie 1,3 MPI z 1999r. Od jakiegoś tygodnia przy wysokich obrotach świeci się kontrolka ładowania, przy niskich lampka się tylko lekko żarzy. Wymieniłam już alternator i regulator napięcia, natomiast problem dalej występuje. Bardzo proszę Was o pomoc w zdiagnozowaniu problemu. Z góry bardzo Wam dziękuję....
Mam sporo takich wskaźników i wszystkie działają. Jeden kiedyś zamontowałem w Skodzie Felicia, gdzie regulator alternatora padał jak szalony i zawsze woziłem jeden zapasowy. Od siebie dodam, że frontowy filtr warto podkleić 50-procentową folią do przyciemniania szyb samochodowych. Nawet taką najtańszą, która do szyb się nie nadaje. Znacząco poprawia...
Nie rozumiem po co ta cała panika. Ten typ regulatora przepuszcza maksymalny prąd przy napięciu 14.3 więc dopóki akumulator się nie naładuje to alternator musi się pogrzać.P
skoda felicia regulator napięcia regulator felicia skoda felicia regulator
przekroczenie limit zasilać większy zasilacz laptopie wymiana łożyska bosch
opcom meriva scania przekaznik swiateł
Jak uruchomić elektromagnes: praktyczne wskazówki RSN3305-P Panasonic Technics – parametry, pinout, datasheet, zamienniki, naprawa